EN | ES |

prevzate-kotouc-77-02B

prevzate-kotouc-77-02B


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


se mi to byl on království boží násilí trpí a na nebo by dáno teď to násilí kterým je dobýváno to bych chtěl detailněji ještě rozvést protože to násilí díle dobýván a vůči sobě a tím že to děláte oči sobě tím dobýváte to království boží tak se dělat násilí přímo na království bych vidíte bych ho nemáte přece ou nesmíte být nic na citového a nic nerozumného protože co stojí proti vám nebo co stojí on cestě abyste mohli vstoupit do toho království byl žít vy sami si stojíte nikdo jiný než vy sami ten přelud ten váš dojem klamný že toto jediná skutečnost a musíte si udělat to násilí. Když je tuto skutečnost musíte překročit se dostat za nad ním úroveň nebo rozšíří vnímání tohoto vědomí čili rozumně rozumně zvyšovat poučenost tohle provinit jsem jedním jenom proto abych zvýšil vaši poučenost to si hodně slibuju jsem nikdy žádnou poučenost neměl se za to samorostle s tím bylo spojeno bok nebezpečí tím to překonal tak to je dně veliká noha ale může poučenost. Když jim je člověk poslušen vykonává to největší násilí na lidském organismu totiž když vám třebas lékař doporučí nějakou dietu tak si nic to dělat násilí ale to že to větu dodržovat tak se vyléčíte třeba říkám příklad například a ne nikdo třebas u žloutenky infekční se to vůbec neléčí že se tam jenom upravuje ten ty pokory to u pravdu hmotné diety na to není asi lék vůbec a druha ty duševní a tak tohleto platí na duchovní cestě obecně že jsem neklidem přidržován při tomto světě. Tak klidem jsem odváděn od toho jediného co považuji za důležité čili především zachovat za každé okolnosti klid jestliže mi to přivádí z míry tak je to pro příznakem že je to chybné že to všichni stav do které se tady je vzdaluje království boží čili jsem dělám tak velké násilí. Že od toho co zneklidňuji zneklidňuje soustavně odcházím se toho vzdávám že o tom odstupu třebas jenomže odstupuju do doby se uklidním pak to mu bude přistoupím to znovu vety tak znovu prostě odstoupím a tak dále a znovu jako jako že se klepe že na bránu to dělá nejsem schopen to dělat dokonale dám to jenom jako klepání odstupuju přistupuji odstupuju přistupuji odstupuju proto že to by si je ne proto že bych chtěl odstoupit že to zneklidňuje a přistupuju proto že tam živ že ano a to je to nejhlubší násilí které by se to na království božím dělat protože jestliže byl te trvale klepat tak to tento blahý následek že čím dál do klepat tím více sebe tomu se odosobnit. Ale není to řek bych lajdáctví nebo netýkavost ze strany těch kteří jsou za dveřmi že vám neotevřou nýbrž je to vaše neschopnost klepat že vám není otevřeno kdo klepe totiž tomu bude otevře dobře si uvažujte mezi sebou a v sobě jestli opravdu klepete jestli opravdu děláte nějaké násilí za von věřím ježíš kristus chtěl aby se to násilí tomu co je zavřeno dělal že kdyby říkal neklepejte nenamáhejte se ne tak to bylo něco jiná ne zásadně byl pro to aby se třebas nenápadně ale soustavně klepalo. Dejme tomu nemusíte ani mít ten smysl pro to království boží třeba to že je to ani schopni ale jednostranně budete klepat v tom smyslu třebaže otec zdraví dejme tomu jestliže ale budete klidně klepat klidně a ten klid přitom se zachovat tak si otevřete království boží do značné míry bych to řekl jinak když ten chromý u toho rybníku bethesdy moc let ležel a nikdo mi nepomohl do zčeřené vody aby ho anděl zachránil u porobit to znáte tak on tam ležel prostě bych řekl lidsky do nadějné že to nebyla naděje velká. Ale on tam přesto vydržel on tam přesto vydržel protože se naučil za tu dobu trpělivosti ne to je to násilí on se naučil vášním druhu násilí které jedno z neučí nejí jaké vůbec znám trpělivě na jednom místě dolovat jak říká ramakrišna a to se člověk dostane k tomu pramenu věčné vody říkal taky on ano rozuměl tomu v indii stejně dobře a to my je zajímavé. Takže když on tam takhle beznadějně byl jenom pro svou vytrvalost tam ještě zůstal jenom protože se naučil trpělivosti tak nakonec se dostavil kristus najednou před ním kristus a to se stane také nám ono si to vyložil jenom z jeho choroby nevíme co stalo dál ale každý nechodí nějakým způsobem A jestliže nás z toho... z této choroby vyléčí, je velká naděje, že to pude zase dál. že jste si iluze že to všecko půjde najednou ne ale zaručeně příchod krista do našeho života je tím nejlepším co se může stát. A vyletím že mezi vámi není ani jeden kdo by toho zneužil jenom pro své tělesné uzdravení že by všichni kdyby se ocitl v našem životě byste našli k němu to věřím a ne na ten takový který by to zneužil ani jeden za do tam se mu zaručit která nám do ííí čili ke ho pozvěte svého života svou trpělivostí a tato plnosti na místě proto že to děláte jako mouchy sežerte víte neděláte s tou naléhavostí toho chromýho vy se necítíte být dopoledne tam. zachránilo to sem se sedmnácti letech cítil by absolutně neužitečným člověkem v tomto životě kdy jsem nemohl dělat to co bavilo absolutně chromý to smysle duševním a tím jsem mohl velice snadno odstoupit od toho života který byl ještě přede mnou a to se opakovalo v tom otrokem zase odstoupil od toho života by byl neuměl odstoupit od sama sebe tak jsem se z chromosti nikdy nedostal on opravdu ten chromý u toho lidí a musel se do značné míry vzdát sama sebe toho satanáše který mu říká je to beznadějné ne leta dy zalez toho nebo udělej sebevraždu ne nebo to takového pach něco jiného ale tady nelež je to beznadějné vždycky někdo předejde ani tam nebudeš první vodě. A on tím toto musel dobojovat toto si musel za ta četná léta která tam ležel na tom břehu musel si vyřešit a když to vyřešil v tu chvíli tam byl ježíš kristus jakmile to bylo samovolné jakmile by se dostat k samovolnosti svého počínání to znamená bez říkání budete poslušni toho co si přeje bůh nebe se bát dělat něco co není vědo zájmu a co je v zájmu vašem a není to ale správné to dobře víte jakmile se tohleto stadia tak máte ho v sobě velice blízko to se na pokraji toho pomalého zákona ze kterého se zrodí ježíš ve vašem prostředí ovšem jsem měl. Přije si to například tady v těch kalech jsem byl za nimi zjistit že se tam chtěli toho boha který se v nich narodil že se že se ho chtěli chopit bylo zle to bylo říct dokonce ho chopil tak ho ztratí jestliže jste uvědomit že tady že je sice ježíš kristus říkal nepřišel jsem aby mně bylo slouženo on ale přišel jsem proto abyste následovali a nic víc než následovali toto následování toho přeci zapři sama sebe vezmi ji kříž a následuj začátku berete jenom svůj kříž. A to je kříž těžký je ne proto že by byl tak strašný ale že je to za přece naše strašně těžké strašně těžké a co na něm co naše není tak to na nás nelpí tak je to lehké přestože to můj připadá je to strašně těžké a že by to nenemysli když to ale fakticky nenesete toto není vaše a proto to chtě jdeš kristus vám postupně sílu v tom že s vámi to to nese do takové míry jak budete ochotni ho následovat takže nakonec to dopadne tak že on ponese za vás všecko a vy ponesete vůbec nic ne to kolikrát připadá tak že mám co dělat abych za ním klusal že tam nese ten můj kříž a mu že stačí ani běžet za ním že jste mi to tak je to a to jsem začátečník a doufám že by na tom budete ještě líp on nás zahanbuje jakmile mu začneme-jakmile ho začneme následovat tak nás zahanbuje svou láskou tak dokonale si netroufáme vůbec říci že ho milujeme protože kdybychom si to troufali vedle něho italsky říc tak bychom lhali protože ve lojoly našem mi žádná nedivte si z toho že nemilujete není z toho nic že si mysleli že nemají rádi jako svatý petr klamali se asi si myslíte že je to vůbec nemáte rádi ale snažte se ho následovat protože to správné protože je to správné. No stačí protože je to správné a lásce on vás naučí ji budete ne tak dete dobře vědět že to není vaše láska že je to jeho láska která se do vás vtělila že neměla kou děláte nějaké věci navíc co jste předtím nedělali a nebudete to sobě na klopu přišívat nebo že s tím chyby protože je to dobře vod že sami nejste schopni i o vás o všech lidech bez víry jo takže ze začátku člověk dělá nějaké násilí. A pak protože ho trpělivě dělá jak jsem to říkal to je ta ani na dveře tak na tohle je tím do čeho vstoupil přemožen přemožen dokonale přemožen a tím dokonaleji čím větší násilí dělal násilí sobě jsem to předvedl ne že mu to trpělivost nebo jiné vlastnosti které jsem tady všechny nejmenoval které musíte v sobě soustavně trénovat bez ten ku to nejde kázat aby potřebuje soustavnost. A jakmile v sobě vypěstujete tak samozřejmě potom si vás to vezme upozorňuji a ještě znovu že nejdokonalejším způsobem sebezáporu a nesení kříže je mystická koncentrace po a ale zároveň že u málokterého člověka je to koncentrace mystická většinou to jenom koncentrace ale doporučuji vám že abyste si přečetli ten spis mystická koncentrace a příprava k tím co jsem teďka napsal dostanete to za čas za chvilinku to by se mít. A tam doufám že jsem aspoň ve zkratce li to píšu zdlouhavě napsal co je to jak ho rozum mezi koncentrací a mystickou koncentrací že totiž není možno se soustředit na boha bez veliké přípravy jestliže před tím než se soustřeďuju třebas do nitra vydali nebo než se modlím nepravda svého života do značné míry modlitbu to znamená cestu kdo mu tak pak svým životem tu jinam než tou modlitbou a vzájemně se to potírá a v sobě pociťuju místo úrov napětí protože ke ztroskotání úplně to je k roz roztříštění bytosti to vede k schizofrenii nebo nevím čemu kdežto když ten svůj život hledím přizpůsobit vůli boží když ho když ho když se připravuji tím životem k modlitbě tak ta modlitba samočinně z toho života vyplývá. A úroveň kterou bych životem samotným nedokázal ono ta modlitba zase vynese dál se posílím pro to vaší život takže dostanu ten život vlivem modlitby na vyšší úroveň nemohl nikomu doporučovat aby se nemodlil absolutně nutné absolutně nutné tím lidský den vyvrcholit aspoň jednou za den vyvrcholit ale jestliže jsem dobýt odděleně od svého života tak by bylo opravdu lépe se nemodlit protože lže pánu bohu on musí žít tak jak se modlí my se nemodlíme chléb náš vezdejší na prvním místě nýbrž my se modlíme otče náš prosím vás to znamená. poslušnost jemu jemu podřídit svoji činnost stát tváří tvář před ním a ne před nějakým úkolem který tady mám když budu své úkoly konat stoje před bohem to dopadne úplně jinak než je budu konat protože my to někdo nařídil rozumíte umět také přebrat to co mně jenom nařídil a stává se mně že ten dotyčný který mi to nařídil potom říká a to jsem tím nenařídil ale dobře že se to udělal. Jak se tomu předvídat jsem takový hloupý protože nemůže člověk předvídat i když dává v nejlepší míře a ve vědomí dobra příkazy někomu jestli je to správné nebo není to správné ale když se člověk postaví před boha jako svědka své činnosti tak on mu přetřídí všechny úkoly on sám za něj přetřídí všechny úkoly které od světa dostává takže zbyde jenom to co je jeho vůli a to se provede čili ten život takového člověka potom takový vzezření velkorysého života ano dělá něco co se mu ani nenařídilo takže třeba to vypadá jako že to dál dokonaleji a nedělá to co jsem mu nařídilo. Ne proto že by odporoval ale protože to není moudré ani správné tuhletu moudrost boží si musíte brát za svědka nemůžete se proti postavit nesmíte ano bych myslel i pro to být ten samy že bych mohl formulovat to co jsem sice napsal do toho sou dvě ale vám jsem ještě nedodal a je mi velice líto protože je to závěr takový zásadní závěr kapitoly činnosti. A tak jsem tam napsal nebo zobrazil dokonce takovou formulku stoiky snažím zobrazit formulku o tom jaký smysl lidská činnost jaké politické počínání že totiž člověk v své povaze lidské to znamená tím že se stal mnou člověkem. Je východiskem k celé úrovni nebo celému vnímání světa na lidské úrovni bych řekl že to je horizontální taková úroveň horizont takový vodorovná pláň na které se setkává ten člověk s určitým druhem kauzality s určitým druhem závislosti vzájemného takového přímého i nepřímého souboje párů dvojic. A v tomto prostředí nebo na této úrovni pokud je jako člověkem to znamená sem na uli kam a velké a pokud je člověkem se obracím v duchu k tomu obrázku který tam vidíte naps namalovaný jsem ho tam nemáte musí vyrovnat s tím čem mu říká lidský osud a cesta řek bych zákonitostí této úrovně víte nějak předepsáno na toho člověka jak si my představujeme nýbrž to je obecně platná zákonitost do které se člověk nějakým způsobem svým postojem vejde. Jakým způsobem se vejde to jeho individuální způsob přístupu této úrovni ale nestává se že bys této úrovně nějak se vymykal on tam dost pevné postavení a musí jenom v úrovni své možnosti buď dočerpávat nebo nevyčerpávat jednat tam buď důsledně nebo nedůsledně a tím bych řekl že se z toho výchozího postavení svého lidství ocitá daleko od sama sebe nebo blízko k sobě čím totiž více vyčerpává tyto své lidské možnosti tak tím se dostane dostává víc na kraj toho lidství. bych tedy paní bylo této roviny vel z o za je a začátek ze konec a z tohoto jediného bodu z jsem ho tam definoval přesněji ale vám to to bude stačit takhle říct že to potom přečtete detailněji on to jediného bodu z z bodu a když se člověk stává člověkem kdyby z doby ze vyčerpává lidské možnosti jak jsem často říkal jest možno z vzejít někam výš do vyšší úrovně jinak není možné to znamená ježíš kristus jasně ukazoval že jednak z klaní situace a jednak z vyčerpání a on nás a na tohleto ta situace tam jenom na několika místech maří magdaléna ta kříž a to se pořád říkám ale že z morálním možností které on ukazoval když se dočerpají krajně. V klidu je možno přejít na vyšší úroveň a on to definoval jednodušším způsobem než jak to říkám kdybys chtěla mít život věčný samaritánce u studny měla bys ho bych ti ho předal to znamená nejbezpečnější způsob jak se dostat k bodu z je správně užívat vůle vypěstovat si toto užívání učit se ve škole vůle prostě školit svoji vůli tak aby se člověk dostal co nejdále k bodu z a tím zamezil tomu že by se tam musel k tomu bodu z dostat z prekérní stresové situace jako se to vždycky stalo mně po dobrém nikdy do bodu z nepřišel. To to takhle říkám protože bych nechtěl mít dále dojem že když si líčím když si pomáhám lehkým způsobem v líčení kani situací abyste nemysleli že to jediná možnost jak tam se dostat někam dále nýbrž to je opravdu jedna nejsnazším způsobem vylíčitelná krajní situace ale potom spisovatele ale ve skutečnosti ježíš kristus tímto způsobem lidi neškolil sobě on je školil následujte mne a to je trvalý stav to je prostě tří působí. Jednání který vede k tomu bodu z teď tím způsobem zpřístupnit ten to tví lidské abys toho to chopili po stránce jak my ho potřebujeme chápat k tomu rozletu člověk se podobá tomu bodu a nebo stojí na tom bodu a stojí na svém lidství začíná být člověkem v tom cílu že může z toho lidství vyjít k bohu jenom tehdy když se nechová jako nižší tvor. Než je člověk jak se chová nižší tur prosím povahy stránkách lépe než člověk třeba že ano ale že tomu zvíře jako takové jenom stará se o to aby se najedlo aby zachovalo se při životě aby zachovalo druh že to tu sebezáporu druhového zachování vlivům tak řekl a jakmile tomuto těmto dvěma věcem dostojí tak odpočívá. Nezná činnost jako takovou pro něco co by přímo nesloužilo jenom materiálnímu životu on svou činnost vadí jenom pro svoji materiální pro svoji makt materiální existenci pro nic víc a proto jeho činnost může býti úzce specializovaná protože specializovaná na tu potravu na sehnání potravy a na to aby se uchránil naživu aby se rozmnožil on to všechno dělá velice ekonomicky to zvíře protože například dejme tomu nejí nikdy nadmíru pohlavně se stýká jednou za rok to úměrně tomu svému stavu zvířete to znamená většinu doby odpočívá že se nám jeví jako třeba velice silné ale vono je velice odpočaté také. Člověk na rozdíl od zvířete je činorodý to znamená od útlého mládí jedná nebo hraje si způsobem ke kterému můžeme mít postoj jako vyví rozvíjení činnosti všestranné činnosti například nebyli nebo jiná víra taky si hrajou by jsou malá ale zase rozvíjejí jenom tu činnost při hře která slouží sebeobraně podus toto sebeza li se perou mezi sebou jinak nic než to dítě se jenom nepere si všimli jeho her které jsou mnohostranné zábavy tak je k tomu vedeme záměrně ale jednak ono samo ze své přirozenosti tíhne k všestrannosti a tím se připravuje na onu tou činnost. Takže kdybychom ho chtěli dovést cestou činnosti k bodu z které tady sem tady byla řeč tak bychom museli dopřát aby tu činnost prováděl tím způsobem že by z toho bodu a odcházel od sebe za tou činností tím se aniž jak dostává k bodu z na nakonec na krajní mez své úrovně ze které je možno zase jít dál každý schod povahu takovou že někde začíná to to a někde končí a odtamtud se zase stoupá do vyššího patra nebo na vyšší schod tak je to i tadyhle po této oblasti hierarchie hodnot lidských takže po stránce činnosti kdyby to takhle člověk dělal kdyby bez jakýchkoliv teso situací bez strachu bez zneklidňování. Dočerpával všechny možnosti své lidské činnosti která založená na myšlení neboť my úzce specializovaná není to jenom činnost opakovaná dybych v nějakého pudu kdyby to takhle dělal tak by se musel pomocí činnosti dostat k okamžiku nebo k mezi za kterou dále nemůže jít kdyby se tím nedal zneklidnit a z toho z tohoto bodu povznesl svou mysl k bohu tak by to muselo mít za následek vědomé spojení s vyšší úrovní neříkám nějakou nejvyšší ale postoupil by kupředu proto ježíš radil modli se a pracuj to znamená tu práci vyvrchol vždycky musíš vyvrcholit modlitbou je to. To my se myslí je absolutně nutné aby klidně bez krizí se člověk dostal dál není mysli k bohu absolutně na to co jsem říkal o činnosti totéž platí o lásce také se můžeme naučit a to je to učení jak manipulovat s vůlí láska prosím rovná se vůle je to projev vůle je to nejzákladnější projev vůle a tedy pěstování této vůle způsobem nad taky přeliv to si znamená jak jsem taky v tom mysli je to tam to popsal v tom spisu částečně aspoň z prostředka. Přináší také ty možnosti že člověk se snaží naučit se milovat bližního přes bližního k bohu a tak dále jakmile se naučí milovat bližního dost tak musí od sebe odejít když nemiluje jenom sebe ne je to zase ta cesta z toho bodu a k tomu bodu z tak jsem zhruba říkám je to měli jde a nejtíž to bude předvést vám to na úrovni poznání co to máme jít od bodu a k bodu z. to ale zjednoduším na to minimum jak jsem to říkal dneska dopoledne nebo v poledne vám zatím ale nes nemířím se s tím to v tom spisu rozvedu víc že to je dát se poučit napřed o své lidské činnosti o podstatě všech jevů to my jsme dost dokonale poučeni třebas z přírodních věd a z různých jiných bádání které jsou nám k dispozici a dát se poučit také o cestě k bohu dočerpat tyto možnosti a jestliže mně potom zbyde touha to uskutečnit realizovat tak se nechat touto touhou vyzdvihnout nahoru bezeslovně tak zhruba cesta poznání. A to jsou ty hlavní tři cesty z toho bodu a k bodu z a z bodu z nahoru kdykoliv člověk buď nemiluje nebo nic nedělá nebo nedělá dost intenzivně nebo se zneklidňuje nebo prostě nedělá nic z toho co jsem tady říkal to nic z toho trojcestí které jsem tady jmenoval tak z toho bodu a jde dolů a nejde po rovině sbližuje se se zvířaty to není tak nějak degradujícího v tom smyslu že zvíře jedná kolikrát velice hezky ne ale je to ten způsob že jenom pro sebe jedná ten člověk jakmile pro sebe všechno udělal nemá další zájmy ano tak to zvířecí úroveň. Můžeme říci nízká ne ale měl ti to stačí protože nemá žádné ambice jiné když toto napodobuje člověk to znamená dejme tomu ne dost intenzivně se snaží tak nemůže nikdy se spojit s bohem a proto myslím že ten goethe velice dobře tomu rozuměl kdo se neustále pilně snaží toho můžeme spasit že ano když říkal tam ten anděl říkal když sebíral toho fausta z náruče toho mefistofela a sebral mu ho protože ten faust nikdy ne neutuchal ve své činnosti ve své snaze a propadl tomu peklu jenom proto že na chvilinku si chtěl odpočinout to velice dobře to byl velice činný člověk pochopitelně všestranně že ano takže on takhle chápal život že tak takhle takový takhle žitý život smysl a jiný že ten smysl nemá správně to pochopil a tak že se mám snažit dočerpat všechny lidské možnosti. do meze za kterou bych se nebo při které bych se začal zneklidňovat zneklidňování pomocí činnosti se nedoporučuje to cesta zpět ten cesta od toho a že nýbrž nazpátek k tomu člověku protože ten člověk který se zneklidňuje sám sebe začne pociťovat on není v tom v své činnosti v věci které se věnoval nýbrž zase v sobě a činnost vést člověka od něho k tomu co realizovat ano. Čili ho dostat od toho bodu a k bodu z čili to být činnost klidná pokud možno nezištná protože když je to zištná činnost tak ho to zase přivádí nazpátek tomu áčku k sobě rozumíte von to všechno vztahuje na sebe být to si všeho druhu to na základě těch indických nauk ovoce skutků a tak dále to všechno to se musí shodovat mají tu zkušenost mají velikou indové a dále ta činnost musí povahu rozumnou to znamená. Jedině rozum je vlastností člověka na úrovni rozumového vnímání hodnocení to musí být či toho do cení musí domeček a dál od něho to hodnocení musí mít povahu odvádět toho člověka od něho samého že tady není pro sebe a tak dále to je zase navazuje na cestu lásky a na ty ostatní oblasti zkrátka a dobře tady se dociluje kvazi situace krajní. Neboli jak jsme tu vlastní milovali prekérní situace bylo se na protože říkám kvazi jakoby že on normálními prostředky postupnými dostává se do krajních možností své činnosti to znamená do krajní pozice od sebe od toho a k tomu kdo se ze kterého to byl zlatý jediná možnost sestupu dál spánek si možnosti tak je to hříšné spoléhání na pána dlani od jeho něco chce nikdy myšlen známá věc to zákon tato protože nepřešel úroveň lidskou ne to je nějaký pán bůh a je to veden ten člověk že tu úroveň nevyčerpal možnosti lidské úrovně vyčerpal když člověk zahálí tak se podobá zvířeti které když si vykoná své tak musí odpočívat tak jenom odpočívá vykoná své pro sebe. Když člověk odpočívá samo sebou protože unaven to je něco jiného ne ale odpočívat proto jsem si pro sebe udělal co jsem potřeboval a o všechno ostatní zakopávat to je úroveň zvířecí my nejsme specializovanými tvory my nemůžeme se omezit jenom na své není možno se zase společnost je kapitalistická nebo srdce lidská nebo komunistická to jedno nás vedou k tomu že více pracuje poli než pro sebe v tom musíme vidět správné pojetí osudové řekl bych terezií vy se čím dál tím víc dostáváme k tomu k čemu bychom se dobrovolně nikdy nepropůjčili zná činnost to na sebe nikdy je dovoleno od sama sebe a to je nevýhoda. Ne že by to byla činnost která by byla konána s takovým zaujetím pro věc že by také tak daleko uvedla naše kdyby byl na na tu dokonce třeba tak zabořen do toho svého problému který bych řešil tak by na to činnost době horko od sebe bych zapomněl na sebe manžela vyvy například a to těžko říct něco o lásce to těžko ta činnost je dovedla to je to krajnosti která souvisí s poznáním jeho života a taky to poznávali protože zapomínali při tom na sebe ale říkám si že běžný způsob života lidského je takový že člověk v určitém momentu kdy dočerpá pouhé možnosti činnosti. Násobí tyto možnosti a nebo násobí to možnosti zvýšením poznání ano že totiž ty si říct že láska třebas musí za tou činnosti lidsky být nadstavbou to že není nikdo tak jednostranný že by mohl jít jenom čistě výrazně činností nebo čistě výrazně láskou nebo cestou poznání to není možné tak budeme nějakým smíšeným způsobem a přitom platí že při první krocích se může jít napřed řek bych jenom jedním směrem třebas jeden lásky pokud může být ze strany lásky nebo ze strany potřebuje co provést. Nebo touhy po poznání to tam může vy na začátku ale potom to přejde všecko do všestrannější činnosti to na je naplněna i láskou i to velkou poznání když člověk třeba začne z v bádáním v nějakém oboru tak ze začátku proti tomu mostu je nám protože se musí s tím nějak budovat vykřesat na něj řekla ne ale když to určité úspěchy tak jsem tak se tak si to zalíbí a potom touží se dostat dál nastoupí cesta poznání ano. A každá činnost vede k novému a novému poznání samočinně převádí se do poznání člověk který to a nějakou činnost nějakým způsobem s ztotožní a přejde do vyššího způsobu poznávání činnosti by to byla nejprostší činnost řemeslníka tak on poznává ten způsob tu technologii daleko dokonale než ten kdo to nikdy nedělal čili přešlo to do oblasti poznání konce toho dneska třebas do poz do oblasti poznání zcela zmechanizovaného automatizovaného čili ta činnost ho nějak nezatěžuje ale osvobozuje od něho samého proto například dejme tomu penzisti pokud byli činní většinou ručně rukodělně ale také duševní pracovníci jakmile vývoj v této činnosti cítí se vykořeněni ne a nepotřební a podobně. Že tedy kam protože stránce že to mohu to podobat na jiné úrovni neli by na vyšší ale když to bylo jedu tak samozřejmě jim chybí to že to soustavné vycházení ze sebe dále nemohou pěstovat že to co je podstatou pravou podstatou pokroku člověka vyjít ze sebe to bylo vyřazeno člověk tedy pokud je mu tak jak mu to možnosti dovolují jak to devíti zvířete a niž nižších tvorů když jedná tak aby vyčerpal všechny lidské možnosti na úrovni to se pohybuje ty že si z toho pochodu od sebe k věcem uskutečňováním něčeho mimo sebe. Nezneklidní ne se tím nýbrž klidně se snaží dospět k určité mezi tak se doporučuje místo aby se na konci zneklidnil že mu to dál nejde aby rozpoznal tento okamžik jako velice účinný okamžik k dalšímu vzestupu aby si uvědomil že jestliže mu zbyla ještě touha dál a zároveň vědomí že není lidských prostředků kterými by se dál mohl dostat ne nedovíte to touhy nýbrž nechť se nechá tou touhou nést a doby ho ta touha ponese si to do tomu toho že ho vede do vyšších sfér do vyšší úrovně na další stupeň ano čili to je ten přirozený způsob jak se přechází z jednoho stupně na druhý. Že se mi se tohoto bodu je touha oproštěná od možnosti realizovat ji lidskými prostředky ano jestliže ten člověk se dostane k tomuto bodu a chce využít tu činnost pro svoje osobní uspokojení jenom pro své osobní pokolení a to nic víc uspokojit mu ježíši slova smyslu že je to stane finanční nebo jiné a nezáleží. Tak se vrací od toho bodu z zase k sobě nazpátek k tomu ba bodu a ta je tam kde byl nezačali je to točení se v začarovaném kruhu člověk by měl jsa jednou donesen k touze kterou nelze lidskými prostředky realizovat mohl by se vracet s nepořízenou k sobě když by měl povznést svou mysl k bohu proto ježíš nám radí pracuj a modli se to znamená svou činnost dovršuj povznesením mysli k bohu aby ten užitek se nevracel k tobě nýbrž aby ty ses vracel do domu otcova tak.

Download XMLDownload textWaveform view