prevzate-kotouc-82-3spr
prevzate-kotouc-82-3spr
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Nepůsobí
tím
více
na
to
co
co
je
stvořené
než
jste
mohli
z
toho
k
z
toho
úzkého
pole
možností
pokud
jsme
lidmi
byli
že
se
po
nás
rozšířená
činnost
nezam
rozšířené
vědomí
jenomže
toho
už
my
nejsme
svědky
my
si
myslíme
bůh
není
tamti
vodešli
nevíme
kam
když
svatý
omyl
bůh
je.
A
ti
svatí
všichni
jsou
já
prosím
opravuju
že
jsem
nikdy
na
boha
nevěřil
ani
nedělal
že
já
vím
že
je
ne
nebyl
že
k
samo
sebou
ale
on
mě
způsobem
který
není
postřehnutelný
z
úrovně
pohybu
z
úrovně
sve
ve
my
se
musíme
a
to
je
celý
ten
princip
cesty
a
to
dneska
teďka
řeknu
jednou
větou
dostat
z
frekvence
z
různé
frekvence
a
přes
různou
frekvenci
k
tomu
základu
nehybnému
bez
frekvence
ze
které
je
všechno
obsaženo
to
není
nic
v
tom
že
by
jako
tam
nic
nebylo
to
je
to
smysl
že
to
bez
frekvence
tak
se
to
by
bylo
třebas
eckhartovi
jako
nic
přirozenosti
boží
protože
řeka
lidského
to
nic
to
je
pravda
a
on
to
jinak
nemohl
předvést
než
takhle.
Tak
to
je
zhruba
ten
experiment
a
život
můj
je
záměrně
tak
zaměřen
aby
tento
experiment
dokázal
i
dejme
tomu
to
tak
postranní
záležitost
převést
na
papír
nebo
říci
vysvětlit
protože
už
je
dva
tisíce
let
po
tom
co
to
bylo
předváděno
ježíšem
kristem
a
vono
se
to
nebude
tě
bohužel
a
on
se
tomu
jak
vidíte
dá
rozumět
co
jsem
vám
tady
říkal
to
není
nic
nepochopitelného.
A
kdyby
viděli
tady
tak
všechno
je
pochopitelné
tam
až
se
to
dá
vysvětlit
nic
není
tajného
všechno
může
být
ozřejměno
ovšem
musíme
bazírovat
na
tom
že
ten
život
ježíšův
slibuje
co
náhodného
nýbrž
že
je
to
produkt
vývoje
který
podal
do
národě
sedmi
set
let
a
za
svoji
že
si
ten
vývoj
pro
ty
kteří
byli
ochotni
následovat
jak
říkal
ježíš
kristus
to
jako
s
tím
podobenstvím
říkal
tam
živi
to
jako
sem
to
dobyto
člověku
který
pořádal
svatbu.
Napřed
šel
po
všech
svých
příbuzných
a
všechny
zval
a
všichni
se
vymluvili
a
nikdo
nepřišel
a
pak
řek
svým
sluhům
jděte
na
křižovatky
a
tam
poberte
všechny
ať
jsou
to
otrhanci
anebo
mrzáci
to
je
jedno
ať
kdo
je
ochoten
při
ať
se
naplní
moje
síň
svatební
oni
přivedli
všecky
který
tam
našli
ale
by
jed
když
tam
někdo
přišel
tak
otrhaný
jak
ho
našli
na
té
křižovatce
řekl
co
tu
děláš
v
tomhletom
oděvu
pryč
a
vona
ho
ze
svatební
síně.
A
tím
velice
dobře
vysvětlil
že
se
nedá
skočit
do
té
svatební
síně
slavnostně
neoděn
tento
život
nám
skýtá
možnost
slavnostně
se
odít
a
takhle
vstoupit
do
síně
svatební
jiné
podobenství
o
těch
bdělých
pannách
nám
říká
že
jenom
ti
se
dočkají
ženicha
kdo
měli
oleje
v
lampě.
A
tento
život
nám
skýtá
možnost
si
ten
olej
do
lampy
opatřit
to
je
smysl
tohoto
života
které
smysl
živého
člověka
bez
toho
ta
cesta
není
možná
my
musíme
tento
život
žil
abychom
se
dostali
do
věčného
života
bez
lidského
života
to
nejdete
nutný
mezičlánek
přátelé
nejsme
tím
opadne
jako
klášter
který
si
uteče
od
všeho
na
žádné
řešení
té
nesprávné
řešení
ten
se
neoděl
svatebním
oděvem
ten
nevzal
olej
tohoto
života
k
sobě
ten
neměl
při
sobě
a
když
přišel
že
my
a
ta
panna
se
vybudoval
já
si
ten
olej
opatřím
dyť
já
si
ho
koupím
pozdě
kup
co
chceš
ale
já
tě
neznám.
Jenom
ti
kteří
nebo
ty
které
mají
ten
olej
mohou
vstoupit
se
mnou
do
svatební
síně
prosím
vás
tak
tyto
zákonitosti
všechny
jsou
nemilosrdné
to
není
to
co
křesťanství
předvádí
a
ko
mělo
ten
svý
boží
to
je
nemohu
sedmnáct
zákonitost
teklo
tady
a
ne
by
se
o
tom
přesvědčil
lékaři
nemohl
se
dát
zákonitost
třebas
rakoviny
setne
člověka
mohu
dělat
co
chtějí
no
a
tak
tam
to
nemělo
sedmnáct
zákonitost
existuje
na
každé
vyšší
úrovni
to
po
zjevení
svatého
na
říká
padne
tisíc
vedle
tebe
nalevo
a
z
na
toho
neohlížej
se
na
to
jdi
pořád
dál.
Říká
se
tak
byli
to
tomu
třeba
za
kola
apelace
že
vám
to
ten
kdo
přechází
do
jiné
zákonitosti
musí
dokonale
opustit
zákonitost
nižší
nebude
i
s
ní
litovat
musí
zákonitost
tamtu
novou
myslím
že
to
správně
pozdě
ježíš
kristus
za
jakýho
konstatuje
dělat
my
se
to
beztrestně
děje
nemíří
to
narážet
na
společnost
ve
které
žije
není
to
byl
když
se
jí
škrt
to
tělo
vodnese
v
tom
chrámu
a
učil
nedali
zoufale
tak
on
jim
řekl
já
se
vrátím.
Já
se
vrátím
pánu
ale
vidíte
dobře
že
přitom
musím
být
v
tom
co
je
mého
proč
se
o
mě
strachujete
takže
vy
tomu
sice
nikomu
vykládat
že
jste
v
tom
to
na
vyšším
v
vyšší
fázi
zákonitosti
se
ocitnete
že
cestou
celé
vašeho
otce
když
má
to
už
je
nemoc
než
toho
to
ale
musíte
být
té
společnosti
oddáni
nesmíte
se
potí
postavit
ano
jenom
sice
na
poslušnost
opravňuje
člověka
a
plně
zákonitost
vyšší
a
osvícení
spočívá
v
tom
že
bere
jeho
ohled
na
úroveň
kterou
opustil
že
liší
bylo
řečeno
nalomené
té
dovedete
správný
způsob
pochopení
toho
ostatního
světa
ne
opovrhovat
né
se
stavět
nad
něj
kdyby
ježíš
kristus
pozoroval
tím
ubožákem
na
tom
rozute
křičel
jakoby
to
udělal
třebas
ský
zasvěcenec.
Říkal
jsem
do
tebe
se
před
tojestliže
poutat
a
ale
ten
můj
když
mu
řekli
pane
příčí
ale
ne
ne
ne
jsem
tam
o
svaté
člověk
ten
nezasluhuje
tvé
úkoly
říká
nemůže
do
bot
šel
a
zdravého
víte
tohleto
citlivé
pochopení
pro
jediné
citu
které
vykvétají
z
té
úrovně
chápání
na
které
se
člověk
nachází
kterýkoliv
té
to
důležité
osvícené
řek
bych
spolužití
s
tou
úrovní
kterou
člověk
opustil
ježíši
dávno
opustil
a
přesto
s
ní
velice
účinně
spolupracoval.
Matka
plačící
nad
zemřevším
synem
neveto
být
život
je
věčný
dete
tr
plačící
nad
svým
bratrem
lazarem
že
umřel
se
hodí
do
toho
když
je
život
věčný
čeho
zase
umře
fyzicky
neumřel
ne
tak
jako
tak
neumřel
a
von
autem
se
o
tom
udělat
že
ho
s
ale
přesto
zaslzel
to
počtem
pia
tomto
životě
to
to
pravé
osvícení
on
to
tam
ještě
podobenstvím
zdůrazňuje
a
říká
třeba
podobné
království
boží
samaritánovi.
Který
ošetřil
svého
nepřítele
mravního
který
byl
v
bezvědomí
a
který
by
byl
vědomý
tak
mu
za
to
nebyl
vděčen
a
by
odmítl
pomoc
přesto
to
ve
nepřítel
tak
ho
ošetřuje
a
ještě
tam
nechal
peníze
aby
ten
byl
tam
bude
potom
ho
mohl
dále
ušetřeno
aby
na
to
měl
asi
v
tom
smyslu
nezainteresovanost
o
sebe
to
je
to
bezpečné
přináležení
vyšší
úrovni
tak
se
může
náležet
vyšší
úrovni
a
není
to
šilhání
po
té
nižší
úrovni
přitom
to
tam
je
ta
nezainteresovanost
tomu
ježíš
šlo
o
mě
když
každému
vás
do
správnou
věc
můžete
dělat
cokoliv
cokoliv
ale
musí
mít
o
správnou
věc
nebo
o
pomoc
vy
nijak
chcete
o
most
a
ne
to
správně
si
ho
vědecky
o
správnou
věc
prosím.
To
je
každý
člověk
se
má
a
především
k
neměla
že
by
mu
měl
oddat
potom
děje
protože
ježíš
kristus
nevylučoval
nic
z
toho
co
vostatní
ho
do
toho
moh
s
těmi
že
ano
radovati
s
ostatními
lidmi
on
nebyl
neživot
ze
svý
apoštoly
klášteřích
a
nikdy
k
tomu
nikoho
neměl
aby
vstupoval
do
kláštera
ani
pro
to
smrti
mně
učení
by
do
kláštera
nevstoupil
že
ani
jeden
proto.
Dělat
v
tomto
světě
všechno
co
ostatní
lidé
ale
především
hledat
království
boží
aby
to
takle
lidi
dělali
to
znamená
nám
bylo
no
o
to
abychom
věděli
jaké
prostředky
jsou
adekvátní
tomu
našemu
hledání
když
já
totiž
chopím
dneska
prostředku
který
není
úměrný
tomu
mému
té
mé
úrovně
a
chci
tím
dosáhnout
třebas
poznání
boha
věčného
života
tak
neuspěji
třebas
řeknu
říká
se
vyprázdni
svou
mysl
ne
a
za
tou
pohybovou
myslí
najdeš
mysl
s
velkým
m
a
to
je
ta
pravá
podstata
věci
nikoliv
nenajdeš
protože.
On
vyprázdní
svoji
mysl
a
bude
z
něho
kámen
von
se
vrátí
k
nerostům
tou
chvílí
ten
taky
nemyslí
a
boha
nevnímá
přitom
a
žádnou
velkou
mysl
nevnímá
musíme
uvedeno
si
to
že
máme
mysl
to
ve
bohu
jenom
proto
abychom
pomocí
tohoto
pohybu
napřed
provedli
všechno
co
tím
pohybem
dá
provést
a
já
tady
s
vámi
provádím
tu
jednu
stránku
věci
že
tím
myšlenkovým
po
hoden
který
vám
tady
předvádím
se
snažím
abychom
se
společně
dostali
na
hranici
toho
pochopení
kde
ten
pohyb
přestává
mít
funkci
svou
a
nebo
se
ubírá
a
po
jinými
kolejemi
já
tomu
říkám
v
jiné
frekvenci
ne
takže
je
neznatelný
třebas
na
této
úrovni.
A
teprve
potom
se
dá
přejít
do
té
takzvané
mysli
která
nemyslí
vůbec
a
tak
jaká
je
tady
chyba
že
ten
člověk
nesprávně
ohodnotil
svůj
stupeň
na
kterém
se
nachází
dělej
za
totéž
není
to
totéž
že
například
brunton
radí
teď
se
do
sem
já
kdo
jsi
ty.
Tak
jestliže
toto
se
ptá
člověk
který
nic
předtím
neprodělal
který
nebyl
řádně
připraven
na
toto
dotazování
tak
se
setká
jenom
s
těmi
třiceti
dvěma
věcmi
který
se
se
chvilinkou
mluvili
u
toho
eckharta
s
ničím
jiným
s
tím
pravým
já
se
nesetká
jestliže
dejme
tomu
někdo
vyprázdní
svoji
mysl
tak
usne
ztratí
vědomí
toho
co
dělá
kdežto
když
se
toho
chopí
někdo
jiný
s
určitou
přípravou
tak
posílí
bystrost
svého
vnímání
posílí
bdělost
své
mysli.
Bdělost
posílí
tím
způsobem
že
nebude
zahalena
konkrétní
pohybovou
složkou
mysli
myslící
protože
to
je
obal
jakýkoliv
jakákoliv
konkrétní
vědomost
proto
moudrost
tohoto
světa
jako
vadí
že
jakákoliv
složka
pohybová
začátkem
a
koncem
a
tak
dále
s
pohybem
tam
v
té
mysli
funguje
tak
ta
překáží
této
konstantě
která
je
poctivý
ano
jestliže
ale
člověk
ví
že
se
v
něm
narodil
třebas
ježíš
tak
vím
že
může
nasadit
prostředek
kterým.
Bude
náležet
během
normální
ostatní
činnosti
jako
ostatní
lidé
dělají
tomu
bohu
a
ví
dokonce
že
kdyby
se
byl
to
proviňoval
že
byste
úrovni
spadl
nebo
že
by
na
ní
živořil
tomu
říkám
že
by
neživil
nebo
nedýchal
pro
automatismus
dvě
jo
tomu
říkám
a
to
by
znamenalo
veliké
utrpení
na
té
úrovni
na
které
se
ocitl
takže
my
vidíme
třeba
křesťanské
světce
nebo
za
vobě
hrozně
trpět.
Protože
na
na
to
nešli
vědecky
a
nevěděli
co
měl
na
té
úrovni
a
nevěděli
kde
sou
jenom
po
že
nevěděli
kde
jsou
a
ten
je
to
tedy
mají
dál
tak
setrvávali
například
na
prosebné
modlitbě
na
slovním
výrazu
modlitby
to
znamená
když
se
nemohli
duchu
a
pravdě
ačkoliv
předtím
to
bylo
dostat
pravdě
protože
se
měli
za
co
modlit
tak
se
prosit
už
ne
přestávali
se
najednou
podivu
a
páně
a
tím
všechno
postavili
na
hlavu
čili
když
například
dejme
tomu
se
těch
sedmnácti
letech
zjistil
že
toto
vědomí
zjistilo
že
ta
nesmrtelná
podstata
není
žádná
konkrétní
lekat
není
žádný
tvar
není
to
žádná
představa
je
to
ale
moc
obrovská
moc.
Která
zaplavuje
člověka
pokud
dá
příležitost
k
tomu
aby
ho
zaplavila
mi
ta
tím
to
tam
dá
místo
tak
se
musel
toho
to
by
důsledky
tak
jsem
si
byl
vědom
toho
té
podstaty
té
moci
že
to
nemá
představu
že
to
nemá
tvar
že
to
nemá
nic
takového
teče
když
jsem
třebas
dělal
nějakou
prováděl
jako
modlitbu
slovní
tak
jsem
se
nedivil
tomu
no
ze
a
čeho
se
divil
ale
jsem
nebyl
poučen
já
jsem
poučen
vždycky
zvrácení
nebyl
sem
se
to
má
ten
a
to
by
byl
se
nedivil
je
tomu
že
mi
to
nejde
povídat
už
dál
že
se
nemohu
povídavě
modlit
a
že
to
že
se
nemohu
povídavě
modlit
není
konec
modlitby
nýbrž
je
to
přechod
do
vyšší
fáze
modlitby
se
už
člověk
nepovídá
a
kde
se
podstatně
přibližuje
k
tomu
bezfrekvenčnímu
bych
tak
řekl
že
se
mu
teďka
dneska
nazval.
No
takže
jsem
volil
modlitbu
ticha
jak
tomu
říkají
křesťané
že
která
někdy
potřebovala
být
uvozena
uváděna
afektivní
modlitbou
někdy
málokdy
ale
někdy
potřebovala
být
uváděna
afektivní
modlitbou
u
byla
uváděna
afektivní
modlitbou
to
znamená
emotivním
způsobem
tak
proč
velká
vedla
k
extazi
a
toho
jsem
zažil
bohužel
no
ale
to
nemá
být
pravidlem
todleto
a
ta
extaze
vůbec
je
takovým
postranním
východiskem
no
ale
kdykoliv
jsem
na
to
šel
neemotivním
způsobem
prostě
jsem
sebe
tou
modlitbou
odevzdával
ta
modlitba
měla
prostředkem
jak
sebe
odevzdat.
Nikoliv
jak
něco
vyříkat
jak
něco
vysvětlit
pánu
bohu
tomu
není
třeba
nic
vysvětlovat
radit
mu
co
má
udělat
to
ne
to
úrovni
nezraní
zapotřebí
tak
jakmile
jsem
tyto
způsobem
postupoval
že
jsem
v
té
modlitbě
nacházel
prostředek
jímž
mohu
já
celý
bohu
patřit
tak
jsem
mu
začal
patřit
bez
extase
posílilo
to
ve
mně
to
vědomí
té
smrtelné
podstaty
a
tak
to
šlo
dál
tak
vono
bylo
moc
dobře
že
jsem
se
zkušeností
draze
placenou
dostal
k
tomu
vědomí
kde
vlastně
jsem
a
která
forma
doby
a
která
forma
života
odpovídá
té
fázi
vývojové
na
které
se
nacházím
proto
říkám
že
bylo
dobře
vo
tom
vědět
jenomže
vás
musím
upozornit
na
jednu
věc.
Že
žádný
stupeň
není
nějakou
definitivou
že
člověk
má
jednak
je
to
veliká
přednost
jeho
je
to
velký
jeho
nedostatek
má
možnost
oscilovat
má
určité
hranice
ve
kterých
se
může
pohybovat
na
každé
úrovni
na
může
až
do
rána
nic
nebo
horní
z
té
hodná
snadný
přístup
na
další
úroveň
a
z
té
doma
snadný
přístup
na
tu
úroveň
ze
které
už
měl
odejít.
A
ono
by
bylo
důležité
vědět
o
těchto
hranicích
dokonce
a
bylo
by
důležité
se
vyvarovat
té
spodní
hranice
a
klovat
toto
hranice
horní
a
to
všecko
je
vysvětleno
v
životě
ježíše
krista
a
proto
tak
důkladně
a
tolikrát
za
sebou
tu
symboliku
vysvětluju
protože
jestliže
mně
byla
ta
symbolika
zjevena
najednou
bez
mého
přičinění
protože
já
jsem
byl
zamilován
do
indů
na
křesťanství
jsem
nedal
v
okamžiku
kdy
jsem
ztratil
ten
svůj
život
tam
v
tom
zcela
se
ho
vzdal
tak
to
nepovažuju
za
náhodnou
záležitost
nýbrž
za
organickou
část
toho
vývoje
že
tam
to
patřilo
k
tomu
vmetu
a
vyvodil
jsem
z
toho
důsledky
že
teď
už
nemám
být
živ
já.
Nýbrž
má
být
země
živo
to
co
normálně
člověk
považuje
za
neskutečné
a
to
co
přečtení
nazývají
bohem
to
znamená
to
vědomí
které
nepracuje
pohybově
nýbrž
pracuje
tím
že
je
základem
všeho
a
to
je
jeho
způsob
práce
daleko
vydatnější
bez
mlácení
rukama
a
nohama
bych
tak
řekl
bez
únavy
a
podobně
a
že
tedy
musím
nasadit
prostředky
kde
bych
a
to
je
ještě
pořád
na
člověku
že
to
může
udělat
kde
bych
mohl
dovolit
nebo
kdybych
dobro
tomuto
já
vlastnímu
působit
v
mém
životě
ano
takže
když
mně
třebas
dáte
dotaz
který
já
nedokážu
zodpovědět
rozumově.
Tak
já
okamžitě
mám
oprávnění
zastavit
mysl
taky
to
udělám
a
tím
se
ocitnu
v
té
metody
byl
moje
části
poznání
tam
je
všechno
a
potom
už
tam
jednou
práci
z
toho
obsahu
to
vybalit
do
slov
to
práce
veliká
ale
umožňuje
mně
to
ce
setkat
s
tou
tou
podstatou
s
tím
svým
pravým
já
a
já
mám.
Právo
se
ptát
kdo
jsem
já
bez
nebezpečí
že
mně
byl
kázal
těch
třicet
dva
věcí
protože
už
vím
sem
já
ale
to
by
se
potom
psal
čili
já
tuhletu
metodu
výběrovou
kdo
jsem
já
považuju
za
velice
těžkopádnou
to
pokud
to
někdo
prováděl
tak
velice
tím
trpěl
objevilo
se
mu
věcí
které
je
by
se
byl
málem
zdát
si
na
to
se
někdo
i
zbláznil
no
takových
taky
byli
tak
já
jsem
mu
nechtěl
odůvodnit
ty
prostředky
různé
prostředky
které
vyplývají
z
toho
že
vím
že
se
a
to
se
pozná
podle
toho
stavu
uřídit
by
fakticky
se
to
vnitřní
modlitbou
tam
bych
měl
být
svým
zevním
životem
a
jestli
tomu
tak
není
tak
sedím
na
dvou
židlích
a
neutralizuju
vliv
té
vnitřní
modlitby.
Pan
lituji
a
teď
chyba
že
já
se
mohu
uměle
udržovat
na
určité
úrovni
jakkoliv
dlouho
já
mám
na
mysli
křesťanské
světce
kteří
například
umírali
celý
život
udrželi
se
na
té
úrovni
vnitřního
úměra
a
nikdy
neumřeli
a
pořád
do
nositelé
stigmat
a
já
nevím
že
si
ho
všeho
do
smrti
nejdelší
a
oč
protože
lpěli
na
tom
prostředku
kterým
se
dostali
do
tohoto
stupně
a
nechopili
se
prostředku
kterým
se
z
tohoto
stupně
mohou
dostat
dál
ale
byli
dispozici
jenomže
to
potu
třebas
cíli
nebo
tak
nějak
se
o
nechápali
protože
se
říká
to
další
považovat
třebas
za
nic
za
popírání
všemohoucnosti
boží.
Za
zahálku
a
co
měla
svatá
terezie
za
práci
třebas
s
inkvizicí
aby
je
přesvědčila
že
při
svých
uvnitřněních
nezahálí
voni
viděli
jak
sedí
nedělá
né
pyskama
nemele
čili
se
nemodlí
neklečí
ani
toho
domě
jenom
sedí
aby
necítila
svoje
tělo
a
je
v
tak
povznešeném
stavu
že
by
to
bylo
záviděníhodné
načež
byla
obviněna
inkvizicí
z
toho
že
je
to
kvietismus
a
to
byla
už
dávno
křesťanská
hypotéza
že
to
je
něco
nesprávného
ale
on
to
žádný
kvietismus
a
la
molinos
nebyl.
A
ještěže
ji
zachránila
jedině
ta
okolnost
naživu
že
měla
mladšího
bratra
duchovního
platila
na
z
kříže
a
ten
uprosil
i
krizi
krizi
ci
aby
týrání
který
chtěli
provádět
na
svaté
terezie
on
říkal
mé
matce
duchovní
aby
prováděli
na
něm
a
voni
ho
týrali
dvakrát
za
za
tu
terezii
že
až
ho
ubili
a
ona
to
přežila.
Tak
to
asi
všecko
brno
třináctého
nor
devatenáct
set
osmdesát
dva
tedy
máme
si
myslet
pořád
v
kategoriích
sluneční
soustavy
a
to
znamená
kategorií
jemně
mé
části
klece
kterou
je
časoprostor
to
je
veliká
chyba
místo
klece
vyjít
už
v
okamžiku
smrti
se
některým
lidem
vy
jste
si
nevynechal
pro
mě
tam
taky
není
to
co
teďka
řeknu
protože
on
se
stýkal
s
budí
tedy
to
zkušenostmi
jestli
se
to
nepřišel
do
všechno
tak
já
si
to
bude
také
buchty
tak
mi
to
to
se
pomněte
že
to
tam
je
já
myslím
že
tam
ne
ale
tam
by
měla
být
tato
zkušenost
že
když
mě
kdo
umírá
nebo
má
dojem
že
má
umřít
si
je
se
k
jemu
smrti
tak
se
stane
vyhovujete
něco
čoby
co
bychom
mohli
nazvat.
Sbalení
času
prostoru
ono
se
to
všechno
sbalí
dohromady
já
to
řeknu
konkrétněji
člověk
má
dojem
že
tomu
ho
život
definuje
před
ním
ve
zkratce
přestože
zdánlivě
pomalu
ale
celý
beze
zbytků
ne
a
proběhne
okamžiku
a
v
té
chvíli
je
celý
člověk
mrtev
bych
tak
řekl
nebo
by
se
z
toho
doplněk
nám
o
tom
dává
správně
a
to
zažil
takový
průběh
toho
života.
Ještě
chápete
a
my
a
může
a
to
musím
takhle
bohužel
uvést
je
mi
líto
já
to
musím
takhle
uvádět
čili
tadyhle
tento
moment
v
okamžiku
smrti
to
je
vyjití
z
celého
časoprostoru
ovšem
člověk
pokud
si
přinese
zkušenost
například
druhou
oživí
nebo
tak
nazpátek
do
tohoto
života
tak
se
nedostal
až
k
momentu
kdy
se
ten
čas
a
prostor
dokonale
sbalil
on
se
stane
hmotu
když
se
začal
balit
když
se
proměnila
třebas
boha
perioda
sedmdesáti
let
na
nějaké
kořínky
ne
a
on
si
to
v
těch
vteřinách
ten
celý
život
znovu
prošel.
Víte
kterou
nic
jiného
než
sbalování
času
ten
čas
se
sbaluje
ale
on
se
k
té
zkušenosti
nedostal
až
na
konec
že
se
to
úplně
sbalí
musíte
si
uvědomovat
že
tady
máte
před
sebou
čekal
který
který
už
se
to
všechno
sbalilo
ano
takže
ví
co
co
je
potom
dál
jakmile
se
to
sbalí
tak
vesmír
přestane
mít
hranice
to
nemělo
soustava
sluneční
nebo
galaxie
nebo
já
co
všechno
ale
hranice
časoprostoru
přestanou
existovat
všechno
se
to
zbaví
on
se
do
si
ocitne
za
těmi
hranicemi
času
a
prostoru
čili
jestliže
byl
by
do
u
boha
to
jsem
to
třeba
právě
předeslat
tohleto.
Tak
byl
za
celým
vesmírem
nebyl
to
nebylo
nikde
někde
ve
vesmíru
to
bylo
za
celou
tou
klecí
to
by
bylo
v
této
soustavě
sluneční
někde
na
marsu
nebo
já
nevím
kde
by
to
mohlo
být
ne
nikde
to
byste
nenašli
v
celém
časoprostoru
ten
našli
místo
kde
byl
člověku
boha
vemte
si
uvědomte
si
taky
jednu
věc
když
nám
to
líčí
třebas
ve
starém
zákoně
v
genezi
jak
to
bylo
na
začátku
ten
bůh
vduch
vdechl
tu
duši
do
toho
těla
a
tak
dále
a
tak
si
uvědomte
jednu
věc
tady
někdo
z
pozice
člověka
který
žil
přibližně
tisíc
pět
set
let
před
kristem
líčí
události
které
se
staly
několik
milionů
let
předtím.
A
tak
to
líčí
opravdu
způsobem
člověka
který
je
tomu
velice
vzdálen
který
si
o
tom
zachoval
nějaký
obraz
myšlenkový
a
to
je
toho
to
oblast
opsal
ještě
odněkud
modlitbu
sou
sumerů
a
babyloňanů
a
odjinud
ale
to
to
na
tom
nezáleží
eto
je
že
ten
odstup
časový
mezitím
způsobil
to
mockrát
popisovalo
mockrát
přepisovalo
mockrát
přendavalo
do
jiných
a
jiných
obrazů
jak
to
ten
věk
a
ta
mysl
lidská
stačila
vnímat.
Jak
je
ten
pokrok
tehdy
vypadal
čili
my
musíme
si
uvědomit
že
když
se
tohleto
tam
říká
že
se
musíme
na
to
jít
z
celém
tak
zkušeností
za
časem
a
za
prostorem
a
ta
vypadá
tak
že
totiž
dříve
cokoliv
bylo
člověk
jest
u
boha
ne
byl
jest
u
boha
on
tě
teď
jest
tam
také
jenomže
si
toho
není
vědom
rozumíte
se
to
zase
být
vědom
tak
tomu
se
říká
spása
ale
zase
tam
potom
jenom
je
a
ne
bude
a
nebyl
čili
den
on
v
domě
otcově.
Byl
ale
on
tam
je
tou
například
když
si
vzpomene
tou
vzpomínkou
toho
marnotratného
syna
tak
ta
vzpomínka
je
to
minimum
jakým
on
ještě
je
v
tom
otcově
domě
kdyby
tam
totiž
nebyl
tak
si
nevzpomene
ano
čili
jiným
slovy
a
z
jiný
strany
řečeno
kdo
si
to
vzpomíná
u
toho
marta
kterého
si
na
otcovský
dům
člověk
který
se
stává
něčím
tělem
ten
si
na
to
nemůže
vzpomenout
protože
to
tělo
tam
nebylo.
Ale
kdo
si
vzpomínáte
na
nesmrtelná
část
najednou
za
nějakých
okolností
které
jsou
tam
dost
přesně
vylíčeny
ta
nesmrtelná
část
a
její
vypovídací
schopnost
dostala
navrch
a
proč
po
tady
zle
protože
s
vepři
že
je
byl
spokojen
a
tohoto
života
se
vzdal
toho
života
jíst
s
vepři
se
vzdal
není
bohužel
všichni
ne
vepři
ale
nevzdáváme
se
toho
se
to
třebas
udiví
že
jo
že
je
to
vepřový
nebo
tak
nějak
ale
prosím
vás
jemu
se
to
znechutilo
a
proto
ten
život
vzdával
a
proto
měla
nesmrtelná
duše
právo
vůbec
promluvit
pán
bůh
v
na
se
chová
velice
solidně
a
nestav
když
mu
nedáváme
právo
k
tomu
aby
promluvil
aby
se
ozval
tak
se
neozve
to
je
ta
bída
myslím
si
že
že
je
to
nějaká
vtíravá
bytost
jenomže
vono
to.
Nemá
řek
bych
žádnou
v
našem
smyslu
měřitelnost
to
říká
frekvenci
měřitelnost
a
protože
to
neměřitelné
tak
všude
kde
něco
měříme
vážíme
usuzujeme
tam
nemá
místo
bůh
tam
se
nemůže
projevit
a
tak
jsem
chtěl
říci
že
u
toho
boha
se
připravoval
sestup
sem
do
tohoto
světa
dávno
než
existovala
tato
planeta
vůbec.
A
že
ta
doba
toho
ráje
nebo
pobyt
v
ráji
což
už
něco
začínalo
to
už
bylo
začínání
něčeho
anebo
končení
něčeho
to
už
byla
věc
stvořená
a
toto
stvoření
zaručeně
není
mezi
čtyrma
řekami
jak
se
tam
mluví
v
tom
to
je
symbol
čtvernosti
pomíjejícné
pomíjejíce
pomíjející
čtyrka
nepomíjející
tolika
v
člověku
a
no
tak
ty
čtyry
řeky
jsou
symbolem
pomíjející
čtvernosti
obsažené
v
člověku
to
jsou
vnitřní
záležitosti
to
je
popis
stavu
o
jak
to
v
tom
ráji
vlastně
bylo
že
tam
byly
zúčastněny
ty
čtyry
všechny
složky
jo
harmonickým
způsobem
a
proton
člověk
neumíral
a
tak
dále.
Takže
až
bude
se
spaluje
poté
bohu
to
tak
se
toho
tak
lidská
duše
sestoupila
sem
do
lidskému
těla
tuto
boha
ze
bosko
sti
do
které
se
ti
které
proces
konkrétní
ustavičný
je
začínali
nekončící
zatím.
Je
to
řečeno
a
protože
to
poznání
proces
tak
jsou
ještě
bytosti
připravené
ke
vtělení
které
dosud
nevodešly
od
otce
to
je
to
jaká
záloha
živých
bytostí
já
to
řeknu
dějově
a
to
potom
možná
řeknu
trošičku
líp
za
svou
je
si
budete
si
přát
a
tahleta
část
těch
bytostí
která
dosud
neodešla
od
toho
otce
tak
nemá
za
sebou
tu
protřelost
světem
nebo
časoprostorem
a
dokonce
se
jim
nechce
se
rozumíte
on
tam
dobře.
A
protože
to
to
dobře
a
protože
jsou
ve
stavu
jestli
zahraje
nedá
kde
se
musí
pracovat
daleko
dokonaleji
a
beze
zbytku
tam
budu
si
začal
spát
takže
pracujete
ve
to
ale
může
mu
a
ti
to
rukama
na
tom
to
je
práce
lžičky
jako
to
budu
prosím
nedohodneme
nic
představu
jaká
je
to
práce
jako
vystopovali
ale
je
to
je
to
soustavu
na
ta
bez
mezer
ne
takový
propíjení
co
co
ho
sta
jako
tam
to
mělo
takový
sil
nýbrž
to
je
opravdová
práce
pro
veškerým
vo
a
on
se
těmto
bytostem
odtamtud
nese.
A
pochopitelně
když
se
někdo
vrátí
nazpátek
do
toho
stavu
ve
kterém
voni
ještě
ze
které
se
ty
nedostali
teče
voni
se
nedostaly
ani
do
toho
stavu
do
toho
se
teď
dostal
ten
vrácený
tak
ho
vidí
je
si
tomu
rozdíl
jevit
tím
že
tam
zůstaly
a
ne
ti
že
prošly
časoprostorem
to
rozli
tak
velký
že
by
se
to
dalo
symbolicky
boha
vy
že
to
musí
jedno
za
dožrat
ne
kdo
je
tam
do
tam
dané
protože
on
se
vytřela
pohrou
dopustil
světem
tohleto
třem
i
neprochlastal
nepromarnil
a
přitom
je
vona
tu
čest
toho
kdo
se
vrátil
viďte.
A
protože
to
je
další
vývojová
fáze
kterou
on
ještě
neprošel
jisto
je
že
na
tom
jiném
světě
u
pána
boha
je
tomu
bohužel
tak
že
se
nikdy
nikdo
nemůže
usadit
na
nějakém
rohu
a
říci
dost
tady
jsem
zůstal
a
to
je
všechno
nýbrž
musí
pořád
se
přibližovat
k
té
věčnosti
dokonaleji
protože
ta
věčnost
to
by
obsahuje
nekonečný
pramen
moudrosti
lásky
existence
jemnou
to
taky
do
nekonečna
se
přibližovat
že
z
toho
co
konečného
člověk
na
sebe
vzal
a
z
čeho
se
taky
svlíká
postupně
jelikož
tomu
takhle
je
tak
se
tam
dotáhli
na
té
deseti
brž
se
člověk
už
tím
se
ustavičně
přibližuje
k
tomu
bohu
také
musí
ustavičně
snažit
něco
dělat.
Totiž
vy
dobře
víte
už
z
té
zkušenosti
kterou
máte
že
chceli
se
člověk
přiblížit
k
bohu
tím
že
třebas
sedne
do
skvělé
pozice
koncentrační
a
má
skvělé
cvičení
které
vyzkoušeno
na
to
tomu
věří
že
to
nemá
ani
zdaleka
takový
účinek
jako
když
se
necítí
už
oddělenou
bytostí
od
svého
okolí
a
v
tom
stavu
bez
tohoto
pocitu
odděleno
dost
dělá
to
co
předtím.
Pak
se
to
daří
daleko
lépe
a
účinek
přiblížení
se
k
bohu
je
daleko
mocnější
to
je
způsobilo
tím
že
když
ti
ze
základní
věc
pocit
oddělenosti
byl
zrušen
nebo
částečně
zrušen
a
to
je
už
náběh
na
vědomě
žitý
věčný
život
kdo
má
pocit
oddělenosti
nežije
fakticky
věcem
životem
i
když
si
myslí
že
je
spasen
byste
totapuri
který
radil
nerada
krišnovi
on
měl
pocit
že
on
je
tomu
daleko
než
lama
krišna
a
tak
dále
čtyři
to
děláno
bytostí
a
to
způsobilo
že
vlastně
se
klamal.
No
tak
já
je
že
je
to
vysvětlil
ale
dovíte
si
uvědomit
že
člověk
není
od
ote
ze
svým
duchovním
vývojem
že
tedy
se
dostal
do
situace
tím
že
se
sem
vtělil
která
ho
předurčuje
k
ustavičnému
vývoji
bez
trojice.
A
jestliže
si
někdo
třebas
řekne
já
jsem
svatý
já
už
nepotřebuju
se
zabývat
třebas
lidmi
nebo
nebyl
vůbec
svou
platnosti
nebo
nebo
přinesu
do
tak
se
v
každém
případě
m
protože
špatně
hodnotí
situaci
jestliže
nemá
dojem
že
tam
něco
někde
končí
tak
přehlédl
to
tam
teprve
začíná
a
to
je
špatné
které
nesetlelo
byste
je
se
dojet
představit
je
myslím
zbytečné
být
o
tom
jsem
protože
člověk
by
si
měl
u
otce
do
ne
schopen
nebo
dokonce
se
vynořit.
On
totiž
člověk
schopen
se
vodil
že
jenom
ze
své
tělesnosti
tak
já
mu
mluvil
říci
je
bodě
že
celý
vývoj
kterou
jsme
tady
svědky
na
tomto
světě
povíván
rozích
tu
této
dáte
nebo
oponovat
že
s
věrnost
a
dbání
tedy
o
tu
tělesnost
ze
všech
stránek
i
dyž
třebas
přitom
se
stavíme
u
duševního
to
je
to
má
se
lítosti
že
ano
vlastnictví
a
tak
dále
tak
je
to
vysezené
toho
k
této
hlubiny
je
možno
se
dostat
nahoru
jenom
tím
způsobem
že
ten
člověk
je
v
nebezpečí
života.
Je
tím
to
melu
vším
způsobem
se
šlo
na
mě
já
jsem
ten
primitiv
který
tady
vidíte
a
který
se
právě
tyto
způsobem
šplhal
nahoru
že
když
mu
pán
od
od
toho
začátku
toho
života
kdy
si
ani
ještě
dovedou
a
že
je
člověk
ne
a
to
to
to
stavíte
opakovalo
na
vyšší
úrovni
ale
pořád
to
bylo
totéž
že
mu
brali
jeho
tělesnost
ano
než
se
musel
víte
neztotožňoval
přeci
pořád
ještě
brali
tak
to
je
ta
velká
ze
které
je
člověk
tady
schopen
nejhlubší
hloubka
které
schopen
tady
jít
když
se
ztotožňuje
s
tělem
nebo
vše
těle
záleží
jako
mě
se
na
to
oceanu
nedostane
záležet
stejné
jako
by
se
byl
svým
těl
to
to
dělal
jiný
hloubka
je
duševní
hloubka.
Tomu
odtamtud
si
člověka
může
bůh
pozvat
jenom
tehdy
když
ten
člověk
po
té
duše
stránce
propadne
to
znamená
neobstojí
sám
před
sebou
ani
před
bohem
by
to
vidíte
na
příkladech
apoštolů
páně
svatý
petr
když
zapřel
ježíše
neobstál
sám
před
sebou
hořce
plakal
a
odešel
z
místa
to
nechtěl
o
sobě
vědět
věděl
jako
je
padouch
to
byla
hloubka
duševní
tísně.
Která
ho
prvně
a
nakonec
k
tomu
duchu
svatému
toho
jako
ty
ostatní
kteří
ho
nezapřeli
jenomže
tahleta
hloubka
je
jiný
pouhou
než
zet
ještě
dále
možno
jít
třeba
nejvyšší
hloubka
nejlepší
je
na
toho
člověk
který
mu
že
dostanou
je
hloubka
přináležitosti
já
o
to
musím
vysvětlit
člověk
tady
na
tomto
světě
náleží
napřed
tělu
potom
své
duši
ne
se
dostane
dál
nějaký
ten
špriclíček
a
potom
přináleží
bohu
jestliže
přináleží
bohu
a
je
mu
tao
přímá
že
to
prana.
Tak
to
je
ta
nevší
hloubka
tedy
ze
které
se
dá
vít
na
ho
já
jsem
četl
od
bubera
martina
extatische
konzeptionen
zpovědi
extatické
te
skvělé
dílo
kde
von
vykládá
jak
lidé
prožívali
vybrat
a
také
poextatické
stavy
a
některé
z
nich
byly
stavem
velice
zoufalého
člověka
protože
to
co
tam
zažili.
Tu
přináležitost
bohu
že
jemu
patřili
že
už
u
něho
byli
že
má
nenosí
a
teď
z
toho
museli
vypadnout
ze
sou
to
té
pustili
tohoto
života
to
my
za
pustinu
to
vede
toto
mu
netočilo
vyššího
tak
teprve
se
si
to
byli
spát
dobru
než
aby
zůstali
naživu
také
dejme
tomu
ve
starém
věku
všichni
stoikové
jakmile
zažili
extazi
tak
okamžitě
tomu
stav
sebevraždu
jeden
za
druhým
domů
ostatní
ano
protože
nemohli
pochopit
proč
by
tady
měli
být
když
už
už
pudu
předtím
ne
věčnosti
to
řešení
pro
že
správné
to
prostě
je
tady
něco
všechno
dokáže
hloupého
extatik.
Oni
se
má
pořád
svým
způsobem
rád
a
rád
se
má
způsobem
pro
nás
nejste
nemyslitelným
protože
my
se
neměl
rádi
pro
svou
krutou
tělesnost
a
to
se
dívá
spatra
vy
se
máme
rádi
pro
své
duševní
vlastnosti
že
jsme
takoví
nebo
takoví
že
ano
já
bych
toto
do
dokázal
do
pro
dotázal
a
tak
dále
takhle
se
hodnotíme
proto
semeni
nebo
se
dostal
nebo
se
máme
rádi
také
protože
patříme
bohu
že
se
ho
třebas
zažili
že
jsme
zažili
ona
lítosti
a
jak
mu
říkám
přinese
to
stali
svou
na
ni
po
někým
takým
například
věci
bytosti
té
největší
ho
to
tam
že
člověk
je
sahnout
jestliže
je
z
vytržen
a
musí
se
jí
tedy
vzdát
protože
už
mu
dále
nekyne
tak
to
je
moment
při
kterém
by
si
nezoufá
e
spáchá
sebrala
tak
dále
může
být
vynešen
opravdu
trvale
nahoru
ano
že
musí
to
snášet
s
klidem
to
je
velice
obtížné.
Proto
je
extaze
s
tou
problematická
záležitost
vůbec
a
musí
zase
s
klidem
se
snažit
to
těžko
té
špatně
nějak
zono
na
se
splyne
musí
očekávat
nový
příchod
páně
bych
tak
řekl
ne
až
se
to
se
okolnosti
je
tomu
rozumí
líp
ten
pán
přichází
že
si
nedovede
pomoci
a
vlastní
vůli
už
by
to
ani
nedosáhl
to
jsou
lite
zažili
extazi
a
to
bylo
už
žili
protože
podle
toto
šli
za
síle
to
bude
na
to
vlastní
mi
ještě
na
to
toto
šlo
ale
když
se
ne
k
tomu
rozhlasu
vůle
taky
nedosáhnete
dosáhne
takovou
tady
do
by
se
stýkal
v
době
bohem
to
jsou
to
zisk
lidských
možností
já
si
něco
jenom
do
vaší
horka
mluvit
prominete.
To
stačí
to
člověk
jest
nebo
cítí
se
být
něčím
pomocí
rozumu
a
pomocí
smyslů
citů
a
tak
dále
to
citový
tím
čím
do
dohoří
těchto
filtrů
těchto
filtrů
vědomí
božího
budete
si
poslední
laskavě
že
když
se
máte.
Že
se
to
nedíváte
vy
nýbrž
boží
moc
vás
je
aby
jste
se
dívali
já
se
si
přijat
tam
se
mu
to
mě
je
to
moc
boží
která
způsobuje
je
tady
tok
boží
si
našich
smyslů
přetavený
naším
trestné
že
my
se
máme
že
jim
to
je
toho
toho
a
tak
dále
že
minimum
smysly
že
ho
rozumujeme
a
tak
dále
uvědomit
citově
se
angažujeme
čím
je
tomu
takhle
a
tak
se
musíme
říct
že
jsme
se
cítíme
pravé
tím
co
je
pane
uvedou
filtrů
přetlumočí
ne
propustí
přefiltruje
to
ne
neříkám
soto
čím
fakticky
jsme
nýbrž
na
říká
jenom
něco
málo
o
tom
čím
se
o
dotáhne
cítí
ve
být.
A
to
je
veliký
rozdíl
tak
musíme
rozlišovat
pocit
bytí
a
bytí
samo
bytí
bez
pocitu
je
také
bytím
pocit
je
určité
chvění
rozumíte
mysli
citové
a
tak
dále
smyslů
frekvence
záření
to
všechno
jsou
té
obsahem
i
obsahem
pocitu
ale
bytí
za
těmito
pocity
není
vázáno
na
žádný
filtr.
Nás
žádnou
žádné
omezení
tělesností
nebo
čímkoliv
jiným
a
jest
možné
teprve
tehdy
takový
ten
takové
to
bytí
je
možné
teprve
tehdy
když
člověk
dokonale
do
osobního
vrcholu
možného
využil
vzestup
pomocí
pocitu
pomocí
pocitového
bytí
pocitové
bytí
musí
býti
využito
abyste
mohli
se
ocitnout
v
bytí
za
pocitem
ano.
Toto
bytí
za
pocitem
je
přebývání
v
otcově
příbytku
no
tak
jsem
v
tom
do
přál
napsal
tohleto
lidé
v
tom
životě
se
snaží
všem
jak
vycházet
se
svým
okolím
ale
může
tý
ti
věčná
příležitost
v
tom
člověk
musí
je
ces
na
to
že
nechám
za
svou
partnerem.
A
toto
přinucení
když
se
dělá
jako
požehnání
se
provádí
jako
požehnání
které
člověka
potkalo
když
to
nemá
dobrovolnou
ulici
s
druhým
přináší
takzvané
narovnání
cesty
daleko
dokonalejší
narovnání
cesty
než
jaké
přináší
modlitba
nebo
jakákoliv
jiná
hodnota.
Protože
právě
musí
probíhat
pořád
podivte
se
můžeme
sednout
a
můžeme
zase
od
ní
odsednout
ale
od
manželství
se
nedá
odsednout
to
příklad
jsou
děti
to
všechno
je
takové
společenství
trvalého
charakteru
které
člověk
musí
brát
nikoliv
tak
jako
tady
je
manželka
je
jsou
děti
nýbrž
to
je
můj
úkol
tomu
úkol
přistupovat
k
tomu
jako
ke
svému
úkolu
řešit
ho
jako
úkol
a
pokud
vzrostla
člověk
dál
na
tom
úkolu
boha
ovšem
upozorňuju
na
jednu
věc
že
by
se
mu
ho
stát
kdybyste
toto
předčasně
dělal
někdo
že
by
ten
partner
to
vyčíhl
a
sám
ty
toho
těžit
že
ano.
Ježíš
kristus
radí
brát
od
boha
život
jako
úkol
od
boha
teprve
tehdy
až
se
narodí
ježíš
v
betlémě
tak
mně
ty
bezpečnou
slova
se
správně
na
celé
správné
že
má
rádce
v
sobě
ne
takže
on
byl
oddán
svému
okolí
teprve
tehdy
když
už
byl
narozen
betlémě
před
noze
v
betlémě
nebyl
oddán
svému
okolí
a
neradil
nikomu
aby
se
slepě
okolí
oddával
těm
kdo
šli
předtím
před
ním
to
byly
strohé
zákon
tak
dále
to
nebudu
tady
vykázat
takové
dlouze
samosebou
tam
to
bylo
jenom
na
jedné
stránce
říkal
jsem
já
nevím
vysvětlím
trošičku
tu
napřímenost
cesty
například
z
té
cesty
manželky
spočívá
v
tom
jenom
toto
jsem
tam
napsal
že
člověk
nepatří
jenom
sobě
nýbrž
patří
stejnou
roku
dělá
dobře
i
tomu
dojem
čili
vychází
sám
ze
sebe
a
protože
vychází
sám
ze
sebe
je
už
na
cestě
do
věčného
života
neboť
nemožno
do
věčného
života
vstoupit
jinak
než
cestou
od
sebe
tam.
A
ne
od
sebe
přes
tamto
zase
k
sobě
to
je
nesprávné
na
to
dělá
většina
mystiků
že
dělá
duchovní
cvičení
jenom
pro
sebe
a
zase
se
vrací
k
sobě
a
tak
dále
to
je
budu
původní
možná
ta
vnější
fáze
dobrá
ale
nevede
až
nakonec
musí
nakonec
to
udělat
tak
že
od
sebe
bude
odcházet
k
bohu
a
ten
člověk
který
žije
manželským
životem
dycky
řekl
spravedlivě
to
znamená
snaží
se
svému
partnerovi
v
tom
co
je
správné
víc
víc
a
prože
je
co
je
správné
a
obětovat
se
pro
něho
ten
fakticky
není
už
tolik
svůj
už
nestojí
před
ním
nebo
ve
ním
a
bohem
ta
není
překážka
vlastním
sama
sebe.
Nemá
že
žije
překážka
další
vlastně
pro
dobrého
ale
už
je
to
přeci
jenom
někdo
druhý
a
to
už
není
tak
možná
tak
přiléhavé
na
tělo
jako
když
vlastní
člověk
jenom
sebe
tam
je
žádného
východiska
od
sebe
tak
jsem
mu
říkal
té
dívce
takže
tady
když
člověk
např
ve
své
napřimovat
svou
cestu
tím
že
se
naučí
odcházet
od
sebe
ne
když
mě
od
sebe
do
druhého
tak
je
na
dobré
cestě
k
tomu
aby
vůbec
od
sebe
odstoupil
a
pokud
to
dělá
nezainteresovaně
ocitne
se
bezpečně
naučí
boží
musí
začít
konkrétně
pro.
Ne
výše
ušité
vodě
to
když
ztrácí
vědomí
o
sobě
proto
odložena
té
branže
když
neumí
usmyslí
ti
tonou
podruhý
a
nic
jiného
to
tam
blízko
bohu
že
ježíš
kristus
mně
oponuje
vůli
jaké
to
ukazovat
stanicí
nepřítele
dokonce
nepřítele
copak
je
to
je
přítel
ne
toho
se
vůbec
nesedí
že
ten
myslí
že
tady
ošetřuje
nepřítele
nechat
tomu
co
se
pomůže
aby
mohl
být
poštvali
i
nadále
to
si
ho
to
úrov
že
tak
je
to
zvěčnit
dětí
že
mělo
třebas
nebo
právo
žádat
o
něm
těmi
za
to
co
jste
do
nich
vložila.
Protože
jste
tomu
měl
měl
žit
neosobně
pro
věc
protože
to
dítě
které
samo
nemůže
žít
a
potřebuje
vaší
péči
ne
to
topodle
také
působit
na
katolického
když
má
člověk
právo
na
své
nešlo
jenom
sebe
neče
vracíme
v
sobě
sebe
vlastně
a
já
bych
řekl
to
právo
působit
na
partnera
vzniklo
tem
když
svůj
život
spojuje
s
jeho
životem
jestliže
opravdu
šlo
o
spojení
dohoda
si
ho
sem
partnera
tak
tím
muka
četná
práva
soudem
rodin.
A
jestliže
byl
na
té
lodi
dva
jednali
tak
tak
to
nebyla
ta
dobře
to
lodi
a
musí
se
dovolit
o
způsobu
soužití
a
ten
způsob
soužití
spočívá
především
v
tom
že
jeden
sleví
z
toho
svého
na
rukou
svůj
ale
prostě
budu
mého
to
je
řítí
ta
dosti
toto
když
mně
uděláš
ty
tohleto
já
udělám
tobě
tamto
takhle
by
neměl
vůli
spolu
manželé
mu
o
věc.
Nýbrž
proto
že
je
to
životnost
aby
táhli
za
jeden
provaz
kde
jenom
to
je
možné
a
protože
jsou
některé
oblasti
kde
to
vůbec
možné
není
tak
především
by
bylo
třeba
rozumět
kde
to
možné
je
a
tam
toho
partnera
nenutit
ale
mu
ho
k
tomu
kde
to
možné
je.
Tak
kde
to
možné
ne
a
o
to
to
vidí
stačí
říct
jenom
kde
to
možné
není
to
nemožné
to
tam
nebo
do
do
do
individuální
přístup
toho
člověka
dejme
tomu
k
bohu
nebo
nemu
člověku
k
situaci
situaci
musí
každý
přistupovat
po
svém
toho
si
být
ponecháno
na
jeho
vůli
aby
po
svém
mohl
se
situace
zhostit
neboť
moravu
jiné
prostředky
než
ten
druhý
a
kdyby
se
nutil
ten
druhý
prostředky
toho
partnera
působit
ne
svými
vlastní
tak
by
otupoval
ostří
svých
prostředků
nemohlo
by
vůbec
zásadně
dobře
zasáhnout
do
věci
on
přeci
může
si
jenom
osobitým
způsobem
dosáhnout
a
třebas
boha
sáhnout
a
tím
udělal
více
dyby
dosahoval
jimi
prostředky
než
které
jsou
mu
vlastní
musí
posílat
se
ho
to
co
bytosti
jedno
tím
co
jde.
Oni
za
se
totiž
tím
co
je
jeho
co
prožije
za
svou
vlastnost
za
svou
schopnost
obecností
tak
on
tím
uplatní
ve
sebe
a
tím
se
vlastně
sebezhošťuje
a
to
je
důležité
aby
tím
sebeuplatněním
je
to
nabýval
na
vědomí
své
důležitosti
ale
také
se
rozdával
správné
sebeuplatnění
je
rozdávání
se
sama
sebe
se
sedím
inea
jestli
že
to
má
tuto
povahu
činnost
partnera
tak
pak
samozřejmě
k
tomuto
jemnou
přistupovat
nesou
toho
plést
totiž
my
jsme
lidé
s
křesťanskými
předsudky
my
si
řekneme
že
se
mohla
položí
na
to
dobré
co
nás.
Ale
to
už
tak
jsem
do
varovat
to
říká
svatý
pavel
ale
pro
to
tak
doslova
ne
to
ne
tak
protože
jak
říká
to
stalo
tam
cituju
francouzsky
to
místě
jestli
se
říká
zabíjet
je
chybné
je
špatné
tak
je
to
pro
dopoledne
do
a
zlo
a
zabíjet
špatné
kdyby
v
přírodě
se
nezabíjelo
tak
na
ni
přírody
stav
se
musí
to
by
to
všechno
zbujelo
to
by
to
přerostlo
všem
přes
hlavu
že
si
se
řekne
je
dobré
se
ženiti.
Tak
to
platí
jenom
částečně
relativně
když
se
řekne
je
dobré
se
neženiti
kdyby
jako
toto
dělat
absolutně
tak
vy
vy
lidský
rod
a
tak
dále
to
tam
prostě
ukazuje
že
pojetí
dobra
a
zla
je
relativní
tam
se
svou
poučkou
končí
já
bych
šel
kousek
dál
do
toho
pascala
jestliže
o
nějaké
špatné
vlastnosti
třebas
mě
dával
to
něčím
unést
kam
bych
se
neměl
nechat
unést.
Tak
je
třeba
abych
to
konstatoval
abych
to
o
sobě
dokázal
konto
a
teď
jsem
se
dal
unést
co
vidí
se
to
konstatovat
nebo
si
dát
poradit
pater
protože
tento
poznám
a
říct
mu
prosím
tě
jakmile
zase
já
vyletím
a
někam
budu
mířit
kam
nemám
tak
by
tak
dobrá
a
řekni
mně
teď
si
uletěl
jo
proč
ne
jako
výtku
nýbrž
jako
připomínku
že
toho
mimo
velice
povídavý
von
vystihl
sem
životě
jak
ze
sebe
vyletět
no
skute
přímo
a
to
je
mu
to
umět
z
kůže
bude
tě
kdyby
se
této
situace
této
emoce
ten
člověk
chytil
a
tu
emoci
okamžitě
obrátil
na
boha
tak
by
se
podobal
tomu
latu
latemu
který
se
hádal
s
manželkou
a
kterému
poradil
na
na
aby
se
narodili
a
von
tím
způsobem
zvítězil
že
by
mě
sobě
neměli
to
by
vlastnosti
že
se
doved
do
za
za
manželkou
že
ano
nic
ji
ho
neviděla
a
to
je
pusu
tomu
způsobuje
se
spoje
bohem
vědomě
ano.
Tak
já
v
tom
říkat
že
u
těch
že
by
si
měli
ověřit
že
by
neví
děti
za
této
změně
připomene
nebude
světit
bohu
potom
to
to
obrátit
na
boha
to
je
daně
ještě
veme
náš
co
ti
ještě
zbyde
síla
a
když
když
zbyde
tomu
partnerovi
vy
ste
si
neživot
někdo
bylo
slušné
tak
to
toto
si
to
málo
odešel
do
boha
rozumíš
kdyby
člověk
z
toho
pomocí
odešel
do
boha
tak
by
opravdu
se
stal
extatikem
tak
by
tam
se
tam
snu
do
té
velice
prostá
záležitost
říká
ke
stvoření
vlastně
vtělení
je
třeba
tří
věcí
než
že
nám
a
to
něco
co
se
cestě
li.
A
o
tom
početí
o
to
si
toto
ale
o
tom
něčem
co
se
chce
vtělit
sme
dosud
málo
modli
lidově
podle
klasické
teorie
indické
lidově
ovšem
jenom
podle
té
se
člověk
vtěluje
z
jednoho
života
do
zlého
ne
ale
to
platí
o
indii
snad
beze
zbytku
pokud
ti
viděl
tam
svou
vírou
v
převtělování
na
to
působí
říkám
působí
na
toto
převtělování
vírou
v
převtělování.
Kdyby
touto
věrou
v
převtělování
na
to
nepůsobili
tak
by
ani
tam
to
nepůsobila
ale
do
mají
jedinečnou
schopnost
která
už
má
do
stavu
tady
víc
než
dva
tisíce
let
že
se
naučili
vtělovat
kdežto
u
nás
sme
se
převtělovat
nenaučili
my
se
nemůže
neumíme
převtělit
já
bych
těžko
o
vás
o
někom
mohl
říct
že
jste
převtěleným
tím
a
tím
nemohl
potom
o
tom
žádné
zprávy
nevím
takového
nemohu
ani
o
sobě
říct
prože
to
přečesávám
indickou
kterou
a
říkám
to
jinde.
Že
jsem
převtěleným
tím
a
tím
je
prosim
vás
tohleto
berte
s
rezervou
protože
co
je
to
to
něco
co
se
chceteli
tím
je
tím
není
vysvětleno
nýbrž
jenom
je
to
se
to
obchází
já
toto
ty
vysvětlím
v
okamžiku
smrti
když
umíráte
přirozenou
smrtí
nenásilnou
tak
se
sbalí
jak
jsem
dal
skálu
říkal
čas
a
prostor
na
okamžik
to
znamená
vy
ten
život
svůj
který
jste
tady
prožili
najednou
vybalujete
v
celé
té
těžkopádnosti.
Při
které
von
tady
třebas
probíhal
desítky
let
a
zmocňujete
se
ho
ve
své
mysli
v
určitém
okamžiku
to
je
vlastně
sbalení
toho
času
do
malinkého
ranečku
nepatrného
ranečku
já
tomu
budu
říkat
ranec
radši
do
rance
který
už
není
v
času
a
v
prostoru
pokud
se
úplně
zdají
když
někdo
vo
to
a
nebo
je
ještě
otom
nějak
dává
nějaké
vědomosti
ještě
není
úplně
zdali
čas
a
prostor
které
teprve
zkrácený
nebo
zrakový
na
minimum
ale
když
to
jde
ještě
dál
tak
se
celý
ten
život
promění
v
jeden
jediný
okamžikový
dojem.
A
ten
dojem
nemá
už
časoprostorovou
povahu
nýbrž
má
povahu
bezčasovou
bezprostorovou
a
proto
se
voni
se
k
bohu
proto
může
být
u
boha
proto
si
ho
může
na
sebe
vzít
nesmrtelná
duše
která
a
nebylo
to
překážet
jenom
částečně
že
to
je
totiž
nabaleno
něco
z
tohoto
světa
tak
to
je
ten
dojem
o
životě
vono
ty
ty
si
že
v
okamžiku
smrti
když
člověk
normálně
umírá
si
dělá
dojem
o
tomto
životě
který
se
tou
chvílí
přestěhovává
do
věčného
života.
A
tam
řeknu
to
lidově
čeká
na
vtělení
ale
této
něco
co
se
chtěli
protože
to
bylo
to
byla
výpověď
o
tom
co
tady
dělal
co
tady
se
chtěl
žít
jak
chtěl
tady
žít
je
to
obsah
i
to
chtějí
ale
vedle
tohoto
dojmu
zůstává
paměť
zůstává
paměť
zkušenosti
z
tohoto
světa
pamatujte
si
že
paměť
nikdy
se
nedá
vtěsnat
do
neprostorové
záležitosti
bezčasové
paměť
má
vždycky
povahu
časoprostorovou
čili
ta
nemůže
a
nemá
přístup
k
bohu
ten
dojem
o
životě
to
není
paměť
prosím
a
to
něco
jiného.
To
je
všechno
dohromady
sbalené
do
bezčasového
bez
prostoru
klubíčka
bych
tak
řekl
paměť
o
tomto
světě
je
něčím
zcela
dní
a
s
touto
pamětí
člověk
odchází
na
tak
zálibu
břeh
do
astrálu
ano
to
způsobem
tím
že
má
k
dispozici
zase
tělo
kdyby
neměl
k
dispozici
zase
tělo
té
tou
případě
astrální
tak
nemůže
zachovat
paměť
ale
protože
má
vlastně
obdobné
tělo
jako
je
tohleto
může
býti
paměť
zachována
a
může
se
tam
jít
bytím
životem
a
zase
tam
může
skončit
druhou
smrtí
jak
o
tom
povídali
sta
čili
tady
se
život
rozpojil
na
dvě
části
na
část
dojmů
a
začal
paměti
ano.
A
teď
ty
do
indů
jejich
cesta
bych
tak
řekl
jejich
cesta
nazpátek
do
vtělení
je
řízena
my
o
tom
nemáme
zkušenosti
nechtějte
řídit
dojmy
z
tohoto
života
taky
se
s
tím
dojmem
nesetkáte
možná
třebas
vůbec
tak
aby
se
mohli
převtělit
třebas
kam
byste
si
přáli
na
potřeby
to
myšle
prožívá
že
ne
ale
nebudeme
o
tom
tady
debatovat
a
je
to
vědět
že.
Život
paměti
nebo
život
pamětí
je
život
jiného
druhu
než
ten
kde
se
paměti
neužívá
já
bych
to
řekl
zase
zdvihá
břeh
nemyslete
si
že
tam
bůh
potřebuje
tam
aby
všechno
mohl
řídit
to
měl
hlavu
jako
už.
To
japonci
než
pamě
kterým
všechno
řídí
na
to
stole
toho
pytel
ponese
já
se
pokusím
ho
trošičku
vysvětlit
jestli
to
pude
řídí
činnost
stroje
stroji
dejme
tomu
ano
a
na
čem
je
závislá
ta
činnost
stroje
ne
ne
o
tom
svolení
bylo
to
na
té
energii
která
do
toho
odněkud
plyne
nýbrž
také
na
funkci
přímo
na
koutu
i
toho
stroje
tak
konstrukce
toho
stroje
se
skládá
ze
dvou
částí
stabilní
základny
a
z
pohybové
která
vykonává
nějakou
činnost.
Takže
kdyby
tomu
auto
má
stabilní
část
karosérie
a
proto
máte
ty
písty
a
to
všecko
stav
v
tom
je
a
to
byla
si
těchto
dvou
stabilních
a
rodových
součástí
to
někam
dojede
třeba
ne
a
zrovna
tak
třeba
lépe
to
je
mozart
u
stroje
stabilního
je
ze
země
je
to
máli
na
betonu
šrouby
protože
zasazen
do
toho
betonu
našeho
údech
je
schopen
nahoře
se
pohybovat
tím
soukolím
a
něco
třebas
dělá
běda
je
řím
že
totiž
existence
lidská
má
dvě
části
stabilní
o
které
nemáme
tušení
protože
ta
samo
nic
nedělá.
Nemáme
vědomí
jenom
toho
co
se
děje
ne
toho
co
jsem
neděje
ať
to
přerovná
náboženskou
nebo
to
miskou
podstatu
věci
má
tedy
člověk
v
sobě
oblast
mě
nedění
které
si
není
vědom
a
oblast
dění
kterou
manipuluje
a
je
si
jí
vědom
a
tuto
oblast
dění
prožije
za
jedinou
skutečnost
protože
je
si
jí
vědom.
To
je
na
té
jistý
způsob
myšlení
který
z
té
stránky
zvnějšku
je
správný
ale
nedomýšlí
věci
z
druhé
strany
že
opravdu
v
tom
lidském
stroji
všechno
také
závislé
na
tom
je
nedění
jako
na
tom
hmotném
stroji
a
tohleto
nedění
je
opravdu
s
tím
jak
to
jmenuju
to
znamená
dokud
se
něco
v
člověku
dělí
není
schopen
si
být
vědom
toho
co
se
v
něm
neděje.
To
je
také
ale
něco
je
že
to
není
v
oblasti
dění
je
to
v
oblasti
nedění
a
proto
to
považujeme
za
neskutečné
jak
moje
se
ale
dostanete
do
oblasti
nedění
tak
máte
eticky
tendenci
obdobnou
tomu
o
které
listem
myšlení
že
toto
dění
provedl
neskutečné
za
máju
protože
to
nic
ne
nemění
na
postatě
neměl
nemohlo
světa
ale
to
jenom
takové
říkal
vivekananda
vlnění
na
oceánu
božství
že.
Download XML • Download text
• Waveform view