prevzate-kotouc-88-06
prevzate-kotouc-88-06
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
A
já
to
neumíme
mazat
kdyby
to
byl
měl
se
udělal
ten
se
manželce
tak
jaké
neporadí
ale
radím
tě
takovýho
zezulku
že
tě
neska
nevede
to
je
tam
bere
jenom
případy
rakoviny
ne
ale
teď
kdyby
ještě
o
mnoho
mladšího
upadá
tak
vel
co
to
se
dalo
ne
no
ale
ten
opravdu
postavil
na
a
vod
tý
doby
jde
já
nejmenší
potíž
žádnou
bázeň
byla
normální
člověka
jako
před
tím
váhali
potom
ano
a
čím
to
bylo
todleto
se
ocitla
se
na
přechodu
z
jednoho
stupně
nedýchá
ona
při
tom
že
jsem
si
ji
vzal
jako
manželku
se
nesmířil
s
tím
že
není
moje
manželka
a
ona
chtěla
být
moje
manželka
a
ne
svou
to
bylo
správné
jenomže
to
mělo
takové
takový
dopad
že
to
to
nějak
nevyřešil
nějaký
zapomenutí.
Tak
jak
já
jsem
v
sedmnácti
letech
zapomněl
vy
byste
zapomněl
na
ten
život
do
sedmnácti
let
tak
se
neudělal
jako
kupředu
tak
jsem
tam
zmítat
jako
ten
václav
úplně
najednou
člověku
se
spaloval
ale
protože
jsem
zapomněl
na
to
jako
na
něco
hrozného
to
bylo
do
sedmnácti
let
to
nebylo
správného
odhodil
jsem
to
zahodil
sem
tam
šel
jsem
dal
tak
víš
jak
se
pořád
říkám
nejtěžší
životě
u
mě
zapomenout
na
co
se
má
zapomenout
a
nezapomenout
nikdy
na
to
na
co
se
nemá
zapomenout
obojí
je
třeba
ale
to
první
o
to
je
daleko
důležitým
zapomínat.
No
hodila
toho
všechny
důsledky
ale
pak
už
nedokázala
něco
dalšího
protože
to
vedení
které
se
stala
nemohla
jako
nemohla
ho
sledovat
nebo
nemáte
podle
něho
řídit
jak
by
bylo
bývalo
žádoucí
protože
ji
v
tom
vadila
pocitu
tělesnosti
že
totiž
cítila
své
tělo
bylo
bylo
všechno
de
mocné
no
tak
já
nevím
jestli
považuješ
dejme
tomu
svatýho
františka
z
assisi
za
nějakýho
nějakou
oku
veličiny
kterou
opravdový
svatý
a
von
zemřel
třiceti
letech
že
ano
proč
tak
brzo
smrt
není
chybou
smrt
je
dohrál
nějaké
kapitoly
a
není
správné
se
tady
flákal
když
je
to
hotovo
já
nejsem
proto
abych
tady
i
vteřinu
byl
navíc
když
všechno
udělám
co
potřebuju
tady
dělat
o
tom
nestojí.
Jestli
smím
na
to
rád
vůbec
odpověď
a
já
to
nepovažuju
za
správné
dát
na
tohleto
odpověď
protože
bych
vyučoval
váš
rozum
a
já
si
myslím
že
na
to
nemám
právo
vy
ten
rozum
za
tím
potřebujete
když
tohleto
se
te
rozřešit
vám
to
školu
takhle
tak
nesmíte
se
na
to
ptát
rozumu
rozumem
řekne
matka
dvou
nebo
tří
dětí
ona
si
vodejde.
No
to
ne
zodpovědnost
to
řekne
rozum
a
jestli
je
tady
nějaká
spravedlivost
tak
tímto
taji
tady
za
spala
něco
to
my
říkají
všichni
ti
co
v
koncentráku
trpěli
a
byli
věřící
říkali
no
ono
to
přeci
asi
je
tak
že
pán
bůh
vode
ten
světa
potom
vodešel
tady
tady
je
vidět
že
do
toho
odešel
ze
se
od
nás
vůbec
nestará
ale
neměli
pravdu
vůbec
ne
a
viděli
jsme
stovky
lidí
denně
umírat
bez
pomoci
no
to
viděl
no
člověka
který
se
takhle
modlil
klece
a
ten
esesman
říkal
tak
se
pěkně
modli
já
těch
ubít
ať
je
ten
pán
bůh
já
se
dívat
jak
jsem
pán
bůh
pomůže
jsem
to
rozuměl
se
německy
a
vo
ho
ubil.
A
pán
bůh
mu
nepomohl
co
by
se
na
to
to
řekla
to
bylo
provokativně
ne
a
od
toho
neviděl
jenom
já
viděli
se
taky
sousedem
tam
při
tom
byli
tak
řekl
a
kde
je
ten
pánbůh
a
kde
je
ta
je
hospodařit
a
já
vám
říkám
neviděl
jsem
vyšší
spravedlivost
než
v
koncentráku
kde
se
denně
vraždilo
tamto
může
ještě
říct
protože
jsem
si
všiml
že
já
tři
dni
když
jsem
myslel
jako
vy
jsem
dostal
ránu
za
ráno
a
v
okamžiku
kdy
jsem
se
dostal
přes
úroveň
dualismu
do
úrovně
řekl
bych
monismu
kde
sem
věděl
že
bůh
je
činitelem
milujícím
poznávajícím
a
já
jsem
jenom
který
to
od
něho
pořád
bere
a
je
závislý
ve
všem.
Jakmile
jsem
tomuto
poznání
přišel
na
jednom
jsem
přestal
trpět
najednou
nic
nikdo
mě
neohrožoval
já
jsem
neměl
hlad
kdybych
se
byl
kdyby
byl
býval
bezohledný
mučte
svým
spoluvězňům
tak
jsem
celý
svět
měsíců
nejed
a
neumřel
jsem
já
jsem
byl
tak
ohleduplný
se
kvůli
nim
jedl
klidu
poslední
dávku
co
co
byla
ale
jen
sem
aby
nemohl
říct
to
je
zázračné
a
tak
dále
ale
nepotřeboval
se
mě
se
neměl
hlad
a
tam
měl
všichni
měli
nad
všimni
utrpení
jako
ty
děti
které
byly
měly
utrpení.
Ale
ještě
bych
se
nechtěl
k
tomu
jenom
tak
vyhnout
já
budu
mu
jenom
v
obrazech
můžu
mluvit
jinak
to
mám
zakázaný
takže
nebudu
mluvit
přímo
protože
vyvy
do
té
střelil
to
by
zkrátka
nebylo
správné
já
taky
nemusím
je
proč
ale
vím
že
je
to
nesprávné
ale
jednou
se
stalo
i
ne
jak
to
vy
kani
to
známy
zasvěcenec
súfij
že
se
procházel
svým
mistrem
na
břehu
rudého
moře
a
viděli
před
sebou
a
on
ten
jeho
žák
toho
mistra
měl
nařízeno
ten
den
mlčet
o
nařízeno
mrse
devět
let
tedy
mimochodem
ale
ten
den
taky
takže
on
nesměl
ani
tomu
mistrovi
říci
podívej
se
tam
na
tom
ode
v
tomto
jednalo
těch
tam
bez
pomoci
se
topí
a
neměli
bychom
jim
přijít
na
pomoc
tady
máme
nějakou
lodičku
aspoň
ko
bychom
vytáhl
ne.
A
ten
by
se
chodil
s
tím
po
břehu
podíval
se
tak
na
to
možné
nevyvodil
v
toho
žádné
důsledky
nechali
je
všechny
do
posteli
to
utopit
a
když
plynul
těch
devět
let
tak
první
co
ten
jeho
žák
udělal
říkat
pro
si
tedy
nechal
utopit
ty
lidi
co
to
bylo
za
bezohlednost
mu
říkal
to
byli
lupič
kteří
chtěli
přepadnout
loď
poutníku
tak
se
mě
nechal
napřed
utopit.
Jak
tomu
přijdou
ty
pozici
a
takhle
spravedlivě
měří
bůh
každýmu
i
když
jim
vezme
matku
dobrou
matku
a
nechá
je
sami
bez
matky
k
tomu
nemůžeme
jak
lidsky
rozumět
ale
je
to
vrcholně
spravedlivé
a
správné
a
jestliže
tuhleti
lidé
kteří
například
v
tom
koncentráku
přišli
tam
o
víru
den
toho
že
viděli
ten
bůh
se
vo
nás
nestará
a
je
to
v
nejlepším
pořádku
byli
tam
lite
ří
k
víře
víře
přišli
například
ty
co
byli
kolmé
tak
to
dál
nemohu
sledovat.
Či
vidí
že
když
vidím
to
ty
zázraky
kolem
tebe
že
chodí
před
puškou
na
tebe
na
míře
no
a
vona
na
tebe
nestane
celý
já
ty
otce
kdyby
jenom
tohleto
že
nemá
řád
ten
má
sprá
že
dostane
žádný
název
vám
dostali
všichni
o
to
každý
jde
tak
víme
že
se
že
se
snažíme
né
postavení
víme
že
se
esesmany
nestýká
š
jako
nikdo
z
nás
že
to
nemá
danou
protekci
ale
my
věříme
že
tady
je
nějaká
síla
která
v
tobě
působí
řekni
na
si
to
ty
který
má
tu
sílu
nebo
je
to
bůh
se
říká
samo
sebou
že
bůh
by
sem
já
tak
oni
se
slíbil
a
když
budeme
věřit
říkali
jak
už
nebudeme
dostávat
rány
sem
se
musel
smát
protože
voni
dostávali
tuhle
rány
jesli
věřit.
A
on
říkal
já
sem
oni
říkali
jak
je
to
možný
my
jsme
uvěřili
že
jsme
viděli
ty
zázraky
a
my
sme
dvakrát
rány
než
než
dříve
co
se
mohl
na
to
říct
než
že
si
to
zasluhují
že
tomu
nerozumí
jak
se
tomu
sku
to
sloužit
já
bych
to
řekl
tohleto
ta
matka
byla
třeba
dobrá
správná
vychovat
milovala
si
své
děti
ale
co
my
víme
o
to
o
tom
kam
vona
se
dostala
v
tom
svém
vývoji
a
kam
se
dostali
pít
ve
svém
ty
děti
ve
svém
vývoji
a
co
potřeboval
pro
svůj
vývoj
to
my
nemůžeme
odhadnout
vůbec
a
pro
toto
co
nemůžeme
odhadnout
se
to
takhle
děje.
Protože
já
to
dneska
ju
na
nějaký
předchází
vtělení
nějakou
karmu
vůbec
ne
to
je
ten
nesmysl
hotový
ale
my
neznáme
potřebu
duše
a
ona
je
to
jenom
jedna
duše
pro
všechny
jedna
jediná
a
a
tam
tedy
je
ve
spojitosti
třebas
s
těmi
dětmi
a
to
všechno
ostatní
na
to
řídí
jedno
setra
a
že
vona
se
nikdy
nezmýlím
nikdy
ne.
A
tak
já
bych
jako
nerad
se
od
chvíli
k
tomu
k
čemu
v
tomto
případě
že
se
bravurně
usiluje
indové
ty
to
vyřešil
duše
prosím
vás
to
mysli
co
je
tak
si
pomoz
té
tím
způsobem
indicky
ramakrišna
se
jednou
soustřeďovat
na
mrtvola
švandově
ten
princip
a
při
soustředění
na
té
mrtvoly
se
nena
mrtvolu
a
tam
se
soustřeďuje
na
božskou
matku
do
guny
tak
překoná
svoji
tělesnost
a
překoná
svoji
nevědomost.
A
opravdu
tomu
ramakrišnovi
se
tam
do
ruka
objevila
spoj
se
s
ním
vědomě
tak
řečeno
a
požehnat
ho
a
tomu
příteli
který
soustřeďoval
vedlejší
mrtvola
se
stalo
se
ta
majetku
se
zdá
zněl
a
už
se
to
nikdy
nedostal
a
tak
se
ptal
té
hory
čím
je
to
na
řekla
synu
tu
se
třiceti
třech
vtěleních
takhle
vzdálil
při
tomto
obřadu
tak
už
to
máš
vyčerpaný
míl
se
takhle
ten
krišna
krišna
nebo
je
to
z
nouze
ctnost
nebo
je
to
nemířil
on
to
měl
třiatřiceti
zasebou
jo
pře.
Nevím
na
převtělování
on
mu
to
musela
převést
na
úroveň
převtělování
aby
tomu
rozoumek
taky
rozuměl
ale
vono
to
ve
skutečnosti
je
jinak
on
ten
obrat
prováděl
na
základně
ideí
přijati
lidí
který
to
před
tím
prováděli
a
který
se
vzdá
zněly
a
on
se
uměl
o
ně
opřít
on
už
rozšířil
takle
vědomí
že
se
uměl
obstojí
všech
lidí
kteří
toto
před
ním
všech
předse
tím
dělali
a
toho
zachránilo
před
tím
dá
nosti
takže
mu
tak
durga
řekla
ty
se
třikrát
zbavil
tak
se
spojil
s
touto
představou
těch
přijati
ti
lidí
kteří
se
vzdálili
a
opřel
se
o
ni
a
už
se
nevzdálím.
Já
musím
říct
že
kdybych
se
byl
neopsal
jak
jsem
věřil
že
sem
byl
nějakým
tím
spisovatelem
a
zkušenosti
toho
spisovatele
a
nebyl
si
to
přečetl
jaký
on
dělal
hlouposti
a
jaký
dělal
si
prostě
na
druhé
straně
tak
jsem
opakoval
všechny
jeho
neomalenosti
a
nemohl
jsem
se
chopit
všechny
opřeno
ale
protože
jsem
si
to
přečetl
a
byla
jsem
to
jako
že
je
to
fakticky
moje
předcházející
vtělení
to
mě
nikdo
nevyřeže
že
to
není
to
jsem
všechno
ve
francii
poznával
ne
tak
jsem
prostě
nedělal
to
co
on
dělal
špatně
stavem
se
dělat
jenom
to
co
dělal
dobře
a
já
jsem
měl
tendenci
dělat
špatně
to
co
on
dělal
špatně
a
dělat
a
měl
jsem
dělat
dobře
toto
měl
dělat
dobře
ne
si
ušetřili
vem
víry
v
převtělování
dobrých
patnáct
let
přechodu
z
jedné
úrovně
na
druhou.
A
byl
to
bylo
jako
ahimsá
víra
těch
kterým
si
mě
pán
bůh
pustil
ale
pomohlo
to
je
ti
staří
židé
mysleli
si
že
pán
bůh
to
stvořil
a
že
no
až
už
od
toho
utekl
ne
co
je
to
nesprávné
ale
když
von
zároveň
řekl
že
se
tomu
že
to
je
jeho
ani
v
tom
přitom
vrátit
tak
on
se
koupit
ten
konec
celý
byl
správný
pro
to
stačilo
k
tomu
vzíti
nemůžu
vás
bohužel
po
těšit
mi
líto
zkrátka
úžasnou
sílu
jestli
ta
žena
nebo
ten
muž
co
tam
dělal
toho
kněze
byli
prokletí
někým
a
ta
jejich
to
prokletí
mělo
svou
sílu
bylo
životní
ten
člověk
se
do
toho
vložil
celobytostně
stačí
celobytostně
se
vložit.
Tak
já
bych
jenom
řekl
na
účet
těchto
proklínají
prosím
tě
buď
tak
doby
na
neprohlídneme
protože
to
ve
představa
má
takovou
moc
že
já
jsem
proti
tomu
slabý
to
jsem
si
do
honem
co
mám
udělat
než
abys
ně
pro
tak
jestli
vona
nebo
někdo
pro
pro
toho
kapitola
co
ženou
my
se
někdo
pro
tak
to
nepůsobil
pán
bůh
nýbrž
to
prokletí
toho
konkrétní
proti
toho
člověka
jako
s
tím
zlomkem
to
bylo
stejný
osm
říkal
mockrát
no
nevadí
tam
to
možná
nemáte
ale
v
gottwaldově
extatika
bratři
šťastný
dva
indii
a
jeden
byl
schopným
a
druhým
neschopným
inženýrem
a
ten
schopný
inženýr
byl
v
paříži
nebo
ve
francii
na
stáli
a
za
šest
atam
od
vodkoukal
si
dvacet
vynálezů
který
starý
zde
udál
potom
a
ten
komuny
u
vás
gottwaldově
té
jeho
vědy
nalézt
a
jiné
skon
povést
aby
scho
všechno
možná.
No
ska
už
se
s
čili
moc
miliard
už
dneska
korun
a
dostal
v
krátí
vyznamenání
za
práci
a
tak
dále
veliký
peníze
ale
protože
toho
za
šest
neděl
tolik
vynalezl
nebo
vodkoukal
ve
francii
bylo
mu
to
trapný
se
sám
jako
od
toho
hlásit
tak
to
polovičku
naučil
svýho
svému
bratru
a
tak
si
proto
vyznamenání
sliboval
do
tý
prahy
a
měli
tam
je
my
tam
letět
dle
a
ten
bratr
ten
neuměl
na
svou
nene
už
je
mrtev
tak
toho
mou
pomlouvat
tamten
kde
ještě
živ
ten
umělý
tak
to
pamatujeme
ten
neuměli
bratr
prostě
nechtěl
sednout
do
letadla
směr
v
dotalo
prostě
nenašel
nebo
si
mysleli
že
o
neseš
o
nesmí
zkusil.
A
odmítal
odmítá
ale
nakonec
ten
jeho
bratr
ten
inteligentně
jí
řekl
podívej
se
o
to
tady
všechno
přihrál
máli
to
zkrachnou
na
tom
že
ty
nečetl
tě
letadlem
a
my
to
máme
odmítnut
když
to
letadlo
tady
je
je
nám
k
dispozici
tak
to
já
za
tě
dělám
ostudu
já
řeknu
že
jsem
to
vina
že
zase
a
tohleto
že
mu
řekl
tak
on
říká
to
ne
to
mi
nedělej
to
to
to
ne
dalo
toho
letadla
vstoupím
vstoupili
do
letadla
ale
letěl
do
prahy
ten
kdy
se
etohleto
a
praha
je
neznala
a
tam
neustálá
tak
je
poslal
nazpátek
dobra
brno
jede
vzalo.
A
tam
ustala
tak
je
podstaty
dobra
ty
stavy
baala
a
už
je
nacházel
benzín
tak
hlásili
že
musí
při
stát
protože
jinak
by
padli
někam
bez
toho
z
té
pohané
mu
ty
tak
budete
slova
šikovně
hlásila
máte
se
mateřské
latině
ho
lev
ať
vás
přijmout
který
mě
ji
nejmenší
prostředky
k
tomu
aby
osvítili
dobře
tu
plocha
honem
osvítili
tuto
ch
jak
uměli
a
voni
opravdu
šťastně
při
stali
dva
metry
vod
vod
toho
anály
byl
by
malém
narazili
oni
prvky
a
všechno
pustili
že
aby
byl
vidět
ohraničeni
toho
prostoru
oni
při
stáli
a
letadlo
tak
tak
nehlava
rovno
a
teď
byli
do
to
byli
zase
tam
nedostali
se
čas
do
té
prahy
kde
měli
to
vyznamenání
přímo.
A
bylo
asi
je
na
dně
v
noci
a
dověděli
se
že
ten
rychlík
patří
vůz
hlava
rovnal
klidně
nad
ladem
neboť
do
něj
naje
exploze
všechny
zabil
kdyby
tam
byl
věda
bývalý
byli
oni
tak
je
taky
zabil
ne
ale
teď
pro
vaši
radost
vám
řeknu
jednu
karlička
ten
v
ní
žní
který
dneska
po
smrti
za
rok
zemřel
na
rakovinu
a
to
mě
eště
eště
to
takovéhle
těla
měl
to
vlastně
se
eště
takového
nehledá
ne
tak
je
to
co
třebas
podá
počátku
ani
neví.
Jsem
se
dal
tak
si
prodlužovat
o
rok
že
nešel
do
toho
aut
že
nešel
toho
vlaku
a
tam
ten
je
živ
až
do
dneška
a
když
si
představte
když
to
me
karmicky
jako
indové
to
já
to
do
jednoduše
jeden
neměl
zemřít
neměl
to
v
karmě
a
druhý
měl
zemřít
co
tak
karma
chudí
kam
měla
dělat
když
se
nedo
jednoho
letadla
jak
rozlišit
tak
přestali
dva
metry
vod
chandal
že
ano
no
a
tam
to
sem
řekl
potom
za
zlo
že
jo
říkám
ten
roce
moravy
ser
to
jejich
memento
šťastný
brna
že
ano
toto
indie
neska
a
je
to
na
fakultě
vojenské
techniky
brně
ani
tak
to
si
to
dobře
pamatuje
a
ono
je
takhle
založená
jak
sem
že
a
jsem
nikdy
neberu
že
nás
dost
a
musím
to
jedno
udělat
tak
já
bych
to.
To
že
to
nebude
mě
nehezké
že
ano
jenom
byla
nádraží
si
možná
vzpomíná
ten
jenom
tak
jako
prospro
sí
prosebníka
ale
já
jsem
ji
nevzal
já
nejsem
protekční
a
tak
není
to
karma
a
co
to
je
vite
na
to
není
rozumová
odpověď
my
nevíme
o
té
vnitřní
přítomnosti
toho
nebo
onoho
takže
nemůžeme
rozhodnout
rozumově
rozumět
to
rozhodnout
nedá
zase
se
pohybuje
na
povrchu
protože
je
taky
o
nic
ji
ho
nejde
zvládnout
ten
povrch
takže
celá
technika
může
být
postavena
analýzy.
A
teprve
výslednice
musí
být
syntéza
navíc
proti
se
musí
spojit
do
nějaké
syntézi
to
znamená
hotový
výdělek
nebo
způsob
jak
se
leží
pacient
to
už
je
syntéza
a
výběrová
dokonce
sice
z
těch
ani
krků
vybrat
to
co
je
vhodné
pro
toho
pacient
a
to
z
musí
nějak
jakou
syntézu
tak
prosím
vás
já
nejsem
proti
analýzu
ale
říkám
že
analýza
je
povrchové
záležitost
že
se
s
tím
dá
jakákoliv
technika
zavést.
To
zvláště
tedy
samočinných
počítačů
to
je
analytický
způsob
a
moc
se
s
tím
dokáže
ale
nedá
se
s
tím
provést
nic
do
hloubky
poznání
duchovní
žádný
samotný
počítač
neobe
ten
analytiky
který
dokonale
ovládá
programování
například
ten
ví
ten
můj
přístroje
ví
není
tam
lekci
nula
je
tam
mračna
jedna
tak
von
ovládá
vlastně
když
to
neduchovní
já
jsem
takhle
vyučoval
analytiky
to
avatary
jo
už
ve
vadí
že
jako
tohleto
je
něco
co
je
hlubšího
než
pouhá
syntéza
než
moh
analýza
a
tak
jsem
jí
říkal
podívejte
se
my
jsme
v
dualismu
a
proto
všechny
technický
problémy
můžete
analýzu
objevit.
A
nepotřebujete
začít
se
svým
této
byly
balit
se
si
je
toho
našli
ale
jakmile
jednou
budete
chtít
třebas
krůček
udělat
za
povrch
věcí
tak
musíte
opustit
analýzu
a
začít
se
svým
tento
no
tak
to
se
dá
samo
sebou
rozveden
jak
a
to
je
nebudu
dneska
provádět
to
bych
tady
zůstal
s
vámi
na
další
den
ale
bylo
by
to
zajímavá
kapitola
programování
nebo
co
říkal
karel
že
bude
třeba
s
tím
triků
je
jenom
částečná
praha
není
pra
celá
pravda.
Protože
nestačí
provést
po
analýzy
syntézu
to
já
teďka
čím
dál
tím
vidím
na
té
syntéze
jogi
toho
aurobinda
ghose
ten
provádí
analýzu
jak
kterékoliv
jógy
ale
kdyby
na
konci
každé
kapitoly
dělá
syntézu
ale
teď
už
se
dochází
dochází
k
takovému
závěru
že
to
sice
za
sice
vede
k
nějakému
poznání
hlubšímu
ale
z
toho
pří
poznání
které
nazývá
ono
není
konečným
bodem
vývojovým
nýbrž
nějakým
prostředím.
A
to
má
trámu
a
jestli
toto
neroz
vede
on
tak
věřte
mi
že
já
mu
to
neodpustí
a
já
to
rozvedu
já
sem
doplním
jo
proč
a
to
by
mělo
stačit
podle
karel
ale
ne
podle
mě
mělo
stačit
nestačí
to
protože
jak
syntéza
tak
analýza
to
řeky
rozumu
a
rozum
nestačí
ten
musí
být
z
určitém
momentu
opuštěn
co
prosím.
Prosím
vás
nestavte
proti
tomu
koan
jako
například
dejme
tomu
že
von
neodpovídá
ani
synteticky
ani
analyticky
a
přeci
jenom
je
to
správné
řešení
třebas
jak
se
dostane
husa
ke
toledu
do
tý
dá
ve
kterém
když
tam
rostla
tak
že
se
nemůže
kristu
dostat
nahoru
ano
jak
na
to
při
tím
dyž
byla
malá
taky
ještě
pro
táhli
ne
a
teď
už
si
pro
tahnout
nemohou
jak
osvobodit
tu
husu
a
ne
rozbít
ten
deme
že
on
a
a
tak
dále
a
koan
by
měl
není
husa
de
mi
že
onu
a
tím
se
nic
neřeší
jim
nešlo
o
řešení
jim
šlo
o
to
aby
ten
člověk
opustil
rozum.
To
je
jsem
nebo
analýza
tak
ten
se
nemohl
dostat
za
rozum
a
do
věčnosti
a
von
je
jim
to
o
to
aby
se
člověk
stalli
čest
tak
to
není
správné
co
oni
vyřešil
u
není
tam
husa
to
je
snadné
ale
není
to
správné
ale
celá
tom
správného
je
že
ten
kdo
to
takhle
vyřešil
ten
musel
překonat
rozum
a
to
je
znakem
jeho
vysokého
duchovního
povznesení.
Tu
vím
to
je
naopak
byl
každá
sintéza
přidržuje
se
rozumu
syntéza
bez
rozumu
není
syntézou
který
z
těch
prvků
rozumem
vydobýt
dedukované
ch
se
dostane
ten
člověk
indií
k
tomu
základu
že
ano
a
je
to
pořád
rozum
jenom
se
kombinuje
indie
sedí
ale
to
je
otázka
logiky
nic
víc
a
tolika
až
za
to
nejde
jo
ale
já
ti
řeknu
jiné
koan
no.
Viděl
jsem
jak
po
trati
jde
nosorožec
a
měl
jsem
strach
že
je
že
je
něco
za
jede
a
co
ale
von
se
naštěstí
zmenšoval
a
zmenšoval
až
něho
do
takový
malinký
prasata
které
jsem
dokázal
vzít
do
ruky
a
s
dotoho
trati
a
bylo
po
nebezpečí
nebo
jiný.
Byl
jsem
za
tebou
někde
na
ten
venkova
a
tam
byla
prudká
veliká
řeka
tam
taková
řekla
není
de
a
jsem
jako
ale
byla
tam
potká
a
ty
jsi
nastupoval
do
takové
lodičku
velice
vraty
jako
s
bych
takovým
origena
o
něco
a
chtěl
se
pomocí
padla
nebo
ty
dostat
na
druhou
stranu
přes
tu
rozbor
a
že
je
králem
ti
říkal
prosím
tě
nedělej
to
tam
musíš
utonout.
A
já
jsem
přeci
se
na
to
řeknu
dál
takže
tadyhle
se
nedá
už
logikou
na
to
jít
ani
v
tom
prvním
případě
ani
v
tom
druhém
případě
proč
se
to
procházka
zmenšovalo
proč
ten
pro
nepůsobil
na
toho
člověka
který
na
takový
vraty
čun
nastupoval
že
se
tady
jsou
jiné
hodnoty
nebo
jiným
ochránil
nebo
jiné
prvky
které
způsobují
že
ochranu
logicky
pojatou
nepotřebuje
ten
člověk.
Jak
jsem
se
uchránil
já
vám
to
řeknu
konkrétněji
jak
jsem
se
uchránil
proti
esesmanovi
který
mě
řekl
počkej
si
až
za
vraždím
tuhletoho
tak
zabiju
tebe
ochrana
byla
v
tom
že
jsem
opustil
sám
sebe
že
jsem
se
vzdal
svého
života
bez
lítosti
podškrtávám
bez
lítosti
kdybych
to
byl
neudělal
tak
mě
zabil
to
je
rozhodující
při
tom
to
byla
ta
největší
ochrana.
A
kde
je
tady
logika
já
jsem
nejednal
jogi
podle
nějakých
logickým
předpisů
že
je
vůbec
ne
a
toto
právě
indové
nebo
k
číňani
chtějí
od
těch
svých
žáků
aby
nelogicky
na
to
šli
aby
odhodil
mysle
a
nechal
si
rozhodnou
nemysl
neboť
to
je
ta
je
základem
mysli
dokud
se
nepropaguje
mysli
do
nemysli
tak
pořád
se
to
snaží
nějak
logicky
řešit
a
vono
to
nejde
život
se
nedá
život
není
logická
záležitost
to
jsou
ty
děti
opuštěné
k
tomu
matkou
to
nelidská
záležitost
se
logicky
nedá
vysvětlit
to
je
koan
pro
pro
rozum
to
rozum
to
nevysvětlí
ale
já
vám
řeknu
na
to
je
tak
skvělé
a
jednoduché
vysvětlení
když
si
nebudeme
te
potaz
rozum
že
byste
nad
tím
žasli
mě
tam
v
tom
koncentráku
nevadili
stovky
mrtví
denně
a
nebyl
jsem
necítil.
Kdybych
byl
býval
ne
citelné
tak
jsem
vedle
těch
lékařů
kteří
tam
byli
se
mnou
v
tom
koncentráku
nebyl
tím
který
ošetřoval
ty
spala
se
i
tam
nebyli
žádný
léky
žádná
ochrana
nic
ale
žádná
ochrana
já
jsem
klidně
ty
pacienty
se
spal
ošetřoval
nic
se
mi
nestalo
protože
jsem
věděl
co
dělám
tady
je
ta
odpověď
je
jsem
že
je
to
správné
se
mě
otco
že
jsem
jednal
správně
a
ne
o
to
jak
to
na
mě
dopadne
to
je
pravda
že
člověk
se
musela
napodobuje
aby
se
dostal
do
spojení
s
bohem
přitom
základ
je
nepohyblivý
té
moudrosti
ale
není
v
tom
celá
pravda
já
tohleto
takhle
vždycky
tvrdím
ale
teď
vám
říkám
že
to
není
celá
pravda
já.
To
zatím
takhle
tvrdím
protože
to
to
ostatní
a
vím
že
tomu
tak
je
ale
že
to
není
celé
že
totiž
taky
vím
co
nemám
říkat
musíte
prominout
že
když
jste
moc
drzí
tak
já
neodpověděl
ale
že
to
nemám
říct
že
bych
má
tak
řeknu
proč
ježíš
kristus
udělil
svým
učedníkům
pokoj
až
po
zmrtvýchvstání
proč
ne
dříve
na
tou
bolest
jak
chcete
ale
nejsnáze
si
odpovíte
tím
způsobem
nej
nehodíš
je
že
si
řeknete
no
tak
dostali
se
do
fáze
kde
už
se
to
dalo
udělat
ne
to
je
nejsnazší
odpověď
na
není
tak
úplně
nesprávná
před
tím
by
to
byli
nesebrali.
To
se
mi
napovídáte
mi
tady
že
v
té
první
fázi
kdy
byli
učedníky
páně
to
tolik
více
nevědomostí
než
vědomosti
protože
vy
jí
neunesli
tak
jste
měl
neunesli
být
a
kdežto
potom
už
jí
unesli
nakou
vědomost
jesi
vědomost
měla
podobu
neosobní
pokoj
co
cení
slanýho
to
je
stav
čili
on
pomalinku
ty
učedníky
dostával
z
osobního
vedení
které
převáděl
po
ty
tři
roky
do
neosobní
vedení
které
přidalo
po
tom
duchu
svatým
že
ano
a
mezi
tím
dlaně
mezi
pátek
přechodová.
Ježíš
pokoji
na
si
učedníky
tak
jim
usnadnil
tu
mezi
fázi
do
toho
seslání
ducha
svatýho
to
znamená
do
mistrovství
ducha
o
ni
zkrátil
rozumíte
kdyby
to
byl
neudělal
tak
ji
prodloužil
ne
tak
berte
takhle
že
to
byl
pomůcka
ten
pokoj
toho
moc
patnáct
dubna
devatenáct
set
osmdesát
osm
protože
se
nestalo
postupně
stránky
to
je
cesty
poznání
a
je
tam
povídáno
ještě
velice
dobře
něco
podle
eckharta
tomu
ale
nemohu
citovat
protože
to
bych
musel
ten
spis
ně
být
třeba
já
jsem
čeho
neustalo
tenká
tady
nebudou
stránky
ale
končí
ta
cesta
poznání
tímto
způsobem
já
ašota
číňan.
To
že
má
ten
století
snažil
jsem
meditací
dostat
také
k
nějakému
poznání
a
ono
mu
to
pořád
nešlo
ženo
meditoval
na
pokraji
pravé
san
a
za
tři
roky
prostě
toho
nechala
odebral
za
hledáním
mistra
aby
mu
do
pomáhal
ty
pochybnostmi
rozptýlen
a
kdo
je
okolo
zvu
řeky
já
nevím
které
a
vidí
tam
nějakého
jogina
jak
sedí
v
pozici
a
tak
se
před
ním
pokolení
a
řekne
mu
že
má
ty
aby
pochybnostmi
jestli
by
mu
ten
jogin
ty
pochybnostmi
nerozptýlí
a
ten
jogin
povstal
je
tam
řečeno
že
si
s
dělal
něco
z
ruky
měl
země
ruku
ovázanou.
A
proti
ho
doprostřed
prsou
něco
podobného
udělal
ovšem
kopance
a
na
ramakrišna
s
tím
kdekdo
ne
a
v
tom
se
tomu
ovšem
pro
svítilo
hlavě
a
on
tam
píše
nebo
je
to
je
si
tam
jeho
spisu
ten
den
jsem
poprvně
viděl
slunce
kulatou
já
vám
to
potom
vysvětlím
bylo
to
to
číňani
tady
to
takhle
mluví
ne
to
jasně
že
předtím
viděl
tu
se
k
té
od
mládí
ne
poprvně
jsem
viděl
snu
tekla
té
začal
se
být
nejšťastnější
člověkem
mezi
lidmi.
A
začal
jsem
žít
začal
jsem
tak
tohleto
musím
vědět
že
protože
zuby
zřejmě
byl
veliký
zasvěcenec
a
tomu
to
moc
dobře
rozuměl
tak
říkal
my
si
neuvědomujeme
že
mě
ještě
nezasívat
konečně
je
kristus
říkal
ne
všichni
mrtví
ne
na
a
to
mu
dá
o
tom
neřekl
nic
proč
a
já
tak
je
to
možné
když
přeci
cítíme
vidíme
slyšíme
a
tak
dále
a
on
tam
říká
ten
sluhy
jako
komentář
pozná
se
snadno
člověk
který
nabyl
pravého
poznání.
Že
totiž
od
té
chvíle
nemá
strach
žádný
tí
se
žádné
starosti
nebo
ji
se
smrti
a
vůbec
mu
nic
nechybí
to
je
pravý
příznak
toho
že
je
živ
neboť
je
živ
věčným
životem
toto
už
nepíšu
to
přidávám
a
ten
nesnížili
nemá
neobsáh
je
jako
strasti
nebo
utrpení
čili
kdo
trpí
ten
ještě
není
na
té
cestě
poznání
tak
daleko
aby
se
tam
oživil
samozřejmě
na
jiných
cestách
než
poznání
to
oživení
vypadá
trošku
jinak
ale
víc
neřekněte
tý
například
dejme
tomu
svatá
terezie
a
které
teďka
bude
se
příští
dnes
hlavně
na
tom
člověku
tak
ta
psala
ten
svůj
poslední
spis.
To
je
to
hlavní
ta
žaláři
k
tomu
se
nepřizná
indičtí
lás
to
nebyl
obyčejný
žá
stojí
by
hlava
nehlava
takže
ono
si
jenom
stěžuje
že
ji
brní
hlava
přestože
mě
brní
hlava
a
mám
zvrat
nebo
že
by
ne
tak
to
píšu
ale
víc
na
tom
si
že
do
to
zavinil
nebo
a
je
to
ňáká
svéro
za
to
ne
nepíšeme
byl
ten
žaláře
tam
byla
poznalo
roku.
A
já
jsem
dneska
nedivím
té
svaté
terezii
že
předtím
než
jsem
se
dostal
do
kolotá
ona
mně
osobně
prozradila
že
moje
cesta
je
podobná
její
že
jsem
ještě
nebyl
koncentráku
ale
tam
jsem
byl
taky
tak
jako
když
tam
nejsem
jo
to
líčil
detailně
a
vona
v
tom
žáci
přestože
ji
byl
tam
nebyly
byla
jako
když
tam
není
a
taky
napsal
to
někde
líčí
spis.
Prosím
vás
jak
to
tu
ji
by
a
mě
nebyli
protože
ona
šlo
jinou
cestou
než
já
na
mě
ani
ne
východisko
má
nerozuměla
všemu
rozumím
výborně
událostem
taky
události
pracovali
proti
ní
těm
událostem
je
takhle
třeba
rozumět
nepodceňovat
ona
zná
těžké
hříchy
lehké
hříchy
boj
proti
proti
žábu
a
to
všechno
tam
všechno
vysvětlím
postupně
během
toho
týdne
by
ty
ty
a
nemůžu
najednou
ale
boj
proti
událostem
nebo
vypořádal
se
tu
tého
to
vůbec
nezná
pro
ně
je
taky
jenom
trpná
ani
víc
skutečnost
trošku
přehání
právě
mají
někde
mít
protože
je
toto
ti
by
se
k
tomu
poznání
dostal
tadyhle
to
nemá
místo.
No
tak
končí
prostě
ten
suzo
ky
já
jsem
to
s
tím
dále
dokončil
tam
co
se
nedostali
tím
že
říká
cesta
poznání
musí
být
ve
životem
v
živém
životu
ne
krve
ve
kterém
člověk
žije
před
tím
poznání
a
zlata
terezie
o
tom
mluví
s
způsobem
kdo
pochopil
to
co
já
jsem
pochopil
vo
to
neříká
co
co
já
jsem
pochopil
a
říkal
jak
nedom
osoba
o
které
von
tady
mluvím
ne
na
s
na
bavil
pokorná
do
to
pochopil
ten
nemůže
řešit.
Ten
ve
tomu
nehrozí
hřích
a
já
si
pamatuju
že
v
tom
sedmnáctém
roku
jsem
velice
uživil
toho
patra
který
mě
zpovídal
to
doktor
urban
že
se
mu
při
zpovědi
další
řekl
on
je
poznal
další
zpověď
já
mně
to
nejde
že
říkal
toto
ještě
nebylo
nejde
jak
to
jde
smut
musel
detailně
vystačí
to
rodiny
proč
mi
to
jde
učit
a
je
to
tím
že
to
to
poznání
nebylo
ze
mě
že
si
o
nepřál
zrovna
jako
svatá
terezie
svě
to
pozvání
poslání
nebo
ani
oso
poslání
nepřál
nic
ani
to
poznání
si
nepřála
to
prostě
na
ní
spadlo
jenomže
na
rozdíl
ode
mě
a
on
to
spadlo
šesti
letech
na
mě
to
spadlo
a
sedmnácti
letech
po
různých
přem
tech
které
jsem
předtím
potřeboval
udělat.
No
a
tak
bych
jako
chtěl
k
tomu
jenom
říci
že
mám
teďka
práci
třebas
velikou
s
tím
nějakým
plzeňák
a
eště
se
vším
sám
a
uteče
mi
ostatními
aby
na
cestě
poznání
dělali
jako
jeden
krok
na
celou
tu
dobu
co
se
tam
kázal
v
plzni
z
toho
budiž
pro
vás
velikou
útěchu
neudělali
ani
krok
na
cestě
poznání
a
já
jsem
už
dva
roky
mluvil
o
cestě
poznání
že
jo.
A
až
tak
si
na
tu
dnešní
za
tu
že
je
tak
nás
ti
ho
ne
patnáct
tého
dubna
osmdesát
osm
a
pokračuje
tak
jak
tomu
ne
ne
že
by
to
nebylo
ji
východisko
ale
že
rozumem
nestačíme
oživit
sobě
to
co
je
poznáním
poznáním
je
vědomost
vědění
které
není
z
člověka
které
je
obecně
platné
které
tu
prostě
je
které
se
začne
až
to
člověk
do
toho
dostane
nýbrž
když
se
do
toho
dostane
tak
zjistí
že
v
tom
odjakživa
byl
za
ten
krizi
tomu
moc
rozuměla
se
říká
to
tam
říká
no
mezi
zády
a
toto
jsem
překladatel
nepochopil
že
je
to
se
pře
já
jsem
si
přečetl
na
a
tady
mám
já
to
přešlo
abyste
věděli
že
překládám
poctivě
ona
říká
já
jsem
do
toho
stavu.
Pohy
o
bohu
přišla
bez
svého
přičinění
a
já
taky
já
dokonaleji
než
on
protože
ona
věřila
já
jsem
ale
nevěřil
jak
jsem
se
o
teda
slova
prosim
vás
já
to
nestarám
promiňte
mi
to
on
si
to
musí
taky
člověk
jak
zasloužit
přeci
jenom
něco
dycky
sil
to
musí
vložit
ale
věci
představte
moje
rodina
byla
silně
katolicky
založená
a
je
pokud
to
ještě
naživu
a
to
z
nich
a
nutili
mě
k
tomu
ani
nepotřebovali
moc
abych
hodil
do
kostela
abych
se
modlil
aby
koloval
všechno
co
katolík
vykonává
a
já
jsem
všechno
vykonával.
Já
jsem
se
modlil
podle
ho
mládí
nikdy
se
modlitbu
ne
vynechá
a
dělal
jsem
všechny
úkoly
které
katolík
má
dělat
ještě
může
to
přeháněl
proč
protože
jsem
byl
poddán
rodině
a
nebo
já
tomu
nevěřím
a
babička
jednoho
dne
se
komnatu
scénu
řekla
vyš
z
toho
tvého
kluka
nikdy
nic
nebude
protože
tento
s
náma
všechno
hraje
maminka
oponoval
a
říká
v
tom
nehraje
já
sem
nedavno
si
zjistil
jsem
modlí
já
jsem
se
modlil
každý
den
když
je
sám
daleko
lépe
než
když
na
něj
dáváme
pozor
každé
slovy
slova
zvlášť
pomalinku
a.
Nikdo
není
nevěděl
že
jako
někdo
z
za
dveřmi
a
posloucháme
proč
se
to
dělá
protože
já
jsem
měl
na
mysli
poslušnost
rodině
a
je
zajímavé
že
jsem
vlastně
do
té
já
nevím
kolikáté
ho
roku
pořád
dbal
na
rodinu
a
ještě
jsem
nevěřil
nenese
krista
ne
zase
symboliku
jeho
života
když
tě
to
ní
při
té
bál
na
rodinu
za
přednost
rodině
například
i
v
tom
že
musel
být
z
toho
co
jeho
otce
ale
když
ho
odebral
z
toho
kláštera
to
osla
tak
je
pel
a
tak
mi
to
sem
šel
já
napřed
dejme
tomu
mě
se
bral
z
toho
gymnázia
protože
nebyly
prachy
ne
ale
teče
zase
dostal
zaměstnání
a
říkal
prahu
na
tu
vysokou
školu
budeš
nějakým
zpožděním
se
na
to
jesti
puškou
šatem
zaměstnán
a
šel
jsem
vo
tom
řekou
školu
ale
já
jsem
mu
říkal
styku
já
to
se
trošku
už
nechci
to
je
ten
velice
má
obecně
zajímavá
kapitola
já
nemám
vůbec
žádný
zájem
nekonáme.
A
von
říkal
no
jo
ale
já
jsem
zavinil
že
se
nedostane
miskou
školu
tak
prosím
tě
na
to
ti
mně
já
jsem
říkal
no
kvůli
tobě
já
jsem
věděl
co
je
správné
že
správné
být
poddán
rodině
a
tak
jsem
mu
říkal
mně
to
sice
vůbec
nebude
bavit
já
to
dělat
proti
vlastní
vůli
ale
kvůli
tobě
na
tu
školu
budu.
A
šel
samozřejmě
ten
člověk
říkal
podívej
se
když
teď
já
mám
trvale
zaměstnán
to
zástupcem
nějaké
veliké
filmy
lotrovi
léčit
a
tak
dále
že
tam
stále
zaměstnání
tak
už
nemusíš
pospíchat
při
tom
tom
studiu
mě
zkoušku
kdy
chceš
já
to
všechno
platí
to
to
dělám
na
svá
mysl
bral
kladný
měsíce
často
na
sám
se
tam
se
na
to
koupil
jaký
kdysi
no
ale
my
se
to
se
dobře
jenomže
se
tak
dobře
že
já
bych
vám
toho
pomalého
studia
se
nepropadal
se
zubech
ještě
neveto
van
zase
další
kapitolu
třebas
z
tý
lidský
hodinou
něco
takový
od
tak
se
teprve
šel
na
zkoušku
až
jsem
měl
na
to
čas
že
je
to
takhle
šlo
a
bylo
tak
nešlo
že
jo
a
tato
platí
tak
tam
to
byla
to
komnat
no
tak
teď
ale
s
rozumem
že
já
jsem
se
z
podle
tomu
volo
případě
dva
možná
molo
asi
a
dostane
se
do
centru
kdybych
se
byl
nepoznal
tak
se
je
vacovi
deset
let
si
to
byl
jsem
byl
vocas
co
ze
mě
zbylo
ten
koncentrák
mě
naučil
být
ničím
a
tím
tedy
něco
znamenat
v
tomto
oboru.
A
já
bych
se
byl
dobrovolně
ničím
nestal
u
těch
dvou
až
čtyř
letech
svého
mladičkému
věku
a
tak
teď
těch
šestadvaceti
zase
byl
sám
osobně
se
takhle
dokonale
nevzdal
sama
sebe
vzdal
takže
já
jsem
měl
tohleto
plnil
tu
vedle
svatý
terezie
že
já
jsem
se
předtím
než
jsem
tam
vstoupil
vzdal
celého
života
když
to
von
se
vzdala
jenom
těžkých
lehkých
a
všech
hříchů
to
to
je
málo
a
celá
křesťanská
tradice
tímhletím
trpí
že
s
tíha
jí
jenom
ctnosti
nebo
nectnosti
a
snaží
se
dosáhnout
ctností
a
to
není
celý
život
celý
život
není
ani
ctnostný
ani
nectnostný
ten
je
jak
já
tomu
dycky
říkám
neutrální
ale
není
to
pravda
to
jsou
události
kterým
kdo
stíhá
ctnosti
a
nectnosti
se
vůbec
nedostane
k
pochopení
těhletěch
věcí
a
není
událostmi
vedeno
von
dal
s
by
ta
a
nebyla.
A
to
je
největší
doteky
je
jiný
síla
a
taky
toho
jejího
velkého
utrpení
proč
von
trpěla
v
tom
vězení
neboť
toto
poslední
o
psal
ve
vězení
inkvizičním
to
vítovo
nebo
orání
vězeň
toho
to
toto
bylo
rana
a
týrání
proč
to
na
to
udělal
za
pět
měsíců
přesto
to
byla
velká
odvozeno
vona
s
tímto
následně
způsobem
dostala
k
tomu
že
se
vzdal
svýho
života
ale
neznala
se
s
týrat
pro
tu
duchovní
věc
měla
udělat.
Takže
vono
to
šlo
o
oklikou
protože
ona
věřila
tradici
nebo
ji
donutili
aby
tady
ti
věřil
a
to
bylo
na
špatné
stezce
a
jedno
o
mají
se
z
toho
vymaňuje
a
dej
to
velice
pomalu
potom
bude
mít
čas
během
toho
týdne
se
s
tím
vypořádat
že
bude
muset
s
ním
pořádat
takže
sednete
říci
že
každé
zlo
rámci
dojmu
má
své
dobro
ale
tok
tomu
že
i
tak
daleko
že
když
se
zdá
člověk
toho
konglomerátu
dobra
a
zla
které
je
osobně
chtělo
do
jeho
tělesnosti
a
do
události
okolo
toho
tak
pak
se
vymkne
buď
na
čas
nebo
natrvalo
ne
na
těch
pití
vůbec
událostí
ty
budo
něho
nejsou.
To
víte
když
jsem
v
koncentráku
netrpěl
ne
tak
a
tam
trpěl
dvě
do
neměl
jsem
na
a
tak
dále
neměl
jsem
strach
tak
mohu
právem
by
vám
říkat
že
jsem
se
vymanil
z
dualismu
a
co
nebylo
mým
přičiněním
to
neví
toho
esesmana
tak
se
to
nestalo
od
nikdo
to
musí
způsobit
vedle
toho
člověka
aby
neměli
dojem
že
to
že
si
to
já
zasloužil
to
víte
já
možná
jsem
se
vzdal
toho
života
snáze
by
se
vzdal
kdokoliv
z
vás
ale
to
je
není
zaviněno
tím
že
jsem
měl
jisto
i
to
tu
že
zemřu
nýbrž
to
je
způsobeno
tím
že
jsem
mockrát
už
předtím
se
vzdával
svých
vůle
když
jsem
poznal
například
to
správné
ano
čili
sem
trénoval
kdyby
to
bylo
nebýval
na
té
nová
no
tak
jsem
to
najednou
neshodl.
Co
to
terezie
to
poznání
základní
tedy
ne
celé
to
je
proces
poznávací
k
šesti
letech
dejme
tomu
na
přesně
datum
neznáma
a
bylo
to
tak
asi
a
jak
to
že
to
unesla
protože
to
bylo
oděno
do
obrazu
a
já
tomu
říkám
že
obraz
je
dycky
modlete
umírat
čem
jo
zmiňovat
čem
tak
aby
to
tok
unesl
že
ona
k
tomu
poznání
se
za
tím
že
našla
ten
obrázek
u
studny
na
kterém
ježíš
kristus
nabízí
že
mě
pěti
mužů
věčný
život
a
vona
nabyla
jistotu
živou
jistotu
že
když
to
věnoval
té
ženě
takže
je
to
také
pro
ni
a
pro
každého
člověka
předobraz.
Kdežto
takže
ona
to
přes
ten
obraz
mohla
unést
neunese
na
to
třebas
i
merta
která
na
to
přes
obraz
nešla
že
na
toho
těch
hotova
že
jo
ale
když
na
to
šla
se
které
se
obraz
tak
vona
už
potom
v
té
obrazové
nebo
v
tom
rozum
způsobu
chápání
věci
dá
pokračovala
jak
se
se
víte
z
toho
co
vám
budu
číst
já
vám
tu
terezii
budu
totiž
jíst
vona
všechno
chápala
obrazně
nebo
přednášel
to
obrazně
a
bylo
jí
to
vlastní
ten
obraz
ale
ono
mezitím
prozrazuje
že
je
za
tím
oblečen
už
dávno
jo
tam
jsem
překlad
vůbec
na
to
nestačil
překládal
bezvadně
a
kdyby
mu
jak
tu
fakt
španělština
takovou
tak
by
skákal
roste
se
to
platný
bylo
je
to
mrtvé
ten
překlad
je
mrtvý
ži
ona
ten
překlad
překládal
živou
osobu
svou
mrtvi
bych
tak
řekl
a
tím
tam
mnoho
věcí
spáchej
země.
Se
pel
no
a
teď
mě
plete
samozřejmě
já
předstírám
že
mě
budete
radit
já
jsem
nechám
radit
ale
poď
te
mě
udělej
to
přesto
protože
tím
chci
říct
že
nebudete
zavázáni
tím
co
to
radíte
mám
to
je
to
stavu
terezy
přeložit
znovu
a
komentovat
což
tedy
znamená
dílo
a
to
je
v
české
joze
asi
dvě
stě
padesát
nebo
že
šedesát
stránek
tiše
neo
malinkého
formátu
a
u
mě
to
bude
zvali
a
asi
zrovna
tolik
a
ona
eště
něco
víc
to
bude
komentáře.
Bude
to
cesta
oddanosti
neboť
křesťani
soustře
udolanosti
machři
jsou
odborníci
je
na
světě
není
takovým
kovaný
odborníkem
křesťani
že
sem
tím
mystikové
tedy
ona
byla
taky
tak
mám
to
udělat
to
znamená
půl
roku
se
budu
tím
muset
zaměstnavatele
odložit
toho
ghose
říká
to
že
ano
a
děkuju
z
vaše
rozhodnutí
já
to
udělám
i
bez
vašeho
rozhodnutí
jsem
rád
že
mě
přitakávat
jak
já
budu
říkat
jenom
do
toho
jak
anička
tak
alenka
nebudu
nikoho
menoval
dál
jo
na
té
cestě
uvedly
strašně.
A
já
se
jim
nedivím
protože
indové
říkají
že
ne
nějaký
těžký
hřích
ale
strach
že
je
největší
překážkou
na
duchovní
cestě
a
mají
asi
pravdu
ono
těch
překážek
je
víc
a
u
každého
nějaká
jiná
ale
dejme
tomu
u
těchto
dvou
byla
překážka
zde
protože
já
jsem
například
tu
aničku
eště
za
doby
kdy
jsem
tady
žil
se
ještě
vůbec
neznali
měl
k
tomu
aby
tento
strach
překonal.
Ona
říká
já
vím
jak
jako
překonat
já
se
pustím
do
práce
a
vono
to
na
mě
neleze
to
tedy
já
vám
řeknu
to
je
překonávání
stravu
tkví
takový
je
nejlépe
zaškrtit
že
voni
se
voni
přerušil
to
praví
poznání
pro
cosi
no
vono
totiž
když
se
kouká
když
se
kouká
te
z
bečka
na
mě
tak
si
myslí
že
taky
ano
není
to
pravda
vůbec
ne
já
jsem
lajdák
a
línej
hlad
no
to
se
vám
zdá
protože
já
to
nedělám.
Kdežto
oni
to
chtěli
dělat
té
ten
rozdíl
když
dva
dělají
totéž
není
to
totéž
voni
se
chtěli
let
přátelé
stavte
si
to
a
ono
se
jim
to
podařilo
všechna
čest
si
to
svou
mocí
voni
dovedou
unikal
pánu
bohu
to
já
vám
řeknu
to
já
taky
dovedl
jenomže
u
mě
dosti
byly
tak
silné
že
ať
jsem
chtěl
nebo
nechal
se
jenom
neptal
a
proto
to
začalo
sestře
koněm
věku
je
operacích
tak
se
neptal
nikdo
se
radí
mě
prostě
život
já
jsem
měl
dojem
že
mě
o
sebrali
aby
pryč
a
maminka
měla
za
úkol
jaký
je
lékaři
k
tomu
pověřil
aby
mě
zažíval
se
vrátil
a
mně
bylo
tělo
do
života
co
to
všechno
vykládal
já
to
jenom
ostatním
ještě
musím
říct
a
vono
opravdu
někdy
do
toho
života
vrátila
takže
lékařský
řekl
po
první
operaci
podívejte
se
matko
kdo
na
vás
nevíme
jak
matku
to
dítě
kde
potom
maminku
se
ta
lékař
doktorka
van
jsem
koukal
a
co
jsme
my
cítit
dělali
koukal
sem
nepoznával
jsem
své
ty
rady.
A
ten
lékařka
tak
tomu
dítěti
nebude
chutnat
jíst
tomu
ne
ti
nebude
chutnat
spát
to
dítě
není
v
tomto
světě
to
je
my
jsme
ho
my
jsme
nemohli
na
než
za
vědomí
a
operovat
ale
my
jsme
ho
vymanili
někam
kam
sami
neteče
a
jestliže
vo
tamtud
nedostanete
nazpátek
tak
prostě
není
schopnost
života
říkal
a
měl
pravdu
matkou
už
myslím
ani
nechoďte
jestliže
on
vás
nepozná
jako
matku
a
jestliže
nás
nepozná
jako
své
mučitele
a
maminka
řekl
a
jak
to
mám
udělat
a
ten
moudrý
doktor
je
vode
to
sebral
řekl
ať
doma
nenapadne
mu
vnucovat
myšlenku
že
ste
jeho
matka.
Není
brž
na
určitou
hrát
nedě
esi
hračky
které
mělo
rádo
dítě
a
e
se
znovu
naučí
s
nimi
hrát
a
jak
se
naučí
hrát
sladkým
tak
vás
také
pozná
jako
matku
víte
a
to
mně
připomíná
že
tak
úplně
neměli
nepravdu
ti
indové
vy
říkají
že
celý
ten
vesmí
ze
který
není
že
je
to
hra
a
ta
hraje
nejblíž
tomu
malinké
ještě
v
nich
té
hře
vesmírové
a
není
ještě
v
té
individuálně
řekl
jednotlivce
a
oni
mě
dostali
do
té
hry
vesmíru
lékaři
která
není
zřetelné
pro
člověka
který
už
těch
nedivil
ně
ale
s
individuální
li
se
do
té
hry
vesmír
dá
nado
přejí
on
je
tam
dostali
takže
když
jsem
příště
přišel
maminka
měla
přijít
co
nejdřív
a
přišla
se
za
čtrnáct
dní
až
protože
já
jsem
se
nedostával
pořád
k
tomu
abych
ji
poznával
a
tak
dále.
A
konečně
přišla
a
lékaři
hned
z
pustili
kdo
je
ta
paní
a
on
a
já
jsem
říkal
máma
a
kdo
jsme
mi
a
von
ten
toděvčata
ni
vidět
říkal
matko
dá
se
to
dobře
měla
by
se
dostat
metlu
koukejte
s
mise
za
dveře
bylo
bude
znovu
operovat
než
si
to
zase
to
dítě
rozmýšlí
že
se
to
narodilo
toho
malo
za
čtrnáct
dní
se
vrátilo
k
vědomí
tohoto
světa
a
k
tomu
k
tomu
pocitu
oddělenosti
od
té
vesmírové
hry
co
jste
si
to
jak
je
to
jáčko
v
tom
věku
ještě
labilní
než
se
vás
snadno
přeplavit
na
druhý
břeh.
Když
za
čtrnáct
dní
dalších
přišla
nebo
já
nevím
a
to
tu
ta
a
ta
mě
neřekl
maminka
ale
po
příští
operaci
se
stalo
totéž
já
jsem
matku
nepoznával
já
jsem
nepoznával
jako
své
ty
rady
tak
on
říkal
a
matkou
víte
jak
na
to
je
to
si
zem
my
jsme
už
ani
neděli
do
plzně
se
zůstali
v
praze
a
to
u
nějakým
sedlák
a
tady
byla
jedna
zajímavá
věc
kterou
jsem
nikdy
ještě
neříká
že
ti
sedlák
měli
doma
klavír
taky
hra
a
já
jsem
si
to
jednou
rukou
se
sádře
také
dona
na
tom
klavíru
já
jsem
tam
pociťoval
barvu
těch
toho.
Takže
já
dneska
stejně
jako
bez
ho
ven
rozlišuju
očko
modré
a
tak
dále
všechny
marii
přikládám
jakobe
tom
překládat
jem
to
barvička
stejný
řeka
on
ne
nebyl
jsem
pokoje
to
nově
aničku
nic
samo
sebou
v
tom
věku
a
toto
říkám
dvěstě
nežení
třebas
krev
česky
to
je
kerning
taky
tytéž
to
nikdy
bará
no
víte
tohleto
způsobilo
že
já
jsem
tady
vůbec
nezam
protože
když
ti.
Ty
husy
mě
vzali
do
svého
tranzu
tak
já
jsem
je
tam
viděl
do
žluté
barev
je
sem
tam
neviděl
těla
jejich
se
neviděla
jsem
ti
zlu
nechtí
hlavou
ale
jasnou
zlu
neslo
o
tak
ale
s
tělem
ale
nesložilo
a
s
po
sobě
jsem
se
díval
v
tom
transu
a
se
tam
mockrát
minimálně
stokrát
potom
se
díval
a
taky
jsem
sebe
neviděl
tam
se
neměl
tělo
boje
bych
sem
tam
měl
tělo
v
tom
stavu
doktorovi
mě
dostali
už
tělo
nemáme
já
se
přesvědčil
že
tělo
je
jenom
prostředek
k
tomu
aby
viděl
tento
svět
to
ponořil
ale
to
je
vedlejší.
Hlavní
je
že
naučil
rozdávat
marný
a
já
jsem
poznal
že
žluté
barvy
je
proti
ho
lehce
to
mě
naučili
si
oni
nemají
žádného
lékaře
promiňte
mně
lékař
tvoje
laská
věd
a
že
nemají
a
přesto
musí
mít
lékaře
a
mají
tu
schopnost
z
toho
že
není
nejsou
jenom
tělesný
a
ví
že
nejsou
jenom
tělesní
a
dovedou
do
stavu
netělesnosti
a
musí
se
dostat
do
toho
toto
si
denně
v
tom
spánku
ne
a
tím
si
obnovuje
to
vědomí
netělesnosti
a
sounáležitosti
silou
netělesnosti
a
tam
v
té
netělesnosti
dokonce
jsou
dokonaleji
obsaženy
než
té
tělesnosti
když
tam
s
je
tělesná
tak
se
s
ní
by
vyšlo
se
třeba
štípat
do
sou
sebou
ale
tam
se
vzájemně
nevštípí
vůbec
zničí
záležito
nevyznal
ze
sebe
tam
se
nedomlouval
nějakou
chybovali
začí
tam
se
cítí
jako
celek
to
stádo
se
cítí
jako
celek
jako
jednota
takže
když
potom
vyjdou
z
tohoto
stavu
tak
se
cítí
mít
tím
dotyčném
staneme
čili
ten
stádový
prvek
se
v
nich
pěstuje
právě
pomocí
toho
tranzu.
A
já
vám
řeknu
to
mně
velice
pomohlo
na
druhé
straně
že
já
jsem
se
nemohl
tak
a
odděleně
tvářit
třebas
k
ostatním
lidem
jako
ostatní
lidé
já
jsem
je
považoval
přeci
jenom
trošičku
za
sebe
sama
trošičku
malinko
husy
jsou
po
této
stránce
dál
než
člověk
smět
se
s
tím
že
rostlina
a
zvíře
je
dále
člověk
po
té
stránce
o
tělesní
dělení
že
totiž
dovede
žít
netělesně
a
já
si
myslím
že
to
zvlášť
dobře
dovede
rostlina.
Pokud
si
já
jsem
nemožnost
to
vůbec
sledovat
to
ho
nebudu
líčit
to
do
hnali
hodinou
a
přednáška
že
zajímavá
pro
tři
ro
vědce
a
já
jsem
pro
to
že
jsem
takhle
vnikl
do
příliv
dis
dozadu
tu
letli
tak
se
chtěli
světem
víte
to
taky
způsobili
husy
co
by
byl
nikdy
tak
se
nezaujatou
zkrátka
sme
jednota
veškeré
stvoření
do
posledního
a
tomu
vesmíru
sme
jednota
takže
dejme
tomu
už
se
tím
že
se
dozadu
koncentráku
tak
jsem
tu
jednotu
v
té
vnitřní
modlitbě
poznával
poznával
živě
poznával
já
si
samo
sebou
myslel
že
jsem
na
vrcholu
věcí
trní
pravda
já
jsem
nedal
na
začátku
a
jestliže
například
svatá
terezie
bojuje
proti
těžkým
hříchům
a
lehkým
hříchům
a
myslí
si
že
to
je
jako
všechno
co
stačí
udělat
tak
tento
věci
se
mýlí
protože
po
vyšli
stránce
to
stačí
ale
pak
je
třeba
se
osvědčit
ještě
v
zevním
životě
a
to
vona
teprv
dodatečně
se
musela
osvědčit
a
osvědčil
a
se
pochopitelně.
Já
jsem
vám
neřekl
a
také
vám
jsem
to
dlužen
mám
oni
říct
že
ona
nebyla
takovou
nějakou
smutno
svatou
že
ona
byla
velice
radostná
osoba
a
radost
rozm
všude
kolem
sebe
protože
byla
úvodem
ech
ti
na
po
otci
tak
chodila
došel
rodin
vona
a
jednadvacátém
roku
se
dostal
do
konce
a
do
toho
kláštera
do
tý
doby
žila
společenským
životem
četla
tedy
vety
nebyli
žila
takový
ty
román
jako
on
řekl
má
lasky
dneska
že
jo
tak
něco
to
to
je
úplně
drželo
takže
ono
například
ve
třinácti
letech
chtěla
uteče
si
bratříkem
do
země
malou
toho
sou
kapitol
říkat
na
nic
neradi
dělali
je
celý
díte
aby
jako
mohla
zemřít
pro
krista
pro
víru
v
krista.
A
to
vypadá
velice
ro
mantrická
a
zřejmě
to
bylo
navozeno
toho
doma
kou
četbou
ale
nebylo
to
jenom
ono
na
toužila
potom
poznání
u
tý
studny
s
tomu
kristu
dokonale
patřit
bez
ohledu
na
tuto
tělesnost
který
to
bylo
jedinečné
už
ji
nešlo
o
to
unavila
tam
školit
malou
může
i
tam
prostě
zabijou
a
za
tím
chtěla
jít
o
co
jim
to
nepodařilo
oni
tam
doma
nepustili
to
věčné
a
té
techniky
takový
dě
nepouští
je
další
zajímavá
věc
že
tehdejším
dívám
se
dopřávalo
studiu.
Jejím
tatínkovi
dali
studiu
ale
jiné
naučili
je
číst
a
psát
a
vona
ta
ženská
četla
bibli
latině
a
dokazuje
jak
ji
podrobně
rozumí
ale
nejenom
zevně
a
ne
vnitřně
tomu
smyslu
těch
biblickým
věcí
a
já
se
vám
to
budu
jednou
vykládat
to
dobře
tento
týden
možná
že
něco
z
toho
ano
tak
už
zase
to
co
vona
věděla
jak
to
dovede
taji
se
inkvizicí
že
kdyby
tohleto
byla
řekla
tak
potřebovat
celou
proti
v
tom
stavu
jak
se
tehdy
nacházel
a
eště
se
dneska
nachází
v
tom
stavu
dala.
No
a
vona
se
k
tomu
celá
vyhnout
a
to
to
se
nějak
škrt
přes
dost
počet
já
sem
musel
zachovat
naživu
aby
se
dostala
až
k
tomu
co
já
za
úkol
udělat
takže
ono
to
píše
zároveň
sestrám
toto
všecko
a
ty
řádově
sestry
neměly
možnost
si
to
proložit
životě
žili
opravdu
řízně
klášterním
životem
a
ona
ještě
k
přísnost
přidala
ale
já
jsem
tady
mluvil
o
nějaké
a
o
nějaké
další
a
že
a
abych
to
doříkat
dvě
samozřejmě
nežili
v
klášteře.
Ale
my
měli
a
mají
schopnosti
se
dostat
modlitbou
tak
řeknu
jako
připravíte
my
si
to
neřeknu
k
životu
vědomě
že
to
může
vot
ovšem
já
je
musím
tuhlety
v
a
o
ničem
ujistit
jestliže
se
někdo
má
k
tomu
životu
dostat.
Tak
se
musí
nese
zabit
napřed
se
musí
mrtvi
to
to
svatá
terezie
dělat
dobře
napřed
musí
být
ničím
mučení
žit
s
tím
že
to
strašně
bolestivé
protože
pořád
byl
aspoň
něčím
maličký
ale
něčím
byla
člověk
je
pořád
ještě
něčím
a
musí
být
ničím
aby
mohl
být
něčím
takže
já
bych
to
obrátil
na
svůj
příklad
to
bude
nejsnáz
když
jsem
když
tady
esesman
děkuji
že
mě
zabíjelo
pilně
z
toho
života
nezbylo
nic
v
mé
mysli
vidíte
a
s
tím
jsem
se
mohl
s
tím
životem
rozloučit
je
ten
stav
vám
chybí
velikosti
se
rozloučit
se
sebou.
Jo
voni
dvě
a
o
vědě
a
a
proto
jste
z
toho
utekli
je
to
tam
tohleto
výborný
a
ty
to
pětkrát
přečtou
o
to
nepomůže
proton
strach
je
tak
velký
že
člověka
zase
přemůže
jenom
je
chci
potěšit
tato
dvě
a
že
pán
bůh
neztrácí
nikdy
trpělivost
jakou
toto
moc
musel
se
mnou
mít
když
mě
lékaři
bez
minule
pochopitelně
sebou
z
vědomí
tohoto
světa.
Vědomí
mě
ponechali
ale
vědomí
čisté
a
to
jenom
vědomí
tohoto
je
ta
to
se
to
dneska
vím
jak
je
si
pán
bůh
tohoto
světa
vědom
přede
si
to
jinak
než
my
jsme
si
vědomi
konkrétně
že
bych
se
konkrétně
vědomí
něčeho
takhle
tady
jsou
například
v
vejce
šaty
nebo
něco
ve
větru
předem
no
tak
to
to
vidění
těch
velikých
těle
mně
brání
aby
pronikl
k
ně
vědomí
jako
takové
konkrétní
vědomí
je
mrtvé
vědomí
neboť
je
to
vědomí
v
rozsahu
ab
o
to
je
malinký
úseček
kdežto
toto
vědomí
je
bez
mezer
a
bez
konců
a
byl
začátku
takže
když
ten
esesman
mě
řekl
že
mě
zabít
já
to
bral.
Jako
se
to
jisté
že
je
mu
nebude
vyhnutí
a
tím
jsem
se
dověděl
to
co
vám
neska
říkal
prodělal
jsem
konec
je
ta
před
plus
a
konec
jet
a
teprve
potom
stvoření
světa
a
teprve
potom
všecko
co
je
mezi
tím
a
není
konec
světa
protože
tahleta
nebo
tenhleten
proces
není
něčím
jednorázový
že
jsem
vám
to
líčí
třebas
kristu
to
je
tak
nedá
znázorněno
to
musel
na
jednorázově
když
ale
je
to
proces
který
je
na
pokračování
on
například
dejme
tomu
když
se
narodil
to
si
musel
se
vzdát
vědomé
ho
soužití
s
otcem
to
se
vzdal
takže
se
narodil
stejně
hloupý
jako
každej
dítě.
Pak
mu
ti
svatí
tři
právem
vzali
dali
zase
nazpátek
do
vědomí
že
od
otce
pochází
to
je
dost
brzo
že
jo
to
vtělený
bůh
to
nebe
tomu
on
to
potřeboval
na
jedné
života
na
ukázat
do
všech
detailů
tak
se
musel
všechno
přihrává
velice
včas
no
a
potom
se
znovu
vzdal
se
sice
letech
a
znovu
se
tam
na
kříži
tak
to
nebudu
dál
rozvádět
to
to
se
vám
všechno
odkázal
vždycky
byl
znovu
ničím.
Takže
minimálně
třikrát
a
já
vám
řeknu
já
jsem
byl
čtrnáctkrát
ničím
v
předškolním
věku
přechodech
a
jak
když
jsem
se
dostal
k
tobě
zase
za
čtrnáct
dní
nebo
ještě
za
míní
že
ano
totiž
nemůžeme
zabránit
těm
smyslům
aby
nepřijímal
nějaké
zkazí
ze
zevního
světa
a
tím
zase
zbudují
dojem
že
to
je
skutečnost
která
je
jediná
rozumovou
to
zpracovává
to
všechno
je
kolotoč
začarovaný
kruk
tak
já
bych
chtěl
za
ty
dvě
a
aspoň
tu
jednu
upozornit
na
jednu
věc.
Že
totiž
pán
bůh
není
jenom
trpělivý
ale
jestliže
se
duše
lidská
ocitá
v
situaci
že
už
je
schopna
vlivem
toho
co
předcházelo
do
tohoto
stavu
z
nic
vtělí
bych
tak
se
dostávat
tak
on
netrpěli
vě
to
obraz
stojí
za
dveřmi
a
klepám
z
vůle
stali
na
nás
řekl
pán
se
začli
z
druhý
strany
na
nás
a
s
než
než
se
do
našeho
vědomí
dostat
ovšem
máli
to
tam
dostat
musí
ty
hranice
porazit
tohoto
vědomí
protože
toto
do
toto
v
mi
dokud
nemá
praděd
hranice
a
smysly
a
be
rozum
cit
tak
nemůže
komunikovat
s
tím
vyšším
vědomím.
Protože
to
vědomí
je
přijde
na
nic
tak
já
bych
chtěl
tuhleti
dvě
a
ujistit
že
se
nemínil
deptat
ale
že
se
jim
chtěl
dodat
naději
že
oni
se
aniž
ví
já
vím
jak
oni
se
dostali
do
takového
vývojově
do
stádia
že
jsou
vnitřně
připraveni
vnitřně
ne
zevně
nic
mně
připraven
na
to
sebe
se
vzdát
ale
to
co
se
z
nich
děje.
To
oni
posuzuje
když
jako
to
odplývá
ten
život
pro
ně
podržujou
zevními
známkami
a
ne
vnitřní
by
ty
nepomohu
postřehnout
takže
voni
třebas
jako
říká
ta
druhá
a
za
to
že
jsem
že
srdce
ní
co
všecko
a
kdo
je
chatrné
mně
straší
a
no
tak
to
jsou
zevní
známky
kdežto
vnitřní
známky
jsou
něčím
na
kdybyste
překonali
ty
vnitřní
stránky
věci
ty
vnitřní
znaky
tohoto
stavu
tak
ještě
to
ně
vrcholné
vítězství
nýbrž
to
je
jenom
vnitřní
vítězství
a
má
být
že
doplněno
tím
zevním
proto
stav
terezie
musel
do
toho
vězení
a
tak
dále
upozorňuju
vás
že
vona
velice
snadno
zakládat
kláštery
ale
musela
si
je
všechny
vydat.
Vy
modlit
vidu
pat
musela
prostě
jít
hlava
nehlava
na
to
jinak
bych
se
ti
to
bylo
nepodařilo
protože
měl
a
hodně
odpo
tom
zakládá
ní
oni
nebyli
proto
abyste
tak
vzkřísil
všecko
no
tak
otázka
jesli
ta
přísnost
kterou
on
navrhl
ala
když
by
byla
bývala
nebyla
přitom
na
se
to
byla
taky
me
to
jako
se
omlouvá
i
ta
co
se
má
by
stačila
na
to
aby
se
někdo
někam
dostal
kdybyste
byli
vy
a
sebe
přesnější
na
sebe
to
není
způsob
jak
jsem
na
to
dostat
to.
Si
všimněte
ježíše
krista
jak
jedna
se
svými
učedníky
v
ničem
nebyl
na
ně
přísný
v
ničem
na
ní
nebyl
přes
nebuďte
na
sebe
přísný
bitvě
přísné
pojďte
ve
všem
si
plete
hodna
ste
te
už
to
já
vím
co
všechno
můžete
dělat
zabijete
manželům
nebo
už
ho
a
prosím
vás
on
tady
doufám
není
aby
to
dneska
ne
mezitím
očima
všechno
to
je
to
nic
se
nestane
ani
žádnému
fíku
se
mi
zkusíte
ale
nesmíte
se
starat
pátek
jakmile
se
staráte
orat
jakmi
máte
strom
o
svůj
život.
Ta
svatá
terezie
byla
v
takovém
stádiu
že
sedla
na
koně
ovládal
bezvadně
koně
každý
šlachy
musel
obrat
koně
tehdy
ona
měla
neměla
studium
za
sebou
ale
orání
kolika
se
musela
užít
před
už
né
nepřekonám
makoně
věku
se
má
rajtoval
bezvadně
na
koně
a
tak
i
přes
kruté
proudy
rozhodný
řek
ona
si
to
mazal
že
se
sedí
těžká
boha
v
tu
nic
že
jo
si
to
takhle
vaší
re
na
koni
přes
řeku
a
modlí
se
aby
to
přemohla
ten
proud
přemohla
a
ty
kláštery
založila
před
odpor
těch
proroků
a
přes
odpor
se
těch
kteří
proti
tomu
byli
samotném
řádu.
Já
mám
k
dispozici
komentář
ale
krát
jenom
svou
matku
je
poznámky
vot
jednoho
karmelitánka
který
nyní
žije
a
který
vydal
tu
svatou
terezii
nezměnil
na
ni
ani
slovo
pochopitelně
doplňuje
to
poznámka
mi
takový
malými
že
to
je
odvolán
na
to
a
to
nebo
to
a
to
na
ten
a
ten
žák
nebo
tak
nějak
a
to
je
velice
užitečné
takže
bys
to
potom
když
to
doplním
aspoň
v
tomto
smyslu
cit
snadno
už
přeberete
po
to
je
tam
samozřejmě
vejde
stravě
uvádí
ten
koník
vydavatele
takle
řádu
karmelitáni
ty
von
si
snadno
prověřil
by
by
ale
jak
ona
musela
tu
číst
bibli
tu
jaký
vodnášel
a
ty
to
je
podvod
že
to
nedělal
vo
takových
věcech
který
si
tam
člověk
nevšimne
při
normální
četbě
nemožné
například
dejme
tomu
toho
si
všiml
jediný
na
jedné
místě
ten
český
překladatel
že
říká
milosrdný
boží
je
tak
velká
že
že
si
o
tom
nemůžeme
udělat
ani
představu
a
český
překladatel
dodal
něco
co
tam
že
svatební
například
to
smiloval
nama
donu
a
na
lotrem
na
kříži.
To
tam
nepsal
a
on
to
věděl
no
tak
to
není
tak
nic
zázračného
ale
do
dal
to
tam
má
vydává
to
za
slovo
svatý
terezie
to
vona
neřekla
ale
zase
na
druhé
straně
daleko
věcí
víc
věcí
zrušil
no
to
nevadí
on
to
překládal
dobře
on
nerozlišuje
například
mezi
ráda
té
komnat
mezi
a
poslem
to
ale
už
vám
napřed
si
říct
že
velice
důležité
pro
nás
že
ona
věděla
že
ty
příbytky
u
boha
nejsou
mimo
člověka
že
jsou
uvnitř
jeho
vlastním
nitru.
Takže
vy
a
nebojte
se
to
ve
pásku
je
jenomže
je
to
něco
jiného
co
neznáte
tak
že
vás
to
je
ká
proto
že
je
to
tak
mocné
že
tu
zruší
všecko
čím
jste
dosud
žili
a
pro
co
jste
se
stal
nemyslete
že
budete
bezstarostný
něco
jiného
nastoupí
na
místo
starosti
daleko
duší
ho
daleko
lepšího
já
si
vzpomínám
zase
že.
Když
jsem
byl
překvapen
tou
milosti
boží
že
se
najednou
poznával
bez
jeho
přičinění
bez
své
vůle
že
on
je
ve
mně
moji
vlastní
nesmrtelnou
podstatou
a
tak
jsem
zkrátka
nemohl
mít
starosti
nemohl
jsem
řešit.
Takže
já
vás
mohu
klidně
ukazovat
na
hříchy
těžké
nauce
etiku
dělal
já
jsem
nic
že
kdybyste
pánu
bohu
do
vůli
do
vás
vstoupit
tak
byste
mohli
chtít
se
si
tam
mě
chtěli
byste
a
ne
nemohli
byste
já
jsem
nemohl
řešit
to
nebyl
mým
přičiněním
to
byla
moc
boží
která
domě
vstoupila
a
tou
nepochopili
ani
ten
bezvadný
páter
pán
prosim
tě
ty
jsem
do
do
té
spojeni
ce
a
říká
že
ti
to
nejde
hřešit
to
není
možné
to
mě
nesundal
já
jsem
nejde
to
nejde
to
protože
když
je
přítomen
majiteli.
Tak
z
oděj
nemůže
krást
jeho
poklady
tomu
přeci
tak
drží
přeci
není
a
já
taky
aby
musel
podlehl
ž
pece
klást
kdybych
dělal
hříchy
no
ale
on
nejde
o
dělání
hříchu
vodu
o
celých
ty
života
ten
celý
styl
života
se
obrátil
samozřejmě
já
jsem
byl
mládě
takže
vy
dvě
a
se
nemusíte
bát
vy
máte
sebou
kus
života
který
já
jsem
neměl
za
sebou
takže
já
jsem
okamžitě
takou
zahodil
všecko
jídlo
pití
matku
za
silnou
jako
při
tohle
jako
těch
operacích
to
sám
dostal
přede
máte
tuto
předlohu
a
ona
mně
musela
krmit
chodit
vodit
mě
do
školy
voni
ne
a
poslat
mě
tam
a
tak
dále
no
a
já
té
škole
zastával
já
sem
například
dejme
tomu
přesune
ne
zbaveni
ty
jednu
jedinou
větu
jestli
se
mi
tam
citoval
už
tak
nenechte
mě
od
říkat
znovu
já
jsem
síla
koncentrační
říká
krišna
jsem
to
necivěl.
Ještě
je
jo
v
té
ještě
ne
já
to
mám
to
podávat
při
země
pusu
tam
jsem
mohl
dělat
co
se
chtělo
on
si
byla
své
on
byl
do
zemi
plně
kovaný
ten
doktor
kabát
a
nedbala
náleží
tam
říkáme
takže
my
jsme
dejme
tomu
si
tam
ta
úlohy
vy
ho
ší
k
další
hodiny
a
já
jsem
četl
bhagavadgitu
podle
mizí
jen
si
přišel
tuletu
větu
já
jsem
síla
koncentrační
a
jestli
byste
nezačli
to
co
já
tak
se
tou
bez
nepřečetl
nepřečetl
mě
je
to
je
to
přečtěte
že
je
to
ale
to
právě
přečtli
a
já
jsem
to
přečetl
takže
jak
jsem
to
přetlak
vnímat
hodinu
jako
takovou
a
já
jsem
věděl
eroze
pod
je
můj
domov.
Si
to
nesouvisí
vite
tady
je
můj
den
v
této
síle
můj
domov
a
není
to
síla
má
je
to
síla
boží
samo
sebou
takových
momentů
bylo
daleko
více
já
jsem
tam
vybral
v
tom
kázání
v
té
v
tom
textu
který
nemáte
zřejmě
u
sebe
a
se
už
to
nedostanete
teda
jenom
namátkou
něco
ne
ale
když
mi
to
takhle
vodnesl
do
toho
světa
neohraničenou
smysly
a
rozumem
to
rozum
nemohlo
být
přeci
to
je
můj
do
to
nic
se
rozumu.
Tak
vám
chci
ti
říci
že
také
poznáte
že
jste
živý
a
byl
živým
zpočátku
je
pro
okolí
velice
obtížné
protože
mně
to
maminka
musela
nevíte
začátku
ale
pak
jsme
si
se
dal
podle
do
se
trval
dále
víte
sem
to
dokonce
vystudoval
no
ale
ty
první
momenty
jsou
velice
obtížné
u
vás
vy
a
to
nebude
tak
zlé
jak
si
představujete
protože
už
máte
zkušenosti
z
tohoto
světa.
Nepodceňujte
zkušenosti
je
tohoto
světa
ty
stojí
za
vámi
jako
za
mnou
stal
už
nosti
s
tou
s
těmi
operacemi
tak
za
vámi
a
ste
eden
to
svatý
váš
život
a
to
jsou
také
operace
to
je
soustava
operací
to
to
do
vás
je
to
v
operoval
neboť
není
cennější
ho
prostředku
a
to
právě
svatá
terezie
z
avily
bylo
dobře
nechápe
není
cennější
ho
prostředku
na
cestě
k
bohu
na
cestě
oddanosti
než
tenhleten
život
se
všemi
trablí
i
se
všemi
radosti
a
tak
dále
proto
ježíš
kristus
v
začátku
jsem
neštítí
ani
ctí
ani
bolestí
obojím
bohu
vedl
sám
sebe
samosebou
a
ostatní
pokud
se
daně.
Tak
to
je
asi
všecko
to
je
to
je
modlitby
já
budu
teďka
vlastně
vás
provázal
celý
ten
týden
a
vy
to
dobrý
napsáno
ne
ve
vás
provázal
vlastně
stupni
modlitby
ale
prakticky
to
lety
jak
to
to
holuby
vy
u
svých
sester
názorech
pěstoval
takže
vy
sedmi
to
o
každém
stupni
modlitby
tak
tečky
jak
to
tam
byli
zažívali
protože
vona
s
nimi
vlastně
šla
ta
modlitbou
rušená
kým
a
to
se
musí
odplatit
co
nejdřív
o
čem
vono
mluví
také
já
to
potom
budu
přitom
at
originálu
dneska
to
řeknu
jenom
tam
usnuli
ty
člověče
se
toto
žiješ
s
tímletím
tě
a
považuješ
to
tělo
za
sebe.
Tak
se
chová
jako
víře
ovšem
toto
neměla
pravdu
že
zvíře
se
nepovažuje
jenom
za
tělo
chovám
se
jako
prostě
nižší
tvor
ale
ty
nejsi
jenom
tělem
to
jenom
obal
toho
tvého
nitra
a
když
jsem
modli
tak
se
nesmíš
všímat
svého
těla.
Download XML • Download text
• Waveform view