Waveform view
78-Kaly-CD11-tr02
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Na
duchovní
cestě
platí
že
bůh
je
vědomí
nade
vše
obsáhne
a
nadevše
bystré
do
všeho
pro
ni
kající
a
jestliže
mám
se
s
tímto
vědomím
které
obsahuje
všecko
a
přeci
všecko
jiné
vědomí
které
se
kde
vyskytuje
třebas
naše
vědomí
že
se
s
tímto
vědomím
třis
spojit
tak
se
musím
jak
je
to
lidsky
vůbec
nejvíc
možné
připodobnit
této
bystrost
této
pozornosti
této
uvědoměl
nosti
čili
si
že
já
například
konám
nějakou
modlitbu
která
mě
odvádí.
Opačným
směrem
než
k
tomu
by
stromu
uvědomění
si
toho
co
já
dělám
tak
je
to
modlitba
špatně
určena
a
špatně
prováděna
nejenom
určena
ale
prováděná
protože
on
nemusí
být
třeba
špatně
dycky
určená
ale
špatně
prováděná
totiž
v
každé
duchovní
cvičení
se
pozná
že
úspěšné
tím
že
rozšiřuje
nebo
každá
malovat
se
pozná
že
úspěšná
tím
že
rozšiřuje
moje
vědomí
jak
tomu
svatá
terezie
říkal
dilatatio
mentis
rozšiřování
mysli
a
můžete
klidně
každý
z
vás
a
to
je
obecná
da
ať
je
to
jakákoliv
modlitba
o
ní
říct
že
je
má
spojovací
charakter
nebo
že
vede
ke
spojení
s
bohem
naprostou
jistotou
podle
toho
jestli
ona.
Vás
z
byste
jestli
pluje
vaší
pozornost
jestli
vaši
poutanost
zvyšuje
jestli
když
je
vaší
nutkavost
naléhavost
to
té
chvíle
jestli
povznáší
vaší
mysl
k
bohu
jestli
neupadá
při
tom
úroveň
vašeho
myšlení
to
je
pravá
modlitba
která
třebas
jenom
nepatrně
se
zvyšoval
ale
to
je
ta
pravá
úroveň
modlitby
která
vede
ke
spojení
ale
jestliže
vás
odvádí
k
nějakému
mechanickému
přeříkávání
něčeho
a
když
to
otčenáš
nebo
písmena
nebo
cokoliv
tak
té
cesta
zpět
od
boha
to
je
jenom
tří
sání
do
svědomí
útlum
svědomí
bych
tak
řekl
nějakými
pilulky
které
neléčí
nýbrž
jenom
utlumuju
a
to
platí.
O
všech
duševní
chorobách
do
kterých
se
tímto
způsobem
dostáváte
že
samotné
medikamentózní
léčení
neprospívá
je
třeba
psychoterapie
při
tom
a
jak
to
není
správně
zkombinováno
tak
to
nevede
k
žádoucím
výsledku
nebo
jenom
dočasnému
výsledku
protože
například
písmenová
cvičení
ze
začátku
i
o
člověk
já
vedou
tak
to
někam
vede
pak
se
výsledky
zastaví
protože
vono
toho
toho
vložil
a
z
toho
si
vybral
to
do
toho
vložil
nebo
několikrát
sobě
více
ale
více
z
toho
nemohl
vydobýt
protože
on
haslo
přitom
on
se
stal
mechanickým
všechny
věci
se
velice
záhy
zmechanizuje
když
to
nechám
takovýhle
mechanický
průběh
tak
myslím
že
by
bylo
dobře
odpověď
na
otázku
jaký
je
rozdíl
mezi
cit.
A
láskou
a
ta
otázka
byla
takhle
kladena
když
není
přesně
položen
ale
já
odpovím
tak
jak
byla
kladná
uvedu
jiná
pravou
míru
tu
otázku
člo
tož
láska
jaký
definoval
ježíš
kristus
svým
životem
svým
podobenstvími
a
svým
příkladem
především
a
potom
požadavkům
na
lásku
k
bohu
a
bližnímu
nám
řekl
že
láska
má
v
podstatě
čtyři
složky
cit
to
znamená
veškerým
srdcem
svým
potom
mysl
zaujme
mysl
to
je
tím
mysli
zaujetí
duše
to
znamená
veškeré
činnosti
duševní
která
je
která
je
podkladem
pro
jakoukoliv
činnost
hmotnou
i
duševní
a.
Veškerou
silou
to
znamená
dá
do
toho
páru
nech
tak
to
je
zaujetí
to
je
tedy
opravdu
celá
láska
takle
ale
zatím
to
ty
ty
tři
složky
veškerou
duší
svou
ze
všeho
veškerou
myslí
svou
veškerou
silou
svou
mohl
být
splněny
a
prováděna
soustavně
bez
mezer
tomu
mohu
dospět
ne
jsem
životě
nemohu
nikdy
dospět
k
tomu
abych
citem
citově
ustavičně
miloval
protože
cit
má
tu
vlast
když
s
veškerým
srdce
miluju
jak
nás
tomu
nabádá
tak
to
jde
filmu
a
nejde
to
pořád
protože
srdce
se
unaví
srdce
je
nástroje
totiž
cit
je
nástroj
který
chvilinku
tady
je
za
chvilinku
nevíme
kam
se
po.
Tě
už
tady
není
čili
jestliže
bych
měl
s
veškerým
srdcem
svým
tam
to
znamená
jestliže
by
mě
nějaký
cit
popadl
tak
měl
by
to
být
cit
tak
komplexní
že
bych
mu
celí
propadl
celý
by
se
mu
věnoval
celou
celobytostně
to
je
ovšem
třebas
jenom
chvilku
ale
to
je
nedostačující
to
tedy
není
celá
láska
kromě
toho
city
mohou
být
i
negativní
to
znamená
já
mohu
přejít
citu
pozitivního
lásky
mu
při
tyto
negativním
nenávisti
nebo
odporu
nesnášejí
k
náladovost
a
tak
dále
a
to
všechno
citová
povaha
přináší
čím
někdo
citověji
založený
tím
snáze
upadá
šla
do
zármutku
nebo
do
radosti
kdežto.
Méně
citově
založený
lidé
těžko
se
příliš
mnoho
rmoutí
když
se
příliš
mnoho
radují
a
tak
dále
já
to
nebudu
dál
rozvádět
to
je
nám
všechno
známe
čili
opřít
lásku
ocit
je
možno
jenom
nějaké
chvilkové
přípravě
k
něčemu
co
se
vest
neobejde
nebo
co
by
znamenalo
že
by
se
vůbec
ne
povedlo
tak
třeba
příprava
blízká
nějaké
vnitřní
modlitbě
může
mít
i
tomu
povahu
že
já
rozplamenilo
svou
lásku
citovou
bohu
a
pak
se
pustím
do
té
míří
modlitby
a
to
mohu
dělat
tu
přípravu
to
rozplamení
udělat
pomocí
třebas
rozjímání
ne
nebo
nějakou
činností
láskyplnou
a
tak
dále
tím
se
to.
Může
rozdmychá
podívejte
se
potupy
a
podobně
tak
je
to
rada
která
je
správná
za
určitých
okolností
já
bych
řekl
indických
ale
nikoliv
za
daleko
točí
život
než
je
u
nás
aby
člověk
byl
tak
citoval
žen
jako
u
nás
tak
by
se
musel
úplně
vypotřeboval
jestli
si
ten
si
vviděli
hrozné
případy
sociální
bídy
a
všeho
ti
kdo
tohleto
dávali
dohromady
tak
je
měli
ty
poměry
před
sebou
kdežto
ježíš
kristus
měl
poměr
jiné
před
sebou
on
přišel
k
zarmoucený
jako
takovým
a
radil
abychom
se
radovali
za
duším
a
abychom
se
rmoutil
se
zarmoucený
mi
plakal
spasiti.
Přímo
řekl
čili
on
neříkal
k
té
své
city
a
naopak
sám
ukazoval
přímo
lapidárně
že
citům
jak
se
zdálo
podlehl
a
že
se
jim
nebránil
tebe
tomu
proč
on
potřeboval
slzet
na
lazarem
který
zemřel
když
dobře
věděl
že
v
hořící
a
proč
se
ze
protože
ty
dvě
sestry
k
němu
přišli
a
řekl
mu
pane
kdybys
tam
byl
býval
zůstal
jak
jsme
těch
se
si
přáli
tak
by
tomu
bylo
bývalo
nedošlo
ale
že
si
odešel
našla
zase
že
a
při
tom
při
těch
slovech
ježíš
zaslzel
protože
se
mu
že
o
těch
plačící
set.
Er
chápete
to
ne
toho
lazara
o
tom
moh
věděl
že
ho
vzkřísí
té
dobře
na
mysli
tohleto
co
vám
říkám
čili
on
se
nevracel
citem
nějak
do
minulosti
že
von
zemřel
ale
on
viděl
před
sebou
plačící
ženy
a
připojuje
se
k
jejich
pláči
a
to
od
nás
e
já
si
myslím
s
minulostí
musíme
umět
zacházet
zvláštním
způsobem
je
tak
je
nám
velikou
zatěžký
budete
zacházet
jinak
z
minulosti
si
jít
veškeré
poučení
ale
přitom
na
ní
zapomenou
disponovat
se
jí
poučit
nezapomenout
nic
co
mě
z
minulosti
poučuje
o
velká
chyba
pro
také
popisuju
tak
zlo
vě
dotahl
tam
mě
po.
Je
ale
jakmile
mně
to
po
učí
jakmile
si
z
toho
jemu
konkrétní
poučení
okamžitě
odstupuju
od
myšlení
nám
na
minulost
a
jsem
v
přítomnosti
ve
které
vyvozuji
z
tohoto
poučení
důsledky
ještě
opatrně
ji
se
musí
zacházet
s
budoucností
protože
na
to
nebudu
tuto
radu
se
vůbec
nebudu
dál
si
ten
a
tak
strhovala
vá
ale
důležité
je
totiž
umět
žít
v
přítomnosti
a
proto
co
budu
všímat
jenom
toho
co
se
jí
týká
praha
třicátého
září
tisíc
devět
let
sem
se
o
podívejte
se
tady
mám
námitky
řekněte
i
ještě
nou
poznání
ke
kterému
dospívá
člověk
musí
být
rozdíl.
Ne
podle
člověka
neboť
každý
jsme
jiný
a
tedy
také
dospíváme
k
jinému
poznání
to
zdánlivě
je
pravda
úplná
ale
ve
skutečnosti
tomu
tak
není
protože
za
prvé
sme
jenom
málo
o
sebe
odlišný
a
málo
se
naše
poznání
jednoho
liší
od
druhého
kdyby
tomu
bylo
jinak
tak
bychom
nebyli
schopni
takzvaný
vědeckých
názorů
to
na
ten
že
se
jenom
vhodnou
na
určité
úrovni
myšlení
tuto
není
ano
to
vysoká
úroveň
ale
je
to
utíkali
do
toho
času
blesk
protože
tam
se
dostali
právě
a
on
to
všichni
vezme
jako
horka
na
krámu
že
jo
ale
nebyl
by
schopni
kdyby
kdyby
nebyli
na
té
úrovni
totiž
mají
menší
kvocient
tak
to
neberou
ne
a
tak
dále
ale
protože
ale
jsou
to
lidé
můžeme
říct
že
jedno
všem
těm.
Tu
druhu
nebo
malinkým
změnám
poznání
podle
prostředí
kterým
se
to
promítá
že
že
se
to
liší
tak
přesto
jenom
tak
nepatrně
že
v
podstatě
lékař
jako
lékař
biolog
jako
biolog
když
to
z
zvládl
tu
svou
látku
ne
v
podstatě
sice
mario
individualitu
ale
ty
jsou
lékaři
kdy
jsou
biologové
ty
jsou
matematici
a
to
já
dále
podívejte
se
tohleto
je
velice
důležitá
věc
toto
slovo
lidský
oni
se
lidsky
dostali
na
určitou
úroveň
která
toho
času
je
lidsky
nepřekročitelná
říkáte
my
všichni
a
tam
narážíme
na
určité
axiomy
o
kterých
se
nepřemýšlí
které
se
předpoklad.
A
tady
je
a
to
dokonce
matematice
bylo
metry
všude
to
tak
takže
trvám
a
na
tom
aby
si
pamatoval
slovo
lidské
lidské
poznání
lidské
poznám
ním
nesčíslné
mnoho
variant
ale
drobných
variant
takže
když
vychází
lidé
z
jedné
školy
tak
jsou
si
podobní
třebas
jako
velice
velice
bych
tak
řekl
že
jsou
z
jiné
školy
tak
se
ho
se
podobní
to
učiteli
v
té
jiné
škole
to
je
některých
oborech
přímo
dramatické
todleto
třebas
psychologie
ty
jsou
poznamenání
těmi
psychologie
vedou
cení
pracovník
a
jinak
a
i
v
lékaři
to
platí
že
je
se
drží
určitého
formátu
který
uznávají.
Ale
teď
mi
tady
tou
tímto
poučováním
vedeme
k
přechodu
z
lidského
božímu
nebo
nadlidskému
poznávání
na
druhé
straně
tedy
tak
musím
říct
za
námi
ačkoliv
jste
špatné
to
takhle
říkat
to
není
ani
ale
je
to
na
naší
úrovni
je
také
nějaké
poznání
my
si
nesmíme
o
sobě
myslet
že
my
jsme
nejvyšší
metabolizmus
že
jo
nad
ním
už
nic
není
jestliže
existuje
nějaké
řek
bych
absolutně
jí
poznání
než
je
naše
relativní
tak
pak
samosebou
můžeme
říci
že
je
možno
za
určitých
okolností
se
k
němu
povznést
a
tu
je
třeba.
Na
úrovni
lidského
poznání
dosáhnout
všeho
co
se
lidsky
dá
poznat
a
v
tohoto
bodu
že
jedině
možno
přejít
dál
na
vyšší
úroveň
že
z
jiného
bude
to
nesmírně
těžké
ba
řekl
bych
nemožné
a
já
jsem
to
převedl
do
zcela
konkrétních
závěru
v
té
své
předešlé
přednášce
kterou
teď
byl
opakovat
že
například
já
budu
mluvit
svatým
no
otcově
a
potom
to
obrátím
na
zvířata
že
například
člověk
když
koná
nějakou
jedno
ducho
práci
které
se
z
mocní
velice
snadno
nepotřebuje
se
k
tomu
příliš
mnoho
zapřít
nebude
se
moci
nebude
se
to
musí
nutit
a
dvou
k
tomu
ze
sebe
toho
moc
vydat
ale
jestliže
to
nějaká
velice
složitá
záležitost
ať
už
vědecká.
Nebo
technická
nebo
dokonce
i
menální
kombinovaná
s
nějakým
rozumování
tak
on
musí
sebe
vydat
třebas
všecko
co
má
k
dispozici
v
takovémto
případě
jestliže
on
tohleto
udělá
vydá
ze
sebe
všecko
co
může
a
tak
dlouho
to
ze
sebe
vydává
že
nejen
tvoří
v
tom
svém
oboru
dokonalou
věc
úrov
na
úrovni
lidské
myslím
dokonalou
nýbrž
že
to
potom
už
dělá
jako
by
to
nestálo
tu
námahu
jako
by
mu
to
šlo
samo
tak
pak
se
dostal
v
tomto
svém
oboru
na
vrchol
své
lidské
úrovně
o
tohleto
my
jde
a
by
bylo
dobře
srozumitelné.
Text view •
Help