382 C. XXV. Listiny pánův Jana a Vojtěcha a Pernšteina
a za pravé učiní, než že jich nemají a nedrží než za Tvorkovské, a potom ta slova
svrchupsaným pánuom na ceduli sepsané dali. Kdež tíž páni kladouc to sobě za nárok
rodu a poctivosti, pana hajtmana s těmiž pány panem Janem z Pernšteina a panem
Bernartem mladším z Žerotína za rok složení jsou prosili, a potom pan Jan z Pern-
šteina a pan Jan Bernart z Žerotína podle zřízení zemského na krále JMt jsou se
oddali, a král JMt s vůlí vobou stran tej pře na pana hajtmana a pány soudce mar-
krabství Moravského Jich Mti k mocnému rozsudku podati jest ráčil; kdež ta pře
před panem hajtmanem a pány soudci Jich Mtmi jest vedena, i nález Jich Mti na to
učiniti ráčili takový: Item, poněvadž jse to nachází, že páni Kravarščí pana Milotu
z Tvorkova a z Němčic, pana Jana z Tvorkova a z Kyjova, pana Janáka z Tvorkova
za strajce své vyznávali, muohi-li to svrchupsani pani provésti, Ze jsou téch jmeno-
vaných pänuov Tvorkovskajch rodu, tehdy mají za strajce pánuov Kravarskych
drzáni bejti.
Kdez my ty všecky řeči, kteréž jsou se z počátku a potom mezi nimi sběhly,
vyslyšíc, také nahlédnúc v listy svědomí i nález Jich Mtí, s jich obapolnou dobrou
vuolí a na jich na nás mocné přestání takto mezi nimi vypovídáme:
Poněvadž pan Jan z Pernšteina a nebožčík pan Bernart z Žerotína těmi slovy
od nich mluvenymi a na ceduli sepsanymi svrchujmenovanejch pánuov nenaiekli, ani
toho na ně vedli, aby oni toho rodu páni z Kravař nebyli, než tolko o tom dokonalé
vědomosti nemajíc pravili, že tomu místa nedávají, aby svrchujmenovaní páni ti praví
páni Kravarščí byli z toho rodu pošlí, kteříž jsou fundatorové byli kláštera Prostějov-
ského a Fulneckého, leč to ukáží a za pravé učiní: a voni svrchupsaní páni pan
Arnošt, pan Kryštof, pan Voldřich, pan Václav to listy i svědomím před panem
hajtmanem a pány Jich Mtmi pokázali, že jsou páni z Kravař pana Milotu, pana
Jana a pana Janáka z Tvorkova a z Kravař za strajce své vyznávali, a páni Jich Mti
nálezem svajm to stvrditi rácili; podle kteréhoz nálezu svrchujmenovaní páni to
dostatečně listy i dckami pokazují, že jsou toho rodu pana Miloty, pana Jana a pana
Janáka z Tvorkova a z Kravař pošlí, že taková slova, kteráž jest pan Jan z Pern-
Staina vod sebe i vod nebozéíka pana Bernarta z Žerotína mluvil i na ceduli sepsané
dal, jmenovaným pánóm panu Arnoštovi, panu Kryštofovi, panu Voldřichovi a panu
Václavovi ani svrchupsanému panu Janovi z Pernšteina k ublížení a škodě rodu, po-
ctivosti a dobré pověsti jich nejsou a bajti nemají nyní i na časy potomní. A již
svrchupsaný pan Jan z Pernštaina nemá jse více na odpor svrchupsaným pánóm před
soudem ani jinde vto vkládati, než toho při prvním nálezu pánuov Jich Mtí, a což
ješče Jich Mtmi v. tom dále najdeno bude, nechati, držeti a zachovati.
A což se pak kláštera Prostějovského, kteréhož pan Jan z Pernštaina po páních
a držitelích Plumlovskajch a Prostějovskajch v držení všel a podnes v držení jest,
dotajče, na kterémžto klášteře s jeho vším příslušenstvím svrchujmenovaní páni