12
o Panně Mariji, o níž řečeno, že věřeno býti má, že panna
počala, porodila a po porodu čistou pannou zůstala, nemající
sobě podobné žádné ani první ani potomní.
Z počtu vydání králi Vladislavovi.
Věřili jsme, věříme i věřiti s pomoci Boží úmysl máme,
a vůli dobrou i svobodnou pro spasení naše do smrti, všeli-
kou pravdu víry Duchem svatým zjevenou, a v credě apo-
štolské sumou shromážděnou, od první církve skutečně ostří-
hanou, moci, divy a učením pravým i mučedlnictvem stvrzenou
i ujistónou, potom snémem nicenskym, potom od Athanasia
biskupa i od mnohých učitelův proti kacířům vysvétlenou.
Z kteréžto víry obecné věřili sme, věříme 1 s pomocí Boží
do smrti věřiti minime v zpisobci i darci spaseni, Że jest Bůh
všemohoucí v podstatě Božství jediný, a trůj v osobách, Otec,
Syn i Duch svatý, jeden Bůh na věky požehnaný. O Bohu
Otci věříme, že Syna svého jediného před věky zplodil a že
podle svého milosrdenství Syna dal na svět, na vykoupení a
na spasení, a že podle vyvolení sám mocně v zasloužení jeho
spasení činí. Věříme Bohu Otci, když úplně svědectví jeho
věříme, a zvlášť při Synu jeho, o němž řekl: „Tentot jest Syn
můj milý, jeho poslouchejte,“ s nímž se blahoslavená a čistá
vždy Panna sjednala řkucí: Cožkoli dí vám Syn můj, učiňte.
Věříme též i přikázáním jeho, že u víře bez nich žádný
rozumu užívající spasení v Kristu nedojde.
Věříme v Boha Otce, stvořitele nebe i země; když, jej
znajie Bohem a Otcem vsemohoucim a stvofitelem svým a
jemu ve všem věříc, srdečně jeho milujeme i skutečně podle
známosti a moci přikázání jeho svatá ostříháme. Z též víry
obecné křesťanské věřili sme, věříme i vóriti chceme o spa-
sení našeho způsobci, o Pánu Kristu, Pánu Kristu 1 v Pána Krista.
O Pánu Kristu moudrosti věčné věříme, že jest pravý je-
diný Bůh, rovný v božství s Otcem is Duchem svatým, v moci,
v moudrosti i v dobrotě a že jest věčný život a že jest věčně
a před věky z Otce svého zplozen a že skrze něj vše učiněno.
Kterýžto pro naplnění slibů Božských, k spasení našeho způ-
sobení ráčil s nebe osobně v život blahoslavené, požehnané,
Panny vždy čisté do smrti zůstávající sstoupiti a v životě je-
jim Duchem svatym se vtěliti, z panny se naroditi, trpéti pod
Pontskym Pilátem i na kříži přibit jsa krev prolévaje, věčné
spasení ve vší plnosti milosti a pravdy způsobuje umříti,
v hrob vložen býti, do pekla sstoupiti, třetího dne z mrtvých
vstáti, na nebesa k vzbuzení žádosti naší za sebou i pravé na-