2 rokw 1503. 557
pobral, z čehož ho on Thomáš v témž puohonu vinil, aby za to on Mikuláš zpravil
na den svatého Martina najprv příštieho, tak jakž mu pány JMtí rozkázáno bude.
Stalo se v středu den svatého kříže nalezenie.
R. III. I. 265 b.
1205.
Mezi Tomášem Horňateckým z Dobročovic a Mandalenou z Nečtin o pobrání svrchkü po
faráři. 1508, 3. května.
Tomáš Horňatecský z Dobročovic pohnal Mandaleny z Nečtin, Mikulášovy
Popelovy manželky. Vinil ji z pobrání některých svrchkuov, z šuby lasicové dobré,
kterúž jesti vzala s jinými svrchky po knězi Matějovi v Chvatlinách faráři jeho,
žádného práva k tomu nemajíc, kterúžto šubu a svrchky pokládá padesáte kop gro&uov
českých. Vložen puohon léta MDII* v středu před svatým Řehořem [9. března].
V té při mezi Tomášem z Dobročovic s jedné, a Mandalenú z Nečtin s strany
druhé. Kdež týž Tomáš pohnal ji Mandalenu; vinil ji z pobrání některých svrchkuov,
z šuby lasicové, kterúž jest vzala s jinými svrchky po knězi Matějovi, faráři jeho
v Chvatlinách etc., tak jakož puohon šíře svědčí. A na to ukázal svědomí. Proti
tomu ona Mandalena pohnaná pravila jest, že jest jí tu šubu kněz dal. Tu JMt pán,
pan Vilém z Pernšteina na Helfenšteině etc., najvyšší hofmistr královstvie Českého,
se pány a vladykami, krále JMti raddami, takto o tom nalezli: Poněvadž se ona Man-
delena k tomu zná, že jest tu šubu vzala, ale toho ničímž neprovodí, by jí ji kněz
dal, z té příčiny aby ona tu šubu témuž Tomášovi a muži svému položila, aby se
o ni rozdělili; a to do dvú nedělí pořád zběhlých. A kdež týž Tomáš položil, že
jest viece svrchkuov, ale těch nemenuje zejména, protož z té příčiny ona Mandalena
jemu Tomášovi povinna nenie k tomu odpoviedati vo to, čehož jest zejména v puo-
honu tomto nemenoval. Stalo se v středu den svatého kříže nalezenie.
R. III. 1. 266 a. Srov. předcházející nález č. 1204.
1206.
Mezi farářem kostela sv. Vojtěcha pod Vyšehradem Tobiášem a radou Starého města Praž-
ského o dopomožení práva. 1503, 3. května.
Kněz Tobiáš, farář kostela svatého Vojtěcha na Novém městě Pražském pod
Vyšehradem, pohnal purgmistra a raddy Starého města Pražského. Vinil je z nedo-
pomoženie práva a spravedlnosti na Václava Bryndu etc. Puohon napřed stojí psán.
V té při mezi knězem Tobiášem etc. s jedné, a purgmistrem a raddü Sta-
rého města Pražského s strany druhé. Kdež týž kněz vinil je z nedopomoženie práva
a spravedlnosti na Václava Bryndu, jich spoluobyvatele, což se nějaké latinské biblí
na pargameně psané dotýče etc., tak jakož puohon šíře svědčí. JMt pán, pan Vilém