EN | ES |

Facsimile view

792


< Page >

C. IV. Wypisy ze starjch desk dworskich r. 1415. 404

17.

List zaskodnj rukogmjm dany. (XV, 437). b Mai. 1415.

Ji Noreś z Pnótluk a Mikasek z Pnótluk wyznamawe tiemto listem, ktoż jej uzří aneb čtůce uslyší, že sme prosili urozených lidi pana Habarta ze Wchynic a Jindřicha z Chodžowa a Habarta z Solan, aby za nás slíbili židu Šmolowi z Li- tomitic za patnäct kop gr., a my swrchupsani slibujem jim swů dobrů wěrů, abych- me je wywadili z jistiny i z lichwy i ze wsech škod, cozby pro näs wzeli, tiem wšiem, čím máme nebo mieti budem. Paklibychom jich newywadili, tehdyt dáwámy jim moc tiemto listem, aby nis mohli jimali, stawowati i nase lidi, i w zboZie sie wazati, dokudibychom pečeti jich newywadili od žida Šmole z Lito- měřic z jistiny i z lichwy i ze wżech skod, cozby pro nás wzéli; a my slibujem proti tomu nic netiekati; paklibychom co proti tomu řekli, tehdybychom proti swé cti a wiefe řekli, dokudžbychom jich newywadili. A pro lepšie swédomie swé sme peceti pritiskli k tomto listu. Jenž jest dán léta syna božieho narození po tisíci po čtyřech stech léta patnástého, w neděli před bożim wstupenim.

18.

Revers manský a slib králi Wáclawowi učiněný. (XV, 59). 24 Aug. 1415.

My Hanus z Erkeric a Jan z Kostelce, purkrabie na Bielé, wyznawame tiemto listem přede wšemi ktoż jej uzrie neb čtúc slyšeti budú, že slibujem i mame najjasnějšícmu knieżeti a pánu, panu Wáclawowi, Rimskému tise widy rozmnożi- teli a Českému králi, pánu našemu milostiwému, z toho zboZie, kteréž jest na JM' jakožto na krále Českého nápadem prawým spadlo i přišlo po smrti Jana ze Mše- na někdy řečeného Můcha, a nám i našim dčdicóm od JM za wčrnú službu dáno, jménem we Mšeně, w Lukách i jinde kdež koliwčk jest co mčl, slúžiti jakžto manowé swobodní, do JM žiwota a nic dále, bez swé škody. toho zbožie krá- lowým práwem s pomoci JM dosáhnem a jeho w pokojném držení budem, a toho zbožie utratiti i prodati nemáme do JM žiwota jinak než w též práwo, jakož sami máme. A kdyžby JM buoh neuchowal, jehož bože dlůho ostřez, tehdy zbožie nebožce Janowa Můchowa swobodná we Mšeně i jinde, kdež jest koliwěk co měl, mají nám swobodna ostati i naším budůcím, a to což jest měl w Lukách služeb-

ného, na tom ma ostati sluzba k Bielé neb k Bezdèzi, kteráž jest byla ot stava- ol *



Text viewManuscript line view