Waveform view
84-07B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
dycky
že
ho
máte
smysl
že
z
toho
děje
se
musíme
dostat
do
toho
co
se
neděje
co
jest
čili
z
toho
co
se
stává
do
toho
co
jest
čili
setkat
se
se
svou
pravou
nesmrtelnou
podstatou
to
znamená
dostat
se
s
ní
do
styku
tím
že
máme
tam
připravený
příbytek
od
věčnosti
abych
tak
řekl
nějak
u
něho
není
to
žádné
splynutí
ale
je
to
vstup
do
příbytku
u
boha
čili
jestliže
sobě
dělá
taková
nějaká
předsevzetí
nějakým
okamžiku
životním
a
je
li
schopen
tohoto
způsobu
myšlení
a
jeli
se
tem
toho
že
zatím
se
pořád
s
ním
něco
dělo
že
se
s
nim
pořád
taky
něco
pořád
bude
dít
a
tak
by
měl
zahrnout
do
svých
rozhodnutích
že
tohoto
děje
použije
k
návratu
do
otcova
domu.
A
co
to
je
co
v
čem
to
pozůstává
je
to
nějaký
systém
nějaké
cvičení
nebo
něco
takovýho
nebo
nějaká
modlitba
nikoliv
ani
to
ani
ono
správně
říkají
číňani
to
po
kterém
se
dá
kráčet
není
pravé
tao
buď
kdyby
se
kráčel
tak
už
je
to
pohyb
a
to
už
se
nevystihuje
ten
klid
to
je
pochopitelné
čili
jediný
program
je
navodit
tenhleten
klid
pokud
se
to
dá
ovšem
ten
klid
u
toho
boha
je
jiný
klid
než
civění
to
je
klid
velice
plodný
velice.
Dynamický
tak
řekl
když
z
něho
všechno
může
vycházet
a
vono
tam
u
něho
nic
nebývá
ježíš
kristus
to
krásně
ukázal
a
nám
to
ani
nenapadne
když
se
na
to
díváme
nebo
když
vo
tom
slyšíme.
ukázal
v
tom
podobenství
nebo
v
té
události
rozmnožení
chlebu
bylo
bylo
tam
několik
tisíc
lidí
a
on
z
několika
málo
chlebů
a
rybiček
rozmnožil
potravu
pro
všechny
to
je
schopnost
toho
klidu
základního
že
z
toho
se
pořád
všechno
rozvíjí
ale
nic
tam
v
tom
klidu
nebývá
rozumíte
jako
při
tom
rezonovány
chlebů
a
ještě
toho
hodně
zbývá
pro
ty
ostatní
co
přijdou
a
tak
dále
není
to
uzavřená
záležitost
nikdy
ne
uzavřená
záležitost.
Takže
vidíte
co
von
ježíš
kristus
všechno
prozrazoval
těmi
svými
zázraky
takzvanými
měl
na
mysli
zřejmě
také
ten
hluboký
smysl
to
těchto
věcí
takže
když
já
tady
říkám
že
ze
navodit
ten
klid
tak
nemám
na
mysli
jenom
zastavit
mysl
jako
třebas
radí
patandžali
pravé
soustředění
je
zastavení
změn
myslícího
principu
tohleto
nevede
k
vědomí
o
bohu
to
tedy
kdo
se
tohoto
chopí
a
myslí
si
že
dělá
jógu
zastavuje
mysl
tak
nakonec
jenom
iv
dříve
nebo
později
začne
civět
protože
nevydrží
být
vědomě
nečinný
to
nelze
takže
já
chtěl
říci
že
v
takovému
mertu
kdy
člověk
dělá
rozhodnutí
jak
budoucnosti
se
přiblížit
k
tomuto
bohu
který
je
klidem
Musí
najít
ve
svém
životě
způsoby
neříkám
systém.
se
tam
bude
soustavně
vracet
jestliže
cokoliv
vyplynulo
t
boha
všechno
vyplývá
z
boha
jak
to
co
je
stvořené
pořád
něho
vyplývá
tak
to
co
poznáváme
a
naše
poznání
a
naše
láska
všechno
z
něho
pořád
vyplývá
tak
taky
logicky
řečeno
je
možné
aby
to
do
něho
zase
se
vrátilo
jak
vracet
svoji
existenci
svou
lásku
své
poznání
bohu
když
platí
pravda
že
nic
vlastního
nemáme
že
všechno
je
nám
propůjčeno
co
můžeme
bohu
dát
když
všechno
z
něho
pořád
přijímáme
jenom
to
je
všechno
jí
ho
to
jenom
půjdeme
i
vzdávat
nemůžeme
čili
první
co
si
musíme
na
to
hnout
pro
budoucnost
nic
bohu
svého
nedával.
Nýbrž
jenom
jeho
připomínám
že
si
musíte
uvědomovat
spravedlivost
a
správnost
a
pravdivost
a
hlubokou
pravdivost
toho
podobenství
o
hřivnách
rodný
nám
hřivny
podobě
tohoto
života
to
není
naše
a
těm
do
svým
hospodařím
nebo
ne
propadal
a
nenapadlo
že
by
si
z
toho
něco
modli
přetváření
něte
si
nenapadlo
je
ať
nám
taky
do
buducnosti
napadne
něco
si
z
toho
přivlastnit
nesli
zatím
přivlastňovali
ale
ať
to
budoucnosti
už
neděláme.
Nýbrž
ať
to
vědomě
bereme
jako
hřivnu
z
rukou
božích
se
kterou
máme
hospodařit
čili
ať
to
bereme
zodpovědněji
ten
život
to
je
to
minimální
když
je
mé
něco
propůjčeno
tak
s
tím
přeci
nemohu
jednat
jako
když
je
to
moje
ať
to
dopadne
špatně
nebo
dobře
tak
jsem
jenom
moje
zmařil
ale
tady
když
promrhá
něco
co
mně
bylo
svěřeno
tím
způsobem
jednej..jednej
s
tim
jako
s
mým
si
přijdu
pro
vyúčtování.
Tak
v
tom
případě
musím
jednat
jinak
ne
ze
strachu
ale
pro
tu
moudrost
která
je
v
tom
že
opravdu
tomu
tak
je
já
to
s
tím
že
to
tak
správně
takhle
ne
jinak
čili
když
to
zjednoduším
a
řeknu
z
rukou
božích
všechno
brát
tak
možná
že
to
není
tak
sobotu
mylné
ale
v
podstatě
to
tak
je
já
samozřejmě
když
jednou
přijmu
hřivny
tento
život
z
rukou
božích
tak
si
neuvědomuju
že
ho
pořád
beru
to
není
tak
jednorázová
jako
v
tom
podobenství
tam
se
to
nedá
tak
říct
ne
ale
v
životě
lidském
to
vypadá
tak
že
pořád
beru
hřivny
který
každým
deset.
Beru
hřivnu-říkáme
život
od
boha
se
všim
co
je
na
tom
nabaleno
jestli
já
musím
novou
zodpovědnosti
a
nově
přistupovat
ke
každému
okamžiku
ano
musím
si
jednat
jako
s
prvním
okamžikem
kdybych
s
tímto
okamžikem
nejednal
jako
s
prvním
a
říkal
si
já
už
jsem
dosti
udělal
nebo
tento
okamžik
nestojí
za
tolik
abych
s
nim
jednal
jako
s
něčím
novým
a
tak
autem
nebo
naléhavým
nebo
tak
nutným
tak
to
by
byla
velká
chyba
tento
moment
přichází
od
boha
právě
teď
přichází
od
boha
a
velí
mě
jednej
sem
mnou
jako
se
z
přesnou
chybnou
ode
mě
a
ne
jako
se
svou
jestli
předtím
jednal
se
vším
jako
se
s
tím
dobře
to
už
se
za
tebou
a
to
jsem
neohlížej
to
bylo
teď
máš
jiný
názor
na
věc
a
začíná
jednat
jako
s
něčím
co
je
od
boha
a
to
znamená
aspoň
když
to
ze
začátku
nebude
líp
to
šup
než
kdyby
to
bylo
tvoje
protože
nemáš
zodpovědnost
jenom
vůči
sobě
kdyby
že
mám
zodpovědnost
vůči
bohu
a
co
je
to
zodpovědnost
vůči
bohu
je
zodpovědnost
vůči
prostředí
ve
kterým
žiješ
ať
je
to
prostředí
živé
nebo
mrtvé
neboť
to
také
pochází
od
boha
a
ono
se
to
ode
to
všechno
ve
vzájemné
styku
o
které
my
nemáme
ani
tušení
takže
když
my
s
tím
jednáme
s
tou
svou
částí
kterou
takzvanou
svou
kterou
jsme
získali
vod
boha
nic
vim
životem
tak
jako
že
je
to
od
boha
tak
ovlivňuje
me
dodá
se
jinak
než
že
ovlivňuje
me
také
ty
okolní
součásti
toho
toku
času
a
prostoru
který
koná
splyne
tou
svou
dobře
vybranou
hřivnou
já
bych
to
řekl
tím
dovětkem
k
tomuto
podobenství.
Že
ježíš
kristus
po
totiž
ten
hospodář
že
se
vrátil
abys
účtovat
s
těmi
si
učedníky
tak
ten
kdo
do
dostal
původně
pět
hřiven
tomu
bylo
svěřeno
pět
měst
třebas
pět
měst
svěřeno
pět
měst
to
znamená
rozšířil
svoje
panství
rozšířil
svojí
moc
člověk
tímto
způsobem
když
takhle
jedná
rozšiřuje
svoji
moc
má
kladný
vliv
na
celé
město
bych
tak
řekl
jestli
má
pět
hřiven
na
pět
měst
to
znamená
dělá
spasitelská
činnost
on
se
podílí
na
spasitelské
a
osvěcovací
činnosti
boží
rozumíte
a
člověk
bych
do
budoucnosti
neměl
myslet
na
sebe
jenom
než
by
měl
myslet
i
na
bližního
neměl
by
kázat
třebas
ten
jeho
úkoly
že
by
to
o
kolečka
káže
když
na
ní
úkol
ale
tím
že
žije
správně
že
bere
z
rukou
božích
tím
káže.
Já
jsem
například
ve
své
rodině
nikdy
nedokázal
do
roku
padesátjedna
pardon
že
se
padesát
jedna
nedokázal
jsem
je
přesvědčit
o
tom
že
moje
cesta
je
ta
správná
cesta
o
nic
odporoval
pochopitelně
manželka
zvlášť
ale
nepřekonal
se
k
ní
chodila
se
do
toho
kostela
a
tak
dále
normálně
žila
křesťanským
životem
ale
konečně
roku
padesát
jedna
se
přesvědčil
najednou
došla
přesvědčení
že
ta
moje
cesta
je
lepší
a
že
se
musí
přikročit
že
už
nesmíš
pro
manžela
nebo
pro
děti
nýbrž
pro
já
bych
to
řekl
lidově
který
to
všechno
svěřil
z
lásky
k
tomu
s
ohledem
na
toho
který
to
svěřil
ti
uče
ty
služebníci
kterým
byly
svěřeny
hřivny
v
tom
podobenství
ty
musí
mít
nějaký
poměr
k
tomu
svému
hospodáři
jinak
by
jim
to
byl
nevěřil
já
kdyby
by
mohli
hospodařit
s
věc
hřivnami
když
by
jim
nebylo
nic
do
toho
hospodáře
ti
museli
mít
kladný
poměr
k
tomu
hospodáři
a
ona
si
v
té
chvíli
udělala
daleko
lepší
kazí
poměr
hospodáři
a
říkala
ano
vy
jste
tady
od
boha
si
tady
od
boha
já
to
beru
od
teďka
vy
jste
tady
pro
mě
od
boha
a
já
vás
taky
tu
bohu
povedu
nebo
když
ne
vám
tu
schopnost
tak
budu
s
vám
jednat
jako
s
někým
do
taky
k
bohu
jde
a
ví
nebo
neví
ať
chce
nebo
nechce
to
je
jedno
já
jsem
přesvědčen
na
že
to
tam
vede
ne
jakmile
tohleto
řekl
a
jakmile
to
rozhodnutí
udělal
já
mě
jde
teďka
o
tom
převedli
vás
já
byste
podobné
rozhodnutí
třebas
udělali
rozumíte
mně
při
takových
le
příležitostech.
Když
toto
rozhodnutí
a
okamžitě
dostala
vedení
a
jestliže
to
vedení
nepromarnil
to
znamená
byla
ho
poslušna
tak
tak..tak
ji
to
vedlo
po
třicet
let
nebo-no
po
třicet
let
dál
k
té
blažené
smrti
kterou
prosím
blažené
smrti
při
tak
těžké
chorobě
jako
je
rakovina
při
které
se
umírá
ve
strašný
bolest
tech
jinak
že
ale
ona-zemřela
blaženou
smrtí
přesto
že
měla
občas
bolesti
a
tak
dále
se
byla
blažená
z
toho
důvodu
že
se
držela
této
devizi
se
hospodaří
se
životem
který
není
její
ano
to
přijala
jako
za
správnou
cestu
můj
život
není
mým
její
život
nebyl
jejím
a
od
boha
přichází
k
bohu
se
vrací.
pochopte
z
toho
podobenství
o
hřivnách
jednu
věc
ne
něco
dělat
nového
zase
hospodařit
novým
smyslem
když
třebas
si
se
se
hodinu
modlili
tak
nemá
smysl
dělat
rozhodnutí
od
teďka
se
budu
modlit
v
je
hodiny
nesmysl.
Ale
dát
v
té
modlitbě
a
všemu
jednání
nový
smysl
hlubší
lepší
já
jsem
tento
do
dosud
jsem
třebas
dejme
tomu
tu
a
tu
věc
dělal
pro
sebe
a
teď
chtěla
aspoň
s
ohledem
na
toho
učíte
je
že
to
boží
a
budu
tedy
s
tím
jednat
nově.
Nebudu
z
toho
ustupovat
pro
sebe
a
tak
mohl
ježíš
kristus
ve
chvíli
kdy
mluvil
o
spasených
jednoznačně
tvrdit
dali
jste
mi
píti
dali
jste
mi
jísti
na
čtyři
ste
mi
žaláři
nemocného
a
tak
dále
a
proto
dneska
vstupujete
na
věč
do
věčné
blaženosti
mohl
to
tvrdit
proto
tak
bezpečně
že
tito
lidé
to
nedělali
kvůli
sobě
nýbrž
kvůli
tomu
kdo
měl
žízeň
kvůli
tomu
kdo
měl
hlad
do
byl
nemocen
to
byl
žalářováni
že
ano
a
bez
ohledu
na
sebe.
A
takhle
máme
možnost
jednat
se
svým
okolím
toto
rozhodnutí
je
nejlepší
cestou
není
lepší
cesty
jedni
kristus
neukazoval
lepší
cesty
to
vůbec
žádné
jiné
cesty
neukázal
než
tento
a
nikoho
na
nikoho
jiného
neukázalo
jako
na
spaseného
než
na
takového
člověka
do
takhle
jedna
někdo
jiný
není
pro
něho
spasen
ne
ten
kdo
chce
pro
sebe
spásu
kdepak
ten
není
mezi
těmi
spasenými
tam
není
řečeno
ty
jsi
chtěl
pro
sebe
spásu
tak
proto
si
tady
kdepák
neměla
takhle.
Ale
abych
nebyl
tak
tvrdý
jeho
učedníci
až
asi
na
svatýho
jana
všichni
mu
přistupovali
proto
že
věřil
že
bude
končit
tak
že
že
bude
nutno
se
nějak
spasit
z
toho
konce
a
šli
za
ním
aby
byli
spaseni
tedy
a
oni
to
neměl
za
zlé
tímto
sobectvím
tímto
sobectvím
je
chytl
na
tom
sobectví
budoval
ale
hned
ze
začátku
mu
ubíral
naostro
ten
řekl
tak
teďka
nebudete
mysle
jedna
vlastní
spásu
kdyby
zároveň
taky
zároveň
taky
budete
myslet
na
pomoc
bližnímu
a
vedl
je
k
té
pomoci
bližního
vede
k
tomu
aby
milovali
sebe
jako
toho
bližního
aby
jim
záleželo
stejnou
měrou
na
vlastní
spáse
jako
na
dobru
děláno
pro
toho
bližního
a
jsem
se
mu
to
asi
za
tři
roky
tak
podařilo
víceméně
deseti
případech
tak
jsem
mohl
rozhodnout
že
je
zbaví
toho
dělat
něco
pro
sebe.
A
voni
vedle
toho
že
museli
soustavně
pomáhat
bližnímu
jenom
v
jedné
věci
dělat
něco
pro
sebe
že
chtěli
způs
a
s
ní
spásu
že
rodiny
opustil
tak
tam
už
pro
sme
nedělali
ale
vlastní
za
to
vlastní
spásou
šel
tak
se
jim
dal
potupně
popravit
pěkně
on
se
zmařil
sám
vědomě
nikdo
ho
neopravil
kdyby
mu
nedal
k
tomu
vyvalí
tak
nebo
dovolení
tak
se
to
nestalo
a
tím
je
zbavil
té
naděje
na
spásu
tím
je
zbavil
toho
že
už
nedělali
od
té
doby
nemohli
dělat
o
té
doby
pro
sebe
něco
a
pro
bližního
pro
sebe
už
nemohli
udělat
nic
protože
i
zkrachlo
to
jediné
co
je
zajímalo
spása.
No
a
v
tomto
stádiu
potom
mohli
přejít
na
seslání
ducha
svatého
to
už
já
tady
nebudu
dál
předvádět
protože
to
už
není
vaše
záležitost
o
to
se
stane
samovolně
protože
my
mate
to
cestě
když
takhle
jednáme
správně
proti
své
vlastní
vůli
na
stě
tak
může
mít
ze
začátku
touhu
po
spáse
nic
nevadí
ale
zároveň
musíme
milovat
bližního
stejnou
měrou
ne
víc
sebe
než
toho
bližního
a
stane
se
samo
od
sebe
to
že
ztratíme
tu
víru
jednoho
dne
v
tu
vlastní
spásu.
Ale
nestra
tíme
možnost
pomáhat
bližnímu
a
jestliže
přitom
sami
soudce
bez
naději
eště
budeme
pomáhat
tak
to
je
ten
moment
toho
překonání
sama
sebe
totálního
a
neboť
ježíš
kristus
ukázal
o
tom
kříži
že
přestože
umíral
tak
nezapomněl
na
matku
na
jana
kteří
přišli
pod
jeho
kříž
ne
a
tvůj
syn.
To
znamená
on
ten
okruh
všech
těch
věcí
na
tomto
světě
všech
ale
dosti
postavil
mimo
sebe
už
že
ale
nenechal
ho
roztrhaný
nebyl
ho
spojil
takže
při
všem
tom
dění
které
nám
připadá
jako
ztráta
naděje
ztráta
víry
nesmíme
přestat
spojovat
kruhy
co
k
čemu
patří
pomáhat
k
tomu
aby
to
k
sobě
patřilo
to
znamená
milovat
i
za
takových
okolností
to
je
ovšem
hrdinné
láska
a
ke
které
schopen
teprve
člověk
se
dostat
ocitne
na
kříži
bych
tak
řekl
a
z
milosti
boží
ale
to
všechno
přijde
samo
to
se
nemusíte
starat
zkrátka.
Předsevzetí
správné
na
takových
rozhraní
života
by
mělo
vypadat
tak
že
budu
méně
jednat
pro
sebe
to
znamená
aspoň
do
té
míry
jenom
pro
sebe
jak
pro
bližního
neboť
boha
třebas
nevidím
tak
bych
měl
předpokládat
že
to
bůh
který
ke
mně
přichází
v
podobě
bližního
a
jednat
vůči
němu
se
stavět
nebo
a
tím
zacházet
tak
jako
s
bohem.
Podívejte
se
říkáte
když
to
posloucháme
tak
se
zdá
že
by
se
to
dalo
uskutečnit
ale
potom
když
přijde
praxe
těžká
tvrdá
tak
je
to
těžší
než
jak
se
nám
to
zdálo
v
tom
křesle
při
poslechnu
ale
je
to
možná
proto
těší
že
se
nedovedete
opřít
o
ten
svůj
minulý
život
jak
jsem
vás
před
chvilku
o
to
žádal
podívejte
se
zdali
v
tom
podobenství
o
hřivnách
by
byl
býval
schopen
nějaký
ten
služebník
toho
hospodáře
hospodařit
správně
s
těmi
hřivnami
kdyby
byl
se
tou
nenaučil
dříve
dokud
hospodařil
třebas
jenom
proto
aby
dostal
plat
aby
za
to
něco
měl.
Aniž
sme
jednali
tak
abychom
za
to
něco
měli
a
tím
se
naučili
k
tomu
způsob
hospodaření
teď
jenom
k
tomu
dáváme
novou
vizitku
ne
nový
smysl
a
společným
stejně
a
čím
dokonale
jsme
se
naučili
třebas
mokrá
a
lidi
že
ano
třebas
říkám
to
je
v
podstatě
můj
případ
já
sem
lhář
osten
to
taky
loupežník
že
tak
pokud
jsem
se
dokonale
naučit
lhát
a
dokonale
naučit
doupata
teď
jakmile
poznávám
že
mám
jít
za
bohem
a
už
nemám
dal
loučit
a
nemám
dál
a
prohrávat
tak
já
tyto
schopnosti
se
kterými
jsem
zásadně
něco
dělal
a
dobře
se
mnoha
dobře
se
mnou
pil
nikdy
mě
ani
nezavřeli
jak
si
všímáte
tak
já
je
použiju
na
cestě
k
bohu
to
je
ramakrišna
to
skvěle
řekl
že
při
té
že
víc
se
dá
čit
zbavovat
ty
ta
se
dá
vyloučit
něco
že
a
nějaký
poklad
a
tu
svíce
hlavně
rozví
cenu
nezasívat
nedělat
tečku
za
dosavadním
život
ať
byl
jakýkoliv
vy
jste
maří
magdaléna
to
byla
prostitutka
a
jak
to
bezvadně
člověk
kristu
ji
obrátit.
Daleko
lépe
než
farizej
který
si
o
sobě
myslel
že
byl
dobrý
a
ještě
a
nebyl
to
si
vona
vo
sobě
my
se
nemohla
nevezme
si
o
sobě
že
jste
byli
dobrý
ne
važte
takhle
svůj
život
byl
dobrý
hodnoťte
ho
byl
a
naučil
mě
mnohým
zkušenostem
a
je
to
život
který
se
mnou
jde
jako
moje
vědo
už
do
budoucnosti
a
já
na
něm
budu
nový
hrad
hrad
božího
nitra
že
ano
a
to
bude
vono
tak
prosím
vás
nic
nového
nýbrž
jinak
tak
na
to
jít
ano
když
říkám
nově
jinak
tak
tím
nechci
říct
všechno
ostatní
potřít
všechny
metody
potřít.
Já
bych
si
vzpomněl
rád
na
slova
ježíše
krista
který
řekl
petrovi
byl
si
rybářem
a
lovil
si
ryby
využít
této
své
zkušenosti
že
si
lovil
ryby
pro
sebe
a
pro
svou
rodinu
budeš
lovit
duše
neudělal
z
něho
nic
jiného
než
rybář
ale
nebeského
a
tak
ať
jsme
čímkoliv
třebas
lupičem
tak
on
zná
musí
dělat
lupičem
nebeského
vezměte
si
okolností
boží
násilí
trpí
a
svým
dobýváno
proč
bychom
nemohl
vysloví
taky
opice
pohy
klidně
i
pro
lupič
je
cesta
k
bohu
připravena
protože
jim
kristus
neříkal
silu
piš
nechoď
ne
pojďte
ke
mně
všichni
a
já
vás
občerstvím.
Ne
nechtěl
napřed
na
něj
víru
nebo
tak
by
by
šli
tak
by
to
bylo
v
pořádku
je
kdyby
za
ním
šli
ovšem
to
znamená
zapřít
se
jestliže
někdo
lupič
tak
ne
si
nesmí
dále
hloubi
se
zapřít
a
těch
zkušeností
toho
lupičem
musí
použít
jinde
jinak
ne
tak
třeba
se
nám
se
naučil
bezvadně
lhát
a
používám
to
teďka
prohlášení
pravdy
že
ano
já
jsem
opravdu
naučil
bezvadně
lhát.
Říkám
to
otázku
jestli
to
možné
že
ti
svatí
kteří
měli
správný
vztah
věčnosti
daleko
správnější
než
my
ne
svatí
měli
tak
velké
utrpení
až
do
smrti
a
to
je
nepříkladné
že
to
by
mnoho
lidí
odradilo
taky
mnoho
ji
odradilo
řekne
já
nechci
být
taky
za
ty
držely
nechtěl
tolik
trpět
no
tak
je
to
správné
ten
názor
že
měli
lepší
představu
o
věčném
životě
a
víc
po
něm
toužil
než
my
a
to
bylo
podstatou
jejich
svatosti
že
už
se
nedovedli
jinak
chovat
než
jako
lidé
kteří
míří
k
vědomě
k
bohu
ale
sane
pokud
trpěli
pokud
netrpěli
tak
to
nebude
ty
ale
pokud
trpěli
co
nedovedli
nedovedli
nesedět
na
dvou
židlích.
Kdybych
se
modlil
tři
a
dvacet
hodin
za
den
a
to
bych
nevydržel
že
musím
taky
spát
a
jednu
hodinu
se
nemodlil
tak
sedím
na
dvou
židlích
je
tam
život
modlitby
a
život
světský
jednu
hodinu
když
se
krmím
nebo
tak
nějak
málokdo
z
nich
a
ty
kdo
to
pochopili
tak
to
už
netrpěli
málo
dost
z
nich
pochopil
že
celý
život
pochází
od
boha
pořád
z
něho
pyšní
věřil
na
báni
tento
stvořil
a
potom
od
toho
vod
utekl
tak
to
není.
Že
když
voni
myslí
teď
tu
schopni
třebas
myslet
na
boha
nebo
nic
k
bohu
tak
je
to
síla
boží
která
jim
to
umožňuje
a
kdybych
chvilinku
přestala
plynou
tak
by
neměl
nejmenší
tou
po
bohu
a
vůbec
nemě
neměl
ší
zdání
o
tom
co
mají
dělat
toto
jim
chybělo
tato
do
myšlená
emanační
teorie
že
všechno
od
boha
pořád
pochází
všechno
ne
jednou
po
šlo
že
šest
dní
něco
tvořil
a
pak
si
lehl
na
obe
ne
a
odpočíval
to
ne
šest
dní
tvůrčích
pořád
probíhá
kde
odpočinku
také
probíhá
a
božího
a
kdyby
tento
den
odpočinku
probíhal
kdyby
tam
nebyl
ten
odpočinku
to
toho
klidu
ten
moment
klidu
tak
by
se
do
něho
vůbec
nemůžeme
vrátit.
Ale
že
ten
klid
tady
je
tak
my
máme
možnost
projít
všemi
šesti
dny
stvořeného
znovu
si
to
rekapitulovat
a
projít
do
toho
klidu
prosím
to
neříkám
jenom
tak
jestli
bych
to
vymyslel
ale
když
bychom
se
poradili
z
lékaři
z
biologii
tak
bych
vám
řekli
v
lidském
mateřském
těle
probíhá.
Vývoj
toho
zárodku
který
přesahuje
třebas
milióny
let
ano
se
tam
ten
zárodek
jeví
na
potřeba
napřed
jako
buňka
potom
se
dělí
a
jak
to
všechno
postupovalo
potom
je
jako
živočich
mužský
a
potom
jako
pozemský
a
až
se
z
toho
člověk
nakonec
takže
my
jsme
třebas
miliony
je
prodělali
za
devět
měsíců
mateřském
těle
miliony
jsme
tam
prošli
tou
vývojovou
cestou
a
na
nás
se
teďka
chce
abychom
v
této
vývojové
cestě
organicky
pokračovali
abychom
v
tom
lidském
v
tom
stádiu
lidského
vývoje
nebo
v
té
epizoda.
I
člověka
to
ději
člověk
šli
dál
a
přešli
z
a
ten
děj
dostali
se
za
děj
zase
k
tomu
zdroji
abychom
z
časoprostoru
přešli
do
bezčasovosti
to
se
dá
za
život
strhnout
a
na
vocas
právě
podal
tam
dost
jako
by
si
správný
a
toto
ty
světci
přestože
věřili
na
jediný
život
přestání
nevěděli
že
celý
život
pochází
od
boha
a
tedy
celým
životem
taky
musí
jít
kdyby
něco
malinko
vynechali
z
toho
života
tak
sedí
na
dvou
židlích
a
to
je
to
co
ježíš
kristus
má
nejvíc
za
zlý
každém
člověku
neseďte
na
dvou
židlích
bylo
pán
nelze
sloužit
vy
nemůžete
dělat
světskou
věc
a
zve
duchovních
věc
to
nejde
pá
život
musí
být
duchovní
anebo
světský
no
tak
ale
jedn
z
tom
buď
studený
anebo
horký
ale
byla
prostředek
nějaký
to
ne
to
nejde
se
nikam
člověk
nedohrabe
rozumíte
mně
čili
toto
jim
vlivem
tradice
kterou
uctivě
uznával
jak
která
byla
chybná
kterou
žádný
svatý
neukrad
nýbrž
nešikové.
Kterou
kterým
způsobem
který
takovým
že
to
pozměnila
učení
ježíše
krista
tak
oni
se
toho
drželi
že
věřil
ji
že
že
to
byli
dobří
lidé
nebo
vědomí
nebo
mudrci
kteří
to
před
do
plnili
tak
ježíše
krista
otočil
doplnili
špatně
a
voni
tím
hrozně
trpěli
čili
nevědomost
hříchu
nečiní
neměli
ale
strašně
tímto
rozumíte
vědomostí
se
hrozně
trpí
a
od
toho
se
nedá
osvobodit
ani
svatý
rozumíte
mi
to
tačil
mít
dojem
že
ta
poučenost
je
tedy
tím
hlavním
co
chybělo
není
to
pravda.
Být
poučený
to
je
viveka
které
mít
schopnost
jak
to
je
a
proč
to
tak
je
porozumět
věci
to
je
velice
vzdálená
záležitost
od
vairagia
od
uskutečnění
toho
co
jsme
použili
jestliže
více
toho
víme
tak
máme
větší
zodpovědnost
jako
když
máme
více
hřiven
takže
je
nebezpečí
a
reálné
že
čím
to
budeme
vědět
a
čím
méně
toho
použijeme
anebo
nebe
schopni
tak
tím
víc
se
přibližujeme
k
tomu
člověku
z
podobenství
o
hřivnách
který
zakopal
s
jinou
a
ty
konce
sou
ještě
horší
než
u
toho
svatýho
který
jenom
trpěl
ale
budete
mě
uveden
do
temnot
vnějších
to
znamená
je
zase
hloupý
na
se
jim
čemu
nerozumím
když
toho
nepoužil
tak
je
mu
to
vzato
i
s
tím
poznáním
které
by
z
toho
mohlo
pocházet
rozumíte
mně
kdežto
k
tomu
svatýmu
nebylo
nic
vzato
ten
jenom
z
nevědomosti
trpěl
ano
ale
nebylo
mu
nic
za
to
protože
on
toho
chtěl
používat
jak
k
tomu
rozuměl
tak
to
používal
ne.
To
se
běžně
dobře
upřímně
všestranně
stoprocentně
lidsky
jak
mu
to
šlo
že
že
si
myslel
je
život
světský
toho
se
musím
vzdát
když
o
duchovní
tomu
se
musím
věnovat
co
je
světského
před
bohem
kdyby
takhle
byl
ježíš
kristus
myslel
tak
se
neuvalil
maří
magdalény
tak
se
neudělal
toho
hlas
tou
na
a
sukničkář
matouše
toho
celník
co
by
se
byl
neuvalil
a
on
toho
matouše
a
to
z
nejlepších
svých
učedníků
že.
No
řeknu
tohleto
dovětkem
že
já
myslím
tím
viveka
tím
ve
ka
nemyslím
poznání
s
k
nich
nebo
studiem
nýbrž
poznání
živé
takové
jako
jsem
dostal
to
oni
věku
co
je
správné
a
co
je
nesprávné
asi
tak
jo
když
člověk
ví
co
je
správné
tak
mám
k
tomu
taky
takovýmto
způsobem
řek
bych
nad
lidským
když
ví
co
je
správné
když
ku
to
rozum
neřekl
ano
to
je
správné
například
dejme
tomu
tomu
svatému
petrovi
neřekl
rozum
že
vedle
něho
si
chodí
syn
boží
to
mu
řekl
duch
když
mu
to
takhle
řekne
tomu
člověku
ten
duch
že
s
seznámí
s
podstatou
věci
tak
je
to
závazné
a
jestliže
on.
Nějakým
způsobem
třebas
lenivosti
tišinou
to
vyhlazeni
ost
neboť
si
říká
už
jsem
starý
nebo
už
sem
neschopný
tak
nějak
nebo
já
jsem
nemožno
já
jsem
na
to
slabý
abychom
abych
to
uskutečňoval
to
znamená
to
si
to
sebe
přeceňuje
v
tomto
případě
když
se
člověk
takhle
přeceňuje
mysli
myslí
že
podceňuje
že
člověk
takle
přesune
tak
podceňuje
při
tom
tu
moc
boží
která
by
v
něm
lap
lovit
že
ano
a
tam
může
za
něho
udělat
všecko
když
se
o
ní
umí
opřít.
A
s
ní
to
dělá
tak
je
velice
blízká
vairagia
k
tomu
viveka
a
viveka
může
být
tedy
opravy
prokletím
to
schopnost
něco
poznávat
vyšším
způsobem
prokletím
pro
člověka
když
to
neuskutečňujete
to
být
velice
známé
nejenom
vod
tý
vairagia
ale
vůbec
od
veškerého
pokroku
lidé
kteří
pochopili
mnoho
věcí
a
neuskutečnil
ty
způsobili
hrozné
z
matky
na
celém
světě
vy
jste
šedá
eminence
a
jiným
to
pochopila
mnoho
věcí
ale
neuskutečnil
nebo
skutečně
a
nepravým
způsobem
po
svém
vložila
toho
svou
vlastní
vůli
a
to
je
chyba
ma
se
vzdát
sebe
francouzka
si
myslel
že
odtamtud.
Zde
spása
světa
že
ne
vod
boha
předtím
totéž
udělala
abych
nemluvil
proti
že
de
eminence
předtím
totéž
udělal
třebas
svatý
bernard
kde
je
vody
to
pořád
druhou
válku
křížovou
musím
to
byl
vynes
největších
extatiků
evropských
a
von
se
dopustil
této
veliké
chyby
svou
viveka
takhle
špatně
použil
tady
v
křižovat
napsáno
miluje
li
kdo
kohokoliv
na
světě
více
než
boha
nemůže
dojít
až
k
ukřižování
všeho
lidského.
Tak
nejsnáze
ozvalo
vysvětlit
pochopitelně
z
těch
událostí
okolo
smrti
vše
krista
když
ten
svatý
petr
miloval
sebe
víc
než
ježíše
tak
se
se
vyhnul
tomu
že
ho
taky
neli
ne
a
neuchovalo
ježíšem
tomu
se
vyhnul
když
mu
tam
ta
dědečka
řekla
a
zdalipak
ty
se
taky
nechodil
s
tím
ježíšem
víte
tak
jak
si
na
povědomí
a
už
by
ho
byli
chytli
odpoutá
takle
zapřel
že
jsem
měl
radši
než
toho
ježíše.
A
zakokrhal
koho
dřív
než
koho
zakokrhá
třikrát
mě
zapřeš
tohle
ten
koho
to
je
lidský
rozum
než
mu
to
na
rozum
přijde
že
dělá
chybně
tak
kolikrát
to
dlouho
trvá
vám
přitem
sebe
lásce
se
nerad
z
rozumem
kdyby
se
radil
tak
moh
hlavní
krevní
řekl
děláš
špatně
rozum
není
špatné
světlo
jenom
to
je
velice
dobré
semeno
m
že
člověk
se
má
tak
dalece
rád
že
rozum
taky
vod
bývá
že
si
myslím
že
to
špatný
rádce
někdy
v
něčem
protože
mu
radí
něco
co
co
mu
není
přilepí
jemné
tomu
člověku
a
to
je
příklad
přímo
přiklad
jenomže
řekněte
si
ale
dobře.
Že
každý
se
ne
ocitneme
tváří
v
tvář
umělec
byli
si
kristu
abychom
mohl
takle
zapřel
v
se
leta
ke
snadno
přesvědčit
o
tom
že
sem
máme
radši
než
jeho
ale
ono
je
to
trošičku
jemnější
tohleto
záležitost
tíž
pochopitelná
než
běžně
jak
sebe
mám
rád
snadno
člověk
nepochopí
takhle
tady
by
to
pochopil
ten
petr
to
pochopil
zase
se
se
měl
radši
než
toho
ježíše
to
je
jasný
a
my
máme
toho
boha
rádi
jít
a
ne
sebe
a
to
už
je
tíž
pochopitelné.
My
ho
nemáme
rádi
tak
konkrétně
jako
sebe
to
znamená
jinak
mi
ho
třebas
máme
rádi
moc
né
ale
i
to
způsobuje
že
se
s
ním
nemůžeme
setkat
a
že
nemůžeme
přejít
přes
ten
kříž
a
že
se
nemůžeme
do
tomu
věčnosti
já
uchy
při
této
příležitosti
uvádím
příklad
ze
široký
básně
o
i
v
finance
na
tady
dělá
manžela
bitvě
s
nějakými
těmi
méně
nebo
tak
nějak
a
byla
sama
doma
a
její
manžel
byl
stokilometrů
taky
ho
metrů
pryč
a
najednou
její
manžel
tam
vstupuje.
A
a
říká
a
on
to
byl
zes
který
pokoušel
bůh
který
pokoušel
říká
ten
zes
tak
manželko
už
je
tady
máš
máš
země
radost
a
ona
říká
manželi
si
to
ty
mi
to
jasné
ale
já
nevím
proč
ale
tím
nemám
sto
bez
tu
radost
nemá
sebe
to
potěšení
jako
když
jsem
se
s
tebou
stýkala
dříve
dokud
si
nebyl
v
té
bitvě
ne
že
bych
se
chtěla
podezřívat
že
se
nějak
převažuje
nebo
tak
nebo
že
mě
nemáš
rád
když
si
vážil
tak
daleko
cestu
z
té
bitvy
až
jsem
tak
zaručeně
mě
chtěl
se
ukázat
že
na
mě
myslíš
ale
a
se
u
řekl
dost
to
je
to
co
vás
lidi
oddaluje
od
nás
bohy.
Vy
nás
nemilujete
tak
konkrétně
jako
milujete
sebe
že
ano
my
musíme
konkrétně
milovat
boha
to
znamená
proto
na
myš
kristus
ukázal
cokoliv
učiníte
nejmenšímu
z
bratřích
mých
městem
učinili
z
té
ta
konkrétní
této
kokr
milování
boha
musíme
konkrétně
prokazovat
že
tady
jsme
nejenom
pro
sebe
jestli
jenom
měrou
třebas
víc
to
on
nechce
tady
říkám
že
nesmlouval
víc
sebe
než
ne
ale
když
by
to
bylo
stejně
nedal
nevadí
jo
a
bylo
by
lépe
kdybychom
miloval
toho
boha
ví
samozřejmě
kdybychom
zapomněli
na
sebe
aspoň
v
té
chvíli
ten
bližní
potřebuje
pomoct
tak
musíme
zapomenout
je
na
sebe
že
ano
v
tom
případě
výjimečné
abychom
vůbec
tu
pomoc
mohli
udělat
že
by
řekli
co
co
kdybych
si
přitom
pořád
myslel
na
sebe
tak
bych
třebas
neprovedl
protože
jsem
se
vystavuje
třebas
nějakým
unesení
přitom
ne.
To
tak
na
to
musím
zapomenout
a
musím
za
tím
bližním
jít
a
ne
mu
pomáhat
no
a
to
je
ta
konkrétní
to
je
ten
konkrétní
vztah
k
bohu
zapomenout
na
sebe
a
pomáhat
přitom
jako
bych
já
ničím
nebyl
při
tom
dyť
my
spějeme
k
tomu
abychom
byli
ničím
jenom
nic
se
setká
s
nic
přirozenosti
boží
že
je
jak
říkal
eckhart
a
při
této
lásce
bližního
bez
ohledu
na
sebe
to
znamená
naprosto
nezainteresované
ne
kšeftařská
že
ano
tam
se
stýkáme
konkrétně
s
bohem
a
proto
pro
takového
člověka
je
připraveno
spása
rozumíte
mi
tak
jsem
to
myslel
a
říkám
tady
jsem
říká
v
té
křižovatce
stě
tohleto
můj
dali
ježíši
než
mi
není
nic
se
nejí
než
setkání
s
tebou
ať
sem
ochoten
pro
ně
učinit
vše
ať
jsem
ochoten
vydat
ze
sebe
vše
vzdát
se
všech
citů
a
všech
vztahů
ke
stvořenému.
To
je
velice
těžko
pochopitelné
já
chápu
že
je
to
správné
ale
takhle
to
říct
to
bych
toho
to
sem
utratil
radí
střelil
protože
tomu
rozumět
ale
já
jsem
si
uvědomoval
při
té
své
cestě
že
jde
opravdu
o
to
vzdání
se
člověka
nebo
jeho
mysli
nebo
jeho
vůle
záži
se
všeho
stvořeného
a
toho
co
je
mu
nejbližší
jeho
vlastního
já
kolikrát
já
nevím
je
co
nemám
třebas
přesně
spočtěno
a
já
říkám
dycky
čtnáct
krát
že
jsem
utekl
z
toho
kdy
si
mě
pán
bůh
bral
za
cenu
že
už
já
nebudu.
Já
jsem
si
říkal
to
ne
já
chci
být
ale
já
jsem
si
neuvědomoval
že
mě
ubírá
o
to
stvořené
abych
se
mohl
dostat
k
tomu
nestvořenému
to
tam
to
poznání
o
člověku
chybí
v
tomto
momentu
takže
já
jsem
s
hrůzou
utíkal
z
těch
vil
kde
si
mě
bůh
bral
k
sobě
to
bylo
že
z
roku
třicet
třicet
let
předtím
koncentrace
protože
von
centrem
když
si
mě
konečně
vzal
k
sobě
už
před
koncentrákem
tak.
Sám
jsem
to
nedokázal
nýbrž
ve
společnosti
s
jiným
člověkem
o
kterém
jsem
si
myslel
že
mě
k
tomu
dopomohla
ano
čili
zase
to
nebylo
úplné
vzdání
se
všeho
stvořeného
protože
se
opíral
o
stvořeného
člověka
že
se
opírat
jenom
o
boha
a
proto
tuhletu
toto
vnitřní
poznání
které
jsem
tím
získal
to
jsem
vám
mockrát
ty
to
nebudu
tady
opakovat
leda
potom
mimo
pásku
sem
musel
potom
zopakovat
ještě
jednou
bez
utečte
mimo
modlitbu
to
jsem
provedl
v
modlitbě
a
potom
mimo
modlitbu
teprve
poprvně
v
koncentráku
kdy
jsem
se
vzdal
vlastního
života
konkrétně
dal
vlastního
života
to
znamená
všeho
stvořeného
co
ještě
zbývá
šedá
vlastního
života
ne
všeho
stvořeného
čili
je
to
úplně
pravda
jenom
že
to
potřebuje
takovým
nějaké
vysvětlení.
Tak
se
divím
tomu
auto
že
byl
toto
schopen
napsat
bez
podívej
se
v
celku
to
všechno
sem
ti
řekl
je
vít
ka
aby
se
člověk
zaplétá
do
času
a
prostoru
jiným
způsobem
než
dosud
aby
věděl
že
je
pohybovou
částí
toho
co
tady
bylo
jmenováno
že
ji
klidu
části
že
tedy
musí
být
v
pohybu
ale
že
má
ten
pohyb
řídit
tedy.
Vrátit
se
od
nařízeno
pohybu
k
řízené
pohybu
a
jestliže
vím
že
většina
pohyb
ve
mně
existující
se
řídit
nedá
pak
je
taky
nutné
vědět
například
v
pohyb
a
tomu
ve
mně
nebo
tak
po
něm
tak
musím
také
vědět
že
když
se
začne
řídit
to
co
je
vrcholem
duševní
činnosti
že
to
ovlivňuje
i
ty
pod
vědomé
činnosti
i
to
normálně
neviditelný
pohybový
všechno
co
v
člověku
je
a
to
jsem
ti
chtěl
říct
že
tam
má
souvislost
jedno
s
druhým
a
že
se
nesmí
podcenil.
Text view •
Help