89-03A
89-03A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Modlitba
začíná
tam,
kde
člověk
povznáší
mysl
k
Bohu
a
od
té,
ale
od
toho
povznesení
neustupuje.
Upozorňuju
vás
na
tuhletu
podstatu
modlitby
hned
ze
začátku,
protože
jestliže
ustoupí
od
toho
povznesení
mysli
k
Bohu
a
dělá
něco
mechanicky,
tak
se
podobá
tomu,
kdo
vstoupil
do
večeřadla,
kde
se
měla
konat
svatba
a
neměl
roucho
svatební.
To
roucho
svatební
je
úcta
k
tomu,
projev
úcty
k
tomu,
nic
víc
než
projev
úcty
k
tomu,
který
mě
pozval
na
svatbu.
My
jsme
všichni
pozváni
na
svatbu.
Na
svatbu,
na
spojení
s
Bohem
tedy,
a
jestliže
nemáme
svatební
roucho,
tak
okamžitě
se
ocitáme
mimo
svatební
síň,
nepokračuje
ten
proces
svatební,
proces
zásnub
ten
proces
postupu
k
Bohu
a
je
zajímavé
že
ten
král
tedy
vyhazoval
ty
lidi,
kteří
neměli
svatební
roucho..se
k
nim
stavěl
velice
záporně,
to
znamená
nepochopitelně
jim
vyhrožoval
proto,
že
nemají
roucho
způsobem,
který
je
nepříhodný
pro
takovou
maličkost,
že
nemá
roucho.
Říkal,
a
tak
tam
bude
pláč
a
skřípění
zubů
a
bude
tam
strašně.
On
to
zažívá,
protože
to
roucho
sundává,
kde
může.
Jak
takhle
myslí,
tak
sundá
roucho
a
dostává
se
do
tohoto,
do
této
pozice
trpícího
člověka.
Kdyby
ho
nesundal,
netrpí,
byl
by
mile
přítomen
tomu
svatebnímu
obřadu.
A
tak
každá
modlitba,
která
nemá
tuto
povahu
třebas
jenom
chvíli,
člověka
vyčleňuje
z
toho
pochodu
nebo
procesu
přístupu
k
Bohu.
Já
jsem
měl
tu
výhodu,
né
svou
vlastní
vinou,
pochopitelně
když
to
způsobili
lékaři
a
pak
to
šlo
dál,
že
jsem
nikdy
bez
tohoto
pohlcení
mysli
nemoh
existovat
při
modlitbě.
Nemohl.
Prostě
abych
to
řekl
takhle,
já
jsem
si
ze
začátku
v
těch
sedmnácti
letech
myslel
že
jedině
při
té
vnitřní
modlitbě
se
člověk
může
setkat
s
Bohem,
nikdy
jinde.
V
běžným
životě
že
to
nejde.
To
žiju
mimo
něj
a-pocit
oddělenosti
a
tak
podobně.
Takže
já
jsem
se
celý
den
těšil
až
se
večer
s
ním
mohou
setkat.
Ale
když
jsem
se
s
ním,
když
jsem
se
do
té
modlitby
ponořil,
tak
jsem
se
okamžitě
setkával.
Já
jsem
nebyl
vyhozen
nikdy
ze
svatební
síně.
Takže
když
jsem
předstíral,
že
jsem
například
nad
něčím
soustředil,
tak
já
se
nesoustřeďoval.
Já
jsem
jenom
kvůli
nim,
protože
to
tak
dělali,
šli
z
opačné
strany
na
to,
než
já.
Já
jsem
na
to
nikdy
z
vlastní
iniciativy
nešel,
já
jsem
si
tu
modlitbu
vůbec
nevymyslel.
To
byla
modlitba
od
Boha,
která
najednou
na
mě
vstoupila
a
já
jsem..
a
byla
tak
mocná,
to
tažení
bylo
tak
mocné,
já
se
nemohl
vymknout
ani
během
dne,
kdy
jsem
tu
modlitbu
nekonal.
Jsem
se
aspoň
těšil
na
večer,
a
tak
ani
jeden
večer
neprošel
jinak
než
tím
procesem
při-přibližování
se
k
Bohu.
Ta
modlitba
byla
přibližování
se
k
Bohu
vědomým
přibližováním
se
k
Bohu,
ovšem
s
následky,
které
bohužel
působí
depresivně
na
člověka.
Protože
to,
co
považoval
za
sebe,
to
se
mu
musí
ukazovat,
že
to
není
on,
to
je
jenom
jeden
z
jeho
oděvů,
ne
ten
svatební
zrovna,
se
kterým
se
ztotožnil
a
to
je
jeho
tělo
a
toto
je
mu
bráno,
protože
on
nemůže
mít,
řek
bych
dva
oděvy
na
sobě,
vespod
ten,
který
souvisí
s
pocitem
oddělenosti
od
Boha
a
navrch
ten,
který
souvisí
s
pocitem
neoddělenosti
od
Boha.
Tak
to
nejde.
To
se-
to
jedno
prolíná
do
druhého,
tak
se
od
něho
prvně
chce,
aby
v
té
modlitbě
od
sebe
odstoupil.
Dokonale
odstoupil,
zapřel
sám
sebe.
Ale
jakmile
zapře
sám
sebe,
to
by
bylo
málo,
to
by
byla
poloviční
cesta,
on
musí
zároveň
ještě
dosáhnout
toho,
že
vezme
svůj
kříž
při
té
modlitbě
na
sebe.
Při
té
modlitbě
vezme
kříž
na
sebe.
To
znamená,
tu
tíhu
toho
kříže
musí
vzít
na
sebe.
Může
se
stát
tím
Šimonem
Cyrenejským,
který
pomáhá,
nic
víc
to
nedělá,
tomu
Ježíši
nést
ten
kříž.
Ten
Ježíš
by
bez
naší
pomoci
ten
kříž
nedonesl.
My
musíme
znovu
mu
pomáhat
na
Golgotu,
tím,
že
mu
poponeseme
ten
kříž.
To
je
maličkost,
ale
my
to
velice
těžce
snášíme,
protože
si
myslíme,
že
my
jdeme
na
ten
kříž,
že
nám
jde
o
chřtán,
abych
to
řekl
česky.
Není
to
pravda,
nám
jde
jenom
o
to
lidské
malé
"já",
které
se
cítí
odděleno
oddělen
od
Boha
A
to
je
třeba
zrušit.
A
jestliže
se
to
nezruší,
tak
to
spojení
nemůže
nastat.
Já
jsem
se
na
to
spojení
těšil,
jak
to
na
mě
přišlo,
tak
jsem
to
nemohl
snášet,
tak
to
bylo
tak
tíživé,
protože
šlo
o
všechno,
co
jsem
dosud
znal.
To
je
to,
co
on
zná
a
co
známe
všichni.
My
známe
toho
člověka,
který
na
sobě
lpí,
buď
negativně
nebo
pozitivně,
to
je
jedno,
a
bojí
se,
že
vo
to
přijde
A
právem
se
bojí,
protože
o
to
přijde.
A
jakmile
vo
to
přijde,
nic
lepšího
se
nemůže
stát,
než
že
začal
nenávidět
sám
sebe,
a
tím
začal
být
hoden
Boha.
Jen
nebudeš-li
sebe
nenávidět,
nevejdeš,
říká
Ježíš
Kristus.
To
říká
jinými
slovy,
ale
takle
vždycky
se
to
má.
Takže
během
modlitby
se
učíme
nenávidět
sám
sebe.
Já
jsem
tu
tu
nenávist
nemohl
hned
dostat
do
takových
obrátek,
že
bych
sebe
tak
dokonale
nenáviděl,
to
ani
Václav
se
nedostal
do
takových
obrátek,
aby
se
dokonale
nenáviděl,
že
by
byl
sebe
opustil,
a
mohl
se
tedy
setkat
s
Bohem,
že
jinak
se
nemůže
setkat,
než
sebe
opustí.
Ať
to
ty
svoje
svoje
stavy
za
správný
případ
začátečníka,
který
neví
co
tím
dělá.
My
většinou
nevíme,
co
děláme,
kromě
toho,
co
víme,
že
děláme.
My
víme,
že
jsme
padouši ,
to
je
v
pořádku,
to
víme,
že
to
tak
děláme,
jako
padouši
se
chováme,
ale
to
je
málo,
je
to
předpoklad,
abych
moh
od
sebe
odejít.
Máří
Magdalena
by
se
byla
nikdy
nevrhla
k
nohám
Ježíšovým,
kdyby
nebyla
bývala
tak
zlá,
tak
špatná,
že
ano.
Tak
on
je
asi
ještě
moc
málo
špatný,
aby
se
mohl
vrhnout
k
těm
nohám.
Když
bude
tak
dokonale
špatný,
že
mu
nebude
bránit
ten
pocit
méněcennosti,
nýbrž
bude
ho
to
opravňovat
k
tomu,
aby
si
tam
lehl,
k
těm
nohám,
tak
On
ho
zdvihne,
Ježíš.
Okamžitě
ho
zdvihne.
Bude
to
mít
ještě
další
následky
těžké,
rozporné,
že
totiž
se
mu
nechce
vylízat
z
toho,
z
tý
ulity,
ne?
Protože
nikdy
není,
je
mi
líto,
ani
ty,
ani
on
není
tak
bídný,
aby
neměl
v
sobě
zalíbení.
Von
má
v
sobě
zalíbení
pořád
ještě
tak
veliké,
že
když
mu
půjde
o
to
nebo
Bohu
půjde
o
to,
aby
ho
z
toho
dostal,
toho
postavení
oddělenosti,
tak
mu
to
bude
velice
za
zlé.
On
se
zatím
brání
tím,
že
není
hoden,
ne,
ale
to
je,
jako
kdyby
ta
Máří
Magdalena
se
takhle
bránila
přijít
ke
Kristu.
Jako
kdyby
zůstala
doma
a
trápila
se
nad
tím,
že
není
hodna.
To
musí
překousnout
a
musí
být
drzá,
že?
Žádný
hřích
proti
Duchu
Svatýmu
nesmí
mít
v
hlavě,
když
prostě
si
tam
jde
lehnout
a
svými
vlasy
omývá
a
slzami
omývá
nohy
Ježíše
Krista.
Tak
on
Ježíš
řekl
těm
farizeům,
u
kterých
byl:
vy
jste
mi
nedali
nic,
ale
ona
si
lehla
k
mým
nohám
a
slzami
s-
je
omývala
a
osušovala
svými
vlasy.
To
je
projev
lásky.
A
protože
tolik
milovala,
tak
já
taky.
Hotovo.
A
zvedl
ji
z
tý
země,
že
jo?.
No
tak
jako
tenhleten
moment
mnozí
lidé
nepřekonají,
protože
ho
svou
silou
nejsou
schopni
překonat.
Nikdo.
Ať
ve
vás
to
nebudí
pocit
méněcennosti.
Vy
prostě-
vám
chybí
jenom
něco,
co
se
dá
vyjádřit
jasně
slovy:
práskni
sebou
k
nohám
Ježíšovým.
A
nemyslím
přitom
vůbec
na
nic,
na
sebe
především
ne.
Jakmile
máš
malinkou
myšlenku
na
sebe,
zase
se
zdviháš
a
utíkáš
domů
tam
kdo
té,
toho
pocitu
jako
bys
byl
vůbec
k
Ježíši
Kristu
nepřišel.
on
chce,
abys
vydržel
přes
tu
svoji
bídu
co
mu
bylo
ježíši
do
toho
že
ta
žena
samaritánka
měla
pět
mužů
vůbec
nic
to
když
na
to
přišla
svatá
terezie
tak
říkala
je
tady
ten
ježíš
taky
asi
pro
mě
že
já
ve
svých
šesti
letech
neměla
pět
mužů
a
nebyla
jsem
tak
zlá
tak
je
tady
pro
každýho
člověka
čili
vona
viděla
přístup
k
bohu
skrze
milosrdenství
boží
nekonečné
milosrdenství
von
to
de
to
ještě
nevidí
a
nikdo,
kdo
utíká
z
toto
je
nevidí
neví
to
obrovské
milosrdenství,
které
mu
se
k
Němu
přiblížil,
ano?
jsem
chtěl
Má
tedy
tento
charakter
taky
modlitba,
ke
které
se
přistupuje
jenom
z
povinnosti,
byl
jsem
tady
dotázán,
jo?
chci
říct
já
jsem
od
těch
čtyř
let
se
se
naučil
už
mluvit
až
do
těch
sedmnácti
se
denně
modlil
a
dokonce
bez
nejmenší
víry
jenom
z
lásky
k
své
rodině
že
ta
byla
po
možná
a
všichni
se
já
jsem
nemohl
jinak
než
se
taky
modlit
oni
nepoznali
že
že
tomu
nevěřím
hlavně,
že
jsem
to
si
sice
hodně
rychle
takže
jsem
nemoh
na
to
ani
myslet
to
jim
také
nevadilo,
oni
taky
tak
říkali
rychle,
taky
se
neuměli
modlit
ale
to,
že
sem
to
dělal
musí
musí
to
mít
nějaký
v
sobě
vyšší
něco
dělal
z
lásky
k
tomu
bližnímu
že
voni
taky
se
modlí
že
voni
tomu
věří.
Tak
to
mělo
za
následek
že
já
jsem
v
sobě
strádal
poklad
oddanosti
který
je
základem
cesty
lásky
a
ten
poklad
oddanosti
ve
mně
vzrostl
té
míry
že
v
v
sedmnácti
letech
mě
zvnitřku
mě
přemohl
a
bůh
stát
přede
mnou
bych
tak
řekl
nikoliv
obrazně
ale
fakticky
jsem
věděl
že
je
podstata
nesmrtelná
a
teď
nastal
švandovní
situace
protože
zatím,
co
sem
tiše
proti
té
víře
nikde
nesměl
jim
co
to
jsem
měl
zakázáno
Z
tý
občas
mnou
cloumala
to
byla
moc
boží
tak
já
jsem
najednou
cloumal
věřícím
mi
říkal
jsem,
vy
nevěříte,
vy
jste
vy
jste,
vy
jste
žabaři.
Vy
se
modlíte
říkáte
a
tak
se
mi
to
vyčítal
možný
on
říkali
babička
říkal
a
co
s
tím
chlapcem,
mamince
mé
co
se
s
tím
chlapcem
on
tomu
dosud
vůbec
nevěřil
a
teď
nám
vyčítá
co
nám
nikdo
ani
kněz
nevyčítá,
že
jo,
a
on
si
troufá
zastávat
postavení
zase
mě
stoprocentní
odsoudila
babička
vždycky
mě
odsuzovala
, bylo
to
výborné
a
jsem
potřeboval
takové
otcovou
protože
jsem
já
jsem
se
příliš
cítil
já
jsem
nevěděl,
co
mě
ještě
čeká
jsem
byl
začátečník
a
už
jsem
cítil
těm
ostatním
úžasné
výši
to
se
nemůže
Václavovi
stát.
to
je
výborné,
že
se
mu
to
nemůže
stát,
To
by
bylo
na
tak
řekli
no
tak
si
zase
takový
to
ti
ono
tě
to
přejde
když
jsem
přitom
nepotřeboval
jíst
pít
když
mě
mě
musela
maminka
do
posílat
osum
dní
nebyl
schopen
se
jenom
zmítá.
No
tak
to
říkají
tak
to
dítě
se
zbláznilo
jenomže
se
měla
ten
dojem,
že
to
dítě
se
nezbláznilo.
Že
je
v
přechodném
stádiu
kterém
ten
člověk
potřebuje
pomoci
a
ona
mě
tu
všestranně
poskytl
krmila
mě
na
pálila
mě
ukládala
na
lůžko,
myla
protože
já
jsem
o
to
světské
bylo
pro
mě
kterého
které
ovšem
postavení
toho
člověka,
který
je
bohem
Že
je
božím
přechodně
blázna
božím
kdyby
mě
byla
nezachránila
tehdy
tak
nejenom,
že
jsem
vypad
ze
studií,
ale
že
jsem
vypad
blázince
a
ona
to
kryla,
ne,
ona
mně
za
normální
ona
udělá
všechno
aby
pavel
jako
nešel
do
tý
školy.
Ale
já
jsem
dokonce
byl
vyvoláván
a
uměl
jsem
to
jsem
věděl
co
dostanu
tak
ta
milost
mě
prostě
ten
vedle
mě,
co
seděl,
teďka
jsi
na
řadě
ty
něco
se
nauč.
Já
jsem
se
naučil
jenom
jsem
čas
před
do
jsem
si
otevřel
jsem
knížku
, to
byla
ekonomika,
a
tam
jsem
si
našel
aukce
a
takovýhle
ty
věci,
co
se
dělají
ch
já
jsem
si
to
přečetl
a
byl
jsem
vyvolán
a
on
mi
dal
aukci
zrovna
ten
o
ten
kantor
já
jsem
to
uměl
nazpaměť
podle
knížky
on
říkal
no
člověk
se
ty
to
umíš
nazpaměť
já
takhle
otevřu
a
to
je
slovo
za
slovem
jak
to
to
v
té
knížce,
já
jsem
měl
pro
pro
mě
chvilinku
nebylo
těžké
si
to
zapamatovat
a
číst
si
to
tak
jak
každému
dávám
tři
otázky,
a
tobě
dám
jednu
protože
když
umíš
nazpaměť
otevřel
namátkou
, ne,
tak
umíš
ji
celou
tak
to
já
tě
věřím
, máš
jedna,
no,
misto
pětky
jsem
měl
jedničku.
vás
to
si
doufám
tak
již
nikdo
nikdy
nedělal.
Já
jsem
slíbil,
že
co
ty
věci
nedoví
ale
co
jsem
nepotřeboval,
to
jsem
nepotřeboval
se
učit,
vše
ostatní
mi
bylo
přidáno,
když
jsem
hledal
to
boží
rozumíš
tak
tak
když
člověk
koná
správnou
modlitbu
tak
hledá
království
boží
o
o
nic
jiného
mu
nejde,
že
jen
do
toho
království
se
A
a
mně
..modlitba
ž..
u
mně
ž..
neměla
nikdy
jinou
povahu
než
že
jsem
šel
do
toho
království
božího
to
byl
pochod
okolo
sví
Boží
těmi
prostředky
modlitby
tam
šel
a
proto
to
nemohlo
za
den
nebo
za
dva
mít
ten
následek
že
bych
byl
svědkem
toho
přiblížení
se
k
bohu
to
mít
až
za
den
následky.
na
ňákej
výkon
ne,
že
bych
to,
že
bych
to
nějak
ale
že
ta
s
že
té
boží
nebyly
kladeny
takže
se
projevoval
jako
ta
modlitba
jako
spojovací
a.
Je
v
bylo
by
vode
mě
nehezké
říkal
jestliže
u
vás
nemá
ta
modlitba
ten,
tu
povahu
spojovací
tu
tak
to
není
správná
ne
je
to
to
správná
modliba,
jsou
tady
překážky
a
o
těch
těch
by
třeba
promluvit
které
je
nám
brání
v
tom
aby
ten
spojovací
a
probíhal
pořád
kupředu
ano
odpověděl
jsem
tu
otázku?
Během
přijde
ne
v
oficiální
v
případu
modlitby
touha
obrátit
se
k
Bohu
veškerou
silou
svou
se
k
němu
obrátit.
Tak
se
člověk
obrací
k
bohu
tím
čtvrtým,
silou
svou
najednou
veškerou
silou
jde
k
tomu
to
je
čtvrtý
není
to
ten
běžný,
srdcem
duší
nýbrž
veškerou
silou
svou
a
já
jsem
byl
dycky
veden
touto
veškerou
silou.
To
je
moje
specialitka
těch
lékařů
to
se
mi
to
to
nemohu
to
oni
oni
taky
kromě
toho
že
dávají
ty
pilulky,
že
jo,
tak
taky
dělají
dobrýho,
ty
pilulky,
to
je,
to
nejhorší
co
dělají
voni
sou
dneska
tím
všichni,
celá
lékařská
věda.
Ale
já
bych..A
ozařování
a
vším
možným.
To
je
násilný
. To,
co
ti
keltové
ty
se
proto
chodím
k
nim
pořád
poučovat
jak
ty
léčili
nenásilně,
záření
ale
zemského
záření
přirozené,
dávkovali
to
přesně
Já
tomu
nerozumím,
jak
to
dávkovali,
ale
jenom
jsem
že
na
těch
vrškách,
když
tam
přijdou
ti
moji
přátelé,
že
ten
vliv
to
na
ně
dodneska
má,
že
to
záření
tam
je,
ne
vlivem
Keltů,
ale
je
tam
přirozeně,
jaksi
na
tom
Albertově
nebo
na
té
Skočické
hoře
a
to
vliv
na
ty
lidi
taky.
Dokonce
negativní
vliv
ten
Miloš
se
odtamtud
tu
tu
chorobu
co
šlapal
ne
a
a
šlapali
tam
jiní
lidé,
byli
tam
psovodové
byli,
že
ano
těm
se
něco
do
protože
nemysleli
na
ty
kelty.
Tak
když
Když
říkám,
že
mojím
přirozeným
m
přirozeným
východiskem
je
veškerou
silou
svou
tak
je
to
dáno
tím
já
jsem
se
veškerou
silou
bránil
těm
lékařům,
aby
mě
operovali,
protože
jsem
si
myslel,
že
mě
chtějí
zabít.
mi
te
mi
tomu
dítěti
dvouletýmu,
že
si
toto
, myslelo
to
nemá
všechno
v
hlavě
v
Oni
mě
chtěli
léčit
a
já
jsem
dojem
že
mě
chtějí
zabít
a
to
se
tím
stalo
to
že
se
to
čtrnáctkrát
opakovalo
, mým
východiskem.
Váš
život
není
tak
velkému
utrpení
jako
bylo
to
toho
dítěte
a
takže
to
východisko
není
tak
jak
vy
nevíte
vlastně
nikdo
z
vás
co
je
vaším
východiskem
kdežto
já
sem
to
taky
nevěděl
ale
východisko
tu
bylo
a
v
tom
východisku
jsem
se
vzdělával.
Vy
se
spíš
vzděláváte
způsobem
ve
východisku,
kterým,
bych
nazval
lidský
život.
To
je
východisko
než
bolest
toho
mystické
životě.
Když
začne
ten
bolestí
já,
tak
je
to
východisko,
které
ho
po
kristu
vých
pochopitelně
ale
řek
bych
exkluzivní
způsobem
já
jsem
byl
tím
že
jsem
nesmírně
moc
trpěl
a
plakal
takže
se
vždycky
zlomilo
ve
mně
vědomí
bolesti
neuměl
jsem
to
jsem
byl
plačící
ve
ve
smyslu
kázání
ježíšova
blahoslaveni
plačící
budou
potěšeni
tak
já
jsem
byl
už
do
sedmnácti
let
a
mezitím
potěšován
takovým
způsobem
že
nikdo
z
vás
není
tak
těšen,
nevložil
toto
utrpení
v
tak
raném
věku
tak
veliké
tak
velikém
rozsahu.
, tak
to
mně
nezáviďte
a
je
to
exkluzivní
to
vhodná
. Vy
máte
k
teď
jste
znovu
berete
sílu
mohli
A
vlivem
toho,
že
tak
jste
aniž
jak.
sedmnácti
let
hranice
a
dostane
se
, dýl
mám
teď
na
třebas
jednu
dívenku,
končila
násilně
tento
život
ale
věřte
mi
že
v
okamžiku
smrti
se
jí
muselo
milosti
jako
dospělýmu
v
tom
smyslu
že
e..
přestala
mít
jako
já
při
při
těch
operacích
a
vyčistila
se
jí
tím
se
setkala
na
té
úrovni
vývojové
na
jaké
byl
ona
by
bylo
jedenáct
let
mým
se
dostala
tak
daleko
že
mohla
přejít
klidně
na
opačnou
stranu
že
a
mohla
používat
tohoto
vzestupu
ni
ničím
nerušeně.
Jejím
já
tomu
aby
se
tam
objevila
jako
platný
člověk
pro
tamní
společnost
to
se
mu
nestane
že
on
tam
odchází
z
balast
toho
sebeuvědomění
a
sebeúcty.
to
vona
nemohla
, ona
k
tomu
příležitost,
to
šlo
příliš
rychle
než
aby
se
kterému
si
mu
životu
a
opakovala
si
to
a
a
říkala
jsem
já
No
a
tam
tímhle
tím
který
se
má
rádo,
ona
tam
byla
tím
já
který
sebe
opouští.
Jenomže
byla
jedenáctiletá,
tak,
tak
se
neopustila
jako
komplexní
vesmír.
komplexním
vesmírem
, rozumíte,
když
se
v
jedenácti
letech
jako
já
jsem
jsem
nebyl
komplexním
vesírem
ve
čtyrech
to
jsem
se
z
toho
nenašel
pan
všechno
se
na
třeba.
Takže
ona
tam
nemůže
nastal
úlohu
duchovní
velitelky
nejde
protože
do
toho
nedorostla,
tomu
ten
komplexní.
Systém
sobě
obsažen
ale
dorostla
k
tomu
že
se
nevracela
, ale
že
se
prudce
od
odrozovat
tomuto
světu
a
je
to
matka
nebo
kdokoliv
bude
tam
nacházet
uplatnění
jaké
byla
zde
ani
po
desítkách
. To
stane
, takovýmu
dítěti
se
nestane
žádná
křivda,
to
ať
si
že
ničem
neukřivděná,
nýbrž
že
uvolnila
by
by
se
tady
uvolňovaly
postupně
způsobem
širším
ale
kdo
ví
by
to
došlo
. Tady
došlo
kam
až
k
to
může
dojít
, tedy
daleko
který
vám
ona
předběhla
život
dejme
tomu
hostie
let
neměla
tam
ale
tu
soustavu
obecně
takže
to
je
něco
je
tam
může
být
třebas
to
učitelkou,
nebo
vychovatelkou
nebo
ošetřovatelkou,
nebo..Ale
bude
tamní
společnosti
dobře
sloužit.
Že
maličkosti
považujeme
za
velké
a
velké
věci
za
maličkosti
toto
že
můžeme
pít
je
věc
to
můžeme
tady
žít
na
světě
vůbec
to
to
je
velká
věc.
A
my
považujeme
za
tak
samozřejmé,
e..
nevíme
že
ustavičně
to
od
boha
bereme
a
kdyby
to
jenom
takhle
bylo
že
od
boha
všechno
bereme
ustavičně
nic
by
se
ale
my
to
, a
řekni
to
Václavovi,
bohu
nevracíme
mi
mu
v
tom
brzdíme,
že
sebe
ohradíme
v
méněcennosti,
například,
nebo
v
jiném
sebe
lásce
někdo
jim
taky
druh
sebelásky
ne
ale
je
to
tak
a
tím
neuzavíráme
okruh.
Kdyby
člověk
jak
to
bere,
od
pána
Boha
tu
vodu
vod
pána
boha
ne
vod
vás
ne
z
břez..
březovský
nějaký
s
od
nýbrž
od
Pána
Boha.
Kdybych
jí
nevracel
v
podobě
řeči
kterou
si
usnadňuju
tím
že
svlažím
ty
rty
zase
jemu
kdybych
to
vracel
jenom
vám
nedělám
že
vy
vy
na
to
čekáme
že
já
to
řeknu
je
to
zdlouhavá
když
tady
se
dívám
na
Aničku,
mi
tu
načepovala
vodu
tak
to
vracím
přímo
jemu
a
ne
nazpátek
kdybych
jí
to
vléval
do
hrdla
by
zamřela
tady
to
by
se
tady
dokonce
byla
mokrá
to
není
správné
já
to
nemůžu
vlívat
do
ní
já
to
to
vlívám,
já
to
vracím
vracím
bohu
že
já
k
vám
jako
k
bohu.
Jako
by
mě
pán
bůh
poslouchal
tak
se
vám
nemůžu
dopustit
nehorázně
ch
chyb
nějakých
ano
ale
takových
abych
mluvil
jenom
ze
sebe
to
je
ta
toho
se
nemohu
dopustit
takže
já
mluvím
trošičku
přeci
jenom
jeho
moudrosti
a
to
musíte
cítit
Musíte
mít
z
toho
blažený
o
to
mi
nejde,
že
ho
máte
nebo
nemáte
ale
musí
to
působit
na
vás
jinak,
než
když
se
normální
řeč
vede
ano?
Mezi
vykonávanou
jako
modlitba
eště
potřebuju
o
té
modlitbě,
není
modlitbou
spojovací,
připomeň
mi
to.
Mezi
tou
modlitbou
vy-vykonávanou
vědomě
jako
modlitba
a
mezi
životem
je
nepatrný
rozdíl
my
bohužel
nebo
bohudík
nevíme
že
s
tím
že
žijeme
se
modlíme.
bohu
jdeme
totiž
že
se
modlíme
o
to
aby
nás
tam
vzal
nazpátek.
každým
každý
krok
našeho
života
je
cesta
k
němu
, my
si
myslíme,
že
jdeme
sobě
a
taky
všechno
děláme
abychom
sebe
nalezli
a
ne
Jeho,
ten
omyl.
Obecný
a
nevadí
na
tolik
abychom
se
mohli
vymknout
z
jeho
rukou
abychom
mohli
opravdu
jít
čím
více
k
sobě
jako
třebas
ten
Václav
tím
víc
se
budeme
není
to
chyba
v
nějakém
hříchu
nýbrž
to
může
to,
že
jde
k
sobě
vrací
od
sebe
jde
a
zase
k
sobě
se
vrací.
To
je
malinký
okruh
přináší
ohromný
neštěstí
a
utrpení
na
tomto
světě
Čili,
kdyby
ho
rozšířil
a
zvětšil,
tím
by
utrpením
co
se
zmenšovalo
takže
tento
život
životem
to
dítě
ještě
nemůže
jít
za
tim
věcmi
jako
dospělý
člověk
a
proto
je
svým
způsobem
šťastně
jí
říkám
způsobem,
vono
není
protože
není
smířeno
mě
se
dostalo
v
okamžiku
narození
z
ráje
ven.
A
teď
se
musím
vo
sebe
starat
to
je
nepříjemné
za
tím
co
v
tom
mateřském
těle
se
ta
matka
o
něho
ve
všem
starala
tak
tady
se
oni
o
něj
nestará
o
to
ono
se
musí
postarat,
si
najít
tu
potravinu,
ano
napřed
hmatem
a
to
jde
dál
a
v
potom
chutí
to
všechno
se
opakuje
pořád
dokolečka
takže
je
nešťastný
z
toho
to
neštěstí
je
neštěstí
toho
Václava,
že
není
s
tím
stavem
ve
kterém
je.
To
je
horší
bylo,
kdyby
byl
s
tím
spokojen
nemá
k
tomu
oprávnění
Nejlepší
by
to
ne
to
velice
já
ho
lituju
a
dělá
let
těm
jeho
jenže
nevědí
, že
on
se
řítí
a
zatím
to
voni
kráčí
pomalinku
ale
pomalinku
on
kráčí
on
kráčí
útokem
si..se
znechu...
znechucuje
a
kdypak
sebe
se
znechutíme?
To
nám
bude
trvat
možná
do
konce
Pořád
něco
může
je
komu
něco
přidávat,
něco
ubírat,
modifikovat
ten
život
tak,
aby
se
nám
líbil
a
že
tito
on
nedokáže
už
to
je
to
je
vrcholná
nastala
u
mě
najednou
v
sedmnácti
letech
jsem
nenáviděl
celý
ten
život
který
, který
jsem
dosud
prožil
Já
jsem
ho
považoval
za
zvrhlýho
z
pohledu
dnešního
, že
jsem
patrně
tak
zvrhlý
tolik
nebyl
no,
hodně
ne
Tolik
ne,
přece,
abych
se
moh
takhle
odsoudit.
Kdo
mě
to
odsoudil.
Je
to
soud
nad
ním,
tam
probíhá
a
on
je
stádiu
soudu
a
my
jsme
všichni
ale
tak
pomalinku
sebe
mírně
nestane
a
ten
de
silně
no
já
si
kladu
ne
za
vinu
jako
si
říkám
že
jsem
udělal
moc
dobře,
že
ho
přivedl
na
toho
onkologa.
To
by
se
to
v
něm
tak
nevy..nevyhrotilo.
Když
vidí
ustavičně
smrti
a
jako
lékař
nemůže
pomoci,
no
to
musí
být
pro
něho
zoufalý,
když
si
v
srdci.
já
doufám,
že
to
především
je
a
že
to
přežije
prudce
ne
, se
bude
sám
divit
nemůže
předvídat
co
se
s
ním
stalo
to
nejde
předvídat
kdyby
se
to
dalo
se
s
ním
má
stát
tak
bych
se
to
postavilo
na
hlavu
a
už
by
se
to
stát
já
jsem
vteřinu
předtím
ne
se
mnou
ten
obrat
stal,
nevěděl,
že
se
stane.
to
je
správné
nic
neumím
té
cestě
předvídat
neboť
já
se
jenom
divím,
v
čem
je
pán
bůh
předchází
toto
jsem
měl
přece
udělat
on
to
udělal
za
mě
jsem
se
do
dneška
nemohl
na
lásku
mu
a
von
za
mě
miluje
a
jak
se
na
to
nestačím
prostě
mě
poznává
já
to
nestačím
lidským
poznávání
on
za
mě
žije
a
já
nestačím
mít
já
si
připadám
jako
mrtvý
jeho
života
který
zažívám.
všem
je
předchází.
. Modliteb
vykonávána
jako
modlitba
spojovací
nýbrž
začíná
to
jako
modlitba
prosebná
a
já
jsem
se
vždycky
proti
prosebné
modlitbě
stavěl
krutě
dost
někdy
krutě,
někdy
méně
krutě,
ale
vždycky
jsem
když
když
jsem
si
přečetl
za
těch
čtnáct
dní
a
zpracoval
jsem
toho
van
Ruysbroecka
tak
jsem
vobrátil
kartu
a
už
na
to
takhle
nehledím.
Že
říká
on
byl
zřejmě
veliký
mudrc,
asi
největší
vůbec
v
evropě
jaký
kdy
žil
říká
, když
ten
prosí
boha
třebas
o
o
něco
si
přeje
pro
sebe.
Stavu
je
poměr
prosebníka
k
to
není
nejhorší
poměr,
bylo
kdyby
žádný
poměr
neměl.
má
poměr
prosedníka
k
k
dárci
to
je
poměr
správný
začátečnický
ale
správný
jestliže
se
mu
nesplní
ani
polovina
z
toho
co
si
žádá
od
boha
naučí
se
správně
rozeznávat
říká
Říká
van
Ruysbroeck.
co
si
pán
bůh
přeje
a
co
si
nepřeje
ale
ty
to
myslíš
s
Pánem
Bohem
začneš
sledovat
cestu
vyslyšených
proseb
tam
si
přeje
nás
dopravit
bůh
jeho
tam
nás
souká
do
toho
tím,
že
to
vyslýchá,
že
to
nevyslýchá,
tak
tam
si
nás
mít.
Tak
já
mohu
rozlišovat
co
je
správné
na
cestě
k
bohu
a
co
je
nesprávné.
Co
je
správné
mém
životě
a
a
co
je
nesprávné,
o
tom
se
mohou
poučit
už
pouhou
prosebnou
modlitbou
ovšem
musím
to
myslit
vážně
a
musím
to
vopravdu
chtít
tam
ještě
vůle
na
prosebné
modlitbě
hraje
velkou
roli
a
stává
se
občas
modlitbou
magickou
seže
já
asi
vyprosíme
něco
co
potom
víte
že
jsem
si
to
vyprosil
co
vyprosil
svou
vlastní
silou
a
né
silou
odvozenou
teda
né
boží
přímo,
pak
dem
případě
stanoví
poměr
můj
k
bohu
a
jestliže
už
člověk
má
vlivem
této
poměr
k
bohu
tak
už
je
vlastně
na
cestě
spojovací,
když
to
za
spojovacím
účelem
nýbrž
jen
aby
takovým
způsobem
nechci
říct
podlým
záludným
záhadné
nebo
tajemný
bůh
vábí
jestliže
člověk
se
modlit
já
sem
se
modlil
jenom
kvůli
té
tak
je
to
v
pořádku
protože
prosí
slovy
to
ví
modlitby
za
všechno
co
ty
lidi
mít
na
tom
světě
a
stanoví
všestranný
poměr
k
bohu.
. Tak
v
té
hierarchii
za
touto
modlitbou
prosebnou
stojí
modlitba
rozjímavá
také
ta
prosebnou
je
přirozeně
navozena
nikoliv
násilně
nýbrž
přirozeně
protože
bych
se
mu
z
toho
co
otco
prosil
boha
něco
splní
nesplní
začne
rozjímat
proč
, nuceně
začne
ale
přirozeným
způsobem
rozjímám
o
tom
proč
mi
to
pán
bůh
nedal
a
jakým
způsobem
si
to
zasloužil
že
mi
to
dal
k
tomu
že
si
to
nezasloužil
mu
ten
pán
Bůh
dal
za
druhé
že
neví
proč
mu
to
nedal.
si
nezasloužil
tak
se
učí
pokoře
a
na
této
cestě
pokora
je
z..
nejužitečnější
vlastností
kterou
člověk
umenšuje
sebe
takže
tam
nenastane
vakuum
ú..
zvětšuje
se
moc
boží
jak
se
já
umenšuju
narůstá
ve
ve
mně
Kristus
by
pavel
že
ano
mně
je
se
zmenšovati
ve
mně
mohl
růsti
kristus
no
a
to
dosahuje
už
člověk
si
pro
sebe
modlitbě
takže
rozjímání
by
mělo
vypadat
tak
že
by
člověk
po
si
porozjímal,
když
se
předtím
jenom
modlil
o
tom
proč
nebyl
vyslyšen
a
jak
je
v
čem
byl
vyslyšen
a
tím
se
učí
schopnosti
rozlišovací
čili.
Ta
modlitba
rozjímavá
je
daleko
větší
měrou
, přispívá
větší
měrou
k
tomu
správnému
věcí
které
se
se
nebo
události
které
se
dějou
této
cestě
pozemské
než
ta
dřívější
než
se
člověk
nemodlí
víte
také
to
to
vede
tomu
že
porozumí
snáze
vedení
událostmi
že
najednou
ty
události
nejsou
nýbrž
začínají
být
událostmi
vytvořenými
pro
toho
člověka
modlit
o
se
rozjímací
ho
že
ten
člověk.
Najednou
nebo
postupně
přichází
tomu
názoru
že
není
veden
jenom
tím
že
mu
pán
bůh
dopřeje
že
o
vyslyší
ale
že
je
veden
také
tím
že
vede
člověka
plynou
nějaké
události
které
za
plynou
vedle
sebe
a
nyní
najednou
je
vidí
to
události
které
prochází
jeho
nitrem
todleto
vlivem
těch
lékařů
a
vlivem
opakovaného
vyprazdňování
své
mysli
jsem
moc
čtyř
let
do
těch
sedmnácti
ustavičně
nebo
zažíval,
když
jsem
tak
jsem
viděl
události
které
nebyly
mimo
mě.
Události
byli
probíhali
ve
mně
dva
. Dva
lidé
se
to
jsou
záležitosti
mého
nitra
které
se
ve
mně
perou
já
jsem
je
sebe
oddělovala
a
nutil
jsem
je
se
udobřili
jsem
tento
v
sobě
potřeboval
já
jsem
měl
potřebu
toho
smíru
produkovali
mě
ten
smír
opak
toho
prolomí
a
já
jsem
měl
tu
potřebu
tak
já
jsem
kvůli
sobě
je
směřoval
Já
jsem
si
to
tak
ovšem
nedefinoval
jako
dítě
teprve
později
o
mnoho
let
později
jsem
věděl
kvůli
sobě
že
ty
události
začly
probíhat
Ve
mně
co
probíhali
zdánlivě
a
pro
vás
probíhají
mimo
vás
nic
mimo
vás
neprobíhá
až
se
jsou
to
ty
politické
a
tak
dále
a
katastrofy
někde
v
Arménii
, to
je
jedno,
probíhá
ve
vás
to
je
teďka
zatím,
pro
dejme
tomu
kdyby
si
přečtli
toho
Werfela,
Franze
Werfela,
Čtyřicet
dní
ten
mě
už
taky
tu
schopnost
že
ty
události
těch
Arménů
byli
vyhlazeni
z
povrchu
zemského
těmi
Turky
konci
první
světový
války,
ty
probíhaly
v
tom
Franzi
Werfelovi
Nemáte
tady
tu
knížku
náhodou?
Homérští
to
je
citována
prosím
ze
ze
Čtyryceti
dnů,
e..
Franze
Werfela,
je
to
jeho
nejlepší
dílo,
jak
jsem
si
zjistil
a
tam
se
praví
v
páté
: Homérští
hrdinové
bojují
o
Skajskou
bránu
a
každý
z
nich
míní
že
vítězství
či
poráží
jsou
zůstaveny
zbraním.
To..
Boj
hrdinů
je
pouhým
zrcadlením
boje
jejž
nimi
svádí
volající
bohové
aby
rozhodli
o
lidském
údělu.
i
sami
se
nevědí
že
i
jejich
svár
jen
zrcadlí
boj,
který
je
vybojován
v
hrudi
z
z
něhož..
z
temení
a
ne
ty
a
myslím
že
to
to
trošku
nově
přeložený,
dost
divně
je
to
psáno,
ale
.. Já
to
ale
přeložím
češtiny
v
V
lidském
nitru
je
to
zařízeno
tak,
to
co
se
dostane
až
v
naší
první
sféry
to
projde
těmi
sedmi
sférami,
se
ve
nás
nás
zapsaný
z
toho
vesmíru
co
to
jsou
sféry
přes
sahasraru
to
projde
až
dolů
té
muladhary
a
tamto
to
to
už
mezitím
na
úrovni
páté
a
čtvrté
tom
rozhodli
co
bude
údělem
člověka
tam
dole
na
první
úrovni
a
a
on
bere
jako
svůj
vlastní
záměr
ale
byl
to
záměr
bohů,
oni
se
tam
voni
jakou
bitvu
před
ním
vybojovali.
To
se
dělo
u
nějakých
bohů,
nitrech..
lidském
on
ten
člověk
nevěřil
na
žádné
bohy,
ale
věřil
na
tento
tuto
přeměnu
v
lidském
nitru
že
všechny
věci
jenom
zbytkově
přechází
do
první
sféry
naší
tam
tomu
říkáme
osud
mylně,
protože
nevidíme
vodkud
to
pochází
kde
to
ještě
osudem
není
, kde
se
to
teprve
kuje.
A
když
se
dostaneme
do
té
kovárny,
takzvaného
su
tak
pře
překonává
me
osud
rozumíte
to
je
velice
znalý
člověk
tem
Ale
potřebovalo
by
to
viděli
že
na
každé
stránce
je
takových
le
když
mluví
o
světských
věcech
že
rozumí
vy
s
ní
vnitřním
věcem.
tím
že
ztratil
sám
sebe
na
na
začátku
že
se
vyhnul
byl
Žid
by
se
se
nedostal
tím,
že
Tak
řekl
když
se
mi
to
podaří
utéci
té
zběsilosti
nacistů,
zasvětím
život
bohu
to
předtím
nedělal
a
stal
se
křesťanem
který
první
čku
z
toho
období
napsal
ve
prospěch
si
Soubirousové
která
to
, to
je
ta..
panem
ka
které
se
zjevila
panna
maria
ne
a
to
je
a
napsal
taky
ee..
mohl
shrnout
první
zběsilé.
e..vy-vracení
národů
toho
bylo
se
poprvní
na
světě
v
této
válce
a
nejhůř
toho
dopadl
to
my
nevíme
arménský
národ
neboť
těch
to
z
povrchu
zemského
ono
jich
je
čtyři
miliony
tak
to
bylo
dost
ulití
ne
a
on
si
toho
všiml
a
napsal
jejich
prospěch
tohleto
dílo
pěkné
dílo
je
psáno
že
s..srdcem.
tak
jsem
vám
prozradil
vlastně
co
si
neuvědomujete
že
my
tohoto
vědomí
svého
dostáváme
jenom
periferijně
vědomí
o
tom
o
čem
se
rozhodl
na
vyšší
úrovni
takže
my
můžeme
na
to
se
dívat
jako
na
osud
nám
předepsaný
Co
tam
ale
,ad
primum
prvé
že
máme
se
k
Bohu
vrátit
proti
tomu
žádný
bohové
se
nemohou
postavit
a
jestliže
zařídí
na
nějaké
nižší
úrovni
nějakou
kličku
nemůže
být
klička
zauzlená
jako
gordický
uzel
by
to
nebylo
neroz
to
můžeme
vrozenou
svým
životem.
A
to
je
důležité
vědět,
že
osud
existuje
jenom
jediný:
k
Bohu
se
musí
vrátit.
Takže
ten
život,
který
žijeme,
je
udělán
tak
na
této
úrovni,
abychom
se
jím
museli
vracet.
Ať
jsme
Hitlerem,
anebo
nejpobožnějším
a
nejzbožnějším
a
nejposvátnějším
způsobem
žijícím
člověkem
na
této
planetě.
Všichni
tam
míříme
a
všichni
jiným
pomáháme
a
ten
Hitler
ve
velkém
měřítku
pomáhal
těmi
vraždami
a
těmi
ohro-
ohrožováními
lidem
jako
třebas
mně
k
tomu,
aby
tyto
věci
poznali.
Bohužel
většina
lidí
není
schopna
těmto
li-
těmto
věcem
přijít
na
chuť
než
násilím.
A
je,
to
jsem,
mezi
ně
patřím
já.
Čili
není
to
vzorem.
Vzorem
by
bylo,
kdybyste
na
to
nenásilně
šli.
Co
prosím?
Se
usmíváš
nějak
potutelně.
Když
je
násilím
v
království
boží
dobýváno
vezměme
to
po
stránce
stvořeného
abychom
nemuseli
nemuseli
tak
hluboko,
to
bych
tady
byl
do
večera,
bysme
museli
prodloužit
pobyt
tady
u
vás
a
to
to
si
můžu
tom
tam,
budeme
v
čeřínku
tomu
že
my
se
o
tom
a
vy
jak
chceme
tady
deset
minut,
jo?
násilím
to
království
dobýváno
Jestliže
se
narodím
na
tento
svět.
Tak
ta
příroda
kterou
představuje
provedl
veliké
násilí
neboť
provedl
zraku
dejme
tomu
několika
miliard
let
vývoje
života
na
této
planetě
zkratky
kterou
provedl
devíti
měsících
to
je
královna
fakta
si
jak
ji
nazývá
ten
autor
Ende
filmu
kterou
se
jste
možná
jste
už
to?
Je
máte
to
je
to
vydáno
pro
děti
v
v
Albarosu.
A
hned
to
zase
protože
ono
to
vyšlo
před
vánocemi
a
hned
bylo
vyprodáno,
pochopitelně
Je
to
daleko
dokonaleji
popsáno
než
ten
film,
to
si
přijdete
na
svý,
až
to
dostanete
do
ruky.
, máš
to?
to
to.
Máme
to,
to
dobrý
, tak
tady
to
aspoň
je
ta
tam
jsou
v
kapitoly
který
v
v
tom
filmu
, že
ve
filmu,
tam
se
to
nevejde
ne?
vidět,
ten
autor
ovládal
dokonale
celou
cestu
k
bohu
je
to
soustava
násilností
a
první
spočívá
v
tom
že
člověk
se
se
narodil
na
svět,
to
je
ježíš
kristus
nejvíc
trpěl
že
se
musel
zde
na
světě
na
rodit
toho
na
nám
nedošlo.
My
ho
za
to
uctíváme
jako
křesťani
na
kříž
to
si
myslí,
že
je
je
je
to,
se
bůh
vrozuje
člověka
a
ten
bůh
se
do
člověka
vrozuje
při
každém
narození
člověka
čili
taky
do
nás
vrodil
do
tělíčka
Ježíškova
tam
jsme
si
ještě
úplně
rovni
o
zasto
tamti
úplně
rovně
tak
už
to
končí.
Že
jo
tam
že
jsme
si
úplně
rovni
s
kristem
ježíšem
neboť
aniž
to
víme
, narozdíl
něho
jsme
ee.
pomocí
tohoto
života
jít
k
vracet
se
do
hospodářova
domu
nebo
tak
nějak
otcova
domu
ten
člověk
který
promarnil
a
to
děláme
všichni
na
tomto
světě
všechno
co
dostal
od
boha
a
a
největší
milosti
byla
to,
se
do
nás
něco
nezrozeného
ten
smrtelná
duše,
jako
toho
jako
do
toho
Ježíše.
toto
umožňuje
abychom
se
tím
nezrozený
vrátili
do
toho
Boha.
Zrozeným
se
tam
nevrátí
Download XML • Download text
• Waveform view