prevzate-kotouc-77-02A
prevzate-kotouc-77-02A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
To
je
ještě
nezačal
milovat
a
to
byl
začne
vybití
ne
za
je
to
tam
že
se
začnu
učit
té
lásce
lidi
kteří
nejsou
mí
a
z
jejích
lásky
vůbec
nikdy
nic
nic
nebudu
možná
ženou
pak
nepříjemné
věci
to
je
není
nebude
nebyl
to
to
odplá
ten
ne
takže
je
že
jim
lásku
něco
ukazuji
jo.
Jestliže
mu
by
toto
vzíti
že
dostatečně
miluju
je
toho
komu
sem
jenom
už
předtím
protože
jsem
ho
vlastnil
a
že
ta
láska
je
tak
vona
jako
se
v
tom
kterému
se
nikdy
nevlastnil
a
nikdy
vlastnit
nebudu
a
nemám
naději
vlastní
toto
ne
to
je
svědomitě
postihnutelné
a
postiženo
tak
jsem
to
učil
dělat
vidět
sebe
pže
předtím
dokud
jsem
doprošovaly
tak
jsem
zatemnila
se
ze
nebo
teda
co
bylo
mé
takováto
vyššího
ze
kterého
nemám
neznám
pocit
vlastnictví
tak
je
to
byla
pravé
lásky
a
to
je
pro
nevěří
ko
že
začínám
milovat
tam
se
z
toho
čím
nějaký
čit
ne
se
to
sebezáporem
to
prověřuju
ne
vždycky
to
bylo
žena
nikomu
že
kterémkoliv.
Jestliže
to
na
mě
této
lásky
se
rovná
míře
lásky
k
tomu
se
kterého
něco
mám
který
je
mi
tak
pak
se
naučím
mít
ty
svoje
rád
bez
vlastnění
a
i
tam
budu
milovat
opravdu
a
nevlastnit
že
my
se
nebo
já
se
podceňujeme
příliš
mnoho
když
si
myslíme
že
my
ty
takzvané
vlastní
někdy
taky
nemilujeme
bez
ohledu
na
sebe
naopak
ty
také
nem
bez
odnesete
ta
obecná
láska
kterou
mám
dokazovat
ne
osvětli
jsme
se
ještě
v
tom
co
ježíš
kristus
říkal
boha
tamta
do
mementem
že
mu
ne
proto
čím
dál
menoval
odpovím
neprotekčně
milovat
ta
láska
neprotekční
pravda
nepřipravuje.
Po
volit
taky
ta
činí
naší
lásky
boku
záležitost
celobytostní
se
se
mi
tři
se
ocitl
na
italskorakouské
není
i
bez
pasu
jelikož
se
v
tom
stavu
zapomněl
v
tom
benátkách
asi
několik
stokilometrů
od
té
pohraniční
stanice
a
bodu
se
na
pravou
která
byla
na
nezávislá
na
té
lidí
na
beze
mě
přejet.
Já
jsem
věděl
že
stalo
večer
sedmé
že
si
budu
jednat
toho
opatřit
tě
benátkách
asi
nebude
dají
proto
jsem
dal
zastavit
před
stanicí
že
je
ničím
ta
je
osm
kilometrů
od
hranic
a
tam
jsem
prvního
člověka
nádražníka
popadl
a
ptal
jsem
se
ho
vede
vlak
nějaký
rychlík
co
věší
do
benátek
se
tam
zapomněl
a
on
se
mě
podíval
a
říkal
co
byste
tam
mě
děl
já
jsem
drážní
policie
tam
do
telefonuje
a
oni
ho
ten
pan
dají
na
ten
byli
který
odtamtud
pojede
dovíte
o
to
by
byla
v
dokazovat
ho
nenašli
v
tom
kempu
že
to
kempu
na
nestre
benátky
devíti
benátek.
Třináct
kilometrů
od
přiletí
stanice
benátky
a
on
tam
to
trénoval
pas
nenašli
teprve
když
jsem
si
vzpomněl
že
mám
lístek
od
toho
pasu
v
kapse
potvrzenku
přístup
sem
nezá
o
svou
tak
proti
potvrzenky
ten
pas
našli
ty
pouti
drážní
tedy
přejete
autem
odvezli
ho
nádraží
to
znamená
dělal
těch
šestadvacet
kilometrů
sem
a
tam
dohromady
a
dali
ho
do
vlaku
ten
vlak
obol
do
udine
tam
to
předali
do
jiného
vlaku
který
jel
do
tarvisia
že
se
nějak
ek
měl
přijet
ve
dvanáct
hodin
čtyřicet
pět
minut
do
tarvisia.
A
když
tohleto
ten
ital
konečně
zařídil
s
velkými
potížemi
musel
několikrát
podle
tam
se
ten
pas
nemohli
najít
tak
toto
řekl
no
pak
pas
už
je
na
cestě
buďte
bez
starosti
teď
si
potřebuju
promluvit
zase
já
s
vámi
a
říkám
já
jsem
hrozný
prevít
nikým
se
nebavím
nikdo
není
můj
bratr
ani
moji
vlastní
bratři
ty
jsou
by
nato
vede
capui
itálii
že
to
vůbec
nestýkám
ani
si
nepíšeme
a
rodina
je
protože
za
na
tak
a
tady
všichni
zde
taky
já
jsem
vedoucí
té
policie
drážní
a
já
to
tady
stírám
hrozným
stylem
to
znamená
to
pět
stojí
že
tomu
tak
je
tak
že
se
zeptal
bylo
tomu
tak
a
vůči
vám
jsem
bez
naděje
že
budu
odměněn.
Ani
bych
nechtěl
vy
není
to
to
se
to
opatřoval
protože
mi
na
vás
prvně
záleží
od
proviňovat
do
jsme
se
setkali
s
te
mi
nevím
proč
bratrem
vopravdu
rovnat
ba
co
dím
víc
než
bratr
já
bych
potřeboval
vědět
proč
jste
mi
tím
bratrem
vy
mně
to
musíte
vysvětlit
točí
na
domoci
bratr
dyť
já
jsem
se
mohl
dělil
všem
si
to
plody
jsme
se
mohli
vidět
někde
tak
jsem
mu
vykládal
celý
život
on
říkal
to
se
muselo
něco
v
tom
životě
stát
už
dříve
než
jsme
se
teď
setkali.
Že
jsme
se
pobratřili
vykládejte
mně
svůj
život
vezmete
abych
já
věděl
že
jsme
se
to
pobratřili
že
od
polohmotné
to
a
to
to
už
je
pokračující
stav
to
už
nezačalo
tím
momentem
co
jsme
se
poprvně
viděli
teď
takže
se
mu
upálil
ten
život
on
říkal
to
ne
to
ne
to
nemůže
být
až
jsem
přišel
na
ten
případ
v
tom
tím
gestapákem
v
koncentráku
kde
jsem
říkal
mu
na
sem
celý
život
odevzdal
jsem
se
ho
vzdal
že
jsem
věděl
nezavedl
který
se
vrhá
na
mě
padnu
i
já
budu
mrtev
tak
jsem
ten
život
vzdal
a
on
je
říkal
protože
jste
vystoupil
z
vlastním
života
znamená
zase
se
vlastního
života.
Toto
jste
volný
a
můžete
vstoupit
do
života
kohokoliv
tuto
schopnost
nemá
nikdo
než
kdo
ze
sebe
vystoupil
že
dokud
ta
při
sobě
a
to
říkám
delším
způsobem
že
to
říkal
ono
je
to
patří
sobě
nemůže
patřit
my
tomu
mu
taky
nemůže
neprotekčně
milovat
rozumíte
mně
ale
když
vystoupí
ze
sebe
může
vstoupit
do
života
druhého
jako
kdyby
to
byl
on
sám
protože
má
svobodu
má
vnitřní
svobodu
může
si
to
dovolit
jinak
vaše
sebeláska
když
to
ta
přítel
že
se
dením
neopustili
je
takovým
poutem
takovým
věznitelem
že
se
nikdy
z
těchto
pout
nedostanete
nikdy
ne
to
vás
pořád
drží
prosím
vás.
Tehdy
toto
vy
tak
mně
musíte
říci
jaký
to
systém
myšlení
vám
dovolil
abyste
se
tam
odevzdal
a
abyste
dodneška
mohl
vstupovat
do
života
do
člověka
já
bych
to
potřeboval
vědět
protože
to
by
bylo
naplnění
mého
života
já
nechci
mít
do
smrti
tím
rasem
jakým
jsem
který
zná
jenom
sebe
a
chou
povinnost
a
na
všechny
kašle
tím
to
takhle
to
říkal
prosím
vás
řekněte
mi
tu
metodu
já
vám
ji
tady
vykládám
pochopitelně
čtyřiadvacet
let
a
on
chtěl
aby
mu
to
vyložil
než
přijede
rychlík
v
té
době
bylo
dvanáct
hodin
čtyřicet
minut
já
jsem
mu
říkal
rychlík
přijede
za
pět
minut
za
pět
vám
to
nevyložím
o
byste
minimálně
potřeboval
abyste
mi
to
mohl
vyložit
a
říkám
hodiny
budu
se
zeptat
jak
přijede
rychlík.
Měl
půl
hodiny
zpoždění
tak
že
jste
mi
slíbil
za
půl
hodiny
mi
to
vysvětlit
to
víte
to
byl
ta
v
takovém
případě
já
vůbec
nejednám
sám
ze
sebe
znovu
odevzdám
situaci
protože
není
možno
za
půl
hodiny
co
vám
tady
vykládám
dvacet
let
nebo
ještě
déle
za
půl
hodiny
vysvětlit
i
napadlo
mě
že
se
mu
tím
opřít
o
jednoduché
podobenství
o
marnotratném
synu
jsme
marnotratní
synové
a
dcery
kteří
odešli
z
domu
otce
a
máme
se
k
němu
vracet
jeden
si
vůbec
nevzpomíná
my
už
začíná
v
tom.
A
vy
to
jste
pocítil
toto
bratrství
s
člověkem
který
tam
vstoupil
do
toho
domu
domu
otcova
duše
si
to
měl
na
ten
dům
a
nebudete
mít
vůbec
pokoj
dokud
to
neuskutečníte
a
proto
vám
to
tady
říkám
vy
máte
cestu
otevřenou
je
to
jednoduché
vy
prostě
si
uvědomte
že
tenhleten
život
který
tady
žijete
je
životem
který
spěje
k
smrti
a
ne
vzkříšení
nemusíte
žít
tak
aby
vedl
ke
vzkříšení
to
znamená
smyso
života
který
jste
dosud
zastával
je
špatným
smyslem
dá
musí
být
ten
život
prostředkem
na
každém
kroku
v
každém
tím
by
to
řek
je
prostředkem
k
přemostění
té
propasti
mezi
vámi
a
bohem
kdy
se
tomu
cítí
ho
skutku
nejprostší
myšlenky
musíte
snažit
dostat
k
bohu.
Nesmíme
si
myslet
že
jste
člověkem
ze
své
vlastní
vůle
vy
ste
člověkem
z
vůle
boží
se
tady
vyslán
od
boha
abyste
k
němu
se
vrátil
a
takhle
roce
na
všechno
co
děláte
do
bylo
cnost
to
dělám
z
poslání
božího
mějte
při
tom
rozum
když
se
vám
to
bude
zdát
nerozuměl
tak
to
nedělejte
že
rozum
taky
od
pána
boha
i
to
vám
bylo
posláno
pozice
všech
svých
duševního
hukot
rozumu
především
že
to
rozumné
a
správné
hlediska
křesťanského
tak
je
to
od
boha
a
to
dělejte
jako
úkol
od
něho
to
už
to
dneška
nikdo
nebude
poroučet
než
být
nikdo
neporoučí
než
bůh
nikdo
já
nemám
ničím
někomu
povinnosti
nikdo
to
na
mně
nepozná
širší
že
kterým
jejich
příkazy
nikdy
ne
už.
Od
tý
doby
co
jsem
toto
poznal
povedou
příkazy
boží
a
toto
než
vám
bude
pravým
ježíškem
správnosti
tak
tam
dojdete
velice
prudce
božím
si
trpí
a
násilím
je
dobýváno
totiž
tak
jak
jsme
lidé
utvářeni
dnes
jsme
takovým
meziproduktem
ve
tvůrčí
činnosti
boží
nejsme
dodělaní
my
jsme
meziproduktem
a
my
se
z
tohoto
stavu
meziproduktu
těžko
dostáváme.
To
znamená
kdybychom
se
chtěli
dostat
nazpět
do
meziproduktu
nižšího
rázu
třebas
toho
byl
zvířete
tak
nám
to
dělá
potíže
a
má
mělo
by
to
nebe
následky
a
kdybychom
si
chtěl
sat
výše
na
tu
úroveň
toho
svého
meziproduktu
tak
byl
podal
stejné
potíže
to
znamená
nechci
museli
dělat
veliké
násilí
abychom
se
stali
mi
zvířaty
nebo
abychom
se
stali
duchovními
nežnež
to
dosud
třeba
obrovského
úsilí
že
kdybych
násilí
já
se
teď
všemu
jak
nám
to
svým
příkladem
života
ukázal
ježíš
kristus
čím
vlastně
jsme.
Neboť
on
nás
chtěl
upozornit
na
to
že
jsme
určitým
poutem
ze
kterého
ne
po
dobrém
ale
obrovským
si
to
říkal
násilí
tomu
říká
se
víme
dostat
dál
s
životem
dokázal
že
se
sice
jako
vtělený
dostal
od
boha
do
lidského
těla
ale
že
musel
prodělat
obrovské
násilné
převraty
než
se
to
mohlo
vrátit
nazpátek
že
to
nešlo
snadno
a
to
byl
z
toho
bůh
který
nedělal
vůbec
žádné
chyby
při
tom
svém
pochodu
zpět
k
otci
si
představte
co
čeká
jestliže
my
se
nepřizpůsobíme
ho
vedení
jestliže
nedáme
na
to
že
on
to
neomylně
předvedl
a
doma
to
povaha
někoho
do
nám
to
radí
tak
to
bylo
velice
chabé
protože
tento
může
poradit
tak
jako
on
který
se
nemohl
splést
že
on
sem
záměrně
přišel.
Do
toho
našeho
stavu
meziproduktu
nedodělaného
tvora
který
z
nestvořeného
přišel
do
stvořeného
a
ještě
neměl
vůbec
čáku
na
to
aby
se
dostal
znovu
do
nestvořeného
má
on
v
tom
stavu
stvořeném
je
meziproduktem
který
se
má
vrátit
zase
nazpátek
do
boha
a
dokud
ten
avatar
to
vtělení
boží
trvale
nebude
putovat
mezi
byl
nebo
ukazovat
emoce
tu
tak
než
vždycky
znovu
a
znovu
trpíme.
To
mu
v
naší
vole
ukazoval
von
do
ní
ať
je
to
ve
většině
zasvěcencem
taky
v
tom
bude
celá
řada
o
tom
že
on
bude
hledat
teprve
cestu
takže
ježíš
kristus
pro
tu
svou
neomylnost
že
on
záměrně
přišel
záměrně
o
tom
zdání
začátku
věděl
z
věčnosti
dostanu
mezi
proti
tomu
se
říká
člověk
do
toho
sestoupil
a
teď
ukazoval
jak
by
se
člověk
dostane
pátek
do
věčného
života
kdyby
se
mohu
na
cestě
a
to
mu
je
možno
zabránit
aby
se
že
bych
se
zahynete
ho
ho
tak
se
nemusí
voni
se
on
také
my
jeho
naším
spasitelem.
Že
nemůžeme
neomylně
na
tady
prostředky
které
na
radí
ale
přitom
si
vymezeno
mě
že
mě
jo
věci
z
jednoho
načisto
se
to
dělat
nedá
tahleta
věcí
té
mířit
do
mýho
co
můžete
to
znamená
do
věčného
života
to
bude
toho
říka
nějakým
částečným
cílem
tak
my
kytka
mně
dostanete
to
nejí
do
věčného
života
to
je
mne
jako
on
ale
my
se
zároveň
vývoj
se
svoje
žiš
kolena
krista
vynese
na
ježíše
to
byla
se
co
ho
to
stálo
co
musel
on
udělat
napřed
co
potom.
Že
se
musel
ze
svého
díla
vypustit
co
do
toho
díla
musel
přidat
aby
to
pořád
harmonicky
šlo
kupředu
především
je
to
že
si
tady
mockrát
říkali
to
byla
manipulace
vůlí
já
bych
to
nerad
omezil
na
bohužel
na
tuhleten
jedním
ne
ale
to
ta
tě
neuděláme
chybu
když
vám
to
vysvětlím
jako
manipulaci
s
vůlí.
My
totiž
aniž
si
toho
povědomí
po
ní
mohlo
ne
tak
aby
nás
to
přivedlo
to
hrobu
by
mě
neměl
tak
dokazovat
že
děláte
všechno
možné
abyste
dycky
umřeli
protože
sami
díváte
uvědomovat
poctivě
se
snažíte
abyste
fyzicky
umřeli
jestliže
já
budu
například
jíst
proto
abych
se
najedl.
Že
já
budu
pít
proto
abych
se
napil
spát
abych
se
vyspal
a
tak
dále
a
tak
dále
já
mu
všech
lidských
funkcích
nebudu
nudit
nebo
když
já
budu
pracovat
abych
to
nebo
ono
provedl
a
jenom
proto
tak
dělám
všecko
k
tomu
abych
rozkouskoval
svoji
vůli
na
malinké
části
budou
se
střed
na
jiné
a
to
je
ono
takže
ona
se
nejeví
jako
celek
se
mnou
a
nemůže
tedy
fungovat
takovémuto
a
takovou
silou
kterou
by
se
dalo
prorazit
do
vyměnovat
člověk
normální
takzvaný
přebito
atomizován
stav
člověk
normální
se
stará
o
všechno
možné
jak
se
najíst
jak
se
oblíct
jak
kolik
poděkovat
jak
se
postarat
o
soudím
a
tak
dále
a
to
si
zakazuje
podobném
života
zakazuje.
Tou
že
on
nikdy
nesebere
svoji
vůli
dohromady
nedá
ji
do
mého
rance
nezpůsobí
aby
to
byla
taková
velmoc
jeho
rukou
která
by
prorazila
jestliže
by
ale
tohleto
dokázal
že
by
ji
shromáždil
soustředil
tak
by
soustředil
tak
obrovskou
moc
že
se
musíme
na
to
dívat
jako
na
násilí
které
by
mu
rukách
a
které
může
podpořit
italové
boží
pochopitelně
takhle
to
mysleli
že
si
tužeb
násilí
boží
se
trpí
takovéto
násilí
království
boží
trpí
tak
jsem
to
chtěl
říct
ano
nemusíte
se
bát
normálně
člověk
není
schopen
tohoto
násilí
nevyslo
to
provést
ačkoliv
mu
ježíš
kristus
dává
to
mě
to
by
to
provedl
posun
říká
nebylo
se
se
království
boží
násilí
trpí.
Není
to
si
tomu
a
násilím
je
dobýván
protože
celému
je
to
než
násilí
když
vy
neděláte
už
nic
pro
to
abyste
se
najedli
abyste
se
napili
aby
nese
ošatili
aby
se
postavili
porodím
kdyby
děláte
všechno
jenom
proto
abyste
vešli
do
království
boží
přitom
jíte
pijete
jakoby
se
staráte
o
rodinu
samozřejmě
všechno
děláte
jako
ostatní
nesmíte
být
rozezná
ženich
lidi
děláte
to
ne
proto
abyste
se
najedli
ale
abyste
udržovali
tento
aparát.
Abyste
například
ve
své
rodině
nevytvořili
podmínky
které
by
zneklidňovaly
rodinu
které
by
znemožnili
třeba
žít
které
by
znemožnili
výchovu
a
podobně
a
to
všechno
musíte
dbát
proto
že
také
oni
jdou
cestou
k
bohu
nejdete
sami
i
když
z
toho
vůbec
nejsou
mi
ježíš
kristus
ukázal
že
člověk
má
mít
od
začátku
nejvyšší
cíl.
Ale
má
používat
jenom
těch
prostředků
které
se
že
jsem
mu
nebude
mít
za
zlé
že
nemůže
použít
vysokých
nějakých
vznešených
prostředků
neboť
jestliže
chudá
vdova
má
jenom
jeden
peníz
a
ten
dá
dala
více
než
bohatý
člověk
toho
si
dobře
by
se
vědomost
ne
jenom
jednu
hřivnu
a
dobře
s
ní
hospodaří
je
to
totéž
jako
když
má
někdo
jich
pět
naopak
kdo
jich
má
pět
tomu
se
tíže
hospodaří
protože
neví
co
s
tím
napřed
jak
jak
to
všechno
je
že
neví
kam
se
ono
obrátit
a
co
s
tím
dělat
je
to
jednodušší
že
máme
menší
možnosti
protože
nemusíme
toho
dělat
tolik.
Já
sám
osobně
jsem
velice
rád
že
tomu
poměrně
málo
rozumím
protože
bych
kdybych
tomu
více
rozuměl
to
je
závazné
musel
bych
více
dělat
a
já
jsem
podstaty
lenivé
a
tak
mně
dělá
dobře
že
jsem
takový
připonapotvrdlý
a
vy
buďte
taky
rádi
že
se
takoví
jací
jste
v
té
solidní
základna
ze
které
můžete
jít
dál
a
používejte
těchto
řeků
na
které
stačíte
ale
vždycky
jak
to
ježíš
ukázal
musí
to
být
komplexní
využití
lidských
možností.
Jsou
slabé
ty
možnosti
ale
vždycky
to
musí
být
komplexní
využití
co
to
znamená
že
né
něco
pro
pána
boha
a
ne
něco
pro
sebe
nýbrž
všecko
o
něho
toto
si
nejvíc
cením
na
svatým
ignáci
z
loyoly
který
říkal
všechno
k
větší
slávě
boží
to
znamená
já
nevím
proč
dneska
třebas
jím
nebo
proč
dýchám
ale
musím
si
přát
abych
upřímně
přát
abych
dýchal
jenom
proto
že
on
si
to
přeje
že
je
to
jeho
vůle
a
ne
že
já
chci
být
živ.
Jakmile
bych
já
dneska
začal
mít
strach
o
sebe
v
tu
chvíli
zahynu
eště
teď
byste
mě
vezli
eště
teď
byste
mě
vezli
na
hřbitov
byla
by
z
toho
bylo
by
z
toho
veliký
zle
ale
protože
vůbec
mně
nejde
o
sebe
nýbrž
jde
mně
o
takovou
míru
poslušnosti
jaké
jsem
zkrátka
schopen
já
jsem
schopen
malé
míry
poslušnosti
ale
celou
poslušnost
které
jsem
schopen
této
věci
věnuju
tak
nemusím
se
o
nic
jiného
starat
taky
se
o
nic
nestarám
přesto
budou
mít
lidé
dojem.
Že
se
starám
o
každého
z
vás
a
rodina
to
má
taky
ten
dojem
že
se
o
ně
starám
vůbec
ne
nikdo
mně
neporoučí
ani
jejich
nejlepší
doporučení
není
pro
mě
závi
nějakým
příkazem
já
se
řídím
stavem
stavem
jejich
duší
ten
je
mi
rozhodující
a
podle
toho
se
podle
toho
se
zařizuji
zase
já
podle
toho
jim
pomáhám
jak
se
říká
ne
podle
toho
co
potřebují
vnitřně
se
k
nim
chovám
a
ne
podle
toho
co
si
myslí
že
potřebují
že
se
jim
nedostává
toho
co
bych
chtěli
ale
dostává
se
jim
toho
co
potřebují
já
bych
chtěl
abyste
se
na
tuto
platformu
dostali
abyste
dělali
to
co
bůh
chce
abyste
měli
k
dispozici
a
ne
to
co
si
vy
přejete
abyste
měli
k
dispozici
a
k
tomuto
stavu
se
dostanete
velice
snadno
tím
že
neplníte
svou
vůli.
Že
plníte
vůli
jeho
jak
to
vy
znáte
třeba
jakým
způsobem
se
má
myslet
podle
názoru
ježíše
krista
jakým
způsobem
se
má
jednat
ovšem
všechno
vychází
ze
způsobu
myšlení
takže
zařídíte
své
myšlení
podle
toho
jak
on
chce
to
znamená
budete
spravedlivě
smýšlet
o
všem
s
čím
se
setkáváte
spravedlivě
smýšlet
jako
kdyby
to
byla
vaše
záležitost
jako
kdybyste
řešili
své
věci
řešímli
kteroukoliv
věc
vaši
řeším
jakoby
svou
věc.
A
já
svou
věc
řeším
jenom
tím
způsobem
jak
si
myslím
že
je
to
ve
vůli
boží
rozumíte
ne
jinak
ne
jako
svou
nýbrž
podle
potřeby
duchovní
ano
čili
upírejte
si
pomoc
která
vám
nenáleží
a
přičiňujte
si
pomoc
která
vám
náleží
podle
vůle
boží
čili
co
od
vás
ježíš
kristus
chce
abyste
podle
jeho
vzoru.
Napřed
byli
v
tom
co
je
jeho
otce
ovšem
když
se
dostanete
na
tuto
úroveň
což
byla
úroveň
od
jeho
narození
v
betlémě
tak
se
musíte
do
toho
vmýšlet
a
to
je
vždycky
veliká
chyba
musíte
si
to
vsugerovávat
a
to
dlouho
nevydržíte
v
tom
se
unavíte
tak
proto
jsem
v
tom
sladkém
jhu
radil
a
teď
to
píšu
nově
abyste
se
zařídili
podle
starého
zákona
podle
toho
ovšem
co
tam
není
vysvětleno
co
ti
zavěcenci
židovští
od
svého
národa
chtěli
aby
totiž
si
přáli
uprostřed
sebe
mít
vtěleného
boha
být
jím
vedeni
být
aby
jim
kraloval
aby
je
řídil
dokud
byl
to
si
si
chtít
stačit
sami
sobě
a
pro
sebe
všechno
dělat.
Tak
nikdy
nebude
smět
vůbec
přes
váš
práh
překročit
bůh
jakmile
ale
budete
si
přát
aby
vás
on
vedl
sobě
to
znamená
bez
v
tom
přeci
jenom
nějaká
špetka
lásky
k
němu
tedy
proto
mu
aby
se
vám
to
lépe
dařilo
ale
abyste
k
němu
došli
tedy
z
lásky
k
němu
tak
od
té
chvíle
budete
mít
po
starosti
a
ten
ježíš
kristus
se
ve
vás
zrodí
tak
že
nebudete
moci
jednat
jak
byste
chtěli
a
to
bude
osvobozující
například
musím
říct
že
kdybych
dneska
směl
jednat
podle
své
vlastní
vůle
tak
jsem
nešťastný.
A
to
by
byl
konec
mého
života
nemělo
by
to
vůbec
smyslu
abych
tady
byl
já
musím
jednat
tak
do
jaké
míry
poznávám
vůli
boží
a
ta
má
si
poznává
že
znáte
spravedlivě
a
co
je
spravedlivé
a
co
je
nesprávné
na
to
máme
křesťanskou
mravouku
a
všechno
ostatní
čili
nemůžeme
nikdo
z
nás
že
že
bychom
neznali
vůli
boží
mi
do
značné
míry
známe
jesliže
potom
jednám
tak
mě
to
vnitřně
osvobozuje
ale
nejenom
že
mě
to
vnitřně
osvobozuje
pomáhá
to
také
těm
ostatním
protože
já
při
tom
nehledám
svůj
prospěch
nýbrž
prospěch
obecný
bych
tak
se
protože
když
člověk
se
všímá
jenom
své
bude
jako
dělá
podle
toho
co
on
potřebuje
pro
sebe
že
ano.
Tak
ježíš
kristus
ukázal
že
ten
židovský
národ
napřed
plnil
vůli
tazvaného
zákona
který
byl
nad
nimi
to
jsem
tady
miluje
vykládal
o
tom
se
nebudu
dále
zmiňovat
jak
jsem
chtěl
pokročit
o
kousek
dál
když
on
ukázal
potom
že
bude
třeba
se
umět
také
vzdát
od
otce
svých
skutků
to
znamená
ti
židi
si
všimli
teď
se
u
nás
zrodil
ten
ježíš
ten
vtělený
bůh
se
ho
a
uvolíme
z
něho
krále
kdežto
ono
to
bylo
míněno
jinak
neuchopit.
Nýbrž
podřídit
jsem
následovat
vždycky
je
snazší
uchopit
aby
za
za
člověka
něco
dělal
než
se
podle
něho
zařídit
a
ježíš
kristus
od
nás
chce
podle
něho
se
zařídit
a
ne
ho
uchopit
do
jaké
míry
ho
budete
chtít
mít
pro
sebe
do
takové
míry
ho
ztrácíte
a
nebude
vám
k
dispozici
ale
do
takové
míry
do
jaké
ho
budete
následovat
bez
nároků
na
užitek
jenom
protože
považujete
za
první
svoji
povinnost
ho
následovat
tak
přestože
nevíte
třeba
nic
víc
než
nějakou
novouku
nebo
já
nevím
co
tak
jakmile
berete
následovat
tak
se
stane
všecko
co
v
jeho
životě
je
napsáno
znamená
postupně
dostanete
takový
příkon
síly
kterou
jste
předtím
neměli
že
budete
jednat
nadlidsky
rozumíte
mi
nadlidsky
že
budete
především
rozumět
věci
který
jste
nerozuměli
a
že
se
podle
toho
zařídíte
tak
také
zařídíte
věci
které
jste
nikdy
zařídit
nemohli
a
budete
zaři
zařizovat
bez
násilí
bez
těžkostí
bez
bez
nějakého
plahočení
o
to
půjde
jakoby
samo.
A
tohleto
všechno
bude
způsobeno
tím
že
nebudete
pracovat
svou
vlastní
silou
on
ukazoval
ježíš
kristus
jak
ten
člověk
který
se
narodil
v
betlémě
se
potřeboval
postupně
zmenšovat
úplně
zahynul
na
kříži
ten
člověk
který
se
zrodil
v
betlémě
zahynul
na
kříži
upozorňuju
na
to
ten
člověk
který
se
narodil
musí
zahynout
ale
na
kříži
vnitřní
smrtí
dříve
než
se
umře
fyzicky
to
ukázal
velice
jasně
a
on
to
ukázal
taky
na
těch
pasážích
že
to
zahynutí
nejde
tak
zkrátka
že
on
se
musí
se
snažit
o
to
aby
se
aby
vstal
z
mrtvých
ale
nes
nemůže
od
začátku
používat
prostředků
které
používá
veprostřed
a
zase
nemůže
na
konci
používat
prosim
které
používal
veprostřed
dycky
používá
prostředků
nových
účelnějších
účinnějších
protože
k
nim
dorostl
svým
poznáním
když
se
narodil
na
tomto
světě
tak
byl
bezmocným
dítětem
jako
kterékoliv
jiné
dítě.
Ale
měl
k
dispozici
už
svatého
josefa
to
znamená
osvícený
rozum
jakmile
vy
jednou
budete
plnit
zákon
ne
kvůli
tomu
abyste
byli
spravedliví
ale
že
si
to
přeje
bůh
z
lásky
k
němu
abyste
vyplnili
ten
svůj
vzta
abyste
naplnili
ten
svůj
vztah
k
němu
abyste
byli
hodnými
dětmi
bych
tak
řekl
jeho
tak
se
opravdu
těmi
dětmi
stanete
a
on
se
ve
vás
zrodí
a
dostanete
k
dispozici
napřed
vnitřního
než
svatýho
josefa
to
znamená
osvícení
do
takové
míry.
To
není
z
mý
vás
takové
míry
potom
ve
co
dál
já
mohu
aspoň
o
sobě
říct
tolik
že
dneska
už
vím
co
dál
a
opravdu
není
mi
zapotřebí
vy
víc
jéž
kéž
bych
se
ale
otrocky
zařídil
člověk
je
slabý
a
nechce
se
mu
protože
mu
to
jde
proti
srsti
kolikrát
co
jako
se
mu
radí
tímto
způsobem
co
ví
že
by
se
dál
mělo
dělat
tím
právě
lidé
se
nemají
následovat
nýbrž
mají
následovat
příklad
krista
který
je
neomylný
a
ne
příklad
lidí
ani
největších
svatých
ne
svatýho
pavla
nebo
tak
jenom
ježíše
krista
se
držet
to
stačí
tam
je
všecko
takže
v
první
řadě
když
se
potom
ve
vás
zrodí
ten
ježíš
kristus
to
znamená
to
pociťovat
tažení
za
tím
věčným
životem
kterému
dovedete
moci
odolat.
Za
kterým
budete
muset
jít
tak
vy
musíte
se
snažit
být
v
tom
co
je
jeho
otce
a
teprve
potom
až
tohleto
se
stane
samočinným
že
budete
dělat
to
co
je
jeho
v
jeho
vůli
že
se
to
dá
nám
to
samo
že
ani
nevzpomenete
že
byste
mohli
prosazovat
svou
vůli
rozumíte
nýbrž
budete
prosazovat
jenom
vůli
boží
a
to
už
je
to
že
v
tom
smyslu
že
to
jde
samo
rozumíte
tak
máte
nejlepší
čáku
na
vítězství
kterému
se
říká
vstup
do
do
jordánu
teprve
pak
se
dostanete
do
jordánu
teprve
pak
se
vědomě
stanete
syny
a
dcerami
božími
ano
to
už
není
to
ještě
není
vyhráno
protože
člověk
se
sice
cítí
potom
synem
vědomě
synem
božím
nebo
dcerou
boží
a
ne
dcerou
svých
rodičů.
Ale
má
ještě
své
já
které
mezitím
potřeboval
které
velice
silné
a
které
stojí
proti
tomuto
vědomí
to
je
ten
satanáš
který
potom
pokoušel
toho
krista
na
poušti
a
s
tímto
satanášem
si
to
musíte
umět
rozdat
kdybyste
například
dneska
si
to
chtěli
se
satanáškem
svým
se
svým
jáčkem
rozdat
tak
byste
při
tom
prohráli
do
těchto
bojů
se
nepouštějte
kdekoliv
se
satanášem
setkáte
obecným
nějak
vycházet
že
jsem
pro
to
spolupracuju
se
satanášem
ale
jsem
pro
toho
byl
nechávat
protože
tím
že
mu
nevěnujete
pozornost
tím
ho
oslabujete
nevěnovat
mu
pozornost
špatnost
která
ve
mně
bují
nesmí
být
nesmí
být
uvědomována
nesmí
já
musím
od
toho
mít
ustoupit
dycky
když
mě
satanáš
v
této
době
když
jsem
byl
v
tomto
vašem
postavení
pomohl
k
něčemu
o
čem
jsem
dobře
vědom
že
věděl
že
to
nemá
být
třeba
v
oblasti
jenom
myšlení
tak
jsem
mu
říkal
počkej
chvíli
já
to
udělám
to
nejhorší
co
ode
mě
chceš
já
to
udělám.
Já
a
satanáš
má
jednu
nevýhodu
v
tomto
boji
že
musí
jednat
rychle
když
to
neudělá
lidi
a
k
tomu
to
už
udělat
nemůže
a
já
jsem
tuto
lest
znal
pro
to
a
to
to
mě
poučil
jíš
kristus
o
tom
tím
že
řekl
jidášovi
když
mu
dával
to
sousto
posílil
ho
co
chceš
udělat
udělej
rychle
kdyby
to
byl
neudělal
tak
to
vůbec
neudělal
toho
já
jsem
dobře
vědom
že
to
musí
dělat
rychle
čili
když
já
ho
přiměju
k
tomu
aby
to
chvilinku
nedělal
už
to
nikdy
neudělá
a
když
přijde
v
podfukem
na
mě
zase
mám
nato
tisícero
triků
jak
ho
obelstít.
Já
a
to
sem
já
ten
satan
a
sebe
obelstím
vy
musíte
naučit
sebe
obelstít
nikoho
jinýho
neobe
nechtějte
obelstít
než
sama
sebe
když
to
dokážete
sebe
převést
tak
to
je
dostatečné
já
nevěřím
že
je
nějaký
satan
někde
padlý
anděl
vůbec
na
to
nevěřím
to
je
dramatizováno
proto
abychom
tomu
nějak
vůbec
pochopili
aby
to
nějak
rozuměli
co
to
je
ale
to
jsem
já
ten
satan
který
padl
z
nebe
ráje
já
musím
s
ním
umět
jednat
ano
jinak
to
nejde
já
musím
odkázat
do
jeho
mezí
ale
až
jednou
se
ocitnu
ve
křtu
v
jordánu
tak
mohu
uměle
navodit
souboj
s
ním
ježíš
kristus
s
ním
uměle
navodil
souboj
protože
on
šel
byl
puzen
duchem
na
poušť
se
tam
říká.
A
zlačněl
a
okamžiku
zlačnění
ten
satan
přišel
dřív
nemohl
až
člověk
zlační
a
pak
si
to
rozdali
a
pak
ten
satan
mu
musel
sloužit
v
podobě
jidáše
a
sloužil
mu
stejným
způsobem
zkázy
zkázy
hodným
bych
tak
řekl
jako
předtím
že
ho
přivedl
na
kříž
a
bylo
to
v
nejlepším
pořádku
protože
aniž
tomu
ještě
dneska
můžeme
dost
dobře
rozumět
tomu
i
za
sebe
to
zlo
až
do
posledka
má
svou
funkci
my
se
musíme
smířit
s
tím
že
kdyby
toho
zla
nebylo
zapotřebí
tak
by
vedle
nás
vůbec
nežilo.
Ono
je
zapotřebí
a
když
mi
navodíme
takové
prostředí
že
ho
tam
nebude
zapotřebí
odtáhne
s
nepořízenou
tam
kde
ho
není
zapotřebí
tam
už
nefunguje
vůbec
ano
já
mohu
říct
že
v
mnoha
věcech
kde
jsem
se
bez
satanáše
neobešel
kde
jsem
musel
být
důtkami
honěn
to
je
von
po
určitých
chybách
které
jsem
udělal
tak
dneska
už
ty
důtky
nepotřebuju
dobrovolně
se
podřídím
té
vůli
boží
eště
v
mnohém
zase
né
ale
něčem
aspoň.
Tak
to
jsem
přišel
teprve
k
tomu
jordánu
že
ježíš
kristus
nás
vede
nikoliv
do
nějakého
vyššího
lidství
nýbrž
on
nás
vede
do
království
božího
a
o
tomto
řekl
nám
velice
málo
totiž
symbolicky
dost
ale
jasně
velice
málo
ale
řekl
třebas
když
mu
tam
ty
saduceové
který
nevěřili
na
převtělování
na
na
poslední
soud
mu
tam
říkali.
A
jak
to
bude
potom
když
ta
tu
ženu
mělo
sedm
mužů
postupně
jak
umírali
ne
komu
bude
tam
patřit
to
věčném
životě
tělo
uvést
do
úzkých
on
se
jenom
usmál
říkal
tam
se
lidé
nežení
v
tomhletom
ani
nevdávají
v
tomhletom
celého
života
je
v
tom
že
totiž
tam
neexistuje
dualismus
a
kde
neexistuje
dualismus
a
ve
věčném
životě
neexistuje
tam
také
nemůže
existovat
zlo
ani
dobro
v
našem
slova
smyslu
proto
ježíš
kristus
nazval
dobrým
jenom
otce
který
v
našem
smyslu
dobrým
není
protože
my
nevidíme
jeho
činnost
nic
dobrého
jakoby
nedělal
jakoby
nedělal.
Proto
říkám
jakoby
a
to
je
ta
pravá
vláda
jak
o
tom
říká
laoc
pravá
vláda
je
taková
že
ani
lid
neví
že
se
mu
vládne
a
to
je
vláda
boží
na
mysli
tuhletu
vládu
ano
do
domu
krátce
samosebou
ovšem
k
tomu
jsme
daleko
ještě
když
potom
ježíš
kristus
potřeboval
nám
ukázat
že
jde
za
stav
lidství
tak
musel
pro
člověka
nechat
popravit
a
my
se
musíme
smířit
s
tím
že
toho
člověka
musíme
celého
popravit
jinak
nemůžeme
existovat
ve
v
království
božím
kde
se
ani
nežení
ani
nevdává
a
taky
nic
dualistického
nedělá
ten
bylo
jemu
vznikl
někde
v
ráji
teprve
to
ze
začátku
nebylo
ne
sestupovali
postupně
do
toho
dualismu
tam
stvořil
bůh
jak
se
říká
symbolicky
muže
a
ženu
že
ano
a
předtím
to
není
to
nebylo.
A
my
tomu
ale
můžeme
rozumět
nesymbolicky
že
totiž
ta
dvoupolarita
je
v
celé
hmotě
na
tom
je
založena
existence
celé
hmoty
i
takzvané
neživé
hmoty
a
kdyby
se
to
tam
zrušilo
jak
jsme
tady
předtím
ze
začátku
mluvili
tak
ta
hmota
přestane
vlastně
existovat
že
tito
lidé
kteří
třeba
na
filipinách
léčí
tak
ti
se
dostávají
aspoň
do
značné
míry
už
z
toho
dualismu
kde
existuje
hmota
tak
jak
ji
známe
ano.
Download XML • Download text
• Waveform view