prevzate-kotouc-82-1
prevzate-kotouc-82-1
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Střetávám
lidské
metru
tomu
velkou
vůli
že
my
se
křižovat
kou
těchto
dvou
neustálé
pohledu
božích
a
že
můžeme
brzo
se
opřít
o
ten
do
toho
onen
pohled
břemeni
se
o
tento
ne
a
mana
tak
se
setkáváme
s
bohem
bez
tvar
břemeni
o
o
pohled
buddhy
necháme
dohasl
života
v
mrtev
se
narodíme
řekne
já
jsem
tady
pána
boha
neviděla
on
tam
v
tom
je
si
ko
myst
kajícím
na
ulici
vidím
pán
mu
jako
to
věděl
ramakrišna
víte
a
bude
uteče
a
obojí
se
vzájemně
doplňuje
a
takhle
rozumíte
všem
aspektů
božím
ať
ho
ať
je
mně
poznávali
na
různých
stranách
světa
všelijak
vám
by
mělo
prosím
vás
promiňte
mi
že
vám
tak
odbývat
mělo
tohleto
stačit
protože
ostatní
jak
jsem
vám
jak
načetl
to
je
skromní
které
je
které
je
dorozumět
to
nemá
smysl.
Ale
tohleto
ještě
smysl
má
to
se
dá
rozumově
zvládnout
já
chci
ještě
zvládnout
víc
pro
rozum
ale
že
se
mi
to
zatím
nedaří
já
bych
mě
této
já
to
nedovedu
vyjádřit
aby
to
rozvi
je
mi
to
nedaří
a
proto
tady
ještě
tvrdá
tom
světě
některé
to
se
mi
podařilo
vysvětlit
myslím
že
smát
aspoň
nějaké
momenty
v
tom
co
já
říkám
navíc
obě
tomu
co
jste
přišel
třebas
v
nějaké
vědoucí
jiné
že
ano
ale
to
ještě
málo
že
potřebuju
něco
navíc
tomu
teta
tady
jsou
zároveň
spojena
věčnosti
a
mám
pohled
obrácený
člověku
může
tím
to
povolovat
vlastně
péče
a
člověka
toto
péčí
o
člověka
já
tomu
říkám
pohled
té
symbol
dostat
přes
be
přes
věčnost.
Nás
k
bohu
a
tohleto
je
velice
důležitá
funkce
která
mě
byla
k
mysli
vesmí
ukázána
že
se
dělá
panna
maria
tak
to
trůně
ne
se
nešení
a
tam
bylo
podmínky
napsáno
i
kdyby
pane
m
já
jsem
neznal
do
té
míry
německy
jako
kdysi
ví
tak
se
mu
tedy
poslední
a
v
malém
konto
nemusel
ve
velkém
se
naše
že
to
na
já
jsem
po
na
člověka
s
bohem
a
co
je
její
funkce.
Že
vy
který
den
obrácen
tváří
člověku
a
mám
nemůže
člověka
spasit
nemůže
pomoc
té
spáse
plný
tváří
nebo
to
je
ten
stejně
tam
uvnitř
jako
skrz
která
ani
nám
nesvítí
v
ničem
može
my
nevidíme
že
ano
neříkám
že
je
mu
to
jedno
ale
prostě
chová
jako
by
to
bylo
jedno
než
to
nepoutá
duše
se
chová
a
ky
tak
pečlivě
masky
se
stará
od
člověka
a
do
toho
za
ručičku
o
bohu
tak
to
je
jedna
tatáž
bytost
boží
ne
ale
vy
cíp
pomohou.
Ježíš
kristus
říká
to
de
pavel
říká
kde
muži
je
kristus
když
ježíš
jana
kněží
i
před
tím
řekl
ne
se
našla
aby
to
města
nastal
kristus
obejde
z
to
domoci
ten
větší
od
toho
zkušenosti
proč
se
to
dominuje
tam
maria
ne
nebo
tak
nějak
protože
opravdu
tak
chce
boží
kterou
dostává
ta
na
maria
to
se
obrácena
člověku
to
je
sice
ne
toho
kdo
kdo
nebo
boží
funkce
která
má
ohledem
úlohu
do
se
po
určité
fázi
života
jakmile
totiž
já
se
dostanu
na
úroveň
ježíše
krista.
Tak
nemusím
být
den
nesmrtelnou
duší
tak
si
boty
ne
ona
je
uvolněn
ode
mě
má
nemá
to
břemeno
lidské
na
sobě
tuto
vni
spadlo
ona
ona
ty
balíky
těch
minulých
sanskrtským
z
je
lidi
jenom
z
toho
aby
se
jí
zbavila
víte
netěšilo
a
když
ten
člověk
se
spojí
s
bohem
třebas
tím
kristem
nebo
tak
tak
vona
už
ten
balík
skládá
no
a
nemá
tak
to
soto
s
bohem
je
tak
nutkavá
že
veškerou
nutkavost
po
v
životě
na
tomto
světě
před
čím
řek
už
netouží
potom
víta
je
na
světě
vycho
u
boha
že
ano
a
jestliže
ale
ježíš
kristus
převezme
to
vedlo
vod
ní
že
přebírám
duše
od
tam
marie
bych
tak
řekl
bychom
mluvili
symbolicky
tak
zase
modliby
nikdy
nevedl
nikoho
k
sobě
nýbrž
k
otci
považujte
syna
do
tak
jestliže
pán
ježíš
zase
dělá
přechodnou
funkci
spasitele
tak
má
zase
opravdu
ucho
spasitele
on
člověka
spasí
tím
že
ho
převede
bohu
že
ano
ve
přes
ducha
svatého
přes
třeba
pannu
marii
že
ho
taky
šel
a
ne.
Musíte
byste
že
kdyby
on
sebe
narodil
kdyby
nebyla
panna
maria
se
o
nenarodil
ne
to
je
jasný
čili
opravdu
v
tomto
smyslu
představovali
on
vede
k
nástroje
by
se
byl
narodil
a
co
co
co
se
nám
stalo
sem
zabít
jako
historickou
dovolí
se
tehdy
narodil
panny
marie
to
měl
ustavičně
o
se
stane
marie
rodí
ukazuje
za
který
zažívá
vnitřní
zahození
stáj
betlémě
to
je
průběžný
takový
stav
který
ne
proto
že
si
přitom
myslím
že
to
jaká
další
složka
a
to
vlastně
chtělo
vědomí
boží
do
člověka
vtělené
vědomí
boží
věčně.
A
jestliže
člověk
vnímá
jenom
pomocí
tohoto
vědomí
jenom
v
tomto
svět
to
znamená
očima
už
jim
má
všem
veškerými
smysly
a
rozumem
citem
tak
odsuzuje
toto
proudu
vůlí
toho
vědomí
božího
do
vědomí
ského
k
tomu
že
to
budou
jednou
končit
už
tím
že
člověk
časem
přestane
mít
zájem
a
ten
to
o
tom
tak
žil
světě
že
ano
a
nebyl
jako
to
bylo
mi
všecky
pomazal
nebude
mít
ani
by
dět
třebas
a
na
tom
zemřel
nebudu
mít
ani
kdyby
za
ní
slyšet
na
ni
a
na
matka
to
bude
končit
vínku
nějakýho
toho
dobří
doznívání
tam
v
astrálu
ne.
A
když
ale
ten
to
vědomí
používá
ne
jinak
a
který
bylo
řečeno
že
jeho
obracíme
k
bohu
tak
věčné
které
podstatou
toho
manasu
toto
vědomí
se
pojíst
věčným
zase
to
věčné
tady
přiznat
na
dlouho
nemůže
být
potřeboval
no
ale
bylo
ráno
k
je
do
je
užíval
no
tak
že
to
navozovat
nezajímá
to
okruh
aby
tam
na
to
okruh
že
se
takhle
to
zaujímá
okruh
provádět
se
okruh
a
tím
oko
se
člověk
dostane
pomocí
manasu
manas
je
klíč
ke
všem
těmto
věci
nebo
to
má
velice
člověk
to
vědomí
božího
je
věnována
dovím
ku
a
on
si
s
tím
žila
co
chce
může
obracet
to
vědomí
směrem
k
tomuto
světu
anebo
v
tom
tom
že
a
podle
toho
to
dopadne.
Se
to
dostalo
dovedeme
na
to
do
v
majetku
se
stává
most
správcovství
to
de
způsobu
první
a
až
to
by
bylo
takovou
především
za
křesťany
a
byl
přišlo
tomu
že
by
věci
jenom
s
pomlouvali
a
že
by
nestali
vlastnit
tak
pak
nastoupí
křesťanství
jako
vrchol
moderního
mystického
myšlení
protože
opravdu
bych
se
by
bylo
načase
při
tomu
na
kloub
že
věci
fakticky
jenom
na
čas
tady
spravuje
me.
A
že
si
jenom
nic
víme
že
sou
našel
přesvědčen
že
se
dříve
nebo
později
že
nejsou
naší
ať
už
mě
jako
smrtí
jenom
ale
třebas
odcházejí
vlastnosti
odcházejí
přicházejí
lidé
a
ničí
se
věci
a
tak
se
to
strasti
takže
říká
ta
vyšší
fáze
křesťanství
kdy
se
to
bude
chápat
jako
učení
o
tom
jak
spravovat
věci
a
bude
se
to
přednášet
na
školách
tam
otevřel
zrak
protože
na
učiní
svobodnější
než
jsme
se
říká
nesen
který
je
velice
bohatý
a
má
vyrobit
majetek
a
říká
o
sobě
že
by
byl
radši
už
nestavte
jenom
a
říká
potom
nebylo
mít
vůbec
tato
nějaký
komu
neska
protože
ten
to
měl
za
ty
tomu
ne
tomu
správcovství
a
von
zase
znovu
něco
vlastnit.
Říká
on
tam
ten
amerika
já
nevím
se
na
tom
pravda
ale
je
to
zajímavé
že
přichází
na
určitou
fázi
stejnou
problém
stávám
já
jsem
proti
vlastní
jak
víte
podle
to
zakázat
pravého
křesťanství
a
nejsem
ale
proti
spravování
věcí
pravici
musíme
dokonale
mě
dříve
protože
jsou
nám
svěřeno
od
boha
správcovství
které
nám
světe
je
bůh
musí
být
dokonalejší
že
bych
to
vlastnil
ne.
No
tak
to
jsem
byl
velice
šťasten
ale
já
jsem
potom
přijde
před
svým
nebo
prahy
a
ten
člověk
se
tam
ke
mně
hlásil
takže
podle
jména
se
ho
poznal
ten
ničím
se
náboje
navr
se
o
kterých
se
důvody
přeneseno
že
přenáším
způsob
myšlení
na
tyhlety
sám
ano
ti
tohoto
světa
a
povídavost
rodinu
že
to
byla
jsem
na
to
učení
ale
jistotu
ne
když
to
vědomí
které
nespočívá
přemýšlení
vo
poznávám
to
je
nebavi
své
matek
si
to
přejeme
to
rozum
se
na
to
jak
to
vyznáme
to
pokud
je
v
tom
jaké
poznání
a
když
to
je
tak
toho.
To
dává
vědomosti
o
tom
co
se
rozumem
by
nemůžeme
dovědět
a
tak
by
mu
spočívá
v
tom
že
to
řekl
aby
to
aby
to
řekl
tak
aby
se
to
je
v
tom
že
vím
že
to
co
se
dovídáme
je
do
boha
že
to
nevyžaduje
vůbec
času
ani
tak
a
cit
rozumové
aby
to
všechno
v
sobě
uzavřel
že
je
nasazeno
informací
dostanu
okamžiku
a
nemohu
si
vůbec
se
stavět
jak
se
tam
dostane
nebo
vodkud
a
že
záleží
přednost
ještě
na
nebi
přitom
ho
věděl
jsem
že
umře.
A
tak
jsem
prostě
to
se
mi
já
jsem
vám
to
taky
je
to
napsané
to
se
to
tam
bylo
budete
si
to
opatřit
a
to
omezenosti
potom
se
stáňovi
my
říkáme
se
mu
asi
napsal
tohoto
to
neska
neřeknu
tak
dobře
jako
tehdy
zde
se
ty
si
takovém
stavu
zdravotním
že
za
ko
mě
někdo
je
na
tomto
světě
opustí
tomuto
celo
to
na
vědomí
a
vědom
si
jednou
vůle
že
může
být
prospěšní
svým
ten
tím
že
umřeš
než
dyž
si
naživu.
A
to
ti
by
velikou
útěchu
že
totiž
tím
nepůsobit
svou
letí
daleko
lépe
než
svým
životem
já
jsem
mu
to
vysvětlil
ještě
ne
já
jsem
tohleto
pojednání
totiž
psal
tak
aby
to
má
čísla
na
takový
ský
nestojí
a
připravoval
poslední
pomazání
na
smrt
takže
tam
bude
asi
tohleto
když
se
vzdáš
tomu
spodek
sama
sebe
se
mu
tam
stal.
Tak
můžeš
tím
více
neosobním
a
pomíjí
že
se
do
vystoupil
a
věnovat
se
tím
ostatním
dokud
myslíš
na
svou
porodila
na
svůj
život
tak
máš
toho
tolik
to
starosti
že
tomu
ještě
ostatním
pomoci
jedni
ten
který
se
zdá
z
toho
vlastního
života
a
do
jaké
je
se
zdá
vlastního
života.
Tak
to
může
pomoci
od
toho
více
druhým
ježíš
kristus
se
vzdal
svého
života
na
kříži
například
aby
mohl
pomáhat
tím
že
by
se
do
nevzal
toho
života
na
kříži
taky
nemohl
pomáhat
do
dneška
tak
to
taky
tak
doučíte
o
tobě
tak
si
prosím
o
jedno
to
se
po
svém
tě
to
zde
se
dokonale
tohoto
života
aby
moh
pro
ně
něco
udělat
tak
von
to
provedl
ty
se
vzdal
svého
života
ten
kněz
říkal
měl
jsem
m
velikou
odevzdanost
ne
a
za
pět
dní
zemřel
aha
třicátého
ledna
devatenáct
set
osmdesát
dva
to
tam
bylo
ruší
taky
tak
tady
mám
otázku
automatismus
dvě.
Že
to
nemůže
od
začátku
automaticky
přeci
působit
pože
by
to
odporovalo
ježíšovu
učení
že
kdo
chce
za
mnou
přijíti
a
tak
dál
to
znamená
musí
tam
začátku
být
nějaká
vůle
nikoliv
co
automatického
automaticky
nikoho
království
boží
a
potká
že
ano
to
co
jsem
já
zažil
a
co
jsem
popisoval
detailně
nemělo
by
odporovat
tomu
co
tady
říkáte
že
to
automaticky
nejde
kdy
to
a
to
automaticky
jde.
Totiž
takhle
jestliže
jsem
třeba
v
těch
sedmnácti
letech
provedl
nějakou
obdobu
něčeho
co
udělali
učedníci
páně
jsem
se
vzdal
svého
života
oni
se
vzdali
svých
rodin
ne
svého
zaměstnání
a
tak
dále
to
byla
ta
vůle
že
jsem
že
o
nich
chtěli
za
ježíšem
tak
se
vzdali
své
prvých
rodin
nebo
zaměstnání.
Já
jsem
nechtěl
jít
za
ježíšem
já
se
svého
života
tehdy
vzdával
protože
jsem
v
něm
nenacházel
nic
nějaké
zalíbení
dostalo
se
na
scestí
kam
jsem
si
nepřál
abyste
dostal
ten
život
ano
tenhleten
moment
že
tehdy
automaticky
nastoupilo
vědomí
které
se
vůbec
nečekal
že
nastoupí
ne
bylo
dlouhou
dobu
připravováno
život
připravuje
totiž
automatismus
dvě
k
době
ještě
než
se
člověk
rozhodne
jít
cestou
k
bohu
jestliže
třebas
žijeme
v
noci
ve
stavu
ve
kterém
který
si
uvědomujeme
že
víme
že
jsme
tam
někým
jiným
kterým
se
ztotožňujeme
to
se
takhle
v
automaticky
zrovna
jako
se
automaticky
děje
když
já
tady
nabydu
vědomí
tohoto
světa
a
považuju
to
za.
Za
jednou
jedinou
skutečnost
která
když
tady
klepe
mě
srdce
a
tak
dále
pod
je
pravda
jedině
ta
že
ten
automatismus
dvě
musí
tady
napřed
být
a
pak
se
do
toho
musí
zamontovat
lidská
vůle
že
ježíš
kristus
mu
byl
prostředku
a
když
vememe
jenom
jeho
výroky
tak
mu
nemůžeme
nikdy
rozumět
my
musíme
vzít
jeho
život
a
pak
porozumíme
tomu
to
to
byl
automatismus
dvě
a
že
mu
to
dal
dříve
než
ježíš
vůbec
promluvil
a
že
si
vůbec
něco
přál
dycky
se
o
to
velkou
vít
zasáhnout
to
se
když
jsem
narodil
panny
marie
vůbec
ne
to
bot
nemluvně
a
výchovou
a
tak
dále
to
všechno
bylo
mimo
něj
a
ten
automatismu
ukovat
to
a
je
jasně
ukázka
věš
v
životě
ježíše
krista
jak
se
o
tom
jste
to
roste
bez
přímého
chtění
člověka.
Že
ano
a
když
potom
doroste
samosebou
do
určité
fáze
tak
pak
člověk
musí
se
rozhodnout
musí
ho
buď
odhodit
tu
perlu
kterou
má
k
dispozici
anebo
tu
s
tou
hřivnou
dále
hospodařit
s
kristus
ukázal
že
celý
ten
život
automatismus
dvě
je
hospodaření
s
hřivnou
která
není
naše
to
je
nejsprávnější
pochopení
automatismus
dvě
a
jestliže
s
ní
hospodařím
správně
tak
nastala
starou
přechodná
období
zúčtování
ve
kterém
za
jednu
hřivnu
octnout
třebas
jedno
město
nebo
tak
jak
je
tam
řečeno
v
těch
přirovnání
ne
v
těch
podobenstvích
čili
kvalitativně
se
to
a
kontakt
se
to
rozmnoží
ano.
Tak
je
to
s
tím
automatismem
dvě
já
bych
tomu
řekl
ještě
něco
co
se
bude
týkat
josefa
svobody
na
mě
mile
překvapil
mně
pořád
píše
v
jednom
dopise
kde
mně
vysvětluje
moje
méno
makoň
ne
tedy
jako
bude
vystopovat
já
ale
dost
se
k
tomu
přiblížil
a
protože
se
tomu
dost
přiblížil
tak
já
vám
na
něm
na
tomhletom
jménu
vysvětlím
funkci
automatismu
jedna
o
toho
ismus
dvě
jak
jsem
se
o
tom
dověděl
když
na
mě
spadl
ten
balík
v
tom
koncentráku
když
jsem
se
vzdal
svého
života
kdy
krize
přede
totiž
vzdá
svého
života
ať
v
malém
nebo
zase
ale
dycky
musí
upřímně
se
vzdát
všeho
o
čem
ví
že
předtím
je
tak
vždycky
odhalí.
Automatismus
dvě
a
uvede
ho
do
činnosti
ovšem
rozdíl
mezi
tím
že
ho
uvede
do
činnosti
a
mezi
tím
že
ho
k
to
je
jiná
záležitost
to
mi
ten
automat
a
uvést
ho
doži
do
života
když
ho
potom
neumím
mit
tak
ten
o
to
aby
zamanu
s
jednou
oživený
živoří
a
bere
si
život
z
tohoto
automatismus
jedna
a
já
tím
velice
trpím
proto
křesťanští
světci
kteří
o
tom
nevěděli
že
na
to
nešli
velice
trpěli
jsou
zalez
utrpení
a
to
by
nemělo
být.
Protože
nevěděli
jak
se
plní
automatismus
dvě
neví
taky
nevěděli
taky
jak
se
dýchá
jak
on
musí
jak
musíme
za
něj
dýchat
všechno
a
potom
on
se
bude
samostatně
je
to
nejde
to
matiky
v
tom
smyslu
že
já
musím
dýchat
u
otce
dýchat
jak
von
potřebuje
naučit
se
pro
něj
jíst
nic
a
ve
všem
ho
živit
když
ho
naučím
živit
a
potom
automaticky
mě
ani
tento
automatismus
jedna.
Neslibuje
sám
o
sobě
že
mám
živé
tělo
já
musím
živit
toto
tělo
aby
tam
ten
automatismus
dvě
sundal
aby
mně
klepalo
srdce
a
tak
dále
já
se
musím
živit
a
pak
je
to
všechno
automatické
ale
je
to
fakticky
automatické
není
protože
kdybych
to
neživil
bylo
by
to
automatismus
on
si
vane
mě
nemůže
být
živ
jako
o
tom
kristus
vede
může
být
živ
sám
o
sobě
žáka
nebudu
živit
rozumíte
tomu
tak
tak
ta
celá
situace
vypadá
já
to
myslíte
na
tom
makoňovi
jo
tak
to
je
končit
on
on.
To
se
podobá
o
já
to
vysvětlím
napřed
na
o
o
ně
tvůrčí
slabika
to
znamená
odněkud
z
nitra
ó
tady
vzniká
ó
dole
z
nitra
řekněme
božího
já
to
ten
symbol
převedu
do
končí
činnosti
boží
se
něco
uskutečni
až
dopředu
mě
moc
na
m
tam
to
končí
to
je
realizace
tvůrčí
myšlenky
tím
znázorněna
m
znamená
zakotvení
někde
v
pohybu
řeči
pohybu
této
úrovně.
Když
když
by
to
bylo
něte
si
m
končí
tady
to
je
daleko
dál
končí
než
n
to
ko
si
už
to
končí
už
na
patře
já
nebudu
mluvit
o
tom
jaký
význam
má
v
mystice
a
jógy
józe
patro
tedy
úplně
jiný
význam
než
ústa
jo
ale
také
o
tom
pomlčím
přesto
byla
se
další
přednáška
do
byste
se
kecal
těm
indům
do
toho
leh
tak
to
nechci
ale
ne
že
si
jaký
je
víme
z
jen
ani
i
nej
uzavřené
propouští
musíte
propouštět
žlábkem
jazyka
trošku
duchu.
To
znamená
ono
mě
to
učí
když
něco
z
duchovna
bereš
této
o
svůj
život
v
pozná
to
jak
si
stvořen
když
to
bereš
tak
ne
aby
si
to
nechal
pro
sebe
popouštěj
to
popouštěj
to
nepovažuji
tento
život
v
tomto
světě
za
něco
méněcenného
pro
které
pro
který
by
to
nebylo
určeno
pro
to
je
to
také
určeno.
Před
tím
on
je
k
ne
si
psaného
k
té
šipka
směrem
k
má
nešika
směrem
má
a
ten
mile
budeš
obracet
to
on
opačně
brž
o
to
malinko
popouštět
jako
mě
on
ale
budeš
ho
podstatě
větší
část
obracet
do
nitra
nazpátek
tak
to
bude
mít
ten
následek
že
začneš
klepat.
Ale
narodí
na
stěnu
to
znamená
ježíš
kristus
mluví
o
dveřích
které
ti
musí
být
otevřeny
si
je
sám
neotevřeš
a
ti
budou
otevřeny
tak
se
ocitneš
na
druhé
straně
ten
automatismus
dvě
se
spojí
s
bohem
stane
se
součástí
jedno
součástí
království
božího
má
té
matka
tvůrčí
princip
že
ano
vesmíru
tak
takhle
on
to
takle
přímo
neříkal
ten
svoboda
ale
dost
to
se
toho
přítěž
kupodivu
já
mu
to
na
písemně
nemusíte
mu
to
a
říkat
todleto
protože
on
moc
se
jako
zabývá
těmito
věcmi
a
říkal
mně
máš
jedinečné
jméno
že
takle
se
to
z
toho
dá
vodvodit
ne
čili
já
jsem
už
tehdy
když
se
mi
tohleto
objevilo
v
tom
koncentráku
jaký
význam
pro
mě
pro
mě
má
to
slovo
makoň
ne
já
už
jsem
tehdy
pochopil
jaký
je
smysl
následující
smysl
mého
života
jak
s
ním
mám
zacházet
to
si
mám
co
mám
dělat
abych
živil.
Automatismus
dvě
a
abych
ho
nejenom
krmil
abych
taky
dýchal
že
je
k
tomu
třeba
ustavičně
se
modlit
plácat
rty
samo
sebou
skutkem
se
modlit
dneska
jsem
to
předváděl
té
doktorce
že
jsem
říkal
tak
já
to
ta
krátkou
dobu
tak
já
to
podobnost
o
mostem
synu
řeknu
jako
modlitbu
a
ne
jako
povídání
o
marnotratném
synu
protože
ten
ježíš
kristus
když
vstoupil
do
toho
projevu
toho
matouše
tak
se
tam
těmi
slovy
za
ně
modlil
a
vono
to
v
případě
toho
matouše
učinkovalo.
Nejdokonalejší
obživou
automatismu
bylo
v
dýchat
za
něj
a
to
je
žít
v
přítomným
okamžiku
nemá
dělat
to
co
dělám
když
je
říkají
číňani
když
sedím
tak
sedím
když
píšu
tak
píšu
jakákoliv
světská
činnost
něco
to
nevymyká
dělat
právě
to
co
dělám
neříkat
si
a
co
potom
nebo
jak
to
dopadne
pro
tu
věc
to
dělat
opravdu
myslet
na
to
co
dělám.
A
to
automaticky
živíte
nebo
dýcháte
pardon
dýcháte
pro
automatismus
dvě
kdybyste
toto
dokázali
dvě
hodiny
tak
máte
ten
automatismus
tak
živý
že
vám
to
bylo
špatně
proč
protože
on
by
si
potom
žádal
dál
potravu
a
bral
by
si
ji
z
vašeho
běžného
vědomí
z
toho
čím
živíte
automatismus
jedna
abyste
to
cítili
jako
osobní
újmu.
Byste
omdlívali
třebas
že
ano
nemohli
byste
se
soustředit
na
na
světské
věci
když
jsem
takhle
oživil
nebo
byl
u
mě
oživen
automatismus
dvě
tam
v
tom
muzeu
jak
jsem
to
líčil
já
jsem
potom
nebyl
schopen
se
věnovat
tomuto
světu
ten
automatismus
dvě
kořistnicky
všechnu
sílu
mně
bral
pro
sebe
a
chtěl
abych
pro
něho
dýchal
a
to
já
jsem
ještě
neuměl
nechtěl
být
jenom
živen
on
chtěl
taky
abych
pro
něho
dýchal
a
se
dneska
učím
pro
něho
dýchat
pořádně
aby
se
mi
nezadusil
ne
že
zázraky
skok.
A
že
to
nemá
žádný
vývoj
že
by
byl
duchovního
bylo
možno
vývoje
na
naše
na
věčnosti
tak
by
se
tam
nebyly
žádné
zázraky
a
vy
považujete
duchovní
život
život
ve
věčnosti
do
zázrak
neřeší
zázrak
všech
zázraků
potom
si
být
takový
skok
do
toho
do
této
oblasti
a
nikoliv
nějaký
vývoj
oporou
protože
všechny
zázraky
které
učinil
ježíš
kristus
byly
součástí
nějakého
vývoje
on
nemohl
nazvat
ty
dělat
dříve
než
to
podáno
vývoj
který
on
měl
za
sebou
až
do
jordánu
a
potom
na
té
poušti
způsobil
že
mohl
dělat
zázraky
že
totiž
moh
dělat
něco
z
moci
svého
otce
a
ne
z
vlastní
že
já
to
řeknu
ještě
to
sedám
jako
toto
nechtěla
ta
doktorka
dneska
pochopit
že
když
že
to
říkala
všechno
ke
mně
z
pocitu
oddělenosti
člověka
od
člověka.
Že
ten
zázrak
se
jí
udělali
ježíš
kristus
na
někom
a
zdá
se
že
skokem
se
něco
změnilo
napřed
musel
připravit
jako
kouzelník
ne
ch
těch
třiceti
letech
svého
života
předešlého
a
v
těch
tisíci
sedmi
sty
letech
kdy
chodili
už
s
tím
abrahamem
a
s
jinými
jo
než
se
tady
zrodil
tělesně
jak
by
se
byl
ten
zázrak
najednou
nestal
tak
by
ho
třeba
minimálně
přípravy
tisíc
sedm
set
let
aby
se
moh
vůbec
nejmenší
zázrak
stát
aby
moh
se
například
narodit
v
betlémě
a
když
teďka
se
dovíme
toho
zůstane
ježíšovi
že
to
šlo
takhle
vývojově
a
ze
stavu
těch
doby
vyléčeni
například
tak
třeba
dejme
tomu
ten
člověk
u
toho
rybníka.
V
sedmadvacet
let
tam
ležel
a
beznadějně
ale
něco
já
jsem
klidu
pořád
čekal
až
ten
anděl
zčeří
pro
něho
vodu
on
tam
vstoupí
a
bude
uzdraven
z
toho
z
té
své
chromosti
nedočkal
se
m
skal
jesi
se
krista
nebyl
to
skok
protože
ježíš
kristus
mu
tady
říkat
co
tady
děláš
nedáte
kam
až
a
tak
dále
že
se
teďka
vysvětlil
no
tak
ji
asi
zdráv
protože
ta
trpělivost
byla
veliká
jestliže
dejme
tomu
co
jsem
říkal
si
řeknete
tak
to
co
se
ti
hodí
takovýhle
je
zázrak
že
ano
zázraky
které
to
takhle
to
takle
do
tam
nešlo
že
tak
například
dejme
tomu
měl
přítele
lazara
ne
ten
mu
umřel
za
nepřítomnosti
ježíšovy.
Marta
a
marie
sestry
toho
lazara
mu
vyčítaly
kdybys
tady
pane
byl
ještě
zůstal
živili
zdržovali
u
něho
tam
měli
rádi
ho
tam
viděli
tak
by
se
to
bylo
i
přestalo
kdybys
ty
věděl
jaký
zázrak
a
on
by
zavinil
že
tam
tři
dni
a
už
jeho
tole
zapáchá
vašem
prostředí
a
to
se
s
ní
dá
nic
dělat
říkal
nezoufejte
si
ne
že
by
se
nedalo
nic
dělat
to
že
ta
mrtvola
tlela
tři
dni
byla
příprava
zázraku
kterou
který
byste
nepochopili
kdyby
se
bylo
nestalo
to
co
se
z
toho
z
lazarem.
Vždyť
je
to
předobraz
to
co
stane
se
mnou
já
byl
tři
dny
v
hrobě
než
vstanu
z
mrtvých
a
proto
se
to
stalo
a
zase
vývoj
že
tomu
nějakou
řekl
tady
se
to
ještě
taky
podařilo
řekneš
možná
ale
copak
takový
od
narození
já
nevím
co
to
byl
hluchý
nebo
slepý
nebo
co
to
bylo
a
oni
se
ho
tady
ježíše
když
udělal
zázrak
a
byl
normální
ten
mladík
čím
se
to
stalo
dvou
byl
od
narození
takhle
potrefen
zabili
to
rodiče.
Tou
svou
karmou
anebo
to
zavinil
von
svou
karmou
v
předcházejícím
vtělení
a
on
říkal
žádná
karma
žádný
vývoj
nic
takového
ukázala
se
jenom
sláva
boží
pro
nic
jiného
se
to
nestalo
čili
nedá
se
to
vždycky
ukázat
na
té
potrefené
osobě
nýbrž
vždycky
se
musíme
zeptat
také
zdroje
který
to
způsobil
sláva
která
se
tam
ukázala
ta
měla
před
sebou
ten
vývoj
nepovažujme
vyléčeného
za
oddělenou
bytost
od
ježíše
který
léčí.
Prosím
vás
to
ježíš
nikdy
sebe
nepovažoval
za
jiného
než
za
toho
který
je
buď
léčen
anebo
je
nejmenším
z
bratří
jeho
neboť
co
jste
učinili
nejmenšímu
z
bratří
svých
mně
jste
učinili
ano
že
opravdu
takhle
budete
myslet
ne
z
pozice
odděleného
člověka
od
vědomí
ostatních
lidí
tak
pochopíte
že
ten
vývoj
který
zdánlivě
někde
šel
skokem
a
skok
byl
vidět
jasně
byl
připravován
vývojově
a
potom
zase
se
vývoje
ubíral
klidně
dál
když
třebas
dejme
tomu
ti
učedníci
páně
vstoupili
do
učení
ježíše
krista
byl
to
skok.
Bylo
to
připravováno
jejich
předcházejícím
životem
s
tím
co
žili
předtím
do
těch
svých
let
než
se
dostali
k
tomu
ale
potom
zase
ještě
to
muselo
provést
projít
dalším
vývojem
a
kdyby
tam
všude
nebyla
ta
lidová
stránka
tak
se
zdůrazňována
já
bych
na
ní
netrval
ale
vona
vono
v
ní
není
nikde
mezery
mezera
vám
připadá
být
jenom
tam
kde
z
pozice
pocitu
oddělenosti
věci
posuzujete
tady
je
ježíš
tady
je
léčen
ale
on
říká
ty
ty
pomohl
tomuto
mrzákovi
dyť
to
si
pomohl
mně
mějte
na
mysli
když
svatý
martin
tehdy
ještě
setník
ve
vojsku
české
ne
tam
někde
v
tu
ne
francii.
Přistoupil
k
bráně
města
tours
a
viděl
tam
žebráka
který
byl
nahý
a
třásl
se
zimou
oděl
se
s
ním
o
svůj
plášť
měl
potom
v
noci
tento
sen
zjevil
se
mi
ježíš
kristus
a
říkal
mu
děkuji
tě
žes
mně
dal
ten
svůj
plášť
už
mně
nebyla
zima
a
on
říkal
pane
já
jsem
viděl
žebráka
a
ne
tebe
a
co
si
myslíš
že
tím
žebrákem
jsem
nebyl
já
rozumíte
takhle
vidět
ten
vývoj
myslet
když
svatá
terezie
snažila
umřít
vono
jí
to
nešlo.
Ani
skokem
ani
vývojem
nijak
ježíš
kristus
říkal
a
co
pak
zapomínáš
dcero
že
já
už
jsem
za
tebe
na
kříži
umřel
oděj
se
do
mé
smrti
na
kříži
a
teprve
pak
umřeš
když
se
od
dělal
toho
vývoje
který
nám
ukázal
ježíš
kristus
až
do
té
své
smrti
od
sebe
narození
až
do
své
smrti
na
tomto
světě
okamžitě
vnitřně
umřela
a
žije
na
věky
kde
věčnosti
vědomě.
Zase
to
nebyl
skok
kam
ven
to
vypadalo
jako
skok
párat
jo
ta
kvalita
nová
se
objevila
nahoře
která
vevnitř
byla
napřed
že
ale
faktické
vitální
abych
to
jako
svatý
petr
řekl
pamatuj
že
neodejdeš
odtud
dokud
posledního
haléře
nes
nesplatíš
si
vzali
detailně
ti
do
hlavy
a
říkali
všechno
je
určeno
všechno
si
musíš
vypít
celou
karmu
ne.
A
dokud
si
nesplatíš
všecko
tak
musí
se
tady
bídně
plazit
po
tomto
země
zemi
a
nic
žádný
zázrak
tě
ne
nečeká
nic
takového
tak
prosím
vás
on
nedefinoval
svatý
petr
ten
haléř
vedle
přesto
do
češtiny
konečně
o
to
byti
na
jiný
ten
za
to
neváží
nedefinoval
co
je
to
splácet
nedovedete
si
představit.
Co
je
to
splácet
například
láskou
jaký
zázrak
se
rodí
když
něco
začnete
splácet
láskou
kolik
toho
najednou
splatíte
jako
byste
udělali
skok
jakože
ho
děláte
nebo
co
splácíte
vděčností
třeba
do
do
vám
to
ukázal
ramakrišna
na
tom
přirovnání
tím
tanečníkem
že
byl
vděčný
za
to
že
jenom
tedy
na
té
světskou
těch
listů
na
tom
stromě
že
je
na
tak
je
to
mizera
ne
a
pro
tu
vděčnost
okamžitě
byl
spasen
ne
čili
jakýpak
předpis.
A
jaký
zvláštní
pohled
na
zázrak
všechno
je
zakotveno
v
počínání
člověka
jestliže
je
dosti
velkorysý
dovede
od
sebe
odstoupit
ten
tanečník
musel
odstoupit
od
toho
mizery
on
musel
si
říci
no
tak
je
mizera
ale
bůh
je
milostivý
že
ano
zrovna
jako
kdyby
maří
magdaléna
byla
pomyslila
na
svoji
minulost
myslela
pořád
na
svoji
minulost
když
šla
k
ježíšova
se
mu
složila
k
nohám
by
byla
nikdy
nezískala
svatost
a
byl
by
pořád
tím
kým
je
tím
byla
ne
ale
na
to
ten
život
tam
složila
složte
svůj
život
k
nohám
ježíšovým
a
okamžitě
budete
svědky
zázraku
pro
každého
je
připraven
jenom
se
musí
zbavit
sama
sebe
dyť
ste
tak
jednoduchý
princip
odložit
sama
sebe
ne
a
pak
je
ten
zázrak
tady
ovšem
dlouho
připravován
pochopitelně
připravoval
že
si
myslet
že
ty
taková
maří
magdalena
už
toho
patrně
měla
dost
svýho
života
ne
a
proto
přišla
k
tomu
ježíš
kdyby
toho
nebyla
bývala
měla
dostat
tím
nešlo
to
dobře
že
pojem
času
je
relativní
záležitost
a
pomalu
utíká
čas
když
se
nudíte
rychle
boží
by
jste
čí
nezaměstnán.
Čili
vy
vo
ní
otázka
času
vývoj
je
otázkou
intenzity
života
samozřejmě
že
čím
intenzivněji
žijete
přítomném
okamžiku
tím
to
nebo
po
poháníte
rychleji
kupředu
taky
se
dá
na
ten
čas
přepočítat
nějak
ale
ve
skutečnosti
kdybys
dovrším
viníkem
mezi
hříšníky
na
na
klece
svého
poznání
se
teta
jenom
kdybys
získal
poznání
tím
že
se
otevřeš
mu
tak
okamžitě
přeplavíš
přes
všechny
ty
překážky
které
stojí
mezi
tomu
a
bohem
okamžitě
že
voni
to
otázka
času
ale
je
to
přesto
se
to
jeví
jako
zásadní
otázka
času.
Že
totiž
člověk
musí
překonat
tolik
a
tolik
věcí
ne
než
se
to
stane
například
dejme
tomu
ten
u
toho
rybníka
musel
tam
být
sedmadvacet
let
třebas
ne
že
se
to
stalo
skutečnosti
von
potřeboval
sedmadvacet
let
k
tomu
aby
se
dokonale
oprostit
od
sama
sebe
aby
už
mu
na
něm
nezáleželo
aby
zůstal
přitom
klidný
že
tam
ještě
ležel
představa
nosti
ale
už
ho
to
neznepokojovalo
že
sedmadvacet
let
nikdy
se
nedočkal
toho
zázraku.
Kdybych
byl
očekával
jakýkoliv
zázrak
ve
svém
životě
ani
jeden
se
nestal
ale
protože
jsem
na
zázraky
vůbec
nevěřil
a
nevěřím
a
nebudu
věřit
tak
se
jich
děje
každý
den
spousta
jenom
proto
že
na
ně
nevěřím
a
že
na
ně
nečekám
že
si
od
nich
nic
neslibuju
žádný
zázrak
se
nikdy
nestal
žádný
zázrak
ježíš
kristus
neudělal
ani
jeden
ne
se
nám
jeví
jako
skok
jako
za
za
to
špatné
vysvětlení
určitého
určité
situace
kterou
nechápeme
ano
vždycky
minimálně
dvě
stránky
ne
straně
toho
léčitele
na
druhé
straně
toho
léčeného.
Kdežto
my
si
myslíme
že
ten
léčený
to
všechno
způsobil
kdy
von
toho
třeba
že
byl
tak
trpělivý
to
neni
pravda
taky
tam
na
druhé
straně
musel
být
ten
ježíš
si
řekl
že
svatý
jan
pod
křížem
si
zvlášť
líbilo
byl
s
ježíšem
na
kříži
byl
totožný
s
se
ře
takhle
ta
přeměna
probíhá
ne
potřeboval
je
proto
kříž
a
přeci
ne
byla
protože
o
sebou
medvědi
proto
ho
taky
nikdo
mu
zapleten
nebylo
ilona
to
on
už
byl
na
kříži
zahodí
proti
myšlence
že
ten
který
umírá
ztrácí
sama
sebe.
Není
to
pravda
ten
ten
umře
neztratí
sama
sebe
to
jenom
jednoho
prostředníka
lidské
tělo
zamění
za
jiné
prostředníka
astrální
tělo
a
s
tím
se
ztotožní
stejně
dokonale
možná
že
dokonaleji
než
s
tímhletím
tělem
protože
tam
má
větší
možnosti
pohybové
a
jiné
komunikační
a
podobně
ještě
jsem
třebas
toto
prožil
od
toho
jednoho
a
půl
až
do
tří
let
to
jsem
to
jsem
byl
čtrnáctkrát
operován
jsem
se
přestal
ztotožňovat
to
celé
jako
ten
kdo
umřel
na
tomto
světě.
Já
bych
se
nepřestal
ztotožňovat
s
tím
kdo
myslí
se
si
představoval
že
já
jsem
tím
kdo
myslí
a
toto
tělo
je
prostředníkem
mozková
kůra
a
tak
dále
toho
který
myslí
aby
vůbec
moh
skrz
toto
tělo
myslet
aby
moh
tady
vnímat
na
tom
světě
dneska
bych
řekl
jestliže
dneska
bych
řekl
ze
stanoviska
svého
poznání
že
jestliže
já
vidím
vás
tak
já
si
nemyslím
že
vás
vidím
promiňte
mi
na
tak
to
dítě
nemyslím
jako
to
říkám
nýbrž
já
si
myslím
že
to
způsobuje
bůh
že
já
vás
vidím
a
kdyby
on
mně
nedával
k
tomu
sílu
abych
vás
vědět
že
bych
vás
neviděl
že
bych
taky
neměl
tuhletu
hmotu
a
nic
takového
že
sem
ska
neztotožňuju
s
tím
kdo
myslí
já
už
nejsem
pro
sebe
tím
kdo
myslí
a
sedmnácti
let
jsem
věděl
že
jsem
nesmrtelnou
bytostí.
Nesmrtelnou
bytostí
ne
ten
který
myslí
ten
který
myslí
je
překážkou
toho
té
nesmrtelné
bytosti
že
dokud
já
budu
mít
let
tak
ta
nesmrtelná
bytost
nemůže
být
navrch
nemůže
být
nemůže
nemohu
si
jí
být
vědom
trvale
teprve
při
zastavení
myšlenek
ale
ne
zastavení
vědomí
naopak
zbystření
vědomí
vy
z
toho
úzkého
okruhu
myšlení
to
velice
úzká
úzké
vězení
a
dostanu
se
do
širšího
pole
do
rozšířeného
vědomí
ve
kterém
nebudu
vázán
na
toho
který
myslí
a
až
se
dostanu
ještě
dál
nebudu
vůbec
myslet
a
budu
chápat
věci
bez
myšlení
jako
takové
v
jejich
podstatě
vnitřní
podstatě.
Kdybych
vám
například
chtěl
odpovídat
na
tyto
věci
jenom
rozumem
tak
byste
s
tím
nebyli
spokojeni
ale
protože
já
nepotřebuju
se
dotazovat
rozumu
na
to
co
říkám
jenom
na
překlad
to
musím
tak
vono
to
mohu
říci
víc
než
normálně
rozum
o
tom
může
říct
protože
se
neztotožňuju
s
člověkem
který
myslí
já
si
neslibuju
od
toho
který
myslí
tolik
co
si
od
něho
slibujete
vy
já
vím
že
je
to
prostředník
ten
který
myslí
je
prostředníkem
to
řekl
manas
je
prostředníkem
ne
že
on
tam
má
těch
sedm
složek
člověka
tak
manas
je
tam
tím
prostředníkem
to
není
ještě
to
pravé
já
to
pravé
já
je
svatý.
Totiž
si
jestliže
třebas
na
se
chápeme
si
představit
cestu
k
bohu
patřit
představu
tak
podle
mé
toho
to
je
to
počínání
asi
takové
jako
když
si
člověk
bere
do
ruky
mapu
aby
podle
ní
nevíte
že
se
seznámí
s
mapou
to
znamená
se
situací
a
jak
se
má
postupovat
podle
mapy
to
zaručeně
není
špatná.
Ale
kdyby
se
sebe
potom
z
matou
a
na
mapě
si
ověřujete
nemá
jít
kdyby
se
tomu
nestačil
tak
ještě
ani
krok
neudělal
ve
skutečnosti
v
terénu
takže
my
tady
nepochodujeme
v
terénu
ale
nemůžeme
říct
že
by
to
bylo
zbytečné
ano
jsem
za
ty
pudy
ho
to
hodně
školsky
vzali
by
se
potřebujou
poradit
novou
abych
se
vydali
oporou
a
jí
se
dají
vést
cestou
kterou
vidí
před
sebou
ne
a
neznají
mapu
jenom
slyšeli
že
ta
cesta
někam
vede
kam
vede
a
tak
dále
a
dají
se
po
té
cestě
tak
já
si
myslím
že
devadesát
devět
procent
ze
všech
lidí
ti
že
mají
nastoupit
nějakou
cestu
musí
se
napřed
po
ní
orientovat
ono
se
ovšem
vypadá
několikerým
způsobem
nýbrž
nižší
orientace
křesťanská
je
vírou
že
on
věříte
tady
ch
mapa
žít
že
to
tam
de
ne
ovšem
indové
tuhletu
cestu
jedinou
neznají
nýbrž
jejich
jógy
nejsou
potom
je
na
víře
většina
z
nich
není
poslední
jenom
taktika
a
tu
opravdu
se.
Setkají
napřed
s
mapou
tou
mapou
je
jim
jejich
mistr
podle
které
oni
se
řídí
takže
voni
mají
tu
mapu
pořád
k
dispozici
křesťanství
tohleto
není
možné
protože
osobní
vedení
je
například
v
katolické
církvi
zakázáno
předávání
zkušeností
předávání
faktických
zkušeností
duchovním
druhému
je
zakázáno
že
se
o
tom
jenom
poučit
a
nikoliv
předat
tam
musíme
volit
takovou
nějakou
prostřední
cestu
že
se
o
tom
poučujeme
co
my
tady
dělá
my
se
poučujeme
o
cestě
tím
nabýváme
o
ní
nějaké
představy
a
tím
se
dostávám
do
těch
devadesáti
devíti
procent
všech
lidí
kteří
bez
představy
nejsou
schopni
někam
ano.
A
já
proto
bez
představy
jsem
nikdy
nikam
nešel
neměl
jsem
žádnou
představu
o
bohu
anebo
o
cestě
k
bohu
a
netoužil
jsem
plně
a
tak
dále
všechno
tady
mockrát
vykládal
a
teprve
když
jsem
nabyl
jistotu
o
tom
cíli
tak
jsem
za
ním
šel
a
nepotřeboval
jsem
už
potom
přidat
k
tomu
představu
ano
tady
uměle
přidávám
kvůli
vám
protože
který
dé
věřící
na
rozdíl
od
ode
mě
nevěřícího
že
ano
ten
rozpis
vás
musí
proto
jsou
tady
teď
zdánlivé
rozpory
protože
mluví
k
vám
člověk
který
nezačal
věřil
tak
do
čtyr
do
pěti
let
ale
potom
už
nevěřil
a
dodneška
nevěří
a
už
věřit
nebude
protože
to
nepotřebuje
že
to
závisí
na
mé
cestě
že
na
mém
úkolu
já
kdybych
šel.
Cestou
víry
jako
vy
tak
těmto
věcem
nepřijdu
v
čas
na
kloub
nýbrž
až
nakonec
výja
někam
donese
zrovna
tam
kam
vás
donese
ale
teprve
nakonec
získáte
poznání
které
do
tý
doby
postrádáte
než
to
já
to
potřebuju
na
začátku
na
prostředku
a
na
konci
cesty
pořád
protože
ty
věci
mám
napsat
a
mám
je
vyložit
tak
to
já
nemohu
se
opírat
o
víru
protože
kdybych
se
opíral
o
zato
okamžitě
všichni
poznají
já
se
musím
opírat
o
fakta
o
zkušenost
ne
to
znamená
jsem
člověkem
který
se
neseznámil
s
mapou.
Nýbrž
mapa
se
stala
součástí
jeho
cesty
ten
mistr
kterého
mají
indové
mimo
sebe
ten
mistr
žije
ve
mně
já
se
s
ním
neztotožňuju
já
jenom
vím
že
to
nejsem
já
že
se
by
pro
ně
provedu
se
v
sedmnácti
letech
a
tak
dále
že
to
nejsem
já
to
není
toto
smrtelné
já
nýbrž
to
říkám
že
to
smrtelné
já
umře
se
ztratí
ne
jako
jako
vzniklo
řečeno
co
vznikne
tak
tak
se
zase
ztratí
ale
to
nevadí
ta
individualita
jiná
to
je
ten
mistr
o
kterém
tady
mluví
vás
zdá
svého
života
pozná
sama
sebe
to
pozná
sama
sebe
pozná
tu
cestu
od
začátku
až
do
konce
a
co
začátkem
a
před
koncem
pozná
věčnost
ne
čili
zná
celou
mapu
říkám
od
začátku
na
dokonce
ale
taky
před
začátkem
a
před
a
za
koncem
li
známa
a
znalý
položení
zná
údivu
cestu
a
její
umístění
v
unesu
řek
bych
tak
její
postavení
on
už
se
nezhlédne
ve
spáse
pro
sebe
už
tu
spásu
nehledá
pro
sebe
ano.
Tento
případ
není
zázrak
o
tom
mluvil
ne
bez
které
zákon
zákon
který
třebas
o
něho
znají
ale
to
zákon
který
lepšího
se
platný
jakmile
ztratíš
sama
sebe
nalezneš
lidově
to
je
zákon
žádný
zázrak
mistra
zázrak
tak
se
obracím
k
rozumu
aby
pochopil
že
to
nahoře
pochopit
co
tak
jmeno
že
to
odporuje
zákonu
lidské
světa
potože
existuje
celá
škála
zákonitostí
a
celá
škála
zdánlivě
od
sebe
oddělených
sfér.
Každá
ta
sféra
má
svou
vlastní
zákonitost
jestliže
něco
z
vyšší
zákonitosti
se
projeví
ve
sféře
nižší
zákonitosti
považujeme
to
za
zázrak
tak
asi
že
ano
ovšem
je
to
jenom
vyšší
zákonitost
která
přetrumfla
nižší
zákonitost
to
má
přednost
jo
asi
tak
tady
bylo
řečeno
že
jak
se
zdá
nezáleží
na
tom
tedy
to
se
dělá
to
jako
dali
zaujatostí
se
to
dělá
a
já
myslím
že
toto
mám
potvrzuje
ježíš
kristus
když
tam
se
před
ním
složila
ta
prostitutka
ne.
A
ti
že
ste
to
do
společnosti
řekli
kdyby
vám
věděl
to
se
mi
mistr
znáte
se
tak
by
se
vůbec
s
ní
nebavil
ne
a
řekl
z
milosti
protože
hodně
miloval
jak
to
se
vás
povoláni
víme
ne
jako
prostitutka
tak
proto
může
býti
spasena
čili
opravdu
nezáleží
na
tom
co
člověk
dělá
ale
jakou
intenzitou
to
dělá
na
to
dělal
třemi
velice
intenzivně
já
nechci
omlouvat
prosím
vás
prostituci
to
ne
vůbec
ne
sebe
dělat
dobře
tak
je
to
výborné
tak
je
to
lepší
než
děláme
špatně
ale
vona
nebyla
přesvědčená
o
tom
že
dělá
špatně
nová
protože
tehdy
to
byla
prostituce
zná
jako
donese
prostituce
v
indii
institucí
to
ne
žádné
neřestné
řemeslo
cestu
ce
protože
pochopit
to
je
oddán
způsob
myšlení
ano
čili
pro
nás
toto
tak
úplně
neplatí
co
tam
ježíš
kristus
takle
ukazuje
okatě
protože
my
si
můžeme
vybrat
mezi
dobrým
a
zlem
a
lépe
je
dělat
dobře
ne
relativní
dobro
je
lépe
dělat
než
zlo
že
to
by
nám
svědomí
nemělo
nechat
dělat.
Stačí
tadyhle
prosím
mám
otázku
stačí
tedy
například
tančit
to
je
neutrální
činnost
která
nikomu
neškodí
není
dobra
ani
zlá
ne
a
dělat
to
intenzivně
stačí
to
ono
to
stačí
k
tomu
abyste
člověk
dovedl
přivedl
do
nějakého
transu
protože
podnět
k
tomu
aby
tančil
nebyl
z
nějaké
vyšší
sféry
nýbrž
on
tačil
tančil
pro
svou
radost
že
zasta
voni
to
není
tak
neutrální
činnost
anebo
ti
černoši
tančí
proto
aby
se
dostali
do
transu
jedině
toto
a
ten
trans
není
ničím
jiným
než
stavem
blaženosti
ano
ze
kterého
vycházejí
velice
osvěženi
tože
byli
blažení
a
žilo
tím
takovou
blaženost
vůbec
neposkytoval
než
právě
ten
tanec
až
se
utančili.
Čili
jestliže
tady
není
podnět
vyššího
rázu
tak
každá
činnost
nevede
nahoru
nýbrž
vede
třebas
k
nějakému
druhu
transu
ano
ten
trans
nekončí
poznáním
věčného
života
to
je
prostě
trans
to
omámení
ano
takže
neutrální
činnost
ve
té
člověk
za
to
má
že
běží
čas
a
diví
se
že
už
je
večer
nevede
přímo
k
poznání
boha.
Nýbrž
vede
k
nějakému
uspokojení
nějakému
transu
který
způsobuje
jedno
kladné
si
člověk
od
sebe
odpočine
a
umět
si
od
sebe
odpočívat
jinak
než
spánkem
je
velice
dobré
protože
člověk
když
musí
být
stále
sám
se
sebou
a
jenom
pro
sebe
žít
tak
se
daleko
dříve
vyžije
a
unaví
než
člověk
který
si
dovede
od
sebe
odpočinout
já
myslím
že
to
umění
od
sebe
si
odpočívat
je
obecně
známé
ve
všech
oborech
pak
ve
sportu
a
že
to
není
nic
špatného
naopak
doporučitelná
věc.
A
jsou
dokonce
systémy
například
let
indián
to
znali
že
tím
sportem
tím
během
se
do
té
míry
zbavili
sama
sebe
že
upadli
do
toho
ve
kterém
nacházeli
poklad
možná
že
ano
že
že
tomu
tak
jak
to
tam
ten
indián
říkal
my
hledáme
poklad
a
to
není
zlato
a
chtěl
se
vám
říct
neutrální
činnost
jako
taková
obecně
řečeno
to
nemusí
být
zrovna
tanec
že
a
neutrální
se
jako
taková
která
nikomu
neškodí
nikomu
neprospívá
ale
jsme
na
celý
svůj
život
odkázání
protože
děláme
neutrální
činnost.
Které
otevře
můžeme
říct
že
je
mravná
nebo
nemravná
to
nemůže
prostě
činnost
proto
to
naše
povolání
třebas
né
a
známost
to
nemá
nic
společného
ani
negativně
ani
pozitivně
na
to
má
činnost
opravdu
nás
zbavuje
sama
sebe
a
to
znamená
dnešní
společnost
vybavuje
člověka
z
něho
samého
a
to
je
na
ní
chvályhodné
že
když
ho
učí
to
škola
odosobňování
takže
on
potom
když
se
naučí
v
práci
zapomínat
na
sebe
jakoby
to
našel
při
koncentraci
ano
na
duchovní
věc.
I
když
řezám
dřevo
mám
se
protože
on
dřevo
nebo
my
se
o
to
se
vyspání
kde
by
to
že
do
tak
house
máme
se
znáte
že
řezám
že
je
to
jedno
na
to
to
je
ta
správná
cesta
ano
to
také
krásně
vysvětlil
tím
příkladem
toho
oráče
tele
mistr
tomu
žáku
ukázal
jako
na
největšího
světce
té
doby
a
ten
žák
se
přišel
na
ni
podívat
těle
vidět
největšího
mistra
on
se
jde
o
na
té
čerpal
ona
svolal
všechno
tak
se
ho
to
zákon
eště
troufal
zeptat
pane
mně
jisto
řekl
že
jsi
největším
mistrem
mezi
duchovními
mistry
tak
mně
prosím
tě
řekni
v
čem
to
to
je
mistrovství
spočívá
no
v
tom
že
jsem
oral.
A
on
říkal
no
tak
to
jiný
oslu
taky
a
mistrem
nejsou
k
to
si
při
tom
místě
nesla
na
pána
boha
kolikrát
si
myslel
na
pána
boha
on
říkal
ani
jednou
a
to
musí
tomu
říká
že
jsi
mistr
on
byl
ten
pohár
naplno
na
na
tom
je
úplně
do
vrchu
naplněný
vodou
a
říkal
jdi
vodtud
tamhle
k
tomu
stromu
ale
aby
si
neukápl
a
potom
se
ho
zeptal
neukápl
si
dobře
myslel
si
na
boha
ne
dyť
jsem
musel
myslet
na
to
abych
neukápl
aby
to
neukáplo
no
tak
zrovna
tak
já
jsem
myslel
jenom
na
to
že
ořu
ožil
upevní
přítomným
okamžikem
té
mistrovství
všech
mistrovství
prosím
vás
vám
říkám
rozumíte
život
tam
se
rozvinout
dá
žijte
intenzivně
přítomným
okamžikem
o
tom
všichni
mistři
vědí
že
to
nejlepší
cesta
k
bohu
a
sto
vůbec
myslet
na
pána
boha
ale
to
cesta
po
všechny
ty
pro
ty
nevěrce
ano.
Ten
ten
to
toho
posedá
ukazovat
na
takové
jedno
vysočině
se
jako
ta
orání
té
nová
se
to
školsky
pojato
to
se
mu
to
ramakrišnovi
podařilo
on
na
to
nešel
daleko
byl
prostý
člověk
a
chtěl
na
prostých
příkladech
ukázat
podstatu
věci
na
těch
se
letch
by
to
nešlo
kdyby
a
třebas
s
výzkumnou
činností
třebas
ukazovat
to
na
bychom
nosti
tak
by
mu
my
tady
ramakrišna
nepochodil
protože
získá
činnost
kdybych
ji
prováděl
nebo
řešení
nějaké
technicky
nějakého
technického
vědeckého
problému
a
tak
dále
k
tomu
bych
musel
přizvat
celou
svojí
technickou
nebo
vědeckou
minulost.
A
musel
bych
mít
na
mysli
cíl
kam
s
tím
mířím
čili
já
bych
nemoh
intenzivně
žít
jenom
v
přítomném
okamžiku
já
bych
musel
myslet
na
své
zkušenosti
musel
bych
je
mít
na
mysli
a
musel
bych
mít
na
mysli
cíl
abych
cílevědomě
jednal
v
tom
přítomném
okamžiku
proto
například
dejme
tomu
manželé
krvi
přitom
že
takhle
intenzivně
se
věnovali
výzkumu
nepoznávali
boha
protože
to
nebyla
tak
prostá
činnost
jak
ukazuje
ramakrišna
voni
nežili
oni
žili
intenzivně
přítomným
okamžikem
ale
s
ustavičném
ohle
s
okolním
ohledem
na
minulost
a
budoucnost
a
to
už
není
osvobozující
přítomný
okamžik
osvobozujícím
způsobem
v
přítomném
okamžiku.
Čili
proto
může
to
být
skvělá
příprava
prosím
já
příprav
možná
pro
někoho
nepostradatelná
protože
je
to
třebas
jeho
povolání
ale
on
musí
přesto
aspoň
jednou
denně
se
vrátit
k
vrcholu
své
možnosti
to
znamená
dejme
tomu
vnitřní
koncentraci
musí
mít
nějaký
vrchol
a
ten
vrchol
se
musí
kvalitativně
lišit
od
té
jeho
intenzivní
činnosti
po
celý
den
ano
a
jestliže
ta
koncentrace
na
boha
má
stejný
charakter
stejné
intenzity
jako
ta
činnost
během
dne
tak
to
není
vrchol
ne
nýbrž
to
je
tatáž
úroveň
bez
které
se
na
které
se
nesetká
s
bohem
na
které
neprorazí
do
věčnosti
tak
je
vnitřní
modlitba
musí
být
vrcholně
nad
tím
co
dělal
přes
celý
den
u
tohoto
orajícího
zasvěcence.
Celý
den
to
byla
taková
vrcholová
činnost
to
byla
modlitba
a
já
myslím
že
je
ramakrišna
se
marně
snažil
těmito
jednoduchými
příměrami
toto
vysvětlit
protože
ježíš
kristus
tomu
potřeboval
symbolismus
celého
života
aby
to
vysvětlil
a
vysvětlil
to
detailně
to
vysvětlil
co
to
je
činnost
a
ve
všech
fázích
začáteční
pokročilé
i
dokonalé
jenomže
jsme
tomu
dodneška
neporozuměli
a
i
když
se
to
vysvětlí
třebas
podrobně
tak
ustavičně
je
vidět
že
tomu
není
rozumět
neboť
tam
je
to
popsáno
co
ta
činnost
která
vede
ke
spojení
s
bohem
co
co
jí
je
co
co
to
co
to
obsahuje
co
co
ta
její
podstata.
Když
totiž
musí
to
být
modlitba
neustálá
jestliže
bych
já
třebas
dělal
dobré
skutky
tisíckrát
za
den
tak
tisíckrát
za
den
nejenom
přicházím
k
bohu
ale
také
získáte
odcházím
od
boha
to
je
moc
dobrá
věc
moc
dobrá
příprava
ale
není
to
modlitba
neustále
tihleti
učedníci
páně
když
přišli
do
služeb
ježíše
krista
netoužili
po
tom
pomáhat
lidem.
Oni
toužili
po
tom
pomoci
sobě
ke
spáse
vyvede
konci
světa
tak
to
začalo
ale
on
je
měl
k
tomu
aby
konali
zázraky
aby
pomáhali
lidem
protože
on
jim
o
nich
chtěl
naučit
neustálé
modlitbě
a
neustálá
modlitba
je
vnitřní
nicnedělání
jinak
se
nedá
neustálá
modlitba
uskutečnit
jenom
vnitřním
nicneděláním
o
ní
v
tím
že
dali
zázraky
vnitřně
nic
nedělali
protože
oni
se
při
tom
nemuseli
namáhat
neni
se
musel
na
odevzdat
do
moci
boží
kterou
je
oděl
ježíš
kristus
to
znamená
to
nebyla
moc
jejich
a
von
to
pustil
tao
si
museli
být
dobře
vědomi
že
ani
jeden
zázrak
sami
neudělali
že
všechno
ta
moc
boží
která
v
nich
žila
čili
on
je
učil
nicnedělání
on
je
učil
pravé
modlitbě
která
je
ničím
neděláním
nic
to
pravá
modlitba
v
duchu
a
v
pravdě
ovšem
to
nedělání
nic
vytříbí
navrch
má
podobu
intenzivní
činnosti
upozorňuju
vás
to
je
ta
těžkost
toho
výkladu
která
přede
mnou
tady
stojí
že
intenzivní
činnost
na
povrchu
uvnitř
má
být
ničím
nedělat
nic
nedělat
ničím
nedělání
tedy
ano.
A
já
bych
to
řek
ještě
časově
že
to
má
být
cesta
z
dění
do
nedění
neboť
podstata
boží
je
nedění
a
podstata
všeho
stvořeného
je
dění
a
já
se
musím
tím
děním
dostat
do
nedění
tak
řekl
ten
tady
určen
svou
povahou
čl
lidskou
k
tomu
abych
něco
dělal
to
nemohu
zapřít
to
nemohu
přeskočit
toho
se
nemohu
zříct
jinak
jsem
nepochopil
smysl
tohoto
života
my
se
z
tohoto
života
je
její
dění
aktivně
se
zúčastnit
nějakého
dění
a
za
tím
za
tím
děním
se
dostat
do
toho
nedění.
A
to
jsem
vysvětlil
na
tisících
stránkách
prosím
vás
nechtějte
abych
to
zase
znovu
vysvětloval
je
to
mockrát
vysvětleno
z
mnoha
stran
a
v
tomto
posledním
co
jsem
napsal
o
poslední
dva
tě
to
znovu
vysvětleno
protože
se
já
jsem
nevysvětloval
posmrtný
život
kvůli
posmrtnýmu
životu
nýbrž
kvůli
tomu
abych
tam
přes
toto
poznání
okrajové
celá
te
přivede
zase
k
tomu
poznání
co
to
dostat
se
do
nedění
jestliže
třeba.
Jakákoliv
sféra
ve
které
funguje
vědomí
které
funguje
vědomí
má
určitou
frekvenci
tak
ta
sféra
ve
která
je
základem
všech
sfér
ostatních
a
kterou
my
načínáme
bohem
a
je
bez
frekvence
a
proto
je
neděním
když
se
něco
děje
tak
to
potřebuje
určitou
energii.
Ten
se
tam
spotřebovává
která
se
tam
taky
rodí
vydává
protože
do
potřeboval
v
tom
musí
taky
odněkud
brát
zůstávali
tě
tajemstvím
jak
může
něco
bez
frekvence
ze
sebe
ustavičně
vydávat
celou
škálu
sem
dycky
pomáhal
laciným
způsobem
asi
jako
ramakrišna
k
tomu
abych
ozřejmil
tento
princip
všeho
bytí
všeho
bytí
nejenom
existencí
frekvencí
a
to
bez
frekvence
že
stroj
máli
proto
musí
být
pevně
zakotven
že
ano
kdyby
nebyl
pevně
zakotven
tak
by
nemohl
něco
vykonávat.
A
tak
ten
má
základna
to
ještě
frekvence
která
je
třeba
k
tomu
kterou
se
za
elektrická
která
je
třeba
k
tomu
byl
on
ten
spojce
pohyboval
nahoře
tam
něco
točilo
a
co
si
myslel
ram
eckhart
o
tom
nic
přirozenosti
boží
ano
starověku
věděli
jak
se
oživuje
automatismus
dvě
že
neslyší
způsob
oživení
automatismu
dvě
je
strachem.
Trapně
vy
tomu
říkáte
a
proto
celé
zasvěcování
které
se
dělo
ve
starověku
do
postavena
umělém
vzbuzování
strachu
o
život
toho
který
byl
zasvěcován
nic
sme
viděli
já
nevím
jestli
tys
to
viděl
já
si
tě
ne
já
jsem
tam
to
neměl
čas
ale
viděli
jsme
zachoval
se
totiž
zasvěcovací
zásad
mystery
za
kilometry
vod
pompejí
i
si
obrázky
aspoň
z
toho
ne
strachem
věky
li
toho
člověka
jeho
já
on
začal
být
jistotu
že
jo
který
víta
se
ponese
vzdala
a
sebe
ne
a
tou
chvíli
mohl
ke
mistr
do
něho
předat
ze
poznání
veta
nebylo
vůbec
pro
to
poznání
to.
On
předává
poznání
a
nazval
ho
potom
zasvěcencem
takovým
způsobem
e
zasvěcen
třeba
celá
sice
vám
a
jiní
pánové
čem
jaké
to
mě
následky
takovým
způsobem
byl
zasvěcen
patrně
také
pavel
dříve
než
byl
se
ten
ježíšem
kristem
když
byl
šavlem
nebo
saulem
toto
nemů
živení
automatismus
dvě
tojenom
oživení
automatismu
by
kdežto
ježíš
kristus
tomu
si
životem
mluvil
o
tom
jak
ho
krmit
jak
pomíjí
dýchat
já
to
ještě
jednou
zopakuju
promiňte
mně
ale
úpadek
se
protože
se
to
poznáte
okamžitě
že
to
říkal
padesátkrát
jí
na
tom
ve
které
fázi
vývojové
člověk.
Jestliže
je
před
narozením
boha
v
člověku
před
narozením
toho
vědomí
o
vnitřní
nesmrtelné
duši
vnitřně
zde
ne
podstatě
s
v
této
fázi
vývojové
tak
musí
stylizovat
život
takovým
způsobem
jsem
tutlal
život
ve
sedmnácti
let
já
se
najedl
o
nesmrtelné
podstatě
jsem
zbavovat
ta
člověka
k
tomu
myslí
já
jsem
ten
který
myslí
a
s
tím
za
ten
svůj
život
to
znamená
dělal
sem
to
co
jsem
chtěl
nýbrž
to
co
jsem
považoval
za
správné
třeba
mně
to
nešlo
postu
se
jak
se
říká
a
to
způsobilo
že
jsem
dorostl
vývojově
do
těch
sedmnácti
let
a
kromě
věcí
které
jsem
jmenoval
jo
velikých
studni
a
to
všecko
tím
souviselo.
Tak
to
je
první
fáze
nesmíte
člověk
sápat
hned
po
druhé
fázi
když
todleto
nestrávil
jesi
se
se
taky
viset
že
vás
odsuzuju
kohokoliv
k
tomu
že
má
k
roste
nacházíte
před
tou
před
tím
zrozením
v
těch
tam
v
tom
v
jeruza
v
tom
betlémě
že
já
to
budu
k
tomu
že
to
nemůže
nijak
dotalo
ne
že
se
narodíte
v
betlémě
vy
jste
se
mu
dal
vy
se
vás
teprve
ne
vy
totiž
můžete
připravit
tyto
myš
fázi
cesty
už
při
tom
není
vším
záleží
na
tom
na
důsledně
děláte
třebas
to
že
dýcháte
pro
ten
automatismus
dvě
to
amen
apagem
sebe
já
tomu
říkám
stylizujete
svůj
život
tak
sám
sebe
když
se
dokonale
zapíráte
ježíš
kristus
říká
že
to
stačí
že
už
potom
na
jedno
následovat
ho
to
znamená
uvědomovat
si
jeho
cestu
a
jít
po
ní
konkrétně
už
jít
po
ní
ale
bez
toho
sebezapření
se
po
ní
vůbec
nedá
jít.
A
potom
jakmile
se
v
člověku
zrodí
ten
ježíš
to
znamená
člověk
je
si
vědom
že
jeho
podstata
je
nesmrtelná
třebaže
se
nemůže
ještě
stýkat
vono
je
to
nemluvně
ale
ví
o
tom
o
tom
jistotu
tak
tak
musí
být
oddán
svému
okolí
to
to
to
dělal
ježíš
třicet
let
tím
že
byl
oddán
sem
prostřední
to
znamená
sice
dostával
do
jordánu
to
znamená
do
další
fáze
bylo
nebezpečné
být
oba
svému
okolí
já
sem
prostředí
předtím
dokud
jenom
stylizoval
život
že
von
nerozuměl
se
správné
a
co
je
nesprávné
a
neuměl
rozeznávat.
Schopnost
rozumovat
získá
teprve
tehdy
se
mě
narodí
bůh
tak
získává
takovou
schopnost
rozdávat
že
může
být
oddán
svému
okolí
a
nedovím
zkáza
mravní
nebo
jiná
že
cením
nehrozí
to
je
ten
rozdíl
oproti
té
první
fázi
a
když
to
potom
dělá
neříkám
ty
dobře
to
jenom
to
ta
jenom
symbol
ano
tak
ho
ho
že
mu
to
samo
jde
samovolně
dycky
to
na
konci
musí
jít
samovolně
to
samovolně
do
tak
musí
okamžitě
od
toho
odstoupit
jakoby
nedělal
jakoby
se
byl
nikam
nevyšplhal
ne
se
otáčet
nazpátek
nás
se
třicet
let
odevzdávat
ne
rodině
tomu
že
se
nic
sloužil
než
se
být
tesařem
že
kam
moudrostí
nad
ostatní
lidi
a
a
takhle
nesmím
vyšlete
ani
se
nerozloučí
se
svou
rodinou
a
odejde
do
jordánu
to
znamená
on
se
v
této
chvíli
velice
snadno
odevzdá
bohu
velice
sebe
já
to
připraven
to
je
vývoj
já
na
to
připraven
to
není
žádný
skok
to
dokonale
připraven
tím
co
předtím
bylo.
Takže
je
vám
to
doví
že
je
synem
mění
božím
než
se
bohu
zalíbilo
a
teprve
teď
je
načase
aby
zotročil
svoje
já
které
předtím
co
ví
možné
a
muselo
mu
sloužit
tou
poddaností
rodině
že
se
učil
tesařem
a
tak
dále
kdyby
ho
byl
zabil
dříve
kdyby
byl
odstranil
z
cesty
dříve
tak
nemohl
tu
cestu
dokončit
tohleto
rozvinutí
života
to
nepochopili
křesťané
zapřu
v
jordánu
když
jsem
vědomě
synem
božím
mohu
si
dovolit
apage
satanas
odejdi
satane
to
znamená
moje
já
odejdi
tam
končila
pro
ježíše
krista
tak
divy
dělal
ta
nepravá
kterou
my
potřebujeme
až
do
jordánu
která
vznikla
na
tomto
světě
a
tam
zanikla
tam
zanikla
a
už
nebyl
potom
co
bylo
u
ježíše
krista
to
bylo
dělání
toho
co
otec
chtěl
a
k
čemu
mu
otec
dal
sílu
on
za
síly
a
ze
své
vůle
nic
nedělá
ani
se
učedníky
si
nevybral
ze
své
vůle
až
do
té
doby
ze
své
vůle
něco
dělal
ze
své
vůle
šel
do
jordánu
ze
své
už
nešel.
Download XML • Download text
• Waveform view