Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
218 B. II. — Snémownj wéci Ceské od r. 1440.
11. It. pře mezi p. Janem z Rabie a Jankowskymi takto jest smluwena:
jakoż strana Jankowskych prawi, by Ciesatowa Milost kazal prawa stawiti neb
zdwihnüti p. Janowi neb jiným, proti tomu prawi strana páné Janowa, Ze Ciesa-
towa M' Кага! práwo propustiti panu Janowi i jinym. O ten kus sme sie takto
ustanowili suobü strani: kdyż pani najprw w lawiciech sedü, to maji páni presü-
diti a rozdéliti.
12. Dàle o práwa, kteráZ sü po Cies. M" wedena, o to máme my wydati
jednoho a oni druhého, aby to ohledali. Pakliby sie ta dwa smluwiti nemohla,
ale máme nad ty suobü stranü po dwü pánü wydati; a při čemž je ti zuostawie
a o to rozdélé, na tom mají s obü stranü prestati. Pakliby z téch wydanych
který w tom času umřel: ale buď jiný z kterézkoli strany na to miesto wydán a
wolen. A jestlizeby sie koho takai pie dotykala, pri témZ zuostawen mà byti,
jakož swrchu stojí psáno.
13. It. wězně Pražské, a wyhnané a uteklé z mésta a z wézenie, páni Pražané ku
prosbě pánów wšeho snému propustili sü a odpustili jim winu, a statky zuostalé wrá-
tili a propustili jim ku odbytí a prodáni. A ti nadepsani wézni zjimani, wysli, uteklí a
wyhnani, kteriZby chtéli aby jim statkowć zuostali nawraceni byli, jakoż swrchu-
psáno stojí, mají sie zapsati panuom Prażanóm, aby proti nim nebyli a města
Pražského prázdni byli, jakoż piiepis na to swoleny swédéi. Ale o zbożie Knôže-
weského i o list wymienéno jest tak, Ze pan Hanuš z Kolowrat a pan Beneš
Mokrowusky, s swymi w tom spolećniky, ptâtely si wydali, a pan Zbyněk Zajiec
má toho a tć pre najwyśsi a mocny rozdielce byti.
14. lt úřady, kteříž jsů u desk zemských, poňawadž krále nemáme, ty
také ze spolka stawujem a zdwiháme, až do pána a krále budücieho, anebo obec-
nieho o to swolenie.
A my wšichni swrchupsaní spolu, i každý zwláště, slíbili sme a mocí míru
tohoto a sjednánie slibujeme swrchu psané artikule a smlůwy wšecky i každé
zwláště držeti a zachowati wěrně, cele a úplně, lest wšicku a faleš každý w tom
opowrhůce. A ťaké wšecka města, kteráž sů s námi na tomto sněmu byla, sli-
bili sů podlé nás swrchupsaných wšech a s námi jednostajně, totéž wšecko což
swrchu psáno stojí držeti a w celosti zachowati, i listy swe oblästnie jedno každé
mésto pod méstskü peóeti piiznawacie k drżeni téch smluw dáti a poloZiti. A jini
páni a zemané mají též učiniti, jakož sů již teď dolepsani uéinili, a sie k drżeni
těch wšech smluw ústně přiznali, i pečeti swé podlé nás k tomuto listu přiwěsili:
totiž pan Hanuš z Koldic, Jan z Wřesowic, Tuoma z Chotěmic, Jiřík odtudž
z Chotěmic a z Wlašimě. Pakliby kto tśchto smluw a miru učiněného držeti ne-
chtel, takowého zastáwati obyéejem izádnym nemienime: nébrz budeli potiebie,