prevzate-kotouc-80-08AB
prevzate-kotouc-80-08AB
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Ale
nikdy
to
nekončilo
nějakým
tak
prudkým
od
vlivem
abych
byl
na
holičkách
jsem
si
uvědomil
aha
teď
si
dole
tak
musí
znovu
začít
jako
někdo
kdo
nikde
nebyl
nic
nemá
já
jsem
simuloval
to
že
nic
nemám
proto
jsem
se
před
chvilinkou
třebas
ještě
cítil
že
něco
mám
ale
musí
umět
všech
odstoupit
od
toho
co
před
chvilinkou
ještě
mě
totiž
to
je
otázka
duše
postavu
co
já
mám
ne
otázka
hmoty
kterou
držím
v
ruce.
Já
mohu
mít
nesmírné
bohatství
v
ruce
a
vůbec
nic
nemusím
mít
té
otázka
duševního
stavu
postoje
duševního
jestě
co
mám
nebo
nemám
ty
okamžitě
nemusíš
vůbec
nic
mít
budešli
chtít
ano
a
nesmíš
by
k
tomu
donucen
okolností
nýbrž
čím
dobrovolně
ji
to
uděláš
tím
lépe
čili
bylo
by
dobře
abyste
pochopili
správného
ducha
pokory
neboť
správný
duch
pokory
nespočívá
v
tom
že
já
se
ti
být
malý
utěšiteli
nemohou
tím
nýbrž
že
se
cítím
být
ničím
že
vím
že
všechno
mám
od
boha
že
jsem
ochoten.
Bohu
to
vrátit
jakmile
on
si
to
bude
žádat
že
jsem
správcem
hřivny
prosím
vás
jestli
já
opravdu
jsem
nějakým
správcem
říčný
to
není
nic
špatného
že
máte
manželku
rádi
auto
to
není
špatného
ale
buďte
správci
toho
neboť
ten
nikdy
majetníkem
mi
to
já
si
netroufám
mnohé
věci
mít
proto
že
bych
nedokázal
být
toho
správcem
že
by
začal
být
toho
majetníkem.
Že
se
často
stávalo
a
devět
let
v
jednom
kuse
že
sebe
majetkem
toho
co
mně
mělo
být
jasno
že
je
od
boha
a
že
to
božího
a
ne
moje
všechny
ty
milosti
které
se
dostal
to
si
byli
od
boha
to
nebyly
moje
řeci
okamžitě
přivlastnil
a
devět
let
jsem
v
tomto
stavu
vydržel
a
kdyby
mně
byl
někdo
nesahal
na
život
tak
jsem
vydržel
dodneška
se
si
ska
myslel
když
tam
tady
vidím
dělat
sem
kabrňák
měli
jde
o
vlastní
spásu
a
vám
kdyby
vo
ní
nešlo
tak
tady
vůbec
nejste
to
je
mi
a
není
moje
přednost
to
je
milost
boží
přátelé
a
já
vám
říkám
že
ta
milost
boží
na
vás
taky
čeká
že
je
pro
vás
pro
všechny
připravena
stejnou
měrou
jako
kromě
možná
že
větší
za
nemohu
rozhodnout.
Jenom
víra
máte
právo
aby
vešla
do
vašeho
domu
do
vašeho
vědomí
a
to
proto
že
jestli
o
sobě
myslíte
že
jste
příliš
my
co
nemožným
a
to
je
vaše
vaš
jeden
z
velmi
nebezpečným
druhů
vlastnění
tohleto
chlast
vy
máte
a
ta
stojí
mezi
vámi
a
bohem
za
to
není
pravá
pokora
kterou
oplývá
i
někteří
světci
že
se
byli
v
prsa
říkali
já
bych
ní
hříšný
to
není
ono
vás
já
jsem
vám
říkal
že
jsem
před
vámi
nějaké
věci
za
hrál
protože
jsem
potřeboval
vás
podmínky
postava
proti
sobě
i
proti
mně
obojí
je
potřeboval
abyste
dávali
víc
pozor.
Ale
to
byl
pos
čistém
potud
a
já
jsem
trénoval
na
ty
pochody
ty
já
dělám
proti
sobě
ustavičně
já
jsem
vám
tady
několik
už
jich
předvedl
k
jsem
převedl
i
teď
jeden
takový
včera
jsem
ho
převedl
tím
způsobem
říkal
půdu
se
starat
že
ti
nepřijdou
do
zítřka
to
je
hrubý
pochod
já
vím
jak
nectně
jednám
s
karlem
makoněm
musi
tou
zasloužím
tak
ten
si
mučeni
veta
mějte
to
na
vědomí
že
on
situace
boží
nebojte
se
ho
konto
založí
protože
jestliže
se
hubí
tím
že
mám
určitou
disciplínu
tak
to
je
jeho
síla
prosím
vás
já
vám
to
takhle
mohu
ukazovat
abych
se
aby
se
před
vámi
vytáhl
abych
vás
dožral
ten
se
cítí
ale
von
se
necítí
ale
i
že
se
necítí
tak
ho
to
nesmí
dovolte
k
bohu
ať
se
cítím
nebo
necítí
dyť
já
taky
budu
hodinu
před
smrtí
jednou
čímpak
se
budu
moct
prosím
vás
cítit
a
každý
z
nás
budete
jednou
hodinu
před
smrtí
a
jestliže
v
tomto
rozhodujícím
okamžiku
nebudete
schopni
bohu
žít
protože
te
hodinu
před
smrtí
tak
jste
promeškali
celý
život
to
je
nejdůležitější
musíte
jít
tak
slabý
tak
smrtelné
slabý
takovýmto
způsobem
uměli
žiš
kristus
té
smrtelné
řeči
přibyla
kříž
že
a
vono
mu
to
šlo.
On
tu
svoji
slabost
kde
všechno
opustili
otec
v
nebesích
a
to
bylo
prosím
vás
něco
to
je
ne
jako
když
na
opustí
náš
křehký
život
toho
opustila
věčnost
pocit
věčnýho
života
pocit
spojení
s
otcem
o
opustil
o
kterém
on
říkal
že
buďte
tak
jedno
s
otcem
jako
já
najednou
je
to
pryč
to
muselo
opustit
prosím
buďte
na
této
připraven
že
by
to
že
to
byl
pro
něho
nejšťastnější
hrůze.
A
ten
okamžik
té
slabosti
jestli
člověk
celý
nedokáže
jí
i
tou
svou
slabostí
tak
nikdy
se
k
bohu
nedostane
jenom
ctnostmi
jak
říkám
existují
se
stane
to
nejde
protože
kde
je
ta
vaše
většina
bytostí
dělá
je
lama
zase
někde
toulá
po
mezi
a
tam
vám
bude
ta
vás
bude
rušit
jestliže
hodinu
přesto
budete
myslet
na
to
že
umřete
jste
ztraceni
hodinu
před
smrtí
si
musíte
říkat
konečně
mě
nebude
stát
moje
tělesnost
cestě.
A
já
ji
ještě
využil
že
tuto
trošku
klidně
mohu
věnovat
protože
už
je
to
jenom
sám
proto
pro
mě
bylo
tak
snadné
vteřinu
před
smrtí
do
té
situace
se
dostal
v
tom
koncentráku
tak
by
od
odevzdal
dříve
to
nebylo
tak
snadné
a
kdybych
to
byl
tu
vteřinu
před
smrtí
neodevzdal
tak
tak
dneska
s
vámi
nejsem
a
neměl
bych
ani
tu
míru
toho
spojení
s
bohem
třebas
nepatrnou
ale
nějakou
kterou
se
tady
hubí
ovšem
že
neprávem
prosím
vás
berte
toto
na
vědomí
že
vy
máte
všichni
stejnou
příležitost.
A
nikdy
nejmenší
ovšem
upozorňuju
vás
čím
se
vám
líp
bude
dařit
tímto
bude
vámi
horší
jak
jim
to
bude
těší
čím
si
ale
bude
budete
uvědomovat
že
ten
váš
okamžik
ve
kterým
právě
žije
té
rozhodující
tím
be
nutkavost
větší
a
tím
bude
větší
naděje
že
z
něho
něco
vyvede
te
protože
bůh
to
bez
vás
udělat
nemůže
to
je
obrovská
moc
lidská
že
on
vás
k
tomu
abyste
byli
spaseni
potřebuje
ten
si
to
protože
on
vás
do
toho
světa
poslal
sice
ale
poznává
čekal
že
se
vrátíte
byste
marnotratného
syna
čekal
že
se
není
v
té
že
že
když
třebas
ještě
nebudete
v
ho
domě
že
už
ho
víte
ve
veřejně
stát
rozumu
čekat.
A
to
vám
říkám
z
té
pozice
toho
který
od
který
byl
taky
takle
už
svědkem
toho
že
ho
někdo
čeká
kdyby
mně
byl
tehdy
nečekal
vám
v
tom
koncentráku
například
tak
nečekal
ten
ta
pěst
samé
čekat
a
pěstovat
nebylo
ji
nový
minut
to
je
osud
každého
z
nás
tak
vás
čeká
vína
mrtví
ře
když
nevíte
že
vás
čeká
otec
my
se
můžete
buď
vrhnout
do
náruče
smrti
nebo
nebo
na
náruče
milujícího
otce
jiného
bych
ska
není
když
se
potom
živoří
nějak
astrálu
která
nebyl
vůbec
patrnost
to
nehraje
žádnou
roli.
Prosím
vás
je
si
někdo
třebas
dodat
k
tomu
jsem
na
to
upozorňuju
někdo
tvoří
třebas
jako
dvořáka
nebo
reprodukuje
umělecky
takovou
letěl
tak
k
tomuto
přistupuje
za
radostí
především
a
už
to
způsobuje
že
to
jho
třeba
že
je
to
dřina
je
přesto
sladké
že
on
přeci
k
něčemu
dospívá
ale
tady
když
vy
nevidíte
vůbec
na
obzoru
nic
tak
se
vám
to
nezdá
výsledkem
to
je
pochopitelně
může
si
uvědomovat
že
něco
jiného
zkrátka
peru
a
něco
jiného
skládat
zkoušku
na
věčného
tvora
to
je
malinký
rozdíl
ale
dělali
se
to
z
radostnou
trpělivosti
v
čem
je
ta
veliká
pokora
zase
tak
to
dopadne
tisku
dobře
a
s
ním
se
to
záhy
začla
jho.
Já
když
jsem
byl
tady
o
tom
že
by
třebas
někdo
z
vás
nesnesl
tu
tíhu
toho
břemene
které
je
třeba
na
sebe
vzít
abyste
člověk
dopracoval
k
poznání
které
vám
tady
je
reprodukuju
tak
jsem
měl
na
mysli
celkovou
dobu
třebas
šedesáti
let
že
jsem
se
napřed
nevědomě
a
potom
vědomě
snažil
od
tudlety
věci
že
kdyby
se
to
ne
jako
celek
ale
po
částkách
složilo
dohromady.
A
někdo
to
chtěl
najednou
vodnest
ne
tak
by
po
tím
klesla
já
taky
na
buďte
rádi
že
je
to
u
vás
takle
rozložením
ono
to
vypadá
jako
nemilost
ale
je
to
velice
milosrdné
že
to
takhle
pomalu
jde
my
totiž
nejsme
si
vědomi
jak
jsem
s
mám
tady
připomínal
toho
co
se
v
nás
fakticky
děje
my
nejsme
vědomi
toho
jestli
je
panna
maria
v
nás
těhotná
nebo
jestli
dorůstáme
do
křtu
v
jordánu
my
se
ne
o
tak
srovnat
to
je
taky
tak
úplně
to
není
zapotřebí
se
přede
poznání
musí
mít
jednu
složku
jistou
že
já
nejsem
ji
a
to
je
velice
těžké
upřímně
si
tohleto
o
sobě
mysli.
Ale
to
je
zaručeně
nejsprávnější
hodnocení
sama
sebe
nejsprávnější
a
přitom
bych
byl
nerad
aby
jste
si
mysleli
že
nic
není
k
ničemu
protože
tady
vám
řekne
matematik
hoden
že
nula
je
je
na
prostředku
řady
čísel
že
to
obrovská
hodnota
za
kterou
jdou
na
jednu
stranu
hodnoty
záporné
a
druhou
stranu
hodnoty
kladné
a
ta
nula
je
takovým
kamenem
úhelným
o
kterou
se
opírá
nadaní
šel
z
obou
dvou
stran
a
dokonce
číst
a
které
chce
řadě
nejsou
která
tam
nejsou
zapsána.
Všech
imaginárním
číslem
na
to
máme
být
mi
za
námi
co
jsme
prodělali
je
celá
řada
věci
která
už
které
jsou
podepsala
takový
mínus
a
a
předám
je
mnoho
věcí
o
kterých
spějeme
ale
dejme
si
záležet
na
tom
abychom
my
vždycky
tu
svou
nulu
posouvat
kupředu
a
ty
zápor
nechávali
za
sebou
asi
tak
a
kdo
má
právo
si
před
tu
naší
mu
stupně
pán
bůh
a
pak
je
to
desítkách
to
ska
nebo
něco
eště
víc
že
on
je
jedničku
tím
prvním.
Ale
ten
třetí
se
osmého
sedmý
osmdesát
kali
jsem
na
schodišti
čím
že
ního
domu
sem
na
schodišti
čili
do
ního
domu
nikde
nechodí
sem
na
schodišti
čin
že
by
ho
domu
do
má
víc
poschodí
stranu
domu
je
kameni
studna
tu
mě
značně
chápali
určený
té
modlit
a
všichni
záleži
si
se
už
odstěhoval
a
nechali
na
svoji
ti
veliký
nepořádek.
Protože
své
byti
museli
odevzdat
prázdné
takže
zbytky
vycházeli
na
schodišti
za
které
nikdo
z
nich
nebyl
zodpovědný
na
schodišti
které
je
pobožně
sou
zbytky
kří
po
přivrácen
křesla
stránky
zpěli
a
všechno
tak
přeházeny
že
se
po
schodišti
ne
dá
ani
jít
musí
se
hrozným
způsobem
převést
postile
je
zřejmé
že
dům
byl
mysim
komfortem
je
vydobýt
uměleckým
do
kamene
te
sani
ozdoba
mi
velmi
jemným
malého
slovu
v
ní
e
čtvrtém
poschodí
v
domě
je
podvod
který
když
nefunguje
je
se
také
víta
který
funguje
ale
který
nepoužívám
mé
bytě
se
svítí
světle
vidět
z
místa
kde
lesu
po
schodišti
před
otevřené
dveře.
A
když
vesmíru
snu
sice
nejsem
ale
já
ve
v
bytě
vesmír
snu
je
sice
nejsem
ale
vím
jistě
jak
je
zařízen
velmi
komfortem
a
to
kontroluje
z
a
ke
chápete
domů
střechu
nevidím
schodišti
před
ním
bytím
čisté
nikdo
jiný
tam
nebyli
v
každém
poschodí
domu
jsou
jen
jedny
vstupní
vřelo
bytu
když
jí
patro
vyspat
za
něj
všemu
které
na
schodišti
je
protože
mu
mu
být
nesvítí
nikde
elektrická
jen
svítí
vý
tah
ve
vyšších
patře
není
vidět
nepořádek.
Z
domu
zatím
nemám
se
možnost
odstěhovat
protože
nemá
jiný
by
moje
žádost
o
při
dělení
se
asi
někde
ztratila
mám
pocit
že
bych
měl
jak
je
ve
víte
a
současně
nevím
s
určitostí
proč
lesu
po
schodišti
když
ví
ta
funguje
tu
mě
v
ulici
ale
kde
jsou
do
my
jenom
na
jedné
straně
pak
je
je
ulice
a
za
protějším
chodníkem
je
řeka
tekoucí
strava
doleva
prosím
vás
tady
vy
jste
na
tom
s
opravit
na
tom
líčení
je
tam
není
správně
zachyceno
to
že
kde
von
vlastně
přitom
je.
On
při
tom
je
kdežto
on
vidí
prže
dějem
tak
je
to
ale
von
se
než
lhát
po
schodišti
ale
prže
z
toho
šplhá
ní
vidí
von
se
nevo
není
ve
svém
bytě
ale
on
vidí
do
svýho
bytu
to
je
průřezu
on
není
ne
vyšších
po
schodech
ale
vidí
do
nich
jako
by
tam
byl
oni
prestiž
di
a
pořádku
vyšších
poschodí
tak
to
bylo
a
ne
takhle
prosím
promiňte
mně
a
tak
já
to
budu
vy
krát
protože
já
jsem
to
na
to
upozornil
když
to
nebyl
zhasni
to.
Totiž
proč
tomu
tak
bylo
o
ten
na
tu
tu
pozici
která
tady
nebyla
zdravý
anebo
mluveno
tady
poleze
po
schodech
on
to
dokonce
unavovalo
to
ležení
po
ačkoliv
ho
neprováděl
on
je
i
tu
ponoru
si
prožíval
toho
ležení
který
to
je
jedinečný
i
si
cítil
dokonce
tu
špatnost
toho
nepořádku
ta
je
nedělala
dobře
to
ti
taky
bylo
proti
srsti
tohleto
všechno
to
bylo
nějak
podobno
v
tom
pocitu
v
tom
snu
tady
totiž
se
velice
hluboce
vykládá
v
tomto
mu
jak
člověk
není
schopen
dobře
pochopit
to
se
stane
za
to
co
je
to
vlastně
vždycky
vnímání
a
co
je
to
pokrok
a
duchovní
cestě
ono
se
říká
musí
se
přejít
že
no
stupni
na
druhý
jako
by
to
bylo
nějaký
překonávání
prostorově
nebo
něco
takového
takového
nic
to
není
on
člověk
dycky
ve
své
pravé
podstatě
jest.
A
to
co
prožívá
to
je
nános
na
tom
co
jest
to
není
to
pravé
čím
on
jest
ale
teď
tím
čím
on
jest
to
je
bytost
která
dělá
pokrok
tím
čím
se
stává
postupně
bohužel
protože
je
ve
stvořen
do
stvořeného
za
leta
to
je
také
ta
nějaká
taková
princezna
tak
se
musí
stávat
ta
se
stane
třebas
žábu
ne
která
místo
princezny
nebo
se
stane
čím
čímkoliv
jiným
ale
vona
ve
skutečnosti
je
pořád
princeznu
synu
celou
královský
nebo
tak
nějak
ne
ve
své
to
patě
jenomže
to
není
poznat
že
to
tak
je.
Protože
se
vidíme
víme
zevní
stránku
věci
tak
tady
prostě
tento
sen
měl
tě
především
poučit
o
tom
proč
na
tom
stupni
si
tak
kterém
si
prostředcích
tíž
takhle
proč
se
tam
šplhá
to
všechno
si
vysvětlíme
protože
tam
nepořádek
proč
je
to
připraven
nemohli
proč
se
ztratil
třebas
dere
proč
se
cítí
v
ten
bytě
teď
dovol
aby
se
to
vysvětlil
jo
a
to
se
ale
to
správně
nepochopí
dokud
si
neuvědomí
že
ty
jsi
taky
tím
pozorovatelem
který
to
všechno
vidí
průřezu
to
co
si
viděl
to
co
nemůžeš
nikdy
vidět
postupně
to
můžeš
vidět
jenom
vzhledem
jako
tento
sen
byl
veden
syna
dojem
si
vzal
celou
noc
a
vono
se
to
dalo
okamžik.
Ale
to
a
to
jako
celou
noc
to
je
a
jsem
si
všiml
když
jsem
vnikl
třebas
do
své
dávné
minulosti
a
musel
se
jí
překonat
jak
mě
to
utahal
hrozně
a
když
jsem
si
to
potom
prověřil
tak
netrvalo
to
vůbec
časově
nějak
a
vypadá
to
jako
věčnost
a
teď
je
to
čili
že
o
ní
dům
to
znamená
já
mám
všechno
co
tady
mám
pro
nato
to
je
ně
pro
ležaté
od
boha
to
je
hřivna
se
kterou
mám
hospodařit
ovšem
upozorňuju
vás
že
žádná
hřivna.
Tady
není
proto
abych
se
jí
věčně
držel
nýbrž
jenom
abych
s
ním
hospodařil
to
znamená
tu
hřivnu
si
od
ní
má
ten
hospodář
jakmile
přijde
od
nás
ne
a
dává
mi
jiné
hřivny
nebo
dokonce
to
a
při
vo
nějaké
mě
to
a
tak
dále
já
je
to
o
tom
druhém
ten
druhém
ještě
lépe
znázorněno
než
v
tom
prvním
té
první
verzi
na
veze
je
místo
přibližně
z
to
a
druhá
verze
je
místo
hřivny
jedné
nebo
dvou
ho
další
dvě
a
tak
dále
místo
pěti
dalších
pět
ne
toto
není
tak
lapidární
ale
držme
se
toho
je
to
sice
stejné
ale
sme
se
asi
to
místo
jedné
hřivny
jedno
město
abyste
viděli
že
je
to
tu
řídké
on
už
nedostane
se
přestavuje
z
jednoho
domu
do
druhého
tak
to
se
na
nás
ano.
Čili
tohleto
všecko
co
my
budeme
na
této
cestě
je
připraveno
kde
mohli
to
znamená
my
se
musíme
vystěhovat
z
toho
jestliže
tam
máme
ale
dobře
zařízený
kvartýr
v
pořádku
tím
co
všechno
už
je
před
nebo
listí
to
se
vám
to
bude
těžko
odtamtud
stěhovat
já
si
myslím
že
chápete
že
bylo
těžké
odejít
ježíši
kristu
vod
svých
milovaný
učedníků
od
toho
skvělého
tříletýho
působení
kde
dělal
jenom
dobro
ničeho
a
teď
mně
ji
že
toho
na
kříž
znamená
měl
to
všechno
ukřižovat
co
před
tím
bylo
tak
tady
se
říká
první
chyba
je
že
je
tam.
Že
ty
tam
máš
svoji
zařízený
bit
skvěle
zařízený
který
budeš
proto
které
zařízení
těžko
opouštět
a
protože
tam
také
ještě
pořádek
okolo
tak
si
ti
ten
by
nebude
ani
hnus
nýbrž
to
pak
budete
ti
líbit
i
s
tím
pořád
sem
který
tam
je
s
tím
že
tam
řítí
ještě
světlo
tam
nejsou
ten
do
statky
které
jsou
v
ostatní
to
mě
ty
už
totiž
si
bydlel
to
tam
v
tom
snu
není
obsaženo
ve
všech
těch
bytě
ti
všichni
co
se
vytahovali
to
si
pořád
ty
to
musí.
Ty
který
se
nevytahoval
to
si
taky
ty
jenom
částí
své
bytosti
se
s
eště
nemiloval
to
je
které
té
která
tam
má
ještě
zalíbení
v
tom
rozumíte
která
už
to
tam
přecházela
rozbil
nemilovala
ten
už
se
to
nelíbí
ta
už
se
nešla
to
mají
taky
bytí
nebo
proč
ty
nemáš
ten
dere
to
je
ta
rozhodující
část
otevřou
tady
jde
proč
to
rozhodnutí
část
pro
kerou
že
na
tom
stupni
a
že
z
něho
ano
proč
nemá
ten
dere
to
nemáš
zalíbení
v
tom
bytě
který
je
dobře
zařízený
ale
to
máš
marné
tou
budeš
vypuzen
bych
chtěl
s
něco
o
sobě
je
veli
vyčítáno
že
si
jednal
dosud
nerovnovážně
že
sice
se
připravuje
odchod
do
jiného
domu
ale
zároveň
si
zařízený
jinde
eště.
Kdežto
to
zařízení
ostatní
by
věčně
přímo
učení
čeho
odložena
jako
nepotřebují
ale
tohleto
se
ti
zdá
být
ještě
u
potřeby
temné
kdyby
tam
bylo
to
okolí
on
tě
odjímáno
zvnějšku
všechno
co
potřebuješ
obyvatel
nosti
toho
bytu
rozumíš
to
je
to
dotazování
situací
které
se
tady
věštění
že
po
dobrým
to
nepůjde
já
bych
že
to
tak
nechápe
z
toho
spojku
jo
tamto
si
dobrovolně
vylil
ty
není
se
dobrodiní
do
etika
ale
dovolovali
hrozným
způsobem
ten
nábytek
to
se
musel
divit
co
z
toho
vyvedli
věc.
No
to
je
to
to
bych
strašně
na
vysvětlili
by
to
uměl
proč
jde
molo
ale
nábytek
jeho
mi
to
říct
jak
je
to
a
proč
je
to
a
nemít
říct
chyba
tuhleto
teď
ten
marný
slov
že
totiž
nejenom
je
tam
tápání
ale
je
vidět
že
byl
ten
svůj
vybojován
z
veškerou
péčí
že
původně
to
i
ten
dům
byl
komfortem
nejenom
ten
tvůj
bit
a
pokud
byl
celý
do
komfortem
tak
samozřejmě
nikdo
se
z
jeho
nevystihnu
rád
za
tu
svou
netrpěli
ost
za
tu
nespokojenost
tím
co
právě
bývá
nebo
ve
stavu
kterým
si.
A
ty
zbytky
té
krásy
toho
ty
už
se
děje
víme
účelné
dnes
když
si
většinu
tomu
baráku
už
opustím
proč
tam
je
ten
masky
slo
když
všechno
je
tady
ostatní
nemohlo
ano
schodišti
na
spadnutí
viď
a
je
to
možný
do
to
dřív
nebylo
ten
slo
krásný
a
ta
jemná
práci
a
tak
čistota
která
byla
eště
v
těch
vší
patro
ta
tomu
náležel
oni
totiž
jak
jsem
si
říkal
ten
tě
říkal
ta
vyšší
patra
teta
nadstavba
to
je
ten
dovíme
má
chtěla
tam
nic
z
toho
patrno.
Ale
to
se
staví
na
tomtéž
místě
nikam
není
třeba
jí
ten
dere
který
mají
pro
jiný
baráky
by
to
jsou
prostě
vlastnosti
které
si
odložil
jako
nepotřebné
na
vyšším
stupni
my
nemůžeme
týmiž
prostředky
na
vyšším
stupni
něco
božími
já
vám
pořád
zdůrazňuji
že
musíme
zaměňoval
prostředky
že
musíme
si
chápat
nových
prostředků
nebo
když
se
sme
těch
starých
nově
se
ji
chápeme
a
tím
jsou
to
také
jiné
prostředky
ano.
Tak
tuhletu
větu
si
potom
znovu
přehnal
aby
s
viděl
co
jsou
to
ty
lidé
kteří
se
vystěhovat
ano
jsou
to
prostředky
které
tě
dosloužil
ano
a
proto
dostali
takle
se
k
tobě
nevrátí
že
to
je
málo
slov
to
není
náhodné
protože
tím
je
znázorněna
minulost
ten
barák
byl
poměrně
moderní
ne
tam
měl
víta
najednou
arský
sto
starého
let
to
znamená
všechno
staré
už
je
neúplné
tím
večer
ano
sice
je
to
krásné
ale
to
účelné.
Je
zařízen
velmi
komfortem
to
sme
si
byli
na
daly
myslí
patra
taky
dali
že
se
nemám
právo
přes
tu
možnost
přestane
taky
vykládali
a
proč
ne
si
řekli
ten
víta
funguje
to
znamená
v
tom
víta
je
možnost
se
už
dostat
poschodí
do
poschodí
bez
námahy
a
je
možno
říkám
a
proto
máš
k
povinnost
ho
opustit
když
už
tam
jde
proto
máš
povinnost
ho
opustit
protože
už
to
tam
jde
samo.
Jenom
to
co
rozvineme
se
dá
má
máme
právo
opustit
ne
co
je
polovičaté
ten
víta
je
dokonale
stavu
to
znamená
nahoru
se
dá
jít
a
dorůst
dá
jít
to
znamená
byste
vy
se
tím
víta
že
stav
i
na
to
poschodí
ve
kterém
máš
ten
svůj
ptají
to
není
z
toho
patrno
ale
je
tomu
tak
to
je
důležité
to
do
té
být
tak
je
bude
žitý
prstem
v
tom
všemi
a
ještě
bych
chtěl
říci
jak
je
to
s
tou
studnou
poctil
že
totiž
všechno
to
co
je
stvořené
je
pevně
zakotveno
nestvořeném
přestože
se
zdá
že
to
s
tím
nějak
nesouvisí
vzdát
se
protože
my
nemáme
pro
nás
to
není
dostupná
to
nestvořený
s
na
té
úrovni
na
které
jsme
je
to
nedostupné
a
to
je
ta
zdánlivě
nesouvisel.
Ale
ve
skutečnosti
v
té
stupni
je
tatáž
to
je
voda
had
e
o
tatáž
voda
jako
jeho
do
bodu
a
do
že
že
je
to
třebas
ne
v
té
tatáž
voda
i
když
je
ta
voda
do
toho
podobou
přiváděn
nikoliv
ze
studně
nýbrž
z
vody
to
znamená
že
zařízení
lidského
to
znamená
ze
stvořeného
přichází
do
co
ve
stvořené
máš
ne
přímo
od
boha.
Ale
je
to
na
tom
trpném
stavu
postaveno
by
v
nás
na
konci
páteře
nebyla
trpná
hadí
síla
tak
tento
svět
bez
nemáš
to
je
to
ten
dům
by
vůbec
nestál
kdyby
tento
náš
to
ře
tělo
by
vůbec
nestálo
to
než
já
by
se
nemohlo
na
nějaký
projev
vědomý
vůbec
kdyby
tady
nebyla
studna
trpnosti
na
základu
toho
všeho
ten
nesplní
důležitý
poznatek
té
ta
do
toho
vtělen
a
to
musel
výmysl
zasvěcené
tak
protože
všechno
je
to
postaveno
rovnováze
trpnosti
a
aktivity
ten
ta
tvůrčí
činnost
boží
to
je
aktivita
to
že
netvoří
a
že
není.
Tím
tvůrcem
zároveň
on
tam
bezohledně
tohleto
říká
jako
vy
vůbec
nebyl
to
je
ta
trpnost
ze
které
vyvěrá
zdánlivě
bez
souvislosti
všechno
aktivní
ne
tuhletu
spojku
mezi
tím
trpným
a
to
znamená
nestvořeným.
A
mezi
tím
stvořeným
tam
v
tom
domě
nevidíš
protože
to
je
ta
zřídka
nestvořená
rovněž
ta
hloubce
hloubky
své
duše
která
není
protože
je
nestvořená
není
viditelná
ale
tvoří
spojka
spojku
dají
říkám
že
smrtelná
duše
to
mně
jesličky
třeba
neuznávali
že
jsme
toho
duši
takhle
jako
já
tak
on
to
mistr
ekhart
nemoh
takhle
říkat
a
je
to
nesmrtelná
tuše.
Která
je
spojku
mezi
tím
nestvořeným
a
mezi
tím
stvořeným
co
je
to
bůh
funkčně
funkční
bůh
už
i
vy
než
tentýž
bych
ale
už
funkcí
při
kovaný
tomu
tvoru
který
ho
vede
ne
tak
to
je
asi
všechno
a
že
to
vono
to
tam
u
ježíše
ukázáno
až
na
velice
vznešeném
stupni
na
jedna
v
tomhletom
ale
dá
se
pochopit
z
toho
vznešeného
i
toto
nižším.
Proč
na
tom
kříži
neměl
žádnou
oporu
ve
svých
žácích
ničem
svědkem
v
ničem
co
při
té
malost
tohoto
světa
ani
je
vlastním
těle
i
to
musel
opustit
i
toho
jsem
musel
vzdát
no
když
sebe
dal
tak
by
byl
stal
mrtvých
tím
tělem
jsou
musel
vzdát
tedy
proč
neteče
tam
ta
voda
protože
ze
stvořeného
ne
přímo
od
boha
bereme
všechno
v
životu
tohoto
stvořeného
tady
tuhlety
vykopávky
té
všechno
stvořená
záležitost
ne
a
bereme
je
ze
stvořen
a
toho
se
někdo
do
ušetřeno
udělal
že
jo
je
to
já
a
to.
To
není
to
co
potřebuješ
aby
se
musel
z
domu
vystěhovat
dokud
budeš
přijímat
z
tohoto
světa
a
ne
od
boha
tak
jsem
z
toho
domu
nevystihuje
ale
to
že
to
nepo
teče
ta
voda
ze
stvořené
toho
to
nepude
do
toho
stupně
toho
stvořeného
tak
to
i
nejlíp
zařízené
bude
na
obyvatel
rozumíš
ne
od
nebo
vodu
než
tam
nic.
Vzpomeň
že
tam
je
zařízení
komfortem
protože
by
se
dalo
z
toho
vývoj
z
toho
bytu
a
použít
v
tom
novém
kdyby
dostal
ten
neklepe
tělo
to
znamená
že
ne
všechno
co
jsme
používali
před
tím
máme
právo
a
povinnost
odbourat
že
něco
z
toho
zrovna
to
komfortem
to
nejlepší
máme
povinnost
přenes
novýho
bytu
protože
tady
musí
být
nějaká
kontinuita
mezi
nižším
a
bytím.
Já
bych
to
řekl
na
životě
ježíše
krista
jako
on
byl
oddán
své
rodině
do
třiceti
let
ne
a
byl
jich
poslušen
a
sem
okolí
tak
byl
oddán
potom
otci
na
nebi
to
tak
dokonce
když
mu
ve
dvanácti
letech
vytýkají
že
se
jim
ztratil
ať
von
říkal
za
jinou
nevíte
nemusí
být
v
tom
co
je
mého
otce
tak
je
poslechl
protože
jim
byl
oddán
prože
nenastala
jeho
doba
jo
kdy
mě
ještě
o
vila.
Tak
tohleto
si
dobře
uvědomí
že
na
vyšší
úrovni
se
potřebuje
za
sme
ta
na
toho
nižšího
bych
tak
řekl
vlít
dejme
tomu
špínu
i
s
dítětem
a
to
je
dítě
to
je
zárodek
ten
vite
zároveň
toho
nového
si
přenese
do
toho
dalšího
a
to
vytvoří
dvojí
individualitu
duchovní
ta
nějaká
je
ty
nebudeš
nějakou
metafyzickou
kaší
nikdy
ty
nebudeš
ani
absolutním
bohem
nebo
něčím
to
to
nebudeš
nýbrž
pořád
indy
let
to
vidíš
to
jak
toto
snu
to
nějaká
individualita
dělala
tudleto
a
to
byla
individualita
dobře
informovaný
na
velké
výši
která
toto
mohla
utkat
a
čili
individualita
přetrvává
tady
starší
než
si
ty
která
tuhleto
psala.
No
tak
to
je
asi
všecko
de
ke
tak
který
říká
je
oprávnění
list
dovoleno
aby
se
tam
dostal
je
to
dovoleno
je
to
dovoleno
není
a
proč
protože
jste
bytě
se
svítí
není
funkci
ještě
na
tom
tak
špatně
jako
všechno
to
ne
což
je
oznámeno
a
dá
se
toho
použít.
Ti
opravdu
ten
de
ke
dostaneš
jakmile
budeš
schopen
to
co
máš
v
tom
bytě
přenést
do
toho
nového
bytu
a
nebude
to
nemožné
protože
jak
je
říkám
když
ty
poschodí
ho
řeší
které
jsou
čisté
sou
vlastně
tím
pokračováním
více
sty
to
nebude
žádný
nový
dům
to
že
se
odstěhoval
do
jiných
domů
této
co
už
nebudeš
mít
nedaří
cestě
potřebovat
jo
těch
prostředků
ale
ty
se
budeš
třeba
v
tomtéž
do
mě
a
tím
ví
tam
a
ten
funguje
víš
tam
na
všechno
počítám
jenomže
to
není
z
toho
patrno
ale
je
to
je
s
tím
počítáme
v
budoucnosti
ty
tu
budoucnost
dobře
neviděl
viděná
minulost
a
přítomnost
a
budou
to
ti
ještě
unikala
zatím
rozumíš
že
to
jenom
tak
dokresluje.
Zatím
ho
nepoužíváš
ten
výklad
nevstoupí
se
do
něj
že
z
toho
důvodu
protože
ten
je
připraven
a
funguje
pro
ten
nábytek
který
musí
přenést
nahoru
s
tím
víte
a
to
je
jeho
nynější
funkce
ne
abyste
s
ním
vozil
to
by
byla
záliba
co
podobně
brouzdal
k
tomu
tam
nejsi
ani
v
tom
ch
ani
ve
skutečnosti
ty
se
tam
proto
aby
se
děl
tady
je
můj
nábytek
až
dostanu
nábytek
a
s
tím
dere
a
de
krev
mám
budu
mít
s
tím
nabytým
na
stěnu
i
s
tím
nabytým
že
to
nejde
milován
ví
tak
funguje
tak
já
se
budu
moc
dostat
dolů
jiného
ne
ji
nevyšlo
všem
kam
jenomže
tam
je
znázorněno
jestli
řeka
nedostaly
že
je
se
bojovat
tam
jak
se
dostalo
ty
ostatní
do
jiných
barák
ne
adlera
naznačeno
že
všechny
prostředky
který
si
to
vy
používali
budou
použitý
jinde.
To
je
na
cestě
krásné
tato
spojitost
na
uniká
totiž
všechny
které
odložil
budou
někde
jinde
použity
na
tom
stupni
na
kterém
my
jsme
to
používali
čili
my
používají
se
nějakých
prostředků
na
duchovní
vzestupu
používáme
velice
obdobný
ch
prostředků
když
už
živých
ty
co
se
přitom
zkazí
samo
sebou
to
nemyslím
ale
toho
co
tady
živé
z
toho
sou
ty
zájem
si
to
není
nábytek
to
se
bude
používat
někde
jinde
ty
živé
prostředky.
Na
nějakém
prostředku
který
dosloužil
ti
ukážu
jak
chápu
to
hraní
přes
které
se
nedá
snadnou
převést
když
jsem
třebas
konal
písmenová
cvičení
tak
ne
najednou
ale
postupně
to
nešlo
to
dál
říkat
do
to
velice
obtížné
a
až
nakonec
když
jsem
se
nemoh
už
ani
bránit
a
nemoh
to
říkat
a
je
přesto
jsem
za
tím
bohem
chtěl
jít
tak
se
ukázalo
že
je
správné
že
už
se
přestal
nedá.
To
tak
v
pořádku
že
to
takhle
že
pokud
se
přesto
je
zdá
že
bych
já
pořád
přesto
lezl
to
pořád
tamtudy
chodil
ale
von
je
tam
víta
že
kterému
to
vůbec
nevadí
ten
stav
toho
schodišti
že
jo
a
tím
víte
em
tě
vedle
bůh
rozumíš
to
je
pomoc
tam
taky
svojí
etika
to
víta
že
jo
je
tam
také
etika
jako
v
tom
bytě.
Čili
ta
osvícený
způsobem
pomocí
boží
síly
budeš
se
moh
tato
moc
dostat
dál
ne
pomocí
svým
tam
musí
si
trošičku
vzpomenout
na
to
že
to
všechno
je
postaveno
nad
tou
studnou
a
tou
takové
kdybych
já
byl
sse
neodevzdal
v
té
modlitbě
více
a
pořád
se
nutil
do
přeříkávání
nějakého
jména
božího
se
přesto
fázi
kdy
nedostal
nebýt
začli
být
trpnější
přijímat
situaci
taková
jaká
je
než
tě
ti
se
pravda
stavy
se
nasadím
v
tom
snu
jsme
zapomněli
vysvětlit
že
se
být
ocitl
ve
čtvrtém
poschodí
a
tam
byl
je
hubit
a
odtamtud
jsem
měl
stěhovat.
To
měl
dojem
že
někam
jinam
jako
ty
ostatní
neví
si
byl
si
už
řekli
že
to
není
pravda
protože
on
prostě
se
má
stěhovat
jenom
do
na
jinou
úroveň
můžeme
říct
že
je
to
jinam
a
jelikož
neviděl
v
tom
ostatním
domě
ta
ostatní
vyšší
poschodí
jasně
nýbrž
jenom
vědí
že
tam
jsou
a
že
tam
v
vůlí
víta
tak
se
dá
předpokládat
že
to
bude
tento
krát
postup
směrem
do
těch
dalších
pater
protože
to
čtvrt
čtvrté
patro
je
způsobeno
tím.
Že
máme
překonat
nebo
vystoupit
ze
své
smrtelné
čtveřice
to
čtyřikrát
he
symbolice
jak
starozákonní
tak
to
vo
zákony
velkou
roli
ale
tam
při
tom
přidá
obyčejně
ště
nula
čtyřicet
let
na
poušti
třicet
dní
které
ježíš
byl
na
poušti
zase
ne
čtyřicet
dní
čtyřicet
let
se
stěhoval
egyptě
se
i
ta
židi
do
palestiny
a
čtyřicet
dní
byl
ježíš
na
poušti
ale
je
to
ho
víc
a
já
jsem
mu
pane
nevzpomíná
a
neměl
jsem
věci
ale
zen
prostě
to
za
na
čtyřicet
protože
je
to
ta
který
ve
ten
člověk
hmotný
se
vším
příslušenstvím
které
hmotě
náleží
a
kterou
které
hmotu
udržuje
jako
takovou
sou
pomocníci
hmoty
ti
tři
těch
čtyř
a
potom.
Je
přicházíš
trojice
nesmrtelná
do
které
by
měl
podle
tohoto
slu
nebo
té
mě
všechno
je
připraveno
aby
do
po
tomto
snu
víc
vstoupil
řečeno
že
vlastně
koček
nade
krev
to
znamená
bude
ti
otevřeno
je
tím
řečeno
to
je
reprodukcí
toho
bude
ti
otevřenou
aktualizovat
na
dnešním
poměry
samozřejmě
toto
on
nemůže
nějak
spíš
k
tomu
bude
otevřeno
ale
to
ostatní
jeho
záležitostí
on
by
měl
z
toho
vstupovat
že
nahoře
tak
poschodí
jsou
neobsáh
nad
tím
čtvrtým
a
že
je
možno
se
tam
stěhovat
protože
tam
to
de
molo
vám
není
ovšem
von
se
říká.
Že
mohu
ji
li
se
ano
jsou
jenom
ty
oklikou
ty
spojení
patra
tak
se
zřítí
ta
hřeší
stavba
samo
sebou
toto
nemohlo
být
v
tom
snu
ukázáno
ale
měl
velký
napadnout
že
ježíše
v
pořádku
víta
tak
že
se
ještě
pomýšlet
nějaké
stěhování
kdyby
už
jenom
toho
námitku
z
toho
tvého
bytu
tak
by
to
stačilo
vysvětlení
ne
myslíme
ta
vyšší
patra
se
vyznačují
tím.
Že
jejich
odezvu
v
našem
naším
individualitě
je
trpnost
že
oni
jsou
tím
trpným
stavem
tak
dokonale
trpný
že
si
to
vůbec
přece
aktivitě
neuvědomujeme
že
vůbec
nevíme
existují
tak
tuto
tento
trpnosti
musíme
umět
víc
ze
své
strany
vstříc
co
nejvíce
bych
radil
tedy
aby
začal
teď
vy
zmínil
třebas
systém
modlitby
a
by
začal
s
modlitbou
ticha
a
modlitba
ticha
se
nedá
navodit
rovnou
tak
jak
si
to
představovali
furt
tam
v
tom
koncentraci
tichá
koncentrace
v
té.
Kapitole
nýbrž
musí
se
k
ní
člověk
připravit
já
vím
že
jsem
tu
přípravu
napsal
v
tom
mystická
koncentrace
spisu
ale
něco
by
z
toho
chtěl
tady
říct
přeci
jenom
znovu
protože
je
to
napsáno
to
že
není
a
má
tady
po
ruce
že
se
nemůžeme
k
tomu
obrátit
a
nemůžeme
si
to
mi
přečíst
tam
je
mluveno
o
pravém
duchu
činnosti
který
je
nejlepší
přípravou
pro
trpnost
v
činnosti
činnosti
býti
trpný
je
možné
jenom
za
dvou
předpokladu
že
činnost
děláme
tak
dlouho
že
už
nemusíme
zvládat
přímý
řemeslo
to
už
je
zvládnuto.
A
za
druhé
činnost
vykonáváme
bez
ohledu
na
sebe
ale
s
ohledem
na
toho
proto
kterého
tu
činnost
vykonáváme
toto
je
správný
duch
pokud
možno
láskyplně
co
nový
do
té
správný
druh
činnosti
jestliže
toto
provedeme
tak
je
naděje
že
do
té
činnosti
vstoupí
ta
trpnost
boží
ta
se
to
ukázat
na
vstupuje
žiš
ve
vyvodit
co
v
čem
to
trpnost
tato.
To
zůstává
ten
ježíš
si
přál
napřed
být
pokřtěn
věděl
že
bez
toho
pokřtění
se
nedostane
přes
určitou
fázi
pokřtím
už
tehdy
které
kázal
svatý
jan
bylo
nebo
sloužilo
k
pokání
aby
člověk
měl
sílu
k
pokání
k
sebezapření
tedy.
K
sebe
zlepšení
aby
nemusel
to
dělat
vlastní
silou
aby
dostal
nějaké
posvěcení
v
tomu
a
tak
tam
vidíme
že
ten
kristus
přichází
do
toho
jordánu
s
touto
aby
byl
pokřtěn
aby
tuto
sílu
dostal
víte
že
svatý
jan
křtitel
se
osten
křtu
vyjádřil
tak
to
já
jsem
tedy
ctít
ku
pokání
ale
ten
který
přijde
po
mě
jak
křtí
aby
vás
uvedl
do
života
věčného
nebo
tak
nějak
ano
čili
to
je
ten
rozdíl
mezi
křtem
janevim
a
mezi
křtem.
Který
potom
konal
ježíš
kristus
jeho
učedníci
a
přesto
se
tady
ten
ježíš
jde
svatému
janovi
ale
ne
aby
dostal
sílu
k
pokání
nýbrž
aby
nestaral
k
vědomému
spojení
s
otcem
to
znamená
že
i
od
nižších
prostředků
můžeme
žádat
daleko
více
než
co
normálně
je
nich
obsaženo
že
tady
velice
záleží
na
kvalitě
vůle
co
do
ní
vložím
to
je
zázračný
statek
který
máme
k
dispozici.
A
kterým
může
být
hodně
daleko
posunutý
čili
ježíš
kristus
tam
nešel
pro
pokání
pro
sílu
aby
mohl
konat
pokání
ale
zrodil
tam
šel
sílu
pro
to
aby
zabil
v
sobě
s
nebo
odpadl
satana
nebo
takový
něco
a
aby
se
vědomě
spojil
s
otcem
a
tak
bych
prosil
jestli
jste
ten
někdo
správně
pochopit
tichou
koncentraci
nikdy
do
ní
nevstupuje
bez
touhy
po
spojení
s
bohem
tak
to
musí
být
ale
prosím
vás
jestli
je
tam
ustavičně
během
té
modlitby
tak
nás
ruší.
Po
této
touze
následovalo
odevzdání
toho
ježíše
do
rukou
svatého
jana
ten
ježíš
už
nepotřeboval
toužit
o
my
byl
rušil
ten
akt
toho
svaté
forma
na
křtitele
on
se
musel
dokonale
janu
křtiteli
odevzdat
jestliže
tento
přechod
nedokážete
v
té
své
vnitřní
modlitbě
provést
tak
děláte
tutéž
u
jakou
radil
velké
k
jaké
radil
i
pro
to
tam
všimněte
si
satvas
v
tomto
obs
jeho
návodu
není
obsaženo
ale
tím
se
dá
zdůvodnit
proč
ty
piovi
nedosahoval
vědomého
spojení
s
bohem.
Prosím
vás
bez
touhy
to
nejde
a
jenom
s
tou
pouto
nejde
ta
touha
té
určitá
metoda
bez
které
to
nejde
ale
s
ní
to
také
nejde
ji
musíte
umět
včas
opustit
je
vám
to
všem
jasno
samo
sebou
jaký
opustíte
tak
nastane
aspoň
chvilkové
vyprázdnění
a
nebo
dokonce
dlouho
doba
krize
kde
se
budou
plemeno
a
tak
dále
tak
je
třeba
znovu
vzbudit
tou
ku
jakým
způsobem
to
dovedete
a
znovu
trpně
se
odevzdat
a
takle
to
pořád
opakovat
během
té
takzvané
tiché
koncentrace
až
se
opravdu
stane
tichou
koncentrací
jinak
vám
to
nemohou
lépe
poradit
tady
to
je
oprava
toho
weinfurtra
ano
námitku
že
tady
velice
těžko
přeje
do
toho
stavu
těch
nosti
to
já
vím
ale
přimějte
si.
Že
ten
pán
ježíš
měl
před
sebou
hmotného
jana
křtitele
viďte
a
do
jeho
rukou
se
odevzdal
nebo
lépe
řečeno
prostřednictvím
něho
se
odevzdal
do
rukou
boží
prosím
vás
jestli
vám
to
jinak
nejde
tak
prostřednictvím
konkrétního.
Pomocníka
třebas
svatý
terezie
celá
tuletu
fázi
překonal
a
že
na
to
je
spolehnutí
že
vás
může
tam
pomoc
převést
nebo
jestli
vám
si
to
je
dost
pro
vás
jako
směrodatné
nebo
a
ten
pomocí
ježíše
krista
který
toto
překonal
jak
v
jordánu
tak
na
kříži
opřen
se
o
jeho
osobnost
tak
řek
přímo
musíte
si
ho
představit
pro
to
chopil
to
bylo
na
škodu
věci
tak
nemusí
to
moc
formulovat
to
byste
si
tím
prohlášením
rušili
to
klid
ten
klid
u
ste
více
děláte
jenom
to
stačí
bez
formulace
ano
a
to
ní
ne
na
tímto
způsobem
že
se
opřete
o
konkrétní
bytost
bych
tak
řekl.
Nebo
o
konkrétního
vítězí
na
těmito
stavy
a
těmito
přechody
tak
se
dopustíte
toho
čeho
se
dopustit
ježíš
kristus
že
potřeboval
svatýho
jana
a
tím
byl
převeden
ano
on
se
neopíral
kupodivu
o
o
osmého
otce
v
nebesích
neboť
ten
prostředník
u
teprve
k
tomu
měl
pomoci
obdobně
to
pravým
duchem
činnosti
já
musím
toužit
správně
vykonat
to
co
vykonat
mám
ba
ve
svém
povolání
tak
poměru
k
lidem
všechno
kdo
je
mi
tady
prostředníkem
z
ten
člověk
na
kterém
já
toto
konám
neboť
onen
člověk
je
opravdu
ježíšem
kristem.
Když
to
takle
na
něm
konám
tu
si
mohl
dovolit
při
povídání
o
posledním
soudu
říci
cokoliv
jste
učinili
nejmenšímu
z
bratřích
mých
mně
jste
učinili
nelhal
potom
se
přesvědčíte
že
ho
budete
považovat
za
prostředníka
který
vás
má
převést
tak
to
budete
dělat
pro
něj
daleko
dokonaleji
kdybych
byl
nepovažoval
toho
gestapáka
za
oslabí
ho
tak
mě
zabil
rozumíte
a
byl
to
gestapáky
jsem
si
toto
moh
myslet
obětavě
tak
to
bude
o
to
snazší
to
vysvětluje
bližním
který
není
tak
špatně
jako
ten
stav
ne
a
doufám.
A
tu
věc
s
touto
touhou
provést
to
nejlépe
provedete
a
ta
trpná
stránka
této
činnosti
spočívá
v
tom
že
potom
bez
ohlédnutí
odstoupíte
od
toho
co
jste
provedli
jako
když
jste
to
ne
provedli
ale
až
to
provedete
jako
byste
byli
nic
neudělali
nepřemýšlejte
o
tom
dál
nestarejte
se
o
to
že
se
tak
je
to
v
pořádku
toho
dotyčného
třebas
že
ano
tak
odejdou
od
to
odvádím
se
od
toho
a
dodá
a
dva
další
činnost
má
vypadat
správný
duch
činnosti
tak
asi
doba
ti
mě
přitom
si
neříkám
jsem
na
poli
hospodářově
to
nic
nepůsobí
co
tím
jsem
na
poli
hospodářově
tímletím
jsem
tam
aniž
si
to
formuluj
ten
bližní
je
mi
prostředníkem.
Tak
je
tak
jsem
na
poli
hospodářově
prostě
ano
je
to
tam
tady
mám
námitku
ty
tady
jako
si
velice
málo
cení
extáze
ale
když
tam
dáváš
tady
takovéhle
návody
na
tichou
koncentraci
a
modlitbu
ticha
tak
nás
vedeš
přímočaře
extazi.
Já
bych
říkal
že
takhle
vysloveno
je
to
mysleno
pravdivě
a
jistě
z
určitou
zkušeností
protože
neníli
neníli
tento
způsob
modlitby
vyváženo
odříkáním
o
které
jsem
mluvil
při
činnosti
tak
zaručeně
taková
ta
modlitba
ve
řekne
ta
opravdu
jestliže
ale
člověk
je
připraven
denní
činnosti
odstupňovány
od
sebe
tak
nemusí
dělat
ten
skok
on
se
tam
dostal
na
tu
úroveň
jsou
činnosti
na
kterou
by
normálně
extatický
musel
skočit.
Já
světelný
na
té
úrovni
jsou
úrovní
jednání
je
neextatický
či
on
si
tam
už
pobývá
tam
nemusí
skákat
a
proto
jestli
kdyby
byli
bývali
křesťanští
mystici
pěstovali
jak
rozvinutý
ský
život
po
této
stránce
rozumný
jako
se
tyto
vysvětloval
a
tak
to
vedle
toho
tu
modlitbu
tak
by
byli
nezažívali
nepotřebovali
nazývat
extazí
se
nazývat
cesta
cestou
bílého
mraku
krátce
před
budu
holou
smrti
přišel
když
si
za
ní
přišel
do
si
za
ní
z
otázkou
a
bude
člověk
po
smrti
dál
žít
či
se
prostě
rozplyne
vidí
není
to
nová
otázka
patřit
nejstarší
často
vyhledávám
znovu
opakovaná
vypráví
se
že
bude
od
větě
jednoduše
své
rozplyne
jako
bílé
mraky.
Ne
ráno
byli
na
obloze
bílé
mraky
nyní
smysly
kam
se
ztratili
odkud
přišli
jak
se
vytvořil
jejich
tvar
jak
se
opět
pustili
byl
mraku
jeho
bytím
je
přicházet
a
odcházet
a
to
je
první
důvod
proč
nazývám
svou
cestu
cestou
bílého
mraku
je
však
mnoho
další
ch
o
nich
bude
dobré
uvažovat
a
meditovat.
By
jeli
mrak
je
bez
kořenu
je
bez
příčinou
věci
a
nemá
do
vo
domov
nic
je
jeho
vlastní
a
přece
je
kriste
a
právě
takový
je
celý
vesmír
jako
by
lí
mrak
bez
jakékoliv
příčiny
bez
jakéhokoliv
bez
jakékoliv
poslední
příčin
existuje
existuje
jako
mysterií
byli
mrak
nemá
vlastní
cesty
vzniká
a
zaniká
nemá
cíl
ne
vyplňuje
osud
nemá
konec
by
jeli
m
jak
nelze
zklamat
nebo
je
se
nová
přicházet
je
jeho
smyslem
máli
někdo
nějaký
cíl
musí
být
té
škola
čím
účelněji
soudí
ho
rozum
tím
více
zažije
strachu
utéci
a
zklamání
pojal
li
člověk
jednou
nějaký
cíl
usiluje
o
pevně
stanoveny
směr
veškeré
bytí
však
nemá
směr
vesmír
nejde
nikam
nemá
žádné
záměr
ani
cíle
kdo
má
nějaký
záměr
je
proti
veškerenstvu
a
bude
zklamat.
Nemůžeš
proti
celou
ku
bojovat
tvůj
život
je
tak
maličký
že
nemůže
ješ
vítězit
nemůžeš
celek
porobit
přemoct
je
nemožno
věcí
aby
se
jednotlivé
zmocňoval
a
nemá
li
vesmí
účel
ani
konečný
základ
na
tý
máš
nějaké
záměr
budeš
nakonec
po
ražen
bílým
jaká
ne
vždyť
tam
kam
vane
než
týrán
své
nebojuju
byli
mrak
není
obyvatel
a
přece
se
snáší
nad
všimli
její
podrobit
nelze
její
ovládnout
nemá
rozum
který
by
mohl
být
ovládám
a
po
roven.
Kdo
jednou
pojal
nějaký
cíl
záměr
směr
smysl
sama
tem
chtění
něčeho
dosáhnout
tvoří
rozpory
a
na
konci
bude
po
ražen
to
je
neměnné
naše
poráží
je
přirozenosti
veškeré
existence
mrak
ne
určuju
karma
pluje
prů
je
jen
patřil
všem
směrem
všem
dimenzi
nic
neodmítá
vše
je
existuje
ta
nedokonalé
akce
to
áno
nazývám
svou
cestu
cestou
bílého
mraku.
By
jiné
vraty
nemají
vlastní
cestu
jen
pnutí
se
sama
cíl
cesta
bílého
mraku
není
ulití
neprotekční
stezkou
mrak
do
bez
pevného
záměru
bez
jakéhokoliv
smyslu
k
tomu
musí
být
dobře
rozuměl
neboť
se
zamýšlíme
zda
to
souhlasí
moh
rozumem
čeho
věk
si
nedovede
představit
že
by
bylo
možno
žít
bez
smyslu
bez
záměru
nebo
jaro
nemůže
žít
bez
úmyslu
a
lidé
jsou
tak
pomatený
že
dokonce
ke
mně
přicházejí
a
ta
jí
se
jaký
účel
máme
žita
meditace
nemůže
mít
účel
záměr
neboť
meditace
je
stav
intelekt
jednoduše
stav
bytí
kde
člověk
je
bezčasu
a
prostoru
pouze
být.
Ne
cílem
cíle
zde
a
nyní
jeli
cíl
někde
jinde
a
rozumíš
pracuje
tehdy
začínáme
uvažovat
nastává
slepý
lék
rozumu
že
pracovat
jednoduchosti
tam
má
prostor
může
jít
svou
cestou
muže
jakkoliv
pohybovat
myšlenkami
z
účelem
a
smyslem
hází
budoucnost
do
hry
jen
z
budoucnosti
přichází
čas
by
jednak
se
vznáší
ve
vzduchu
bezčasově
neboť
je
neznal
tele
ani
budoucnost
existuje
nyní
se.
Každý
okamžitě
celou
věčnosti
ale
rozum
nemůže
žít
bez
účelu
a
smyslu
pro
tu
tvoří
stále
nové
cíle
přestanou
lí
člověka
vá
pít
takzvané
světské
cíle
počne
intelekt
nastavovat
náboženské
cíle
nadlidské
cíle
když
už
nemá
peníze
taková
výjimek
když
přestává
být
honza
za
světem
a
politickou
a
politika
při
kali
a
vytvoří
se
nový
svět
novou
tužbou
náboženství
se
svým
novým
cílem
intelekt
stále
prah
ne
po
smyslu
po
účel
po
nějakém
síly
a
pro
mne
je
jen
bez
smyslový
rozum
skutku
náboženským
to
všech
znamená
že
ji
není
tým
žerou
em
nelze
horou
em
ani
na
zíval.
Ty
veta
nemají
jednu
meditaci
při
níž
sedí
v
nižší
zcela
sami
na
vrcholu
hory
a
meditoval
ch
mracích
které
táhnou
blahou
pozoruju
je
nehnutá
a
spojuji
se
pozvolně
s
nimi
ste
sedí
na
vrcholí
jako
bílé
mraky
bez
myšlenek
a
jsou
jen
jednoduše
zde
bez
odporu
bez
boje
nic
nedosahuje
víc
neztrácí
jen
čisté
bytí
zažívají
sou
zlu
oslabují
extazi
lasky
proto
zažívám
svou
cestu
cestou
bílého
mraku
a
přál
bych
si
abyste
se
taky
stali
bílým
mraky
a
jim
tak
průniku
ne
k
nějakému
určitému
bodu
nýbrž
jen
sem
a
tam
kam
právě
vítr
vane.
Si
jí
le
kdy
trávě
si
sil
není
koncem
následků
každý
okamžik
sám
o
sobě
je
cíle
zde
a
nyní
buďte
si
ho
osvícený
mi
pro
mne
zde
je
všech
dosažení
dosáhnete
toho
zde
stejně
tak
dokonalý
jak
je
můžete
být
právě
jako
buddha
nebo
maje
krišna
nic
jiného
není
dosažení
není
v
tomto
okamžiku
je
všechno
ze
ale
vy
to
nevíte
a
nepozorujete
to
ně
meč
vaše
myšlenky
jsou
v
budoucnosti
nejste
zde
nejste
bdělý
a
nevnímáte
co
se
právě
v
tomto
okamžiku
s
vámi
děje.
A
tak
to
bylo
vždycky
neli
oni
život
v
každém
momentu
očekává
te
osvícení
a
nikdy
nic
jiného
všeho
ve
ho
vlastně
nemůže
mnou
leží
patři
rovnosti
věci
tuto
skutečnost
nemůže
člověk
propást
léčili
nejste
pozor
ani
a
nechcete
je
vlastně
poznat
neboť
máte
nějaký
sil
tímto
způsobem
je
budování
hráz
a
to
co
právě
je
se
promešká
jakmile
se
pravé
jednou
jasně
zjeví
jakmile
je
poznání
je
největší
mysterií
bytí
otevřeno
každý
je
dokonalý
to
míní
někdy
říkáme
každý
je
brahmu
každý
je
nejvyšší
duši
každý
je
božský
tou
míníme
když
říkáte
říkáme
ta
tvá
asi
to
se
ty
nikoliv
vše
se
ta
musíte
provést
stát
neboť
musí
lys
něco
stát
není
to.
A
jestli
něco
není
jak
k
tomu
že
vniknout
zrnko
semena
se
stane
stromem
nebo
jeho
zárodku
jiš
je
kámen
se
nemůže
stát
stromem
semeno
se
to
je
je
v
jednom
momentu
jako
semeno
a
příští
okamžiku
jako
strom
nejde
o
přeměnu
jde
o
pochopení
a
jeli
ale
dostatečně
hluboký
jejich
tomto
okamžiku
se
jenom
ty
větší
mistři
zen
mistři
já
se
vyš
jiš
mnoho
sdělili
oblíct
mracích
byl
ch
mraků
se
již
mnohé
duše
dotýkaly.
Existuje
spojitost
mýlí
vím
jak
jak
se
zdá
meditaci
o
nich
mohou
mnohé
věci
vyplynout
život
by
neměl
být
pozorovat
jako
problém
jakmile
se
jednou
tak
to
začne
ztratí
se
myslí
šli
si
že
život
je
problém
není
že
ano
ho
řešení
to
je
v
povaze
filozofie
a
proto
neslo
obilí
v
šestý
není
žádné
pravé
filozofie
to
je
nemožné
všechny
filozofie
jsou
staneš
protože
jí
svým
prvním
krokem
myšlenkou
že
život
vě
problémem
do
falešně
což
nemá
přirozené
řešení
život
není
problém
život
je
mysterií
tak
tomu
rozumí
náboženství.
Bílé
mraky
svou
značně
tajemné
zmizí
náhlé
a
opět
se
výši
přemýšleli
jste
někdy
o
tom
může
mraky
nemají
jméno
ani
tvar
jejich
tvar
nezůstává
ani
minutu
stejné
mění
se
a
sou
jak
proudí
řeka
člověk
může
zachytit
nějaký
tvar
chceli
tak
je
to
však
jen
jeho
projev
chce
a
nemá
tvář
je
beztak
je
kontinuitu
s
nik
zániku
a
tak
je
to
s
celým
životem
všechny
tvar
sou
jen
to
je
ke
tomuto
životě
se
nazývá
š
mužem
a
předchozí
si
mohl
být
ženou
v
tomto
životě
si
pílí
a
příští
můžeš
být
černý
není
v
této
minutě
inteligentní
a
příští
může
být
hloupý
v
tomto
okamžiku
si
klidný
a
příští
budeš
podražené
ran.
Máte
nějaký
tvar
nebo
se
stále
mění
te
z
řekou
mákem
máte
nějaké
jméno
den
ty
tu
můžete
se
tak
či
ona
nazývat
skutečně
v
okamžiku
kterém
člověk
zjistí
že
je
jedno
tou
jemu
současně
jasné
že
je
právě
tak
opak
řekneš
někomu
mám
tě
rád
témže
momentě
je
tu
také
nenávist
na
se
věší
někoho
přítelem
a
současně
se
směje
tvůj
vnitřní
nepřítel
a
očekává
svou
hodinu
někdy
se
cítíš
šťasten
na
vzápětí
zase
štěstí
mizí
asi
nešťastný
nemáte
skutečnou
toto
ženo
jakmile
to
člověk
pochopí
stává
se
víry
vrahem
bez
tvaru
a
jména
a
nastává
pnutí
pro
mě
je
jsoucnost
bílým
vrahem.
Jako
san
asi
život
bytí
člověka
jehož
se
vzdal
světský
lidský
život
běží
téměř
jež
de
mých
dráha
vycho
vše
je
mrtvé
a
sleduje
je
určitý
sou
všem
nějaké
mého
já
svoje
v
kolej
jako
vlak
vlak
jednou
po
své
dráze
mají
svůj
cíl
musí
někam
dojet
ale
samý
a
se
jim
potu
je
se
má
tam
jako
by
lí
mrcho
ve
vzduchu
netají
jejich
žádné
oleje
směry
žádná
konkrétností
není
nikým
žije
život
ne
byti
žije
ji
jako
by
život
neměl.
Chceteli
vésti
život
jako
byste
její
neměli
tak
jste
na
mé
cestě
čím
více
si
tím
si
nemocnej
čím
méně
si
tím
si
zdraví
jím
čím
méně
si
ty
lehčí
se
můžeš
vznášet
neboť
si
božští
a
svatí
říkám
že
život
není
problémem
ale
my
se
v
něm
tamním
že
nemůže
mít
žádné
řešení
mýbrž
že
může
jen
být.
Problém
musí
být
intelektuálně
řešena
a
když
je
vyřešen
není
ničeho
dosaženo
posílá
si
ruchu
více
vědění
ale
nezažil
extazi
mysleli
je
něco
co
se
může
stát
můžeš
být
jedno
tou
splynout
se
zázrakem
tak
pociťuješ
extazi
svatost
tak
se
může
dostavit
nejvyšší
největší
štěstí
náboženství
chápe
život
jako
zázrak
co
může
člověk
dělat
tváří
v
tvář
zázraku
nemůže
dělat
vůbec
nic
můžeš
měnit
jen
sám
sebe
pronikat
hlouběji
do
tajemství
a
zázračná
můžeš
podávat
jen
stejné
cesta
ven
poznávají
zázračné
v
tomto
životě
němž
to
neustále
vidíš
by
lich
mracích
beze
stá
nocí
kvete
ch
i
v
proudění
řeky.
Kamkoliv
poledne
vy
zázračné
a
kde
to
nalezne
tuto
meditace
znamená
rozluští
se
v
mystery
dokonale
se
ztratí
zázraku
zmizet
za
za
měl
by
dávat
přednost
jen
zázračné
mu
proniknout
do
něho
jeho
celistvosti
pak
se
náhle
otevřou
nové
dobře
nové
poznání
v
tobě
zmizel
na
jednou
hmotný
svět
se
ti
jeho
veškerým
rozdělení
a
všemi
rozmanitých
se
dokonale
nový
svět
jednoty
vše
je
v
něm
bez
hranic
všem
něm
obsaženo
najednou
slušně
jediném
to
však
jen
tehdy
možné
s
mění
šli
něco
sám
na
sobě
našli
nějaký
problém
muž
si
ch
s
ní
něco
činit
musíš
najít
klíč
sestup
jho
řešení
musíš
na
něm
pracovat
jít
se
obírat
tím
se
obírat
a
něco
cílevědomě
podniku.
Máš
li
se
však
potkat
s
mých
série
musíš
pracovat
na
sobě
samém
ne
na
mystérii
jsme
bezmocní
před
zázrakem
proto
převádíme
každý
zázrak
na
problém
problémem
pány
situace
já
pociťujeme
možnost
kontroly
zahradí
sme
nezraní
nemůžeme
nic
dělat
díváme
se
smrtí
do
tváře
a
nemůžeme
již
s
ničím
manipulovat
proto
je
dosažení
extaze
tím
obtížnější
čím
více
je
sledováno
lidským
intelekt
m
se
logikou
matematikou
poleze
romaina
ztracena
život
se
stává
věčným
nesymbolicky.
Je
symbolické
říkáme
že
moje
cesta
je
cestou
bílého
mraku
by
milý
mrak
není
skutečnosti
je
politickými
obrazem
ukazovatelem
zázračného
sjednocení
myst
jak
do
nakopáno
to
způsobu
myšlení
tak
zaručeně
měl
směr
zaručeně
měl
smysl
je
živ
a
proto
je
dneska
tam
že
už
je
plnění
toho
smyslu
nepožádá
hledání
dalšího
záměru
a
zlo
my
kteří
tam
nejsme
kdybychom
nedávali
smysl
naše
můžou
a
nebyli
tam
kde
on
je
samosebou
tak
se
prohřešek
vlastnímu
životu.
Každý
okamžik
musím
smysly
to
není
hledání
vyloučeno
sti
té
vědění
vědění
o
přítomnosti
co
mám
teď
chtěla
když
to
nemá
smysl
tak
nemohu
vůbec
ani
prstem
hnout
toto
je
nesim
pak
na
indickém
národu
já
bych
ještě
chtěl
tomu
říct
jeněco
dokonce
všichni
mistři
hlásali
že
všechno
má
své
stupně
že
se
nehodí
vytknout
si
smysl
na
který
nestačím.
Že
to
je
blou
znění
tak
se
nehodí
taky
tuhleten
byli
obla
pro
nikoho
ve
šplhá
ta
provázku
samosebou
i
tak
je
to
placeni
a
mistru
samo
o
sobě
zůstane
mistrem
třeba
ale
problém
když
se
řeší
nedá
se
říct
že
by
se
nevyřešil
nic
to
se
něco
třebas
vyřeší
právě
když
se
de
záměrně
za
něčím
tak
se
řeší
celá
řada
problému
a
tím
že
se
řeší
tak
se
do
dosahuje
nějaký
cílů
přesto
bych
chtěl
ale
říci
že
v
zásadně
má
přesto
všecko
pravda
ze
své
pozice
pochopitelně
ale
bylo
by
dobře
kdybychom
k
tomuto
co
von
říká
dodal.
Co
říká
avatar
a
všichni
mu
dosti
nechť
moudrý
nikoho
neodkazuje
svou
moudrostí
nebo
ho
rozví
to
modrost
nemá
neměl
být
plýtvat
od
opravdu
hoří
moudrostí
po
tom
není
pochyby
proto
může
řek
ho
o
sit
ale
například
dejme
tomu
je
pravda
že
kdo
si
přeje
dosahovat
nedosáhne
v
tomto
obalu
má
stoprocentní
pravdu
ve
všem
ale
dosáhne
nějakého
stupně.
Potom
zjistí
že
když
šel
na
prázdno
že
to
ještě
není
ono
přejí
se
on
neskutečné
vrcholu
skute
si
toho
že
si
myslel
že
to
použije
vrchol
a
moc
eště
vrchol
nebyl
zase
musí
dál
já
bych
se
spíš
jako
místo
na
místo
zabavovala
stavěl
se
ramakrišnu
který
doporučoval
jinou
cestu
než
milý
ho
mraku
ten
říkal
je
dobře
jít
do
lesa
jak
já
tě
jedné
světec
ne
neradil
nic
jiného
neši
pořád
dál
a
stejným
směrem
ne
nezka.
Tady
máš
let
a
do
toho
ty
a
marie
vaše
to
co
napřed
méně
hodnotného
ale
pak
si
vydělal
na
tom
moc
peněz
a
pak
se
dověděl
pak
si
řekl
ale
dyť
on
mě
řekl
abych
zůstal
u
měděný
žily
třebas
šel
dál
a
našel
střílí
šel
dál
našel
za
tou
živu
a
pořád
věděl
že
má
jít
dál
nakonec
šel
našel
satori
třeba
co
to
zlato
a
to
už
se
jako
stačilo
i
to
je
chyba
on
tam
prozrazuje
silama
mezi
řádky
že
o
tomto
dobře
ví
že
to
tak
správné
že
pak
to
zase
zastřeno
vlastnickou
formou
svého
víc
té
výpověď
já
myslím
že
to
faktu
potom
říká
to
je
nepochybuj
to
správné
není
to
návodné
mravní
nemůže
být
návodem
protože
nám
ničím
na
ně
ničím.
A
neví
se
odkud
a
neví
se
kam
takovýmto
způsobem
já
se
nemohu
ve
světě
otázek
to
je
ztráta
času
ještě
by
se
to
dalo
moc
věcí
vytknout
ale
je
tam
jedna
veliká
pravda
to
kterou
bych
všechno
ostatní
odpustil
rád
odpustil
kdyby
si
taky
každý
tuto
pravdu
vzal
za
svou
a
kdyby
on
věděl
a
kdyby
by
mu
to
z
toho
neuniklo
člověk
tady
řečeno
v
to
v
tom
množství
těch
po
že
totiž
my
jsme
zvyklí
na
tom
světě
dosahovat
rád
chápat
a
on
tady
říká
správně
stezka
po
které
lze
kráčeti
není
pravá.
Čili
cokoli
čehokoliv
se
chopí
na
tomto
světě
není
to
to
pravé
si
že
měl
třebas
nějaký
světec
evropských
zjevení
co
ti
ho
krista
krista
nebo
jakýho
svatý
nebylo
to
to
pravé
protože
to
mohl
uchopit
svými
smysly
to
je
smysly
nechopil
to
pravé
to
má
pravdu
ee
člověk
čili
do
nedokáže
na
své
cestě
zaměnit
v
pravý
čas
to
chování
tím
neduchovním
to
znamená
tím
tím
uvolnění
se
od
své
vlastní
vůle
tak
on
jim
pr
platí
slova
po
víta
velikého
kdybych
v
tobě
co
malinko
zbylo
čemu
se
dá
říkat
vůle
vlastně
nevejde
do
klást
nebeského
toto
je
nám
nepochopitelné
a
von
to
skvěle
vykládal
ten
nový
jenže
se
že
je
to
tak
zase
zastřená
se
taky
zase
mnohým
uniknou
nelze
uchopit
lát
boží
ty
stupně
po
kterých
kráčíme
a
který
by
neměl
podceňovat
ty
jsou
nutné
ale
není
to
uchopení
království
božího.
Je
to
jenom
nějaké
přibližování
které
nám
umožňuje
aby
člověk
nebyl
odkázán
tolik
na
tu
extazi
na
kterou
on
si
tolik
po
trpí
on
totiž
když
tam
není
dost
schodů
tak
potom
se
musí
skočit
a
ten
skutek
takže
a
to
je
sice
indických
způsob
průběžný
protože
bez
sama
nenemysli
té
do
neměl
ty
tě
rovnou
zkouší
se
samadhy
indy
měl
si
samadhi
kdy
si
měl
tak
si
dobrý
bych
si
neměl
tak
špatný
když
si
když
si
měl
taky
dobrý
takhle
v
evropě
a
nikdy
nastěhuje
nebo
ne
postupovat
jestliže
si
prošel
určitými
stupni
tak
daleko
že
už
víc
nemůžeš.
A
jestli
si
si
nerezignoval
tak
ty
jsi
ten
pravý
jestliže
víš
že
nemůže
dát
zase
přešel
od
začátku
tomu
taky
i
na
té
malinkém
stupni
jestliže
já
tomu
ž
nemohl
být
přírodovědcem
nemohl
rozumově
to
nešlo
rozum
ty
do
konce
a
a
fakticky
ta
byla
tak
silná
že
mě
postarala
předto
skutečnosti
jako
neuskutečnitelný
a
já
jsem
přesto
toužil
tak
už
jsem
netoužil
reálný
toto
není
to
tento
nenávist
myšlení
má
svůj
význam.
Já
jsem
toužil
jak
touhou
prostě
zbyla
jenom
touha
bez
konkrétního
obsahu
a
byla
by
plně
na
úplně
na
jiným
konci
úplně
činným
a
nemohu
říct
že
by
to
nebyla
pří
do
věda
byla
a
jaká
nikdy
byl
netušil
že
budu
takle
zasvěcen
já
jsem
to
tedy
nevěděl
že
za
tím
na
toho
přírodou
jenom
něco
takového
je
že
se
objevilo
za
přírodou
něco
co
v
ní
přirovnání
vůbec
nehledá
protože
jde
konkrétně
za
určitým
cílem
jak
tady
říká
on
a
to
nevede
nikam
v
tomto
oboru
až
tam
to
nevede
tam
on
chce
aby
se
člověk.
Tak
tohleto
bych
chtěl
jako
z
toho
se
vypadat
říkal
té
odpověď
a
otázku
už
odpověď
otázkou
bylo
co
teď
mám
dělat
a
dělal
jsem
to
když
jsem
to
udělal
dostal
jsem
shora
odpověď
ten
odpověď
zhora
kde
chybí
tomu
je
praktické
dotazování
já
byste
že
to
tam
je
dobře
mám
tady
tato
tak
se
připravit
na
tu
vnitřní
modlitbu
ticha
katoličtí
mystikové
radí
ctnostný
život.
A
dlouhou
meditaci
dlouho
dobou
meditaci
to
znamená
oni
říkají
nikdo
se
nedostane
do
modlitby
ticha
do
předtím
neprošel
meditativní
částí
modlitby
až
se
to
už
není
toho
názoru
protože
říká
svou
li
kteří
nejsou
meditativně
založený
a
ty
mohou
klidně
tuto
fázi
meditace
přeskočit
je
otázka
jestli
on
správně
chápeme
žita
protože
jak
se
si
možná
dočetli
a
nikdo
ste
mě
bohužel
neřekl
k
tomu
ani
slovo
a
to
mě
na
vás
mrtvím
v
tom
za
ke
mu
je
tam
něco
mluveno
o
rozjímání
z
příde
prosím
vás
rozumíte
tomu
někdo.
To
bylo
před
tím
katolická
církev
možná
rozumí
meditaci
jinak
než
von
spor
protože
ona
mluví
o
meditaci
z
přímá
kávy
to
znamená
o
meditaci
která
si
vytkne
postupné
úkoly
že
si
tou
meditativní
činností
vždycky
učím
nějaké
předsevzetí
které
má
být
na
konci
té
meditace
prosto
česky
dřívější
pasážích
toho
svatého
a
je
tam
bylito
se
podrobně
prováděna
a
i
s
tím
předsevzetí
mi
to
tam
všechno
to
byste
si
museli
přečíst
to
ne
ne
a
ta
předsta
předsevzetí
vždycky
organicky
jedno
na
druhé
navazují.
Tak
oni
samozřejmě
na
to
jdou
těžkopádně
že
si
před
sebe
mou
třebas
nějakou
to
ve
které
se
začnou
vzdělávat
a
meditaci
tu
o
ní
veliký
o
možnostech
a
o
příkladech
svatých
o
příkladech
ježíšových
a
podobně
a
pak
velí
uskutečnit
jak
si
to
rozmyslel
v
té
meditaci
udělej
se
slzet
a
žádal
aby
ježíš
kristus
je
po
této
stránce
posílil
a
až
dosáhnu
určité
nosti
nebo
odstraní
určitý
nedostatek
tak
zase
do
na
další
to
jsou
ty
přírody
jedno
za
druhým
ale
vono
se
může
stát
že
se
jim
zhroutí
tak
hrad
vyčkat
minulá
někdy
stával
ce
často
že.
Tím
že
se
uchází
o
jednu
ctnost
uniká
jim
ta
druhá
kterou
si
myslí
že
už
mají
na
své
straně
není
tomu
tak
čili
malinkou
ten
takhle
meditaci
nechápal
zaručeně
já
myslím
že
vůbec
mezi
to
či
nechápal
jako
něco
co
končí
z
předsevzetím
nýbrž
on
to
chápal
jak
tam
čteme
jako
kroužení
okolo
určitého
předmětu
tak
to
jsem
taky
chápal
velice
sám
když
jsem
začal
z
toho
cestou
jako
kroužení
okolo
prožité
předmětu.
Je
to
také
velice
užitečné
ale
není
to
to
co
jako
mysleli
katolíci
je
to
užitečné
z
toho
důvodu
že
se
příliš
nevzdaluje
od
toho
předmětu
o
kterém
potom
nebo
jehož
přejdete
potom
bude
koncentrace
tichá
koncentrace
ale
to
je
jeden
z
druhů
přípravy
meditovat
před
dal
drobných
způsob
případy
spočívá
v
tom
že
člověk
se
nesnaží
zbytečně
mluvit
tomu
já.
Download XML • Download text
• Waveform view