Waveform view
85-10A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
to
že
tě
neshořela
z
z
čehož
jsem
okamžitě
poznal
co
je
správné
že
ten
člověk
má
v
sobě
eminentní
schopnost
vidět
za
rozum
mimo
smyslově
něco
a
třech
a
budete
zrovna
v
těch
letech
z
já
jsem
přišel
k
tomu
co
je
správné
rozumíte
asi
tak
čili
to
mě
samosebou
podnítilo
to
že
sme
věže
mám
okamžitě
zakročit
u
toho
celá
matko
syna
a
mo
vychovávat
k
tomuto
v
této
cestě
se
já
jsem
udělal
já
jsem
byl
v
plně
zaměstnaný
člověkem
a
já
jsem
říkal
já
mu
to
dám
písemně
to
jsem
udělal
chybu
a
napsal
jsem
výklad
evangelia
svatýho
jana
to
bylo
přesně
tři
a
půl
roku
když
jsem
to
psal
jo
to
jsem
udělal
chybu
že
jsem
měl
osobně
zakročit
u
něj
a
přes
tento
že
ten
člověk
do
dneška
nepřečetl
ani
úvod
kdyby
mu
to
vyletěl
i
do
ruky
v
tom
to
nedělám
a
to
tak
jednou
za
do.
Dycky
navrhlo
aby
si
přeje
aspoň
úvod
o
řeknu
ne
kdybych
byl
tehdy
začal
s
tou
výchovou
tak
dneska
byl
vrcholně
neši
božský
založen
ale
na
té
cestě
by
dělal
určité
pokroky
že
se
po
klepy
udělal
a
že
na
to
má
schopnosti
vono
je
to
na
něm
vidět
že
na
to
schopnosti
má.
Ale
K
té
mé
řeči
a
k
těm
mým
spisům
nemá
sklony
že
doma
není
člověk
prorokem
by
býval
já
to
teďka
vidím
u
toho
Petříka
že
teď
kterýho
jsem
chytl
za
jiný
konec
jenže
zase
nemám
schopnost
a
nemám
možnost
se
s
ním
to
to
je
vnouček
petřík
nemám
schopnost
a
možnost
se
s
ním
pořád
stýkat.
Kdybych
s
ním
měl
tu
tu
možnost
cesty
které
jako
jsem
měl
se
synem
s
ním
dopadne
úplně
jinak
no
ale
vidíte
jak
se
zanedbá
i
na
cestě
víry
když
se
nedbá
na
tuto
definici
modlitby
že
to
musí
být
realizováno
proto
ježíš
kristus
si
přál
jakmile
někomu
něco
napověděl
jak
ten
dotyčný
uvěřil.
Aby
dotyčný
člověk
okamžitě
za
ním
šel
všechno
nechal
aby
ani
nepohřbil
svého
otce..
to
je
tedy
hodně
silné.
Okamžitě
za
mnou
poď
a
kdo
nešel
okamžitě
tak
už
si
zůstaň.
To
je
i
v
jinom
v
jiném
podobenství
tam
zmíněno
třebas
o
těch
pannách
ne
z
nichž
polovička
byla
nemoudrých
a
polovička
moudrých
ty
moudré
měly
v
zásobě
olej
usnuly
všechny
i
ty
moudré
neboť
ženich
se
nedostavil
včas.
A
najednou
se
rozkřiklo
ženich
přichází
tamty
zapálily
lampičky
že
a
byli
vpuštěni
do
toho
sálu
svatebního.
Kdežto
pučte
nám
oni
řekli
nepučíme
neměli
bychom
sami
dost
a
jděte
si
koupit
šli
si
koupit
vrátili
se
s
olejem
a
ženich
na
ně
křičel
přes
zavřený
dveře
neznám
vás.
Tak
je
to
když
se
zanedbá
ten
moment
toho
okamžitého
analyzování
na
té
své
cestě
víře
víry
musíte
co
poznáváte
svou
vírou
jako
správné
a
vy
to
najednou-
než
vírou
to
nevadí
to
je
vo
to
záslužnější.
nebudete
mít
jistotu
budete
jenom
věřit
ale
to
je
záslužnější
to
musíte
okamžitě
realizovat
a
já
si
teďka
pomohu
ovšem
je
to
pomoc
obrazem
takže
to
nebude
přímý
vzkaz
jak
to
máte
dělat
nýbrž
to
bude
jenom
obraz
ze
Ze
kterého
si
analogicky
musíte
odvodit
svůj
vlastní
stav
a
svou
vlastní
potřebu
a
svou
vlastní
možnost
takle
totiž
vypadá
celý
ježíšův
život
je
to
řada
obrazů
ve
kterých
je
obsažena
řada
rozhodnutí
řada
rozhodnutí
od
těch
nejstarších
kterých
je
schopen
každý
člověk
k
těm
kterým
nikdo
kterých
nikdo
není
schopen
bez
pomoci
boží
přímé
pomoci
boží
takže
kdybyste
chtěli
sahnout
k
rozhodnutí
třebas
ježíšově
když
šel
do
jordánu
tak
to
nedokážete
takže
váš
křest
nebude
mít
povahu
tu
ježíšovi
jordánu
nebude
protože
nedokážete
to
vnitřně
jako
on
ale
Ale
dokážete
to
co
vám
dneska
řeknu
já
vám
řeknu
jenom
ten
první
krok.
Ten
dokážete
každý
z
vás
a
jakmile
ten
krok
provedete
správně
nebudete
na
sebe
pospíchat
a
jakmile
poznáte
že-že
je
proveden
a
to
vám
řeknu
taky
jak
to
poznáte
tak
budete
schopný
už
dalšího
kroku
který
vám
naznačím
ten
už
potom
s
následování
krista
a
z
jiných
spisů
víte
jak
se
dělá
další.
Tak
prosím
já
jdu
k
tomu
prvnímu
kroku
obrazem
vám
to
řeknu
abram
potom
abraham
byl-
žil
se
svým
nárůdkem
v
říši
asyřanů
v
městě
ur
a
pro-byl
to
semitský
kmen
který
byl
méně
mocný
než
samotní
asyřané.
Takže
byli
v
područí
těch
asyřanů
byli
v-
židovský
národ
byl
v
područí
lidí.
protože
abraham
byl
v
živém
spojení
se
hospodinem
s
bohem
tak
mu
říkal
není
žádoucí
aby
tvůj
národ
byl
v
područí
lidem.
Bude
pro-
pro
vás
velikým
požehnáním
od
této
chvíle
budete
v
područí
me
když
budete
mě
podléhat
a
né
lidem.
A
to
se
musí
ze
základu
všecko
změnit
musíte
odejít
odtamtud
kde
jste
v
područí
lidem
upozorňuju
vás
odejít
to
to
není
mysleno
že
se
tahne
odněkud
někam
že
on
ukazuje
jako
obraz
zatím
že
oni
opravdu
odešli
z
toho
města
ur
a
šli
do
země
zaslíbené
ale
co
je
to
odejít.
To
je
něco
to
je
málo
do
kláštera
nebo
zanechat
lidskou
společnost
to
to
je
tak
je
absolutně
chybné
Ale
odejít
znamená
změnit
smysl
života.
Odešli
od
dosavadního
smyslu
života
a
to
bylo
poddanství
lidem.
A
přišli.
Dospěli
k
novému
způsobu
třebaže
s
velkým
týráním
váháním
pochybnostmi
byl
to
bylo
to
poddanství
bohu
ano.
Čili
to
je
první
krok
zaměnit
poddanství
lidem
za
poddanství
bohu
jak
to
prakticky
udělat.
Tak
jak
to
udělat
samosebou
ono
je
pravda
že
já
jsem
na..
navážu
na
ten
symbol
který
se
nad
v
historicky
tady
načetl
ono
jim
nic
nechybělo
tam
v
té
asyrii
se
neměli
tak
dobře
jako
ty
vedoucí
páně
jako
ta
vedoucí
kasta
těch
semiti
ty
ty
asyřani
ale
měli
co
jíst.
takže.
mnohým
z
těch
židů
to
připadalo
jako
přepych
sem
odtamtud
stěhuje
protože
šli
do
absolutní
nejistoty
do
Do
země
kterou
neznali
a
která
neměla
být
jejich
to
byla
země
zaslíbená
to
byla
země
která
patřila
bohu
a
jim
byla
jenom
zaslíbena.
měli
jenom
spravovat
přátelé
to
že
je
to
řečeno.
Zaslíbená
zlem
to
není
nějaký
omyl
v
pravopisu
nýbrž
tak
tomu
musíte
rozumět
že
to
nebyla
jejich
země
zaslíbeného
něco
a
moje
něco
to
je
rozdíl
že
jo.
takže
takže
oni
šli
z
majetku
který
měli
do
něčeho
co
neměli.
A
já
vám
teď
připomínám
abych
ten
výklad
si
usnadnil
vám
připomínám
že
ježíš
kristus
na
toto
kladl
veliký
důraz.
Abychom
jenom
spravovali
nevlastnili
že
Třebas
podobenství
o
hřivnách
představte
si
to
kdyby
byl
někdo
z
těch
uč-z
těch
služebníků
toho
hospodáře
který
rozdělil
ty
hřivny
svým.
Služebníkům
si
z
toho
něco
uštípl
kdyby
začal
něco
vlastnit.
Jak
to
s
ním
dopadlo
to
by
bylo
s
ním
nedopadlo
tak
zle
jako
s
tim
který
jenom
to
zakopal
nenechal
si
pro
sebe
nic
to
by
bylo
dopadlo
hůř.
Ale
vyhodil
do
temnot
vnějších
to
znamená
byl
stejně
hloupý
jako
předtím
ale
nic
víc
se
nestalo
kdežto
když
my
si
uštipujeme
od
všeho
když
pro
sebe
všechno
si
bereme
pro
sebe
všechno
co
my
si
přivlastňujeme
tak
to
je
něco
co
není
kristovské.
cestě
víry
neobstojí
a
toto
bohužel
nás
neučí.
Ani
katolická
církev
ani
kterákoliv
jiná
oni
k
tomuto
správcovství
nedorostli
a
kdokoliv
jako
i
ve
středověku
kázal
byl
tvrdě
pronásledován
za
to.
A
popravován
nebo
diskriminován
nej
minimálně
takže
když
například
si
toto
dovolil
říci
nějaký
mistr
eckhart
žil
dvanáctsetšedesát
až
třinácetdvacetsedum
tak
musel
tohleto
výslovně
odvolat
že
to
není
správné
ačkoliv
v
životě
ježíše
krista
je
to
dokumentováno
jeho
podobenstvími
a
jeho
způsobem
života
neboť
on
říkal
kdo
je
má
matka
ne
on
nevlastnil
ani
matku
kdo
jsou
mí
bratři.
syn
člověka
nemluvil
o
synu
božím
syn
člověka
nemá
kam
by
hlavy
sklonil.
To
znamená
na
tomto
světě
syn
člověka
dcera
člověka
kam
by
ho
sytit
že
má
tady
kam
by
hlavy
skon
nemá
jestli
ji
má
tak
je
to
chyba
základní
neboť
to-
on
mluvil
nikoli
o
synu
božím
on
mluvil
o
synu
člověka
syn
člověka
tady
nemá
kam
by
hlavy
sklonil
že
to
myslel
zrovna
takhle
to
je
jasné
protože
v
době
kdy
toto
říkal
všude
ho
zvali
tam
by
si
byl
mohl
u
nich
udělat
krásné
živobytí
ko
nebyl
by
musel
být
vůbec
popraven
ale
on.
Věděl
že
syn
člověka
tady
že
nám
musí
ukázat
že
syn
člověka
nemá
tady
místo
místo
je
ve
věčném
životě
tam
je
náš
domov
tam
se
musíme
vrátit
ovšem
vy
tomu
musíte
zatím
jenom
věřit.
Já
jsem
od
sedumnácti
let
tomu
nepotřeboval
už
věřit
že
to
bylo
dost
poměrně
brzo
tak
tento
předstih
možná
mám
má
to
také
své
nevýhody
to
nemyslete
že
to
je
jenom
výhodné
to
je
velice
závazné
a
já
si
myslím
že
člověk
jako
jsem
já
neunese
takovou
velkou
míru
závaznosti
takže
to
se
tak
se
to
všechno
loudá
všechno
jde
velice
pomalu
kupředu
já
bych
ještě
neodstoupil
od
toho
co
ježíš
kristus
o
tomhletom
řekl
neboť
když
on
třeba
ukazuje
to
já
jenom
ve
zkratce
protože
jsem
to
všechno
už
napsal
podobenství
o
postavení
služebníka
na
poli
a
a
v
domě
ne
že
ten
služebník
celý
den
pracuje
na
poli
hospodářově
pracuje
tam
na
jeho
poli
na
poli
hospodářově
ne
na
svém.
Už
vás
pomalinku
přibližuju
tomu
co
je
to
zaměnit
poddanství
lidem
za
poddanství
bohu
a
když
tam
pracuje
z
jeho
nástroje
znamená
svými
schopnosti
a
to
jsou
nástrojem
boží
moje
tělo
mé
schopnosti
všechno
od
boha
kdy
jestliže
tvůrčí
proces
probíhá
pořád
dál
tak
stejným
způsobem
probíhá
proces
osvěcovací
spasitele
taky
věčný
a
úsek
je
taky
věčný
a
probíhá
proces
spasitelský
všechny
to
tři
procesy
probíhají
souběžně
takže
já
jsem
pořád
plače
bohem
k
němu
do
království
božího
já
jsem
pořád
osvěcováni
protože
jestliže
já
zaříkal
vnímám
tento
svět
tak
to
je
míra
osvícení
kterého
jsem
toho
času
schopen
ano
a
větší
nejsem
to
je
velké
milosrdenství
boží
že
víc
ní
nemám
že
bych
s
tím
a
při
opovrhl
plýtval
zanedbal
bych
to
zakopal
nebo
já
nevím
co
bych
s
tím
všechno
mohl
dělat
Takže
jestliže
nemáte
větší
schopnosti
než
smyslového
vnímání
a
rozumového
zpracování
tak
si
z
toho
nic
nedělejte
není
vina
milosti
boží
nýbrž
vaše
odolnosti
vůči
království
božímu.
odoláváte
mistrně
a
všechna
čest
no
to
je
taky
čest
né
teď
bych
k
tomu
řekl
jestliže
ten
služebník
celý
den
takhle
hospodaří
pro
hospodáře
tak
se
tam
o
něm
praví
Že
po
tomto
celodenním
výkonu
a
to
je
život
ve
světě .
Je
ještě
pořád
služebníkem
neužitečným
to
je
tam
řečeno
kdy
se
stane
tím
služebníkem.
A
užitečným
prosím
vás
k
k
tomu
vás
chci
dovést.
Když
vy
kromě
toho
že
ve
dne
žijete
a
něco
děláte
zdánlivě
pro
tento
svět
to
už
teďka
budete
pro
pána
boha
nepozná
to
nesmí
do
poznat
by
a
po
té
než
to
viděla
bude
to
lepší
líp
tak
vy
musíte
kromě
toho
denně
jít
k
tomu
hospodáři
máte
povinnost
vůči
němu
a
ten
služebník
jak
se
tam
dovídáte
z
toho
podobenství
vstoupil
do
domu
hospodáře
neřekl
pracoval
jsem
pro
tebe
celý
den
mám
hlad-vůbec
to
tam
tak
není
řečeno
nikde
nýbrž
on
se
umyl
on
se
nově
oblékl
to
znamená.
soustředění
nebo
koncentrace
nebo
modlitby
vnitřní
to
je
ten
večer
u
toho
hospodáře
musim
přistupovat
mysli
která
je
povznešená
nad
to
denní
dění
která
je
uklidněna
čistá
že.
Čistá
co
to
znamená
já
promiňte
tady
když
budu
mluvit
proti
zaběhnuté
mu
principu
že
se
dělá
rekapitulace
dne
nejsem
proto
Odejít
od
toho
odejít
od
toho
jako
bych
byl
nedělal
dobře
ani
špatně
vono
by
se
totiž
mohlo
stát
nedělali
dobře
a
teď
by
vás
to
zneklidnil
abyste
nemohli
přistoupit
k
tomuto
vnitřnímu
pochodu
oslňoval
tím
klidem
kdybyste
s
klidem
nepřistoupila
tak
nemůžete
v
něm
nic
provést
to
by
nešlo
Čili
doporučuju
nepomyslet
na
to
že
jste
byli
na
poli
jste
dělali
dobře
nebo
špatně
teďka
v
domě
hospodářově
a
tam
vedete
aby
se
s
tam
najedli
a
napili
a
odpočinul
nýbrž
abyste
posloužili
hospodáři.
Upozorňuju
že
ta
služba
tomu
hospodáři
je
zvláštního
druhu.
Je
zvláštního
druhu
on
naší
služby
nepotřebuje
ale
my
potřebujeme
mu
sloužit
rozumíte.
proto
tam
to
musí
být
říct
sen
jako
služba
hospodáři
takhle
to
musíte
brát
to
se
by
se
to
jemnůstky
zapomněli
jsme
se
že
pán
bůh
je
potřebuje
abych
já
tam
pouto
to
ne
my
to
potřebujeme
abychom
ho
obsluhovali
rozumíte
mě.
My
potřebujeme
mu
patřit
naše
vnitřní
potřeboval
která
mě
ještě
nevíme
ale
to
je
chyba
kdy
člověk
by
o
tom
mohl
být
dost
brzo
daleko
blíž
dřív
než
já
při
té
cestě
poznání
a
jestliže
tedy
ten
člověk
povznese
svou
mysl
se
a
začne
posluhovat
s
úctou
k
k
tomu
hospodáři
začne
se
k
němu
přibližovat
začne
pro
něho
tam
v
té
modlitbě
žiju
přímo
pro
boha
ne
pro
sebe.
Nechci
pane
bože
dneska
se
se
mnou
spoj
dneska
se
mně
ukaž
mně
de
milost
nějakou
ať
to
dělal
nějaký
pokroky
to
to
všechno
špatně
bez
jakékoliho-bez
jakéhokoliv
přání
já
k
němu
přístupuju
oběť
která
se
mu
obětuje
dobrovolně
bez
nároku
na
odměnu
čím
dokonaleji
tohleto
bude
provedeno
tím
ta
cesta
víry
půjde
rychleji
kupředu
umět
u
mně
cesta
poznání
tímto
způsobem
provedená
šla
tak
rychle
kupředu
že
si
mě
pán
bůh
bral
hned
první
den.
až
druhou
koncentraci
hned
ten
první
den
jsem
se
nemohl
toho
večera
dočkat
když
začnu
poprvně
konstelaci
totiž
uzdu
do
ruky
a
řekl
jsem
si
dřív
nezačnu.
S
tou
vnitřní
koncentrací
dokud
neprovedl
očistu
a
já
jsem
šel
k
generální
zpovědi
a
tím
jsem
odložil
ten
minulý
život
že
ten
mě
to
daně
těžil
víte
to
je
důležitý
zbavit
se
to
minulo
život
a
nemusí
o
ní
katolíka
nemuselo
dělat
tímto
způsobem
ale
já
jsem
to
dělal
jako
katolík
takhle
udělal
jsem
generální
zpověď.
já
jsem
potom
dobrých
půl
dne
nad
tím
plakal
nad
tou
bohatí
svoji
a
nad
tou
radostí
zároveň
že
jsem
se
toho
zbavil
jo
že
jsem
to
moh
složit
do
rukou
kněze
on
dělal
napřed
brilantně
chtěl
z
toho
vyzpovídat
že
on
říkal
to
není
žádný
hřích
že
si
žil
bez
boha
když
jsi
nedělal
žádný
vylomeniny
že
a
když
jsi
nedělal
žádný
takový
velký
hříchy
ne
já
jsem
jenom
tak
občas
lhal
tak
něco
tak.
A
no
tak
tak
nesou
stavný
předcích
ni
soustavně
k
nede
najednou
se
nevěděli
řekl
to
bylo
vidět
do
jsem
ale
vy
všichni
jak
tady
jste
jste
zloději
jsem
byl
tak
Že
jo
a
tak
to
byla
asi
největší
moje
to
byl
můj
větší
hřích
a
to
samozřejmě
jsem
se
ale
zpovídal
protože
jsem
ještě
nevěděl
že
to
že
všecky
jsme
zloději
jsem
se
zpovídal
z
toho
že
jsem
žil
bez
boha
a
že
mě
to
nevadilo
že
jsem
žil
pro
sebe
že
jsem
si
byl
středem
a
že
mám
být
středem
něci
od
teďka
by
se
měl
života
byl
on
bůh
a
jak
mi
to
nevyzpovídáte
z
toho
mýho
minulo
středu
jako
největších
chyby
jako
se
vnějšího
hříchu
že
já
sem
tam
zbytečný
v
té
zpovědníci
a
že
po
dej
Aby
to
bral
na
vědomí
a
on
říká
neodcházej
a
dal
mi
absolutorium
mně
se
velice
ulevilo
protože
já
jsem
opravdu
to
složil
do
rukou
božích
prostřednictvím
jeho
tady
byla
se
další
druhý
který
mě
pomohl
viďte
jako
ten
svatý
jan
chci
ten
pomohl
tomu
ježíši
že
ano
a
byl
to
obyčejný
svatý
jan
křtitel
který
byl
ve
velkých
nejistotách
sám
pro
sebe
ale
to
nevadí.
Jaký
je
ten
kněz
a
nevadilo
že
ten
svatý
jan
křitel
byl
člověk
sebou
nejistý
psže
mnohým
lidem
prospíval
ale
sebou
si
byl
nejistý
protože
když
potom
byl
uvězněn
ne
tím
herodem
tak
poslal
posly
ježíši
kým
jsi
to
nevěděl
s
čím
pokřtil
ho
v
jordánu
v
tělo
slyšet
znovu
kým
e
protože
to
byla
víra
něho
nějaký
zjevení
víry
a
ta
vyprchal
brzo
se
musí
pořád
obnova
pořád
novo
víte
dobře
že
udělal
ježíš
kristus
první
zázrak
anglického
jan
pravý
na
konci
toho
zázraku
uvěřili
v
něho
jeho
učedníci
nebo
prosím
vás
čtrnáct
dní
pěti
už
opustili
své
rodiny
a
šli
za
nim
a
najednou
za
čtrnáct
dní
museli
znovu
uvěřit
tak
to
dopadá
na
této
cestě
jakmile
se
tam
nedělo
ro
zázraky
jak
je
to
cesta
víry
tak
potřebuje
ustavičný
dokumenty.
A
ty
dokumenty
si
opatřuje
jenom
tím
že
realizuje
co
co
je
obsahem
té
víry
proto
ježíš
kristus
je
nutil
okamžitě
jít
pomáhat
bližnímu
voni
nemysleli
vůbec
na
to
oni
si
mysleli
pudeme
za
ježíš
a
bude
spaseni
a
von
říkal
tak
má
den
si
do
práce
pomáhat
bližnímu
od
všeho
k
čemu
vám
dám
moc
od
boha
budete
pomáhat
a
protože
měl
moc
velikou
tak
jim
dal
možnost
dělat
zázraky
bylo
nebylo
bývalo
zázračné
a
to
by
se
indové
měli
poučit
z
toho
oni
to
nemůžou
pochopit
proč
to
bylo
zázračné
oni
říkají
zázraky
to
je
fakirská
záležitost
né
to
případě
to
není
faktická
na
dali
dva
totéž
není
to
totéž
on
to
dělal
pro
to
aby
ti
učedníci
trvale
věřili
hlavně
proto
hlavně
pro
ty
učedníky
protože
ty
ostatní
který
uzdravil
ty
moc
trvale
nevěřili
nebyli
moc
vděčný
protože
kdo
ne
za
útrap
dostane
uzdravení.
A
nedostane
něco
vyššího
když
se
za
něčím
vyšším
to
dostane
to
vyšší
ale
víte
dobře
že
uzdravil
deset
malomocných
jenom
jednomu
se
aspoň
poděkovat
mu
pište
málo
tak
to
dopadlo
je
muzea
a
deseti
bylo
on
říkal
svatý
nebylo
jde
z
uzdraven
a
podívejme
jeden
přišel
pro
něho
ano
to
jsem
na
tím
pozastavil
sám
ale
na
tom
na
tom
učedníkovi
svým
chtěl
neodklání
za
okamžitě
di
a
tak
ten
rybáři
divit
jak
je
schopen
dělat
něco
pomalinku
způsobem
ne
rybářským.
že
ano
tak
božským
bych
tak
řekl.
totéž
se
musí
dít
ne
aby
dělal
si
myslel
že
člověk
musí
dělat
zázraky
ale
zázrak
bude
spočívat
v
tom
že
okamžitě
bude
realizovat
to
co
jsem
tady
řekl
že
bude
ve
službách
božích
já
z
protože
jsem
v
té
službě
taky
byl
pochopitelné
na
co
každé
cestě
člověk
v
té
služby
ať
jde.
To
s
tou
poznání
nebo
lásky
nebo
jiné.
a
vy
cestou
víry
jsem
jenom
jednou
věcí
v
životě
udivoval
a
jestli
totiž
jsem
nikdy
nebyl
unaven
úkoly
který
mě
lidi
dávali
až
byli
třebas
velice
náročné
a
nikdo
pro
jejich
náročnou
se
jich
nechtěl
vůbec
ujmout
tak
já
jsem
když
jsem
věděl
že
to
správné
rozumíte
se
jich
moc
se
jich
já
to
že
jsem
jak
jsem
to
ihned
a
realizovat
jsem
se
k
sílu
k
tomu
dali
mater
aby
se
na
noze
to
dopadlo
tak
že
by
v
tom
nedošlo
aby
to
musel
dala
to
je
jiná
věc
to
není
to
nebyla
moje
závada
ale
když
to
se
realizovalo
tak
to
dycky
dopadlo
dobře
a
způsobem
takovým
že
to
okolí
žasl
kde
jsem
k
tomu
sebral
sílu
a
sem
samo
sebou
neměl
Já
se
s
ním
nemohu
vůbec
vytahovat
protože
to
nebyla
moje
síla
já
jim
to
ale
nemoh
prozradit
s
ve
své
vypadal
jako
úžasnej
že
jako
třebas
inteligentně
a
já
nejsem
že
jo
ale
vypadal
jsem
tak
ne.
jako
velice
znalý
věcí
a
já
při
tom
vůbec
nemusím
přemýšlet
já
to
říkám
jako
samovolnou
záležitost
to
ze
mě
ne
je
to
co
ze
mě
teče
to
je.
to
je
to
si
musíte
všimnout
mě
to
neunavuje
a
že
je
to
samovolné
takže
jestliže
budeme
od
prvního
okamžiku
brát
to
co
mně
předkládáte
to
svět
z
rukou
božích
a
budeme
projevovat
vděčnost
bohu
především
o
tom
ale
nebudeme
nikomu
mluvit
ale
protože
jsme
vděčni
bohu
tak
musíme
tomu
kdo
je
prostředníkem
být
také
vděčni
a
jsmeli
vděčni
bude
mu
sloužit
lépe
než
ten
kdo
neví
že
je
vděčen.
K
bohu
rozumíte
mně
čili
budeme
svoje
světské
povinnosti
konat
lépe
já
nevim
jestli
toto
takle
stačí
říct
ale
nebo
si
to
přečtěte
třikrát
čtyřikrát
jestli
je
to
dobře
vyjádřeno
vás
ale
ne
mu
věc
mohlo
by
se
stát
a
tu
ženu
tady
plně
znáte
dneska
tady
neni
ona
nějaké
výzkumném
ústavu
a
oni
oni
věděli
já
ji
nebudu
jmenovat
vím
jak
se
jmenuje
ne
aby
tam
nebyla
v
tom
aby
se
nepoznala
jo
potože
to
to
možná
tak
by
bude
číst
a
bych
na
to
by
myslel
že
pomlouvat
voni
vykořisťovat
říká
to
je
křesťana
když
se
jim
dojem
nechtěli
tak
řekl
tato
udělá
a
vona
přišla
za
mnoho
říkala
voni
mě
pro
mé
křesťanství
vykořeněn
utahal
ná
a
vy
jste
mě
říkal
že
je
to
služba
bohu
ne
já
jsem
říkal
vy
a
teď
jsem
ji
nazval
způsobem
který
tady
nebudu
opakovat.
řek
bych
blázna
ne
co
jste
to
jenom
za
hlupáka
tak
jsem
asi
mluvil
neznamená
že
jsem
si
na
vykořisťovat
naopak
dali
se
dá
který
se
vykořisťovat
tak
vůbec
jste
ještě
nevěřila
na
boha
jste
nezačla
ještě
vůbec
věřit
jestli
věříte
v
boha
tak
víte
že
vám
nezdá
nikdy
víc
že
je
milující
tak
ho
musíte
před
znát
než
co
unesete
jakmile
při
tom
ztrácíte
krista
to
prostě
neděláte
to
neděláte
a
zneklidňuje
příliš
ná
práce
od
ní
odcházíte
ať
si
ji
dělá
ten
kdo
vám
ji
zadal.
to
mu
řekněte
na
to
nestačím
to
klidně
této
zaujatosti
pro
boha
vůči
bohu
nesmí
zavolat
ost
vůči
předmětu
který
dělám
tak
velké
a
aby
mně
vyčerpal
fyzicky
duševně.
A
přitom
nesmím
sedět
na
dvou
židlích
té
taky
důležitý
princip
myslet
na
pána
boha
a
přitom
dělat
nějakou
věc
zakazují
při
tomhletom
výkonu
světské
povinnosti
my
se
na
pána
boha
zakazuje
to
se
nesmí
já
vám
to
řeknu
ještě
známým
vám
podobenstvím
a
proč
zakazují
že
to
je
správné
že
nesmíte
přitom
se
jedno
dvou
žít
musí
že
ten
jednu
věc
a
já
myslím
že
já
vám
to
řeknu
napřed
tak
lidově
že
kdyby
ten
služebník
na
tom
poli
který
pracoval
pro
toho
hospodáře
myslel
na
hospodáře
a
ne
na
to
orání
nebo
co
měl
dělat
dělal
v
věci
najednou
že
by
ho
to
vyčerpávalo
nebo
víc
než
když
jenom
oře
nebo
jenom
na
to
je
nebo
co
to
dělal
že
jo
on
musí
dělat
jenom
to
co
má
dělat
a
to
je
ho
způsob
myšlení
na
boha
jsem
takový
primitivové
že
si
myslíme
že
musíme
si
opakovat
pane
bože
já
to
dělám
pro
tebe
ne.
To
se
nesmí
to
se
ta
vě
musí
dělat
rozumíte
já
děláte
eště
tohleto
druhé
tak
už
myslíte
na
odměnu
a
tak
už
to
přivlastňujete
a
všechnu
to
to
vy
ještě
na
to
nepřijdete
že
si
přivlastňujete
ale
já
vám
to
řikám
napřed
že
to
tak
je
to
by
na
to
časem
přišli
a
třebas
mo
pozdě
by
musíte
prostě
to
dělat
protože
je
to
od
boha
daný
úkol
ale
pozor
rozumět
taky
od
pána
boha
a
tento
princip
zachovávat
rozuměl
pána
boha
jestliže
budete
rozumně
při
tom
postupovat
tak
když
vám
někdo
dá
práci
která
má
být
vykonává
tím
to
vám
dal
a
ne
vámi
klidně
mu
to
hneme
v
klidu
to
je
tvoje
záležitost
nebo
to
je
nad
moje
síly
takovýho
se
děje
v
děláte
práci
pro
boha
a
ta
musí
dělat
já
rád
být
šli
jinak
to
nemá
spojovací
účinky
má-li
to
mít
spojovací
účinky
musí
to
být
v
klidu
konáno
nebudeme
na
to
vyčerpá
tak
o
tom
musíte
odejít.
To
ten
odchod
od
toho
od
té
povinnosti
tenhle
trvá
déle
než
zlomek
vteřiny
protože
je
to
intenzivní
napojení
se
na
vůli
boží
a
tak
to
za
čáku
třebas
taky
ne
nepůjde
no
ale
nikdo
tam
je
nepozná
že
se
sem
se
odebrat
bohu
to
nikdo
nepozná
nesmí
poznat
a
kdyby
to
poznal
tak
je
to
velká
chyba
tam
odvážní
dal
nesmí
vědět
že
se
modlíte
že
to
že
ten
denní
život
je
modlitba
vůči
bohu
víte
to
je
ta
modlitba
to
je
rozhodnutí
ta
modlitba
rozhodnutí
které
se
realizuje
rozumní
být
vesla
božích
to
obsah
té
modlitby
a
realizace
že
to
dělám
čili
tady
začne
modlitba
ani
slovo
se
neřekne
při
tom
takhle
když
vypadá
modlitba
tak
potom
si
můžete
dovolit
třebas
večer
otčenáš
proč
pak
ne.
A
pak
zase
de
říkáte
jenom
ten
otčenáš
a
díváte
se
na
talon
tí
která
tam
jsou
obsažena
a
nemele
při
tom
třebas
má
nebo
ne
že
lite
prázdno
ne
nebo
o
neposloucháme
rozhlas
to
nemůžete
dělat
dvojí
věc
zase
dycky
dělat
jenom
jednu
věc
ano.
já
myslím
že
ten
základ
jsem
vám
řekl
v
čem
to
pustá
ale
já
bych
chtěl
od
vás
vědět
jestli
si
myslíte
že
je
to
uskutečnitelné
vono
samo
sebou
začátkem
to
nebude
dokonalé
ale
to
vás
se
smí
nechoval
té
dokonalosti
se
dostane
takovým
způsobem
jaký
poznáte
že
von
to
pude
samo
že
už
tam
nebudete
mít
těch
potíže
sloužit
při
při
nejtěžší
práci
přímější
úkolem
ten
potíže
sloužit
bohu
přímo
sloužit
bohu
a.
Vás
nebude
nikdo
převtělovat
pže
už
bude
vědět
jo
to
je
vybíral
chlap
nebo
žena
a
ten
nad
míru
práce
odmítne
to
musí
se
naučit
vaši
sousedem
a
tak
už
to
nezadal
pro
jistotu
já
sem
měl
dycky
vod
to
těch
nápad
pokoj
ačkoli
jsem
bral
na
sebe
úkoly
který
nikdo
nechtěl
vzít
to
je
jiná
věc
jsem
bral
prosim
věděl
že
to
správné
a
ne
protože
bych
se
do
toho
sápal
do
toho
hrnu
že
bych
nabýval
pánu
bohu
to
ne
klidně
dělat
ten
svůj
kolem
ale
se
to
má
za
následek
něco
ve
vás
roste
a
to
je
co
bychom
nazvali
potírání
sama
sebe
sebezápor
to
je
přirozený
způsob
sebezáporu
todleto
protože
vy
to
děláte
bez
ohledu
na
sebe
protože
je
ste
úkolu
od
boha
dané
a
jestliže
to.
Že
děláte
tak
trvale
šlape
po
své
vlastní
vůlí
a
ve
po
té
osobní
vůli
která
dělá
podle
sebe
všecko
a
vůli
používáte
zvláštním
novým
způsobem
aby
ste
veškerou
vůli
sloužili
bohu
rozumíte
vůle
s
proražení
a
musí
být
převedena
na
jinou
úroveň
na
jinou
kvalitu
a
toto
převedení
způsobí
že
ta
vůle
funguje
dokonale
sou
nakonec
s
vůlí
boží
a
že
do
ní
přetéká
vědomí
o
vůli
boží
takže
během
pokud
já
vím
při
vaší
bdělosti
a
schopnosti
a
zaujatosti
do
nota
byste
museli
dosáhnout
toho
co
já
jsem
dosáhl
v
třech
a
půl
letech
že
jsem
neznal
co
je
správné
a
když
jsem
potom
vod
těch
tří
a
půl
let
do
sedmnácti
jednal
jsem
konal
to
co
je
správné
tak
ve
mně
rostl
něco
co
nebyla
moje
vlastní
vůle
nýbrž
co
bylo
poznání
správného
nad
smyslové
nebo
mimo
smyslové
poznání
od
boha
pocházející
takže
ve
mně
rozklad
nějaká
hladina
duchovní
která
před
pekla
v
těch
sedmnácti
letech
v
tom
poznání
vlastního
smrtelné
podstaty
u
vás
musí
bez
pardonu
každého
potrefit
to
je
zákonité
to
s
to
není
že
by
se
to
stala
jenom
mně
to
to
není
nějaká
výjimka
u
mě
nýbrž
to
princip
cesty
tam
milost
půso
milost
je
obrovská
ale
působí
zákonitě
ne
nějak
nevyzpytatelně
zákonitě.
Takže
dejme
tomu
jestliže
jste
člověkem
narodíte
se
jako
člověk
té
ta
největší
milost
kterou
máte.
Já
mu
dovím
ku
už
větší
milost
na
světě
nemůže
dostat
a
to
už
vás
tomu
mám
umožňuje
že
můžete
zdvihnout
hlavu
od
země
a
jít
k
bohu
to
zvíře
nedokáže
že
točí
začarovaném
kruhu
pořád
okolo
sebe
jenom
prodělá
co
je
mu
prospívá
co
je
mu
neprospívá
to
nedělá
i
když
je
vám
třebas
vděčnost
za
péči
kterou
mu
věnujete
jenom
proto
že
cítí
že
to
mysíte
dobře
já
vám
řeknu
malinkou
tak
událost
že
potom
později
bych
a
to
zapomněl
se
muselo
děje
ustavičně
ale
řeknu
vám
jenom
v
posledních
nech
toho
devátýho
desátýho
jedenáctýho
jsem
byl
v
téilně
a
když
jsme
se
vraceli
odtamtud
pryč
jsem
zavřel
okna
zavřel
jsem
dveře
a
věděl
jsem
že
v
té
ne
místnosti
drama
pět
o
ke
tluče
naje
to
ono
konipásek
byl
jsem
tam
byl
tam
zavřen
nevědomě
so
tam
zavřel
tak
jsem
otevřel
to
sem
šel
otom
znovu
a
bude
vřele
jsem
to
ono.
No
a
o
ale
se
mě
lekla
vode
a
další
vrata
se
třeba
naší
no
a
tak
jsem
votevře
to
druhé
mokrá
von
uletěl
zase
přeje
o
mě
země
strach
a
až
k
tomu
za
ním
oku
a
a
tam
už
si
tam
už
poznal
že
ho
chci
zabít
hlupák
tak
ne
a
tak
marně
jsem
to
oko
otevřel
on
byl
vrčeni
koutu
nejzazším
tří
kam
měl
rozpjaté
po
zemi
a
napřed
se
na
je
dívá
tak
to
nesedl
tak
skok
hlavu
a
čekal
až
ho
zabiju
tak
jsem
si
říkal
takhle
to
v
té
předtím
bezvadně
zařídíme
ten
se
vnější
může
klidně
potom
zabít
tou
slabšího
potom
on
se
mu
takhle
nakonec
odevzdali
ví
že
není
vyhnutí
jo
má
to
snazší
ten
orel
že
jo
a
ti
ti
dravci
že
takhle
můžou
zabíjet
ty
koni
pásky
a
ty
malinký
tvory
a
já
jsem
ale
změnil
duševní
postoj
z
té.
Z
toho
svého
neklidu
z
toho
svého
vy
pořád
zoufalství
a
to
přeháním
trošičku
že
ten
tak
mně
nerozumí
že
se
si
myslí
že
to
chci
zabít
se
změnil
duševní
postoj
a
přál
sem
mu
bez
oslovit
samo
sebou
taky
nerozuměl
život
štěstí
zdraví
a
tak
dále
a
ten
tak
by
byl
tu
hlavu
nechal
se
chytit
a
nechal
se
vynes
z
toho
vokna
ale
teď
bylo
nejzajímavější
na
tomto
že
ho
že
von
to
vidí
a
to
my
nemáme
tu
schopnost
to
by
člověk
na
mě
neviděl
normální
člověk
ale
zvíře
je
daleko
dál
v
tomto
smyslu
než
mí
lidé
a
on
tu
aur
viděl
němu
aur
děl
tenhleten
člověk
mě
neškodí
to
je
ten
člověk
je
můj
bratr
poznal
bratra
a
tak
když
tak
se
s
se
nechal
zítra
nechal
se
vyhodit
vola
ale
on
byl
slušně
vychovaný
pláče
on
neoddělená
on
za
ploužil
a
za
trkají
pásky
moc
toho.
To
myslím
směrem
víte
ale
dostával
mě
toho
jsem
si
jsem
si
velice
cenil
že
že
slušně
vychovaný
konipásek
a
nejí
než
člověk
že
to
bude
potom
uletěl
proč
vám
toto
všechno
říkám
že
tady
existujou
spojitosti
se
vším
dohromady
a
že
si
nesmíte
myslet
že
vám
někdo
poráží
nohy
nebo
je
to
s
vámi
někdo
myslíš
špatně
i
když
jedna
zřejmě
proti
vám
vy
musíte
v
tom
vidět
nějaké
poučení
které
je
pro
vás
do
té
doby
poučení
dokud
to
v
klidu
berete
v
klidu
se
musíte
s
tím
člověk
vypořádávat
jenom
ale
v
klidu
já
teď
bych
mluvil
třebas
jenom
pro
ženy
promiňte
mi
mužové
za
bytosti
užije
nemá
oproti
muži
velikou
přednost.
Že
totiž
ty
nástroje
pohlavní
které
má
muž
která
má
společně
že
například
mi
máme
taky
poprosím
na
mně
se
nedívejte
maminka
že
jo
ale
má
to
nepotřebuju
kolik
že
a
přesto
to
mám
proč
to
asi
mám
protože
tu
trpnost
trati
označena
že
se
odevzdává
tomu
dítěti
tu
musí
mít
v
zárodku
i
ten
muž
protože
kdyby
neměl
trpnost
tak
nikam
se
k
bohu
nedostane
tato
celá
cesta
je
cesta
trpnosti
a
tou
trpností
vedle
té
činnosti
pochopitelně
dosahujeme
ta
činnost
připravuje
pole
dosažení
ale
ta
trpnost
nechává
vám
tam
proniknout
do
té
oblasti
takže
jestliže
žena
tedy
má
v
tom
v
té
době
produktivní
ty
hormony
v
pořádku
tak
taky.
Může
hormonální
cestou
by
řekl
přispět
k
tomu
aby
se
snáze
spojil
s
bohem
než
než
muž
ovšem
pak
když
pokud
tak
má
stejný
sice
o
situace
jako
mož
pochopitelně
a
ty
si
to
nic
nedělá
a
ale
v
té
době
produktivní
na
tom
daleko
lépe
než
muž
i
já
nesouhlasím
s
indy
některým
zasvěcencem
řekne
že
je
na
na
tom
hůř
než
muž
naopak
ta
může
splnit
doslova
v
době
produktivní
může
změnit
doslova
a
snadno
to
co
ježíš
kristus
chce
na
člověku
milovati
budeš
z
celého
srdce
svého
z
celé
duše
své
z
celé
mysli
své
z
celé
síly
své
a
to
muž
nemůže
protože
takovou
míru
trpnosti
nemá
vono
mu
ten
jeho
hormon
k
tomu
neslouží
ten
jeho
hormon
je
převážně
aktivní
povah
jo
a
prosím
vás
tak
nám
nemějte
ženy.
Vzali
my
jsme
takových
prostých
že
že
sme
takoví
jsme
takový
prostě
že
přepadne
ty
ženský
ne
nebo
tam
se
to
mít
mi
já
tedy
jsem
nejhorší
takový
člověk
no
ale
zkrátka
a
dobře
mají
tuhletu
předloží
může
jít
mohou
z
celého
srdce
protože
jsou
schopni
vlivem
tohoto
hormonu
absolutní
trpnosti
ž
za
svou
trpnou
modlitbou
včas
tak
tam
celou
srdce
začnou
milovat
a
to
my
víme
kolik
žen
bylo
mez
mystice
v
evropě
a
nedokázali
nic
víc
než
milovat
z
celého
srdce
dali
to
nešlo
von
jim
se
s
chybělo
něco
jiného
se
můžeme
chybí
takže
dejme
tomu
nějaká
žena
která
žila
v
době
velkého
světec
evropskému
z
největších
mistr
eckharda
dosáhla
za
jeho
pomoci
to
spojení
s
bohem
tím
že
ona
daleko
lépe
než.
Ti
žáci
toho
mistra
eckharta
pomocí
té
své
ženské
trpnosti
dosáhla
toho
spojení
s
bohem
který
neměl
přívlastky
který
neměl
povahu
lidskou
který
neměl
pocházel
z
představy
čili
ona
se
nestýkal
s
bohem
podle
svých
představ
nýbrž
fakticky
s
bohem
nikoliv
z
představu
o
bohu
nýbrž
s
bohem
se
stýkal
voni
všem
karel
za
příklad
jak
to
a
dokázal
ovšem
voni
mohl
jít
krása
příklad
a
voni
mně
musí
oni
to
nemohli
dokázat
to
je
mi
jasné
tou
cestou
kterou
oni
si
to
nemohli
dokázat
to
se
může
člověk
svou
vůlí
postavit
já
nevím
jak
do
pozor
nedokážete
taky
ta
žena
to
nedokážete
svoji
vůli
nemyslete
si
ta
se
dovede
snáze
té
vůle
vzdát
a
to
je
vono
a
to
je
to
cestě
totiž
a
na
cestě
víry
také
je
zapotřebí
se.
Umět
vzdávat
své
vůle
a
já
sám
určil
první
stupeň
toho
sebevzdání
a
teď
se
dotkne
jenom
těch
dalších
stupňů
je
svý
budit
tu
příležitost
tak
to
možná
napíšu
nevím
ale
silně
pochybuju
že
to
bude
ale
aspoň
to
sem
ska
řekl
je
dovětkem
toho
co
jsem
měl
napsat
v
komentáři
k
tomu
jesudian
já
jsem
to
napsal
to
jsem
pospíchalo
na
tom
dalším
stupni
to
odevzdání
vůle
je
tohleto
ti
učedník
celý
se
člověk
stát
učedníkem
tedy
ještě
ještě
neštěstím
vrátit
k
tomu
minutu
prvním
stupni
když
ti
židi
takle
se
odevzdali
tomu
hospodinu
na
milost
a
nemilost
a
si
do
neznámé
země
která
nebyla
jejich
která
byla
zaslíbena
tak
pokud
byli
poslušní
a
poslušné
princip
který
jsem
si
zachovávat
ale
okamžitá
poslušnost
v
tom
musí
být
ne
až
zítra
nebo
za.
A
hodinu
nebyl
poslali
tak
to
všechno
klapalo
když
to
když
nebyly
poslušni
okamžitě
byli
v
nějakém
zajetí
nebo
když
se
shlédl
ve
vymoženost
tech
okolí
koních
národů
taky
klidně
do
egypta
si
viděl
při
vydělávat
aby
se
měli
aby
zvýšili
životní
úroveň
a
tam
taky
měli
plné
hrnce
ten
fronta
dobře
živil
tak
si
přejete
když
se
potom
měli
vrátit
do
země
zaslíbené
a
jinde
to
nešlo
než
země
zaslíbení
vy
jste
v
zemí
zaslíbení
tady
na
tomto
světě
nejste
ve
své
zemi
se
zemí
zas
tady
není
vraždu
ten
země
zaslíbená
a
když
jsem
měli
vrátit
do
znamenat
vono
se
jim
nechtělo
ten
mojžíše
nemohl
přetáhl
nemusel
převod
most
a
přemlouvat
než
je
přemluvila
by
ji
vodešli
a
oni
konečně
vodešel
a
to
se
muselo
stáda
voni
vzdálenost
duše
sto
padesáti
kilometrů
zvládli
za
čtyřicet
let
přátelé
to
je
rekord.
To
v
kam
se
hrabou
dnešní
jákobovi
že
jo
to
je
rekord
jak
je
to
možné
že
jim
tak
dlouho
trvalo
protože
vono
bylo
zapotřebí
aby
všichni
vymřeli
do
si
pamatoval
na
ty
plné
hrnce
rozumíte
jinak
to
nešlo
než
se
nechat
místa
a
to
se
stalo
nevymřela
neumřel
jim
ovšem
ty
levice
nemůže
ten
mojžíš
a
jsem
si
protože
ty
jsi
nehodnotili
i
plné
hrnce
tak
jako
ten
běžný
ale
ten
běžný
lid
opravdu
musel
vymřít
a
teprve
jiné
pokolení
které
neznal
egypt
se
to
stalo
zlato
že
se
nemate
na
ty
plese
rozumíte
mně
takže
jestliže
litujete
blahobyt
tohoto
světa
na
celá
cesta
se
tím
zpochybněl
velice
musí
se
na
to
zapomenout
proto
vám
říkám
zapomenu
na
celý
den
na
ty
blažené
chvíle
na
ty
chvíle
přebytek
nedostatku
na
všechno
zapomene.
A
tyhle
všim
i
předností
hlavně
si
nedělat
nic
z
toho
že
chybu
jet
prosím
vás
toho
svým
vůbec
nic
nedělejte
já
jsem
právě
vyčetl
s
časo
technika
té
osmdesát
pět
číslo
druhé
větu
kterou
řekl
nějaké
arabela
vi
ceny
lev
david
věč
anděl
žil
tisíc
devět
set
osm
a
tisíc
devět
set
šedesát
osm
zemřel
po
nějaké
autohavárii
a
tenhleten
člověk
byl
angličan
že
byl
čelem
anglicky
královském
vědecké
společnosti
by
dotazován
jak
je
to
možné
že
dokázal
tolik
věcí
vynalezl
a
že
má
tak
velkou
inteligenci
kde
se
to
v
něm
bere
a
on
říkal
jim.
A
v
ro
čas
co
jsem
chybovat
ale
nikdy
se
nepochyboval
o
tom
co
dělám
že
je
to
správné
vrhl
se
do
všeho
co
dělal
jako
že
to
správné
třebas
je
to
třebas
ukázáno
nakonec
být
chybné
nebojte
se
toho
že
věci
musíme
umět
takou
zno
když
poznáte
je
to
chyba
nic
se
nestalo
on
těmi
chybami
se
dostal
do
té.
Text view •
Help