prevzate-88-Terezka
prevzate-88-Terezka
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Začínáme
devatenáctého
tu
na
osmdesát
osm
v
čeřínku
povídat
o
cestě
oddanosti
podle
předlohy
kterou
tady
mám
před
sebou
a
ta
je
jednak
španělské
jednak
česká
budu
číst
českého
textu
s
překladu
z
roku
třicátého
vlastnil
ky
se
hladina
čili
komnaty
a
budu
si
pomáhat
někde
španělským
překladempůvodem
úvodním
originálem
v
tom
původním
originálu
španělským
je
jedna
věc
která
už
tady
chybí
v
tom
české
překladu
a
to
je.
To
je
to
co
svatá
terezie
udělala
než
tu
začla
psát
že
se
po
křižoval
a
ten
kříž
se
katolických
knížkách
píše
i
s
v
tomto
znamení
mi
to
budem
překládat
jinak
než
jak
to
překládají
katolíci
pravověrný
v
tomto
znamení
zvítězíš
o
na
tu
že
v
tomto
znamení
zvítězil
ona
ale
přestože
už
byla
ukřižován
křivě
se
znovu
co
to
znamená
ona
připomíná
že
vychází
z
tohoto
ukřižování.
A
to
vás
upozorňuju
a
že
bez
něho
by
tohleto
nenapsal
že
ona
je
lidským
já
už
ukřižováním
čili
taky
vstal
z
mrtvých
znovu
zrozeným
čili
kříži
se
svatá
terezia
křivdil
me
se
let
jiné
že
my
k
žijeme
ale
nekřižuje
me
tím
své
já
vona
se
křižoval
aby
zdůraznil
že
z
toho
ukřižování
svého
vnitřního
toho
svého
malého
já
vychází
takže
tady
je
rozdíl
mezi
nějakým
namarupa
zvnějšku
vzatým
a
mezi
pojmenování
kterému
se
dává
pojmenování.
No
tak
také
by
to
mělo
vypadat
se
symbolikou
a
se
všemi
těmi
náhražka
mi
ne
pojmenován
ho
že
bychom
ty
nároky
považovali
opravdu
za
symbol
pravdy
nikoli
za
pravdu
samou
a
tak
vás
je
upozorňuju
na
začátku
této
přednášky
že
to
co
uslyšíte
není
pravda
nýbrž
je
obraz
pravdy
a
když
se
ještě
víc
vzdálíme
tak
je
to
obraz
obrazu
pravdy
takhle
to
berte
jinak
vám
v
ži
od
začátku
až
do
konce
já
nechci
lhát
a
nes
ztotožňujete
nikdy
obraz
pravdy
pravdou
pravda
nevyslovitelné.
A
já
jsem
to
zdůraznil
i
v
tom
že
sem
vám
vykládal
dvě
podobenství
včera
o
sva
svatbě
duchovní
a
tam
v
obou
oběma
v
obou
podobenstvích
chyběla
nevěsta
a
byla
to
svatba
nevěsta
byl
což
tedy
je
velice
okázale
vysvětleno
že
slovně
se
to
nedá
vyjádřit
neboť
nesmrtelná
duše
je
bez
tvaru
a
nemá
jména.
Tak
a
tím
bych
se
dostal
k
věci
takže
svatá
terezie
které
se
budu
držet
rozděluje
lidské
nitro
na
sedm
komnat
při
tom
pravý
že
v
tom
hradu
nitra
není
jenom
sedm
komnat
nýbrž
je
jich
tam
nesčíslné
množství
ale
ona
prochází
určitou
linií
kterou
už
my
známe
třebas
indického
podání
tak
je
se
to
tam
děly
na
sedm
kom
touto
linii
prochází
aby
se
nezdržovali
s
postranních
gomora
ale
říká
že
lidé
se
rádi
potuluje
vedle
a
nejdou
tou
přímou
cestou
tak
my
se
držíme
přímé
cesty
a
budeme
ale
mluvit
symbolicky
ono
to
by
pane
tak
už
to
nejsemli
smys
ale
vono
je
to
symbolické
všecko
od
začátku
až
do
konce
a
tam
se
mluví
na
úvodu.
Kapitola
první
mí
se
po
jedná
o
kráse
a
hodností
našich
duší
podobenství
snazší
mu
pochopení
prospěchu
z
tohoto
pochopení
a
poznáním
milosti
které
od
boha
přijímáme
i
kterak
branou
toho
hradu
je
modlitba
já
ji
nepustím
teď
ink
slovu
protože
je
tady
několik
slov
několik
významů
které
je
třeba
vysvětlit
ne
protože
my
si
myslíme
když
to
pochopíme
tak
jsme
na
výši
není
pravda
když
to
pochopíme
tak
jsme
to
vůbec
nepochopili
jako
svatá
terezie
toto
pochopení.
Totiž
spočívá
v
tom
že
ona
do
toho
vešla
to
je
taky
ještě
špatně
vysvětleno
ona
do
toho
co
v
nás
je
vešla
nebo
ještě
lépe
ona
se
ztotožňuje
a
s
tím
co
v
nás
ve
všech
je
toto
vědění
toto
pochopení
je
v
nás
ve
všech
toto
entender
toto
pochopení
není
pochopení
rozumové
nýbrž
pochopení
z
toho
nitra
nad
rozumem.
Čili
ona
nic
z
toho
co
tady
říká
nepotřebuju
řikat
pro
sebe
na
to
říká
jenom
pro
nás
protože
nemáme
to
pravé
conosimiento
to
pravé
poznání
které
nemá
slova
takže
pro
ni
bylo
určitou
potíží
s
těch
značnou
to
převést
do
slov
a
musíte
ji
prominout
že
ona
byla
povinován
inkvizici
kterou
byla
v
té
době
uvězněna
říct
jenom
tolik
aby
to
mohla
vůbec
opsat
aby
ji
upálil
takže
ona
musela
mluvit
jenom
o
modlitbě
a
o
způsobu
jak
se
ta
modlit
jak
se
tou
modlitbou
člověk
dostává
k
tomu
bohu
a
samozřejmě
především
když
se
používají
ctnosti
jsou
to
milosti
které
přijímáme
od
boha.
A
zase
tady
potřebuju
k
tomu
vysvětlit
ona
zase
musí
omezit
výčet
těch
milostí
jenom
na
tu
modlitbu
a
na
ty
vlité
ctnosti
a
modlitbu
kontemplaci
on
na
tu
modlitbu
a
na
vlité
ctnosti
samozřejmě
kdyby
bylo
jenom
tohleto
nám
k
dispozici
a
ne
naše
tělesnost
celým
světem
a
s
událostmi
v
tomto
světě
tak
bychom
museli
žít
v
klášteře
abychom
se
bez
toho
mohli
obejít
ty
svitu
kláštera
aby
nás
chránit
v
tom
smyslu
že
by
ten
si
na
neměl
přístup
a
že
by
nás
tady
nemohl
kazit
nebo
přímo
by
nás
nemohl
kazit
ale
my
ty
s
těmi
nemáme
okolo
sebe
tak
my
musíme
tam
přidat
k
těmto
milostem.
Ještě
třetí
milost
a
to
je
celý
lidský
život
aby
bylo
jasno
po
celou
tu
přednášku
pak
zase
tomu
že
na
tohle
naše
jinak
považujte
svůj
život
svůj
osobní
život
za
příkaz
od
boha
když
toto
nebudete
chtít
musíte
se
štípnout
a
musíte
se
prostě
donutit
k
tomu
abyste
svabrali
svůj
život
jako
příkaz
od
boha
a
potom
jste
schopni
to
co
vám
tady
předkládám
považovat
za
příkaz
od
boha
pochop
a
zařiď
se
podle
toho
a
z
vítězně
sebou.
Když
nebudete
chápat
život
celý
tak
jako
příklad
od
boha
s
tím
méně
potom
můžete
i
jednu
součást
toho
života
a
to
je
například
symbolika
řeči
považovat
za
tentýž
příkaz
neboť
to
je
už
malinká
součást
nepatrná
součást
a
to
je
řekové
vyroste
které
říkáme
lidský
život
a
ta
milost
lidská
řeč
se
tam
ztratí
úplně
takže
my
si
z
ní
neberme
te
to
pochopení
které
vás
bude
zavazovat
které
bude
v
sobě
mít
sílu
tak
jestliže
tu
sílu
v
sobě
nebudeme
nacházet
během
toho
co
já
budu
tady
říkat
tak
se
se
nezachovali
podle
toho
co
vám
tady
doporučuju
to
je
tady
z
příkazu
božího
teď
aspoň
teď
když
tady
sedíme
starý
příkazů
božího
než
že
se
sem
chtěli
to
je
pro
mě
nerozhodující
že
se
vtělí
chtěli
ale
to
je
tak
že
ten
kdo
chce
abychom
my
mohli
chtíti
to
je
bůh.
Ten
kdo
existuje
abychom
my
mohli
existovat
to
je
bůh
ten
kdo
poznává
abychom
my
mohli
poznávat
to
je
bůh
ten
kdo
miluje
abychom
my
mohli
milovat
je
bůh
čili
nejsme
to
my
kteří
milujeme
poznáváme
existujeme
jsme
tak
závislí
na
tom
všem
co
jsem
říkal
co
pochází
od
boha
jako
svítící
žárovka
je
závislá
na
elektrárně
čemu
je
žádost
a
když
to
není
proč
a
když
tam
je
napojena
elektrárna
žárovku
čili
já
vás
prosím
o
to
abyste
aspoň
předpokládali
že
když
to
slyšíte
co
tady
říkám
že
je
to
způsobeno
bohem
a
ne
vaším
sluchem
to
když
bys
to
takhle
na
to
šli
tak
zůstanete
hlubší
a
kdybyste
takhle
se
na
věc
dívali
dostanete
nevedou
jak
to
poznáte
velice
snadno
že
odcházejí
ce
odtud
po
týdnu
nevyvodí
z
toho
tyto
důsledky
o
kterých
teď
bude
řeč.
Budete
zprávy
budete
bez
starosti
by
z
nemoci
bezstarosti
beze
všeobecně
vůbec
utrpení
tak
musíte
být
aspoň
dočasně
aspoň
na
chvíli
kdy
se
spojíte
s
tím
bohem
ovšem
já
nemířím
k
tomu
abyste
se
vědomě
spojili
s
bohem
já
mířím
k
tomu
abyste
se
s
bohem
začnou
bili
abyste
vstoupili
do
manželství
do
svazku
trvalého
který
se
na
nebi
nerozvedl
on
se
na
nebi
svázal
před
vaším
narozením
dávno
ze
sou
ben
si
svou
pekaři
toho
ženy
ale
svatba
není
dokončeno
a
během
této.
Pronikat
ké
lidského
života
se
má
dokončit
a
jinde
se
dokončit
nedá
tak
takhle
let
z
tohoto
této
podívej
se
hleďte
na
to
co
vám
budu
tady
říkat
protože
svatá
terezie
nesměla
takhle
mluvit
ona
nesměla
říct
to
bylo
zakázáno
že
tento
život
je
k
tomu
abychom
v
něm
vstoupili
do
stavu
nebe
ani
ten
stav
se
nesměl
říkat
to
je
místo
a
to
vona
nesměla
říkat
ona
o
tom
věděla
že
tomu
tak
je
my
až
si
budeme
to
konfrontovat
ze
španělským
text
tak
víte
že
tento
autor
překladatel
to
všechno
smazal
a
to
co
ona
řekla
prozrazuje
že
věděla
o
tom
co
já
vám
tady
říkám
kdybych
totiž
nebyl
o
tom
přesvědčen
a
neměl
v
tom
její
podporu
tak
by
o
tom
takhle
nemoh
mluvit
bych
lhal
ale
vona
všechno
tohleto
věděl
daleko
lépe
než
já
protože
prošla
křížem
a
jenom
se
už
křížem
znamenal
aby
dokázala
z
čeho
vychází.
Krista
ukřižován
a
tím
kristem
ukřižováný
je
naše
tělesnost
která
byla
ukřižován
protože
přestala
být
středem
a
přestala
být
i
nástrojem
ta
musí
mít
nástrojem
do
té
doby
dokud
neprojde
ukřižování
a
zmrtvýchvstání
ale
pak
už
musí
být
tento
nástroj
odvozen
v
tom
smyslu
že
není
středem
ne
že
se
zruší
vymazání
našeho
já
mu
říká
buddha
ovšem
to
tak
nemyslel
není
vymazání
smazání
zničení
jak
to
chybně
vykládá
nýbrž
to
je
postavením
našeho
já
do
pozice
která
mu
náleží
v
tom
stavu
ve
kterém
se
to
já
ocitlo
takže
buddha
když
vyšel
z
toho
vymazání
já
tak
okamžitě
se
přestal
starat
o
sebe.
Začal
se
zajímat
o
bližního
stejně
jako
o
sebe
to
znamená
to
není
žádné
vymazání
to
vám
budiž
jasné
že
tak
rád
ten
buddhismu
a
bude
si
si
říkají
že
je
to
vymazání
já
nevymazal
já
nýbrž
ho
přesunul
je
to
přes
un
světel
jak
já
jsem
tomu
říkal
když
si
a
před
sen
ho
tam
kam
patří
být
přesunout
kdybych
to
vysvětlil
životě
ježíše
krista
tam
je
tenten
efekt
přesunul
propracováno
detailně
především
ježíš
se
narodil
já
to
jenom
symbolicky
znázorním
v
tomto
světě
v
lidském
těle
a
neměl
zdání
v
tomto
lidském
těle
okamžitě
neměl
zdání
že
pochází
z
věčnosti.
Přišli
svatí
cítí
králové
a
upozorňuji
na
to
vlivy
mu
tuto
pravdu
zase
do
tohoto
vědomí
přeje
li
to
z
té
podstaty
o
kterém
on
nevěděl
potom
narození
do
té
podstaty
která
o
tom
ví
a
nazpátek
vzájemně
se
to
potom
muselo
prolínat
to
musel
být
tok
oboustranný
čili
tou
nemůžeme
nazvat
tokem
když
je
to
okruh
mezi
bohem
a
člověkem
tak
to
není
pohyb
pravila
smyslu
neboť
ten
okruh
nepřerušené
a
pořád
to
teče
aniž
by
to
teklo
já
bych
se
o
tom
čínsky
vyjádřil
toto
který
neteče
tyto
vy
vám
asi
moc
neprospěla.
A
čili
tím
chci
říci
že
vona
nesměla
taky
říci
že
nebylo
nic
stvořeno
nýbrž
že
je
všechno
stvořeno
že
je
to
soustavný
proces
věčného
charakteru
který
má
dvě
stránky
pokud
je
to
dualistická
záležitost
a
to
není
jenom
dualistická
záležitost
že
z
věčnosti
to
pochází
a
všechno
soustavně
z
věčnosti
se
do
věčnosti
se
to
vrací
čili
když
já
tady
něco
mluvím
tak
byste
si
mohli
takovém
ideálním
případě
myslet
že
já
to
beru
od
boha
ale
kdybych
to
bohu
ne
odevzdával
zároveň
tak
vůbec
nic
neteče
no
nic
neprotekční
být
ža
nýbrž
tomu
si
domě
téct
a
země
tomu
si
pořád
vytékají
chci
říct
té
symbol
že
já
si
to
nesmím
přivlastnit
já
si
nesmí
mít
si
že
se
že
to
moje
ani
chvilinku
to
moje
není.
To
zase
do
něho
od
té
k
já
musím
tento
pracovat
jestli
chci
o
tom
takhle
mluvit
jako
svatá
terezie
tak
musím
být
přitom
jak
to
z
boha
vytýká
i
při
tom
jak
to
do
něho
zase
splývá
a
prosím
já
se
budu
snažit
aby
tomu
tak
bylo
z
pomocí
muselo
svaté
terezie
a
v
tomto
smyslu
nebudu
opravovat
svatou
terezii
nýbrž
budu
říkat
to
co
ona
nesměla
říkat
a
o
čem
věděl
a
občas
vás
upozornim
z
toho
úvodního
textu
španělsky
psaného
že
o
tom
opravdu
věděla
přátel
říká
takže
já
myslím
že
z
těch
prvních
řádek.
Mohu
odejít
dál
když
jsem
nes
volal
a
k
pánu
aby
mluvil
za
mě
protože
vidíte
aby
mluvil
zam
protože
nevím
o
čem
mluvit
a
jak
začít
abych
poslušnosti
do
stála
namanulo
se
mi
o
čem
nyní
povím
abych
počala
jakým
si
základem
i
pohled
to
vyžaduje
velikého
vysvětlení
a
to
zkrátím
ona
nevěděla
o
čem
mluvit
ona
si
nedělala
plán
o
tom
co
bude
říkat
jestliže.
Je
v
nebi
tak
ona
nesmí
starost
a
nesmí
ani
plánovat
ona
musí
vědět
a
ona
ví
tím
že
její
zevní
já
neví
nic
se
na
té
věci
nic
nemění
vnitřně
to
za
ní
někdo
ví
to
znamená
když
volá
pánu
tak
volal
k
němu
proto
aby
on
za
ním
mluvil
protože
ona
neví
o
čem
má
mluvit.
A
dělal
to
z
poslušnosti
jednak
k
tomu
pánu
a
jednak
k
té
řadě
lidi
která
nad
ní
držel
ruku
aby
nezavraždil
předčasně
a
to
byl
dělení
biskup
který
byl
jejím
zpovědníkem
v
poslední
době
a
který
pasovali
přes
hradbu
přes
dveře
papíry
aby
to
mohla
psát
a
jakmile
napsala
kapitolu
zase
hned
ty
papíry
odnesl
aby
je
tam
inkvizice
nenašla
že
by
se
kompromitovali
on.
Protože
jde
tam
se
bral
ten
papír
ni
to
nedovolil
psát
ona
tam
ustavičně
psát
pět
měsíců
tam
satan
knížku
za
pil
s
to
bylo
hotovo
a
on
to
tak
ona
neměla
k
dispozici
to
co
napsala
a
ona
neměla
dispozici
ani
to
co
bude
psát
opravdu
nevěděla
dopředu
ani
dozadu
nic
to
je
pravý
stav
osvobozené
duše
že
nežije
v
času
a
prostoru
není
to
prosím
vás
vy
jste
ztratí
nýbrž
že
opravdu
je
někde
jinde
když
říkám
je
někde
jinde
tak
to
někde
je
špatně
té
symbol
je
to
vám
musím
nějak
říct
já
bych
to
snáze
měl
říct
že
není
ale
jak
to
vysvětlit
vyšší
je
když
ona
tam
byla
vidět
v
tom
vězení
a
psala.
Takže
ona
byla
poslušna
tomu
vystupovat
blízka
vzdáleně
tomu
bohu
nebo
opačně
a
ten
biskup
tak
si
sval
na
piš
to
svým
sestrám
že
by
se
mohlo
stát
že
tě
tady
umí
a
já
nebudu
mít
třebas
tu
moc
abych
tě
vod
toho
mohl
o
chránit
a
aby
bylo
potopen
co
potom
tě
zbylo
celkovou
cestu
k
bohu
tady
vyš
takže
vona
vypsat
pro
klášterníci
řádu
karmelitánského
prostředky
ne
které
mají
k
dispozici
k
tomu
aby
se
dostali
k
vědomému
spojení
s
bohem
nejednou
vědom
spojení
s
bohem
nýbrž
sedne
kapitole
vidět
že
k
tomu
duchovní
manželství
což
je
něco
navíc.
Tak
to
je
vysvětleno
tohleto
tak
tyto
dvojí
poslušnost
který
víte
to
slovo
poslušnosti
tak
vyžaduje
veliké
vysvětlení
na
molo
se
jí
o
čem
nyní
povím
to
se
jí
teprve
namanulo
to
jí
samovolně
přišlo
a
ona
teďka
samovolně
píše
chci
totiž
patřit
na
duši
naši
jako
na
nějaký
hrad
celý
zde
man
tu
nebo
přečíst
tého
kříž
ale
v
němž
je
mnoho
konat
jako
i
v
nebi
je
příbytku
mnoho
své
odvolává
to
sem
se
při
psal
podle
ní.
A
když
to
nás
trápila
verš
druhý
že
u
boha
je
mnoho
příbytku
ale
on
prochází
jenom
sedmi
kterými
chce
naznačit
přímou
cestu
k
bohu
přímá
cesta
to
není
to
ať
mi
ona
prominete
protože
nepoužívá
všech
životních
prostředků
nýbrž
si
vybírá
jenom
ctnost
a
modlitbu
modlitbu
jo
razil
kontemplaci
on
to
znamená
nazírání
na
boha
tedy
vnitřní
modlitbu
vlito
modlitbu
to
si
z
těch
prostředků
vybírá
a
k
ní
které
vlité
modlitbě
toho
čtenáře
vede
ale
ví
dobře
že
u
boha
je
mnoho
příbytku
a
všimněte
si
aby
vám
to
nešlo
že
ty
příbytky
jsou
v
tom
hradu
nitra
čili
že
jsou
v
lidském
nitru
že
to
není
něco
kam
se
od
stím
po
smrti
vodtud
z
tohoto
těla.
Nýbrž
to
je
v
tom
příbytku
u
boha
je
to
tady
v
tomto
těle
a
za
tím
je
to
tedy
v
tomto
těle
potom
to
v
tomto
těle
nebude
protože
ono
to
beztak
nikde
v
tom
těle
neni
ať
si
to
na
tom
to
a
to
my
se
nedal
jak
si
to
hledali
lékaře
a
ta
dají
přírodovědci
nenajdou
tam
tyto
komnaty
ani
jednu
z
nich
a
ono
tam
je
protože
to
tam
není
na
této
úrovni
to
tam
na
úrovni
jiné
tedy
u
nás
je
nám
nových
úrovních
je
mnoho
obsaženo
co
se
nedá
zjistit
fyzicky.
A
indové
to
vkládají
do
sedmi
stupňů
to
jsou
ty
vědomí
oni
tomu
říkají
vrstva
vědomí
a
on
ona
tomu
říká
komnat
ale
jsou
to
mrtvi
vědomí
neboť
jestli
ten
člověk
má
projít
první
komnatu
nebo
jí
zvládnout
bych
tak
řekl
tak
musí
překonat
tuto
nízkou
vrstva
vědomí
musí
se
dostat
za
ní
za
její
meze
já
jim
je
jmenuju
ábé.
A
teprve
potom
může
začít
být
v
druhé
komnatě
lidsky
řečeno
jinde
duchovně
se
na
jiné
úrovni
vědomí
ve
kterém
už
je
samozřejmé
to
co
se
v
vládlo
na
té
první
úrovni
kdybych
to
řekl
nějak
podle
ní.
Tak
bych
řekl
člověk
se
mění
na
této
cestě
tak
že
na
každé
další
úrovně
někým
jiným
než
který
byl
než
kým
byl
na
té
úrovni
předešlé
a
jestli
pořádně
prošel
tou
úrovni
nižší
tak
je
úplně
jiným
a
bohužel
mu
často
chybí
měřítko
pro
to
co
je
za
tím
a
kde
je
to
nepotřebuje
vědět
ale
může
si
všimnout
že
je
jiný
si
toho
například
v
sedmnácti
letech
dokonale
sem
byl
vědom
protože
já
jsem
nemohl
dělat
nic
z
toho
co
jsem
předtím
dělal
ale
opravdu
nic
ani
jí
sem
nemohl
ani
spáse
nemohl
ani
písem
nemohou
ani
dýchat
jsem
nemohl
ani
dýchat
jsem
nemohl
a
to
je
proto
že
jsem
se
ocitl
na
jiné
úrovni
aspoň
přechodně
protože
to
bylo
jenom
spojení
a
nikoliv
mariino
pití
spiritual
nikoliv
duchovní
manželství
jsem
se
přechodně
ocitl
svou
svobodným
a
abych
mohl
jít
dál
ale
toto
přechodné.
Ocit
nutí
se
na
svobodě
má
klamnou
známku
jedno
že
se
to
vykonalo
celá
spočívá
v
tom
že
já
už
nemohu
kdybych
chtěl
být
tím
čím
jsem
byl
před
tímto
spojením
takže
jsem
se
štítil
všeho
co
jsem
předtím
dělal
všeho
i
to
i
toho
jídla
i
toho
studia
jsem
studoval
poctivě
nějakých
jakou
chemii
třeba
všeho
jsem
se
štítil
najednou
a
předtím
mi
to
tolik
bavilo
ničím
jsem
předtím
nebyl
a
jsem
se
i
listí
to
byl
veliký
omyl
pochopitelně
já
jsem
tehdy
nemohl
vědět
z
této
pozice
že
toho
to
lidství
potřebujeme
se
vším
dohromady
a
to
mě
právě
výtečně
pomáhá
znak
ně
stav
plzně
že
ten
bůh
s
tou
mocí
andělskou
jak
tam
na
tom
znaku.
Udržuje
pohromadě
ta
zvířata
která
jsou
na
tom
znaku
to
lidské
to
zvířecí
dokonce
to
si
které
tam
je
pes
je
tam
ve
dvou
de
tam
tu
zvířata
jsou
tam
a
řekli
tam
hrad
by
pevné
hrad
by
to
je
ta
tělesnost
to
všechno
by
se
dohromady
vono
modli
neudržel
kdyby
na
tím
nebyl
anděl
ve
znamení
kříže
ve
znamení
třídi
ukřižování
tohoto
všeho
je
to
všechno
uděláno
toto
všechno
se
musí
ukřižovat
aby
se
mohlo
stát
z
mrtvých
ale
nikoliv
bez
těla
ježíš
stal
zase
z
mrtvých
v
těle
prosím
toto
vona
všechno
nesměla
říct
že
ty
člověče
také
musí
stát
z
mrtvých
a
tak
to
musí
být
v
těle
no
tak
on
říká
že
je
to
takovýhle
hrad
ve
manu
nebo
přečíst
křížka
jestliže
vy
sestry
tohleto
pozorujete
není
duše
spravedlivého
nic
jiného
než
ráj
je
on
jak
sám
dí
má
rozkou.
A
je
tam
zase
odvolán
na
nějakého
to
já
jsem
rozluštil
co
to
česky
znamená
tam
to
osm
nevím
je
to
nějaký
starý
zákon
od
volání
ona
se
odvolává
vždycky
hned
aby
bylo
vidět
že
že
to
neříká
z
vlastní
iniciativy
nýbrž
je
to
už
je
psáno
bibli
se
musí
odvolat
ona
to
dobře
dbá
od
ani
tady
nejsem
tam
doplňovali
všechno
tohleto
ne
přestože
jsem
nerozuměl
tomu
ro
na
to
dvanáct
že
se
manipuloval
proti
to
nejsou
to
tam
takový
spis
není
a
to
je
jedno
já
jsem
budu
dohadovat
ale
on
tam
neříká
důležitou
věc
je
to
ráj
v
němž
on
jak
sám
dím
a
rozkouskoval
není
na
úrovni
nebe
na
nýbrž
je
na
úrovni
ráje.
A
má
tam
svou
rozum
je
blažený
kdybychom
to
veli
po
indicky
tak
bychom
řekli
z
toho
sat
čit
ananda
von
v
nás
v
tom
ananda
to
nám
přichází
náramně
dloho
protože
my
po
celý
život
o
zvu
tem
této
blaženosti
boží
která
v
nás
síly
po
nich
všem
větším
netoužíme
než
po
blaženosti
kdybyste
se
dívali
na
lidský
život
z
blízka
tak
byste
zjistili
že
nic
jiného
nehledá
člověk
než
blaženost
třebas
velice
prchavá
a
přechodnou
ale
je
to
člověk
touží
si
po
extazi.
Já
to
vidím
na
obal
vem
hříšní
že
se
nebo
na
ho
ke
vem
říši
že
si
fanda
já
jsou
blažený
stav
padne
nějaký
do
že
ano
a
vidím
to
v
jiných
rozkoší
h
když
se
kouří
ti
leta
nebo
já
nevím
pohlavním
styku
a
všude
všude
se
ne
zavržení
přestože
to
blaženost
prchá
a
je
to
způsobeno
tím
že
pán
bůh
v
nás
jenom
na
úrovni
ráje
ze
kterého
se
soustavně
padá
tak
se
my
musíme
ovšem
nebo
o
změnou
na
tento
boží
stav
také
padat
z
každé
blaženosti
která
je
jenom
o
změnou
té
blaženosti
rajské
kterou
v
nás
zažívá
bůh
ale
běda.
Dostaneme
ne
se
jednou
za
této
blaženosti
toho
boha
v
nás
a
to
není
z
vysoký
stav
to
anahata
to
je
čtvrtý
lotos
když
ho
otevřeme
na
nějaký
okolnosti
a
především
on
ten
platí
nazíráním
tak
začneme
být
tak
blažený
že
zjistíme
jednu
na
beton
jednu
věc
nikdy
se
nebyla
tak
blažený
a
ta
blaženost
když
mu
byla
zachována
tak
je
to
pro
mě
dostatek
pro
věčný
život
víc
se
u
dni
se
nemoh
ale
nemohu
ty
lidi
kteří
se
tady
objeví
v
tomto
stavu
blaženosti
nemohu
jasno
stavu
dostat
měl
jsem
tu
velkou
výhodu
vlivem
lékařů
a
vede
toho
že
se
neměl
představu
o
bohu
že
jsem
že
tento
stav
mě
vůbec
nikdy
nelákal.
To
ne
musíte
prominout
že
já
jsem
pro
to
na
vás
takový
zlý
že
jak
se
v
tom
stavu
třebas
namátkou
jenom
ocitne
tak
já
z
toho
hrnu
ven
že
já
vím
že
je
to
daleko
krutější
vězení
než
kolik
tam
síly
bůh
než
třebas
tady
ve
v
tomto
toto
hmotě
li
si
vůbec
nic
božskýho
neuvědomoval
že
tam
je
nebezpečí
že
se
v
tom
sledu
až
se
tam
zabili
my
jsme
tím
zabydlení
tady
v
tomto
světě
ale
pak
bychom
se
daleko
nebezpečnými
zabili
v
ráji
ale
museli
bychom
z
něho
padnout
pochopitelně
to
se
nedá
nic
dělat.
Tak
to
vyžaduje
veliký
vysvětlení
toto
všecko
tady
že
ona
to
nemohla
říct
a
jakých
čtyři
říká
to
na
dál
kde
po
vašem
zdání
příbytek
kde
s
rozkoší
lí
král
tak
mocný
tak
moudrý
tak
čistý
a
všeho
dobra
tak
plný
nenalézám
nic
k
čemu
přirovnat
velikou
krásu
duše
a
jejich
velikou
schopnost
a
víru
rozumná
jak
byste
s
těší
to
pochopí
protože
jako
nemůže
vystihnout
boha
jenž
sám
ví.
V
nás
kali
by
mělo
být
že
nás
stvořil
k
čemu
obrazu
a
podobenství
genese
kapitola
první
delší
dvacátý
třetí
dvacátý
sedmi
toto
dost
to
volání
není
tady
v
tomto
vydal
něco
tam
doplnil
podle
svatý
terezie
a
že
ona
ho
tam
uvádí
tomu
originálem
e
a
když
byste
něčemu
nevěřili
tak
abyste
nemysli
že
ano
k
tomu
přidávám
nepřidám
jenom
vysvětluju
já
ji
neopravňuje
ale
my
jsme
obrazu
božímu
stvoření
opravuju
obrazu
božímu
jsme
vytváření
neboť
stvoření
a
ona
muselo
to
takle
tvrdit
je
věc
hotová
není
to
pravda
to
je
proces
vývojový
který
pokračuje.
Nějakého
pomyslel
mého
počátku
a
končí
v
nějakém
omylné
konci
protože
není
to
časoprostorový
konec
ani
začátek
a
ona
tedy
měla
říci
že
nás
tvoří
k
svému
obrazu
a
svému
podobenství
ale
jenom
se
mu
obrazu
tak
se
mu
podobenství
všechno
je
správně
jenomže
to
nesměl
říct
to
neřekla
prostě
aby
nás
udělal
sebe
aby
nás
udělal
sebe
to
se
nestane
my
se
vrátíme
jenom
do
toho
příbytku
ze
kterého
jsme
vědomě
odešli
ale
neska
jsme
tam
už
tam
nejsme
vědomě
a
až
tam
budeme
vědomě
budeme
podobní
obrazu
budeme
obrazem
božím
podobný
bohu
a
nebudeme
bohem
toto
dobře
vědí
indové
a
říkají
ten
člověk
který
je
spojen
s
bohem
nemá
nikdy
moc
boha
stvořitele
nebo
boha
spasitele.
Má
jenom
odvozenou
moc
takže
my
se
stáváme
i
v
tom
příbytku
odvozený
mi
od
boha
nejsme
nikdy
mimo
něj
my
se
nemůžeme
svou
věčnou
individualitou
ocitnout
mimo
boha
o
tom
dobře
ví
protože
máme
tu
tendenci
se
ocitnout
mimo
boha
nevi
a
něm
závislí
dobře
ví
třebas
jakub
který
říká
nepřestanu
hodnotu
tisíc
nesnažte
přestaneme
trojjedinost
lidského
těla
co
tři
nuly
předtím
jedničky
bůh
tak
to
ideálně
má
vypadat.
Kdybyste
cokoliv
potřebovali
vysvětlit
dál
jsem
ochoten
já
nechci
utíkat
kupředu
nezáleží
kolik
toho
vysvětlíme
na
to
beztak
budu
psát
trošičku
pozměněném
překladu
ale
je
tady
jedna
věc
rozumná
přestože
je
bystré
nepochopí
co
se
může
vystihnout
jenom
u
boha
nebo
pomocí
boží
čili
když
ho
na
mluví
kdekoliv
o
pochopení
o
tom
conosimiento
o
poznání
o
entender
nediv
to
o
pochopení
tak
nemyslí
na
pochopení
rozumové
to
to
není
pochopení
rozumového
nýbrž
to
je
z
pochopení
božího
jak
to
chápe
bůh
čili
rozum
na
to
nestačí
rozum
ať
je
tady
při
této
přednáškách
jenom
řek
bych
registrováno
nové
co
ještě
ne
ale
není
ničím
jiným
než.
Nestraním
aparátem
já
bych
to
přirovnal
k
tomu
samočinném
počítači
se
vedle
toho
pána
boha
úžasně
hloupí
dokonce
nehnou
mně
nic
chyby
není
inteligenci
inteligence
jeho
počítáme
od
boha
tomu
tak
pravý
ona
dál
jako
že
je
ne
třeba
se
namáhat
abychom
pochopili
krásu
hradu
tohoto
ačkoliv
je
rozdíl
mezi
ním
a
bohem
jako
mezi
stvořitelem
a
stvořením
protože
i
hladem
totiž
duše
je
tvor.
Ten
je
není
třeba
se
namáhat
pochopit
tu
krásný
hradu
protože
čím
více
budete
namáhat
to
pochopit
rozumem
s
tím
se
vám
to
pochopení
bude
dávat
pochopit
tu
krásu
toho
hradu
znamená
setkat
se
protože
možný
jenom
za
okolností
takový
že
se
člověk
svým
setkávám
že
s
tou
krásnou
toho
hradu
setkal
v
sedmnácti
letech
poprvně
tak
to
mělo
tento
následek
že
jsem
nic
nevěděl
pro
mě
toho
že
je
to
tak
mocné
že
já
nemohu
toho
vít
jednou
jsem
tam
napadl
a
sem
tam
vědomě
svým
vědomím
takže
od
té
doby
jsem
nebyl
tím
nevědomým
nýbrž
z
moci
boží
která
mě
přepadlo
na
sem
on
nevěděl
že
mě
přepadne.
Já
jsem
to
nesloužil
v
té
moci
sem
si
věci
chápat
chápat
tedy
znamená
být
tím
tak
přitahování
jinak
k
tomu
neporozumíme
být
tím
tak
přitahování
že
nic
jiného
vás
tolik
už
nepřitahuje
že
jestliže
nic
tím
co
se
radí
dejte
především
království
boží
tak
člověk
který
je
takhle
přitažené
bohem
už
ho
nehledá
já
jsem
ho
nikdy
nezačal
hledat
nikdy
se
ho
nehledal
to
jsem
byl
vždycky
přitažené
a
nově
přitažené
do
další
fáze
v
tom
citována
a
mohu
vnějšího
stávání
tak
že
jsem
nepotřeboval
hledat
to
nedělám
nějakou
výjimku
ale
je
to
cesta
opačná
hora
do.
Kterou
svatá
terezie
zdá
ale
nesmí
oni
v
protože
už
v
tom
začátku
svého
věku
jako
dítě
skute
našla
obrázek
a
na
tom
obrázku
bylo
znázorněno
že
pán
ježíš
nabízí
život
věčný
samaritánce
ženě
pěti
mu
de
tele
se
maminky
co
to
znamená
my
se
ta
byl
velice
milosrdný
a
i
takové
nehodné
ženě
nabízel
život
věčný
toho
svatá
terezie
pochopilo
v
tom
smyslu
teďka
vykládal
že
i
pro
ní
tato
spáse
je
připravena
pochopit
co
to
znamenalo
že
nemohla
nic
jiného
dělat
než
za
tím
kristem
nemohla
utéct
vod
studny
tanec
nýbrž
začla
pít
z
toho
věčného
pramene
po
kterém
se
neví
na
tom
říká
písni
on
já
mám
nápoj
po
sem
se
než
na
ten
národ
život
věčný
a
samo
sebou
utekla.
Ale
ta
nemohla
utect
jet
protože
toto
neměla
nápovědu
kdybych
to
měla
zná
povězme
o
to
mi
stalo
nastala
v
ní
přeměna
věří
o
které
předtím
neměla
zdání
že
by
mohla
vůbec
nastat
přeměna
taková
že
ona
už
z
toho
co
se
přeměnila
vycházela
k
tomu
co
ještě
bylo
nepřemluví
budovat
se
svým
to
sou
tělesností
která
ještě
nebyla
při
jiná
ale
sem
duch
už
byl
na
takové
úrovni
je
že
už
věděl
o
tom
o
té
moci
která
je
už
jednou
přemohl
já
jsem
vod
těch
sedmnácti
let
taky
věděl
nemě
to
přemohlo
a
když
jsem
se
díval
a
pátek
na
těch
sedmnáct
let
předešli
tak
jsem
říkal
tam
taková
moct
nebyla
nebyla
není
v
životě
žádného
člověka
do
toto
nezažil
čili
já
tady
začíná
mluvit
protože
musím
začít
někdo
někdy
schopnosti
zkušenosti
která
má
zcela
opačnou
povahu
než
zkušenost
světská
rozumová
vysloví
je
to
toho
čemu
říkají
zenbuddhisti
mu
a
čemu
říkají
to
jisté
šest
set
set
rytmu
v
samo
přicházející
bez
žádosti
toho
člověka.
Jako
v
naší
to
není
zvláštního
jsou
tři
druhy
u
a
to
jeden
druh
vo
ne
to
metafyzické
ale
jsem
to
nižší
sami
zažíváme
že
totiž
jsme
živi
z
moci
boží
to
už
jsme
si
tady
četli
do
začat
lotos
bez
pomoci
bychom
vůbec
ani
neexistoval
ne
skute
bychom
něco
dělají
čili
toto
není
ší
umíme
a
mezi
ale
vono
je
jenom
jednoho
jenomže
my
máme
přístup
k
té
spodní
část
toho
vů
nebo
mu.
A
to
je
pří
slibem
že
máme
přístup
k
celému
ta
samovolnost
která
řídí
to
se
sice
si
v
té
třebas
všechny
pochody
nás
samočinně
probíhající
tato
moc
jednou
bude
řídit
naše
spočinout
vědomé
spočinout
v
příbytku
božím
a
k
tomu
pravého
nás
terezie
vede
a
o
tom
ona
dobře
ví
že
jenom
jednou
hr
a
kdyby
to
nebylo
takže
vůbec
nemůžeme
nahoru
na
rovné
s
rovným
se
stýká.
Stačí
výrok
to
jemnosti
božské
že
duše
ne
stvořena
k
jenom
obrazu
abychom
vystihli
to
niko
její
hodnot
k
prosím
vás
není
vyprat
to
není
pravda
to
je
pravda
jenom
za
těch
okolností
ve
kterých
ona
žila
že
k
ní
bůh
tím
obrazem
u
studny
vyslovil
si
stvořena
k
obrazu
božímu
pro
nás
ne
mysl
přečtete
i
to
vidíme
nám
to
nic
neříká
my
se
na
to
nedíváte
málo
litovat
a
se
hanbit
že
platí
viny
ani
sebe
samé
neznáme
a
nevíme
kdo
jsme.
Ta
by
nebylo
velikou
nevědomostí
celým
kdyby
se
někoho
tady
kdo
by
byl
čím
on
tedy
je
on
tak
by
se
neznal
a
nevěděl
kdo
byl
jeho
otec
matka
a
tele
země
vyleje
co
takového
velmi
nesmyslné
jak
poměrně
větší
je
nerozumná
když
nepečujte
abychom
věděli
kdo
jsme
nýbrž
jen
tělem
svým
se
zapaluje
a
jen
tak
namátkou
víme
že
máme
i
duše
duši
protože
jsme
to
slyšeli
nebo
nám
to
víra
radí
ale
málokdy
uvažujeme
také
jaké
statky
jsou
duši
uložený
nebo
blbí
v
jejím
nitru
nebo
jak
nesmírná
je
její
cena
my
jsme
si
už
řekli
před
chvílí
že.
To
lidském
nitru
klidu
na
úrovni
ráje
na
úrovni
nebe
nebo
z
ráje
a
to
potom
se
tam
přeje
a
taky
jsme
ale
ještě
neřekli
o
té
nesmírné
cenu
lidské
duše
nesmírná
cena
lidské
duše
nespočívá
v
tom
co
obnovím
my
známe
duševní
vlastnosti
a
podle
vlastností
usuzujeme
na
velikost
té
duše
jenže
duševní
vlastnosti
které
se
projevují
v
tomto
světě
začne
se
vybíjet
teprve
od
narození
a
nedospěje
než
určité
výši
velice
chatrné
malé
nízké.
A
přes
ní
se
mohu
dostat
protože
pocházejí
z
narozené
duše
zde
na
světě
ze
smrtelné
duše
která
se
ovšem
zrodila
nesmrtelné
to
že
vlivem
transformace
které
je
schopno
lidské
tělo
či
lidské
tělo
je
schopnost
té
transformace
to
je
nejdůležitěší
ovce
odlit
o
těla
že
nesmrtelnou
duši
předělá
vlivem
tohoto
transformátoru
zase
předělá
během
toho
co
tam
co
má
tu
nesmrtelnou
duši
která
nabírá
pokud
to
unese
schopnosti
takové
aby
mohla
vnímat
tento
svět
a
aby
mohla
taky
být
předsevzetí
by
udělat
předsevzetí
jak
se
dostat
za
tento
svět
může
ale
nemůže
ho
dosáhnout
těmito
schopnosti
které
se
ve
smrtelné
duše
duši
vyvinout
tak
to
je
ta
nesmírná
cena
té
duše
nás
protože
má
možnost
se
dostat
nazpátek
do
té
věčnosti.
Po
tak
je
tak
málo
dáme
abychom
se
vším
pečlivostí
aby
ti
abychom
se
vší
pečlivosti
chovali
její
krásný
česká
naše
starosti
odnáší
jen
ke
hrubé
obnově
nebo
nás
ku
kolem
hradu
to
je
chtěl
jako
když
se
ty
vyš
anděla
to
znaku
a
ří
se
jenom
z
toho
těla
toho
se
na
tom
a
je
tam
toho
moc
zvířata
pevné
rad
viděl
cnost
je
pevná
hrabali
co
je
to
proti
tomu
anděl
té
vůbec
nic
a
to
je
jenom
hrubá
obra
nebo
jenom
nac
kolem
hradu
a
to
je
málo
my
se
držíme
okruhy
a
tu
vydáváme
za
všechno
pozorujeme
tedy
že
tento
hrad
má
jak
řečeno
mnoho
komnat
některé
vysoko
jiné
dolů
opětné
postranních
k
ve
středu
je
také
s
nejsem
ze
všech
níž
se
odehrává
nejprimitivnější.
Upozorňuji
že
nejkrajnější
věci
které
se
odehnaly
mezi
bohem
a
duší
se
odehrála
jí
pořád
ale
jenom
bez
našeho
vědomí
to
znamená
ono
to
jde
shora
dolů
kdežto
my
zdola
nahoru
na
to
nedovíte
smrtelné
duše
kterou
my
tady
za
se
vytvořila
už
nahoru
do
deme
a
musí
mít
přeměněna
radikálně
přeměna
aby
mohla
vůbec
vedou
a
první
takový
ohlédnutí
začínat
svatá
terezie
při
té
studni
když
našla
ne
obrázek
s
tou
samaritánkou
no
a
pokud
takový
obrázek
najdeme
tak
nezhlédne
a.
Ale
ty
tajné
věci
nejkrajnější
ze
všech
eva
mezi
bohem
a
duší
také
vědomě
až
se
dostaneme
aspoň
na
úroveň
čtvrtého
lotosu
to
znamená
do
nitra
tam
kde
to
souvisí
tak
se
se
se
do
souvisí
ne
srdcem
živým
jenom
bez
našeho
vědomí
to
znamená
ono
to
jde
shora
dolů
kdežto
my
zdola
nahoru
na
to
nedo
líbí
nebe
se
mít
tak
asi
že
v
té
smrtelné
duše
které
jsme
tady
ta
tady
vytvořila
už
nahoru
dohledem
tak
musí
být
přeměněna
radikálně
přeměna
aby
mohla
vůbec
velebnost
a
první
takový
zhlédnuti
zaživa
svatá
terezie
při
té
studni
když
našla
ten
obrázek
s
tou
samaritánkou
a
pokud
takový
obrázek
nenajdeme
tak
sedneme
ani
ale
ty
tajné
věci
nejkrajnější
ze
všech
se
leda
mezi
bohem
a
duší
také
vědomě
až
se
dostaneme
aspoň
na
úroveň
čtvrtého
lotosu
to
znamená
do
nitra
tam
kde
souvisí
naše
srdce
ve
souvisí
se
srdcem
živým
živým
srdcem
božím.
Je
tam
naše
srdce
tady
hrudi
ale
je
neživé
řekne
a
ten
ten
neživé
to
není
z
pravý
život
a
ví
život
je
takový
kde
se
to
srdce
stýká
s
bohem
to
je
ovšem
zapotřebí
pro
dělat
takovou
změnu
kterou
nařizuje
ježíš
kristus
a
on
nařizuje
milovati
budeš
pána
to
nařizuje
budeš
milovat
to
je
nařízení
pána
boha
svého
z
celého
srdce
svého
z
tohoto
srdce
nemůžeme
milovat
boha
protože
není
celé
to
je
jenom
malinký
uteče
ale
on
se
abychom
z
celého
srdce
milovali
když
se
nás
abychom
se
roste
věnovali
tak
musí
se
toto
částečně
nestre
vrátit
do
srdce
celého.
Pojí
tam
je
neboť
ta
smrtelná
duše
pořád
vyplývá
z
té
nesmrtelné
spojte
de
jenom
po
ní
před
nazpátek
to
je
proti
směru
kterým
se
tím
dáváme
víte
na
té
cestě
mívá
člověk
duchovní
směl
tak
se
mu
kolikrát
zdá
že
je
toho
že
stoupá
proti
vodě
a
nějaký
vrchol
tak
to
je
ta
první
fáze
to
není
nic
vysokého
ale
to
je
ta
možnost
z
toho
spojení
s
tím
co
uvnitř
duše
existuje
no
a
ty
nej
tajně
jí
věci
mezi
bohem
a
duší
spočívají
v
tom
že
se
duše
dovídá
že
je
dcerou
boží
a
že
tedy
jako
dcera
patří
k
němu.
Ne
aby
si
vzpomněla
aby
v
tomto
světě
dále
se
ne
toulal
jako
promarňuje
dcera
nýbrž
jako
na
vracejí
se
dcera
tento
život
má
být
na
vracejí
se
dcerou
na
vracejí
se
duší
k
bohu
jestliže
je
něčím
jiným
neříkám
že
chybně
žitý
ale
to
veliká
leta
z
povalování
toho
celého
pochodu
ano.
Můžete
se
kdykoliv
zeptat
je
nutno
abyste
se
to
podobenství
pamatoval
snad
kráčí
bůh
dát
aby
vám
jim
poněkud
znázornil
milosti
již
dopřává
duším
a
rozli
mezi
nimi
pokud
se
mi
to
ovšem
vidí
možným
všecky
poznat
nikdo
nedovede
při
jejich
množství
a
tím
tak
méně
ten
kdo
je
tak
nevědomky
jsem
já
upozorňuju
vás
že
nikdy
nemůžete
všechno
co
ví
bůh
co
poznává
bůh
poznávat.
A
mluvil
o
o
poznání
vládcem
taky
tam
platí
totéž
protože
nemáme
být
nikdy
bohem
nýbrž
máme
být
nevěstou
boží
pokud
se
tady
někdo
včera
nebyl
tak
že
se
zdá
že
ne
tak
já
vám
musím
od
té
nevěstě
něco
říct
protože
když
to
pochopíte
v
čas
nebudeme
potom
v
pou
muset
stávat
nebude
se
k
tomu
vracet
během
tohoto
výkladu
o
té
duši
která
je
nevěstou
boží
nikoliv
bohem
nikoliv
tím
králem
nebo
tím
ženichem
je
na
mluveno
ven
velice
jasně
na
dvou
místech
evangeliích
a
na
jednom
místě
méně
jasně
bez
jedění.
Čili
na
třech
místech
ale
tam
je
to
vyjádřeno
obrazem
velice
vzdáleným
řek
bych
protože
to
řečí
tak
je
to
obraz
obrazu
už
ale
to
ježíš
kristus
žil
to
nebyl
obraz
obrazu
nýbrž
to
byl
pouhý
obraz
jenom
obraz
první
ruky
čili
ten
náš
život
který
tady
žijeme
ten
obraz
první
ruky
z
toho
se
především
pouště
ale
v
tomto
obrazu
není
patrná
nesmrtelná
duše
protože
to
není
ježíšův
život
nýbrž
že
to
jenom
lidský
život
a
to
je
ten
mě
zase
eště
vzdálen
k
tomu
ježíšovu
není
tak
dokonalý
pochopitelně
tak
já
vám
ten
obraz.
Obrazu
slovem
ježíšovým
připomenu
je
tam
na
dvou
místech
ten
obraz
byli
pozváni
družičky
na
svatbu
a
přinesli
si
olej
bez
oleje
bez
svatebního
roucha
vy
se
tam
byly
nemohli
dostat
všechny
usnuly
neboť
ženich
nepřicházel
když
se
prohlásil
nebo
bylo
slyšet
že
přichází
pět
družičky
zjistilo
že
už
olej
dohořel
řekli
my
se
vrátíme
my
si
ho
veme
koupit
víme
že
když
se
vrátili
že
už
je
ženich
nepřijal
tamty
kdo
měli
dosti
oleje
přijal.
A
oni
se
zúčastnit
té
svatby
ale
co
tam
chybí
nevěsta
že
nic
je
tam
ve
stav
že
nesmrtelná
duše
nemá
tvar
daný
žádná
formulka
antoníne
ta
nemá
tato
se
nedá
pojmenovat
proto
jste
zoufalý
z
toho
cenu
ta
individualita
nesmrtelná
ten
z
náruče
a
dost
ne
pojmenoval
vo
to
jak
my
si
to
pojmenoval
tak
to
nepochopíte
pochopit
znamená
pojmenovat
a
já
vás
mezi
tím
co
tady
budu
vykládat
co
chvíli
budu
zdržovat
při
tom
aby
když
ten
to
pochopili
podle
mě
abyste
tomu
nedávali
jméno.
Abyste
tomu
nedávali
formu
abyste
to
jenom
v
tom
je
pochopení
zažívali
že
já
to
pochopení
mám
ze
stejného
pravého
jako
svatá
terezie
takže
vám
ho
mohu
přednést
a
jakmile
ale
a
pozná
že
se
ho
třebas
jenom
za
nehýtek
zdržuje
tak
se
mu
dost
nepřemýšlejte
vo
tom
neodstupujete
o
tom
co
jsem
řekl
jenom
to
zažíváte
do
to
vám
budu
říkat
zažívat
to
znamená
mrtev
rozum
ať
vám
do
toho
nemluví
ať
se
neuži
to
formulovat
ať
se
nesnaží
to
rozkládat
analyzovat
to
je
všechno
návrat
do
na
povrch
zůstanete
na
hlubině
budeme
zajídat
často
na
hlubinu
ale
když
na
ní
zůstaneme
dokud
mě
co
nedovím
třebas
jenom
vymykal
aspoň
něco
tak
nemáme
právo
tamtud
od
no
tak
to
je
první
podobenství.
A
druhé
podobenství
podobné
tomuto
je
že
král
udělal
svatební
hostinu
na
kterou
pozval
všechny
své
přátele
tak
se
vy
mluvil
protože
měl
něco
na
práci
vymlouvat
výmluvy
já
to
přeložím
do
sunnité
češtiny
které
starostlivost
on
se
staral
o
něco
jiného
a
protože
máme
plnou
hlavu
z
toho
smiřovat
opravy
ty
věci
pochopili
že
taky
tak
to
nemůžeme
pochopit
nestarejte
se
nestali
se
ani
vo
to
jestli
to
pochopíte
né
po
ne
pokud
se
vám
zdá
že
to
chápete
v
pořádku
von
se
to
jenom
zdát
ale
já
poznám
že
jste
to
pochopili
aspoň
kousíček
já
má
zastavím
a
řeknu
dost
nepřemýšlejte
neustupuje
úsudek
je
nemoc
vůle
bezmocnost
vůle
to
je
úsudek
proto
se
na
to
tak
přísný
kdyby
nejlepší
tak
je
to
nemoc.
Protože
duše
vnitřní
nepotřebuje
přemýšlet
ne
my
to
musíme
dělat
samo
sebou
ale
jestliže
chceme
se
dostat
trošku
dál
tak
musíme
umět
vložit
do
tý
soustavy
trvalé
oblasti
nějakou
mezeru
ke
kterou
je
vidět
slunce
a
to
je
nula
neuvažoval
my
jsme
pod
blahou
plnou
mraků.
A
to
jsou
naše
myšlenky
naše
úsudku
naše
straší
a
tak
dále
naše
smáli
prosím
to
světem
výhrad
ná
součást
sounáležitost
a
to
všechno
musíme
rozhodnout
aspoň
chvíli
já
se
budu
snažit
pomocí
svatý
terezie
rozhodovat
tak
oblast
a
nic
víc
na
víc
si
netroufám
když
se
mi
to
podaří
a
jak
se
mi
to
podaří
takhle
řeknu
za
stavte
nena
nedostavuje
třebas
tohleto
ale
zastat
se
svou
mysl
to
stačí
vteřinky
a
pak
zase
můžete
přemýšlet
že
mu
to
dlouho
nevydrží
v
člověku
jestli
to
vydržíte
tři
vteřiny
tak
je
to
moc.
Páteři
nevydržíte
být
ničím
ale
když
vydržíte
sedmkrát
za
tuto
dobu
co
tady
budeme
být
potři
vteřiny
ničím
tak
je
to
slibný
začátek
k
tomu
abyste
vy
poddaná
kteří
ničím
a
abyste
se
vy
násobení
dvanácti
dostali
samadhi
někde
se
musí
začít
není
záležitostí
mého
aby
vás
do
toho
sama
tito
stal
ani
to
není
žádoucí
protože
ono
se
to
dá
taky
obejít
a
teď
by
dál
moje
jaké
statky
jsou
duši
ženy
nebo
do
dívej
nitru.
Nebo
jak
nesmírná
sice
a
to
se
mu
čte
to
takhle
tak
málo
dbáme
toho
abychom
se
vší
pečlivosti
uchoval
její
krásu
všechno
na
se
se
se
ubírá
jenom
hrubé
o
rub
to
jsem
taky
četl
pozorujeme
tedy
že
tento
hrad
má
jak
řečeno
mnoho
komnat
některé
vysoko
to
jsem
taky
čet
je
nutno
abyste
si
toho
toto
podobenství
pamatoval
snad
kráčí
bůh
dát
abych
vám
jím
poněkud
znázornil
a
milosti
jich
popřává
duším
i
rozdíly
mezi
nimi
pokud
se
mi
to
ovšem
vidí
možným
všecky
poznat
nikdo
nedovede
při
množství
tím
tak
méně
ten
kdo
je
tak
nevědomý
jako
já
až
jsem
sem
do
četl
te
si
že
namluvit
o
své
nevědomosti
to
není
pokora
vůbec
ne
oni
považuje
za
úžasně
pokorou
vůbec
nebyla
pokorou
protože
ona
byla
nevědomé
absolutně
nevědomé
kdyby
věděla
že
je
co
by
smrtelná
duše
absolutně
nevědomé
tak
by
nemohla
tyto
věci
chápat
vnitřně.
To
by
mu
nejmenší
znalo
být
byla
vadila
v
tom
aby
se
otevřela
ta
milost
poznání
božího
poznání
boží
vstupuje
jenom
tam
kde
nepřekáží
poznávání
zevní
neboť
to
je
asi
tak
jako
když
proti
sobě
dva
proudy
se
zevnějšku
ze
smyslů
z
rozumu
a
od
boha
jsou
proti
sobě
a
oni
se
vždycky
setkají
na
úrovni
ab
našeho
vědomí
na
tom
úseku
dál
to
nejde
jestliže
ale
ten
náš
proud
který
jde
z
toho
z
potu
té
úrovně
ab
zastavíme.
Tak
najednou
ta
moc
boží
z
jeho
poznáním
proudí
volně
tím
úsekem
ab
a
odnesen
k
němu
z
toho
se
mi
poprvně
u
těch
lékařů
starosti
při
poznávání
správného
ptal
jsem
sedmnácti
letech
a
to
nebyl
v
nic
definitivního
nýbrž
to
jenom
bylo
teď
bych
prohlubování
žete
prostřed
vě
prohlubování
tohoto
procesu
poznání
tak
když
ona
říká
já
nic
nevím
tak
ona
si
toho
bral
jenom
a
daleko
lépe
než
já
že
nepotřebuje
nic
vědět
aby
věděla
co
potřebuje
říct
to
je
to
co
říkal
ježíš
kristus
nestarejte
se
o
to
co
budete
mluvit
duch
boží
vás
bude
informovat.
Tak
tak
to
ona
nestra
čili
to
nebyla
pokora
to
byla
vědomost
o
na
věděla
odkud
to
má
že
to
nemá
z
té
duše
o
které
my
víme
čili
jako
taková
je
ničím
čili
on
nám
tady
říká
o
všudy
a
ta
nebo
uni
a
tak
těch
se
buddhistů
přesně
vo
tom
mluví
ovšem
evropský
mu
křesťansky
je
to
zcela
jasné.
Dál
je
vám
jich
bůh
těch
milostí
bude
mám
velikou
útěchu
poznání
že
je
možno
něco
takového
tedy
ona
říká
vlastně
tady
poprvně
v
této
knize
že
bůh
nám
může
dát
tu
milost
abychom
ty
věci
chápali
vnitřně
a
ne
z
pozice
toho
kdo
nic
neví
o
na
ty
věci
dneska
chápe
když
to
psal
to
chápala
ale
sama
to
nevěděla
ho
věděl
že
je
to
milosrdenství
boží
je
to
charisma
zdarma
daná
záležitost.
A
tak
já
k
tomu
budu
muset
pořád
přidávat
že
celý
tento
život
je
zdarma
daný
vod
boha
že
to
celé
charisma
ano
že
není
tam
výjimkou
ta
modlitba
nebo
ty
milosti
který
tam
dostaneme
jako
ona
tady
musí
říkat
musí
říkat
aby
narazil
nýbrž
ten
život
který
není
ve
zlu
postaven
nýbrž
dobru
od
boha
pocházející
ten
celý
je
tou
milostí
o
kterou
se
můžeme
opřít
a
čím
dokonaleji
se
o
ni
opřít
a
my
žijeme
v
životě
který
své
ne
v
klášteře
tím
rychleji
se
dostaneme
k
tomu
poznání
které
ona
měla.
A
pokouším
mu
to
aspoň
k
tomu
aby
velel
boží
velikost
a
jeho
dobrotu
jako
nám
neškodí
pozvání
toho
co
v
nebi
jest
než
hodí
a
co
je
rozkoší
vlažných
to
se
z
toho
spíše
těšíte
a
hledíme
do
svými
čeho
oni
používají
zrovna
tak
nám
neškodí
vidíme
li
že
bůh
tak
veliký
může
se
i
v
tomto
vyhnanství
z
díle
červům
tak
zaplácají
že
může
je
milovati
dobrota
tak
nesmírná
a
milosrdenství
bez
konce.
Čili
já
bych
tady
aby
budu
muset
příště
přerušit
věci
protože
to
tu
tu
apno
co
v
nebi
jest
a
co
je
rozkoší
blažený
představuje
si
musí
si
představovat
podle
názoru
tehdejší
teologie
a
ještě
dnešní
že
vstupujeme
do
věčné
blaženosti
to
to
se
odnaučí
nemyslet
to
si
že
nevíme
my
vstupujeme
do
sat
čit
ananda
a
na
na
leta
blaženost
a
jestliže
nezmohu
mě
do
celé
stačit
ananda
to
znamená
do
poznání
do
existence
boží
a
do
té
jeho
lásky
tak
to
s
nejsme
ještě
v
nebi
tak
vážnost
jeden
příznakem
já
ji
to
no
mravy
to
správně
řečeno
ale
ona
se
může
odvolat
jenom
na
to
je
chyba
že
se
nesměla
odvolat
na
celé
stačit
ananda
to
mohla
menoval
křesťansky
a
tomu
že
žensky
jméno
jmenovat
nemusím
to
říkat
indicky
to
znamená
na
se
mohla
a
dneska
jsem
mými
ústy
odvolává
mohla
to
dva
ta
odvolává
se
takhle
Co
duše
osvobozené
v
nebi
zažívají
není
jen
blaženost
nýbrž
existence
boží
láska
boží
a
poznání
boží
v
takové
míře
jak
to
progresivní
jejich
postupu
dovoluje
neboť
to
nebe
není
statické
záležitost
nýbrž
dynamický
rozvoj
jestliže
tady
vidíme
nějakou
vědami
ku
tím
že
dítě
se
stává
do
spěje
člověkem
a
tak
dále
tak
tam
ten
vina
ismus
kdyby
to
chtěl
nějak
znázornit
poměrem
tak
bych
říkal
ten
je
větší
než
ten
ten
je
na
vyženu
na
tomto
světě
asi
jedna
milion
takže
jak
vás
tento
dynamiku
přepadne
třebas
maličkosti
tak
smaže
okamžitě
tento
dna
mi
smys
vytk
zavrhnete
ho
jako
něco
zrůdného
to
je
ovšem
chyba
ale
stane
se
to
takže
z
díle
ti
se
červům
za
páchal.
To
je
jenom
výrazně
znázornění
toho
za
ona
považuje
lidské
tělo
když
ho
nesmí
považovat
za
nepostradatelným
nástroj
kterým
se
převádíme
na
věčnost
mém
přesvědčení
jeví
se
veliký
nedostatek
pokory
a
lásky
k
bližnímu
člověka
je
muž
by
bylo
na
škodu
poznání
že
bůh
může
udělejte
takových
milostí
v
tomto
vyhnanství
neboť
jak
bychom
jinak
nepocítil
je
na
dost
popřává
li
bůh
takových
milostí
našemu
bratru
když
mu
nic
nebrání
abych
propůjčil.
I
některé
z
nás
jak
bychom
se
netěšil
projevuje
li
velebnost
božská
veliké
věci
buď
si
v
kamkoliv
kdy
někdy
tak
činí
je
aby
ukázal
jak
děl
o
slepci
když
se
apoštolové
kázali
zda
je
slepý
pro
hříchy
své
či
pro
říci
svých
rodičů
a
tak
se
stává
že
činí
své
divy
na
některých
lidech
ne
proto
že
by
byli
světě
jí
než
její
nýbrž
proto
aby
se
zjevila
jeho
velikost
jak
vidět
u
svatého
pavla
na
svatém
pavlu
a
magdaleně
toto
a
to
věta
je
předaná
na
svatém
palubu
to
bylo
znázornění
česky
překládal
to
případy
se
abychom
i
abychom
jejich
zvali
v
jeho
tvorech
víte
jakmile
se
člověk
naučí.
Milovat
bližního
jako
sama
sebe
a
to
se
může
naučí
no
tedy
že
ztratí
pocit
oddělenosti
aspoň
částečně
od
všeho
tvorstva
tak
ho
musí
milovat
já
jsem
v
těch
sedmnácti
let
stratí
jenom
malinko
ten
pocit
oddělenosti
a
už
to
mělo
ten
následek
že
já
jsem
na
celým
lidstvím
plakal
že
tohleto
neví
že
sou
vnitřně
dva
dni
by
to
trvalo
ten
pas
a
nemoh
jsem
se
toho
zbavit
by
to
se
nesmí
tvář
až
jsem
dostal
ujištění
ne
slovy
pro
všechny
ta
milost
tady
je
neplač
na
ni
a
udělejte
mohlo
proto
aby
se
jim
tam
milost
aspoň
puch.
Tu
byste
mohlo
říci
že
věci
takové
jsou
nemožné
a
dobře
nedávali
slabým
po
horší
než
menší
je
ztráta
pak
lite
to
nevěřící
takle
to
nevěří
než
neopsal
užitku
těm
tím
bůh
těch
silo
uděluje
ti
se
budou
těšit
a
posuzovat
tím
větší
a
se
onomu
ješi
tak
veliké
milosrdenství
když
tě
veliká
jestli
jeho
moc
a
velebnost
na
to
vím
že
mluvím
k
lidem
u
nichž
není
takového
nebezpečí
protože
vědí
a
věří
že
bůh
podává
ještě
mnohem
větší
důkazy
lásky
vím
také
že
do
by
tomu
nevěřil
suž
zkušeností
se
nepřesvědčí
má
bůh
velmi
rád
nekladu
li
se
meze
jeho
působení.
Jestli
vás
tady
vysvětlila
předtím
já
to
nebudu
opakovat
co
je
to
klást
meze
jeho
působení
já
to
opakuji
jinými
slovy
protože
ono
kdybyste
měli
poslouchat
tuto
svatou
terezii
jako
no
tak
píše
tak
to
už
se
se
nepo
osmé
stránce
maximálně
všichni
jak
to
ste
protože
už
to
prostě
není
ten
jednak
tak
ten
nehorázně
tvrdý
překlad
literární
správný
bez
ducha
ale
bez
ducha
ale
to
to
to
působení
je
když
ona
se
přesvědčila
jako
žákem
se
přesvědčil
já
sedmnácti
letech
a
vona
šesti
letech
u
té
stupni
se
přišel
že
bůh
všem
nabízí
život
věčný
nejenom
jít
nějaké
samaritánce
tak
požírá
první
předpoklad
milovat
bližního
jako
sama
sebe.
Protože
když
pán
bůh
miluje
tak
když
já
toho
nejsem
schopen
abych
všechny
miloval
čili
kdo
je
mi
proti
vnější
toho
miluju
méně
dej
mi
milejší
to
mi
více
tak
já
se
musím
štípnout
a
musí
si
to
zakázat
to
jsem
vás
nařízen
zakazovat
toto
je
nutný
člověk
to
si
za
kaše
a
toto
ho
proto
pryč
od
něj
nemohu
se
jim
zabývat
není
nutného
tvora
před
tváří
boží
doby
nutně
než
ten
kdo
mě
chtěl
zabít
a
říkal
mi
počkej
si
já
zabije
napřed
toho
před
tebou
jako
rozdílného
já
vám
napřed
musím
zabít
to
byl
nosný
tvor
a
mých
očích
to
byl
postel
boží
to
že
se
měl
nějakou
předehru
kterou
jsem
to
natrénoval
tenhleten
pole
sem
si
té
nová
já
to
sami
tady
trénuju
ten
pohled
a
protože
jsem
je
viděl
posla
božího.
Tak
jsem
musel
být
co
by
bohu
vděčen
a
jako
jsem
mu
byl
vděčen
nemohu
sem
se
ve
litovat
že
budu
zabít
a
co
se
stalo
už
víte
takže
ta
terezie
nám
tady
říká
snažte
se
o
milováním
bližního
tak
takového
jaký
je
ne
takového
jakého
si
přejete
mít
neboť
pán
bůh
miluje
všecky
berte
si
z
něho
příklad
i
když
nedovede
ho
milovat
a
kde
vám
to
krku
tak
aspoň
od
něho
otec
utečte
ale
ne
abyste
ho
našli
nenávidět
nebo
nějak
podceňovat
pamatujte
to
že
je
to
vaše
slabost
je
od
těch
utíká
te.
Kdyby
byl
ježíš
kristus
utekl
od
malomocných
také
nemohu
léčit
a
bylo
nebezpečná
kaly
neutekl
aby
to
opravdu
nitce
v
nic
jiného
nebyli
moji
za
to
vděčni
jenom
jeden
z
deseti
a
po
poděkoval
tak
my
musíme
být
na
mysli
ne
to
co
dělám
to
co
se
na
chce
dělat
se
v
tomto
smyslu
a
právě
zde
začít
z
potírání
vlastní
vůle
naší
naše
vůle
nám
říká
nehodný
ne
všímej
se
ho
my
se
s
ním
od
něho
vzdálit
a
považuje
za
a
nehodné
jenom
proto
že
by
nás
mohl
k
něčemu
svést
čemu
nemá
být
vedeni
že
nás
také
svádí
tak
se
musí
stát
zázrak
abychom
to
vydrželi.
Že
by
nás
nesvedl
já
jsem
vám
tady
vysvětlil
takový
zázrak
třebas
včera
tak
měl
jsem
se
zase
v
tom
samosebou
dějou
zázraky
jako
vždycky
hned
po
brně
přišel
svým
očí
vybírat
zde
kdy
kontroly
deme
já
jsem
držel
jako
první
lidem
k
takhle
předem
ho
tváří
ale
von
čekal
na
ty
ostatní
který
ho
zatím
bavili
tyto
vopil
lidé
ale
ne
moc
bavil
jeho
náramně
já
to
držel
tu
zenu
a
on
odešel
a
říkal
podívejte
se
se
tady
před
chvíli
pomluvu
o
i
nových
takhle
si
představuju
i
nová
života
platit.
Platit
je
zdarma
to
jsem
dále
už
neřekl
neboť
od
boha
to
zdarma
dostáváme
všecko
je
to
příkaz
od
boha
když
při
káže
tak
nemůže
nechat
nás
za
to
zaplatit
pochopitelně
to
jho
příkaz
von
tam
má
všechno
do
posledního
halíře
pro
nás
připraveno
a
už
ne
jenom
tady
ale
na
té
věčnosti
je
všechno
od
věčnosti
připravil
všemi
se
se
mučili
takhle
jsem
s
tím
začal
a
proto
jsem
mohl
nakonec
odolat
a
ono
ji
bylo
šest
do
těžko
odolat
a
sedmý
voják
abych
se
s
nimi
napil
té
siloe.
Že
on
mi
to
oni
my
ten
ne
ten
fakta
on
já
bych
ho
tak
rád
chlastal
jenom
se
co
je
příjemné
není
třebas
správné
a
já
jsem
věděl
že
je
to
nesprávné
tak
jsem
ji
vysvětlil
jsem
mezinárodní
organizování
komu
takový
jo
který
zlo
že
to
nemůžu
být
oni
to
nechali
vysvětlit
že
ať
si
sto
nechali
vysvětlit
tak
se
vysvětlil
něco
o
věčném
životě
ne
ovšem
nemenoval
tamto
takle
ale
já
vám
říkám
že
zázraky
jsou
připraveny
všude
tam
kde
se
člověk
sebe
od
říká.
Jakmile
se
řeknete
částečně
jakmile
sebe
zapřete
už
je
tady
zázrak
nebo
menuje
se
to
zázrakem
mu
to
zrovna
tak
není
je
to
něco
přirozeného
nebo
nejpřirozenější
z
přirozeného
se
tam
stalo
to
bylo
přirozené
a
voni
to
nazvali
jako
nepřirozeným
neznáte
já
si
co
je
to
radost
ze
života
když
neznáte
alkohol
takže
já
jsem
měl
při
jeto
vím
říci
jo
kdybych
já
nevěděl
co
je
na
tom
světě
nejblíže
jí
tak
bych
zaručeně
chlastal
že
bych
větší
blaženost
neznal
než
ten
chlap
ale
protože
jenom
daleko
větší
blaženost
než
tenhleten
chlast
tak
já
nepotřebuju
něco
z
vnějšku
například
tu
slivovice
a
odkud
z
vnitřku
co
to
je
prázdnota
duše.
Právně
ta
šla
ta
my
máme
podle
nějakýho
eckharda
do
něco
vědět
o
té
prázdnotě
mez
té
prázdnoty
to
nejde
ježíš
kristus
byl
promarnil
na
kříži
svůj
život
který
tady
žil
kdyby
byl
se
nevyprázdnil
od
všeho
a
to
už
předtím
se
vyprázdnil
od
vědomí
věčnosti
když
se
tady
narodil
a
tak
dále
mezi
tím
bylo
moc
těch
vyprázdnění
a
my
to
vyprázdnění
své
konat
na
každém
rohu
protože
po
malinkých
částečkách
se
vyprazdňuje
meze
ne
sebe.
To
stačí
to
nevydržíte
já
mám
takhle
budu
do
vás
ale
musíte
okamžitě
jak
zahynu
za
stav
te
já
začnu
musíte
okamžitě
zastavit
mysl
se
to
udělali
špatně
že
si
to
mu
to
za
vteřinu
jsem
to
musel
zrušit
ale
já
to
musím
pocit
až
po
dokážou
na
tři
vteřiny
prosím
vás
kdybych
to
dostal
kdyby
to
dotáhl
na
dvanáct
což
já
nedoufal
by
se
vám
objevil
lou
vědomí
o
bohu
objevilo
si
by
se
byste
byli
vědomě
s
bohem
dvanácti
na
to
já
ne
počítám
že
by
ale
stanete
které
třetiny
tak
už
války
budete
tušit
to
tušení
bude
už
tak
mocné
že
z
částečně
promění
odtud
odejdete
pomocí
svatý
terezie
a
pomocí
mého
že.
Teď
zastav
te
to
je
e
ty
si
je
tady
napsán
proto
se
s
nebudí
podobného
u
těch
svazky
pán
nevedl
na
cestě
této
to
znamená
malost
krát
že
když
my
neklade
meze
jeho
působení
a
já
budu
chtít
abyste
občas
nekladli
mezi
jeho
působení
že
vy
mé
věci
tady
vykládal
ukládat
v
paměti
nikdy
ne
to
neumíte
uložit.
A
sami
se
dojet
že
to
klára
ten
daleko
hlouběji
duše
a
nevíte
že
tomu
ale
tím
zamezujeme
nebo
krát
před
překážky
působení
božímu
tady
přede
mnou
já
to
cítím
když
jsem
se
celý
de
víc
lidí
tak
já
za
konce
řeknu
prosím
vás
nemám
to
radši
napíšu
protože
mě
klepe
tak
velké
překážky
že
vám
to
ani
nemohu
říct
proto
se
nechtěl
aby
nás
tady
bylo
co
nejméně
abyste
mi
kladli
co
nejmenší
překážky
tomu
působení
božímu
já
sám
kladu
mu
velké
překážky
ještě
vy
k
tomu
než
se
vraťme
se
jiš
ne
našemu
krásném
a
rozkoší
hradu
abysme
jak
bychom
se
do
něho
dostali
zdá
se
že
tu
dí
něco
proti
zdravému
rozumu
neboť
jeli
hladem
tím
duše
patrno
že
ne
třeba
vcházet
protože
vím
že
hrad
a
duše
jedno
jest
a
podobně
by
se
vzdával
ne
smyslem
nazývat
někoho
podívat
někoho
do
pokoje
když
už
během
pět.
Download XML • Download text
• Waveform view