EN | ES |

prevzate-kotouc-78-02A

prevzate-kotouc-78-02A


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


A to se vám nebo kterou svatý jan on nelže slovy tento je syn ne než se mi zalíbilo v němž se mi zalíbilo nejenom syn milý ale v němž se mi zalíbilo v velice obsažná věc a vy nezažíváte ještě boha takhle vůbec ne tak ten vztah není takovýhle podle tohoto zážitku z tohoto zážitku vyplývá úplně nový vztah k otci vztah syna k otci kdežto my se pořád chováme všichni jak vy tak jsme jako syni této země a ne jako syni boha otce přeci ve starém zákoně ze staré zákoně zdaliž nejsme všichni děti jednoho. Toto bylo dříve napsáno tady na nové synagoze pražské a bohužel tento nadpis zmizel to veliká chyba protože to je nadpis který by tam měl být pro po všechny věky aby se vzájemně pes našel syni děti jednoho se a toto ježíš poznává že je nejenom celém ale nenormální s ním tem protože to to se jako zažívá určitá proměna o který se nám vůbec nezdá a kterých apoštolové buď evangeliích anebo potom epištolách praví ani oko lidské nevidělo ani ucho lidské mezi čeho vůbec nemáte tušení jaká sláva je připravena pro člověka na věčnosti a on uzavírat do slávu no když jako především se snažíme o spojení s bohem pomocí činnosti tak a především pomocí jsem o to nejde čistokrevně jenom tím a vede k jinému by poznání než když především se snažíme milovat. Tak by řek tím mu duhu podstata se pokusím vysvětlit k jakému jinému druhu poznání pokud po kráčíme vede k temu druhu poznání než cesta lásky naše stačí nosti je dokonce protože zdá se být nejvznešenější ze všech nejtíž přístupná totiž tak spíš nejmoudřejší nebo tak nějak je přitom velice nebezpečná toho jsem si dobře vědom protože ten kdo poznává věci neosobně může se dopouštět velký přip v osobním poznávání tím že toto osobní poznávání podceňuje a že. Staví osobní poznání vedle toho nebo hluboko pod to poznání neosobní se vám to tam se ho byl měl si od poeobného ohle a ramakrišna ho napomenul jak může on totapury sídlo neosobního poznání tak nedůtklivý vůči člověku který nevěděl že jde o posvátný ne a který si odpálil dýmku protože to potřeboval a říkal ne ne se cení to metabolizmus vězení a ne společně dělat tutéž chybu ve středověku že říkala láska duší je pravo lásku je to láska duše k lásce k duši. vám to překládám možná chybně z latiny ale prostě došlo tak daleko toto neosobní chápání lásky že říkali no když jsou tady lidé kteří uměle hladem nic se nestane po smrti budu odměněni vy kteří trpíte nic to nedělejte po smrti vám kyne věčné blaho. Žádný bohatý neprošel do království nebeského byste my se na tom a dřeli je ty chudý že ano pasení peněz a poslední práci nebo si to tomu věřili a tak je ale pro jistotu že my si tady pohoda na tom životě takhle to dopadá zevně se nastávají ale osobní poznání na nebesích nějaký blaho nebo takové krajině a niko zalíbení řek bych všestranném rozplamení lásky a činnosti se dostane k tomu jaké jsou v tom rozdíl. Když třeba jít se dostane ne mocí nosti k poznání boha tak to za nerad že každou událost tak od boha vidím ne se do toho vodvolám rovnou a nám v této události svoje postavení takže neomylně jednám správně neomylně jenom správně tak že někdo tomu třebas nerozumí a vypadá to jako špatné jednání na to vůbec nedbám protože jsem byl osvícen kam smyslu co je záměr boží v jeho činnosti neboť on je také čím to existence se všechno existuje co tady vidíme to je projev boží činnosti. Neboť kdyby byl nečinný tak by to neexistovalo jenom protože čím on tak toto existuje chvíle kdy si odpočinou se mu den odpočíval tak všechno přestane existovat z tohoto důvodu musím za to že všech všemi a pro cestu skočí ho utrpení bethe pořád veme sebe probíhají ano tak takovýmto způsobem vypadá spojení s bohem činností spojení s bohem láskou. Vypadá tak že opravdu celému je sobce která moje duše všechna moje síla je podmaněna bohem tak dokonale konali na že pro nic jiného nemám smyslu ani sil než abych vyslyšel toto mohutné volání boží lásky bůh totiž v tom tady jsem s ním láskou spojen ve m je miluje a to zavazuje. Aby s jeho lásku miloval a kdybych v tom vykazoval nějaké mezery tak prozrazuji že jsem toto nezažil nebo že to nezažívám že tuto lásku boží v sobě nezažívám lásku sebe něho zana tak bohem je jak to než kristu ukázat volat vidíte že je úplně jinou cestou nebyli prsty a jinak se člověk spojen s bohem to stojí bohem mým uvolní nikoho přemění nebudeme bohem jak s těmi privilegii boha nýbrž budeme jenom. Nesmrtelnými nesmrtelní vědomě nesmrtelnými kteří z boha budou žít vědomě a ne jako dneska si myslím tady najíme a tak dále a nebo přešel k tomu poslednímu a řekl jaké je poznání nebo tak jak vypadá spojení na cestě poznání tak bych musel říci že vypadá zcela jinak než cesta kdyby bylo něco takového možné to nějak izolovat ne to tak nikdy není úplně možné ale my to teoreticky školsky takhle izolovalo tak to spojení poznání by vypadalo tak že bych vůbec nepotřeboval k ničemu rozumové úvahy ničemu. Ani ho slov činnosti abych poznával jestliže k tomuto dojde a prozrazuju nejsem se spojil pomocí poznání po čili pak nemusí existovat tělo a žádný projev boží ani projev lásky to pytel abych poznával do skrze něho poznávám k že tu věčnost. A to je něco víc než skrze smysly a rozum a skrze tělo ne maso a krev jak říkal správně ježíš toto ti neřeklo nesdělilo maso ani krev nýbrž duch boží tady něco takový ur čem nepoučil toho petra nikdo ale on to věděl protože to do něho bylo vlito z moudrosti boží pro tu cenili aspoň osvícení ale kdyby to byl trvalý stav tak samosebou pak to trvá pak není třeba maso masa a krve čili na této cestě člověk tak ztrácí svou tělesnost také ano zbavuje se poměrně brzo potřeby mít tělesný takhle chápali třebas někteří řečí zle poznání boha když začli poznávat asi neprávem tak spáchali sebevraždu zenon. A spol ty jsi ve za česky ale že spáchali se ta žiju co je to že oni si přičichli k tomu a poznali že tělesnost je na překážku a a tušili bych neuznával správné takže to vono by toto co kážu třebas to bych těká a mohl kázat v tom na cestě poznání mohlo vedlo s takovým různým tělo jako ten dost dále protože lék nikdy nemá správné něco co co přijde potom jsem si třebas myslel několikrát že to co právě poznávám je vrchol poznat na tady to není pravda to je pěkně spodní hladina věcí. A myslím že tím jsem hrubá řekl ty přístupové rozdílné přístupové cesty ke spojení s bohem ano nebo výslednice že i když tady my mu výslednici tak každá vypadá tak že jsou ještě mezery pro ustavičné další zdokonalování neboť na věčnosti se nebudu nudit protože to věčná moudrost věčná k semiti atd pořád komunikovat s tím co je víc než sem si daleko než na přijímat se nekonečné nebude toho nikdy konec. A neprosí karmy se to vezme proto jsou stupně všechny složky a byl bych aby to celá tady píšu vás inspirovalo k tomu že byste chtěli dělat jenom činnost nebo jenom lásku bych takového ježíš kristus nechtěl nebo jenom poznávat protože on ke každému přesto a a komu jaký byl ale toho se byl dobře vědom toho že takovým jaký člověk ne ne dechu být musí. Za chvilinku může být jím a i k tomu si našel znovu cestu pivě bych se odvolal zase na joba ten to napřed bohatý všechno se mu dařilo a pak postupně z dopuštění božího se říká to nebudu dál vysvětlovat o všechno přišel i o to zdraví a malomocnější se štítili aby se nenakazili seděl na hnoji a on nepřestával velebit hospodina na jeho moudrost tak kterou všechno mu vystihla všechno od něho tentokrát bere každé fázi toho vývoje byl novýho. Ta je na bohatý dávno zemřel ale ne tak dokonale při prvním návalu ztratí aby ještě trošičku nebylo jedno novém protože třeba další vzít další a další a z toho nebaví nebylo vůbec nic byl že taky byl dovedou ale ani toho minebo znám člověk toho oddaný a to je to pozná vypadá toho všeho nenapovídá a psaní které tady podnikám pouště se boha patřit. Protože če dokonalé tak se tomu po světu méně dokonale patřím bohu a naopak čili proto vás poučuji o tom jak máte v činnosti nacházet čest pro a jak máte setkání s prože nacházet setkání ne božím a tak dále aby se to navozovalo tuto zbavování bohem do všeho do činost do setkávání do lásky do poznávání i to poznávání postavené tři. A von než prostředek mocí roznesli do existence ani to mučit způsobeny brána smysly a že mám rozum a že mám ty a tak dále a tak tím to konáme se může nešel do toho že i když takhle nedostatečně na způsobem poznávání kdysi kolem sebe a rozumově važ že to je v podstatě síla boží kterou samovolně aniž jsem si toho vědom přijímám a s rozpojením ovšem pro sebe a při poznání cestě poznání záleží na to abych tak touto svou přála toho řek. To se sta zcela odlišná od si lásky a cesty tak úplně ale toto nemá se lásce stačí nosti musí se platí poznání to že činorodého mohu pas napřed účty vy ste hřivna přirovnání a jakmile ty to vode obstojí při tom účtování a bez leze místo nemusli do stavu nebo nebo sto. To von stav nesmí mi více daleko víc než zase měl k dispozici čím bych opo dařila nebo to abych to měl nýbrž abych se zase hospodařil zase hospodaření je na cestě poznání a se stále věčné taky poznání bych tak ta paní poznání to je nemělo by je nebezpečné nepodaří protože ne asi přivlastníte to co poznáváte to je sekta přivlastnit než než si například vodnese ne ten nábytek domů se mi třebas líbí ale to co poznávám to je u to je moje rozumíte proto tak nerad do cesty vůbec by se. To je jestli tam se mluvilo o maximech požadavcích požadavků tam u toho ježíše že činnosti na poli nebo v domě při cestě lásky to srdce a tak dále tak tady kdybych je přednesl ty požadavky tak z prostředka tak sám vysezená tak se jich leknu a vy kterých jste oni si celí lekli teprve ale ježíš je všechny řekl tím že tak skrytě aby nikoho nezastrašil a jsem si toho dobře vědom. Že ta skrytost s jakou to říká na každým kroku ale pořád nikdy z toho neuhne je důležitá aby se zachovala protože tím moh as působit že vy člověk přestal milovat přestal by být čím by si přál poznávat je to asi myslet detaily plněji o tom jak poznáváme projevy boží jak poznáváme vnuknutí boží jak poznáváme jeho činnost přímo činnost jisto je že někteří lidé si představovali že je třeba aby bůh nám promluvil tohle považuji za důkaz jestliže slyšíme boha jako mluvit že by to byl bůh protože to jsem zdá být spíše překlad. Nejlepším případě příkladem toho co bůh nám se říci tuším případě něco co si sám člověk nakukal a aby se těmto mluvim předešlo tak bych vám chtěl jako základ říci to te tohleto vnuknutí boží poznáte správně cíl že je podepřeno činy za které vy nemůžete a kterému není se základu veškeré předpoklady průběhu věcí protože slovo boží i se něk vysloveno a tím myslím to vnuknutí vždycky je skutkem nikdy není samo takže jakmile byla něco vnuká tak zároveň to činí. A ten ten řek bych boží spár v tom musí tedy pozorovat protože proti všem předpokladům věčně být něco co odpovídá tomuto vnuknutí vnuknutí člověk právo jenom tehdy když sem vyčerpá všechny prostředky které lidsky po ruce a to jenom to nejenom mentální ale také činorodě to znamená provedl co může porozmýšlí co může a jestliže mu to nejde. A jistotu že to co dělá je ve vůli boží znamená neprotiví se to co dělá vůli boží aspoň to tak pak může všeho zanechat a jestliže všeho zanechá bez nároku na to aby to pán bůh řešil v tom případě je velice nadějné o pravděpodobné že by to ovšem vůle boží že za to mi tady jak vnuknutí co mám dělat tak taky zastav taková opatření která změní takzvané okolnosti. Které okolo běží takzvané objektivní příčiny něčeho se potom děje z čehož viděl že někdo tady komplexně působí nebo v mysli ale v celém širokém okolí tak daleko kam je zapotřebí aby tam nestáli v cestě žádné překážky tohleto je vrcholný důkaz spojení s bohem v činnosti nikdo kdy klid ta zřejmě je to sklon neextatické je to spojení v běžném lidském domu. A to potom samozřejmě další následky že narůstá v člověku láska k bohu vděčnost a jiné vlastnosti které předtím neměl čili může si potom říci že i ty vlastnosti které my narostly byly účinkem spojovacím jedním z účinků spojovacích tak tohleten nemusí stupeň vnuknutí který by se dal podle mého názoru snadno poznat a záleží na tom jestli splním předním než to nastane podmínky které nohu dobu vstoupit do mého života do mého vědomí je to jasný vstup drží vůle jasný zásah boží vůle do mého života do života mého okolí. Snažím se o to abych boha miloval z celého srdce to znamená česky především jeho více jeho než kohokoliv jiného tak se to tam nejlevněji vysvětlit abych to dále nerozváděl sou tasit plním tuto podmínku a že ji a plně linii to velkoryse to znamená soustavně za všech okolností i nepříhodných. Tak to odezvu vstupu boha do mého srdce to znamená srdce začne překypovat láskou k němu tak velkou že se mu do toho nevložil poznám že tady někdo miluje za že nevěl víc než jsem do toho vložil to spojení s bohem lásce srdcem ano účinky toho sou že například dejme tomu sem nadpřirozeně jak se tomu říká. Takže touto láskou že si nemohu od pomoci že jsem vláčen bych tak řekl že prostě ona mně drží ale mně tou ta ne si kole přes ni tomu říká vy tady nadpřirozená napřed stoupnout to ti je to na na poutanost může ovšem být také nikoliv to cem citem brž také rozumem pochopitelně jeden z následků tato poutanost která svědčí o tom že se setkal bohem v každém případě jak vám tady dosud líčím tak vidíte že to setkání nikoliv nějakou osobou nějakým zjevením že vůbec nějakým zjevením tohletou vys tele mohou to daných zkušenosti nýbrž to souvisí s nějakým změním stavem duše že ten stav který dožívá je tady případě roští nebo kvalitně svatého mého stavu duševního ano jiný druh kryt je poznání. Poznání které se jasně liší od postupného poznávání neboť obvykle nastupuje tehdy když přes tou dobrou vůli něco dělám špatně a mám dobrou vůli tím sloužit lidem a bohu ale je to chybné tak se tady projeví zákrok ze strany boží v tom smyslu že poznám jak by to bylo správně ale nejenom že to poznám jak vy to bylo správné nýbrž pokud se podle toho poznání zařídím tak se tohleto zařídí zařídí všichni kteří mají s tím něco společného. A bez bych na to vůbec provést nemohl že se nemusím starat abych se dal získal toho a toho pomocníka starého budu potřebovat to jste potom vůbec nemusím starat o duších i přicházejí jako jako loutky na drátkách to sloužit tomu co bůh je ukázal za správné čili zase opět tady platí ta zásada že vnuknutí boží je vždycky i když je to poznání pouhé a nikoliv nějaká citová záležitost je vždycky doprovázena jeho mocí něco obrovskou mocí něco provést působit v lidech působí v něm aby přisluhovali tomu co von považuje za správné a co se stane ukázat. A to potom je odevzdat toho čemu o čem učí ježíš kristus miluj pána boha z celé síly své si dělá chci podle vůle vší silou podle vůle boží se zařídit tak to je prosím poslušnost veškerou silou a to poslušné veškerou silou je láska veškerou silou toto ost bez kterou cele tak a veškerou rozumíte a pak se projeví toto nutnost čili tato cesta lásky je opravdovým požehnáním pro lidský život to neboť vyrovná všechny do statky které by se jinak museli vyrovnávat utrpením mizí veškeré momenty utrpení to je člověk se dal vézt bohem rozumíte mi. Šel prostou lásky máteli dojem z tohoto k bylo řečeno stojí záměna šel za vnuknutím božím tak to jsem se vyjádřil špatně nikdy nikdy si nepřivolala bůh něco jel protože jestliže se člověk snaží o to aby někoho miloval nikdy od něho nic nechce nýbrž chce milovanému něco poskytnout ano čili že to nastává ten způsobeno mou vůlí která by si přála aby to nastalo. Nýbrž to je čistě vůli měnící ho boha všechno nikoliv to ctím tomu výkladu kterou jsem se kterou jsem včera začal že jsem začal splním stupněm listí to znamená jak jsem pro teď předvedl osvícení a místo mi pokračoval dostupná ch dalších radši se hned chopím metod které vede k tomu aby člověk se setkal s bohem. A protože jsme na cestě lásky tak byl uvádět jen metody které patří na cestě lásky a protože nebylo by správné něco vynalézat když před námi o tom vůbe ježíš tak se chopí ne základního požadavku který je určen pro všechny lidi. Milovati budeš pána boha svého z celého svého srdce z veškeré duše mysli a síly to zkracuji milovati by bližního jako sebe to by bylo třeba říci je jaké hledisko poprvně ježíš kristus zastával když to poradil přešli dostala hledisko že milovat je pro všechny možné že není víme k protože by byl řekl patrně její síly schopen miluji. Ale on to to neřekl v naopak řekl to je první přikázání a není většího než toto a je přije že nějaké přikázání prvních tak s tím stojí celá ta víra náboženská hledej vo učení celá ta jeho snaha a padá s tím že bychom mu upřeli tuto pravdu že všichni můžeme se naučit milovat že ti máme možnost milovat tak jsme zavrhli celý levou učení no tak to s zatím dovolovat nebudeme to je chvilinku ještě pokračovat a vidíme jestli obstojí no a tak teďka dál jako hledisko další zaujal zaručuje pořádal ty prostředky kterými máme milovat to domněnek hlediska ponesete bylo srdce. Proč srdce je na prvním milován že toto ji člověk byl člověk daleko prostčím nepatřil tolika věcem a tak dovršil mnoha věcem jako my za málo věcí takže mohl přirozeným způsobem patřit více a do hloubky těm mála věcem tohleto když jenom někdo jeden ten. Rozdílem jich víc tady í na tom jednom penízy málokdo mnoho mnoho peněz tak lpí sice vlast nějak všech ale oželí ztrátu jednoho snáze než ten kdo jenom jeden peníz a nic víc se ten starověký člověk který žil za veliké velice úzkém okruhu myšlenek také úzkém citovém okruhu nebyl projít závislý na společenské dělbě práce jako je dneska člověk nedo to zaručeně člověk konzumní společnosti této člověk mohu ale o tom začít s tím prostředkem který ježíš nazývá srdce což je prostředek citu protože on by zvyklí celý život citově náležet k tomu malému okruhu předmětů svého citu. Kdežto my máme možnost kterém okolnostem změněným náležet brzy tomu do zi ono by se podobáme v tomto smyslu nesprávně malému děti které od jedné hračky přechází ke druhé se všemi si pohled a všechno nás přestává brzo bavit čili dnešní době tohleto většinu dní když se s tím začne nedejte v tom pokračuje ten blahý následek že člověk provedu je že si to budu zase brzo pohasl a že není schopen ho znovu vzbudit že se to všechno pocitové polední neutralizovalo a že není živé. A proto bych radil aby se začal na odjinud ježíš kristus totiž radě když se ho tady kdo miluje boha on říkal to poslouchá jeho příkazu čili řekl nejsnazší způsob jak se naučím měla boha je být ho poslušen. ho mohu být poslušen ovšem jenom míry do jaké míry poznám jeho vůli tak běžně ho pozvaným živým určitým vím zákon který pochází od boha znám představí tak tam neměnné na pole to konkrétní události ale záležitosti které neodpovídají těm obecným pravidlům kterým jsem se naučil nějaké bible nebo nějakého kapky mu a tam většinou i s tím nevím rady. Takže v tomto případě je třeba na tej disciplina to znamená musím vědět že toto sledování duchovního cíle věčného života je pravý smysl lidského života nejdůležitější smysly ského života že je všechno ostatní co pomá nevší důležitost. Si to tuto donutí přijmu za svou tak tak je naděje že disciplína které která za tím bohem na sebe bude živa že bude trvá že u udrží kdybych ale začal zrozovat něco jiného ještě vidět za stejně důležitého nebo chvílemi něco důležitějšího než je toto že byl co chvíli něco jiného přebylo sou důležitosti z aktuálností ten to věčný cíl tak tak se se budu projevit i v této disciplíně pro to co chvilku bude překrývat tuto výhledovou důležitost. Teprve proto jsem se snažil sem jsem říkal podstata lístek abych vám dlaně důležitost abych vám vysvětlil důležitost toho nadání věčné života hledání řeší saleskýho čili ještě jednou točení cesta činnosti je rozvedena u ježíše krista jinak jimi podrobením točením než cesta lásky. Ale všechny cesty to jakákoliv stejný ve jednom he vedete především lásky boží a vše ostatní vám bude přidáno a tato základní poučka je potom rozdrobená na jiných místech podle toho jakým způsobem člověk jde například prací na poli práci v domě při činnosti nebo zapři sama sebe je vykonat dále nebo na cestě lásky mi boha a miluj bližního a kdy se ta chápeme této rozpracovanosti toho zákoníka je to především klálovství boží. A všeho toho bylo přidáno neboť tohleto požadavek ve základní tom prozrazuje že když se dostal na chopíme poznáme v tom že na ostatní přidáno že to účinkuje že tohleto vám říkal několikrát že jenom všechno ostatní přidáno v tom mocná ze vidíme působení boží protože jste se nějak nepřičítal o to aby nám to bylo přidáno když například se mnou to stouplo protiví který sem tomu vůbec nevy nevybíral ty příklady třeba je tady uváděl. A když to dělaj nemá ročně bez ohledu na sebe cosi vůbec nebyli schopni tak prosím tady někde jiný to zrežíroval než to je pochopitelné a to je to ostatní co k tomu bylo přidáno něco z toho toto všechno za jdeme do ale to celé ne okatě a to co prozrazuje že tady ten setkal boha jeho pomocí ano že tedy očko následcích do to setkání. Tady můžeme bude vo lota tady možná a bude pečovat ku řeku dělat potíž rozeznat kdy to působení boží a kde nikoliv a tu bych chtěl říci protože nejsme oddělenou bytostí ikdyž si myslíme že jsme tak milost se dostává nám není určené no pro nás nýbrž je vždycky určena pro tak široký okruh našeho okolí jaký je třeba přizvat k tomu aby se o tom milost nebo účinky je to milosti dokázali prosadit to znamená že začnou najednou při tom našem osvícení nebo osvícené činnosti působit lidé i věci i okolnosti i události způsobem novým jakým nikdy předtím nepůsobily bych to nazval bibli tím způsobem jsem to jednou učinil že je jsme svědky zázraků kolem sebe.

Download XMLDownload textWaveform view