EN | ES |

prevzate-88-01-Terezka

prevzate-88-01-Terezka


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


devatenáctého tu na osmdesát osm v čeřínku povídat o cestě oddanosti podle předlohy kterou tady mám před sebou a ta je jednak španělské jednak česká budu číst českého textu s překladu z roku třicátého vlastnil ky se hladina čili komnaty a budu si pomáhat někde španělským překladempůvodem úvodním originálem v tom původním originálu španělským je jedna věc která tady chybí v tom české překladu a to je. To je to co svatá terezie udělala než tu začla psát že se po křižoval a ten kříž se v katolických knížkách píše i a s v tomto znamení mi to budem překládat jinak než jak to překládají katolíci pravověrný v tomto znamení zvítězíš ona tudíž v tomto znamení zvítězilo ona ale přestože byla ukřižován. Křižuje se znovu co to znamená ona připomíná že vychází z tohoto ukřižování a to vás upozorňuju a že bez něho by tohleto nenapsal že ona je lidským ukřižováním čili taky vstal z mrtvých znovu zrozeným čili kříži se svatá terezia křivdil me se let jiné že my k žijeme ale nekřižuje me tím své vona se křižoval aby zdůraznil že z toho ukřižování svého vnitřního toho svého malého vychází. Takže tady je rozdíl mezi nějakým namarupa zvnějšku vzatým a mezi pojmenování kterému se dává pojmenování no tak také by to mělo vypadat se symbolikou a se všemi těmi náhražka mi neprojeveného že bychom ty náhražka považovali opravdu za symbol pravdy nikoliv za pravdu samou a tak vás je upozorňuju na začátku této přednášky že to co uslyšíte není pravda nýbrž je obraz pravdy a když se ještě víc vzdálíme tak je to obraz obrazu pravdy takhle to berte jinak vám u od začátku do konce nechci lhát. A ne ztotožňujete nikdy obraz pravdy pravdou pravda nevyslovitelné a jsem to zdůraznil i v tom že sem vám vykládal dvě podobenství včera o sva svatbě duchovní a tam v obou oběma v obou podobenstvích chyběla nevěsta a byla to svatba nevěsta byl což tedy je velice okázale vysvětleno že slovně se to nedá vyjádřit neboť nesmrtelná duše je bez tvaru a nemá jména. Tak a tím bych se dostal k věci takže svatá terezie které se budu držet rozděluje lidské nitro na sedm komnat při tom pravý že v tom hradu nitra není jenom sedm komnat nýbrž je jich tam nesčíslné množství ale ona prochází určitou linií kterou my známe třebas indického podání tak je se to tam děly na sedm kom touto linii prochází aby se nezdržovali s postranních gomora ale říká že lidé se rádi potuluje vedle a nejdou tou přímou cestou tak my se držíme přímé cesty. budeme ale mluvit symbolicky. Ono to byly pat tak to není symbolismus ale vono je to symbolické všecko od začátku do konce a tam se mluví na úvodu taky to na první mít se po jedná po kráse a hodností našich duší podobenství snazší mu pochopení prospěchu z tohoto pochopení a s poznáním milosti které od boha přijímáme i kterak branou toho hradu je modlitba ji nepustím teď vinu slovu protože je tady několik slov několik významů které je třeba vysvětlit ne protože my si myslíme když to pochopíme tak jsme na výši není pravda když to pochopíme tak jsme to vůbec nepochopili jako svatá terezie. Toto pochopení totiž spočívá v tom že ona do toho vešla to je taky ještě špatně vysvětleno ona do toho co v nás je vešla nebo ještě lépe ona se ztotožnil a s tím co v nás ve všech je toto vědění toto pochopení je v nás ve všech toto entender o to pochopení není pochopení rozumové nýbrž pochopení z toho nitra na rozumem. Čili ona nic z toho co tady říká nepotřebuju řikat pro sebe ona to říká jenom pro nás protože nemáme to pravé -conosimiento- to pravé poznání slova takže pro ni bylo určitou potíží s těch značnou to převést do slov a musíte ji prominout že ona byla povinován inkvizici kterou byla v době uvězněna říct jenom tolik aby to mohla vůbec opsat aby ji upálil takže ona musela mluvit jenom o modlitbě a o způsobu jak se ta modlit jak se tou modlitbou člověk dostává k tomu k bohu. A samozřejmě především když se používají ctnosti to milosti které přijímáme od boha. A zase tady potřebuju k tomu vysvětlit ona zase musí omezit výčet těch milostí jenom na tu modlitbu a na ty vlité ctnosti a modlitbu kontemplaci on na tu modlitbu a na vlité ctnosti samozřejmě kdyby bylo jenom tohleto nám k dispozici a ne naše tělesnost celým světem a s událostmi v tomto světě tak bychom museli žít v klášteře abychom se bez toho mohli obejít ty svitu kláštera aby nás chránit v tom smyslu že by ten si na neměl přístup a že by nás tady nemohl kazit nebo přímo by nás nemohl kazit ale my ty s těmi nemáme. Okolo sebe tak my musíme tam přidat k těmto milostem ještě třetí milost a to je celý lidský život aby bylo jasno po celou tu přednášku pak zase tomu že na tohle naše jinak považujte svůj život svůj osobní život za příkaz od boha když toto nebudete chtít musíte se štípnout a musíte se prostě donutit k tomu abyste svabrali svůj život jako příkaz od boha a potom jste schopni to co vám tady předkládám považovat za příkaz od boha pochop. A zařiď se podle toho a vítě nad sebou když nebudete chápat život celý takle jako příklad od boha tím méně potom můžete jednu součást toho života a to je například symbolika řeči považovat za tentýž příkaz nebo to je malinká součást nepatrná součást a to je celkové milosti které říkáme lidský život a ta milost lidská řeč se tam ztratí úplně takže vy si z nebudeme toto pochopení které vás bude zavazovat které bude v sobě mít sílu tak jestliže tu sílu v sobě nebude ne nacházet během toho co budu tady říkat tak jste se nezachovali podle toho co vám tady doporučuju to tady z příkazu božího teď aspoň teď když tady sedíme starých příkazu božího než že se se vtělí to je pro nerozhodující že se chtěli chtěli ale to je tak že ten kdo chce abychom my mohli chtíti to je bůh ten do existuje abychom my mohli existovat to je bůh. Ten kdo poznává abychom my mohli poznávat to je bůh ten kdo miluje abychom my mohli milovat je bůh čili nejsme to my kteří milujeme poznáváme existujeme jsme tak závislí na tom všem co jsem říkal co pochází od boha jako svítící žárovka je závislá na elektrárně čemu je žádost a když to není proč a když tam je napojena elektrárna žárovku čili vás prosím o to abyste aspoň předpokládali že když to slyšíte co tady říkám že je to způsobeno bohem a ne vaším sluchem to když bys to takhle na to šli tak zůstanete hlubší. A kdybyste takhle se na věc vzývali dostanete nevedou jak to poznáte velice snadno že odcházejí odtud po týdnu nevyvodí te z toho tyto důsledky o kterých teď bude řeč budete zprávy budete bez starosti bez nemoci bezstarosti beze všeobecně tu bez utrpení tak musíte být. Aspoň dočasně aspoň na chvíli kdy se spojíte s tím bohem ovšem nemířím k tomu abyste se vědomě spojili s bohem mířím k tomu abyste se s bohem zasloužili abyste vstoupili do manželství do svazku trvalého který se na nebi ne rozvažuje neboť on se na nebi svázal před vaším narozením dávno se svou ben si znovu vena toho ženicha ale svatba není dokončeno a během této. Pronikat lidského života se dokončit a jinde se dokončit nedá tak takhle let z tohoto této podívej se hleďte na to co vám budu tady říkat protože svatá terezie nesměla takhle mluvit ona nesměla říct to bylo zakázáno že tento život je k tomu abychom v něm vstoupili do stavu nebe ani ten stav se nesměl říkat to je místo a to vona nesměla říkat ona o tom věděla že tomu tak je my si budeme to konfrontovat ze španělským text tak víte že tento autor překladatel to všechno smazal a to co ona řekla prozrazuje že věděla o tom co vám tady říkám kdybych totiž nebyl o tom přesvědčen a neměl v tom její podporu tak by o tom takhle nemoh mluvit bych lhal ale vona všechno tohleto věděl daleko lépe než protože prošla křížem a jenom se křížem znamenal aby dokázala z čeho vychází z krista ukřižován a tím kristem ukřižováný je naše tělesnost která byla ukřižován protože přestala být středem a přestala být i nástrojem. Ta musí být nástrojem do doby dokud neprojde ukřižování a zmrtvýchvstání ale pak musí být tento nástroj odvozen v tom smyslu že není středem ne že se zruší vymazání našeho říká buddha ovšem to tak nemyslel není vymazání smazání zničení jak to ve chybně vykládá nýbrž to je postavením našeho do pozice která náleží v tom stavu ve kterém se to ocitlo takže buddha když vyšel z toho vymazání tak okamžitě se přestal starat o sebe začal se zajímat o bližního stejně jako o sebe to znamená to není žádné vymazání to vám budiž jasné že ta král budím a bude si si říkají že je to vymazání nevymazal nýbrž ho přesunul je to přes un světel jak jsem tomu říkal když si a před sen ho tam kam patří být přesunout kdybych to vysvětlil životě ježíše krista. Tam je tenhleten efekt přesunul propracováno detailně především ježíš se narodil to jenom symbolicky znázorním v tomto světě v lidském těle a neměl zdání v tomto lidském těle okamžitě neměl zdání že pochází z věčnosti přišli svatí cílově a upozorňuji na to vlivy mu tuto pravdu zase do tohoto vědomí převedli to z podstaty o kterém on nevěděl potom narození do podstaty která o tom a nazpátek vzájemně se to potom muselo prolínat to musel být to oboustranný čili tou nemůžeme nazvat tokem když je to okruh mezi bohem a člověkem tak to není pohyb pravila smyslu neboť ten okruh je přerušován a pořád to teče aniž by to teklo a bych se o tom čínsky vyjádřil toto který neteče to by vám asi moc neprospěla. A čili tím chci říci že vona nesměla taky říci že nebylo nic stvořeno nýbrž že je všechno stvořeno že je to soustavný proces věčného charakteru který dvě stránky pokud je to dualistická záležitost a to není jenom dualistická záležitost že z věčnosti to pochází a všechno soustavně z věčnosti se do věčnosti se to vrací čili když tady něco mluvím tak byste si mohli takovém ideálním případě myslet že to beru od boha. Ale kdybych to bohu ne odevzdával zároveň tak vůbec nic neteče no nic nepotká to nesmí být rupa nýbrž to musí domě téct a ze to musí pořád vytk a co tím chci říct symbol že si to nesmím přivlastnit si nesmím mít že se že je to moje ani chvilinku to moje není to zase do něho od ka musím tento pracovat. Jestli chci o tom takhle mluvit jako svatá terezie tak musím být přitom jak to z boha vytýká i při tom jak to do něho zase vplývá a prosím se budu snažit aby tomu tak bylo z pomoci muselo svaté terezie a v tomto smyslu nebudu opravovat svatou terezii nýbrž budu říkat to co ona nesměla říkat a o čem věděl a občas vás upozornim z toho úvodního textu španělsky psaného že o tom opravdu věděla máteli říkal tak myslím že z těch prvních řádek mohu odejít dál když jsem nes volal a k pánu aby mluvil za protože vidíte aby mluvil zam protože nevím o čem mluvit. A jak začít ti abych poslušnosti dostala namanulo se mi o čem nyní povím abych počala jakým si základem i pohled to vyžaduje velikého vysvětlení a to zkrátím ona nevěděla o čem mluvit ona si nedělala plán o tom co bude říkat jestliže. Je v nebi tak ona nesmí starost a nesměl ani plánovat ona musí vědět a ona tím že její zevní neví nic se na věci nic nemění vnitřně to za někdo to znamená když vola pánu tak volal k němu proto aby on za ním mluvil protože ona neví o čem mluvit a dělala to z poslušnosti jednat k tomu pánu a jednak řadě lidi která nad držel ruku aby nezavraždil předčasně. A to byl jeden biskup který byl jejím zpovědníkem v poslední době a který pasovali přes hradbu přes dveře papíry aby to mohla psát a jakmile napsala kapitolu zase hned ty papíry odnesl aby je tam inkvizice nenašla že by se kompromitovali on protože jde tam se bral ten papír ni to nedovolil psát ona tam ustavičně psát pět měsíců tam satan nízko zabili to bylo hotovo a on to tak ona neměla k dispozici to co napsala a ona neměla dispozici ani to co bude psát opravdu nevěděla dopředu ani dozadu nic to je pravý stav osvobozené duše že nežije v času a prostoru není to prosím vás vy jste ztratí nýbrž že opravdu je někde jinde když říkám je někde jinde tak to někde je špatně symbol je to vám musím nějak říct bych to snáze měl říct že není. Ale jak to vysvětlit vyš je když ona tam byla vidět v tom vězení a psala takže ona byla poslušna tomu vystupovat z blízka vzdáleně tomu bohu nebo opačně a ten biskup tak si sval na piš to svým sestrám že by se mohlo stát že tady umí a nebudu mít třebas tu moc abych vod toho mohl o chránit a aby bylo potopen co potom zbylo celkovou cestu k bohu tady vyš. Takže ona vy psala pro klášterníci řádu karmelitánského prostředky nebo které mají k dispozici k tomu aby se dostali k vědomému spojení s bohem ne jednou kterému spojení s bohem nýbrž se ne kapitoly je vidět že k tomu duchovní manželství což je něco navíc tak to je vysvětleno tohleto tak to dvojí poslušnost který víte to svou poslušnosti tak vyžaduje veliké vysvětlení namnoze o čem nyní povím to se teprve namanulo to samovolně přišlo a ona teďka samovolně píše chci totiž patřit na duši naši jako na nějaký hrad celý zde man tu nebo přečíst tého křížka němž je mnoho komnat jako i v nebi je příbytku mnoho své odvolává to sem se připadl podle na jana když čtrnáct trápila vedu že u boha je mnoho příbytků. Ale prochází jenom sedmi kterými chce naznačit přímou cestu k bohu přímá cesta to není to my o na pomine protože nepoužívá všech životních prostředků nýbrž si vybírá jenom ctnost a modlitbu modlitbu jo na si ale kontemplaci on to znamená nazírání na boha tedy vnitřní modlitbu vlito modlitbu to si z těch prostředků vybírá a k které vlité modlitbě toho čtenáře vede ale dobře že u boha je mnoho příbytku a všimněte si aby vám to nešlo že ty příbytky jsou v tom hradu nitra čili že jsou v lidském nitru že to není něco kam se od stím po smrti vodtud z tohoto těla. Nýbrž to je v tom příbytku u boha je to tady v tomto těle a za tím je to tedy v tomto těle potom to v tomto těle nebude protože ono to beztak nikde v tom těle neni si to na tom to a to my se nedal jak si to hledali lékaře a to a dají přírodovědci nenajdou tam tyto komnaty ani jednu z nich a ono tam je protože to tam není na této úrovni to tam na úrovni jiné tedy u nás je nám nových úrovních je mnoho obsaženo co se nedá zjistit fyzicky a indové to vkládají do sedmi stupňů to jsou ty vědomí oni tomu říkají vrstva vědomí a on ona to mu říká komnat ale jsou to mrtvě domů. Neboť jestli ten člověk projít první komnatu nebo zvládnout bych tak řekl tak musí překonat tuto nízkou vrstva vědomí musí se dostat za za její meze jim jmenuju ábé a teprve potom může začít být v druhé komnatě lidsky řečeno jinde duchovně ne na jiné úrovni vědomí ve kterém je samozřejmé to co se v vládlo na první úrovni kdybych to řekl. Jak podle tak bych řekl člověk se mění na této cestě tak že na každé další úrovně někým jiným než kterým byl než kým byl na úrovni předešlé a jestli pořádně prošel tou úrovni nižší tak je úplně jiným a bohužel mu často chybí měřítko pro to co je za tím a kde je to nepotřebuje vědět ale může si všimnout že je jiný si toho například v sedmnácti letech dokonale sem byl vědom protože jsem nemohl dělat nic z toho co jsem předtím dělal ale opravdu nic ani sem nemohl ani spáse nemohl ani písem nemohl ani dýchat jsem nemohl ani dýchat jsem nemohl. A to je proto že jsem se ocitl na jiné úrovni aspoň přechodně protože to bylo jenom spojení a nikoliv mater oni si spiritual nikoliv duchovní manželství jsem se přechodně ocitl svou svobodným a abych mohl jít dál ale toto přechodně ocitnu se na svobodě klamnou známku jedno že se to vykonalo že spočívá v tom že nemohu kdybych chtěl být tím čím jsem byl před tímto spojením takže jsem se štítil všeho co jsem předtím dělal všeho i toho i toho jídla i toho studia jsem studoval poctivě nějakých jakou jsem třeba všeho jsem se štítil najednou a co tím mi to tolik bavilo ničím jsem předtím nebyl a ti jsem se i listí to byl veliký omyl pochopitelně že jsem tehdy nemohl vědět z této pozice že toho lidství potřebujeme se vším dohromady a to právě výtečně pomáhá znak stav plzně že ten bůh s tou mocí anděl spolek tam na tom znaku. Udržuje pohromadě ta zvířata která jsou na tom znaku to lidské to zvířecí dokonce to si které tam je pes je tam ve dvou de tam tu zvířata jsou tam a řekli tam hrad by pevné hrad by to je ta tělesnost to všechno by se dohromady vono modli neudržel kdyby na tím nebyl anděl ve znamení kříže ve znamení třídi ukřižování tohoto všeho je to všechno uděláno toto všechno se musí ukřižovat aby se mohlo stát z mrtvých ale nikoliv bez těla ježíš stal zase z mrtvých v těle prosím toto vona všechno nesměla říct že ty člověče také musí stát z mrtvých a tak to musí být v těle no tak on říká že je to takovýhle hrad ve manu nebo přečíst toho křížka jestliže vy sestry tohleto pozorujete není duše spravedlivého nic jiného než ráj je on jak sám rozkou. A je tam zase odvolán na nějakého to jsem rozluštil co to česky znamená tam to osm nevím je to nějaký starý zákon od volání ona se odvolává vždycky hned aby bylo vidět že že to neříká z vlastní iniciativy nýbrž je to je psáno bibli se musí odvolat ona to dobře dbá od ani tady nejsem tam doplňovali všechno tohleto ne přestože jsem nerozuměl tomu ro na to dvanáct že se manipuloval proti to nejsou to tam takový spis není a to je jedno jsem budu dohadovat ale on tam neříká důležitou věc je to ráj v němž on jak sám dím a rozkouskoval není na úrovni nebe na nýbrž je na úrovni ráje. A tam svou roku tam je blažený kdybychom to veli po indicky tak bychom řekli z toho sat čit ananda von v nás v tom ananda to nám přichází náramně toho protože my po celý život o zvu tem této blaženosti boží která v nás síly po nich všem větším netoužíme než po blaženosti kdybyste se dívali na lidský život z blízka tak byste zjistili že nic jiného nehledá člověk než blaženost třebas velice prchavá a přechodnou ale je to člověk toužící po extazi. to vidím na obal vem hříšní že se nebo na ho ke vem říši že si fanda jsou blažený stav padne nějaký do že ano a vidím to v jiných rozkoší h když se kouří ti leta nebo nevím pohlavním styku a všude všude se ne zavržení přestože to blaženost prchá a je to způsobeno tím že pán bůh v nás jenom na úrovni ráje ze kterého se soustavně padá tak se my musíme ovšem nebo o změnou na tento boží stav také padat z každé blaženosti která je jenom o změnou blaženosti rajské kterou v nás zažívá bůh ale běda dostaneme ne se jednou ze této blaženosti toho boha v nás a to není z vysoký stav anahata to je čtvrtý lotos když ho otevřeme na nějaký okolnosti a především on ten platí nazíráním tak začneme být tak blažený že zjistíme jednu na beton jednu věc nikdy se nebyla tak blažený a ta blaženost když mu byla zachována tak je to pro dostatek pro věčný život víc se u dni se nemoh ale nemohu ty lidi kteří se tady objeví v tomto stavu blaženosti nemohu jasno stavu dostat. Měl jsem tu velkou výhodu vlivem lékařů a během toho že se neměl představu o bohu že jsem že tento stav vůbec nikdy nelákal to musíte prominout že jsem pro to na vás takový zlý že jak se z toho stavu třebas namátkou jenom ocitnete tak z toho hrnu ven že vím že je to daleko krutější vězení než kolik tam síly bůh než třebas tady ve v tomto toto motivy si vůbec nic očko neuvědomoval že tam je nebezpečí že se v tom sledu se tam zabydlím my jsme tím zabydlení tady v tomto světě ale pak bychom se daleko bezpečně zabili v ráji ale museli bychom z něho padnout pochopitelně se nedá nic dělat. Tak to vyžaduje veliký vysvětlení toto všecko tady že ona to nemohla říct a jakých čtyři říká to na dál kde po vašem zdání příbytek kde s rozkoší král tak mocný tak moudrý tak čistý a všeho dobra tak plný nenalézám nic k čemu přirovnat velikou krásu duše a jejich velikou schopnost a víru rozum náš jak byste s těší to pochopí protože jako nemůže vystihnout boha jenž sám . V nás kali by mělo být že nás stvořil k čemu obrazu a podobenství genese kapitola první delší dvacátý třetí dvacátý sedmi toto dost to volání není tady v tomto vydal něco tam doplnil podle svatý terezie a že ona ho tam uvádí tou originálem e a když byste něčemu nevěřili tak abyste nemysli že ano k tomu přidávám nepřidám jenom vysvětluju ji neopravňuje ale my jsme obrazu božímu stvoření opravuju obrazu božímu jsme vytváření neboť stvoření a ona muselo to takle tvrdit je věc hotová není to pravda to je proces vývojový který pokračuje nějakého pomyslel počátku a končí v nějakém pomyslíte protože není to časoprostorový konec ani začátek a ona tedy měla říci. Že nás tvoří k svému obrazu a sem podobenství ale jenom k temu obrazu a se mu podobenství všechno je správně jenomže co nesměl říct to neřekla prostě aby nás udělal sebe aby nás udělal sebe to se nestane se vrátíme jenom do toho příbytku kterého jsme vědomě odešli ale dneska jsme tam tam jsme vědomě tam budeme vědomě budeme podobní obrazu budeme obrazem božím podobný bohu nebudeme bohem toto dobře vědí indové a říkají ten člověk který je spojen s bohem nemá nikdy moc boha stvořitele nebo boha spasitelem jenom odvozenou moc takže my se stáváme i v tom příbytku odvozeném od boha. Nejsme nikdy mimo něj my se nemůžeme svou věčnou individualitou ocitnout mimo boha o tom dobře protože máme tu tendenci se ocitnout mimo boha nevi na něm závislí dobře třebas jakub budeme který říká nepřestanu hodnotu tisíc nesnažte při samo znamená trojjedinost lidského těla co tři nuly předtím jedničky bůh tak to ideálně vypadat. Kdybyste cokoliv potřebovali vysvětlit dál jsem ochoten nechci utíkat kupředu nezáleží kolik toho vysvětlíme na to beztak budu psát trošičku pozměněném překladu ale je tady jedna věc rozumná přestože je bystré nepochopí co se může vystihnout jenom u boha nebo pomocí boží čili když ho na mluví kdekoliv o pochopení o tom conosimiento o poznání o entender nediv to o pochopení tak nemyslí na pochopení rozumové to to není pochopení rozumového nýbrž to je z pochopení božího jak to chápe bůh. Čili rozum na to nestačí rozum je tady při této přednáškách jenom řek bych registrováno nové co ještě ne ale není ničím jiným než registruje bych to přirovnal k tomu samočinném počítači se vedle toho pána boha úžasně hloupí dokonce nehnou mně nic chyby není inteligenci inteligence jeho počítáme od boha tomu tak pravý ona dál jako že je ne třeba se namáhat abychom pochopili krásu hradu tohoto ačkoliv je rozdíl mezi ním a bohem jako mezi stvořitelem a stvořením protože i hladem totiž duše je tvor. Ten je není třeba se namáhat pochopit tu krásný hradu protože čím více budete namáhat to pochopit rozumem s tím se vám to pochopení bude dávat pochopit tu krásu toho hradu znamená setkat se protože možný jenom za okolností takový že se člověk svým setkávám že s tou krásnou toho hradu setkal v sedmnácti letech poprvně tak to mělo tento následek že jsem nic nevěděl pro toho že je to tak mocné že nemohu toho vít. Jednou jsem tam napadl a sem tam vědomě svým vědomím takže od doby jsem nebyl tím nevědomým nýbrž z moci boží která přepadlo na sem on nevěděl že přepadne jsem to nesloužil v moci sem ty věci chápat chápat tedy znamená být tím tak přitahování jinak tomu neporozumíme být tím tak přitahování že nic jiného svatou nepřitahuje že jestliže nic tím co se radí a je se především království boží tak člověk který je takhle přitažené bohem ho nehledá jsem ho nikdy nezačal hledat nikdy jsem ho nehledal to jsem byl vždycky při tažen a nově přitažené do další fáze toho přitahování a mohutnějšímu stávání tak že jsem nepotřeboval hledat to nedělám nějakou výjimku ale. Je to cesta opačná hora do kterou svatá terezie zdá ale nesmí o ni mluvit protože v tom začátku svého věku jako dítě ustu začla obrázek na tom obrázku bylo znázorněno že pán ježíš nabízí život věčný samaritánce ženě pěti zeptala se maminky co to znamená řeka byli se nesedli a i takové nehodné ženě nabízel život věčný toho svatá terezie pochopila v tom smyslu jsem teďka vykládal že i pro ni tato spát je připraveno pochopit co to znamenalo že nemohla nic jiného dělat než za tím kristem nemohla utéct vod studni to nesl nýbrž začla pít z toho věčného pramene o kterém se neví tam říká písmo mám nápoj po se neši nabízí se nápoj život věčný a samosebou utekla. Ale ta nemohla utect jet protože toto neměla nápovědu kdybych to měla zná povězme o to mi stalo nastala v přeměna věří o které předtím neměla zdání že by mohla vůbec nastat přeměna taková že ona z toho co se přeměnila vycházela k tomu co ještě bylo nepřemluví budovat se svým to sou tělesností která ještě nebyla při jiná ale sem duch byl na takové úrovni je že věděl o tom o moci která je jednou přemohl jsem vod těch sedmnácti let taky věděl nemě to přemohlo a když jsem se díval a pátek na těch sedmnáct let předešli tak jsem říkal tam taková moct nebyla nebyla není v životě žádného člověka do toto nezažil čili tady začíná mluvit protože musím začít někdo někdy schopnosti zkušenosti která zcela opačnou povahu než. Zkušenost setká rozumová smyslová je to to čemu říkají zen buddhisti mu a čemu říkají to jisté šest set set kristem v samo přicházející bez žádosti toho člověka jako v naší to není zvláštního jsou tři druhy u a to jeden druh von to metafyzické ale jsem to mi sami zažíváme že totiž jsme živi z moci boží to jsme si tady četli do začat lotosovou bychom vůbec ani neexistoval že sklonech mně co dělají čili toto není ší máme a mezi ale vono je jenom jednoho jenomže my máme přístup k spodní část toho nebo mu a to je. Při slibem že máme přístup k celému ta samovolnost která řídí to se sice si v třebas všechny pochody nás samočinně probíhající tato moc jednou bude řídit naše spočinout vědomé spočinout v příbytku božím a k tomu pravého nás terezie vede a o tom ona dobře že jenom jednou hr a kdyby to nebylo takže vůbec nemůžeme nahoru na rovné s rovným se stýká. Stačí výrok to jemnosti božské že duše ne stvořena k jenom obrazu abychom vystihli to niko její hodnot k prosím vás není vyprat to není pravda to je pravda jenom za těch okolností ve kterých ona žila že k bůh tím obrazem u studny vyslovil si stvořena k obrazu božímu pro nás ne mysl přečtete i to vidíme nám to nic neříká my se na to nedíváte málo litovat a se hanbit že platí viny ani sebe samé neznáme a nevíme kdo jsme za by nebylo velikou nevědomostí celým kdyby se někoho tady kdo by byl čím on tedy je. On pak by se neznal a nevěděl kdo byl jeho otec matka a celé země lidi co takového velmi nesmyslné jak nepoměr větší je s nerozumná když nepečujte abychom věděli kdo jsme nýbrž je tělem svým se zopakujeme a jen tak namátkou víme že máme i duše duši protože jsme to slyšeli nebo nám to víra pravý ale málokdy uvažujeme také jaké taky jsou duši uložený nebo kdo lidí v jejím nitru nebo jak nesmírná je její cena my jsme si řekli před chvílí že. To lidském nitru li bůh na úrovni ráje na úrovni nebe je ráje a to potom se to tam třea taky jsme ale ještě neřekli o nesmírné cenu lidské duše ta nesmírná cena lidské duše nespočívá v tom co obnovím my známe duševní vlastnosti a podle vlastností usuzujeme na velikost duše jenže duševní vlastnosti které se projevují v tomto světě začne se vyjděte teprve od narození a nedospěje než určité výši velice chatrné malé nízké. A přes ni se mohu dostat protože pocházejí narozené duše zde na světě nesmrtelné duše která se ovšem zrodila z nesmrtelné duše vlivem ta rozpor mate které je schopno lidské tělo lidské tělo je schopno transformace to je nejdůležitější následova celýho těla že nesmrtelnou duši předělá vlivem tohoto transformátoru ta se předělá během toho co tam názoru na smrtelnou duši která nabírá pokud to unese schopnosti takové aby mohla vnímat tento svět a aby mohla taky vzít předsevzetí budu dělat předsevzetí jak se dostat za tento svět to může ale nemůže ho dosáhnout těmito schopnosti které se bez mrzelo duše duši vyvinout tak to je tak nesmírná cena duše nás protože možnost se dostat nazpátek do věčnosti. Po tak je tak málo dáme abychom se vším pečlivostí aby si abychom se všimli nosti chovali její krásný že skáče starost odnáší jen ke hrubé holub nebo nás u kolem hradu to je ten jako když plním si vyzván dělá to znaku a ří se jenom v toho těla toho se na tom ke tam toho moc zvířata pevné rad viděl se se která radar tomu anděl vůbec nic a to je jenom hrubou nebo jenom nás kolem hradu a to je málo vy setne okruh vy a tu vydáváme za všechno. Pozorujeme tedy že tento hrad jak řečeno mnoho komnat některé vysoko jiné dolů opětné po stranách k ve středu je také s nejcennější ze všech níž se odehrává nejnaděj ší věci mezi bohem a duší upozorňuji že nej tajně věci které se odehnaly mezi bohem a duší se odehrála pořád ale jenom bez našeho vědomí to znamená ono to jde shora dolů kdežto my zdola nahoru na to nedovíte smrtelné duše kterou my tady za se vytvořila nahoru do deme tamti mít přeměněna radikálně přeměna aby mohla vůbec vedou a první takový zhlédnuti začínat svatá terezie při studni když našla ne obrázek s tou samaritánkou no a pokud takový obrázek najdeme tak nezhlédne a. Ale ty tajné věci nejkrajnější ze všech eva mezi bohem a duší také vědomě se dostaneme aspoň na úroveň čtvrtého lotosu to znamená do nitra tam kde to souvisí tak se se se do souvisí ne srdcem živým jenom bez našeho vědomí to znamená ono to jde shora dolů kdežto my zdola nahoru na to nedo líbí nebe se mít tak asi že v smrtelné duše které jsme tady ta tady vytvořila nahoru dohledem tak musí být přeměněna radikálně přeměna aby mohla vůbec velebnost a první takový zhlédnuti zaživa svatá terezie při studni když našla ten obrázek s tou samaritánkou. Moh pokud takový obrázek nenajdeme tak sedneme ani ale ty tajné věci nejtěžší ze všech se lenivé ji mezi bohem a duší také vědomě se dostaneme aspoň na úroveň čtvrtého lotosu to znamená do nitra tam kde to souvisí naše srdce kde souvisí se srdcem živým živým srdcem božím je tam naše srdce tady hrudi ale je neživé řekl to neživé to není že a pravý život to život je takový kde se to srdce stýká s bohem to je ovšem zapotřebí prodělat takovou změnu. Kterou nařizuje ježíš kristus a on nařizuje milovati budeš pána to nařizuje budeš milovat to je nařízení pána boha svého z celého srdce svého z tohoto srdce nemůžeme milovat boha protože není celé to je jenom malinký uteče ale on se abychom z celého srdce milovali když se nás abychom se roste věnovali tak musí se toto částečně nestre vrátit do srdce celého pojí tam je. Neboť ta smrtelná duše pořád vyplývá z nesmrtelné spojte di jenom po před nazpátek to je proti směru kterým se tím dáváme víte na cestě mívá člověk duchovní směl tak se mu kolikrát zdá že je toho že stoupá proti vodě a nějaký vrchol tak to je ta první fáze to není nic vysokého ale to je ta možnost z toho spojení s tím co uvnitř duše existuje. No a ty nejkrajnější věci mezi bohem a duší spočívají v tom že se duše dovídá že je dcerou boží a že tedy jako dcera patří k němu jen aby si vzpomněla aby v tomto světě dále se ne toulal jako promarňuje dcera nýbrž jako na vracejí se dcera tento život být na vracejí se dcerou na vracejí se duší k bohu jestliže je něčím jiným neříkám že chybně žitý ale to veliká leta z povalování toho celého pochodu ano. Můžete se kdykoliv deptat je nutno abyste se to podobenství pamatoval snad rádi bůh dát aby vám jim poněkud znázornil milosti již dopřává duším a roli mezi nimi pokud se mi to ovšem vidí možným všecky poznat nikdo nedovede při jejich množství a tím tak méně ten kdo je tak nevědomý jako jsem upozorňuju vás že nikdy nemůžete všechno co bůh co poznává bůh poznávat mluvil mu poznání o lásce taky tam platí totéž protože nemáme být nikdy bohem. Vy byl máme být nevěstou boží pokud se tady někdo včera nebyl tak že se zdá že ne tak vám musím od nevěstě něco říct protože když to pochopíte v čas nebudeme potom v pou muset sápat nebude se k tomu vracet během tohoto výkladu o duši která je nevěř tou boží nikoliv bohem nikoliv tím králem nebo tím ženichem je na mluveno ven velice jasně na dvou místech evangeliích a na jednom místě méně jasně bez vedení. Čili na třech místech ale tam je to vydáno obrazem velice vzdáleným řek bych protože to řečí tak je to obraz obrazu ale co ježíš kristus žil to nebyl obraz obrazu nýbrž to byl pouhý obraz jenom obraz první ruky čili ten náš život dej tady žijeme ten obraz z první ruky z toho se především pouště ale v tomto obrazu není patrná. Nesmrtelná duše protože to není ježíšův život nýbrž je to jenom lidský život a to je ten se vzdálen k tomu ježíšovu není tak dokonalý pochopitelně tak vám ten obraz obrazu slovem ježíšovým připomenu je tam na dvou místech ten obraz byli pozváni družičky na svatbu a přinesli si olej bez oleje bez svatebního roucha by se tam byly nemohli dostat všechny usnuly neboť ženich nepřicházel. Když se prohlásil nebo bylo slyšet že přichází pět družičky zjistilo že olej dohořel řekli my se vrátíme my si ho veme koupit víme že když se vrátili že je ženich nepřijal tamty kdo měli dosti oleje přijal a voni se zúčastnit svatby ale co tam chybí nevěsta z nich je tam ve stav že nesmrtelná duše nemá tvar. Do ne žádná formulka antoníne ta nemá ta ta se nedá pojmenovat proto jste zoufalý z toho cenu ta individualita nesmrtelná ten z náruče a dost napojeno vejít jak my si to pojmenoval tak to nepochopíte pochopit znamená napojeno at a vás mezi tím co tady budu vykládat co chvíli budu zdržovat při tom aby když ten to pochopili podle abyste tomu nedávali jméno. Abyste tomu nedávali formu abyste to jenom v tom je pochopení zažívali že to pochopení mám ze stejného pravého jako svatá terezie takže vám ho mohu přednést a jakmile ale a pozná že se ho třebas jenom za nehýtek zdržuje tak se mu dost nepřemýšlejte vo tom neodstupujete o tom co jsem řekl jenom to zažíváte do to vám budu říkat zažívat to znamená mrtev rozum vám do toho nemluví se neuži to formulovat se nesnaží to rozkládat analyzovat to je všechno návrat do na povrch zůstanete na hlubině budeme zajídat často na hlubinu ale když na zůstaneme dokud co nedovím třebas jenom vymykal aspoň něco tak nemáme právo tamtud od no tak to je první podobenství. A druhé podobenství podobné tomuto je že král udělal svatební hostinu na kterou pozval všechny své přátele tak se vy mluvil protože měl něco na práci vymlouvat výmluvy to přeložím do sunnité češtiny které starostlivost on se staral o něco jiného a protože máme plnou hlavu z toho smiřovat opravy ty věci pochopili že taky tak to nemůžeme pochopit nestarejte se nestali se ani vo to jestli to pochopíte po ne pokud se vám zdá že to chápete v pořádku von se to jenom zdát ale poznám že jste to pochopili aspoň kousíček zastavím a řeknu dost nepřemýšlejte neustupuje úsudek je nemoc vůle bezmocnost vůle to je úsudek proto se na to tak přísný kdyby nejlepší tak je to nemoc protože duše vnitřní nepotřebuje přemýšlet nemy to moc musíme dělat samo sebou ale jestliže chceme se dostat trošku dál tak musíme umět vložit do soustavy trvale oblasti nějakou mezeru ke kterou je vidět slunce a to je nula neuvažoval. My jsme pod blahou plnou mraků a to jsou naše myšlenky naše úsudku naše straší a tak dále naše smáli prosím to světem výhrad současná post a to všechno musíme rozhodnout aspoň chvíli se budu snažit pomocí svatý terezie rozhodovat tak oblast a nic víc na víc si netroufám když se mi to podaří a jak se mi to podaří takhle řeknu za stavte nena nedostavuje třebas tohleto ale zastat se svou mysl to stačí vteřinky a pak zase můžete přemýšlet že mu to dlouho nevydrží v člověku jestli to vydržíte tři vteřiny. Tak je to moc vás tedy nevydržíte být ničím ale když vydržíte sedmkrát za tuto dobu co tady budeme být po tři vteřiny ničím tak je to slibný začátek k tomu abyste vy podat kteří ničím a abyste se vy násobení dvanácti dostali samadhi někde se musí začít není záležitostí mého aby vás do toho samaritán ani to není žádoucí protože on se to taky obejít a teď by dál moje jaké taky jsou duše nebo do hlavě ji míru. Nebo jak nesmírná sice a to se mu čte to takhle tak málo dbáme toho abychom se vší pečlivosti uchoval její krásu všechno na se se se ubírá jenom hrubé o rub to jsem taky četl pozorujeme tedy že tento hrad jak řečeno mnoho komnat některé vysoko to jsem taky čet je nutno abyste si toho toto podobenství pamatoval snad kráčí bůh dát abych vám jím poněkud znázornil a milosti jich popřává duším i rozdíly mezi nimi pokud se mi to ovšem vidí možným všecky poznat nikdo nedovede při množství tím tak méně ten kdo je tak nevědomý jako jsem sem do četl. Všimněte si že nemluvím o své nevědomosti to není pokora vůbec ne oni považuje za úžasně pokorou vůbec nebyla pokorný protože ona byla nevědomé absolutně nevědomé kdyby věděla že je co by smrtelná duše absolutně nevědomé tak by nemohla tyto věci chápat vnitřně to by mu nejmenší znalo výběr vadila v tom aby se otevřela ta milost poznání božího pořád boží vstupuje jenom tam kde nepřekáží poznávání zevní neboť to je asi tak jako když proti sobě dva proudy ze zevnějšku ze smyslů z rozumu a od boha jsou proti sobě a oni se vždycky setkají na úrovni ab našeho vědomí nebo úseku dál to nejde. Jestliže ale ten náš proud který jde z toho z pokud v úrovně ab zastavíme tak najednou ta moc boží z jeho poznáním proudí volně tím úsekem ab a odnesen k němu z toho se mi poprvně u těch lékařů starosti při poznávání správného ptal jsem sedmnácti letech a to nebyl v nic definitivního nýbrž to jenom bylo teď bych prohlubování žete prostřed prohlubování tohoto procesu poznání tak když ona říká nic nevím tak ona si toho bral jenom a daleko lépe než že nepotřebuje nic vědět aby věděla co potřebuje říct to je to co říkal ježíš kristus nestarejte se o to co budete mluvit duch boží vás. Bude informovat tak tak to ona myslel čili to nebyla pokora to byla vědomost na na věděla odkud to že to nemá z du se o které my víme čili jako taková je ničím čili on nám tady říká o všudy a tam nebo uni tak v těch zen buddhistů přesně vo tom mluví ovšem evropský křesťansky je to zcela jasné dáli vám jich bůh těch milostí bude mám velikou útěchu poznání že je možno něco takového. Tedy ona říká vlastně tady poprvně v této knize že bůh na může dát tu milost abychom ty věci chápali vnitřně a ne z pozice toho kdo nic neví o na ty věci dneska chápe když to předal to chápala ale sama to nevěděla on věděl že je to milosrdenství boží je to charisma zdarma daná záležitost a tak k tomu budu muset pořád přidávat že celý tento život je zdarma daný vod boha že to celé charisma ano že není tam výjimkou ta modlitba nebo ty milosti který tam dostaneme jako ona tady musí říkat musí říkat. Aby narazil nýbrž ten život který není ve zlu postaven nýbrž dobru od boha pocházející ten celý je tou milostí o kterou se můžeme opřít a čím dokonaleji se o ni opřít a my žijeme v životě který své ne v klášteře tím rychleji se dostaneme k tomu poznání které ona měla mu to aspoň k tomu aby velel boží velikost a jeho dobrotu jako nám neškodí pozvání toho co v nebi jest než škodí. A co je rozkoší vlažných po ses toho spíše těšíte a hledíme do svíce čeho oni používají zrovna tak nám neškodí vidíme li že bůh tak veliký může se i v tomto vyhnanství z díle večeru tak zaplácají že může je milovati dobrota tak nesmírná a milosrdenství bez konce čili bych tady aby budu muset příště přerušit věci protože to tuto apno co v nebi jest a co je rozkoší blažený představuje si musí si představovat podle názoru tehdejší teologie a ještě dnešní že vstupujeme do věčné blaženosti to to se odnaučí nemyslet to si že nevíme. My vstupujeme do sat čit ananda a na ale ta blaženost a jestliže nestojíme do celé stačit a nad to znamená do poznání do existence boží a do jeho lásky tak to s nejsme ještě v nebi tak blaženost je jeden příznakem vydá ten mravy teprv řečeno ale vona se může odvolat jenom na to je chyba že se nesměla odvolat na celé stav čit ananda do mohla jmenovat křesťansky a tomu mužsky jméno milovat nemusím to říkat indicky. To znamená na se mohla a dneska jsem mými ústy odvolává mohla to dva ta odvolává se takhle co duše osvobozené v nebi zažívají není jen blaženost nýbrž existence boží láska boží a poznání boží v takové míře jak to progresivní jejich postupu dovoluje neboť to nebe není statické záležitost nýbrž dynamický rozvoj jestliže tady vidíme nějakou vědami ku tím že dítě se stává do sen člověkem a tak dále. Tak tam ten vina ismus kdyby to chtěl nějak znázornit poměrem tak bych říkal ten je větší než ten ten je na vyženu na tomto světě asi jedna milion takže jak vás tento dynamiku přepadne třebas maličkosti tak smaže okamžitě tento dna mi smys vytk zavrhnete ho jako něco zrůdného to je ovšem chyba ale stane se to takže z díle ti se červům za páchal to je jenom výrazně znázornění toho. Začne považuje lidské tělo když ho nesmí považovat.........

Download XMLDownload textWaveform view