EN | ES |

Facsimile Lines

1081


< Page >

[1]
84

[2]
ve e

[3]
A k tomu mají tento slib učiniti řkouce :

[4]
Umysl majíce, to což na nás vzloženo bude přijíti, slibu-
[5]
jem Pánu Bohu a Jednotě věrnost, upřímost místu tomu se
[6]
vším příslušenstvím podle pomoci Boží a bratři zachovávati.
[7]
Tak nám Bůh pomáhej do smrti. Potom se jim moc dáti
[8]
skrze ordinátora takto: Podle vašeho slibu svěřuje se vám i
[9]
dává místo v ouzké radě i povinnosti, abyste mohli i dlužní
[10]
byli péči, o obecné dobré, starosti vésti v soudu, 1 у zřízení
[11]
pfi pilnych věcech Jednoty spolu s bratřími, dokudž v jedno-
[12]
myslnosti trváte, pro odplatu koruny blahoslavené. Potom mají
[13]
rukou dáním od starších i ode všech rádních přijati býti v to-
[14]
varyśstvi mista i práce i povinnosti. A za to sluší: modlitbu
[15]
učiniti, aby jim Bůh moudrosti přispofil své a světla svého
[16]
s opatrností ducha skrze Krista Ježíše. Pakliby obec nemohla
[17]
svolána býti, tedy mohou po krajích v shromáždění hlasové
[18]
dávání býti řádem nahoře psaným, a potom ouzkou radou aby
[19]
dokonáno bylo, kdyžby se sešli.

[20]
0 pořádku ouzké rady.

[21]
Ze sněmu přerovského na Moravě leta Páně tisícího čtyř-
[22]
stého devadesátého čtvrtého, kdež o napravení řádu, psáno mezi
[23]
jinými takto:

[24]
To sudímu ouzké rady pfislu&i miti, první místo v soudu

[25]
aby drZal, k soudu aby podával.

[26]
Item z sněmu 1501.

[27]
Starší řádu kněžského prvotnost ordinování času toho dr-
[28]
žící do druhého bude povinovat v soudu ouzké rady prvotnost
[29]
v soudu drZeti, à spolustaráim, potaz vezma, pfi k soudu ouzké
[30]
radé podati, svoluje ji s povolením týchž spolustarších. I bude
[31]
vsoudu pilně vyslýchati zdání a své zdání oznámě s povolením
[32]
týchž spolustarších zavříti neb odložiti. Item, svolení sněmová
[33]
vziti a podle svolení ouzké rady přidati neb ujíti a na ka-
[34]
ždou schůzi podle svolení přečítati. Toto svolení stalo se jest,
[35]
když byly zřízeny čtyry osoby místo B. Matěje držící, jakýž řád
[36]
a obyčej svatý v Jednotě posavád se ostříhá i vždycky ostří-
[37]
hati . A i více osob takových nežli čtyry byti miże,
[38]
však nikdy jeden, aby na sobě sám nezaviral a co jest spolu
[39]
jiných samému sobě v prvotnosti zpupně nepřivlastňoval.

[40]
0 původu kněžství,
[41]
Z sněmu leta Páně tisícího čtyřstého devadesátého de-
[42]
vátého. K vydání počtu o původu kněžství našeho, kudy sme


Text viewFacsimile