EN | ES |

Text view

prevzate-kotouc-88-05-Tereza


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Protože rozum tam ho je tak velkou roli že nikdy minulosti tak velkou roli hrál a von se tisíckrát přesvědčil že ten jeho analytický rozum svou padnout a své uplatnění tam kde je že kdyby ho neužíval tak by to dopadlo bývalo špatně prosím to je spona tam někde to máme z dokud klesne vůbec tam někde to máme ze jo ty mezemi odhadnout oci pořád na tom koníku stroj o připadá jako ten a ten odvážní ale ten koník mu tam zaplet boha ne na konec a on v tom panuje co chvíli a v tom je do von deníku to tak tak daleko to de při ho nikdy nedopustím tak daleko ho území čas ale ta bakterie a že ho to je jasný to měl pěkně milion taks u nemá ani vinu když od něho vodejdu ani bindu mu je všechnu vyberu všech do poslední viny to četná ne zaplatili přátele musím zaplatit tak jak tedy de ta chyba že když to dělá veškerou svoji silou ale špatně tak je taky síla rozumu že se teďka prozradil ty dlouhým povídáním. Ale když ho potom se dostane do anahaty tak je tam blažený a rozumu tam se anahatě funguje dobře a říkám to je ta blaženost nebeský drát kdyby ho tam nechal sápat tak by je tam zahynul opravdu musím vymanit mlátit jasno vymlátil tamtu nenese tam někdo stane dokud nebudu mít jistotu že se tam bude chovat jinak než jako jidáš tak ho tam nepustím pokud to bude mít si láskto tam nepustím. Toto nebezpečí nehrozí člověku který to nedělá jenom lidskou silou nýbrž dělá to a strom nějaký trénink to se musí trénovat dělá to silou boží a nakonec to dělá do míry silou boží že přitom úplně nic ji ničím úplně ničím bych porád kdybyste mi neska dvou jeli abych vo tom nic dneska vám to přečetl radši a to dál nadiktovat jo to sice nepatří do svatý terezie ale to nutně potřebuje několik pán tady jo vědět jak to ten ženství bezvadně vykládá to nic západnímu nic východ ano obojí si tady dneska řekneme že opravdu se to vykládat jako bouřka na krámu. Důležité je že tomu nerozumí to je velice důležité to je ho záchrana protože síla je v nevědomosti síla toho snu takového svou nevědomosti neboť ta duše může všechno co tam vkládá ta nesmrtelná duše všechno co ta a na může uplatnit investovat na úroveň povznesení a ne na úroveň mozkovou což není tam není východiska je hodech který končí na úrovni ab ne kdežto tadyhle když on tomu nerozumí to znamená nevešlo to do rozumu tak to je ochrana. Třetím aby mu to vstoupil do hlavy a aby s tím rozumově fungoval by nebylo správné a protože jsem se dostal za pletu úroveň tak tomu chápat bez nebezpečí že to do hlavy stupně že jo mně to jasné že je tam byl živ v tom snu a že se mu obrazem nebo obrazem obrazu něco začlo projevovat ta pravda takhle obrazně projevovat ale opravdová pravda tam vstupoval tomu nerozumím zvlastní indii tady voni ty jednali tak se tím neznehodnocuje člověk je upozorněn na to co podle toho studia to je v pořádku ale když bys to kdyby to sám uměl vyložit ten sen tak by to bylo znehodnocení v tom smyslu toho snu že by si byl vyložil jenom to co v tom snu obsaženo nic. A to znamená že by se tam ho taky zabydlit bez zkušenostech které z toho vyplývají to nebezpečí ve dycky je dobýván násilí trpí a je dobýváno se je to v pořádku jenomže nesmíte z celého učení ježíše krista z vít jednu větu a myslel si že je všechno odpovězeno to je hrozná bída čili je to pouta ale teď bychom museli říct za jakých okolností a když z jakých okolností tak to je symbolika ježíšova života ne lidského života prosím to co se šla to je to konkretizováno návodu který ho se soustavně dopouštěl dán. Nemysli si že tou konkretizací věci lidem přiblížit naopak jim je oddálil protože člověk konkrétního nikdy není obecně platné a jestliže by ti například mistr něco konkrétního řekl o tom co ty osobně dělat tak druhý byto nemohl dělat a ty bys to říka toho stené oděla že nezbyde děje to byste kam měl dělat ale zítra byti nemoh stát za tím že by to zvíře taky měl dělat protože když to udělá tak se dostane do jiné pozice a opět list nové pozice zase si nevěděl rady čili takovoule říkat ru nevím uznávám jsem proto že ten ježíš kristus řekl správně prosím promiňte že to to takovýho považuju toho ježíše krista že to řekl obecně aby verzi z toho pro sebe to se proto plodí. A tak ta svatá terezie to říkal taky obecně protože si z toho klidně můžeme vybrat při dobré vůle co se po nás hodí a buď dostane to ještě jednou písemně a detailně když setníka říkal tak že si z toho zaručeně vybereš jak se v komnatě pohybovat a to ještě zopakuju aby obecně mysli jsem ochoten pětkrát desetkrát kolik tomu co vyhrožoval desetkrát to byl říkám jenom pětkrát tak nepomine se takový protekční že totiž do toho se tam svoje jak říká to takle s tím nesouhlasím že to je úplně a jinak je to správnou a není to úplně ctností. Vykonávat že se vykonává ctnost bez ohledu na sebe proč je to správné tedy že nemá člověk těžké hříchy to že ctnostní ano a modlitbou slovní modlitbou a bych k tomu dodal že když celý život bere z rukou božích který celým životem to je samo sebou strašně řek bych individuální protože co z toho života budeš mít dále klást brát z rukou boží když si tady něco někdo špatně radí je to z rukou božích když ti vyloženě špatně radí a ty to přímo že těžit že se nechce pomoci že ti chce se těch se dostat naopak stranou stý cesty a tak dále větě očekává nohy a ne je to z rukou božích je jenže je to jenže je to takové. Všechno původem je z rukou božích ale prodělal to svou cestu a čím víc je indi tancem mi to prošlo tak tím je to pozdě no k nepoznání zenem k vůli boží se těm rukama božím čili ruce božího to to se boží to je činnost když někdo něco dělá tak je činný protože bůh mu tomu dává sílu ano stránce to boží rukou je ale prostou silou ten člověk udělal kterou lidskosti je není z rukou božích nýbrž z rukou toho člověka bůh vyčlenil že jsme vůle osobní vůli člověka tuto si může dělat co chce i osobní vůli že se tak dálo mluvit zvířete i osobní vůli rostliny osobní vůli osobní vůlí nerostu nede centra litoval svou moc. Tak by by znemožnil u určité míry svobody na každém stupni jiné kterou tvorové musí mít aby jejich druh jejich druh života mohl žít takže dejme tomu po nějakého zvířete to je sice původem od boha ta síla v tom pudu obsažena ale když si řekneš ten typ který se na řítí to je vůle boží nebo je to časem v rukou tak tak sežere roste ten příklad jak ramakrišna ukazoval vo tom světci který tam seděl na cestě ale ten poradil ten spasený slon ne říkal tam je taky bůh v tom slovu malé strašně ten to je ta modlitby to je vůle boží a to si přitom člověk musí být vědom a přitom platí že bez vůle ani vláhy spadne bez vůle boží prosím tak je to pravda ale srovnejte si to do many se mi to nesměli vám to vysvětlím moc rád. Tak ještě něco že ta maří magdalena třebas se najednou obrátí na světicí když předtím zaručeně to jsem povolání nebyla moc vysoko že ano ačkoliv možná že to svoje deme to dělala pořádně možná že jo asi jo ale odpověd takle on se tam prohlásit špatnosti nohám ježíše a ten shora za působil protože byla prázdná ona se tam sebou na se vyprázdnil že do prázdniny se do prázdnoty se vešel jako toho stavu du mluvit o prázdnotě že to je velice důležité o to byl odpovězen ještě daleko lépe to říkám teďka a. Protože byla dokonale vyprázdněn se hustil ten život ale nejenom že se nutil to by bylo nestačilo to zrno on jako tadyhle za to zrno lítosti pokání nebo nebo tomu touhy po nápravě ale vona tam šla jako to dopadne jak chce a tam prostě šla s tím skoncovat a nějak tou okopávat tímto způsobem života to je důležité přitom v takovém případě když člověk konce s jedním způsobem života ihned se může dostat daleko výš než aby musel postupný chytlavou vy ste například toho lotr na kříži ten chtěl skoncovat se svým životem s konto eště dnes budeš se mnou vrátit viď. Tak takže není třeba jít po stupínku nahoru nýbrž podle toho s čím se skoncovat a jak se z vyprázdnil tam se dostaneš čili když jsem třebas skoncovat s celým svým životem a ježíš řekl nikdo nemůže dát víc než svůj život a okamžitě jsem žil z moci boží vědomě a jeho existence jeho lásky jeho poznání to povím že je dost vznešený stav ne třetí taky zdá kde byli ty mezistupně nikde protože jsem vzdal dokonale svůj život za ne někomu odevzdal jsem vám dal a to nebylo čas vy se omlouvat si pánu bohu ti to pane bože odevzdám pak to jsem neřekl vůbec ne se na toho pána boha kterému se něco odevzdat nevěřím to že jeho to je mu oddán jeho věc ti to jeho si mu chybí nebo nebo postaráno hospodařit ale mu nemůžu dávat něco co je mu jako by to bylo moje to moje není tou se milost to svatá terezie tyto věci dlouho dělal na chybu a pak se tady šlo to byla a to napravil. No takže tady je důležité abyste věděli že záleží na míře sebezáporu za míře odstupu od sebe zapři sama sebe na míře toho sebezáporu aby se dostavilo bez toho průběžný pochodu to co závisí na míře sebezáporu protože vůb se nám sám dal celý rád kdybychom mu nekladli překážky a to přátel v často říká přestaňte mu klást překážky když se sebe vzdáte tak mu překážky přestáváte klást a von se vám projeví jako my výší o vás nemůže milovat protože mu kladete překážky jestli to nepřejete fakticky. Tak sobecký to přejete ale fakticky ne kladou překážky svými něm svým pusu tem jako ten týká no prosím ještě něco dneska je zase ještě toho devatenáctého a budeme povídat podle on na do které prý mystika vede jak on se si přečetli včera vede do prázdnoty a do neznáma a do nejistoty a také a to je tedy toho o čem píše v vize moudrost nejistoty že ale o tom nechci mluvit což je nechci mluvit do toho co říkají. Ti letí mužové kteří takhle mluví na to šli opačně než například laoce jsem byl ty zastánce laoce přeje tamto šel úplně obrácení vycházel z toho nic a přecházel do toho co na za dáme něčím a kdežto ostatní fleku vím na takový eckharda a maličký výjimky svýho nejistota a ten byto od svatého ten chovat ho výtku takové výjimky kteří na to opačně jsem na to nešel nýbrž sem se do toho byl vnucen to ten rozdíl ještě asi takže jenom do určité míry jsem oprávněn o tom mluvit protože světci byly vnucen poměry je te ale věcí jinou ukázat vám že ty takzvané zevní poměry které někoho někam vpravil nejsou záležitostí karmy z minulých vtělení nebo záležitostí nějakého provinění něčí třebas toho kdo to zažívá nýbrž jsou součástí celkového božího plánu. Do kterého se každý vejde po svém svým založení a těmi takzvanými koncem jen to a stále česky příležitosti a tento při ten toho a to z tak tento a to řeknu se pokud jsem to přeložit kteří si do situaci dostali zdánlivě událostmi které tak silně na působily že jim nemohli odolat to musím obsa moha slovy nemohla se to říkat tam španělsky vědma a tady to nejde tak tišina je nemožná. Tak to nezastávám názor těch došli zdola čili to události jsou buď náhodné a nebo že jsou nějak předepsaný nebo předem určené co jsou úplně opičí názory že jeden jedna jedno stojí proti drželi nebo proti všem tak bych vám chtěl říct že to všechno je způsobeno tím. Že všechno stvořené všechno časoprostorové všechno dějové a co by měli všichni kdyby si to jako chtěli snáze osvojit přiznat že tohleto je nutné uznávat že všechno co děj to je časoprostor soustavně vychází z nedějového a ne časoprostorového to znamená ani z minulosti ani z přítomnosti ani z budoucnosti ani to je časová záležitost ani z. Nějaké hmoty nebo nějaké substance hmotné nýbrž opravdu z ničeho čili nejsprávnější je názor potři mně to moje zkušenost nevím jestli jsem se v nemýlil ne to nemohu vám tvrdit totiž nechci vám to proti vám si dávat svobodu poskytnout svobodu že všechno ustavičně zničeno pochází prosím vás co je to za nic když všechno z toho pořád pochází. Vy jste si dovede představit že něco je vždyť něco co vůbec existuje něco je lidské že to není statické to vidíme že všechno se pořád mění patra a že by nic se dělo není možné v se nemění zůstává ničím neměnném od věčnosti do věčnosti ale nedá se to vysvětlit jinak než že ho své nezávislé pochází soustavně to co je závislé a že mezi nimi je nějaká si tajné jednota. To není vysvětlení vím ale bohužel tadyhle se vzdejte analytiky a nechte to tak vám to říkám ne do kvete se toho nestojíte o to na tojenom sem předeslat proto abyste věděli že ani v budoucnosti co budu tady vykládat co bude ten to muž nebo někdo jiný vám na tohleto nedá odpověď protože rozum to není stvořeno ale není to nesmysl je to pravda která kdybyste byli velice skromní ve svých požadavky by se vyjádřit jako dynamické ovšem vy se ke tedy na dycky ni tak to není nic tak je to tady na někam v tom že jo tak to zapáchá volnosti takže vono to takhle není. Ale se teďka všimnu případu který takový kulhá jednu nohu výkladu svatého tomáše akvinský ho který říká naším lidským životem je to jako ze studnou ze které bereme vodu a ze mákem vody který je náš život když máte džbánek prázdný a nevíte kde je ten zdroj kde ta voda kde se nachází a potřebujete se napít aby sám nesmi neznáte ten stroj tak řeknete ptáte se kdo by to věděli se konečně dovíte že někdo o tom tak musel džbánek věříte on jenom se o tom dověděl svěří to někomu jinému kdo je blíž to k tomu pramene a tak to je třeba za někdo tomu pramení přijde a tam na čerpá řetězu takovou že sloupem se vám to dostane a vám a řekla to a ejhle tam někde je studna. Prosím vás musí být ta studna dynamické nemusí ale povahu toho zázraku ježíšova tam je to vysvětleno že rozmnožil rybičku a chlebu pro pět malinký počet pět a dva že malinký počet rybiček a chlebů na pro pět tisíc lidí nebo čtyřicet lidí v tom jsou to dvakrát tam to kolísá mezi těmi to šesti a čtyřmi tisíci a on z toho nebýval ten dynamiku mate září povahu je to něco z čeho nebývá přestože pořád z toho všechno pochází. A pro a to je ten druh vni aby že to nikdy nebývá že je to stále pevné a nemě ne prosím vlastně pana frázi dělám na laoceho pochopitelně ale ne tomu jenom tak protože ježíš kristus toto věděl a ukázal to na těch příkladech kdy mu něco nebýval a co je na tom zváště že tomu tato to nic není závislé na něčem co z toho pochází to si buďte dobře vědom a to to budu čí ale ta se ne auto tam řeší a sem to eště nepřekonám když z toho všechno pochází. Čili je to dynamické v tom našem svami není když toho když se mně čeho ubývá tak to je něco bere tak to ubývá ta bytost ale tady toho věčného nebývá toho věčného nic nebývá protože ono je nezávislé na to co z něho vyplývá řečeno křesťanský stvořitel není závislý na stvořeném ale stvořené je závislé na stvořiteli to je samozřejmě poslední taková reakce na to že to nedá vysvětlit a vysvětlený to tím není vím. Ale není to de na ismus v pravém slova smyslu nýbrž je to druh podstaty je to podstata podstata všeho čili řeknuli shodně taji si někdo kdy bude v tom ranku že ano si znám na ty nebojte se tak by se to mělo jít jinak no ale zatím počkám na to autora a jestli mi to nebude vyhovovat tak to ještě dál vy budu vysvětlovat ale jsem měl to štěstí že sotva jsem se narodil by dva roky co pak je to od narození neměl jsem ještě rozum jsem byl vyvy se cítí lékař. Napomíná nebo při se mi připomínal že nejsem tím na co jsem sem dosud měl že jsem něčím jiným že jsem tím nic a to platí o základu všeho bytí že základem všeho bytí budu mluvit teď čínsky jednoty a základem veškeré aktivity je nicnedělání a kdyby tomu tak nebylo tak by se nic nemohlo jít asi víst nevysvětlím a teď si to s vámi přečtu kdybych vám toto nešlo do hlavy tak se jenom přihlašte v čem vám to nejasné ono možná ve všem ale se pokusím ještě o další nějaké obrazy kterými by to přiblížil cesta k tomu něco. Ne nebudu pásku kazit a budu mluvit dál nějaký laoce šest ten století před naším letopočtem velice moudře mluví o tao po kterém se nedá chodit je to cesta po které se nedá jít cesta po které se nedá jít kdo ji vyšlapal proč je to cesta když se po nedá jít zřejmě tenhleten otce byl jediným posledních velkých mudrců starověku a ne prvním jak jsem vám to zachoval písemně který tohleto věděl. Že my jdeme nějakou cestou to je cesta kterou se jít a kterou ježíš kristus nazval se s tou širokou a byl velice milosrdný studnou cestu lotovou nazval jenom úzkou strmou po které se dost dobře dost dobře nedá kráčet ale ježíš kristus to vně před tím nikdo pokud máme záznam o tom země o tom svědčí že nikdo před ním tuto cestu po které se nedá kráčet celou označil vykonával podrobně svým životem proč se podmínek kráčet protože vykročit po uděláte li po nějaký krok za chvíli zjistíte že další kroku a nemůžete jakápak je to kráčí když například ježíš kristus se narodil jako nevědomé dítě a vydržel s tímto darem od ode jenom deset dní a museli přijít svatostí králové a mohu museli uvědomil uvědomit že pochází z věčného života neboť on vo tom nevěděl a že mu hrozí pomazání na krále. Proto mu přinesli myrhu a že mu že ho čeká veliká sláva protože on se z slávy dostal o ni přestal vědět a von se do plaví měl vracet s činíme si svatého pavla kdybyste věděli jaká sláva je pro vás připraven od věčnosti ani oko lidské nevidělo ani ucho lidské neslyšelo jaká je to svá vo to je nepředstavitelné říká svatý pavel a tím chce říct že se člověk nestává tím tedy byl věčný nýbrž že jim je čili berte na vědomí že máme vedle této pomíjející chrámy také něco v sobě čím sme. A ježíš kristus tedy když tohleto takhle to začal se životem ukazovat tak musel především také ukázat že když se máme dostat k tomu co jíst sme a ne tím se stáváme musíme odejít od toho čím se stáváme k tomu čím sme tak musíme postupně všechno čím se stáváme a my se postupně stáváme něčím co ještě stávání se para ne bytí zájem a tak my musíme všechno to berte zrušit. Ale je nutno abychom tím různým stávání se něčím prošli to je úžasný pokrok oproti dejme tomu v indii která najednou mrtví vědomí který by se taky musí projít není to ale úplně stejné ta začal joga není stejná s životem ježíše krista tam je je to navíc víte není pravda když by to srovnávali že ten člověk který způsobuje svou vůlí vzestup hadí síly v lidském těle to znamená aktivitou nutí tu trpnost k sestupu. To je v podstatě správná věc že ten člověk musí opustit to dole aby moh navštívit toho řeší tam takhle není že to ježíš kristus tady hlásí nově že to čím sme prošli musíme dokonale opustit dokonale opustit a my životě se ukazovalo od těch dvou let do dneška že musím dokonale opustit čím jsem prošel a nesmím se ani ohlédnutí je to se ohlíží a soustavně se lidi kul vám a ne kvůli sobě a to nepotřebuju ale vy to potřebujete abych vám moh vůbec dokázat co by to znamenal kdyby se ohlédli nebo proč se nemáte dohlédnout a jak je v tom zázračný postup že se člověk neohlíží takže v indii například když pokračujete v tom na hledí si listu ru po těch lotosech tak ona dycky spadne zase na úroveň muladhary. A to se děje do čtvrtého tou to že se o to tu část kterou tam dostanete svou vůlí jste schopni tam zachovat ale to je malá část toho co se tam zdola hnali nikomu na světě se nikdy nepodařilo aby celá šakti která prochází a žene tu hadí sílu nahoru a ona je sama vtělení šaty aby se usadil z anahatě v tom středu prsou to se nestane a pro toto poznání těch indů čím víš se posunuje tím je mlhavě. Kdežto to poznání které ukazuje ježíš kristus svým životem je čím dál jasnější ty mi mezitím jsou to jsou ty mezery o kterých jsem mockrát říkal ale to je zákonitá mezera takže je zákonité podle života ježíše krista že musíme projít při proměna úrovně přes mezery a u meze ře nemůžeme říct nic jiného než že je to nějaký druh rovnováhy na určitém stupni vývoje který je porušený a který ze kterého musíme být třebaže neradi. Takže ježíš kristus který na tu věc shora protože se brzo dověděl že shora pochází tak tento mohl ukázat jinak než indický jogin který na to šel v potu tváři zdola všechna čest to by u nás málo do dokázal v indii taky to o to dokáže všechna čest ale jakmile se jednou dostal do nejvyšší úrovni sahasraru to je symbolizována tolik ti pravým symbolem toho lotosu tak dál obyčejně nejde obyčejně nejde protože neví jak neví proč protože tam kdyby tam tady antonín došel tak by opravdu se mu nedal říct jak. Ale přesto evropský svatí včele kupodivu naší blahoslavení anežky český věděli jak na to shora to znamená nemohl jít řekněme nic o nějakém systému ale věděli jak to shora dolů prochází to jsem se přesvědčil v koncentráku když jednomu to tam napověděl že toto znala je zajímavé že ukázala jakou roli hraje přitom představa říká představa neboť ona je jakým si obrazem i když do vzdáleným představy kterou můžeme předpokládat u boha předpokládat protože tam to není představa jak si myslel třeba platón. Z své pozice poznání že jsou to ideje které jsou věčné a z nich se potom rodí co je čas byl na pokraji poznání ale bohužel nedostal se v něm dále než narození ježíše krista v betlémě a s tím nám svítí jako filozof přes dva tisíce čtyři sta let že ano to je chabé chabé dědictví tedy takže my se musíme chtě nechtě obracet na laoceho a na jinému ce východ kteří to o tom věděli víc a teď. Když tedy někdo a jestli jste to vám budu o tom dlouze říká ale nemá to smysl jak k tomu do tažen násilně jako že na to musí zhora musí tak to dopadá takhle nepotřebuje představu kterou musí svatá terezie na každým na každé komnatě pořád opravovat předešlá neplatí že ona zná ježíše krista. A on to ukazoval pro nás do jak na to zdola ne jak to on šel protože zajímavé pro nás a to vzbuzuje velikou nedůvěřuji ježíše krista protože je tam taková událost jako třebas přes v jordánu to nemohou indové pochopit co to je nebo smrt na kříži nebo vstup do nebe nebo seslání ducha svatého tou všechno novinku pro . Oni mají jinou ten minulost by tak se často se to tam srovnat to není to je jiného ale ve všem to není z hodné je to cesta nová a kdybychom si o tom promluvil třebas rabidranáthem čapek jak o tom mluvil hlavně když byl tady všecko slovenský tak říkal vy křesťani máte velkou výhodu že máte krista važte si toho protože ten nám ukázal cestu zdola nahoru detailně a při tom na to sám šel shora čili on byl dokonale poznávajícím a ukazoval cestu poznání k lásce pravdě životu takže on řekl jsem život celý život o celým naším životem na jsem pravda a jsem cesta konečně řekl že je cesta se dneska chápu toho že je cesta potom se dostanou kontextu autorem pravdě a k tomu ostatní jaký je cesta že když ten symbol jeho počínání převedeme do praxe. Tak se potom kráčet ne že by neplatilo to co řekl a ale se kráčet dycky po určitém úseku a na konci toho úseku se kráčet dál nedá takže většina těch křesťanskými si zkrachoval tím řekl ono mi to de a teď to nejde se snažím sebevíc tak to nejde on tady je proto že se snaží ono podle laoceho je třeba se snahy osobní přejít do nesnaží do nic nevědění dobu vejde do nebo do toho mu to přetýká teorii a etika to de ne tak fyzická zkušenost a prostá trpnost a teď se pustím ještě do cesty malinko krátce no tak v první komnatě. Ona mluví o tom že člověk sice nevědomí o duchovních věcech začíná po nich touží a k tomu jak správně říká stačí že se snaží o mravností e se snaží o modlitbou tak je to pravda ale kdyby se těmito prostředky bez vedení toho kláštery no prostředí snažil dostat dál tak by to nešlo musím to právě je sat protože bude muset přibírat nové prostředky a budeme muset ubírat těch starých to třesk co máme ubrat z těchto prstu která menuje které mezi je svatá terezia bych měl čit druhou komnatu vynechal protože tam jenom se otáčíte zdokonalování těch prostředků prvních a ještě žádný neopouští. Kdežto ve třetí komnatě opouští některé prostředky a co tam opouští především to že se ten člověk slovně modlil protože jestli tady ho modlitba slovní je správně prováděná tak nemůže po celý život konat jestliže koncentrace na jakýkoliv symbol třebas to byl symbol lotosu nebo v nějaké mantram jiné tam se taky vyslovuju mantram a když se mu je umožněno by pořád to přeříkával tak se někde usadil zabydlil a nejde dál. si že mu to nejde slovně dál a z jednoduše jednoduše ta modlitba tak to tomu říkají latiníci symbioza tomu takhle říkají zjednodušení alchymisté přes tomu jedinečně rozuměli dneska vedle laoceho máme jenom alchymisti který tomu dobře rozumí když jako vona me jako pravověrný oni o všem nejsou za pradědečka poznávání nebo uznávána tak tak opustí se nebo jsme nuceni opustit jste to děláme správně povídavou modlitbu to čemu tady se říká někdo z vás formulace bez toho se nejenom obejdeme ale my nedovedeme s tím manipulovat protože my to opustili a. To je ten rozdíl mezi indii a evropu oni podají nazpátek zase se zdvihal je se adama totéž znají alchymisti kteří říkají na něco obdobného a co se tedy opouští opouští se vztah k sobě budu ti by řekl se vymazal to není pravda se vnitřní stav k sobě mohu ji poměr jenom k tomu co poznávám svým nitrem že je to moje a si myslel zatím poznám že moje moje duše když na to du správně a to je nepravá šetrný duše a to není to pravé to musím taky opustit jenom opustit aby to sloužilo aby to nemělo to učí to učí postavení nýbrž postavení služebníka takže učedníci páně opouštěl rodiny. vám opakuju jenom to se u ježíš řekl samosebou že oni odpouštějí ty rodiny vnitřně ne zevně to je vedlejší jestliže oni tak utečete od něčeho tak se to neopustil že kde stojí psáno že se to opustili vnitřně vnitřní znamená nikoli tom takže jak jsem mnohokrát vám řekl napřed možno na této cestě opustit své a to byl napřed tělo rodiny jejich rodiny nebo šest co měli rádi a teprve potom se může opustit sám sebe člověk a ono se chce zapři sama sebe čili opustit sebe vůbec se nemluví v tom základním poučení ježíše krista opuštění svého ale jeho životem se to jasně vykládá takže vy musíte k těm poučkami nešlo vím přidat o život jak se špatně jim díte. A to opouštění svého je tam znázorněno tou smrtí na kříži a potom tím dalším sem řeknete to je strašně vznešené ale když na to se člověk jde opačně tak je to nejpřirozenější přirozeného neboť se na to bylo vznešeného když lékaři vzali vědomí tělesnosti a zbavili me dojmu že jsem to a čtrnácté do sebou to opakovali tento svět na nás tak na lehá že za tři dni maminka vrátil k tomuto světu ona tomu na pomáhal vím že normálně by k tomu došlo tak později by byl zemřel mezi tím ale protože nemáte. Tu příležitost aby vám někdo takle svíral poměr k tomuto světu tak se vám tuto nestane to je ten symbolismus který musíte zvládnout abyste chápali co je to nic co tam nic co tam vždycky jinou kvalitu měla deseti dnech života ježíšova jinou kvalitu než třiceti letech a než třeti těch a než při vstupu na do nebe a než si seslání ducha svatého neoddělujte se sání ducha svatého od toho co se dělo předtím to jenom jeden rozdílný ry a to že ježíš předtím vedl osobně od seslání ducha svatého vedle neosobně neboť vedl člověka od jeho osobnosti od nepravé osoba kterou se ztotožňuje pravé individuality která nemá tělo ji se stýkám s tou zemřelou manželku tak tam nemám tělo to není ten daleko od tamtoho co ukazuje ježíš kristus se daleko o to ale je v tom všem jednota jednota vzestupu. Takže by vlastně jsme tělesný jenom na této nejnižší úrovni nikde jinde a také vesmír je tělesný časoprostorový je na nejvyšší úrovni existuje vesmír který je živý který zatím to mrtvým vesmírem existuje se osten živý vesmír ten živý vesmír je to nic které v tom je pravou podstatou to je jeho život a kdyby tohoto života tam nebylo tak se řídí do zkázy nebo nevím co by to to vůbec nebudu potom překonat to že to byl vůbec tady nic nebylo to je nesmyslné uvažování musím taky vědět o čem se smíru a zval a co ne ta se lidsky jak vidíte zastavil a říkám tak dost tady se uvažovat nedá. No a teď mi dovolte abych si všiml toho co říká o nico tenhleten pan ok se vymlouvám takhle tentokrát se vymluvit máte to tam nejjistějším je považovat se za nic neboť v tom ni žádný omyl takže na kterémkoliv stupni se považuju za ni tak vím bohu snadno zjistí čím ještě se cítím to dokonale pomlouvá o stupni modlitby postupného poznání. Jestliže se chovám jako nic tak tyto stupně jsou za mnou že ano když si se tak nechovám tak musím sahnout podle stupně modlitby to druhé ale po těch modlitbách budu muset to mluvit ještě během tohoto pojednání svatý terezie když dovolíš tak správným skutkem správným předpokladem jak se o tom dovědět co k sobě patří je že. A když přeroste přes určitou úroveň modlitby tak to vypadá takhle ta modlitba nejde tak jak šla před tím vůbec nejde že když třebas jsem vyslovoval jméno boží to jsem ho nemohl vyslovovat ale pozor tady potřebuješ tuhletu vědomost když mně to nejde jménem božím se dostává dál a v tom je úžasná síla v tom jménu božím když se neříkáme hanička pochopitelně nýbrž když je vedeno touhou do k tomu bohu patřit jestliže my to nejde říkal tak nesmí to jméno přestat říkat. Nýbrž musím znovu a znovu ho opakovat s nějakým odstupem tam se ode chce nějaká pomoc nic víc a vám to řeknu po lopatě když jsem třebas nemohl říkat to jméno boží protože se zastavil mysl a další den se to zase říkal tak se zároveň dostavil z druhé strany zhora vem hloubky kde nebylo třeba tělesnosti a byla to nehnutá hloubka o které by se dalo říct že že to byla prázdnota neboť to nic taky se menuje na východě prázdnota když si prázdnota. A jsem samozřejmě před tou pranou to měl strach takže jsem z toho utíkali k sám často říkal že jsem zrak tak že jsem to opustil za nechával jeden den na druhý ve se toho vrhal protože jsem poznal jak to pro požehnání to jsem to před tam vede a ne že to tak nedal v tom pokračovat takže ti nemohu dát jiné zprávy o tom než že správně prováděná vnitřní modlitba vede k propastné mu strachu ex profundis potom voláš bohu jo ze svých ze svých hloubky a temnoty tam voláš to. Mrak nevědomosti nebo něco jak se tady nazývá různě a je to tedy trpnost nastupující trpnost na kterou nejsme zvyklí protože jsme činní a musíme se my řeším že nakonec to dopadne tak že vůbec vnitřně nejsme ničím jiným než čistým vědomím a to čisté vědomí vztah naprosto neprotekční teče stvořenému čili ocitá se člověk postavení řek bych stvořitele bych nerad aby si myslel že postavení sloužit něco nižšího než postavení třebas vykupitele. Nebo než osvětitel ducha svatého to není nic vyššího a nižšího není v první fázi stvořitel druhé fázi vykupitel nebo tak nějak nýbrž ono se jde touto cestou po které se nedá kráčet od konce začátku tam začíná člověk zažívat konec světa a jestliže ho zažívá jenom vnitřně tak se mýlí že to je konec vývoje musí zažít tento konec také v běžném životě za bdělého stavu bez modlitby bez modlit mi se ten stav poprvně zažil dokud svět sedm jenom namátkou a potom roku třicet devět jak jsem vám říkal jednoho tého jedenáctý. A když se tohleto stane tak ten člověk po tom žije jako by byl mrtev to je to pravé vymazání prosím vás byl jsem živ když se mně to vůbec netýkal se tam dělo když jsem dostal jedno ráno kdyby se to dělo v normálním životě tak to není tak ruka a když se to děje tam kde všichni dostali nařezáno a ty jsou všechny nebezpečí života a mají strach a mají hlavní co všecko všechno utrpení tak musím říct že jsem nebyl v tom koncentráku ovšem mně budete říkat jsem tam přesto lotra na to svědky nebyl jsem tam kteří tam byl bůh a jsem stál u něho kdyby se byli ti moji spoluvězně na to dobře bývali tak mohl zjistit že to nejsem který tam s tím je. Že jsem tam byl napřed tři dni jako člověk jako oni týraná sužovali ustrašený a podobně a pak se tam jako někdo není najednou slučování ani týden ani mučení a byl jsem to tedy tím předešlým tomu buďte si tedy zásadu tak kterou jste je právě ta na každým stupni je člověk v novém stavu ve kterém není vůbec tím čím byl předtím a to posláno se ta otázka není dobře kladená protože to poznání tím že se tito zodpoví se nedostaví pozvání se dostaví jenom mírou sebezáporu a hned následující bráním cíle. Protože neslyším myslet že když jsem tam ten sebezápor tedy provedl vlivem toho esesmana že tento ten ku předešlého my si myslet že by to bylo bývalo stačilo kdybych byl zároveň ještě také nevzal kříž ale to nebyl příž můj nýbrž to byl příž kristu a takže nebylo rozdíl mezi mým a kristu pil to na ale bylo to jho sladké čili to byl kříž ježíšův tam to bylo jeho sladké tak tím jsem řekl všechno co se tu otázku odpověď protože von se nedá opravdu kompletní ji mluvit o řečeno si to mluvil proto že se myst mystické cestě jeví jako základní princip čili on tady říká že nám mystické cestě základní znám začátečníci budou samozřejmě nečinnost. Považovat za něco chybného a budou meditovat tam přijde vám tak to slova a meditovat způsobem vědomého úsilí upozorňuju vás že tím se nedostanou k vědomému chápání nebo nebo vidění nebo zažívání boha například dneska nevidím vůbec žádné úsilí abych se s bohem spojil vůbec žádný ani se nemodlím ani nejsem ctnostný ani nejsem nectnostný nic takovýho jestli si myslíte že toto je moje vytrvalost nebo moje cos tak se mýlíte to je pohled vnějšku ale ve vnitř nejsem ničím s tím ničím z toho budou přemýšlet obilí či se budou zhroutí a oddaností modlit t bohu a podobně ale ono to je špatně těšen taky. Přijde doba kdy budou muset aktivním úsilím přestat aby mohli promluvit skutečnosti které neži hluboko jejich duši kde snažení brzdí tenhleten stav tam snaha se dostal nejjistější nejasnější a nejlepší a tam je překážkou jako třeba ta snaha byla v životě ježíše krista napřed potřebný. A pak se ukazovala na tom kříži jako překážka bych to řekl takhle to ježíš kristus se na nás ti lese řekl že musí být v tom co jeho otce to znamená tam si uvědomoval že musí být činný nemusí myslet na tom meditovat nevím co všechno musí to být ve ale ve třiceti letech řekl že je to zcela opačně neboť on se jenom odevzdával otci a nemusel vůbec nic činit všechny ty zázraky které dělá jsou důkazem absolutní nečinnosti. Proto se to byly zázraky protože při tom nic nedělal nějak se zasluhoval o to aby se to stalo jenom jediném příkladu jak jsem vám tam ukazoval v tom spisu že se tu slibu použil aby prohlídl ten slepý ne něco dělal něco lidského toho bylo žil aby nám ukázal co lidskou eště po na tomto stupni zázračné do toho vkládat strašně málo jenom svýmu jenom se to strávili u toho druhého to pro druhého dělám to je trávicí prostředek bych tak řekl ale nic víc tak. Musí jinými slovy musí přejít od vědomého úsilí k nečinnosti to je nesmírně těžké protože ono to člověka zradí je že nemůže nic dělat ten bůh ho vsune obrovskou silou do trpnosti do nečinnosti ten člověk absolutně jasné vědomí při tom nemůže nic dělat proti smrti která se dostavuje neboť umírá všechno co bylo činné že ani prstem hnout jsem se bráno třebas z toho probudil velice sem s tím si jeto začlo působit a sebou úplně tuhý úplně tvrdý tudy studený a tak dále jestliže se z toho dostal aby se tak pět šest hodin kdy to netrvalo než tak šest hodin a takže jsem měl čas po kát a jít do školy ale dost jsem byl mátožně ne vědomím to ne ale fyzicky. Musí nechat jednat ducha nesmí klást do cesty překážky kdybych chtěl jenom maličko být činný tak by mu kaldl překážky to řeknu aspoň pozic stránce ze začátku než jsem si na to zvykl že se o pán bůh uchází nastávalo v těle napětí které nutilo abych se hýbat takže sem v těl aspoň maličkost se pohnut tomu se někdy neodolal a pohnutek se ten stav se neprohlásil jsem vnu třebas prstem se ne prohlubovala jsem z toho vyšel do tohoto běžného stavu nevědomosti ale když jsem si uvědomil že toto nesmím dělat že se nesmí hnout tak jsem se nehnul a vono to pokračovalo dál napřed s tím strachem a potom bez něho to jsem mluvil jenom o stránce hmotného pohybu pohybu hmoty ale je tam taky na stránka citová byloli se pocit jsem nikdy neměl a těch sem se taky musel říct. Je mu uká z překážky to znamená že přechází že přecházejí činnosti do nečinnosti což je vlastně paradoxní mnohem větší činnost to je paradoxní mnohem větší činnost že přechází ve mně činnosti je tomu rozumět asi ne se pokusím to vysvětlit ačkoliv je to velice těžké my jsme vedeni k tomu touto nečinnosti abychom byli schopni pracovat ši na širším poli než čistě subjektivně. To bylo vidět kristus ukázal se životem to je se ozval na něj že ti učedníci páně před tím než se mi stali pracovali pro své rodiny a potom pracovali prosil širokou skálu bližních lite a potom po seslání a svatého pro celý svět takže vy si dneska můžete třebas toho svatýho petra vyvolat když jste na úrovni protože jestli tam cítíte svým světlem tak je vám k dispozici a dovíte si to víte se že je činný úplně po všech stránkách se nedivím že říkal tento papež když ho tam chtěli připravit o papež sví ne to nepřipravuje jsem petr a nic jim ji nebudu jím menším nebudu von se jim cítí proto že s ním komunikuješ to je mi jasné jinak by tohleto neříká to není jen prestiž církve a ne proto buďte klidný přináší to zanechá myšlení uvažování a jakékoliv úsilí nesedět se stanou. To znamená co se stává musí se nechat aby se stávalo se tomu nechat volbě protože přeci musím jednou přišel přijít k tomu vědění že důležitější je to co se nestává co je čili to co se stává ne potom neruší dneska ruší to co se stává ale v tom stavu to neruší když jsem středem tam kde se nic ničím nestává no ne věci se stanou nechte jednat ducha chápejte to to nemůžete dneska zastávat ani ve svém stavu kolem že zachránit to duch zařídí dále psát nebo jak to to se by na tak by to von von von to napíše nepa. musím pořád psát nebo něco dělat abych vám tyto věci mohl sdělit musím říkat do toho vkládat svoji vůli abych vám to vysvětlil velice mnoho vlastní vůle osobnímu se do toho vložit abych překonal ten odpor toho nic neboť to to co dělám to se stává a zároveň přitom jsem v tom co se nestává co je a musím pořád než si říkat pobila po tom mu sku ale musím být na tom mostě zároveň či na dvou břeh zároveň ano čili to vy bych určitou šíři vědomí pochopitelně. Když podstatu je te kolem umělec nemůže malovat ani mistrovsky tvoří neboť vy ste modle který nesmí pokračovat veli nesmí pohybovat a bůh je umělcem vy jste tedy modle buďte tišší a věřte že sem bůh žádný šedesáti stýkáte čtvrtý čtyřiceti čtvrtý desítce si moudrý radu svatého jana kříže je nezbytná aby se již nestarali o diskursívní meditaci. Neboť její čas pominu nýbrž aby duši do přáli klidu a pokoje se jim může zdát že nic nedělají a že je maří čas a i když se domnívají že tato nechutná je způsobena jich ochabovalo vykonaný mnoho právně tím že vy to vaj modlitbě aniž by vůbec něco činil všech co se od nich požaduje je že mají duši ponechat svobodnou a oproštěná od myšlenek které ji za nepravdivý musí se spokojit s lásky plným aktivním zaměřením pozornosti na boha a to bez starostí bez úsilí a bez touhy mi ti něho libosti nebo ho pocítíte. Neboť všechno tyto touhy spokojí duši a vyučuji s klidného pokoje a sladké nečinnosti nazírání jehož se tu dostává v temné noci to mluví sem to dáno citoval si tuto znovu protože k tomu je třeba říct ještě něco navíc že by si nejste vědomí že tím že věci pořád formuluje te přivádíte do tvaru a to do řeči tvar a do pojmenování. A to je něco co je překážkou tomu aby se provedlo to co nemá tvar on nemá pojmenování ano to je převedeno a čínský způsob myšlení jak obtížná je nečinnost pro některé lidi ovšem obtížná je prolít ze západ nebo pro orientace kteří získali nápadní vzdělání mají pocit že jsou lidí že maří čas že by měli projevovat více vědomého úsilí je to doba kdyby se měli naučit pochopit svou vlastní situaci pochopit co se děje v je životě a jestli se v této době setkají s někým nepovolaní mohou se dostat na nestáli toto stádium se někdy nazývá pasivní ale z důvodu než jsem uvedl dříve mám se před tímto slovem na pozor ovšem . to nazýváme jakkoliv přes to k tomu dochází jestliže zanechá myšlení a uvažování tím že nechám odejít úzkost a starostlivost dovoluji sám sobě abych byl milován bohem a co pak to není hlavní věc životě nikoliv že my milujeme boha ale protože bůh miluje nejdříve miluje nás stará se o mně oblékám a živými stanete svou oblékat na obloze a krok na poli milujeme prostřednictvím jiných lidí často hlásky je jeho vtělení takhle musím vás brát to že tu poslán poslouchat to aspekt jeho vtělení. To nejste vy jenom z nich že to to na tak jste to takhle tak jste takhle v jeho chtěnou láskou z jinak a proč bych tedy proti tomu vědomím svoje bych chtěl říct jenom když tady říká že jeho láska byla napřed a potom přišla naše před že je dost druhého pochází to pravdu ale ta jeho láska boží nebyla napřed ani po tom tapetě je takových chybičky to drobné soud tohletom pojednání. Když prázdné víře správné víře nic nedělám neomezená božská láska ve mně a přebírám můj život prázdnota temnota to je nekonečná láska která přebývá hlubinách mého bytí že by tohleto bylo napadlo abych to považoval za lásku kdy jsem to viděl jako že to bere život tak temnota důležité je abych se této lásce vzdal to milováni se se vzdal ten a lásku nepovažoval a nechali aby do sebe zahájila můj život ale není to nějak lehké dokonce i pavel proti tomu počátku bojoval proběhl byl v tom že nepoznal lásku i když ji viděl teprve když je pavel slabý začíná se v něm projevovat ježíšova síla tak to je tomu mnohý lidí když jim sahá zdraví nebo se jim nedaří práce tehdy síla a září lásky vpluje na povrch jejich života tento moment krásně zpracoval ram zlem knize nevím jestli je to správně napsáno z sláva n dolor. To znamená síla a sláva ono právě no to bych musel to není lovec to cení síla no ano patřením ne tak ale von to překládal takle prosím vás tak je to to nemůže spletl když jsem slabý sem sil na ovládal bezvadně angličtinu ten překlad sem se popsat cestu a jakou cestu je to cesta člověka je se zamilován bez výhrad a omezení který neuhodil nou žízeň jeho láska jde dál a dál když ho doby nebo vstupuje do pouště je to cesta která své rozpory se lhaní zklamání kompromisy pokušení a neroz neboť tato neomezená láska není nedokonalou láskou i kdyby to byla nejjistější lidská láska na této cestě však mnohem důležitější přijímat lásku než sám milovat toho důležitější je být milován než milovat. Je to vůle na mystické podkladě je to situace člověka jež se pokouší zanechat své obrany svého lpění a sobectví tak se za to nesmírná láska může zaplavila jeho osobnost a vzít na sebe celýho život a jakmile se to stane tak láska již miluje druhé není jeho láskou nýbrž je to božská láska ještě darem jenom taková láska muže přistupovat s nepříteli stejným způsobem jako příteli jenom taková láska muže jít upřímně chudým nemocným utlačili a uvěznění my ovšem proti lásce bojuje. A není divu protože nás proměňuje mění nás v jiného člověka a my nemáme rádi když nás něco mění neboť se nezůstat takový jací jsme protože by proměněný znamená zemřít a znovuzrodit se zemřít a tou zrodit se napřed konec a potom toto ska mně správně to láska jak pravý svatý jan z kříže zabíjí aby mohla zrodit nový život ale jak nás mění křesťanské katolíci počínal pavle a janem nám říká že umíráme proto aby mohl žít kristus nežije nýbrž ži žije ve mně kristus křesťanská mystika je proměněný člověka krista. No buddhista bit zřejmě nepřijal tuto křesťanskou interpretace mystické zkušenosti přesto se domnívám že i v mužim jde o tutéž smrt a znovuzrození připojíme si že mystický člověk jen hledá doby če nakonec ztrácí sama sebe doby če nakonec táty sama se to moc skutečno neboť pak není ani člověk ani dobytek je jenom veliký kruh nico ty ale veliký kruh ještě není koncem neboť člověk se nabrat aby opět žil tady mudrce vrací proměněný a osvícený aby zachraňovali všechny vědomé tvory jeho láska je teď novou láskou a on je hotovým dokonalým člověkem něco totiž zemřelo a něco se znovuzrodil to jsem vám říkal že na rozhraní toho nic jsem napřed prošel. Tím koncem světa a teprve potom začátku prosím vás zanechte veškeré naděje že se znovu tvrdíte to a budete mít nějaké duchovní poznání toho druhu jako se třebas když se nestanete ničím když ne zemřete ale dokonale že se to nic pro to sou stáli na těch ote je orientální mistr tak nadpis kapitola jedenáct to vo nic tato jsou stále na těch orientální mystiků některých buddhistickým sekta se dokonce říká čili někdo pochopil nic dosáhne tím podstaty. A je osvícen lkajícího po ský filozof ješi nor tak učí jde tak daleko že tvrdí že nic tak či nevidí je samým základem orientální filozofie i náboženství zatímco západnímu je založeno na bytí nejsou jeho slova kdykoliv nove dojde k dispozici problému bytí či nebýt západ filozofie a teologové se téměř bez výjimky sjednotí na straně bytí není divu neboť myšlenka bytí je asi nedovím bodem západnímu myšlení nejen filozofie a teologie ale celá. Tradice nápadní divili ce se točí kolem této si na východě myšlení a buddhismu je tomu úplně jinak ústřední představa níž se vyvinula orientální náboženská intuice a víra jak i veškeré svého matiky myšlení je myšlenka nebýt abychom zabránil různým ne jasnost tem je třeba po znamenat že východ a západ chápu nebýt ani co tu zcela odlišný způsobem nese někdy říká že pár orientu nebo kteří nejsou nezapadá chápou orientální co tu to je však poněkud přehnané existuje několik le západ kteří strávili roky či desítky let vůli tiché cvičení a nepochybovali do tajemství mu sám a tvrdím netvrdím že jsem jedním z nich mohu tedy pro svlečené ře učinit jen něco málo více než jim. To je nemohu těla být asi je jim předvést některé základní problémy mu a pak se přemístí do sféry nic co ty západnímu stisku tradice která je mi mnohem bližším doufám že jednou se nám dostane vysvětlení orientální co ty s pera osvíceného budhisti jenž se současně svým vnitřním okam podívá na odpovídající problémy tady si myslím pokud jsem do toho nahlédl že tohleto dokáže suzo že to dokázal a proto budu moc rád když se to dovíte že se to přečtete on to přeložil doufám že dobře to přecházelo jiná anglického a že tedy tyto věci si hnát hlavě protože i když člověk jde evropským nebo západnímu tak do kterými stopy se dostává k tomu se nedá zabránit dyť to co jsem dělal nebylo nic výchovných. Nebyl to ani západ o to bylo nijak sem si vyčetl z weinfurtra a on tam nebylo tak čí to bylo to nevím to sice vim ale jako bych to nevěděl že to čínské čínské na tom bylo všecko od a do se ale co bych se o tom šíři ti rány do se to je čínský způsob ze buddhismu toho se panečku strefovali když jsem se nemohl hnout viďte a to též bylo v tom koncentráku pan čadu hovoří o mnoha různých vrstva vědomí takže ty lotosy co jsou různé brzdí ano to je vám jasné. Takže o tom mluví ježíš kristus taky svým postupem životním zatím voni co se dostávají do to do tou pomocí obrazotvornosti pomocí představ ježíš kristus tam nedostává pomocí představ o nosnosti nýbrž výhradně pomocí opouštění svého a potom sebe to je zásadní rozdíl i když postatě oba dva objevuje strany dělají totéž protože von na to ten člověk musí představit měnit tak tu předešlu opouští a tak dále mnoha různých ta vědomí niž nejhlubší je srovnává na z hlubokým beze s ním spánkem než se mysl očistí od veškerých představ a myšlenek. Takže ještě jednou vám pokladu otázku kterou si na to povinně proč zvíře když upadá jak jsem se přesvědčil do spánku tak osobě a přenesl přinese si a přenese si tuto zkušenost do bdělého stavu a prostě který tvrdě spí síto zkušenost čím tam je a co tam dělal přenese do běžného vědomí to je zdánlivě nedostatek lidského bytí ale je to jeho přednost jsem to vysvětlil v těch stránkách myslím že v těch posledních zrovna a tak dvacet to odvolávám protože by to bylo dlouhé pojednání kdybyste a ještě i to vám to znovu převedu ale je to tady napsaný těch stránkách to tady máte se my očistí od veškerý představ a myšlenek. Tato intenzivní forma čistého vědomí vás pole spojování se sanskrtským slovem studia ta říkám ona ta o říkáš uni a ta no tak této sme a jaký aurobindo jako srí aurobindo strýc nebo šli co mezi tím to nemilovat to je se obvykle překládá jako prázdnota činí co ta slunit však nikdy neznamená odmění všech věcí ani absolutní nedaří neboť pozitivní význam vydat že buddhistickým dosti vytvořeno v indii v letech to před naším letopočtem šest set našeho letopočtu slovo slunit veliký význam. Později se ta tolik která to dostal i do číny nebyl spojen slunit pojem syna ta přeložím do tišina pomocí dvou znaků první znak jenž se v japonští vyslovuje mu a v čínštinu v se překládá jako nic ta požádáte li mistra zem aby vám na kreslil znak jenž vyjadřuje jeho nejhlubší satori nepravdě podobně ji na klecí znak mu druhý znak se vyslovuje ku a předkládá se jako prázdnota ale téhož znaku se užívá i pro obloha velkou prázdnotu nebeské ke vyklá vypadá podobně jako slunit zatímco oba znaky se svými významný z uší západnímu lidí rušili každý pravý buddhismu pusy sta bude trvat na tom že obsahují zcela pozitivní rozuměl. Ne proto že se zaměřím na dva aspekt mu které jsou méně složité na pochopení první aspekt nazývám utr nico tou neboť porodím způsobem pro nikdo čínské japonský kultury a je nám všem vzdělaný osoba žít se výchozí a si bych rád kdybyste si ověřili tohleto na spisu cesta zen tuhý díl vod wattse je obsažen pojmu ne vědomí mužim či ne mu za který hraje důležitou roli při časem obřadu celé tam taky vysvětlen začal dobře děti nové úpravu a ta lidi jako i ve vojenském umění jako například všem dud a karanténu nečinnost bude o niž jsem hovořil v minulé kapitoly je mentální stavem člověka jenom své ego nové ego. Aby v něm mohli začít pracovat síly života mysli je prosto jakéhokoliv uvažování a myšlení takže životní síla která je soustředěn tichu může vystoupit a pak dává výjimečnou sílu člověku jenž ovládl toto umění ne a nevědomí ne může být náboženské stejně jako kulturní jednom chrámu blízkosti to ta je zápis člověk ne může vidět vnitřním okam pokud ovšem zůstává osvícení nenastane na stanete plete dy a iluzorní zemře a se zrodí skutečné a pak vnitřní pos probudí a ve své vidět tady musím něco opravit totiž opravit si na to mám právo toto se kterým se tady stýkám nikým jiným se to nestane vaším oni považuju za zorným protože přechodného charakteru a co chvíli tady nebude. Když třebas tak dožívá ještě v záhrobí na tom není to nenechají je tam taky zahyne potom ho nazýval iluzorní není iluzorní je odvozené a konečné nic konečného není iluzorní tak to jsem vás toto bych byl rád kdybyste nepřijali z tohoto myšlení že to zamezujeme lidem že nemohou do toho jít stavu vervou a že například dnešní zenbudhista čtvrtý že to úroveň bez dostává to ji ka to jejich satori to je vrtá úroveň a ne sedmi a celý celou tuto válku vedly to poslední a prohráli protože ti vedoucí byli ve čtvrtém stupni a my jsme nebyli nikde na západě my kteří se proti bojovali tak si mysleli že musí vyhrát ne se prohrává do že to je horší dostavit zůstat stát na čtvrté úrovni než nebýt vůbec nikde. Ani jeden z těch do starých těch generální co vedli tu válku proti japonci to to druhé světové válce nebyli na žádné úrovni ani nebyli živý kdy mrtvým voni zvítězit těmi položili japonci protože se zastavili vo své úrovni a to je horší než tam vůbec nebýt aspekt mu je podstatou budit koho cvičení je to asketickém je to nepřipoutali oproštěná se odrozovat slova mu se člověk zbavuje veškeré nabytí záži o jsem hovořil a dosahuje vnitřní svobody. Opis se tu projevuje vliv tomu když člověk začne na čemkoliv pět začne v něm působit sama pokud sme se to analyzovat pokud se to smí vůbec analyzovat mu osvobozuje by člověka mou když se mi to pomalu neudržíte když říkáte to u čili u následuje po je to jasný. Čili je to opačný něco opačného než o o tady je mou opačně a tak prý to osvobozuje člověka prosím je to možné jo oni to mají stezku šest ale do jaké míry oni vnější něco vedou do nitra je to opačný postup že jak nám radí ty největší i z vnitřku navenek on to je moudřejší než u názoru a tím mu se nemohl že se příž daleko někam se dostali ale ne tak daleko jako ti indové s tím o. Když jsem poprvně vyslovil on nevěděl sem jaký to bude následky ale hroznou bolest sem poctil v prsou tam se něco votevřelo co bylo zavřené je známo že to to si vyšší se otevře tak způsobuje bolest na místě i kdo se otevírají takže to je o ale to mívá sice v nitru to řeknu ale nevede to k tomuto otevření nějakého to s jak jsem ji řekl jo opisu objevuje vliv tao sm když člověk začne na čemkoliv lpět začne v něm. Působit ta jak se mi řekl není nijak obtížné pochopit trní asketicky aspekt mu mnohem problematická je metafyzické mu na něm je postaveno všechno ostatní neboť toto mu je absolutní a dokonalá moudrost s počtu třetí kapitola s počtu zeti osmi k nich tvořícím prana para mit je nejvíc se cenná ucelí srdce ještě nazývá na srdcem podstatou čí jádra dokonale moudrosti a jsou vyjádřená slovy co čeho všem nemožný úkol bývá přirovnává na zážitku míry či. To být vsunuty k číně tato sta se stává z dvě stě šedesáti dvou slov která se o neustále přenášení vena vých rámec zůs začíná tak to tak to když byl vod hist tvá ohrožen rokem meditaci pravda pana mit ranní moudrosti viděl že všech pět ska je prázdný tím překonal veškeré utrpení a než štěstí zde je důležitým slovem viděl body spasen totiž bez pomoci diskurzivního uvažování dostal přímou intuicí do úplně prázdnoty všech věcí včetně pěti stane ty vnímání impuls a emoce a vědomé skutky se tak pokračuje tím že hovoří o prázdnotě slunit. V prázdnotě pak pokračuje jo starati není žádná fyzická složka žádný pocit žádná představa žádná vůle žádné vědomí ani oko ucho no jazyk žádné tělo žádná mysl není ze tvar marta zvuk pach chuť do ty ani pojem není zevní ten svět není z utrpení ani vědomí ani vědomostí ani nevědomosti tato řada negatívně slunit nebo ji mučili rány čili říká správně va že tyto věci se dají definovat pokusili emotivním negativním. Tato žena negativní osobou sny a nebo kdy mu čili vámi tutéž myšlenku se znázornit velkým kruhem nico ty jen je tak charakter pro umění zenu je to obrázek jejíž víme když zmizí doby če a zmizí i člověk a jenom hlas volá nic není nic ten upozornit že ten ten svůj celý s tím nosorožce na trati základem této moudrost ten nosorožce se tam zmenšovalo to nešlo tomu plný zničení nebo že to bylo nic ale bylo to ukázáno kde si na téhleté cestě. Jedním že způsobuje jak se z se přiblížit nico je cvičení koanů zenu člověk sedí v lotosu a napří napří mi zády a při ven a očima současně zde sem si opakuje slovo mu opakuje je znovu a znovu hodiny dni týdny svým mu uvědomí a ztotožní se s ním toto je velké osvícení které však ještě své pokračování že totiž náhlou ještě hlouběji domu a jho poklady neberou konce mistru krást otázky aby poznal jak hluboká je žákovy realizace jaké je mu ukaž němu tak velké jemu jaký tvar jakou barvu na ty otázky pochopitelně existuje žádná odpověď ale mistr přesto pozná zda žáka odpověď přichází z osvíceného vědomí pozná zase žák ztotožňuji s mu či je ještě od něho oddělen. Zenu je ku nazývá no bariéru bez bez brány člověk se musí snažit ze všech sil aby pronikl touto bariéru je vede do cesty za světla osvícení ale mu nelze pochopitelně si o nám teletem zde je slovní popis přiblížení řek nimi co je sbalí na mistrů zenu právě totomu je sbalilo je to takzvaná bariéru zenu bez brány ti do proseto bariéru není tam bráno nevidí jasně jenom o u. Ale kráčí ruku v ruce se všemi mistr minulosti vidí se je tváří v tvář bude mít stejným okam a si stejným uchem jakým vidí asi ší oni nebude to nás hrne což nechceš projít touto bariéru koncentruje na musí mít tři sta šedesáti kostmi a osmdesáti čtyřmi tisíci průchod učiní ze svého těla jedinou velikou otázku pracuj na tom usilovat neporoučel se o nelidské ani dualistické interpretace vítr vej tvrdé je práci časem bude tvá snaha odměněn budeš jako němý jen měl překrásná sen jen on to zná osobně uvnitř sebe najednou pronikne zabaleno přivede v žasne otevře zemi. Od tře se zemí a tak se člověk stane mu co jemu ta se mistr se mu odpovídá ukaž mi mu říká mistr díváš se na mu odpovídá žák mu kráčí dveřmi mu tebou mluví ale to je jen začátek pro mu není konce pro porovnání s orientální co tou západnímu často užíval slova jako nikdys od říkají se života pesimisti a tak dále někteří z nich bez váhání označuju buddhismus za ateistickou myslím že je to nedorozumění nesmíme být slepý vůči negativní řeči především si musíme uvědomit že božímu je náboženstvím spasení láska spásu člověka a osvobození od iluzi a strasti lidské existence čtyři vznešené pravdy které jsou podstatou všech forem buddhismu prohlašuji že bytí je utrpení ale rychle vzdávají že existuje cesta ven. Jsou utrpení situace člověka tudíž není bez nadějná za mou je světlo což to není pozitivní dimenze cesta ven vede přes osvícení nebo přes řadu osvícení a vrcholí nejvyšším zážitku nirvány osvícení není ani zdaleka negativní nýbrž je to zážitek radosti svobody a osvobození se od kosti starce kterou jsme jsme pociťovali hovoří o zbavení se se strachu a radosti která se dostaví u člověka je dosáhl dokonalé moudrosti je tomu podobně jako ve všech mystických tradicí ch kdy přijde čas že se člověk osvobodí od strachu a prohlašuje jako julince to byl krásný člověk všechno bude dobré. A všechno co se stane bude rovněž dobré ovšem všechno nemusí vypadat dobře kdy panen dobře všechno může naopak vypadat špatně ale hloubi svého srdce chová místo tu že všechno je správné připomeňte si že za obrázky se stále dobytka které původně končí velkým kruhem mu byli později přidány dva další které jsou pozitivní a velmi významné první z nich se nazývá návrat pramení. Vydáte li se na cestu vrátíte se ke svému výchozí mu bodu stejně jako kosmické sestava cel který se zase na vrací na zemi nebo jako my všichni kteří se jednou vrátíme dolů na země obdobně i člověk je se vydá hledat stopy dobytka vrací se po s končení v řady konfliktním a nadšení zase do sebe stává se sám sebou jen sám sebou zcela prostě ničím zvláštním stromy jsou stromy řekli jsou řeky u doly jsou údolí ale na posledním obrázku zde jde ještě o krok dále a vrací se. na to ještě aby s velkým milosrdenstvím zachránil všechny vědomé bytosti jinak se člen vrací se do činnosti myslím že milosrdenství které naplňuje jeho srdce je spojeno s mu a prázdnotou neboť starý budit říká že prázdnota se rovná slovní ku jsou je to prázdnota kterou snaží křesťané nazývají humanita jsemli do pokrok pokorný a prázdní jsem schopen přijímat druhé do svého srdce. Zapomenul na sebe mám v sobě místo pro všech lidí i boha musím ovšem dodat že ani pro nejeví cennější lidi orientální co to není zcela pochopitelná nebo něco ta je opravdu tajemství v pravém smyslu slova všechno významná náboženství směřuje k tajemství které se vznáší na lidským životem a leží za mrak nevědění jestliže někdo nepochopí co tu nemůže ani plně pochopit boha všichni jsme omezení na mlčení stojí meli tváří v tvář tajemství všichni jsme si vědomi že nevíme a je tady ještě jedna aby to kterou by se vám přečetl promiňte mně vím že je to únavné a to je kapitola o křesťanské to to je pro nás toto to je ten vlije ženství křesťanská co ta křesťanští mystikové západ obdobně jako jejich bratři na východě velmi často u dívají slovo jako nico ta prázdnota temnota tajemno a mrak domů pud bez bala. Buď dle který píše že mystikové hromadí výrazy neat temnota prázdnota nic ta ve snaze vyjádřit absolutno které pochopí samozřejmě to může znamenat že jejich pochopení obsahuje post a boha tos to ovšem lidské řeči dovedli vyjádřit pouze negativní ale jejich způsob janovi třeba opačný než k tomu bývá u typech křesťan čemu oni říkají temnota to svatý jan z kříže nazývá světlem a čemu on říká plnosti k tomu oni říkají prázdnota mnoho upřímně křesťanů výhrady musi této nepatrné kon tam nac na kamení se vod toho plat nebo platných ku. Souhlasí s tím že mystikové poli prožili hluboký náboženské zážitek ale nelíbí se jim řeč již je tento zážitek vyjádřen tedy mystikové spojení to jsou otec projde jejich vedoucí hlavou byl eckhart abyste viděli na co on tady náleží jedenáctý třináctém století to tím mystikové spojí jenom působil ve štrasburku okolím na druhým se po lidí reakce vůči negativní kterou užívali mystikové vinici tradice se nespojuje ještě více neboť žijeme z kultu která si váží lidský hodnot lidských citů lidské čekali je to kultura která se bojí něco ty a prázdnoty a oni se přesto všecko musíme ptát za existuje autentické křesťanskému čili nico ta sme tím ostatní povinně dialog.

Download XMLDownload textWaveform view