308 D. IX. Nálezy saudu komorního
dokládaje se dobrých lidí: jáť na té neprawim. A také sem řekl, ze si ty swé
služebníky poslal, žeby paní Hynkowé pobrali ty zlaté: to sem slysal od swych
služebníkuow; a poněwadž to wysoce beřeš na swü wieru i na swů čest, na swü
duši a na swůú přísahu, že si jim toho nerozkázal: jáť to od tebe přijímám, a mám
tč za toho jako KM“ a páni i jiní dobří lidé maji. A tu hned KM' ráéil jest iéci
k Oldžichowi Fifkowi: Oldřiše, myť tebe máme za dobrého člowčka. Také i radda
JKM“ řekli sů též, že tebe Oldžiše máme za dobrého člowčka, jako KM“ má oc.
Jene Malowče! jakož si mne winil, žebych já tobě řekl, žeby ty byl od zrádce
posly a sám také žeby zrádce byl: toho sem jà na té neprawil, aniż prawim, nez
to sem byl řekl, že sem slyšal od Wáclawa purkrabie Chusnického, žeby tebe
tiem dotýkal; a poněwadž on Wáclaw purkrabie Chusnickÿ k tomu se nezná, to
já rád slyším; a jáť na otce twého ani na tě nic newiem zlého, než mám tě za,
dobrého élowéka ctné zachowalého. Actum anno et die ut supra praesentibus oc
TI.
Naučení Sigmundowi Baštskému w rozepři s Diwišem Štítným.
1416, 20 Mai.
F. II post festum S. Sophiae.
Sigmund Bastsky piedstupil jest piede pany raddu КМ“, а žádal jest za
radu a za nauéenie, kterakby mél w té wéci uéiniti, prawé pred pany, kterakby
Diwiś Stitny dal sobé jeho pečet wyryti bez jeho wuole, a tu peëet 2eby pfitiskl
k listu bez wuole jeho; pani radda powédéli Sigmundowi: aby šel k wěřiteli tomu,
kterémuž jest Diwiš list udělal, a powěděl jemu, že jeho pečet jest wyryta a při-
tištěna bez jeho wuole a wědomie, aby sebe i jeho w té wéci opatril. Také páni
ráčili jemu powčdieti, že tu jeho řeč tiemto zapsáním ráčie w paměti mieti,
78.
Mezi Janem z Wartenberka a z Děčína a syna jeho, a mezi Krištofem a Sigmundem
bratřími z Wartenberka na Děčíně.
1416, 21 Juni.
Anno ut supra, f. VI post festum S. Viti.
W té při, kteráž jest mezi panem Janem z Wartmberka a z Dééina a syny
jeho s jedné, a panem Kristoforem a panem Sigmundem bratiimi z Wartmberka
a na Děčíně, strýci jich, s strany druhé, tak jakož sů se před králem JM“ a před
pány winili, i listy ukazowali s obů stranů k swým potřebám, a jsüce slyšání krá-
lem JM“ a pány, takto jest jim rozkázáno a rozkazuje se: jakož prwé, což se sbo-
zie dotýče, podlé jich žádosti zuostaweni sů při tom, rozkázáno jim, aby sebe hle-