Waveform view
prevzate-kotouc-76-06B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
By
se
nedá
nebo
výsledek
nebo
doří
že
né
vědomí
ale
nikoliv
jenom
smyslové
vjemy
ty
sou
vedlejší
síto
mohou
zcela
sobě
a
ježíš
kristus
právem
řekl
že
nikdo
nepřijde
k
otci
než
skrze
něj
protože
tyto
stavy
nezpůsobuje
nic
smrtelného
žádná
smrtelná
snaha
snaha
tedy
smrtelného
člověka
ale
protřelost
nezpůsobí
tyto
stavy
přímo
nýbrž
jenom
na
jejich
okraj
člověka
dovede
to
je
mnoho
ale
není
to
vůbec
spojovací
stav
kam
člověka
dovede
ježíš
správně
řekl
že
on
jediný
to
znamená
tento
aspekt
boha
tato
funkce
boha
má
na
starosti
aby
člověka
převedla
na
druhou
stranu
to
znamená
to
už
nedělá
člověk
to
dělá
za
něj
bůh
čili
při
tom
je
člověk
absolutně
trpný
a
když
se
do
toho
zase
znovu
plete
svou
činností
tak
má
tak
obrovskou
moc.
Že
je
zabrzdí
bohu
tuto
možnost
zabrzdí
mu
tuto
vymoženost
provést
na
člověku
a
upozorňuju
vás
na
to
že
ten
kdo
by
se
jenom
snažil
že
pro
tu
svoji
snahu
by
mohl
zabrzdit
možno
vstupu
do
boha
do
věčnosti
musí
uměl
od
té
snahy
také
ustoupit
ne
nadlouho
ale
na
tak
dlouho
ale
hlavně
tak
intenzivně
aby
mu
z
ní
pro
tu
chvíli
nic
konkrétního
nezbylo.
Aby
mu
moc
byla
jenom
touha
která
stála
za
tou
snahou
to
o
to
se
nemusí
starat
kde
stopa
zůstala
protože
ta
vždycky
je
silnější
než
se
ta
konkrétní
činnost
do
té
konkrétní
činnosti
člověk
totiž
musí
svou
aktivitou
vstupovat
kdežto
do
toho
doznívání
konkrétní
činnosti
vstupovat
nesmí
ta
rozumová
sama
to
je
samovolná
síla
která
přežívá
jakoukoliv
činnost
neboť
je
zákulisím
veškeré
aktivní
činnosti
například
jsme
si
to
ukázali
už
v
minulosti
na
víře
naučená
víra
je
aktivní
činnost
ale
za
ní
stojí
samovolná
víra
která
je
trpné
povahy
a.
Není
proto
zbytečné
naučenou
víru
mít
i
když
samo
o
sobě
to
neužitečné
samo
o
sobě
protože
dokud
bychom
se
řídili
jenom
naučenou
vírou
tak
to
nemá
spojovací
účin
my
musíme
umět
od
svoje
víry
také
odstoupit
ano
jako
od
všeho
naučeného
a
my
se
modlíme
jakýmkoliv
způsobem
tak
je
to
otázka
paměti
ať
si
to
děláme
sebe
jednodušeji
sebe
tedy
všední
jí
modlitba
tak
je
to
otázka
paměti
říkám
toho
boží
to
přeci
otázka
paměti
a
to
jsou
musím
pamatovat
já
musím
říkat
když
je
to
zvýšený
zvýšený
cit
tak
je
to
ska
paměti
protože
já
ten
cit
musím
mít
v
paměti
a
tak
dále
čili
to
všecko.
Paměť
pokud
je
do
něčeho
zapletena
to
všecko
nás
pořád
udržuje
v
prostoru
a
v
času
kdežto
trpnost
znamená
opuštění
všech
těchto
vymožeností
kterými
zde
žijeme
takže
jestliže
ještě
opakuji
jednou
řekl
ježíš
že
jedině
kde
se
může
jít
to
znamená
jedině
skrz
tohoto
projeveného
boha
se
může
přistoupit
k
bohu
otci
který
je
pořád
toho
stavu
na
nebesích
to
znamená
neprojeven.
Tak
je
pravdu
protože
tím
řekl
dokud
se
mi
neodevzdáte
dokud
mě
nebudete
následovat
dokud
sebe
nezapřete
i
v
tom
nejlepším
slova
smyslu
to
znamená
když
děláte
dobře
tak
se
musíte
umět
zapřít
na
chvíli
se
s
tím
přestat
na
chvíli
tak
já
nemohu
vás
odvésti
otci
tam
přímo
v
tom
řečeno
ale
je
tomu
tak
nutno
rozumět
protože
my
nejsme
bohem
a
on
říkal
že
ten
se
jde
tak
je
to
činnost
kterou
neděláme
my
čili
při
tom
nesmíme
být
činní.
Když
tady
ježíš
řekl
já
jsem
cesta
i
pravda
i
život
tak
byste
řekli
na
tak
vlastně
každý
krok
na
této
cestě
vlastně
dělá
on
a
nebo
by
se
mohlo
vysvětlit
také
že
on
označil
cestu
já
zatím
zůstanu
té
cesty
napřed
po
které
se
dá
kráčet
a
my
jsme
si
vysvětlujíce
si
jeho
život
řekli
že
tomu
tak
je
že
je
to
cesta
po
které
se
dá
kráčet
ovšem
je
to
cesta
po
které
se
dá
kráčet
způsobem
který
jsme
si
už
detailně
vysvětlili
že
je
totiž.
Kde
se
po
té
cestě
a
musíme
vždycky
dos
dospět
do
stádia
kdy
vyčerpáme
na
určitém
stupni
všechny
lidské
možnosti
a
v
tom
momentu
kdybychom
chtěli
dál
tvými
silami
tak
se
z
místa
nehneme
tady
potom
platí
že
on
je
cestou
po
které
se
kráčet
nedá
protože
tady
musí
zakročit
on.
Aby
nás
převedl
na
další
stupeň
tedy
se
mu
směl
opřít
o
jeho
sílu
čili
musíme
zůstat
trpní
a
zase
potom
to
cesta
dál
po
které
se
kráčet
dá
kdyby
tomu
tak
třebas
nebylo
tak
by
nebylo
možné
aby
on
nechal
své
sotva
řek
bych
narozené
učedníky
toto
se
ocitnuvší
ve
stavu
učedníků
dělat
zázraky
nebo
křtít
a
podobně
znamená
dělat
veliké
skutky
on
zároveň
působil
v
nich
jako
ta
trpná
síla
která
měla
daleko
větší
moc
než
měli
oni
čili
když
se
to
takhle
samo
sebou
vysvětlujeme
tak
my
si
dycky
vy
máte
z
toho
dojem
že
dlouho
děláme
všechno
sami
a
pak
najednou
že
tady
pán
bůh
a
udělá
nějakou
změnu
tohleto.
Jak
to
ukázal
ježíš
kristus
je
řek
bych
schematická
ukázka
nemůže
se
to
jinak
ukázat
ale
tady
o
tom
při
tom
případu
jako
třeba
při
různých
podobenstvích
třeba
při
těch
hřivnách
platí
že
on
tu
to
podobenství
nemohl
říkat
do
nekonečna
by
nemohl
říkat
třeba
a
bylo
by
to
neužitečné
protože
kdo
už
rozumí
jednou
z
ducha
tak
už
rozumí
tomu
celému
nebo
třeba
říkat
za
jednu
hřivnu
stane
jedno
město
za
to
město
dostaneš
jeden
stát
a
takhle
dále
a
potom
třeba
tohoto
stavu
sluneční
takhle
na
to
nemohl
jít
ale
ve
skutečnosti
je
to
soustavná
činnost
boží
v
nás
která
má
trpnou
povaha
povahu
je
to
soustavné
působení
boží
které
probíhá
souběžně
s
naší
činnosti.
Takže
dejme
tomu
během
soustředění
můžete
tisíckrát
přecházet
do
té
trpnosti
během
několika
krátkých
chvil
to
znamená
během
třeba
nějaké
hodiny
nebo
tak
mockrát
můžete
přecházet
do
té
trpnosti
a
jestli
to
neděláte
tak
se
proviňujete
že
se
do
ste
svého
čili
neodstupujete
od
svého
vlastnit
jakým
už
si
znemožňujete
další
postup
když
řekl
já
jsem
cesta
tak
řekl
já
jsem
cesta
i
taková
cesta
po
které
se
kráčet
dá
i
po
které
já
vás
vedu
to
znamená
po
které
vy
sami
nekráčíte
ano
a
zrovna
tak
že
ke
jsem
já
jsem
pravda
tak
je
to
i
pravda
kterou
jak
vidíte
můžeme
zčásti
pochopit.
Ale
nedělejte
si
iluze
že
byste
ji
pochopili
tak
že
by
že
by
to
bylo
dostačující
totiž
toto
pochopení
které
my
si
rozumem
tady
přednášíme
a
zprostředkujeme
který
ji
pochopení
které
by
nás
poutalo
to
nás
jenom
třeba
překvapuje
na
na
chvilinku
nadchne
ale
museli
bychom
si
je
pořád
předvádět
aby
nás
znovu
a
znovu
nadchlo
a
nakonec
by
to
všechno
otupělo
kdežto
poznání
které
on
najednou.
Ne
postupně
poskytuje
člověku
ve
velkém
kvantu
hlavně
ve
velké
hloubce
to
poznání
ohromující
svou
hloubkou
a
převádějící
člověka
do
jiného
způsobu
chápání
věcí
takže
takové
poznání
je
světlem
pro
toho
člověka
trvalým
které
neuhasíná
které
se
pamětně
nemusí
obnovovat
to
se
obnovuje
jenom
tím
stavem
který
se
postupně
prohlubuje
když
nám
takže
ještě
by
to
mohl
říct
znovu
to
nezáleží
že
také
pravda
kterou
on
hlásal
do
určité
stránky
je
dostupná
i
rozumu
i
našim
citům
našemu
chápání
a
tak
po
do
stránce
je
to
cesta
po
které
se
dá
kráčet.
Ale
ta
pravda
kterou
najednou
vidíme
zčista
jasna
ze
všech
stran
takže
ji
nemůžeme
vůbec
lidsky
vyjádřit
je
to
že
bych
jít
bychom
slovy
bychom
ji
vyjadřovali
dycky
jenom
z
jedné
strany
tato
pravda
takhle
viděná
ze
všech
stran
najednou
inspirovaně
do
nás
vložená
nebo
vlitá
který
je
cesta
po
které
my
jsme
nekráčeli
a
nikdy
kráčet
nebudeme
že
ta
je
tady
najednou
zdánlivě
bez
našeho
přičinění
my
jsme
se
jenom
k
tomu
disponovali
proto
říkám
zdánlivě
dispozice
tady
byla
ale
nic
víc
každý
krok
do
této
pravdy
musel
za
nás
udělat
bůh
a
toto
jež
platí
o
našem
životě
život
který
tady
žijeme
od
narození
až
k
smrti
ježíš
ho
nazval
smrtí
tak
jako
tak
ale
řekněme
že
je
to
život.
Abychom
si
umožnili
vůbec
náš
výklad
tak
tento
život
je
velice
málo
z
toho
co
pravým
životem
věčným
je
takže
tento
život
má
pro
nás
málo
bodů
které
by
nás
přenášely
nebo
bych
které
by
nás
které
by
nás
způsobovaly
překotný
růst
ve
vědomí
my
musíme
tvrdě
jak
to
je
řečeno
po
pádu
z
ráje
dobývat
svůj
chléb
i
po
stránce
intelektuální
i
po
stránce
citů
my
dorůstáme
pomalinku
postupně
do
nějakého
pochopení
nebo
do
plnosti
života.
A
kdo
se
odumíráme
a
tak
to
jde
až
k
hrobu
ale
tento
život
který
do
nás
vkládá
bůh
to
život
ke
kterému
se
tímto
životem
když
ho
žijeme
tak
jak
jsme
se
naučili
od
ježíše
z
nadstavby
jeho
života
z
té
symboliky
jeho
života
když
tímto
způsobem
jdeme
následujeme
ježíše
tak
na
nás
najednou
spadá
nebo
jsme
podílníky
vyššího
způsobu
života.
Který
je
mnohanásobkem
tohoto
života
který
žijeme
který
nám
otevírá
široké
obzory
jak
poznání
tak
lásky
tak
všeho
ostatního
ale
především
nás
zbavuje
postupně
pocitu
oddělenosti
a
to
samo
o
sobě
je
poznatek
který
bych
bývá
ze
života
žitého
duchovně
který
je
tak
ohromující
a
který
vede
k
tolika
novým
vlastnostem
že
můžeme
říct
že
z
člověka
dělá
vlastně
boha
nebo
věčnou
bytost
protože
člověk
už
nežije
v
sobě
jenom
a
jenom
pro
sebe
nýbrž
je
pro
ty
ostatní
a
nakonec
když
to
dobře
dopadne
stejnou
měrou
jako
pro
sebe
neboť
víc
od
člověka
ani
ježíš
kristus
nechtěl.
Ušli
jsme
tady
kus
společné
cesty
a
že
jako
cestě
že
ten
kousek
který
jsme
tady
ušli
se
podobal
cestě
učedníků
do
emauz
přednes
mi
všichni
jsme
byli
těmito
učedníky
to
byly
vykládal
proč
všechno
se
muselo
stát
proč
se
musel
narodit
v
betlémě
proč
musel
vstoupit
do
jordánu
po
smysl
zemřít
na
kříži
odešel
vstát
z
mrtvých
nedělal
k
sobě
nýbrž
kvůli
nám.
Svatí
kteří
ho
následovali
nám
říkali
tam
říkají
že
to
dělá
pořád
kvůli
nám
že
ustavičně
kvůli
nám
se
rodí
v
nás
vstupuje
do
jordánu
na
kříž
vstává
z
mrtvých
a
my
si
musíme
jenom
přát
abychom
byli
svědky
toho
že
se
jsme
slyšeli
co
jsme
viděli
končí
tím
že
se
pro
ně
před
našimi
tvářemi
že
ho
poznáme
v
tom
všem
dění
které
se
kolem
nás
tady
odehrává
že
je
to
on
který
nás
proměňuje
že
on
tou
cestou
po
které
bychom
sami
nedokázali
jít
ani
krok
k
tomu
udělat
se
snažit
prosím
abyste.
V
této
cesty
nesestupovali
šli
ustavičně
do
emauz
a
věřili
že
ten
ježíš
promění
se
před
vámi
tak
abyste
ho
poznali
v
těch
svých
krocích
a
taky
promění
vaše
nitra
abyste
se
s
ním
podíleli
na
věčném
životě.
Není
mínění.
Nemíním
mým
mínění.
Nevím.
Mnohými.
Může.
Není.
Nic.
Text view •
Help