Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
36 O původu a obeslaném, tež o obsilkách.
druhé strany, úmyslem žádá, než toliko pro tu samau příčinu,
že jest bezelstně v tom ve všem času s spravedlnostmi svými při-
hotoviti se nemohl. Tedy ještě z milosti práva jistý a na
určitý den odklad stranám od práva se stane. Po kterémžto
odkladu jestližeby která strana nestála a potom svého nestání
příčin právních před právem neprokázala: tedy táž strana svau
při ztratí, a o to, oč pře zašla, přijde.
Pakliby původ aneb obeslaný, postavě se před právem, na ten den ještě
s spravedlnostmi svými bezelstně na hotově býti nemohl, a hodné příčiny
předložil, aneb přísahau se očistil, že bezelstně se s spravedlnostmi svými
přihotoviti nemohl (jakž forma přísahy pod tímto artikulem poznamenaná
to v sobě šíře zavírá) : tehdy z milosti práva jistý odklad stranám se stane.
A tu již, nestane-li která strana, při svau ztratí, a o to, oč pře zašla, přijde.
IIL A dvě neděle pořád zběhlé podle práva nic jiného
nejsau, než čtrnácte dní budaucich. První ten, kteréhož se dne
veypověď stane, aneb stranám čas k stání se položí. Poslední
pak bude den čtrnáctý, v kterémž se čas dvau nedělí zavře.
A protož, kdož práva svého nechce promlčeti, čtrnáctému dni
nedej projíti.
Dvě neděle se rozuměti mají čtrnácte dní. Protož, kdo práva svého
nechce promlčeti, čtrnáctému dni nedaj projiti.
Forma přísahy toho, který přes právo k průvodům odkladu šádá.
Přísahám Pánu Bohu všemohaucímu, že tohoto odkladu k zpravení
a spůsobení mých dalších spravedlností v té při, mezi N. N. původem
s jedné a mnau N. N, obviněným s strany druhé, žádám upřímným a ne-
obmyslným úmyslem a na žádnau stížnost druhé strany, a pro samau tu
toliko příčinu, že jsem bezelstuć v tom ve všem času s spravedlnostmi
syymi pfihotoviti se nemohl. Toho mi dopomáhaj Pán Bůh všemohaucí i
všickni svatí,
A. LV.
I. Kdyžby pak strany obě podle času a roku od práva
uloženého před saudem se postavili, tehdy od saudcüv bez
dalších odtahův slyšány býti mají. Lečby tíž saudcové jich na
ten den z příčin hodných slyšeti nemohli: tu k jistému dni
pod předešlým odkladem má se jim čas a rok jmenovati, a na
týž den je v jich průvodích slyšeti, a po vyslyšení, nebylo-li
by v tom žádné překážky, veypovědí aneb jistým rozsudkem
hned toho dne jich podéliti, aneb k veypovédí do dvau nedélí