Waveform view
88-13B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
byl
předložil
pramenu
ke
schváleno
autonomii
brance
to
jsou
keltové
v
počtu
milion
tři
sta
tisíc
lidí
Autonomii
v
tom
smyslu,
že
by
měli
aspoň
své
školství
že
měli
právo
na
nastoupení
v
pramenu
francouzským
ve
všech
úřad
ech
a
tak
dále
to
jim
nemohlo
ana
dovolit
a
on
to
věděl
že
dovolí
to
bude
ho
záměna
aby
si
mohl
aby
se
mohl
z
toho
svýho
místa
dostat
pryč
taky
se
dostal
Já
jsem
přišel
do
toho
Karnaku.
takový
záhadné
takových
stavby
kulturní
zřejmě
A
já
tam
přišel.
a
oni
se
tam
bavili
dvě
ty
lety
mezi
sebou
a
mě
nebraly
v
úvahu
jak
jsem
říkal
a
teďka
dávejte
na
mě
pozor
Já
vím,
že
nemáte
rádi
Francouze.
že
ji
mě
nebudete
a
zase
to
jednu
paní
za
ruka
která
to
podávala
Ale
poslouchejte
mě.
Já
nejsem
Francouz.
Já
jsem
Kelt
francouzsky
mluvící.
nebo
jiný
já
jsem
ke
annu
ský
mluvící
je
to
nemohu
že
mě
odnárodnili.
mě
i
pro
dal
ty
buňky
a
nechá
věci
stát
a
říkal
vy
jste
ke
a
A
odkud
jste?
říkal
že
to
jsem
a
kde
to
je
v
africe
asi
to
nevede
a
sem
říkal
nemáte
doma
někoho
dělání
o
země
prstu
než
než
ten
by
ona
řekla
mám
manžel
tady
se
o
to
zajímá
vod
vod
tu
milost
krátkou
tak
mě
tam
vezměte
tak
mě
tam
vzal
na
do
rodiny
za
nerodí
a
já
jsem
říkal
já
jsem
československa
menuje
se
tak
a
tak
a
naši
předkové
byli
keltové.
A
on
říkal
a
jak
mně
to
můžete
dokázat
já
jsem
říkal
klidně
teď
se
spol
na
to
a
každého
já
jsem
nohách
ale
on
a
on
říkal
já
jsem
říkal
copak
vám
řiká
slovo
krok
vůdce
my
si
měli
prvního
vůdce
krok
tak
byl
to
kladena
byl
dobrý
pořádku
máme
tam
četné
síly
ště
vod
odhalený
nově
keltská
bita
všude
našem
území
byli
keltové
a
ať
si
říká
do
chce
co
chce
to
sem
ještě
všechno
nevěděl
to
je
době
to
bylo
pocit
se
sedm.
Že
napřed
po
nich
přišli
tady
germáni
a
potom
teprve
slovani
pátém
století
a
té
nene
oni
tady
bylo
tak
řídké
o
síle
že
ty
germáni
se
s
těmi
kelty
nebrali
tam
kde
byli
kelt
a
nebyli
byli
do
šiku
stranou
cesty
tam
je
nechali
žít
ta
říká
jsem
přišel
a
potom
se
s
nimi
setkali
ty
křesťany
ty
totiž
ty
slovani
pohani
ne
páté
století
já
jsem
přišel
třebas
doučit
se
do
muzea
já
se
to
chodím
pomoz
jich
pátrá
po
té
nastol
a
tam
jsem
zjistil
že
za
zpátky
keltský
žádné
germáni
ale
neslo
vazké
čili
slovani
jak
mi
taky
řekl
ten
sto
tam
podle
všech
známek
slovani
nastoupili
po
keltech
tady
bez
mezery.
to
možné
ušit
si
tak
proč
by
to
nebylo
možné
jinde
protože
to
nebylo
možné
tam
neděje
prahy
že
ano
a
ten
ke
by
zaručeně
daleko
zdání
měl
kulturu
s
větší
za
sebou
než
ty
slovani
takže
ji
imponuje
von
von
ty
svoje
holčička
při
kastlu
a
liší
po
řešil
že
ano
nechal
je
naučit
se
česky
namluvit
si
čechy
a
tak
dále
a.
Tím
haslo
velké
panství
tady
to
je
něco
obdobného
jako
třebas
římě
kde
prvních
sto
padesát
let
po
zrození
říma
roku
sedm
set
padesát
tři
před
naším
letopočtem
tam
vládli
etruských
A
všechny
názvy
těch-králů
etruských
trvá
totu
a
tak
dále
to
jsou
to
nejsou
římské
to
se
dá
přeložit
do
do
to
je
prostě
řeč
etruských
převážel
převážel
ten
římské
vliv
a
oni
se
po
žíti
platí
ještě
li
a
je
po
nich
veta
tak
něco
bylo
tady
taky
tak
ovšem
ti
keltové
tady
dlouhou
dobu
ještě
za
doby
slovenský
existovali.
A
já
už
nebudu
k
tomu
příležitost
ale
po
sto
lidi
k
tomu
aby
si
udělali
dneska
je
uhlíková
zkouška
radiokarbonová
se
jí
říká
oficielně
cé
čtrnáct.
tam
se
dá
téměř
na
rok
zjistit
přesně
kdy
co
existovalo
pokud
je
tam
nějaký
organický
zbytek
něčeho
nějakým
stavby
a
to
by
se
tam
po
těch
keltech
na
šlo
tak
kdyby
se
tam
dejme
tomu
na
tom
vršku
jak
jsem
tady
byli
našli
nějaký
zbytky
a
já
myslím
že
by
tam
našli
ne
ne
albertova
někde
na
jiný
jižní
si
řekl
když
ní
z
těch
a
tady
taky
tady
tak
vím
tady
taky
ale
to
není
tady
to
bylo
vedení.
A
tam
měli
horu
který
říkali
lékař
jak
se
prosím
vás
zachoval
tě
o
slova
na
to
povědomí
že
je
to
že
je
to
oral
jak
je
to
možné
no
když
jí
říkali
takle
keltové
že
to-že
to
slovani
vědí.
sebou
jsem
za
tím
šel
protože
mě
tam
přivede
nějaký
došel
který
se
stýkal
jeho
otec
se
stýkal
s
těmi
kelty
jo
že
mi
duch
těch
kalů
se
stýká
a
tak
ty
mu
řekli
o
všech
těch
božištích
nemám
všechna
všechno
si
to
božiště
se
psána
jedno
nejzajímavější
bylo
právě
na
té
hoře
albertova
otec
dvacet
osm
bát
v
tom
daném
lese
předloží
šumavy
a
tam
je
veliké
záření
která
by
aktivní
záření
a
voni
ho
zřejmě
ovládali
ty
styl
tvé
a
léčili
jim
jenomže
to
uměli
dávkou.
Já
jsem
tam
odvedl
třebas
jednoho
svýho
přítele
nějakého
živo
a
už
mu
za
pomlouvat
mohu
protože
je
jsem
zel
ten
měl
tak
strašný
ský
krevní
tak
že
občas
ulíval
ne
a
nemohli
ho
lékaři
z
toho
dostal
on
se
napil
třebas
kávy
nebo
já
nevim
čeho
chvilinku
mu
to
stouplo
ale
za
půl
hodiny
nebo
za
hodinu
to
bylo
pryč
zase
špatně
viděl
spatně
slyšel
všechno
ochabovalo
a
já
jsem
říkal
já
znám
vršek
které
má
zá
který
má
takové
záření
ctnosti
a
toho
došela
které
se
byl
v
koncentráku
který
má
takové
záření
že
z
výší
krevní
tlak
uvede
vysoký
tak
na
střední
a
normální
a
nižší
na
vyšší.
člověk
odtamtud
bych
si
hází
co
do
krví
ho
tlaku
úplně
uzdraven
té
specialitka
na
záření
a
na
krevní
tlak.
Tak
jsem
na
toho
chudáka
jen
du
tíhu
tahl
na
tu
horu
a
předstíral
jsem
že
tam
netrefil
a
tak
on
chudák
bloudili
podmínky
vedením
po
té
hoře
a
nabíral
to
záření
ne
na
konce
ho
ještě
usadil
na
tom
vrcholu
a
říkal
se
tady
je
to
konečně
jsem
si
říkal
a
to
předkové
než
to
pod
dávkou
ne
a
on
tam
sebe
a
říkal
jsem
teď
musí
být
úplně
klidu
než
aby
se
to
se
o
tebe
šlo
to
záření
on
tam
byl
úplně
v
klidu
a
už
na
cestě
zpět
se
mu
pustil
a
ke
znovu
to
bylo
vidět
že
mu
vstoupil
krevní
ka
v
plzni
se
hned
podrobil
lékařské
prohlídce
to
muselo
se
to
tamponovat-se
to
nechtělo
zastavit
on
měl
do
smrti
on
potom
zemřel
až
se
a
že
to
deset
let
on
měl
do
smrti
normální
pak
na
to
nezemřel.
A
takže
voni
to
znali
a
jako
my
těžkopádně
o
zaujme
člověka
nějakým
kopal
tem
nějakým
ránem
nebo
co
tak
pak
oni
přírodně
to
ozařovali
to
byli
machři
no
tak
se
my
si
o
těch
kartách
ří
řekl
dost
začínáme
devatenáctého
dubna
osmdesát
osm
v
čeřínku
povídat
od
tě
oddanosti
podle
předlohy
tady
mám
před
sebou
a
ta
je
jednak
španělska
jednak
česká
budu
čí
českého
textu
překladu
z
roku
třicátého
vlastnil
klo
hrad
nitra
čili
komnaty
a
budu
si
pomáhat
někde
španělským
překladem-původem
původním
originálem.
původním
originálu
španělským
je
jedna
věc
která
už
tady
chybí
v
tom
české
překladu
a
to
je.
To
je
to
co
svatá
terezie
udělala
než
to
začla
psát
že
se
po
křižoval
a
ten
kříž
se
v
katolických
knížkách
píše
i
a
s
v
tomto
znamení
mi
si
to
budem
překládat
jinak
než
jak
to
překládají
pravověrný
v
tomto
znamení
zvítězíš
ona
to
že
už
v
tomto
znamení
zvítězil
ona
ale
přestože
už
byla
ukřižován.
Přišli
se
znovu
co
to
znamená
ona
připomíná
že
vychází
z
tohoto
ukřižování
a
to
vás
upozorňuju
a
že
bez
něho
by
tohleto
nenapsal
že
ona
je
lidským
já
už
ukřižováním
čili
taky
vstal
z
mrtvých
znovuzrozený
čili
kříži
se
svatá
terezia
křižuje
me
se
léto
jiné
že
my
křížem
ale
nekřižuje
me
tím
své
já
vona
se
křižoval
aby
zdůraznil
že
z
toho
ukřižování
svého
vnitřního
svého
malého
já
vychází.
Takže
tady
je
rozdíl
mezi
nějakým
namarupa
zvnějšku
vzatým
a
mezi
se
dává
pojmenování
o
tak
takhle
by
to
mělo
vypadat
že
symbolikou
a
se
všemi
těmi
náhražka
mi
neprojeveného
že
bychom
ty
náhražka
považovali
opravdu
za
symbol
pravdy
nikoliv
za
pravdu
samou
a
tak
vás
upozorňuju
na
začátku
této
přednášky
že
to
co
uslyšíte
není
pravda
nýbrž
je
obraz
pravdy
a
když
se
ještě
víc
vzdálíme
tak
je
to
obraz
obrazu
pravdy
takhle
to
berte
jinak
vám
u
od
začátku
až
do
konce
já
nechci
lhát.
A
ne
ztotožňuje
nikdy
obraz
pravdy
s
pravdou
pravda
nevyslovitelné
a
já
a
já
jsem
to
zdůraznil
i
v
tom
že
jsem
vám
vykládal
dvě
podobenství
včera
sva
svatbě
duchovní
a
tam
v
obou
oběma
z
obou
podobenstvích
chyběla
nevěsta
a
byla
to
svatba
nebyl
tak
byla
což
tedy
je
velice
okázale
vysvětleno
že
slovně
se
to
nedá
vyjádřit
neboť
nesmrtelná
duše
je
bez
tvaru
a
nemá
jména
tak
a
tím
bych
se
dostal
k
věci.
Takže
svatá
terezie
které
se
budu
držet
rozděluje
lidské
nitro
na
sedm
komnat
při
tom
praví
že
v
tom
hradu
nitra
není
jenom
sedm
komnat
nýbrž
jejich
tam
nesčíslné
množství
ale
ona
prochází
určitou
linii
kterou
už
my
známe
třebas
indického
podání
tak
je
se
to
tam
byly
na
sedm
kom
touto
linii
prochází
aby
se
nezdržovali
s
postranních
kou
moc
ale
říká
že
lidé
se
vrátí
po
tu
do
vedle
a
nejdou
tou
přímou
cestou
tak
my
se
držíme
přímé
cesty
a
budeme
ale
mluvit
symbolicky
ono
to
bude
vypadat
jako
že
to
není
symbolismus
ale
vono
je
to
symbolické
všecko
od
začátku
až
do
konce
tam
jsem
mluví
na
úvodu
tak
by
to
na
první
místo
po
jedná
o
kráse
a
hodností
našich
duší
podobenství
snazší
mu
pochopení
prospěchu
z
tohoto
pochopení
a
s
poznáním
milosti
které
od
boha
přijímáme
i
kterak
branou
toho
hradu
je
modlitba
já
ji
nepustím
teď
chvilinku
slovu
protože
je
tady
několik
slov
několik
významů
které
je
třeba
vysvětlit
ne
protože
my
si
myslíme
když
to
pochopíme
tak
jsme
na
výši
není
pravda
Když
to
pochopíme
tak
jsme
to
vůbec
nepochopili
jako
svatá
terezie.
Totiž
spočívá
v
tom
že
ona
do
toho
vešla
to
je
taky
ještě
špatně
vysvětleno
ona
do
toho
co
v
nás
je
vešla
nebo
ještě
lépe
ona
se
ztotožnil
s
tím
co
v
nás
ve
všech
je
toto
věděli
toto
pochopení
je
v
nás
ve
všech
toto
entender
toto
pochopení
není
pochopení
rozumové
nýbrž
pochopení
z
toho
nitra
nad
rozumem
čili
ona
nic
z
toho
co
tady
říká
nepotřebuju
říkat
pro
sebe
ona
to
říká
jenom
pro
nás
protože
nemáme.
pravé
conosimiento
to
pravé
poznání
které
nemá
slova
takže
pro
ni
bylo
určitou
potíží
tě
značnou
to
převést
do
slov
a
musíte
ji
prominout
že
ona.
Byla
povinován
inkvizici
kterou
byla
v
té
době
uvězněna
říct
jenom
tolik
aby
v
tom
mohla
vůbec
opsat
aby
ji
upálil
takže
ona
musela
mluvit
jenom
o
modlitbě
a
o
způsobu
jak
se
ta
modlit
jak
se
tou
modlitbou
člověk
dostává
k
tomu
bohu
a
samozřejmě
především
když
se
používají
ctnosti
jsou
to
milosti
které
přijímáme
od
boha.
A
zase
tady
potřebuju
k
tomu
vysvětlit
ona
zase
musí
omezit
výčet
těch
milostí
jenom
na
tu
modlitbu
a
na
ty
vlité
ctnosti
a
modlitbu
kontemplaci
on
na
tu
modlitbu
a
na
veliké
ctnosti
samozřejmě
kdyby
bylo
jenom
tohleto
nám
k
dispozici
a
ne
naše
tělesnost
celým
světem
a
s
událostmi
v
tomto
světě
tak
bychom
museli
žít
v
klášteře
se
abychom
se
bez
toho
mohli
obejít
ty
divoká
která
by
nás
uchránily
v
tom
smyslu
že
by
ten
si
na
neměl
přístup
a
že
by
nás
tady
nemoh
zkazit
nebo
přímo
by
nás
nemohl
kazit
ale.
My
ty
s
těmi
nemáme
Okolo
sebe
tak
my
musíme
tam
přidat
k
těmto
milostem.
milost
a
to
je
celý
lidský
život
aby
bylo
jasno
po
celou
tu
přednášku
pak
už
zase
to
můžete
na
to
nahlížet
jinak.
považujte
svůj
život
svůj
osobní
život
za
příklad
od
boha
když
toto
nebudete
chtít
musíte
se
štípnout
a
musíte
se
prostě
donutit
k
tomu
abyste
sva-brali
svůj
život
jako
příkaz
od
boha
potom
jste
schopni
to
co
vám
tady
předkládám
považovat
za
příkaz
od
boha
pochopil
a
zařiď
se
podle
toho
a
zvítězí
nad
sebou.
Když
nebudete
chápat
život
celý
takle
jako
příklad
od
boha
tím
méně
potom
můžete
jednu
součást
toho
života
a
to
je
například
symbolika
řeči
považovat
za
tentýž
příkaz
neboť
to
je
už
malinká
součást
nepatrná
součást
a
to
je
celkové
milosti
které
říkáme
lidský
život
a
ta
milost
lidská
řeč
se
tam
ztratí
úplně
takže
vy
si
z
ní
neberme
toto
pochopení
které
vás
bude
zavazovat
které
bude
v
sobě
ví
tíhu
tak
jestliže
tu
sílu
v
sobě
nebudeme
nacházet
během
toho
co
já
budu
tady
říkat
tak
jste
se
nezachovali
podle
toho
co
vám
tady
doporučuju
to
tady
z
příkazu
božího
teď
aspoň
teď
když
tady
sedíme
tady
příkazu
božího
než
že
se
to
chtěli
to
je
pro
mě
nerozhodující
že
se
chtěli
chtěli
ale
to
je
tak
že
ten
kdo
chce
abychom
my
mohli
chtíti
to
je
bůh
abychom
my
mohli
existovat
to
je
bůh
ten
kdo
poznává
abychom
my
mohli
poznávat
to
je
bůh
v
čem
to
miluje
abychom
my
mohli
milovat
je
bůh
čili
nejsme
to
my
kteří
milujeme
poznáváme
existujeme
sme
tak
závislý
na
tom
všem
časem
říkal
co
pochází
od
boha
Jako
svítící
žárovka
je
závislá
na
elektrárně.
je
žádost
a
když
to
není
pro
a
když
tam
je
napojena
elektrárna
žárovku
čili
já
vás
prosím
o
to
abyste
aspoň
předpokládali
že
když
to
slyšíte
co
tady
říkám
že
je
to
způsobeno
bohem
a
ne
vaším
sluchem
to
když
byste
takhle
na
to
šli
tak
zůstanete
hlubší.
A
kdybyste
takhle
se
na
mě
dívali
zůstanete
vidoucí
jak
to
poznáte
velice
snadno
že
odcházejí
odtud
po
týdnu
nevyvodí
te
z
toho
tyto
důsledky
o
kterých
teď
bude
řeč
budete
zprávy
budete
bez
starosti
byl
z
nemoci
bezstarosti
beze
všeobecně
tu
bez
utrpení
tak
musíte
být
aspoň
dočasně
aspoň
na
chvíli
kdy
se
spojíte
s
tím
bohem
ovšem
já
nemířím
k
tomu.
Abyste
se-vědomě
spojili
s
bohem
já
mířím
k
tomu
abyste
se
s
bohem
začnou
bili
abyste
vstoupili
do
manželství
do
svazku
trvalého
který
se
na
nebi
nerozvažoval
se
na
nebi
svázal
před
vaším
narozením
dávno
z
té
sou
ben
sou
ben
toho
žena
ale
svatba
není
dokončeno
a
během
této
perioda
lidského
života
se
má
dokončit
a
jinde
se
dokončit
nedá
tak
takhle
let
z
tohoto
této
bolest
hleďte
na
to
co
vám
budu
tady
říkat
protože
svatá
terezie
nesměla
takhle
mluvit
ona
nesmí
a
říct.
To
bylo
zakázáno
že
tento
život
je
k
tomu
abychom
v
něm
vstoupili
do
stavu
nebe
ani
ten
stav
se
nesměl
říkat
to
je
místo.
A
to
vona
nesměla
říkat
ona
o
tom
věděla
že
tomu
tak
je
si
budeme
to
konfrontovat
ze
pranickým
text
tak
víte
že
tento
autor
překladatel
to
všechno
smazal
a
to
co
ona
řekla
prozrazuje
že
je
dělá
o
tom
co
já
vám
tady
říkám
kdybych
totiž
nebyl
o
tom
přesvědčen
a
neměl
v
tom
její
podporu
tak
bych
o
tom
takhle
nemoh
mluvit
bych
lhal
ale
vona
všechno
tohleto
věděl
daleko
lépe
než
já
protože
prošla
křížem
a
jenom
se
už
křížem
znamenal
aby
dokázal
všeho
vychází
z
krista
ukřižován
a
tím
kristem
křižováni
je
naše
tělesnost
která
byla
ukřižován
protože
přestala
být
středem.
A
přestala
být
i
nástrojem
musí
mít
nástrojem
do
té
doby
dokud
neprojde
ukřižování
a
zmrtvýchvstání
ale
pak
už
musí
být
tento
nástroj
odvozen
v
tom
smyslu
že
není
středem
ne
že
se
zruší
vymazání
našeho
já
říká
buddha
ovšem
to
tak
nemyslel
není
vymazání
smazání
zničení
jak
to
se
chybně
vykládá
nýbrž
to
je
postavením
našeho
já.
Do
pozice
která
náleží
v
tom
stavu
ve
kterém
se
to
já
ocitlo
takže
buddha
když
vyšel
z
toho
vymazání
já
tak
okamžitě
se
přestal
starat
do
sebe
začal
se
zajímat
o
bližního
stejně
jako
sebe
to
znamená
to
není
žádné
vymazání
to
vám
budiž
jasné
že
zakladatel
buddhismu
a
budhisti
si
říkají
že
je
to
vymazání
já
nevymazal
já
nýbrž
ho
přesunul
to
přes
un
světel
jak
já
jsem
tomu
říkal
když
si
a
přesunul
ho
tam
kam
patří
být
přesunul
kdybych
to
vysvětlil
životem
ježíše
krista
tam
je
tenhleten
efekt
přesune
propracováno
detailně
především
ježíš
se
narodil
já
to
jenom
symbolicky
znázorním
v
tomto
světě
v
lidském
těle
a
neměl
zdání
v
tomto
lidském
těle
okamžitě
měl
vzdání
že
pochází
z
věčnosti.
Přišli
svatí
cítí
králové
a
upozornili
na
to
vlitému
tuto
pravdu
zase
do
tohoto
vědomí
převedli
to
z
té
podstaty
o
kterém
on
nevěděl
potom
narození
do
té
podstaty
která
o
tom
ví
a
nazpátek
vzájemně
se
to
potom
muselo
prolínat
to
musel
být
tok
š
nemůžeme
nazvat
tokem
když
se
to
okruh
mezi
bohem
a
člověkem
tak
to
není
pohyb
pravila
smyslu
neboť
ten
okuh
je
přerušován
a
pořád
to
teče
aniž
by
to
teklo
já
bych
se
o
tom
čínsky
vyjádřil
toto
který
neteče
to
by
vám
asi
moc
neprospěla.
A
čili
tím
chci
říci
že
vona
nesměla
taky
říci
že
nebylo
nic
stvořeno
nýbrž
že
je
všechno
stvořeno
že
je
to
soustavný
proces
věčného
charakteru
který
má
dvě
stránky
pokud
je
to
dualistická
záležitost
a
to
není
jenom
dualistická
záležitost
že
z
věčnosti
to
pochází
a
všechno
soustavně
z
věčnosti
se
do
věčnosti
se
to
vrací.
Čili
když
já
tady
něco
mluvím
tak
byste
si
mohli
takovém
ideálním
případě
myslet
že
já
to
beru
od
boha
ale
kdybych
to
bohu
ne
odevzdával
zároveň
tak
vůbec
nic
neteče
no
nic
nepotká
to
nesmí
být
má
nýbrž
to
musí
domě
téct
a
země
to
musí
pořád
vytk
a
co
tím
chci
říct
to
je
symbol
že
já
si
to
nesmím
přivlastnit
já
si
nesmím
mít
že
se
že
je
to
moje
ani
chvilinku
to
moje
není
to
zase
do
něho
od
té
kam
já
musím
tento
pracovat
jestli
chci
o
tom
takhle
mluvit
jako
svatá
terezie
tak
musím
být
přitom
jak
to
z
boha
vytýká
i
při
tom
jak
to
do
něho
zase
vplývá.
A
prosím
já
se
budu
snažit
aby
tomu
tak
bylo
z
pomoci
muselo
svaté
terezie
a
v
tomto
smyslu
nebudu
opravovat
svatou
terezii
nýbrž
budu
říkat
to
co
ona
nesměla
říkat
a
o
čem
věděl
a
občas
vás
upozornim
z
toho
úvodního
textu
psaného
že
o
tom
opravdu
věděla
přátel
říká
takže
já
myslím
že
z
těch
prvních
řádek
mohu
odejít
dál
když
jsem
nezvolil
a
k
pánu
aby
mluvil
za
mně
protože
vidíte
aby
mluvil
záměr
nevím
o
čem
mluvit.
A
jak
začít
abych
poslušnosti
do
stála
namanulo
se
mi
o
čem
nyní
povím
jakým
si
základem
i
tohleto
vyžaduje
velikého
vysvětlení
a
to
zkrátím
ona
nevěděla
o
čem
mluvit
ona
si
nedělala
vám
o
tom
co
bude
říkat
jestliže.
Je
v
nebi
tak
ona
nesmí
starost
a
nesmí
ani
plánovat
ona
musí
vědět
a
ona
ví
tím
že
její
zevní
já
neví
nic
se
na
té
věci
nic
nemění
to
za
ní
někdo
ví
to
znamená
když
volal
k
pánu
tak
u
ala
k
němu
proto
aby
on
za
ní
mluvil
protože
ona
neví
o
čem
má
mluvit.
A
dělala
to
z
poslušnosti
jednak
k
tomu
pánu
a
jednak
v
té
řadě
lidi
která
nad
ní
držel
ruku
aby
nezavraždil
předčasně
a
to
byl
jeden
biskup
který
byl
jejím
zpovědníkem
v
poslední
době.
který
pasovali
přes
hradbu
přes
dveře
papíry
aby
to
mohla
psát
a
jakmile
napsala
kapitolu
zase
hned
ty
papíry
odnesl
aby
je
tam
inkvizice
nenašla
že
by
se
kompromitovali
on.
Protože
kde
tam
se
bral
ten
papír
ni
to
nedovolil
psát
ona
tam
ustavičně
psa
pět
měsíců
tam
slast
knížku
za
pili
to
bylo
hotovo
a
on
to
takže
ona
neměla
dispozici
to
co
napsala
a
ona
neměla
by
spojit
ani
to
co
bude
psát
opravdu
neviděla
dopředu
ani
dozadu
nic
to
je
pravý
stav
osvobozené
duše
že
nežije
v
času
a
prostoru
není
to
prosím
vás
že
se
ztratí
nýbrž
že
opravdu
je
někde
jinde
když
říkám
je
někde
jinde
tak
to
někde
špatně
to
je
symbol
ne
to
vám
musím
nějak
říct
já
bych
to
snáze
měl
říct
že
není
ale
jak
to
vysvětlit
vyšší
je
když
ona
tam
byla
vidět
v
tom
vězení
a
psala.
Takže
ona
byla
poslušna
tomu
vystupovat
z
blízka
vzdáleně
tomu
bohu
nebo
opačně
a
ten
biskupy
nařizoval
na
piš
to
svým
sestrám
protože
by
se
mohlo
stát
s
tím
tady
nutí
a
já
nebudu
mít
třebas
tu
moc
abych
tě
od
toho
mohl
chránit
a
aby
bylo
potopy
něco
po
tobě
zbylo
celkovou
cestu
k
bohu
tady
vypít
ona
vypsat
pro
klášterníci
řádu
karmelitánského
prostředky
nebo
které
mají
dispozic
tomu
aby
se
dostali
k
vědomému
spojení
s
bohem
ne
jednou
vědom
spojení
s
bohem
nýbrž
sedne
kapitolou
je
vidět
že
k
tomu
duchovní
manželství
což
je
něco
navíc
a
to
je
vysvětleno
tohleto
tak
to
dvojí
poslušnost
se
víte
to
slovo
poslušnosti
tak
vyžaduje
veliké
vysvětlení.
Namanulo
se
jí
o
čem
nyní
povím
to
to
se
jí
teprve
namanulo
to
jí
samovolně
přišlo
a
ona
teďka
samovolně
píše
patřit
na
duši
naši
jako
na
nějaký
hrad
celý
zde
man
tu
nebo
přečíst
tého
křížka
němž
je
mnoho
komnat
jako
i
v
nebi
je
příbytku
mnoho
své
odvolává
to
jsem
se
při
psal
podle
ní.
Na
jana
když
čtrnáct
tá
kapitola
ve
strohý
že
u
boha
je
mnoho
příbytku
Ale
ona
prochází
jenom
sedmi
kterými
chce
naznačit
přímou
cestu
k
bohu
přímá
cesta
to
není
to
ať
mi
to
na
pomine
protože
nepoužívá
všech
životní
prostředků
nýbrž
si
vybírá
jenom
ctnost
a
modlitbu
modlitbu
ona
si
ne
ale
kontenplacio
to
znamená
nazírání
na
boha
to
jim
vnitřní
modlitbu
vlito
modlitbu
to
si
z
těch
prostředků
bílé
a
k
ní
to
je
vite
modlitbě
toho
čtenáře
vede
ale
ví
dobře
že
u
boha
je
mnoho
příbytku
a
všemi
té
si
aby
vám
to
neus
že
ty
příbytky
jsou
v
tom
hradu
nitra
čili
že
jsou
v
lidském
nitru
že
to
není
něco
kam
se
od
ste
po
smrti
odtud
z
tohoto
těla.
Nýbrž
to
je
v
tom
příbytku
u
boha
je
to
tady
v
tomto
těle
a
za
tím
je
to
tady
v
tomto
těle
potom
to
v
tomto
těle
nebude
protože
ono
to
beztak
nikde
v
tom
těle
není
ať
si
to
a
na
tomto
a
na
to
my
se
nedají
asi
to
hledali
lékaře
teda
přírodovědci
nenajdou
tam
tyto
komnaty
ani
jednu
z
nich
a
ono
tam
je
protože
to
tam
není
na
této
úrovni
to
tam
na
úrovni
jiné
tedy
u
nás
je
nám
mnohých
úrovních
je
mnoho
obsaženo
co
se
nedá
zjistit
fyzicky.
A
indové
to
vkládají
do
sedmi
to
jsou
ty
vědomí
oni
tomu
říkají
vrstva
vědomí
a
on
ona
tomu
říká
komnat
ale
jsou
to
mrtvi
vědomí
neboť
jestli
ten
člověk
má
projít
první
komnatu
nebo
jí
zvládnout
bych
tak
řekl
tak
musí
překonat
tuto
nízkou
vrstva
vědomí
musí
se
dostat
za
ně
za
její
meze
já
jí-já
je
jmenuju
ábé.
teprve
potom
může
začít
být
v
druhé
komnatě
lidsky
řečeno
jinde
duchovní
člo
na
jiné
úrovni
vědomí
ve
kterém
už
je
samozřejmé
to
co
se
z
vládlo
na
té
první
úrovni
kdybych
to
řekl
ne
a
podle
ní
tak
bych
řekl
člověk
se
mění
na
této
cestě
tak
že
na
každé
další
úrovni
někým
jiným
než
který
byl
než
kým
byl
na
té
úrovni
předešlé
a
jestli
pořádně
prošel
tou
úrovní
nižší
tak
je
úplně
jiným
a
bohužel
mu
často
chybí
měřítko
proto
co
je
za
tím
a
kde
je
to
nepotřebuje
vědět
ale
může
si
všimnout
že
je
jiný
si
toho
napřed
a
sedmnácti
letech
dokonale
sem
byl
vědom
že
já
jsem
nemohl
dělat
nic
z
toho
co
jsem
předtím
dělal
ale
opravdu
nic
ani
jí
sem
nemohl
ani
spáse
nemohl
ani
písem
nemohl
ani
dýchat
jsem
nemohl
ani
dýchat
jsem
nemohl
je
protože
jsem
se
ocitl
na
jiné
úrovni
aspoň
přechodně
protože
to
bylo
jenom
spojení
a
nikoliv
materialisti
spiritual
nikoliv
duchovní
manželství
jsem
se
přechodně
ocitl
svou
svobodným
a
abych
mohl
jít
dál
ale
toto
přechodné
ocitnu
se
na
svobodě
má
nekladu
známku
jedno
že
se
to
vykonalo
celá
spočívá
v
tom
že
já
už
nemohu
kdybych
chtěl
být
tím
čím
jsem
byl
před
tímto
spojením
takže
jsem
se
štítil
všeho
co
jsem
před
tím
dal
všeho
i
to
i
toho
jídla
i
toho
studia
jsem
studoval
poctivě
nějakých
nějakou
eminence
všeho
jsem
se
štítil
najednou
a
předtím
mi
to
tolik
bavilo
ničím
jsem
předtím
nebyl
a
štítil
jsem
se
i
lidství
to
byl
veliký
omyl
pochopitelně
že
já
jsem
tehdy
nemohl
vědět
a
této
pozice.
Že
to
je
listí
potřebujeme
se
vším
dohromady
a
to
mě
právě
výtečně
pomáhá
znak
ně
stav
plzni
že
ten
bůh
s
tou
mocí
anděl
skok
tam
na
tom
znaku
udržuje
pohromadě
ta
zvířata
která
jsou
na
tom
znaku
to
lidské
to
zvířecí
dokonce
to
víte
si
to
je
tam
je
pes
je
tam
velkou
kdy
tam
tu
zvířata
jsou
tam
a
tak
se
tam
hrad
by
pevné
hlady
to
je
ta
tělesnost
to
všechno
by
se
dohromady
ona
modli
neudržel
kdyby
nad
tím
nebyl
anděl
ve
znamení
tří
že
ve
znamení
křižování
ukřižování
tohoto
všeho
je
to
všechno
uděláno
toto
všechno
se
musí
ukřižovat
aby
se
mohlo
stát
z
mrtvých.
Ale
nikoliv
bez
těla
ježíš
stál
zase
z
mrtvých
v
těle
prosím
toto
vona
všechno
nesměla
říct
že
ty
člověče
také
musíš
vstát
z
mrtvých
a
tak
je
to
musí
být
vtělen
takže
ona
říká
že
je
to
takovýhle
hrad
ve
manu
nebo
přečíst
toho
křížka
jestliže
by
se
ty
tohleto
pozorujete
není
duše
spravedlivého
nic
jiného
než
ráj
než
on
jak
sám
dí
má
rozpo.
A
je
tam
zase
odvolán
na
nějakého
to
já
jsem
rozluštil
co
to
česky
znamená
tam
to
osm
nevím
je
to
nějaký
starý
zákon
od
volání
ona
se
odvolává
lidsky
hned
aby
bylo
vidět
že
že
to
neříká
z
vlastní
iniciativy
nýbrž
je
to
už
je
psáno
bibli
ismus
odvolat
ona
to
dobře
dbá
od
zní
tady
nejste
ne
tam
doplňovaly
všechna
tohleto
ne
přece
jsem
nerozuměl
tomu
a
na
to
dělá
že
že
sem
maličko
al
proroci
to
nejsou
to
tam
takový
spis
není
a
to
je
jedno
já
jsem
nebudu
dohadovat
ale
on
tam
neříká
důležitou
věc
je
to
ráj
v
němž
on
jak
sám
dím
a
rozkouskoval
není
na
úrovni
nebe
z
nás
nýbrž
je
na
úrovni
ráje.
A
má
tam
horko
stav
je
blažený
kdybychom
to
veli
po
indický
tak
bychom
řekli
z
toho
sat
čit
ananda
von
v
nás
je
v
tom
ananda
to
nám
přichází
náramně
dráhou
po
celý
život
o
zvuk
této
blaženosti
boží
která
v
nás
sídlo
ničem
větším
netoužíme
než
po
blaženosti
kdybyste
se
dívali
na
lidský
vo
blízka
tak
byste
zjistil
že
nic
jiného
nehledá
člověk
než
blaženost
třebas
velice
prchavá
a
přechodnou
ale
je
to
člověk
touží
při
po
extazi.
Já
to
vidím
na
obal
vem
říši
že
se
nebo
na
ho
je
vem
říši
že
si
e
paní
já
jsou
blažený
stav
padne
nějaký
do
že
ano
a
vidím
to
tím
rozkoší
když
se
kouří
síla
veta
nebo
já
nevím
pohlavním
styku
a
pude
všude
se
ne
zavraždí
přestože
to
blaženost
prchá
a
je
to
způsobeno
tím
že
pán
bůh
v
nás
jenom
na
úrovni
ráje
ze
kterého
se
soustavně
padá
tak
těmi
musíme
ovšem
nebo
oděno
na
tento
boží
stav
také
padat
s
každé
blaženosti
která
je
jenom
oděno
té
blaženosti
rajské
kterou
v
název
bůh
ale
běda
dostaneme
ne
se
jednou
do
této
blaženosti
toho
boha
v
nás
a
to
není
vysoký
stav
to
a
naro
je
čtvrtý
lotos
když
ho
otevřeme
na
nějaký
okolnosti
a
vším
kontemplaci
nazíráním.
Tak
začneme
být
tak
blažený
že
zjistíme
jednu
nabeton
jednu
věc
nikdy
se
nebyla
tak
blažený
a
ta
blaženost
když
mu
byla
zachována
tak
je
to
pro
mě
dostatek
pro
věčný
život
víc
se
udine
nemoh
ale
nemohu
ty
lidi
kteří
se
tady
objeví
v
tomto
stavu
blaženosti
nemohu
jasno
o
stavu
dostat
měl
jsem
tu
velkou
výhodu
vlivem
lékařů
a
během
toho
že
se
neměl
představu
o
bohu
že
jsem
že
tento
stav
mě
vůbec
nikdy
nelákal
to
musíte
prominout
že
já
jsem
pro
to
na
vás
takový
zlý
že
jak
se
to
sou
třebas
namátkou
jenom
ocitl
to
tak
já
z
toho
hrnou
ven
že
já
vím
že
je
to
daleko
krutější
vězení
než
kolik
tam
síly
bůh
než
třebas
tady
v
tomto
toto
hmotě
li
si
vůbec
nic
božskýho
neuvědomoval
tam
je
nebezpečí
že
se
v
tom
vhledu
a
že
tam
zabydlím
my
sme
tím
zabydlení
tady
v
tomto
světě
ale
pak
bychom
se
daleko
nebezpečný
zabili
v
ráji
ale
museli
bychom
z
něho
padnout
pochopitelně
to
se
nedá
nic
dělat.
Tak
to
vyžaduje
veliký
vysvětlení
toto
všecko
tady
že
ona
to
nemohla
říct
a
jakých
čtyři
říká
ona
dále
bude
po
vašem
zdání
příbytek
kde
s
rozkoší
vlíklo
tak
mocný
tak
moudrý
tak
čistý
a
všeho
dobra
tak
plný
nenalézám
nic
k
čemu
přirovnat
velikou
krásu
duše
a
její
velikou
schopnost
a
víru
rozumná
jak
byste
je
těžit
to
pochopí
protože
jako
nemůže
vystihnout
boha
jenž
sám
ví.
Že
nás
kali
by
mělo
být
že
nás
stvořil
k
svému
obrazu
a
podobenství
genese
kapitola
první
veš
dvacátý
třetí
dvacátý
sedmi
toto
se
to
volání
není
tady
v
tomto
vydal
na
svou
tam
doplnil
podle
svatý
terezie
a
že
ona
ho
tam
uvádí
k
tomu
originálem
tokem
vě
a
když
byste
ničemu
nevěřili
tak
aby
se
nemysli
že
a
co
k
tomu
přidávat
nepřijal
jenom
vysvětluju
já
ji
neopravňuje
ale
my
se
obrazu
božímu
stvoření
opravuju
obrazu
božímu
jsme
vytváření
neboť
stvoření
a
ona
musela
to
takhle
tvrdit
i
věc
hotová
není
to
pravda
to
je
proces
vývojový
který
pokračuje.
Nějakého
pomyslel
mého
počátku
a
končí
v
nějakém
omylné
konci
protože
není
to
časoprostorový
konec
ani
začátek
a
ona
tedy
měla
říci
že
nás
tvoří
k
svému
obrazu
a
svému
podobenství
ale
jenom
se
mu
obrazu
a
se
mu
podobenství
všechno
je
správně
jenomže
co
nesmí
a
říct
to
neřek
a
prostě
aby
nás
udělal
sebe
aby
nás
udělal
sebe
to
se
nestane.
My
se
vrátíme
jenom
do
toho
přibyla
kterého
jsme
vědomě
odešli
ale
dneska
jsme
tam
už
tam
nejsme
vědomě
a
až
tam
budeme
vědomě
budeme
podobní
obrazu
budeme
obrazem
božím
podobný
bohu
a
nebudeme
bohem
toto
dobře
vědí
indové
a
říkají
ten
člověk
který
je
spojen
s
bohem
nemá
nikdy
moc
boha
stvořitele
nebo
boha
spasitele
má
jenom
odvozenou
moc
takže
my
se
s
tam
i
v
tom
příbytku
odvozený
mi
od
boha
nejsme
nikdy
mimo
něj
my
se
nemůžeme
svou
věčnou
individualitou
ocitnout
mimo
boha.
O
tom
dobře
ví
protože
máme
tu
tendenci
se
ocitnout
mimo
boha
nebýt
do
něm
závislý
dobře
ví
třeba
jako
bereme
který
říká
nepřestanu
hodnotu
tisíc
nesnažte
přestaneme
trojjedinosti
lidského
těla
co
tři
nuly
předtím
jedničky
bůh
tak
to
ideálně
má
vypadat
kdybyste
cokoliv
potřebovali
vysvětlit
dál
jsem
ochoten
já
nechci
utíkat
kupředu
mě
záleží
kolik
toho
vysvětlíme
na
to
beztak
budu
psát
trošičku
pozměněné
překladu
ale
je
tady
jedna
věc
rozumná
přestože
je
bystré
nepochopí
co
se
může
vystihnout
jenom.
U
boha
nebo
pomocí
boží
čili
když
ona
mluví
kdekoliv
o
pochopení
o
tom
conosimiento
o
poznání
o
entender
ten
dietu
o
pochopení
tak
nemyslí
na
pochopení
rozumové
to
to
není
pochopení
rozumového
nýbrž
to
je
s
pochopení
božího
jak
to
chápe
bůh
čili
rozum
na
to
nestačí
rozum
a
je
tady
při
této
přednáškách
jenom
řek
bych
registruje.
Text view •
Help