Waveform view
85-02B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Jestliže
ježíš
učedníkům
do
tím
do
emauz
po
svém
zmrtvýchvstání
vykládal
zdali
ví
co
se
stalo
ne
se
v
tom
muselo
stálo.
To
bylo
oporou
byl
syn
boží
neboť
už
nestali
v
zákoně
du
proroci
pro
říkali
tak
atak
že
všechno
co
říkali
se
opravdu
stalo
tak
voni
pořád
nepoznávali
měm
ježíše
krista
a
teprve
lámal
ten
chléb
že
ano
tak
ho
v
tom
poznali
a
v
tom
se
jim
taky
ztratil
já
tím
chci
říct
předepsáno
to
bylo
všecko
už
dávno
protože
to
není
předpis
ale
je
to
jednoznačný
návod
cesty
k
bohu
že
totiž
takhle
se
de
k
bohu
takovéto
má
příznaky.
A
takhle
se
to
dá
vyjádřit
dějem
ne
jako
ježíš
kristus
svým
životem
ne
jinak
než
dějově
co
tedy
vylhaná
lidsky
pochopit
než
že
se
to
prožije
děje-dějem
ňákým
není
to
karma
takže
nemůžeme
ani
říct
že
byl
ten
jidáš
karmicky
na
stržen
vůbec
ne
to
není
tak
to
je
předpis
který
vykládá
návod
jak
umřít
na
kříži
a
všechno
co
s
tím
souvisí
A
jestliže
si
myslí
že
ten
jidáš
byl
nějaké
vlastnosti
lidské
co
je
fakt
to
je
jasný
ale
zase
by
si
neměl
zapomínat
na
jednu
věc
že
všechny
ty
bytosti
které
tam
jednají
svatý
petr
při
tom
za
týká
třeba
si
tady
v
kladu
otázku
i
ti
ostatní
vy
tam
všichni
učedníci.
Všichni
to
učedníci
dohromady
s
tím
ježíšem
jsou
součástí
jedné
jediné
bytosti
nezapomeň
to
není
zas
lidí
jedni
kteří
za
týkají
a
druhý
kteří
přání
třebas
ježíše
a
třetí
ježíš
který
trpí
a
je
je
mučen
a
tak
dále
než
to
je
všechno
vnitřní
stav
jednoho
jediného
člověka
kdybys
jako
svatá
terezie
umřel
ježíšem
na
kříži
tak
by
s
pochopil
teprve
potom
by
si
pochopil
a
to
nepochopil
dřív
dokud
se
to
nestalo
jak
to
fakticky
je
že
to
je
vnitřní
stav
že
toto
součásti
je
to
rozpitváno
analýzy
jednoho
vnitřního
stavu
ano.
Jesudian
v
tom
co
právě
překládám
já
než
se
to
k
vám
dostane
to
bude
trvat
strašně
dlouho
než-než
to
zase
přepíšu
protože
do
konce
března
patrně
budu
v
té
továrně
tak
říká
že
zápas
a
na
chrání
jsou
těžké
choroby
a
nejtěžší
chorobou
za
ni
školu
bojuje
zpu
a
proto
voní
nebo
proti
ní
zná
prostředky
a
uvádí
nám
prostředky
jak
se
jevit
a
co
je
vám
je
řeknu
jak
na
to
na
kazí
tak
snad
to
ostatní
protože
považuju
to
za
velice
účelné.
On
říká
proti
na
chození
je
nejlepší
tolika
ale
ne
taková
kde
by
člověk
stáda
hlavě
nýbrž
musí
stát
na
bedrech
jako
je
to
třebas
uvedeno
správně
v
tom
v
té
žluté
joze
od
no
svíčka
svíčka
no
to
má
být
svíčka
to
lidově
to
potom
popsal
se
do
toho
člověk
malinkou
má
dostávat
jo
dete
aby
se
aby
to
dělal
nenásilně
a
při
tom
působil
na
dech
taky
a
tak
dále
a.
Já
bych
tedy
při
tom
řekl
že
je
důležité
při
tom
hlavně
to
prokrveno
toho
mozku
a
že
se
obrátí
také
trošičku
ten
cyklus
který
v
tom
člověku
probíhá
vlivem
jeho
postoj
tak
tohleto
zároveň
středním
kořene
nos
přijete
si
mě
jak
to
dělám
kořenu
takhle
asi
po
dvě
až
tři
minuty
způsobí
že
se
člověk
přestane
být
na
hlasem
přestane
mít
rýmu
jo
takhle
si
tře
ale
ne
takle
dokulata
jo
dělá
e
až
tři
nutí
denně
ale
má
si
na
masti
prsty
třebas
má
se
aby
si
nebo
tadyhleten
nos
ano
on
se
to
být
a
u
toho
kořene
tak
vaší
nýbrž
takhle
toho
kořene
to
mezi
počínat
široký
to
ne
užitky
tak
říkal
že
to
je
velice
účinně
zima
nakou
zkušenost
dále
říká
je
důležité
aby
se
střeva
dostali
do
veli
statické
ho
pohybu
aby
působily
sami
od
sebe
na
vyprázdnění
z
vlastními
prázdní
jo
a
tak
radí
položí
pravou
ruku
na
pupek.
A
nebo
ruku
přes
ní
tak
aby
za
ní
lev
ruky
přišla
na
hřbet
nikoliv
na
prsty
ná
ve
pravé
ruky
a
dýchej
mnichem
po
bližním
dechu
musíte
si
přečíst
vaši
detailně
někde
ve
sport
a
jóga
to
já
tady
nebudu
vykládat
a
teď
dýchej
břich
em
to
znamená
může
to
bude
těší
učení
to
bude
snazší
moře
to
bude
tna
ženit
bude
těší
věže
část
především
volní
části
plic
ale
muž
to
to
břicho
snadno
tak
to
vy
strč
a
dýchá
hlavně
spodní
části
totiž
a
teď
vdechuje
způsobem
že
napna
líbila
břicho
a
střeva
všechny
je
vyplý
až
kam
můžeš
ale
bez
násilí
prostě
vyplý
takové
nabubří
ne
ale
to
že
tamty
ruce
ani
neplač
jak.
a
když
potom
vy-vydechuješ
a
rukama
zla
zase
to
břicho
stavech
ne
tys
třeba
a
těma
rukama
tvá
na
to
břicho
a
pomáhají
pohybu
toho
břicha
ze
strany
na
stranu
tím
že
takhle
přecházíš
ne
a
vono
to
jde
bez
toho
pohybu
ze
strany
voni
indové
dovedou
a
my..doufám
že
i
vy
mnozí
břicho
hodit
na
jednu
stranu
a
břicho
hodit
na
druhou
stranu
né
dá
přeci
ne.
Tak
to
dělej
a
dělej
to
denně
maximálně
patnáctkrát
nebo
napřed
osm
krát
říká
to
velice
rychle
rozmyslu
je
takový
nějaký
trávicí
ochran
a
on
to
mu
říká
je
to
velice
prudké
působení
takže
opatrně
s
tím
ale
má
to
za
následek
že
za
několik
dní
se
ta
veli
statek
upraví
a
že
přestanou
tyto
potíže
srdeční
nervové.
Ž
chabé
myšlenky
prostě
špatná
krev
která
se
vytváří
tím
že
to
co
jsem
ne
nedostalo
ti
na
ven
zůstává
ve
třech
a
znovu
se
připravuje
že
a
je
to
už
z
tele
je
to
prostě
má
to
tam
bakterie
hned
v
tom
že
způsobuje
opravu
krve
a
ta
otráveně
krev
se
dostává
i
do
mozku
tím
zkazí
myslím-mysl
a..atakdále
není
možno
se
správně
soustředit
a
všechno
dohromady
on
by
asi
léčil
člověka
pane
uda
jak
mě
to
vykládá
že
by
začal
petru
že
by
ho
naučil
správně
akt.
Pravidelně
a
já
myslím
že
si
myslí
že
by
se
to
ten
člověk
naučil
velice
brzo
a
že
by
potom
mohl
třebas
až
jednadvacet
těchto
pohybu
udělat
toho
břicha
já
dvacetkrát
to
opakovat
to
tohleto
střední
toho
rosu
radí
dvě
až
tři
minuty
ne
nic
ano
kdežto
tenhleten
postoj
s
tím
vkládáním
rukou
na
břicho
to
radí
před
každým
dnem
hlavním
to
znamená
třikrát
není
to
dělat
jo
toto
přikládám
před
každým
rovní
aby
se
střeva
dostali
do
toho
pohybu
padesátého.
A
to
považuje
za
jeden
z
nejúčinnějších
prostředků
vyléčení
všech
možných
těžkostí
jaké
se
normálně
vyskytuje
protože
říkají
no
nejsou
to
jenom
nějaký
pater
bakterie
nebo
víry
který
jí
člověka
ale
nečistota
který
se
v
člověku
a
ty
se
musí
řeka
dostane
ven
a
paní
kamenická
jako
pohybu
stejného
názoru
že
napřed
léčí
takovýhle
věci
a
tebe
potom
ostatní
neptá
na
na
prstu
ne
první
bude
potom
na
to
ostatní
rozumíte.
Prosím
vás
existuje
smyslové
vnímání
kterým
jehož
zpracování
se
člověk
dostává
k
rozumovému
závěru
té
normální
způsob
vědeckého
počínání
a
počínání
člověka
v
tomto
světě
tím
že
člověk
zpracovává
jenom
smyslové
vjemy
například
si
to
přečtu
to
je
smyslový
vem
a
zpracovam
to
rozumně
jsem
přitom
rozumem
a
udělám
si
z
toho
nějaký
úsudek
se
ohrazuji
proti
jinému
vyššímu
způsobu
chápání.
Nemá
ke
mně
přístup
intuice
nemá
ke
mně
přístup
vnímání
přímé
bez
pomoci
lineárního
postupu
totiž
když
já
bych
se
učil
jako
s
se
normálně
učí
kaši
na
každé
škole
že
to
vezmu
za
ten
začátek
a
postupuju
a
tlačim
to
před
sebou
tu
káru
toho
povědomí
tak
abych
nic
co
jsem
nemá
vypustit
abych
měl
celistvý
obraz
toho
co
se
učím
tak
já
to
někam
dotáhnu
udělám
třeba
dobře
zkoušku
nebo
tomu
dobře
rozumím
ale
nic
víc
když
ale
třebas
dejme
tomu
jsem
odkázán
na
to
abych
něco
vysvětlil
čemu
vůbec
nerozumím
ale
o
čem
vím
že
někdo
jiný
to
chápe
a
ví
co
to
je.
Tak
si
nepřeju
abych
to
od
něj
převzal
to
ne
ale
dotáhnu
to
svoje
chápání
kam
až
mohu
ji
ne
s
tím
přestat
dřív
já
se
musím
tu
látku
naučit
rozumově
jdi
po
jasný
by
to
neudělal
tak
se
nedovím
zuby
starý
vůbec
nic
ale
když
to
dotáhl
tam
kam
až
mohu
přestože
si
řeknu
toto
nemohu
baví
podržet
toho
teď
to
vim
ale
musim
to
zítra
opakovat
znovu
a
pozítří
zase
abych
to
dostal
pořádně
domovu
ale
já
to
chápu
všechno
když
to
takhle
chápu
tak
už
nepotřebuje
to
říkat
po
druhé
potřetí
nýbrž
tam
jde
mozek
nestačí
na
další
tam
tu
mater
upustím
opustím
zanechám.
A
teď
buď
se
někdo
mě
ujme
to
vědění
mě
přepadne
které
je
za
tím
rozumovým
chápal
ale
je
napřed
vy
nepřepadne
nic
se
nestalo
já
si
tu
lásku
znovu
přečtu
a
znovu
narazím
na
ten
bod
kam
už
dál
nemohu.
když
mě
znovu
nepřepadne
totéž
a
tak
dlouho
uká
této
klepejte
a
bude
je
otevřeno
až
je
mi
otevřeno
ne
abych
že
že
bych
chtěl
aby
mě
někdo
otevřel
ale
já
si
přeju
že
to
považuju
za
podstatné
to
pochopit.
Ale
vím
že
rozum
nemá
tu
schopnost
aspoň
ten
můj
nemá
tu
to
dát
třebas
dně
který
rozum
terezií
záležitost
by
třebas
u
schopnostmi
ale
můj
už
to
nemá
já
o
tom
odstoupím
a
najednou
odstoupil
třebas
potřetí
a
já
to
vím
dál
za
tím
koncem
kam
jsem
nemohl
zrozeno
vím
najednou
dál
ale
jak
úplně
jiným
způsobem
než
jak
jsem
to
věděl
před
tím
že
jsem
navazovat
jedno
na
druhé
lineárně
jsem
to
chápal
jedno
za
druhým
a
teď
to
vymítá
teď
to
vím
v
souvislostech
jednak
s
tím
co
jsem
se
naučil
a
je
na
s
tím
co
nevím.
Takže
tám
znal
souvislosti
směrem
dolů
k
rozumu
a
znovu
souvislosti
směrem
k
vědění
které
není
rozumové
ho
nemusím
si
po
spíš
a
převest
to
do
že
české
řeči
napsat
si
to
radši
ty
která
si
a
styk
typ
bys
to
musíš
dokonce
přeříkávat
na
hlas
můžou
můžou
tě
považovat
za
blázna
tam
vedle
to
je
jedno
ale
musíš
to
nahlas
přeříkávat
zachová
a
to
budou
zírat
co
u
niž
a
tímto
způsobem
já
jsem
třebas
prošel
zkoušek
kde
si
nikdo
s
tím
nevěděl
rady
a
tak
dále
ale
nešlo
jenom
o
zkoušky
jde
o
tohleto
vidění
které
ukládám
z
těch
knížek
že
to
je
diagnóza
která
zní
až
sem
smí
mozek.
odtud
se
to
ví
jiným
způsobem
mimosmyslovým
a
mezi
vo
rozumovým
odněkud
týt.
Já
to
předpokládám
že
to
tak
správné
takže
nekladu
tomu
vůbec
žádné
překážky
svou
svým
předsudků
že
by
to
nebylo
možné
a
ono
když
je
to
třeba
mně
to
vždycky
přepadne
a
já
to
vím
ano
a
proto
když
budeš
číst
třebas
moje
spisy
tak
tam
najednou
zjistí
žijící
které
mě
rozum
nemohl
zvěstovat
to
toti
jasné
že
to
je
nerozumné
ale
opak
opatrně
s
tím
protože
ono
to
nemusí
být
sice
rozumné
ale
vono
to
nemusí
být
také
hnutí
a
taky
to
ho
úplně
není
budeš
mít...
dojem
že
je
to
geniální
ch..to
geniální
také
není
to
je
něco
jiného
ne
prostě
z
jiného
oboru
nebo
z
jiné
kategorie
vědění
nebo
že
ne
kategorie
vědomí
je
to
prostě
za
to
tímto
úsekem
vědomí
tedy
razil
a
v
dal
se
šíře
a
bere
nebo
nějaký
jiný
no
ale
vědomosti
odtamtud
se
získával
bez
ztráty
času
a
to
je
to
nejdůležitější
co
mně
dalo
práci
naštudovat
třebas
nějakou
věc
až
někam
kde
se
ten
rozum
už
zastavil.
to
co
je
dál
to
už
nevyžaduje
vůbec
čas
ale
vůbec
žádný
čas.
Čas
jediný
vyžaduje
to
abych
to
honem
zapsal
než
to
zapomene
a
aby
to
jiným
sdělil
to
my
že
bude
čas
veliký
čas
a
to
už
jenom
přetlumočení
já
jsem
já
při
tom
funguje
na
jako
tu
očí
ne
jako
znatelné
ten
kdo
ve
mně
poznává
někdo
jiný
než
můj
rozum
rozumíš
já
jsem
si
toho
dobře
vědom
to
žádná
posedlost
někým
jiným
nýbrž
je
to
vědění
které
je
za
tímto
věděním
opravdu
zatím
to
vidění
je
jiné
vědění
které
zatím
rozumu
nepřistupovat
a
tímto
životem
ne
taky
jiný
život
který
je
taky
tomuto
životu
nepřistupujete
všude
je
takhle
jo
Takže
jestliže
si
nějaký
pan
moody
píše
o
životu
za
životem
tak
přičichl
k
tomu
vjemu
těch
pacientů
že
tam
nějaký
život
existuje
je
to
strašně
málo
proti
tomu
co
se
děje
třebas
se
mnou
který
má
k
tomu
takhle
snadný
přístup
tím
že
si
nepřeje
jí
dál
sice
ale.
Snaží
se
svými
silami
co
nejdál
se
dostat
a
nezneklidňuje
se
té
důležitý
nezneklidňuje
se
že
nemůže
dál
nezneklidňovat
se
to
by
inspirace
z
ale
přišla
nýbrž
opustí
to
jako
by
to
neměl
vůbec
dál
řešit
no
tady
jsem
v
konci
tak
co
vím
to
vim
co
nevím
to
nevím
pudu
s
tím
do
světa
že
ano
a
když
to
takhle
jedná
když
takhle
si
počíná
tak
v
kladném
případě
by
je
toho
zapotřebí
se
do
výš
něco
co
jiný
člověk
vůbec
nemá
možnost
se
dovědět
je
to
jednoduchý
recept
ale
je
tomu
takhle
jak
to
říkám
nic
navíc
v
tom
na
tom
není.
Jenže
jedna
věc
je
důležitá
kterou
jsem
tady
neřekl
se
člověk
musí
mít
rozvíjeno
nebo
musí
být
otevřenou
otevřena
vrátka
do
jiné
oblasti
poznání
do
jiného
vlasti
chápání
do
je
do
širší
oblasti
vědomí
než
má
normální
člověk
no
a
to
mě
násilím
otevřeli
lékaři
že
jo
budiž
čest
a
chvála
a
potom
ještě
větší
chvála
a
čest
to
se-už
nebudeš
tak
tvářit
vesele
tomu
esesmanovi
který
mě
chtěl
zabít
tomu
je
čest
a
sláva
limě
byl
nechtěl
zabít
tak
jste
byl
života
nevykládám
ať
si
představte
když
mě
von
chtěl
zabít
tak
já
jsem
také
v
tom
okamžiku
jsem
vzdal
se
svýho
života
a
vono
tohleto
je
vzdání
se
svým
chápání
taky
atena
dlaně
život
jak
je
to
je
radí
tak
já
jsem
najednou
pochopil
jsem
celé
náboženství...bez
proveden
tu
já
jsem
musel
zavrhnout
nastav
ale
jak
jsem
našla
ušili
na
to
že
se
něco
věděl
na
bo
náboženství
a
já
jsem
byl
prázdnou
na
dobou
do
které
se
nalil
ta
byla
zkušenost
řek
bych
miliónů
lidí
přede
mnou
kteří
do
této
oblasti
pronikli
takže
já
jsem
věděl
od
nich
všechno
co
oni
věděli
pro
tu
chvíli
pochopitelně
to
bylo
nepřeberné
bohatství
vědomostí
které
mě
úplně
zaplavila
a
které
způsobilo
u
nová
pecky
způsobí
že
bych
byl
upadl
do
extáze
na
to
úžasnou
krásou
velikosti
vznešenosti
toho
co
se
se
dovídal.
A
kdykoliv
potřebuju
z
té
oblasti
něco
vzít
tak
si
jenom
já
to
nemám
hlavě
všechno
nanosit
to
bych
se
mi
rozhodla
ale
já
si
jenom
zastavím
rozumovou
činnost
tam
kam
až
se
s
unášíte
tam
musím
s
ní
dojít
tak
ji
zastavím
a
stane
se
to
téže
já
se
dostanu
do
té
oblasti
kde-kde
jsem
už
tehdy-toho
esesmana
byl.
to
jsem
tady
potřeboval
tobě
říct
na
ty
tvoje
tudy
a
protože
ne
zouf
si
klidně
dopracuji
všecko
tam
kam
až
rozumu
je
můžeš
když
se
nic
neobjeví
nechtěl
aby
se
něco
objevilo
za
rozumem
nýbrž
protože
si
to
po
jednou
půjdou
stejně
nemůže
zapamatovat
tito
podruhý
rozumně
zase
a
po
skládáme
jsi
to
dohromady
zase
znovu
a
do
jdeš
možná
kousek
dál
než
předtím
pořád
že
ho
kousek
jenom
anebo
nebo
nedovede
vůbec
dál
ale
to
nevadí
trpělivě
bez
zneklidňování
to
že
jakmile
se
zneklidňuje
tak
to
je
to
už
je
stane
věku
věděli
že
to
je
konec
veškerého
vyššího
poznání.
Neboť
říkali
já
to
řecky
neumím
říct
to
bys
kdybych
to
řekl
když
budu
zase
k
já
to
uměním
říkat
ale
bylo
by
to
špatně
vysloveno
já
to
řeknu
česky
koho
chtějí
bohové.
Ničit
nebo
zničit
nebo
zmařit
nebo
u
smrti
toho
zbaví
rozumu
a
já
bych
tedy
byl
pro
to
aby
člověk
tuto
starověkou
pravdu
za
za
svou
a
nikdy
se
nevzdal
na
rozumu
aby
s
tím
dospěl
tam
šch
muže
jít
pro
to
já
vám
ty
věci
pořád
vykládám
a
peru
na
váš
rozum
že
já
si
myslím
že
rozum
zavedla
se
mi
století
se
může
stát
dál
než
v
devatenáctém
nebo
dřívějším
století
prosím.
vás
bude
zajímat
všechny
už
budu
v
k
vám
ke
všem
tam
jsem
se
tak
je
v
tom
okamžiku
dověděl
že
například
starý
zákon
nebo
novinkou
není
psáno
rozumem
že
je
sám
z
tohoto
poznání
za
rozumem.
A
kdo
ho
čte
jenom
aby
jeho
mu
porozuměl
tak
mu
rozumí
velice
málo
a
dokonce
je
naděje
že
ho
zavrhneš
že
to
de
celou
řadu
rozporů
rozum
jsou
to
rozpory
ale
proto
vyšší
poznání
toho
rozporné
není
a
pro
ty
rozpory
to
je
tam
vede
to
celé
zavrhnu
a
to
udělala
dnešní
věda
téměř
ve
všech
případech
že
takhle
zavrhla
třebas
starý
zákon
především
před
tomu
ví
a
stvoření
světa
způsobem
který
je
nevědecký
absolutně
nevědecký
tak
to
nemohlo
být.
A
vono
přeci
platí
a
přece
se
točí
vono
se
to
dá
vodit
na
druhou
stranu
a
tam
se
mi
to
v
hlavě
otočil
že
ta
hlava
zůstala
stranou
a
já
jsem
věděl
že
například
stvoření
světa
jak
je
tam
vyšlete
absolutně
pravdivé
ovšem
absolutně
tradice
v
tom
smyslu
že
někdo
to
napsal
za
kdo
to
psal
takhle
se
to
stalo
třebas
pět
tisíc
let
před
kristem
jenom
to
my
víme
že
když
jestli
něco
bylo
stvořeno
tak
se
to
muselo
stát
někdy
před
mnoha
milióny
let
a
voni
tak
daleko
domněle
počítat
tak
řekli
to
pět
tisíc
let
a
dneska
řídí
pořád
to
ptají
že
ten
to
vo
tvoření
si
to
je
tak
u
nich
nějakých
osm
tisíc
let
no
to
je
nesmysl
ale
oni
tomu
věří.
No
a
já
myslím
taky
stal
u
nich
řeci
kteří
jim
to
dovedou
vysvětlit
asi
tímto
způsobem
to
se
tam
zapsáno
jako
událost
která
se
stala
před
pěti
lety
tehdy
to
je
zážitek
který
před
pět
tisíci
lety
měl
nějaký
člověk
a
stvoření
světa
takže
pro
něho
to
stalo
v
tom
v
tom
momentu
kdy
to
takhle
vnitřně
pochopil
rozumíte
takže
oprávněn
říct
že
se
to
stalo
před
pěti
city
on
má
pravdu
u
něho
se
to
stalo
před
pěti
si
lety
umět
se
to
stalo
přátele
teprve
asi
jednadvacátého
listopadu
třicet
třicet
devět
tam
proběhlo
stvoření
světa
před
nimi
draky
se
vším
tím
co
je
napsáno
bibli
a
v
jiných
spisech
daleko
ještě
hlubších
třeba
než
je
bible
a
já
vím
co
ten
symbol
znamená.
A
vím
že
já
osobně
a
jako
vy
přicházíme
z
věčného
z
života
sem
do
toho
pozemského
zrovna
jako
přišel
ježíš
kristus
a
máme
se
o
tu
zase
vrátit
nazpátek
ale
zatímco
on
se
odtamtud
dostal
jsem
vědomě
že
věděl
že
od
boha
pochází
my
to
bohužel
nevíme
bohužel
jak
si
to
myslí
ten
bylo
by
to
veliký
závazek
který
bychom
neunesli
takže
já
radši
řeknu
bohudík
a
se
opravím
my
to
bohudík
nevíme
a
to
vás
zachraňuje
od
toho
že
se
nemusíme
proviňovat
proti
tomu
že
bychom
nebyli
poslušni
toho
vědění
jenomže
na
druhé
straně
nevědomost
hříchu
ti
se
nečinil
způsobuje
veliké
utrpení
nám
to
vstupu
sobě
veliké
utrpení
a
mě
v
celým
tom
životě
který
tady
žiju
nejde
o
nic
jiného
než
zbavit
lidi
aspoň
ve
svém
okolí
tohoto
obrovského
utrpení
které
vzniká
z
nevědomosti.
To
je
největší
utrpení
říká
z
nevědomosti
kdyby
například
dejme
tomu
člověk
pacient
nevěřil
lékaři
tak
je
tak
se
chová
jako
nevědomý
člověk
a
zabil
by
se
třebas
by
mu
nebral
to
co
on
ten
lékař
mu
přede
píše
by
to
by
na
to
nedbal
a
co
co
platí
v
lékaři
ne
to
snadno
pochopitelné
to
platí
že
jakékoliv
jiném
oboru
ten
do
dneska
vynalézá
třebas
nebo
provádí
nějakou
techniku
třeba
ty
tupí
ne
staví
tak
ten
musí
stavět
na
vědomost
tech
minulých
věků
ten
musí
všechno
mi
hlavě
a
nesmíme
ani
zapomenout
a
musí
to
teprv
dovršovat
nějakým
novým
způsobem
a
pak
z
toho
vznikne
něco
lepšího
když
to
ty
předkové
jeho
dělali
čili
je
to
těžkopádný
klára
kterou
stačíme
kupředu
a
čím
dál
tíž
tě
vším
způsobem
kdežto
tam
se
člověku
ulevilo
v
tom
okamžiku
kdy
to
nedo
všechno
chápal
bez
potřeby
času
bez
námahy.
Tak
třebas
dejme
tomu
jsem
tam
pochopil
já
opakuju
jenom
jednu
větu
z
toho
co
se
třeba
tady
říkal
co
to
znamená
když
ježíš
kristus
tam
někdy
o
sobě
mluví
syn
člo
o
synu
člověka
a
jindy
o
synu
božím
když
mluví
o
synu
člověka
tak
mluví
k
nám
kteří
jsme
syny
člověka
nebo
dcera
my
člověka
a
říká
todleto
se
týká
tebe
a
to
je
recept
jak
se
má
se
dostat
za
toho
syna
člověka
a
von
tam
říká
tak
jako
mojžíš
na
poušti
povýšil
hada
to
je
jan
kapitola
třetí
ve
štrnáct.
Tak
taky
až
syn
člověka
myslel
si
tam
sebe
ale
taky
každého
z
nás
potom
lovil
o
synu
člověka
ne
obecně
až
syn
boží
to
tak
neřekl
říkal
záměrně
syn
člověka
až
si
člověk
bude
povýšen
myslel
jako
ten
had
který
tam
byl
na
židi
na
se
na
jeho
to
oproti
vysvětlím
to
tam
nebo
potom
starat
to
by
tam
bylo
na
krát
a
tak
teprve
potom
když
mě
uvěří
že
to
povýšení
má
smysl
spasitelský
spasitel
tak
bude
spasen
či
do
věří
v
syna
člověka
až
budete
syn
člověk
člověka
povýšen
to
znamená
ukřižován.
Tak
ten
člověk
bude
spasen
tím
pádem
bude
spasen
toto
pochopili
křesťani
velice
málo
duchaplně
přece
že
když
ježíš
kristus
byl
měl
na
kříži
že
vší
se
spaseni
de
pak
a
on
tam
nemluvil
synu
božím
který
jsem
i
našim
učim
člověka
každý
člověk
se
musí
s
kristem
ocitnout
na
kříži
u
té
jeho
oběti
přidat
a
teprve
patláte
ho
spasitelský
úkol
řekněte
to
všem
dál
toto
je
velice
těžké
do
to
přidány
se
k
tomu
úkolu
a
nejde
to
konce
provést
vlastní
vůlí
jenom
neboť
klepejte
budeme
otevřeno
tam
dere
jenom
vlastní
vůle
a
zkrátka
a
dobře
já
teď
musím
ještě
vysvětlit
já
si
o
tom
o
ně
dáme
ne
tak
to
bylo
s
tím
hadem
na
teď
poušti
kdybych
tam
vydrží
na
ty
prasete.
Tak
vysvětlím
ještě
jak
to
ten
ježíš
myslel
když
ti
židi
se
stěhoval
nazpátek
do
své
vlasti
palestiny
egypta
tak
bloudili
delší
dobu
po
poušti
čtyřicet
let
pouze
mnozí
si
jsou
ale
bylo
to
šest
set
tisíc
lidí
jak
se
dovídáme
si
se
dvacáté
první
kapitoly
čtvrté
mojžíšovi
knihy
berlí
jsem
ne
tak
ta
šest
set
tisíc
s
tam
potulovat
opíjeli
mezi
tím
všechny
na
na
které
by
si
to
sem
potřeboval
se
dostat
nějakým
potravy
nám
taky
dycky
řekni
zabili
a
všechno
sebrali
a
dobytek
nic
se
byli
z
toho
žili
zase
nějaký
rok
potom
si
na
další
k
méno
zase
pobili
a
zase
a
tak
dále
velice
tvrdě
klidu
ale
někdy
jim
došel
dech
někdy
jim
došla
víra
z
toho
hospodina
když
takhle
dlouho
vodí
po
té
uštipujeme
nemohou
dostat.
Do
toho
do
té
palestiny
oni
nepochopili
jednu
věc
kterou
chápal
dobře
mojžíš
že
totiž
dokud
nevíme
v
tom
národě
vzpomínka
na
ee
měli
egypt
kde
měli
plné
hrnce
pokud
nebudou
toužit
nazpátek
se
k
těm
plným
dům
vrátit
tak
nejsou
hodni
tomu
aby
byli
někde
kde
už
nepůjde
jenom
o
plné
hrnce
kde
pro
duchovní
poznání
když
budeme
dávat
přednost
starost
tohoto
světa
před
hledání
království
božího
především
tak
jsem
se
právě
toho
abychom
měli
klid
bez
toho
životě
nemáme
ho
ten
klid
a
jenom
proto
že
hledáme
nikoliv
a
plný
roce
ten
symbol
te
máme
s
nebo
staráme
se
o
to
aby
nám
to
všechno
tady
v
tom
světě
klapalo
by
se
ram
především
o
tohleto
a
ne
až
v
druhé
řadě
tak
máme
pořád
nějaké
potíže
když
se
vyskytujou
na
každém
kroku
toto
mojžíš
ovšem
věděl.
Jenomže
jeho
následovníci
nebo
ho
no
to
nepřijal
bylo
to
protože
příliš
těžké
to
pochopit
tak
je
musel
hospodin
tak
dlouho
vodit
opouští
a
s
tíha
až
všichni
vymřeli
do
ště
toužili
se
vrátit
nazpátek
u
logika
a
protože
tehdejší
život
nebyl
delší
než
čtyřicet
let
tak
voni
o
ten
ten
mož
byl
ve
dlouho
to
bylo
řízením
božím
tak
uděláno
ale
ty
ostatní
už
umřeli
takže
už
tam
nebylo
pamětí
egypta
tak
že
už
se
toužil
na
svaté
kolegy
tak
pak
je
směl
tep
pustit
do
panství
ne
rozumíte
mně
a
mezi
tím
musel
všelijak
mit
na
té
poušti
aby
je
všechny
umordoval
fakticky
ale
napřed
a
další
pokolení
které
už
neví
co
to
plyne
hrnce
egypt
rozumíte
mně.
A
tak
jednoho
dne
na
ně
pustil
hady
ten
hospodin
už
vůli
koho
mohli
a
ty
lidi
umírali
a
může
říkal
to
je
to
přeci
jenom
trošku
tvrdé
kdyby
ten
to
nemůže
pochopit
co
já
vím
co
je
to
máš
za
zlé
protože
takhle
trestáš
on
říkal
nechci
je
trestat
si
jenom
přivézt
na
pravou
cestu
podívej
se
udělej
si
hada
bronzu
a
posedlo
nebo
napíchni
ho
na
žerď
on
nazval
toho
hada
ohnivý
udělej
si
hada
ohnivý
napíchni
ho
na
že
a
ukazuji
ho
těm
všem
kteří
sukni
aby
ho
viděli
kdo
ho
spatří
nezemře
to
už
nutí
na
něj
nebude
působit
tady
před
povědět
mojžíš
povýšení
ježíše
krista
na
kříži
přesně.
A
do
uvěří
a
uvidí
takhle
se
to
má
udělat
takhle
já
musím
umřít
na
kříž
a
tak
dále
ta
moje
choroba
kterou
má
ta
není
kterou
mám
to
na
ní
pro
smrt
nýbrž
pro
vzkříšení
takhle
uvěří
v
toho
syna
člověka
ve
své
ve
svou
vlastní
tří
podstatu
že
on
má
toho
boha
v
sobě
kdo
toto
věří
to
je
slibný
začátek
k
tomu
aby
byl
spasen
ten
bude
spasen
když
ovšem
podle
zatím
zase
dá
pochopit
muset
dát
tim
ježíšem
ukřižovat
na
kříž
jo
promiň
to
tam
do
eště
jednou.
To
to
ste
tady
mně
připomíná
jeden
odborníka
od
kult
protože
tam
v
tom
oboru
pracuje
že
eskulapovi
tedy
řecky
měl
takového
hada
kterého
nosil
tak
aby
byl
viditelní
a
tomu
ho
ukázal
toho
hada
když
byl
před
smrtí
ten
se
uzdravil
víte
že
tudleta
pověst
ra
je
tam
zamontováno
starého
zákona
je
obecně
platný
receptem
a
dovršením
tohoto
receptu
ježíš
kristus
jenomže
bohužel
to
dosud
křesťani
nepochopili
že
to
starší
než
ta
historie
ježíšova
že
je
to
věčná
záležitost
totiž
já
bych
to
z
obecně
že
ten
kristus
za
nás
umíral
dávno
na
kříži
už
než
na
ten
kříž
vstoupit
tak
jenom
dokumentoval
co
se
děje
a
nám
důkaz
o
tom
procesu
toho
vzkříšení
který
v
každém
může
projít
do
uvěří
že
jeho
vnitřní
podstata
je
nesmrtelná
já
tady
hezky
o
tom
povídám
a
ale
já
bych
taky
tomu
byl
nikdy
nevěřil
k
tomu
jsem
nedá
dost
dobře
věřit
já
každýho
obdivuju.
Že
tomu
věří
a
nepřesvědčil
sem
se
o
to
já
se
o
tom
sedmnáct
letech
přesvědčil
že
sem
vnitřní
podstatou
nesmrtelný
že
a
to
podobně
snadno
už
bez
víry
za
tou
věcí
dokonce
za
vmýšlel
a
dosud
do
takovým
způsobem
že
to
až
bych
řekl
faktické
ano
já
nejsem
schopen
vedle
toho
něco
stejně
důležitého
vidět
nebo
se
tomu
věnovat
stejně
tak
jako
tuhleto
věci
a
čili
já
hledám
především
království
boží
ne
vlastní
vinou
jsem
se
nikdy
nepřál
leda
království
boží
nikdy
ne
a
už
i
to
nikdy
přát
nebudu
někdo
si
to
ve
mně
přeje
ta
moje
nesmrtelná
podstata
si
to
nemě
přeje
abych
se
nutil
tím
odrodilce
kterému
říkám
vlastní
já
ano
já
ho
tam
musím
pořád
tak
jako
dostávat
na
tu
cestu
vracet
ho
tam
o
utíká
kvůli
se
dá
brzo
na
ale
o
dozraje
aby
to
se
ho
o
to
bolí
že
musí
od
sebe
pryč
že
musí
sám
zahynout
že
musí
sebe
zapírat
aby
mohl
najít
to
věčné
já.
Takže
já
jsem
pochopil
tehdy
právě
v
tom
koncentráku
že
to
bylo
psáno
všechno
jiným
způsobem
než
rozumovým
protože
to
že
on
ukazoval
nějakého
hada
přátelé
a
že
oni
se
potom
uzdravili
z
toho
už
musí
které
bylo
smrtelné
to
není
rozumně
přijatelná
záležitost
a
takových
rozumně
přijatelné
nepřijatelné
záležitosti
je
tam
strašně
mnoho
už
ve
starém
zákoně
a
taky
v
novým
já
se
nedivím
vědě
která
manipuluje
jenom
z
rozumem
že
to
musel
zavrhnout
to
není
ale
rozpor
mezi
vědou
a
mezi
náboženstvím
které
rozpor
mezi
vězení
ve
kterým
je
věda
a
svoboda
ve
kterém
je
člověk
který
se
z
tohoto
vězení
dostal
ven
že
tehdy
v
té
sedmnácti
letech
dostal
z
toho
vězení
ven.
To
sice
na
chvilinku
ne
ale
zase
se
ven
už
jsem
věděl
že
jsem
ve
vězení
kdopak
z
vás
si
uvědomuje
že
ve
vězení
tady
jste
kdybyste
to
uvědomovali
jako
já
tak
byste
nesmírně
toužili
se
sto
vězení
dostat
neby
v
něm
ale
kdybyste
se
toužili
z
něho
dostat
tak
vám
to
moc
nepomůže
jenom
začátek
dobrý
by
to
byl
ale
ať
si
sebe
víc
přeje
ten
bude
uvězněn
abyste
vězení
dostal
vezeme
mu
neotevřou
on
jenom
si
vzpomínal
něco
že
mimo
vězení
jemu
za
mě
a
vezmi
vězení
dno
lepšího
než
ty
mříže
než
ten
chleba
a
vod.
Čili
von
si
vzpomíná
otc
domů
a
já
sem
se
tedy
otců
vzpomněl
poprvně
vlivem
okolností
a
tak
bych
chtěl
říct
že
člověk
by
si
měl
uvědomovat
že
stačí
ze
začátku
aspoň
uvěřit
že
jeho
podstata
nesmrtelná
věřit
z
toho
syna
člověka
ale
vědět
že
musí
být
povýšen
na
kříži
to
znamená
že
musí
proběhnout
ten
recept
který
ježíš
kristus
dal
každému
člověku
kdo
chce
za
mnou
přijíti
zapři
sama
sebe
vezmi
svůj
kříž
a
následuj
mě
není
možné
ho
následovat
dokud
toto
předtím
neprovedl
ne.
Že
to
je
to
je
potom
ten
člověk
je
potom
spasen
ten
teprve
kladem
nikdo
jiný
cesta
není
to
ne
pohan
pro
obyčejný
tedy
si
jenom
na
něco
namlouvám
že
něco
mu
věří
ale
nevěří
protože
kdyby
tomu
věřil
tak
za
tím
jde
víra
znamená
úžasnou
míru
poslušnosti
čemu
věřím
tak
to
opravdu
dělám
ž
věřím
matce
která
mě
vede
taky
poda
v
ruku
ne
a
nejdu
mimo
ní
řeknu
dávat
věřím
že
by
jenom
nevedlo
ale
já
si
tu
sám
to
ne
ten
dítě
které
věří
matce
podání
roku
a
nechá
se
jí
vést
a
takhle
se
člověk
má
nechat
ve
s
ježíšem
kristem
to
jsem
tedy
pochopil
a
se
ještě
na
ježíše
krista
vůbec
nedal
sem
si
se
to
takový
převrat
se
stal
jsem
byl
pro
indii
není
to
ničeho
ale
byl
jsem
jenom
pro
indii
jsem
tomu
nerozuměl
tomu
ježíši
kristu
a
teďka
vod
tý
doby
rozumím
třebas
i
starému
zákonu
lito
kristu
i
té
chytí
inteligenci
protože
je
to
s
ní
nezlobil
a
nemůže
bezvadně
spolupracovat
to
sem
si
přeje
totéž
co
já
skloubit
všechna
náboženství
dohromady
aby
si
vzájemně
nebrali
aby
se
na
sebe
otcovy
aby
se
nezabíjelo
jako
se
dneska
už
pořád
ještě
děje
že
se
mi
to
o
zabíjí
dokonce
mohamedáni
jeden
druh
mohameda
na
druhým
druhém
amen
nemohli
křesťani
se
dlouho
byli
a
ještě
dneska
způsobí
jo
a
tak
tohleto
chce
von
zabránit
a
to
já
myslím
že
je
součást
mírové
ho
tažení
také
tak
mně
nemějte
za
vleže
jsem
mír
víru
v
milým
pracovník
em
pracovník
em
za
mírné
ale
byla
brzo
z
druhé
strany
bylo
to
odtamtud
odkud
to
se
normálně
nebere.
Protože
to
jakým
způsobem
to
dělá
v
po
lidském
světě
není
špatné
ale
je
to
to
čemu
říkají
lékaři
symptomatické
léčení
je
to
léčení
následků
totiž
za
putování
proti
následků
proti
bolest
nějakým
hlavy
ale
po
příčině
té
bolesti
se
nejde
a
tady
já
jdu
za
příčinou
těch
v
těžkostí
lidstva
ano
ta
příčina
svojí
já
v
tom
že
já
si
nemyslím
vede
toho
že
že
jsem
věčnou
bytostí
vnitřně
a
že
tedy
nevěřím
v
toho
syna
člověka
který
není
jenom
synem
člověka
nýbrž
je
synem
božím
vnitřně
ano.
Může
se
ovšem
stát
se
člověk
více
nesprávné
z
toho
nějakého
pramene
který
mu
zatím
není
tak
úplně
jasný
vodkud
to
pochází
ale
nemá
dost
odvahy
nemá
dost
síly
nebo
není
dost
čilý
čiperný
aby
přemohl
toho
druhého
člověka
nebo
toho
prvního
který
mu
říká
je
to
nerozumné
to
to
dělat
protože
ví
že
je
to
správné
co
v
tomto
případě
dělat
no
v
tomto
případě
je
dobře
se
aspoň
poprvně
říká
přeci
věci
bude
ostuda
ale
já
to
aspoň
jednou
zkusím
jestli
ten
hlas
mí
výpravu
nebo
ne.
A
zkusím
to
udělám
všecko
možné
do
té
doby
abych
dostal
všem
povinnostem
z
toho
vyplývající
abych
i
rozumově
byl
připraven
a
tak
dále
a
pak
se
stane
tvojí
že
popadnu
třebas
šest
do
nohu
zkoušku
ne
a
pak
jsem
tomu
hlasu
ještě
dobře
nerozuměl
protože
si
taky
musí
vyvíjet
nějakým
způsobem
to
se
hned
nerozumí
intuici
to
není
tak
snadné
než
člověk
dospěje
do
té
fáze
aby
tomu
dobře
rozuměl
že
tomu
trvá
než
on
to
uznávám
že
to
dokud
to
nezačne
rozdat
od
nepravé
intuice
od
nepravého
tušení
tak
to
pořád
jde
vedle.
Není
to
to
pravé
poznávání
opravdu
já
vám
mu
říct
jenom
něco
takového
zajímavého
pro
vás
když
já
jsem
měl
kdykoliv
mám
a
měl
jsem
a
budu
mít
nějaké
tušení
tušení
že
bych
měl
to
nebo
ono
udělat
nebo
to
nebo
ono
neudělal
tak
mu
na
toho
sedíte
to
špatné
protože
to
vědění
oprávněn
není
tušení
to
je
jistota
jak
já
nabudu
jistotu
že
to
tak
je
správné
tak
musím
potom
už
jenom
překonat
sebe
který
mně
říká
je
to
možná
pravda
ale
vešli
podmínky.
Toho
případu
jsou
proti
to
znamená
já
třebas
když
je
to
zkoušku
na
to
neumím
abych
tam
moh
obstát
a
tak
dále
ale
pak
se
stane
totéž
co
se
stalo
nějaké
velice
blízké
příbuzné
jednoho
člověka
je
to
totiž
nedělala
žádné
zkoušky
ani
na
vysvětlit
jinak
než
za
jedničku
ale
nemyslete
si
že
vona
všechno
tak
výborně
uměl
ona
jenom
dovedla
zachovávat
jedno
pravidlo
soustavné
zaujetí
nikdy
nevyšla
ze
zaujetí
a
to
že
se
trénoval
pořád
v
soustavném
zaujetí
tak
musela
projít
na
již
u
všech
zkoušek
života.
Ale
kdyby
byla
vyšla
ze
zaujetí
tak
se
ocitla
tam
kde
jsme
my
všichni
na
penze
na
dovoleno
ona
v
životě
není
na
dovoleno
ono
je
pořád
zaujat
kdyby
se
člověk
vychovával
jenom
zaujatosti
nebo
především
za
radosti
útlého
mládí
či
něčemu
dobrém
jak
to
radí
třebas
komenský
učení
budiž
hrou
to
znamená
aby
s
tím
byl
zaujat
ne
říká
on
déle
že
hry
tam
mluví
taky
to
říkal
a
jestliže
jsou
to
hry
jestliže
to
co
dělám
se
začne
být
hrou
tak
pak
tomu
mám
nejenom
nový
přístup
ale
ono
to
všechno
do
mě
jde
snáze
a
tam
nemusím
soukat
jednou
stranou
a
by
by
starou
země
vypadne
nýbrž
to
tam
zůstává
ano.
Neboť
má
skvělou
vzpomínku
na
tu
hru
já
jsem
měl
teďka
u
nás
v
domě
příležitost
tohleto
vyzkoušet
na
dítěti
které
začlo
chodit
do
první
třídy
obecné
a
nešlo
jí
to
a
odolal
se
tam
s
maminkou
a
no
já
nevím
co
všechno
dělali
že
jsem
ten
zaře
až
jsem
se
na
něm
my
smiloval
sem
se
na
co
to
s
tím
je
ten
děláte
to
vono
je
v
první
třídě
to
moje
dceruška
a
ono
už
nosí
poznámky
že
jí
to
nejde
že
jim
ne
čtení
že
jeden
matka
a
jsem
říkal
tak
podíváme
se
na
to
zblízka
a
udělal
jsem
s
ní
tato.
Řek
bych
pokus
že
jsem
říkal
tak
dítě
druhé
budeme
spolu
číst
no
to
bylo
kuňkání
hrozné
jsem
říkal
ty
kuňkám
jako
žába
pojď
za
uka
za
kult
esi
zakuňkala
jsme
si
tak
je
to
tak
kuňkat
umíš
líp
než
žádat
tak
teďka
budeme
zase
když
ty
se
sebe
spíš
učit
tak
jako
tady
je
ty
jedna
na
straně
napsaný
slova
který
se
tam
vyskytujou
v
té
větě
na
učed
těm
slovům
který
tady
jsou
koukej
se
na
ně
a
polikoš
na
ně
tak
aby
se
ve
sestře
a
do
plnit
aby
se
jsem
si
tam
třebas
má
má
tak
se
to
divy
padlo
až
to
víš
před
sebou
to
má
malou
když
tam
budeš
mít
táta
až
ji
z
toho
tak
a
tak
dále
to
s
technice
slova
po
přečti
za
tou
čarou
a
teprve
pak
je
pozná
že
větě.
A
o
tom
to
dá
o
věc
a
tak
dále
tak
zkrátka
a
dobře
ta
má
a
váže
v
té
správný
způsob
už
dál
jiní
jedině
jedničky
z
toho
čtení
rázem
ale
zase
ji
nešli
po
ty
já
jsem
ale
tentýž
den
ještě
udělal
to
tento
pokus
já
jsem
taky
zkoušel
ty
počtu
vono
jí
to
nešlo
mají
v
prvnína
do
šesti
ne
a
oni
to
nešlo
a
ta
její
cesta
ta
je
od
vě
roky
dary
mladší
mě
tam
pořád
povídala
se
říkal
tři
a
tři
tam
to
nad
tím
u
vázlo
ta
starší
co
v
škola
a
řeka
šest
sem
říkal
maminka
že
co
to
napojujeme
ten
to
je
musí
napovídat
a
zásadní
dělám
aby
napovídala
tak
jsem
pořád
zkoušel
tu
starší
na
ni
neměla
nebo
špatně
aby
to
patě
a
ta
mladší
pořád
všechno
napovídala
a
já
jsem
vodešel
odtamtud
se
jak
ta
výchova
má
vypadat
jo.
To
není
že
by
to
takhle
museli
to
ale
té
ten
styl
proto
se
odtamtud
a
oni
se
tam
vrazil
nečekaně
znovu
a
říkal
jsem
té
mladší
která
nechodí
do
školy
ten
budu
zase
zkoušel
tebe
martinkovi
říka
malinko
ne
to
martin
to
není
pochopitelně
a
matiku
teďka
po
zkuste
be
ale
ty
starší
ty
nesmíš
napovídat.
Text view •
Help