prevzate-kotouc-78-01A
prevzate-kotouc-78-01A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
On
tam
otázka
paní
na
jedné
straně
říkám
že
pane
překáží
poznání
a
ve
lito
to
je
jiné
odstoupím
poznání
nemůže
vůbec
nastoupit
a
na
druhé
straně
tu
paměť
vlastně
ne
vás
soustavně
pěstuje
protože
pořád
něco
píšu
a
to
uká
do
vaší
paměti
a
spoléhá
nějak
na
paměť
že
že
si
to
vezmete
do
hlavy
a
že
podle
toho
zařídit
se
lesem
věc
paměti
o
to
nebudete
pořád
číst
znovu
a
znovu
to
budete
pamatovat
a
bude
se
ti
to
poznáte
za
správné
tak
se
ve
řídit
jak
tuhlety
dvě
věci
srovnat
dohromady
v
okamžiku
vstupu
do
domu
otcova.
Paměť
o
tom
co
jsem
dělal
přes
den
a
to
znamená
pocit
zásluhy
taky
z
toho
vyplývající
musí
jít
stranou
protože
tam
mám
jiné
úkoly
tam
na
tom
tom
domě
mám
je
nuly
tam
na
tom
poli
jsem
pracoval
pro
hospodáře
nepřímo
že
sem
obdělával
jeho
pole
jeho
nástroje
a
podobně
a
tady
v
tom
domě
sloužím
přímo
jemu
a
to
něco
jiného
ne
nepřímo
na
jeho
poli
nýbrž
jemu
jestliže
mám
sloužit
na
jeho
poli
potřebuju
k
tomu
paměť
že
musím
vědět
jak
mám
vzít
následek
do
ruky
ne
co
musí
si
povstat
to
mě
nařídil
to
všechno
otázka
paměti.
A
jak
přijde
jeho
domu
musím
jenom
vědět
že
jsem
jeho
služebník
jeho
služebník
který
jemu
má
sloužit
a
co
odemě
bude
chtít
to
udělám
přímo
vode
mě
chce
a
ovšem
můžu
už
pamětně
taky
vědět
že
chce
abych
aby
udál
najíst
k
tomu
od
taky
že
to
svým
čili
počáteční
nějaká
paměť
tam
hraje
nějakou
roli
ale
není
to
paměť
toho
druh
předešlého
já
si
tam
je
tady
bylo
zbytečné
si
opásat
to
jsem
se
denně
dělat
si
vědomí
si
nebo
sito
co
mi
sem
to
správně
že
já
to
si
musí
dělat
než
tam
vejdu
ne
tam
vejdu
pamětně
zmítat
mezi
mnou
a
spadám
nýbrž
já
musím
přímočaře
sloužit
hospodáři.
A
to
tím
způsobem
že
se
mu
odevzdám
samo
sice
znázorněno
nějak
dramaticky
že
mu
dávám
najíst
ale
to
je
vlastně
že
se
mu
odevzdám
že
odstupuju
od
sebe
a
přistupuju
k
tomu
takovou
měrou
jak
odstupuju
od
sebe
to
byl
k
němu
by
zůstal
sám
se
sebou
tak
bych
k
němu
nepřistoupila
čili
v
tomto
smyslu
do
jaké
míry
odstoupí
od
paměti
čili
od
zapamatovali
sama
sebe
tak
do
takové
míry
se
spojuju
s
tím
hospodářem
ale
to
by
nebyla
eště
celá
odpověď
proč
jsem
proti
paměti
protože
tady
ne
v
tomto
momentu
když
já
třebas
dělat
nějaké
duchovní
cvičení
dejme
tomu
já
si
pomůže
nejsnazším
způsobem
dělám
cvičení
písmenová
ne
o
takový
jméno
boží
tak
samozřejmě
to
jméno
boží
opakuji
té
věc
paměti
já
to
opakuju
to
že
ho
znám
já
ho
mám
paměti
aby
jakou
technikou
to
mám
dělat
vzpomínka
na
techniku
a
vzpomínka
na
to
jméno
způsobuje
že
já
to
jméno
opakuju
třebas
nohách
dejme
tomu
čili
až
do
té
míry
dokud
to
dělám
takhle
je
to
otázka
paměti
a
dokud
tato
paměť
neodpadne
tak
já
se
pomocí
tohoto
cvičení
s
bohem
nespojím
tak
jsem
to
myslel.
Čili
ta
paměť
je
zapotřebí
když
nastupuje
toto
cvičení
ale
kdybych
na
ní
lpět
a
držel
se
jí
a
chtěl
pořád
po
méno
říkat
protože
je
to
mám
v
paměti
tak
si
znemožním
to
spojení
já
jsem
dlouho
bojoval
s
tím
že
mě
to
nešlo
dál
říkat
že
prostě
jsem
byl
unášení
jsem
ztrácel
schopnost
ho
bilo
bit
rozumíte
nastával
prudce
spojovací
stav
to
tože
se
nic
neříkal.
A
to
mě
jako
velice
a
o
tom
že
se
mi
spojovací
stav
nezažil
přeci
tak
hluboký
tak
mně
přečet
že
to
to
nějaká
špatná
cesta
tak
jakmile
se
ho
sem
tam
zase
vnutil
povedou
boží
opustit
dělal
jsem
vylomeniny
a
z
toho
vidím
že
jsem
stavěl
paměť
tam
kam
nepatřila
že
paměť
je
tady
proto
abych
mohl
komunikovat
svým
to
světem
není
k
tomu
vůbec
založena
abych
mohl
žít
ve
věčném
světě
tomu
není
protože
já
jsem
nikdy
nemám
stát
s
bohem
který
by
ovšem
věděl
já
mám
prostě
být.
Je
to
s
věčným
svědkem
jeho
tu
naší
tak
bych
se
neměl
soukat
čili
z
toho
důvodu
nebudu
potřebovat
paměť
ano
jsem
to
myslel
která
dotaz
když
to
protože
ní
vstoupí
do
otcova
domu
a
sloužit
tomu
hospodáři
a
ví
jak
kde
tady
má
jakou
cenu
tady
má
strach
protože
mě
strach
že
to
udělá
třeba
špatně
když
ví
a
duše
má
na
to
poznání
určité
tady
opravdu
ježíš
všude
stanoví
ideální
postup
ideální
postup
a
v
tomto
ideálním
postupu
ani
na
cestě
činnosti
nemá
žádná
krize
místo
nemá
ani
ne
chci
činnosti
ani
na
cestě
poznání
ale
prakticky
to
dopadá
tak
že
kromě
na
cestě
lásky
vždycky
krizím
dochází
protože
člověk
ideálně
nepoznává.
Člověk
ideálně
sem
taky
nemiluje
že
ano
a
člověk
ideálně
neslouží
neposlouchá
ideálně
a
proto
dochází
těch
kriste
a
a
proto
dokáže
věk
ke
strachu
protože
podívejte
se
třebas
vraťme
se
k
tomu
jakobovi
jak
se
pásce
předtím
setkáním
se
svým
bratrem
nezam
měl
strach.
Neměl
čisté
svědomí
že
si
přál
to
prvorozenství
že
ano
tak
to
přání
se
mu
splnil
a
on
se
stal
prvorozenému
uměle
podívejte
se
tohleto
nečisté
svědomí
má
každý
z
nás
že
nikdy
o
svém
díle
které
se
přesunout
z
rukou
božích
do
našich
lidských
není
dokonalé
protože
bylo
prováděno
přetlumočením
lidským
ano
ne
jako
moje
kdybych
třebas
duchovně
velice
dobře
poznával
nedokonalé
tlumočil
všecko
co
poznávám
to
je
nutné
a
tak
taky
v
jiných
oborech
když
bych
pracoval
jinak
než
tlumočil
neboť
to
taky
jiné
práci
než
to
mocen
tak
bych
to
dělal
velice
nedokonalé.
A
proto
to
nedokázal
z
a
pro
neznalost
a
nepoznání
tady
existuje
také
strach
ono
totiž
tohleto
ježíš
kristus
říkal
jinde
a
my
nesmíme
vytrhnout
z
jeho
učení
vůbec
nic
vy
to
musíme
vzít
jako
celek
jo
kdybychom
byli
služebníky
soustavně
služebníky
na
poli
a
v
domě
praha
nemá
místo
prosím
po
smrti
modlitta
jestliže
se
blížíme
ke
konci
světa
tak
jak
to
líčí
ježíš
kristus
bez
toho
že
bychom
byli
správným
služebníky.
No
to
je
ky
jako
moc
chabým
a
to
se
nám
může
stát
na
naopak
se
to
stane
že
ne
že
se
to
může
stát
že
právě
postaveno
to
se
stane
vždycky
tak
pak
budou
probíhat
tyto
změny
velice
dramaticky
já
jsem
to
dneska
několikrát
říkal
to
znamená
půjde
z
toho
strach
ten
jakob
měl
strach
ze
svého
bratra
ezaua
tam
sice
o
tom
není
zmínka
ale
zaručeně
mu
to.
To
to
zavést
a
vy
s
tím
bylo
ale
neznáme
člověk
který
ani
nevěděl
že
jo
to
je
mě
tomuto
být
ještě
horší
než
sekat
se
svým
bratrem
ten
jo
strach
se
setkání
zlatém
byl
zastoupen
řek
bych
vyšším
řádem
strachu
takže
to
znovu
jeho
já
ten
strach
nemá
jenom
funkci
špatnou
jak
jsem
to
dosud
líčil
ten
strach
má
taky
funkci
velice
pozici
to
je
to
co
píše
ala
ma
ovšem
já
jsem
to
ne
překládal
to
co
píše
v
tom
vzdor
o
nektar
ty
se
totiž
moudrost
i
v
té
nejistotě
taky
velká
moudrost
to
já
tady
ale
nevykládám
protože
já
si
netroufám
tolik
jako
pan
alana.
Ale
jakmile
si
to
přečtu
od
toho
watse
protože
ten
spis
tak
si
budu
troufat
toto
co
dneska
jenom
říkám
také
na
a
já
se
musím
napřed
poučit
od
něj
jakým
způsobem
se
toho
to
ví
to
mě
jako
chybí
protože
já
bych
to
chtěl
stejným
směrem
zaměřit
abych
se
nesto
ne
pro
nevěřil
duchu
možnostech
možností
která
neska
které
dneska
existují.
Takže
ta
je
také
něco
nového
něco
obrana
vět
nako
bolest
že
na
na
výš
jako
lékař
je
velice
dobrá
záležitost
to
ne
že
bych
bolest
kraloval
to
mně
je
chápeš
ale
to
ochrana
že
ano
proti
horším
věcem
eště
horečka
není
cestě
dobrá
věc
a
je
to
z
lékařského
lidsky
výš
velice
užitečná
záležitost
do
určitý
míry
a
čase
dáno
a
tak
dále
že
bych
opravdu
mohl.
Jako
to
ukončit
tím
způsobem
že
já
nemluvím
o
tom
ještě
nějak
celistvě
rozumíte
protože
jsem
se
dostal
na
konec
věcí
ale
podle
to
mám
na
mysli
pořád
že
to
neřikám
celý
já
to
vůbec
nikdy
celistvě
neřeknu
protože
že
čili
ský
to
může
vždycky
za
za
jenom
z
jedné
strany
vždycky
zásah
strany
já
bych
musel
na
se
ji
obrátit
a
z
druhé
strany
to
říkal
je
to
to
to
co
říkal
strach
je
nemocí
překážkou
a
ty
říkám
o
méně
tak
zlý
přece
si
to
vedle
sebe
to
říkám
ne.
A
obojí
je
pravda
a
on
bez
něho
se
na
určitém
určitém
druhu
cesty
člověk
vůbec
neobejde
na
konce
byl
například
nepoznal
ten
strach
a
ne
byl
utíkal
tolikrát
tak
jsem
se
ptal
za
doví
jakého
ne
ale
protože
jsem
nikdy
z
vlastní
city
strach
nepřekonal
takový
já
sem
nýbrž
ho
za
mě
překonal
někdo
jiný
tak
by
se
to
věděl
závažnou
věc
že
člověk
sám
ty
věci
nikdy
neudělal
že
potřebuje
dycky
někoho
druhého
s
tím
druhým
ovšem
nemusí
být
vždycky
člověk
tím
druhým
může
být
prostředek
kterého
on
užíváte
že
to
je
ten
druhý
ano
e
tady
do
druhý
s
tím
prostředkem
se
nestačím
to
nejsem
já
to
je
prostřed
kte
nýbrž
dál
se
někdo
druhý
ale
sám
o
sobě
nemohu
tratě
taky
někdo
druhý
který
mě
přepadl
jako
tam
ten
neznámý
člověk
který
přepadl
toho
jakoba
ano
a
výsledek
by
něho
zlobil
on
se
jako
zvítězil
na
jedné
straně
a
zase
opustil
jakoba
stal
se
izraelem
to
bylo
výtečné
to
byl
se
zápas
se
strachem
celou
noc
tyto
dupne
a
kdy
to
jako
prohraje
musel
být
krutý
zápas
trval
celou
noc.
A
musela
osm
buber
mluvil
klidem
o
tom
jak
se
mají
vymyslet
kvalt
a
že
na
tom
velice
záleží
příliš
duchovním
pokroku
tak
jim
říkal
něco
čemu
němci
říkají
obchodní
dopis
ech
že
se
máme
postavit
na
stanovisko
toho
který
kterým
debaklem
ano
tem
znamená
to
jsem
já
ke
kterému
tam
mluvím
já
jako
ty
mě
na
to
vě
záleží.
Vedle
nikoho
chodit
jako
když
je
to
kus
dřeva
i
když
nepotřebuje
mojí
pomoci
já
jsem
mu
nebudu
nikdy
vnucovat
pochopitelně
tak
je
to
pro
mě
člověk
který
není
méně
mnou
než
jsem
já
a
méně
člověkem
než
jsem
já
má
stejnou
lidskou
důstojnost
a
je
sem
od
boha
poslán
na
ten
svět
čili
je
jeho
zástup
já
se
nemohu
dneska
vůbec
stýkat
s
bohem
jenom
přes
bližního
to
dokážu
že
musím
si
být
každého
setkání
velice
vděčen
se
mít
za
něj
velice
vděčen
on
takhle
nemluvil
martin
buber
já
jenom
vám
to
vysvětluji
jako
detailněji
jak
na
to
asi
šel
a
on
tam
například
říkal
přátelé
dobře
si
se
v
myšlet
do
do
toho
co
vám
chci
napovědět.
Setkáme
te
se
se
svými
přáteli
a
se
všemi
lidmi
tak
že
byste
cítili
že
k
nim
přicházíte
a
teďka
říkal
několikrát
ty
ty
ty
ty
nic
jinak
to
nevysvětlil
než
slovem
ty
ale
on
mám
to
to
vy
stoho
museli
vidět
vám
to
říká
takovým
způsobem
že
já
sem
opravdu
v
těle
dojem
že
on
domě
proniká
celobytostně
ten
člověk
ačkoliv
to
bylo
na
to
člověk
před
deseti
lety
nebo
ještě
on
ne
roku
padesát
devět
tak
to
už
je
delší
ateista
to
teďka
poslouchal
a
já
tedy
umění
setkávat
považuju
za
přípravný
krok
na
cestě
lásky
upozorňuju
vás
že
todleto
neumíme.
A
že
jsem
proto
považoval
za
nutné
do
toho
to
vtělit
pře
ty
ostatní
kroky
které
se
na
to
té
dycky
koncentraci
ale
ještě
pro
vás
něco
jiného
co
také
mám
jako
nejde
že
totiž
musíme
rozlišovat
ten
způsob
dosahování
jsem
o
toho
už
odešel
jedno
že
tam
se
nedosahuje
tím
že
se
dosahuje
nebo
tím
že
nám
záleží
na
tom
abychom
dosáhli
nýbrž
tam
dosahujeme
tím
že
deme
za
tím
a
k
tomu
ke
komu
chceme
jít
bez
ohledu
na
to
že
nám
to
něco
poskytuje
opravdu
se
schází
me
účelově
jsem
přijdete
proto
třebas
do
toho
od
pavlovi
že
si
myslíte
že
vám
to
něco
te.
Když
já
to
nemám
za
zlé
je
to
v
pořádku
ale
to
je
lidský
způsob
setkávání
kdežto
ten
který
navrhoval
martin
buber
a
který
se
modlí
být
a
to
nám
teď
navrhuji
já
to
je
na
rozdíl
od
zážitku
oblast
stav
my
můžeme
jít
k
bohu
abychom
ho
zažívali
a
my
můžeme
jít
také
k
bohu
abychom
k
němu
nabyli
lepšího
stavu
a
zásadně
ti
kteří
šli
k
bohu
tím
způsobem
že
ho
chtěli
zažívat
nikdy
se
ne
osvobodili
nikdy
nedošli
spasení
nikdo
z
nich
mu
třebas
je
extaze
ale
tam
to
končilo
byly
velice
vystřízlivěl
z
toho
vždycky
vyšli
a
oko
tolik
v
hlavě
a
dokonce
nemocný
to
nebylo
tady
zázemí
toho
správného
stavu
nýbrž
jenom
touha
dosahovat
zážitku
ano
já
jsem
byl
naštěstí
tohoto
způsobu
myšlení
ušetřeno.
Z
toho
du
že
jsem
nevěděl
co
se
stane
ani
při
prvním
tom
zážitku
ani
přitom
to
jsem
vám
líčil
ský
o
tom
koncentráku
ani
mezi
tím
nikdy
jsem
neměl
tušení
a
taky
se
to
nedá
dost
dobře
předvídat
co
se
mnou
stane
jaký
zážitek
budu
mít
víte
dobře
ježíš
kristus
účel
učil
tomu
stavu
tomu
vztahu
klidem
od
prvního
momentu
neučil
ty
svoje
učedníky
ničemu
jinému
než
mít
správný
stav
klidem
oni
definoval
bližního
to
já
řeknu
komu
znovu
dělat
i
definoval
pomoc
bližnímu
oni
definoval
sílu
která
tu
pravou
koc
přináší
aspoň
vety
tři
věci
bych
ty
první
vězení
třeba
rozvádět
ale
to
to
poslední
bu
třeba
bude
třeba
vám
eště
vysvětlit
jednou
že
to
že
to
víte
ale
přesto
to
připomenout
jenom
že
totiž
člověk
si
myslí
že
k
tomu
bližnímu
přistupuje
on.
Kdežto
měl
by
vědět
že
kdyby
chtěl
sám
člověk
bližnímu
nebo
k
někomu
živém
přistoupit
že
už
by
nepřistoupila
neboť
by
k
tomu
neměl
sílu
nebo
je
být
živ
on
tam
přistupuje
životem
který
má
od
boha
on
tam
přistupuje
uvědomte
celých
silou
které
má
od
boha
a
von
tam
přistupuje
láskou
kterou
má
od
boha
čili
kdo
to
přistupuje
k
tomu
listu
on
mu
já
se
za
ním
jenom
mohu
všelijak
trati.
A
takže
tenkterý
přichází
je
on
a
ten
který
je
navštěvovat
a
ke
kterému
snad
je
zase
on
to
si
ty
bože
říká
martin
buber
tady
totiž
jde
o
jednu
věc
že
jako
kterákoliv
jiná
cesta
i
tato
má
přinést
po
jen
a
spojení
na
cestě
lásky
něco
jiného
než
spojení
na
cestě
poznání
nebo
ne
že
činnosti
když
já
třebas
se
snažím
spojit
s
bohem
na
cestě
činnosti
se
snažím
dělat
věci
správně
by
poslušen
jedna
tak
jak
by
namístě
jednal
správný
hospodářství
kole
pro
sebe
nýbrž
pro
hospodáře
přitom
mohu
mít
ve
své
duši
strach
že
budu
za
to
trestáni
to
neudělám
nic
se
nestane
dán
ocitla
nebo
tak
lásky
nemusím
mít
já
uspěju
na
cestě
činnosti
a
pro
napsal
napřed
to
že
to
snazší
i
tehdy
když
vůbec
o
lásce
nic
nevím
když
tvrdě
vykonává
jako
otrok
ranci
pro
svého
pána
bezvadně
to
vyjde
to
sem
na
cestě
lásky
by
to
bez
vztahu
k
bohu
vůbec
nešlo.
Tam
v
první
řadě
je
vztah
a
přičemž
jak
na
cestě
činnosti
tak
cestě
lásky
je
ježíš
kristus
maxima
listu
smět
si
on
chce
aby
ten
služebník
byl
buď
na
poli
a
nebo
v
domě
ale
někde
jinde
ne
to
je
maximální
požadavek
to
se
každou
chvilinku
nic
jinde
ne
na
poli
a
ne
v
domě
ty
mužem
jsme
pro
cestu
činnosti
nechci
říct
vyřízeni
ale
prostě
to
nosti
jsme
slabý
musíme
si
uvědomovat
že
na
ní
nestačíme
že
musíme
jak
na
to
jít
jinak
to
si
můžeme
taky
vysvětlit
jak
plete
mi
to
poddána
cestě
lásky
tam
je
maxima
listu
úplně
jiného
hlediska.
Tam
nechce
buď
jenom
na
poli
a
tomu
do
mně
vůbec
nic
takového
nechce
tam
říká
miluj
pána
boha
svého
z
celého
srdce
z
celé
mysli
z
celé
duše
z
celé
síly
své
prosím
vás
totálně
úplně
se
o
to
znamená
celé
je
tohleto
vůbec
možné
to
je
stejný
maximálnímu
jako
tam
v
té
činnosti
tam
tento
na
tu
nebo
to
mě
katrai
není
viďte
a
tady
není
zase
jiná
alternativ
a
než
miluj
miluji
ta
a
tak
si
dobře
řeknete
jak
já
mohu
milovat
zcela
boha
když
ho
nevidím.
Když
ho
neznám
když
na
něm
tolik
nezáleží
když
mě
co
chvíli
záleží
na
čemkoliv
jiném
více
ale
já
to
musím
vyřešit
a
kdyby
na
tom
nezáleželo
aby
to
nevyřešil
takové
mám
jim
lvy
a
jsou
správné
tyto
výmluvy
jak
na
to
tedy
jít
zase
ty
vyberou
systémem
setkání
já
musím
opravdu
když
to
dělat
první
krok
této
cestě
trpělivě
čekat
na
moment
kdy
mám
příležitost
se
setkat
s
bližním
a
vy
si
na
příští
s
chůze
zamanete
byli
jste
u
mě
na
návštěvě
tak
že
já
jsem
derivoval
jo
že
se
budete
učit
setkat
se
proti
dispozic
které
se
vám
dál
z
bližní.
Jakmile
se
s
ním
jednou
celobytostně
setkat
jako
se
setkáváte
sami
se
sebou
dosud
třebas
někdy
celobytostně
neříkám
že
je
dycky
je
se
sami
sebe
otráveně
taky
že
ano
a
opravdu
se
stanete
mi
výší
já
vám
sico
já
mám
ještě
něco
poradím
víte
že
jediný
člověk
který
uměl
správně
milovat
ježíše
byl
svatý
jan
nikdy
se
od
něho
nevzdaloval.
Dneska
jsme
přišli
já
jsem
na
to
byl
upozorněn
jedním
člověkem
že
zatím
co
jsem
vám
tady
neska
a
adresu
na
jednu
věc
totiž
se
mu
to
na
jednu
věc
neteče
a
to
na
tohleto
nemyslete
si
o
sobě
že
máte
k
dispozici
jenom
tělo
že
vy
mu
te
někam
k
někomu
jít
abyste
s
ním
setkali
to
je
hrozný
primitivismus
dyby
na
tom
bylo
závislé
setkání
to
by
bylo
velice
těžkopádné
já
se
setkávám
jenom
tím
komu
přeju
dobré.
Křesťani
to
řešit
že
to
za
modlí
já
bych
neřekl
že
by
to
bylo
úplně
správné
protože
to
může
stát
formální
čím
víckrát
se
to
opakuje
tím
je
to
v
shora
mystické
nakonec
se
modlím
něco
leta
a
nevím
vůbec
to
modlím
se
poctivě
za
všechny
možný
lidi
ale
on
o
tom
neví
já
o
tom
také
už
tedy
kdyby
se
měl
za
přípravě
říkal
tak
ani
nemohu
vysvětlit
to
tam
říkal
jak
to
mechanicky
říkám
ano
tak
to
dopadá
s
prosebnou
modlitbou
za
bližního
třebas
ale
tohleto
setkání
se
duše
duší
to
je
něco
jiného
co
si
mám
o
každém
člověku
nějaký
obraz
nějakou
představu
každý
člověk
je
svůj
a
řekl
není
takový
jaký
jsem
já.
A
víte
dobře
že
je
ježíš
kristus
jako
tam
v
tom
vedení
duší
velikou
přednost
že
přišel
za
každým
tam
kde
on
byl
jenom
fyzicky
ale
i
duševně
hlavně
duševně
já
jsem
si
dneska
já
opakuju
spálením
něco
z
toho
dopoledne
já
jsem
dneska
doplňuje
při
tos
rozebírat
a
to
to
myšlenku
u
svatého
pavel
se
vystupuje
ve
výrocích
svatého
pavla
on
říkal
já
to
řeknu
lidově
jenom
obecně
tak
ne
přesně
jak
to
nebudu
připravit
to
tady
v
tom
vašem
napsáno
už
jo
co
teďka
to
tady
ruky
nemáte
za
zlé
říká
svatý
pavel
že
když
já
mluvím
se
židy.
Že
mohu
jako
žít
jako
člověk
který
martou
zákon
zákona
poslušen
protože
kdybych
nemohl
v
vidu
jako
žit
oni
by
mě
nevěřili
a
já
bych
je
nemohl
ke
kristu
přivést
tak
já
mluvím
on
to
neříká
jako
žitý
nýbrž
jako
se
zákona
ale
musíte
mi
věřit
že
já
už
nejsem
se
zákona
a
už
jsem
nad
tím
zákonem
já
už
jsem
zákon
nepotřebuju
protože
živ
je
ne
někým
to
je
ten
zákon.
Já
dokud
neznám
zákonodárce
musím
se
spokojit
se
zákonem
a
jakmile
byl
poznám
zákonodárce
lépe
jest
být
s
tím
zákonodárcem
než
si
připomínat
váhat
zákon
víte
o
to
nám
potíž
připravenosti
existenci
božího
v
ráno
jak
to
děláte
když
prostě
se
neskáče
zákona
se
já
vás
chci
přimět
k
tomu
aby
se
setkali
třebas
bližním
ale
nakonec
je
zákonodárcem
a
říkal
jim
tam
dál
svatý
pavel
a
když
já
však
já
mluvím
třeba
z
pohany
tak
vidím
máte
na
se
za
zlé
žádnou
jako
člověk
by
zákona
nýbrž
já
mluvím
jako
pohan
já
musím
mluvit
jako
pohani
by
mě
ty
pohané
nevěřili
a
já
bych
je
nezískal
nejde
přeci
o
to
abych
je
získal
pro
krista.
A
já
se
tedy
snažím
být
vším
každým
abych
moh
každému
posloužit
být
každým
kýmkoliv
abych
moh
každému
posloužit
nebýt
nikdy
sám
sebou
já
myslím
že
svatý
pavel
tomu
dobře
rozuměl
a
že
když
potom
u
svatýho
pavla
to
to
třebas
něco
jako
předurčení
že
kterého
zákona
což
hrubě
napadá
ty
lásku
tak
mluví
židům
kteří
věřil
na
předurčení
a
do
straně
když
mluví
se
kolik
kteří
byli
pohané
lásce
jako
prvním
příkazu
a
na
předurčení
vůbec
nepomýšlí
tak
zase
výkon
před
sebou
má
a
nelže
ani
v
jednom
ani
zem
případě
on
si
duševně
šel
ne
tělesně
duševně
šel
tím
že
napsal
ten
dopis
pro
toho
komu
píše
a
tu
bych
já
byl
rád
kdybyste
příští
moje
spisy
až
vám
přijdou
třeba
tohleto
že
teďka
to
zvlášť
potřebu
a
se
ráno
mohl
dostat
abyste
pochopili
že
já
jsem
to
psal
jako
setkání
s
vámi.
S
každým
s
vámi
ne
jako
cestu
činnosti
jsem
se
nepotřeboval
tam
vidět
že
jsem
se
nepotřeboval
vás
zajímat
nepotřeboval
protože
na
cestě
činnosti
ta
láska
je
druh
řadou
záležitostí
i
ten
kdo
měl
strach
a
já
myslím
že
si
hned
noci
kteří
hospodařili
s
těmi
hřivnami
řečení
o
tom
že
jejich
hospodáři
a
velice
přísným
ten
jeden
z
nich
prozradil
já
vím
že
si
přísný
a
že
že
by
se
ten
tam
kde
jsi
nezasel
říká
mu
přímo
a
proto
jsem
a
radši
zakopal
ne
ovšem
stalo
on
s
tím
mělo
spojit
to
nebyla
páně
pochopená
činnost
a
ti
ostatní
je
tam
nemůže
o
tom
že
milovali
toho
pána.
A
tak
je
nechával
toto
že
milovali
toho
hospodáře
nýbrž
jenom
že
dobře
hospodařili
prosím
vás
na
té
cestě
činnosti
stačilo
dobře
hospodařit
tady
na
na
tuto
cestu
na
kterou
vás
uvádím
nemůžete
jenom
s
tuhletím
arzenál
vstoupit
ani
tam
je
sestoupit
na
cestě
lásky
musíte
úplně
z
jiné
strany
na
to
jít
z
té
strany
setkání
v
té
první
krok
já
myslím
to
mám
za
to
že
je
pozdě
po
trávě
to
tah
lidí
mostem
se
setkáte
a
že
ono
tibete
že
budete
měli
na
to
setkání
připravit
každý
boží
se
povahovou
abych
se
nás
sání
z
ní
připravili.
Protože
nestojí
teďka
e
kopretin
novinka
nově
jako
by
poprvně
v
životě
se
na
tom
to
nové
rozumová
že
si
vybírám
začátek
my
které
znám
a
kteří
to
my
táty
na
klanění
vytí
tak
čínáte
tím
bodem
setkání
protože
bych
se
opsal
v
takovém
případě
že
to
nezemřel
to
by
asi
nedokázal
a
že
byla
si
to
taková
jako
byla
v
tom
koncentráku
tam
jsem
to
musel
dokázat
ne.
Ale
jestliže
začnu
u
přítele
kterého
z
nám
tak
to
neznamená
že
bych
nemohl
začít
tomu
že
tak
jak
jsem
se
s
tím
s
ním
setkal
a
tak
jak
ho
znám
to
jsem
spokojen
to
setkání
které
pro
toho
minule
nebylo
to
setkání
ještě
s
bohem
ani
zdaleka
ne
to
setkání
jenom
člověkem
masa
kostí
které
proběhlo
na
úrovni
čistě
poušti
ve
mně
ani
v
něm
nezanechali
místo.
Kdežto
setkání
s
bližním
na
nové
vyšší
úrovni
vyžaduje
jako
všecko
jako
každá
se
jako
každé
soustředění
které
tam
se
tím
vkládal
kdysi
v
nějakém
tom
spisu
vzal
je
dokonalou
přípravu
tato
příprav
v
tom
že
se
snažím
s
tím
tělem
se
setkat
jako
bych
to
byl
já
to
znamená
kdybych
sám
sobě
k
sobě
měl
přijít
kdybych
sebe
mně
sám
na
ctít
po
strašně
dlouhé
době.
To
by
nejsem
jistě
cizí
aby
to
setkání
s
bližním
bylo
stejně
kladné
stejně
dobře
míněné
jako
kdybych
sám
ze
sebe
něco
takhle
měl
setkat
ženiti
do
mě
tady
poučkou
poučení
je
tady
ježíš
kristus
se
říká
miluj
jsme
ho
bližního
jako
sebe
proto
láska
někde
musí
začít
a
ono
začíná
setkáním
kdysi
já
setkání
už
neměli
o
toho
bližního
jako
sebe
ne
víc.
Jako
sebe
tak
už
nena
vážíme
nikdy
ten
vztah
k
bližnímu
který
má
spojovací
účinek
a
který
mi
přesvědčen
o
tom
že
existuje
bůh
prosím
vás
opravdu
beze
vědomí
že
ježíš
nelhal
a
ježíš
říkal
že
někdo
navštívil
nějakýho
nemocného
a
nějakého
žaláři
a
já
nevím
to
řecku
že
se
setká
s
tím
že
cokoliv
učinili
pro
nejmenšího
z
bratří
jeho
jemu
učinili
tak
nenosil
tím
že
opraveno
šel
za
tím
prim
že
mu
nejenom
to
je
nejsnazší
vysvětlení
sem
nejenom
chtěl
pomoci
tě
opravdu
setkat.
Protože
ono
totiž
počátku
těžko
můžete
od
člověka
chtít
aby
udělal
nesprávný
stav
já
vím
že
na
to
strašně
pomalu
ale
pro
vás
vidí
ze
začátku
to
setkání
zážitkem
já
jsem
zásadně
proti
tomu
ne
buducnosti
potom
na
pozdější
důvodem
stálým
ale
ze
začátku
musí
být
zážitkem
to
znamená
nemusíte
toho
druhého
se
kterým
setkáváte
zažívat
a
protože
si
nemůžete
být
jisti
že
v
si
vás
vyvodí
anebo
jestli
vás
přijme
milostivě
tak
toto
setkání
provedete
té
zážitek
setkání
s
provedete
sami
soukromě
napřed
doporučovat
se
s
ním
setkám
tak
se
vám
tady
vykládal
třeba
případ
velice
absurdní
zdánlivě
že
to
dva
setkali
boji
vede.
A
v
tom
dejte
setkali
napřed
vrtalo
ranci
o
nebo
tady
blíž
vysvětlovali
to
vysvětlí
tak
sem
si
to
bylo
poslouchat
to
po
sama
stě
bylo
do
to
moc
dělala
kdyby
se
byli
nesetkali
napřed
vstanu
ci
bez
boje
tak
potom
ten
boj
dopadá
zcela
jinak
rozumíte
to
že
se
napřed
setkali
vnitřně
ve
stavu
asi
ne
začít
spolu
bojovat
mělo
za
následek
určitý
průběh
to
práce
který
uměl
se
setkávat
to
je
umění
přípravy
setkání
a
tomu
vás
si
naučit
do
toto
umění
vládne
ten
se
opravdu
žádoucím
způsobem
setká
se
svým
bližním
žádoucím
způsobem
pro
oběví
strany
že
o
po
obs
stane
to
požehnání
a
o
tom
mě
pude.
Který
napřed
je
to
u
mě
vnitřní
zážitek
že
já
jsem
jí
setkávám
a
on
mě
neodporuje
že
ano
já
setkávám
po
svém
jak
chci
jak
si
to
představuji
ideálně
se
svým
setkám
ne
a
proto
se
setkám
běžném
těle
a
možná
že
vystřízlivět
během
toho
setkání
ale
přes
se
už
před
tím
setkal
s
tím
duševně
tak
už
to
nikdy
nebude
tak
strašné
rozčarování
jako
by
to
bylo
kdybych
to
byl
napřed
nepřipravil
tu
situaci
jo
to
je
jedna
věc
to
bych
trošičku
já
to
škodil
říkali
jim
neví
lidé
my
například
zrovna
nějaký
antonín
tvý
který
to
není
tenhleten.
Ten
říkal
já
jsem
poctivě
se
připravoval
na
soustředění
na
boha
dělal
jsem
koncentraci
do
nohou
a
měl
se
opravdu
touhu
to
konec
něja
správně
ale
čím
déle
sem
dělal
ti
nemusel
myslel
na
toho
boha
ne
nemějte
byl
nadšen
tím
svým
počínáním
a
tím
více
jsem
prováděl
nějakou
techniku
až
k
úplnému
zmechanizovaně
vysvětlim
prosím
tě
říkal
mě
čím
je
to.
No
tak
já
teď
nebudu
vysvětlovat
ale
je
tady
chyba
v
té
přípravě
ta
příprava
nebyla
dokonalá
si
žil
během
toho
dne
na
zcela
jiné
úrovni
než
na
kterou
se
snažil
vstoupit
už
se
na
to
těšil
že
nějaký
zážitek
tak
on
nenastal
z
toho
dlužen
odtamtud
vyvržen
pět
sem
člověk
jelikož
tam
nepatřil
svým
způsobem
života
takže
já
vám
řeknu
příklad
jak
to
je
také
no
tak
vás
přitažené
bude
kdyby
se
já
se
měl
setkat
s
nějakým
lotrem.
Nebo
nějak
to
řekne
nějak
já
se
později
setkám
s
vázne
ano
kterého
se
rodina
bojí
a
byl
po
dotoho
blázince
že
by
strašnou
uváděl
pranickou
za
tím
nemohou
pozvat
protože
on
prý
nerád
do
té
míry
aby
jako
a
tím
do
znaky
ho
satori
odvezu
ale
upozorňuju
vás
na
to
že
toho
člověka
jako
beránka
od
vedu
na
tu
i
jaké
vůbec
nebude
odporovat
protože
se
na
to
už
několik
dní
připravuju.
Celé
rodině
jsem
to
řekl
a
přesně
už
znám
situaci
za
jakým
za
které
my
se
dostaneme
na
tu
psychiatrii
už
dneska
znám
jako
tamten
podle
který
budoval
jo
tam
s
tím
nevedou
a
to
je
proto
že
on
nějakou
zkušenost
připravovat
přesto
ale
vám
musím
prozradit
že
když
jsem
byl
kdysi
ve
své
koncentraci
tažen
opravdu
učíte
tomu
toho
pána
boha
němu
tak
jsem
mu
oponoval
nebyl
jsem
připravoval
jsem
se
a
nebyl
jsem
přiklad
té
míry
abych
se
zbavil
sebelásky.
Čili
jedno
jevit
ještě
při
té
přípravě
doporučoval
jdeli
o
nějaké
důležité
setkání
kde
si
přejete
opravdu
toho
člověka
nechci
vobrátit
ale
dostat
na
cestu
na
které
si
myslíte
že
by
měl
být
tak
prosím
vás
zač
snažte
se
odbourat
tu
vlastnost
ze
svého
života
kterou
u
něho
chcete
odbourat
nebo
na
kterou
u
něho
chcete
působit
jestli
tuhleto
neuděláte
tak
on
bez
vás
vás
pozná
spolu
vina
nic
víc
a
vůbec
na
něho
nebudete
mít
vliv.
Jestliže
ale
ve
vás
poznání
někoho
jiného
z
úctou
se
sklon
před
vaším
vnitřním
vyk
taem
který
vůbec
navr
jako
vy
to
vypadat
nebude
tohleto
je
při
té
přípravě
velice
důležité
zkrátka
ježíš
dovedl
se
učedníky
také
připravit
na
setkání
s
lidmi
neboť
oni
napřed
dával
příklad
a
tím
že
jim
dal
příklad
a
říkal
příklad
svůj
dám
dal
jsem
vám
měl
napolovic
zajištěno
dobrou
přípravu
svých
žáků
k
tomu
aby
jich
setkání
nemocemi
dopadlo
uzdravení.
To
a
to
je
nebylo
toho
té
karmu
do
povolovat
dala
slouhou
a
živořil
vzpomínku
na
to
že
už
tolik
let
sloužil
mohlo
byste
stát
že
by
se
sebe
že
by
se
nebránil
že
by
například
by
si
sebe
směl
že
by
si
říkal
tak
už
jsem
dost
učinil
a
těžko
říct
a
udělám
něco
lepšího
tentokrát
pět
let
tak
on
to
vydržel
to
dlouho
a
že
na
poušti
ze
kterou
proměnil
na
pokraj
tahali
kterou
pro
ně
te
tou
ráji
to
od
nová
nikoho
tento
tam
dokázal
daleko
širokou
němu
chodili
pro
jídlo
a
to
že
minulá
tak
ne
věci
taky
tam.
O
celé
stá
do
dobytka
všecko
si
tam
na
pěstovat
to
byl
velice
fakticky
svatý
tedy
založil
klást
to
byl
jeden
z
prvních
remis
první
klášterní
při
založil
klášter
tam
někde
a
každý
den
začíná
zoufal
ne
že
by
neměl
vztah
k
těm
lidem
kteří
s
ním
žili
ten
stav
už
tu
byl
ale
on
začíná
ten
stav
znovu
budovat
znovu
ne
že
by
nebyl
že
by
neznal
toho
dotýkám
říkal
dosti
to
přichází
tak
daleko
to
nemohlo
jít
ale
ten
člověk
se
kterým
jednal
den
před
tím
a
teď
nově
s
ním
jednal
na
druhý
den
to
byl
nově
k
němu
přicházející
bližním
nově
přicházející
ten
ví
ale
nově
přihází
a
ti
nevě
přicházející
bůh
nová
návštěvu
boží.
Já
si
vzpomínám
proměna
si
to
přednost
že
obvykle
tomuto
ve
starém
zákoně
učili
tak
že
ukazovaly
na
příchod
nějakýho
stý
do
domu
to
heslo
které
my
říkáme
budou
čeho
o
domu
bude
domu
ne
to
je
ze
starého
zákona
abrahama
neboť
abraham
získal
takovou
no
návštěvu
dvou
andělů
a
kteří
k
němu
myšlenky
to
a
on
je
přijal.
Syčením
ho
sodomu
budou
a
když
rozumíme
ta
jejich
jména
to
se
dá
kamenický
rozluštit
tak
zjistíme
jakou
milostí
byl
s
tím
že
je
přijal
nadán
ačkoliv
ti
to
o
toho
nesliboval
to
mu
nešlo
o
to
může
to
to
tomuto
přijetí
jako
boha
nebo
ježíš
nesnese
tato
je
maxima
list
přijmi
bližního
jako
boha
znovu
jako
boha
a
znovu
a
znovu
protože
on
tě
tisíckrát
třeba
zklame
tak
to
musí
znovu
začít.
Download XML • Download text
• Waveform view