Waveform view
85-37B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Šel
dál
já
všechny
ty
překážky
které
bych
mohl
v
životě
lidském
vystopovat
které
každého
z
nás
čekají
vynechám
a
pudu
rovnou
k
jádru
věci
ocitnu
se
s
tou
kuličkou
před
hladem
krásně
zbudoval
a
ocitl
se
tam
a
co
tam
vidí.
Vidí
tam
koníka
toho
koníka
které
od
vázal
tehdy
tam
u
toho
pusté
zámku
a
ten
koník
mu
říká
značně
no
já
jsem
na
cestě
se
potkal
no
jedním
koník
a
tam
byl
ubohý
stav
u
toho
z
různé
ho
zámku
a
dis
si
to
ten
koček
já
bych
řekl
že
ano
mluvíš
lidským
hlasem
nejsi
obyčejný
koníčka
si
krásně
vy
pasení
a
maskou
srst
jako
aksamit
a
opravdu
si
dobře
leze
no
to
leze
je
tvoje
záležitost
tys
mně
dal
svobodu
postě
a
já
jsem
jí
od
té
doby
užíval
té
svobody
v
pastvu
a
tak
jakého
mění
máš
takový
jsem
schopen
tě.
Vyvodit
během
pohybem
od
toho
čaroděje
ovšem
upozornil
tě
že
jenom
během
a
pohybem
se
neosvobodí
me
z
moci
toho
čaroděje
proti
tomu
pohyb
sám
není
vším
čím
byste
se
uchránit
tam
je
třebas
ještě
něčeho
jiného
to
ti
může
říci
jenom
princezna
já
ne
a
jenom
ta
tím
může
pomoci
a
tak
teď
ji
do
toho
zámku
a
tam
setká
čarodějem
a
von
ti
řekne
o
podmínkách
za
kterých
tě
ochoten
tu
princeznu
ti
vydat.
Upozorňuju
tě
že
když
jako
zapomene
na
toho
pomocníka
který
máš
celého
máš
tak
tu
mě
moc
moc
věc
nevládne
když
ale
ho
po
poslouchat
tak
tu
princeznu
osvobodíš
ucho
poslušen
za
všech
okolností
a
on
šel
do
toho
zámku
otevřel
mu
sluha
nýbrž
po
třetím
za
klepání
mu
otevřel
pak
mít
e
se
ani
jeho
plameny
jazykům
a
říkal
ty
pozemský
čověk
se
tu
chceš
osvobodit
princeznu
tu
přeci
má
vzlet
čaroděj
ten
mocnějším
než
já
já
jsem
sám
bylo
pou
sluha
se
mnou
se
o
tom
nebaví
di
za
tím
čarodějem
a
von
ti
řekne
že
ti
nevyd.
Pomoženo
tím
čaroděje
a
třebas
jenom
že
se
jednou
viděli
viď
že
přeci
jenom
k
ně
dostal
to
je
divné
já
sem
věděl
si
mě
nebezpečné
ale
já
ti
teď
dám
úkol
který
nemůžeš
a
každý
kdo
ten
úkol
nezmůže
je
v
mé
moci
a
já
z
něho
mohu
dělat
kámen
a
já
s
tebe
ten
kámen
udělá
buďte
starosti
a
von
říkal
já
jsem
bez
starosti
protože
ty
ze
mě
ten
kámen
neudělá
a
ty
si
drzou
tak
posly
tadyhle
mám
takové
káni
žábu
tu
budeš
celý
ho
krmit
nic
jiného
nechci
na
to
je
než
aby
se
jich
krmil
vším
co
ti
tam
dispozici
a
co
budeš
mít
pořád
ten
člen
míře
k
dispozici
a
jak
přestane
krmit
tak
si
v
mé
moci
pamatuji
si
to.
A
jak
ji
nepřestaneš
krmit
tak
já
za
rok
přijdu
a
podle
toho
jak
se
zachoval
do
jaké
míry
si
tu
žábu
vy
krmil
učím
buď
další
úkol
pro
tebe
anebo
už
mě
o
tom
bude
stačit
a
princeznu
vydám
a
on
říkal
no
to
k
to
haničkou
st
krmit
žábu
to
všechno
tady
bude
mít
já
se
budu
s
tou
závoru
zřejmě
dělit
vod
té
po
ty
po
kam
to
se
můžeš
to
toho
pokrm
nebe
ubývat
veš
mít
pořád
co
jíst
a
čaroděj
jsem
na
draka
a
uletěl
na
rok
uletěl
honzu
začal
ke
mit
tu
žábu
žába
zla
byla
čím
dál
větší
ale
jenom
větší
vošklivější
a
smrdutější
nakonec
to
dopadlo
tak
že
on
z
velkým
odporem
jí
dával
tu
potravu
tu
co
tam
byla
ta
potom
a
tu
odstranil
prže
aby
to
nenačichlo
taky
vod
tý
žáby
a
k
milý
z
toho
co
bylo
na
chodby
ne
a
to
ho
bylo
polovičně
než
když
to
bylo
ve
vnitř
a
tak
ta
žába
a
para
povedu
protože
byla
už
veliká
už
pro
mě
a
ten
džbánek
už
byla
tak
velká
že
láma
ten
zničil
a
ten
zámku
pro
rostla
tím
za
tím
zájmem
toho.
Toho
závěru
toho
džbán
a
stala
se
svobodnou
pobývati
a
vyžadoval
si
otrava
říká
honzíku
začlo
mluvit
lidsky
masem
ty
mně
musíš
osoba
ten
dějí
místnosti
tu
potravinu
si
ten
stav
protože
jaký
přece
sem
do
její
dvojná
sobec
a
mě
ten
jednorázově
nestačí
já
musím
dvojná
hnout
potravu
dneska
už
jsem
veliká
žába
a
už
nemohu
být
že
ale
to
z
toho
se
chodby
co
mimo
mě
co
si
vodnesl
protože
si
mě
štítí
že
sem
smradlavější
musíš
pojíst
i
ty
jinak
já
jsem
ta
princezna
co
tím
musím
prozradit
mě
neosvobodí.
A
ty
si
tam
princeznu
tak
eště
se
zapřel
když
to
slovo
princeznu
a
ke
měli
dál
ta
spal
si
nosné
a
k
měli
dál
a
když
rok
rokem
se
sešel
ta
princezna
z
té
žáby
řekla
roz
setni
mně
tu
kůži
čas
je
cha
ještě
dnes
se
vrátí
čaroděj
a
jak
se
vrátí
dal
tý
dáti
další
úkol
který
vůbec
nezvládne
o
to
není
v
mé
moci
těch
pomáhat
jako
tentokrát
ani
ten
tvůj
pomocí
bytí
nepomohl
rychle
mě
rozřízni
že
on
říkal
nedal
za
než
při
tom
je
to
to
je
jenom
kůže
já
jsem
princezna
já
nejsem
přeci
žába
já
nejsem
závislá
té
kůži
naopak
že
se
na
ní
závislá
ta
k
ně
po
věří
tak
jenom
mě
rozvíjí
tu
ustat
rozdíly
skočil
princezna
říkal
a
rychle
pryč
a
to
si
tady
domu
pár
věcí
zas
pán
věcí
které
nutně
na
cestu
potřebovala
a
sedli
na
koníka
on
tam
čekala
říkal
nejvyšší
čas
saje
se
vrátí
ten
drak
letí
daleko
rychleji
než
my
můžeme
běžet
jakmile
si
zjistí
že
ta
nejsme
tak
nás
dohoní.
A
zážitek
na
té
princezně
čím
nám
pomůže
aby
nás
neza
klad
aby
nás
to
udělal
kameni
my
to
krát
už
by
země
neudělal
princeznu
nýbrž
kámen
tak
musíš
poslouchat
a
už
nejenom
tu
kuličku
kterou
máš
u
sebe
nýbrž
musíš
poslouchat
i
mě
já
zastupuje
tu
kuličku
a
dávej
dobře
podstata
ti
řeknu
běžel
ku
běžel
nese
dva
lidi
nemohl
tak
prudce
ale
běžel
s
tna
tě
kupředu
jak
mohl
kam
komu
si
stačí
a
říka
už
to
já
nemohu
hodit
za
sebe
podíval
se
honza
viděl
mrak
podíval
se
princezna
viděla
draka
a
na
zraku
viděla
čaroděj
a
říkal
liší
se
čaroděj
my
musíme
něco
zařídit
my
nemůžeme
být
tím
čím
my
se
musíme
proměnit
tak
ty
jsi
vem
do
ruky.
Takhle
ten
hřebínek
a
já
si
vemu
do
ruky
tenhleten
prstýnek
který
má
ten
řekne
za
hoď
na
zem
až
já
za
hodím
na
zem
taky
ten
řekne
zana
zem
až
jsem
prostě
také
za
hodím
na
zemi
za
hodila
posune
na
zem
a
z
toho
prostým
byla
no
nechci
louži
ale
veliký
rybník
a
to
že
vínku
který
se
ocitl
na
zemi
byl
byla
ida
která
skočil
do
toho
rybníku
a
plavala
v
něm.
Čaroděj
poznal
že
už
tam
není
koník
ani
koníka
se
stává
ale
nebyl
na
něm
nikdo
koníka
se
nevšímala
to
důležitý
nevšímat
se
koníka
a
věděl
že
tím
lidí
em
je
princezna
a
je
to
vůli
k
tomu
etiku
je
ten
honza
provinil
se
ve
volá
krávu
nebo
veliký
zvíře
a
začal
týt
ten
rybník
až
ho
úplně
vypil
tak
na
tom
nu
se
plácali
rybičku
a.
Jakmile
spolku
tu
rybičku
tak
už
to
bylo
něco
navíc
co
už
nesnesl
ten
jeho
při
a
von
okl
jak
poutem
břich
vylil
vylil
se
rybník
vypili
nik
a
princezna
řekla
zatím
jsme
zachránili
protože
on
tam
má
ještě
ten
čaroděj
toho
draka
který
mu
zahodí
na
tom
břich
a
bude
nás
pasovat
dál
ale
než
se
to
všechno
stane
mu
méno
moc
daleko
princezna
má
ještě
nějaké
věci
k
dispozici
a
těch
ona
použije
a
doufám
že
stejně
moudře
jako
dosud
a
ty
z
na
realita
na
koně
a
jedeme
a
člo
něj
bez
duše
než
na
břehu
a
lí
za
ho
svým
plamenem
jazykům
tak.
A
rána
se
vůči
hledě
hojil
o
zatím
o
ni
daleko
uběhla
a
kon
je
říkal
víš
a
tam
je
konec
říše
toho
čaroděje
jestliže
při
pak
si
sebral
ten
hřebínek
ano
se
mnoha
sem
bral
jestliže
teď
použije
znovu
toho
ře
vínku
a
já
znovu
toho
prvku
tak
už
budeme
za
chvíli
než
se
spojuje
čaroděj
za
tou
jeho
hrabou
a
mož
možností
budeme
v
království
toho
krále
a
tam
už
on
nemůže
a
tam
budeme
svobodní.
Tak
opravdu
se
na
řeka
co
vidíš
honzíku
vidím
mrak
já
vidím
čaroděj
na
draku
už
se
nám
blíží
honzíku
zahojený
hřebínek
co
nejdál
za
sebe
zahodil
neví
ne
co
nedělal
za
sebe
aby
vlastně
že
ho
tak
vyskakovali
jak
letěl
oni
praštil
se
na
padl
na
zem
ten
drak
se
zabil
on
ne
a
tak
se
zabil
a
že
on
musel
potom
věš
em
pěkně
dál
ne
a
samo
sebou
nemusel
musel
obcházet
zámku
hadičku
těch
skal
tak
oni
byli
za
za
za
tou
hranicí
a
čarou
la
po
za
tý
hlavičky
a
říkal
mi
ste
mě
unikl
no
a
tím
pohádka
končí
byla
tam
svatba
a
honza
byl
čaroděj
vzpomněli
na
babičky
voběd
a
vzal
si
tam
obě
dvě
ty
babičky
i
tu
dobrou
tečku
i
tu
zlou.
A
už
na
něho
ani
jedna
ani
druhá
nepůsobila
že
li
si
tam
sami
pro
sebe
povídali
s
mezi
to
s
tebou
že
když
šťastně
jestli
nezemřeli
tak
život
dodnes
a
oni
žijou
to
ne
a
jenomže
s
námi
se
jenom
nebaví
a
byla
tam
taky
rodina
toho
honzík
a
kterou
tam
taky
vzal
a
tak
dále
a
tak
dále
že
když
šťastně
je
než
život
do
dneška
jsou
ve
šťastné
království
pohádky
je
konec
no
já
vám
dávám
za
úkol
si
to
vysvětlit
detailně
slovo
za
slovem
co
slovo
to
pravda
duchovní
které
v
tom
skryta
ano
teď
vám
po
té
řeknu
pohádkou
proto
spěl
nebudu
se
odvolán
tu
pohádku
pro
děti
proč
to
by
bylo
strašně
dlouho
ale
to
by
se
dopoledne
stačil.
A
budu
to
říkat
tak
jako
něco
co
se
nikdy
nestalo
přestože
se
o
tom
moc
píše
v
evangeliích
jako
o
životě
ježíše
krista
neboť
se
to
stalo
ale
co
se
stává
není
to
hlavní
vedle
toho
co
se
neděje
ježíš
kristus
a
co
se
nestává
to
je
taky
jeden
nestalo
ježíš
kristus
o
sobě
řekl
jim
než
abraham
byl
já
jsem
von
se
nestal
být
ježíšem
nebo
synem
božím
on
je
od
věky
tím
věčným
ano
že
toto
se
nikdy
tedy
je
nestalo
v
tom
věčné
se
nestalo
to
jest
pravda
je
láska
jest
poznání
jest.
Podstata
toho
jest
to
se
nestává
tím
poznáním
že
já
to
poznávám
nebo
že
nemiluju
nebo
žiju
tak
ne
to
pomíjející
nezpůsobuje
zpětně
nepo
nepůsobí
zpětně
na
to
co
jest
to
jest
na
tom
co
jestli
je
závislé
to
co
se
stává
ti
rozlišujte
v
mém
celém
povídání
dvě
existence
existenci
pomíjivou
která
se
stává
tím
čím
teďka
jest
momentálně
a
existenci
nepomíjej.
Která
je
základem
toho
co
z
ní
ustavičně
vyvěrá
a
my
tomu
říkáme
proces
tvoření
který
ustavičně
probíhá
v
celém
vesmíru
v
celém
časoprostoru
a
není
možný
vůbec
bez
toho
základu
který
je
pevný
stálý
neměnný
který
jest
od
věků
do
věku
ano
pořád
tak
já
budu
mluvit
o
těchto
dvě
s
dvou
skutečností
vedle
sebe
a
už
na
ně
nebudu
zá
upozorňoval
to
že
by
to
bylo
strašně
zdlouhavé
občas
až
to
bude
nutné
tak
přeci
jenom
to
řeknu
ale
jenom
v
nejmenším
případě
aby
se
za
dopoledne
dostal
ke
konci
ale
budu
mluvit
také
o
ježíši
kristu
budu
to
ukazovat
všechno
na
tom
co
svým
životem
ukázal
ježíš
kristus
v
tom
nejširším
slova
smyslu
on
začal
ve
vědomí
těch
židů
působit
on
nesmrtelný
věčný
nikdy
nezačínající
už
o
abrahama
tak
já
začnu
tam.
A
neskončím
tím
že
vstoupil
na
nebesa
nýbrž
končí
tím
že
za
každého
z
nás
znovu
umírá
abychom
mohli
umřít
na
kříž
a
za
každého
z
nás
znovu
vstává
z
mrtvých
abychom
my
mohli
vstát
z
mrtvých
tam
skončím
celou
tu
pohádce
já
se
nestala
protože
jest
ano
jeho
její
podstata
jest
takže
mě
by
nedělalo
nic
jako
nevěřícím
kdybych
nevěřil
to
vůbec
stalo
já
vím
že
to
jest
že
je
to
pravda
která
jest
ano
zaručeně
v
tom
jak
se
to
vypráví
není
zachyceno
všecko
co
se
stalo
no
se
krista
jako
příklad
který
nám
dál
říkal
já
jsem
vám
dal
příklad.
Aby
se
pro
něho
mohli
řídit
kdyby
nebyla
obdoba
mezi
naším
životem
a
tím
co
bylo
děje
děje
ukázáno
životem
ježíše
krista
tak
by
nemělo
smysl
abychom
vůbec
o
tom
mluvili
a
abychom
se
s
tím
mohli
řídit
to
se
s
tím
tam
musí
být
nějaká
obdoba
my
taky
od
boha
přicházíme
a
k
bohu
se
vracíme
na
zůstává
skryto
to
že
od
boha
přicházíme
a
skryta
nám
stává
to
že
k
bohu
se
vracíme
nám
zůstává
objev
nebo
jasné
nebo
zřejmé
jenom
to
že
tady
momentálně
to
je
samosebou
pohled
na
věci
z
pozice
jepice
takže
se
nedivte
že
nevíme
nic
se
předtím
mince
zatím
to
nás
nesmí
mýlit
proto
přišel
skrytost
aby
nám
ukázal
který
vědomě
přicházel
do
boha
jak
to
s
námi
fakticky
je.
Pochopil
správně
svatý
pavel
toto
protože
je
to
pochopil
na
nás
bez
toho
že
by
byl
musel
tři
ho
roky
chodit
vedle
pána
ježíše
najednou
věděl
že
od
věků
je
pro
člověka
připravena
sláva
u
boha
o
které
nemá
ani
tušení
ten
člověk
že
žádné
kolik
to
nevidělo
žádné
ucho
lidské
to
neslyšelo
jaká
sláva
od
věků
je
připraveno
pro
člověka
u
boha
u
boha
tak
to
tam
řiká
od
věku
to
znamená
to
nezačlo
to
je
ten
náš
vnitřní
život
který
nezačíná
který
od
boha
přichází
je
věčný
zrovna
jako
ten
život
to
ježíše
krista
v
tom
se
od
něho
nevšímá.
My
se
lišíme
jenom
v
tom
že
on
vědomě
přichází
na
svět
s
tím
že
byl
u
toho
u
toho
otce
a
teď
od
něho
odešel
než
to
my
to
nevíme
že
jsme
byli
u
toho
otce
jenže
on
nebyl
u
otce
to
mě
taky
malinký
rozdíl
von
byl
zároveň
tím
otcem
to
byla
trojjedinost
otec
syn
a
duch
svatý
o
byl
součástí
té
trojjedinosti
v
tom
je
taky
veliký
rozdíl
mezi
námi
a
jím
že
my
máme
jenom
příbytek
u
boha
se
přišli
příbytku
u
boha
že
když
kristus
na
to
upozorňoval
mnohými
podobenstvími
a
nejznámější
pro
vás
je
vám
to
možná
přitom
ne
napadlo
podobenství
o
marnotratném
synu.
Že
otec
má
dva
syny
staršího
který
mu
zdá
věren
a
zůstává
u
něho
u
něho
a
mladšího
který
nemá
doma
stáni
a
chce
do
světa
vezme
si
svůj
podíl
svůj
takzvaný
spoj
je
to
toho
otce
že
a
a
ten
celý
potom
ve
světě
promarní
a
když
ho
promarní
vzpomenete
nový
dům
protože
ho
promarnil
si
vzpomněl
na
co
kdo
to
je
všechno
zákonité
to
co
děláme
ze
životem
že
ho
promarňujeme
že
umíráme
většinou
jako
zvířata
tomaši
životem
to
má
svůj
smysl
a
od
toho
po
té
pomine
za
tím
nemohu
mluvit
je
to
je
první
kapitola
to
nechat
pro
dost
kde
už
to
mohlo
být
řečeno
že
mezi
tím
se
musí
něco
ještě
vysvětlit
no
ale
tam
vysvětlil
že
když
se
člověk
vrací.
K
tomu
otci
že
se
tam
vrací
nepochopitelný
důvodů
z
větší
slávu
oděl
než
ten
ti
tam
zůstal
a
nikdy
nic
nepromarnil
takže
ten
starší
syn
že
hra
no
to
je
ten
chlípník
sukničkář
žráč
všechno
promarnil
v
tom
světě
všechno
zničil
vším
pokryl
to
dostal
od
otce
ten
je
dneska
oslavován
jako
prvorozenému
a
je
mladší
než
já
jak
k
tomu
příjdu
já
který
jsem
ti
zůstal
jelen
že
jo
tak
se
na
tak
se
diví
ježíš
kristus
to
v
tom
podobenství
schválně
takhle
dramatizuje
jak
se
to
dramatické
životě
všecko
a
lidském
životě
se
k
tomu
nedává
žádné
vysvětlení
zůstává
to
ramen
drama
tem
od
začátku
do
konce.
A
je
to
v
pořádku
neboť
tím
jsme
také
tím
nejistotu
jsme
taky
vychováváni
moudrosti
nejenom
samotnou
moudrostí
přímou
sme
vychováváni
ale
takovou
také
tou
moudrost
nejistoty
jsme
vychováváni
se
se
dovede
třebas
watse
ne
to
je
velice
důležité
ta
moudrost
nejistoty
to
si
někdo
nedovede
vážit
že
je
to
mocnější
než
ta
jistota
že
to
tvrdí
sice
ale
prudší
výchova
než
jakou
jsou
vychováni
ostatní
lidé
žiji
nemají
tu
čest
být
to
tímto
způsobem
každou
chvíli
na
lopata.
A
já
jsem
byl
tak
dokonale
naopak
ká
v
koncentráku
že
kam
se
hrabe
někdo
z
vás
protože
já
jsem
předtím
devět
let
jsem
si
myslel
že
jsem
byl
svatým
a
nebo
se
po
mně
šlape
jako
po
těch
zvířatech
vedle
mě
že
jo
a
to
byla
degradace
a
tak
to
jsem
měl
za
sebou
nějaké
poznání
ne
a
vono
to
šlo
ano
ty
fakta
ta
fakta
šlapal
po
tom
mém
poznání
bezostyšně
ti
esesmani
měli
moc
potom
šlapat
to
se
tomu
nemohl
zeptal
ten
pán
bůh
nebyla
ta
spravedlivost
a
tak
dále
a
tak
dále
já
nebudu
dělat
ty
to
extempore
protože
já
se
potřebuje
tomu
ty
jsi
kristu
to
by
se
mohlo
stát
že
by
mě
od
zvonilo
a
já
bych
to
potom
nemohl
říct
ještě
to
asi
stačím
tak
ovšem
tak
zhruba.
Takže
vám
musím
prozradit
co
křesťani
nevědí
že
totiž
ten
kristus
nemluvil
jenom
jak
se
máme
chovat
v
zevním
životě
v
poměru
k
zevnímu
světu
jaké
nosti
máme
v
sobě
pěstovat
to
ještě
chápou
křesťani
jakých
neřestí
se
máme
zříct
to
taky
ještě
chápou
moc
dobře
v
tom
není
žádné
žádná
mezera
ale
nechápou
že
on
mu
vil
stejnou
měrou
pro
nás
vnitřní
život
jak
vnitřně
postupovat
ve
vnitřní
modlitbě
ve
vnitřním
stavu
k
bohu
ne
stavu
klidem
ale
také
k
nitru
vlastnímu
kde
je
bez
mechanismem
boží
jak
se
správně
pochopil
jedině
svatý
pavel
že
to
pochopil
najednou
bez
postupného
vnímání
ten
se
chytil
hned
metody.
A
ne
mlíko
jo
tak
že
věděl
že
my
jsme
tvorové
kteří
v
sobě
máme
tuto
tento
chrám
boží
máme
moudrost
boží
v
sobě
jenomže
voni
nevíme
to
nás
neopravňuje
k
tomu
abychom
na
ni
kašlat
tak
to
moudrost
a
protože
ale
oni
nevíme
tak
ježíš
kristus
novým
způsobem
se
snažil
nás
seznámit
s
tou
vnitřní
skutečností
celý
ti
svým
životem
mluví
o
tom
co
je
po
tamní
třískl
začnu
se
nazývá
to
království
boží
a
co
je
to
to
přibližování
se
jakými
prostředky
se
máme
dostat
k
tomuto
pokladu.
Tak
já
nějakým
způsobem
začnu
protože
ono
je
to
strašně
široká
oblast
daleko
širší
oblast
poznání
než
jako
nám
ptají
všechny
ty
předlohy
co
máme
dělat
v
tomto
světě
když
totiž
ctíme
krista
jenom
v
tom
co
nám
radil
pro
tento
svět
zevní
tak
je
to
tak
málo
že
k
tomu
osvobození
duše
nedojde
k
tomu
té
základně
té
zakletá
princezny
bych
tak
řekl
jestliže
však
ale
pochopíme
že
kristus
mluvil
především
k
tomu
našemu
nitru
jak
ho
máme
otevírat.
Tak
už
u
toho
abrahama
se
zastav
na
prvním
pozici
co
mu
řekl
jakým
způsobem
se
otevírá
to
nitro
já
to
budu
mluvit
samo
sebou
dějově
já
to
nebudu
mluvit
jako
věc
té
která
se
nestala
že
to
byla
niterně
záležitost
která
nepotřeboval
děj
rozumíte
tam
je
to
oděno
do
děje
já
to
také
do
toho
děje
odívám
a
ještě
o
o
bohatí
aby
to
bylo
zdejší
tak
ten
abraham
dostal
ty
svoje
ten
svůj
národ
který
byl
malinký
poměrně
dostal
ho
z
města
ur
kde
žili
v
područí
babyloňanů
asyřanů
pardon
asyřanů
promiňte
a
měli
tam
sice
všeho
dost
ale
přeci
jenom
byli
chudí
příbuzný.
A
ten
hospodin
mu
řekl
budeteli
žít
z
mého
a
ne
z
asi
ského
nebudete
chudými
nýbrž
budete
nej
bohatší
mi
na
světě
já
to
rozvádím
pochopitelně
ten
vnitřní
stav
toho
abrahama
se
kterým
jsem
byl
seznámeni
jednadvacátýho
pros
listopadu
třicet
devět
já
jsem
celý
zažíval
ano
a
zažíval
jsem
stav
všech
proroků
v
starozákonních
a
stav
ježíše
krista
a
stav
a
tak
dále
že
tyto
stavy
zažila
ale
bez
nároku
na
čas.
Stvoření
světa
jeho
zá
a
tak
dále
něco
jsem
už
napsal
třebas
porůznu
ale
to
nemůžu
do
smrti
popsat
všecko
tak
to
bohatství
které
tam
v
tom
bylo
to
bezčasovém
pochopení
zrovna
tak
u
toho
abraháma
to
bylo
bezčasové
pochopení
protože
přestane
si
to
když
to
hospodinu
říká
já
vám
dám
k
dispozici
zemi
která
je
moje
my
to
země
zaslíbená
mnou
a
chápejte
to
jako
něco
čím
máte
hospodařit
vy
nic
nesmíte
na
tomto
světě
mít
vy
musíte
se
vším
hospodařit
to
musí
být
zásada
kterou
když
budete
pěstovat.
Tak
já
za
vámi
budu
stát
nechává
spadnout
kdyby
vašich
nepřátel
bylo
kolik
chce
a
jestli
vám
to
ještě
nebude
stačit
posouvá
svého
syna
aby
vás
znovu
osvědčil
aby
vás
mám
osvědčil
jak
to
myslím
že
chci
vlastnictví
promiň
ve
správcovství
že
to
je
další
ra
lidstva
že
bude
spravovat
věci
a
ne
je
vlastnit
a
tím
udělá
podstatný
krok
k
osvobození
vnitřní
toto
prosím
vás
kdybych
ste
jako
nepochopil
nebo
se
mysleli
že
je
to
vedlejší
tak
celá
ta
cesta
vaše
duchovní
po
zbyde
na
velkorysosti.
Tam
totiž
se
dotýkám
boží
vlastnosti
potud
i
po
dere
e
lidsky
a
já
mluvím
k
věcem
lidem
věřícím
tak
to
asi
lidsky
budete
brát
že
bůh
je
všemohoucí
vševědoucí
a
tak
dále
to
lidsky
pojatý
bůh
já
ho
takhle
neberu
to
pro
mě
znamená
něco
jiného
něco
víc
než
je
vědou
cest
pro
mě
bůh
není
ve
všem
nýbrž
pro
mě
je
víc
než
být
ve
všem.
Ne
vším
ale
ještě
víc
než
být
vším
tak
je
pro
mě
no
to
je
pro
mě
bůh
ovšem
to
je
vnitřní
poznání
to
nemůžete
nabýt
jinak
než
když
se
vyučí
té
nevlastnění
to
je
první
prostředek
který
byl
už
učený
abraham
já
zůstanu
to
abram
a
kam
a
až
se
dostane
na
tom
nezáleží
hlavně
aby
to
bylo
pochopitelně
abych
se
se
mi
neztratil
abyste
chápali
to
tak
je
že
vono
to
pode
všechno
potom
na
jedno
kopyto
jenomže
je
to
bude
jinými
obrazy
zase
ozřejměno
aby
se
to
jiné
straně
zase
pochopilo
protože
každý
přicházíte
z
jiné
strany
a
je
i
třeba
to
vaše
východisko
postihnout
ten
šos
ře
snažil
o
to
aby
postil
východisko
všech
lidí
vůbec
abych
každý
tam
našel
své
východisko
a
z
něho
mohl
být
aby
nemusel
napřed
za
ježíšem.
A
teprve
potom
v
sobě
nýbrž
aby
ze
sebe
vyšel
ze
svého
východiska
přímo
šel
aby
už
šel
z
ze
svým
východiskem
aby
řekl
aby
mohl
o
sobě
říct
já
dělám
to
a
to
je
to
správné
není
to
správné
roz
osud
ježíši
a
ježíš
rozsoudila
například
v
daném
případě
takhle
přišel
k
němu
bohatým
ladem
ne
a
dal
se
co
mám
udělat
abych
byl
spasen
říkal
no
to
je
jednoduché
plní
příkazy
boží.
Žít
ctnostně
nehřeš
a
on
říkal
ten
má
den
sto
dělám
od
mládí
ježíš
kristus
se
zaradoval
a
říkal
mu
si
na
dobré
cestě
tak
pozor
ještě
něco
malinkého
bu
od
tebe
chtít
všechno
co
máš
rozdej
chudým
a
potom
za
mnou
při
nezapomeň
nedočkal
ten
bohatým
ale
za
ním
nepřišel
protože
on
ctnostný
byl
schopen
být
ale
rozdat
všechno
co
měl
chudým
to
mu
nešlo
protože
se
mu
v
tom
bohatství
báječně
žilo
i
ctností
se
mu
dobře
páchali
když
mu
nic
nestalo
ce
z
těch
že
ano
to
se
mu
snadno
bylo
ctnostným
když
neměl
nebezpečí
takové
nesmysl
nebezpečí
člověk
ta
který
je
zbaven
těch
prostředků
zevních
ano.
No
tak
nepřišel
protože
se
nenaučil
nevlastnit
on
učil
ježíš
kristus
rozdej
všechno
chudým
nevlastní
tento
princip
prosím
vás
ten
se
naučte
v
tom
vidět
v
té
ta
této
učení
vnitřní
zatím
ne
odejdi
od
všeho
pusu
rodinu
to
je
strašný
primitivismus
tím
jste
je
neopustili
když
jste
vod
nich
odešli
totiž
kdyby
to
šlo
tak
je
to
v
pořádku
ano
to
nejde
a
řeknu
aspoň
tě
jeden
příklad
který
stojí
za
aby
byl
zde
uveden.
Že
kdysi
ježíš
kristus
chtěl
šel
okolo
velkého
statku
nějakého
milionář
který
se
jmenoval
zacheus
a
za
chvil
by
malé
postavy
a
protože
se
veliké
shromáždění
dí
se
tam
zběhlost
vědělo
ježíše
tak
začnu
si
lezl
na
strom
a
ježíš
ale
mířil
zrovna
pod
ten
strom
a
řekl
zacheus
třeba
aby
s
pochodu
malou
postavu
musel
ve
to
já
budu
s
tebou
dneska
večer
večer
co
tam
se
stalo
na
té
več
a
něco
pořád
velice
důležitého
co
vám
vysvětlil
celé
to
pravé
nevlastnění
samosebou
zacheus
pil
tím
co
tam
se
dělo
tak
zaujat
že
všechno
co
měl
byl
ochoten
upřímně
ochoten
rozdat
kudy.
Ježíš
kristus
mu
řekl
podívej
se
za
chety
to
rozdáme
chudým
ale
ty
tady
máš
třebas
dva
tisíce
pod
daných
od
i
ty
odsoudí
klidně
se
mu
horší
mu
je
hudbě
nebylo
vidět
jak
mají
sebe
a
své
rodiny
uživit
ty
si
musíš
nechat
tolik
abys
mohl
zachovat
točím
sloužíš
těm
vymanit
lidí
i
tady
máš
čili
dej
mě
půlku
já
rozumu
pochopitelně
a
pokusy
nech
aby
se
moh
tím
vším
co
má
dispozici
o
podařit
a
už
věc
že
to
není
tvoje
nýbrž
že
to
všechno
dal
vnitřní
z
to
dal
to
je
to
pravé
ten
pravý
způsob
odevzdání
ne
ten
pravý
způsob
nevlastnění
tento
všech
ten
to
neměl.
Jenom
věděl
že
slouží
k
že
ma
tisíců
lidí
a
že
neslouží
sobě
a
že
je
to
pravá
služba
bližnímu
a
že
ta
pravá
služba
bohu
ano
proto
každá
pohádka
končí
nebo
většina
paní
že
se
stal
králem
kraloval
tím
vnitřním
královstvím
které
bylo
v
něm
všem
to
moudrosti
vnitřním
spravoval
všem
ne
sobě
nechával
to
také
pro
ostatní
rozumíte
stejnou
měrou
jako
pro
sebe
ano
aby
mohla
další
pohádka
vypadat
tak
že
bych
líčil
jak
ten
král
jedna
to
by
bylo
velice
je
názorné
že
ale
já
se
vrátím
k
tomu
ježíši
kristu
a
řeknu
vám
dál.
Tak
ten
hospodin
se
k
abrahamovi
jdi
a
obětuj
svého
prvorozeného
syna
izáka
já
si
přeju
jeho
život
jeho
oběti
a
protože
to
byl
vnitřní
stav
toho
abrahama
ve
tem
je
úžasná
realizací
síla
když
se
okamžitě
toho
chopil
ten
abraham
ne
váhal
a
říkal
i
zákonem
připravte
dříví
velcí
na
záda
deme
obětovat
na
ten
a
ten
vršek
a
šel
si
na
vysokou
horu
chudák
izák
dříví
na
kterém
je
byl
spálen
s
nesl
na
zádech
a
nevěděl
o
tom
když
ho
nahoře
abraham
přivázal
k
té
haldě
dříví.
A
tak
se
konečně
ptal
zá
prosím
tě
a
kde
máme
toho
kola
kterého
se
obětovat
nebo
to
prana
a
on
říkal
nestaly
se
vo
to
to
je
záležitost
hospodinova
vzdal
dýku
a
chtěl
mít
uhnout
do
a
jenomže
byl
za
stavem
hospodin
říkal
už
se
ho
dal
mně
jde
o
to
vnitřní
zdání
u
vo
nemáš
už
to
není
tvůj
syn
už
je
to
syn
můj
vůlí
jako
všechno
je
moje
to
stálo
mezi
mnou
a
tebou
ty
si
měl
svýho
sice
všechno
věnovat
si
věděl
že
všechno
co
v
tomto
státu
je
je
vode
mě
ale
syna
si
měl
svýho
to
stálo
mezi
mnou
a
tebou
ty
ho
už
nesmíš
mít
teď
už
je
můj
a
já
si
to
s
tím
za
tím
bez
starosti
a
o
to
s
tím
zařídil
on
na
něm
postavil
celou
řadu
zasvěcenců
že
jo
i
záko
právem
zasvěcence
starozákonní
ho
který
prostě
chodil
s
bohem
že
a
to
bylo
velice
důležité
no
kdybych
ho
byl
nevěnoval
bohu
nazpátek
jak
to
bohu
potřebovat
tak
by
se
tohleto
nestalo.
Takže
začal
jsem
abrahamem
a
mohl
bita
pokračovat
ve
všem
ostatním
děním
bez
starým
zákoně
já
jenom
začnu
ještě
si
vzpomenu
na
těch
nesčetných
příkladů
starém
zákoně
je
nehřeší
než
druhý
na
jeden
příklad
eliáš
protože
ten
zasahuje
potom
do
nového
zákona
a
tak
se
ho
musím
všimnout
pokud
se
tam
až
dostanu
a
v
tom
případě
eliáše
se
stala
jedna
věc
že
ten
eliáš
měl
žák
elíša
a
ten
mu
byl
nade
všemi
lí.
A
ten
elíša
měl
povahu
svatého
jana
miláčka
páně
že
totiž
se
nikdy
nespouštěl
po
svýho
mistra
pořád
za
ním
šel
a
šel
kamkoliv
a
je
třeba
vod
hájil
on
za
ním
šel
a
ani
krok
se
nevzdali
takže
se
ani
ne
vzdálil
při
tom
když
ten
eliáš
zažíval
vnitřní
stav
ve
kterém
se
dovídal
že
z
tohoto
světa
má
se
jít
že
se
mám
dostat
do
jiného
stavu
nedělené
kterému
my
křesťani
říkáme
nebe
a
myslíme
tím
místo
což
místo
tedy
není
je
to
stav
a
říkal
tomu
elíšovi
který
nebyl
schopen
tohoto
pochopení
neska
od
tebe
odejdu
do
nebe
a
ten
to
chápal
jako
odněkud
někam
pochopitelně.
Nebylo
to
tak
to
vnitřní
stav
přeci
dávejte
potom
se
tam
dělo
ale
když
a
říkal
mistře
bez
ve
mně
si
tam
nepůjde
až
buď
bez
starosti
já
se
tím
budu
držet
a
držet
toho
jako
veš
a
šli
spolu
a
znovu
říkal
li
ale
já
už
musím
jít
a
on
říká
tě
mistře
nepustím
a
za
jakých
okolností
mě
pustíš
a
on
říkal
já
tě
pustím
tehdy
když
mě
odevzdáš
dvojnásobný
svého
ducha
to
nejsi
moc
skromný
ale
když
já
do
toho
nebe
musím
mít
už
svůj
úkol
jsem
tady
dokončil
a
já
nemohu
se
protivil
vůli
boží
tak
budiž
měj
si
toho
dvojnásobnou
ducha
mého.
A
ovšem
co
s
ním
budeš
dělat
to
je
mně
nejasné
která
ani
že
své
pozice
který
je
před
stavem
nebe
nemohu
pochopit
ale
dostane
to
duch
slibuji
a
jak
to
dořekl
tak
zlatý
vůdci
přil
pro
nějakýho
eliáše
a
dal
ho
do
nebe
já
byl
vzat
do
nebe
v
tom
zlatém
voze
plamenem
voze
správným
koni
je
to
známá
věta
se
ve
všech
možných
obměnách
traduje
v
maličkých
po
dobách
ne
do
dneška
eliáš
jdoucí
na
koni
nebo
na
voze
zlatém
a
z
ohnivý
mi
koni
do
nebe.
A
ten
elíša
dole
to
jí
a
kouká
na
to
a
co
vidí
a
z
toho
vozu
padá
plášť
toho
eliáše
neboť
ten
eliáš
už
nepotřebuje
lidské
tělo
to
je
ten
plášť
tak
mohl
tak
ho
odhaluji
z
toho
koně
a
ovšem
z
toho
vnitřního
stavu
odhaluji
on
fakticky
fyzicky
umírá
ne
to
ženo
obrazně
krásně
vysvětleno
todleto
co
je
to
by
osvobozen
při
tom
umírat
na
tomto
světě
a
samo
sebou
ten
list
chápe
jako
tenhleten
obraz
tento
vidí
takhle
obrazně
bere
do
ruky
ten
jeho
plášť.
A
teď
říká
mistr
muj
odešel
do
nebe
vidíte
tady
není
a
nechal
mě
tento
plášť
a
v
tom
pláště
dvojnásobný
duch
mého
mistra
my
se
o
tom
přesvědčím
vzal
po
ruku
padesát
jed
nedělal
to
sám
ozbrojen
mužů
že
říkal
radši
se
ozbrojen
kdyby
se
něco
dělo
abyste
se
uměli
bránit
to
je
obrovská
moc
to
je
já
jsem
byl
svědkem
na
že
ani
těch
padesát
mužů
nebude
stačit
ale
nemám
mi
tady
pozici
víc
padesát
mu
samou
a
jdeme
kdose
i
řece
jordánu
a
milý
elíša
hodil
plášť
do
jordánu
a
vytvořil
jsem
moc
po
kterém
postupu
přešel
i
pochopili
že
má
ducha
eliášova
cheme
že
má
jeho
ducha
ale
co
s
ním
potom
dělal
po
už
dobře
eliáš
věděl
že
s
tím
nevyvede
i
když
má
dvě
na
sebe
ducha
totéž
co
eliáš
von
tím
dělal
chudák
zázraky
nic
jiného
než
zázraky
a
dál
né.
To
já
si
eliáš
toho
udělal
víc
a
co
to
udělal
ten
eliáš
co
udělal
na
víc
tam
jeden
jiný
prorok
říkal
až
bude
konec
světa
znovu
se
narodí
eliáš
a
hned
po
něm
přijde
mesiáš
který
spasí
svět
a
když
na
světě
se
narodil
svatý
jan
křtitel
a
kázal
pokání
bodu
pokání
se
li
ctnostným
životem
a
dával
tomu
sílu
aby
člověk
byl
schopen
té
ctnosti
sílu
k
té
realizaci
uvnitř
nejenom
zevní
ctnost
ale
vě
by
to
byla
vnitřní
cos
prostá
tím
člověkem
tak
tenhleten
svatý
jan
z
kříže
byl
do
té
svatý
jan.
Křitel
byl
dotazován
si
nit
ten
eliáš
který
má
přijít
a
svatý
jan
si
které
říká
nejsem
nejsem
a
tak
tedy
pak
taky
není
ten
kdo
se
vydává
za
mesiáše
není
mesiášem
tak
si
znovu
za
ježíšem
a
říkají
mu
podívej
se
vono
se
říká
že
přišel
meli
už
bude
konec
světa
a
my
jsme
si
za
ním
šli
za
tím
dokonce
říká
že
nově
se
vším
eliášem
to
je
velká
rádo
převtělování
tudleta
a
on
říká
že
jim
není
a
ježíš
říká
já
vám
pravím
že
je
eliáš.
Že
je
to
ten
eliáš
který
měl
přijít
a
že
nastává
konec
světa
a
prosím
on
konečně
tam
nenastal
a
eliáš
to
pil
ale
jiným
způsobem
než
převtělování
duch
toho
eliáše
byl
v
tom
jo
v
tom
svatém
janu
křtiteli
a
to
je
něco
jiného
něco
méně
těžkopádného
než
si
tam
vlez
těla
tím
minulý
o
tom
minulo
existencí
co
to
není
takhle
to
z
převtělování
v
nedopadá.
A
takže
jestliže
ježíš
říká
je
to
eliáš
a
ten
říká
o
sobě
já
nejsem
eliáš
oba
dva
mají
pravdu
přátelé
oba
dva
mají
pravdu
jeden
nemluví
proti
druhému
protože
on
není
eliášem
který
by
se
byl
převtělil
a
to
on
dobře
věděl
že
není
převtělený
eliáš
přes
na
tom
nevzpomínal
že
by
byl
někdy
býval
eliášem
ale
mocí
eliášovu
jednal
ta
moc
do
něho
vstoupila
a
proto
byl
eliášem
rozumíte
a
kdyby
byl
nepřipravil
dva
učedníky
ježíšova
v
ježíšovi
k
tomu
konci
světa
a
byl
to
bartoloměj
na
sama
jestli
nějakou
a
byl
to
svatý
jan
miláček
páně.
Tak
by
bylo
se
doplnil
těch
dvanáct
který
bylo
nutně
zapotřebí
ze
symbolický
důvodů
k
tomu
aby
se
ty
věci
všechny
dokonalý
aby
nastal
konec
světa
a
byl
by
nenastal
konec
světa
ani
tehdy
ani
dnes
jakože
individuálně
v
nitru
člověka
nastává
ten
konec
všech
ta
jí
kristus
nelhal
ten
konce
ta
nastával
a
nastává
a
je
přirozené
eliáš
vždycky
někdo
druhý
je
je
jeden
ten
ježíš
a
tak
dále
to
svatá
terezie
jak
jsem
vám
to
kolika
dal
pochopila
sama
nemohla
umřít
než
tím
že
za
ní
ježíš
znovu
umřel
na
kříži
ano
to
jsou
moc
těžké
záležitosti
když
je
to
chápe
takhle
z
prostředka
já
doufám
že
jste
mnoho
toho
už
četli
ode
mě
a
že
to
to
už
všechno
znáte
svých
spisů
takže
nepotřebuju
todleto
je
já
se
vrátím
k
tomu
obyčejném
dění
v
tom
životě
ježíše.
Krista..
Text view •
Help