89-12B
89-12B
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Kdyby
aspoň
před
tím
vaším
cvičením
předcházelo
pane
bože
my
nejenom
chodíme
po
dvou
ale
my
jsme
schopni
svou
tělesností
prospívat
tomu
dílu
božímu
to
bylo
ohromný
nejme
si
co
je
jestli
je
to
jestli
je
tomu
tak
že
tím
prospěli
viru
božímu
jesi
neprospívá
jenom
tělu
ale
prosím
tě
bože
do
volně
vyslyší
jim
modlitbu
a
dovol
mně
abych
prospěl
především
svému
duchu
předešlým
svému
spojení
s
tebou
kdyby
takhle
upřímně
začala
jakákoliv
vaše
cvičení
nic
proti
nemám
ale
takhle
oni
nezačí
nají
a
takhle
musí
začít
a
to
už
potom
na
to
nesmíte
myslet
vy
a
těch
cvičení.
Ne
na
každým
kroku
si
říkat
já
jdu
do
říma
už
tam
dete
tím
že
se
pojali
upřímně
tuto
myšlenku
tak
to
točení
má
jiný
účinek
přátel
a
to
bych
vám
já
přál
já
vám
nepřeju
abyste
to
nedělali
to
to
nechci
až
to
dělali
lépe
neboť
chápete
já
jsem
hathajogin
nic
víc
než
hathajogin
a
proto
nikdy
žádnou
pozice
neudělám
už
si
ježíšova
života
udělej
to
prosím
tě
on
přišel
už
ostnatý
ho
jana
připraven
on
měl
pokání
za
sebou
no
tak
to
je
něco
jinýho
von
ty
situace
nemusel
prožívat
protože
byl
připraven
k
tomu
aby
seděl
u
nohou
kristovým.
Kdežto
ty
jeptišky
nejsou
ta
svatá
terezie
taky
nebyla
ta
si
se
to
přijala
šesti
letech
potom
na
do
dvanácti
zapomněla
kdyby
ne
zemřela
matka
tak
stane
připomněl
potom
zapomněla
na
pannu
marii
a
potom
zapomněla
znovu
na
toho
otce
a
až
do
jednadvacátýho
roku
takhle
pořád
oscilovat
mezi
zapomenutí
a
opomenout
kterému
věnuje
svatá
terezie
z
většinou
své
knížky
u
něho
bylo
hotové
vlivem
toho
že
byl
pokřtěn
ku
pokání
co
se
tady
nedělo
to
ten
křest
normální
člověk
a
to
je
formální
a
není
ku
pokání
pokřtěn
ten
pořád
musí
bojovat
s
těmi
svými
špatnostmi
osobního
vedení.
Když
my
že
že
je
na
těle
ještě
že
ano
protože
ten
člověk
kdyby
jako
opovrhoval
bližním
tak
to
by
nebyl
nejvyšší
stupeň
je
osobního
vedení
když
si
si
je
neosobní
no
tak
dítě
nemůže
říct
a
pak
je
krista
prosím
tě
jestliže
tam
mluvil
anděl
k
svatýmu
josefovi
to
bylo
vysílit
aktu
to
jeho
rozum
to
pochopil
ale
nebylo
třeba
těch
slov
nýbrž
síla
toho
anděl
ského
přesvědčení
rozumíš
to
bylo
podstatné
ne
že
při
potom
je
co
kecal
anděl
to
prostě
ten
anděl
vyjádřil
tu
moc
která
ovládala
toho
josefa
a
von
ihned
odešel
například
do
egypta
nebo
ihned
si
vzal
tu
manželku
a
tak
dále
jo
zaměňuje
následek
z
příčinou.
Příčina
toho
že
von
šel
do
toho
egypta
bylo
že
byl
nadán
silou
boží
že
se
to
projevilo
nějakým
slovem
to
už
je
následek
jo
pochopit
aniž
vy
to
napřed
přemyslet
rozumíš
tak
by
to
bylo
špatně
kdybys
to
museli
napřed
rozmýšlet
to
se
udělal
za
vás
to
nemyslel
tak
by
to
nebylo
vyšlo
intelekt
a
vy
si
ho
ni
totálně
zjevení
to
je
lepší
přes
zjevení
vod
boha
zjevení
pro
rozumu
tomu
rozumu
je
něco
zjeveno
k
tomu
svatýmu
jsou
bylo
zjeveno
my
si
to
bylo
řečeno
nebo
nesmysly
že
no
já
nic
neslyším
a
je
mi
rozumově
toto
co
říkám
zjeveno
já
mu
na
to
vsadit
že
to
tak
je
jo.
No
terezie
rozlišuje
extazi
trojí
horu
a
dvojí
jsem
tam
měl
možnost
španělsky
by
vytěžit
z
toho
a
ramen
to
a
rovni
jen
to
a
román
to
je
to
píše
a
služme
si
on
jestliže
je
tam
ten
ilony
to
druh
extáze
se
dostaví
se
mysl
že
ramen
to
té
vytržen
ze
všeho
že
všech
těch
složek
který
tady
jsou
jmenovány
ze
všech
nejenom
z
mysli
ze
všech
složek
vytržení
no
to
by
bylo
zapotřebí
ještě
vysvětlit
a
to
asi
budu
muset
vysvětlit
až
budu
vysvětlovat
potom
dal
teďka
nesmím
toto
takhle
říkat.
Vám
to
můžu
říct
samo
sebou
ale
tam
v
tom
katolickým
ne
on
totiž
tomu
těm
stupňů
extaze
nerozumějí
katolíci
dodneška
a
vona
tomu
o
dvou
měla
na
rozlišoval
veli
romain
to
a
mezi
se
z
ten
čin
to
jsem
zažíval
třeba
že
by
zastavila
se
mysl
to
už
byl
druh
extaze
že
jsem
nemohl
to
to
a
to
by
nepovažovali
katoličtí
za
extazi
ale
vona
jo
to
se
sesílal
jestli
to
romain
to
to
by
považoval
za
extázi
protože
to
je
se
brání
všech
schopností
lidských
jo.
To
já
jsem
to
malé
vedl
někde
deset
nade
vode
mě
abych
rozli
šel
koncentraci
od
kontemplace
vod
extaze
a
já
nevím
co
eště
to
jedno
kdyby
to
bylo
padesát
věcí
tak
je
to
hezké
je
to
v
pořádku
ale
když
já
vemem
takhle
jedno
po
druhém
tak
vás
uvádím
nebezpečí
v
pokušení
že
jedno
budete
odlišovat
tak
prudce
od
druhého
nebo
o
třetího
a
dalšího
že
vám
ty
spoje
uniknou
a
ono
to
bude
za
následek
hrozný
utrpení.
A
já
bych
vám
to
utrpení
nepřál
člověk
se
například
snaží
o
koncentraci
to
že
se
snaží
o
soustředění
k
tomu
je
dobře
rozumět
že
tím
se
ne
soustředí
že
se
jenom
snaží
to
snaha
je
dobrá
ale
koncentrace
jako
taková
podobu
kdyby
měl
definoti
říkal
to
je
snaha
o
soustředění
nic
víc
než
na
soustředí
a
je
to
v
pořádku
protože
vona
se
také
něco
musí
udělat
že
kdyby
to
snaha
zdola
nebyla
tak
zhora
nepřijde
pomoc
ale
kdyby
to
byla
jenom
ta
technika
nebo
ten
systém
nebo
ta
metoda
tak
to
nahoru
nedovede
tak
tolik
koncentraci.
A
kontemplace
to
je
tatáž
koncentrace
jenomže
shora
já
jsem
uveden
od
boha
do
soustředění
za
které
nemohu
a
teď
kterého
se
nemohou
vytrhnout
toto
bezvadně
ovládal
ryšánek
ten
už
v
padesátých
letech
svého
když
jsem
tam
chodil
v
padesáti
letech
to
znamená
před
rokem
šedesát
jsem
byl
ještě
v
ve
zlíně
nebo
gottwaldově
a
tak
on
mně
říkal
jsem
tak
tažen
bohem
že
nemohu
se
toho
tažení
zbavit
napřed
se
se
snažil
se
tam
k
němu
dostat
ale
jak
jsem
se
k
němu
dostal
jeho
mocí
tak
ta
je
tak
velká
proti
mému
snad
potí
metoda
se
se
soustřeďovat
že
jsem
prostě
neschopen
nebýt
soustředěn.
Na
boha
čili
musím
být
na
něho
soustředěn
a
to
není
puzen
si
on
to
ramen
to
a
to
potom
přechází
do
běžného
stavu
takže
to
se
nejeví
jako
extaze
pravidlo
a
smyslu
nýbrž
třetí
stupeň
jak
se
zase
taková
že
ona
přejde
z
toho
vnitřního
stavu
do
stavu
zevního
a
zaujme
i
ten
zevní
stav
a
to
teprve
jako
tomu
nerozumí
katolická
církev
no
no
tak
já
proto
toužím
abys
tady
byli
všichni
protože
začínám
novou
kapitolu
jak
toto
co
propagoval
svatá
terezie
v
celém
v
tomto
smyslu
pro
své
jeptišky
pro
své
sestry
nebo
dcery
jakým
říkala
bychom
měli
propagovat
pro
sebe
ale
to
už
nebudu
to
mi
stát
žádná
svatá
terezie
nýbrž
my
budeme
muset
simulovat.
Nebo
předstírat
nebo
představy
si
že
se
to
s
námi
děje
co
vám
říkám
prosím
já
teďka
budu
moct
apelovat
na
vaši
víru
čím
víc
mně
budete
věřit
že
to
tak
tak
tím
lépe
mě
budete
rozumět
za
chvíli
až
vodejdeme
vodtud
například
na
obě
tak
už
tomu
nemusíte
věřit
ale
teď
prosím
vás
na
na
chvilinku
na
tom
věřte
co
vám
říkám
to
vám
budu
říkat
protože
to
vám
umožní
abyste
neuvádí
abyste
se
neztratil
abyste
byli
v
tom
co
vám
říkám
tak
podívejte
se
jestliže
vstupuje
člověk
na
tento
svět.
Tak
je
na
tom
úplně
stejně
jako
vtělený
bůh
je
kompletní
jako
ježíš
kristus
je
v
něm
nejenom
tělo
co
sklidil
po
rodičích
ale
je
v
něm
také
nesmrtelná
duše
a
protože
je
v
něm
nesmrtelná
duše
tak
jsou
v
něm
a
priori
už
dva
úkoly
a
především
pomocí
smrtelného
stvořeného
co
v
něm
je
se
dostat
na
hranici
nesmrtelného
to
je
první
úkol
čili
řádně
si
vážit
tohoto
života.
Jediného
po
rodičích
ale
řádně
si
ten
a
za
druhé
zažití
vadí
taky
toho
co
není
dělené
po
rodičích
nýbrž
čím
jsme
od
věků
neboť
od
věků
máme
připraveno
u
boha
příbytek
a
toto
bych
chtěl
abyste
teď
věřili
pro
tu
chvíli
že
ten
příbytek
ten
ne
nabyli
okamžikem
narození
nýbrž
ten
máte
k
dispozici
od
věčnosti
ten
nezačal
být
bůh
s
námi
kdybych
lidsky
mluvil
tedy
dost
jako
přibližně
jenom
ten
začíná
tím
že
se
narodíme
nýbrž
začíná
tím
že
je
tady
nějaký
úmysl
boží.
Když
už
tvoří
tak
nespokojit
se
s
tvůrčím
a
k
tem
nýbrž
vkládat
do
toho
úměrně
aktivitu
italsky
a
ak
osvětitelský
aby
to
bylo
možné
k
tomu
potřebuje
aby
to
stvořené
se
k
němu
vracelo
čili
to
nám
vysvětlí
až
ruysbroek
a
já
to
nechám
na
něj
jakmile
se
narodíte
tak
už
te
zvaní
že
nic
ke
svatbě
už
jste
nevěstou
ježíšovou
ne
někdy
až
někdo
umře
někde
a
tak
dále
ty
družičky
podobně
čili
vy
jste
napřed
především
zvaní
svou
činností
k
tomu
bohu
a
ještě
s
tou
činností
neumíte
tomu
bohu
jít
těžko
budete
nějakou
jinou
vyšší
cestou
napřed
musíte
umět
činnosti
k
tomu
bohu
jít
a
v
té
činnosti
můžete
být
vychováni
jenom
tak
e
jenom
za
těch
okolností
když
vy
padnete
úplně
z
vědomí
o
nedějové
existenci.
Vy
se
musí
se
do
dostat
do
dějové
existence
to
znamená
do
stvořeného
a
k
tomu
pomůže
smrtelná
duše
a
smysly
a
rozum
a
tělesnost
především
a
když
vám
pomůže
k
tomu
uvědomění
si
že
činností
to
znamená
ctnost
v
tou
činností
v
tomto
případě
se
přiblížíte
k
bohu
tak
si
nesmíte
myslet
že
je
to
co
všechno
se
dá
udělat
více
že
se
udělat
nedá
než
se
přiblížit
ale
není
to
všechno
nesmíte
u
toho
ustrnout
mysli
říct
když
jsem
ten
dostal
ke
spojení
s
bohem
svou
činností
dobře
míněno
tak
už
to
dál
to
nejde
to
je
špatný
tak
já
se
vrátím
nazpátek
jestliže
jsme
se
narodili
na
tento
svět
tak
jsme
nevzali
jenom
od
boha.
Jeho
věčnou
podstatu
neboť
jsme
chrámem
božím
nýbrž
za
jsme
také
podstatu
stvořeno
která
přes
stvořené
de
vod
boha
také
že
ano
čili
jedno
máme
přímo
od
boha
a
to
je
to
je
se
srovná
s
nezrozené
a
je
to
máme
nepřímo
od
boha
co
jedná
zrozené
tohleto
vám
setkávám
k
věření
prosím
vás
že
tyto
dvě
složky
než
nebudete
brát
na
vědomí
tak
mě
vůbec
nebudete
rozumět
a
dal
doříkat
pochopitelně
je
tíž
těší
udělat
něco
pro
toho
koho
nevidím
než
pro
toho
koho
vidím
tak
vy
budete
přednostně
ho
dávat
přednost
tomu
co
je
stvořené
protože
to
vidíte
a
okolnosti
události
vás
nutí
události
to
co
se
narodili
především
největší
nás
ti
k
tomu
abyste
to
sledoval
aby
se
tím
řídili
tak
úvodní
byl
řečen
říkat
že
tomu
rozumíte
to
je
nejlepším
pořádku
ale
musím
mít
kousek
dál
ten
člověk
není
veden
jenom
k
činnosti
ale
ten
člověk
je
veden
taky
úvaze.
Podívejte
se
zvíře
minimální
mě
způsobem
uvažuje
má
k
tomu
hotové
půdy
a
tyto
zvíře
vedou
zrovna
k
tomu
co
má
dělat
to
je
přímý
projev
vůle
boží
že
to
zvíře
vás
spíše
třebas
už
k
ne
nebo
počítáno
já
nevím
co
nebo
dobrýho
ho
něco
udělá
pro
vás
tak
to
je
přímo
od
boha
protože
to
přes
půdy
jde
dál
je
za
jíme
si
soudy
do
tak
daleko
že
to
zvíře
nerozezná
nic
co
je
mimo
těch
pudů
to
není
náš
případ
tak
kráva
se
kterou
jsem
seznámil
mě
považovala
své
tele
přes
ty
své
půdy
já
jsem
byl
ji
milovaný
tele
ona
mě
líz
mé
mladosti
a
a
tak
dále
to
nebudu
dál
rozvádět.
Člověk
ale
uveden
také
k
tomu
aby
měl
mysl
rozum
to
znamená
on
má
daleko
širší
aparát
než
má
například
zvíře
ale
ten
aparát
je
široký
nejenom
na
úrovni
horizontální
ale
je
široký
i
na
úrovni
vertikálně
na
úrovni
horizontální
stroje
představy
to
je
ten
zevní
svět
ale
na
úrovni
velikán
potom
vůbec
nemáte
představu
ačkoliv
do
to
do
tý
etika
li
ty
to
ty
věci
kosti
také
přechází
te
denně
aspoň
na
kousek
když
spíte
my
jednu
třetinu
pro
spíme
a
jsme
někde
jinde
a
střižen
někým
jiným
než
s
tímto
tělem
má
to
podobu
tohoto
těla
co
jsme
koukali
toho
trati
ti
jenom
vzpomínka
na
to
tělo
způsobuje
že
to
že
sebe
vidíme
já
o
tělo
ale
tělem
nejsme
já
se
přesvědčil
když
jsem
se
dostal
na
to
že
tělem
nejsem
tam
tímto
tělem
vůbec
nejsem
neboť
jsem
tam
neměl
tělo
s
těmi
husami
ne
to
bylo
velice
užitečné
ale
byl
jsem
existoval
jsem
tam
bez
toho
tělo
tak.
Já
se
ještě
musím
trošičku
změnit
o
té
vertikálně
stránce
toho
aparátu
lidského
to
je
tělesnosti
ta
tělesnost
je
krajním
výčnělků
té
vertikálně
ne
jsme
se
včera
viděli
na
tom
filmu
tam
jak
ta
dívenka
viděla
bez
zrníčko
tak
já
vám
to
jasně
zase
tě
to
právě
vidět
tento
případ
jasný
důkaz
toho
že
nevidíme
tímhletím
co
je
navrch
nýbrž
tím
základem
a
předává
se
to
těm
vzorná
a
těm
ostrovu
ostatní
zařízení
aby
to
bylo
srozumitelné
ale
marně
bych
na
včela
říkal
nějakýmu
slepci
ti
víš
jako
já
když
vo
nic
nevidí
to
by
mě
nevěřil
ono
tomu
ale
je
tak
on
vnitřně
vidí
a
kdybych
já
ho
dokázal
dovést
do
toho
vnitřního
stavu
kde
je
ten
základ
jeho
smyslů
například
zraku
tak
by
viděl
také
bez
schopnosti
těch
očí
který
jsou
na
konci
toho
zrakového
nervu.
A
to
jsme
viděli
tady
ze
stáňou
si
se
tam
taky
byl
v
tom
rožnově
u
toho
pepíčka
on
ten
pepíček
sahl
na
hlavu
pana
válka
a
ten
nevedou
pan
vá
viděl
tak
ho
dokud
ty
roce
držel
nad
ním
prosím
my
se
toho
byli
svědky
zvláště
když
mě
tak
dobře
popsal
ty
není
jen
nevěděl
přesně
mluvili
jak
vypadám
a
ten
píše
mu
říkal
no
já
ti
to
mohu
abych
musel
na
tebou
pořád
dojet
ruku
abys
byl
u
základu
smyslů
a
on
to
takhle
neříká
to
vysvětluju
už
a
jak
med
základu
smyslů
pomocí
mého
základu
já
jsem
v
tom
základu
smyslů
a
se
jí
tam
převedl
spojitost
mezi
námi
tak
tak
ten
zrak
a
on
zase
ho
ztratil
jak
ty
voči
dal
pryč
ne
hned
ale
tak
to
ztrácelo
a
zase
už
neviděl
nic.
Tak
takovou
schopnostmi
aby
člověk
byl
při
základu
smyslu
znamená
uvědomovat
si
třebas
ale
to
si
nemusíte
být
jak
uvědomovat
že
ten
smysl
je
od
boha
a
může
to
ale
znamenat
všeho
taky
uvědomí
ale
pak
se
pomocí
toho
smyslu
může
s
tím
bohem
setkat
pomocí
toho
základu
smyslu
a
proto
my
říkáme
že
nejvyšší
způsob
modlitby
je
zřením
špatně
přeložený
kontemplaci
to
není
zřením
přední
to
bylo
viz
živo
že
ano
ale
ne
kontemplaci
o.
To
je
vnitřní
nahlížení
na
věc
jako
takovou
bez
přemýšlení
už
vidět
tu
věc
jí
podstatě
a
ta
podstatě
ta
podstata
není
k
vidění
nýbrž
ta
podstata
jenom
k
zakoušení
ke
zkušenosti
a
ta
zkušenost
je
širší
než
pouhé
vidění
čili
kontenplacio
u
člověka
jak
se
potom
později
k
tomu
dostanu
není
vidění
není
zřením
nýbrž
je
to
něco
víc
no
ale
já
se
vrátím
k
té
šířce
vertikálně
když
se
než
se
člověk
narodí.
Tak
napřed
v
tom
matčině
těle
se
dělí
buňka
a
pořád
více
se
buď
dělí
až
dostane
konkrétní
podobu
nějakýho
prvotní
ho
prvotní
ho
živočich
a
potom
mužskýho
pod
ního
potom
lidského
na
to
jaký
opice
a
člověka
ale
to
je
pořád
do
šířky
on
se
šířeji
napřed
do
šířky
rozumíte
ale
pak
nastává
rozšíření
do
hloubky
to
znamená
při
narození
do
toho
přistupuje
nesmrtelná
duše
a
dává
tomu
tu
hloubku
to
že
tam
nebyla
při
tom
tom
nemělo
katolickou
církev
přimět
k
tomu
aby
říkala
že
teprve
v
okamžiku
narození
začínáme
mít
ne
smrtelnou
duši.
A
že
tady
nesmrtelnost
na
stranu
druhou
tam
před
zrození
nemůžeme
uvažovat
o
za
správnou
ta
nebyla
prostě
nese
se
to
začíná
okamžikem
narození
víte
vypadalo
ta
cesta
k
je
a
do
do
nekonečnosti
že
se
začíná
to
nekončí
ta
nesmrtelná
duše
jenom
nepotřebovala
být
přitom
rozumíte
když
se
ten
člověk
rod
než
se
zrodil
nepotřeboval
a
proto
nebyla
nezahálí
ona
čím
dál
více
už
působila
na
ten
zárodek
eště
v
tom
nebyla
ale
když
se
dítě
zrodí
a
je
živé
tak
je
nerozdělil
ně
nedočetl
spojeno
s
tou
nesmrtelnou
podstatu
neboť
není
možno
žít
jako
člověk
na
tomto
světě
aniž
bychom
byli
spojeni
s
tou
vnitřní
ten
podstatou
když
vo
tom
nevíme.
A
řeknete
a
jak
je
to
proto
že
zvířetem
no
jesiže
ten
podobně
obdobně
jenomže
k
to
ne
temnou
posunuje
spojen
přes
třetí
úroveň
kdežto
myslet
spojeni
přes
sedm
úrovní
než
ní
spojeni
aniž
o
tom
víme
přes
sedm
úrovní
všechny
bavit
jsou
v
páteře
říkám
i
čakrami
nebo
lotosy
tím
jsme
vším
spojeni
s
bohem
aniž
o
tom
víme
protože
ten
proud
shora
dolů
té
proud
boží
a
kdežto
my
jsme
se
ocitli
dole
v
muladhaře
v
tom
nejnižším
stupni
a
to
je
proud
do
nahoru
v
tom
toto
není
obsaženo
to
co
jde
shora
dolů
tam
jenom
zbytek
toho
řek
bych
zbytek
statický
toho
že
my
vidíme
staticky
tenhleten
svět
jako
náš
svět.
A
to
je
neříkám
špatné
to
je
správné
protože
opravdu
ten
menže
má
oprávnění
mi
musíme
stát
na
zemi
jenomže
je
tady
jedna
potíž
že
my
na
ní
nestojíme
my
na
ni
nevydržíme
stát
jelikož
toto
že
jsme
vyvrženi
až
na
periferii
těch
sedmi
stupňů
je
vyhnanství.
A
my
žijeme
v
vyhnanství
jak
správně
říká
to
ta
terezie
a
to
vyhnanství
nevydrží
člověk
vnímat
soustavně
von
se
vnímáním
toho
vyhnanství
unaví
tomu
se
říká
spánek
a
tam
je
v
jiném
vyhnanství
trošku
líbí
vnějším
takový
někdy
trčím
ale
podstatě
je
to
snazší
vina
než
tohleto
že
člověk
tam
má
lehčí
snazší
pružnější
tělo
ale
není
to
spojení
s
bohem.
Čili
je
možno
teďka
se
ptám
je
možno
jít
zdola
nahoru
a
setkal
se
s
tím
bohem
až
se
překoná
těch
sedm
stupňů
nebo
to
není
možné
indové
říkají
že
to
možné
je
a
taky
to
možné
je
oni
se
nemýlí
před
tou
před
byste
ta
stará
tady
se
mýlí
co
bylo
pod
podezřelá
jak
je
to
možné
to
by
si
moc
o
sobě
myslel
že
mám
pravdu
nějakou
novou
nic
nového
se
nevynese
nového
poutem
že
ho
říkal
taky
ví
mají
už
a
tak
ta
nitro
věci
ale.
Ti
indové
když
toto
ví
že
to
to
jedno
dověděli
tak
říkají
musí
zdolat
se
dostat
až
nahoru
to
je
v
pořádku
měl
by
se
zdolat
dostat
až
nahoru
ale
víte
jaké
malé
procento
lidí
i
v
té
indii
se
dostalo
zdola
až
nahoru
byli
tam
samozřejmě
velcí
lidé
velcí
zasvěcenci
kteří
se
dostali
do
až
nahoru
ale
jejich
hrstka
a
byli
tam
taky
tak
velký
zasvěcenci
že
všichni
zase
z
té
doby
tomu
dotyčnému
jako
gótamovi
buddhovi
říkali
ty
jsi
neschopen
a
mýlí
se
nemýlí
se
člověk
je
neschopen
se
tam
dostat
vlastně
ten
se
tam
musí
dostat
pomocí
toho
vůdce
moci
toho
partnera
tam
nahoru
až
do
sedmého
stupně
a
když
by
na
něj
nedá
kdyby
jako
byl
silnější
než
ten
vůdce
tak
by
ho
museli
považovat
neschopného
a
to
byl
případ
gotamo.
Ale
ještě
jdu
dál
jestliže
tedy
ten
člověk
zdola
se
hrabe
nahoru
jako
to
radí
indové
tak
to
má
své
výhody
a
své
nevýhody
že
je
to
cesta
velice
konkrétní
té
výhoda
tady
jsem
tady
si
představu
toto
jako
skutečnost
tak
se
tomu
člověku
napoví
že
to
skutečnost
není
že
je
to
mája
tím
se
trošičku
otupí
ta
jeho
připoutanost
to
nemá
mu
vysvětlit
že
to
je
neskutečné
otupil
jste.
Tu
připoutanost
k
tomuto
světu
to
je
to
odstoupit
trošičku
o
stvořeného
říkal
aby
svatá
terezie
kdyby
na
to
přišla
vona
kdyby
byla
muži
těch
indů
indických
bojů
duchovních
tak
ale
my
nebudeme
je
takhle
vzájemně
konfrontovat
pořád
protože
voni
obstáli
voni
obstáli
oni
obsa
protože
není
možno
do
že
z
jiného
východiska
předto
téhož
stavu
nebe
abych
neobstál
před
jiným
který
tam
přišel
jiného
východiska
a
proto
se
mohlo
stát
že
si
aurobindo
ghos
který
je
v
nebi
mě
doporučuji
svatou
terezii
a
prosím
vás
se
to
za
pořádek
co
to
by
církev
svatá
a
říkám
svatá
vůbec
nepřijal
za
správné
co
je
jednou
interes
toto
se
nedá
s
tím
srovnávat
to
co
na
církev
přednáším.
Tak
ještě
dál
jestliže
tedy
do
zdola
nahoru
tak
se
mohou
chopit
jenom
toho
co
tady
mají
k
dispozici
a
to
je
vědomí
tohoto
světa
jenomže
a
to
je
východisko
to
je
jisté
východisko
na
protože
nikdo
z
nás
nepohybuje
že
tento
svět
výjimek
že
ho
vnímáme
všemi
smysly
a
že
mě
jako
rozumově
zpracovány
o
nějaký
jednotné
obraz
to
z
pospojuje
me
a
říká
ano
to
je
vesmír
a
já
jsem
součástí
toho
vesmíru
to
je
hodně
co
ten
rozum
zmůže
je
to
málo
protože
pod
kapat
sem
ten
je
to
je
kori
hlas
tolik
myšlenek
každý
kdo
se
takhle
dívá
zdola
nahoru
má
na
to
nahoře
jiný
názor
protože
nikdo
z
nás
ani
já
ani
vy.
Ani
v
nemá
tu
muadharu
otevřenou
úplně
takže
jeho
pohled
na
tento
svět
je
jiný
než
toho
sou
sedět
nemyslete
si
že
my
všichni
stejný
ma
očima
vidíme
tento
svět
svým
očima
já
bych
to
řekl
jiným
přirovnáním
že
časovým
abyste
mysleli
si
že
to
není
jenom
nějak
prostorově
dáno
že
já
jsem
chtěl
tělesnosti
nějak
obalem
nebo
omezen
ale
nikdo
nevstoupí
do
téže
vody
řeky
řek
života
za
chvilinku
a
když
tam
stojí
je
tam
pořád
jiná
řeka
než
když
tam
vstoupil
to
je.
Ten
rozsah
časových
čili
vedle
rozsahu
prostorového
já
jsem
tady
v
rozsahu
časovém
a
obojí
omezení
chápu
jak
ten
čas
tak
ten
prostor
a
to
mě
předurčuje
protože
kou
je
pravým
slova
smyslu
k
tomu
že
já
to
co
je
nahoru
nahoře
nemohu
správně
pochopit
a
správně
prožít
protože
nemám
základy
to
je
nemám
celé
základy
to
je
postavená
budova
na
písku.
Takže
to
se
na
každém
kroku
hroutí
při
tomto
v
této
cestě
nahoru
když
tam
není
vůdce
který
to
na
sebe
vezme
jako
třebas
v
indii
tak
je
to
snazší
protože
ten
svou
schopností
svou
zkušenosti
převede
žáka
přes
ty
přes
těch
sedm
stupňů
ale
když
je
tam
jenom
dejme
tomu
někdo
kdo
to
nedovede
tudleto
tak
musí
domlouvat
a
musí
mu
říkat
tak
pán
bůh
se
tentokrát
hněvá
tentokrát
má
sta
podobě
zalíbení
a
takhle
to
vše
jak
to
je
výmluvu
všechno
kde
nosti
je
nikdo
z
těhletěch
evropských
mystiků
nevěděl
jak
na
to
a
proto
strašně
trpěli.
Proti
indům
a
já
bych
je
nerad
jenom
omlouval
mělo
to
velkou
výhodu
protože
prožívali
ten
dualismus
daleko
dokonaleji
než
ten
ind
on
taky
ten
ind
aby
toto
prožíval
tak
jak
jsem
to
týká
vysvětlil
musel
se
odebrat
ze
světa
ven
musel
být
do
ašramu
musel
se
pod
ji
svou
vůlí
mistrovi
který
už
to
všechno
měl
za
sebou
a
potom
mu
to
šlo
ale
kupodivu
kdyby
to
byli
dělali
natrvalo
takhle
že
by
se
to
byli
přiděloval
jeden
druhému
tak
se
pořád
ta
šíře
a
hloubka
toho
se
slibovala
takže
ani
v
indii
nebylo
možno
předávání
se
něco
ztrácí
to
je
jako
transformace
proudu
tam
se
něco
ztratí
že
a
těmi
transformátor
pokud
to
není
nějaký
absolutní
vodit
nebo
tak
něco
že
tak
že
té
matky
elektrická
taky
tak
se
mu
o
to
opřít
ví
taky
před
ní
dělají
dobře
se
člověk
zvládne
no
a.
Tak
v
té
indii
musel
občas
někdo
vzejít
který
řekl
který
prozradil
něco
co
je
za
tou
tradicí
to
pouhou
tradici
čili
učení
indické
je
opravdu
vrcholem
dokonalé
tradice
ale
i
v
té
dokonalé
tradici
se
mnoho
síly
ztrácí
křesťanství
není
vrcholem
dokonale
tradice
protože
církev
čas
zakázal
aby
si
nepřidávali
mistr
na
žáka
duchovní
sílu
to
je
zákaz
křesťanství
katolické
církvi
tak
to
nedělají
ano
pokoutně
to
dělají
například
ten
svatý
petr
z
alkantary
to
ochotě
předal
té
svaté
terezii
ale.
Veřejně
to
nesmí
říkat
zvláště
páter
pio
byl
příklad
na
toho
by
si
měl
vzít
příklad
pro
budoucnost
aby
to
nezakazovala
protože
předávali
duchovní
sílu
těm
ovečka
který
šli
k
němu
jeho
vědí
dejme
tomu
nějaký
francouzsky
ti
kryli
on
se
jmenoval
na
to
jeho
jméno
poletovat
že
to
víte
a
za
toužil
s
tím
skončit
jako
svatá
terezie
svatá
maří
magdalena
zakončil
chtěla
za
končit
ten
svůj
život
a
z
toužil
ve
francii
jako
ale
věděl
že
ten
kdo
by
mu
to
moh
jako
způsobit
aby
s
tím
moh
skončit
je
až
itálii.
A
tak
za
ním
šel
ale
na
cestě
to
zastavilo
na
rybářem
ještě
si
užil
šel
co
si
ho
a
teprve
když
přišel
k
tomu
patro
piovi
ale
tam
nebyl
nikdy
potom
nahá
nebo
film
když
byl
lát
to
byste
koukali
jaký
byl
čiperný
tady
nebyl
mladá
jenom
v
tom
asie
a
nebylo
to
sil
a
že
byl
a
tehdy
vod
roku
osmnáct
už
to
zažíval
a
postupně
to
byl
semeni
že
se
mu
ještě
tolik
nevěřilo
takže
to
nelo
al
by
to
bylo
tedy
film
zároveň
se
špínu
panečku
to
by
byl
ji
nejapně
a
on
tedy
tak
přiblíží
začal
slova
s
tím
proto
dřív
no
tak
podívejte
se
ten.
A
evropský
svatý
mohl
pomáhat
k
tomu
svému
žáku
jenom
tím
že
ho
od
stavová
na
ježíše
krista
a
to
se
tedy
dělo
v
kladném
případě
to
směl
dělat
a
to
je
dobré
že
toto
církev
radila
je
dobré
že
zakazovala
to
před
dání
ří
osobní
moci
je
chybné
ale
toto
je
správné
tak
ono
je
co
to
úplně
odsoudit
nedá
rozumíte
to
se
musí
říct
že
to
má
svou
kladnou
záporn
stránku
jako
všechno
v
dualismu
o
to
bereme
to
jak
to
je
a
vraťme
se
zase
já
jsem
kolikrát
dvacet
a
k
tomu
že
to
odvaha
všechno
pochází
čili
i
ta
síla
být
člověkem
ta
schopnost
být
člověkem
pochází
od
boha
ale
my
si
myslím
že
člověk
je
tělo
kdežto
člověk
je.
Celý
vesmír
malém
čili
je
v
něm
obsaženo
všechno
co
je
vesmíru
a
člověk
je
navíc
chrámem
božím
čili
uvnitř
je
kristem
uvnitř
je
taky
nevěstou
proto
co
tak
těžko
v
těch
podobenstvích
ukazuje
kde
je
ta
nevěsta
když
je
tam
ženich
tak
tam
není
nevěsta
když
se
tam
nevěsta
tak
tam
není
ženich
někdy
tam
nejsou
v
těch
podobenství
po
spolu
nikdy
ne
si
všimněte
kdyby
se
mi
takový
něco
vyjmenoval
že
by
se
moc
rád
není
to
tam
protože
to
nedá
řečí
vysvětlit.
Ale
jestliže
to
od
boha
všechno
pochází
a
ta
bo
ta
síla
jde
od
boha
a
je
má
povahu
něčeho
co
není
rozděleno
v
sobě
to
je
království
to
součást
království
božího
který
v
sobě
rozděleno
tak
musí
se
týkat
nejenom
toho
co
my
víme
že
jsme
tělesnosti
nýbrž
musel
týkat
také
to
co
tělesnost
způsobuje
lidskou
tělesnost
způsobuje
a
to
je
bůh
a
všechny
úrovně
pod
ním
všechny
úrovně
pod
ním
já
říkám
pod
ním
o
není
úroveň
prosím
na
to
my
neříkejte
to
není
on
úroveň
nad
úrovněmi
všechno
všechny
to
voni
pod
ním
to
se
toho
týká.
Tak
já
to
teďka
přejdu
do
děje
a
vono
to
je
nedějové
tak
to
co
vám
říkám
teď
k
té
velice
vzdání
obraz
pravdy
ke
to
pravda
ale
velice
vzdání
obraz
pravdy
to
je
jako
když
se
vám
něco
zdá
aby
tomu
nerozumíte
světe
a
mně
se
sem
aby
vám
to
vysvětlil
branu
je
vám
to
vysvětlím
protože
vím
že
je
to
obraz
pravdy
a
z
toho
obrazu
okamžitě
tu
do
pravdy
a
zase
to
dalším
obrazem
vykládám.
Z
obrazu
do
pravdy
pravdy
do
obrazu
a
tak
by
to
teprv
přijímáte
již
nějaký
vyklad
teďka
například
vám
dělám
nějaký
výklad
přijímáte
to
už
je
transpozici
s
pravdy
že
do
obrazu
v
obrazu
do
pravdy
a
tak
a
kolikrát
stokrát
takhle
přemíra
dohromady
možná
tisíckrát
možná
milionkrát
no
podle
toho
to
dopadá
pochopitelně
a
ale
kdybyste
mě
náhodou
brali
jako
pravdu
samo
tak
se
mě
děláte
lháře
na
to
vás
upozorňuju
a
to
si
já
zakazuje
já
nejsem
pravda
to
o
sobě
mohl
říct
jenom
kristu
já
jsem
pravda
život
cesta
sestava
dal
život
a
to
si
mohli
jenom
on
já
nejsem
vaše
cesta
já
nejsem
pravda
já
nejsem
život
on
je
tím
životem
a
já
z
něho
čerpám.
Ale
když
to
jde
o
toho
boha
a
protože
tady
spojitost
všeho
ze
vším
tak
všechny
úrovně
pod
bohem
já
vykládám
jako
dějově
jako
že
to
někoho
odněkud
někam
jde
jako
prostorově
to
je
zase
velice
vzdálený
obraz
pravdy
to
není
prostorově
když
to
od
někud
někam
netklo
to
neberte
a
že
je
to
odněkud
někam
jako
by
ale
není
to
prostorového
ani
časově
ani
časově
to
není
nějak
rozlišeni
odněkud
někam
jde
prominou
konat
tento
bod
tak.
Že
na
každém
tom
stupni
protože
ta
je
propojeno
něco
zůstává
pro
ten
stupeň
všechny
stupni
které
jsou
nad
tím
to
mým
stupněm
poznání
nebo
chápání
nebo
uvědomování
já
si
uvědomte
to
svět
jsou
všechny
živější
než
je
tento
můj
svět
i
když
třebas
úkol
na
tom
na
té
úrovni
svadhistana
nebo
manipura
nebo
anahata
není
tak
vznešený
jako
třebas
tady
na
u
nás
mi
a
nedosahujeme
tak
co
je
nám
to
ti
věčnosti
tak
je
to
daleko
širší
a
živější
úroveň.
Tak
když
byste
se
setkali
s
takovými
lidmi
po
smrti
promiň
mně
to
tak
bychom
řekli
dyť
my
jsme
na
toho
líp
než
ty
člověče
ten
mu
bude
říká
že
je
to
odpadní
materiál
dyť
já
k
tobě
můžu
a
ty
ke
mně
nemůže
kde
si
řeknou
to
nejsem
někde
ale
my
si
potom
byste
že
ste
na
tom
líp
to
tak
si
to
myslete
že
budete
myslet
tak
do
asi
to
přestanete
vůbec
myslet
no
ale
co
jim
to
budu
říkat
mějme
tak
nevěřím
v
tom
sice
mizí
nám
nikdo
neumírá
ale
my
víme
se
převtělil
těch
tou
chvílí
ne
tak
jak
to
mají
dokázáno
nemají.
Ale
jestliže
tedy
tímto
způsobem
shora
jde
pořád
síla
do
té
muladhary
aby
vůbec
dostala
živá
neboť
on
je
život
jestli
je
té
moudře
nějaký
život
tak
to
je
jeho
život
té
muladhaře
je
ovšem
na
takové
úrovni
že
pomocí
tohoto
života
chápu
jenom
tento
svět
ale
je
to
život
ale
je
v
té
muladhaře
a
ježíš
ten
život
považoval
ještě
za
smrt
jak
je
toky
jak
jeho
málo
to
života
ten
život
boží
samo
sebou
ne
ale
to
z
toho
života
božího
vyplývalo
pro
vidění
tohoto
těsta
považoval
za
smrt
tak
se
to
musí
přesně
říct
myslím
že
toto
ještě
soucitem
né
ale
možná
že
bude
tíž
rozumíte
né
že
to
musí
být
uzavřen
oku.
Nemá
ta
síla
ke
mně
přichází
od
boha
ale
do
boha
se
musí
zase
vrátit
takže
když
ji
kus
zůstane
já
mluvím
obrazech
není
to
pravda
to
je
obraz
pravdy
a
je
to
obraz
pravdy
nelži
když
ji
dostane
kus
u
těch
zasvěcenců
kteří
jsou
jenom
fau
samadhi
a
ví
nad
tímto
světem
nebo
celý
vesmírem.
Tak
snáze
vrací
tuto
sílu
od
boha
jdoucí
ke
člověku
do
jeho
muladhary
k
tomu
bohu
než
my
že
mají
k
němu
blízko
pít
v
tom
nebi
ve
kterém
jsou
tu
nejvyšší
neni
tam
je
taky
závislost
na
člověku
a
oni
to
ty
zá
zasvěcenci
vědí
že
jsou
také
povinováni
tím
co
zažívají
tam
tomu
že
přes
ně
přechází
pořád
ta
síla
boží
rozumíte
takže
oni
musí
tomu
člověku
pomáhat
když
my
to
nemůžeme
postřehnout
a
jste
nejvyšší
dvě
sedmé
to
nemůžeme
postřehnout
voni
nám
pomáhají
a
jakmile
osvítit
světa
na
nějaké
vyšší
úrovni
nebo
na
té
sedmé
kam
ani
voni
pro
vaše
vědomí
sou
ještě
přístupni
tak
už.
Tak
už
víte
že
vám
pomáhají
jako
já
vím
že
mě
terezka
pomáhá
ne
se
nají
úrovni
ale
vím
že
mně
pomáhá
mou
na
to
setkat
že
mně
pomáhá
a
že
pomáhá
i
vám
a
že
rád
se
tyto
věci
takhle
můžou
vysvětlit
protože
chce
aby
to
lidi
v
tomto
světě
taky
věděli
proto
mě
k
tomu
pustila
abych
to
vyložil
už
nejenom
projevit
to
už
je
vyloženo
ale
abych
to
bylo
žil
pro
člověka
sou
cho
ve
světě
ale
vyložím
to
jenom
pro
toho
člověka
který
je
v
tom
světě
jako
jako
byl
jeho
nikam.
Řehole
člověka
dostanu
se
k
další
věci
velice
důležité
k
té
narození
v
těle
lidském
te
jehož
jeho
je
to
že
má
lidské
tělo
na
dané
všemi
schopnostmi
vesmíru
a
máš
si
chrámem
božím
to
tě
předurčuje
te
jediné
předurčení
k
tomu
aby
se
vrátil
k
tomu
bohu
je
nepřerušené
není
a
kéž
byste
udělal
před
hodinou
smrtí.
Tak
berte
na
vědomí
že
tomuto
předurčení
nikdo
u
nich
neměli
byste
mít
v
tomto
momentu
velice
mnoho
repliku
tedy
znamená
odporovat
byste
měli
že
česky
to
říká
ale
ne
odpovíte
mi
to
že
já
bych
vám
neodpověděl
protože
na
této
úrovni
vyklad
nemohu
odpovědět
můžeme
když
to
do
znamená
tamhle
alenka
že
na
to
odpovím
ale
teď
odpověď
nemohu
že
bych
přeskočil
a
zase
by
to
šlo
popletlo
nového
si
by
ta
temně
a
jestliže
tedy
člověk
má
tělo
má
ho
od
boha
takhle
vybaven
jako
žádný
jiný
tvor.
Tak
ta
vybavenost
já
jsem
budu
všímat
kojeno
jedné
součástí
té
vyvolenosti
má
taky
konkrétní
jednu
sílu
od
boha
aby
ten
bůh
vytvořil
v
člověku
náhradní
uvědomění
místo
uvědomování
si
boha
uvědomování
si
tohoto
světa
a
růst
v
tomto
světě
k
ten
z
růst
toto
tě
taky
od
boha
pochopitelně
ale
dělá
to
smrtelná
duše
která
byla
na
stole
a
teprve
a
namísto
duše
nesmrtelné
která
pomocí
smyslů
a
pomocí
zpracování
rozumu
se
tady
etapovitě
ne
jako
vládce
ale
jako
průvodce
který
člověku
prospívá.
Ta
smrtelná
duše
je
tedy
něčím
velice
užitečným
a
kdyby
ji
nebylo
tak
se
nastala
to
rozhraní
mezi
tím
co
může
člověk
v
této
té
ta
smrt
že
činnost
smrtelné
duše
a
mezi
tím
čím
bude
bůh
vstříc
zhora
nebylo
by
tak
snadné
rozhraní
mezi
tím
co
jde
zdola
a
tím
co
je
shora
zdola
musí
něco
jít.
Download XML • Download text
• Waveform view