prevzate-kotouc-78-02A
prevzate-kotouc-78-02A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
A
to
se
vám
nebo
sí
kterou
svatý
jan
on
nelže
slovy
tento
je
syn
ne
než
se
mi
zalíbilo
v
němž
se
mi
zalíbilo
nejenom
syn
milý
ale
v
němž
se
mi
zalíbilo
v
velice
obsažná
věc
a
vy
nezažíváte
ještě
boha
takhle
vůbec
ne
tak
ten
vztah
není
takovýhle
podle
tohoto
zážitku
z
tohoto
zážitku
vyplývá
úplně
nový
vztah
k
otci
vztah
syna
k
otci
kdežto
my
se
pořád
chováme
všichni
jak
vy
tak
jsme
jako
syni
této
země
a
ne
jako
syni
boha
otce
přeci
už
ve
starém
zákoně
ze
staré
zákoně
zdaliž
nejsme
všichni
děti
jednoho.
Toto
bylo
dříve
napsáno
tady
na
nové
synagoze
pražské
a
bohužel
tento
nadpis
zmizel
to
veliká
chyba
protože
to
je
nadpis
který
by
tam
měl
být
pro
po
všechny
věky
aby
mě
se
vzájemně
pes
našel
syni
děti
jednoho
se
a
toto
ježíš
poznává
že
je
nejenom
celém
ale
nenormální
s
ním
tem
protože
to
to
se
jako
zažívá
má
určitá
proměna
o
který
se
nám
vůbec
nezdá
a
kterých
apoštolové
buď
evangeliích
anebo
potom
epištolách
praví
ani
oko
lidské
nevidělo
ani
ucho
lidské
mezi
čeho
vůbec
nemáte
tušení
jaká
sláva
je
připravena
pro
člověka
na
věčnosti
a
on
uzavírat
do
slávu
no
když
jako
především
se
snažíme
o
spojení
s
bohem
pomocí
činnosti
tak
a
především
pomocí
jsem
o
to
nejde
čistokrevně
jenom
tím
a
vede
k
jinému
by
poznání
než
když
především
se
snažíme
milovat.
Tak
by
řek
tím
mu
duhu
podstata
se
pokusím
vysvětlit
k
jakému
jinému
druhu
poznání
pokud
po
ní
kráčíme
vede
k
temu
druhu
poznání
než
cesta
lásky
naše
stačí
nosti
je
dokonce
protože
zdá
se
být
nejvznešenější
ze
všech
nejtíž
přístupná
totiž
tak
spíš
nejmoudřejší
nebo
tak
nějak
je
přitom
velice
nebezpečná
toho
já
jsem
si
dobře
vědom
protože
ten
kdo
poznává
věci
neosobně
může
se
dopouštět
velký
přip
v
osobním
poznávání
tím
že
toto
osobní
poznávání
podceňuje
a
že.
Staví
osobní
poznání
vedle
toho
nebo
hluboko
pod
to
poznání
neosobní
já
se
vám
to
tam
se
ho
byl
měl
si
od
poeobného
ohle
a
ramakrišna
ho
napomenul
jak
může
on
totapury
sídlo
neosobního
poznání
tak
nedůtklivý
vůči
člověku
který
nevěděl
že
jde
o
posvátný
ne
a
který
si
odpálil
dýmku
protože
to
potřeboval
a
říkal
já
ne
ne
se
cení
to
metabolizmus
vězení
a
ne
společně
dělat
tutéž
chybu
ve
středověku
že
říkala
láska
duší
je
pravo
lásku
je
to
láska
duše
k
lásce
k
duši.
Já
vám
to
překládám
možná
chybně
z
latiny
ale
prostě
došlo
tak
daleko
toto
neosobní
chápání
lásky
že
říkali
no
když
jsou
tady
lidé
kteří
uměle
hladem
nic
se
nestane
po
smrti
budu
odměněni
vy
kteří
trpíte
nic
to
nedělejte
po
smrti
vám
kyne
věčné
blaho.
Žádný
bohatý
neprošel
do
království
nebeského
byste
my
se
na
tom
a
dřeli
je
ty
chudý
že
ano
pasení
peněz
a
poslední
práci
nebo
si
to
tomu
věřili
a
tak
je
ale
pro
jistotu
že
my
si
tady
pohoda
na
tom
životě
takhle
to
dopadá
zevně
se
nastávají
ale
osobní
poznání
na
nebesích
nějaký
blaho
nebo
takové
krajině
a
niko
zalíbení
řek
bych
všestranném
rozplamení
lásky
a
činnosti
se
dostane
k
tomu
jaké
jsou
v
tom
rozdíl.
Když
třeba
jít
se
dostane
ne
mocí
nosti
k
poznání
boha
tak
to
má
za
nerad
že
každou
událost
tak
od
boha
vidím
ne
se
do
toho
vodvolám
rovnou
a
nám
v
této
události
svoje
postavení
takže
neomylně
jednám
správně
neomylně
jenom
správně
tak
že
někdo
tomu
třebas
nerozumí
a
vypadá
to
jako
špatné
jednání
na
to
vůbec
nedbám
protože
jsem
byl
osvícen
kam
smyslu
co
je
záměr
boží
v
jeho
činnosti
neboť
on
je
také
čím
to
existence
se
všechno
existuje
co
tady
vidíme
to
je
projev
boží
činnosti.
Neboť
kdyby
byl
nečinný
tak
by
to
neexistovalo
jenom
protože
čím
on
tak
toto
existuje
chvíle
kdy
si
odpočinou
se
mu
den
odpočíval
tak
všechno
přestane
existovat
z
tohoto
důvodu
musím
za
to
že
všech
všemi
a
pro
cestu
skočí
ho
utrpení
bethe
pořád
veme
sebe
probíhají
ano
tak
takovýmto
způsobem
vypadá
spojení
s
bohem
činností
spojení
s
bohem
láskou.
Vypadá
tak
že
opravdu
celému
je
sobce
která
moje
duše
všechna
moje
síla
je
podmaněna
bohem
tak
dokonale
konali
na
že
pro
nic
jiného
nemám
smyslu
ani
sil
než
abych
vyslyšel
toto
mohutné
volání
boží
lásky
bůh
totiž
v
tom
tady
už
jsem
s
ním
láskou
spojen
ve
m
je
miluje
a
to
mě
zavazuje.
Aby
s
já
už
jeho
lásku
miloval
a
kdybych
v
tom
vykazoval
nějaké
mezery
tak
prozrazuji
že
jsem
toto
nezažil
nebo
že
to
nezažívám
že
tuto
lásku
boží
v
sobě
nezažívám
lásku
sebe
něho
zana
tak
bohem
je
jak
to
než
kristu
ukázat
volat
vidíte
že
je
úplně
jinou
cestou
nebyli
prsty
a
jinak
se
člověk
spojen
s
bohem
to
stojí
bohem
mým
uvolní
nikoho
přemění
nebudeme
bohem
jak
s
těmi
privilegii
boha
nýbrž
budeme
jenom.
Nesmrtelnými
nesmrtelní
vědomě
nesmrtelnými
kteří
z
boha
budou
žít
vědomě
a
ne
jako
dneska
si
myslím
tady
najíme
a
tak
dále
a
nebo
přešel
k
tomu
poslednímu
a
řekl
jaké
je
poznání
nebo
tak
jak
vypadá
spojení
na
cestě
poznání
tak
bych
musel
říci
že
vypadá
zcela
jinak
než
cesta
kdyby
bylo
něco
takového
možné
to
nějak
izolovat
ne
to
tak
nikdy
není
úplně
možné
ale
my
to
teoreticky
školsky
takhle
izolovalo
tak
to
spojení
poznání
by
vypadalo
tak
že
já
bych
vůbec
nepotřeboval
k
ničemu
rozumové
úvahy
ničemu.
Ani
ho
slov
činnosti
abych
poznával
jestliže
k
tomuto
dojde
a
prozrazuju
nejsem
se
spojil
pomocí
poznání
po
čili
pak
nemusí
existovat
tělo
a
žádný
projev
boží
ani
projev
lásky
to
pytel
abych
já
poznával
do
já
skrze
něho
poznávám
k
že
tu
věčnost.
A
to
je
něco
víc
než
skrze
smysly
a
rozum
a
skrze
tělo
ne
maso
a
krev
jak
říkal
správně
ježíš
toto
ti
neřeklo
nesdělilo
maso
ani
krev
nýbrž
duch
boží
tady
něco
takový
ur
čem
nepoučil
toho
petra
nikdo
ale
on
to
věděl
protože
to
do
něho
bylo
vlito
z
té
moudrosti
boží
pro
tu
cenili
aspoň
už
osvícení
ale
kdyby
to
byl
trvalý
stav
tak
samosebou
pak
to
trvá
pak
není
třeba
maso
masa
a
krve
čili
na
této
cestě
člověk
tak
ztrácí
svou
tělesnost
také
ano
zbavuje
se
poměrně
brzo
potřeby
mít
tělesný
takhle
chápali
třebas
někteří
řečí
zle
poznání
boha
když
začli
poznávat
asi
neprávem
tak
spáchali
sebevraždu
zenon.
A
spol
ty
jsi
ve
za
česky
ale
že
spáchali
se
ta
žiju
co
je
to
že
oni
si
přičichli
k
tomu
a
už
poznali
že
tělesnost
je
na
překážku
a
a
tušili
bych
neuznával
správné
takže
to
vono
by
toto
co
kážu
třebas
to
bych
těká
a
mohl
kázat
v
tom
na
cestě
poznání
mohlo
vedlo
s
takovým
různým
tělo
jako
ten
dost
dále
protože
lék
nikdy
nemá
správné
něco
co
co
přijde
potom
já
jsem
si
třebas
myslel
už
několikrát
že
to
co
právě
poznávám
je
vrchol
poznat
na
tady
to
není
pravda
to
je
pěkně
spodní
hladina
věcí.
A
já
myslím
že
tím
jsem
hrubá
řekl
ty
přístupové
rozdílné
přístupové
cesty
ke
spojení
s
bohem
ano
nebo
výslednice
že
i
když
tady
my
mu
výslednici
tak
každá
ví
vypadá
tak
že
jsou
ní
ještě
mezery
pro
ustavičné
další
zdokonalování
neboť
na
věčnosti
se
nebudu
nudit
protože
to
věčná
moudrost
věčná
k
semiti
atd
pořád
komunikovat
s
tím
co
je
víc
než
sem
já
si
daleko
než
na
přijímat
se
nekonečné
nebude
toho
nikdy
konec.
A
neprosí
karmy
se
to
vezme
proto
jsou
stupně
všechny
složky
a
byl
bych
né
aby
to
celá
tady
píšu
vás
inspirovalo
k
tomu
že
byste
chtěli
dělat
jenom
činnost
nebo
jenom
lásku
bych
takového
ježíš
kristus
nechtěl
nebo
jenom
poznávat
protože
on
ke
každému
přesto
a
a
komu
jaký
byl
ale
toho
se
byl
dobře
vědom
toho
že
takovým
jaký
člověk
ne
ne
dechu
být
musí.
Za
chvilinku
může
být
jím
a
i
k
tomu
si
našel
znovu
cestu
pivě
já
bych
se
odvolal
zase
na
joba
ten
to
napřed
bohatý
všechno
se
mu
dařilo
a
pak
postupně
z
dopuštění
božího
se
říká
to
nebudu
dál
vysvětlovat
o
všechno
přišel
i
o
to
zdraví
a
malomocnější
se
štítili
aby
se
nenakazili
seděl
na
hnoji
a
on
nepřestával
velebit
hospodina
na
jeho
moudrost
tak
kterou
všechno
mu
vystihla
všechno
od
něho
tentokrát
bere
každé
té
fázi
toho
vývoje
byl
novýho.
Ta
je
na
bohatý
dávno
zemřel
ale
ne
tak
dokonale
při
prvním
návalu
ztratí
aby
ještě
trošičku
nebylo
jedno
novém
protože
třeba
další
vzít
další
a
další
a
z
toho
nebaví
nebylo
vůbec
nic
byl
že
taky
byl
dovedou
ale
ani
toho
minebo
znám
člověk
toho
oddaný
a
to
je
to
pozná
vypadá
toho
všeho
nenapovídá
ní
a
psaní
které
já
tady
podnikám
pouště
se
boha
až
patřit.
Protože
če
dokonalé
tak
se
tomu
po
světu
méně
dokonale
patřím
bohu
a
naopak
čili
proto
vás
poučuji
o
tom
jak
máte
v
činnosti
nacházet
čest
pro
a
jak
máte
setkání
s
prože
nacházet
setkání
ne
božím
a
tak
dále
aby
se
to
navozovalo
tuto
zbavování
bohem
do
všeho
do
činost
do
setkávání
do
lásky
do
poznávání
i
to
poznávání
postavené
tři.
A
von
než
prostředek
mocí
roznesli
do
existence
ani
to
mučit
způsobeny
brána
smysly
a
že
mám
rozum
a
že
mám
ty
a
tak
dále
a
tak
tím
to
konáme
se
může
nešel
do
toho
že
i
když
takhle
nedostatečně
na
způsobem
poznávání
kdysi
kolem
sebe
a
rozumově
važ
že
to
je
v
podstatě
síla
boží
kterou
já
samovolně
aniž
jsem
si
toho
vědom
přijímám
a
s
rozpojením
ovšem
pro
sebe
a
při
poznání
cestě
poznání
záleží
na
to
abych
tak
touto
svou
přála
toho
řek.
To
se
sta
zcela
odlišná
od
si
lásky
a
cesty
tak
úplně
ale
toto
nemá
se
lásce
stačí
nosti
musí
se
platí
poznání
to
že
činorodého
mohu
pas
napřed
účty
vy
ste
hřivna
přirovnání
a
jakmile
ty
to
vode
já
obstojí
při
tom
účtování
a
bez
leze
místo
nemusli
do
stavu
nebo
nebo
sto.
To
von
stav
nesmí
mi
více
daleko
víc
než
zase
měl
k
dispozici
čím
bych
opo
dařila
nebo
to
abych
to
měl
nýbrž
abych
se
zase
hospodařil
té
zase
hospodaření
je
na
té
cestě
poznání
a
se
stále
věčné
taky
poznání
bych
tak
ta
paní
poznání
to
je
nemělo
by
je
nebezpečné
nepodaří
protože
ne
asi
přivlastníte
to
co
poznáváte
to
je
sekta
přivlastnit
než
než
si
například
vodnese
ne
ten
nábytek
domů
se
mi
třebas
líbí
ale
to
co
poznávám
to
už
je
u
mě
to
už
je
moje
rozumíte
proto
já
tak
nerad
do
té
cesty
vůbec
by
se.
To
je
jestli
tam
se
mluvilo
o
maximech
požadavcích
požadavků
tam
u
toho
ježíše
že
tě
činnosti
na
poli
nebo
v
domě
při
cestě
lásky
to
srdce
a
tak
dále
tak
tady
kdybych
je
přednesl
ty
požadavky
tak
z
prostředka
tak
já
sám
vysezená
tak
se
jich
leknu
a
vy
kterých
jste
oni
si
celí
lekli
teprve
ale
ježíš
je
všechny
řekl
tím
že
tak
skrytě
aby
nikoho
nezastrašil
a
já
jsem
si
toho
dobře
vědom.
Že
ta
skrytost
s
jakou
to
říká
na
každým
kroku
ale
pořád
nikdy
z
toho
neuhne
je
důležitá
aby
se
zachovala
protože
tím
moh
as
působit
že
vy
člověk
přestal
milovat
přestal
by
být
čím
by
si
přál
poznávat
je
to
asi
myslet
detaily
plněji
o
tom
jak
poznáváme
projevy
boží
jak
poznáváme
vnuknutí
boží
jak
poznáváme
jeho
činnost
přímo
činnost
jisto
je
že
někteří
lidé
si
představovali
že
je
třeba
aby
bůh
nám
promluvil
tohle
považuji
za
důkaz
jestliže
slyšíme
boha
jako
mluvit
že
by
to
byl
bůh
protože
to
jsem
zdá
být
spíše
překlad.
Nejlepším
případě
příkladem
toho
co
bůh
nám
se
říci
tuším
případě
něco
co
si
sám
člověk
nakukal
a
aby
se
těmto
mluvim
předešlo
tak
bych
vám
chtěl
jako
základ
říci
to
te
tohleto
vnuknutí
boží
poznáte
správně
cíl
že
je
podepřeno
činy
za
které
vy
nemůžete
a
kterému
není
se
základu
veškeré
předpoklady
průběhu
věcí
protože
slovo
boží
i
se
něk
vysloveno
a
já
tím
myslím
to
vnuknutí
vždycky
už
je
skutkem
nikdy
není
samo
takže
jakmile
byla
něco
vnuká
tak
zároveň
to
činí.
A
ten
ten
řek
bych
boží
spár
v
tom
musí
tedy
pozorovat
protože
proti
všem
předpokladům
věčně
být
něco
co
odpovídá
tomuto
vnuknutí
vnuknutí
má
člověk
právo
jenom
tehdy
když
sem
vyčerpá
všechny
prostředky
které
lidsky
má
po
ruce
a
to
jenom
to
nejenom
mentální
ale
také
činorodě
to
znamená
provedl
co
může
porozmýšlí
co
může
a
jestliže
mu
to
nejde.
A
má
jistotu
že
to
co
dělá
je
ve
vůli
boží
znamená
neprotiví
se
to
co
dělá
vůli
boží
aspoň
to
tak
pak
může
všeho
zanechat
a
jestliže
všeho
zanechá
bez
nároku
na
to
aby
to
pán
bůh
řešil
v
tom
případě
je
velice
nadějné
o
pravděpodobné
že
by
to
ovšem
vůle
boží
že
za
to
mi
tady
jak
vnuknutí
co
mám
dělat
tak
taky
zastav
taková
opatření
která
změní
takzvané
okolnosti.
Které
okolo
mě
běží
takzvané
objektivní
příčiny
něčeho
se
potom
děje
z
čehož
viděl
že
někdo
tady
komplexně
působí
nebo
v
mé
mysli
ale
v
celém
širokém
okolí
tak
daleko
kam
až
je
zapotřebí
aby
tam
nestáli
v
cestě
žádné
překážky
tohleto
je
vrcholný
důkaz
spojení
s
bohem
v
činnosti
nikdo
kdy
klid
ta
zřejmě
je
to
sklon
neextatické
je
to
spojení
v
běžném
lidském
domu.
A
má
to
potom
samozřejmě
tě
další
následky
že
narůstá
v
člověku
láska
k
bohu
vděčnost
a
jiné
vlastnosti
které
předtím
neměl
čili
může
si
potom
říci
že
i
ty
vlastnosti
které
my
narostly
byly
účinkem
spojovacím
jedním
z
účinků
spojovacích
tak
tohleten
nemusí
stupeň
vnuknutí
který
by
se
dal
podle
mého
názoru
snadno
poznat
a
záleží
na
tom
jestli
splním
předním
než
to
nastane
podmínky
které
nohu
dobu
vstoupit
do
mého
života
do
mého
vědomí
je
to
jasný
vstup
drží
vůle
jasný
zásah
boží
vůle
do
mého
života
do
života
mého
okolí.
Snažím
se
o
to
abych
boha
miloval
z
celého
srdce
to
znamená
česky
především
jeho
více
jeho
než
kohokoliv
jiného
tak
se
to
tam
nejlevněji
vysvětlit
abych
to
dále
nerozváděl
sou
tasit
plním
tuto
podmínku
a
že
ji
a
plně
linii
to
velkoryse
to
znamená
soustavně
za
všech
okolností
i
nepříhodných.
Tak
to
má
odezvu
vstupu
boha
do
mého
srdce
to
znamená
mé
srdce
začne
překypovat
láskou
k
němu
tak
velkou
že
se
mu
do
toho
já
nevložil
já
poznám
že
tady
někdo
miluje
za
mě
že
nevěl
víc
než
já
jsem
do
toho
vložil
to
spojení
s
bohem
lásce
srdcem
ano
účinky
toho
sou
že
například
dejme
tomu
já
sem
nadpřirozeně
jak
se
tomu
říká.
Takže
touto
láskou
že
si
nemohu
od
ní
pomoci
že
jsem
jí
vláčen
bych
tak
řekl
že
prostě
ona
mně
drží
ale
mně
tou
ta
ne
si
kole
přes
ni
tomu
říká
vy
tady
nadpřirozená
napřed
stoupnout
to
ti
je
to
na
na
poutanost
může
ovšem
být
také
nikoliv
to
cem
citem
brž
také
rozumem
pochopitelně
jeden
z
následků
tato
poutanost
která
svědčí
o
tom
že
se
setkal
bohem
v
každém
případě
jak
vám
tady
dosud
líčím
tak
vidíte
že
to
setkání
nikoliv
nějakou
osobou
nějakým
zjevením
že
vůbec
nějakým
zjevením
tohletou
vys
tele
mohou
to
daných
zkušenosti
nýbrž
to
souvisí
s
nějakým
změním
stavem
duše
že
ten
stav
který
dožívá
je
tady
případě
roští
nebo
kvalitně
svatého
mého
stavu
duševního
ano
jiný
druh
kryt
je
poznání.
Poznání
které
se
jasně
liší
od
postupného
poznávání
neboť
obvykle
nastupuje
tehdy
když
já
přes
tou
dobrou
vůli
něco
dělám
špatně
a
mám
dobrou
vůli
tím
sloužit
lidem
a
bohu
ale
je
to
chybné
tak
se
tady
projeví
zákrok
ze
strany
boží
v
tom
smyslu
že
já
poznám
jak
by
to
bylo
správně
ale
nejenom
že
to
poznám
jak
vy
to
bylo
správné
nýbrž
pokud
se
podle
toho
poznání
zařídím
tak
se
tohleto
zařídí
zařídí
všichni
kteří
mají
s
tím
něco
společného.
A
bez
ní
bych
na
to
vůbec
provést
nemohl
že
já
se
nemusím
starat
abych
se
dal
získal
toho
a
toho
pomocníka
starého
budu
potřebovat
to
jste
potom
vůbec
nemusím
starat
o
duších
i
přicházejí
jako
jako
loutky
na
drátkách
mě
to
sloužit
tomu
co
bůh
je
ukázal
za
správné
čili
zase
opět
tady
platí
ta
zásada
že
vnuknutí
boží
je
vždycky
i
když
je
to
poznání
pouhé
a
nikoliv
nějaká
citová
záležitost
je
vždycky
doprovázena
jeho
mocí
něco
obrovskou
mocí
něco
provést
působit
v
lidech
působí
v
něm
aby
přisluhovali
tomu
co
von
považuje
za
správné
a
co
se
stane
ukázat.
A
to
potom
je
odevzdat
toho
čemu
o
čem
učí
ježíš
kristus
miluj
pána
boha
z
celé
síly
své
si
dělá
chci
podle
vůle
vší
silou
podle
vůle
boží
se
zařídit
tak
to
je
prosím
poslušnost
veškerou
silou
a
to
poslušné
veškerou
silou
je
láska
veškerou
silou
toto
ost
bez
kterou
cele
tak
a
veškerou
rozumíte
a
pak
se
projeví
toto
nutnost
čili
tato
cesta
lásky
je
opravdovým
požehnáním
pro
lidský
život
to
neboť
vyrovná
všechny
do
statky
které
by
se
jinak
museli
vyrovnávat
utrpením
mizí
veškeré
momenty
utrpení
to
je
člověk
se
dal
vézt
bohem
rozumíte
mi.
Šel
prostou
lásky
máteli
dojem
z
tohoto
k
bylo
řečeno
stojí
záměna
mě
šel
za
vnuknutím
božím
tak
to
jsem
se
vyjádřil
špatně
nikdy
nikdy
si
nepřivolala
bůh
něco
jel
protože
jestliže
se
člověk
snaží
o
to
aby
někoho
miloval
nikdy
od
něho
nic
nechce
nýbrž
chce
milovanému
něco
poskytnout
ano
čili
že
to
nastává
ten
způsobeno
mou
vůlí
která
by
si
přála
aby
to
nastalo.
Nýbrž
to
je
čistě
té
vůli
měnící
ho
boha
všechno
nikoliv
mé
to
ctím
tomu
výkladu
kterou
jsem
se
kterou
jsem
včera
začal
že
jsem
začal
splním
stupněm
listí
to
znamená
jak
jsem
pro
teď
předvedl
osvícení
a
místo
mi
pokračoval
dostupná
ch
dalších
radši
se
hned
chopím
metod
které
vede
k
tomu
aby
člověk
se
setkal
s
bohem.
A
protože
jsme
na
cestě
lásky
tak
byl
uvádět
jen
metody
které
patří
na
cestě
lásky
a
protože
nebylo
by
správné
něco
vynalézat
když
před
námi
o
tom
vůbe
ježíš
tak
se
chopí
ne
základního
požadavku
který
je
určen
pro
všechny
lidi.
Milovati
budeš
pána
boha
svého
z
celého
svého
srdce
z
veškeré
duše
mysli
a
síly
já
to
zkracuji
milovati
by
bližního
jako
sebe
to
by
bylo
třeba
říci
je
jaké
hledisko
poprvně
ježíš
kristus
zastával
když
to
poradil
přešli
dostala
hledisko
že
milovat
je
pro
všechny
možné
že
není
víme
k
protože
by
byl
řekl
patrně
její
síly
schopen
miluji.
Ale
on
to
to
neřekl
v
naopak
řekl
to
je
první
přikázání
a
není
většího
než
toto
a
je
přije
že
nějaké
přikázání
prvních
tak
s
tím
stojí
celá
ta
víra
náboženská
hledej
vo
učení
celá
ta
jeho
snaha
a
padá
s
tím
že
bychom
mu
upřeli
tuto
pravdu
že
všichni
můžeme
se
naučit
milovat
že
ti
máme
možnost
milovat
tak
jsme
zavrhli
celý
levou
učení
no
tak
to
s
zatím
dovolovat
nebudeme
to
je
chvilinku
ještě
pokračovat
a
vidíme
jestli
obstojí
no
a
tak
teďka
dál
jako
hledisko
další
zaujal
zaručuje
pořádal
ty
prostředky
kterými
máme
milovat
to
domněnek
hlediska
ponesete
bylo
srdce.
Proč
srdce
je
na
prvním
tě
milován
že
toto
ji
člověk
byl
člověk
daleko
prostčím
nepatřil
tolika
věcem
a
tak
dovršil
mnoha
věcem
jako
my
za
málo
věcí
takže
mohl
přirozeným
způsobem
patřit
více
a
do
hloubky
těm
mála
věcem
tohleto
když
má
jenom
někdo
jeden
ten.
Rozdílem
jich
víc
tady
í
na
tom
jednom
penízy
málokdo
mnoho
mnoho
peněz
tak
lpí
sice
vlast
nějak
všech
ale
oželí
ztrátu
jednoho
snáze
než
ten
kdo
má
jenom
jeden
peníz
a
nic
víc
se
ten
starověký
člověk
který
žil
za
veliké
velice
úzkém
okruhu
myšlenek
také
úzkém
citovém
okruhu
nebyl
projít
závislý
na
společenské
dělbě
práce
jako
je
dneska
člověk
nedo
to
zaručeně
člověk
konzumní
společnosti
této
člověk
mohu
ale
o
tom
začít
s
tím
prostředkem
který
ježíš
nazývá
srdce
což
je
prostředek
citu
protože
on
by
zvyklí
celý
život
citově
náležet
k
tomu
malému
okruhu
předmětů
svého
citu.
Kdežto
my
máme
možnost
kterém
okolnostem
změněným
náležet
brzy
tomu
do
zi
ono
by
se
podobáme
v
tomto
smyslu
nesprávně
malému
děti
které
od
jedné
hračky
přechází
ke
druhé
se
všemi
si
pohled
a
všechno
nás
přestává
brzo
bavit
čili
dnešní
době
tohleto
většinu
dní
má
když
se
s
tím
začne
nedejte
v
tom
pokračuje
má
ten
blahý
následek
že
člověk
provedu
je
že
si
to
budu
zase
brzo
pohasl
a
že
není
schopen
ho
znovu
vzbudit
že
se
to
všechno
pocitové
polední
neutralizovalo
a
že
už
není
živé.
A
proto
bych
radil
aby
se
začal
na
odjinud
ježíš
kristus
totiž
radě
když
se
ho
tady
kdo
miluje
boha
on
říkal
to
poslouchá
jeho
příkazu
čili
řekl
nejsnazší
způsob
jak
se
naučím
měla
boha
je
být
ho
poslušen.
Já
ho
mohu
být
poslušen
ovšem
jenom
té
míry
do
jaké
míry
poznám
jeho
vůli
tak
běžně
ho
pozvaným
živým
určitým
vím
zákon
který
pochází
od
boha
znám
představí
tak
tam
neměnné
na
pole
to
konkrétní
události
ale
záležitosti
které
neodpovídají
těm
obecným
pravidlům
kterým
jsem
se
naučil
nějaké
bible
nebo
nějakého
kapky
mu
a
tam
většinou
i
s
tím
nevím
rady.
Takže
v
tomto
případě
je
třeba
na
tej
disciplina
to
znamená
já
musím
vědět
že
toto
sledování
duchovního
cíle
věčného
života
je
pravý
smysl
lidského
života
nejdůležitější
smysly
ského
života
že
je
všechno
ostatní
co
pomá
nevší
důležitost.
Si
to
tuto
donutí
přijmu
za
svou
tak
tak
je
naděje
že
disciplína
které
která
za
tím
bohem
na
sebe
bude
živa
že
bude
trvá
že
já
u
ní
udrží
kdybych
já
ale
začal
zrozovat
něco
jiného
ještě
vidět
za
stejně
důležitého
nebo
chvílemi
něco
důležitějšího
než
je
toto
že
byl
co
chvíli
něco
jiného
přebylo
sou
důležitosti
z
aktuálností
ten
to
věčný
cíl
tak
tak
se
se
budu
projevit
i
v
této
disciplíně
pro
to
co
mě
chvilku
bude
překrývat
tuto
výhledovou
důležitost.
Teprve
proto
jsem
se
snažil
sem
jsem
říkal
podstata
lístek
abych
vám
dlaně
důležitost
abych
vám
vysvětlil
důležitost
toho
nadání
věčné
života
hledání
řeší
saleskýho
čili
ještě
jednou
točení
cesta
činnosti
je
rozvedena
u
ježíše
krista
jinak
jimi
podrobením
točením
než
cesta
lásky.
Ale
všechny
cesty
ať
to
jakákoliv
stejný
ve
jednom
he
vedete
především
lásky
boží
a
vše
ostatní
vám
bude
přidáno
a
tato
základní
poučka
je
potom
rozdrobená
na
jiných
místech
podle
toho
jakým
způsobem
člověk
jde
například
prací
na
poli
práci
v
domě
při
činnosti
nebo
zapři
sama
sebe
je
vykonat
dále
nebo
na
cestě
lásky
mi
boha
a
miluj
bližního
a
kdy
se
ta
chápeme
této
rozpracovanosti
toho
zákoníka
je
to
především
klálovství
boží.
A
všeho
toho
bylo
přidáno
neboť
tohleto
požadavek
ve
základní
tom
prozrazuje
že
když
se
dostal
na
chopíme
poznáme
v
tom
že
na
ostatní
přidáno
že
to
účinkuje
že
tohleto
vám
už
říkal
několikrát
že
jenom
všechno
ostatní
přidáno
v
tom
mocná
ze
vidíme
působení
boží
protože
jste
se
nějak
nepřičítal
o
to
aby
nám
to
bylo
přidáno
když
například
se
mnou
to
stouplo
protiví
který
sem
tomu
vůbec
nevy
nevybíral
ty
příklady
třeba
je
tady
uváděl.
A
když
to
dělaj
nemá
ročně
bez
ohledu
na
sebe
cosi
vůbec
nebyli
schopni
tak
prosím
tady
někde
jiný
to
zrežíroval
než
já
to
je
pochopitelné
a
to
je
to
ostatní
co
mě
k
tomu
bylo
přidáno
ně
něco
z
toho
toto
všechno
za
jdeme
do
ale
to
celé
ne
okatě
jí
a
to
co
mě
prozrazuje
že
tady
ten
setkal
boha
jeho
pomocí
ano
že
tedy
očko
následcích
do
to
setkání.
Tady
můžeme
bude
vo
lota
tady
možná
a
bude
pečovat
ku
řeku
dělat
potíž
rozeznat
kdy
to
působení
boží
a
kde
nikoliv
a
tu
bych
chtěl
říci
protože
nejsme
oddělenou
bytostí
ikdyž
si
myslíme
že
jsme
tak
milost
rá
se
dostává
nám
není
určené
no
pro
nás
nýbrž
je
vždycky
určena
pro
tak
široký
okruh
našeho
okolí
jaký
je
třeba
přizvat
k
tomu
aby
se
o
tom
milost
nebo
účinky
je
to
milosti
dokázali
prosadit
to
znamená
že
začnou
najednou
při
tom
našem
osvícení
nebo
osvícené
činnosti
působit
lidé
i
věci
i
okolnosti
i
události
způsobem
novým
jakým
nikdy
předtím
nepůsobily
já
bych
to
nazval
bibli
tím
způsobem
jsem
to
už
jednou
učinil
že
je
jsme
svědky
zázraků
kolem
sebe.
Download XML • Download text
• Waveform view