EN | ES |

prevzate-kotouc-76-06a-nekval

prevzate-kotouc-76-06a-nekval


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Kterou by zvolil nedostačuje k tomu aby se s spojil nýbrž ho jenom disponuje k tomu čili on opravdu rozeznával přesně co je to klepání a to byla ta metoda a co je to otevření které není v síly člověka slávě ka bude člověku otevřeno čili nezáleželo mu na to jestli v koncentraci mu bude otevřeno záleží a mu na to aby správně klepal a tuto metodu vypracoval velice podrobně to metodu klepání a není to tak chybné že to vypracoval že on věděl že člověk nemůže víc udělat kdyby si byl myslel že tím klepáním zároveň si otevře tak by se k tomu aspoň sedl aby nespadl zvysoka že ano že se tomu ale nesedl tak nepředpokládal že si otevře. Že to že toto cvičení duchovní považoval za spojovací účincích to znamená ne okamžitě ale nečekaně účinky se dostaví protože člověk se disponuje čili ten rozeznával to co my nerozeznáváme klepání od otevírání klepání je moje schopnost otevírání je milost boží která je pro každého připravena bych chtěl něco říct my si po my si možná mylně myslíme a vy to tak ho nepřiznáme že musíme bohu prohlašovat svoji věrnost prohlašovat svoji lásky proč to to oddanost a nevím co a svoji vůli obsah své vůle jako by to nevěděl on to všechno vy. Čili jestliže my je nějakou deklaraci provádíme tak je to jenom formulace lidského rozhodnutí někdy o to formulace není k zahození protože člověk když si formuluje své rozhodnutí upřesní je a to rozhodnutí je třeba závažnější obsažnější více je strhne na svou stranu ale všimněte si že něte si jak rozhodnutí dělali ti kteří uspěli syn rozhodnutí a na maria staň se ne to znamená velice prostě. A dívka páně staniž my se podle slova tvého když to chcete říct to znamená ona radostí překypovala to nepotřebovala bohu vyznávat ona prostě měla radost že je děvečkou páně to znamená že jeho služkou a že tedy může se stát předmětem jeho vůle nebo uskutečňovatelem jeho vůle nebo vezměme třeba ty apoštoly protože máme o tom známku poznámku v bibli v novém zákoně jakým způsobem šli za ježíšem když je získával beze slov my ho byli prohlašovali budu tohleto a tak dále víte že v tom je veliké nebezpečí protože když to jednou prohlašoval petr jak to dopadlo viďte. To my se neznáme lépe je co nejmíň prohlašovat protože se stává že máme třeba dobrou vůli a začneme zase prohlašovat tuto vůli a místo aby se u nás vystupňovala tak ona se zmenšuje a nezbyde z nakonec úplně je rozdělíme ji deklaraci promarníme jim slovy víte síla duchovní kterou v sobě pociťujeme se nejsnáze promarní jakýmkoliv pohybem. Jakoukoliv činností jakmile to si pocítíte musíte odejít pokud možno bez pohybu jak slovního mentálního tak fyzického k činnosti a na chvilinku se uklidnit i přesto činnosti a tím tuto touhu nebo tuto milost která se vám projevuje převedete do do sebe do svého nemohu radit to co říkali středověcí mystici ale aspoň se o tom zmíním že oni říkali. Jakákoliv činnost někteří z nich ti tak takzvaní modlitební co tam je nedělali jakákoliv činnost člověka odvrací od boha do tvé pojetí mystiky které někomu dokonce vyhovovalo a sem slova si jenom po stránce že základ toho je pravdivý oni to dobře vypozorované že když na něco takového jde tak se nesnažím ani do toho promlouvat ani se pohybovat uklidním se trčím se lehnu sednu cokoliv nejkratším stylem se dostanu do polohy kde to mohu zažívat. A zaručeně s nikým nemluvit ani se sebou máme vnitřní a vnější klid zachovávat vnější v málo si zachovávat i vnitřní tyto a nevedu dialog ne to znamená ani kontrolní myšlenky ani nějaké povzbuzování sebe sama dalšími střelnými modlitbami když to tady na přichází tak není třeba přede která modlitba naopak ta střelná modlitba v tomto případě by porušila tu vzrůstající třebas lásku ta on mi modlitba vzrůstajících afektů čili lásky ta právě nesmí být rušena slovy může za čas začít třebas podněcování ale pak jak jednou se rozpoutá ten příliv tak potom musí se mu člověk odevzdat. Tak to by asi řekli jsme si tady že ta cesta nebo to klepání se skládá ze listí klepámli vlastně žádám aby mně bylo otevřeno bylo by dobře chápat ten můj přístup za klepání pochopit v něm klepání a nepředstírat si že chci něco jiného klepám přeci proto aby mně bylo otevřeno a neměl bych do toho vměšovat sebeotevírání nebo otevírání vlastními silami to že žádám. To je klepání to není sice v rozporu s tím vpuštěním naopak to to disponuje ale není to odevzdat není to v pravém slova smyslu řezali myslíte tady učím odevzdanosti a vy si myslíte že tím že někam se soustřeďujete že tím se odevzdáváte ono vám to vpravdě nejde jsem si všiml a to proto že nevíte neumíte toho prostředku použít jak jsem to říkal jako nástroje. To klepání je nástroj k tomu aby vám bylo otevřeno a nejlepší použití toho nástroje kterým nejvíc disponuje je že je tím nástrojem že si na to je se totožný že to jsem který klepe a ne moje ruka ne nějaké slovo páně nebo na to co jsem celý který klepe není nic ve mně nezbývá nic jiného než ten kdo klepe tím se ztotožním s prostředkem kterým klepu tím se ztotožním třebas s tím jmenováním jména božího nebo s tím vcházením do nitra tím začíná sebeobětování to je přechod sebeobětování ovšem člověk se tak dalece rád že nikdy by se neobětoval to si jenom předstírá že by byl ochoten tomu potřebuje sílu od boha aby se obětoval on mu musí vnuknout sílu která mu dovolí aby překonal sama sebe to musím žít že jsem první devět let dělal tu chybu soustavně že jsem do tohoto sebe odevzdávání šel tam no sice nějakým poznáním či taky. Bez boha a dejme tomu kdo to poznání nemá tak jde úplně sám to je úplně ztracené napřed se do věčnosti a ty se mi nepovede se musím umět připojit k oběti ježíšově proto je mým spasitelem že kdokoliv se k němu připojí k jeho oběti tak on se za něho znovu obětuje on se za něho znovu obětuje proto ježíš řekl svaté terezii vezmi si moje utrpení na kříži a znovu ho odevzdej to znamená on se znovu s tou terezií obětoval na kříži a ona to tak pociťovala tady se ježíš obětuje za a pro tu vděčnost a proto všecko se k němu připojila a stala z mrtvých na tomto světě rozumíte mně dobře my vlastně musíme udělat totéž. Milost kterou dostáváme je velice záva závažná záležitost protože právě milost způsobuje že se posouváme kupředu že jsme si řekli že ovšem se asi vyjádřeno je to milost ne to vyjádřili s tím bolí jinýho náboženství slovními symboly jiná náboženství aby se to milostem no valdo třeba zásah boží zásah prozřetelnosti tak ten se neděje nikdy bez bez toho že by to neznamenalo závazek toho komu ta milost byla udělena. vám to řeknu jinak když třebas jonášovi hospodin říkal že ninive padne pro svou ostudnost ne pro své špatné mravy a že mu dává asi šest neděl na polepšení tak to byla milost kterou on získal nejenom mými ve mělo tu milost ale také ji měl jonáš ninive kupodivu tou milostí nepohrdlo nýbrž vzalo to jako závazek a polepšilo se jenomže milému panu jonášovi to nebylo vhod protože to byla pro něho ostuda když jednou řekl z moci boží začnete dělat po vás bude veta a voni šest neděl přežili. Tak odešel z ninive zahanben tomu taky smáli tak je to moc to ne to tam bibli není spolkla ho ve vy tak to znamená musel přežít několik dní v temnotách to je symbol v temnotách na moři to také symbol znamená ponořen v těch hlubinách temných temného poznání a teprve pak byl vyvržen tedy tam prodělal svou smrt. ten proces kterým měl projít pomocí milosti musel projít násilí v něm ano a pak zase byl jonášem jakým měl být žili tady jsem najednou uchem příkladu ukázal jak milost je závazkem a nikoliv dojnou krávou kdybychom se milosti chtěli chopit a ji využívat to třeba o se ani nezdá že ten jonáš ji chtěl využít ke své slávě viďte ale on chtěl on si žil taky vytáhnout to přitom neměl dělat. A pro tu maličkost byl trestán přestože podstatě všechno splnil on tomu městu řekl správně co dělat všechno jim to kázal správně všechno splnil ale nesplnil tuhleten základní požadavek že milost nesmí být vlastněna že žádný i takovým přeneseným slova smyslu vzdáleným jako on že se chtěl ozdobit tak není pro ozdobu ta je proto že člověk se podle zařídit podle dále se odosobnit a za milost milost zase tím jaké prostě. V tom přirovnání o hřivnách jasně řečeno v hospodařil s jednou hřivnou dobře a nic si z vůbec nenechal tím po všech stránkách v přeneseném původním slova smyslu dostal za to jedno město a pak ovšem zase když jedině se hospodařilo stala se další a tak dále to znamená milost za milost menší větší a tak to jde dál a tak taky ti jeho učedníci když za tu milost kterou přijali převzali tím že je to se stali jeho učedníci. Tady je to jenom závazek chápali to jako závazek vůči bližnímu kázali křtili dělali zázraky to znamená a nakonec se obětovali tak to bylo v nejlepším pořádku a kdokoliv z nich to nebylo jako závazek nýbrž jako na prosazování vlastní vůle jak chtěl jidáš ten zradil tuto milost úplný zrádce ale to taková maličkost jenom měl svou vlastní vůli milost zase znamená další okleštění vlastní vůle vždycky další stupeň milosti další okatí vlastní vůle další přechod na další stupeň ne tak sme si to líčili v tom v symbolice ježíšova života. Svatý augustin řekl že to říkám volně samozřejmě že je nositelem světla které v něm hoří a že míra toho světla se řídí tím jak se chová chováli se chybně nectíli toto světlo nechováli se podle toho jak si to světlo přeje to světlo se umenšuje a protože těžce nese tmu ve které jiní lidé klidně si žijí že neznají světlo. Ale on který zná ten rozdíl je nešťasten proto se snaží dělat dobrotu a není to řek bych jeho předností že je že dělá dobrotu není tedy dobrý nýbrž jenom řekl bych hnusně vypočítavý protože je by se zbavil milosti která roste jemu odpovídají odpovídajícím harmonickým životem se život tomu neodpovídá ta milost klesá ta odliv v tom životě člověka čili každý kdo nějakou milost přijme musí podle žít neboť ona jasně zřetelný obsah. To není nic jiného jak než jak se dal dávat e takže každý co z toho vyplývá když například dejme tomu ti učedníci měli tu milost že se potkali s ježíšem tak z toho vyplýval závazek chodit jenom s ježíšem s nikým jiným než s ježíšem ne s nějakou konkurencí která v tomto případě nebyl nějaký duchovní vůdce jiný ale rodina se dělo s tím z čeho odešli s tím nesměli chodit oni musí chodit s ježíšem a tak dále pak to šlo ještě že tak vždycky ta milost která podle stupně jak jsem projevila zase chtěla další a důraznější a všestrannější závazek protože přinášela také to byl druhý důsledek milosti určité sebepoznání ze kterého vyplývaly právě tyto závazky člověk dokonaleji sebe nepoznával tak by také neměl větší závazky jenom tím že poznává věci jinak než předtím tak také podle poznání se zařídit. Čili poznání a uskutečňování máli ruku v ruce nemá se lišit vivéka od boha a říkají indové chtěl závěrem našeho se dání de v kalech připomenout jednu zásadní větu u ježíše kterou jsme si sice mockrát vykládali ale po této stránce po které dneska potřebuji vyložit se ještě nevyložil je to výron obecně známý. A vám pravím že jsem ta cesta i pravda i život a nikdo nepřichází k otci než skrze tohleto znamenalo když to nepochopili křesťané že si mysleli že mohou v rámci tohoto výroku a kdyby mu a pro špatné pochopení tohoto výroku i vraždit nepřátele křesťanství neboť každému přáli aby se dostal k otci a kdo nechtěl tak to bylo na svého zavraždí přišel dostal se do pekla nebo někam jinam to by to opravdu žiš si tak troufal že si myslel že sám jediný je schopen někoho k bohu přivést a musím vám říci že měl pravdu ačkoliv takhle pochopeno. Je to špatně pochopeno a jak to nebudu vůbec vykládat jsem cesta pravda život a vy a ty jenom to že nikdo nepřichází k otci než skrz něj čili my jsme si řekli že jsme vystopovali u ježíše krista že něco dělal z vlastní iniciativy tak například šel do jordánu na to musel být v tom toho otce byl poddán a něco dělal bezplatně cti a my jsme si tuto věc například že by. Na kříži ukřižován to nebyla jeho iniciativa to za citu iniciativa židů a jiné věci třeba že byl pokřtěn k to je ta cesta po které se nedá kráčet sme si řekli ano že to druhé stránka je cesta po které se kráčet a toto je když to dání jsme si tady hleděli v kalech ozřejmit je totiž velice důležité abychom si věděli abychom si byli vědomi toho kolik od každého prostředku který užíváme na cestě můžeme očekávat nejhorší zklamání jsou taková že nasadíme prostředek a očekávané výsledky se nedostavují. A to tedy děláme že to asi vlivem toho že je to nějak střádá nebo že se nějak musíme odosobňovat nebo že jsem nejsme dost připraveni a to obyčejně bývají neříkám vždycky ale obyčejně bývají špatné argumenty vymlouvání nebo utěšování a je škoda při tomto způsobu myšlení zůstávat hlavním důvodem proč nemáme úspěch s určitými prostředky nebo proč se dostavují jenom určité úspěchy spočívá v tom že. Ten prostředek jenom určitý dosah kam nás může dovésti a že představuje cestu kterou můžeme sami vykonat vlastním ti to znamená že se po kráčet kte říká tou čili že to ještě není ta pravá cesta k se tam také říká pravé cesta je taková po níž se kráčet nedá říkají oni to znamená to skutečné dosahování které fakticky dosahováním tedy není protože to to nedá dosáhnout když ono to samo přijde. Kdyby m připravenosti toho co jsme předtím dělali tak takováhle cesta ta není vyznačena žádným prostředkem aktivním nýbrž trpným prostředkem pořád jsem vás upozorňoval že cesta bohu není jenom aktivní nýbrž čím výše který deme tím více se od nás vyžaduje trpnosti a na to to nás stránka kterou bychom jemu všemi mohli napa odevzdal je důležitá proto že právě ona. Ona nás přivádí přes přechody které bychom jak jsme na to zvyklí chtěli také provést sami protože si myslíme že si to musíme zasloužit a ve skutečnosti těchto přechodů si nikdo nezasluhuje i ježíš kristus ukazoval na svém vlastním životě na těchto přechodech že tomu tak je a že byl vystaven klidně na které neměl vliv jako osobnost. A tak tedy souhrnně by se dalo říct jestliže například třeba člověk žije ctnostným životem a i to člověk jestli se ten život představuje chtění zákona nad sebou to znamená zbavení se vlastní vůle dělání nedělání tedy toho co by si člověk přál pro své osobní uspokojení nýbrž dělání toho co mu káže vyšší zákon i když je někdo nepříjemné tak tímto ctnostným životem takhle uspořádaným a na to že to podezřením se nedostane člověk dál než ke zrození ježíše ale teď. Nikoliv že by zrodil toho ježíše čili po zrození samotné je cesta trpná jak nám skvěle ukázala panna maria která trpně uznala staň se vůle tvá čili jsem tomu dřív říkal přivolení to myslím že je dost slušně vyjádřeno se tím myslí toto přivolení potom na každém vyšším stupni hrálo plně důležitou roli že ježíš například před ještě svou smrtí na kříži přivolil aby se stala vůle otcova se vůle tvá opět to staň se tam znovu vyskytuje tak nechtít od žádného prostředku více než na může dát a nepodceňovat ten prostředek totožná nemůže dovést ke konci aktivní cesta a my jsme zvyklí na aktivitu ve svém životě nás nikoho nemůže přivést k výs tomu výslednému věčnému životu. Tak vemte si toto na vemte to na vědomí a nemějte sobě za zlé že se soustřeďujete a jak se vám zdá nikam to nevede to ovšem někam vede ale to jsou všechno stavy které jsou řek bych nespojovací nemystické když například dejme tomu zažíváte teplo zimu když zažíváte nějaká vi máte nějaká vidění takového něco to všechno nemá s mystikou nic společného. Aby to tedy průvodní zjevy na cestě jeli tou tady proto aby se vám ukázal že někam do tedy jsou logickou příčinou toho se někam soustřeďujete pak je tam buď teplo v místě anebo jsou průvodními zjevy vzestupu třebas hadí síly a tak dále ale s pravou mystikou to nemá nic společného že to ne takové ostatní to které do skutečnosti málokdy přinášejí poznání například dejme tomu. Kolik lidí říkalo že při stoupala nějaký síly slyší cítí velikou bolest na konci páteře že vidí světlo veliké že slyší totální cvrčků nebo že velkou bouřku slyší která neexistuje pro ostatní lidi nebo po takové různé projevy ale když si je člověk vyzpovídá kolik poznání z toho získali tak žádné to byl projev byl ten znamenal jenom řek bych něco tak málo jako ta hadí síla malinko jehova vyčkat ještě neznamená poznání některé z nich cítili jak to plodí a dohrály třebas a a taky to nebylo nic víc než malinké nepatrné stoupání a které nemělo za následek žádné poznání nebo nýbrže pociťoval velký klid mír ale poznání žádné lásku žádnou povišoval to lásku ani poznání čili když to nemoh tyto znaky zásadní tak to nejsou spojovací stavy každý spojovací stav přináší výše.

Download XMLDownload textWaveform view