Waveform view
77-07A-78-01A-obrac
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
A
ta
živost
kterou
patrně
nemůžeme
začátku
mít
to
je
mi
jasné
tak
si
nedělejte
naději
že
když
se
vám
nepodaří
setkat
se
se
svým
známým
bližním
na
úrovni
toho
hlubšího
přestání
této
byla
řeč
že
by
se
mohli
byste
měli
nejmenší
naději
setkat
se
s
někým
jiným
na
této
úrovni
ale
když
to
nedokážete
na
těch
bližních
které
znáte.
Tak
to
nedokážete
ani
na
těch
které
neznáte
upozorňuju
vás
že
tam
může
zpočátku
stát
jedna
věc
že
to
budete
stezkou
přetavený
ch
o
kterých
zále
můžete
předvídat
že
to
tam
to
reagovat
kladně
nebo
že
prostě
vás
ne
vyhodí
nebo
že
to
berou
že
to
vezmou
aspoň
konvenčně
správně
vězně
tak
se
vám
že
sta
že
zrovna
v
tom
případě
vyvy
na
to
neberte
připravte
on
ten
vymi
e
postaví
na
zatím
nově
jako
jako
jako
na
potom
k
říká
tedy
na
moravě
ano
to
je
v
pořádku
kdyby
ten
bližní
který
se
mnou
vždycky
dobře
vycházel
po
mé
přípravě
najednou
začal
jevit
vlastnosti
které
předtím
neměl
a
neměl
pochopení
pro
moji
příchod
pro
moje
setkání
a
dával
mně
najevo
že
bych
mohl
víte.
Tak
bych
to
měl
považovat
za
pokyn
abych
myslel
ne
abych
se
mu
dělal
abych
o
mně
dokazuje
vě
přípravu
jsem
provedl
špatně
to
je
ta
trpělivost
ke
které
jsem
vychováván
trpělivost
přípravě
teprve
tehdy
až
mě
nevýhodu
a
já
nebudu
přitom
bez
pochopitelně
kdy
mě
přijme
jinak
než
předtím
ten
případ
my
si
po
tom
teprve
ten
měřítkem
že
jsem
přípravu
povstává
přitom
srovnat
dvojí
věc
a
velice
straně
straně
a
jeho
projevy
na
straně
druhé
všechno
co
tady
se
děje
jsou
jiné
nebo
nepřímé
projevy
boží.
A
ví
proč
by
přece
je
ty
boží
věší
neskutečný
se
tím
musím
vypořádat
pojede
boží
ta
jedna
věc
a
druhá
věc
mám
taky
rozmnožovat
pro
jenom
boží
ho
vel
boží
svědomím
která
ve
mně
zakotvila
čili
já
musím
všechno
rozumově
posuzovat
všechny
projevy
boží
musí
rozumově
podob
že
boží
projevy
se
dělí
na
mých
provinění
tomu
nerostů
úrovní
nějaký
umě
na
úrovni
třetího
rovnosti
né
anděl
ke
rajské
jaké
já
nepotřebuju
si
to
kvali
klasifikace
nějaké
uměle
vytvářet
ale
jestliže
normálně
nepoznávám
boha
jeho
projevech.
Tak
jsem
povinen
se
zeptat
rozumu
který
je
řekne
že
mě
chce
dát
matku
ten
třeba
věk
je
to
ve
vůli
boží
nebo
ne
jestliže
si
tu
fakt
zasloužím
o
co
se
dá
dělat
tak
patrně
si
zasloužím
ale
jestliže
jenom
z
libovůle
jako
já
jsem
to
tedy
udělal
tomu
mařík
něco
fakt
udává
aby
mě
nějak
neptal
vím
co
všecko
tak
pak
samozřejmě
se
budu
bránit
to
věřte
tomu
že
pán
ježíš
byl
jenom
jak
to
chápat
třeba
toto
nebo
chety
chybně
jenom.
Tím
učitelem
učitelem
trpnosti
ten
uměl
odporovat
zlem
ježíš
kristus
a
vedl
své
učedníky
k
tomu
aby
také
zlem
odporoval
ne
aby
mu
neodporoval
naopak
povede
zlému
to
je
vše
jeho
výroky
metodami
násilím
pochopitelně
ale
otcova
země
musíme
taky
modlíme
v
modlitbě
a
neuveď
nás
to
hlas
zlého
máme
odporovat
nemusel
povahou
nebo
to
byl
paní
modlit
to
je
v
tom
řádu
hodnot
který
nám
tam
před
nás
postavil
ne
čili
nedělejte
z
toho
věčné
že
to
by
tou
záležitost
to
že
se
zcela
přirozeně
ježíš
kristus
říkal
plače
stačím
a
to
se
nic
takhle
přirozeně
na
věci
šel
další
co
je
třeba
jako
přípravě
odbourat
na
cestě
lásky
to
je
strach
způsobený
tím
že
já
se
cítím
být.
Jednou
bytost
pocit
oddělenosti
v
vzbuzuje
sám
o
sobě
strach
o
tom
se
přesvědčuju
když
ta
moje
oddělenost
hraničí
nějaký
nebezpečí
života
nebo
něčím
takovým
jako
u
nepohodou
ní
vnějším
pak
samozřejmě
si
uvědomuji
jednu
věc
že
jsem
absolutně
bezmocným
že
jsem
jak
proti
se
mu
vlastní
mu
strachu
jenom
mým
oponovat
a
tak
taky
abych
napravil
této
situaci
která
nastává
a
to
taky
nedokážu
a
tehdy
až
se
takle
situace
vyhrotí
který
by
obyčejně
du
teprve
ke
křížka
a
přes
tuto
krizi
se
obracím
k
bohu
o
pomoc
jenomže
cesta
lásky
má
vypadat
cena
jinak
se
stala
s
kým
se
obejít
bez
krizí
a
řekl
jsem
vám
už
několikrát
a
buď
to
znovu
opakovat
že
příkladem
jemně
to
co
se
stalo
na
tom
jezeře
genezaretským.
Kde
byla
velká
bouřka
velice
plavili
učedníci
ježíšem
a
ježíš
spal
a
oni
se
začal
i
ten
to
tedy
tabyla
do
toho
voda
a
měli
dojem
že
utonou
a
je
ježíš
spal
pořádal
ale
čím
větší
strach
měli
tím
božská
jako
nabýval
na
síle
takže
se
odvolali
toho
ježíše
probudí
to
je
naše
situace
že
ty
těžkosti
které
říkáme
jsou
tady
proto
to
tady
z
toho
důvodu
a
co
tady
k
způsobený
ne
že
to
n
nebo
dělá
mimo
nás
ale
že
my
žijeme
z
pocitu
oddělenosti
věřte
mi
to
že
kdyby
on
ji
při
prvním
mraku
na
nebi.
Nebyly
pani
asi
li
při
prvních
větších
vlnách
nebyli
stany
kabeli
nebyli
dostali
strach
tak
by
se
tam
bohu
a
byl
ani
zdaleka
tak
nerozpoutá
té
symbol
toho
že
my
rozpoutáváme
události
svým
strachem
na
to
vás
to
přepne
strach
je
činitel
který
způsobuje
krize
nejhorší
krize
které
člověk
může
zažít
já
sem
právě
v
první
momentech
koncentráku
zažíval
jsem
to
strach
o
vlastní
život
jsem
si
myslel
dávno
před
tím
že
už
tohleto
mám
tak
sebou
to
už
jsem
se
cítil
vysoce
posvěcen
a
najednou
té
byl
strach
o
holých
život
kde
sem
za.
Kde
se
to
co
sebeláska
takhle
to
je
nešlo
za
jednou
především
o
to
abych
nezemřel
to
proto
no
no
to
pohodlnější
abych
nezemřel
čili
to
se
popadlo
ty
učedníky
páně
na
tom
jezeře
při
té
bouřce
čím
jsem
více
lpět
vlastním
životě
tím
ta
poučka
kolem
mě
byla
silnější
že
to
hrozně
ho
vopravdu
smrti
až
nakonec
to
vyložil
tak
že
se
dotekl
je
sem
naději
zaběhl
to
dopadne
vždycky
když.
Zůstává
se
sami
čili
když
si
nesnaží
te
v
okamžiku
strachu
vy
se
nesnažte
ten
to
ten
strach
svůj
obětovat
bohu
víte
to
sám
nepodaří
nevíte
ani
k
technicky
na
to
ale
obětovat
sebe
s
tím
strachem
mám
strach
o
svůj
život
dobře.
To
znamená
tady
si
mě
volá
mu
k
sobě
neboť
sice
splní
můj
strach
tak
já
umřu
ale
já
a
to
je
možné
neš
umřu
tě
budu
obětovat
svůj
život
a
to
obětuju
aktivitou
bez
mi
v
sobě
představě
patří
od
tebe
sem
přišel
k
tobě
mám
povinnosti
aby
to
může
brát
tak
jako
povinnost
jako
a
že
to
by
si
něco
nalhávali
to
povinnost
má
si
že
sebe
obětujete
s
tím
strachem
tak
se
konečně
naší
prostředek
který
vás
plně
k
bohu
vede
neboť
jenom
ten
prostě
primář
sceluje
kteří
vás
celé
jak
to
prostota
ne
který
vás
propojuje
celého
jenom
ten
vede
ke
spojení
takže
i
taková
událost
jako
třebas.
Zmatení
na
tom
jezeře
že
byla
velká
bouřka
způsobilo
že
probudili
ježíše
ono
to
spojení
není
nějaký
dokonalé
ale
je
aspoň
do
takové
míry
dokonale
že
ten
ježíši
tu
bůh
zažívá
s
nimi
mu
ví
že
jí
tedy
vyčítá
jací
jsou
malověrní
že
čím
dává
poznat
je
samé
že
zvyšuje
jejich
sebepoznání
oni
si
neuvědomovali
že
to
že
se
nepoznávají
správným
my
se
že
prostě
zahynou
a
že
to
způsobuje
ježíš
tím
že.
Kdyby
nespal
tak
by
to
moh
už
udával
ta
žena
na
velkým
vomylu
byl
tak
bouřka
tady
je
kvůli
nim
jestliže
proto
ti
tedy
toho
ježíše
tak
teď
ten
stav
něčemu
byl
oni
to
nějaké
dokonale
spojení
ale
probudí
tobě
hlad
boží
který
mě
napomenut
smyslu
že
mě
dá
sebe
poznat
dokonaleji
té
také
jeden
krok
jeden
z
prvních
kroků
na
cestě
lásky
a
to
sem
chtěl
ano
že
ono
tak
to
spojení
má
své
stupně.
Ty
to
osvícení
má
své
stupně
a
tady
je
nějaké
osvícení
jenom
má
své
stupně
a
tento
stupeň
se
dociluje
tím
že
negativní
událost
je
ten
životě
dovedu
i
se
sebou
obětovat
bohu
ne
tu
událost
to
by
to
mě
hodilo
aby
vode
mě
odešla
ne
ale
já
se
sebou
kdyby
ty
byli
ti
učedníci
řekli
víme
tady
ježíšem
když
zahyne
záhy
nebe
sním
která
v
nejlepším
pořádku
zůstaneme
klidně
staří
nebe
ním
to
je
pro
nás
radostná
smrt
to
si
neřekli
jako
se
takové
řekl
zahynul
bohem
nebo
bez
pohany
jsme
do
po
se
dobře
voni
toho
tak
řekl
sem
si
to
prase
jenom
sobě
a
to
to
se
jenom
svůj
a
jenom
jsem
sebe
vlastnil
a
měl
jsem
stav
o
toto
vlastnictví
ho
potí.
A
tím
se
bouřka
zvyšoval
dva
tak
na
tomtéž
jezeře
když
ten
petr
šel
za
ježíšem
po
těch
vlnách
ne
dokud
mu
věřil
tomu
ježíši
tak
se
voda
nebyl
měla
jak
jsem
začal
mohli
že
po
té
hladiny
tak
začali
se
dělat
dočasně
výtvarní
a
spoután
to
po
kotnících
že
se
topit
takže
musíte
ježíš
kristus
podle
toku
aby
vůbec
zachránil
to
je
velice
pěkný
příklad
toho
jak
člověk
nemá
mysle
nemám
tah
bavit
se
s
tak
odešlo
nemůže
zbavit
tak
musí
sebe.
Sebe
obětoval
k
tomu
bohu
i
s
tím
strachem
pan
radost
že
má
konečně
se
prostředek
který
je
poctivě
vyhmát
tého
být
ké
bytosti
má
opravdový
strach
než
to
ostatní
prostředcích
které
osud
nevedli
ke
spojení
s
bohem
nemůže
to
říct
že
by
to
byli
pravé
prostředky
protože
ho
tomu
spojí
nevedu
ale
ukuje
vážné
to
ke
pojeí
bere
z
toho
důvodu
pokud
se
to
tak
pořádný
že
když
sebe
připojíte
k
tomu
strachu
pro
ni
těžkého
ale
těžké
je
odevzdat
se
bohu
přitom
nima
to
má
za
následek
prohloubení
té
lásky
boha
to
je
první
příznak.
Toho
spojení
neboť
ta
láska
se
prohlubuje
svědomím
že
to
co
do
mě
vstupuje
mně
láska
moje
nýbrž
láska
boží
které
při
tom
to
důležité
ano
tady
je
ve
mně
vůbec
myslet
že
kdyby
nějakou
postavu
já
například
zažívám
jeho
lásku
se
při
je
jsem
se
napřed
se
mi
oblasti
lásku
pochopitelně
ale
jakmile
začnu
zažívat
něho
lásku
tak
pak
to
dopadne
tak
že
nakonec
vůbec
já
nemiluju
ani
nepotřebuju
milovat
nebo
to
on
miluje
ve
mně
ten
se
ideál
žít
je
hne
kristu
tam
to
končí
že
ví
že
to
má
své
stupně.
Když
jsem
vás
poučoval
o
cestě
činnosti
tak
jsem
vás
poučoval
tak
abyste
události
odevzdávali
bohu
abyste
je
ani
z
jeho
rukou
také
že
ano
tak
přicházejí
obojí
a
teď
když
vás
začí
sám
poučovat
o
cestě
lásky
tak
na
vás
chci
abyste
se
připravovali
na
setkání
s
bližním
tak
jako
by
to
bylo
setkání
s
bohem
ano
čili
bůh
není
událost
čili
neruší
toto
se
mi
velice
dobře
napověděl
já
ne
ruším
to
jsem
předtím
řekl
e
že
bych
tuto
spojku
tam
sane
této
tak
to
tam
dodám
v
tom
spisu
že
totiž
já
se
tady
setkávám
bohem.
A
jestliže
se
setkávám
jenom
bližním
tak
sice
je
to
v
nejlepším
pořádku
a
bude
to
ještě
událost
pouhá
událost
ale
protože
já
teď
jsem
úkolem
se
pomocí
lásky
spojovat
nejenom
milovat
ale
on
tak
že
spojovali
s
bohem
vědomě
tak
já
nemohu
tu
lásku
rozdělovali
na
dvě
části
pro
bližního
na
straně
jedné
a
pro
boha
na
straně
druhé
já
si
musím
uvědomovat
že
měl
pravdu
ježíš
kristus
říkal
ten
bližní
to
jsem
byl
já
když
to
zatím
nezažívám
pochopitelně
tak
já
se
musím
do
tohoto
stavu
nějak
prokazovat
proto
jsem
mluvil
o
tom.
Že
přednost
na
počátku
této
cesty
mají
vztahy
a
ne
zážitky
já
dlouhou
dobu
ještě
nebudu
zažívat
boha
bez
bližním
a
ště
že
mě
bude
trápit
ne
ani
v
sobě
pochopitelně
ale
už
budu
moci
v
něm
zlepšovat
vztah
k
němu
tak
aby
překážky
pro
tento
zážitek
postupně
odpadal
rozumíte
to
jsem
měl
na
mysli
jsem
setkává
s
bližním
tak
že
jsem
se
fakticky
ním
nesetkával
eště
nenaučil
ani
setkávat
se
skutečně
boha
to
já
jsem
v
tomto
této
přípravě.
To
už
je
napsáno
aby
to
eště
nemáte
přestane
této
přípravy
jsem
napsal
jak
to
setkání
který
doma
protože
chápejte
mně
nejde
pořád
o
to
co
se
dělo
ve
starém
zákoně
z
lidským
národem
obdobu
o
obdobu
z
toho
co
se
si
viděl
nechat
to
plynou
jak
to
plyne
nýbrž
ty
litovat
lidskou
činnost
směrem
lásce
teď
to
stěl
na
poletovat
lidskou
činnost
je
neklape
to
byla
třebas
práce
otroka
na
poli
ten
tok
nemusel
milovat
své
ho
pán
rozumíte
mi
a
mohl
tu
práci
provádět
správně
a
mohl
se
ocitnout
večer
v
domě
svého
podáte
toho
otrokář.
A
byl
přijat
milostivě
protože
dobře
že
se
to
teď
už
se
na
mně
chce
nebo
na
nás
jeněco
jiného
kdyby
ten
kdo
se
učí
lás
té
jenom
e
tak
se
proviňuje
proti
zákonu
víte
to
je
nejsnáze
se
poznat
já
se
odvolána
to
sem
dneska
ano
že
říkal
je
to
se
poznal
neska
to
poznáte
nebo
s
tím
smířit
nebo
uznáte
to
z
toho
výroku
ježíše
krista
že
ta
marie
která
nic
nedělala
volila
sobě
lepší
úděl
s
postoupil
ježíše
krista
než
ta
marta
která
pracoval
pro
tu
společnost
celou
láskyplně
zaručeně
lásky
plně
pozor
na
tohleto
čili
ta
láska.
Dokonce
u
evropských
křesťanských
mystiků
tančila
nicnedělání
a
mělo
to
hrubé
následky
takové
že
jim
řekl
z
to
lenošit
a
oni
kteří
je
naší
byli
zneužívali
to
ano
někteří
to
já
myslím
že
bychom
měli
dneska
veden
k
tomu
poznání
bereme
nedbat
století
měli
použít
zneužití
lásky
v
tom
smyslu
když
člověk
se
uloženo
toho
láskou
oplývá
cho
stavu
a
pobývá
si
v
něm
že
hřeš
aby
byl
rád
abych.
Postavil
ne
na
nové
nohy
ale
znovu
na
nohy
staré
učení
se
krista
který
zval
všechny
na
vinici
jak
to
jenom
podobenství
řikal
ať
ten
člověk
zahálet
třeba
celý
den
jakmile
dal
najevo
někomu
že
na
vinici
je
třeba
pracovat
tak
ten
se
měl
zdvihnout
a
měl
jít
na
tu
vlíklo
nikdy
později
k
večeru
mohl
jít
dostal
tutéž
odměnu
že
jo
to
je
to
skloubené
činnosti
ti
ostatní
jeho
učením
nějak
vypustit
se
bezmeznou
dělat
esesmana
konec
dopoledne
nestačí
na
tento
výklad.
Ale
věřil
tomu
že
to
tam
to
už
zapsáno
je
tak
že
se
to
dovíte
postupně
toho
zápisu
ano
čili
jestliže
jde
o
to
takzvaného
přirozeného
způsobu
jednání
dostat
se
ke
stylizovaným
způsobu
jednání
a
že
si
a
kdy
jde
o
to
že
si
od
něho
slibujeme
v
zlem
historickým
zkušenostem
více
než
od
přirozeného
jednání
tak
prosím
platí
láska
musí
být
absolutně
přirozená.
Ale
protože
nemám
prože
jí
nebože
neumí
milovat
tak
musím
se
nepřirozeně
k
tomu
připravit
té
takzvané
přirozenosti
která
nestojí
za
nitra
není
láskyplná
už
minimum
udělat
násilí
té
své
lidské
přesto
která
je
hlína
která
nechce
milovat
kterou
by
to
votravovat
ano
ji
musím
přimět
k
tomu
aby
najednou
zakotvila
na
cestě
lásky
celá
celé
protože
jak
jsme
si
včera
říkali
ty
požadavky
že
krista
jsou
maxima
živo
říká
budeš
milovat
bližního
jako
sebe
no
prosím
vás
člověk
neopomenul
sebe
milovat
celý
den
jako
já
pod
podle
sebe.
Ale
bližního
opomene
milovat
nebo
kdyby
nemusel
tak
by
mu
dělalo
dobře
třeba
zase
myslí
jenom
na
tebe
proto
ten
můj
způsob
myšlení
ano
že
se
vznešený
jak
vidíte
jestliže
tomu
takhle
je
tak
já
se
musím
přimět
k
tomu
aby
tomu
bylo
jinak
abych
to
líný
miloval
jako
sebe
aspoň
nebo
to
jenom
tak
ale
co
ode
mě
ježíš
kristus
se
navíc
abych
miloval
ceho
srdce
boha
a
celé
duše
z
celé
síly
tak
vůbec
se
tam
říká
ne
prosím
vás
to
je
maximálními.
To
je
maximální
požadavek
z
jiného
z
jiné
strany
za
tý
to
je
třeba
vrcholné
stylizace
života
aby
to
mu
to
vůbec
mohlo
dojít
z
jiné
strany
zatím
než
při
činnosti
tam
si
nosti
maximum
pořádku
bylo
buď
na
poli
nebo
v
domě
aby
si
tam
na
tom
poli
dělal
něco
pro
sebe
o
tom
tam
není
řek
to
ten
maximální
požadavek
ježíš
na
poli
pro
hospodáře
a
v
domě
na
se
pro
podáte
a
teprve
potom
až
tě
vybídne
tak
pro
sebe.
To
je
maximální
požadavek
a
kdežto
tady
milovati
budeš
boha
napřed
to
s
na
první
přikázání
a
pak
bližního
té
druhé
přikázání
to
znamená
na
by
se
měla
milovat
svý
ní
bůh
a
jak
tomu
může
vůbec
dojít
když
já
boha
nepoznával
když
kristus
na
dobře
věděl
že
se
to
je
tam
to
je
druhé
že
musím
začít
od
toho
co
je
mi
bližší
abych
se
naučil
k
tomu
prvnímu
čili
celé
učení
lásky
jeho
spočívá
v
tom
že
to
co
je
druhé
v
tom
napřed
člověka
poučuje
a
učí
ho
to
zvládnout
a
teprve
tím
se
člověk
dostal
k
tomu
prvnímu
o
tak
takhle
vypadá
cesta
lásky
když
se
jí
člověk
už
a
protože
je
říkal
milovati
bude
to
opakuju
nebo
ho
dne
je
nebyli
tak
musíme
mít
za
to.
Že
on
věděl
že
to
je
možné
protože
nemůže
se
nikomu
přikazoval
něco
co
je
nemožné
tak
moudrý
byl
abych
před
této
chyby
nedopustil
milovati
budeš
to
znamená
si
schopen
milovat
způsoby
jak
k
tomu
dospět
on
ukázal
ovšem
způsoby
které
on
ukázal
zase
my
nemůžeme
prostředku
napodobovat
neboť
to
co
dělal
on
se
svými
učedníky
jak
ty
učil
lásce
to
už
je
prostředek
poučování
láska
už
jak
víte
předcházející
výkladů
ti
učedníci
představují
vlastnosti
lidské
které
už
jsou
chyceni.
Kdežto
pro
toho
ježíše
opustili
celý
symbolicky
řečeno
opustí
s
rodiny
ne
sou
chyceni
kdežto
naše
vlastnosti
eště
chyceni
nejsou
si
nemůžeme
začít
napodobování
tam
někde
kde
si
je
pozval
v
tobě
ježíš
kristus
a
teďka
řekl
tak
pánové
přeci
se
byli
rybáři
teďka
budete
ovzduší
a
to
se
dělá
takhle
že
já
tady
mám
nějakou
moc
od
otce
a
tu
moc
já
vám
předávám
vůbec
dělat
láskyplné
skutky
takové
abyste
přesvědčili
že
od
boha
pochází
ta
moc
kterou
máte
takovýmto
patrně
řekl
a
oni
se
oděli
touto
mocí
boží
a
do
to
mocí
dělali
zázraky.
Ale
prostý
rybář
na
do
a
za
dělal
zázraky
to
se
nám
nestane
protože
ne
přeskočili
všechno
to
co
se
dělo
předtím
a
to
co
se
dělo
před
tím
aby
se
vůbec
ježíš
mohl
narodit
aspoň
betlém
to
byla
stylizace
života
tisícileté
si
zase
života
židovského
národa
a
tu
my
musíme
napřed
vládnout
rozumíte
mi
a
i
zvládne
až
nebudeme
žít
jako
zvířátko
co
zvíře
chce
kam
ho
pu
táhne
to
dělá
tak
teprve
pak
tam
naději
se
v
nás
narodil
ježíš
kristus
našem
betlémě
v
naší
stáji
našem
těle
tak
abychom
zažívali
ho
existenci
či
napřed
musíme
nabýt
vztah.
To
je
tam
v
abychom
zažívali
a
ne
proto
abychom
zažívali
vůbec
ne
to
je
následek
toho
že
jste
ten
tah
nabyli
správný
ano
až
se
naučíme
milovat
z
toho
ježíška
to
znamená
milovat
boha
v
sobě
který
nám
ještě
nic
neradím
o
kterého
se
musíme
starat
a
který
musí
přestávat
jedinou
naší
starost
vedení
ž
žádnou
jinou
nemáme
teprve
pak
můžeme
mít
naději
že
budeme
napodobovat
tak
to
ostatní
že
života
ježíše
krista
což
je
cesta
lásky
a
víte
že.
Ta
jediná
starost
která
se
od
nás
potom
chce
spočívá
je
tam
symbolicky
popsán
tím
způsobem
že
ten
svatý
josef
který
nebyl
se
ho
otcem
jenom
pěstounem
my
jevím
větším
nebudeme
se
cestě
poznání
ne
kázal
cesta
vědomí
pardon
opisu
tak
že
on
opustil
svoje
rodným
město
opustil
svoje
zaměstnání
které
bylo
jisté
dobře
vynášel
a
šel
si
někam
do
egypta
jenom
protože
měl
starost
o
ježíše
tak
to
musí
dopadat
že.
Svatý
pavel
to
dobře
nazval
že
když
mám
oko
které
mě
jako
nějak
svádí
k
něčemu
ta
ho
mám
bylo
upnout
jestliže
moje
ruka
k
něčemu
tady
taky
má
utrhnout
to
znamená
tady
se
cé
opravdu
abyste
člověk
vytrhli
z
toho
dosavadního
způsobu
opravdu
vykořeněn
z
toho
dosavadního
způsobu
myšlení
a
jednání
aby
se
nebál
od
trhal
od
sebe
násilím
všecko
o
čem
vím
že
to
této
cesty
lásky
nepa.
To
odvádí
někam
jinam
čili
on
to
vyjádřil
symbolický
utrhnout
sílu
o
to
tady
nejde
to
bylo
málo
ten
tedyno
vyloučeno
o
to
je
málo
to
je
symbol
toho
jak
to
vnitřně
má
dopadat
to
co
mě
stranou
odlákávat
o
této
meze
si
to
musí
být
pryč
a
tak
ho
se
si
musím
podat
až
je
to
pryč
to
by
vůbec
nebylo
možné
kdybych
to
dokázat
kdybych
se
tou
stylizaci
života
dostal
k
tomu
narození
ježíška
v
mém
životě
jestliže
už
žije
ve
mně
aspoň
ježíšek
neříkám
ještě
kristus
tak
přeci
jenom
jsem
svým
způsobem
svědkem
toho
že
tento
život.
Má
větší
hodnotu
než
všecko
ostatní
mimo
něj
a
dostaví
se
nový
řád
hodnot
který
nějak
usuzuju
podle
kterého
všechno
posuzujou
svého
všechno
dělá
a
podle
toho
také
myslím
a
tento
řád
hodnot
způsobuje
že
ten
ježíšek
je
středem
zájmů
nějak
uli
jemu
mě
ním
svůj
život
vystopovat
jsem
egypta
svaté
symbolicky
řečeno
a
tak
dlouho
jsem
tam
dokud
je
nebezpečí
že
ten
herodes
by
mě
zabil
toho
ježíška.
Až
teprve
umře
tak
se
vrátím
nazpátek
to
znamená
teprve
až
ořou
některé
rozumové
vlastnosti
které
se
stavěli
prostě
tak
teprve
se
vrací
nazpátek
tady
to
všechno
bude
za
vyžadovat
lásky
nových
vysvětlení
se
budete
přitom
možná
vzývat
to
že
to
bude
obvod
jenomže
bude
na
se
syn
analyticky
převést
na
cestu
lásky
rozumíte
mi
když
tady
se
musí
všechny
změnit
od
kořene
a
důsledně
se
musí
za
tím
abych
nakonec
se
dostal
k
milování
boha
především
a
z
celého
srdce.
A
jak
víte
dobře
to
se
nikdy
nedělo
jenom
samotným
příčiny
mým
ježíšem
kdyby
byl
nevstoupil
do
je
jordánu
a
nedá
se
pokřtít
zdánlivě
méněcennější
člověkem
než
byl
ježíš
já
nem
už
italem
tak
by
byl
se
nestal
vědomě
člověkem
vědomě
staví
si
na
vůli
otcově.
A
jedině
na
ní
a
jediným
už
potom
vůbec
nic
neudělal
co
by
bylo
z
jeho
vlastních
vůle
takže
mohl
říct
cokoli
já
dělám
pro
sebe
znamená
kde
byli
napsaný
ji
pro
sebe
jestliže
dělám
něco
pro
sebe
tak
nepřešel
tak
mě
vůbec
nevěřte
vůbec
pro
sebe
nic
nedělá
to
dělal
pro
toho
otce
takže
přijal
z
jeho
rukou
jidáše
o
kterému
věděl
jeho
za
radí
za
to
z
jeho
rukou
všecko
jak
mu
to
otec
na
servírovali
tomu
se
říká
milovat
celého
srdce
které
síly
které
duše
on
nám
to
tedy
předváděl
taky
předváděl
že
v
této
fázi.
Když
takhle
v
nás
už
vládne
kristus
do
té
vaší
se
dostaneme
že
tam
jsou
některé
ještě
nedostatky
nebo
některá
vnuknutí
nebo
některá
takové
návody
vnitřní
ke
hříchu
jako
třeba
se
to
tam
na
poušti
nebo
neunaven
kříž
kdyby
ten
kali
pobýt
odňat
a
tak
dále
to
tam
vidíme
na
různých
místech
protože
on
neopomenul
nám
detaily
vysvětleno
tato
cestě
lásky
abychom
si
zbytečně
nezoufali
kde
se
to
násilí
vzalo
když
mluvil
o
lidských
vlastnostech
a
to
svého
učedníci
tak
nám
ukazuje
že
člověk
se
v
této
fázi
ještě
nezná
dokonale
že
přeceňuje
ty
vlastnosti
které
má
v
tom
smyslu
že
voni
když
sloužili
ježíši
a
když
se
oděli
jeho
mocí
tak
vypadaly
velice
vznešeně
a
výborně
bezchybný
nebyli
neměli
si
ale
jak
tele
se
ocitli
bez
jeho
pomoci
byly
zase
nepatrné
nebo
žádné
nebo
nestali
za
řeč
a
nebyli
dobré
svatý
petr
se
mýlil
v
tom
jakmile
je
ježíše
krista
a
tak
dále
a
tak.
Toto
všechno
jenom
to
náznaky
toho
co
chci
ještě
znovu
napsat
se
mi
prominout
že
to
budu
psát
zase
znovu
za
trest
ale
zase
novým
přijde
cheme
ano
a
půjdeme
především
o
to
znovu
vybudoval
stav
a
už
ne
jenom
jako
otrok
nebo
jako
služebníka
nýbrž
tak
jak
praví
dvacet
jan
když
citu
je
ježíše
té
chvíli
když
se
loučil
se
svými
žáky
říkal
už
nebudete
pouhým
služeb
přátel
a
jedno
otce
jako
já
jsem
a
pojem
tomuto
opravdu
láska
vede
přímočaře
všem
musíme
si
nějakým
posedne
ty
stáni
všechny
napravit
samozřejmě
vynechávám
tom
svém
spisování
taky
to
že
nemluvím
o
poznání
které
za
tím
vším
je
za
tím
vším
je
a
bylo
obrovské
poznání
ježíšovou
které
von
zprostředkoval
lidem
i
těm
nejpoznalejším
své
doby
jenom
tak.
Že
řekl
kdybych
on
věcech
po
zem
byl
nebeský
ch
nemluvil
pozemským
způsobem
na
tom
předělávám
na
zlomit
něj
řeč
tak
byste
tomu
vůbec
nerozuměli
jo
to
je
k
tomu
nikodémovi
předěláno
podle
tomu
toho
smyslu
toho
já
to
musím
pozemsky
vyjadřovat
abyste
tomu
vůbec
porozuměli
nestane
mě
nikodem
abych
to
se
vyjádřil
nebeský
takže
my
když
budeme
chtít
vystopovat
cestu
poznání
v
jeho
díle
ta
tám
je
o
té
ta
nejvíce
tak
musíme
umět
dokonale
číst
v
jeho
činnosti
dokonale
čí
z
jeho
lásce
pak
nám
to
škodit
nebude
ale
jesli
nebudeme
umět
si
přečíst
jeho
lásku
a
to
znamená
něco
jiného
než
čtení
běžné
tak
běda
a
pak
to
poznání
které
za
ním
stálo
nás
bude
stát
víru
nemluvil
o
čtení
lásky.
Toho
co
ježíš
řekla
co
to
že
jeho
lásku
to
se
opravdu
nedá
tak
snadno
jako
vy
jeho
činnost
vidíme
událostech
ale
tu
lásku
zatím
než
pochopíme
protože
se
lásky
jeho
než
je
do
já
si
myslím
že
to
nechápali
ani
k
učedníky
svatý
vlastnosti
už
ta
ježíšem
hodím
si
taji
uhodí
že
by
se
to
nemohlo
stát
protože
stalo
jidášem
vlitého
lásky
baráku
lidsky
tak
lidsky
vzata
to
jaký
vyjádřil
vzdáš
skvělým
způsobem
vypadá
asi
tak
to.
Tady
někdo
křivá
dráhou
panna
podivuje
jeho
ježíš
to
je
veliká
škoda
protože
tato
mater
má
pána
chudým
moje
prana
a
chudým
rodiny
peníze
ti
to
potřebujou
víc
než
aby
si
pomalá
takovou
matiku
to
tahleta
čtení
je
to
láska
jak
se
nedom
neslyší
něco
jiného
mnohé
věci
se
na
světě
jiné
pro
to
aby
se
přímo
vykonalo
dobro.
Nýbrž
proto
že
to
má
nějaký
skrytý
smysl
k
budoucnosti
když
se
že
když
máme
nějaké
a
máme
jediné
předurčení
celého
vesmíru
jedině
co
člověk
které
uznávám
že
totiž
se
musíme
k
do
otcova
domu
vrátit
není
by
a
tak
jsem
mnoho
věcí
děje
aby
se
připravil
tento
návrat
ta
příprava
toho
návrat
jako
týkám
vás.
Já
vidím
bližním
ke
příprava
k
návratu
do
otcova
domu
a
to
že
on
nám
ta
žena
byla
tu
mast
na
hlavu
ježíšovu
to
byla
příprava
k
návratu
do
otcova
domu
toho
ježíše
to
končit
ten
úkol
jako
tam
naznačuje
potom
a
šel
k
tomu
svému
otci
na
pět
aby
mohl
podle
té
vás
všechno
známo
a
jestliže
tomu
takhle
je
tak
pak
se
nam
láska
začne
jevit
nic
ne
v
novém
světle
že
totiž
není
láskou
jenom
všechno
se
očividně
láskou
nýbrž
láskou
podstatě
se
něco
obecně
platného
co
se
nám
vůbec
jako
láska
nejeví
kdybych
to
při
tak
za
vlasti
abyste
naší
mozku
totiž
řešil
a
to
nikodém
taky
to
že
se
udržuje
třebas
krutým
způsobem
rovnováha
v
přírodě
opilcem
že
tolika
a
stoiky
semene
které
v
syna
ba
vyrob
že
jsem
sem
nenu
křtili
se
ženou
ptáci.
Další
velká
část
nene
úrodnou
půdu
a
nějakém
malé
procentíčko
které
tě
semene
tak
semene
zachová
k
tomu
vím
míru
bilo
rostlinách
de
to
nikoho
neboli
a
se
říká
ale
to
té
se
to
je
oblasti
zvířecího
života
oblasti
toho
života
ale
to
všechno
jsou
projevy
na
ty
která
nás
přitahuje
na
něco
konečného
a
kdyby
to
kruté
její
projevy
tady
nebyli
na
mě
vy
krutě
nám
taky
jeví
na
tak
by
nemohlo
dojít
k
tomu
návratu
platí
o
veškeré
utrpení
kdyby
byl
býval
temnoty
syn
nemusel
jít
vepři.
Při
živa
se
při
vepři
tak
by
se
byl
asi
vůbec
nevzpomněl
na
otcův
dům
protože
mu
bylo
dobře
tak
mu
ten
osudu
nechyběl
ale
protože
bylo
tak
zle
že
mu
se
se
přišívat
jenom
přilepí
jenom
si
nedal
jít
tak
si
vzpomněl
že
by
se
doma
měl
říct
toto
abychom
si
vzpomněli
na
otcovský
dům
tomu
je
třeba
aby
probíhá
celá
za
dají
událost
nebo
když
se
podíváme
hlediska
z
toho
kdo
umí
lásku
tak
pochopí
že
toto
se
dělo
proto
aby
láska
mohla
nastoupit
té
mít
to.
To
kruté
utrpení
se
krista
ne
vy
to
hrozně
a
ona
to
byl
projev
lásky
tak
by
kámen
a
a
jan
tak
a
že
se
tam
říká
tak
bůh
miloval
svět
a
nikoliv
člověka
a
zásadně
a
ne
klekat
jak
my
se
že
ono
nejde
o
čověk
jak
my
si
nakou
mylně
sebelásky
myslíme
ono
jde
od
celý
vest
tě
tady
totiž
je
všechno
vzáve
vzájemné
spojitosti
ve
vzájemné
závislosti
a
jestliže
se
tahá
za
jeden
konec
a
ten
se
stane
do
věčnosti
tak
se
popotáhne
všecko
to
je
ten
smysl
těch
píchá
událostí
já
bych
nechtěl
abyste
to
omlouvali
se
to
že
dokonce
my
jsme
tak
daleko
v
tom
čtení
lás
jako
ježíš
kristus
abychom
mohli
říct
otče
odpustím
nebo
ví
co
činí.
To
neřekl
z
nějakého
milosrdenství
nýbrž
to
řekl
poznání
on
věděl
že
naplňoval
takové
věci
se
mysli
mi
utlačili
které
kdyby
se
naplnili
tak
by
bylo
dost
se
nedospěl
k
tomu
křižování
a
k
tomu
celkovému
smyslu
toho
poslání
ježíše
krista
opravu
na
setkání
s
bližním
se
naučte
na
svých
nejbližších
známých
nebo
příbuzných
rodině
ne
protože
jsou
nejprotivnější
prosím
ale
že
je
poměrně
nejlépe
znáte
někdy
jsou
proti
pochopitelně
poměrně
nejlépe
znáte
ježíš
kristus
totiž
nám
k
tomu
dál
příkras
opírám
ustavičně
o
ně
jenom
že
ono
to
může
uniknout
vaší
pozorovat
proto
na
to
znovu
upozorňuju
kristus
byl
v
rámci
rodin
žil
třicet
let
a
z
toho
rámce
se
nějak
nevím
klusat
je
začlo
nějakého
toho.
Kostela
ta
něco
kázal
ne
ale
jinak
pořád
byl
tesař
ský
učiním
tak
ještě
o
něm
se
trvalo
v
době
kdy
by
byl
učitelem
co
nám
tento
syn
tesaře
může
říct
viděli
v
něm
si
na
tesaře
on
byl
obyčejný
syn
tesaře
nejsme
špekulovat
co
se
s
ním
dělo
ještě
středověká
do
indie
nebo
zbytečné
spekulace
on
byl
synem
tesař
vím
protože
nám
chtěl
ukázat
nebo
se
musí
doma
nebo
mě
měli
pořád
do
se
neumřel
obtížný
bližním
který
žije
u
jeho
prahu
nebo
za
ním
na
konci
tam
není
naděje
se
vypořádám
s
ostatními
bližních
řekli
se
ptá
náhodně
nebo
nějak
vy
málokdy
a
nezná
obsah
jejich
myšlení
a
jednání
a
kdyby
začal
odtamtud
tak
to
je
úkol
se
na
tři
nikdo
z
nás
se
stačí.
A
který
nemůže
zvládnout
ježíš
ho
zvládl
jenom
proto
že
měl
po
ruku
po
ruce
moudrost
kterou
předtím
neměl
musel
být
od
otce
nadán
moudrostí
kterou
která
kterou
vyjadřuje.
Text view •
Help