prevzate-kotouc-88-07-J
prevzate-kotouc-88-07-J
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Když
jsem
oni
tak
se
nesmíš
všímat
svého
těla
co
to
tělo
na
to
říká
a
co
se
s
ním
děje
protože
tam
se
musí
stát
jedna
věc
přesune
se
střed
středem
byla
tělesnosti
a
dokud
se
dostane
člověk
do
jiného
středu
tak
ne
nemodlí
se
správný
modlitba
musí
člověka
přenést
do
jiného
středu.
Je
se
bych
to
řek
nim
příkladem
že
totiž
když
jsem
jako
byl
potrefen
tohleto
silou
boží
těch
sedmnácti
letech
tak
ten
pán
bůh
za
mě
našel
nový
střed
a
já
jsem
aniž
jsem
si
to
byl
toho
vědomí
v
tomto
středu
žil
a
jenom
odtamtud
jsem
neděl
jsem
na
tu
dolů
a
jestli
si
to
slyším
ale
až
potom
zase
dete
v
poprvně
že
tomu
tak
je
protože
to
bylo
všechno
vnitřní
záležitosti
a
ne
zevní
je
pak
tuto
prvně
i
zevně
uvědomili
já
si
myslím
že
vy
byste
byli
vy
a
a
piovi
když
o
tom
mluvím
už
s
tou
druhou
a
tak
ta
už
toho
schopna
částečně
je
tady
jsme
se
o
tom
ještě
nepovídal
byste
schopni
už
poznávat
že
to
tělo
je
prostředky.
A
že
vám
musí
být
zachováno
neboť
je
to
prostředek
bez
kterého
se
neobejdeme
na
té
cestě
a
nemůžeme
být
za
to
protože
by
vám
byl
za
prostředek
bez
kterého
by
to
dál
nešlo
to
považujte
pana
badat
rozumný
ho
že
je
takovou
odbyde
udělal
já
vás
chci
jenom
s
ní
vnímat
ten
strach
takže
jestliže
na
vás
jde
přímo
dyby
strach
tak
mě
to
milejší
pořádku
protože
jde
o
přes
un
z
tělesnosti
ve
stavu
tělesnosti
de
těle
se
ti
středem
vědomí
do
jiného
středu
který
který
je
daleko.
Reálnější
ale
než
se
ten
první
ale
mezitím
je
mezera
a
ta
metoda
to
právě
to
strašidelné
si
všude
tam
mezera
to
si
všimněte
u
ježíše
krista
a
šlo
už
mezera
čtyřiceti
dnů
ne
na
té
pouště
pojďte
se
ta
nemá
a
sebou
střední
v
hrobě
ne
to
byl
já
to
byli
mezery
a
tahle
nebo
u
z
předtím
než
byl
pohřben
než
byl
ukřižován
tam
mezera
už
tam
začla
vládnout
to
že
bych
vám
radil
vám
jemu
a.
Abyste
si
dávali
pozor
na
nástup
mezery
aha
tohleto
je
nástup
mezery
tak
to
je
nejlepším
pořádku
že
tady
je
protože
nejde
se
dostat
za
mezeru
pokud
mezerou
neprojdeme
to
jsou
dveře
ta
mezer
ale
ujišťuji
vás
že
za
to
mi
dveřmi
je
do
lekl
větší
moc
která
vás
mužem
přemáhá
takže
kdose
přemáhání
že
vás
to
ničím
berlí
moc
než
je
vaše
moc
kterou
se
dojdete
do
ty
dveře
čili
ta
modlitba
nesmí
být
jakém
na
dveře
ta
musí
být
klepání
v
té
modlitbě
musí
mít
plně
právo
jedničky
jako
nulu.
To
znamená
tady
vám
pomůže
manžel
kybernetiku
co
by
byli
platný
jedničky
na
samozřejmé
počet
že
by
tam
nebude
taky
nula
tam
má
stejnou
platnost
jako
jedničky
jak
já
bych
se
dostal
třebas
čísle
se
dvacet
osm
jedna
jedna
jedna
nula
jedna
jedna
nula
nula
nula
kdybych
nevěděl
že
má
stoupat
s
jedničku
ježíška
už
tou
platnost
u
a
tak
nula
není
tam
proud
to
člověk
těžce
nese
přitom
není
pro
samotní
počítači
a
hloupý
ten
neví
že
se
že
mu
nejde
ukáže.
Nej
tam
pouta
jeli
nulu
a
kdyby
nebyl
tak
se
vůbec
nevyznám
v
tom
v
těch
počtem
nic
nepočítá
ch
a
vy
z
počtu
dokonce
věčný
život
tuhlety
vnitřním
samočinným
počítače
který
není
neinteligentní
na
rozdíl
od
toho
blbce
který
ho
my
uctíváme
dneska
vy
vona
etohleto
musíme
samo
čím
počít
hlupák
proti
tomu
věční
živé
vytí
inteligenci
to
ten
ví
že
takže
zná
hodnotu
nuly
a
to
je
si
cení
jako
hodnotu
jedničky
o
to
se
může
stát
že
vás
po
takovém
sebevzdání.
Bude
desítka
nebo
z
toho
neboť
tisícovky
a
tu
nám
radí
už
nějaký
pan
m
abychom
přesto
ho
nešli
no
to
je
v
pořádku
začal
s
to
vesmí
to
to
dělat
tak
to
do
té
modlitbě
obecně
svatá
terezie
říká
uvnitř
to
o
tom
tam
budu
opakovat
to
detailně
ještě
tam
na
v
tom
nadání.
Ty
příbytky
u
boha
že
když
je
nečinný
množství
jsou
všechny
v
člověku
tam
je
celý
vesmír
je
všechno
co
je
za
ním
takhle
to
už
neříká
já
to
dodávám
jenom
takže
když
já
vás
provádí
jenom
sedmi
komnat
am
tak
já
vám
dávám
jenom
směr
který
máte
zachovat
ale
upozorňuju
vás
že
v
jedné
té
komnatě
a
to
je
ten
tak
ona
ta
čtvrt
na
té
tomuto
ska
ve
vás
jídla
bůh
toto
vona
věděla
a
tak
se
potom
nedivím
těm
duchovním
borců
který
když
se
dostanu
toto
komnaty
jako
třebas
dva
z
vašich
známých
tak
se
je
odtamtud
vůbec
nechce.
Protože
se
tam
s
pánem
bohem
už
jenomže
prošla
pán
bůh
nadal
sedmi
konat
mi
a
nejenom
čtyřmi
protože
máme
projít
tím
přemožen
vesmíru
a
to
se
dá
jenom
přes
ty
z
těch
sedm
komnat
takže
když
se
mi
jeden
nebo
dva
z
těch
vašich
známých
tady
nejsou
dostali
do
toho
stavu
ze
dej
tam
bylo
blaženo
na
pro
tam
byl
s
pánem
bohem
tak
já
jsem
je
odtamtud
na
ale
hrozným
způsobem
když
naopak
jeden
z
vás
zase
ten
stav
který
taky
začal
v
něm
chtěl
si
opakovat
tak
to
nechte
z
vlastní
vůle
to
nejde
to
a
ne
to
se
nestalo
znovu
je
přeci
když
se
to
poprvně
nastal
a
takže
ono
to
nepodíval
se
přesvědčí
je
to
vůbec
nejde
to
i
pravda
to
do
hodně
nutnost
ze
z
vůle
boží
toto
taky
ještě
patří
k
té
modlitbě
že
ta
modlitba
já
musím
se
modlitbě
nechat
působit
boha
to
znamená
každá
metafyzická
zkušenost
pochází
ze
stavu
trpnosti
jeho
stavu
ne.
A
čím
dokonalejší
trpnost
tím
dokonalejší
vnitřní
modlitba
toto
já
budu
pořád
tam
doplňovat
tu
svatou
terezii
protože
to
tam
není
a
je
v
tom
překladu
já
jsem
to
tam
přeložil
těm
kubánci
ale
jenom
tak
běžně
ale
vám
to
překládám
doufám
budu
třeba
k
vyklá
detailně
abyste
nedělali
chyby
v
té
vnitřní
modlitbě
jestliže
by
se
mi
podařilo
za
pomoci
svatý
terezie
z
avily
překonat
všechny
tyto
běžné
chyby
vnitřní
modlitby
tak
vás
upozorňuju
že
je
to
málo
pro
když
to
nebude
latu
vlastní
vůle
že
to
málo
protože
vám
se
může
stát
jedna
neplech
věc
promiňte
mi
ta
přidaný
jméno
že
totiž.
Budete
říkat
já
to
chápu
já
to
přijímám
a
tím
jste
to
umrtvil
si
to
přijali
mrtvě
a
to
poznáte
snadno
protože
to
nemá
na
váš
na
vás
ten
vliv
že
nemůže
te
nic
jiného
dělat
než
se
modlit
já
jsem
v
tom
sedmnáctém
věku
nebyl
rázem
se
nebyl
schopen
studovat
a
jsem
se
z
toho
výborně
nic
já
jsem
do
školy
toho
vodu
jít
takže
maminka
první
co
udělal
šla
se
mnou
knězi
on
věděl
že
ten
její
synem
patrně
propadne
šla
e
knězi
a
tak
by
plnému
a
říká
čili
rozhoduje
známky
kněžství
vezměte
si
ho
u
nějakého
kláštera
nebo
a
ten
archanděl
je
zpovídá
tímto
způsobem
říkal
ty
dis
chtěl
být
knězem
nej
si
zamilován
a
nebo
já
poslechnou
na
se
já
jsem
říkal
jsem
že
ne
já
ti
tedy
věřím
že
si
bylo
to
žena
a
duše
že
by
stanice
ale
my
tě
tady
vezmeme
a
já
jsem
říkal
ale
kdo
mě
to
bude
platit
proti.
No
každý
dělník
je
hoden
by
své
a
já
si
myslím
říkat
tě
alenky
někdo
dělá
na
tyto
věci
na
té
cestě
života
věci
boží
že
by
vyžadoval
ne
obyčejný
pat
ale
bude
násobí
nebo
ne
se
to
nás
nebo
víc
než
kdokoliv
jiný
říkal
tak
to
ne
kdyby
dostal
jenom
korunu
a
na
nebi
země
dostanu
byste
placeni
a
tak
já
tam
nemohu
jít
a
už
jsem
se
obracel
až
a
se
mnou
o
mě
je
si
ho
volal
říkal
no
prosím
tě
je
to
je
ten
člověk
taky
musí
něčeho
žít
být
ne
no
tak
si
vem
žebra
vodu
misku
kdy
ten
tišinou
viděl
byl
si
to
a
jsem
říkal
když
si
to
vyženeme
do
toho
vložím
svou
vůli
která
tam
nepatří.
To
je
od
boha
a
ten
se
umí
postarat
o
všechno
tam
nemusím
já
žebra
on
se
o
všechno
stará
já
jsem
bezstarosti
puste
mě
k
vodě
ctil
mi
koně
bylo
pokusy
pro
chy
rozhoduje
jak
si
to
přeberete
to
já
vím
a
teďka
já
bych
chtěl
hlavně
aby
aby
vám
za
to
na
mysli
co
je
to
i
když
to
by
byl
ještě
živý
člověk
a
to
co
toto
říkal
budit
se
životu
jak
on
jinak
myslíme
normální
člověk
to
se
nikdy
takhle
nemyslel
nikdy
ne
předtím
dělo
vo
to
študia
něčeho
ty
přírodní
vědy
přeci
voni
ji
ho
nešlo.
Von
říkal
ten
havel
bylo
když
číslo
tak
vod
tý
přírodní
vědy
tak
asi
teďka
nadšen
tím
bohem
tak
je
tak
byl
skvělým
knězem
a
proti
tam
to
daleko
líp
a
dokonaleji
jsem
říkal
nepůjde
to
vůbec
nepůjde
protože
já
jsem
dosud
byl
ochoten
za
ty
přírodní
vědy
jednou
brát
plní
ze
to
byli
přírodní
vědy
ale
teď
taky
kdybych
něco
dělal
jenom
pro
bližního
nebo
pro
svůj
zájem
tak
bych
za
to
p
plní
ze
bral
ale
toto
to
dělám
pro
boha
že
musí
náležet
že
musí
náležet
tak
to
musí
být
bez
koruny
z
z
nějakého
užitku
osobního.
Tohleto
bezvadně
ovládá
co
tam
terezii
žádný
užitek
se
to
neměla
mlátil
ji
pohlaví
napsala
platit
tak
pak
už
to
prosím
vy
nejste
v
klášteře
by
musel
ty
vnitřní
zážitky
zla
tomto
světě
proto
vás
pánbůh
už
leda
tohoto
světa
a
zjistíte
totéž
co
ten
osla
pan
v
tom
doma
ten
století
našeho
letopočtu
poprvně
jsem
viděla
kulatou
slunce
a
to
byl
pro
mě
zážitek
já
jsem
začal
žít.
A
já
si
uvědomil
že
se
před
tím
neviděl
s
ní
se
že
jsem
nežil
já
jsem
s
tím
myslela
že
jim
že
piju
že
spím
že
spolupracuju
lidma
vůbec
co
nebyla
pravda
já
jsem
si
byla
středem
to
znamená
mně
musel
uniknout
ten
střed
boží
ten
věčný
sester
není
konkrétním
sil
mysle
všude
a
teď
moje
ten
život
je
všude
pro
mě
a
já
jsem
v
tom
životě
já
jsem
konečně
živa
rozumíte
takže
když
si
od
myslíte
ten
strach
tak
vám
zbyde
z
toho.
To
pravé
život
život
musí
být
pověřen
vnitřní
že
mu
mě
bože
v
tomto
životě
na
tom
máte
věk
aby
se
to
mohli
objevit
prožít
v
tomto
životě
ale
tyto
časem
nebylo
by
to
správné
že
to
tak
naléhavé
jako
to
bylo
u
mě
naléhavé
v
sedmnácti
letech
to
bylo
velice
naléhavé
a
vedle
toho
nebylo
nic
naléhavého
jako
v
tomhletom
myslím
že
končí.
Že
existuju
mě
samovolnosti
automatismu
jedna
který
náš
život
celý
řídí
ve
z
toho
bychom
nemohli
ani
dýchat
a
automatismu
dvě
to
naše
vnitřní
život
nejsou
dva
automat
to
je
jeden
jediný
automatismus
já
jsem
si
to
jenom
školsky
rozdělil
abych
to
moh
vůbec
vysvětlit
rozumíte
ten
se
také
stará
o
ten
pokrok
ničí
a
buďte
bez
starosti
vše
když
máte
třebas
jenom
zbytku
nějakou
národu
těm
duchovním
sem
se
věnovat
nebo
do
toho
něco
vkládáte
že
on
o
tom
neví
a
že
on
ten
proces
nevede
dál
samozřejmě
bez
vašeho
vědomí
a
bez
vaší
vůle
protože
kdyby
prošlo
z
vaší
vůlí
tak
by
to
dopadlo
špatně
vy
musíte
jenom
věci
dělat
správně
tohleto
má
nejlepší
potíž
že
jedním
plzeňák
že
on
pořád
dává
přednost
příjemném
před
nepříjemný
a
dokud
tohleto
existuje
v
lidském
životě
tak
není
na
prvním
místě
správně
před
nesprávným
já
musím
správné
před
řadit
před
nesprávné
a
jestli
je
to
příjemné
nebo
nepříjemné
to
už
je
vedlejší.
Se
latinu
nebudeme
tady
sebrat
ne
ale
jestliže
máte
dojem
že
něco
máte
diskusi
svém
životě
že
vám
to
dovede
porazit
tak
je
to
jenom
přístup
z
jiné
strany
než
přístup
sedíme
tvém
manželky
to
je
jiný
přístup
ty
totiž
řek
bych
kdybych
to
řekl
nějak
symboliky
a
že
si
to
pomůže
řekl
bych
ti
takhle
pane
u
něho
hrobu
to
pláče
te.
A
proto
že
je
tam
vědec
ten
to
tří
na
tamhleten
hrob
je
to
přinesli
ten
vědec
tam
na
ten
pravý
hrob
a
tam
plače
asi
jsem
nevysvětlil
nic
ale
je
to
tak
jiné
východisko
ty
umíš
plakat
na
nepravým
hrobem
bezvadně
tedy
to
jsem
tady
takovýho
no
nechci
tě
pojmenovat
ještě
nenašel
ale
tak
jak
se
deště
on
tlačil
nad
tím
hrobem
cizím
to
znamená
že
on
je
si
vlastně
cizí
to
je
dobrý
to
je
to
je
dobro
známka
jenže
on
to
neví
jenom
to
v
pořádku
no
orto
je
oči
i
v
tom
že
ono
to
nevadí
prosím.
Odsunul
nesmí
být
zabit
tomu
musí
být
podřízená
vůli
boží
a
může
líp
něte
je
tu
vůli
boží
poznáváme
že
záležitost
poznání
a
nebo
je
to
závis
oddanosti
dokud
to
poznání
tady
ještě
není
a
proto
vám
budu
mluvit
o
cestě
oddanosti
je
to
poznání
ještě
chybí
ale
člověk
může
být
oddán
takže
dejme
tomu
když
babička
s
maminkou
moji
mluvili
o
tom
že
já
jsem
byl
jednou
sledován
za
dveřmi
svou
maminkou
a
modlil
jsem
se
dokonale
když
jsem
nevěděl
že
jsem
se
do
van
než
jindy
to
všem
menujou
otče
víte
nebo
si
kousal
a
ne
se
to
ode
mlel
že
jsem
detailně
každé
slovo
plýtval
a
naše
moje
maminka
řekla
babičce
své
matce.
Já
jsem
poslouchala
za
dveřmi
svého
syna
jak
se
modlí
a
von
se
modlil
aniž
věděl
že
sledován
velice
pozor
na
každé
slovo
dával
důraz
bylo
vidět
že
ví
za
to
se
modlí
a
babička
řekla
tomu
rukou
nevě
tento
s
námi
hraje
jak
to
když
přeci
nevěděl
že
o
sleduju
já
tě
jenom
říkám
že
to
s
námi
hraje
protože
v
přeškolním
věku
když
se
mu
vodila
toho
kostela
tak
mně
řekl
na
toho
vašeho
pána
boha
já
nevěřím.
A
my
si
že
na
to
zapomněl
po
sem
pavle
a
věříš
mě
na
toho
pána
boha
ke
kterému
ty
se
modlí
a
já
jsem
tu
chvíli
vodešel
z
tý
místnosti
a
práce
za
sebou
dveřmi
že
se
nechtěl
já
jsem
na
toho
pána
báni
nevěřil
a
už
se
začnu
věřit
a
není
to
věci
na
škodu
protože
já
jsem
se
obešel
bez
obrazu
oni
by
ji
voni
věří
obrazu
podle
svých
ho
lidského
mí
obraz
o
bohu
než
to
má
být
opak
člověk
má
lidí
obrazu
božímu
no
to
to
sme
to
pokroutil
i
s
tou
naší
psychologie
tradiční
to
je
špatný
a
teď
si
přestože
že
se
nad
na
terezie
to
musela
takhle
svých
u
svých
sester
mu
říká
celý
takhle
obrátit
mě
to
nebylo
třeba
obracet.
Já
jsem
byl
poddán
své
rodině
a
tak
detailně
že
jenom
babička
o
tom
věděla
že
to
hlavu
jenom
babička
protože
ani
tehdy
když
jsem
platí
vědět
že
neodpověděl
že
věřím
ne
jsem
nechtěl
hrát
že
jsem
věděl
co
dělá
že
poslouchám
rodinu
a
kdy
si
představte
co
tady
ježíš
kristus
udělal
ve
dvanácti
letech
poslední
rodinu
to
že
musel
být
v
tom
co
jeho
otce
odešel
z
toho
chrámu
a
poslechnu
rodinu
a
ještě
ji
poslouchal
další
osmnáct
no
jo
já
jsem
tehdy
nevěřil
na
ježíše
krista
pochopitelně
že
on
nimi
nevěděl
ale
byl
jsem
poučen
rodině
protože
jsem
věděl
co
je
správné
a
správné
se
věděl
že
je
tohleto
neodporuje
nebo
voni
mají
právo
na
tu
víru.
To
neber
jiní
a
kdybys
to
nectil
tak
by
ji
ji
bral
takže
já
jsem
nikdy
nevyšlo
do
místnosti
aniž
bych
se
poklonili
kristu
pochováno
pán
ježíš
kristus
to
šel
roku
kříže
kteréhokoliv
smrt
sem
takže
neposlou
že
mě
na
ně
do
díval
nebo
nedíval
to
bylo
jedno
ne
všechny
úkony
náboženské
jsem
konal
sotva
té
století
svatému
římani
všechno
všechno
svatokrádežně.
A
nebylo
to
jenom
svatokrádežně
byla
v
tom
poslušnost
rodině
jedině
todleto
a
toto
poslušnost
která
je
důležitá
v
té
fázi
cesty
když
člověk
ještě
nepoznává
ale
dokonale
že
být
poslušný
to
je
to
nejdůležitější
co
člověk
může
dělat
a
proto
ve
zdí
poslušnosti
a
ukázat
mu
to
jako
přirozenou
povinnost
to
správné
ne
násilí
ale
jako
že
to
správné
přirozené
poslechnout
ty
proč
a
když
tomu
nerozumí
co
rodiče
ne
nařizujou
tak
od
věří
vo
a
vy
se
musíte
poctivě
snažit
mu
to
vysvětlit
že
to
je
správné
že
na
to
nepodaří
musíte
slevit
ale
to
dítě
má
právo
být
poslušné
a
jestli
to
právo
mu
opřete
jako
k
ní
společnost
upírá
to
právo
dítěti
a
to
dítě
nemůže
věřitel
společnosti
bez.
Jedna
z
největších
chyb
naší
výchovy
protože
já
když
mluvím
s
těmi
svými
posluchačů
to
ním
řeknu
my
tomu
nevěříme
co
mi
tady
vkládat
vím
na
tolikrát
nebo
že
máte
matiku
ne
takovýhle
věci
ale
co
mě
vykládat
tu
politik
tmě
nevěřím
tak
se
to
je
co
to
je
ten
nesprávná
výchova
a
co
je
na
tohleto
stá
když
to
to
vykládají
říkám
zet
se
mi
si
já
tomu
věřim.
No
prostě
víme
tomu
neměli
té
to
je
na
vás
vidět
to
říkal
tak
to
vidíte
špatně
protože
já
vím
že
v
tom
sledu
události
kterým
nerozumíte
to
má
nenahraditelný
význam
a
proto
to
přijímám
bez
odporu
mě
neumíte
nikdy
nadávat
na
poměry
to
taky
neslyšeli
a
to
není
žádná
přetvářky
nýbrž
to
je
správné
poznávání
správné
já
tady
nejsem
náhodou
na
tom
světě
za
na
tomto
místě
zrovna
jako
to
to
dovedu
je
neba
náhodou
v
tom
klášteře
a
před
tou
mi
kytce
předtím
větším
soudem
vymýcení
bylo
nestála
nevznikl
radit
aby
teprve
teďka
ve
dvacátém
století
poznáte
co
v
tom
je
za
poklady
co
panečku
kam
se
hrabe
ghos
kam
se
hrabe
celá
indie
po
stránce
cesty
oddanosti.
Možná
že
ramakrišna
byl
dál
to
je
možný
ale
to
je
těžko
soudit
ale
oni
jako
ghos
nebo
jiný
nejsou
tak
daleko
to
podceňujou
říkají
to
je
cesta
která
jediná
jako
pěstuje
oba
dvojnost
pán
bůh
někde
jinde
a
taky
někde
jinde
to
je
chyba
a
to
si
převede
na
to
se
to
je
dosti
pamě
předpokládá
představu
samozřejmě
že
žádná
cesta
se
nového
letec
představy
žádná
i
když
já
to
jdu
jsem
představuje
do
začal
jako
že
jsem
nezačal
měl
jsem
něco
se
o
tomto
světě
ne
já
jsem
nemohl
trvale
žít
tomto
světě
a
pro
tu
toho
něco
neskutečného
nikdy
jsem
to
za
neskutečné
nepovažoval
já
tu
představu
o
tomto
těch
kterou
mám
kterou
máte
my
a
trojí
nižší
tvorové
taky
beru
jako
skutečnost.
No
skutečnost
přestavá
není
nic
nezkutečného
to
je
skutečnost
na
jiné
úrovni
na
úrovni
idejí
a
jestli
vnější
než
s
samo
skutečnost
kterou
tady
vidíme
to
omezená
skutečnost
to
je
širší
něco
širšího
silnějším
takže
když
vona
ta
svatá
terezie
to
snaží
o
to
aby
opravdu
na
představu
těch
sester
jakým
říká
tak
dělá
a
já
jsem
přestal
musí
být
jenom
soustavně
opravován
připravována
až
se
nakonec
bez
ní
obejdeme
samozřejmě
na
to
co
tě
duchovní
to
u
mě
bylo
opačně
napřed
sem
se
bez
představy
vůbec
by
jako
vy
tají
obešel
a
postupně
jsem
poznal
že
moje
cesta
je
vůči
bližnímu
sterilní.
Že
na
něj
nemoh
působit
pokud
nepř
beru
představu
tak
já
jsem
musel
přebrat
představu
újmy
ním
ne
kvůli
sobě
a
nepotřeboval
nikdy
a
nikdy
potřeboval
nebudu
ale
víte
kolik
obrazu
užívám
a
to
všechno
věc
představ
jak
se
u
ní
do
do
řek
bych
kovaný
z
toho
důvodu
že
to
pořád
to
člověk
po
svého
bližního
a
dokud
to
asi
nebudu
vědom
toho
že
milovati
celého
srdce
například
tak
namátkou
znamená.
Milovat
jim
srdcem
a
ne
mrtvým
když
já
miluju
mrtvým
co
jsem
tak
nikdo
bližního
dycky
méně
než
sebe
když
miluju
bližního
živým
sobcem
tak
ho
neměl
méně
než
sebe
nýbrž
stejně
jako
sebe
protože
není
mezi
námi
předěl
pocitu
oddělenosti
rozumíte
mně
jakmile
a
do
jaké
míry
je
tak
to
je
moje
představa
měli
tam
chybná
ale
se
optřebný
aby
ten
dotyčný
se
snáze
pořádal
sám
se
sebou
já
vás
musím
nechat
v
domnění
že
jsem
jsem
přijel
před
v
že
jsem
tady
s
vám
co
je
vaše
představa
pochopitelně
na
to
vím
to
není
pravda
ale
když
si
to
mu
to
myslet
bez
toho
se
nebo
něco
to
by
se
mě
nebylo
divně
já
doufám
že
se
to
týdne
dokážu
vám
vysvětlit
že
to
je
jenom
přestala
to
není
skutečnost
ježíš
kristus
na
to
neváží
v
této
události.
Na
tom
tu
dobu
tří
let
místě
učedníkům
nechybělo
nic
takže
se
zeptal
chybělo
vám
něco
tři
roky
nic
u
sebe
šel
do
kostela
sám
jako
jsem
hlavu
všechno
stará
sám
ale
jedno
usnul
na
roce
když
byla
bouřka
na
tom
je
zaře
tak
velké
jezero
že
tam
byly
veliké
byly
velice
potkala
začali
mít
strach
jeho
učedníci
a
vzbudili
ho
a
on
říkal
co
se
strachujete
co
se
staráte
copak
nejsem
s
vámi
utišil
tu
bouřku
já
nem
se
to
odpověděl
ale
tam
je
odpověď
na
to
že
když
si
myslel
že
tam
není
tak
tam
byl
s
nimi.
Jestli
si
myslí
že
já
jsem
třebas
v
plzni
a
vy
jste
tady
v
té
veliký
omyl
protože
ztotožňujete
mě
s
tím
tě
že
ježto
já
se
s
ním
neztotožňuju
to
je
prostředek
tu
jsem
užil
samozřejmě
abych
volil
jsem
ne
ale
to
nejsem
já
ten
který
tady
je
který
je
stejně
tady
když
je
v
plzni
nějakou
se
o
to
do
mě
ten
mi
omezen
časem
a
prostorem
prosím
vás
to
by
to
cesta
byla
pro
kočku
celou
já
dělám
to
to
by
nebylo
možná
cesta
to
by
to
byl
tak
zrakový
do
tý
omezené
nemine
to
vědomí
nás
podržuje
ve
vědomí
že
toto
se
já
a
svatá
terezie
říká
ježíše
vy
se
ztotožňujete
s
obalem.
A
nikdy
se
nedostane
to
do
toho
nitra
s
tím
musíte
přestat
toto
nejste
my
a
já
děkuju
noc
jako
těmi
lékařům
že
než
se
začla
důležit
a
už
se
asi
nezačnu
mě
vymanil
z
tohoto
područí
to
je
to
osud
né
změny
já
jsem
nikdy
nebyl
tím
tělem
to
by
můj
prostředek
mu
prostředek
já
jsem
nedefinoval
toho
k
čí
to
bylo
prostředek
prosím
to
že
je
to
mysl
ne
to
je
ten
který
myslí
no
taky
dělal
byla
chyba
ale
to
nevadí
to
nedá
skočil
trvalo
a
takže
já
jsem
nikdy
o
těch
do
těch
operací
nebylo
na
tom
jako
vy
jak
jsem
to
to
byl
jinak
jinak
to
znamená
že
jsem
toto
nepovažoval
za
sebe
nýbrž
za
svého
pomocí.
A
říkal
jsem
si
ty
si
na
to
moudře
oproti
ostatním
lidem
ty
jsi
svatý
se
z
toho
usoudil
jsem
svatý
no
a
potom
když
se
vzdal
do
koncentráku
tak
se
přesvědčil
že
svatý
nejsem
neboť
pán
když
mě
se
dali
bez
soudu
muži
mučili
přednostně
ty
tak
mě
mučili
mě
mučili
ty
tři
dny
nemučili
mě
se
soustředili
a
mě
mučili
to
se
měl
veliké
privilegium
já
sem
třeba
si
pomyslel
jak
já
k
tomu
přijdou
já
svatý
ne
tak
vůči
nekopli
zvířata
no
že
mám
právo
to
by
to
přiznával
pánu
bohu
ale
na
mě
na
svatý
nejměj
mi
zahloubá
jsem
toto
myslel
netrapte
konec
a
nemohla
domov
ale
takovou
se
válku
žně
a
on
mně
chtě
pokud
do
zadkuse
a
slavnostně
vodešel
já
jsem
vod
na
to
všichni
si
mi
říkal
na
to
de
malý
všichni
spadl
no
se
ve
mně
či
tom
tělu
sem
onom
náhodou
na
svoji
bídu
sem
se
vytrvale
hrozná
věc
se
dostat
a
proto
mě
i
na
na
to
právo
i
při
tom
stavu
poznání
toho
se
měl
vnitřního
poznání
to
je
se
měl
cíli
na
mě
právo.
A
potom
když
to
stalo
to
jedna
a
to
jedenácti
třicet
devět
to
sem
bolívii
najednou
ctili
a
kdy
ty
jsi
nestaral
nakopáno
jako
my
tím
tři
dny
ty
si
dokonce
máli
to
toho
toho
esesmana
a
těm
když
se
něco
rozdává
tak
to
je
to
pořád
my
ne
myslím
toho
si
prostě
to
vůbec
žádná
ona
to
dopadne
a
tedy
má
vůbe
snaha
ty
nemusíš
jíst
a
tak
dále
co
by
za
pořád
a
to
říkal
použit
různé
úrovně
je
že
s
vámi
to
na
které
bylo
vnitřně
co
se
na
to
louži
vůbec
stát
ale
když
se
za
těmi
úrovněmi
co
myslí
u
boha
tak
tam
se
neděje
nic
tam
v
tom
ten
duální
život
nemá
na
vás
nejmenší
vliv
a
když
to
mohu
říct
koncentráku
tak
samo
sebou
tento
životě
taky.
O
to
a
to
by
šestnáctého
dubna
devatenáct
set
osmdesát
sedm
dneska
je
asi
šestnáctého
ne
čtvrtý
osmdesát
osm
je
to
výklad
o
cestě
oddanosti
vod
cesty
oddanosti
protože
my
všichni
lidé
který
jsme
se
narodili
na
tomto
světě
všichni
ať
se
věřící
nebo
nevěřící
jdeme
cestou
oddanosti
bohu
i
když
vůbec
nechceme
jít
deme.
Protože
se
oddáni
tomuto
světu
čili
když
jsme
správně
oddáni
tomuto
světu
tak
se
dosvědčuje
me
v
malém
čili
nyní
to
tak
velká
chyba
za
jakou
to
má
naše
katolická
křesťanská
tradice
říkají
být
oddán
tomuto
světu
znamená
ztrátu
zkázu
kdežto
být
oddán
tomuto
světu
ale
dokonale
oddán
znamená
osvědčit
se
v
malém.
Tak
to
myslel
ježíš
kristus
a
ne
zanechat
lovit
a
utéct
z
něho
to
je
nepochopení
smyslu
tohoto
života
tento
život
je
tak
udělán
že
celý
má
význam
na
té
cestě
nejenom
modlitba
jako
ona
si
myslí
a
nebo
vedle
modlitby
má
taky
ještě
nějaký
způsob
ctností
ano
přesně
stylizovaným
způsob
ctností
modlitba
a
ctnosti
že
nehnout
samo
sebou
to
s
tím
souvisí
jenomže
kdyby
se
to
a
to
tam
my
taky
on
špatně
přeložil
ona
to
věděla
že
to
nestačí
ale
ona
říká.
To
je
to
cestě
neporozumíme
kdo
kdo
na
ní
jde
rozumem
protože
to
se
musí
pochopit
a
to
není
záležitost
rozumu
a
jak
to
poznáš
říká
ona
že
to
správně
pochopil
to
poznáš
tím
způsobem
že
když
to
správně
pochopil
ne
rozumem
ale
tak
nějak
nitra
to
tam
není
přeloženo
to
je
přeloženo
jinak
tak
tu
chvíli
přestane
trpět.
Tu
chvíli
nemáš
strach
tu
chvíli
nemáš
žádný
potřebný
než
milovat
toho
boha
a
jestliže
to
nepochopil
vnitřně
tak
utrpení
stoupá
a
ty
to
musíš
tím
stoupajícím
utrpení
nahradit
co
vnitřním
pochopením
by
si
poznal
a
jak
to
vnitřní
pochopení
vypadá
to
tam
taky
je
se
ten
to
sem
už
si
přečetl
první
kapitolu
teďka
tak
vím
že
tam
se
třeba
na
říká
to
pochopení
není
že
člověk
tu
zná
že
je
to
správné
ta
cesta
oddanosti
nestačí
přizná
to
že
je
že
to
by
ji
tak
to
měl
dělat
nýbrž
že
je
tak
puzen
k
tomu
aby
to
dělal
že
nemůže
odolat
a
musí
to
dělat.
A
to
je
to
správné
východisko
já
si
pamatuju
že
když
jsem
ne
z
vlastní
vůle
na
vůbec
ne
z
vlastní
vůle
se
všem
sedmnácti
letech
přišel
k
tomu
že
jsem
byl
přepadena
tou
přítomností
boží
bych
tak
řekl
opravdu
jinak
co
to
nedá
nazvat
tak
to
nemělo
význam
takový
jako
dejme
tomu
pro
vás
že
vy
to
uznáváte
taky
jako
já
nýbrž
že
mně
to
do
do
sílu
k
tomu
že
jsem
nemohl
hřešit
nešlo
to.
Takže
když
jsem
třebas
nes
zas
ni
síly
ale
pro
tu
sílu
která
mě
přepadlo
takže
byste
že
podruhý
tomu
doktorovi
obavy
který
byl
mým
zpovědníkem
tak
já
mu
říkám
důstojný
pane
vy
ste
mě
kázal
bych
za
měsíc
přišel
znovu
zpovědi
protože
aby
se
mě
nekopli
hříchy
ale
já
vám
musím
prozradit
že
ono
mě
to
nejde
řešit
ať
se
snažím
sebevíc
ono
mi
to
nejde
já
už
se
ani
nesnažím
protože
vím
že
že
to
že
to
nebudete
na
moje
síly
a
co
je
pro
tvé
síly
říkal
o
síle
mít
jít
do
bohem
vy
němu
i
pro
něho
lidi
patří
jemu
on
říká
no
to
je
ohromný
ale
ne
vopravdu
poprvně
nějaký
hříšní
říká
že
moje
jde
hřešit
šakti
přijdeš
později
a
už
zase
všude
říkat
ujišťujeme
opadne
ne
no
to
nepadla
no
ale
to
nevadí
říkal
choď
té
zpovědníci
těmi
ostatními
protože
on
byl.
Řek
bych
duchovním
prácem
těch
vysokoškolských
katolík
kterých
já
sem
chodil
ty
společnosti
a
jako
duchovní
rádce
mě
povinnost
je
taky
zpovídat
aby
se
v
nich
vyznal
ne
a
on
říká
při
sním
musí
chodit
taky
ke
zpovědi
přeci
tam
třebas
ty
léky
neumí
dělat
no
tak
to
je
jedno
tak
von
se
já
se
mu
tam
říkal
jenom
o
svých
zážitcích
a
on
potom
říkal
ego
te
absolvo
in
nomine
a
tak
dále
jo
on
mě
dával
absolutorium
to
hrál
prostě.
Já
si
vzpomínám
že
totéž
tentýž
názor
měla
moje
babička
protože
jako
že
je
to
hraj
jo
jako
to
že
nevěřím
těm
věcem
že
to
hraje
protože
babička
v
mém
útlé
mládí
mě
vodila
předškolní
předškolní
ještě
do
kostela
já
se
s
ním
musel
do
kostela
a
každý
pátek
každou
neděli
se
musel
dostat
a
já
jsem
se
jí
ovšem
drze
ptal
co
to
je
to
to
a
to
nevěděla
ne
já
jsem
na
to
už
vykládal
a
tak
ona
mě
vodnaučila
věřit
a
tak
vona
se
mi
ptala
chtěla
mě
naučit
ve
ale
mi
odnaučila
a
ta
babičko
jak
to
můžeš
věřit
by
to
jsou
sami
nesmysly.
To
že
to
při
dítě
a
můžeš
vědět
sou
nesmysly
prosím
tě
li
ani
tě
let
nerozumíš
co
tady
říkáte
kněz
sem
říkal
ne
já
toho
vašeho
po
boha
který
by
uznáváte
neuznávám
takový
neexistuje
vůbec
na
to
vona
si
babička
s
a
schodě
s
tím
do
kostela
pořád
dál
všecko
bylo
lepším
pořádku
tak
že
ale
ona
to
nezapomněla
když
mě
bylo
těch
sedmnáct
let
ještě
před
nimi
já
se
pořád
denně
modlil
poctivě
ráno
večer
a
tak
dále
tak
jednou
jsem
se
modlil
a
nevěděl
jsem
že
mě
za
dveřmi
sleduje
matka
já
sem
modlitby
i
v
době
kdy
na
mě
nikdo
pozoruje
se
to
nemiloval
když
jako
nedávají
pozor
tak
se
nebudu
modlit
se
modlím
kvůli
nim
protože
oni
tomu
věří
ne
a
já
ne
my
se
odešel
musel
nevěřil.
Je
na
se
modlil
takovým
způsobem
že
to
není
vůbec
modlitba
tak
se
modlíte
vy
všichni
prosím
vás
na
to
asi
podo
to
není
to
není
záležitost
víry
modlit
se
otčenáše
než
si
na
nebesích
tak
jak
vám
to
říkám
to
není
žádná
modlitba
a
právě
to
vám
dneska
vyložím
co
je
to
modlitba
podle
svatý
terezie
a
já
jsem
se
modlil
poctivěji
než
když
na
mě
dávají
pozor
tehdy
jak
maminka
stáda
dveřmi
a
vona
dávala
na
to
pozor
a
viděl
se
nemodlím
otčenáše
ne
se
na
nebesích
nenese
modlím
otčenáš
jež
si
na
nebesích
posvěť
se
jméno
tvé.
A
že
mě
ta
modlitba
on
už
tam
byla
celá
vedle
za
těmi
dveřmi
to
má
stran
hodiny
déle
než
normálně
tak
říkala
já
jsem
ti
poslouchal
za
dveřma
a
já
jsem
zjistil
a
že
když
nejsi
pozoroval
že
se
modlí
daleko
lépe
a
dokonaleji
než
když
dáváme
na
tebe
pozor
tak
já
to
musím
své
mamince
té
ta
babička
která
mě
udělal
toho
stal
blížit
že
to
nešvindluje
ty
tomu
věříš
protože
se
sám
modlil
bez
dozoru
a
lépe
a
já
vám
potom
se
tím
procesem
den
nevíry
a
babič
a
ona
to
říká
své
matce
aby
a
babička
řekla
nevystoupili
tento
hraje.
Když
na
tento
hraje
ne
pyšný
dyť
jsem
byl
sám
nikdo
mě
nesledoval
tak
se
nemohl
být
pyšný
to
nebyla
otázka
vidět
že
záležitost
pýchy
prostě
úplně
vedle
já
řeknu
kde
to
bylo
a
babička
mě
tedy
oslovili
a
matka
mě
řekla
tady
tě
maminka
podezříván
toho
že
to
švindlují
že
se
modlí
jenom
na
oko
a
ty
se
modlil
sám
daleko
dokonaleji
když
ti
nikdo
nedává
to
pozor
takže
jsem
z
toho
poznal
že
to
je
správná
modlitba
a
zeptala
se
mi
tak
je
to
tak
jak
to
říkám
a
já
místo
abych
ji
odpověděl
jsem
utekl
místo
ti
a
prase
za
sebou
dveřmi
a
nic
se
neodpověděl
jsem
nechtěl
lhát
on
to
tak
nebylo
jak
to
bylo
všimněte
si
té
události
ze
života
ježíše
krista
v
jeho
dvanácti
letech
on
se
zapomněl
v
tom
chrámu
a
dva
nebo
tři
dni
se
tam
bavil
s
těmi
rabín.
A
jeho
rodina
za
už
dávno
byla
pryč
že
chodili
pětky
do
toho
jeruzaléma
a
do
toho
nazareta
bylo
daleko
třebas
hodinu
ne
hodina
den
cesty
ještě
možná
víc
a
teprve
druhý
den
přišli
na
to
že
je
tam
není
ježíš
tak
musíme
pátek
hledat
našli
vo
tam
u
těch
lavina
jak
tam
nedebatují
a
oni
vyčítá
copak
máte
strach
o
mě
copak
nevíte
že
musí
být
v
tom
co
je
mého
otce
a
přestože
musel
být
v
tom
co
jeho
otce
poslechl
tu
matku
a
šel
s
ní
pokorně
domů
a
to
byla
záležitost
poslušnosti
té
rodiny.
On
měl
nařízeno
být
poslušen
rodině
dokud
nedojde
jeho
část
že
už
ji
nemá
být
poslušen
a
to
došlo
až
ve
třiceti
letech
a
byl
to
bůh
vtělený
a
nebyl
to
člověk
tak
když
já
jsem
v
tom
předškolním
věku
poznával
co
je
správné
tak
v
těch
zásadách
co
je
správné
bylo
neodporuj
víře
lidí
neodporuj
ničem
když
tě
k
tomu
vedou
tak
to
kolej
jako
bys
tomu
věřil
jako
bys
tomu
věřil
a
kolej
to
lépe
než
o
ni
tak
já
jsem
neodporoval
rodině
já
jsem
byl
jí
poddán
zrovna
jako
dejme
protože
věděl
že
toto
co
mně
napověděl
a
to
se
dověděl
že
je
to
pán
bůh
to
jsem
nevěděl
ale
měl
jsem
absolutní
jistotu
že
je
to
správné
co
mně
bylo
takhle
napovězeno
to
je
vám
jistota
kterou
jste
nikdy
nezažili.
Který
se
to
dá
má
v
sobě
sílu
moc
takovou
že
vás
přemůže
aby
to
nemůžete
dělat
jinak
když
těch
mých
zásadách
nešlapej
po
hýření
ch
lidí
je
aby
si
ctili
výroky
ji
neurazil
tak
jsem
ji
opravdu
neurazil
a
neurazí
i
do
dneška
protože
přestože
tomu
nevěřím
pro
mě
já
totiž
nemohu
přijmout
názor
křesťanský
který
je
chybný
že
člověk
když
si
o
nějak
člověk
představuje
bohu
boha
si
člověk
je
na
představuje
že
to
je
lidské
pojetí
boha
že
to
je
bůh
při
střižen
podle
obrazu
lidského
a
my
máme
opačně
jít
člověk
podle
obrazu
božího
a
to
je
bez
obrazu
a
já
jsem
bez
toho
obrazu
šel.
A
tak
ne
že
bych
nevěřil
na
pána
boha
se
že
že
bych
se
že
není
ne
to
ne
ale
na
toho
boha
na
kterého
voni
si
který
ho
oni
si
udělali
nebo
byste
si
všichni
udělali
vlivem
si
výchovy
podle
názoru
lidí
a
ne
podle
toho
jak
bůh
je
ten
je
duch
a
pravda
když
ježíš
setkali
a
když
nám
tady
zbourali
ten
jeruzaléme
ze
sebe
modlit
on
řekl
v
duchu
a
v
pravdě
a
to
jsem
já
věděl
ačkoliv
jsem
třeba
se
modlil
taky
slovně
a
to
bylo
chybné
že
ale
já
jsem
nebylo
to
chybné
v
tom
smyslu
že
jsem
a
v
tom
případě
se
musí
lapnout
i
potom
stylu
jak
na
to
ostatní
lidé
do
že
ano
to
se
nedá
nic
jat
ale
musí
to
člověk
a
pro
sebe
upozorňuju
vás
že
například
dejme
tomu
já
jsem
v
mládí
kdy
jsem
takle
na
toho
boha
nevěřil
na
který
ho
věříte
vy
všichni
já
jsem
před
každým
křížem
jsme
k
ať
byl
kdekoliv.
Já
jsem
vstupuje
do
našeho
domu
jsme
před
tím
křížem
který
tam
je
na
chodby
že
porodil
jsem
se
a
řekl
jsem
příslušnou
formu
li
šel
jsem
do
bytu
a
jak
jsem
pochválen
uď
pan
ježíš
kristus
jsme
k
jsem
pochopitelně
předtím
a
voni
mě
odpověděli
až
na
věky
věku
ne
a
tak
dále
a
takže
oni
měli
o
mně
dojem
že
jsem
absolutně
věřící
jenom
ta
babička
ne
záviděl
a
že
to
hraj
a
když
jsem
právně
mi
dveřmi
tak
řekl
po
jejej
se
jak
odpověděl
von
to
hraje
z
toho
kluka
nikdy
nic
nebude
nikdy
nic
nebudu
to
měla
pravdu
mínění
přání
aby
ze
mě
vůbec
nic
nebylo
a
dokud
člověka
vůbec
nic
není
pokud
je
pořád
ještě
něčím
před
bohem
tak
je
k
nim
nemůže
vědomě
spojit
musíme
být
úlohy
se
musel
spojit
nic
přirozenosti
boží
jako
nic
takže
já
jsem
byl
několikrát
v
životě
a
nulová
že
na
přetrvává
vy
těch
operacích
a
potom
v
sedmnácti
letech
a
potom
že
stavěl
těch
pořád
sebe
a
hlová
abyste
věděli
a
proto
to
píšu
ne
bych
se
tím
chlubit
to
byla
dycky
oprava
zkouška
fakticky
to
byl
to
byl
prah.
Ale
musel
jsem
těmi
krachy
projít
a
musí
tím
projít
každý
a
ať
si
to
nebere
do
hlavy
že
je
to
strach
to
je
totiž
nutné
i
u
skvělého
boha
to
bylo
nutné
aby
mezi
jednoty
stupni
byla
mezera
já
vám
to
ještě
vysvětlím
detailně
na
jeho
životě
když
například
vstoupil
sem
do
toho
světa
jako
tělo
jako
my
jsme
se
vstoupili
do
tělesné
my
jsme
věční
také
jako
on
že
deme
s
příbytku
a
ne
od
boha
jenom
jeho
příbytku
z
toho
morana
k
komnaty
té
máme
u
boha
od
věčnosti
a
když
on
přišel
sem
na
svět
tak
do
úplně
hloupé
dítě
jako
jsme
my
nevěděl
že
ne
od
pána
boha
to
mu
nesto
mu
nepřenesl
to
narození
naopak
to
mu
přišlo
absolutní
za
temně
ale
jak
víte
za
několik
dní
přišli
svatí
tři
králové.
A
symbolický
mu
předali
tři
dary
a
za
těmi
dary
se
skrýval
tak
schopnost
pochopit
že
z
věčnosti
přichází
z
této
zlato
ty
mluví
nove
a
do
věčnosti
se
vrací
a
toto
já
jsem
pochopil
tebe
v
sedmnácti
letech
samo
svou
vtělený
bůh
to
musí
pochopit
hřích
aby
mohl
tou
cestou
jít
tak
že
by
nemusel
za
trest
něco
opakovat
když
to
mi
lidé
za
to
že
musíme
stokrát
něco
opakovat
než
je
trpíme
aspoň
trošičku
do
toho
stylu
ježíše
krista
rozumíte
tak
mně
to
dalo
taky
takovou
práci
a
dámy
takovou
práci
takže
ona
když
tady
říká
si
se
substance
a
jít
a
se
mu
čas
mužství
cho
když
se
vstupuje
do
těchto
ona
stojí
to
daleko
více
práce
to
znamená
daleko
větší
disciplínu.
A
to
znamená
kdybych
já
měl
promiňte
mně
že
se
se
svou
tlapu
na
svědomí
kdybych
já
měl
vaši
disciplínu
která
je
jistě
vzorná
po
stránce
lidské
o
tom
nepochybuju
tak
to
by
znamenalo
pro
mě
sebevraždu
to
jí
žádná
disciplína
ta
vaše
protože
ty
to
je
disciplína
mrtvýho
člověka
a
že
to
té
disciplína
živého
člověka
a
já
si
ji
musím
chtě
nechtě
protože
nejsem
ještě
úplně
živý
přizpůsobit
já
vám
to
během
této
přednášky
vysvětlím
jaký
je
rozdíl
mezi
disciplínou
mrtvého
člověka
a
mezi
disciplínou
živého
člověka
to
je
úplně
něco
jiného
jenomže
aby
měl
člověk
zjisti
plynul
živého
člověka
k
tomu
potřebuje.
Aby
něco
věděl
a
ne
de
suso
ze
svého
rozumu
nýbrž
kde
us
končim
jen
to
s
ze
svého
poznání
to
a
on
tam
neumí
přeložit
tohleto
rozdíl
tento
a
a
to
poznání
má
moc
sobě
rozumíte
a
protože
já
jsem
to
poznání
nabýval
ačkoliv
nevěděl
že
je
to
od
pána
boha
vod
těch
dvou
let
ne
tak
jsem
v
tom
byl
v
sedmnácti
letech
už
tak
daleko
že
eště
pán
bůh
se
do
mě
vešel.
S
tou
svou
mocí
která
disciplinu
je
toho
člověka
já
nejsem
disciplinovaný
ani
zdaleka
ne
tak
jako
vy
na
se
mají
dát
kdybyste
chtěli
vidět
disciplinovaně
žilo
člověka
než
jste
vy
že
se
museli
podívat
na
na
například
na
kalibán
to
je
disciplína
tomu
já
říkám
toho
vede
znáte
to
je
můj
přítel
v
plzni
ale
to
je
disciplína
ten
má
disciplin
lidské
zase
takovou
míru
že
se
nemůže
dostat
té
disciplíně
od
boha
do
taky
nevýhoda
to
je
já
mám
s
ním
velikou
práci.
Protože
vono
mu
to
stačí
on
dává
pozor
aby
byl
tak
disciplinovaný
aby
se
neprovinil
v
ničem
proti
tomu
co
ta
morálka
křesťanská
navrhuje
on
se
neproviňuje
no
jo
ale
já
vám
řeknu
na
té
úrovni
které
to
dá
tolik
práci
jak
ona
to
říká
mu
co
má
strava
horské
mario
daleko
větší
tomu
rozumíš
vyčetl
latinsky
daleko
více
práce
než
dřívějším
věku
než
době
předtím
protože
co
jsem
si
mohl
já
dovolit
v
době
než
jsem
toto
poznal
to
si
po
té
době
nesmím
dovolit
už
a
taky
si
to
nechci
dovolit
ale
to
by
znamenalo
vyvede
žení
naopak
to
znamená
být
svobodný
nemoci
dovolit
vůbec
nic
z
toho
co
vy
si
dovolí
s
mít
beztrestně
klidným
svědomím.
Znamená
opustit
tu
komnatu
u
boha
to
vědomé
spojení
s
bohem
protože
to
že
správně
plníte
všechny
příkazy
křesťanské
to
je
nejlepší
pořád
u
té
osvědčení
z
malém
ale
nestačí
to
na
život
to
jste
pořád
mrtvý
duchovní
kdyby
ctnost
stačí
a
tu
aby
oživil
na
člověka
tak
by
byl
nepožádá
ten
ježíš
kristus
od
toho
mladíka
bohatého
aby
když
už
ctí
všechno
co
přikazuje
zákon
když
od
mládí
ctnostný
ani
s
proti
tomu
nedělá
a
ježíš
toho
měl
radost
aby
tomu
ještě
něco
musel
připojit
a
on
říká
tak
to
jsem
rád
že
ti
si
tak
ctnostný
ale
teď
musíš
přijat
ještě
že
to
co
má
roznáší
a
potom
přijď
a
následujeme
zesmutněl
a
odešel
a
už
se
s
nimi
krát
neviděl
já
vám
řeknu
a
to
říkám
poctivě
kdybyste
měli
rozdat
kudy
mám
ten
symbol
vysvětlím
to
není
jít
po
ulici
a
rozdávat
kdyby
si
mě
rozdávat
všechno
chudým
co
máte
byste
raději
zanechali
si
víry
v
boha
věřte
mi
to
že
to
by
bylo
tak
něco.
Dramatické
ho
jste
si
to
my
byste
neměli
své
zdraví
dybyste
neměli
žádnou
svoji
schopnost
vy
byste
neměli
vůbec
nic
žádné
přátele
jsou
rozhodla
nepřátele
ale
nic
byste
měli
na
lidi
se
nemohli
dát
dělat
právo
ani
na
jídlo
ale
kdyby
se
jí
vám
to
stalo
jako
se
to
stalo
mně
když
jsem
opustil
svůj
život
tam
v
tom
koncentráku
jednadvacátého
jedenáctý
třicet
devět
tak
pak
nepotřebujete
jíst
tak
proč
byste
nemohli
o
to
jít
opřít
tak
nepotřebujete
pít
nepotřebujete
spát
nemáte
strach
i
a
byl
se
uprostřed
koncentráku
kde
všichni
měli
strach
a
já
sem
ho
neměl
vod
tý
či
tý
chvíle
kdy
jsem
vzdal
svůj
život
jsem
se
ocitl
tam
kde
už
člověk
nic
nemá
a
vy
mě
byl
jenom
za
nehýtek
mě
se
měl.
Tak
to
spojení
s
tím
bohem
se
zrušilo
a
já
se
dostal
nařezáno
zrovna
jako
ty
ostatní
a
já
jsem
dal
že
no
nedostal
voni
to
všichni
viděli
oni
taky
viděli
že
ty
první
tři
dni
než
jsem
k
tomuto
poznání
přišel
jsem
dostal
namláceno
víc
než
oni
já
jsem
měl
privilegium
že
hned
v
té
družině
jak
nás
odváděl
tak
si
dal
ten
esesman
ránu
tadyhle
do
toho
pravého
boku
nebo
do
hlavy
tak
že
já
jsem
ovce
totálně
jsem
ohluchl
ne
několik
hodin
to
se
nikomu
nestalo
já
jsem
měl
to
skvěle
privilegium
že
jsem
dostal
tuhletu
ránu
a
upadnout
jsem
nemohl
bez
sme
byli
na
těch
vedle
sebe
takže
já
bych
vypad
s
to
mě
to
byl
byl
by
byla
grade
ale
já
jsem
nemohl
protože
já
jsem
prostě
stal
a
neslyšel
se
aby
se
s
hrůzou
konstatoval
že
unesli
a
že
tedy
patrně
se
ten
sluha
se
obnovy
že
pak
než
vůbec
ležet
nebudu
tak
se
dělat
tamto
spěju
to
to
je
bylo
jasný
vedle
mě
střelil
do
člověka
střelil
teďka
už
takhle
krev
postranní
klesla
já
jsem
neslyšel
ten
mistře
cesta
se
si
to
já
jsem
jenom
viděl
že
ho
zastřelili
a
že
klesá
mrtev
a
nechci
šel
jsem
nic.
A
to
bylo
první
privilegium
když
jsem
se
do
toho
koncentráku
tak
jak
jsem
začal
myslet
na
to
jak
já
takový
svatý
k
tomu
přijdu
když
ta
z
věš
mě
za
kterou
jsem
měl
ty
svoje
podstaty
je
stejně
by
ta
jako
já
a
žádnou
výjimku
pán
bůh
nedělám
mně
by
měl
aspoň
nějaký
ho
toho
tu
sem
ušetřit
ne
a
on
ne
jak
jsem
takhle
myslel
tak
zrovna
jsem
měl
to
privilegium
přišel
ke
mně
esesman
volil
mě
znovu
už
ne
na
tom
než
tenhle
já
jsem
se
skácelo
mě
ještě
po
kopal
za
radosti
vodešel
klid
to
se
mně
stalo
já
jsem
nežil
v
trasu
a
nemohl
jsem
se
vyhnout
jak
jsem
byl
úplně
roky.
To
se
stalo
v
těch
prvních
třech
nech
jednou
a
jinak
se
dostanu
mlácení
víckrát
samosebou
takže
já
jsem
byl
krutě
a
ty
tři
dni
vychováván
k
tomu
že
ještě
se
mám
já
jsem
měl
dost
vo
sebe
dokonce
strach
aby
se
šel
vo
život
a
vono
to
co
to
je
tak
se
mnou
kopce
pane
bože
způsob
a
o
to
přijdu
já
budu
ještě
lepším
se
po
lepším
ještě
všechno
co
budeš
jít
na
ně
udělal
jenom
je
zachováte
živo
ja
najednou
mě
slovo
obyčejný
život
o
kterým
předtím
vůbec
nešlo
jakýpak
sem
byl
svatý
já
se
musel
být
napřed
přesně
všem
o
tom
že
svatý
nejsem
že
jediný
svatý
je
bůh
a
nikdo
to
je
správné
pojetí
že
s
ta
napravo
to
je
žákyně
eckharda
říká
důstojný
pane
já
jsem
vám
musím
přiznat
šla
k
němu
ke
zpovědi
že
já
o
od
včera
nevěřím.
A
on
říkal
dcero
prosím
tě
já
to
beru
že
nevěříš
ale
vysvětlili
se
jak
se
to
mohlo
stát
ale
nikomu
to
neříkej
neboť
je
pověsí
to
bylo
třinácté
století
to
víte
tam
se
a
takový
věci
je
vešel
anebo
se
rozdíl
tý
radit
lidi
inkvizičním
soud
a
všechno
možný
a
ona
řekl
jak
se
to
stalo
já
jsem
se
dostal
do
stavu
duševního
ve
kterém
nebyl
ani
ten
pán
bůh
na
kterého
věříme
ani
jeho
svatí
ani
jeho
andělé
ale
byl
to
stav
tak
posvátný
že
já
bych
mohl
říct
to
byl
stav
božský
bylo
tam
božství
bez
tvaru
bez
přívlastků
prostě
mě
tak
prostou
pil
že
já
jsem
musel
už
vod
tý
doby
nemohu
myslet
na
ty
přívlastky
já
jim
nemohu
být
žit
já
vím
že
podstata
jiná
že
to
nemá
tvar
že
to
nemá
moje
toho
říká
celo
to
je
správné
ale
ještě
jedné
věci
tě
vy
vyzpovídám.
A
jaký
to
mělo
jinak
následek
pro
stav
k
tomuto
světu
a
vona
říká
já
jsem
dosud
se
světa
vystříhám
ale
jako
jeptiška
dominikánský
ale
teď
mám
takovou
lásku
k
bližnímu
vod
tý
chvíle
že
se
mi
nikdy
předtím
nepocítil
jako
bych
miloval
sebe
v
tom
bližním
možno
vydržíš
kristus
chtěl
mu
bližního
jako
sama
sebe
vidíš
to
se
nedá
docílit
bez
pomoci
boží
dycky
budeš
sobě
protěžovat
před
sebou
před
těmi
ostatními
a
teďka
to
neděláš
čili
ten
svůj
stav
varuju
to
ne
naprosto
správné
jenomže
to
nikomu
neříkej.
A
napsal
o
tom
nějaký
tak
tak
by
se
zachoval
sundal
byl
svatým
hlavu
ve
švýcarsku
že
to
je
veliká
výhoda
se
nám
zachoval
protože
on
se
sám
netroufal
tohleto
napsat
a
jeho
žák
katrai
popsal
všechno
s
tím
měl
velikou
radost
protože
oni
kladl
těm
svým
žákům
za
vzor
že
ona
přestože
není
tak
vzdělán
jako
jsou
oni
ty
věci
pochopil
a
jinak
ne
rozumem
že
ten
rozumí
nepřekážel
jako
jim
překáží
my
totiž
příjmeme
to
za
správné
co
nám
tak
katolická
víra
nebo
jiná
předepisuje
ale.
Dál
to
nejde
my
to
přiznáme
my
se
podle
toho
vidíme
ale
nemá
když
to
jde
pokud
to
jde
ale
nemá
to
tu
moc
kterou
to
mělo
třebas
na
tu
katraj
že
ona
najednou
se
necítila
být
oddělenou
bytostí
od
jiných
že
například
dejme
tomu
ukaž
a
kohokoliv
z
vás
tak
zůstáváte
svými
sebou
než
to
já
jsem
v
té
chvíli
nebyl
svůj
já
jsem
byl
boží
aby
bolí
znamená
ve
všem
být
nějak
obsažen
a
tak
dále
to
nebudu
dál
rozvádět
ale
chápejte
že
ta
svatá
terezie
má
asi
pravdu
když
eště
mm
velkém
stáří
nenutí
k
tomu
abych
toto
přeložil
znovu
do
češtiny
a
komentoval.
Abych
tam
vysvětlil
věci
který
vona
nesměla
napsat
nesměl
napsat
protože
upozorňuju
vás
že
tuhleten
spis
který
dostanete
do
ruky
ten
její
spis
jestli
se
to
do
žiju
tak
ten
byl
psán
inkvizičním
vědění
po
dobu
pěti
měsíců
a
napsal
za
pět
lidí
to
bylo
napsáno
její
vrcholný
jo
za
pěti
ve
vězení
když
dostala
nařezáno
pořádně
byla
mučen
vyslýchá
na
proč
takové
budiž
a
tak
dále
to
jí
pořád
a
ona
při
tom
zažívala
tak
obrovský
klid
a
nerušeně
ničím
že
toto
mohl
na
to
bylo
vrcholný
o
kdyby
se
byla
předtím
takhle
neodosobněná.
A
tak
to
nenapsal
ta
všechna
dřívější
dělá
mají
daleko
víc
je
chybné
tohleto
má
taky
ještě
chybí
ale
malé
kdežto
tamto
mělo
daleko
větší
chyby
například
to
vy
jasně
perfection
se
stal
dokonalosti
to
mě
samo
upozornil
a
na
straně
sto
šedesát
devět
je
ta
a
ta
chyba
opravdu
tam
a
dílo
kdežto
vědecké
ko
já
jsem
šel
v
praze
do
té
knihovny
otevři
stranu
ztotožnit
čtyři
a
tam
to
bylo
jinak
než
jak
ona
mě
to
řekla
tak
jsem
to
na
straně
do
té
knihy
v
té
nevzniklo
mě
napsal
španělsky
jak
ona
by
to
byla
vtělena
psal
ale
nesměla
se
bibli
zabili
zabili
bylo
zabila
takže
ona
měla
tu
výhodu
že
byla
ze
šlechtické
ho
rodu.
A
slyšeli
přeci
jenom
obrovskou
měli
moc
té
církvi
voni
nad
ní
držel
ruku
ona
se
s
nimi
stýkala
a
ona
teprve
v
jednadvaceti
letech
šla
do
kláštera
ří
se
nesmělo
až
dospělosti
dospěl
ste
si
byla
jedna
dvacet
let
na
ne
já
sem
a
vono
do
té
doby
chodila
klidně
do
všech
společností
s
těmi
ostatními
šlechtické
asi
se
ničím
a
ta
se
ženy
týkají
zvlášť
a
může
taky
zvlášť.
A
tam
se
bavila
tak
nevázané
že
po
bavila
celé
široké
okolí
z
velice
zábavná
velice
nikoliv
smutná
svatá
tedy
a
vona
byla
svatého
řečeno
po
smrti
za
neduhů
zamřela
k
patnáct
set
osmdesát
šest
a
byla
totožná
zatčen
tisíc
šest
set
dva
a
dvacet
já
se
musím
dívat
do
nebe
protože
já
si
to
musím
napsat
abych
to
a
to
já
si
ne
nemám
paměť
já
si
to
musím
napsat
já
se
musím
povinnosti
do
tys
lituje
ní
paměti
tam
to
vzdálit
šestnáct
let
dvacet
dva
byla
kalibán
zároveň
se
svatým
fyzikem
zněly
zároveň
se
svatým
domem
a
zároveň
se
svatým
františka
xaverský.
Jeden
a
ten
týden
svou
věčný
i
svatý
ta
církev
a
kdybych
jsme
to
spolu
probírali
tak
byste
zjistili
proč
byla
to
taženo
společně
s
nimi
i
to
je
napoví
například
ten
i
do
svatý
to
jeden
z
první
křesťanských
svatý
asi
se
sedmýho
století
a
to
je
na
tom
rozmezí
kdy
se
objevil
mohamed
ne
a
mohamedánství
a
kdyby
ho
třebas
se
s
tím
nějak
vypořádat
a
ten
ten
svatý
neznal
eště
mohameda
ne
ale
musel
stanovit
ten
řád
křesťanského
myšlení
tak
aby
nebylo
nikoho
kdo
by
ho
mohl
potřít
ne
a
on
by
byl
býval
ten
mohamed
dokázal
to
potřít
kdyby
byl
řekl
jenom
jednu
větu
jednou
větou
mohl
potřít
celou
křesťanskou
tradici
jednou
větou
a
ta
věta
z
měla
já
si
pamatuji
protože
pro
tu
větu
si
nesmírně
vážím
mohameda
ať
řekl
jiného
cokoliv
do
toho
mi
nic
ne
ale
ta
je
ta
ní.
Největším
hříchem
je
ne
nějaký
směl
sou
nebo
něco
největším
hříchem
ne
že
by
to
ostatní
ne
nebral
zaři
bral
ale
největším
hříchem
je
brát
písmo
svaté
doslova
toto
kdyby
věděla
naše
tradice
křesťanská
tak
povalil
všech
dogmatu
ale
nemusela
by
krok
za
krokem
ustupovat
před
vědou
vdala
je
schopna
říct
jak
vy
věříte
na
šest
dní
vtělil
stvoření
to
je
nemožné
to
my
výjimek
všichni
tak
církev
ko
to
chodí
po
po
špičkách
ne
nikomu
jako
to
nevnucuj
už
těšit
dní
ale
to
nestačí
o
tom
mlčet
když
ona
se
nemýlí
no
v
tom
že
to
bylo
za
šest
dní
ona
se
mýlí
ve
všem
ve
všech
případech
kdy
chápe
bibli
doslova
tak
dejme
tomu
nějaký
a
sedl
evu
aby
si
nebyla
jablko
a
on
na
to
dala
s
ní
tomu
adamovi
a
tím
se
propadl
z
toho
ráje
sem
do
tohoto
světa
jestliže
my
to
veme
doslova
to
znamená
jako
něco
co
se
stalo
v
čase
a
to
je
doslovné
braní
a
nebudeme
to
jako
něco
co
co
se
prostě
soustavně
děje.
Tak
je
to
pro
nás
událost
která
se
někdy
stala
před
mnoha
ti
lety
jak
tam
to
je
ta
bibli
a
už
to
dneska
neplatí
už
se
to
stalo
poženeme
pomoct
my
jsme
ztraceni
vlastně
ztraceni
do
tý
doby
než
až
přijde
spasit
ježíš
kristus
a
ta
trpn
ježíše
nás
teprve
spasila
další
chyba
ne
že
by
nás
byla
nezasil
ale
ta
věčně
všechno
tvorstvo
pasuje
to
je
ten
spasitel
neza
byl
na
penze
nebo
nebyl
v
důchodu
nebo
nebyl
na
odpočinku
než
se
zde
vtělil
spasitelský
úkol
je
věčný
úkol
toto
musí
tato
nestát
si
let
dříve
nebo
později
přímou
za
správný
ten
stvořitel
také
nespal
předtím
nezačal
tvořit
tento
svět
to
je
věčný
stvořitel
a
jeho
dílo
je
věčné
jo.
Při
tu
zásady
se
musí
přijmout
prosím
vás
kdybyste
našli
v
bibli
ve
starém
zákoně
že
to
byl
satan
který
sedl
to
tu
evu
nenajde
to
tam
to
že
tam
není
to
si
musela
tady
se
vydat
že
pan
satan
měl
právo
pánu
bohu
do
toho
mluvit
a
shazuje
to
no
jaký
to
je
všemohoucí
bůh
co
si
o
tom
má
přestane
chudák
myslet
tak
ti
křesťani
to
byl
vysokoškoláci
který
se
tam
se
mnou
byl
v
tom
končí
o
tom
mysleli
tohleto
o
to
stvořil
a
potom
od
toho
vodešel
nás
tady
nechal
a
mysleli
plácám
my
tady
říkáme
se
v
nás
tady
ničí
nás
tady
zabíjejí
bez
to
není
pravda
takle
dopadnout
vysoko
školí
věřící
přestože
si
to
to
se
nesmí
dopouštět
budoucnosti
žádný
satan
to
nebyl
žádný
co
tam
neměl
co
pokaždý
tomu
pánu
bohu
nýbrž
my
každý.
To
mi
i
promiňte
že
opakuji
co
se
mu
dáno
říkal
já
to
musím
než
se
dostanu
k
té
cestě
oddanosti
znovu
říct
toho
ráje
každý
z
nás
padá
v
okamžiku
narození
a
ne
někdy
před
nohami
lety
to
je
událost
která
se
musí
vás
symbolicky
to
je
symbol
toho
co
snažím
člověkem
děje
když
například
když
kristus
mluví
o
synu
člověka
který
neptal
za
sebou
všechny
dokud
nebude
povýšen
tak
křesťani
klidně
v
tom
vidí
dokud
byl
ukřižován
tak
nebudeme
právo
a
moc
všechny
spasit
né
ale
ta
jeho
kříž
smrt
na
kříži
tak
reprodukuje
že
on
nás
zasil
to
by
nevadilo
si
toto
myslí
že
to
aktualizovat
vono
to
není
pravda.
Von
ten
už
je
spasitelem
odjakživa
člo
lidstvo
listem
je
u
se
stýká
s
tímto
spasitelem
například
zabit
to
bylo
nějak
pást
letí
se
kristem
se
stýkal
s
kristem
a
mluví
o
pánu
pána
svého
a
jasně
ho
tam
menuje
a
starý
zákon
jasně
předvídání
že
protože
už
ho
prožili
abrahám
už
s
ježíšem
byl
na
kříži
tisíc
sedm
set
let
před
kristem
a
už
s
ním
tam
byl
protože
ten
úkol
ježíšův
je
věčný
řekněte
tuhleto
já
už
mám
pár
kněží
kteří
na
tohleto
přišli
a
plně
se
mnou
se
shodují
ale
i
když
je
to
papež
tak
říká
synu
kaž
můžeš
to
kázat
ale
nechtěj
to
nena
abychom
to
kázali
nenastal
ještě
náš
čas.
Ale
ještě
který
by
to
tak
co
píše
konce
taková
ta
verzi
mi
ty
na
protože
je
život
vo
se
měl
zemřít
devátýho
listopadu
že
jsem
to
přesně
věděl
devátý
vstanu
tisíc
devět
set
šedesát
šest
z
počtem
si
to
nena
to
jestli
to
shoduje
že
si
proč
tady
jsem
já
tady
přestupuje
takový
prevíti
s
odpuštěním
jako
je
svatá
terezie
nebo
jako
ghos
a
jiní
svatí
ještě
že
ho
nic
nepatří
že
už
svatý
a
už
jsem
svatým
byl
já
už
jsem
zkrachoval
že
svatostí
to
je
výborné
já
už
jsem
ničím
rozumíte
a
no
a
tak
ty
mě
nutí
abych
si
protože
života
bych
tady
strašila
jako
říct
pán
dorostl
já
dycky
říkám
to
je
to
také
tady
strašila
strašně
o
až
po
hrát
druhou
světlou
prvních
z
toho
vás
že
ano
neby
byl
včas
odstoupil
tak
to
tak
nedopadlo
no
ale
dopadlo
to.
Tak
já
jsem
vám
potřeboval
říct
že
to
není
něco
proti
vaší
víře
jenomže
když
zůstanete
na
té
úrovni
dosavadní
víry
nezáleží
na
počtu
bludů
který
ona
káže
na
tom
nezáleží
na
tom
vy
přeci
nemůže
když
tomu
poctivě
věříte
a
říct
se
podle
toho
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
přestože
je
to
chybné
v
polovině
to
chybné
ale
je
to
v
nejlepším
pořádku
přesto
protože
to
není
vaše
vina
že
to
takhle
špatně
kážu
to
je
vy
jak
která
začla
tam
někde
u
dejme
tomu
extatické
školy
předtím
století
našeho
letopočtu
kde
se
základní
církev
rozešli
s
tou
extatickou
školou
neboť
ti
lidé
říkali
všechno
přichází
z
vnitřku.
A
nic
nějak
ch
po
mysl
nich
nebes
tomto
nás
věda
dneska
ukazuje
nás
nás
věřící
říká
my
jsme
neměli
doví
tam
do
vesmí
a
někde
sem
pána
boha
našli
bude
by
ne
to
jsou
pořád
kleci
ten
ne
nikdy
jak
to
křesťan
vdovy
a
neska
bohužel
ještě
někdo
to
bere
že
je
to
někde
někde
ten
není
nikde
této
pravé
bytí
ten
není
vázán
na
čas
ona
prostor
tvoří
čas
a
prostor
ale
není
na
něm
závislý
to
je
ten
rozdíl
von
totiž
by
byl
závislý
na
svých
tvorech.
To
by
bylo
špatné
oni
jsou
není
závislí
to
je
jednostranná
závislost
a
ne
on
na
nich
rozumíte
tohleto
musí
naše
velice
přijmout
že
to
není
žádný
dej
si
pán
bůh
od
toho
odešel
že
si
něco
stvořil
kdy
bylo
přestal
vteřinku
své
eště
menší
čas
jakémkoliv
čase
kdyby
přestal
tvořit
a
to
všechno
zhroutí
s
ním
přestane
existovat
on
musí
být
pořád
uče
von
je
větším
tvůrcem
von
je
věčným
spasitelem
a
věčným
osvětitelem
jak
já
jsem
si
zasluhoval
co
dáti
letech
kdy
jsem
najednou
tyto
věci
věděl
že
jsem
věděl
že
jsem
že
z
věčnosti
pocházím
a
do
věčnosti
se
vrací
no
tak
to
se
nevěděl
samotnou
a
svého
rozumu
rozvedl
s
tý
milosti
boží
jak
tomu
říká
státi
a
zdarma
dané
ale
ještě
bych
vám
chtěl
něco
říct
v
čem
se
ona
liší
právě
a
celá
musím
opravit
když
budu
vykládat
tu
cestu
oddanosti
na
rozdíl
od
křesťanských
svých
svatých
o
to
voni
nejsou
vinni
voni
prostě
jsou
odevzdali
voni
jsou
prostě
věřící.
Download XML • Download text
• Waveform view