EN | ES |

88-02A

88-02A


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Ona si musela moc roli a to zavinili ne a nemohla všechno říct ale je tam svatyto stránky sou v této kapitole která je vynechán to nebudu dál číst protože by vás nezajímala ale je to tam by nechám za na tom kosti. Jak tomu jak podle mého mínění za něco takhle že nepřeje abych do toho se míchal do toho zdánlivé rozporu mezi indickým pojetím cesty a mezi křesťanským pojetím cesty protože chce asi říci že není v tom omyl že duše lidská je nevěstou a ne bohem kdežto indové říkají že se musíme absolutnosti s bohem a tak dále to není pro příbytek u boha a teďka v tomto posledním mluví o příbytcích panečku tak možná jestli ještě takhle bude mluvit dál že my svolení k tomu abych to vysvětlil i bez svatý terezie a. jsem byl takový pravý do to nevysvětlím počkám si to do jiní a velik aby protože zase ještě vod setina že bez její vůle a to nechci dělat to s tím za točí takovým způsobem to s tím nepočítam samo sebou že sem budování anebo bude cesty no jsem že ale odjedu i cesty je odvolán na jiný pracovišti nebo jinou funkci nebo někam jinam a nemusím ustupovat protože ono všeho mocí ustupovat takový mu sobě si vrcholným ne člověk sme sám sobě středem a to není správné. To je to nic nedali sebe se to vůbec protože když mám životnou když mám ž živou tělesnost tak nepotřebuje realizovat ona ta život na živá tělesnost sama realizuje ježíš kristus měl živou tělesnost a potom mohl oživovat tělesnost je ho dokonce mohl křísit to tak na ono se nedostal pochopitelně ale přeci jenom nějaký život je které maje tělesnosti jiný než hmotný no a vědomě tam tak může taky tímto vědomím někde jinde působit. Říkal jsem že blaženém nejvyšší vůle který člověk může nabýt když si člověk vezme to indické sat čit ananda tak je podezřelá proč napřed je v tom jmenováno stát potom čit a potom ananda přeložil do češtiny sat je existence čit je vědomí v existence a blaženost je následek existence a toho vědomí správný následek čili ta existence naše je s tím jenom měl by správný následek blaženém životě v takovém který bychom nepovažovali za blaženost lidskou nýbrž to je blaženost. bych řekl podle koho se božská ale to vám nic neřekne to blaženost to jsem nerozeznal vůbec delší dobu jako blaženost vůbec jsem si myslel že nejsem blažený oni psal mou cenný samozřejmě ale že to co zažívám není blaženost bez kte čos jestliže člověk může svým životem jít k bohu vědomě a dělá to z radostí ne z násilí ne z donucení tak je to konkrétní obsah blaženosti ono to jiný konkrétní obsah než jak normální blaženosti představujeme ano a tak je si myslím že na věčnosti tímto způsobem člověk jde k tomu bohu a si to nepřeje ono to jde samo dokud si člověk přeje například poznání tak není na vrcholu své cesty dokud si přeje posmrtného blaženost není na vrcholu své cesty. nějaký střed své vůle ale ztratí tenhleten střed je bez středu tak je potom na vrcholu podle mého názoru pro a to je ve stavu ve kterém o kterém nemůže ani říct že je to něco co by si byl přál nýbrž co je tu tak asi jako to něco existuje tak je to z duch existence bez toho jemu na drama že sem se existuje z toho ananda by nemohl ta je zajímavé že když to přeložím z toho sanskritu. Tak sat čit ananda jenom ananda z toho na konci je rodu mužského a je rodu mužského fakticky kdežto to předtím nemá rodu vůbec sat tam jsou taky podstatná jména která do nemají ne nic tak žádný roztaženýma van a ano to rodu mužského to znamená je to ve smyslu aktivním je to něco co člověka přemáhá co člověk co se jedná to jasně mužsky tak nějak jedná tak řekl v tomto smyslu je to vrchol etotiž ta ananda přemáhat vlastně od těch sedmnácti let a nic a předtím jenom chvilkama sem to záda nepovažoval považovat za nějaké poznání ale esiže tam nastával rovnováha na nějaké vyšší úrovni čili posunovat se rozvážněji úrovně na vyšší tak to nebylo pouhé poznání nýbrž přes un přetvoření. Znovuzrození tou to byl součást nou zrozovat ho principu procesu nebo co takový tady za pravdu svaté terezii že nebe musíme nalézt de na světě na zemi tak by ztratili sami sebe kteří to nenalezli vše k tomu je třeba nějaká oběť nějaká disciplina které nebyly schopni on přeci nebudu sebrat nikdo z těch do toto zatracení mezi ty kteří by byli ochotni sebe obětovat. Kdyby byli sebe bez pardonu bez obracení a bez vámi ne a bez výhrad obětovat sebe tak by dali svaté terezii za pravdu že jsem dal vlastně za pravdu teprve jednadvacátýho jedenáctý třicet devět kdy sem nechtěně ani chtěně ani nechtěně sem se vzdal tohoto života takže jsem provedl největšího bytě říkal ježíš kristus víc nemůže věnovat ne svůj vlastní život ne a toto voni nevěnoval nikdo z nich do je proti tomu a když to ta věc je stojí a padá z lidmi kteří nejsou na této úrovni tak se nemůže hnout kupředu toto nemůže tady se přijmout nemůže. To by musel přijít nevím nějakým někdo zbytek do měli na to ovšem právo s tím bysem vládnu jako ježíš kristus třebas a vyhnat je z toho chrámu jako kupčíky aby to šlo a u doby to nepude no ale to není jediný co je tam chybný ho celá dogmatiky kdyby se vzala na československu teďka vyžít a dogmatiky celá to byste mohli polovičku z toho vyškrtat jako špatnýho a naprosto zavádělo. Se vy ste jestli zlo duch by ještě položen tak potřetí jak se to položil ty podívej se jestliže se mluví u kristu a ta nebo kristus sám nebo ježíš kristus sám mluví o něčem co doporučuje lidem tak celá nadal většina je doporučitelná je od něho doporučen ale je tam příkaz jediný příkaz je tam a to je příkaz lásky ten se nedoporučuje to znamená to se přikazuje a prosím udělejte dělej si ten rozdíl kdo tito přikazuje bůh. Ty si to nemá právo přikazoval bůh je to přikázal ježíš kristus to přikázal učedníkům tím způsobem že je dostal na úroveň těch kteří dám do veškerou silou svou jenom z této stránky a to je přikázal na víc si taky netroufal oni měli veškerou svou silou ty věci dělat a pak se to mělo odtamtud podávat to ostatní po dávat tomuto hlavním příkazu ale jestliže ten napsáno milovati budeš bližního jako sebe samého tak se neptá člověk sám sebe jestli je ochoten nebo není ochoten nebo nebo jestli možnost nebo nemá možnost nebo jestli chce nebo nechce nebo on se do toho nesmí vpravo. On musí to vzít jako příkaz tady mám bližního a toho musím milovat jako se tady mám boha a to ho musím milovat z celého srdce a tak dále a vůbec nebudu se sebou debatovat jestli ho mám milovat nebo nemám milovat nebo jestli ho málo mi vyvo nebo moc miluju to je pořád na stejné úrovni pořád na chybné úrovni když chci ho milovat to je osobní vůle a věř mi to že kdyby to bylo dopřáno abych osobní vůli ho miloval tak se ta celá cesta zvrhl zrovna jako to je jidáš ost nic jinýho to není bych mu pořád napovídal ale tohleto jsem je nemohlo stát protože jsem měl dojem že ho nemiluju to jsem měl jedinou přednost přes svatou terezií bylo na si se a že ho miluje a jsem věděl že ho nemiluju. Protože taky jsem ho nemiloval on miloval my si myslíme že když tomu přidám něco málo ze své lásky že to je hodně ale on nám ježíš kristus najednou případě ukázal co je to dělat zázrak jenom zázrak copak věc lásky že když někdo byl tam od narození slepý tak on zamíchal ze svých sliny blaho namazal mu to na oči a poslal klid ku stříleli aby viděl. Tam ukázal jak málo lidského je třeba k tomu je třeba je to přidat ale tak málo že to vůbec nedá nazvat podstatným protože v jiným případě to vůbec nedělal to je jenom z toho řek bych i tato důvodu že chtěli dem ukázat co lidského do toho vstupuje dobrá vůle to jsem chtěl milovat to je pra to byla dobrá vůle ale kdyby byl se dostal do toho stavu že bych byl uměl milovat ho ne se to by bylo zle do toho pán bůh nesměl pustit a vám řeknu nepoznal jsem člověka ani z těch anály svatých který byl o sobě mohl říct že umí milovat boha. A když si to někdy myslel jako třeba to ta terezie že do toho vkládá všechno nejde to umíral že do toho vkládá všecko tak bylo z toho krutě vyveden rozeným utrpením když svatý terezie to trvalo osmnáct let o to utrpení kdyby byla tohleto si nepožádá a tak by to utrpení vůbec nebylo jak se to to si za viděla sama pak bůh se si nebude slyšela utrpení to není v jeho intenzita ona si to sama vyžehlilo že chtěla všechno do toho vložit ze sebe ze svým vlastní vůle. A když ta vlastní vůle ne ustoupí která říkám pořád tam kalibán tak se z učit ho bodu člověk ne hne do určitýho bodu je ta vůle nutná a to je při tom východisku o kterém jsem dneska mám je vůle nutná ale i tam v tom východisku neplatí to co platí o normálním vůlí byla to normální velice jsem to východisko našel oživené to udělala straně do jiný za ne tam mám lidsky nějakýho pomocníka a to se to budete na vědomí že to nejste nikdy vy který způsobuje takovou změnu znovuzrození celé probíhá nikoliv vůle lidské nýbrž z vůle boží a když se budete zažít být znovuzrozen nedosáhnete ale vůbec nic ale ani špetku znovuzrození dostanete. Protože tam lidská vůle osobní vůle vy naberete mínění že je to správné to nestačí vy se musíte musíte být bez vlastnění i a nejhorší a nejtěžší a nejtíž ospravedlnitelný a nejtíž pochopitelný nejme právě vlastní vůle v této věci dyť jací dělám dobře když si milovat boha to nikdo nebylo nevyložil že to nebylo se stěl bylo ne boha že ono mi to nešlo jak jsem mohl přijít na to že to že že že by to šlo když von miloval bůh ano tak to nemohlo jít abych miloval že by miloval tak že jsem nemohl bez něho žít ani den. Nikdy od sedmnácti let jenom ty tři dni tam v tom koncentráku to se cítil opuštěn od něj ale prosím vás to sou tři dni a jinak nikdy nic a to jenom proto že my ukazu vrchol lásky zase bůh kázal sám z vlastní iniciativy si myslím nevymyslel ani lékaře ani toho esesmana ty to byla sama privilegia prosím vás že chtěl zabít ni nechtěl těch tisíc dvě stě student tu nikoho zabít že jsem ohluchl hned v různě než jsem tam byl to tam lidi četli ještě studentů to bylo samá privilegia. No abych pochopil konečně jaká je vůle boží a se jim musím podřídit ale tam to konce jako po těch pět měsíců ta vůle boží ve mně vládla a jsem věděl že nemiluju a jsem netoužil po tom milovat do ještě touží potom že mi chce aby miloval tak hodně se vzdálený tomu vrcholu duchovní cesty vrcholu honíte sty je život boží v člověku a ne život člověka v bohu jo boží v člověku to je opačně než jak si to představujeme nás žije zapůsobí a jak říkal co ty pavel ten byl na vrcholu čili jsem ne živil kristus vono. To byl učedníkem páně jak tak by se to poznali že se snažím milovat ne ten nemůžete přijít na to že bůh ve mně miluje na to nemůžete zvnějšku přijít a je to von ti lituje a jsem jenom mu podávám to je disciplína oddanosti diskusi nic víc kdyby to byl příkaz lásky bylo to dáno na lidské vůle si bude milovat nebo ne. Tak by každý přišel na to na co jsem přišel že nejsem schopen to jsem na to přišel příliš bych na to všichni ti jsem schopen se mi to platný když nejsem schopen že pán bůh jako doporučuje na von nedoporučuje nařizuje když nařizuje tak prostě musím a to je výtečné protože musím odosobňovat protože ona ta láska nejde od ruky teprve vždycky tehdy když je to proti vlastní vůli proti vlastní vůli vono by bylo pro i dneska příjemnější se doma vážkách a nebi tedy v brně že ano to vo tom nepochybujte no ale je to proti mému li že tady jsem o to budete na vědomí kdyby to nebylo proti jeho věta vám vůbec do těch bude třech nemůžu ani jevit jsem tady zbytečný to je příkaz no který není slyšet ale který jako jako jako takový chápu jo to je v pořádku podívej se. A kdyby byl tuhletu otázku dal někdo k ježíši přibližný svýho otce to je živý bůh a je věčně než ten syn že ano jak říkal ježíš o sobě kdyby to byl udělal by ho poslal k nějakému strašně otravné bližnímu kterou by ten dotyčný musel pomoci a kdysi by kdyby se tam nesetkal s živým bohem tak mu nebylo jiné pomoci. Jakmile ti učedníci páně se chtěli k tomu živou bohu dostat protože k mrtvému po smrti nechtěli při pochopitelně ho prý žije o bohu ne je poslal za bližním aby jim pomáhal on se mohl divit kde brali tu sílu to je správné protože mi to neřekl mám tady dávám sílu k tomu to nepotřeboval on to prostě když udělali oběť když udělali oběť a von dělal velkou běžným opustili své rodiny začátku učednictví nikdo nešel za svou rodinou že ano tak na takové oběti byli schopni se stýkat z živým bohem aspoň pomocí zázraků začít přáno ale kdo není na začátku svého. Co je přímé cesty ochoten udělat oběť ale velkorysost tak ten se živým bohem nikdy nesetká a jeho cesta není živá to je cesta mrtvýho člověka si předstírá něco napravená takový dopis z tebe že si něco ten člověk předstírá to tyto o tom ještě budu mluvit a budu ten dopis mít v ruce a budu vám to přednášet z toho za slovem to co von tam píše ten dotyčný abyste viděli celé to mrtvá cesta mrtvýho člověka všelijaký zážitky ale co to platný je to všechno mrtvé. Kdežto když například ten zacheus chtěl věnovat všechen svůj majetek protože to ježíš odmítl to nevadí on to vnitřně udělal tak našel se s ježíšem kristem že ano našel se živým bohem předal se s ním takže přibližný znamená od kaž na k tomu v sebe oběti k tomu sebezápor řeknu se zapři sama sebe a s ním tam přivedl. Tam taky je to příkaz zapři sama své to není prosím jestli chceš tak bys moh taky zapřít za přes bez my svůj kříž to jsou samý příkazy to hlavní je něco co lidská vůle nedokáže nedokáže ale když když se po dovolí tomu příkazu znamená opustí svou osobní vůli která dokáží něco jiného než tohleto sebezápor dokáže osobní vůle bylo takové míry jak by měla tak se člověk setká s živým bohem ovšem musí ho následovat to je ten poslední článek toho když to nebude následovat tak se zase brzo ztratí ten živý kontakt to musí být denní následování ano. Tak bych říkal copak nevidíte že všechno vaše životě kapsa mu že se o tom nestará se ani v nejmenším abyste dýchali a tak dále to dělá nevidíte činnost boží nevíte v jeho činnosti jeho samého kdybych byl sprostý na vás aby takhle řekla vodbyla velice krát se tedy odkázal bych vás na živého boha tím s to tak sprostý nebudu sem říkal co by dělal kdybych byl že jo je takhle sprostý. V tom lidském životě ve kterém se ale zhruba voni nedovede postarat sami svou vůlí o to hlavní se nemůže vlastní vůli postaveno to postranní to jo ten život nepovažujeme za zázrak kteří ote považujeme za pocházející od boha to nevidíme tvář boží kdežto ghos opravdu říká stvoření je oděv boží to je správný. Ten oči to do které ona se dostala ale odkud pomohla těm duším je člověk se svým osobním míněním nebo svědomím v posmrtném stavu a jestliže tedy svědomí špatné tak tak musí být očištění to vědomí že jo od toho špatného svědomí a ona když mu vnukl svoji jistotu o. O spravedlivosti boží a dovedla to do toho člověka vtěsnat tak ho zbavila těhletěch těžkostí posmrtném stavu ano čili ona se domnívám že je to že mu pomohla očistce ovšem všimněte si že tam nikdy neříká kam pomohla jenomže on pomohl z toho očistce ale kam tam není těle si to dobře to tam nestojí co tam se to četli to máte doma kam pomohla ne je peklo bili dně ne on tam neděle malo tam byste nedali že on ty představy neměl že dělá špatně. Kdyby byl měl tak je tam on neměl on se tím nezatěžoval s těmi hrozným věcmi co dělal a čemu dal podnět ne pro se čistý jako lilie ne někteří jeho spolupracovnice protože ty jako pohybovali o tom vytrvá ale on o sobě nepochyboval on si mysleli že pravdu a tak je čistý jako to právě říkali správně tam v nestanovil když jsem četl třeba sum bará tu že jsem ji potom dál nejenom tu plakala tu tele součásti aparáty tak jsem se tam načetl že ti co napadli neprávem tu zemi toho ardžunu byli si se potřen dostali se do ráje a nikoliv do pekla protože čistý svědomí. Že nemůže za sebe rušit jedna paní mně řekla že se cítí úžasně povznesená stromu nebo když se dívá na strom nebo když pozoruje rostou kvetoucích nebo celých strom a řekl jsem ji který ten to máte tak člověku probíhá síla shora dolů a kdežto ve stromu zdola nahoru a když se díváte na strom tak aniž víte se přijete k tomuto pnutí nahoru a to vás osvobozuje od zemi a proto si ji tak povznešená a vám jsem řekl jesiže jsem řekl se řekl že totiž ten stromy se zažívá tu blaženost tvůrčí a proto vydrží na tom jednom místě stát nejen se protože ta blaženosti je věčná a on si věční radosti žije daleko dokonaleji než než my a když v mém přeškolním věku hledali tam v radava pod orlíkem tak věděli kde mají hledat. Stal jsem u pravice a pojímal sem a to maminka říkala dělal tam mnoho nové vše týmově se tam tam ho najdete když hledali ne a to ale pár husy a musí se pasou a von u nich nikdo není může při umřít do žita to ten zodpovědný člověk ona řekla no ale tak tam vím kde je o na borec a když přišla maminka nebo voni ke mně a vyčítali mi to sem říkal podívej se jsem se nemohl zbavit dojmu že ta porobit je součást mého života který potřebuju a tak jsem se domluvil zůstal že se budou pást o tu tam jsem se domluvil tak voni se postoupil zrašit a nejdou si to bylo za to bojovníci nahoře nedojdete žita protože jsem se domluvili a voni opravdu z to pořád pomohli domluvu říkali opakovali aby ji nepřekročil že ještě si to pořád říkají kde se mají pás a když někdo voči z toho z meze tak tím ten hlavním ta hlavnímu a ona pominula to jsme si neřekli ten se budeš pátou. A ona skočil hlavu a utekla jak byla ší pána těmi ostatními jste mně zařízený bezvadně tak se moh být bojová a dělalo mi to moc dobře že jsem z tou proviní se stýkal všem že to byla zrovna borec to nemůže dneska pochopit protože to je dost hrubé záření to měl být spíš takový nějaký strom jako líp nebo nebo příznak takovýho které k a tam měla blízko porobit jsem chodil porobit. A ty mravenci kteří lezli po porobit zdola nahoru a shora dolů ty nikdy než štíply a tu ruku kterou jsem objímal jsem byl jenom jednou rukou se toto nemohl to by bylo moc bolelo tu obcházeli takhle přes při udělali cestu ne a při dal jako by tam byl uka nebyla ale ty byli důkazem že ustavičně do zdola nahoru a ustavičně shora dolů a to je ten princip cesty vracet se k tomu svýmu původu a zase z něho.

Download XMLDownload textWaveform view