prevzate-kotouc-88-09-Tereza
prevzate-kotouc-88-09-Tereza
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Samo
sebou
v
té
chvíli
dokázalo
pože
staly
byl
tak
veliký
že
mě
přemohl
já
jsem
nemohl
dělat
žádné
dub
žádné
rozvádět
o
tom
proč
je
tomu
tak
ale
později
když
tento
strach
byl
překonán
tak
jsem
vůbec
na
sebe
zapomenul
nápoj
když
jsem
do
toho
vešel
třebas
byli
hodin
večer
a
na
sem
byl
tvrdý
a
studený
když
jsem
byl
dobře
při
kryt
tak
jsem
musel
na
sebe
zapomenout
proč
sem
si
ale
ráno
vzpomněl
třebas
šest
hodin.
To
je
nedovíte
já
jo
ale
co
bych
se
s
tím
snažil
vám
to
myslet
to
nemá
být
znám
já
si
vždycky
vzpomněl
mně
nemusela
maminka
pokud
já
vím
ráno
budit
nějakým
lotova
to
vystopovat
lekla
byl
student
tak
je
tady
asi
něco
ještě
já
to
řeknu
je
jako
asi
co
způsobuje
nějaká
moudrost
nás
způsobuje
aby
se
nerušil
běží
vo
ta
běžného
světského
když
člověk
v
tom
životě
se
trval.
A
ono
se
totiž
nikdy
neděje
takhle
když
člověk
je
v
klášteře
tam
když
je
v
klášteře
tak
ho
nechal
v
té
extazi
a
potichu
okolo
ho
hodí
a
nikdy
ho
někdo
ho
neruší
a
on
se
buď
probudí
a
nebo
ta
v
tom
potom
zemře
to
už
je
jim
také
no
ale
tady
mě
nebylo
nechán
ponechává
na
vů
nebo
na
možnost
možné
jsme
nebyla
ponechána
by
umřel
protože
zřejmě
je
tady
někdo
kdo
na
to
o
tom
nad
tím
jí.
Aby
člověk
neumřel
protože
si
myslím
že
nesmírně
důležité
aby
začli
existovat
lidi
kterým
by
se
extaze
nepo
nepletli
pod
nohy
a
aby
se
dokázali
budoucnosti
takhle
budovat
že
přestože
asi
nebudeme
dlouho
ještě
postavit
si
možnost
se
jim
vědou
tak
aby
se
omezil
na
dobu
modlitby
a
tak
dále
a
tak
dále
a
to
někdo
řídí
a
když
teďka
se
jako
setkávám
s
tím
ho
sem
což
je
setkání
v
uvozovkách
on
je
prostě
se
mnou
tak
vím
že
existuje
takový
nějaký
řád
bytostí
který
na
těmito
začátečním
ti
nějak
tím.
A
takže
oni
se
snadno
varuju
takových
těžkostí
které
by
normálně
je
potkali
komnatě
druhé
třetí
čtvrté
páté
šesté
tady
už
je
nepotká
řeknete
a
jak
si
mostě
na
tom
to
si
sedmé
komnatě
vůbec
ne
já
nepotřebuju
rozmýšlet
o
tom
kde
jsem
já
jenom
usuzuju
podle
stavu
v
jakém
jsem
co
se
se
mnou
stalo
ale
vono
to
není
rozhodující
protože
důležité
je
co
co
je
a
to
je
stav
řek
bych
tancem.
Bude
to
bys
zkušenosti
kterou
nazývá
ho
se
supramentální
tak
teďka
bych
se
dal
do
té
další
pasáže
je
to
takové
sebe
zapomenutí
že
se
duši
skutku
záko
by
nebyla
což
bylo
ji
někde
řečeno
všecko
je
tak
míněn
že
se
ani
nepoznává
když
aniž
pamatuje
že
by
mělo
mít
ti
pro
ni
nebe
život
čest
potře
je
všecko
zaměstnán
pečovat
o
čest
boží
zdá
se
jí
že
slova
jeho
velikostí
aby
dbal
o
věci
boží.
On
pak
že
bude
dbát
o
věci
práce
není
skutkem
a
tak
nedbá
o
nic
co
by
mohlo
stát
co
by
se
mohlo
stát
nýbrž
je
živa
nesmírné
sebe
zapomnění
takže
se
jak
prvním
zdá
že
ji
už
není
važ
ani
nechce
aby
něčím
byla
do
to
přání
mizí
je
tehdy
když
pozoruje
že
byla
něčím
při
by
mohla
něčím
přispět
asi.
Aby
se
aspoň
maličkost
dává
a
z
boží
šíři
neboť
tu
by
byl
ráda
život
položila
z
toho
se
celý
nese
že
sta
člověk
přestane
pečovat
o
pokrm
a
spánek
což
je
mu
nemluví
nebo
že
zanedbává
všecko
k
čemu
se
podle
svého
stavu
zavázal
mluvíme
tu
jen
o
věcech
vnitřních
neboť
o
zevnějškem
povědět
a
spíše
je
duši
trpnou
vidí
li
že
síly
její
už
zrovna
ničeho
nezmohu
z
toho
tak
to
může
a
spojuji
soudu
patří
ke
službě
pánu
našeho
neopustila
vinni
na
světě
za
nic
vymi
touha
po
velkém
utrpení
dalším
je
po
nebudu
číst
protože.
No
duše
ty
používají
také
veliké
věčné
a
dosti
a
to
vidu
mnohem
větší
než
bylo
zmíněno
předchozí
ch
pomoc
očí
tím
však
vše
ostatní
nadevše
ostatní
žasnu
že
toto
viděli
ste
již
jakých
tu
dům
a
strasti
duše
zažili
obě
umřeli
a
mohli
používat
ti
pána
šlo
není
je
však
je
toho
soužití
bohu
přispívat
k
aby
byl
schváleno
prostý
zatím
možno
i
některé
duši
tak
mocná
že
nejen
pouti
netouží
nýbrž
tě
žití
léta
pře
mnoha
to
tak
největších
jen
proto
aby
jimi
byl
pán.
Aby
jim
byl
pán
by
možno
bylo
třebas
i
o
věci
nepatrné
volen
bavili
by
určitě
věděli
že
ji
duše
vyklučili
z
těla
bude
požívači
boha
nedbají
nemyslí
ani
na
stádu
již
mají
svatí
ani
se
v
ní
hned
aby
se
vyvinuli
svou
slávu
složit
složili
v
to
aby
mohli
nějak
pomá
utužovat
mu
zvláště
když
vidí
také
srážen
jak
málo
je
těch
tří
o
to
sou
vše
se
odešlo
ostatního
balík
jeho
čest
pravda
ovšem
duše
někdy
na
to
vše
zapomenou
vaší
se
jim
běžné
ostouzení
aby
s
měli
požívači
boha
tedy
si
aby
směl
jíti
z
této
země
vyhnanství
vidoucí
hlavně.
Jak
málo
mu
mohou
sloužit
ale
brzy
se
duše
obrací
patří
k
sobě
na
toho
jehož
ustavičně
má
sebou
a
tím
se
pivní
přinášejí
co
bude
nosti
vůli
žít
duše
i
poctiví
velký
odchodu
neš
na
světě
to
uživí
buď
stále
sami
nebo
zaměstnaný
tím
co
by
bylo
prospěchu
některé
duši
komnaty
tých
záleží
v
tom
že
kolo
nikdy
není
vyprat
ani
vnitřního
pokoření
všecko
se
to
pán
čili
pokroku
duše
a
jaký
poučuje
ukuje
je
se
s
takovým
lidem
a
tak
nehnu
že
je
to
po
mentální
jako
při
stavbě
ch
a
muselo
mu
nesměl
vyslyšen
žádný
logos
to
je
zajímavý.
Já
pak
žasnu
na
tím
že
duše
že
když
duše
dospěje
až
sem
se
stávají
všecko
vytržení
a
zastavili
se
někdy
přece
nejsou
to
unesení
a
ve
ty
ducha
o
nich
byla
dříve
řeč
to
bývá
velicí
k
a
skoky
veřejně
jako
dříve
by
to
bylo
něco
obyčejného
taky
duší
tak
nepůsobí
velké
příležitosti
pobožnosti
nepůsobit
velké
přeci
pobožnosti
jako
bylo
dříve
když
viděla
nějaký
návodné
obraz
nebo
si
šel
zakázaný
nebo
hudbu
když
tedy
voňo
je
býval
tak
pln
rozloučení
všecko
je
tačil
nutilo
tetu
neví
krátkých
cesty
mé.
Co
by
byl
toho
pří
uvedeni
pán
duši
do
této
komnaty
a
po
čili
ukazovat
ti
co
krásného
víje
opouští
ihned
velká
slabost
která
ji
byla
velikou
mu
kou
a
dříve
nikdy
neopustila
je
to
možná
protože
ji
pán
tvrdil
a
rozšířil
u
schopni
možná
také
že
se
veřejně
ukázat
co
s
těmi
duše
mi
pan
učinil
a
to
z
důvodů
známých
je
jeho
volnosti
jejíž
sou
ty
sou
povznesení
za
de
všecko
na
čtu
jen
myslíme
věčnosti
se
dosáhne
nikoliv
pro
to
jak
jako
bych
mínila
že
tento
mě
pozemský
pravý
mém
vyspat
že
se
může
vrátit
válka
znějš
bychom
se
od
boha
odloučil.
A
říká
dále
přede
nesmím
si
s
jejich
cesty
domnívat
že
to
účinku
trval
ustavičně
ruší
a
potom
připomínám
kde
to
to
dostal
vedle
kde
se
mi
to
zamane
že
je
to
stav
u
nich
obyčejný
připomínám
že
je
to
stav
u
nich
obyčejní
někdy
ně
totiž
náš
pán
nechává
přirozenost
položení
a
tu
právě
se
zdá
že
se
z
hubně
všechna
jedovaté
hlavě
zná
dveří
a
zříct
u
toho
hradu
aby
se
postila
na
nich
za
všechen
ten
čas
je
nemohla
nijak
dostat
po
svou
moc
pravé
ovšem
že
trváte
dlouho
nevíš
den
nebo
něco
víc
a
v
tomto
velikém
zmatku
který
pochází
čin
z
nějaké
zevní
příčiny
poznat
jak
zjistím
duše
podobné
své
společnosti
tu
dávájí
pán
veliké
plnosti
aby
se
v
něčem
od
něho
už
by
nechtěli
a
to
přece
že.
Aby
v
nitru
cítila
větší
bezpečnosti
právě
ta
se
bojí
pojeí
nebo
vašem
věku
mož
že
se
bojí
boha
ji
dali
boží
velebnost
aniž
na
dech
stále
k
trval
to
už
od
něj
kdo
umí
pračky
se
tento
chystala
psát
jak
jsem
hned
napočátku
řekla
se
stírám
protože
ji
to
bylo
přikázáno
vzal
poměru
velice
těžkých
předse
po
končení
velmi
potěšen
a
pokladem
tu
námahu
za
dobře
vynaloženo
ačkoliv
přiznává
že
jich
bylo
velmi
málo.
Námahy
bylo
velmi
málo
když
po
myslím
na
stálo
uzavřen
na
nepatrné
pobavení
které
máte
se
s
tím
a
i
na
to
že
se
některých
vašich
klášteřích
ani
nedostává
co
náleží
to
se
mi
zdá
že
vám
bude
útěchu
pohani
se
tímto
hladem
nitra
když
tě
i
bez
dovolení
představený
ch
víte
vejít
a
prochází
by
se
v
něm
vyvolil
pravda
ovšem
vlastními
silami
nedostanete
se
do
všech
komnat
i
kdyby
se
vám
zdálo
že
síly
jsou
začne
nepovolal
vás
pán
hradu
nitra
sám
proto
vám
radím
abyste
neužíval
násilí
abyste
že
dali
nějaký
kdybyste
se
dali
nějaký
odpor
protože
byste
pán
rozdělí
že
by
vás
již
nikdy
do
komnat
nepustil
vo
o
je
velikým
přítelem
okolí.
Nebudete
li
se
podkládat
za
hodny
veliký
třeba
do
třetí
komnat
získáte
si
velmi
brzo
jeho
řízně
že
se
dostanete
až
do
pátý
a
budeteli
se
lite
vytrvale
a
často
navštěvovat
ustavičné
služby
jeho
dosáhnete
i
toho
že
vás
vezme
i
do
komnatě
zes
od
tamtud
pak
i
nevyjdete
než
byste
byli
volání
převodu
neboť
se
velký
pán
abyste
její.
Vůli
plnili
jako
by
to
bylo
vůle
jeho
samého
kdybych
dlouho
i
kdybyste
byl
ho
pro
dlel
venku
že
jí
ho
rozkladu
vždycky
vás
pán
necháte
protože
nikoliv
se
vrátíte
jakmile
si
jednou
viďte
užívat
toho
radu
najdete
při
všech
i
sebe
trpnější
věcech
klidu
naději
že
se
tam
opět
vrátíte
a
toho
klidu
vám
nikdo
nebude
moci
vzíti
ačkoliv
se
tu
pojednával
pouze
o
sedmý
komnat
přece
je
při
každé
kůru
dolů.
I
po
stranách
mnoho
jiných
místnosti
ví
bez
nimi
stany
a
prameny
a
budiž
ti
a
věcmi
takle
skočili
že
na
toužíte
silou
se
chvála
velikého
boha
který
stvořil
hrad
ten
podle
obrazu
a
podobenství
svého
na
ně
tedy
něco
dobrého
v
pořádku
o
jakém
se
vám
to
bohu
mluví
věřte
opravdu
ty
sou
to
slova
jeho
nosti
aby
se
po
těšili
co
nejdete
zlého
sou
to
slova
má
pro
velikou
touhu
mou
abych
vám
aspoň
poněkud
při
světa
ve
službě
toho
mého
mého.
Boha
a
pán
že
do
vás
abyste
pokaždý
kdy
budete
s
tím
že
této
číst
i
ve
jmen
mém
jeho
velebnost
se
srdce
vlil
prosili
za
ruší
zemí
ho
církve
za
světlo
volen
i
pro
mně
aby
mě
odpustil
hříchy
a
vysoko
di
nespočine
neveď
tam
snad
z
milosrdenství
božího
budu
až
se
sám
toto
číst
dostane
asi
to
bude
uznání
za
hodnotit
ten
při
zkoumat
že
mi
na
jdeli
se
něco
rudého
to
proto.
Že
tou
li
nerozumí
ve
všem
pak
se
podřizuji
tomu
co
učí
svatá
církev
co
takový
sta
neboť
této
oddanosti
žijí
i
také
osvěcuje
a
s
nimi
žít
a
umřít
pán
náš
dyž
na
věky
fáze
a
vono
stavem
a
memento
spisy
dokončil
tazvaného
je
za
a
byl
to
ku
patnácti
osmdesát
sedm
taky
tam
přemístí
nakonec
čoveče
svatého
oře
je
těsta
sám
je
boží
je
to
jenž
to
žije
a
provedu
v
amen.
Prosím
vás
tady
je
podle
eště
má
krátký
dopis
který
jenom
malinkou
to
se
přečtu
ten
rozli
klo
ale
o
kterém
jsem
já
říkal
že
způsobil
že
nebyl
popraven
no
tak
já
to
první
největší
přítel
poslední
doby
jeho
života
tak
vám
to
přečtu
a
ta
se
ok
tohoto
kontextu
se
vel
křesťany
tuto
sedmou
komnatu
čili
šivy
te
nejvyšší
kam
se
povznese
v
tomto
životě
lidský
du
ale
všichni
svatí
nekonečnou
dobrotu
boží
která
se
tak
díly
tvorům
ří
oporu
vedle
jeho
větší
slávy
a
spásy
svých
lišící
já
o
tom
smíšeným
a
soudím
tolik
že
šest
ko
to
nebylo
přečtený
jsou
pravdy
katolické
podle
písem
božích
a
učení
svatých
do
četl
o
naukách
světů
napomáhá
svaté
ge.
To
se
který
větu
vy
nebo
svatí
a
svaté
kateřina
ze
sny
svaté
byli
a
jiných
svatých
a
unaví
poslání
že
tento
duch
svaté
matky
které
je
ježíšovi
je
pravý
neboť
se
jím
projevují
tytéž
účinky
jako
se
vědí
o
svatý
du
ta
zprávy
že
tak
smysly
a
soudím
podle
při
svým
jménem
ne
dvacátého
ona
patnáct
set
osmdesát
dva
tak
podrobnosti
se
a
já
se
potom
do
mluvím
než
s
vámi
lesní
jak
to
ten
mě
mám
dastat
přeložit
anebo
nebo
napsat
to
nově
z
odvolán
není.
To
ještě
není
od
je
že
si
jakou
odměnu
bych
já
mě
nejmenší
dojem
celý
to
stojí
tam
to
stojí
taky
kdybych
já
měl
nejmenší
neměl
neužiju
nějak
nějakou
odměnu
za
to
co
dělám
tady
tak
bych
dopadl
tak
to
je
ovšem
vedlejší
že
bych
ale
padl
že
bych
nemohl
vám
takhle
volně
svobodně
bez
násilí
bez
mravy
promlouvat
tohleto
nejmenší
co
dělám
dělám
já
vás
upozorňuju
poctivě
a
já
s
způs
ty
k
tomu
stavu
který
zažívám
po
stávám
že
toto
co
tady
víte
že
dělám
je
melouch
to
není
to
hlavní
co
dělám
a
o
tom
vám
vůbec
nebudu
mluvit.
A
nikdy
nebudu
nikomu
o
tom
říkat
ale
to
tisíckrát
víc
než
to
co
dělá
a
vy
se
tomu
podivuje
te
protože
u
boha
je
nesmírná
možnost
přes
člověka
udělat
cokoliv
protože
co
my
ste
že
je
to
ten
lidský
život
to
je
největší
vymoženost
ve
vesmíru
jak
se
může
bůh
projevit
a
co
všechno
působil
čím
vším
může
působit
ve
vesmíru
on
když
má
k
dispozici
lidské
já
napřed
a
lidské
tělo
tak
dlouho
jak
to
potřebuje
ono.
To
ti
se
on
to
potřebuje
toto
tělo
tu
mysl
co
ho
toho
člověka
se
všemi
ho
spadnout
i
dobrota
mi
a
proto
není
mou
zásluhou
že
jak
se
vám
zdá
něco
dokážu
nýbrž
je
jeho
zásluze
to
dokážu
takže
protože
to
jeho
zásluha
tak
samo
se
to
zastat
prosím
vás
že
si
přitom
nemusí
být
nejmíň
namahat
jak
vám
to
teďka
tady
vysvětluju
tak
to
mě
nutí
jenom
k
veliké
úst
před
jeho
milostí
ale
ne
stě
před
mou
prací
tomu
nemám
chutnou
úctu
to
tože
to
si
to
nezasluhuje
to
bych
zaměňoval
následek
za
příčinu
toho
se
přeci
už
nemohu
po
tolika
to
je
dopustit
to
to
jsou
následky
příčiny
ta
příčina
je
bůh
a
ne
já.
No
a
ani
pociťuješ
jaký
druh
uspokojení
nebo
blaženosti
ne
ani
uspokojení
ani
blaženost
že
kdybych
pociťoval
to
jsem
živil
jo
ale
na
začátku
a
možná
že
ani
tam
ne
když
jsem
v
útlém
mládí
poznával
správné
ne
z
rozumu
ale
od
boha
nevěděl
jsem
že
to
od
boha
pochopitelně
to
samý
záda
tak
jsem
měl
pocit
řek
bych
takového
za
dosti
tím
že
jednám
správně
že
se
to
nedá
srovnávat
jiným
zadostiučinění
které
člověk
může
unést
vůbec
protože
je
me
tomu
celý
okolí
bylo
proti
tomu
co
já
dělám
a
já
sem
to
přesto
udělal
takže
dejme
tomu
já
jsem
byl
napomenut
rodiči.
No
to
až
potom
ale
že
jsem
dělal
ty
zahražoval
jsem
poučky
když
prošel
pod
chodníkem
že
ano
a
na
měl
lo
a
byl
jsem
oblečen
se
mírně
a
maminka
mě
několikrát
baala
to
je
první
takový
zázrak
to
že
se
se
mnou
stal
a
nikam
několikrát
volal
a
já
jsem
neposlechl
protože
jsem
ještě
tu
hrát
neměl
pevnou
přeci
je
nutno
hrát
pevně
ti
aby
se
to
neprochlastal
pořád
nová
voda
to
budu
beztak
marné
že
ano
to
dítě
nemá
z
toho
rozum
ale
by
se
o
to
tak
zabráno
bylo
mi
jedno
že
prosím
ale
maminka
už
je
potřetí
vola
a
smrtí
ho
poslo
tak
po
dobře
slyšte
říkala.
Po
hned
nahoru
nebo
dostaneš
z
toho
nějaký
západ
ale
co
dostaneš
zaručeně
nářez
pořád
já
jsem
nikdy
nedostal
bytí
od
ní
ani
na
mě
nesahá
tentokrát
ale
říkala
dostal
když
je
takový
neposlušným
dostaneš
pořádně
nařezáno
a
já
jsem
poznal
jednu
věc
ne
strach
z
toho
nářez
ale
že
je
maminka
opravdu
rozvine
protože
jsem
si
ji
nesmírně
vážil
tak
sem
říkal
maminko
já
jsem
tě
hrozně
urazil
ve
se
stát
se
závoru
na
země
pořádně
říká
dítě
na
to
není
teďka
čas
se
se
ho
ne
jestli
moh
kristovo
lese
a
tady
mám
teplo
vodu
do
nese
kam
tedy
nebyla
koupelny
do
neska
vykoupil
se
a
jdi
do
postele.
Já
jsem
se
vykoupal
ale
poslal
jsem
říkal
co
by
bylo
zapotřebí
čím
by
si
to
o
činil
že
jsem
to
takle
za
rmoutil
to
bych
přeci
potřebovali
nějaký
já
potřebuju
abys
to
trestal
protože
si
zasluhuje
ten
trest
nenechte
takle
nepotrestala
babička
ne
ona
která
byla
říznější
a
která
by
mě
byla
říkal
kdyby
jí
byla
v
tom
maminka
nebránila
no
asi
já
na
mě
netroufala
pře
přes
svou
ser
vona
nešla
když
když
mě
její
celá
nepadal
a
tak
ona
taky
ne
tak
babička
řekla
víš
co
bys
ku
zasluhoval.
Na
hráz
tě
nechat
klečel
nebo
na
lajdák
přivázal
těch
ke
stolu
až
by
tě
všechny
kosti
plněji
já
sem
si
šel
lehnout
pochopitelně
ale
dával
jsem
pozor
až
nebudou
oni
dávat
pozor
a
sem
se
na
chodil
ale
mariina
chodby
výslovně
já
sem
si
bydlení
vlez
to
stopa
sem
tam
navou
to
dosah
o
sem
byl
jinde
malé
a
se
má
se
si
provaz
požádal
sem
babičku
ochrana
nebo
dělá
na
toto
ti
kdepak
má
hrát
ano
jsem
si
na
sypal
ran
zadním
pokoji
aby
na
mně
do
vidět
přivazuje
se
provaze
a
pece
jsem
tam
ne
aby
mně
objevil
já
by
mě
neobjevil
no
a
za
delší
dobu
mě
začli
volat
protože
chlap
měl
být
posteli
ne.
Kde
je
kde
je
dyť
ten
postoj
není
no
vidíš
toho
kluka
von
ti
zase
utekl
postele
a
on
ten
zápas
se
si
dostane
ale
maminka
nebyla
tak
e
zvrtá
jako
babička
nebo
tak
radikální
taky
tak
my
začla
hledat
až
těchto
zadním
pokoji
kde
bylo
teďka
to
pijani
jenom
tam
mě
našla
u
vázáno
sou
a
já
jsem
byl
celí
mrtvé
tím
tou
vázáno
protože
to
dítě
přece
jenom
má
ty
ty
polínka
takových
křest
nebo
nějak
tak
prostě
slabou
užitku
nebo
maminka
mě
vodvázali
a
co
to
děláš
no
babička
říká
že
bych
zasluhoval
přivázal
a
tak
dále
a
já
to
uznávám
já
nevím
jestli
jsem
už
dost
dlouho
přivázán
esi
už
jsem
si
to
vod
sloužil
a
ona
řekla
pod
sloužil.
To
se
mně
ulevilo
přát
se
to
už
od
sloužil
a
takhle
já
jsem
si
to
čemu
říkáte
karmu
vždycky
posloužil
chápete
o
té
vám
nerad
mluvím
a
já
jsem
nenechal
na
sobě
vinu
než
že
bych
byl
sešel
vytahovat
a
já
jsem
ji
neunesl
po
těch
lékařských
zásah
já
jsem
neunesl
nic
čím
jsem
se
protivným
lidem
provinil
očistou
nezáleží
ale
proti
jiným
lidem
takže
já
jsem
nezadal
něco
čemu
vy
říkáte
karma
nebo
zásobě
špatných
zásluh
nebo
nějaký
odplatu
nějakého
utrpení
to
jsem
nepřál
takže
já
jsem
byl
daleko
svobodnější
dítě.
Protože
jsem
včas
přešel
k
sebe
výchově
kdy
dítě
musí
být
vychovává
no
já
jsem
už
nemusel
být
vychováván
já
jsem
se
sám
vychoval
ovšem
dětským
způsobem
to
tam
jasně
provaze
a
to
to
to
je
nerozumné
že
ale
toho
bylo
víc
dyť
já
jsem
například
nechtěl
urazit
ani
stoličku
že
ano
tam
musím
někdy
ukázat
až
tam
stál
na
příde
do
šel
jiného
samou
pozor
aby
se
podíval
na
tu
stáje
sice
opravit
a
se
mi
rozpadá
tak
a
i
opravy
že
jo
si
z
toho
chce
dělat
karty
von
má
jenom
jednu
chatu
a
ono
to
je
málo
a
takovýho
zemí
pána
to
víte
to
je
ale
já
ho
tam
nepustím
radši
on
by
se
do
toho
dal
ta
jenom
tak
říkám
se
mu
smí
a.
Tak
bych
tam
přijdete
stáňa
tomu
čistě
pomyslel
na
ukážu
v
jakém
stavu
je
tak
ta
stoličku
to
já
se
chovám
protože
tam
mě
vychovala
ti
nem
poměru
přírodě
než
jaký
máte
vy
a
celému
světu
a
celému
vesmíru
když
jsem
ti
skal
toho
společnou
trním
se
to
vé
válce
on
našla
aby
si
vydělal
na
tu
potravu
tak
ji
to
rušilo
že
se
s
ní
třískal
bez
celé
že
se
už
nekonečně
ruku
z
obvaz
tak
jsem
užíval
svých
sil
maminka
mě
říkal
nechejte
vono
jí
to
poli.
A
já
jsem
byl
dítě
hloupé
já
jsem
říkal
vono
ji
to
bolí
ano
vono
jí
to
boží
nepřispějuji
já
jsem
z
toho
vyvodil
že
všechny
takzvané
mrtvé
předměty
jsou
živé
přátelství
to
maminka
nevěděl
co
způsobila
takže
pro
mě
byl
kámen
svý
všechno
bylo
pro
mě
živé
co
jsem
viděl
kolem
sebe
bylo
živé
a
co
bylo
živé
samo
sebou
to
zůstalo
živým
takže
já
jsem
rozšířil
pojem
života
na
neživou
přírodu
na
zcela
neživou
přírodu
ne
tedy
jenom
na
rostliny
a
nebo
zvířata
ale
na
kameni
napíše
takže
třebas
to
ukázku
a
musím
víc
že
jsem
nikdy
nehodil
kamenem
protože
ho
to
bolí
když
to
tvrdé
když
ten
tím
kamenem
hodil
tak
se
hodil
do
zet.
Aby
mně
chce
dopadl
dítě
musí
házet
po
něčím
já
jsem
váze
kamenem
do
řeky
tam
tekla
vltava
tak
bylo
kam
házet
odpovídám
tobě
kde
si
na
to
vzal
já
jsem
na
to
vzal
tím
že
jsem
byl
řek
bych
zevní
událostmi
veden
k
tomu
abych
měl
soucit
nejenom
z
toho
matkou
a
taky
nežijou
přírodou
a
potom
se
zvířaty
pochopitelně
se
zvířaty
protože
jsem
se
s
nimi
stýkal
vnitřně
a
ne
zevně
ne
ještě
pro
zajímavost
vám
řeknu
jednu
věc
maminka
nejednou
mě
chytla
na
dvou
vltavě.
Jak
pro
mou
vám
se
zvířaty
jenže
zvířata
na
tom
hoře
si
rozumí
jenom
vzdáleně
dejme
tomu
kanálu
umí
huse
a
dokonce
slepici
husa
rozumí
ale
to
je
asi
jako
čeština
a
rostina
tak
něco
kdežto
já
jsem
znal
ještě
jazyk
trošku
podobný
fakty
tu
prože
na
tam
znám
některé
slova
sanskrtským
vykládal
jsem
netušil
že
mě
někdo
poslouchá
ale
zvířata
mně
všechna
rozuměla.
A
maminka
když
to
si
šela
několikrát
byla
tam
taky
teta
dívali
se
na
to
oděvem
ale
nepovažovali
to
za
správné
tak
se
poradil
že
stykem
to
je
návodu
byl
na
dovoleno
svoji
nej
byl
tehdy
byla
tedy
stává
ta
ještě
je
to
jsem
byl
moc
malý
ne
já
jsem
se
a
dvanáct
spaseni
osmnáct
a
tomu
se
někde
mezi
tím
a
on
řekl
nenechte
to
dítě
mluvit
s
tímto
jazyk
em
a
přeci
musím
mluvit
my
se
mu
měl
bídně
a
tímto
nezem
se
mluvil
tak
se
ně
tak
ta
se
k
ně
že
všechna
zvířata
mně
rozuměla
co
je
to
za
řeč
je
to
nějaký
zázrak
vůbec
ne
ale
když
se
měl
takle
poměr
přírodě
tak
ta
přiroz
ji
odměňoval
poměrem
těm
mě
a
já
jsem
mu
přírodní
řečí
praobyčejné
přírodní
řečí
obecnou
všem
zvířatům
srozumitelnou
jenom
lituju
že
mě
maminka
z
toho
zdržovali
a
já
jsem
jí
téměř
úplně
zapomněl
dobrý
občas
cílově
vy
se
za
pět
a
ještě
bych
možná
do
doma
dy
slovní
tak
za
to
já
jsem
věděl
a
tedy
to
znamenalo
tohoto
to
je
to
ale
neska
už
to
neužívám
že
je
to
pro
mě
je
cizí
řeč
a
teď
to
pro
mě
byla
vlastní
mateřství
neboť
my
sme
fakticky
přírodním
tvorem
sou
tělesností
a
ta
je
na
dána
tím
čím
je
každý
zvíře
na
dáno
řečí
kterou
jsem
neučí.
A
my
se
ten
řeči
musíme
učit
ten
něco
umělého
naučeného
když
se
naučím
čos
česky
tak
jsem
čechem
že
vám
převest
naučit
tancem
činnou
jak
jsem
francouzem
ale
jsem
tam
sem
chcete
já
jsem
především
přírodní
bytostí
přátelé
a
jako
takový
mohu
se
vyvinout
jako
přírodní
bytost
jenomže
nesmí
proti
tomu
postupovat
společnost
lidská
za
to
může
ze
zabrzdit.
Já
jsem
u
mnohých
dětí
pozoroval
tak
to
ví
známky
přírodní
řeči
ale
neměl
jsem
cest
například
dejme
tomu
jí
rozvinout
svých
dětí
protože
já
sem
tehdejší
době
neměl
na
ně
čas
se
poslouchat
těch
je
vane
nebo
tak
taky
vychovala
maminka
tady
učil
pochopitelně
a
já
jsem
na
ně
téměř
nemluvil
byl
jsem
sám
viděl
ještě
rodině
no
tak
jsem
se
museli
tři
děti
se
nějak
otáčet
ne
a
tam
jsem
od
věcí
zanedbal
že
jsem
to
nesvítí
mozku
šel
a
teďka
nemám
příležitost
protože
protože
jsem
vode
mě
pryč
jak
musel
soustavně
na
nich
pracovat
ne
ale
přesvědčen
se
o
mnohý
věcech
obnovit
schopnostech
děti
které
já
už
nemám
nebo
vy
nemáte.
Tak
kdybych
do
nekonečna
mluvil
o
těchto
věcech
tak
byste
zjistili
proč
mohlo
nastat
to
sedmnácti
letech
a
proč
to
dvacet
tisíc
sedmi
letech
to
je
měst
protože
k
tomu
byla
průpravu
v
tomto
životě
rozumíte
takže
to
velké
zlo
že
já
jsem
si
nemohla
dětmi
to
je
největší
největší
příčinou
to
jsem
se
naučil
mluvit
zvířecí
jednak
solí
husí
řeči
je
jak
to
přírodní
řečí
sem
se
čas
a
nemusel
učit
o
těch
hřích
jsem
se
řeči
ale
to
je
přírodní
sní
nikdo
neučil
tou
přírodní
sečít
ani
ta
husa
nikdo
nemluví
ale
všichni
rozuměli
to
je
ten
to
je
ta
přírodní
řeč
to
je
rozumí
had
tygr
hledíme
dvě
husa
a
ne
mluvící
ještě
ra.
Jsem
se
o
tom
lidi
med
ta
nebo
zjistit
a
na
nemluví
ještě
se
že
totiž
když
sem
s
ní
na
ní
mluvil
životní
větší
tak
ona
mě
poslouchala
a
šla
za
mnou
a
atak
pochopitelně
a
on
nemluví
ale
mě
rozuměl
a
jak
se
ke
mně
nudil
a
byl
vědoma
a
byla
to
zmije
tak
to
mě
při
tom
jednou
za
hlídali
a
maminka
říkal
tady
je
takový
hezký
had
a
hraje
si
tady
z
ní
dítětem
že
to
se
o
to
podíval
přeložil
to
změně
honem
prostého
a
zabila
to
jsem
nad
tím
plakal
pochopitelně
to
zvíře
mým
nedělalo
se
se
mnou
hrálo.
Tak
to
je
to
věc
a
ne
vykládám
a
když
máme
tolik
času
ne
a
tak
se
vás
aspoň
dopise
o
povaze
ale
když
tohleto
bylo
základem
tak
potom
to
všechno
se
mi
zdálo
být
přirozené
co
že
jsem
poznával
správné
bez
ohledu
na
rozum
dyť
já
už
jsem
předtím
bez
ohledu
narození
se
mluvil
jakou
přírodní
řečí
a
to
jsem
taky
neměl
nějak
kol
to
mě
neučila
maminka
to
mě
neučila
česká
moje
mate
roste
se
neučil
zmatení
ale
house
ště
veta
když
se
narodí
způsobem
který
mu
já
rozumím
ale
v
tom
slovníku
nemá
eště
ptaní
dospělýho
ale
má
tam
by
té
signály
jenomže
jich
je
málo.
A
objevuje
se
signály
těch
dospělých
to
už
by
se
mohlo
říct
že
jsou
naučený
ale
není
to
pravda
kdybyste
tu
husu
osamostatnil
a
nedali
jí
příležitost
se
stýkat
osmi
dospělými
tak
by
se
tomu
taky
neučil
já
jsem
jednou
viděl
jak
sem
si
to
říkal
ten
sedi
nebo
o
to
bylo
jenom
jeden
sem
o
klacky
sch
které
tam
někdo
pěstoval
já
sem
konstatoval
s
radostí
že
já
jim
každé
slovo
nebo
každý
si
jiná
rozumí
a
měli
ty
telat
husy
někdy
možnost
se
dovědí
od
šestých
husách
já
při
do
zvyk
zahrady
a
tam
je
čínská
husa
já
se
s
ní
cestám
a
vona
mě
odpovídá
a
má
radost
že
jsem
taky
čínská
husa
ne
ovšem
na
za
tím
čem
si
musím
sednout
na
bodech
neska
už
ani
nemůžu
že
bychom
měl
nenechá
tak
si
musím
k
ní
lehnout
a
to
byste
koukali
jak
se
plzeňské
vzorce
zahradě
ke
mně
tam
ad
už
ti
štěbetal
a
jak
ten
rys
a
jak
ta
lopat
tam
a
jak
si
dobře
rozumíme
obyčejným
outlým
končí
čím
že
už
to
převedu
bys
neumím
ale
oni
mě
a
von
si
se
mnou
mu
to
takže
toto
byla
předehru.
Ale
byla
to
předešlá
velice
důležitá
nebylo
možno
najednou
v
sedmnácti
letech
se
setkat
s
bohem
kdybych
se
byl
nesetkal
s
přírodou
kdybych
se
byl
neosvědčil
v
malém
já
se
v
malém
osvědčil
já
jsem
ctil
znalost
těch
pane
já
jsem
ji
neznevažovat
užíval
tak
jako
je
užívá
jí
zvířata
sem
se
jim
nelíčil
já
sem
se
jimi
léčil
že
tu
tou
barvou
proti
horečka
jinou
padnou
proti
ničemu
jinému
proti
jiným
lesem
tak
myslím
že
jestli
chce
něco
prosí
odpověděl
se
tím
to
slovo
já
si
této
odměny
této
vaší
důvěry
pokud
neprozradil
to
co
jsem
teď
prozradím
že
já
za
to
nemohu
to
jsem
měl
říct
že
jsem
jsem
vstoupil
že
jsem
vám
za
to
dlužen
ne
taky
sem
asi
zatím
jediný
který
zaplatili
tahle
stáňovi
protože
já
nechci
být
dlužen
na
to
to
s
tím
nebo
není
to
není
ta
tobě
a
já
to
přestože
se
jenom
nepřenesl
já
mu
být
zapomnění
a
nemusím
tě
nic
vzdát
pochopitelně
ale
jenom
se
zapomnětlivost
ale
přeci
jenom
bych
to
nepřenesl.
Kdybych
je
to
vše
a
to
z
tě
eště
to
platí
pochopitelně
to
ale
že
to
je
zakrátko
dlužen
ráno
sáli
si
říká
někdo
jiný
no
jsou
nějaké
stupně
nemyslete
si
že
když
se
někdo
ničím
že
na
vrcholu
své
cesty
je
na
začátku
cesty
na
začátku
statek
těch
že
ste
vy
vy
ne
ale
to
takhle
nebere
nedat
té
cesty
kterou
bychom
mohli
nazvat
cesty
dokonalosti
ne
cesty
učedníka
ale
cestě
dokonalosti
protože
tam
se
musí
zase
znovu
osvědčovali
jako
kdyby
udělal
první
krůčky
těch
a
to
berte
na
vědomí
že.
Ani
při
píky
na
té
cestě
dokonalosti
já
neudělám
z
vlastní
iniciativy
nebo
za
smysly
nýbrž
zase
nějakým
způsobem
jsem
do
toho
opraveno
poučen
s
vámi
se
na
vaší
úrovni
a
z
této
úrovně
mluví
jenomže
shora
dolů
když
člověk
tomu
neklade
odpor
všechno
samo
přichází
může
tomu
říkat
úroveň
nemohu
protože
to
není
žádná
úroveň
prosím
tě
to
nahoře
je
nadšeni
úrovněmi
našem
úrovním
já
nejsem
na
žádné
úrovni.
On
je
také
nad
všemi
úrovněmi
není
na
žádné
úrovni
jenom
svatá
terezie
mě
tady
objevila
v
tomto
spisu
že
v
lidském
nitru
je
na
úrovni
ráje
aby
měl
k
nám
blíže
aby
na
mohl
sděloval
to
co
jeden
sdělitelné
na
úrovni
prá
je
to
sdělitelné
už
obrazem
takže
když
se
vám
třebas
něco
zdá
máte
nějaký
vedení
tak
je
to
z
této
úrovně
ne
někde
z
nebes
s
ale
je
to
rovně
ráji
že
jsem
vám
to
jeví
tak
že
by
má
tu
se
s
tím
oblažení
vyhmát
velikou
po
těch
a
když
si
to
třebas
jenom
sen
tak
z
toho
delší
dobu
žijete
a
nemůžeme
za
ni
za
po
zapomenout
že
to
přichází
z
tohoto
síla
božího
nic
duši.
Ne
odněkud
odjinud
to
dílo
nenapovídá
to
znamená
že
se
nesmí
ohlížet
potom
co
jsem
někdy
zažil
jako
nostalgicky
se
ohlížet
nesmí
o
protože
nesmí
k
tomu
citový
poměr
to
už
je
za
mnou
a
všechno
co
se
tam
s
tím
dalo
provést
už
se
provedlo
už
z
toho
nemohu
žádnou
vzpomínkou
jakéhokoliv
druhu
nic
vytěžit
a
proto
ztráta
času
protože
to
není
toto
ztráta
času
jenom
proto
že
vás
a
celý
svět
to
může
o
něčem
pokud
co
zanedbávám
z
té
kultury
ty
možností
lidskýho
života
vašemu.
Když
žijeme
když
to
že
by
ho
máme
to
dítě
dobře
vychovám
tak
on
žije
jako
to
spěl
člověk
sedmnácti
osmnáct
letech
to
sedne
se
ti
ne
svých
možností
to
jsou
úžasné
rezervy
které
jsme
nechali
absolutně
nené
protože
výchova
byla
jednostranná
abychom
sloužili
tomuto
světu
ale
vůbec
tam
chybělo
abychom
sloužili
bohu
i
u
toho
věřícího
člověka
ten
přeci
slouží
bohu
jenom
protože
mu
to
že
z
toho
něco
jak
mi
tady
přesto
má
nebo
nějakou
zásluhu
to
sahat
do
nebe
nasednou
zásluh
nemám
já
se
možná
dostalo
do
pekla
mě
tam
vždycky
bylo
míl
milejší
protože
babička
řekla
a
v
také
do
takového
řekla
no
tam
by
to
bylo
dobrý
ale
v
tom
nebi
to
se
mi
nezdá
protože
tam
buď
být
strašná
počala
či
mě
na
pána
boha
na
jeho
svatý
svatý
vlita
takhle
třetí
modli
se
níbyl
z
toho
špatně
při
tom
všech
pře
svatých
mluvil
o
tom
že
jsem
znal
nějakou
řeč
přeškolním
věku
které
rozuměla
všechna
zvířata.
Nejenom
jak
mezi
sebou
rozumí
se
se
třebas
jeden
druh
šel
maso
ital
celou
svitu
šelma
okovy
krátkých
hmotou
a
vedle
toho
už
špatně
ostatní
šelma
nebo
s
ostatními
zvířata
to
je
řeč
která
je
vrozená
určitému
druhu
zvířat
a
každému
podle
jejich
řek
bych
podle
jejich
úkolů
přírodě
úkoly
jsou
ten
ale
kromě
toho
existuje
člověka
vrozená
řeč
která
byla
vrozena
teprve.
Za
to
úrovní
vrozeno
zvířat
to
znamená
jestliže
bříšku
matčině
člověk
dost
dosti
dál
než
opice
než
jiný
tvorové
tak
tím
taky
dospěl
do
vrozené
řeči
která
není
lidská
ale
používá
artikulace
kou
je
je
zajímavo
že
počítá
s
tou
schopností
a
titulovat
kterou
nemá
třeba
zvíře.
To
je
úžasně
moudré
tu
řeč
kterou
já
kterou
já
jsem
tady
mluvil
která
je
člověku
vrozená
kterou
se
nemusí
tedy
učit
a
je
mu
vrozená
tu
byste
jako
považovali
za
lidskou
řeč
ne
nikoliv
se
zvířecí
ale
je
to
něco
naučeného
nýbrž
vrozeného
jestliže
se
to
u
vás
u
všech
dokonale
ztratila
u
mě
téměř
vůbec
se
to
ztratil
ale
ne
tak
úplně
tak
je
to
způsobeno
tím
že
ta
maminka
ti
vaší
příbuzný
a
ti
co
na
vás
bude
vliv
od
mohu
narození
že
snažili
abyste
se
naučili
řeč.
Nevěděli
že
ve
vás
je
řeč
která
už
je
vrozená
to
nebyla
vo
protože
voni
nevěděli
kdyby
to
byli
věděli
tak
jistěže
by
se
našli
principy
kterými
by
se
to
za
řeč
rozvinula
a
stala
by
se
vědomou
to
ještě
také
zapotřebí
nějakého
pochodu
výchovný
aby
se
to
uvolnilo
mě
to
násilí
uvolnili
lékařů
těmi
operacemi
zaveden
protože
jestliže
způsobili
příklad
operaci
že
já
jsem
se
ocitl
ta
konci
v
čistém
vědomí
ze
kterého
v
to
vědomí
pochází
jak
schopnost
mluvit
tak
tak
ta
přírodní
řeč
tak
já
jsem
zkrátka
nic
čtrnáctkrát
vraceno
vo
dvou
do
čtyř
let
k
tomu
základu
kde
už
se
všechno
rozčiluju
podle
druhu
to
všechno
tohoto
zvířete
nebo
jiného
tak
já
jsem
se
ocitl
za
tím
rozepře
tím
rozeným
já
jsem
nebo
to
bylo
předesena
nich
tak
řekl
a
protože
to
nemohli
včas
postihnout
moji
vychovatele.
Nemohli
včas
to
učiním
přítrž
tak
on
si
to
rozdílu
rozumíte
takže
asi
v
takovém
čtvrtém
roku
mého
věku
už
to
byla
řeč
která
neměla
mezer
stačilo
aspoň
na
tazvaného
nepřipadalo
nic
na
přírodního
tak
by
to
nepřišlo
nebylo
nepřirozené
je
to
že
to
neznáme
se
nepřirozené
protože
proč
bychom
neměli
napřed
zvládnu
co
bychom
za
to
takhle
měli
dělat
když
tady
je
nějaká
vrozená
řeč
do
každého
z
vás
pokud
jste
mi
a
jako
je
rozhraní
do
koček
a
tak
dále
jiná
zase
řeč.
Ale
ti
v
něm
s
se
toho
organismu
a
jestliže
tohleto
za
nedbáme
tak
pak
se
musíme
pracně
něčemu
novému
učit
to
je
uměle
naše
čeština
uměla
my
se
považuje
mě
je
za
čechy
protože
kdyby
byl
bychom
byli
žili
v
prostředí
anglicky
tak
se
byli
stejně
uměle
angličan
a
tak
dále
ale
tam
kde
to
máme
vrozené
tu
řeč
to
není
nic
mě
jeho
že
to
není
ani
slovíčko
naučenosti
se
to
nějakým
způsobem.
Odhaluji
postupně
jak
to
mládě
li
stě
roste
tak
se
odhaluji
nové
sféry
ve
kterých
je
zapsáno
to
přirozené
celá
přirozenost
se
neodhalí
dítěti
například
dejme
tomu
protože
nemá
ten
dejme
tomu
pohlavní
život
protože
nemá
ještě
vyvinutý
ty
orgány
který
přesto
se
to
musí
vyvinout
takže
člověk
dejme
tomu
až
do
dospělosti
není
úplným
transformátorem
ani
věcí
pozemský
takzvaných
přirozených
ani
věcí
božský
takzvaných
ho
ti
roz.
A
jestliže
se
tam
spadne
takový
vjem
nad
tři
rozený
tak
ho
to
skočí
to
se
nesmí
dopustit
proto
by
se
dítě
nemělo
učit
třebas
v
koncentraci
mystické
a
to
by
se
nemělo
stát
ono
je
soustředěn
jiným
způsobem
přirozeným
způsobem
je
soustředění
a
tak
jestliže
já
jsem
s
tímto
způsobem
nebyl
potřen
vychovatelé
protože
vychovat
to
nemuseli
bezmocně
stát
nad
tím
faktem.
Nemohli
tě
někdo
zasahovat
že
já
jsem
přestal
mluvit
cesta
jsem
vnímal
tento
svět
čili
všechny
ty
uměle
navozená
smysly
mohou
zeme
stavy
pominuly
a
zlem
z
druhé
čisté
vědomí
ze
kterého
vzniká
všechno
přirozeně
i
ta
nenaučí
řeč
takže
my
jsme
opravdu
s
lidmi
kteří
přišli
o
úžasné
bohatství
tím
že
jsme
se
dali
přemluvit
těmi
smí
vychovatele
nějaké
umělé
řeči
jakýmu
konvenční
mu
jednání
což
je
také
uměle
výbuchem
jako
zvířata
se
chovali
jinak
ne
konvenčně.
No
a
já
bych
ho
měl
jenom
chtěl
říct
že
pak
už
když
se
má
něco
polepšit
na
tom
člověku
to
nejde
jinak
udělat
než
zhora
zdola
ten
člověk
se
svou
vychovatelskou
schopností
toho
udělá
strašně
málo
moc
uměli
věcí
do
něho
do
jeho
hlavy
do
stane
kdo
je
ho
citu
a
to
všech
těch
složek
ale
je
to
mrtvé
čeština
mrtvá
řeč
vedle
tamté
řeči
která
byla
živá
neboť
byla
přirozená
nenaučil
celý
tento
organismus
jako
tady
vidíte
není
naučený
ten
vinu
z
toho
přirozeného
pochodu
vývojového
v
té
matce
a.
No
příklad
to
je
ta
ruka
tole
pochovaná
ta
je
naučená
ale
to
není
přirozené
chápejte
a
já
vám
potom
říkám
že
po
tom
my
to
takhle
nevyjde
a
když
se
v
tom
člověku
všechno
zabrzdí
co
je
tam
co
by
se
přirozeně
mělo
rozvíjet
tak
pak
se
musí
hospodin
čili
víc
se
probíhá
o
to
být
budu
citovat
do
starého
zákona
ustrnout
nad
tím
člověkem
a
shora
na
něj
zapůsobit
aby
když
je
to
nevyvinul
zdola
nebo
nedosáhlo
to
ty
horní
hranice
a
von
musel
nějakým
nepřirozeným
způsobem
už
nepřirozeným
způsobem
mu
to
vložit
do
srdce
a
do
mysli
shora
když
toho
bylo
nutno
když
to
bylo
nutno
pro
ten
vývoj
toho
nebo
chování
tak
je
tady
se
praví.
Já
jsem
teďka
ne
že
by
to
nedal
kuňkalkou
vynikal
tak
si
dám
tudleto
nemusím
musí
mít
když
s
vedla
něco
nadpis
té
kapitoly
je
ezechiel
stát
šestá
kapitola
od
vaše
šestnáctého
a
pořád
dál
až
do
konce
a
to
všechno
nebudu
ani
číst
říkám
ezechielovi
bůh
řekni
tomu
proto
izraelském
domu
toto
pravý
pannou
než
jím
to
kvůli
vám
izraelský
domem
nýbrž
kvůli
svému
svatému
jménu
které
jste
zvěstovali
mezi
pro
národy
tam
jste
přišli
to
svaté
jméno
já
jsem
se
dověděl
v
těch
sedmnácti
letech
úžasná
moc
to
mělo
pro
mě
smysl
svatého
jména
i
když
to
není
mezi
třemi
jmény
a
křesťanskými
ani
starozákonním
každý
toto
jméno
jinak
modlíme
takže
kdyby
vám
to
jméno
prozradil
tak
to
je
pro
nic
naši
ne.
Nečiním
to
kvůli
vám
daleký
domem
nýbrž
půli
své
mo
svatému
jménu
které
jste
nestali
mezi
pro
národy
kamkoliv
jste
přišli
opět
po
světím
své
velké
méno
nesvětí
mezi
po
národy
jméno
které
jste
vy
prostředí
ve
světě
já
jsem
chápal
sedmnácti
letech
že
jsem
tím
svým
způsobem
bez
vyplnilo
tedy
nesvětí
jméno
boží
to
jsem
řečí
nevěděl
ale
to
bylo
na
tom
nejkrutější
že
tam
byl
z
nesve
konkrétně
řečeno
že
jsem
o
něm
nevěděl
že
jsem
na
něj
nedal
inici
stačil
sám
se
sebou
to
je
ten
pro
národ
se
kterým
jsem
si
sám
stačil
mezi
kterým
jsem
žil
já
tu
symboliku
bezvadně
chápu
protože
jsem
to
zažil
ne.
Toho
ezechiela
i
poznali
pro
národy
že
já
jsem
hospodin
je
výrok
pana
ta
hospodina
až
na
vás
ukážu
před
jejich
očima
svou
svou
svou
svatost
vezmu
vás
pro
národů
to
učinil
těch
sedmnácti
letech
shromaždí
vás
ze
všech
zemí
von
hromadili
všechny
moje
životní
síly
pozemské
které
jsem
měl
a
při
vedu
vás
do
vaší
země
do
země
toho
dalšího
pozná
poznání
pokorný
váš
čistou
vodou
a
budete
očištění
očistí
váš
o
třech
vašich
nečistu
a
od
všech
vašich
hnusným
modlí
já
jsem
se
nemohl
klanit
už
těm
modlím
které
jsem
se
klaněl
do
těch
sedmnácti
let.
To
byla
očista
takového
druhu
že
to
co
tady
ale
praví
je
velice
do
dobře
s
tím
vyjádřeno
a
dám
vám
nové
srdce
a
do
nitra
vám
vložím
nového
ducha
to
je
ta
cesta
shora
kterou
já
jsem
od
ten
ti
let
jasně
když
zažíval
on
mi
dal
nového
ducha
že
a
tohleto
odstraní
vašeho
těla
srdce
kamene
a
dávám
srdce
masa
prožívám
do
nic
a
svého
ducha
učiním
že
se
budete
říci
mými
nařízení
o
zachovat
moje
zády
a
jednat
podle
nich
já
jsem
nemohl
na
podle
řádu
lidského
já
jsem
mu
to
dát
do
božského
já
sem
nechala
řešit
no
to
nešlo
na
ně
ne
sebe
že
jsem
to
nebyla
moje
schopnost
to
byla
síla
toho
bolení
o
které
já
jsem
myslel
o.
Ale
z
jeho
moci
pochopitelně
já
jsem
si
myslel
že
si
to
přečetl
velice
utr
no
učiním
že
se
budete
řídit
mými
zařízenými
učiním
že
bude
se
budete
říct
mými
z
nařízení
do
nežízní
není
slyšet
a
já
jsem
se
jimi
řídil
co
je
slyšet
to
není
pravé
nařízení
podřízen
mě
není
si
že
ale
vono
působí
svou
moc
a
taky
takovým
způsobem
jsem
se
řídil
jeho
nařízení
ano.
Budete
zachovávat
mé
moje
řády
a
jednat
podle
nich
a
budete
si
jdi
zemi
kterou
jsem
dal
vaším
osum
budete
mít
lidem
a
já
budu
bohem
to
si
voni
vzali
jako
že
to
přivede
do
nějaké
jejich
původní
země
zachráním
vás
od
čechy
vašich
nečistota
to
bylo
jedinečný
přivolám
obilí
a
rozvoj
je
a
že
to
pustím
na
vás
hlad
to
jsem
potom
dovětkem
zjistil
že
ani
hlad
nepřistupovat
řádu
my
se
rozumu
že
to
zachovávání
za
du
na
takovou
úroveň
že
už
to
překrýt
lidských
způsob
života
my
se
musí
pořád
jíst
pořád
tý
a
tak
dále
to
není
ne
v
tom
sedmnáctém
na
to
nebylo
rozhodnu
ovoce
na
strom
ech
i
po
ní
úrov
takže
a
to
vš
a
nebudu
číst
protože
to
vypadá
jako
že
se
to
týká
konkrétního
případu
někde.
No
takže
když
bych
to
shrnul
tak
bych
řekl
člověk
se
lidskou
výchovou
dostal
na
dno
na
dno
úrovně
lidské
a
z
toho
dna
vlivem
té
výchovy
se
musel
potom
dohrabat
nahoru
až
do
té
úrovni
kdy
už
ten
hospodin
svým
mluvit
když
mu
je
dovoleno
jako
tomu
tomu
pro
roku
a.
Kdy
je
mu
dovoleno
protože
je
to
slyšet
že
to
ten
člověk
je
schopen
uskutečnit
já
vám
řeknu
kdybych
vám
to
jenom
vysvětluje
jako
že
vám
to
že
za
nebudu
vy
jste
byli
tím
nadšením
ale
nemodlit
se
to
dodržovat
že
k
tomu
je
třeba
moc
která
není
člověka
v
řeči
ta
moc
není
převodu
do
lidské
žito
není
nýbrž
to
se
vyskytuje
jenom
v
té
v
tom
základu
té
boží
moci
ke
které
se
musí
člověk
dopracovat
tím
že
z
toho
dna
zase
se
dostane
nahoru
a
to
je
život
jak
říká
se
ta
terezie
takového
druhu
že
dva
principy.
Modlitba
kontemplace
a
ctnostný
život
člověka
takhle
po
vinou
ovšem
upozorňuju
vás
na
to
že
když
se
budete
dívat
ten
svůj
cnostní
života
nebudete
považovat
za
ctnostní
abych
ho
taky
zase
nepovažoval
ani
u
sebe
a
u
vás
ale
bude
to
stačit
protože
nemůžete
udělat
víc
než
co
dál
vaše
přirozenost
dovoluje
to
ostatní
vám
bude
přidáno
hledejte
království
boží
a
při
bude
přidáno
je
to
v
záměru
když
aby
tento
nepřirozeným
vývoj
to
je
spát
až
na
dno
nastal.
Nemůže
říct
že
je
to
v
záměru
bylo
by
lépe
kdyby
to
šlo
jinak
ale
ono
za
vnějšího
stavu
věcí
který
už
platí
já
nevím
jak
dlouho
to
jinak
nejde
a
protože
člověk
vlastně
musí
začít
a
nesmí
se
toho
štítit
tam
jde
skončil
svým
vývojem
rajským
při
chvíli
narození.
Když
se
nenarodíš
znovu
nevejde
do
království
sebezpyt
říkal
ježíš
naro
narodil
se
znovu
znamená
musím
takový
jaký
jsem
užít
to
tam
není
v
tom
řečeno
ale
to
logicky
to
co
vyplývá
a
to
byl
když
mu
pro
tento
svět
jak
říká
se
ta
terezie
se
líto
smyslu
nic
víc
říká
to
je
velice
duchaplně
o
radí
těm
jak
týká
by
umřel
pro
tento
svět
tak.
Je
to
sem
pochopení
to
způsob
velice
těžkopádný
já
vím
že
lidskou
silou
ať
se
sama
zase
na
mě
nedění
a
spatra
se
dá
to
těžko
dosáhnout
ale
kdyby
vona
to
chtěla
jenom
honění
zhostit
a
nectností
zasáhnou
tak
bych
na
opsala
on
napřed
to
ladí
modlitbu
a
do
té
modlitby
jak
se
postupně
dovede
dovíte
z
těch
kom
z
těch
komnat
těch
oddat
postupně
vstupuje
shora
nějaká
pomoc
jak
se
jí
člověk
uvolní
tak
mě
ta
pomoc
shora
přišla
těch
operacích
a
tam
přirozeným
způsobem
jak
ona
to
doporučuje
že
ktomu
dojde
pomocí
modlitby
musí
ctnostného
života.
Čili
od
toho
jana
ano
pokračuji
v
té
knize
to
je
to
kněz
sem
zdůraznil
že
mystika
je
přes
tou
lásky
copak
mám
tady
takový
ten
tou
post
je
odpovědí
na
volání
lásky
a
každé
stádium
je
osvětlováno
a
vedle
no
živým
plamenem
lásky
která
nemá
omezení
ani
hranic
toto
kdybych
byl
věděl
těch
sedmnácti
letech
že
to
je
láska
že
je
projev
lásky
a
já
sem
to
a
dodnes
ot
tak
říkám
představoval
jako
projev
poznání.
Je
to
světlo
cesta
poznání
lásku
jsem
v
tom
vůbec
nepoznával
a
tento
autor
v
tom
poznával
se
lásku
je
to
velice
dobrý
doplněk
toho
co
já
vám
tady
říkám
že
můj
pohled
jednostranný
protože
tím
způsobem
jak
jsem
já
na
věci
šel
se
napřed
vyprodukoval
z
toho
postupu
poznání
než
já
jsem
byl
daleko
snazší
nebo
daleko
snáze
že
sem
pronikl
do
těch
moudrostí
do
těch
pra
náboženských
než
jiní
lidé
ale
kdybych
byl
jako
věděl
že
je
už
to
projev
lásky
tak
tak
bych
byl
si
tý
lásky
výsle
vzal
protože
ono
je
třeba
si
to
uvědomit
a
pak
se
otevře
člověk
snáze
než
se
o
tom
vůbec
nic
neví.
Toto
láska
hoří
nejlepším
sféře
podvědomí
a
je
tak
odlišná
od
toho
čemu
běžně
říkáme
láska
že
bychom
snad
k
jiným
k
jejímu
vyjádření
potřebovali
nové
slovo
já
myslím
že
kdybychom
ji
bylo
nutné
to
vyjádřit
tak
sem
potřeboval
je
slovo
které
není
v
češtině
ani
v
žádném
mírným
jazyku
já
si
toto
případě
už
nevzpomínám
konkrétně
na
to
slovo
z
té
přírodní
řeči
ale
to
slovo
vypadá
asi
tak
jako
třebas
sat
máme
pro
poznání
na
na
tak
pro
lásku
tam
máme
akty.
Přijete
si
a
to
není
daleko
toho
od
daleko
není
tento
zjedno
toho
přírodního
slova
pro
lásku
do
ho
já
si
všímám
světlo
kolem
sebe
já
ho
v
sobě
uzavírá
bez
ale
ne
proto
abych
z
toho
žil
pro
sebe.
Není
brž
abych
z
toho
vydedukovat
zdechnu
tíha
víte
toto
mně
říká
vzpomínka
vzdává
na
to
na
tu
přirozenou
řeč
čili
to
slovo
láska
v
té
původní
lidské
tady
tomu.
A
kdybych
já
tímto
způsobem
odstoupil
zvíře
tak
by
mně
nešlo
tak
by
se
změně
těm
mě
ulil
a
já
jsem
patrně
takhle
s
ním
vil
já
jsem
ji
asi
říkal
nebo
tak
já
nevím
co
to
jenom
tak
týrali
to
vymkla
se
dneska
není
daleko
od
té
původní
řeči
takže
kdyby
se
lidstvo
pracně
chtěl
naučit
to
původní
řeči
a
naučit
se
té
chyba
v
tom
učení
je
chyba
ale
kdyby
to
tak
chybně
dělal
tak
by
potřeboval
úžasný
inteligence
to
znamená
strašných
náboj
aby
se
tam
dostal
a
toho
není
zapotřebí
to
se
dá
přirozenější
způsobem
když
se
nezazlívá
k
tomu
se
dostat.
Zdá
se
že
první
křesťané
tuto
potřebu
měli
a
proto
mluvili
o
zapo
což
je
slovo
které
v
eště
je
málo
užívání
a
a
to
je
zajímavý
způsob
že
si
to
vezmete
že
na
to
podíváte
jak
to
vyslovuje
to
jsou
hody
lásky
to
je
předchůdců
křesťanské
mše
a
bylo
to
a
a
dá
a
a
tak
to
jde
nahoru
to
sem
bylo
to
vyjádření
lásky
až
do
zevního
světa
a
a
to
je
daleko
pomaleji
postupné
on.
Já
protože
to
šlo
přes
ty
dary
který
tam
nesl
a
tak
dále
mně
to
vysvětluje
toto
slovo
adama
jak
to
tam
tehdy
dělali
víte
co
vám
to
neřekne
protože
si
nevzpomínáte
na
přírodní
řeč
a
v
té
řešení
namnoze
ještě
protože
už
se
o
to
sama
lodi
živly
jsou
tyto
dávné
vzpomínky
na
přírodní
řeč
daleko
větší
než
té
češtiny
a
tohleto
už
přestanu
říkat
protože
on
tady
ten
pán
si
plete
tě
je
vysvětlit
co
je
to
žení
to
je
to
plete
s
nějakou
smyslovou
činností
pohlavní
nebo
tak
všechno
to
míchá
dohromady
což
tedy.
Jsem
ji
nelíbí
ono
se
tady
sice
říká
abych
musel
pasovat
do
modlo
ho
to
vysvětlovat
že
písni
z
tý
sní
lesní
kdo
je
se
mluví
jenom
o
smyslovém
milování
je
obsažena
úžasná
moudrost
to
má
pravdu
ale
o
to
má
to
vybalit
opravdu
já
se
obdivuju
se
scestí
mystikům
že
se
jim
to
tak
líbí
když
ono
se
to
musíte
pole
vybalovat
z
toho
smyslového
vjemu
takže
píseň
písni
je
velice
užitečná
ale
kdo
to
dokáže
se
nad
ní
dostat
já
si
myslím
že
když
se
normální
člověk
jste
a
tím
normálními
my
jsme
my
že
mu
to
jenom
připomene
že
neumí
pohlavně
správně
milovat
že
se
to
ještě
nenaučil
a
se
ten
šalamoun
to
uměl
že
ta
mientra
se
s
ním
musel
mít
moc
dobře
abych
tak
řekl
lidově
protože
v
tom
dovedl
chodit
že
měl
něco
za
sebou
jako
ti
indové
když
mají
na
to
zvláštní
utr
kde
se
učí
pohlavně
milovat.
Ale
já
myslím
že
takhle
zespoda
jako
že
na
to
se
spolehneme
já
bych
tady
s
vámi
neměl
postupovat
to
dělá
za
za
mě
příroda
neboť
se
sápe
te
po
těchto
věcech
protože
přirozeně
přirozeně
toužíme
po
blaženosti
tak
bych
se
nám
tady
nějaká
blaženo
vyskytuje
tak
za
ní
jdeme
to
je
přirozená
touha
být
blažený
na
kterou
jsme
ještě
nezapomněli
to
jsme
byli
v
ráji
a
z
toho
jsme
padli
a
tam
jsme
žil
by
jenom
v
ananda
a
ne
stačit
jenomže
si
to
opakujeme
takovým
způsobem
že
z
toho
dycky
znovu
a
znovu
padáme
kdežto
když
na
to
jdeme
shora
jako.
Mně
bylo
dáno
v
těch
sedmnácti
letech
tak
ne
že
se
tahleta
smysl
obchází
ta
se
dostává
do
takže
vůbec
nepřichází
ke
slovu
a
nemůže
se
dostat
ke
svou
protože
shora
ta
láska
vypadá
jinak
ne
zdola
je
to
spálí
stav
a
ne
přechodný
stav
když
se
k
tomu
stavu
lásky
dostanete
zdolat
tak
je
to
přechodné
a
blaženo
si
přechodná
se
do
té
zhora
tak
ani
třebas
jako
blaženost
nepoznáte
protože
to
při
vznešené
ale
je
to
ale
stála
blaženost
že
mystická
zkušenost
je
jedné
fázi
svého
vývoje
velmi
vášnivě
existenční
podoby
je
to
existenční
láska
která
asi
po
tam
za
pohled
ne
pachy
pohled
celou
osobnost
a
vyvolá
největší
žízeň
a
touhu
po
nekonečně
víte
kdyby
to
bylo
šlo
u
mě
zdola
tak
ta
touha
po
nekonečno
by
se
vůbec
nemohla
objevit
vy
si
pak
se
toho
a
po
nekonečno
objeví
člověka
v
pohlavním
aktu
ne
ale
tadyhle
se
objevil
a
proto
že
toto
bylo
hluboko
po
ti.
Bylo
to
tam
oko
potutelně
ale
hluboko
pod
tím
vůbec
to
nemělo
to
pak
na
tuto
oblast
naopak
své
oblasti
odváděl
veškerou
silou
kdybyste
mě
byli
tedy
nutili
nějakýho
pohlavnímu
a
to
tak
se
mi
nemohli
nutit
z
toho
to
by
bylo
bývalo
nešlo
protože
všechno
síla
z
celé
lidské
bytosti
jeho
to
pohlaví
byla
odvedení
k
tomuto
zrání
na
boha
tomu
je
třeba
tak
velké
intenzity
že
a
tak
velké
soustředěnosti
veškerých
si
člověka
že
nezbyde
vůbec
nic
na
něco
jiného
aby
se
sto
jiného
mohl
provádět
já
jsem
nemohl
nic
jiného
provádět
ani
myslet
mysli
e
zastavoval
protože
jsem
byl
zcela
soustředění
vlivem
toho
působení
shora
na
toho
boha
a
ono
tam
bylo
byl
sta
ke
třeba
to
dopovídat
aby
von
se
plně
zjevil
na
tom
pohlavním
životě
a
tímto
vysvětluje
to
je
špatné.
Konkrétně
vrcholnému
ho
bodu
mystiky
mezi
osobních
vztazích
se
dosáhne
když
otevřeme
dveře
svých
srdci
příteli
jenž
klepe
ve
jménu
proto
ty
povah
přítele
hle
stojím
za
dveřmi
a
klepu
u
slyší
li
někdo
můj
hlas
a
otevře
veze
vedu
k
němu
do
vnitř
a
budu
s
ním
jíst
a
on
se
mnou
zjevení
ta
bytost
třetí
vracet.
No
jo
jenomže
právě
tady
chybí
v
tomto
výkladu
jak
se
ty
dveře
vod
tý
ají
protože
člověk
to
otevřít
nemůže
ten
může
jenom
klepat
jenomže
nezapomínejte
a
to
vám
připomínám
velice
uctivě
že
tím
že
například
provádíte
modlitbu
nebo
že
toužíte
po
těch
věcech
aby
se
nedostali
bohu
že
chcete
především
království
boží
aspoň
někdy
tak
řada
te
poklad
za
těmi
dveřmi
a
že
tam
na
druhé
straně
těch
dveří
poklad
tak
mohutný
a
tak
si
tak
otevřely
se
z
druhé
strany
to
je
váš
poklad
na
té
druhé
straně
čili
klepete
bude
vám
otevřeno
tak
já
to
do
vysvětlím
bude
mu
otevřeno
tím
co
jste
na
druhé
straně
kteří
nastřádal
kdyby
se
tam
nic
nenastřádal
tak
vám
nebude
otevřeno
nejste
to
vy
kteří
si
otvírá
te
protože
tam
na
té
druhé
straně
dveřím
se
to
ukládám
do
společného
vlastnictví
božího.
No
to
vlastní
neboť
je
to
stejné
povahy
jako
bůh
se
s
tím
spojuje
on
se
s
ním
spojen
napřed
a
pak
jako
on
otevře
dejme
tomu
ale
kdyby
tam
jste
neměli
jí
nějaký
základ
kdyby
se
tam
svého
ducha
nepřipoutali
se
si
veřejném
otevřely
ty
tomu
jste
svého
ducha
své
účast
svou
účast
připojit
abyste
dveře
otevřely
to
ovšem
začátek
věcí
a
pak
se
musíte
toho
ducha
vzdát
na
kříži
aby
se
dveře
zavřeli
abyste
mohli
umřít
abyste
mohli
znovu
zrodit
konečné
fázi
čili
trní
fáze
znovuzrozený
i
padá
úplně
jinak
než
poslední
fáze
znovuzrození
jo.
Rozumem
z
oděno
jiného
než
nouze
z
ducha
a
ta
se
jiný
prostředky
a
úplně
opačný
prostě
a
to
je
to
možná
zajímavé
ale
nic
vám
to
nevysvětlí
než
že
sou
tady
jiné
prostředky
a
tady
bych
dále
řekl
nemusím
otevřít
při
klepání
na
dveře
nemusí
se
ty
pobyt
asi
mělo
být
že
se
ty
dveře
nemusí
otevřít
nebo
si
to
něco
vynechal
ano
slyším
ten
pan
dveře
ale
jak
má
svobodu
nemusím
otevřít
vědomě
nutí
a
když
odmítnut
z
toho
si
i
nejlepší
přítel
musí
vystaven
tak
vám
to
bere
z
opačného
hlediska.
Ale
když
otevře
o
to
tu
bude
následovat
láskyplné
hostina
příliš
přátelé
spolu
obě
dají
bez
touhy
jiní
a
závislosti
a
bez
té
vyroste
která
bývá
téměř
nezbytná
ve
stavu
mezi
nevěstou
a
ženichem
neboť
takováto
takové
to
mystické
přátelství
není
omezena
na
jednoho
přítele
nýbrž
mu
zahrnout
více
a
elektřinu
kristu
než
se
ztotožňuje
se
slabým
a
dokazovat
něco
v
tomhletom
to
tady
říká.
Ovšem
a
to
z
toho
má
vydělávat
já
nevím
to
on
se
prostě
staví
za
ten
výrok
by
jsou
dva
nebo
tři
veme
mam
se
na
prostřed
nich
a
že
tedy
není
to
je
záležitost
ženichem
a
nevěstou
nýbrž
že
je
to
záležitost
také
společenství
které
je
naladěn
na
a
stejným
cílem
duchovním
a
a
to
je
potom
nevěsta
potom
je
třicetdevět
s
tou
a
takhle
to
bere
dejme
tomu
katolická
církev
že
církev
je
nevěstou.
Prosím
vás
nevěstou
je
vaše
duše
především
lidi
tak
vzdáleně
já
nejsem
proti
tomu
aby
církev
nebyla
to
nevěděl
s
tou
to
ne
ale
musíte
pokud
možno
na
to
jít
napřed
svou
straně
pohledu
že
nic
a
nevěsta
neboť
ti
že
je
to
v
dualismu
jinak
té
duchovní
svatbě
nedojde
ta
církev
je
vám
příliš
zalekne
ten
poměr
tako
kvasí
duši
přestože
nevíte
o
té
své
duši
taky
nic
ale
přeci
jenom
je
to
vaše
vnitřní
duše
a
čili
je
vám
bližší.
A
už
to
jakéhokoliv
symbolismu
mystický
život
nikdy
není
sterilní
nýbrž
intenzivně
tvůrčí
té
jako
zisk
ho
pojetí
jednoty
muže
a
ženy
se
tvoří
dítě
tak
také
jednota
minulý
cítí
srdci
tvoří
veliká
díla
umění
literatury
to
to
převádí
ne
umění
litanie
pravdu
ale
to
je
z
vrní
se
směrem
to
pohledem
dolů
toto
je
aspekt
tvorby
která
se
hlásí
zájmu
moderních
lidí
mystické
denní
ve
vlastním
nitru
vede
k
formě
ježíš
říká
že
jeho
slova
a
činy
jsou
slova
a
činy
otce
jen
zlíně
a
mluví
o
tvorby
učedníků
prostřednictvím
symbolu
ovoce
které
přetrvává
přebývání
ježíše
učednících
a
učedníků
v
ježíšově
zobrazeného
den
vím
o
větvi
vyrůstají
zen
v
jiného
stromu
a
plodů
na
věci
je
to
jednota
která
vždycky
nese
své
ovoce
v
témže
smyslu
ježíš
hovoří
o
ženě
která
dává
život
se
mu
dítěti
když
je
na
má
polední
bolesti
trpí
protože
na
nešlo
ji
hodina
a
když
přivede
dítě
na
svět
už
se
už
na
utrpí
nemyslí
neboť
má
radost
že
se
dítě
narodilo
tak
máte
teď
vyvolat.
Jan
v
šestnáct
kapitola
bez
dvacátým
druhý
učedníci
nímž
ježíš
mluvil
porodí
své
dítě
později
půjdou
ne
složení
umožní
s
velkou
radostí
a
láskou
tvůrčí
lidé
vybuduju
duchovní
království
které
přetrvává
věky
toto
království
se
zrodí
v
jejich
jejich
jednoty
srdcem
prostřednictvím
vnější
a
duchu
a
tak
jak
jejich
práce
pokračuje
prostřednictvím
přebývání
boha
v
sobě
tato
jednota
je
tvůrčí
do
lí
ve
mně
a
já
v
něm
přinese
ten
přenese
mnoho
ovoce
jan
patnáct
tak
kapitola
ve
spát
sem
ze
se
tam
takhle
zrovna
je
a
nevím
někteří
budou
tvořit
království
pomocí
lásky
k
nemocným
a
umělec
jiní
zase
intelektuální
bádáním
jiní
vášní
vím
hledáním
sociální
spravedlivosti
jiní
tichou
modlitbou
a
rozjímáním
nadání
jsou
sice
různá
ale
všechna
jsou
inspirováno
tímtéž
duchem
lásku
to
je
velice
krásně
řečeno.
A
my
totiž
když
někdo
je
aktivně
čin
to
nepovažujeme
na
činnost
boží
ale
kdybychom
věděli
že
je
to
činnost
boží
a
ne
toho
charitativně
myslícího
člověka
tak
bychom
byli
si
pravdě
a
kdybychom
kdyby
se
vám
podařilo
tomu
člověku
vnuknout
tuto
myšlenku
že
to
má
ze
síly
boží
tak
by
toho
dotázal
daleko
více
provest
a
ten
ta
chali
ta
charitativní
činnost
by
byla
méně
protekční
já
si
vzpomínám
na
toho
švajcra
v
tom
obalem
který
když
léčil
lidi
jednoho
k
mele
a
vedle
toho
lidi
jiného
mele
tak
jedni
žehrali
na
tedy
to
tam
ty
ty
nejsou
začnou
mne.
Tak
to
samo
sebou
byl
nad
tím
povznesení
ale
či
všechny
ale
musel
oddělit
do
jiných
bytí
aby
se
nepopravili
tam
abyste
nezáviděl
a
bylo
dalo
velice
práci
než
se
naučil
milovat
člověka
jako
takového
a
ne
jako
příslušníky
nějakého
kmen
a
toto
toto
je
tohleto
ještě
dělají
zvířata
a
člověk
už
by
to
neměl
dělat
víře
miluje
příslušníky
svého
rodu
a
do
ostatních
mu
nic
nebyla
že
by
chtěl
požíral
potom
by
mu
něco
bto
bylo
ale
jinak
nic
tak
my
se
přes
tuhletu
fázi
protekční
lásky
nedostaneme
tak
snadno
dokud
na
to
nejdeme
zhora
jasného
vědomí
že
je
to
láska
boží
která
tady
působí
když
jsme
charitativně
činný.
Víte
já
vás
nechci
odstraňovat
ale
když
jsem
tomuto
pojetí
přišel
teprve
potom
dokonale
to
osobní
že
jsem
se
vzdal
svýho
života
těch
dejme
tomu
téměř
sedmadvaceti
letech
a
šel
jsem
za
tím
vlastně
vědomě
do
sedmnácti
let
tak
vás
za
cesta
asi
to
ale
je
to
velice
namáhavé
práce
přemluvit
sebe
aby
nemiloval
protekčně
kdybyste
dokázali
jenom
neprotekčně
milovat.
Tak
byste
na
cestě
lásky
pokročil
tak
daleko
jenom
zbývalo
jenom
malinký
tu
člověk
k
tomu
poznání
boží
o
božích
věcí
co
je
to
neprotekčně
milovat
kde
si
to
milovat
člověka
takového
jaký
je
a
ne
takového
jakého
si
přeju
já
mít
tu
takhle
nemiluje
člověka
tak
jsem
nezačal
vůbec
ještě
milovat
tou
živou
láskou
která
není
protekční
a
strašně
daleko
k
tomu
poznání
láskou
a
poznání
duchovnímu
vůbec
bych
tady
dělal
malinko
přestávky
proto
svatá
terezie
říká
že
nejlepší
přístup
na
cestě
lásky
v
přístup.
S
mas
magdaleny
k
ježíši
ona
věděla
vlastně
magdalena
že
na
ně
není
ani
chopit
a
že
tedy
nemůže
se
svou
čistotou
k
němu
přiblížit
když
si
já
přibližuju
k
bohu
svou
čistotou
plotem
pracně
vyrobil
že
jsem
si
tíhl
nectnosti
a
skoku
se
a
sem
si
ctnosti
a
nebo
jsem
se
modlil
a
tak
dále
tak
je
tady
pořád
nebezpečí
že
já
to
co
sem
vydobyl
co
jsem
získal
svou
činností
bože
a
za
své
já
jsem
to
vydobyl
ale
pokladu
božího
tak
ho
to
moje
není
jako
bůh
musí
vlastnit.
Tak
já
nesmím
vlastnit
to
je
něco
jiného
zdola
se
musí
tato
jinak
než
na
to
de
bůh
on
kdybych
shora
nevlastnil
tak
nás
vlastně
opustí
a
tím
by
zničil
veškeré
stvoření
on
musí
zůstat
přivlastnění
a
my
musíme
od
svého
vlastnění
odejít
protože
nás
drží
tam
dole
u
toho
to
vlastní
tadytu
kde
je
tvůj
poklad
tam
je
to
je
srdce
a
co
se
se
když
se
drží
z
mých
pokladu
tak
je
mrtvé
takže
ty
se
vám
dneska
říkal
že
ten
bu
musel
oděl
napřed
novým
srdcem
ten
národ.
Tak
to
je
to
že
ho
zbavil
toho
pocitu
vlastnictví
že
oni
se
nedrželi
toho
vlastního
se
dá
nového
ducha
nové
oči
všechno
nové
aby
člověk
byl
schopen
shora
dolů
na
to
jít
aby
se
připojil
k
tomu
tažení
božímu
to
je
do
zhora
dolů
prosím
na
světě
říkám
tím
že
má
být
vůči
těm
neřestný
to
je
kdyby
ta
maří
magdalena
byla
přišla
k
tomu
ježíši.
A
řekla
podívej
se
na
mě
ježíši
ty
jsi
mužský
já
jsem
ženská
jaká
já
sem
krásná
nestal
bych
se
se
mnou
pomilovat
a
pak
mně
teprve
předat
tu
svou
milost
nesmí
mít
to
ranní
rosu
nesmí
být
toleranci
my
nejsme
být
to
latemu
i
těm
špatným
učit
příčí
vůči
těm
přiměje
nají
my
musíme
se
přibližovat
neprotekčně
jádru
té
bytosti
které
je
za
slo
něko
to
už
špatností.
My
miluje
my
musíme
milovat
podstatu
a
ne
nános
ten
nános
musíme
odstranit
aby
se
objevila
ta
čistá
vo
tak
ale
po
touží
po
tom
karlem
zevním
to
co
se
útlý
ma
si
magdalena
jevil
jako
klepat
to
byl
povrch
na
správně
říká
den
mudrc
indický
kdybyste
vy
lidi
věděli
jak
celý
ten
váš
poměr
k
tomuto
světu
ty
smysly
a
ten
rozum
jaký
je
to
slabý
nános
tenká
barvička
na
nesen
na
tom
povrchu
toho
hlubokého
nitra
tak
by
se
to
velice
snadno
odstranili
do
toho
stačí
tu
no
a
on
se
to
jako
se
po
závanu
větru
roznese
na
všechny
strany
už
to
s
vámi
není
jsem
ani
nevěděl
že
to
bylo
od
vanutí
najednou
jsem
byl
jiný
v
těch
sedmnácti
letech
kde
to
bylo
sem
se
marně
ptal
pos
hříších
já
sem
marně
ptal
po
své
chemii
potom
co
mně
předtím
ta
bylo
nic
z
toho
mě
nebavilo
ale
vám
řeknu
trošku
mě
to
bylo
to
že
už
tomu
nemám
poměr.
To
už
mně
bylo
cizí
on
to
bývají
poměr
ke
všemu
na
tomto
světě
a
já
jsem
už
šel
pracně
budovat
prože
kristus
od
nás
chce
abychom
ho
znovu
vypadávali
tento
poměr
přijde
tu
ne
abychom
utekli
od
světa
to
chce
sankce
nauka
špatně
pochopila
utekla
tímto
vyšla
ale
von
říkal
ne
jdete
k
bližnímu
že
si
to
nemám
nepříjemný
něte
to
zapáchá
tím
plotem
třebas
nerozpadl
tím
sebe
málo
mocným
ne
a
tak
dále
tomu
stopy
strašně
zápasit
ale
i
k
těm
musíte
a
teprve
když
se
s
tím
smíříte
tak
propojí
te
to
bez
pod
s
tím
nahoře
to
znamená
toho
malomocné.
Uzdraví
te
to
je
smysl
tu
zavání
malomocné
ho
že
my
jsme
pořád
i
když
proděláme
první
fázi
znovuzrození
malomocné
toho
malomocné
ho
máme
u
sebe
ale
von
si
tam
někde
leží
a
pořád
chci
ta
my
ho
musíme
vyzvednout
jeho
malomocenství
a
uzdravil
ho
napřed
on
si
už
zdraví
takže
se
stalo
třebas
prvním
roce
té
mé
cesty
duchovní
že
sem
byl
uzdraven
ze
všech
neduhů
ze
všech
o
které
mě
do
té
doby
stíhala
já
se
jim
v
špatnou
obraz
k
ní
já
jsem
měl
naučený
běh
se
se
prostě
na
tam
těžká
své
šest
lékaři
špatnou
vlastní
a
všechno
možné
dohromady
a
za
rok
při
provést
trojice
u
téhož
člověka
ře
a
při
diagnoze
a
při
rozboru
situace
je
sil
srdce
je
v
pořádku
květ
pořádku
to
znamená
ty
léky
který
se
tam
před
rokem
předepsal
tak
že
ta
vína
takovýhle
všelijaký
to
za
učinkovalo.
Že
to
já
jsem
první
měl
touhu
jak
s
tím
zařídit
mít
doma
taky
záchod
a
tamto
všechno
byli
jak
jsem
jak
my
to
maminka
nebo
já
jsem
to
staleta
tak
jsem
to
rovnou
vylil
jenomže
já
jsem
to
vylívala
po
částkách
aby
na
to
nepřišla
maminka
sem
to
vylil
že
sem
to
duši
mile
takže
říkal
ubývá
to
tak
to
bereš
ho
to
vo
tom
je
dál
nesedl
to
měl
čas
já
sem
ani
tak
se
napil
a
to
je
to
že
já
nosti
léky
kapse
nutím
a
vono
to
působí
věš
mi
to
řekl
opravdu
působí
protože
já
myslím
k
čemu
je
to
a
tato
myšlenka
čemu
je
to
působí
silný
než
používání
toho
lék.
A
to
jsem
dal
od
sedmnácti
do
osmnáct
let
a
jedině
potom
se
dostal
z
těchto
chorob
se
mohl
pokračovat
dát
na
cestě
dokud
nevím
proveden
zázrak
uzdraven
malomocné
ho
tak
dál
se
nehnete
na
té
cestě
lékaři
víc
než
kdokoliv
jiný
až
na
kantor
tedy
až
na
kněze
musí
mít
velikou
schopnost
ale
tisku
to
znamená
je
nebezpečí
že
zůstávají
před
dlouho
na
povrchu
věcí
což
jim
stačí
k
tomu
dělá
danou
ale
aby
udělal
z
toho
duchovní
jak
na
to
už
se
povýší
a
taky
ji
udělají
takže
toto
je
řeč
lékaře
pořádku
vedu
to
jako
je
to
to
latinsky
jako
choroba
z
povolání
a
tohleto
vinou
vám
nemáte.
Takže
vy
snáze
poznáte
jestli
je
to
správné
nebo
nesprávné
někdo
vám
to
nebude
přes
raněné
nebo
zastíněno
analýzou
i
to
nebudete
analyzovat
nýbrž
přijde
k
vám
člověk
a
vy
se
na
něj
podíváte
z
vnitř
ta
ne
jako
lékař
vnějška
a
budete
protože
když
mu
děláte
z
rozbor
klec
je
pořád
pole
vnějška
prosím
se
dieta
a
tak
dále
pohled
vnější
se
dete
jeho
rytmus
srdce
a
pořád
kolejí
ale
podle
za
je
vůbec
na
toto
nedat
a
všimnou
ci
jeho
vnitřního
postoj.
A
já
vám
řeknu
já
jsem
znal
jednoho
lékaře
a
ne
jenom
jednoho
ale
toho
jednoho
kladně
v
zimě
operoval
na
ty
dvě
na
to
byl
do
centra
a
žák
říkal
já
na
každým
pacientu
jaké
je
přijde
poznám
jestli
umře
nebo
ne
a
podle
toho
ho
léčí
to
asi
kon
ko
je
radostem
a
do
sen
z
toho
znamená
rovnou
bíte
toho
koho
si
myslíte
že
už
má
jazyk
na
kahánku
život
na
kahánku
a
ale
on
říkal
ne
ne
ne
já
jsem
nikomu
ještě
neuniklo
sem
nezabil
já
to
poznám
ale
ne
už
při
druhém
pohledu
až
tu
volit
začnu
dělat
když
tu
analyza
člu
dělat
tak
eště
kolikrát
si
říkám
vono
to
není
tak
bez
nade
někdy
vopravdu
se
podaří
i
takového
pacienta
které
se
naplní
pole
viděl
že
smrt
to
ji
za
ním
tak
vono
se
ještě
třebas
toho
vymaní
a
nějaký
rok
se
prodloužit
život
ale
zahynete
jako
tak
velice
brzo
poměrně
proti
těm
ostatním
na
který
já
vidím
život
zásobě
životu
života
jiná
jinou
než
co
které
podražené
s
tím
tou
chorobou.
Download XML • Download text
• Waveform view