prevzate-kotouc-77-03B
prevzate-kotouc-77-03B
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Tak
podívejte
se
my
jsme
u
toho
bodu
se
ocitli
kdy
vám
chci
vysvětlit
co
je
to
klepání
klepání
na
bránu
království
božího
tam
se
dá
ke
potom
tím
způsobem
že
to
co
je
klepáním
i
jenom
po
do
té
míry
klepáním
pokud
v
mých
očích
je
to
výrazem.
Mého
chtění
je
to
ideální
výraz
mého
chtění
když
já
neznám
lepšího
výrazu
jak
projevit
své
přání
než
například
tou
duchovní
modlitbou
jestliže
to
nejdokonalejší
co
já
dosáhnu
co
já
dokážu
tak
je
to
v
každém
případě
klepání
je
znám
nějaké
jiné
prostředky
lepší
může
se
chopit
těch
lepších
prostředků
nebo
že
si
kromě
toho
že
já
dělám
tu
koncentraci
na
ještě
třeba
činnost
která
může
býti
klepáním
já
jsem
vám
předvedl
jak
ta
činnost
má
vypadat
tak
klepu
i
tím
nesmím
se
spokojit
jenom
s
tím
klepáním
koncentračním
naopak
se
vám
tady
mnohokolikrát
prozradil
že
kdybych
se
snažil
jenom
přitom
klepat
při
té
koncentraci
že
by
to
nikam
nevedlo
protože
nemám
nemám
k
tomu
přípravu
to
stojí
ve
vzduchu
všechno
to
stojí
utrženo
od
mého
života
mu
život
nesmí
jít
jedním
směrem
a
ta
moje
modlitba
druhým
směrem
tak
před
ne
si
to
nepřeju
a
najednou
modlitbě
to
přeju
tak
co
je
to
ta
je
proto
je
pravdivý
ten
můj
život
který
to
nepřeje
anebo
je
pravdivá
ta
moje
modlitba
patrně
je
pravdivý
ten
život
na
to
fakticky
nepřeju
protože
když
jenom
z
toho
zbytku
ještě
dodám
pánu
bohu
něco
ne
tak
to
je
co
mně
připadá
asi
takhle
pánbůh
tady
někde
stojí
jako
žebrák
v
rohu
a
já
celý
den
bez
povšimnutí
okolo
něho
chodím
se
kde.
A
večer
si
všimnu
že
on
tady
sedí
s
miskou
žebrací
tak
mu
tam
přidám
jeden
peníz
no
to
je
pěkný
jednání
a
on
o
mě
stojí
on
mě
miluje
on
mě
miluje
celý
den
a
já
jenom
jednou
za
den
k
němu
přicházím
abych
se
smiloval
nad
jeho
láskou
no
kam
to
může
vést
nikam
proto
já
jsem
vám
doporučoval
přípravu
k
modlitbě
že
ta
činnost
musí
být
přípravou
to
musí
být
klepání
do
který
budu
psát
o
lásce
esi
se
k
tomu
dostanu
k
poznání
silně
pochybuju
ale
je
vám
protože
je
to
asi
psát
vůbec
nebudu
aspoň
řeknu
tolik
že
tím
že
rozumně
jednám
no
to
je
cesta
poznání.
A
vím
že
kdybych
rozumně
nejednal
že
by
to
byla
chyba
tím
že
rozumně
klidně
rozumně
jednám
a
co
je
rozumné
dělám
a
co
je
spravedlivé
dělám
to
se
o
to
se
rozumem
dá
uvážit
tak
tím
se
připravuju
tím
klepám
tím
se
připravuju
na
to
abych
prováděl
cele
vůli
boží
já
o
tom
potom
můžu
předpokládat
že
s
klidným
sebe
mohu
říct
že
chci
plnit
vůli
boží
rozumíte
že
je
to
nerozumné
nebo
nespravedlivé
nemravné
nebo
tak
po
nějaké
tak
to
není
ve
vůli
boží
klidně
potom
dělám
všechno
podle
vůle
boží
to
je
moje
cesta
po
na
to
by
se
jednoduchá
věc
a
to
vede
přímočaře
potom
k
poznávacímu
tu
já
najednou
poznávám
věci
přímočaře
bez
rozumování
už
potom
jo
tak
ji
musím
od
toho
rozumu
odejít
to
je
jenom
prostředek
a
nikoliv
cíl
cílem
není
rozumět
věcem
a
proto
jim
rozumím.
Že
to
není
můj
cíl
to
je
prostředek
několik
dovětků
k
písmenovým
cvičením
těm
co
ještě
nebyly
někde
napsány
třebas
proč
třeba
se
doporučuje
soustřeďovat
do
nohou
protože
my
se
můžeme
s
bohem
stýkat
přes
trojí
úroveň
přes
úroveň
existenční
přes
úroveň
lásky
a
přes
úroveň
poznání
ale
nejblíž
je
nám
úroveň
existenční
protože
s
tou
s
tím
jedním
projevem
jeho
existence
kterým
je
tato
země
se
vším
se
ustavičně
stýkáme
kdežto
s
projevem
jeho
lásky
jenom
prostředečně
daleko
prostředečněji
a
spojen
poznání
jenom
v
tom
úzkém
oboru
svého
poznávání
což
je
velice
jaksi
úzký
pruh
spojovací
čili
nejsnazší
cesta
k
bohu
je
přes
existenci
ve
které
jsme
a
proto
písmenové
konc
jsme
vá
koncentrace
by
měla
být
u
většiny
lidí
neříkám
obecně
ale
u
většiny
lidí
tím
nejsnazším
co
je
přivede
ke
spojení
s
bohem.
A
ovšem
potom
je
třeba
si
uvědomit
že
celou
tuto
existenci
za
celou
to
existenci
kterou
tady
máme
děkujeme
s
se
původně
bohu
ale
tomu
projevu
jeho
stvoření
nebo
jeho
tvoření
jeho
tvorby
kterým
se
říká
ze
mě
nějakou
planeta
která
ve
svém
vývoji
dospěla
tak
daleko
že
z
toho
molekulárního
složení
neživé
hmoty
se
nakonec
stala
hmota
živá
a
z
té
živé
hmoty
člověk
takže
my
jsme
se
ocitli
na
konci
této
řady
že
jste
země
mrtvé
z
toho
prachu
jsme
se
stali
lidmi
a
že
zase
z
toho
prachu
se
musíme
vrátit
čili
přímočaře.
Závisíme
na
té
země
na
té
zemi
živitelce
bych
tak
řekl
a
ta
je
nám
prostředkem
nebo
pojítkem
mezi
bohem
a
námi
a
protože
tímto
pojítkem
je
můžeme
z
toho
vyvodit
všechny
důsledky
a
proto
my
soustřeďujeme
do
nohou
protože
tam
jsme
ve
spojení
se
zemí
nohy
a
proto
například
dejme
tomu
jan
křtitel
krebs
jménem
spisovatelským
kerning
celý
život
tuto
koncentraci
dělal
vestoje.
Že
si
byl
dobře
vědom
že
tak
jako
souvisí
když
stojí
takže
souvisí
nejlepším
způsobem
ze
zemí
na
které
je
to
všechno
závislé
samozřejmě
tím
se
na
druhé
straně
zřekl
toho
že
by
byl
tou
koncentrací
dosáhl
nějakého
spojení
vědomého
protože
musel
myslet
na
tu
polohu
musel
ne
těžko
se
zbavoval
pocitu
tělesnosti
kdyby
se
byl
zbavil
pocitu
tělesnosti
tak
upadl
já
myslím
že
toto
není
třeba
dodržovat
že
v
tom
spojení
jsme
tak
jako
tak
i
když
na
té
země
nestojíme
a
jsme
nohama
ve
spojení
i
když
nohama
nestojíme
na
té
zemi
protože.
Vývojem
jsme
se
dostali
k
té
své
stojaté
podobě
postavě
a
tak
dále
ale
o
tom
se
nebudu
dál
šířit
ne
když
se
postavím
na
nohy
jsem
líp
spojen
se
zemí
než
když
třeba
ležím
nebo
sedím
to
je
jenom
zrakový
klam
to
spojení
je
substanční
faktické
a
ne
závislé
na
poloze
samozřejmě
ta
substance
nás
spojuje
s
nohama
se
zemí
proto
že
veškerá
životní
síla
kterou
my
přestal
pře
převádí
dostáváme
z
prostředí
ta
vystupuje
z
nás
nohama
čili
přebytek
prany
které
který
vždycky
u
nás
existuje
odplývá
nohama
pryč.
Čili
jestliže
já
se
do
nohou
soustřeďuju
tak
já
tam
také
hrnu
krev
to
poznám
můžu
cítit
třeba
teplo
tak
ten
činíte
protože
tam
hrne
krev
a
tím
se
tam
nede
krev
tak
já
tam
vytvářím
nasycení
a
tam
nasycení
přes
které
méně
nasycená
prana
která
tam
nově
při
té
káně
může
přejít
že
tam
mě
plno
umíte
tam
je
plno
takže
ta
prana
se
v
nás
začne
hromadit
a
ten
to
prany
se
obrátí
na
druhou
stranu
a
my
dobře
víme
že
když
se
nakonec
na
druhou
stranu
obrátí
že
to
má
ten
blahý
následek
začne
útočit
na
hadí
sílu.
Začne
obracet
také
způsob
našeho
vědomí
že
totiž
se
začnou
oživovat
vyšší
čakramy
a
tím
nakonec
se
staneme
poznalými
lidmi
tak
to
tak
člověk
pociťuje
jako
že
to
stoupá
nahoru
ano
tak
to
je
jeden
důvod
proč
se
soustřeďujeme
do
nohou
zrovna
že
tam
vlastně
děláme
přehradu
tím
svým
soustředěním
já
me
přehradu
proti
úniku
prany
tím
jich
sobě
hromadíme
a
nedá
se
tomu
zabránit
aby
se
ji
nehromadili
protože
pořád
dýcháme
a
tím
že
dýcháme
ji
hromadí
kromě
toho
v
sobě
spojujeme
látky
které
jsme
kterými
jsme
se
živili
a
který
se
na
pálila
a
tím
také
vzniká
další
pravá
jiný
druh
prany
takže
dohromady
to
dává
komplexní
pranickou
náplň
která
je
zapotřebí
k
tomu
aby
a
si
a
stoupala
a
to
potom
koneckonců
tyto
následky
to
má.
Tak
to
je
jeden
důvod
ale
to
je
důvod
celkem
ne
tak
závažný
daleko
závažnějším
důvodem
je
že
když
já
vyslovuji
jméno
boží
v
nohách
tak
dávám
najevo
že
jdu
na
věc
pokorně
že
si
uvědomuju
že
odtamtud
z
existence
boží
z
té
spojitosti
s
vesmírem
který
která
pochází
z
boha
já
žiju
a
já
se
dostávám
nahoru.
A
navazuju
na
tuto
spojitost
já
prostě
tam
vzdávám
hold
bohu
jako
stvořiteli
se
prostě
obracím
k
bohu
jako
stvořiteli
na
na
do
jeho
svatyně
do
jeho
do
pojítka
jeho
vesmíru
já
jsem
tady
s
vesmírem
spojen
já
jsem
možná
jinými
čakramy
spojen
něčím
jiným
taky
že
jsem
třebas
astrálním
světem
temení
rajským
a
tak
dále
ale
to
jsou
jiné
světy
než
toto
co
okolo
sebe
zažívám
nohama
jsem
spojen
právě
s
touto
zemí
tak
já
mu
jako
stvořiteli
této
země
dá
vzdávám
tím
hold
čili
i
kdybych
to
dělal
to
duchovní
cvičení
jenom
tak
že
bych
mu
tam
vzdával
úctu
vděčnost
za
to
že
mě
porodil
řečeno
ve
zkratce
vynechal
ten
proces
mezi
tím
by
to
byla
dobrá
koncentrace.
Že
cesta
vděčnosti
je
také
dobrá
cesta
a
byla
by
to
cesta
která
by
vedla
ke
spojení
jenomže
by
to
byl
projev
vděčnosti
já
bych
si
v
tom
třeba
nepsál
nepřál
vědomé
spojení
s
bohem
ale
byla
by
to
správná
cesta
možná
že
by
ty
vrata
se
snáze
otevřely
já
mám
tak
dojem
že
by
se
snáze
otevřely
a
potom
když
to
dělám
ovšem
z
toho
důvodu
abych
k
němu
odešel
tak
musím
v
tom
jménu
božím
vidět
prostředek
kterým
já.
Jsem
mohu
k
němu
odebrat
si
že
to
pro
mě
není
prostředkem
že
si
to
neužívám
neužívám
jako
prostředku
kterým
já
se
k
němu
mohu
odebrat
se
o
něm
jako
nějaké
cvičení
jako
nějakou
modlitbu
pouhou
kterým
která
nemá
pro
mě
smysl
spojovací
která
nemá
pro
mě
smysl
k
němu
se
odebrat
tak
se
k
němu
tou
modlitbou
neodeberu
já
musím
do
toho
vložit
celé
svoje
já
jenom
celý
člověk
může
k
němu
odejít
proč
se
ten
celý
vývoj
odehrál
mezitím
protože
nikdo
není
schopen
k
bohu
přejít
pokud
my
víme
neznáme
nic
jiného
neosvo
planetu
než
právě
člověk
se
má
možnost
se
rozhodnout
se
vrátit
bohu
ostatní
tvorové
ani
se
nerozhodují
ani
se
nemohou
rozhodnout
ty
jsou
ještě
na
poloviční
vývojové
cestě
ti
nejsou
tam
kde
jsme
my
když
to
my
už
se
můžeme
dobrovolně
rozhodnout
z
tohoto
místa
k
němu
odejít
to
je
veliká
přednost
lidského
postavení
a
tohoto
využívaje
já
mohu
se
soustřeďovat
na
jméno
boží
ke
kterému
se
připojuju
to
má
být
pro
mě
oběť
mě
samotného
bohu
abych
vyslovování
jména
božího
pouhé
já
se
já
protože
tam
neumím
sám
se
sebe
zříkat.
Já
nevím
jak
sebe
zapřít
tak
to
neumím
jak
vám
dobře
známo
tak
jak
se
tak
u
sebe
že
sebe
pomocí
toho
jména
božího
odevzdávám
neboť
ono
je
u
kořenů
existence
s
tou
jednoduchostí
těch
zvuků
těmi
vibracemi
a
já
se
spojuji
s
těmito
vibracemi
a
tím
z
té
mnohoznačnosti
lidského
tvora
přecházím
do
jednoduchého
stavu
existence
ze
kterého
je
daleko
snazší
přístup
k
bohu
než
z
jiné
pozice
čili
to
je
další
argument
který
mluví
proto
že
tato
koncentrace
by
měla
být
účinná.
Samozřejmě
když
té
koncentraci
nedůvěřuji
když
toto
neberu
v
úvahu
když
se
celo
celý
nepropojuji
když
ta
koncentrace
nepředstavuje
oběť
mě
samotného
bohu
tak
to
k
němu
nevede
já
musím
chtít
bez
nároků
se
vrátit
do
stvořeného
přes
tento
projev
slovo
boží
přes
tento
projev
se
dostat
k
němu
aniž
bych
se
ohlížel
že
už
já
nebudu
už
já
nebudu
na
tom
nezáleží
jestli
já
budu
tady
mimo
něj
nýbrž
že
budu
v
něm
jenom
je
vyhráno
ovšem
ještě
záleží
na
tom
abych
byl
oddělen
od
něho
jako
dosud
jsem
aby
byl
já
pán
ty
pán
tak
se
s
ním
nespojí
já
musím
opravdu
vsadit
celou
svoji
bytost
do
toho
a
musím
chtít
tou
koncentrací
k
němu
přejít
ovšem
kdybych
si
to
mezitím
formuloval
takhle
to
musí
dělat
jako
přípravu.
Tak
ta
koncentrace
nikam
nevede
a
už
potom
musím
jenom
to
jméno
boží
používat
jako
nosiče
nic
víc
bez
jakýchkoli
diskusí
bez
kontrolních
myšlenek
jako
nosiče
který
mě
nese
k
němu
a
dokud
mám
dojem
že
mě
to
jméno
boží
nese
to
znamená
dokud
necivím
dokud
prostě
je
to
pro
mě
prostředek
jasně
pociťovaný
prostředek
ke
spojení
s
si
z
toho
udělat
ten
prostředek
tak
tak
ho
nemusím
hned
zase
říkat
já
vám
třebas
řeknu
to
jméno
boží
a
spolehnu
se
a
dokud
se
spoléhám
na
to
že
mě
nese
dokud
se
neocitnu
v
civění
dokud
prostě
je
těžko
vysvětlit
jak
dokud
se
se
tomu
prostředku
odevzdávám
tak
se
odevzdávám
vlastně
bohu
protože
neumím
se
přímo
jemu
odevzdat
tak
se
ode
tam
k
tomu
jménu
božím.
Tak
to
jsou
argumenty
které
by
bylo
dobře
vědět
abychom
tomu
cvičení
písmenovému
jak
tomu
říká
důvěřovali
že
bez
této
důvěry
není
možno
se
s
bohem
spojit
když
je
protože
já
bych
k
tomu
cvičení
váže
jenom
částečně
a
čá
částí
své
bytosti
bych
mířil
někam
jinak
velice
důležité
totiž
je
abych
do
tohoto
duchovního
cvičení
jako
do
každé
jaké
kteréhokoliv
jiného
dovedl
vložit
nejenom
tuto
rozumově
odůvodněnou
část
své
bytosti
nýbrž
také
svojí
emocionální
část
když
já
svoji
citovou
část
neumím
zaměstnat
při
tom
tak
tato
část
mně
potom
překáží
můj
cit
stojí
stranou
a
mě
odvádí
od
toho
soustředění.
To
znamená
můj
citový
život
tíhne
někam
jinam
a
to
mně
znemožňuje
se
správně
soustřeďovat
jestliže
aspoň
se
snažím
srdcem
patřit
tomu
bohu
jinak
to
nejde
celou
myslí
to
nejde
ale
srdcem
to
znamená
opravdu
si
to
přát
tak
to
i
emocionálně
jsem
zaujat
čili
bylo
by
dobře
před
tou
koncentrací
nějak
vzbudit
tento
cit
tuto
touhu
ne
při
ní
ale
před
ní.
A
když
už
mě
ta
touha
nedrží
už
nejsem
jí
veden
tak
přerušit
kosti
trati
znovu
vzbudit
ten
cit
a
znovu
ťuknout
tak
asi
řekl
třeba
střelnou
modlitbu
mezi
to
vsunout
ne
tou
ťuknout
a
pomocí
tý
koncentrace
se
tam
dostat
který
jsem
dával
individuálně
ne
obecně
takže
jestli
jsem
měl
na
návod
jiný
tak
obecnější
návod
jsem
už
dal
předtím
toto
není
přímo
obecný
návod.
To
je
návod
pro
člověka
který
dokáže
za
něčím
jít
až
k
sebezničení
a
to
si
ty
že
ti
ta
do
náš
zničil
ruku
až
si
zničil
tu
možnost
dál
a
to
je
mi
důkazem
že
jsi
schopen
totéž
analogicky
opakovat
někde
jinde
ne
se
mýlí
ale
mělo
by
tomu
tak
být
když
se
někdo
osvědčí
v
malém
a
to
je
tamto
v
tom
se
osvědčil
třebaže
je
to
v
tom
zkrachoval
asi
čili
do
toho
vložil
všechno
do
toho
byl
nevložil
všechno
tak
se
to
pane
stav
to
by
jenom
flákal
se
to
nestalo
že
se
to
neflákal
tak
se
to
stalo
nestalo
jednomu
se
a
vlivem
že
ano
a
protože
to
neflákali
zrovna
proto.
Tak
já
doufám
že
toto
se
nebude
dávat
jako
jako
běžný
návod
všeobecně
platný
ho
tam
některé
body
se
dají
použít
nýbrž
jako
návod
pro
člověka
který
kdyby
z
toho
udělal
pouhý
mechanismus
že
by
to
opakoval
a
nevěděl
co
a
nevěděl
proč
tak
by
z
toho
duchovního
cvičení
nikdy
ne
nevytvořil
spojovací
prostředek
on
si
musí
opravdu
na
ten
prostředek
sednout
on
musí
se
s
ním
spojit
on
musí
ho
jako
prostředek
vědomě
užívat
a
jakmile
mu
přestane
být
prostředkem
a
začne
mu
být
mechanismem
tak
od
něho
musí
ustoupit
to
je
moment
kdys
kdy
ho
musí
zanechat
toto
budou
no
to
činu
vona
dvě
nebo
na
půl
hodiny
nebo
na
ten
den
ustoupí
až
bude
schopen
pomocí
něho
jako
prostředku
já
se
k
bohu
jít
tak
sem
se
ho
popis
a
tak
dlouho
pokud
jako
prostředek
mu
bude
sloužit
toto
je
obrovská
zvrhlost
někdo
dělá
koncentraci
pro
koncentraci
a
ne
jako
prostředek
podívá
jako
prostředek
kterým
by
se
s
bohem
spojil.
Já
nebudu
citovat
prosím
vás
to
evangelium
jak
to
tam
je
protože
mně
ten
citát
si
každej
najde
v
tom
ne
ještě
ne
tak
mám
tady
dotaz
jak
to
že
otec
jak
se
nám
svěřil
ježíš
poslal
zvolil
si
učedníky
ježíšovy
jak
to
v
jednom
evangeliu
stojí
napsáno
a
pak
ježíš
při
loučení
se
s
apoštoly
při
poslední
čili
zase
říká
že
on
si
je
zvolil
tak
jaký
je
v
tom
rozpor
případně
neníli
to
rozpor
rozpor
v
tom
není
v
tom
smyslu
že
všechno
tvorstvo
pochází
od
boha
to
má
řečeno
symbolicky
jeho
jméno
to
znamená
on
je
původce
v
tomto
smyslu
ježíš
kristus
si
vzal
své
učedníky
od
něho
on
z
nich
nechtěl
udělat
odrodilce
od
boha
otce
z
jeho
rukou
všechno
bral
z
jeho
rukou
bral
třeba
i
své
rodiče.
A
proto
jim
byl
poddán
on
by
byl
nemohl
zachovávat
princip
já
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
a
za
být
poddán
rodičům
nebo
matce
se
mu
okolí
se
mu
nebes
kdyby
byl
nevěděl
že
jsou
to
hřivny
od
otce
kterými
on
musí
hospodařit
a
proto
jsou
živé
bytosti
oni
budou
podařit
s
ním
do
té
doby
dokud
on
ten
stane
takovou
úroveň
že
se
bude
moci
o
nich
oprostit.
Čili
jestliže
on
dostal
tyto
své
učedníky
od
otce
a
nebylo
mu
řečeno
nic
víc
než
mu
bylo
dáno
do
vínku
to
co
se
říká
tento
je
syn
můj
milý
v
němž
se
mi
zalíbilo
to
znamená
jednota
mezi
otcem
a
synem
vnitřní
jednota
a
on
pomocí
tohoto
nadání
si
z
nich
potom
udělal
nebo
rozdělil
pro
ně
své
úkoly
a
to
hned
od
počátku
od
počátku
se
o
svůj
úkol
dělil
s
nimi.
To
je
zvláštní
způsob
hospodaření
které
který
se
doporučuje
všem
vám
že
když
máte
hřivnu
tak
ji
nesmíte
nechat
zanedbanou
nesmíte
ji
zakopat
vy
musíte
s
nimi
hospodařit
jako
aktivně
to
znamená
musíte
s
ní
něco
dělat
ježíš
kristus
z
těchto
hřiven
svěřených
mu
od
boha
těchto
živých
hřiven
byli
apoštolové
udělal
dílčí
úkoly
nadělal
z
toho
řadu
dílčích
úkolů
dvanáct
dílčích
úkolů
svatý
petr
a
tak
dále
že
jidáš
takže
on
mohl
když
se
s
nimi
loučil
ří
říct
já
jsem
si
vás
zvolil
protože
co
už
potom
s
nima
udělal
jakou
úlohu
pro
ně
zvolil
jakou
novou
individuální
cestu
pro
ně
našel
to
už
byla
čistě
jeho
věc.
Když
se
k
němu
dostali
do
jeho
rukou
z
otcových
rukou
tak
tyto
úkoly
neměli
od
otce
si
úkoly
jim
přidělil
ježíš
to
právo
měl
s
těmi
hřivnami
měl
s
těmi
hřivnami
měl
každý
služebník
jak
vám
zná
známo
z
toho
přirovnání
o
hřivnách
právo
si
dělat
co
chtěl
on
to
mohl
i
zakopat
tu
hřivnu
že
ano
velice
za
to
potom
plísněn
ten
služebník
že
on
si
ježíš
nemohl
dovolit
ani
z
toho
nechtěl
dovolit
že
mě
taky
z
tomu
nějakou
moudrost
byl
vybaven
tím
synovstvím
že
jakmile
ale
a
to
si
dobře
uvědomte
o
to
synovství
na
kříži
přišel
on
o
ně
přišel
on
ho
také
zmařil
to
své
synovství
tak
také
zmařil
ten
svůj
poměr
k
těm
svým
učedníkům
on
je
v
té
v
tom
stádiu
hotovosti.
Jak
co
z
nich
udělal
jaké
úkoly
jim
přidělil
je
nechal
napospas
duchu
utěšiteli
sám
se
do
toho
už
nepletl
já
vám
pošlu
ducha
utěšitele
ten
úkol
jeho
končil
tím
že
on
z
nich
udělal
individuální
úkoly
nedělal
z
nich
řadu
individuálních
úkolů
rozdělil
ty
úkoly
vybavil
je
pro
ty
úkoly
a
do
té
míry
jak
se
dá
někdo
vybavit
osobním
vedením
a
upozorňuju
vás
že
osobním
vedením
se
dát
vybavit
jenom
v
tom
smyslu
jak
se
ježíš
vyjádřil
co
jsem
viděl
nebo
slyšel
od
otce
to
všechno
jsem
vám
řekl.
A
toho
je
strašně
málo
protože
smyslově
se
to
nedá
toho
moc
říct
a
proto
on
musel
poslat
ducha
utěšitele
kteří
který
bez
pomoci
smyslů
je
učil
dál
bez
pomoci
rozumu
bez
pomoci
smyslů
že
jste
byli
svědkem
kdo
jste
četli
evangelia
a
potom
skutky
apoštolů
že
oni
nejednou
byli
přepadeni
duchem
svatým
a
najednou
věděli
daleko
více
než
co
jim
ježíš
kristus
řekl
a
rozuměli
všem
jazykům
a
tak
dále
měli
prostě
schopnosti
které
tím
nikdy
neměli
a
kdyby
se
jim
byl
ti
sk
se
ježíš
snažil
to
vštípit
do
hlavy
vším
závanem
způsobem
to
znamená
smyslovým
taky
způsobem
tělesným
způsobem
tak
to
nešlo
s
netělesným
neosobním
vedením
to
jde
ji
že
člověk
je
veden
od
lidství
výš
za
ně
k
netělesnosti
a
že
musí
tuto
tělesnost
zmařit
a
musí
se
s
ním
s
tím
smířit
že
bude
zmařena
už
během
vaší
cesty
že
budete
toho
svědky
vám
to
líčil
na
příkladech
kdy
si
ho
život
jsem
byl
mockrát
svědkem
toto
že
se
to
takhle
děje
s
člověkem.
No
a
pak
tedy
není
rozpor
mezi
tím
že
otec
mu
je
svěřil
a
poslal
a
že
potom
syn
na
ně
psal
jako
na
čisté
tabule
od
boha
poslané
dané
k
dispozici
a
z
nich
a
ty
tabule
popsal
základním
písmem
čili
že
si
že
z
nich
udělal
tím
čím
byli
v
hodině
jeho
smrti
a
je
to
už
jidáš
nebo
petr
nebo
tomáš.
Proto
nemohl
zavrhnout
tomáše
který
mu
nevěřil
dyť
von
si
ho
udělal
toho
tomáše
takového
jaký
byl
kdyby
se
to
byl
neudělal
ježíš
kdyby
opravdu
ho
nepřevzal
z
rukou
bezvýhradně
z
rukou
otcových
takže
potom
už
byl
jeho
a
potom
už
on
si
ho
zvolil
už
on
volil
cestu
dalšího
vývoje
rozumíte
mě
tak
tomu
se
rozumět
ale
která
neměla
odporovat
samozřejmě
otci
to
ne
ale
protože
zárukou
toho
bylo
jednota
s
otcem
to
nemohl
odporovat
jenže
v
okamžiku
kdy
tu
jednotu
ztratil
a
to
bylo
na
kříži.
Ten
to
pocit
jednoty
ztratil
tak
je
musel
pustit
k
vodě
ty
apoštoly
že
to
vedení
které
by
byl
potom
zavedl
by
bylo
čistě
lidské
a
nebylo
by
odpovídalo
té
jednotě
kterou
zažíval
s
otcem
on
musel
dopustit
se
rozprchnou
a
že
tam
přijde
jenom
ten
svatý
jan
který
nebyl
dotknutelný
tou
krizí
ježíšovou
z
toho
důvodu
že
šel
jinou
cestou
nezávisle
nechci
říct
na
vedení
ježíšově
ale
nezávisle
na
krizích
na
stagnacích
láska
když
je
správně
prováděna
tak
nemá
odlivy
jo
protože
se
nezastaví
totiž
u
lásky
srdcem
nýbrž
dbá
na
to
aby
byla
plná
by
to
byla
láska
z
veškeré
duše
které
síly
tak
dále
jak
to
tam
znáte
z
toho
prvního
doporučení
ježíšova
o
lásky.
Ještě
dovětek
ve
jménu
tvém
jsem
ti
je
zachoval
otče
ano
to
znamená
to
co
jsem
já
z
nich
udělal
to
nijak
neodporuje
smyslu
tvého
stvoření
neboť
to
signum
tam
zůstává
to
tvoje
jméno
ten
znak
toho
stvoření
proč
to
bylo
by
to
vytvořeno
ten
se
já
zachoval
stoprocentně
to
znamená
to
z
té
stvoření
nemá
jiný
smysl
než
aby
se
k
tobě
vrátili
a
jestliže
my
jinak
chápeme
stvoření
tak
se
zříkáme
boha
otce
toho
stvořitele
neboť
ten
nás
nestvořil
proto
abychom
se
tady
mučili
nýbrž
abychom
se
jako
hrou
a
k
němu
vrátili.
To
je
to
právě
je
ten
úkol
při
tom
uvádění
té
lásky
abych
toto
vysvětlil
a
takže
on
mohl
se
odvolat
na
to
buďte
bez
starosti
a
již
vás
teďka
opouštím
na
chvilinku
tak
já
jsem
se
vás
nezřekl
já
vás
vkládám
do
rukou
otcových
s
tím
jasném
jasným
to
jsem
se
mu
ničím
neprotivil
a
že
že
vám
budeme
moci
poslat
vyšší
poznání
než
jaké
máte
které
se
vůbec
dá
udělit
osobním
vedením
osobním
vedením
se
nedá
nejvyšší
poznání
udělit.
To
se
musí
přerušit
tam
je
nová
zeď
ono
těch
zdí
je
moc
na
konci
osobního
vedení
je
zase
zeď
a
velice
mocná
zeď
které
znázorněná
smrtí
na
kříži
a
zmrtvýchvstáním
to
je
zeď
velice
příkrá
a
tvrdá
že
se
musí
překonat
ale
ježíš
kristus
ukazuje
jak
tuto
zeď
překonat
všechny
zdi
předešlé
ukazuje
jak
se
první
to
je
tam
překonávána
při
narození
a
potom
při
tom
k
tu
v
jordáně
a
potom
konečně
třetí
zen
bych
tak
řekl
by
bychom
to
tak
vnoučeti
o
ně
ten
pohled
tak
jsou
tři
zdi
ale
pro
sebe
a
je
jich
tisíce
protože
on
se
znovu
znovu
objevil
před
tou
zdí
protože
je
vyhozen
pro
své
špatné
chování
dycky
vozem
z
toho
království
zase
nazpátek
a
zase
zase
klesne
zase
vstane
to
všechno
je
dovoleno
protože
on
mě
nevědomí
do
té
míry
že
ze
začátku
ani
nemůže
pochopit
že
je
jiné
vedení
než
osobní
a
a
tím
se
dá
říct
velice
málo
a
to
pán
bůh
dobře
ví
takže
nemůže
člověku
mít
za
zlý
že
že
klopýtá
to
není
chyba
toho
člověka
nýbrž
chyba
toho
osobního
vedení
kterýho
on
se
chopil.
Ježíš
ale
ale
jan
se
nechopil
osobního
vedení
ten
se
chopil
lásky
to
je
podstata
boží
to
není
osobní
vedení
malinký
dovětek
posvěť
se
jméno
tvé
v
otčenáši
to
znamená
když
člověk
když
teďka
vy
už
víte
co
znamená
jméno
že
je
to
označení
cíle
smyslu
té
věci
ze
stvořitelových
rukou
přišlé.
Tak
to
jméno
stvořitelovo
to
jméno
boží
se
posvěcuje
tím
že
se
ten
úkol
plní
toho
co
on
stvořil
a
může
se
plnit
dílčím
způsobem
to
znamená
nějaká
etapa
anebo
se
může
plnit
tím
celkovým
nejvyšším
smyslem
že
se
směřuje
přes
sou
určitou
dílčí
etapu
vývojovou
k
tomu
spojovacím
smyslu
všech
věcí
že
ty
věci
za
to
stvoření
nebylo
vytvořeno
pro
stvoření
nýbrž
pro
boha
aby
se
k
němu
vrátilo
že
je
to
hra
lásky.
Čili
posvěť
se
jméno
tvé
v
každém
případě
a
proto
to
tam
tak
navrhl
v
tom
otčenáši
to
znamená
zacházet
se
vším
stvořeným
ať
je
to
moje
mysl
moje
myšlenka
konkrétní
nebo
moje
tělo
funkce
jeho
těla
v
životě
ve
světě
příroda
a
tak
dále
je
s
tím
jako
s
hřivnami
božími
se
kterými
se
hospodaří
pro
pořád
ano
s
tím
se
světí
to
jméno
že
tím
se
mu
tomu
jménu
přiznává
právo.
Jménu
těch
věcí
to
znamená
známce
té
věci
že
podle
té
známky
pro
co
to
je
jako
označení
nástroje
bych
tak
řekl
bude
to
používáno
že
to
nebude
za
šetřit
sumárně
kde
se
to
nezakope
ne
se
s
tím
bude
řádně
hospodařit
jako
řádný
hospodář
nikoliv
pro
sebe
nýbrž
pro
toho
kdo
to
stvořil
a
kdo
chtěl
aby
mu
to
sloužilo.
Aby
mu
to
sloužilo
k
tomu
ne
v
tom
smyslu
mně
budete
sloužit
ale
aby
to
sloužilo
k
tomu
aby
se
to
k
němu
vrátilo
aby
se
tomu
pomocí
toho
vyrobilo
něco
co
se
k
němu
vrátí
tak
asi
že
ne
vždycky
to
se
vrátí
co
je
vyrobeno
například
dejme
tomu
zvíře
jako
takové
se
nemůže
vracet
ještě
k
bohu
ale
protože
člověk
je
produktem
vyšším
celé
té
škály
z
tvorstva
tak
že
se
sám
vrací
a
používá
zvířata
k
tomu
aby
se
mohl
vrátit
tak
tím
dopřává
i
zvířatům
možnost
přijete
jí
pože
a
rostliny
že
je
jí
aby
se
vrátili
vodkud
přišli
bohu
my
jsme
si
často
říkali
že
cesta
lásky
je
výjimečnou
mezi
všemi
cestami.
Protože
jestliže
je
prováděná
tak
jak
nám
to
ukazuje
nový
zákon
bible
a
specialně
svatý
jan
evangelista
páně
miláček
páně
že
nás
zbavuje
těch
největších
těžkostí
na
cestě
a
nejpřímočařeji
nás
vede
nám
by
nemělo
jít
nikdy
o
to
bát
se
utrpení
ale
mělo
by
nám
jít
o
to
abychom
utrpením
se
nevyčerpali
rozumíte
o
to
mi
tu
jenom
jde
neboť
někoho
utrpení
vyčerpá
copak
vyčerpá
síly
ale
vy
se
pán
mu
trpělivost
zbaví
ho
víry
to
utrpení
mnoho
lidí
mi
říkalo
v
koncentráku
já
nemohu
věřit
protože
toto
pánbůh
by
nedopustil
přeci
ne
já
jsem
se
kdyby
byl
pán
bůh
tak
toto
nemůže
existovat
co
jsem
mohl
s
ním
dělat
čili
cesta
lásky
vás
zbavuje
těhletěch
těžkostí
a
já
jsem
se
o
tom
přešel
právě
o
tom
koncentráku
že
jakmile
mě
naučil
potom
že
jsem
se
já
učil
sám
předtím.
On
milovat
tak
já
jsem
byl
v
tu
chy
zbaven
všech
těžkostí
čili
já
mohu
cestu
lásky
vřele
doporučit
a
musím
i
když
jsem
se
naučil
z
vlastní
iniciativy
chtěl
jsem
se
to
učit
a
že
se
já
jsem
to
dyž
nevěděl
že
se
to
dá
naučit
já
jsem
jenom
boha
prosil
aby
mě
naučil
lásce
a
nevěděl
jsem
že
když
toto
od
něho
chci
že
chci
něco
čeho
des
dosah
si
vůbec
neuvědomuju
když
mě
bůh
chce
naučit
lásce.
Tak
mě
musí
zbavit
toho
který
stojí
v
cestě
této
lásce
který
jemu
nedovoluje
aby
mě
otevřeně
v
mém
vědomí
miloval
on
mě
miluje
zatím
tak
že
já
vo
tom
nevím
a
to
není
pro
mě
důkazem
a
tím
je
nemůže
učit
lásce
toho
malého
svědka
nemůže
učit
lát
ale
kdybych
já
si
byl
vědom
toho
že
on
mě
miluje
ne
tak
bych
samosebou
ho
taky
patrně
se
naučil
milovat
se
snáze
miluju
toho
o
kom
vím
že
mě
miluje
než
toho
tedy
o
kom
to
nevím
ke
kterému
nemám
žádný
poměr
čili
on
když
mě
má
naučit
po
ke
správnému
poměru
k
němu
tak
musí
mě
zbavit
té
překážky
která
mezi
ním
stojí
a
mezi
mým
vědomím
mezi
mým
vědomím
stojí
vědomi
totiž
od
boha.
A
to
je
moje
já
si
musím
se
zbavit
sama
sebe
tím
chci
říci
že
my
se
sice
lásce
můžeme
učit
ale
to
učení
se
lásce
má
zvláštní
povahu
totiž
prvním
bodem
tom
učení
je
že
musím
se
snažit
stát
proti
svému
já
nestranit
mu
ne
být
vždycky
proti
němu
ale
když
ono
chce
něco
pro
sebe
bez
ohledu
na
ostatní
tak
za
ním
nestát
distancovat
se
od
něj
netolerovat
mu
objektivně
se
snažit
poznat
pravdu
správné
spravedlivé
láskyplné
objektivně
snažit
se
poznávat
to
znamená
za
všech
okolností
nekompromisně
plnit
příkazy
boží.
A
proto
se
nedivte
že
ježíš
kristus
definoval
lásku
k
bohu
tak
že
řekl
kdo
mě
miluje
ten
plní
to
miluje
boha
a
dost
ten
plní
příkazy
mého
otce
je
tomu
takhle
poznáte
měl
cíl
člověka
nemá
jiný
znaků
nemusí
klekat
nakonec
nemusí
plakat
láskou
nemusí
se
rozplývat
nic
takového
ale
tvrdě
stojí
za
tím
co
je
spravedlivé
může
se
mýlit
úplně
se
ne
začátku
já
za
kteří
vůbec
nevěří
v
boha
stojí
tvrdě
za
spravedlivostí
mýlí
se
třebas
celý
život
ale
uvěř
věřte
tomu
že
tito
lidé
jsou
bohem
milováni
víc
než
kdokoliv
jiný
protože
sama
sami
sebe
zapírají
musí
krutě
sebezapírat
a
že
nejpozději
v
hodině
smrti
se
s
bohem
setkají
nejpozději
takže
první
bod
by
byl
probrán
čili
co
z
toho
vyplývá
co
jsem
řekl
já
myslím
že
to
z
toho
vyplývá
to
co
stavová
že
to
není
otázka
citu
že
je
otázka
vůle
že
si
zamanete.
Konat
vůli
boží
a
můžete
ji
konat
jenom
do
takový
míry
do
jaký
poznáváte
a
vím
psal
teď
m
se
s
ní
snažíte
seznámit
že
například
víte
že
se
třebas
se
té
nějaké
náboženské
dílo
nebo
křesťanskou
mravouku
že
víte
co
co
je
správné
co
je
nesprávné
že
máte
už
v
tom
nějakou
zběhlost
že
víte
posoudit
že
máte
schopnost
rozlišovací
ta
schopnost
rozlišovací
se
postupně
stupňuje
pochopitelně
stačili
jí
ten
vám
jedno
velké
nebezpečí
že
ten
člověk
který
se
snaží
milovat
boha
by
se
mohl
stát
skrupulózním
člověkem
že
by
mohl
zjišťovat
a
on
to
zjišťuje
vždycky
že
ho
málo
miluje.
A
že
by
si
z
toho
mohl
dělat
řekl
bych
hlavu
jak
se
tomu
říká
lidově
že
by
říkal
protože
já
málo
miluji
boha
bůh
je
taky
nemůže
milovat
a
já
tedy
nejsem
hoden
jeho
lásky
a
podobně
prosím
vás
tomuto
konci
nesmíte
se
dostat
vy
jste
sice
schopní
málo
milovat
ale
vy
nemůžete
milovat
boha
víc
než
nakolik
sebe
jste
schopni
opustit
protože
máte
sebe
rádi
proto
málo
milujete
boha
a
proto
on
vám
musí
pomoci
k
tomu
abyste
se
přestali
mít
rádi
a
ta
jeho
pomoc
spočívá
v
tom.
Že
vás
zbavuje
záměrně
tomu
říkáte
sběhem
událostí
zevními
prostředky
které
zdánlivě
jdou
zvnějšku
k
vám
a
že
to
si
se
přivolali
svou
vůlí
milovat
boha
se
byli
tu
vůli
neměli
tak
se
vám
nepřihodilo
to
co
se
vám
bude
přiházet
jo
co
vám
stane
a
toto
co
co
jako
vám
se
bude
zpočátku
zdát
jako
utrpení
když
si
to
rozeberete
tak
vždycky
říct
že
že
to
je
to
přistoupilo
k
vám
nebo
jestli
to
na
vás
dotírá
jenom
proto
že
se
se
neosvědčili
v
lásce
k
bohu
ale
osvědčili
jste
se
výtečně
v
lásce
k
sobě
že
jste
protekčně
milovali
sebe
na
úkor
objektivní
spravedlivosti
a
objektivní
pravdy
že
jste
ustoupili
od
objektivní
pravdy
a
velice
přednost
sobě.
Bez
ohledu
na
to
že
to
není
tak
správné
ano
čili
chce
se
na
vás
abyste
abyste
objektivně
šli
za
pravdou
to
znamená
nezainteresovaně
jak
jsem
to
dneska
několikrát
říkal
tak
byste
neměli
při
tom
vlastní
vlastní
prospěch
aby
to
nebyl
křest
pane
bože
já
ti
budu
milovat
ty
mě
za
to
dáš
takový
a
takový
blahobyt
nebo
takovou
tak
takové
takové
pohodlí
vy
to
nesmí
dělat
proto
že
ta
cesta
je
pohodlnější
se
ta
nepohodlná
v
jiném
smyslu
než
ty
předešlé
tak
se
může
ta
nás
může
vyvarovat
velkých
krizí
to
je
pravda
když
jakmile
nastane
malá
my
v
tom
hned
začneme
vidět
volání
boží
v
tom
smyslu
to
ten
druhý
bod.
Tady
jsi
člověče
na
scestí
tady
se
ode
mě
zbavuješ
vzdaluješ
a
já
těch
smí
já
tě
miluju
já
se
nechci
od
tebe
zdá
ale
ty
se
vzdaluješ
tím
že
nekonáš
objektivně
pravdu
správně
že
mě
tedy
nemiluješ
že
nese
příkazy
a
proto
odstup
od
toho
mně
napovídá
ta
událost
žádný
slova
nemusím
si
že
pokoji
ten
to
bylo
nesprávné
ta
událost
já
se
musím
události
tité
nebo
nepříjemné
chopit
tak.
Že
musím
ji
řešit
jako
volání
boží
tady
mě
volá
k
sobě
bůh
protože
to
po
dobrém
nejde
tak
je
to
pro
mě
nepříjemná
situace
která
které
se
nesmím
zlobit
pro
její
pro
její
nepříjemnost
ale
protože
ji
musím
klasifikovat
jako
vzdalování
od
boha
tak
já
to
mám
jinak
poznat
že
se
od
něho
vzdal
než
že
je
to
nepříjemné
čili
já
musím
se
zbavit
toho
tím
že
budu
dělat
to
co
ode
mě
bůh
chce
a
přijdete
na
to
že
od
vás
chce
objektivně
hledat
pravdu
spravedlivost
správnou
věc
ano
jakmile
to
začnete
dělat
tak
ty
těžkosti
přejdou
že
tímto
způsobem
se
nemusí
nikdy
dojít
k
hlubokým
krizím
rozumíte
mi.
Download XML • Download text
• Waveform view