Waveform view
88-09A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
se
musí
lapnout
i
potom
stylu
jak
na
to
ostatní
lidé
do
že
ano
to
se
nedá
nic
dělat
ale
musí
to
člověk
dělat
pro
sebe
upozorňuju
vás
že
například
dejme
tomu
já
jsem
v
mládí
když
jsem
takle
na
toho
boha
nevěřil
na
který
ho
věříte
vy
všichni
já
jsem
před
každým
křížem
jsme
k
ať
byl
kdekoliv
já
jsem
vstupuje
do
našeho
domu
jsme
před
tím
křížem
který
tam
na
chodby
okolo
jsem
se
a
řekl
jsem
příslušnou
formulace
jsem
do
bytu
a
že
jsem
pochválen
buď
pán
ježíš
kristus
spl
jsem
pokud
pytel
ně
předtím
a
voni
mě
odpověděli
až
na
věky
věku
ne
a
tak
dále
a
takže
oni
měli
o
mně
dojem
že
jsem
absolutně
věřící.
Jenom
ta
babička
ne
ta
viděl
a
že
to
hraj
a
když
jsem
prát
se
těmi
dveřmi.
Že
se
odpověděl
von
to
hraje
z
toho
kluka
nikdy
nic
nebude
nikdy
nic
nebude
v
tom
měla
pravdu
mí
největší
psány
aby
ze
mě
vůbec
nic
nebylo
a
dokud
člověka
vůbec
nic
není
pokud
je
pořád
ještě
něčím
před
bohem
tak
se
s
ním
nemůže
vědomě
spojit
musíme
být
a
když
se
musíme
spojit
nic
přirozenosti
boží
jako
nic
tak
já
jsem
byl
několikrát
životě
a
nulová
že
na
řečnická
vy
těch
operacích
a
potom
sedmnácti
letech
a
potom
že
stalose
letech
pořád
se
by
a
nová
abyste
věděli
a
potom
to
píšu
ne
že
bych
se
tím
chlubit
že
to
byla
dycky
oprava
zkouška
fakticky
to
byl
to
byl
prach.
Ale
musel
jsem
těmi
kaši
projít
a
musí
tím
mi
projít
každý
a
ať
si
to
nebere
do
hlavy
že
je
to
prach
to
je
totiž
nutné
i
u
vtěleného
boha
to
bylo
nutné
aby
mezi
jednotili
stupni
byla
mezera
já
vám
to
ještě
vysvětlím
detailně
na
jeho
životě
když
například
vstoupil
sem
do
toho
světa
jako
tělo
jako
my
jsme
sem
vstoupili
do
tělesné
my
sme
věční
také
jako
on
je
že
jdeme
z
příbytku
a
ne
od
boha
jenom
jeho
příbytku
z
toho
morálka
komnaty
to
máme
u
boha
od
věčnosti
a
když
on
přišel
sem
na
svět
tak
to
úplně
hloupé
dítě
jako
jsme
my
nevěděl
že
nedá
boha
to
mu
nes
tomu
nepřenesl
to
narození
naopak
to
mu
přišlo
absolutní
za
temení.
Ale
jak
víte
za
několik
dní
přišli
svatí
tři
králové
a
symbolicky
mu
předali
tři
dary
a
za
těmi
dary
se
skrýval
tak
schopnost
pochopit
že
z
věčnosti
přichází
z
této
zlato
tedy
mluví
novou
a
do
věčnosti
se
vrací
a
toto
já
jsem
pochopil
tebe
v
sedmnácti
letech
samosebou
vtělený
bůh
to
musí
pochopit
hřích
aby
mohl
tou
cestou
jít
tak
že
by
nemusel
za
trest
něco
opakovat
kdežto
my
lidé
za
to
musíme
stokrát
něco
opakovat
než
se
strčíme
aspoň
trošičku
do
toho
stylu
ježíše
krista
rozumíte
tak
mně
to
dalo
taky
takovou
práci
dámy
takovou
práci
takže
ona
když
tady
říká
si
se
suverénně
komnat
stojí
to
daleko
více
práce
to
znamená
daleko
větší
disciplínu.
A
to
znamená
kdybych
já
měl
promiňte
mně
že
se
se
sou
tlapu
na
svědomí
kdybych
já
měl
vaši
disciplínu
která
je
jistě
vzorná
po
stránce
lidské
o
tom
nepochybuju
tak
to
by
znamenalo
pro
mě
sebevraždu
to
není
žádná
disciplína
ta
vaše
protože
dyť
to
disciplína
mrtvýho
člověka
a
že
do
té
disciplína
živého
člověka
a
já
se
jí
musím
chtě
nechtě
protože
nejsem
ještě
úplně
živý
přizpůsobit
já
vám
to
během
této
přednášky
vysvětlím
jaký
je
rozdíl
mezi
disciplínou
mrtvého
člověka
a
mezi
silnou
živého
člověka
to
je
úplně
něco
jiného
jenomže
aby
měl
se
disciplinu
živého
člověka
k
tomu
potřebuje
aby
něco
věděl.
A
ne
des
ra
on
ze
svého
rozumu
nýbrž
kde
u
skon
si
jen
to
s
ze
svého
poznání
to
a
to
tam
neumí
přeložit
tohleten
rozdíl
tento
autora
to
poznání
má
moc
v
sobě
rozumíte
a
protože
já
jsem
to
poznání
nabýval
ačkoliv
nevěděl
že
je
to
od
pána
boha
od
těch
dvou
let
ne
tak
jsem
v
tom
byl
v
sedmnácti
letech
už
tak
daleko
že
všimněte
pán
bůh
se
domě
vešel
s
tou
svou
mocí
která
tedy
splynu
je
toho
člověka
já
nejsem
disciplinovaný
ani
zdaleka
ne
tak
jako
vy
já
sem
lajdák
kdybyste
chtěli
vidět
disciplinovaní
čeho
člověka
než
jste
vy
že
se
museli
podívat
na
na
například
na
kalibán
to
je
disciplína
tomu
já
říkám
toho
vyřezat
to
je
můj
přítel
v
plzni
ale
to
je
disciplina
ten
má
disciplin
zase
takovou
míru
že
se
nemůže
dostat
té
disciplíně
od
boha
do
taky
nevýhoda
to
je
dá
mám
s
ním
velikou
práci
protože
vono
mu
to
stačí
on
dává
pozor
aby
byl
tak
disciplinovaný
aby
se
neprovinil
v
ničem
proti
tomu
co
ta
morálka
křesťanská
navrhuje
ostrovu
no
jo
já
vám
řeknu
na
té
úrovni
na
které
to
dá
tolik
práci.
Jak
ona
ta
říká
mu
co
má
strava
cože
ne
ten
patro
daleko
větší
tomu
rozumíš
více
vedla
česky
daleko
více
práce
než
dřívějším
věku
než
době
předtím
protože
co
jsem
si
mohl
já
dovolit
v
době
než
jsem
toto
poznal
to
si
po
té
době
nesmím
dovolit
už
a
taky
si
to
nechci
dovolit
ale
to
by
znamenalo
bíle
vězení
naopak
to
znamená
být
svobodný
nemoci
dovolit
vůbec
nic
z
toho
co
my
si
dovolit
mít
beztrestně
klidným
svědomím.
Znamená
opustit
tu
komnatu
u
boha
to
vědomé
spojení
s
bohem
protože
to
že
správně
plníte
všechny
příkazy
křesťanské
to
je
nejlepším
pořádku
té
cvičení
v
malém
ale
nestačí
to
na
život
to
jste
pořád
mrtvý
duchovně
kdyby
ctnost
stačí
a
k
tomu
abych
oživil
na
člověka
tak
by
byl
požadoval
ten
ježíš
kristus
od
toho
mladíka
bohatého
aby
když
už
ctí
všechno
co
přikazuje
zákon
když
od
mládí
je
ctnostný
ani
s
proti
tomu
nedělá
a
ježíš
z
toho
měl
radost
aby
tomu
ještě
něco
musel
připojit
a
on
říká
tak
to
chm
rád
že
ty
jsi
tak
ctnostný
ale
teď
musíš
přijat
ještě
že
to
co
máš
rozdáme
a
potom
přijď
a
následuje
zesmutněl.
A
odešel
a
už
se
s
ním
lidská
neviděl
já
vám
řeknu
a
to
říkám
poctivě
kdybyste
měli
rozdat
kudy
mám
ten
symbol
vysvětlím
co
není
jít
po
ulici
a
rozdávat
ne
kdybyste
mě
rozdávat
všechno
chudým
co
máte
byste
raději
zanechali
svým
víry
v
boha
ještě
mi
to
že
to
by
bylo
ano
dramatické
ho
se
na
to
si
to
vy
byste
neměli
své
zdraví
kdybyste
neměli
žádnou
svoji
schopnost
kdybyste
neměli
vůbec
nic
žádné
přátele
jsou
rozhodovat
ale
nic
byste
měli
na
je
si
nemohli
dát
dělat
právo
ani
na
jídlo.
A
ale
kdyby
se
jí
vám
to
stalo
jako
se
to
stalo
mně
když
jsem
opustil
svůj
život
tam
v
tom
koncentráku
jednadvacátého
jedenáctý
třicet
devět
tak
pak
nepotřebujete
jíst
tak
proč
byste
nemohli
o
to
jít
do
pít
pak
nepotřebujete
pít
nepotřebujete
spát
nemáte
strach
i
a
byl
se
uprostřed
koncentráku
kde
všichni
měli
strach
a
já
jsem
ho
neměl
vod
tý
učit
vleže
jsem
vzdal
svůj
život
přes
se
ocitl
tam
kde
už
člověk
nic
nemá
a
vy
mě
byl
jenom
za
nehýtek
něco
měl
tak
to
spojení
s
tím
bohem
se
zrušilo
a
já
se
dostal
nařezáno
on
jako
ty
ostatní
a
já
jsem
bažil
ano
nedostal
voni
to
všichni
viděli.
Voni
taky
viděli
že
ty
první
tři
dni
než
jsem
k
tomuto
poznání
přišel
sem
dostal
namláceno
víc
než
oni
já
jsem
měl
privilegium
že
hned
v
té
různě
jak
nás
odváděl
tak
si
dal
ten
esesman
ránu
tadyhle
do
toho
pravého
boku
nebo
do
hlavy
jak
že
já
jsem
ohluchl
ale
totálně
sem
ohluchl
několik
hodin
to
se
nikomu
nestalo
já
sem
měl
to
měli
privilegium
že
se
dostal
tuhletu
ránu
a
upadnu
jsem
nemohl
bysme
byli
na
těsně
vedle
sebe
takže
já
bych
byl
pak
to
měl
o
to
by
byl
býval
grade
a
já
jsem
nemohl
protože
já
jsem
prostě
stál
a
neslyšel
s
a
teď
se
s
hrůzou
konstatoval
že
už
neslyším
a
že
tedy
patrně
se
nevěděl
že
se
ten
sluha
se
obnovy
že
platné
už
vůbec
slyšet
nebudu
kastě
tamto
spěju
to
to
bylo
jasný
vedle
mě
střelil
do
člověka
střelil
teďka
už
takhle
krev
orání
on
klesla
já
jsem
neslyšel
ten
mistře
představte
si
to
já
jsem
jenom
viděl
že
ho
zastřelili
a
že
klesá
mrtev
a
nechci
sl
se
mit
a
to
bylo
první
privilegium
když
jsem
se
do
toho
koncentráku
tak
jak
jsem
začal
myslet
na
to
jak
já
takový
svatý
k
tomu
přijdu
když
ta
z
věř
ne.
Za
kterou
jsem
měl
ty
svoje
spolu
studenty
je
stejně
by
ta
jako
já
a
žádnou
výjimku
pán
bůh
nedělám
je
by
měl
aspoň
nějakýho
toho
tu
sem
ušetřit
ne
a
on
ne
jak
jsem
takhle
myslel
tak
zrovna
jsem
měl
to
privilegium
přišel
ke
mně
esesman
školil
mě
znovu
už
na
to
nebo
sem
hle
já
jsem
se
skácelo
mě
ještě
po
kopal
za
radosti
vodešel
pryč
to
se
mně
stalo
já
jsem
ležel
v
prahu
a
nemohl
jsem
se
vyhnout
jak
jsem
byl
úplně
drog.
To
jsme
z
toho
v
těch
prvních
třech
nech
jednou
a
jinak
se
dostal
namláceno
víckrát
samosebou
takže
já
jsem
byl
krutě
ty
tři
dni
vychováván
k
tomu
že
ještě
se
mám
já
jsem
měl
dost
o
sebe
dokonce
strach
aby
se
šel
oživovat
vono
to
se
to
tak
se
mnou
kopce
pane
bože
způsob
ať
o
to
přijdu
já
budu
ještě
lepším
se
polepší
eště
všechno
co
budeš
jít
na
ně
udělám
jenom
je
zachováte
živo
ja
najednou
mě
slovo
obyčejný
život
o
který
je
před
tím
vůbec
nešlo
jak
ji
pak
jsem
byl
svatý
já
sem
musel
být
napřed
přesvědčen
o
tom
že
svatý
nejsem
že
jediný
svatý
je
bůh
a
nikdo
to
je
správné
pojetí
že
s
ta
katraj
toho
to
je
žákyně
eckharda
říká
důstojný
pane
já
jsem
vám
musím
přiznat
šla
němu
ke
zpovědi
že
já
o
od
včerejší
nevěřím.
A
on
říkal
dcero
prosím
tě
já
to
beru
že
nevěříš
ale
vysvětlit
se
jak
se
to
mohlo
stát
ale
nikomu
to
neříkej
neboť
je
pověsí
to
bylo
třináctém
století
to
víte
tam
se
a
takový
věci
všem
nebo
se
rozdělit
lidi
inkvizičním
sou
tak
všechno
možný
a
ona
řekl
jak
se
to
stalo
já
jsem
se
dostal
do
stavu
duševního
ve
kterém
nebyl
ani
ten
pán
bůh
na
kterého
věříme
ani
jeho
svatí
ani
jeho
andělé.
Ale
byl
to
stav
tak
posvátný
že
já
bych
mohl
říct
že
to
byl
stav
božský
bylo
tam
božství
bez
tvaru
bez
přívlastků
prostě
mě
tak
prostou
pil
že
já
se
musela
už
vod
tý
doby
nemohu
myslet
na
ty
přívlastky
já
jim
nemohu
větřit
já
vím
že
podstata
jiná
že
to
nemá
tvar
že
to
nemá
že
to
on
říká
celo
to
je
správné
ale
ještě
jedné
věci
tě
vy
vyzpovídám
a
jaký
to
mělo
jinak
následek
pro
vztah
k
tomuto
světu
a
vona
říkala
já
jsem
dosud
se
světa
vystříhám
jako
jeptiška
dominikánský
ale
teď
mám
takovou
lásku
k
bližnímu
vod
tý
chvíle.
Že
se
mi
nikdy
předtím
nepociťoval
jako
bych
miloval
sebe
v
tom
bližním
o
ano
vydrží
kus
chtěl
mluvit
bližního
jako
sama
sebe
vidíš
to
se
nedá
docílit
bez
pomoci
boží
dycky
budeš
sobě
protěžovat
před
sebou
před
těmi
ostatními
a
teďka
to
neděláš
čili
ten
svůj
stav
schvaluju
to
je
ne
naprosto
správné
jenomže
to
nikomu
neříkej
a
napsal
o
tom
nějaký
tak
ta
který
se
zachoval
chandal
devátým
hávu
ve
švýcarsku
že
to
je
veliká
výhoda
že
se
nám
zachoval
protože
on
se
sám
netroufal
tohleto
napsat
a
jeho
žák
některou
popsala
všechno.
No
a
s
tý
měl
velikou
radost
protože
oni
kladl
těm
svým
žákům
za
vzor
že
ona
přestože
není
tak
vzdělaný
jako
jsou
oni
ty
věci
pochopil
a
jinak
než
rozumem
že
ten
rozumí
nepřekážel
jako
jim
překáží
my
totiž
příjmeme
to
za
správné
co
nám
ta
katolická
víra
nebo
jiná
předepisuje
ale
dál
to
nejde
mi
to
přiznáme
my
se
podle
toho
šidí
mé
ale
nemá
když
to
jde
pokud
to
jde
ale
nemá
to
tu
moc
kterou
to
mělo
třebas
na
tu
katraj
že
ona
najednou
se
necítila
být
oddělenou
bytostí
od
jiných
že
například
dejme
tomu
ukázat
kohokoliv
z
vás
tak
zůstáváte
svými
sebou
kdežto
já
jsem
v
té
chvíli
nebyl
svůj
já
jsem
byl
boží
aby
boží
znamená
ve
všem
být
nějak
obsažen
a
tak
dále
to
nebudu
dál
rozvádět
ale
chápejte
že
ta
svatá
terezie
má
asi
pravdu
když
eště
v
mém
velkém
stáří
nenutí
k
tomu
abych
toto
přeložil
znovu
do
češtiny
a
komentoval.
Abych
tam
vysvětlil
věci
který
vona
nesměla
napsat
nesměl
napsat
protože
upozorňuju
vás,
že
tuhleten
spis,
který
dostanete
do
ruky
její
spis
jestli
se
to
žiju
tak
ten
byl
psán
v
inkvizičním
vězení
po
dobu
pěti
měsíců
a
napsal
za
pět
lidí
to
bylo
napsáno
její
vrcholný
jo
za
pěti
ve
vězení
my
dostala
nařezáno
pořádně
byla
mučen
myslí
chá
proč
takové
budiž
a
tak
dále
to
jí
pořád
a
ona
při
tom
zažívala
tak
obrovský
klid
a
nerušeně
že
toto
moh
na
to
bylo
vrcholně
kdyby
se
byla
předtím
takhle
neodosobněná
tak
všechna
dřívější
dělá
mají
daleko
více
chybné
toto
má
taky
ještě
chyb
ale
malé.
Kdežto
tamto
mělo
daleko
větší
chyby
například
to
vy
jasně
perfection
ze
stavu
dokonalosti
to
mně
samo
upozornil
a
na
straně
to
šedesát
deset
a
ta
chyba
oprava
a
dílo
byli
dost
vědecké
ko
já
jsem
šel
v
praze
do
té
knihovny
otevři
stran
to
šedesát
čtyři
a
tam
to
bylo
jinak
než
jak
ona
mně
to
řekla
tak
jsem
to
na
straně
do
té
knihy
v
té
úzkého
mě
napsal
španělsky
jak
ona
by
to
byla
chtěla
napsat
ale
nesměla
že
by
byli
zabili
zabili
se
bylo
zabila
takže
ona
měla
tu
výhodu
že
byla
ze
šlechtické
ho
rodu.
A
smyslech
si
přeci
jenom
obrovskou
měli
moc
té
církvi
voni
nad
ní
držel
ruku
ona
se
s
nimi
stýkala
a
ona
teprve
v
jednadvaceti
letech
šla
do
kláštera
ří
se
nesmělo
až
do
svého
sti
dospělo
se
líbila
jedno
dvacet
let
na
ne
znát
a
vono
do
té
doby
chodila
klidně
do
všech
společností
s
těmi
ostatními
šlechtické
techniky
a
a
ženy
týkají
zvlášť
a
může
taky
zvlášť
a
tam
by
se
bavila
tak
nevázané
že
po
bavila
celé
široké
okolí
byla
velice
zábavná
velice
nikoliv
smutná
svatá
tedy
a
vona
byla
svatou
řešena
po
smrti
zavedou
ho
zemřela
po
patnáct
set
osmdesát
šest
a
byla
totožná
satana
tisíc
šest
set
dva
a
dvacet.
Já
se
musím
dívat
do
nebe
protože
já
si
to
musím
napsat
abych
to
a
to
já
si
ne
nemám
paměť
já
si
to
musím
napsat
já
se
musím
po
vyvolenosti
do
tys
lituje
ní
paměti
tam
to
na
lituju
šestnáct
let
dvacet
dva
byla
analyzování
zároveň
se
svatým
fyzikem
zemi
zároveň
se
svatým
idou
a
zároveň
se
svatým
františku
xaverský
jeden
a
ten
týden
svou
pyšný
vyzval
ta
církev
a
kdybych
sme
to
spolu
probírali
tak
byste
zjistili
proč
byla
to
taženo
společnost
nimi
i
to
je
nápově.
Například
ten
i
do
svatý
to
jeden
z
prvních
křesťanských
svatýho
asi
se
snadno
století
a
to
je
na
tom
rozmezí
dy
se
objevil
mohamed
ne
a
mohamedánství
a
kdyby
ho
třebas
se
s
tím
nějak
vypořádat
a
ten
ten
svatý
neznal
ještě
mohameda
né
ale
musel
stanovit
ten
řád
křesťanského
myšlení
tak
aby
nebylo
nikoho
kdo
by
ho
mohl
potřít
ne
a
on
by
byl
býval
ten
mohamed
dokázal
to
potřít
kdyby
byl
řekl
jenom
jednu
větu
jednou
větou
mohl
potřít
celou
křesťanskou
tradici
jednou
větou
a
ta
věta
z
měla
já
si
ji
pamatuji
protože
pro
tu
větu
si
nesmírně
vážím
mohameda
ať
se
k
jiného
cokoliv
se
toho
mince
ale
ta
věta
zní
největším
hříchem
je
nějaký
směl
to
nebo
něco
největším
hříchem
ne
že
by
to
ostatní
ne
nebral
zaři
byla
ale
největším
hříchem
je
brát
písmu
svaté
doslova.
Toto
kdyby
věděla
naše
tradice
křesťanská
tak
považ
polovinu
všech
dogma
ale
nemusela
by
krok
za
krokem
ustupovat
před
vědou
věda
dneska
je
schopna
říct
jak
vy
věříte
na
šest
dní
těle
stvoření
to
je
nemožné
to
my
víme
všichni
tak
církev
okolo
to
chodí
po
špičkách
ne
nikomu
jako
to
nevnucuj
už
těch
šest
dní
ale
to
nestačí
o
tom
mlčet
když
ona
se
nemýlí
jenom
v
tom
že
to
bylo
za
šest
dní
ona
se
mýlí
ve
všem
ve
všech
případech
kdy
chápe
bibli
doslova
tak
dejme
tomu
nějaký
had
sedl
evu
aby
si
jedla
a
bylo
a
on
na
to
dala
s
ní
z
tomu
adamovi
a
tím
se
propadl
z
toho
ráje
sem
do
tohoto
světa
jestliže
mi
to
veme
doslova
to
znamená
jako
něco
co
se
stalo
v
čase
k
té
doslovné
braní
a
nebudeme
to
jako
něco
co
co
se
prostě
soustavně
děje.
Tak
je
to
pro
nás
událost
která
se
někdy
stala
před
mnoha
tisíci
lety
jak
tam
je
ta
bibli
a
už
to
dneska
neplatí
už
se
to
stalo
že
můžeme
pomoct
my
jsme
ztraceni
vlastně
ztraceni
do
té
doby
než
na
spasit
ky
ježíš
kristus
a
ta
krev
pána
ježíše
nás
teprve
spasila
další
chyba
ne
že
by
nás
byla
nespasitelná
to
je
ten
spasitel
neza
byl
na
penze
nebo
nebyl
v
důchodu
nebo
nebyl
na
odpočinku
než
se
z
nechtěli
spasitelský
úkol
věčný
úkol
toto
musí
katolická
city
dříve
nebo
později
přímou
za
správný
ten
stvořitel
také
nepatřím
nezačal
tvořit
tento
svět
to
je
je
věčný
stvořitel
a
jeho
dílo
je
věčné.
Si
to
zásady
se
musí
přijmout
prosím
vás
kdybyste
našli
v
bibli
ve
starém
zákoně
že
to
byl
satan
který
sedl
to
tu
evu
nenajde
to
tam
to
že
tam
není
to
si
musela
tady
se
přidat
že
pan
satan
měl
právo
pánu
bohu
do
toho
mluvit
a
zkazil
to
o
jaký
to
je
všemohoucí
bůh
co
si
o
tom
má
křesťanech
žáku
myslet
tak
ti
křesťani
to
byli
vysokoškoláci
který
se
tam
se
mnou
byl
v
tom
koncem
o
tom
mysleli
tohleto
o
to
stvořil
a
potom
od
toho
odešel
nás
tady
nechal
a
my
tady
vkládáme
my
tady
říkáme
se
u
nás
tady
ničí
nás
tady
zabíjejí
to
není
pravda
takhle
dopadnout
vysokoš
kostí
věřící
přestože
si
to
to
se
nesmí
opouštěn
budoucností
žádný
satan
to
nebyl
žádný
co
tam
neměl
co
pokaždé
tomu
pánu
bohu
nýbrž
my
každý
to
mi
se
promiňte
že
opakuji
co
se
už
dávno
říkal
já
to
musím
ne
se
dostanu
k
té
cestě
oddanosti
znovu
říct
toho
ráje
každý
z
nás
padá
v
okamžiku
narození
a
ne
někdy
před
mnoha
či
lety
to
je
událost
která
se
mu
jí
dát
symbolicky
to
je
symbol
toho
co
se
snažím
člověkem
děje.
Když
například
ješ
kristus
mluví
o
synu
člověka
který
potáhnu
za
sebou
všechny
dokud
nebude
povýšen
tak
křesťani
klidně
v
tom
vidí
dokud
bude
ukřižován
tak
tak
bude
mít
právo
a
moc
všechny
spasit
ne
ale
ta
jeho
kříž
smrt
na
kříži
tak
realita
tam
způsobuje
že
on
nás
tak
si
to
by
nevadilo
že
toto
myslí
že
to
aktualizovat
v
pořádku
ale
vono
to
není
pravda.
Von
ten
kristus
je
spasitelem
odjakživa
co
lidstvo
listem
je
už
se
stýká
s
tímto
spasitelem
například
david
to
bylo
nějak
pár
století
před
kristem
se
stýkal
s
kristem
a
mluví
o
pánu
pána
svého
a
jasně
ho
tam
jmenuje
a
starý
zákon
jasně
předvídá
ježíše
protože
už
ho
prožili
abraham
už
s
ježíšem
byl
na
kříži
tisíc
sedm
set
let
před
kristem
a
už
s
ním
tam
byl
protože
ten
úkol
ježíšův
je
věčný
řekněte
tuhleto
já
už
mám
pár
měří
kteří
na
tohleto
přišli
a
plně
se
mnou
se
shodují
ale
i
když
je
to
papež
tak
říká
synu
kaž
muže
to
kázat
ale
nechtěj
to
nemá
abychom
to
kázali
nenastal
ještě
náš
čas.
Ale
se
k
byto
tak
to
piš
a
konce
taková
ta
beze
mě
ti
už
porušuje
život
o
jsem
měl
zemřít
devátýho
listopadu
že
sem
to
přesně
věděl
devátý
spadnu
tisíc
devět
set
šedesát
šest
z
počtem
je
to
nedat
jestli
to
shoduje
že
si
proč
tady
jsem
já
tady
přesluhuju
prevíti
s
odpuštěním
jako
je
svatá
terezie
nebo
jako
ghos
a
její
svatí
ještě
že
ho
nich
nepatřím
že
u
svatý
já
jsem
svatým
byl
a
už
jsem
zkrachoval
se
svatostí
to
je
výborné
já
už
sem
ničím
rozumíte
no
a
tak
ty
mě
nutí
abych
si
protěžoval
život
abych
tady
potil
jako
říkat
pán
rosu
já
dycky
tam
to
je
ten
také
tady
strašila
strašně
vo
astronomové
prvních
stavová
tu
že
ano
kdyby
byl
v
často
pil
tak
to
tak
nedopadlo
no
ale
dopadlo
to.
Tak
já
jsem
vám
potřeboval
říct
že
to
není
něco
proti
vaší
víře
jenomže
když
zůstanete
na
té
úrovni
dosavadní
víry
nezáleží
na
postup
lidu
který
ona
káže
na
tom
nezáleží
na
to
by
přeci
nemůže
když
tomu
po
tvé
věříte
a
víte
co
podle
toho
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
přestože
je
to
chybné
v
polovině
to
chybné
ale
je
to
v
nejlepším
pořádku
přesto
protože
to
není
vaše
vina
že
to
takhle
špatně
kážu
to
je
vina
která
začla
tam
někde
u
dejme
tomu
ale
tam
drzé
školy.
Předtím
století
našeho
letopočtu
kde
se
západě
církev
rozešli
s
tou
extatickou
školou
neboť
ti
lidé
říkali
všechno
přichází
z
vnitřku
a
nic
nějak
po
myšlených
nebes
nic
z
tomto
nás
věda
neska
unavuje
nás
nás
věřící
říká
my
jsme
neměli
doví
kam
do
věcí
a
někde
jsem
pána
boha
našli
bodejť
by
ne
to
jsou
pořád
kleci
ten
nikdy
jak
to
křesťan
slově
a
dneska
bohužel
ještě
někdo
to
bere
že
je
to
někde
někde
ten
není
nikde
této
pravé
bytí
ten
není
vázán
na
čas
ona
prostor
tvoří
čas
a
prostor
ale
není
na
něm
závislý
to
je
ten
rozdíl
von
totiž
kdyby
byl
závislý
na
svých
tvorech
to
by
bylo
špatné.
Oni
jsou
na
něm
závislí
to
je
jednostranná
závislost
a
ne
on
na
nich
rozumíte
tohleto
musí
naše
tradice
přijmout
že
to
není
žádný
de
že
si
pán
bůh
od
toho
odešel
že
si
něco
stvořil
kdyby
on
přestal
vteřinku
moh
ště
menší
čas
jakémkoliv
čase
kdyby
přestal
tvořit
zasto
všechno
zhroutí
s
ní
přestane
existovat
on
musí
být
pořád
tuze
von
je
věčným
tvůrcem
von
je
věčným
spasitelem
a
věčným
osvětitelem
jak
já
jsem
si
zasluhoval
sedmnácti
letech
že
jsem
najednou
tyto
věci
věděl
že
jsem
věděl
že
jsem
že
z
věčnosti
pocházím
a
do
věčnosti
se
vrací
tak
to
jsem
nevěděl
samotnou
ze
svého
rozumu
rozvedl
s
tvými
lstí
boží
jak
tomu
říká
otálet.
A
zdarma
dané
ale
ještě
bych
vám
chtěl
něco
říct
v
čem
se
ona
liší
právě
a
celá
musím
opravit
když
budu
vykládat
tu
cestu
oddanosti
na
rozdíl
od
křesťanských
svatých
svatých
to
voni
nejsou
vinni
oni
prostě
jsou
odevzdali
oni
jsou
prostě
věřící
a
když
to
já
se
na
to
šel
opačně
bez
víry
a
teprve
jsem
tu
víru
přijal
jako
správnou
určitých
momentech
a
ve
všem
ne
protože
byla
pochybená
vlivem
nějakého
vývoje
ale
já
vám
budu
mít
přitom
a
ten
dopis
vod
tý
jeptišky
milosrdný
sester
z
hrabe
volně
dostala
vode
mě
myslí
si
že
to
nestál
ode
mě
to
svatou
terezii
a
nitra
česky
a
píšeme
jako
poděkovat
ani
se
te
představit
jaké
dobro
ste
učinil
já
jsem
jim
to
ale
nepude
o
nás
myslí
že
to
doučil
já
to
je
v
pořádku
jaké
doroste
učinil
pro
nás
že
se
nám
to
knížku
dal
k
dispozici
my
nemáme
vůbec
žádnou
telat.
Ale
musím
vám
říci
že
že
bychom
to
nevydrželi
on
si
to
ale
bez
literatury
dá
vydržet
když
máme
dvě
dva
dary
zdarma
daný
vod
boha
všichni
to
to
poctivě
bereme
máme
ty
dva
dary
poctivě
když
děláme
svoji
řeholi
tak
je
máme
k
dispozici
a
ty
nás
drží
nahoře
nad
tím
úpadek
to
je
milosrdenství
a
kontemplace
to
znamená
vnitřní
modlitba.
A
teďka
bychom
ještě
potřebovali
svatýho
jana
z
kříže
těm
mě
tak
za
tři
za
těmi
se
dycky
nějaká
pan
časová
ne
alžběta
nýbrž
dřina
svým
pera
která
chodí
těm
sestrám
zase
to
je
boží
katolička
a
říkala
tady
máte
vod
nich
dopis
poděkoval
je
tam
napsal
že
by
potřebovali
svatýho
jana
on
říkal
no
tak
toho
já
tady
mám
celýho
komplexního
tak
ho
dostanu
tak
už
ho
dneska
mají
toho
svatýho
jana
ne
kříže
a
napřed
se
ho
to
samosebou
paní
tesař
a
říká
tam
sou
poklady
v
tom
jenom
z
kříži
a
je
jsou
tam
ale
jsou
tam
taky
bludy
protože
on
poctivě
bral
jenom
to
co
mu
církev
nařizoval
a
to
je
to
není
špatně
a
je
to
málo
takže
já
jsem
stal
je
to
tam
a
kdysi
by
a
musí
být
větší
než
ta
vaše.
Já
sem
mu
já
jsem
psal
který
sestře
odpověď
tohleto
sestra
já
jsem
nebyl
dosud
si
vědom
toho
že
vy
ty
svoje
ctnosti
které
tam
v
tom
klášterem
musíte
prokazovat
že
těm
mrzákem
tam
o
nějakým
mrzákem
na
starosti
a
imbecilové
asi
sto
padesát
vstal
mají
jich
tam
je
jejich
tam
šestnáct
je
sester
ne
tak
to
je
práce
vám
řekl
já
sem
myslel
že
to
děláte
z
vlastní
iniciativy
že
jsem
na
to
prostě
dali
z
vlastní
vůle
ne
oni
se
na
to
dali
proto
že
byli
povolání
od
boha.
To
je
práci
panečku
se
říkal
to
je
pro
mě
objev
vy
to
berete
jako
od
boha
danou
věc
zdarma
danou
a
kdyby
byl
kdybys
to
považovali
za
své
kde
s
tím
hospodařili
jako
se
svým
tak
nejste
v
tom
řádu
schopni
ty
věci
dělat
vůbec
to
víme
když
srovnávám
obyčejnou
cestu
a
žádnou
jak
tato
dělá
pokud
to
bere
jako
charisma
dar
od
boha
a
ne
neděláte
jako
svoji
schopnost
toto
dělá
jako
by
dopadu
a
není
to
pravda
neupadne
přitom
to
káže
toho
dodat
desetkrát
nebo
stokrát
víc
než
normální
řádový
sestra
a
je
to
zaviněno
tím
že
to
bere
jako
charisma
sem
říkal
to
je
pro
mě
veliký
objev
jsem
říkal
že
vy
to
berete
jako
dar
od
boha
jesi
to
nepřišel
jet
na
kabát
že
si
nemyslete
že
je
to
vaše
schopnost
naše
přednost
se
ostatními
křesťany
kteří
toto
nedělají.
Tak
jsem
jim
napřed
takhle
mazal
ne
vokolo
huby
jak
se
říká
a
pak
jsem
jim
to
vlil
to
má
se
dycky
takový
protiva
ne
a
říkal
jsem
v
našem
řád
jak
si
to
přebere
to
jedno
máme
jenom
jedno
charisma
převádět
máme
jenom
jedno
charisma
ale
je
to
charisma
není
to
něco
co
bychom
si
sami
sobě
jako
mohli
přičítat
a
tím
charismatem
je
celí
lidský
život.
Ten
lidský
život
nám
byl
dán
příkazu
božího
a
ten
příkaz
zní
takhle
přestože
on
vládne
že
ani
nevíme
že
vládne
to
je
milosrdné
vládnutí
ten
příkaz
ní
přichází
sem
na
svět
a
dostáváš
tělesnost
k
dispozici
která
má
tu
schopnost
všechno
čase
celé
celý
vesmír
časný
přeměnit
protože
celý
vesmír
ne
to
by
v
malém
obsažen
na
věčné
to
znamená
vrátit
se
do
věčnosti
individuálně
třeba
do
věčnosti
a
to
je
příkaz
z
věčnosti
přichází
a
do
věčnosti
se
máš
vracet
ani
o
tom
třebas
nevíš
a
na
tom
nezáleží
protože
já
vládnu
tak
že
nikdo
neví
že
se
mu
vládne
nesprávná
vláda
boží.
To
říká
se
předtím
šest
cestu
šest
let
před
kristem
pravá
vláda
je
taková
vláda
při
nich
lid
ani
nevíš
že
se
mu
vládne
a
nemyslí
na
líný
myslí
na
lidské
vlastnosti
je
to
se
musí
všechno
vracím
po
lidsky
jak
se
to
bere
jako
ovládá
a
politická
to
vůbec
nesedí
taková
aby
zachová
kdyby
nevěděl
lid
že
se
mu
vládne
to
se
mu
musí
pořádně
do
něho
kříska
aby
věděl
aby
vůbec
něco
udělal
že
jo
podobným
to
namnoze
nejde
a
to
se
mu
na
to
něco
musí
asi
slíbit
to
taky
není
po
dobrým
že
jo
větší
od
mě
dneska
například
se
musí
definovat
nově
odměny
protože
oni
nejsou
schopni
dělat
líp
než
lajdák
ne
že
dostanu
jako
a
jinak
za
placeni
na
jedná
na
lajdák
je
to
jedno
na
to
se
nemůže
dále
dělat
takhle
to
vy
víme
už
dneska
dobře
ale
u
toho
pána
boha
takhle
není
to
je
vláda
která
není
patrná
na
zevnějšek
a
my
si
potom
později
v
té
přednášce
řekneme
proč
a
jak
to.
No
a
jestliže
tomu
takhle
je
pak
tedy
člověk
když
nepoznává
ten
svůj
úkol
je
bez
viny
a
je
potom
veden
jenom
tím
životem
jak
se
před
ním
rozvíjí
tím
dějem
ale
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
důležitou
kterou
si
pamatujte
jako
druhou
důležitou
v
tomto
do
stezka
řekl
že
bůh
není
něčím
co
by
bylo
časově
prostorově
vázáno
nikdo
ho
nikde
nenajde
proto
ježíš
kristus
říkal
když
vám
někdo
řekne
království
boží
je
tady
nebo
tam
nevěřte
tomu
a
to
není
tak
to
je
mezi
vámi
světě
žít
ve
vás
uvnitř.
To
je
všude
a
tato
svatá
terezie
z
avily
správně
říká
hledáte
li
někde
království
boží
mimo
sebe
jste
na
omylu
von
tam
nedovede
přeložit
o
to
smazávám
ten
autor
aby
jako
se
neprovinil
von
byl
horší
než
inkvizitoři
ten
český
překlad
umělý
lež
pněl
já
mu
závidí
to
jeho
španělština
bych
polovičku
toho
tak
já
si
nepřerazil
ale
když
mu
to
se
nesedí
moci
to
přeložím
volně
aby
ten
pan
inkvizitoři
byl
na
výši
ne
aby
měl
do
toho
co
mluvit
takže
to
je
po
plic
českého
překladatel
přeloženo.
A
proto
vona
jako
je
toho
názoru
že
když
jsem
té
španělštině
od
těch
svých
jednadvaceti
let
věnoval
tolik
času
takže
bych
neměl
to
ji
velel
zanechat
tak
v
takovém
stavu
jaké
je
že
vím
přeci
dobře
že
ho
psán
ve
vězení
a
že
nesmí
a
všechno
napsat
proto
že
to
musel
jenom
naznačit
a
já
to
co
naznačováno
do
povědět
všecko
protože
mě
nikdo
dneska
nepronásleduje
když
to
nikomu
nedává
k
dispozici
než
si
nejmenším
přátelům
čili
já
mám
svobodu
úžasnou
proti
ní
že
musím
napsat
co
si
chci
jenom
musím
na
ní
dávat
pozor
já
vám
řeknu
já
vás
ujišťuji
že
ona
na
mě
dává
pozor.
Protože
jestli
mě
na
ní
něco
traduje
tak
mě
na
ní
opravuji
to
že
ona
nespí
tam
v
tom
nebi
v
tom
stavu
nebe
už
se
neunavuje
člověk
ona
ničím
není
unaven
ona
není
unavená
když
mě
celou
noc
budí
já
jiný
chlap
dycky
když
něco
řeknu
podle
ní
a
napíšu
to
tak
si
honem
lhu
aby
se
taky
vyspal
ne
jakmile
si
lehnu
sotva
ho
už
zase
slova
psán
dál
že
jsem
to
nedořekl
neslyším
žádný
hlas
upozorní
a
té
víc
než
slyšet
hlas
já
vím
co
vám
tak
stanu
a
napřed
říkal
na
tom
naposled
napíšu
to
lehnu
a
ona
mě
do
ráda
budí
rozumíte
a
já
když
to
potom
z
kontroluje
po
sobě
já
jsem
napsal
třebas
půldruhým
stránky
a
vono
mi
to
diktovala
od
večer
do
rána.
To
znamená
to
mnoho
obsažené
já
jsem
stáhl
do
takových
maličkosti
a
ona
už
přesto
s
tím
byla
rozuměno
ona
se
s
tím
spokojen
a
ona
věděla
že
nejsem
větší
ho
schopen
ničeho
lepšího
schopen
tak
odešla
už
no
tak
tohleto
je
na
ní
otravné
že
voni
tamhle
tuhleti
ne
tam
nebi
že
o
každém
vědí
například
ví
o
tom
já
tady
mluvím
že
ano
a
neposlouchá
za
vrahem
ale
ví
o
tom
protože
mě
za
tím
účelem
poslala
sem
takže
si
nemyslete
že
já
jsem
sem
přišel
to
není
pravda
já
tady
nejsem
jo
to
berte
doslova
symbolicky
tak
jak
vám
to
říkám
tady
to
může
být
doslova
protože
já
jsem
tady
tělesně
ale
ona
říká
jestliže
si
někde
tělesně.
A
myslí
že
si
tam
tělesně
tak
to
tedy
ti
řeknu
si
tam
k
ničemu
po
stránce
duchovní
protože
tam
nejsi
svým
duchem
neztotožňuje
se
s
tou
tělesností
to
nejsi
ty
té
obal
který
potřebuješ
jenom
k
tomu
aby
tě
to
někam
umožnilo
něco
dělat
někde
já
bych
to
no
moderní
technice
řekl
takhle
v
různých
siloe
jsou
tady
všude
rádi
vlny
ale
my
potřebuje
aparát
přijímací
aparát
to
je
lidské
tělo
které
by
při
naladění
na
určitou
vnu
nám
vystihl
co
chceme
právě
slyšet
to
je
lidská
vůle
to
co
chceme
si
tě
lidská
vůle
ale
ono
je
to
všechno
někde
obsaženo
již
o
tom
vůbec
nic
nevíme.
V
takhle
na
to
musíme
hledět
čili
když
jsme
si
vy
točil
v
tom
rádi
tu
vědu
kterou
jsem
poslouchat
udělali
jsme
něco
na
té
vyslance
vůbec
ne
věnuji
jsme
ji
nějak
vůbec
ne
my
jenom
se
to
přijali
a
tak
je
to
s
námi
a
třetí
důležitá
věta
na
počátku
toho
výkladu
zní
takto
veškerá
nad
rozumová
tyto
mu
říkáme
metafyzická
zkušenost
pochází
z
ze
stavu
absolutní
trpnosti
kdyby
v
tom
byl
jenom
zádech
vlastní
vůle
co
člověk
vnitřně
chápe
a
ne
jenom
rozumem
tak
by
se
to
smazal
vůbec
by
to
nemohl
existovat.
Víte
to
by
bylo
asi
tak
o
kdybyste
mluvili
do
vy
síla
stylu
vy
síly
když
máte
svoji
příjmat
sám
to
šlo
to
by
kdyby
se
tam
směli
mluvit
tak
by
to
nikdo
jiný
nemoh
poslouchat
než
vy
bylo
by
tam
váhat
zároveň
s
tou
vysluž
to
nemůžeme
pánu
bohu
do
věcí
nemůžeme
mluvit
když
jsem
tady
tak
to
dělám
z
disciplíny
já
už
dneska
neposlouchám
lidi
že
mě
tady
chce
chtějí
být
co
je
nerozhodující
rozhodující
že
mě
tady
se
mi
pán
bůh
a
to
je
mi
příkazem
jo
to
je
dílčí
příkaz
v
celkového
příkazu
z
věčnosti
pochází
a
do
věčnosti
se
vracíš
tam
se
vejdeme
mnoho
dílčích
příkazů
jedině
z
nich
šch
příkazů
je
to
že
tady
momentálně
sem
jako
se
vám
to
tak
zdá
že
tady
jsem
ale
kdybych
tady
byl
jenom
tělesně
tak
je
to
k
ničemu
že
tady
a
já
vám
ještě
jenom
řeknu
čtvrtou
větu
která
je
důležitá
na
ten
úvod
abyste
to
dalšímu
lo
vůbec
chápat
a
ta
zní
takhle
jestliže
všechno
co
vám
tady
říkám
správně
pochopíte
budete
tomu
rozumět
a
přijmete
za
správné
Zůstanete
po
mém
odchodu
tak
mrtví
jako
jste
byli
předtím
kdybyste
to
přijali
a
ono
vás
to
oživil
tak
by
to
dopadlo
takhle
a
já
teďka
řeknu
slovy
sou
ho
toho
japonskou
zenbudhisty
slovy
kterými
končí
ten
díl
já
končím
za
jeho
pomoci
ten
díl
se
typu
zrání
a
on
tam
říká
on
tam
u
o
nějakým
oso
ra
kani
a
tak
ašota
a
ten
čínan
tři
roky
se
modlil
ve
se
poustevnu
a
vono
to
nikam
nevedlo
tak
opustil
poutem
naše
po
břehu
řeky
až
přišel
poustevnu
jiného
poustevníka
a
viděl
že
je
to
mistr
tak
ho
říkal
mistře
rostl
moje
pochybnostmi
které
mám
o
cestě
mít
umět
to
nikam
nevede
já
jsem
pořád
stejný.
A
ten
mistr
neřekl
ani
slovo
na
to
stal
s
na
nějakou
ruka
věci
kterou
měl
oba
jenou
asi
tam
byla
zima
ruku
a
dal
jednu
ránu
tomu
osoby
do
prsou
do
středu
prsou
a
v
tu
chvíli
se
v
něm
oživil
že
vy
věčný
život
jako
to
bylo
svěřena
do
a
ramakrišnou
a
on
říká
ten
oral
k
té
chvíli
jsem
poprvně
viděl
že
je
slunce
kult
no
takhle
mluví
číňani
já
vám
to
vysvětlím
a
byl
jsem
nejšťastnější
člověk
mezi
lidmi
viděl
poprvně
slunce
kult.
A
ten
suzo
ti
který
to
vysvětluje
říká
nedejte
se
mýlit
není
nejdůležitější
že
byl
že
byl
nejšťastnější
mezi
lidmi
ale
důležité
je
že
viděl
po
prvně
kulhat
slunce
přeci
to
slunce
kult
vidíme
vod
narození
jenže
mělo
vidíme
mrtvi
viděli
jako
něco
co
bůh
oživuje
a
čím
bůh
vám
dodává
život.
Takže
jak
to
poznáte
říká
ten
suzo
ti
závěru
že
se
to
taky
živě
poznali
když
to
živě
poznáte
tak
od
té
chvíle
nemáte
žádnou
nemoc
žádný
strach
žádné
potřeby
osobní
z
té
vrcholně
šťastný
klidný
soustředění
jestliže
tyto
příznaky
nebudete
mít
až
vode
mě
tady
odejdete
a
mrtvý
jste
přišli
a
mrtví
odchází
ta
jako
zaručuju
že
mrtví
vodejdete
ono
vás
to
to
není
ale
řekni
se
a
tady
říkám
ono
vás
to
upozorňuje
jako
milosrdná
set
to
tisíckrát
milionkrát
upozorňoval
že
tady
něco
já
jsem
tomu
ještě
a
název
bůh
co
se
vás
stará
a
co
názor
na
každém
kroku
co
to
takle
se
správně
o
správnou
věc
to
je
pravda.
A
takže
do
té
studny
které
zdá
být
beze
dále
no
má
jeden
kam
ne
upadl
co
to
znamená
že
voda
stoupla
a
a
tam
těm
těch
kam
ink
bude
to
ji
že
přetočit
do
vašeho
zevního
vědomí
tak
té
chvíle
kdy
to
unesete
sice
vědomí
on
to
neděje
protože
byste
byli
nehodný
nebo
ale
že
je
pán
bůh
milosrdný
že
kdyby
vás
tímto
způsobem
obdařit
najednou
tím
životem
tak
tu
k
padnete
mrtvi
fyzický
mrtvi
já
to
je
úžasný
tlak.
Text view •
Help