88-14A
88-14A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
ještě
není
ale
není
ničím
jiným
než
meditační
aparátem
já
bychom
přirovnat
tomu
had
samočinného
protože
ten
fa
jen
ten
je
to
na
vás
může
nás
jeho
a
v
a
dokonce
se
hnout
není
inteligenci
inteligence
jeho
počít
pochází
od
boha
jeli
tomu
tak
pravý
ona
dál
jako
že
je
ne
třeba
se
namáhat
abychom
pochopili
krásu
hradu
tohoto
ačkoliv
je
rozdíl
mezi
ním
a
bohem
jako
mezi
stvořitelem
a
stvořením
protože
i
hrad
ten
totiž
duše
je
tvor.
Tedy
není
třeba
se
namáhat
pochopit
tu
krásu
hradu
totiž
čím
více
budete
namáhat
to
pochopit
rozumem
tím
se
vám
to
pochopení
bude
dávat
pochopit
tu
krásu
toho
hradu
znamená
setkat
se
že
možný
jenom
za
okolností
takový
že
se
člověk
s
ním
setkává
že
s
tou
krásou
toho
hradu
setkal
sedmnácti
e
po
prvně
tak
to
mělo
tento
následek
že
jsem
nic
nevěděl
pro
mě
toho
že
je
to
tak
mocné
že
já
nemohu
z
toho
víc.
Jednou
jsem
tam
napadl
a
sem
tam
vědomě
svým
vědomím
takže
od
té
doby
jsem
nebyl
tím
nevědomým
nýbrž
z
moci
boží
která
mě
přepadne
na
se
on
nevěděl
že
mě
přepadne
jak
jsem
to
nesloužil
z
té
moci
se
ty
věci
chápat
chápat
tedy
znamená
být
tím
tak
přitahování
jinak
tomu
neporozumíme
být
tím
tak
přitahování
že
nic
jiného
vás
tolik
už
nepřitahuje
že
jestliže
je
ty
co
se
radí
a
je
te
především
království
boží
tak
člověk
který
je
takhle
přitažené
bohem
už
ho
nehledá
já
jsem
ho
nikdy
nezačal
nedat
nikdy
se
ho
nehledal
ve
svém
byl
vždycky
při
tažen
a
nově
přitažené
do
další
fáze
v
toho
přitahování
a
mohutnějšímu
stávání
tak
že
jsem
nepotřeboval
hledat
to
nedělám
nějakou
výjimku
ale.
Je
to
cesta
opačná
shora
do
kterou
svatá
terezie
zná
ale
nesmí
oni
mluvit
protože
už
v
tom
začátku
svého
věku
jako
dítě
usne
začla
obrázek
na
tom
obrázku
bylo
znázorněno
že
pán
ježíš
nabízí
život
věčný
samaritánce
ženě
pěti
de
tele
se
maminky
co
to
znamená
řeka
vyvede
milosrdný
a
i
takové
nehodné
ženě
nabízel
život
věčný
toho
svatá
terezie
pochopila
v
tom
smyslu
jsem
teďka
vykládal
že
i
pro
ní
tato
spáse
je
připravena
pochopit
co
to
znamenalo
že
nemohla
nic
jiného
dělat
než
za
tím
kristem.
Nemohla
utéct
vod
studny
pane
nýbrž
začla
pít
z
toho
věčného
pramene
po
kterém
se
nejvíc
na
tom
říká
lidi
von
já
mám
nápoj
po
kterém
se
neši
nabízí
ten
národ
život
věčný
a
samo
sebou
utekla
ale
ta
nemohla
utect
protože
toto
neměla
nápovědu
dybych
to
měla
zná
povězme
to
mi
stalo
nastala
ní
přeměna
víš.
O
které
předtím
neměla
zdání
že
by
mohla
vůbec
nastat
že
mě
na
taková
že
ona
už
z
toho
se
tím
přeměnil
vycházela
k
tomu
co
ještě
bylo
nepřemohl
budovat
se
svým
tou
tělesností
která
ještě
nebyla
přeměna
ale
ten
duch
dožil
na
takové
úrovni
je
že
už
věděl
o
tom
o
té
moci
která
je
už
jednou
přemohla
já
sem
v
těch
sedmnácti
let
taky
věděl
ne
to
přemohlo
a
když
jsem
se
díval
nazpátek
na
těch
sedmnáct
let
předešlý
tak
jsem
říkal
tam
taková
moc
vůbec
nebyla
nebyla
není
v
životě
žádného
člověka
do
toto
nezažil
čili
já
tady
počínali
protože
musím
začít
někdo
nikdy
se
o
tom
o
metafyzické
zkušenosti
která
má
telat
opačnou
povahu
než
zkušenost
světská
rozumová
smyslová
je
to
toho
čemu
říkají
zen
buddhisti
mu.
A
čemu
říkají
taoisté
šest
set
třicet
kristem
v
samo
přicházející
bez
žádosti
toho
člověka
jako
v
naší
to
není
zvláštního
jsou
tři
druhy
u
a
to
jeden
druh
vo
ne
co
nezavedl
tento
nižší
sami
zažíváme
že
totiž
jsme
živi
moci
boží
o
sme
si
tady
vysvětlit
a
začalo
tomáš
a
beze
to
moci
bychom
vůbec
ani
neexistoval
ne
sklon
něco
dělali
čili
toto
není
ší
umíme
a
mezi
ale
vono
je
jenom
jednoho
jenomže
my
máme
přístup
k
té
spodní
části
toho
vů
nebo
mu.
A
to
je
pří
slibem
že
máme
přístup
k
celému
ta
samovolnost
která
by
dobře
ruce
ty
v
té
třebas
všechny
pochody
na
samočinně
probíhající
tato
moc
jednou
bude
řídit
naše
spočinout
vědomé
spočinout
příbytku
boží
a
k
tomu
pravého
nastat
terezie
vedle
a
o
tom
ona
to
pže
vím
že
jenom
jednou
hůl
a
kdyby
to
nebylo
takže
vůbec
nemůžeme
na
hrudi
na
rovné
s
rovným
se
stýká.
Stačí
výrok
to
jemnosti
božské
že
duše
ne
stvořena
k
jeho
obrazu
abychom
vystihli
velikou
její
hodnot
krásy
si
vás
není
vyprat
to
není
pravda
to
je
pravé
nám
za
těch
okolností
ve
kterých
ona
žila
že
k
ní
bůh
tím
obrazem
u
studny
vyslovil
si
stvořena
k
obrazu
božímu
pro
nás
ne
my
to
přečtete
my
to
vidíme
nám
to
nic
neříká
my
se
na
to
nedíváte.
Málo
litovat
a
se
tam
by
se
platí
viny
ani
sebe
samé
neznáme
a
nevíme
kdo
jsme
zabije
bylo
velikou
nevědomostí
celým
kdyby
se
někoho
tady
kdo
by
byl
čím
on
tedy
je
on
pak
by
se
neznal
a
nevěděl
kdo
byl
jeho
otec
matka
a
které
země
byl
něco
takového
velmi
nesmyslné
jak
nepoměr
ně
větší
je
s
nerozumná
když
nepečujte
abychom
věděli
kdo
jsme
nýbrž
je
tělem
svým
se
zapaluje
a
jen
tak
namátkou
víme
že
máme
i
duše
duši
protože
jsme
to
slyšeli
nebo
nám
to
víra
pravý
ale
málokdy
uvažujeme
také
jaké
statky
jsou
duši
uložený
nebo
kdo
lidí
v
jejím
nitru
nebo
jak
nesmírná
je
její
cena
my
jsme
si
už
řekli
před
chvílí
že
to
lidském
nitru
líp
na
úrovni
ráje
na
úrovni
nebe
ráje
a
to
potom
se
to
tam
přelej.
A
taky
jsme
ale
ještě
neřekli
o
té
nesmírné
cenu
lidské
duše
ta
nesmírná
cena
lidské
duše
nespočívá
v
tom
co
oněmíme
my
známe
duševní
vlastnosti
a
podle
vlastností
usuzujeme
na
velikost
té
duše
jenže
duševní
vlastnosti
které
potřebuje
je
jí
v
tomto
světě
začne
se
vybíjet
teprve
od
narození
a
nedospěje
než
určité
výši
velice
chatrné
malé
nízké.
A
před
ní
se
mohu
dostat
protože
pocházejí
z
narozené
duše
zde
na
světě
ze
smrtelné
duše
která
se
ovšem
zrodila
z
nesmrtelné
duše
vlivem
transformace
které
je
schopno
lidské
tělo
lidské
tělo
je
schopnost
té
transformace
to
je
nejdůležitější
názor
matce
odlit
od
těla
že
nesmrtelnou
duši
předělá
vlivem
tohoto
transformátoru
ta
se
předělá
ty
ne
tohoto
tamto
má
tou
smrtelnou
duši
která
nabírá
pokud
to
unese
schopnosti
takové
aby
mohla
vnímat
tento
svět
a
aby
mohla
taky
ví
před
sebe
je
by
udělat
přestože
se
ti
jak
se
dostat
za
tento
svět
může
ale
nemůže
ho
dosáhnout
těmito
schopnosti
které
se
ve
smrtelné
duše
šivy
vinno
tak
to
je
ta
nesmírná
cena
té
duše
nás
protože
má
možnost
se
dostat
nazpátek
do
té
věčnosti.
Po
tak
je
tak
málo
dáme
abychom
se
vším
pečlivostí
aby
ti
abychom
se
vší
pečlivosti
chovali
její
krásy
setká
naše
starosti
odnáší
jen
ke
hrubé
obuvi
nebo
nás
kolem
hradu
to
je
chtěl
jako
když
se
ty
vyš
anděla
to
znaku
a
ří
se
jenom
toho
těla
toho
cena
v
tom
a
je
tam
toho
moc
zvířata
pevné
rad
viděl
se
která
nadále
co
je
to
proti
tomu
andělů
to
vůbec
nic
a
to
je
jenom
hrubá
obra
nebo
jenom
na
kolem
hradu
a
to
je
málo
my
se
točíme
okruhy
a
tu
vydáváme
za
všechno.
Pozorujeme
tedy
že
tento
hrad
má
jak
řečeno
toho
komnat
některé
vysoko
jiné
dolů
oběti
né
po
stranách
ve
středu
je
také
s
nejcennější
zenech
níž
se
odehrává
nejtěžší
věci
mezi
bohem
a
duši
upozorňuji
že
nej
tajně
ší
věci
které
to
dala
mezi
bohem
a
už
se
odehrála
pořád
ale
jenom
ten
našeho
vědomí
to
znamená
ono
to
jde
shora
dolů
kdežto
my
zdola
nahoru
na
to
nebo
té
smrtelné
duše
kterou
my
tady
ta
tady
vytvořila
už
nahoru
do
nemít
přeměněna
radikálně
se
mě
na
aby
mohla
vůbec
sledu
a
první
takový
hledí
zaživa
svatá
terezie
při
té
studni
když
našla
obrázek
s
tou
samaritánkou
no
a
pokud
takový
obrázek
nenajdeme
tak
své
deme
a.
Ale
ty
tajné
věci
nejkrajnější
ze
všech
přebere
dva
je
mezi
bohem
a
duší
také
vědomě
až
se
dostaneme
aspoň
na
úroveň
čtvrtého
lotosu
to
znamená
do
nitra
tam
kde
to
souvisí
ta
se
se
se
do
souvisí
nese
živým
jenom
bez
našeho
vědomí
to
znamená
ono
to
jde
že
hora
dolů
kdežto
my
zdola
nahoru
na
to
nedovím
rozumíte
tak
asi
šesté
smrtelné
duše
kterou
jsme
tady
za
se
vytvořila
už
nahoru
neohlí
deme
tak
musí
mít
přeměněna
radikálně
přeměna
aby
mohla
vůbec
velet
a
první
takový
zhlédnuti
zaživa
svatá
terezie
při
té
studni
když
našla
ten
obrázek
s
tou
samaritánkou
no
a
pokud
takový
obrázek
nenajdeme
tak
z
vedeme
ani.
Ale
ty
tajné
věci
nejkrajnější
ze
všech
se
lidové
mezi
bohem
a
duší
také
vědomě
až
se
dostaneme
aspoň
na
úroveň
čtvrtého
lotosu
to
znamená
do
nitra
tam
kde
to
souvisí
naše
srdce
ve
souvisí
se
srdcem
živým
živým
srdcem
božím
je
tam
naše
srdce
tady
hrudi
ale
je
neživé
řekl
to
je
neživé
to
není
že
pravý
život
to
ví
život
je
takový
kde
se
to
srdce
stýká
s
bohem
to
je
ovšem
zapotřebí
prodělat
takovou
změnu
kterou
nařizuje
ježíš
kristus
a
on
nařizuje
milovati
budeš
pána
to
nařizuje
budeš
milovat
to
je
nařízení
pána
boha
svého
z
celého
srdce
svého
z
tohoto
srdce
nemůžeme
milovat
boha
protože
není
celé
to
je
jenom
malinký
udržel
ale
on
chce
abychom
celého
srdce
milovali
když
se
nás
abych
ho
celo
srdce
věnovali
tak
musí
se
toto
částečné
srdce
vrátit
do
srdce
celého
spojí
tam
je.
Neboť
ta
smrtelná
duše
pořád
vyplývá
z
té
nesmrtelné
spoj
tady
jenom
po
ní
přeje
o
pátek
to
je
proti
směru
kterým
se
tím
dáváme
víte
na
té
cestě
bývá
člověk
duchovní
směla
tak
se
mu
kolikrát
zdá
že
ne
dotor
že
stoupá
proti
vodě
a
nějaký
vrchol
tak
to
je
ta
první
fáze
to
není
nic
vysokého
ale
to
je
ta
možnost
z
toho
spojení
s
tím
co
uvnitř
duše
existuje
no.
Ty
nejkrajnější
věci
mezi
bohem
a
duší
spočívají
v
tom
že
se
duše
dovídá
že
je
dcerou
boží
a
že
tedy
jako
dcera
patří
k
němu
jen
aby
si
vzpomněla
aby
v
tomto
světě
dále
se
ne
toulal
jako
promarňuje
dcera
nýbrž
jako
na
vracejí
sice
dcera
tento
život
má
být
na
vracejí
se
celou
na
vracení
se
duší
k
bohu
jestliže
je
něčím
jiným
neříkám
že
je
chybně
žitý
ale
je
to
veliká
veta
z
povalování
toho
celého
pochodu
ano.
Tak
můžete
se
kdykoliv
zeptat
je
nutno
abyste
se
to
podobenství
pamatoval
na
kráčí
bůh
dát
aby
vám
jim
poněkud
znázornil
milosti
jich
dopřává
duším
a
roli
mezi
nimi
pokud
se
mi
to
ovšem
vidí
možným
všecky
poznat
nikdo
nedovede
při
jejich
množství
a
tím
tak
méně
ten
kdo
je
tak
nevědomý
jako
jsem
já
upozorňuju
vás
že
nikdy
nemůžete
všechno
co
ví
bůh
co
poznává
bůh
poznávat
mluvil
o
poznání
o
lásce
taky
tam
platí
totéž
protože
nemáme
být
nikdy
bohem
nýbrž
máme
být
nevěstou
boží
a
pokud
se
tady
někdo
včera
nebyl.
Na
to
že
se
zdá
že
ne
tak
já
vám
musím
od
té
nevěstě
něco
říct
protože
když
to
pochopíte
včas
nebudeme
potom
spolu
muset
sápat
nebyl
jsem
k
tomu
vracet
během
tohoto
výkladu
o
té
duši
která
je
nevěstou
boží
nikoliv
bohem
nikoliv
tím
králem
nebo
tím
ženichem
je
na
mluveno
ve
velice
jasně
na
dvou
místech
evangeliích
a
na
jednom
místě
méně
jasně
bez
jeden.
Čili
na
třech
místech
ale
tam
je
to
vyjádřeno
obrazem
velice
vzdáleným
řek
bych
protože
to
řečí
tak
je
to
obraz
obrazu
už
ale
co
ježíš
kristus
žil
to
nebyl
obraz
obrazu
nýbrž
to
pro
pouhý
obraz
jenom
obraz
první
ruky
čili
ten
náš
život
který
tady
žijeme
ten
obraz
z
první
ruky
z
toho
se
především
pouště
ale
v
tomto
obrazu
není
patrná
nesmrtelná
duše
že
to
není
ježíšův
život
nýbrž
je
to
jenom
lidský
život
a
to
je
ten
mě
zase
ještě
vzdálen
tomu
ježíšovu
není
tak
dokonalý
pochopitelně
tak
já
vám
ten
obraz.
Obrazů
slovem
ježíšovým
připomenu
je
tam
na
dvou
místech
ten
obraz
byli
pozváni
družičky
na
svatbu
a
přinesli
si
olej
bez
oleje
bez
svatebního
roucha
by
se
tam
byly
nemohli
dostat
všechny
usnuly
neboť
ženich
nepřicházel
když
se
prohlásil
nebo
bylo
slyšet
že
přichází
pět
li
družice
zjistilo
že
už
olej
dohořel
řekli
my
se
vrátíme
my
si
ho
nebe
koupit
víme
že
když
se
vrátili
že
uši
ženich
nepřijal
tamty
kdo
měli
dosti
oleje
přijal
a
voni
se
zúčastnit
to
je
svatby
ale
co
tam
chybí
nevěsta
že
nic
je
tam
zůstal
že
se
na
duše
nemá
tvar.
To
není
žádná
formulka
antoníne
to
nemá
trvat
to
se
nedá
pojmenovat
proto
jste
zoufalý
z
toho
co
ta
individualita
nesmrtelná
ten
za
duše
a
kde
to
je
napojeno
va
vejít
jak
my
si
to
pojmenoval
tak
to
nepochopíte
pochopit
znamená
pojmenovat
a
já
vás
mezitím
co
tady
budu
vykládat
co
chvíli
budu
zdržovat
při
tom
aby
když
toto
pochopili
podle
mě
aby
se
tomu
nedávali
jméno.
Abyste
tomu
nedávali
formu
abyste
to
jenom
to
moje
pochopení
zažívali
že
já
to
pochopení
mám
ze
stejného
pravého
jako
svatá
terezie
takže
vám
ho
mohu
přednést
a
jakmile
já
poznám
že
se
ho
třebas
jenom
za
nehýtek
zdržuje
tak
se
dost
nepřemýšlejte
vo
tom
neodstupujete
o
tom
co
jsem
řekl
jenom
to
zažíváte
o
to
vám
budu
říkat
zažíváte
to
znamená
mrse
svůj
rozum
a
by
vám
do
toho
nemluví
ať
se
nemůže
to
formulovat
ať
se
nesnaží
to
rozkládat
analyzovat
to
je
všechno
návrat
do
na
povrch
zůstane
na
hlubině
budeme
zajídat
často
na
hlubinu
ale
když
na
ní
nezůstal
me
dokud
mě
co
nedovím
třebas
jenom
rybičku
ale
aspoň
něco
tak
nemáme
právo
tamtud
od
je
no
tak
to
je
první
podobenství.
A
druhé
podobenství
podobné
tomuto
je
že
král
udělal
svatební
hostinu
na
kterou
pozval
všechny
svoje
přátele
tak
se
vy
mluvil
protože
měl
něco
na
práci
vymlouvat
výmluvu
já
to
přeložím
do
slzet
češtiny
to
je
starostlivost
on
se
staral
o
něco
jiného
a
pro
že
máme
plnou
hlavu
z
toho
střeva
se
o
to
abychom
ty
věci
pochopili
že
taky
tak
to
nemůžeme
pochopit
nestarejte
se
nestačili
se
ani
o
to
jestli
to
pochopíte
né
po
ne
pokud
se
vám
zdá
že
to
chápete
v
pořádku
von
se
to
jenom
zdát
ale
až
já
poznám
že
jste
to
pochopili
aspoň
kousíček
já
má
zastavím
a
řeknu
dost
nepřerušíte
neustupuje
úsudek
je
nemoc
vůle
bezmocnost
vůle
to
je
úsudek
proto
jsem
na
to
tak
přísný.
Kdyby
nejlepší
tak
je
to
nemoc
protože
duše
vnitřní
nepotřebuje
přemýšlet
ne
my
to
moc
musíme
dělat
samo
sebou
ale
jestliže
chceme
se
dostat
trošku
dál
tak
musíme
umět
vložit
do
tý
soustavy
trvale
oblasti
nějakou
mezeru
k
starou
je
vidět
slunce
a
to
je
nula
neuvažoval
my
jsme
pod
blahou
plnou
mraků.
A
to
jsou
naše
myšlenky
naše
úsudku
naše
straší
a
tak
dále
naše
smáli
tosim
to
světem
výhrad
ná
soustá
sounáležitostí
a
to
všechno
musíme
rohu
aspoň
chvíli
já
se
budu
snažit
pomocí
zabiti
rozhovor
a
nic
víc
na
víc
si
netroufám
my
se
mi
to
podaří
a
jak
se
mi
to
podaří
tak
sem
řeknu
za
stavte
ona
zastupuje
třebas
tohleto
ale
za
stavte
svou
mysl
to
stačí
vteřina
a
pak
zase
může
přemýšlet
že
ono
to
dlouho
nevydrží
v
čověk
ne
si
to
vydržíte
tři
vteřiny
tak
je
to
moc.
Vona
tedy
nevydržíte
být
ničím
ale
když
vydržíte
sedmkrát
za
tuto
dobu
co
tady
budeme
být
potři
vteřiny
ničím
tak
je
to
slibný
začátek
k
tomu
abyste
vy
poddaná
kteří
ničím
a
abyste
se
vy
násobení
dvanácti
dostali
samoty
někde
se
musí
začít
není
záležitostí
mého
aby
vás
do
toho
samoty
to
stal
ani
to
není
žádoucí
protože
on
se
to
dá
taky
obejít.
Teď
jdu
dál
málo
bujeme
jaké
taky
jsou
duši
ženy
nebo
do
vlivy
ji
mít
nebo
jak
nesmírná
zase
třeba
to
se
mu
čelo
takhle
tak
málo
dbáme
toho
abychom
se
vším
pečlivosti
uchoval
jí
krásu
všechno
na
se
nese
ubírá
jenom
hrubé
o
průběh
to
jsem
taky
před
pozorujeme
tedy
že
tento
hrad
má
jak
řečeno
mnoho
komnat
některé
vysoko
to
jsem
taky
přeje
nutno
abyste
si
toho
toto
podobenství
pamatoval
snad
kráčí
bůh
dát
abych
vám
jím
poněkud
znázornil
a
milosti
jich
popřává
duším
i
rozdíly
mezi
nimi
pokud
se
mi
to
ovšem
vidí
možným
všecky
poznat
nikdo
nedovede
při
jich
množství
tím
pak
méně
ten
kdo
je
tak
nevědomý
jako
já
až
jsem
sem
dočetli.
Všimněte
si
že
nemluvím
o
své
nevědomosti
to
není
pokora
vůbec
ne
oni
považuju
za
úžasně
pokorou
vůbec
nebyla
pokorou
protože
ona
byla
nevědomé
absolutně
nevědomé
kdyby
věděla
že
je
co
by
smrtelná
duše
absolutně
nevědomé
tak
by
nemohla
tyto
věci
chápat
vnitřně
to
by
mu
nejmenší
znalost
výběr
vadila
v
tom
aby
se
otevřela
ta
milost
poznání
božího
poznání
boží
vstupuje
jenom
tam
kde
nepřekáží
poznávání
zevní
neboť
to
je
asi
tak
jako
když
proti
sobě
mu
dva
proudy
ze
zevnějšku
ze
smyslů
z
rozumu
a
od
boha
jsou
proti
sobě
a
oni
se
vždycky
setkají
na
úrovni
ab
našeho
vědomí
na
tom
úseku
dál
to
nejde
jestliže
ale
ten
náš
proud
který
jde
z
toho
sporu
z
té
úrovně
ab
zastavíme.
Tak
najednou
ta
moc
boží
z
jeho
poznáním
proudí
volně
tím
úsekem
ab
a
odnesen
k
němu
z
toho
co
ji
poprvně
u
těch
lékařů
stalo
se
mi
při
poznávání
správného
stal
jsem
sedmnácti
letech
a
to
nebyl
neni
definitivního
nýbrž
to
jenom
bylo
řek
bych
prohlubování
se
ten
prostřed
je
prohlubování
tohoto
procesu
poznání
tak
když
ona
říká
já
nic
nevím
tak
ona
si
toho
obavy
jenom
a
daleko
lépe
než
já
že
nepotřebuje
nic
vědět
aby
věděla
co
potřebuje
říct
to
je
to
co
říkal
ježíš
kristus
nestarejte
se
o
to
co
budete
mluvit
duch
boží
vás
bude
informovat.
Tak
tak
to
ona
myslela
čili
to
nebyla
pokora
to
byla
vědomost
ona
věděla
odkud
to
má
že
to
nemá
z
té
se
o
které
my
víme
čili
jako
taková
je
ničím
čili
ono
nám
tady
říká
o
všudy
a
ta
nebo
uni
a
tak
v
těch
se
buddhistů
přesně
vo
tom
mluví
ovšem
evropský
kdo
křesťansky
je
to
zcela
jasné.
Dáli
vám
jich
bůh
těch
milostí
bude
mám
velikou
útěchu
poznání
že
je
možno
něco
takového
tedy
ona
říká
vlastně
tady
poprvně
v
této
knize
že
bůh
nám
může
dát
tu
milost
abychom
ty
věci
chápali
vnitřně
a
ne
z
pozice
toho
kdo
nic
neví
o
na
ty
věci
neska
chápe
když
to
psal
to
chápala
ale
sama
to
nevěděla.
Ona
věděla
že
je
to
milosrdenství
boží
je
to
charisma
zdarma
daná
záležitost
a
tak
já
k
tomu
budu
muset
pořád
přidávat
že
celý
tento
život
je
zdarma
daný
vod
boha
že
to
celé
charisma
ano
že
není
tam
výjimkou
ta
modlitba
nebo
ty
milosti
který
tam
dostaneme
jako
ona
tady
musí
říkat
musí
říkat
aby
narazil
nýbrž
ten
život
který
není
ve
zlu
postaven
nýbrž
dobru
od
boha
pocházející
ten
celý
je
tou
milostí
o
kterou
se
můžeme
opřít
a
čím
dokonaleji
se
o
ni
opře
a
my
žijeme
v
životě
který
jsem
ne
v
klášteře
tím
rychleji
se
dostaneme
k
tomu
poznání
které
ona
mě.
A
po
slouží
mu
to
aspoň
k
tomu
aby
vede
byl
boží
velikost
a
jeho
dobrotu
jako
nám
neškodí
pozoroval
toho
co
v
nevyjde
než
hodí
a
co
je
rozkoší
vlažných
konce
stoho
spíše
těšíte
a
hledíme
do
světci
čeho
oni
používají
zrovna
tak
vám
neškodí
vidíme
li
že
bůh
tak
veliký
může
se
i
v
tomto
vyhnanství
s
díle
ty
červům
tak
za
páchal
že
může
je
milovati
dobrota
tak
nesmírná
a
milosrdenství
bez
konce.
Čili
já
bych
tady
a
budu
muset
příště
přeložit
věci
protože
to
kultu
atman
člo
v
nebi
jest
a
co
je
rozkoší
blažený
přestavuje
si
musíš
si
představovat
podle
názoru
tehdejší
teologie
a
ještě
dnešním
že
vstupujeme
do
věčné
blaženosti
toto
a
se
vodnaučí
myslet
to
co
si
ležím
my
vstupujeme
do
sat
čit
ananda
ano
leta
blaženost
a
jestliže
netouží
mě
do
celé
stačit
ananda
to
znamená
do
poznání
do
existence
boží
a
do
té
jeho
lásky.
Tak
to
nejsme
ještě
v
nebi
tak
blaženost
je
jeden
příznakem
já
ji
to
na
mravy
to
je
správně
řečeno
ale
ona
se
může
odvolat
jenom
na
to
je
chyba
že
se
nesměla
odvolat
na
celé
satčitananda
to
mohla
edan
a
to
ho
musí
žensky
jméno
věnovat
nemusím
to
říkat
indicky
to
znamená
na
se
mohla
a
dneska
jsem
mými
ústy
odvolává
mohla
shodovat
a
odvolává
se
takhle
co
duše
osvobozené
v
nebi
zažívají
není
jen
blaženost
nýbrž
existence
boží
láska
boží
poznání
boží
v
takové
míře
jak
to
progresivní
jejich
postupu
dovoluje
neboť
to
nebe
není
statické
záležitost
nýbrž
dynamický
rozvoj
jestliže
tady
vidíme
nějakou
vědami
ku
tím
že
dítě
se
stává
do
své
člověkem
a
tak
dále
tak
tam
ten
vina
ismus
kdybych
to
chtěl
nějak
znázornit
poměrem
tak
bych
říkal
ten
je
větší
než
ten
ten
na
mě
mus
na
tomto
světě
asi
jednak
milionu
takže
jak
vás
tento
dynamiku
přepadl
třebas
maličkosti
tak
smaže
okamžitě
tento
ženami
mus
lidský
zavrhnete
ho
jako
něco
zrůdného
to
je
ovšem
chyba
ale
stane
se
to
takže
z
díle
ty
se
červům
za
páchal.
To
je
jenom
výrazně
znázornění
toho
za
ona
považuje
lidské
tělo
když
ho
nesmí
považovat
za
nepostradatelným
nástroj
kterým
se
přetváříme
na
věčnost
po
mém
přesvědčení
jeví
se
veliký
nedostatek
pokory
a
lásky
k
bližnímu
člověka
je
muž
by
bylo
na
škodu
poznání
že
bůh
může
udělejte
takových
milostí
v
tomto
vyhnanství
neboť
jak
bychom
jinak
nepocítil
na
dost.
Popřává
li
bůh
takových
milostí
našemu
bratru
když
mu
nic
nebrání
abych
propůjčil
i
některé
z
nás
jak
bychom
se
netěšil
projevuje
li
vede
prost
božská
veliké
věci
buď
si
v
kamkoliv
dyť
někdy
tak
činní
je
aby
ukázal
jak
děl
o
slepci
když
se
apoštolové
otázali
zda
je
slepý
pro
hříchy
své
či
pro
hříchy
svých
rodičů
a
tak
se
stává
že
činí
své
divy
na
některých
lidech
ne
proto
že
by
byli
světě
ješi
než
je
jí
nýbrž
proto
aby
se
zjevila
jeho
velikost
jak
vidět
u
svatého
pavla
na
svatém
pavlu
a
magdalénou
tato
věta
je
předaná
na
svatém
pavlu
se
magdaleny
aby
to
bylo
znázornění
česky
překládal
to
přidal.
Kdyby
se
abychom
i
abychom
jejich
spálili
v
jeho
tvorech
víte
jakmile
se
člověk
naučí
milovat
vyžít
jako
sama
sebe
a
to
se
může
naučit
ho
tedy
že
ztratí
pocit
oddělenosti
aspoň
částečně
od
všeho
tvorstva
tak
ho
musí
milovat
já
jsem
v
těch
sedmnácti
stačil
jenom
malinko
ten
pocit
oddělenosti
a
už
to
mělo
ten
následek
že
já
jsem
na
celým
listem
plakal
že
tohleto
ne
že
jsou
vnitřně
dva
ti
by
to
trvalo
ten
páč
a
nemoh
jsem
se
toho
zbavit
byl
to
se
ještě
pasáž
jsem
dostal
ujištění
ne
slovy
pro
všechny
ta
milost
tady
je
neplač
nad
ní
a
udělejte
co
málo
proto
aby
se
jim
tam
milost
dostal
aspoň
suchu.
Tu
by
se
mohlo
říci
že
věci
takové
jsou
nemožné
a
dobře
dávat
slabým
po
horší
než
s
menší
je
ztráta
pak
lidi
to
nevěřící
takový
to
nevěří
než
neopsal
užitku
těm
jimž
bůh
těch
milostí
uděluje
ti
se
budou
těšit
a
pozorovat
tím
větší
la
chce
k
onomu
ješi
tak
veliké
milosrdenství
když
tě
veliká
jestli
jeho
moc
a
velebnost
na
to
vím
že
mluvím
k
lidem
u
nichž
není
takového
nebo
bezpečen
sví
protože
vědí
a
věří
že
bůh
podává
ještě
mnohem
větší
důkazy
lásky
vím
také
že
do
by
tomu
nevěřil
zkušeností
se
nepřesvědčí
má
bůh
velmi
rád
nekladu
li
se
meze
jeho
působení.
Prosím
vás
tady
vysvětlil
a
přeci
já
to
nebudu
opakovat
člo
je
to
ne
klást
meze
jeho
působení
já
to
opakuji
my
slovy
protože
vono
kdybyste
měli
poslouchat
tuto
svatou
terezii
jak
on
tam
píše
tak
to
usnete
se
nepo
osmé
stránce
maximálně
všichni
jak
to
ste
protože
už
to
prostě
není
číně
jednak
pro
ten
nehorázně
tvrdý
překlad
literární
správný
bez
ducha
ale
bez
ducha
ale
co
toto
působení
je
když
ona
se
přesvědčila
jako
sje
se
přesvědčil
já
sedmnácti
letech
a
boha
šesti
letech
u
té
studny
se
přišla
že
bůh
všem
nabízí
život
věčný
nejenom
jí
nějaký
samaritánce
tak
u
tvořil
první
předpoklad
milovat
bližního
jako
sama
sebe
protože
když
pán
bůh
miluje
tak
je
když
já
toho
nejsem
schopen
abych
všechny
miloval
člověk
do
je
mi
protivnej
toho
miluju
méně
kdo
je
mi
milejší
to
mi
více
tak
já
se
musím
štípnout
a
musím
se
to
zakázat
prosím
vás
nalít
si
zakazovat
toto
je
nosný
člověk
to
si
zakáže.
A
toto
ho
proto
pryč
od
něj
nemohu
se
jim
zabývat
není
hutného
tvora
před
tváří
boží
do
byl
hnusně
než
ten
kdo
mě
chtěl
zabít
a
říkal
mi
počkej
si
já
zabiju
napřed
toho
před
tebou
jako
rozděleno
já
vám
napřed
musím
zabít
to
byl
nosný
tvor
a
mých
očích
to
byl
postel
boží
po
se
měl
nějakou
předehru
kterou
jsem
to
natrénoval
tenhleten
pole
sem
si
to
nová
já
to
sami
tady
trénuju
ten
pohled
protože
jsem
ji
děl
posla
božího
tak
se
mu
musel
být
co
by
bohu
vděčen.
A
jako
jsem
byl
vděčen
nemohl
jsem
se
litovat
že
budu
zabit
a
co
se
stalo
už
víte
takže
ta
terezie
nám
tady
říká
snažte
se
o
milováni
bližního
tak
takového
jaký
je
ne
takového
jakého
si
přejete
mít
neboť
pán
bůh
miluje
všecky
berte
si
z
něho
příklad
když
nedovedete
ho
milovat
a
kde
vám
to
krku
tak
aspoň
od
něho
otec
utečte
ale
ne
abyste
ho
začli
nenávidět
nebo
nějak
podceňovat
pamatujte
co
že
je
to
vaše
slabost
je
od
něho
utíkat.
Kdyby
byl
ježíš
kristus
utekl
od
malomocných
tak
je
nemohu
vyléčit
a
bylo
nebezpečí
zákazy
neutekl
a
byl
to
opravdu
vnitřní
červ
my
s
jiného
nebyly
moje
i
za
to
vděčni
jenom
jeden
z
deseti
aspoň
poděkoval
tak
my
musíme
být
na
mysli
ne
to
co
dělá
to
co
se
nám
chce
dělat
musíme
v
tomto
smyslu
a
právě
zde
začít
s
potírání
vlastní
vůle
naší
naše
vůle
nám
říká
nehodný
nevíme
se
ho
my
se
svými
od
něho
vzdálit
a
považovat
za
nehodné
jenom
proto
že
by
nás
mohl
k
něčemu
své
temu
nemá
být
vedeni
že
vás
také
svádí.
Tak
se
musí
stát
zázrak
abychom
to
vydrželi
že
by
nás
nesvedl
já
jsem
vám
tady
vysvětlil
takový
zázrak
třebas
včera
s
vlaku
je
jsem
sem
zase
se
tam
samosebou
dějou
zázraky
jako
vždycky
hned
po
brně
přišel
umoří
vybírat
jí
zde
k
kontrolní
já
jsem
držel
jako
první
zem
ku
takhle
před
jeho
tváří
ale
von
čekal
na
ty
ostatní
který
ho
zatím
bavili
to
obilí
lidé
ale
ne
moc
bavil
jeho
náramně
já
to
držel
tu
zde
ku
a
on
odešel
se
říkal
podívejte
se
se
tady
před
chvilinkou
můj
nových
takhle
si
představuju
i
nový
života.
Ne
platit
ne
platit
je
dar
ma
to
jsem
dále
už
neřekl
neboť
od
boha
to
zdarma
dostáváme
všecko
je
to
příkaz
od
boha
když
při
káže
tak
nemůže
nechat
na
za
to
zaplatit
pochopitelně
jeho
příkaz
von
tam
má
všechno
do
posledního
halíře
pro
nás
připraveno
a
už
ne
jenom
tady
ale
na
té
věčnosti
je
všechno
od
linoši
připraví
že
my
se
se
mu
řekli
takhle
jsem
s
tím
začal
a
proto
jsem
mohl
nakonec
odolat
a
ono
jich
bylo
šest
do
těžko
odolat
a
sedmý
voják
abych
se
s
nimi
napil
té
si
ovce.
Že
on
mi
to
oni
se
mě
ten
chlast
trapně
voni
já
bych
ho
tak
rád
chlastal
jenom
se
co
je
příjemné
není
třebas
správné
a
já
jsem
věděl
že
je
to
nesprávné
tak
jsem
jim
vysvětlil
jsem
mezinárodní
organizování
komu
takový
ten
že
se
to
nemůžu
pít
oni
to
nechali
vysvětlit
že
ať
si
sto
nechali
vysvětlit
tak
se
je
světlu
něco
o
věčném
životě
ovšem
nejmenoval
jsem
to
takhle
ale
já
vám
říkám
že
zázraky
jsou
připraveny
všude
tam
kde
se
člověk
sebe
od
říká.
Jakmile
se
řeknete
částečně
jakmile
sebe
zapřete
už
je
tady
zázrak
nebo
menuje
se
to
zázrak
ano
to
zrovna
není
je
to
něco
přirozeného
nebo
nejpřirozenější
z
přirozeného
se
tam
stalo
to
bylo
přirozené
a
voni
to
nazvali
jako
nepřirozeným
neznáte
já
si
co
je
to
radost
ze
života
když
jsme
znáte
a
já
jsem
měl
příležitost
vim
říci
jo
kdybych
já
nevěděl
co
je
na
tom
světě
nejblíže
jí
tak
bych
zaručeně
chlastal
že
bych
větší
blaženost
neznal
než
ten
chlap
ale
protože
jenom
daleko
větší
blaženost
než
tenhleten
chlast
tak
já
nepotřebuju
něco
zvnějšku
například
u
slovo
věci
a
odkud
z
vnitřku
a
co
to
je
prázdnota
duše.
Právně
ta
šli
a
ta
my
máme
podle
nějakýho
eckharda
do
něco
vědět
o
té
prázdnotě
a
ne
té
prázdnoty
to
nejde
ježíš
kristus
byl
promarnil
na
kříži
svůj
život
který
tady
žil
kdyby
byl
se
nevyprázdnil
od
všeho
a
to
už
předtím
se
vyprázdnil
od
vědomí
věčnosti
když
se
tady
narodil
a
tak
dále
mezi
tím
pomoc
těch
vyprázdnění
a
my
to
vyprázdnění
se
konat
na
každém
rohu
protože
po
malinkých
částečkách
se
vyprazdňuje
za
stavte
ne
sebe.
To
stačí
to
nevydržíte
já
mám
takhle
budu
do
vás
ale
musíte
okamžitě
jak
zazl
za
stavte
já
začnu
musíte
okamžitě
zastavit
mysl
se
to
udělali
špatně
že
se
to
musí
to
už
za
vteřinu
sem
to
musel
zrušit
ale
já
to
musím
pocit
aspoň
dostanu
na
tři
vteřiny
prosím
vás
kdybych
to
dostal
kdyby
to
dotáhl
na
dvanáct
což
já
nedoufal
tak
by
se
vám
objevil
lou
vědomí
o
bohu
objevilo
si
vy
se
byste
byli
vědomě
s
bohem
dvanácti
na
to
já
nepočítam
že
by
ale
dostanu
je
se
které
třetiny
tak
už
války
budete
tušit
to
tušení
bude
už
tak
mocné
že
z
částečně
promění
tu
odejdete
pomocí
svatých
terezii
a
pomocí
mého
evu.
Teď
zastav
te
to
je
se
teď
si
je
tady
napsán
proto
se
nebude
podobného
u
těch
vás
jež
by
pán
nevedl
na
cestě
této
to
znamená
marast
krát
že
když
mě
neklade
meze
jeho
působení
a
já
budu
chtít
abyste
obsah
nechali
mezi
jeho
působení
že
vy
mé
věci
to
tady
vykládám
kát
v
paměti
někdy
ne
to
neumíte
uložit.
A
sami
se
duše
te
že
to
ukládat
daleko
hlouběji
duše
a
neví
jestli
je
tomu
ale
tím
zamezujeme
nebo
kladete
před
překážky
působení
božímu
tady
přede
mnou
já
to
cítím
když
jsem
se
celý
de
víc
tak
já
za
konce
řeknu
prosím
vás
já
vám
to
radši
napíšu
protože
mě
kte
tak
velké
překážky
že
vám
to
ani
nemohu
říct
proto
se
nechtěl
aby
následky
bylo
co
nejméně
abyste
mi
kladli
co
nejmenší
překážky
tomu
působení
božímu
já
sám
kladu
mu
velké
překážky
ještě
k
tomu
než
se
zatím
se
jiš
se
našemu
krásném
a
rozkoší
hradu
a
vy
jsme
jak
bychom
se
do
něho
dostali
zdá
se
že
tu
dím
něco
proti
zdravému
rozumu
neboť
jeli
hladem
tím
duše
patrno
že
ne
třeba
vcházel
protože
vím
že
hrad
a
duše
jedno
jest
a
podobně
by
se
vzdává
ve
smyslem
nazývat
někoho
podívat
někoho
do
pokoje
když
už
be
by
Download XML • Download text
• Waveform view