EN | ES |

prevzate-kotouc-74-03A

prevzate-kotouc-74-03A


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Tak jsme si zatím řekli že je původní starověké kultury aspoň ty velké si vyznačovat jedno tou to znamená nebylo rozdílu hodnocení náboženských záležitostí a zcela světských záležitostí všechno bylo vzájemně skloubené řekli jsme si také že jedinou takovou kulturu známe detailně protože se zachovalo písemně prohlášení oni v podobě véd nejsnazších ve da nebyla vlastně náboženským spise nýbrž právě dokumentuje nám jednotu kulturu kultury tím že tam od neděli ovšem lékařství ovšem dohromady a také o náboženství řekli by se také že v těchto kultur stávalo nebezpečí že se oděli jednotlivé složky od sebe mysím že tomuto nebezpečí při tom rozséváno společnosti a řek bych. S tím prosím to při takovém to dění vzájemných podmínek styku neboť ji začlo být víc a při takové dělbě práce která byla nutná abyste založila jelikož jeden z byl závislejší na tom druhém nebo jedna rodina nebo jeden rozvedu tak bylo třeba ty úkoly rozdělit co znamená společnost specializovaná. Vrchol takové specializace společnosti a to je velice pod společnosti nacházíme třeba v indii podle toho králi a ho ale šoky a ka rozdělil nýbrž to se moudrý vládce rozdíl celou společnost na kasty ty kasty neměli smysl někoho nadřadili jinému nýbrž měli ten smysl specializovaná celé takové řek bych obce nebo celá společenství lidí tak aby pomocí této specializace jak rychleji kupředu dostal kulturní hospodářsky všestranně a nábožensky celý rok div že ty těch početí se mu to velice dobře dařilo protože například když se. Které generace věnovali třeba řezbář tví byli to by to celá tak oni to takové páter se strachoval takovým způsobem že my se neska podivuje to je nádhera indických stavem z toho řezbář si které tam je samozřejmě to doby a šoky s vámi zachovalo ale protože v tradici těch tatrách se dále pokračovalo tak i dneska ty kasty to dohořívá více ale mají ještě podus se věnovat určité věci jenom v tom získával bravurně schopnosti který ne si si myslet že šlo o nějakou tří dní společnost vůbec ne jak jsem vám to líčí. To nešlo o cíli to šlo od dělba práce o nic víc že to později vrhl třídi společnosti to je jiná věc to je u osud každé kultury že časem z vyprchal to co z v bylo podstatného nebo pro sobě a složena nebo prostě bylo by třeba no reorganizovali aby se tam vyskytl. Takový abych vám tyto takové pochopení věci které odpovídá daném stavu pokroku proto indové říkají je to obsaženo jejich védách že dycky tak asi dva tisíce dva tisíce pět set let za takových za tento počet se vždycky každá kultura tak opotřebuje že je nutno do vlít zásah vyššího druhu ve nestačí na to pouze lidé nýbrž že to musí být člověk který je spojen s podstatou věcí a ne pouze s jejími následky a v tom takovým člověku říkají avatar vtělení boží my si to musíme vysvětlit styky nikoliv takhle nábožensky protože oni to také jenom takhle nábožensky nebrali si to udělám. A oni například lidem tohoto učení pochopili a všichni jsou v tom zajedno v indii že ježíš kristus byl s tímto avatarem a že tedy ty starověké kultury postavil na nový základ a že správné pochopení ježíši kristu není být náboženským nýbrž by být moderně kulturní tak jak to ta doba potřebu a tak je v tom jeho náboženství toto všechno obsaženo tam jsou připomínku celému prostředí člověka ke všem jeho konání nejenom k nějaké modlitbě o modlitbě je tam strašně málo jenom modlit se otčenáš dost všechno ostatní se týká běžného světského života jak to bylo v těch starých kultur ach všechno takhle obsaženo. Ale teď bych chtěl začít novou láskou a začnu vysvětlování mythu čest to věcem existoval zůstal lidové podání toho to věděli mudrci o tom jak se dycky život lidí je dal za úroveň zvířecího když normálně se lidský život po podobá zvířecím v tom smyslu že ve k rozvine ten svůj život se trošičku jinak než víře ale stejní způsobem umírá jako zvíře to znamená ztrácí všechno co tady nabyl se vědělo podle moudrosti která tehdy byla zcela běžná že toto není smyslem života že smyslem života je. Byti víc než zvíře to znamená protože člověk vůli může si vzít do hlavy že třeba nemusí umřít nebo že může v tom životě něco provést na co by zvíře nepřišlo to dělá čistě to co mu jeho druh přikazuje to znamená jeli to ještě kazil všechno co dělají ještě lekce tisící ne ten leta a tak dále že to mýlili můžeme vzpomenout začít dělat něco nového vod přehradu slaná a tak dále toto jak vidíte zvířata na to nikdy nepřišla my sice je můžeme naučit třebas něco napodobovat po lidech ale toho je málo tak málo že do vynalézá vot to máš moc daleko a tak ne jedné straně vznikala taková řek bych vznešená nauka která byla pro jedince. A která ani nepotřebovala odívat všechno do nějakého dějové ho obalu a na druhé straně tady byla nauka která bez toho neobešla protože člověk který byl zvyklý žít jenom v ději a v času jako že se mi všichni všechno ráno začíná večer končí a takhle tak nedovedl si to vůbec vysvětlit to co se mu překládal v těch vznešených naukách bez děje a bezčasu takže se mu to třebas vykládal ve formě pohádky jednou takovou pohádkou je třeba život ježíše krista v tom smyslu že on nemluví o tom co člověk dělá od narození do smrti. Nýbrž co člověk by dělal vydělal říkám kdyby to dokázal nebo kdyby to chtěl dokázat kdyby šel dál za normální lidský život kdyby si troufal překročit hranice smrti během života samozřejmě po smrti to nejde to tak někdo zemře tak je amen a takže tohleto co třebas ukazu ježíš kristus to není život jak je nám pochopitelně když přijímá od zázracích a ten všem tvých stáni a. Po tom jordánu a narození v betlémě to není nic co se s námi děje ale podle zkušeností víme že je to všechno co se s námi děje jakmile nastoupím tu na stavu a opravdu my dneska víme že člověk může v jakémkoliv smyslu nadstavbu nastupovat vždyť je třeba ještě ve středověku se církev bránila tomu aby vznikly nějaké vynálezy považovali to za bez nástroj například kalijuga jim to dělat když tahle daleko hned aby ho neplnili že ale dneska na to i církev lidí na samozřejmě musela se říct působit protože je člověk opravdu možnost jít za hranice toho člověka který si žije tak postaru jako zvíře který proseb vynalézá něco co není vůbec dosahu zvířecích způsobu života na toto co ježíš kristus ukázal to vůbec není dosahu věcí způsobu života pro není dosahu člo lidských s způsobu života že on ukazuje že člověk se musí za čas na této cestě předělat na něco jeho než na pouhého člověka. A o čem sem říkal že třebas evropě byla předtím rozvinutá za to neříká a teď si říkám mytologie podobného rázu jakou se dočítáte jaké se dočítáme života ježíše krista například po celé evropě k patu existoval kult metrů vy trasu pokud my víme k etak pokud věřte padesát před kristem před asii a římané když dobyli malou asii tak se tohoto kultu zmocnili jako něčeho co pro bylo velikou vymožeností protože tento mythu na vlas podobný kristovi. Nepoval věčný život když člověk prodělá to co on navrhoval to znamená když proti nějakou vnitřní proměnu a ta vnitřní proměna se jejich kultu my rajském znázorňoval něčím co bychom my doslova nazvali drží svatou že totiž se tam člověk dostavil do toho shromáždění lidi tam protože se neuměl celý obětovat pro tu věc toho věčného života z toho ještě nedokážeme nikdo z nás tak on tam přinesl nějaký dar a ten zpodobnil oběť jeho jako by to byl on to říkat tak toto dávám místo sebe protože sám sebe neumím ještě odevzdat tam třebas odevzdal se. Křesťani to potom opakovali po tím těch ptáte a co ten kněz udělal s tím hadem on ten chléb od něho vzal a ten chléb obětoval my roli to při tom světu říkal dělal na tom nezáleží to při tom říkal dělal ale hlavně že ten do tam nesl chléb měl dojem že z jeho obětí se něco děje že se proměňuje stačí se aby měl dojem nemuselo se vůbec tou obětí jít a protože ten dojem měl a protože se s tím ztotožňoval s tou obětí tak po duševní stránce musel tento proces mít odezvu v jeho nitru musel st. bych na to potom kdybyste chtěli vysvětlil proč tomu tak musí být a nakonec když proměnil ten kněz mi tady ský ten chléb toho člověka který to tam přinesl v tělo my ti a dále to tomu člověku nazpátek pojíst tak ten člověk aspoň pociťoval jaké si zvýšením nebo že bych posvěcení pojí dání toho svého běžného pojednání nebo ty si říkal je pojídám pouhých lépe je pojídám metru když jste sebe přejímat něco božského. Vidíte že to je hotová pohádka ale totéž jsme převzali my do katolické vše a to se děje do dneška ten všechno o kopírovalo z bytu tento mistra ismus by rozšířené tak že jeho kulhal na bál to znamená do to roztéká tam když kde se nachází zbytky nic my tady etického kultu neboť oni měli kamene oltáře okolo toho se dak a dycky to mělo stejné stejné zařízení to se tradování nakoupit sám si myslím že to co jsem našel na skočické hoře vodna že ono se to považuje za keltský oltář ale jsem to na žádné jiného ře neviděl kde jsem byl v těch keckách sídlit se podívat to jsou zbytky tady velice pěkné někde a nikdy tam není ten oltář a ty se nač jako my trámu si myslím že ten mistr taký kus byl ku ku by šířeno u nás a že tedy i to my jsme znali tomu nasvědčuje také naše řekl bych vzpomínka na různé pohádkové děje kterou křesťané zapomněli vymazat lidské paměti protože ji nepovažovali za pohanské ale tato vzpomínka na ty mystické děje. Jako na třebas cena honzu to je vzpomínka která je starší než křesťanství tato pohádka například o honzovi který šel osvobodit princeznu ta je rozšířená od starší je povinnost malinkými proměna mi podle toho jak ten kraj si to žádal jak to v tom kraji bylo možné udělat ale pořád je to též ten honza napřed jiný de osvobozovat princezna přestává být lidi a za určitých okolností které jsou tam vždycky stejným způsobem líčeny on tu princeznu nachází a osvobozuje a co tam třebas ještě někdy některých těch duších podle to tak třebas v naší to ještě dva jeho bratří kteří to nedělali jako ona tu princeznu ne osvobodili to proti vylíčím i s těmi ty nabrat kterým se nepodařilo osvobodit tu princeznu a proč odůvodnit to. Tak je vám dobře známo že v jednom království se pro ne na to tu boku sobě o to smysl zrovna takový jako mysli o tom víme těmi staršími jenom krást se ztratila princezna a marně hledali a král vypsat odměnu myslí že to po matka jenom všeobecně známa nemusím rozkládat že kdo ji najde dostane půl království a ještě tu princeznu taženo mnoho lidí se k tomu chápe ale někdo klice tam našel. A ta správné se dostala do nejsnazších končim říše a také do jedné malé vesnice kde žili tři bratři že se svými rodiči ty dva bratři byli takový normální to znamená doma pomáhali a byli zkrátka řádným občanem kteří se hodily do toho prostředí ve kterém žili kdežto ten třetí ten honza ten nebyl k ničemu vůbec k ničemu když ho tedy do něčeho šťouchl m připomíná našemu a on to udělal a když ho do toho nekone nepř při vsadili k tomu tak zůstal na pece a jinak dobré vlastnosti jenom že z toho vepře to třeba vždycky sundal o aby něco udělat. A teď samo sebou když se v rodině rozhodoval o tom kdo bude tu myslet na dat že z řeklo se že se půjde tak na do nevzpomněl protože ten sotva slezl pece ale ty dva bratři se obal následek najednou že budou mít se vedla že udělej velké štěstí domů že potom se samo sebou nevrátí že budou kralovat někde na tak rodiče jim to odbývali dali nějaké ty buchty a ten ze a poslali je do světa si ji napřed po takových končinách které byly schopné to znamená potom království které znali ale dostali se někam na hranice toho svého státu nebo toho okrasu a neví jak by to nazval a tam začal stý les. A na pokraji toho hustého lesa marně hledali cestu která by kte nevedla dál protože věděli tady kde všichni jeden od druhé tady ta přes na nemůže být protože by se to nějak říkalo kde je a před do nic neví tak to bude asi zatím lesem duše to bude zále sem do tak jak se přestane dostat to nevěděli protože tam nevede žádná cesta to de se vzal tu sem záležet na řek a říká jim aby mám hlad a oni říkali dětskou ty máš hlad tak tak se na ale nemám z čeho nevypadá na to že by se měl z čeho lid přeci se ti hodí normálně a všecko je neříkej máme sami moc málo jídla sem se dostat se stane ten les a kdybychom něco dali ze svého ty jsi můžeš tady jít že bratře do vesnice tak bychom sami neměli potom přestali dosti stavy vidění nedáme on ten stačit říkal škoda kdyby vám velice nápomocen to ty dětskou byli na mít napomocen to nám neříkej koukej zmizet a dali se nařizuje toho bloudili čtyři i nějaké chaloupce kde byla nějaká babička tam se situace opakovala těla od nich nějakou službu oni řekli no my na to nemáme čas musíme dál jak vás tady jenom přestat. A druhý den čtyřa se nějakému jinému takovému stavení přišli ne zase jim někdo na něco chtěl a tak to se třikrát opakovalo nikdy nikomu nikdo bude ho neudělali a šli ale pořád dám přišli k tomu zámku a tam zjistili že ta princezna tam je a že ji vydá drak a kromě toho bezvadný čaroděj no a tak nebyla nejenom než překonat toho čaroděj a toho draka protože jak se tak dověděli. Ten drak hlídá tak dokonale že nikoho tam nepostí a ten čaroděj dokonce o každém kdo se přiblíží k tomu hradu opravdu ne jste na dáli tak ten čaroděj se objevil před hadem a říká jim tak ten si co se tady jako přejete od nás a voni že princeznu a on řekl tak obětmi udělat nějaké tři úkoly pak by se o tom dalo mluvit a voni takle proti bychom dělali tři úkoly to dejte si pozor protože to nejsou obyčejné úkoly když je nevykoná tak mu zevní te nebo zkamenit ho roku neprospěšný ho ne co je pohádkách dělá a tak samo sebou při nebližší příležitosti s kameni a bylo po mše to mám marně čekali že se vrátí. A když jste to oko nevrátil tak on se a řekl je mi třicet líto že pece musím lest ale za těmi bratry du mu ani nešlo vo tu princeznu tolik jako od ty bratry protože říkal oni chudáci byli přeci jenom lepší než chci dat princeznu na sem se vůbec neodvážil je byla mi nejí pece tady jsou konkrétní babi kteří potřebují ne pomoci se musím po ni pohlédnout a slibuji vám že vám ty bratry při vedu kdyby se nedo princeznu těžké to těžko myslitelné ale ale kdybych náhodou při tom spasil tu princeznu tak vás upozorňuju že do toho královského zámku bych si vám dal sebou a. Šel na pak na pokraji toho lesa a to teďka zkrátím potkal toho dědečka běžně ten dědeček se ho ptá kam jde a jestli by mu nedal jíst honza říká tak podívej se rozbil ten ranec uchem a říkal tady mám boty rozdělíme se na polovičku rozdělil se polovičku tělo vy toho to do krku tak prudce že honza jsem nestačil koukat tak říkal je skute si asi toho ne naštěstí přidám ze svých bůh a on říkal paní zapotřebí tam jsem ti jenom zkoušel jestli nedostaneš tratě s taky taky ty tvoje jsem najeděným dost ale máš dobré srdce a takovým lidem my řekl my můžeme pomáhat a zkrátka a dobře. Věděl napřed že chce a princeznu a tady byl význam a tři a ty se zachovali úplně jinak řekli tak a proto jsem nemohl pomoc a proto se nemohou taky vrátit je on se ptal kde sou si na to zaklepe zámku kde je ta princezna a tam jsou asi kamení protože neměli k tomu možnosti aby neměli schopnosti neměli vlastnosti které by ujmul aby se dostali přestávky které tam rodina strašilo ale ty když poslechne tak se přešel překážky dostaneš osvobodí si svoje bratry i na jde stupni. On to musí se nevěřil tak bych tady se k tomu že všechno vědět a po sám nejde osvobodit princeznu ale byl rád že mu někdo poradil a co je tam se co dělat to říkat teď nic jiného než pysky to neděje přes ten let sám by si ani neznal cestu ale sedí si i na tohleto koníka kterého tady přivádí tamhle stojí u stromu a on tam dovede k tomu zámku on cestu zná a nemusíš vůbec nedat cestu to je ta velká výhoda co se podívá toho koníka říká no nazdar to je ale hra ono to kulhá ne to prašivý tečku budu si na to vůbec sednout a on říkal když ani by to neradil ale. Tak jsem z toho vyklubal lepší kon vyšší a pořád to vy jsem neměl možnost nich odít na pasů s tou kobylku a takže ono to trošičku jako stalo to zvíře ale když ty jidáš pořádně napást tak ona se dostane brzo do normálního stavu že ti unese tak honza šel s na nějakou tu louku kobylku se na pána a řekla najednou lidským hlasem nepospíchejte mně po ruce zdola takový prostor že normální uni nikdy za tu dobu ne zdolal jak je dove mrak jenom petr a ne . Každou noc celou noc o samotě abych se mohla pást a čím vy se pásl tak tím byla pří a tak vnější nakonec to kvalita na toho koně sednout a užil dál to ta kobylku tedy vzala zřejmě cestu protože se prodělal stezka které byly málo chudé a dostala se k první babičce tak těla nějaký úkol honza ho splnil babička mu za to něco dala. A řekla mu tato bude později potřebovat a on totiž taky ten dědeček říkal teď jdeš na tři lidi postupně neber si od nich nic vrozeného například u abyste třebas dva to nebo nějaké zázračné schopnosti ber si jenom o prvního třebas hřebínek takové běžné malinké věci a od druhého třebas nějakou nějaký pout. A tohleto poslední za ti budou chtít dát že budou ti to vymlouvat že mám tady lepší věci podívej s tady když mám než toto lidem tak nám třebas důkazy že to by to vy syna vzít to můžeš na cestě potřebovat ale ty musíš se zvládnout a žádný lidem nedokáže nesmí brát musíš místo toho vite o obyčejný hřebínek a to nebudu řešit víty symbolice jsou všude jiné terezii a dětsky ale je to takhle po obdobně líčeno to je pohádka starší než křesťanství tohleto to je asi tak to z doby soudem to bude ale ten sodomu vládl terezii asi dva tisíce pět set let před naším letopočtem čili to může být hodně staré ono se neví ty taková pohádka vznikla samozřejmě a je starší než naše kultura evropa. No a on tímto způsobem získal tři věci které potom později opravdu potřeboval když se dostal do toho hradu ten celí mu dal tři úlohy on pomocí těch věcí ty tři úlohy splnil pomocí kobylku taky samo radila nebudu je vykládat tři věci co to bylo a nakonec ten čaroděj musel kapituloval a musel mu vydat princeznu se mu vydá ale zálibně nařídil svému svému drakovi aby je nazpátek cestě pronásledoval do honil minimálně sežral ne zkrátka nepustil a není to jak se opravdu pustil do toho pronásledování oni se děly na kobce dva tak to bylo do tak zatížení tak nemohli drakovi stačit každou chvíli je drak ital na teď ten koník radil velice dobře hodně za sebe napřed třebas hřebínek. Hodil za sebe hřebínek a vynesla obrovská skála a dva tak bylo tak pěkně on levný vystoupit tak praštil čem do skály a svolil se podívá by tam tak asi půlhodiny podílet že bez vědomí že než se konto bylo zase hodně daleko a pak třeba zase zahodil když se blížil drak říkal vždycky ten koník podívej se honzo dozadu něco slyším že ano tyto neslyší neslyším i slyším něco něco se blíží to nějaký nějaká bouřka ne to není bouřka pojato se to vy to takhle byl pluje pom po nebýt ze studánky bohu jako blesk nemusí zastavit za ho za sebe pro utek ale on za říkal víš jak ten prostě je dobrý to k čemu nám pomohl musí a teď nám to může jenom tím že ho zahradí. Na hodil tedy ten proud tak a poslal třebas tak vysokého stý les že byli drak něm zabloudila co tam přišel o tam nepřesto neviděla nedo viděl jenom les tak zůstal stát a hledal na dle sem lkal a vydal cestu kudy kudy asi o ni tím zase šli nebo jeli no a tak to bylo vstoupet věci kterou také musel zahodit tady je důležité že to musel všechno zahodit a že nakonec se dostal i s tím oním na pokraji pochodu svou cestu nastoupil a tam ho čekal dědeček a říkal tak vidí to všechno krásně liknavě nis rozluč a von říkal ten honza a toho koníka si je mez ne toho koníka si nevezmu tomu vykonáš to přání které od tebe bude chtít a jen si poslechni a než by byl mohl dědečkovi poděkovat ješi byl pryč. A koník mu řekl lidským hlasem teď vezmi meč taky mezi tím dostaneme ctnosti prostředků ale tam v tom od toho čaroděje si ho vzal se stěny to jsem napovím na říkat to je taky vysvětlit říká věc že dělá kdybyste všechno chtěl potom ty symboly vykládat to se být do večera samozřejmě ale že sliby ste si jaký to tuto smysl seco a tímto mečem musí setnout s tím mečem toho čaroděje musí se setnout hlavu příkořím za to sousto kterous dělal tak ti rusi na hlavu ne to není myslitelné že když to neuděláš tak všechno pokazí vůbec nedojde do toho královského ro že tam nemůžeš ten nám na mém hřbet je. Tady to končí a potřebuju abys udělal tuto službu protože je to pro nejlepší služba jako můžeš udělat tak on mu to mohu setnout obrátil na na zpětně aby to neviděl upadla hlava jako za ruka ze stromu a ten konce svolila říkal se v pohádkách někde v křesťanství tam jinde ne ale křesťanství zbývá holubice stoupá do nebe ne ale jinde ne terezie také o tom nemluví jenom že ho stal to by stačilo křesťani při tom do do mysleli co tam ani moc nepatří To šli do ka do hradu a potom byla svatba a ten ho zase vzal tu bratry osvobodil protože tím poutem tam na maska ty ty tři kameni a oni použili a oni ty patří potom šli polem domu nedostavili se potom a tak dále tak to jsem vynechal jako vedlejší protože ale za si ty zrodit sebou na ten rakouské tak to zatím pohádka to je vlastně druh snu je to když řeknu že je to druh snu tak tím myslím rozložením lidské bytosti na jednotlivé složky. Ten tuto ti se naše rozkládá na jednotlivé složky to znamená když v tom snu funguje třebas teta tak to se v dědeček to jsem o to jsem nějaká jiná stránka samotného tohleto rozdělení na kousky jedině správné psychologie vysvětlení snu bez nějakého snáze upozorňuju vás že napřed že také lety život je rozdělení věčnosti na kousky je to úplně obdoba snu a proto my tam celek nevidíme proto my ne se nestýkáme z věčnosti sám se s bohem. Protože máme před sebou jenom takou my v tomto smyslu zažíváme pohádku proto jsem se troufal mu vy odmítl o pohádce protože fakticky pohádku zažíváme ne že by to bylo neskutečné co zažíváme ale je to mystické po stránce je to neprozrazuje podstatu věci že to prozrazuje jenom jeden kousek za druhým to znamená že například když vidím ten nebo onen strom tak pro něj nikdy nevidím celý les zásadně ne nikdy. se dívám na nejbližší stromy okolo sebe ale celý les nevidí a to je to neštěstí této největší pokušení že potom v jednotlivé stromy nebo je takové prvky toho svého života považuji za celou skutečnost za jedinou skutečnost a to způsobuje že třebas nevěřím a ti ti to nikdo nevnuknu abych věřil na nějakých věčný život a jestli myslím že toto jediná skutečnost je to největší pokušení na ten nezapomněla ježíš kristus když říkal modlitbě otče náš neuveď nás v pokušení že bůh nás tímto způsobem že skrze smysly vnímáme tento svět uvádí to obrovské pokušení že je to jediná skutečnost protože ztratil ty je opravdu ale my teďka právě v pohádce budeme snažit po spojovat. Tyhlety součásti pohádky veden celek tak jak by to člověk měl dělat ve svém životě by po spojoval celý život do jednoho jediného smyslu tam je to pohádku věčné se dání princezny což je vlastně život větší jak by tohleto a dělat tak od začátku by se aspoň začal stýkat nějakým dědečkem a tak by to šlo potom dál abys to vystupovalo osvobození prizma znamená osvobození vlastní nesmrtelné podstaty tak aby byla ona navrch a ne někde vespod. Neznámá tahleta tím čarodějem a a tak dále tak myslím že tohleto je srozumitelné a proto pohádka vaše tahleta která je tele pohádek ne komplexní takzvanou komplexní pohádkou to znamená nelíčí detailně některý úsek vývojový nýbrž líčí celý vývoj pořád zet tak pro nás sice význam komplexního výkladu ale zase opomíjí třebas některé detaily které jsou v jiných pohádkách bezvadně vylíčeny takže my nemůžeme ani oponovat pohádkami které mají některý výsek toho děje bezvadně podrobně vysvětlen proti jeli je třeba podobného vedení abychom pohádce kterou prožíváme když tak sebou ho mluvit abychom tomu mythu který prožíváme rozuměli v tom smyslu jak nám to do pomáhat a za jakých. Okolností nám to může do pomáhat nalezení které věčnosti a teď přijdu k výkladu který by měl být srozumitelný pro všechny především ti dva bratři to jsou takové lidské vlastnosti které nedávají předpoklad k tomu aby člověk mohl získat. To co vyššího se mu v životě nabízí jsou to vlastnosti špatné celý čí starati špatné ne v tom smyslu do byli pracovat špatné v tom smyslu že voni ona jim nejde o to aby princeznu osvobodili je tam řečeno než tím jde o to aby se zmocním aby se mocněji toho bohatství čili my bychom mohli zlo definovat jako něco co se snaží něco uchopit pro sebe něco vlastní je to v nás co nás k tomu abychom vlastnili to je nejlepší definice zla jakou nám kdežto toho honzy a je ukázáno že je to vlastnost která si nepřeje vlastní která si přeje jenom osvobozovat. A za takovouto vlastní ctí je možno se postavit a to je možno se projít do věčnosti tak to je základ samosebou kdyby to přechody vzal tak bych říkal to jsou složky jedné a téže bytosti mám sobě špatné vlastnosti a mám sobě dobré vlastnosti nesmíte si myslet že ti že by to bez těch špatných vlastnost člo protože kdyby on to vy totiž nešlo o to se zmocnit nějakého bohatství nebo království je mu šlo především o to aby osvobodil ty svoje baráky pořád u slovo osvobození aby to byla bratři tam někde nezemřeli nějakou krutou smrtí a odebral se ne do toho světa hlavně proto aby je osvobodil. Čili že člověk chce se zbavit za totiž že chce osvobodit to zlo jeho to je těžko vyklubal že že nechce aby to zlo ho trápilo v tom smyslu že když samo je uvězněno v tom člověku tak je to všechno jeden člověk celá ta pohádka pořád o jednom člověku jak princezna tak oni k pořád tentýž den člověk. Tak musí se snažit nějakým způsobem plnit to co potom ježíš kristus říkal co se udělat jidáš jerich to to zlé velice rychle když to nejde to obdoba jenom vydá teďka ten honza přišel k lesu totiž jestliže člověk se se dostat k věčnosti musí projít tím co čemu se říká zevní svět. To znamená musí se nesmí ztratit orientace tomhletom světě nesmí v něm vidět jenom proniknu temnou pravou nebo moře stromů nýbrž musí v tom vidět jenom překážku a také hlad v tom cestu která umožňuje tu překážku překonat musí si být taky dobře vědom že všichni před ním. Zemřeli a tuto překážku nepřekonají bo mnozí nebo většina nepřekoná a že tedy jestliže překonat tu překážku toho hustého lesa toho zevního světa který se mu nabízí jako jediná skutečnost se všemi možnými že se mi ten my možnostmi které v sobě jeden jediný se každý strom představuje takovou možnost když se to překonat že to nebude moci dělat jako to dělali si lidé před ním že se nikoho neznali že s nikým neporadí že do toho nevložil všechno co měli to to se musí krát všechno co mám zrovna jako každý vynález boží celý svůj život do svou vynález pokud je to jedna a který by za něco stanete říkat manželku jov že že by na pokraji smrti jak prudce vynalezl zapomínali i jíst. A to je takový krásný vzor toho jak se na věc musí no a tak šel k tomu dědečkovi dědeček to je symbol duchovní moudrosti duchovní modrost je pro každého připravena tu vlastně člověk vínku jenomže oni ji neví neví oni proto že se k chová tak jako ty ba bratři že ji nedá najíst přestože ona jíst nepotřebný jenom předstírá že tak tím natom proto protože člověk se potřebuje umět rozdat. A kolik je ochoten rozdávat se všemu konkrétnímu ale takovému něčemu abstraktnímu což je například moudrost pro tu obyčejně nemá vůbec čas tak vlastní kolikrát trápí a musíte ve škole která vy určitou dobu že ta moudrost mám neze z krku ne ale ta pohádka krásně ukazuje jak pro tu moudrosti musíme rezervace ty nejpodstatnější věci neboť ty ústy v rámci toho v ranci toho honzy znamenaly možno postatě přestanete jídla by se byl přes den dostal a on toto své jídlo musí obětovat moudrosti to znamená on musí se aspoň na polovičku rozdělit tak že si musí říct tu neživou proto abych se najedl nýbrž to žiju taky pro to abych byl moudrý nebo abych sloužil prostě abych sloužil tam kde je kde je hlad po těch moh tak to znamená kde se nedostává na co jsem dříve jako nedbá nebo na co se vůbec nedal a to dědeček. Tedy je přestavuje moudrost která když je nasycena když o víme když se o staráme a ona se bohatě ji po stará o nás to znamená za jeden krok na to učiní třebas minimálně sedm celý ve ste to velice vyplatí to tam bylo vidět všem co nám ta naše moudrost muže zpočátku nabídnout ta naše moudrost kterou máme k dispozici na může ze začátku nabídnout jenom ubohého koníčka který se a kulhá je prašivý to znamená my to mohl budu ze začátku nemůžeme postihnout jinak než svým prašiví kulhavý rozumem který na všech to nestačí a který nás daleko nedonese. My mu musíme ale návodu toho dědečka neboť ten říkal teď tu kobylku na jíst a tak bych potom dostala poprvně najít o tom tak samo mluvila lidským rasem žádá si to i nadále musíš tu mysl takovým způsobem krmit aby pokoj se mohla pást ne pobýváním poleze po tom světě to tomá ty musíš pěstovat vnitřní klid to je to jídlo které tady připadá v úvahu víte že jsme si říkali že největším hříchem na této cestě je neklid starostlivost a tak dále strach a kdo se proviňuje proti tomuto tak samosebou nenechá tu svou kobylku tu svou mysl který mně opásat a nemá dispozice k tomu aby ho převedla přes ten ve tomhle se musí váznout pak samozřejmě v tom lese ještě víc vymožeností nesmíme si myslet že lesem budit zase sou taky občas nějaké chaloupky ve se svou tak.

Download XMLDownload textWaveform view