89-04A
89-04A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
zrakového
nervu,
který
je
u
každého,
i
u
toho,
kde
to
nebylo
vyvinuto,
jako
třebas
u
ní.
Čili
vidí
ne
ale
vidí
líp
než
my.
Vona
vidí
do
toho
člověka
ze
základu,
z
jeho
základu,
čili
ona
by
mohla
dneska,
škoda,
že
nemá
člověk
příležitost
se
s
ní
setkat,
být
platnou
osobou
při
vedení
duší
směrem
nahoru.
Jen
to,
že
má
aspoň
jeden
orgán,
který
nepůsobí
už
z
vnějšku,
už
z
toho
ko..
už
z
tý
koncovky,
nýbrž
z
vnitřku
od
toho
základu
směrem
na
ve..
navenek,
my
všechny
orgány
smyslové
používáme
tak,
že
z
vnějšku,
z
těch
výčnělků
tady
je
jeden
výčnělek
v
uchu
další
a
tak
dále,
na
jazyku
a
tam
je
další
výčnělěk,
tam
odsud
chutnáme
tento
svět,
ochutnáváme
tento
svět.
Kdežto
ona
ho
ochutnává
zřejmě
vlivem
toho
poznání
zrakového,
to
je
poznání
zrakové
z
vnitřku
navenek.
Lékařská
věda -
nedávej
to
tam.
Aby
se
smířil
s
tímto
světem.
To
děláš
i
ty
a
nedělá
to
třebas
ten
Václav,
momentálně,
nesnaží
se
o
to,
ale
to
je
výjimečný
případ
by
kladen
není
výjimečný.
Ty
jsi
postavil
třebas
barák,
nebo
s..
kvartýr,
přičemž`s
musel
pomáhat
na
celým
baráku,
a
to
bylo
pro
sebeuspokojení.
Co
nebylo
z
nějaký
vyšších
ss-
ty
jsi
potřeboval
bydlet
pěkně,
hm,
a
všechno,
co
máš,
šaty,
prosím
tě.
Kdybych
tě
řekl,
že
tyto
kalhoty
jsou
moc
hezký,
ve
srovnání
s
mým
jsou
hezký,
tak
bych
na
ně
udělal
pár
řezů,
jistě
bys,
žiletkou,
jistě
bys
to
chápal
jako
nepříčetnost,
jako
něco
špatného.
to
máš
pro
své
uspokojení,
to
si
ani
neuvědomuješ.
Že
pěkný
kalhoty
máš
pro
své
uspokojení,
pěknou
košili
a
účes.
Já
například
nemůžu
mít
účes
pěkný,
že
ano,
tak
to
je
velká
velká
výhoda,
že
uspokojení
moje
nemůže
jít
do
takové
míry
kupředu
jako
u
tebe.
ale,
e-
v
postatě
dělá
všecko,
tvůj
život
tě
uspokojoval.
To...
ň..méně
účinně
vede
k
poznání
boha
než
u
toho
Václava.
On
nedělá
nic
pro
sebeuspokojení,
on
je
padouch
a
toho
zůstává,
že?
Tak
nechci
to
schvalovat,
ale
jde
prudčeji,
ovšem
bolestně
a
to
není
podle
mýho
správné.
Všechno,
co
je,
co
bolí,
tam
je
nějaká
chyba.
A
jesiže
tedy
napřed
křesťanští
světci
umírali
celý
život
a
velice
bolestně,
tak
tam
byla
nějaká
chyba.
Ježíš
Kristus
tři
hodiny
asi
tak
umíral,
ne,
a
oni
z
toho
udělali
celý
život!
A
nepodaří
se
jim
umřít,
protože
z
vlastní
iniciativy
člověk
neumře.
a
zase
ho
metr
kdekdo
si
čte
Otčenáš,
tak
říká
"neuvoď
nás
v
pokušení",
co
je
to
za
pořádek,
že
nás
Bůh
uvádí
v
pokušení!
Ale
von
nás
musí
uvést
v
pokušení,
mohli
přes
to
pokušení
jít
dál.
mohli
ho
překonat,
o
to
se
zase
musíme
modlit,
abychom
mohli
překonat,
a
tím
se
dostat
za
to
pokušení
tohoto
světa
, že
ano.
Kdyby
bylo
možné,
aby
to
bez
tohoto
šlo,
tak
by
ježíš
Kristus
neukazoval
mm-
podobenství
o
marnotratném
synu
jako
něco,
cc-
co
je
oslavy
hodné.
Neboť
ten
e-
otec,
když
přijal
toho
syna
marnotratného,
tak
měl
velikou
radost
. Udělal
hostinu,
a
dal
mu
nejlepší
roucho
a
prsten
a
všechny
důkazy
své
radosti
mu
projevoval,
ne?
No
a
tak
až
překonáme
toto
pokušení
a
bez
toho
že
se
se
s
ním
setkáme,
ho
nemůžeme
překonávat!
To
je
vono,
to
není
potom
rozpor,
my
ho
musíme
napřed
zažívat,
abychom
mohli
překonat,
a
pak
se
to
zeme
do
toho
spojení
ještě
forma
to
toho
toto
A
to
můžeš
říct,
to
je
proto,
abys
to
mohl
překonat,
to
mu
můžeš
říct,
to
klidně
mu
řekni,
to
že
on
on
si
to
přebere
po
, neboj
se,
a
ono
mu
to
bude
dělat
velikou
potíž
to
překonat
a
to
je
výborné,
bue,
budou
s
tím
další
stresy
spojené,
ale
tak
mu
řekni
přitom
ještě
jednu
věc
, že
znáš
, nejmenuj
m-mu,
že
jsem
to
já,
, který
nnejenom
že
neměl
takový
těžkosti,
jako
má
on,
ale
kterému
celý
život,
kterého
život
s-
nikdy
nebolela
hlava.
Proč
ho
nebolela?
Protože
ta
-m
psychická
rovnováha
hygiena
mm
duševního
života
byla
patrně
správná.
A
von
nemá
správnou
hygienu
duševního
života
a
musí
se
jí
naučit
a
já
bych
mu
radil,
aby
si
přečetl
lékařský
spis,
napsal
ho
nějaký
doktor
Machač.
jo,
no
a
tak.
Lékaři
by
to
měli
mít
někde
e-
v
knihovnách
lékařských,
je
to
naše
největší
kapacita
e-
v
léčení
em-
prostě
takových
e-
psychicky
narušených
lidí,
lidí
a
má
o
tom
taky
dva
filmy
nádherné,
já
jsem
je
viděl,
i
s
tím
povídáním
k
tomu,
velice
odborným
od
lékaře,
e-
eště
si
snažit
tu
tu
knížku
protože
chci,
aby
to
jeden
lékař
přednesl,
nemohu
chtít
od
něho
to
naštudoval.
Protože
to
by
bylo
moc.
To
on
má
jiný
práce
on
ten
lékař
je
zaměstnán
taky.
Já
nejsem,
já
jsem
penzista,
že
jo,
Jak
si
toho
Macháče
dopátrám,
zaplatím
to
co
bude
třeba
koupím
to
na
knižním
trhu,
že,
v
Plzni
je
fakulta
univerzity
lékařské,
takže
tam
se
dostanou
všechny
knížky,
které
tam
mají
a
toho
Macháče
mají
v
Praze,
no
jo,
v
nejhorším
přa--
bych
dojel
do
univerzitní
knihovny
pražský
zmocním
se
Machače,
napíšu
to
jako
přednášku
ňáký
doktorky
Fricový,
kterou
měla
já
jsem
ji
vyslechl
a
poznamenal
jsem
si
ji,
takže
ta
hesla
znám
a
ty
filmy
jsem
taky
viděl,
takže
řeknu
té
Fricové,
nemusíte
k
nám
ani
chodit,
ale
já
za
vás
přednesu
přednášku,
kterou
vám
teďka
předkládám.
Pošlu
jí
to
poštou,
a
já
se
s
ní
osobně
znám,
tak
nemůže
můžu
se
s
ní
taky
setkat,
nevím,
který
má
od-
obvod,
já
nevím,
já
jí
to
pošlu
pro
jistotu
poštou
a
ona
mně
buď
dá
své
svolení
nebo
né.
mně
dá
své
svolení,
tak
to
řeknu
jejím
jménem,
jako
že
ona
to
přednesla
a
nemá
čas
to
vyříkat.
A
když
mně
nedá
k
tomu
svolení,
tak
to
řekne
svým
jménem
doktor
Procházka,
který
je
můj
obvodní
lékař,
který
má
na
starosti
československý
to
mi
obor
a
tak
se
stane
jedno
a
totéž
pořád.
A
já
to
přednesu
. Protože
já
duševní
hygienu
považuji
za
j-
velice
důležitou
záležitost,
kterou-
do
které
normální
naše
lékařská
věda
nedo-
nedošla.
e-
Kdyby
se
měl
párat
lékař,
obvodní
například,
duševní
hygienou
svýho
pacienta,
kampak
by
došel,
tak
by
vůbec
nedošli
k
té
chorobě,
kterou
chce
léčit.
Tenhle
tenn
pacient
si
přeje
aby
léčil
Špatné
třeba
víry
hygieny,
říkám
třebas,
případně.
Ale
von
pacient
vo
to
nestojí.
Von
stojí
vo
to,
aby
neměl
třebas
bolení
hlavy,
nebo
aby
neměl
chřipku,
nebo
tak.
Tak
mu
tam
napaří
takový
prášky
jedovatý,
že
jo?
A
je
to
v
pořádku,
ne?
to
tedy
já
neuznávám
za
správný.
e-
Symptomaticky
léčit.
co-
Je
v
tom
něco
správnýho?
Není!
Prosím.
Já
trvám
na
tom
že
je
je
to
symptomatická
léčba,
že
se
předpokládá,
u
toho
pacienta
ten
virus
je.
tak
se
za
ním
jde!
Protože
se
tam
zjistil.
Kdyby
tam
nebyl,
no
prosím,
to
mě
nevodporuj,
to
že
lékařská
věda
na
mě
nestačí.
V
tom
mně
neodporuj
v
mě
mě
odporuj,
ale
v
tohletom
ne.
Ten
virus
je
všude
a
aby
ne-
nedopadl
na
toho
člověka,
to
je
m-
profylaxe.
Kterýmu
se
dávají
to
pilulky,
no
tak
se
mu
ty
pilulky
dají,
že
ano.
To
je,
kdyby
se
to
vzalo
takhle
odděleně,
tak
je
to
profylaxe.
Ale
já
to
takhle
odděleně
neberu.
Já
znám
závislosti,
člověk
je
živ
z
bakterií
a
z
mikrobů
a
a
z
virů
a
kdyby
nebyly,
tak
by
okamžitě
zemřel!
Takže,
jakápak
profylaxe?
Já
je
nemohu
dokonce
ani
vyhubit!
Nesmím!
Já
se
musím
smířit,
že
jsem
ze
života
bakterií
živ!
Přímo
živ.
A
když
děláme
třebas
pokusy
s-
s-,
s
takovými
-m-
s
kým,
s
holuby,
dáme
jim
sterilní
potravu,
tak
oni
zemřou.
Oni
tam
potřebujou
ty
bakterie.
Prosím
vás,
promiňte,
že
dělám
takovýhle
pokusy
s
holuby,
m-.
Že,
že
máš
pravdu,
že
totiž
pravdu
nemáš,
to
ti
nebudu
říkat,
už
dále
to
nebudu
vštěpovat,
protože
nezastáváš
ten
názor
těch
mnohostrannějších
souč-
sou-
soustavných
vlivů
z
vnitřku
na
venek
a
z
vnějšku
na
vr-
m-
do
nitra.
e-
To
je
soustava,
která
se
ustavičně
prolíná.
Čili
nevyskytl
se
ňáký
tady
e-
symptom
třebas
nedostatečné
imunity
AIDS?
Ten
tu
byl
vodjakživa
se
lidkým
i
se
životem
ostatních
tvorů,
jenže
se
na
to
nepřišlo.
Když
se
třebas
umíralo
v
podstatě
ve
dvaadvaceti
letech
před
sto
padesáti
lety
jak
se
mohlo
na
tohleto
přijít?
Na
co
to
ten
člověk
zemřel?
To
se
neví,
že
ano?
jisto
je,
že
m-
je
to
regulace
života,
to,
že
my
žijeme
tak
aby
mohli
z
nás
být
živi
nesčíslné
nižší
organizmy,
aby
nás
mohly
být
živy
a
zase
e-
naopak,
že
ano,
no,
no,
to
všechno
je
souvislé.
A
za
tím
vším
je
jeden
styčný
bod
a
to
je
život
který
toto
e-
co
tady
produkuje,
tento,
ten
to
produkuje,
tento
časný
život
je
dočasné
jen
proto,
aby
to
bylo
dočasné.
Aby
to
nebylo
věčné,
aby
část
toho
byla
dočasná,
abychom
mohli
tou
časností,
tou
tělesností
jít
k
Bohu.
Čili
tělesnost
lidská
je
nepostradatelná,
ničím
nenahraditelná,
není
nahraditelná
například
zvířecí
tělesnost,
ne.
To
musí
být
lidská
tělesnost,
která
je
pomíjející,
aby
mohla
člověka
dovést
k
nepomíjejícnosti.
A
proto
já,
jak
sis
všiml,
i
přes
všechny
nadávky,
který
pomocí
tebe
svěřuju
celé
lékařské
vědě,
e-
nejsem
proti
lékařské
vědě,
naopak
velice
ji
potřebuju,
nebo
uva-
uznávám
její
potřebu
pro
lidstvo
a
čím
bude
dokonaleší,
tím
lépe.
Jenomže,
musíme
si
uvědomit,
co
oni
dělají,
to
je
pohyb
v
kleci.
Usnadňují
pohyb
v
kleci,
aby
tam,
například,
když
se
člověk
v
té
kleci
už
pohybuje,
aby
ho
tam
nic
nebolelo.
To
je
hezké,
to
uznávám,
že
je
správné,
proč
by
ho
měla
toho,
m-m-proč
by
ho
to
mělo
bolet,
to
ho
ruší
přeci
v
tom
vyšším
úkolu
a
organizmus,
který
o
sobě
neví,
ten
může
i
ty
vyš-
vyšší
úkoly
zastat.
A
když
o
sobě
ví,
tak
nemůže
zastat.
Když
máte
tvrdé
bolesti
zubů,
nemůžete
se
soustředit
na
Pána
boha
to
není
možné.
Prosím..to
násilí
udělali.
Já
jsem
patrně
poslední
člověk,
máte
velikou
vymoženost,
že
vidíte
posledního
člověka
na
západě,
kterýmu
se
tohleto
mohlo
stát,
protože
dneska
už
máme
antibiotika
a
skupiny
krevní
a
to
jsme
tehdy
neměli
a
tudíž
mě
dávat
čtrnáctkrát
e-,
něco,
co
by
mě
bylo
z-
zabilo.
Vědomí
moje
by
bylo
posunulo
někam
jinam.
A
tak
mě
museli
s-
operovat
při
vědomí.
e-To
způsobilo,
že
ve
mně
e-
objevili
archetyp,
jak
bych
mluvil
třebas
způsobem
Jungovým,
e-
který
způsobuje,
že
si
vzpomínám
na
svoji
věčnou
podstatu.
A
hned
od
východu
od
těch
lékařů
jsem
si
vzpomínal.
To
jste
způsobili
vy.
To
je
veliká
vymoženost.
Protože
já
jsem
odtamtud
vyšel
a
já
jsem
nepoznával
svou
matku
jako
s-svou
matku.
Já
jsem
nepovažoval
tento
svět
jako
svůj
svět.
to
bylo
vznešené!
Oni
to
ovšem
považovali
lékaři
za
nepříčetnost.
Že
mě
něčeho
zbavili,
čeho
mě
zbavit
nechtěli.
m-.
No,
tak
jsem
to
přebral.
Už
to
je
něco
jiného,
že
jo?
No.
Takže
oni
mně
způsobili,
že
jsem
se
vlastně
stýkal
s
čistým
vědomím,
po
jejím
zásahu
a
vím
dneska,
a
ne-
netroufám
si
to
radit
obecně,
e-,
že
způsobit
m-,
přirozeným
způsobem
čisté
u
člověka
by
byla
nejlepší
léčba,
preventivní.
Tám
by
to
byla
prevence.
Tám
by
to
byla
profylaxe.
Protože
ten
by
schopen
podlehnout
nějakýmu
viru,
který
by
kolem
koloval.
Protože
nebral
by
na
to
pilulky,
ale
bral
by
na
to
svoje
poznání
. Moje
poznání
mně
umožnilo,
že
mě
nezastřelil
ten,
který
ka-
po
každém
střílel,
tam
kol-
okolo
něho
vyšláp.
Na
mě
měl
namířenou
strojní
pušku
a
neviděl
mě,
že
ano?
Stalo
asi
stokrát.
Proč
se
to
stalo:
že
jsem
měl
ochranu
tam
shora!
Ochranu
v
sobě
obsaženou,
ne?
On
nemohl
zabíjet,
co
nebylo
k
zabití.
Já
jsem
byl
nestvořený,
jak
jsem
se
tam
projevoval...
m?
V
těchto
pilulkách
dává
jed
e-,
člověku
aby
ho
vyléčila
nebo
aby
něco
působila
preventivně,
aby
se
nestalo,
no.
To
je
stejný
působení,
jenomže
jiným
směrem
to
jde.
Ale
je
tó
nepřirozené.
Já
pokud
možno,
používám
pilulky,
například
grapefruity,
místo,
místo
acylpirinu,
nebo
co
se
na
to
bere,
já
nevím.
No,
a
říkám
mylně,
že
je
to
acylpyrin
asi
proti
té
chřipce
by
asi
acylpyrin
nefungoval,
že
jo?
Ale
on
ten
grapefruit
působí
daleko
než
ty
pilulky,
podle
mýho
názoru.
Já
nereaguju
dneska
na
grapefruit,
který
jsem
si
sl-
za-
za-
domluvil,
protože
já
mám
tadyten,
m-
rozkrájený
citron
a
já
jsem
citlivá
bytost,
když
je
rozkrojen,
tak
musí
být
dodělán.
Já
si
eště
tu
druhou
půlku
taky
během
vodpoledne
nebo
někdy
sním.
Teď
by
toho
bylo
trošku
moc.
No,
to
je
sice..
Ale
vzpomínám
si
na
otcovský
dům.
Vzpomínám...
Takže
se
o
mně
nemůže
narodit
nic
jiného,
než
ten
věčný
život
vědomý.
Tak
mladíkovi
nestačil
ctnostný
k
tomu
i
, i
když
věřil,
aby
s-
tou
vírou
byl
spasen,
to
mu,
to
mu
nestačilo
z
toho
důvodu,
Ježíš
nejenom
věci
na
lidech,
například
na
tom
bohatém
mladíku,
nebo
jinde,
nebo
svými
výroky
jinými,
ale
taky
žil.
A
tím
životem
ukazoval,
co
člověk
ke
ctnosti
má
eště
přidat.
Kdyby
byl
neřekl
větu,
a
my
nesmíme
Ježíše
oklesťovat
o
co
řekl
Příklad
svůj
dal
jsem
vám,
tak
by
to
stačilo,
že
by
byl
člověk
ctnostný.
Ale
vono
to
nestačí,
von
dal
příklad
a
my
se
podle
toho
příkladu
musíme
zařídit.
A
teprve
potom
to
seménko
té
víry
nepadne
na
cestu
nebo
ho
sezobou
ptáci,
nebo
na
skálu,
nebo
do
trní,
kde
bude
udušeno,
nýbrž
padne
na
úrodnou
půdu
a
vynese
stonásobný
užitek.
My
musíme
vzít
život
k
tomu,
za
tím
účelem
celý
na
potaz,
abychom
mohli
z
toho
vyvodit,
za
jakých
okolností
je
člověk
spasen.
Jedině
v
úrodné
půdě
a
tak
dále.
A
zdalipak
jsi
nezaš-
nezasil,
ty,
hospodáři,
dobré
semeno
a
vzrostlo
taky,
vzrostl
taky
e-,
koukol.
My
ho
půjdeme
vytrhat,
řekli
služebníci.
On
říkal
nevytrhávejte,
nechte
ho
růst
až
do
žní.
Čili
my
jsme
svědky
toho,
že
to
zlo,
to
patří,
hlavně
u,
u
Václava,
roste
až
do
žní
a
von
se
eště
těch
žní
nedočkal.
to,
to
je,
musí
mít
trpělivost
větší.
až
ty
žně
nastanou,
tak
bude
teprve
potom
neomylně
správně
aniž
by
se
pšenice
pošlapala,
bude
ten
koukol
spálen
a
ta
pšenice
odvezena
do
stodol
a
bude
užitečná,
hm?
Takhle
vypadá
Ježíšův
. On
napřed
ukázal,
že
musíme
zvládnout
tu
třicítku.
S-
jeho.
Do
třicíti
byl
oddán
té
rodině.
Že
je
oddán
dneska
lidem,
kteří
jsou
předurčení
víceméně
k
smrti,
tato
je
třeba
vopravdu
oddanost
tak
stoprocentní
tomu
životu,
aby
sloužil
i
tam,
kde
je
to
beznadějné,
že
se
mu
stane,
že
zapomene,
že
každý
je
touto
chorobou
postižen
a
zemře.
Jeden
dřív
nebo
později,
že
slouží
jenom
tomu
člověku,
který
pod
rukou
každého
lékaře
umře,
ať
již
ta
ruka
lékařská
přije
nebo
nepřijde.
prostě
není
člověk,
jako
je
hmotný,
, protože
je
hmotný,
není
věčný,
že
ano.
Takže
on
by
si
z
toho
neměl
dělat,
žádnou
m-m-
těžkou
záležitost,
že
léčí
beznadějně
nemocné,
namnoze,
nýbrž
by
si
to
měl
brát
jako
průběžný
proces
který
probíhá
u
každého
člověka.
U
někoho
když
. Když
například
ti
učedníci
Páně
skočili
na
to,
že
se
věřilo,
že
bude
brzo
konec
světa,
mu
chtěli
mu
chtěli
uniknout,
né?
A
on
je
při
ustavičném
konci
světa
u
těch
pacientů.
No
a
tak
to
Ježíš
Kristus
považoval
za
nesmyslné,
protože
ten
konec
světa
nastává
uvnitř
člověka,
a
tak
je
odvedl
ihned
od
té
myšlenky
spásy,
pořád
je
odváděl
k
tomu,
k
té
bližnímu.
Ejhle,
chceš-li
přijít
při
posledním
soudu
spáse
, tak
musíš
pomáhat
bližnímu,
nic
jiného
tě
nezbývá.
A
nemusíš
vůbec
znát,
pro
koho
to
děláš.
Nemusíš
vědět,
že
to
děláš
pro
toho
boha.
Co
jsme
ti
Pane
udělali,
říkali
při
tom
posledním
sou..
Kdy
jsme
tě
viděli
nemocného,
kdy
jsme
tě
viděli
žíznícího
a
tak
dále.
Cokoliv
jste
udělali
pro
nej-
nejmenšího
z
bratří
svých,
mně
jste
To
je
ono,
to
je
potom
žeň.
To
je
potom
poslední
soud
a
nebude
mít
dál
mít
potíže
žádný
nebude
mít
už...
že.
e-To
je
věc,
která
je
jenom
věcí
představ
Pomáhá
stejnou
měrou,
neboť
užívá
těchže
metod,
jako
užíval
předtím,
jestli
do
toho
není
vlo-
vložit
svůj
klid,
to
je
to
"méně" ,
co
na
tom
je.
To
nemůže
vložit,
že
on
už
přestu-
přistupuje
k
tomu
pacientu
jako
k
někomu,
kdo
je
určen
třebas
pro
smrt,
né,
a
nemůže
se
usebe
toho
zbavit.
tak
se
nemůže
ani
ani
toho
pacienta
toho
zbavit
. A
při
těchto
chorobách
jako
je
třebas
rakovina
na
duševním
stavu
velice
záleží.
To
dá
bejenom
prodloužit
život,
ale
taky
se
dá
úplně
napravit
a
zvrátit
proces
na
úplně
něco
jiného.
to
on
on
dobře
už
poznal.
ee-
to
neumí
nikdo
jiný
lékař
než
jak
on
to
uměl
ze
začátku.
Dokud
byl
zaujat
takovým
způsobem,
jako
dneska
není.
Jenom
to
je
míra
zaujatosti.
A-
tak
to
se
mu
zase
vrátí.
Vlnění
na
oceánu
klidu.
A
to
se
považuje
co
tě
dneska
vzrušuje
a
co
ty
považuješ,
musíš
to
řešit,
konkrétně
to
musíš
řešit,
dokážeš
nejlíp
to
řešit.
Ale
nikdo
tě
do
toho
nebude
mluvit,
zvláště
ne
já
z
pozice
klidu,
e-
já
bych
to
řešil
klidně.
A
jesi
nejsi
jesi
sis
to
zneklidňuje,
tak
o
to
bude
horší
řešení.
To
řešení
nedopadne,
jak
si
představuješ.
Kdybys
byl
přitom
vnitřně
klidný,
šel
na
to
jenom
pečlivě,
a
nikoliv
starostlivě,
tak
by
to
bylo
víc.
Když
mně
manželka
za
šest
let
se
mnou
říká:
ty
jsi
byl
nejstarostlivější
manžel.
Já
jsem
říkal
ne,
já
jsem
byl
pečlivý
jenom.
A
tys
to
nerozeznala.
Teprve
později
zase
vyš-
přišla
na
to,
že
to
byla
pečlivost.
To
je
rozdíl.
Pečlivě
všechno
do
posledního
detailu
promysli
a
udělej,
to
je
v
pořádku,
proto
jsi
který
má
to
takle
věci
dělat.
Tím,
že
to
pečlivě
uděláš,
tím
odstupuješ
od
sebe.
Maličkosti
tě
drží
při
sobě
a
když
tyto
maličkosti
věnuješ
té
věci,
tak
se
dostáváš
od
, vnitřně
umíráš.
Když
jsi
přitom
svou
starostlivostí,
tak
se
odrozuješ
Bohu.
Pečujte,
ale
nepečujte
více
než
může
pečovat
Ten
pečuje
vo
tvoje
. Takžé
do
to
pečuje
o
tu
rostlinu
na
má
krásnější
háv
než
bohatý
Šalamoun,
že
ano,
říkal
Ježíš
Kristus.
Čím
bych
trpěl.
Nemysli,
že
jsem
trpěl
nějakou
tou
bolístkou
tady
někde
a
že
mě
to
teďka
ještě
svrbí,
že
jo,
což
jest
diabetes,
že
jo?
No,
a
he,
he,
tak
to
mě
jako
ne-nebolelo,
to
bylo
vedlejší,
ta
slast,
že
to
mohu
dodělat,
v
krátkosti
že
jsem
přišel
na
to,
že
ta
svatba
je,
měla
pravdu,
že
mě
vyslyšela
okamžitě
nezlámala
mně
tu
ruku,
ale
vyslyšela
mě,
abych
měl
čas
to
dodělat,
jako
jsem
už
jednou
měl
dodělat
překlad
e-
Yesudiana,
ne?
Jóga
světů,
nebo
jak
se
to
jmenuje.
Tohle
bych
nikdy
nedodělal,
kdybych
byl
roku
šedesát
sedm
s-
neměl
s
tu
zlomeninu
ruky,
e-
nohy.
Ale
tam
narozdíl
od
tentokrát,
se
to
stalo
tak,
že
jsem
tomu
Yesudianovi
zalhal.
A
těm
se
nesmí
a
ťa-ťu
teď
to
to
nedělám,
to
tej
Terezii
jsem
nelhal.
Možná,
že
potom,
když
se
mi
to
stalo,
že
jsem
trošičku
litoval,
že
jsem
nevěděl,
že
ti
svatí
tak
rychle
vy-
e-vyslyší
člověka,
a
já
jsem
litoval,
říkal
jsem,
ty,
ty
jsi
ale
rychlá,
ženská
jedna.
Vona
okmžitě
mě
dá
čase
ne?
A
vodstraní
mě,
jako
kdybych
byl
vězeň,
všechny
lidi
z
z
cesty,
syna
nepotřebuju
odstranit,
ten-
ten
mně
jde
z
cesty
samočinně,
ten
na
mě
nemluví,
je
ten
no,
to
je
výborný
syn,
jo.
A
tak
tentokrát
jsem
nelhal,
nýbrž
já
jsem
si
přál.
Samozřejmě
jsem
věděl,
že
trošičku
tvrdé
přání,
protože..
Mě
ozařovali
potom
hlavu
a
podobně,
což
tedy..no, ...
Víra
je
vzpomínání
si
na
e-
s
tím,
s
tou
výhradou,
že
si,
pokud
mám
naučenou
víru
vod
někoho
že
si
si
nevzpomínám
e-
patřičně.
Že
si
vzpomínám,
jak
mě
to
ta
naučená
víra
velí.
to
je
vzpomínka,
tak
trošičku
neskutečná
na
něco
neskutečného.
Neboť
eh-
mně
velí,
abych
si
představoval:
Boha
jako
s-
Stvořitele
světa,
nebo
jako
Spasitele,
nebo
jako
Ducha
utěšitele,
nebo
si
představoval
ho
nějaké
předs
měl
s-
nějakou
představu
o
Něm
jako
třebas
o
světle.
Já
jsem
neměl
představu
o
Bohu
ani
o
světle.
Čili
moje
víra
byla
způsobena,
jako
přímá
paměť.
To,
že
jsem
například
z
moci
najednou
chvilkama
dělal
něco,
co
by
byl
lidsky
nikdy
nedokázal,
byla
vzpomínka
na
Otcovský
dům.
To
si
uvědomte,
že
má
to
někdy
roztodivný
m-e-
způsob
vyjadřování,
nebo
povahu,
já
a
já
jsem
si
vzpomínal
tím,
že
jsem
to
prováděl.
Víra,
která
je
proveditelná,
která
umožňuje
člověka,
aby
se
podle
ní
zařídil,
i
když
má
v
sobě
s-
celou
řadu
bludů,
třeba
za
šest
let-
za
šest
dní
byl
stvořen
svět,
na
tom
vůbec
nezáleží,
hlavně,
že
se
podle
tý
víry
dá
že
stylizuje
že
ho
odvádí
od
života
pro
k
životu
pro
Boha.
To
je
správná
víra,
přestože
už
tam
třebas
sto
procent
bludů.
To
je,
na
tom
nezáleží.
Jak
říkám,
ten
Eliáš
myslel
třebas
zcela
bludně.
Třebas
věřil
doslova
tomu
Starýmu
zákonu.
To
je
pravděpodobné.
A
s-
dovedlo
ho
to
k
Bohu,
i
s
tělem,
což
je
vrchol.
To
se
podařilo
jenom
u,
u
Ježíše
Krista
a
potom
u
Panny
Marie,
nikoho
jinýho.
četné
sekty
u
nás
, které
věří
způsobem,
e-
které
jsou
pro
nás
, ty
způsoby
jsou
pro
nás
naprosto
nepřijatelné.
Například
třebas
Abdruschin
věř-
kázal,
že
je
on
tím
synem
člověka
, který
přišel
na
svět.
No,
to
je
pro
nás
nepřijatelné,
už
proto,
že
je
dávno
po
smrti
a
nic
se
nestalo
svým
člověku
jak
měl
udělat.
jiný
sekty
zase
myslí
a
taky
ta
jejich
víra
je
přičesaná
způsobem
..nerozumným.
Víra
by
neměla
být
nerozumná.
Já
bych
tě
doporučoval,
kdyby
sis
přečetl
něco
o
víře.
A
to
jsou
dva
spisy.
Především
spis
doktora
Urbana,
to
je
můj
bývalý
duchovní
rádce,
který
se
jmenuje
K
Bohu.
A
tam
se
o
víře
v
zásadě
mluví
tak,
aby
člověk
pochopil,
co
to
víra
má
být.
A
druhý,
daleko
lepší
spis
se
týká
jenom
víry,
je
Tihamer
Tóth,
Tóth,
to
je
Maďar,
Věřím,
jo?
To
existuje
někde,
vytištěno
v
první
republice,
ně
po
válce
to
snad
taky
ještě
vyšlo
jednou.
No
a
tam
je
popsáno
co
je
to
správná
víra
a
kam
vede.
A
konec
konců
by
se
o
tom
čověk
moh
přesvědčit
také
z
epištol
e-
svatýho
Pavla.
A
to
mluvím
jenom
o
věcech,
které
jsou
jaksi
nejsnáze,
bez
špekulace
přijatelné.
Ale
kdybyste
chtěli
špekulovat,
o
tom
jak
se
ke
správné
víře
dos-
dopracovat,
tak
mně
dovolte,
abych
té
věnoval
v
Čeřínku
tolik,
kolik
bude
zapotřebí,
abyste
vod
tý
chvíle
správně
aspoň
věřili,
protože
když
ježíš
kristus
vedl
víry,
sám
byl
poznalý,
sám
nevěřil,
nepotřeboval
věřit,
tak
když
se
takle
zapřel
kázal
víru
a
správně
ji
kázal -
svým
životem,
a
svým
životem
žil
podle
víry
tak,
jako
, který
se
obětuje.
Život
ví-
ve
víře
byl
pro
člověka
jako
je,
byl
Ježíš
obětí,
protože
byl
to
člověk
poznalý.
Nepotřeboval
víry.
A
von
žil
podle
víry
svých
předků
a
podle
víry
své
rodiny.
takže
mně
říká
svatá
Terezie,
von
ten
Pán
ježíš
dělal
něco,
co
ty
do
těch
sedmnácti
let,
že
jsi
tomu
nevěřil,
jenže
von
věděl.
No
a
ty
jsi
nevěděl
nic.
Jenom
chvilkama
jsi
něco
věděl
a
nevěděl
jsi,
že
to
od
Pána
Boha.
A
On
věděl,
co
dělá
a
že
je
třeba
se
obětovat.
Víra
chce
oběť
a
živé
skutky
. Jak
je
nemá,
tak
hasne.
Jak
tak
pozoruju,
například
z
toho
dotazu,
co
mi
tady
řek
Oliver,
tak
s
tím
dotazem
ee-
mě
p-
e-
m-
to
napovídá,
že
nevěří.
Von
si
to
neuvědomuje,
ale
mně
to
napověděl,
jasně.
Tak
teďka
byl
nevěřící.
Ale
to
je
každý
z
vás,
chvilkama
věřící,
chvílemi
nevěřící.
Protože
nemá
tu
víru
v
Aby
věděl,
že
On
mě
vede
po
cestách
spravedlivých
a
když
pečlivě
vykonám
sebe
co
mohu
, mám
právo
na
jeho
pomoc,
jinak
nemám,
když
jsem
v
maličkosti
nepečlivý.
A
něco
malinko
vynechám,
pože
by
to
moh
za
mě
udělat
Pán
, panečku,
to
je
, nic
za
mně
neudělá!
Já
musím
všechno
pečlivě
vykonat,
jako
člověk,
který
s-
nevěří
na
Boha,
myslí
jenom,
že
sám
to
musí
udělat,
najednou
přijde
pomoc
od
Boha,
která
sice
směřuje
někam
jinam,
než
jak
já
jsem
svou
pečlivostí
mířil,
ale
to
nevadí,
je
to
pomoc
Jeho
a
je
to
správné.
Eště
se
zároveň
naučí
rozlišovat
správné
od
nesprávného.
Když
pečlivě
dělá
své
věci.
Proto
jsem
té
Martince
včera
radil,
se
v
v
něčem
pečlivě
snažila
o
to,
aby
to
dělala
správně,
třebas
školu
nebo
aspoň
něco
ve
škole,
nebo
e-
protože
to
jí
způsobí,
že
se
zbaví
sama
sebe.
A
dostane
se
dál,
takže
bude
moct
uplatnit
ty
vědomosti,
zde
na
světě,
nebude
muset
vod
proto
odejít
na
druhou
stranu.
Kdežto
ta
její
Barborka,
sestra,
ta
byla
příliš
čiperná
a
ono
už
jí
dávno
nestačito,
to
co
tady
dělala,
byla
kritická,
byla
velice
e-
živá,
pohyblivá
a
teďká
to
může
použít.
To
by
byla
ztráta
času,
kdyby
tady
bejvala
byla.
Teďka
promiňte,
já
ji
neznám,
ale
soudím,
že
je
daleko
liknavější
než
tamta,
a
proto
jí
tento
svět
vyhovuje.
Nám
lenochům,
to
jsme
tady
všichni,
vyhovuje
život
v
tomto
světě,
kde
to
je
všechno
přirozeným
způsobem,
to
znamená,
i
toho
lenocha
to
toleruje,
že
ano
a..
Je
tam
přeje
spojit
že
si
je
Ta
žhavost..
No,
tak
podívejte
se,
když
přirovnává
tu
víru
k
semínku,
jak
je
to
semínko
žhavé?
Sáhněte
si
na
něj,
esi
je
žhavé.
Ta
žhavost
je
v
té
paměti.
Ta
není
z
toho
člověka.
Když
člověk
je
pro
něco
zanícen,
například,
dejme
tomu,
jako
jsem
byl
já
pro
chemii,
tak
já
dneska
vím,
že
to
nebylo
zanícení
pro
chemii.
Nýbrž
za
tím
byl
..tažení
boží
, ze
kterého
jsem
měl
vyvodit,
že
například
atom
m-
později
jem
to
moh,
protože
jsem
měl
ten
základ
z
chemie,
em-
má
ty
tři
prvky,
nejmenší
negativní
náboj,
náboj,
nejmenší
pozitivní
náboj
a
neutrální.
Z
vnitřku
toho
atomu
vzniká
trojjedinost,
působení
trojjedinosti
zde
na
tomto
světě.
K
tomu
mi
dopomohla
chemie
všech-
ke
všemu
mnohýmu
mě
chemie
pomáhá.
Zatím
pro
mě
chemie
je
ukazatelem.
Takže
já
jsem
jaksi
nepřišel
vo
nic,
že
jsem
se
nevěnoval
té
chemii,
protožé
já
si
přečtu
m-
s
velkou
rozkoší
ch-chemii
novodobou,
která
toto
tato
moje
eště
to
nevěděla,
a
já
to
přijmu
správné.
Ta
chemie
jde
velice
prudce
k
tomu
Bohu.
--Kterým
zatím
nezažíváme,
že
žijeme
v
Bohu,
sprostě.
To
je
veliká
vymoženost,
protože
se
nemůžeme
proviňovat.
Ten
Václav
se
nemůže
proviňovat,
protože
neví,
že
žije
v
Bohu.
Že
to
nelze
se
s-
provinit
proti
Duchu
svatýmu,
to
nelze.
kdyby
to
dokázal,
tak
já
okamžitě,
m-
přijdu,
začnu
se
mu
klanět
od
dveří
až
do,
až
do
bytu
to
nedokáže.
Takže
ta
nevědomost
také
nás
vede.
My
jsme
vedeni
od
začátku
svého
života
nevědomostí.
Naprosto
nevědomí
vstupujeme
do
tohoto
světa
a
přišli
jsme
z
věčnosti,
z
vědomé
věčnosti.
A
ta
nevě-
nesmrtelná
nás
pomalinku
připravuje
k
tomu
vědění.
Čili
si
osedlá
smysly,
a
způsobí,
že
si
dokážeme
z
těch
smyslových
vjemů
vytvořit
obraz
celkový
světa
ne,
a
podle
toho
se
řídit.
Čili
udělat
okruh,
uzavřený
okruh
v
malém.
Od
sebe
sobě.
A
když
člověk
nedokáže
udělat
ten
usa-
uzavřený
okruh,
že
např..
je
proti
němu
založen
jako
u
toho
Václava,
tak
je
nešťastný.
Ale
kdo
ukáže,
e-
kdo
dokáže
tento
okruh
uzavřít,
uzavírá
si
cestu
k
Ale
ten
okruh
malý
se
začne
rozšiřovat.
to
Ježíš
Kristus
dobře
ukázal
svým
životem,
že
ve-
vedl
ty
apoštoly,
své
učedníky
tehdy
ještě
k
pomáhání
bližnímu.
A
s
tím,
že
voni
sse
odhodlali
pomáhat
bližnímu,
ze
svých
normálních
lidských
vlastností,
což
symbolem
těch
dvanácti,
udělali
zázračné
schopnosti.
tím,
že
sloužili
bližnímu.
Tak
mohli
sloužit
zázračně
bližnímu,
protože
si
přáli
zázrak
jako
spásu
a
namísto
na-
toho
dosadili
todleto,
ovšem
bylo
třeba
dalšího
vývoje
a
to
si
to
ještě
porád-
pořádně
nevysvětlíme,
vysvětlíme
si
to
tam
zase
znovu.
Promiňte
tt-
v
tom
Čeřínku
se
budeme
opakovat,
ale
zase
jako
jsme
se
dneska
opakovali
a
novýho
jste
se
přeci
jenom
málo
dověděli,
tak
musíte
mě
tolerovat,
nějak
nemohu
přistoupit
k
nové
látce,
když
dokonale
nezopo-nezapok-
nezopakuji
to
předešlé.
Ono
je
třeba
budovat
na
nějakém
solidním
základu.
..výjimka
o
duši,
ne
že
je
to
krev.
vono
svým
způsobem
není
to
absolutní,
že
by
to
byla
krev,
ta
duše.
duše
je
také
v
krvi.
e-
Vypusť
člověku
m-
krev
a
von
ztratí
ano,
přestane
být
živ.
e-Totiž
ten
Starý
zákon
je
psán
pro
laika,
není
psán
pro
duchovního
zasvěcence,
ten
to
taky
ani
nepotřeboval,
ten
Starý
zákon.
To
jediný
i-
Védy
přiznávají
jsou
pro
začátečníky
psány.
Bible
to
neříká,
ale
píše
pro
začátečníky.
e-
Takže,
pohrávat
si
s
krví,
je
něco
víc
než
pohrávat
si
s
lidským
životem,
je
to
pohrávat
si
s
životem
jako
takovým.
je
víc,
větší
něco
něčím
víc
než
normální
život
takže
ona
se
bude
divit,
že
jakmile
zapadne
do
hematologie,
že
si
bude
hrát
s
povahou
že
ji
bude
měnit.
Proveď
transfuzi
krve
aby
vyměnil
celou
krev.
Ten
člověk
bude
jiný.
A
je
duše
která
se
vyměnila?
Ne,
ale
duševní
vlastnosti
musíme
rozlišovat
od
Dostane,
získá
nové
duševní
vlastnosti,
které
předtím
u
sebe
vůbec
neznal.
Mnozí,
kteří
prodělali
jenom
částečnou
transfuzi
krve
říkají,
ve
mně
teďka
působí
někdo,
vod
koho
jsem
to
asi
já
jsem
nikdy
neměl
ty
touhy,
jako
mám
teďka.
To
úplně
směrodatně,
to
je
dobrý,
zet-
ovšem
to
nežádoucí,
aby
takhle
se
ten
člověk
dostal
do
pozice
jiného
člověka.
Nepřevtělí
se
do
toho
člověka.
To
je
jenom
nějaký
balík,
který
na
něho
přešel.
Ale
hm,
tohoto
vona
bude
svědky-
svědkem.
Kdyby
v
hematologii
dokázala
regulovat,
a
to
za
čas
bude
možné
v
jejím
oboru,
regulovat
příjem
vlastnosti
žádoucí
a
eliminovat
příjem
vlastnosti
nežádoucí,
při
té
transfuzi.
začas
, já
myslím
tak
za
deset
let,
možné.
Podle
toho
jak
sleduju
lékařskou
vědu,
tak
to
už
bude
umět.
Dneska
dovede
číst
e-
v
genetickém
záznamu
a
to
tedy
je
veliký
pokrok,
a,
m-
dokáž-
se,
začíná
dokonce
pozměňovat
genetický
záznam,
podle
svých
schopností.
Je
to
malič-ký
začátek
ale,
a
není
to
taky
žádoucí,
aby
to
dokonale
pozměňovali,
protože
neví
k
čemu
by
to
mohlo
vést,
ale,
hm-
vona
v
hematologii
moci
daleko
dokonaleji
než
pozměňováním
obrazu,
ňákýho,
genetickýho,
m-
postupovat
tak
aby
se
člověk
změnil
v
lepšího
tvora.
A
to
ať
má
jenom
na
mysli,
zatím
to
dělat
na
to
s-že
musí
počkat
ji
dohoní
ostatní
věda,
až
jí
to
řeknou
odněkud,
já
myslím,
že
v
tomto
oboru
jsou
nejdále
v
Americe,
a
že
odtamtud
vyjde
v
hematologiii
popud
tomu
aby
krví
měnili
člověka.
hm,
m-no,.
A
vypadá
to,
jako
že
jsem
si
proti-m-řečil,
e-
to
je
v
pořádku,
že
jste
se
odvážil
to
říct,
protože
já
si
protiřečím
zdánlivě
pořád
. Protože
od
člověka
se
v
podstatě
chce
dycky
dvojí.
Od
sebe
odstoupit
a
k
tomu
Bohu
se
přiblížit.
jsou
dvě
věci.
Chce
se
od
něho,
aby
šel
z
dvu-
dvou
stran.
Od
sebe
k
Bohu
a
tím
přivolal
pomoc
Boží
od
k
sobě
Tu
pomoc
nebude
muset
ani
přivolávat
moc,
protože
ona
člověka
postihuje.
Z
Boha
všechno
Přes
ty
takzvané
uzavřené
lotosy,
pořád
do
nás
proudí
síla
boží
e-
Tak
já
bych
k
tomu
řekl
jenom
tolik,
že
když
člověk
se
ztrácí
v
tom,
co
dělá,
e-
je
je
to
správný
postup,
protože
přestává
myslet
myslet
zase
sebe,
začne
myslet
na
věc
a
tím
s-
rozšiřuje
svoje
vědomí.
Ovšem
rozšíření
vědomí
není
konečná
fáze
vývoje.
To
se,
to
tam
mělo
k
tomu
být
poznamenáno.
Rozšíření
vědomí
je
třebas
malinké
nahlídnutí
za
úsek
A-B,
rozum -
smysly.
Čili,
je
to
dobré,
není
není
to
všecko.
Kdyby
bylo
lidské
vědomí
co
nejvíc
rozšířeno,
nikdy
neobsáhne
vědomí
Boží.
Toho
si
má
člověk
být
vědom
a
h-
nemá
se
stavět
pozice
člověka
nezávislého
na
Boha.
-musi
uvědomovat ,
že
čím
více
poznává
duchovně,
tím
ji
s-
poznává
taky
závislost
větší
na
Bohu.
teď
pozor!
Čím
větší
závislost
na
Bohu
poznává,
tím
je
svobodnější.
Protože
co
je
horší?
Být
závislý
na
tomto
světě,
nebo
být
závislý
na
Boha?
Být
závislý
na
Bohu
je
daleko
lepší,
protože
být
závislý
na
svobodě,
znamená
být
svobodný.
A
být
závislý
na
nesvobodě,
znamená
být
nesvobodný.
Jo?
tak
je
třeba
tomu
rozumět. --
ke
oni
se
který
člověk
má
a
vykonává
s-
s
celým,
veškerou
silou
svou,
způsobuje,
že
nezbyde
žádná
síla
na
to
to
je
mi
jasné,
ale
von
se
učí
jedné
věci
náležitost
k
jedinému.
Já,
kdybych
se
byl
nenaučil
náležitosti
k
té
chemii,
tak
jsem
nemohl
přejít
tak
snadno
k
sounáležitosti
s
tím
Bohem,
rozumíte?
Jó,
to
bylo
to
nesprávné,
pro
Bralo
mi
to
s-
vůbec
schopnost
se
s
tím
Bohem
setkat.
Ale
situace
taková
byla
taková
a
u
a
u
každého
je
taková,
že
člověku
neba-
nebaví
nebo
nemůže
bavit
nebo
je
mu
znemožněno,
aby
ho
bavilo
pořád
to,
co
jenom
ho
sjednocuje.
Že
to
sjednocení
je
prostředkem
k
tomu,
aby
se
sjednotil
k
Bohu.
tam
je
nějaká
mezera
a
ta
dělá
člověku
zle.
Jen
neztratil
najednou
touhu
po
tom
sjednocení
bohem
to
je
jenom
mezera,
to
není
ztráta
té
touhy.
Že
člověk
to
cítí
těžce,
to
je
vidět,
že
nic
neztratil.
Kdyby
mu
to
bylo
fik,
no
tak
je
to
špatné.
Ale
to
cítí
jako
ztrátu,
to
je
dobré,
on
se
přes
tu
mezeru
přenese,
ano?
e-
Konkrétně,
e-,
o
tom
třebas,
o
koníčku,
který
mě
odvádí
od
Boha,
nebo
takový,
nebo
události
pracoviš,
na
přacovišti,
nýbrž
já
mluvím
s
ohledem,
o
kterým
vím,
na
poznání
boha
I
když
vo
Něm
pořád
mluvit.
Ono
to
leze
z
krku,
ale
já
mám
na
mysli
to
především
A
to,
co
říkám,
je
prostředek
k
tomu,
o
čem
vím,
ano?
Žže
jsem
vím,
že
například
ta
chemie
byla
dobrým
prostředkem,
ačkoliv
mě
držela
v
zubech,
že
jsem
nemohl
na
boha
myslet.
Nepotřeboval
jsem
víru
v
Boha,
vůbec
ne.
Hm....Co,
jestli
ho
to
baví,
e-
nepovažujte
to
laskavě,
buďte
tak
dobří,
všichni,
za
zábavu
pro
sebe,
nýbrž
do
toho
vložil
Bůh
sebe
víc,
větší
měrou,
vlivem
vaší
připravenosti
než
do
toho,
co
nebaví.
Takže,
co
vás
baví,
když
to
není
špatné
vyloženě,
pochopitelně.
Tak
tomu
se
věnujte
víc,
než
čemukoliv
jinému,
protože
to
je
přirozený
způsob,
ne
ten
Makoňovský,
násilný.
Přirozený
způsob,
jak
to
jde
kupředu
s
každým
člověkem.
Kdybych
já
byl
nedělal,
to
co
se
mně,
u
mě
vrcholně
bavilo,
e-
tak
jsem
nemohl
se
se
dostat
k
tomu
přijetí
u
Boha.
A
jestliže
jsem
potom
šel
ne
školu,
kde
nebyla
ta
chemie,
tam
mi
ujal
který
jako
nepovinný
předmět
tam
vyučoval
mm-
chemické
laboratoře
a
já
jsem
do
něho
chodil,
ne?
Ale
bylo
jsem
maturoval,
e-,
tak
ten,
m-
Člověk,
který
ten
profesor,
který
psal
ta
vysvědčení,
říkal
, já
se
omlouvám,
ale
já
jsem
tam
zapomněl
to
nepovinné
laboratorní
cvičení.
mm-,
A
já
jsem
říkal,
to
nevadí.
Já
z
toho
nic
pro
sebe
nemám
mít.
tak
to
nebudu
mít
pro
sebe
sedi
o
mě
neřekne,
tak
měl
jsi
laboratorní
cvičení,
měl
jsi
analytickou
chemii
a
takový
věci
a
tak
bys
byl
mohl
být
musel
být
obyčejným
úředníkem,
moh
bys
tam
to
dělat
někde
v
nějakém
podniku,
ne?
Ale
já
jsem
nechtěl,
já
jsem
prostě
se
smířil
s
tím,
že
budu
úředníkem,
no
a
nebyl
jsem,
na.
Tak
jo?
Zacházet
s
věcí,
která
e-,
se
nedá
provést
a
kterou
považuju
za
nutnou
a
nemohu
z
objektivních
příčin
to
provést,
protože
mně
brání
to
okolí,
to
se
podobá
tomu,
jako
když
já
chci
třebas
překládat
Terezku,
a
musím
se
toho
uklízet
celý
dům.
Já
ho
uklidím
a
za
týden
je
špinavý
zase,
že
ano?
-ho
musím
uklidit
napřed
třikrát
za
sebou,
protože
tam
byli
malíři
třebas,
nebo
zedníci.
Je
to
zbytečné?
Kdybych
to
považoval
za
zbytečné,
tak
bych
udělal
chybu,
protože
je
to
věc,
která
je
určena
jenom
dočasně
k
něčemu
. Že
to
nemohu
použít
natrvalo,
že
nemůžu
říct,
jednou
jsem
uklidil
chodbu,
tak
ona
bude
rok
uklizená,
to
nemůžu
říct.
když
stále
znovu
potřeba
tu
chodbu
uklidit.
Každá
žena
by
mně
měla
dobře
rozumět
v
tomto
smyslu,
protože
ona
uvaří
voběd
a
on
se
sní.
A
když
jsem
byl
velice
slušně
vychován,
jakože
jsem
byl,
a
tak
jsem
řekl
manželce,
už
jsem
jed
horší
věci.
Což
tedy
znamenalo,
bylo
to
dobré.
Ale
vona
si
to
dovedla
převést
do
svýho
slovníku.
Říkala,
von
mě
dneska
pochválil.
To
mě
připadalo,
jako
když
se
loučil
ten
jeden
vnouček
s
tím
druhým
a
na
rozloučení
ho
kopl
toho
mladšího,
ne?
A
on
říká
podívej
se,
dědečku,
jak
mě
má
rád,
on
se,
protože
ten
mladší
ho
vybídl,
toho
staršího,
který
šel
na
tábor.
Rozluč
se
mnou
a
a
on
ho
kopl.
A
on
zaslzel
a
říkal,
jak
mile
se
mnou,
slzel
ještě
při
tom,
rozloučil.
Takhle
se
musíte
loučit
s
těmi
věcmi.
Ono
nás
to
kope!
Ale
je
to
učit
se,
učení,
kdy
se
musíte
rozloučit
s
tím,
že
s
tou
nejlepší
vůli
nesmíte
považovat
za
něco
vrcholného,
nýbrž
za
prostředek
k
prosazení
boží.
Download XML • Download text
• Waveform view