Waveform view
prevzate-kotouc-77-01A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
to
ho
co
na
ale
dokonce
soustředění
pořád
trvám
na
tom,
že
moc
je
důležitá
ta
příprava
a
z
ní
vyplyne
téměř
samovolně,
samočinně
ten
efekt
znamená
třeba
v
tomto
případě
to
soustředění
neboť
jestliže
bez
přípravy
my
se
snažíme
třeba
soustřeďovat
na
srdce
páně
ve
zří
pravdy
celým
životem
bez
takové
řek
bych
pak
říčný
přípravy
celým
životem
tak
se
sice
soustřeďujeme
ale
nikdy
z
toho
nevyplyne
vědomé
spojení
s
bohem.
Kdežto
když
provedeme
správně
přípravu
i
když
se
soustřeďujeme
všelijak
nevíme
ani
jak
tak
se
dovíme
i
metodu
soustřeďovací
samovolně
z
toho
i
se
dostaví
účinek
který
to
má
mít
příklad
svatá
marie
markéta
alacoque
žila
velice
čistým
životem
nebo
snažila
se
o
to
aby
tímto
životem
žila
dlouhou
dobu
měla
všelijaké.
Špatné
představy
a
všelijaká
pokušení
se
kterými
musela
bojovat
vybojovybojovala
tyto
boje
s
přispěním
božím
vítězně
když
už
se
jí
nedostavovaly
tyto
těžkosti
pak
byla
z
toho
téměř
zoufalá
říkala
co
já
teď
budu
pro
tebe
bože
dělat
když
toto
už
je
tak
velká
milost
že
už
ji
mám
od
tebe
zdarma
a
že
už
nemusím
se
vůbec
namáhat
co
já
udělám
co
já
ještě
budu
provádět
abych
já
byla
hodna
té
své
milosti
kterou
zažívám.
Teď
je
důležité
a
přesto
dobře
dobře
si
vědomovat
v
tom
v
té
chvíli
kdy
všechno
už
šlo
samo
ale
ona
v
tom
chtěla
pokračovat
způsobem
který
bychom
mohli
nazvat
starostlivým
snes
bůh
si
nepřál
aby
začla
být
starostlivá
protože
přál
synu
aby
byla
láskyplná
tato
láska
přemohla
starostlivost
ní
ta
byla
silnější
než
starostlivost
vona
chtěl
starosti
na
prostředkem
jenom
k
tomu
aby
mohla
láskyplně
jednat
ne
a
ona
se
v
té
chvíli
setkala
s
ježíšem
kristem.
A
ten
jí
řekl
nebo
měla
dojem
že
jí
říká
jedno
oni
neříkal
na
to
cítila
co
od
ní
se
mé
srdce
je
v
srdci
duchovním
každého
člověka
neboť
tam
je
chrám
boží
ve
kterém
já
přebývám
neobracej
se
ke
svému
srdci
nepředstavuj
si
své
srdce
nýbrž
jdi
k
mému
srdci
do
svého
nitra
tam
je
stejnou
měrou
jako
v
kterémkoliv
ram
čili
důležité
je
ucházet
se
o
toho
krista
v
tom
těle
jako
ne
ve
svém
těle
nebo
ve
svém
chrámu
nebo
bez
svém
srdci
nýbrž
o
jeho
srdce
i
k
jeho
srdci
jeho
srdce
ve
mně
jest
ano
a
k
tomu
se
utíkám.
To
je
asi
tak
podstata
věci
jak
se
to
potom
podaří
máte
v
tomto
stavu
vyčkat
nebo
jak
setrvat
protože
jestliže
se
dostaví
tahleta
milost
vlivem
to
je
jste
vystihla
podmínky
kdy
se
ona
zákonitě
dostavuje
tak
existuje
jenom
jeden
problém
vůbec
s
tím
přestat
a
neexistuje
problém
jak
dlouho
mám
tedy
tam
zůstat
protože
člověk
je
tažen
něčím
mocnějším
než
je
jeho
vůle
a
ono
ho
to
přemáhá
takže
on
má
velkou
potíž
se
dostat
z
toho
ven
takže
úplně
opačně
se
to
jeví
než
jak
máte
obavu
jo.
A
jestliže
se
dostane
ven
za
vteřinu
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
protože
momentálně
toho
víc
není
zapotřebí
nemá
si
z
toho
nic
dělat
pak
samozřejmě
se
to
musí
podobat
tomu
klepání
které
ježíš
kristus
navrhoval
že
se
znovu
má
vejít
jako
že
se
klepe
né
a
znovu
odstoupit
a
tak
dále
to
já
tam
potom
v
tom
nad
ke
mu
detailně
vysvětluju
jestliže
si
marie
markéta
alacoque
vybrat
mezi
cestou
utrpení
a
bez
utrpení
tak
si
nevybírala
z
hlediska
toho
jestli
je
to
příjemné
nebo
nepříjemné
rozumíte
nebo
co
je
snadné
a
co
je
nesnadné
nýbrž
ona
vybírala
z
hlediska
vůle
boží.
Takovýhle
světci
jako
ona
při
tom
stádiu
poznání
ti
už
nedbají
na
to
jestli
trpí
nebo
netrpí
dbají
na
to
jestli
na
ten
smysl
i
jestli
má
smysl
trpět
trpím
jestli
nemá
smysl
trpět
netrpím
a
oni
jsou
dokonce
takoví
že
ani
netouží
vědět
proč
trpí
jo
to
já
bych
jako
nevydržel
s
ním
to
já
se
potřebuju
vědět
ne
ale
oni
ani
to
nepotřebovali
vědět
oni
se
prostě
vmýšleli
do
toho
poslání
svého
tak
že
jestliže
bylo
vůle
boží
aby
trpěli
trpěli
a
si
nebylo
netrpěli
čili
oni
si
cestu
nevíru
mít
to
je
to
nevybírají.
Ten
výběr
udělá
za
mě
někdo
jiný
právě
dneska
jsem
vám
říkal
jak
jsem
byl
svědkem
takovýho
výběru
který
jsem
sám
nedělal
že
běžných
událostech
četných
ne
a
tak
je
člověk
svědkem
také
toho
vnitřního
výběru
který
sám
nekoná
toneříká
se
u
ježíše
vybírej
si
způsob
nýbrž
hledej
především
království
boží
nic
víc
ne
vybírej
si
metodu
víte
ono
ve
skutečnosti
nejde
o
to
vybrat
stále
lidi
si
stále
lepší
metodu
nýbrž
zlepšovat
to
co
dělám
zkvalitňovat
to
co
dělám
kde
se
toutéž
cestou
znovu
a
znovu
to
jsem
tam
včera
říkal
když
se
honza
šel
osvobodit
princeznu
té
pohádce
a
před
ním
šli
toutéž
cestou
jeho
bratři
tak
je
to
jenom
uměle
rozpojeno
na
tři
bytosti
aby
to
bylo
snáze
pochopitelné
že
on
to
dělali
oni
to
dělali
špatně
a
on
to
dělal
potom
dobře
ale
fakticky
to
byl
on
honza
těch
bratří
kteří
to
dělali
špatně
to
je
zase
on
jenže
než
se
to
naučil
dobře
dělat
tak
musel
zkamenět
ne
teprve
pak
se
to
naučil.
Bych
poučen
tímto
způsobem
že
taky
se
to
dá
jednoduše
primitivně
vysvětlit
tak
že
člověk
který
dbá
jenom
na
sebe
přitom
nedá
boha
taky
tedy
ten
nikdy
se
nedostane
až
na
konec
cesty
ten
se
dostane
jenom
určité
fáze
a
dál
nemůže
protože
zanedbává
tu
spojit
a
my
se
sebou
a
prostředím
ve
které
žije
není
oddělenou
bytostí
nesmí
se
tak
podle
toho
taky
chovat
jak
bych
se
se
okrádal
k
tomu
co
píši
protože
mám
možnost
ve
zkratce
říci
co
tam
je
na
mnoha
stránkách
napsáno.
Živá
řeč
má
určitou
výhodu
proti
psanému
nějak
když
píšu
tak
se
musím
pojišťovat
aby
mně
rozuměl
ten
kdo
nemá
příležitost
mě
slyšet
protože
ta
věta
která
se
napíše
vždycky
může
někoho
svést
k
něčemu
k
jinému
porozumět
člunu
dá
jinou
intonaci
nebo
čte
to
bez
čárek
a
to
já
mu
nemohu
přikázat
a
proto
teď
když
mluvím
tak
intonuji
to
znamená
dávám
důraz
na
některé
slovo
které
považuji
za
důležité
a
proto
to
dostává
jiný
význam
když
je
to
psané
z
toho
důvodu
to
znovu
říkám
my
jsme
budu
mluvit
za
křesťany
jako
křesťané
se
dodr
podržovali
krista
až
dosud
do
našeho
dvacátého
století
podle
jeho
poučení.
A
to
bylo
ty
byly
hlavním
zdrojem
toho
co
jsme
si
z
ježíše
krista
brali
přičemž
jsme
dělali
ještě
další
chybu
že
jsme
se
omezovali
jenom
na
tento
komentář
k
jeho
nauce
životní
že
jsme
jeho
život
považovali
za
něco
co
začlo
v
betlémě
a
co
končilo
na
kříži
nebo
zmrtvýchvstáním
nebo
vzkříšením
a
nanebevstoupením
což
byla
veliká
chyba
protože
v
nikdo
z
nás
i
když
teď
žijeme
by
se
neměl
považovat
za
člověka
který
začal
existovat
když
se
narodil
na
tomto
světě
to
je
nejhorší
způsob
informací
o
člověku
nechci
propagovat
převtělování
vůbec
ne
ale
je
tady
lidské
plemeno
které
je
velice
staré
a
my
jsme
jedním
z
článků
pokračujících
článků
v
tomto
řetězu
života
který
se
předává
od
našich
předků
až
po
nás
čili
my
bychom
měli
si
být
vědomi
toho
že
jsme
v
mnohém
tím
co
byli
naši
předci.
Že
tedy
si
nemůžeme
pomoct
a
musíme
je
chtě
nechtě
napodobovat
my
jsme
zcela
nepatrně
jiní
než
byli
naši
předci
to
je
dlouhá
řada
dědictví
které
se
předává
z
jedné
generace
na
druhou
a
je
to
tak
detailně
předáváno
že
člověk
žasne
při
podobě
lidí
při
rodových
znacích
a
při
způsobech
vyjadřování
a
myšlení
jak
to
všechno
jedno
na
druhé
navazuje
a
tak
taky
ježíš
kristus
když
se
narodil
v
betlémě
nevznikl
teprve
tam
nýbrž
byl
článkem
řetězu
židovského
národa.
Který
dva
tisíce
let
předtím
se
odstěhoval
ze
země
chaldejské
a
neodstěhoval
se
z
jiného
důvodu
než
aby
ze
sebe
zrodil
krista
z
jiného
důvodu
se
ne
stěhoval
my
totiž
o
tom
dost
dobře
nevíme
že
abraham
který
byl
při
tom
stěhování
toho
národa
věděl
o
tom
že
ten
národ
jde
do
zaslíbené
země
jenom
proto
že
v
této
zemi
budou
jednou
vedeni
přímo
bohem
né
nepřímo
pomocí
proroků
zasvěcenců
nýbrž
ano
pomocí
králů
zasvěcených
nýbrž
přímo
vedeni
bohem
to
dobře
věděl
z
toho
co
je
tam
psáno
je
to
jasně
vidět
a.
Nemohl
ale
toto
svému
národu
vysvětlit
že
národ
by
to
byl
nepochopil
naro
si
nemohl
představit
že
jdou
do
země
kde
mají
se
starat
o
to
aby
se
u
nich
narodil
kristus
nýbrž
on
jim
musel
předstírat
že
jdou
do
země
kde
se
budou
mít
lépe
ano
nelhal
tím
a
protože
země
do
sen
pro
ty
židy
kteří
žili
v
rámci
asyrské
nebo
babylonské
to
to
ne
rámci
asyrské
anebo
chaldejské
země
pro
ty
palestina
byla
opravdu
zemí
zaslíbení
zaslíbenou
protože
bylo
tam
více
vody
ne
a
bylo
tam
méně
lidí
palestina
byla
nepřelidněná
ta
byla
téměř
liduprázdná
no
a
takže
oni
šli
do
nové
země.
Ale
ti
jejich
duchovní
vůdci
měli
na
mysli
něco
jiného
nejenom
to
dovést
je
do
nové
země
měli
na
mysli
také
to
aby
je
jednak
zachránili
na
životě
a
jednak
aby
vytvořili
tradici
která
by
nakonec
vynesla
narození
spasitele
obojí
se
jim
podařilo
protože
když
oni
žili
těch
dva
tisíce
let
v
palestině
tak
v
té
době
zmizeli
z
povrchu
zemského
asyřané
chaldejci
kdyby
byli
s
nimi
zůstali
spřaženi
na
té
půdě
tak
by
byli
zmizeli
i
s
nimi
byli
vyhlazeni
jinými
národy.
Dneska
po
nich
není
ani
stopy
ani
nevíme
jak
vlastně
intonovali
jak
mluvili
to
vůbec
není
známo
takže
oni
je
řek
bych
na
poslední
moment
odvedli
odtamtud
kde
jim
hrozila
celonárodní
zkáza
tomu
už
napřed
věděli
tohoto
neboť
ty
obrovské
národy
které
tehdy
existovaly
bavila
téci
asyřané
po
těch
není
dneska
veta
po
těch
vůbec
není
památka
že
a
malinký
nárůdek
rovněž
semitský
který
žil
mezi
nimi
ten
se
zachoval
kupodivu
to
je
zázrak
který
způsobili
ti
zasvěcenci
kteří
o
tom
věděli
jaká
katastrofa
čeká
tamty
národy
a
že
je
čeká
proto
že
způsobem
neudržitelným.
Už
na
tehdejší
poměry
neudržitelným
zachovávali
víru
a
klanění
bohům
které
neodpovídalo
už
úrovni
tehdejší
vyspělosti
kultury
řek
bych
to
dnešními
dnešní
terminologií
technika
života
už
tehdy
přesáhla
umění
života
které
bylo
založeno
na
náboženství
technika
vysoce
přesahovala
tu
to
umění
žít.
A
tato
nerovnováha
způsobila
i
když
to
jevilo
jako
vpád
jiných
národů
zevně
způsobila
že
oni
prostě
museli
vyhynout
a
já
se
proto
tak
dlouze
tohoto
všímám
že
že
totiž
dneska
je
obdobná
doba
já
nevěřím
na
žádný
konec
světa
ne
ale
jenom
chci
říct
že
také
ten
rozdíl
mezi
kulturou
duchovní
a
mezi
technickou
mezi
pokrokem
technickým
je
tak
velký
že
ta
nerovnováha
je
opravdu
katastrofální
kdy
jsme
si
to
už
předvedli
přeci
v
tomto
století
že
jsme
dvakrát
se
začli
vy
úplně
hubit
velkoryse
no
a
když
této
válce
zahynulo
padesát
milosti
v
té
minulé
osm
miliónů
jenom
bude
velice
rychle
kupředu
a
tehdy
vlastně
se
vyměnilo
obyvatelstvo
palestiny
a
to
bylo
čtyřicet
miliónů
lidí
to
se
vyměnilo.
Takže
to
byla
nějaká
taková
podobná
katastrofa
která
už
tam
nastala
dávno
předtím
jednou
zase
asi
ze
stejných
důvodů
a
tak
já
tohleto
proto
tak
dlouze
říkám
protože
vás
připravuju
na
to
ne
jakou
katastrofu
na
to
že
je
nutné
založit
opět
duchovní
kulturu
která
by
způsobila
rovnováhu
mezi
technickou
tím
tou
a
mezi
uměním
života
které
zaostává
my
se
opět
klaníme
mnoha
bohům
jako
ty
asyřané
a
babyloňané
tehdy.
A
jenomže
ti
naši
bohové
ty
jsou
jako
daleko
hmotnější
než
byli
tamní
a
daleko
konkrétnější
takže
naše
klanění
se
těmto
bohům
je
soustavnější
bez
mezer
a
nemá
konce
a
není
z
něho
jak
se
zdá
vůbec
vybřednutí
co
to
je
že
totiž
každý
z
nás
si
zakládá
tento
život
tak
asi
jako
féničané
kdysi
nebo
kartáginci
zakládá
si
ho
pro
tento
život
to
je
to
klanění
se
těm
my
žijeme
jenom
pro
tento
život
a
tím
musíme
celou
řadu
podmínek
splnit
abychom
udrželi
tu
křehkou
výši
techniky.
Co
dneska
potřebujeme
jenom
opravářů
na
magnetofony
na
pračky
automatické
na
televize
na
všechny
dopravní
prostředky
a
to
všecko
abychom
to
udrželi
na
takové
úrovni
že
by
nám
to
sloužilo
že
by
nás
to
nezotročovalo
no
a
tehdy
jste
tuto
nic
neměli
ale
měli
obrovské
bohatství
obrovský
přepych
tam
byl
těchto
národů
a
oni
si
ho
taky
zachovávali
jenom
za
cenu
otrokaření
bych
tak
řekl.
A
to
klanění
mnoha
bohům
bych
dneska
definoval
to
má
tvář
takovouhle
že
prostě
máme
mnoho
zájmů
mnoho
zájmů
které
všechny
mají
povahu
časnou
a
těmto
zájmům
sloužíme
každý
ten
zájem
zájem
představuje
jednoho
boha
rozumíte
v
té
mé
hantýrce
jak
já
tady
už
při
kristu
mnohobožství
a
já
to
vidím
třeba
na
svých
dětech
co
znamená
třebas
nový
oděv
nebo
takového
něco
nebo
no
zcela
věci
které
se
kterým
se
slouží
celým
tělem
i
duchem
že
ano
a
potom
když
se
doslouží
tomuto
tak
se
ne
k
tomu
druhému
bohu
a
tomu
se
zase
slouží
a
a
tak
bez
mezer
se
slouží
až
do
smrti
ano.
Tak
tohleto
mnohobožství
z
tohoto
mnohobožství
měli
být
vyvedeni
a
to
ti
zasvěcenci
dobře
věděli
a
dělali
to
tím
způsobem
jak
to
teď
já
po
nich
budu
opakovat
a
jak
to
potom
shrnul
svým
životem
ježíš
kristus
předtím
dávno
totiž
a
to
je
že
oni
říkali
ti
zasvěcenci
vy
musíte
mít
zákon
nad
sebou
nad
všemi
vašimi
hnutími
mysli
city
potřebami
tělesnými
duševními
musí
být
základní
potřeba
plnit
zákon
který
je
silnější
mocnější
a
důležitější
než
všecky
zákony
které
vy
si
sami
uděláte.
To
znamená
vy
musíte
odstoupit
od
mnohobožství
a
musíte
se
věnovat
jenom
jednomu
jedinému
bohu
a
protože
ho
nevidíte
neznáte
tak
plnit
jeho
zákon
a
to
je
to
to
je
ta
služba
tomu
jedinému
bohu
takže
je
detailně
spoutali
zákony
kterým
se
namnoze
vůbec
nerozumělo
toto
dělejte
tam
to
nedělejte
do
detailu
rozpitváno
pro
celý
život
takže
když
se
toho
někdo
držel
tak
vůbec
nežil
podle
vlastní
vůle
teď
je
to
důležité
co
říkám
nýbrž
žil
podle
vůle
jak
se
domníval
boží
tohleto
je
moc
důležité
aby
člověk
dokázal
žít
podle
vůle
která
není
z
něho
nýbrž
která
je
odněkud
odjinud.
Jí
to
těší
se
dokud
totiž
žijeme
podle
vlastní
vůle
tak
rovnýma
nohama
spějeme
ke
hrobu
nic
jiného
neděláme
my
si
zajišťujeme
jenom
což
je
beztak
pojištěno
smrt
fyzickou
ale
nic
víc
kdežto
jakmile
přestaneme
plnit
svoji
vůli
a
začneme
plnit
vůli
jinou
o
které
předpokládáme
nemusí
to
být
pravda
že
to
tak
tomu
nemusí
být
že
je
lepší
že
je
moudřejší
to
plnění
této
vůle
než
když
plním
svou
vlastní
než
když
plním
to
co
se
mi
líbí
co
se
mi
páčí
tak
to
je
něco
co
ježíš
vyžaduje
a
co
už
vyžadovali
ti
staří
zasvěcenci
jako
základní
podmínku
k
tomu
aby
člověk
nalezl
věčný
život
znamená
musí
sebe
zapřít
to
je
první
stupeň
sebezáporu
a
měl
by
být
soustavný
že.
Co
tento
sebezápor
vyžaduje
abych
se
odnaučil
rozeznávat
především
věci
příjemné
a
nepříjemné
nýbrž
všecko
hodnotil
podo
tím
podle
toho
jestli
je
to
dobré
nebo
špatné
třebaže
mám
na
to
co
je
dobré
názor
třeba
zkreslený
ale
jestliže
jsem
přitom
čistý
jako
lilie
když
si
myslím
že
je
to
správné
a
dělám
to
nic
se
nestane
i
když
se
mýlím
třebas
i
to
není
třebas
správné
to
subjektivní
jenom
ale
jestliže
dělám
to
co
je
mi
příjemné
a
vystříhám
se
toho
co
je
mi
nepříjemné
a
nedbám
přitom
na
dobro
a
zlo
tak
opravdu
sebe
ztratím
z
ničím
ničím
sebe
prostě
spěju
jenom
ke
hrobu
jakmile
ale
začínám
se
vymvymykat
z
toho
co
mě
tam
vede
a
to
je
to
hledání
příjemného
v
tomto
životě.
Co
je
pro
mě
jenom
jak
se
začnu
přestat
být
protekčníkem
protekčníkem
který
všechno
okolo
sebe
točí
ne
všechno
na
sebe
vztahuje
všechno
pro
sebe
dělá
tak
aniž
vím
jak
jdu
krok
za
krokem
někam
jinam
někam
jinam
od
sebe
nezáleží
na
tom
že
ti
lidé
kteří
už
do
palestiny
nevěděli
kam
vlastně
jdou
že
oni
si
mysleli
že
jdou
do
lepší
země
kde
budou
bohatší
stáda
lepší
pozemky
více
vody.
To
nevadí
oni
měli
pravdu
že
jsem
si
že
tam
bude
všechno
lepší
protože
symbolicky
řečeno
jestliže
já
touto
cestou
se
odebírám
do
země
zaslíbené
byl
tak
také
všecko
co
se
okolo
mě
děje
je
lepší
je
snazší
protože
hledámli
království
boží
vše
ostatní
je
mi
přidáno
nemusím
se
starat
jako
jsem
se
před
tím
stav
a
není
to
a
dát
že
se
nestarám
nýbrž
je
to
diktováno
moudrostí
zkušeností
kterou
mám
že
totiž
kdyby
se
i
nadále
staral
maje
k
dispozici
moudrost
která
tady
existuje
vlivem
určité
vyspělosti
tak
bych
se
proviňoval
tak
bych
zapíral
něco
co
zapřít
nemá
zapíral
bych
tu
sto
nebo
zdálo
by
se
ode
pomoci
která
je
mi
tady
k
dispozici.
Čili
ježíš
kristus
začal
už
žít
v
tom
národě
dávno
než
se
narodil
v
betlémě
a
začal
žít
proto
že
se
plnil
zákon
který
ho
i
fyzicky
přibližoval
k
tomu
národu
čili
po
dobu
dva
tisíce
let
nejméně
před
narozením
vše
krista
můžeme
to
co
se
dělo
v
palestině
považovat
za
předehru
jeho
fyzického
života
neboť
mluveno
nesymbolicky
jestliže
člověk
má
být
vědomým
nositelem
věčného
života
v
sobě
tak
musí
připravovat
cestu
k
tomu
a
to
že
připravuje
cestu
už
je
zasetí
semene.
Které
v
dané
době
na
daném
místě
a
za
daných
podmínek
roste
čili
to
co
udělali
zasvěcenci
tam
někdy
dva
tisíce
let
před
kristem
ještě
v
zemi
chaldejské
že
je
odvedli
do
země
zaslíbené
to
byl
začátek
vstupu
ježíše
krista
do
života
do
fyzického
života
na
této
planetě
takhle
pojatý
ježíšův
život
potom
nám
řekne
téměř
všecko
co
potřebujeme
pro
sebe
vědět
a
my
právě
potřebujeme
tyhlety
začátky
znát
ty
jsou
velice
těžké
abychom
se
odpoutali
od
sama
sebe
abychom
nesloužili
tomu
hlavnímu.
Z
těch
mnoha
bohů
a
to
je
moje
já
že
moje
já
které
je
nutné
sice
aby
existovalo
neboť
pomocí
něho
já
rozvinu
své
lidské
schopnosti
bez
nichž
bych
nemohl
dále
dělat
ale
které
se
mi
stává
satanem
když
chce
abych
pořád
se
okolo
něj
točil
potom
když
už
to
rozvinuto
všecko
je
to
já
je
požehnání
do
určité
doby
a
po
určité
době
je
satanem
který
mě
pronásleduje
který
si
mě
pro
sebe
žádá
ustavičně
tak
teď
by
se
na
tom
dalo
krásně
ukázat
kdy
je
tím
a
kdy
je
oním
a
to
já
v
těch
spisech
rozepisuji
já
chci
jenom
tu
kostru
dodržet
abych
se
dostal
do
konce
toho
výkladu.
Jestliže
člověk
plní
zákon
který
mu
není
po
vůli
jak
se
říká
kterékterý
mu
nezpůsobuje
jenom
příjemné
chvíle
nýbrž
mu
přizpůsobuje
také
chvíle
odříkání
podle
toho
co
je
zapotřebí
tak
pak
přestává
být
to
jeho
já
středem
postupně
začíná
být
pomocníkem
přestože
velice
důležitým
ale
ne
už
středem
ke
kterému
se
obracíme
jako
k
něčemu
hlavnímu
nýbrž
my
ho
používáme
od
té
chvíle
jako
pomocníka
a
tu
řekli
druhé
slovo
zasvěcenci
židovští.
Teď
jste
už
v
té
zaslíbené
zemi
ale
vy
tu
nejste
proto
abyste
si
tady
lépe
žili
třebaže
plníte
zákon
hospodinův
to
nestačí
vy
se
musíte
vědomě
snažit
o
to
aby
se
u
vás
zrodil
spasitel
než
tohleto
mohli
prozradit
svému
národu
to
uplynula
mnohá
staletí
protože
oni
museli
napřed
ztratit
vedení
těch
zasvěcenců
ztratit
vedení
zasvěcených
králů
ukamenovat
mnoho
proroků.
Vyhnat
je
ze
země
aby
pochopili
že
bez
nich
nemohou
být
živi
ono
to
někdy
po
dobrým
nejde
dokud
měli
všechno
na
dlani
tak
si
toho
vůbec
nevážili
a
ani
nebyli
ochotni
plnit
ten
zákon
který
jim
byl
předepsán
mojžíšem
a
jinými
proroky
teprve
když
byli
toho
zbaveni
tak
se
jim
mohlo
říct
na
teď
už
vám
nepomůže
jí
žijte
vyhnali
všechny
proroky
ukamenovali
jste
je
všechny
zase
ne
králi
jste
popravili
nebo
něco
takového
tak
teď
už
jenom
nadpřirozená
bytost
která
by
se
mohla
přijít
by
mohla
způsobit
aby
vám
popřála
dokonalejšího
života.
A
tak
vod
nich
chtěli
v
těch
posledních
staletích
už
úplně
jasně
to
prohlašovali
aby
ten
národ
si
žádal
rosu
z
nebes
jak
se
to
tam
praví
ve
starém
zákoně
v
podobě
toho
spasitele
pros
nebes
podobě
spasitele
rorátech
se
to
ještě
katolické
církvi
tohleto
říká
to
starověké
jo
toužení
po
spasiteli
to
je
opsáno
ze
starého
zákona
ne
z
nového
všechny
tyhlety
věty
a
oni
se
toho
opravdu
dočkali
jenomže
zase
nedorostli
jedné
věci
nevěděli
že
ten
kdo
se
u
nich
zrodí
nevěděli
já
to
potom
ještě
opravím
zatím
budu
říkat
že
nevěděli
nevěděli
že
ten
kdo
se
u
nich
zrodí
že
jim
nepatří
že
patří
zase
jenom
tomu
otci
odkud
přišel
že
je
jenom
tam
proto
aby
jim
pomáhal
aby
si
je
sebou
vzal
a
ne
aby
si
oni
aby
se
ho
zmocnili
oděli
ho
pozemským
králem.
My
bohužel
v
této
fázi
kdy
pomocí
plnění
zákona
nad
sebou
se
dostaneme
až
ke
zrození
ježíše
v
sobě
ve
své
stáji
to
znamená
v
lidském
těle
my
děláme
tu
chybu
že
se
chceme
chopit
toho
ježíše
jeden
z
nás
s
tím
že
ho
chce
v
sobě
nechat
kralovat
druhý
z
nás
že
otec
ba
zabít
a
třetí
že
prostě
vnitřního
nechce
mít
než
něho
že
ho
chce
pro
sebe
podržet
nějakým
způsobem
všechno
to
je
špatné
protože
tam
měli
pochopit
že
oni
mu
mají
patřit
a
ne
on
jim.
On
sice
nepřišel
k
tomu
aby
se
mu
sloužilo
říkal
ježíš
ale
on
přišel
proto
aby
oni
se
zapřeli
a
následovali
ho
to
není
služba
jemu
to
je
služba
jim
když
ho
budou
následovat
toto
dobře
nepochopili
nebo
pochopila
kterou
má
část
toho
národa
ale
i
ta
malá
část
nana
která
to
pochopila
dodneška
jenom
svědkem
toho
že
to
je
správné
co
tato
hrstka
lidí
udělala
a
že
my
je
musíme
následovat
v
tomto
smyslu
že
také
my
musíme
nevlastnit
nemusím
nesmíme
opakovat
ty
chyby
které
jsme
směli
dělat
předtím
že
jsme
mohli
mít
to
nebo
ono
toho
ježíše
nesmíme
mít
toho
ježíše
jakmile
se
v
nás
zrodí
musíme
jenom
následovat
samosebou
k
tomu
abych
ho
mohli
následovat
musíme
ho
dost
musíme
ho
chránit.
A
to
je
to
je
křehký
nový
život
který
se
v
nás
narodil
a
ta
ochrana
je
tam
báječně
znázorněna
tím
jak
panna
maria
s
tím
svatým
josefem
a
ježíškem
utíkají
do
egypta
a
tak
dále
jak
on
jim
byl
oddán
do
třiceti
let
jak
ho
vychovávali
ve
své
rodině
toto
všechno
můžeme
dělat
ale
oni
si
byli
dobře
vědomi
jak
ten
svatý
josef
tak
ta
panna
maria
že
si
ho
nevychovávají
pro
sebe
proto
mu
neměli
za
zlé
když
jednoho
dne
potom
a
přišel
z
jordánu
z
toho
křtu
prohlásil
kdo
je
má
matka
kdo
jsou
mí
bratři
to
nebyla
zrada
na
matce
nýbrž
to
bylo
naplnění
toho
o
čem
oni
jistě
dávno
věděli
že
oni
ho
vychovávali
né
pro
sebe
a
tam
tedy
děláme
velkou
chybu
nýbrž
oni
ho
chovali
v
rámci
své
rodiny
pro
celé
lidstvo
my
taky
jestliže
hledáme
život
věčný
tak
v
této
fázi
druhé
kdy
už
se
v
nás
narodil
musíme
přestat
s
tím
mít
ho
pro
sebe
když
s
tím
nepřestaneme
tak
ho
zabijeme.
Jako
herodes
nebo
tak
nějak
ano
to
je
tam
všechno
symbolicky
krásně
vysvětleno
to
všechno
je
v
těch
spisech
to
nemusím
opakovat
já
hledám
jenom
tu
kostru
tady
a
jestliže
splníme
tento
tuto
podmínku
a
jestliže
sami
splníme
to
co
ježíš
kristus
vyžadoval
pro
sebe
pro
tuto
dobu
od
svého
narození
až
po
křest
v
jordánu
že
budeme
chtít
být
v
tom
co
je
našeho
otce
tak
se
dostaneme
do
jordánu
rozumíte
to
znamená
tam
se
od
nás
najednou
chce
zase
opět
něco
zcela
jiného
zcela
náročnějšího
než
co
se
chtělo
od
židů
třebas
do
narození
ježíše
a
potom
od
židů
od
narození
ježíše
po
jordán
tam
se
od
nich
chtělo
jenom
po
ten
jordán
aby
ho
nezabili.
A
aby
mu
poskytli
prostředí
ve
kterém
by
byla
rostl
do
svých
duchovních
úkolů
protože
obdobně
jako
o
lidském
tvoru
platí
o
tomto
duchovním
životě
který
se
v
nás
narodil
že
taky
roste
jak
se
o
tom
krásně
vyjádřil
svatý
pavel
že
on
se
zmenšoval
aby
ježíš
mohl
v
něm
narůstat
a
já
myslím
že
bych
mohl
už
potom
to
ostatní
cením
velice
ve
zkratce
protože
když
už
by
člověk
překonal
tuhlety
překážky
ocitl
se
v
jordáně
aby
potom
správně
využil
toho
svého
já.
Z
toho
satana
který
se
potom
objevil
na
té
poušti
a
sváděl
ježíše
udělal
z
něho
učedníka
to
byl
jidáš
tak
by
si
způsobil
že
by
se
ocitl
na
kříži
to
znamená
že
by
přežil
fyzickou
smrt
vnitřním
vzkříšením
to
je
podstata
smrti
na
kříži
že
ten
kdo
umírá
na
kříži
je
mezitím
už
živ.
Takže
vstává
z
mrtvých
jinak
než
pouze
v
těle
ale
bylo
tam
krásně
znázorněno
že
i
v
těle
abychom
si
my
nemysleli
že
to
musí
být
po
smrti
dost
jasně
nám
to
říká
bohužel
křesťani
to
do
dvacátého
století
nepochopili
že
to
nesmí
být
po
smrti
že
to
musí
být
tady
ten
náročné
křesťanství
je
náročnější
než
jak
my
si
vůbec
troufáme
ho
tak
pojímat
jo.
A
jestliže
takhle
se
to
stane
tak
my
vstaneme
z
mrtvých
už
před
smrtí
fyzickou
a
pak
už
nám
zbývá
jenom
to
poslední
být
vzati
na
nebe
to
znamená
ocitnout
té
v
takovém
duševním
stavu
ve
kterém
jsme
v
ustavičném
spojení
s
věčným
životem
předtím
než
jsme
by
to
stavu
z
tohoto
stavu
jsme
vždycky
vypadávali
byli
vyhazováni
jako
z
ráje
kdežto
potom
se
tam
dostavit
takový
stav
ze
kterého
už
není
úniku
ze
kterého
už
není
cesty
zpět
to
je
stav
nanebevzetí
nic
nikam
do
nebe
nebo
tak
nýbrž
to
všechno
se
musí
stát
tady
a
to
je
v
podstatě
cesta
která
začla
někde
chaldejské
zemi
a
takhle
já
popisuju
celou
tu
cestu
ježíše
krista
a
vidím
tam
znaky
co
kde
se
má
dělat
jak
se
má
manipulovat
lidskou
vůlí
se
všemi
lidskými
vlastnostmi
a
aby
to
harmonicky
dospělo
k
tomu
že
na
v
určité
fázi.
Když
jsem
ochoten
říct
napřed
břemeno
vlastní
zapřít
se
jak
říkal
ježíš
kristus
zapři
sama
sebe
vezmi
si
vy
kříž
ne
můj
svůj
když
jsem
když
ukážu
dobrou
vůli
že
svůj
kříž
ponesu
proto
abych
ho
následoval
ježíše
krista
tak
on
v
určitém
momentu
nám
předá
svůj
kříž
místo
toho
našeho
k
tomu
je
třeba
veliké
sebepoznání
abych
poznal
že
nic
nemám
ze
sebe
že
to
co
jsem
před
tím
nesl
jako
své
že
vůbec
nikdy
mé
nebylo.
Že
všechno
pramení
z
boha
a
že
já
nesu
jeho
kříž
jakmile
si
toto
nikoliv
jenom
nalhávám
nebo
napovídám
nebo
namlouvám
nebo
prohlašuji
když
to
jenom
neprohlašuji
nýbrž
začnu
vědět
o
tom
vnitřně
že
všechno
mám
od
něho
tak
v
tom
momentu
začnu
nést
jeho
kříž
a
o
něm
se
praví
že
je
to
jho
které
je
sladké
a
že
je
to
břemeno
které
je
lehké
to
už
potom
jde
ale
musí
se
napřed
s
dobrou
vůlí
ne
z
vlastní
břemeno
čili
dospět
ke
sladkému
jhu
a
to
je
ten
spis
který
teďka
píšu
ne
znamená
napřed
dobrovolně
nést
vlastní
břemeno.
A
to
je
ze
začátku
těžké
ale
jakmile
člověk
udělá
správné
rozhodnutí
první
tak
pak
už
všechna
další
rozhodnutí
po
tom
prvním
že
ponese
vlastní
břemeno
aby
následoval
krista
jsou
snazší
ta
rozhodnutí
jsou
daleko
snazší
protože
už
za
člověkem
stojí
síla
která
se
uvolní
tím
že
jsem
sebe
zapřel
tím
sebezáporem
se
dostane
na
povrch
síla
která
normálně
nemůže
se
dostat
ke
slovu
protože
nedáme
jí
příležitost
mít
brzdíme
jenom
sebezáporem
jenom
zatím
vlastního
kříže
ne
za
účelem
abych
se
trápil
nýbrž
abych
následoval
jenom
tímto
způsobem
se
dostanu
k
nešení
kříže
ježíšova
to
dělalo
velikou
potíž
křesťanským
světcům
protože
tuhleten
symbolismus
nechápali.
A
vůbec
jim
to
nikdo
nezprostředkoval
to
nás
terezie
s
tím
měla
veliké
potíže
jak
víte
a
nebyla
to
malá
svatá
celá
tato
soustava
o
které
jsem
vám
mluvil
má
jeden
má
jeden
hlavní
prvek
tato
cesta
má
jeden
hlavní
prvek
že
totiž
se
člověk
postupně
učí
stále
dokonalejším
způsobem
nevlastnit
a
tohleto
bohužel
křesťanství
nezahrnulo
do
smrtelných
hříchů
k
tomu
mám
za
zlý.
A
to
se
stalo
z
historických
důvodů
protože
přiv
původním
křesťanství
tento
hřích
vlastnění
byl
největším
hříchem
to
vidíme
už
ze
života
ježíše
krista
jak
on
nebyl
spokojen
s
tím
že
nějaký
mladík
měl
nějaký
bohatství
ne
vůbec
následovat
dokud
se
ho
nevzdal
nebo
prostě
ten
zacheus
a
mnozí
jiní
že
jo
museli
se
prostě
museli
nevlastnit
když
ho
chtěli
popadnout
toho
ježíše
a
udělat
z
něho
krále
on
unikl
zprostředka
nich
aby
jim
dokázal
že
ho
vlastnit
nesmějí
ani
toho
krista
ani
matka
ho
nesměla
vlastnit
ani
bratři
kdo
jsou
mí
bratři
kdo
je
má
matka
nemáte
právo
mě
vlastnit
ani
práh
kteréhokoliv
domu
ho
nemá
právo
vlastnit
kde
je
můj
domov.
Neměl
domov
nic
nevlastnil
ovšem
to
byl
vrchol
nevlastnění
ale
ti
staří
židé
ti
zasvěcenci
vedli
k
tomu
postupnému
nevlastnění
ten
svůj
národ
takže
když
ten
národ
už
byl
na
prahu
narození
ježíše
v
palestině
tak
už
značnýznačnou
měrou
uměl
nevlastnit
co
my
ještě
neumíme
a
protože
uměl
nevlastnit
jenom
proto
se
u
něho
ten
ježíš
mohl
narodit
oni
už
prostě
nevlastnili
vlastní
vůli
oni
oni
nepatřili
sami
sobě
oni
patřili
zákonu
který
ctili
to
by
té
základ
nevlastnění.
Že
náleželi
zákonu
který
byl
nad
nimi
měl
by
to
skřípalo
to
víte
klaněli
se
zlatým
telatům
a
okolním
bohům
tím
měli
veliký
trápení
ti
židé
ti
zasvěcenci
pudu
sami
neproviňovali
takže
celá
ta
cesta
kterou
vám
líčím
a
líčil
jsem
vám
v
jiných
spisech
a
který
také
bych
u
znovu
bude
postupné
odnímání
vlastnictví
já
bych
chtěl
jenom
říci
jestliže
byste
utekli
z
tohoto
světa
jestliže
byste
rozdali
všechno
jmění
chudým.
Tak
byste
nic
nepřestali
vlastnit
to
znamená
pořád
byste
vlastnili
to
není
toto
gesto
to
je
jenom
nějaká
nějaké
prohlášení
vlastní
se
vnitřně
anebo
se
nevlastní
vnitřně
jestliže
já
nemám
nic
nemám
ani
korunu
nemám
vlastní
dům
nemám
vlastní
rodinu
tak
přeci
vlastním
protože
toužím
to
mít
rozumíte
ježíš
kristus
jasně
ukázal
že
kdo
po
něčem
touží
provést
například
nějaký
hřích
už
ho
provedl
toto
si
předtím
lidé
neuvědomovali
říct
teprve
stával
tehdy
když
něco
provedl
zisk
tu
říká
ne.
Text view •
Help