87-18B
87-18B
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
ježíš
kristus
li
v
jedné
větě
já
to
vysvětlím
svou
zkušeností
když
jsem
vstoupil
do
koncentračního
tábora
tak
první
co
ode
mě
chtěli
podepsala
listina
že
jsem
byl
před
soudem
v
magnetu
byl
jsem
odsouzen
k
trestu
smrti
a
omilostněn
nevleje
bližnímu
sláva
a
čest
na
do
životnímu
cenné
práce
tak
na
těch
dosud
se.
Já
jsem
to
vode
psal
a
před
sem
se
si
tam
před
tím
soudem
se
nikdy
nestal
přátelé
já
jsem
ani
nevěděl
ten
matek
je
nestal
tam
ten
soud
a
já
jsem
tam
byl
jako
by
souzeni
toleto
vláčen
před
soudem
mně
se
přitom
nic
nestalo
a
já
jsem
tam
podepsala
že
to
s
tím
souhlasím
na
nuceně
práce
do
životní
že
jsem
byl
odsouzen
já
jsem
byl
genezí
a
já
jsem
měl
tajnou
vysloveno
tlela
aspoň
víte
co
já
všechno
jsem
dokázal
nic
toho
jsem
nedokázal
protože
nic
z
toho
tam
jsem
si
nesou
nenastal
a
takhle
to
podobně
podepsala
všichni
něco
jiného
než
já
zase
každý
po
svém
ne
na
každého
připravené
něco
jiného
ale
já
to
říkám
proto
abyste
věděli
že
ježíš
kristus
myslel
toto
vláčen
před
soudy.
Kde
se
ani
vlásek
člověku
nevzkříšíme
se
ani
vlásek
nevzkřísí
já
jsem
tedy
vlast
eště
měl
nepřežil
se
protože
jsem
nestál
před
tím
soudem
a
i
ti
kteří
stáli
a
byli
tím
soudem
odsouzen
k
smrti
těm
se
opravdu
se
stalo
protože
když
je
odsoudil
k
smrti
je
odsoudil
k
věčnému
životu
ani
vlásek
se
jim
nekřivdí
takže
takhle
to
v
jedné
větě
mohl
ježíš
kristus
říct
tak
já
bych
se
ale
vrátil
k
tomu
kladnému
omylu
vedle
toho
omylu
nesprávného
je
celá
se
dá
nesprávný
ch
omylů
které
nás
brzdí
na
cestě.
A
já
bych
začal
z
omylem
který
nepatří
do
křesťanské
věrouky
a
to
je
omyl
některých
indů
že
totiž
tento
svět
je
neskutečný
že
to
iluze
a
že
z
tohoto
nezkutečného
se
musíme
dostat
do
skutečnosti
kterého
je
bůh
o
to
druhé
je
správné
ale
to
první
je
nesprávné
že
pán
bůh
je
to
stvořil
a
to
co
stvořil
vytvořil
jako
neskutečné
že
to
je
iluze
že
to
ten
klam
že
je
to
jenom
něco
nepravého
není
pravda
on
tvoří
nevytvořil
ale
von
tvoří
skutečnost
a
takže
z
této
skutečnosti
malé
úzké
deme
do
skutečnosti
široké
věčné
nekonečné
tak
toto
by
měli
indové
opravit
protože
jak
se
jim
potom
těžko
kráčí
když
musí
stavět
na
neskutečné.
To
se
od
nás
nechce
ale
my
ten
omyl
tak
to
byl
omyl
chybný
tohleto
mi
to
protože
ta
neskutečná
základna
jim
brzdí
aby
správně
vykročili
a
to
je
jasné
ale
nám
brání
zase
jiný
omyl
v
tom
abychom
správně
vykročili
že
my
jsme
všichni
mezích
postavení
dědičný
hřích
který
způsobuje
že
se
ho
musíme
zbavit
že
se
musíme
zbavit
hříchu
a
že
je
nám
potom
jsme
schopni
jít
k
tomu
pánu
bohu
to
je
základní
omyl
ne
že
bych
byl
prohlížet
ne
ne
že
bych
neuznával
že
ten
ří
dědíme
že
jsme
omyl
a
nedokonalý
po
rodičích
a
po
předcích
až
se
že
to
dědičný
v
tom
smyslu
je
to
v
pořádku
ale
to
je
řek
bych
správný
nedostatek.
S
vede
se
správný
nedostatek
jestliže
například
ve
středověku
a
eště
dneska
v
těch
klášteřích
se
propagoval
aby
člověk
se
vzdal
všeho
stvořeného.
celého
světa
odešel
od
toho
tak
to
bylo
nedomyšlené
dvojího
důvodu
že
když
odešel
do
kláštera
tak
se
světa
nemohl
vzdát
protože
musel
jíst
pít
spát
a
tak
podobně
když
ukovat
všechny
potřeby
na
minimum
tak
se
nemohl
zříci
toho
udržování
toho
těla
nemohl
tak
to
byl
jeden
omyl
a
druhý
omyl
že.
Ty
těžkosti
které
nám
způsobuje
tento
život
mají
ty
ty
vody
a
tak
dále
že
mají
kromě
toho
chybného
co
v
něco
v
tom
je
že
je
to
opravdový
hřích
že
se
necháme
svést
tak
mají
něco
klamného
že
totiž
my
tímhletím
způsobem
jsme
držen
při
tomto
světě
tak
věrně
tak
skutečně
že
to
nemůže
považ
za
neskutečné
například
dejme
tomu
já
budu
mluvit
za
člověka
hladovícího
nebo
žíznícího
on
má
dojem
že
kdyby
nejedl
a
kdyby
nebyl
tak
že
by
umřel
na
tak
on
by
hned
neumřel
ale
je
to
omyl
když
má
hlad
že
si
myslí
že
je
to
kouření
že
je
to
to
je
omyl
který
není
chybný
protože
on
ho
donutí
toho
člověka
aby
se
uživil
správně
aby
se
nedíval
aby
udržovali
tento
svůj
život
pozemský
na
takové
úrovni
jako
ostatní
lidé
kteří
nemají
tu
víru
třebas
náboženskou.
A
čili
tento
řek
bych
platný
nebo
správný
omyl
musíme
zdržovat
my
nesmíme
ze
světa
utíkat
a
redukovat
třebas
potravu
na
minimum
nebo
vzdálit
se
normálního
života
vy
potom
ten
život
který
potom
žijeme
v
takovém
klášteře
vlastně
nežijeme
naplno
my
ho
z
redukuje
o
celou
řadu
důležitých
záležitostí
takže
on
to
není
celý
život
a
pamatujte
si
že
k
pánu
bohu
nemůžete
jít
jinak
než
celým
životem.
Tak
vezměme
si
třebas
příklady
největších
světců
křesťanských
dyť
takový
svatý
augustin
byl
chlípník
zrovna
tak
vožral
ta
byl
svatý
františek
asi
si
než
byl
obrácen
ale
kdyby
byli
a
mužové
mu
to
jiných
takových
já
jsem
mu
jenom
o
těch
největších
které
si
velice
ctíme
ale
kdyby
byli
předtím
takový
nebyli
tak
ten
tak
to
obrácení
nebylo
dokonalé
protože
oni
ono
se
jim
to
nutilo
že
ano
a
se
nemá
co
se
mu
sit
já
jsem
měl
největší
práce
že
jsou
maminkou
která
byla
opravdu
poctivou
katoličkou
že
ona
mu
řekla
prosím
tě
co
ty
to
tady
děláš
nebo
co
ti
to
tady
se
modlí
tak
si
jako
dřevo
a
tohoto
to
katolická
si
nepředpisuje
přestaň
tím
a
já
jsem
ji
nemohu
dostat
k
něčemu
navíc
ona
si
myslel
když
chodí
ke
svatému
přijímání
a
ke
zpovědi
že
to
je
všechno
to
není
všecko.
To
je
nutný
začátek
toho
co
musí
následovat
když
já
sem
si
třebas
díval
jsem
se
na
ty
lidi
vycházející
z
kostela
někde
v
brali
v
itálii
a
promluvil
jsem
s
nimi
o
o
jejich
životě,
tak
jsem
zjistil,
že
ani
jeden
z
nich
na
Pána
Boha
nevěří.
A
všichni
si
myslí
že
věří.
Prosím
vás,
smažme
to
teďka.
Takže
tento
nesprávný
omyl,
že
tento
svět
je
jenom
ve
hříchu
postaven,
bychom
měli
umět
překonat.
V
tom
světě
existuje
pokušení,
to
je
jasné,
a
proto
my
se
nakonec
Otčenášem
modlíme:
"neuveď
nás
v
pokušení".
Ale
kdo
nás
to
uvádí
v
pokušení?
Ke
komu
se
to
modlíme?
K
Bohu!
Aby
on
nás
neuvedl
v
pokušení.
Neboť
tím,
že
vytvořil
tyto
věci
a
stále
je
tvoří,
tím
nás
uvádí
on
v
pokušení,
že
je
to
jediná
skutečnost.
On.
A
proč
se
od-
na-
o
to
modlíme
až
na
konci
Otčenáše?
Protože
je
to
to
nejvyšší,
o
co
se
můžeme
modlit.
Na-
o
co
máme
právo
se
modlit
teprve,
když
si
přejeme
království
Boží
především,
jindy
na
to
vůbec
nemáme
právo.
Když
si
to
nepřejeme,
nemůžeme
být
zbaveni
tohoto
pokušení.
A
"zbav
nás
zlého",
až
na
konci
toho
Otčenáše,
to
prosím
je
také
nemožné.
My
musíme
tím
zlým
být
vy-
vychováváni,
a
když
nechceme,
se
od
toho
vzdálíme
někam
do
ústraní,
tak
obíráme
svůj
život
o
to
největší,
co
tady
máme,
že
jsme
vychováváni
taky
zlem.
Čili,
já
bych
to
zjednodušeně
řekl,
že
když
člověk
vyvolává
a
chce
vyvolat
relativní
dobro,
musí
se
smířit
s
tím,
že
vyvolá
taky
relativní
zlo.
Takže
všichni
lidi
to
nepochopí
nebo
vůbec,
že
má
to
také
dovětky
relativně
zlé.
A
s
tím
si
nesmí
lámat
hlavu,
to
vždycky
musí
takhle
nastat.
V
tomto
světě
musíme
vidět,
že
relativní
zlo
a
relativní
dobro
jsou
dva
rovnocenní
partneři,
kteří
se
drží
za
ručičku,
a
jeden
bez
druhého
se
neobejde
a
oběma
musíme
být
vychováváni.
Takže
já
teďka
udělám
takové
malinké
extempore
a
všimnu
si,
jak
bychom
měli
věřit
tomu
stvoření
světa.
tedy
není
na
tom
nic
platného
ani
slovo
z
toho
nesmíte
vzít
pryč
až
na
ten
časový
údaj.
Ten
je
chybný
no
chybný
když
ví
člověk
že
ten
mojžíš
nemohl
přitom
být
jak
ten
svět
byl
stvořen
protože
to
se
stalo
před
ten
základ
stav
miliardami
let
a
on
to
radoval
jenom
už
po
třebas
po
pěti
miliard
let
existence
této
planety
tak
to
byl
hodně
časově
vzdálen
od
toho
a
když
to
vtěsnat
šesti
dnů
to
byl
veliký
machr
protože
tu
zkratky
sobě
zažíval
a
líčil
svůj
vnitřní
stav
čili
jak
se
máte
dívat
na
mojžíše
a
to
dybych
církev
přijal
to
by
si
velice
ulevil
jako
na
záznam
zážitku
vnitřního
toho
mojžíše
který
to
viděl
ve
zkratce
já
jsem
tohleto
časové
zkratce
například
v
šesti
dnech
to
se
mohlo
stát.
A
já
sem
například
totéž
co
mojžíš
zažíval
během
šesti
dnů
nebo
líčil
jako
šesti
den
záležitost
já
jsem
zažil
bezčasový
v
tom
koncentráku
jednadvacátého
listopadu
třicet
devět
jsem
zažil
stvoření
světa
konec
světa
který
ještě
nenastal
poslední
soud
vzkříšení
z
mrtvých
v
těle
všecko
sem
zažil
ano
a
nebylo
to
potřeby
na
to
ani
zlomku
času
čili
pro
vod
té
doby
a
vím
že
mojžíš
nelhal
ale
zbytečně
církev
ve
proti
sobě
vědu
když
trvá
na
těch
šesti
dnech
ona
už
se
dávno
bohužel
vzdálil
té
zkušenosti
kterou
měl
eště
mojžíš
a
mnozí
jiní
starozákonní
proroci
že
to
zažívali
v
takové
zkratce
a
je
eště
jednu
věc
na
to
musí
opravit
že
je
to
nebylo
o
něco
co
bylo
stvořeno
že
těch
šest
dnů
pořád
probíhá
že
je
to
tvořen.
Že
to
stvoření
pořád
postupuje
že
je
to
proces
tvůrčí
a
v
tomto
procesu
jsme
někde
nevím
na
prostředku
to
je
jedno
kde
ale
ten
proces
bude
pokud
čas
a
prostor
bude
existovat
bude
pořád
pokračovat
čili
my
jsme
svědky
dotvořování
a
my
se
toho
to
dotvořování
máme
zúčastnit
jako
lidé
a
mámeli
se
z
účast
jako
lidé
musel
být
celý
lidé
jako
dítě
jsem
se
nemohl
toho
zúčastnit
celé
protože
jsem
nebyl
ještě
hotovým
člověkem
ale
potom
jako
dospělý
člověk
a
i
ve
stáří
už
se
mohu
celým
svým
životem
s
zúčastnit
toho
dotvořování
tedy
od
člověka
se
chce
aby
svým
životem
mezi
lidmi.
Se
stal
spolutvůrcem
v
malém
pochopitelně
toho
vesmíru
a
toho
všeho
co
pán
bůh
tady
tvoří
spolupracovníkem
proto
se
tam
praví
velice
správně
to
není
omyl
v
opisu
nebo
v
překladu
my
jsme
tohleto
vytvořili
kdo
my
proč
možném
čísle
protože
to
my
tvoří
me
prosím
vás
to
ani
slovo
si
si
tam
neví
k
teologové
samo
sebou
rady
ale
já
sem
to
zažil
tak
vím
co
to
je
to
my
my
všichni
dotvořuje
me
tyhlety
věci
a
nesmíme
se
přitom
zpychnou
protože
von
to
řídí
všecko
že
sme
závislí
se
pouhý
pomocníci
že
pojem
ov
bych
tak
řekl
starozákonně.
To
znamená
je
bůh
a
my
jsme
v
tom
duchu
božím
chyby
duch
že
v
tom
duchu
božím
služebníky
jeho
boží
ale
nejenom
že
jsme
služebníky
v
tom
dotvořování
my
se
musíme
postupně
jak
stoupáme
na
té
úrovni
stát
se
také
spolu
spasitele
malinký
a
jakmile
od
tohoto
odstoupíme
tak
nesprávně
žijeme.
Von
věděl
ježíš
kristus
že
kdybych
byl
chtěl
hned
od
svých
učedníků
aby
byli
spolu
spasiteli
že
bych
byl
chtěl
příliš
mnoho
a
proto
je
napřed
především
nechal
jenom
křtít
a
jenom
dělat
zázraky
nic
víc
to
znamená
způsobovali
v
člověku
kvas
tím
křtím
a
zároveň
ho
vraceli
do
tohoto
života
že
ty
lidi
uzdravovali
aby
mohli
bez
těžkostí
v
tomto
životě
pokračovat
v
tom
tvůrčím
díle
božím
ale
on
na
nich
chtěl
také
aby
byli
osvětitel
aby
člověka
posvěcoval
jako
se
pouhým
tem
nestane.
Ten
člověk
po
křtu
není
osvícen
toho
víme
dobře
nikdo
z
nás
není
k
tomu
je
třeba
osvětitelský
práce
a
to
nestačí
jenom
rozum
na
to
nýbrž
k
tomu
je
třeba
duch
svatý
a
o
tom
řekl
ježíš
kristus
že
toho
jemu
že
se
šlape
tehdy
až
stane
z
mrtvých
a
až
vstoupí
na
nebesa
tak
dále
takže
opravdu
ten
duch
svatý
přišel
až
na
konec
a
ty
všechny
podmínky
které
jsou
tam
proto
aby
ten
duch
svatý
přišel
ty
musíme
svým
životem
plnit
a
kdybychom
z
toho
světa
utekli
tak
je
neplníme
prosím
vás
neříkejte
kněží
aby
přestali
být
kněžími
to
ne
že
jsou
ctnostní
té
nejlepším
pořádku
ale
oni
při
tom
nemohou
utéct
a
nesmí
utect
světa
oni
musí
k
tomu
bližnímu
sloužit
tak
by
to
dělají
pokud
je
to
možné
že
ano
to
je
jiná
forma
služby
bližnímu
a
je
složit
forma
správná
sílu
si
v
to
tak
teď.
Když
tedy
člověk
ví
že
lidský
život
má
postupně
podle
vzoru
ježíšova
života
v
úměrně
jak
člověk
to
dokáže
dorůst
do
třech
mistrovství
které
on
ukazoval
mistrovství
sebepoznání
které
by
vrcholy
o
ráně
mistrovství
lásky
k
bližnímu
které
vyvrcholilo
na
kříži
a
my
se
obětoval
za
celé
lidstvo
na
celý
svět
jenom
za
lidstvo
a
proto
se
modlíme
bránu
boží
který
s
nima
říst
světa
ne
člověka
světa
to
je
víc
než
člověk
prosím
vás
on
tam
měl
za
celý
svět
to
znamená
za
celý
vesmír
to
je
druhá
fáze
a
třetí
je
mistrovství
ducha
které
ukázal
po
své
smrti
potom
těm
učedníkům
ano.
Takže
toto
bychom
měli
v
rámci
lidských
možností
zvládnout
jak
to
nejlépe
dokážeme
během
lidského
života
ovšem
tomu
bylo
třeba
aby
po
těch
dvou
tisících
letech
řeknete
jim
to
začli
aspoň
chápat
ježíšův
příklad
jako
příklad
pro
nás
když
on
řekl
příklad
svůj
dal
jsem
vám
tak
neříkal
řeč
svou
vedle
jsem
pro
vás
to
neřekl
tu
konal
ale
to
byl
pouhý
komentář
k
jeho
životě
a
my
žijeme
z
toho
komentáře
jak
pak
dlouho
můžeme
z
toho
ještě
žít
to
se
nám
nepodaří
zvedněte
ní
trošičku
mendl
jo
no
jo
protože
to
oni
uznají
za
správné
co
já
tady
říkám
protože
oni
za
vrátit
se
let
ještě
nezmohli
následovat
ježíše
krista
jeho
způsobem
života
a
myslím
si
že
nás
oni
nás
obyčejný
křesťany
strašně
podceňuje
někteří
ty
jsou
z
nich
ho
schopni
ale
my
nikdo
rozumíte
my
nikdo
a
prosím
vás
to
jim
za
první
te
taky
jsou
lidi
kteří
jsou
toho
schopni
všichni
se
z
toho
schopni
kdyby
tomu
tak
nebylo
tak
je
zbytečný
to
kázat
ale
duhu
sek
dál.
Tak
teď
tento
omyl
že
jsme
nějak
padli
z
ráje
ne
tím
provinili
a
že
tedy
za
to
provinění
trpme
že
je
to
dědičný
hřích
to
je
doslovné
vých
klad
svatého
písma
tady
si
pamatujte
že
toto
je
úplně
nesprávné
té
chápání
literu
a
ne
ducha
a
ten
duch
z
ní
úplně
jinak
ale
je
to
opravdu
hříšné
chápat
takhle
písma
mysle
nepadli
z
ráje
pro
nějaký
jablíčko
který
jsem
tam
snědli
de
pak.
To
tam
je
líčený
proces
který
neska
pořád
probíhá
vy
všichni
jak
tu
z
té
v
té
v
okamžiku
narození
na
tento
svět
padli
z
ráje
teď
to
je
aktuální
záležitost
v
tom
ráji
jste
byli
v
matčině
těle
tam
přeci
vám
nic
nechybělo
tam
ste
nepotřebovali
svoji
tělesnost
tam
jste
nepotřeboval
jíst
pít
spát
to
všechno
patřila
matka
za
vás
ne
čili
je
to
pravda
tady
říkám
že
tam
jsme
byli
v
ráji
a
když
jsme
se
ocitli
zde
tak
jsme
to
pociťovali
jako
krutý
pád.
Takže
to
je
pro
nás
aktuální
záležitost
z
ráje
se
padá
dnes
a
ne
někde
v
historii
toto
musí
katolická
církev
všechny
ostatní
církve
jejich
všechno
stejnou
chybu
škrtnout
e
indové
dělají
to
bylo
pro
ně
stvořeno
a
ne
to
že
je
vytváření
to
dneska
věda
i
my
jasně
dokáže
že
celý
vesmír
ve
vývoji
že
tam
celý
galaxie
mizí
že
tam
nové
rodí
to
je
prostě
proces
v
té
tvůrčí
proces
boží.
A
to
se
potom
bezvadně
jak
to
je
to
přímo
o
tom
mě
lidé
tak
se
bezvadně
vhodnou
z
vědou
věda
nebude
proti
nim
a
voni
nebudou
proti
vědě
o
tom
něco
u
mě
si
neprotiřečí
ani
jeden
ani
druhý
a
k
tomuto
smíření
musí
dostat
do
jít
já
jsem
tady
jenom
kvůli
tomu
aby
tomu
smíření
došlo
aby
aby
to
šlo
kus
není
všech
náboženství
a
náboženství
vědou
především
že
to
se
nesmí
rozházel
o
to
čím
dál
tím
víc
dochází
oni
tak
hloupě
proti
sou
ji
bojují
za
šest
dní
se
to
nemohlo
stát
to
sem
vyžene
jenže
kdo
za
to
může
že
ti
křesťani
ztratili
tu
zkušenost
toho
mojžíše
že
už
ji
nedovedou
reprodukovat
tak
že
tomu
věří
jako
historickou
záležitost
a
ne
jako
záležitost
kterou
mají
zažít
a
já
jsem
ji
zažil
v
koncentráku
takže
já
tady
svým
životem
vám
to
si
dosvědčuju
že
to
je
dneska
možné
a
že
je
to
dokonce
tak
skutečné
že
žádná
minulost
třebas
nejlíp
popsaná
to
nemůže
vystihnout.
A
že
tam
dokonce
se
překračuje
při
té
zkušenosti
čas
prostor
hranice
těch
obou
dvou
když
jsem
to
zažil
tak
bez
časem
okamžiku
že
jsem
nestačil
ani
upadnout
při
tom
by
já
jsem
zažil
celé
stvoření
světa
pomalu
miliardy
let
mající
vytvořen
člověka
jí
všechny
závislosti
člověka
na
přírodě
ve
které
žije
na
planetě
ve
které
žije
to
všechno
jsem
zažil
takže
já
vím
že
pocházíme
jednak
od
boha
z
jedné
straně
a
o
této
přírody
z
druhé
strany
a
že
kdybychom
s
ní
nesouvisel
a
kdybychom
z
nevzali
všechno
nejlepší
tak
nejsme
lidmi
my
jsme
opravdu
sebrali
smetánku
z
celé
přírody
a
žijeme
tedy
životem
brouků
musem
rostlin
životem
červům
životem
stromů
to
všechno
je
do
nás
vtělený
ano
a
jenom
proto
že
to
nás
chtělo
tak
může
se
v
nás
vtělit
také
člověk
to
nemůžeme
se
stát
člověkem
a
beze
to
to
prová
na
vědomí
že
to
je
proces
kontinuální
nikdy
nekončící
nikdy
nezačínající
během
stvoření
to
pořád
běží.
Tak
takovéto
základní
omyly
je
třeba
už
dneska
zrušit
protože
to
zbytečně
čtvrt
re
v
proti
vědě
a
vědu
proti
církvi
nebo
proti
náboženství
zbytečně
se
potírají
jednou
si
řeknou
jaký
se
to
byli
hlupák
já
když
přijdu
na
společnost
zcela
materiální
ch
vědců
moc
rád
se
s
nimi
setkám
a
především
z
lékaři
se
strašně
následkem
jako
nedávno
třebas
v
praze
se
mi
to
stalo
tak
není
nic
našeho
než
že
si
mi
domluvit
že
nesmyslně
si
je
dvou
do
vlasy
nesmyslně.
No
a
jsem
rád
že
budu
moct
teďka
totéž
udělat
jede
ladislava
protože
slova
tisíc
zasluhuje
aby
si
vzájemně
z
vírou
ne
jezdil
do
vlasy
no
takže
to
je
ten
úvod
k
tomu
a
teď
co
s
tím
životem
já
bych
ještě
udělal
tou
mým
kol
mojžíš
také
ten
sedmý
den
odpočinku
proto
aby
lidi
našli
si
místo
nebo
čas
pro
ten
pro
toho
pána
boha
takhle
pochopení
mojžíš
ovšem
úplně
špatně
pochopeno
indové
nám
správně
říkají
že
vaše
náboženství
oproti
naše
museli
ší
tím
že
vaše
náboženství
je
náboženstvím
sváteční
dnů.
A
vono
to
musí
být
náboženství
všední
dnů
každého
dne
ustavičné
v
tom
mají
jedinečnou
pravdu
jestliže
já
věděli
se
chovám
jinak
než
po
ne
se
šestý
den
k
tomu
dávám
pořádnou
ránu
celýmu
náboženství
to
těch
šest
dnů
vostatních
přebírejte
jeden
den
dáti
vzpomenu
na
pána
boha
jinak
a
lépe
než
ve
všední
ten
to
je
nesprávné
tak
prosím
to
si
on
vůbec
nemyslel
nýbrž
on
řekl
a
to
tam
z
toho
není
přímo
vidět
to
jsem
poznal
tam
v
tom
koncentráku
on
řekl
šest
dnů
stvoření
a
sedmý
den
odpočinku
vedle
sebe
pořád
pokračují.
Čili
bůh
zároveň
odpočívá
a
zároveň
je
činný
kdyby
totiž
nebyla
ta
skutečnost
boží
nehnutá
tak
by
z
ní
nemohl
ho
nic
pohyblivou
vzniknout
to
platí
o
stroji
kdyby
stroj
nebyl
zakotven
tak
nemůže
pracovat
nemůže
se
hýbat
musí
být
zakotven
a
tak
taky
všechno
je
zakotveno
v
bohu
který
je
nehnutá
to
je
ten
sedmý
den
ta
nehnutostí
existuje
skrz
k
na
skrz
všemi
šesti
dny
který
pořád
tady
běží
ano
takhle
je
třeba
tomu
rozumět
u
toho
starého
zákona
tak
si
musíme
to
musí
jeněco
jiného
ten
člověk
starozákonní
ten
žit
se
lišil
od
nás
v
tom
že
od
útlého
mládí
se
na
něm
chtělo
aby
nedělal
to
co
si
přeje.
Nýbrž
aby
dělal
to
co
se
od
něho
žádá
co
od
něho
žádá
bůh
on
ten
mojžíš
říkal
že
to
co
von
píše
že
boží
zákon
že
si
ho
sám
nevymyslel
to
desateru
a
to
všechno
ostatní
co
s
tím
souvisí
ale
kdybyste
si
to
přečtli
ani
vám
to
neradím
to
byste
získali
pocit
méněcennosti
tak
byste
viděli
že
to
nedá
se
udržet
to
nedá
takhle
dneska
dělat
že
ani
pět
nemůže
všechno
dělat
to
co
ten
mojžíš
o
tehdejšího
spolu
účastníků
na
tom
poznání
chtít
co
chce
tím
chtěl
toho
cesta
nemůže
ani
žit
dělat
než
ulici
ale
co
to
bylo
my
si
toho
ducha
musíme
vážit
toho
ducha
ve
kterém
to
bylo
napsáno
a
to
je
ten
duch
zní
celým
životem.
Jít
ne
podle
vlastní
vůle
nýbrž
podle
vůle
boží
a
to
musí
prosazovat
celým
životem
a
ne
jenom
neděli
nebo
když
jdu
do
kostela
té
málo
prosím
vás
to
to
byste
ne
protože
je
to
do
kostela
ale
že
potom
považujete
to
ostatní
za
méněcenné
to
byste
měli
za
to
dostat
pořádně
že
to
má
stejný
význam
a
tam
to
má
jenom
násobit
nebo
upevní
vás
té
víře
že
ano
nic
víc
no
ale
já
se
pokusím
jít
kousek
dál
no
tak
teď
bych
chtěl
říct
jestliže
tedy
člověk
se
zbaví
já
ještě
při
budu
mít
že
to
se
ba
s
vámi
jiných
omylů
které
vadí.
Se
má
povinnost
se
zbavit
nějakých
omylů
které
mu
vadí
tak
má
zase
řek
bych
trpnou
povinnost
podržet
si
ty
omyly
kterého
kterého
odporují
v
jeho
růstu
tak
dejme
tomu
jestliže
si
člověk
myslí
že
když
bude
ctnostný
že
se
k
bohu
dostane
tak
je
to
omyl
ale
je
to
šťastný
a
správný
omyl
žádnou
i
největší
ctností
se
k
pánu
bohu
nedostanete.
Ale
je
to
omyl
proto
šťastný
a
správný
že
vám
umožňuje
abyste
nedělali
do
roviny
abyste
mysleli
spíš
na
pána
boha
který
to
má
být
příležitost
aby
se
zastavili
v
cestě
od
boha
to
znamená
dál
do
stvořeného
abyste
tím
stvořením
procházeli
spět
do
toho
nestvořeného
k
tomu
má
vést
ost
a
jestliže
je
to
co
hrdinové
by
to
měla
být
ctnost
pravá
tak
ona
vás
dokonce
má
k
tomu
abyste
proti
sobě
proti
své
vlastní
vůli
byli
ctností
a
ne
proto
že
by
to
vedlo
jenom
že
by
to
vedlo
jenom
do
věčného
života.
A
takže
takhle
prováděná
ctnost
je
ctností
bez
omylu
špatného
kdežto
když
jste
ctnostní
proto
abyste
se
byli
spaseni
jako
si
to
mysleli
učedníci
páně
až
do
kříže
tak
je
muselo
potrefit
že
je
ten
ježíš
velice
prudce
a
velice
bezohledně
z
tohoto
omylu
musel
vyvést
můžeme
se
učit
jeho
životem
on
je
opustil
a
tím
způsobil
že
voni
přestali
věřit
že
sám
byl
spasen
když
tam
tak
trapně
umřel
bez
pomoci
na
tom
kříži
to
jan
věděl
že
tak
není
ale
ostatní
si
mysleli
že
to
tak
je.
Prosim
vás
tohleto
všecko
svou
omyly
které
denně
se
hromadí
v
našem
životě
a
které
nejsou
nebezpečné
po
té
stránce
že
když
já
sem
věřící
jako
že
každý
věřící
je
tak
musíme
projít
krizí
ale
já
jsem
a
tetu
víru
ztratíme
tak
já
řeknu
napřed
kterou
víru
musí
ztratit
člověk
který
nevěří
v
nábožensky
který
nevěří
na
boha
a
teprve
potom
řeknu
kterou
víru
musí
ztratit
člověk
který
na
boha
věří
prosím
vás
kdybych
na
tuto
druhé
zapomněl
tak
mi
přitom
přidržet
teďka
budu
mluvit
o
víře
člověka
který
věří
jenom
na
tento
svět
a
věří
stoprocentně
že
je
to
skutečnost
a
blíží
se
k
smrti.
Když
jsem
mluvil
o
této
věci
z
lékaři
kteří
nebyli
na
božský
založený
například
do
ten
tem
padám
v
plzni
tak
on
říkal
já
poznám
na
pacient
ech
protože
mu
pořád
jednal
s
pacienty
kteří
mu
umírali
pod
rukou
on
léčil
choroby
které
namnoze
byly
nevyléčitelné
on
říkal
mně
to
budete
možná
za
zlé
ale
já
na
pacienti
minimálně
půlku
dopředu
poznám
kdy
von
umře
byl
vysokou
praxi
životní
lékařskou
a
podle
stýkal
s
umírající
mi
tak
k
tomu
došel.
A
já
jsem
říkal
ale
to
pane
do
tento
tomu
nedával
to
žádné
léky
že
toho
protože
máte
ten
dojem
že
musí
zemřít
tak
připravujete
velice
rychle
k
odchodu
říkal
ne
já
mu
na
vám
tytéž
jak
jako
ostatní
masem
si
dobře
vědom
že
plýtvám
těmi
léky
protože
von
beztak
umře
jenže
nemůžu
mu
dát
na
vědomí
že
že
o
něm
vím
tyhlety
věci
on
by
prostě
si
zoufal
a
zde
ně
by
brzo
odešel
on
ten
život
odcházejí
člověka
má
nějaký
význam
a
proto
vás
tady
mám
říkal
mně
abyste
mě
vysvětlil
jaký
to
máte
lidí
znám
když
ten
člověk
beztak
umře
tak
by
si
o
tom
pohovor
poprvně
jsem
si
z
toho
o
tom
po
hovořil
z
lékařem
protože
on
mě
operoval
na
tu
ne
vinu
a
já
jsem
učiním
měl
určité
povinnosti
abych
mu
zase
pomohl
v
jeho
praxi
a
von
říkal
že
mu
to
velice
pomohlo.
Tak
není
pravda
že
by
člověk
umřel
v
okamžiku
kdy
stratí
dech
a
vy
mu
přestane
klepat
srdce
funuse
k
té
smrti
které
té
fyzické
smrti
připravuje
dávno
předtím
někdo
léta
a
někdo
třebas
půl
roku
intenzivně
nebo
méně
intenzivně
ale
lékaři
by
vám
řekli
že
od
okamžiku
narození
na
tomto
světě
se
každý
z
nás
připravuje
k
smrti.
A
to
dvojím
způsobem
jednak
že
se
vychovává
k
nějakému
plnému
životu
aby
potom
v
okamžiku
smět
smrti
měl
co
v
odevzdat
to
je
jeden
důvod
jak
se
připravuje
k
smrti
aby
měl
co
odevzdat
proto
ten
život
rozvíjí
a
zároveň
co
připravuje
k
smrti
a
druhý
důvod
je
že
ten
člověk
zra
je
vnitřně
tím
odporem
toho
světa
vůči
tomu
duchovnímu
úkolu
o
kterých
ten
řek
ani
neví
že
ho
má
a
teprve
v
okamžiku
smrti.
Se
doví
proč
to
nebo
ono
se
v
jeho
životě
stalo
já
jsem
třebas
až
do
svý
šestadvaceti
let
nevěděl
proč
se
to
stalo
s
tou
mu
rukou
jsem
to
považoval
za
příkoří
a
teprve
toho
jednadvacátého
listopadu
třicet
devět
jsem
se
dověděl
že
to
nebylo
žádné
příkoří
to
byla
největší
milost
zrovna
tak
když
jsem
třebas
se
ocitl
v
koncentráku
tak
jsem
měl
dojem
že
se
pán
bůh
na
mě
hněvá
protože
mě
opustil
se
svou
milostí
já
jsem
neměl
žádnou
útěchu
od
něho
jako
ty
ostatní
a
byl
jsem
bit
jako
žito
jako
ty
ostatní
někdy
dokonce
víc
více
ty
první
tři
dni
a
nevěděl
jsem
proč
jsem
ovšem
to
nevyšel
pánu
bohu
nýbrž
já
jsem
to
vyčítal
sobě
jsem
se
dopustil
nějaké
chyby
já
nevím
kde.
A
v
čem
a
teprve
když
jsem
jako
byl
nucen
se
vzdát
svého
života
a
vzdal
jsem
se
toho
života
pře
nebylo
vyhnutí
jsem
to
dobrovolně
neudělal
pochopitelně
nebylo
vyhnutí
tak
jsem
se
ho
vzdal
nebo
bylo
by
byl
hloupé
by
se
byl
nevzdal
tak
jenom
v
tom
případě
se
mohl
pochopit
že
to
všecko
předtím
se
se
mnou
stalo
v
tomto
světě
mělo
význam
hluboký
duchovní
znam
proto
si
ježíš
kristus
mohl
dovolit
toto
učedníkům
vysvětlit
teprve
až
po
svém
zmrtvýchvstání.
A
já
jsem
tedy
taky
vstal
z
mrtvých
v
tom
když
jsem
se
vzdal
toho
života
jsem
vstal
z
mrtvých
teprve
pak
jsem
se
tyto
věci
dověděl
že
to
člověk
nedoví
dřív
než
ta
ne
z
mrtví
tady
máte
člověka
který
zemřel
a
který
vstal
z
mrtvých
těle
stal
z
mrtvých
já
jsem
si
dneska
smálo
kterých
lí
tří
věří
na
vzkříšení
v
těle
já
sem
ho
zažil
ne
tak
vím
že
jinde
to
není
možno
než
v
těle
prosím
vás
zatím
to
dogmatem
církve
stojí
mého
že
oni
mu
vůbec
nerozumí
voni
si
myslí
že
je
na
to
nějaký
konec
je
ta
obecný
a
tam
se
to
všechno
vyřeší
se
řeší
v
nitru
každého
člověka.
To
museli
taky
opravit
chybný
omyl
tudle
o
to
se
na
kterou
neaktualizujeme
a
tím
ten
člověk
není
přímo
zainteresován
aby
tím
soudem
prošel
on
tady
musí
tím
soudem
projít
v
tomto
světě
musí
proti
jako
já
jsem
jim
prošel
tak
musí
každý
z
vás
projít
já
sem
bohužel
prošel
čas
nebo
bohu
dík
a
chcete
bohu
dík
asi
v
tom
smyslu
že
vám
to
mohu
potom
vykládat
že
nemusíte
věřit
no
ale
když
si
to
z
postele
jak
to
všechno
klape
v
tom
mém
výkladu
že
tam
nejsem
uveden
v
pochybnostmi
největší
mi
dotazy
nebo
nejraději
proti
opatření
mi
z
vaší
strany
by
to
nekonáte
že
my
že
se
setkám
s
ateisti
tak
mě
tvrdě
napadá
v
tomto
celá
říkám
ale
neuspěl
ty
vydrží
tak
maximálně
půl
hodiny
oponovat
žádný
ateista
neodešel
vode
mě
jako
ateista
žádný.
To
ne
nemůže
odolat
protože
já
mu
řeknu
takový
argumenty
že
na
to
jeho
ateismu
zahyne
a
když
se
ho
nezdá
takže
je
začne
působit
ta
síla
kterou
jsme
tím
vyburcovali
a
on
se
musí
byla
přečti
vzdát
já
jsem
vám
jednou
líčil
nebo
víckrát
tady
už
nevím
komu
sem
to
nelíčil
a
to
pro
ještě
jednou
řeknu
že
jsem
měl
svého
přítele
nějakého
karla
blahou
který
asi
ještě
žije
a
tenhleten
byl
úplně
ateista
také.
Byl
to
člověk
student
gymnázia
to
je
nebyl
to
žádný
blbeček
ale
byl
ateista
a
to
je
se
mnou
hádal
že
nemám
pravdu
a
že
tedy
bych
měl
z
toho
slevit
a
já
jsem
říkal
já
tě
přesvědčím
že
mám
pravdu
on
říkal
no
když
mě
předešlých
já
budu
strašně
rád
aby
by
se
hádali
před
jeho
domem
v
plzni
božská
ulice
a
není
kolikáté
číslo
něco
přes
padesát
na
prahu
toho
domu
asi
do
dvanácti
možná
že
ještě
dýl
v
noci
a
vy
byste
na
dali
tak
dlouho
tak
a
on
nemohl
ani
jednou
argumentu
už
odolával
nemohl
mu
oponovat
neměl
vůbec
další
proti
argumenty
tak
říkal
já
už
jsem
úplně
prázdný
prosím
tě
pust
ně
na
lže
já
už
nemohu
oponovat
tak
se
to
stane
každým
a
cestou
když
oponuje
až
do
tě
řek
bych
když
už
dál
nemůže
a
tak
si
šel
lehnout
a
druhý
den
mě
zvěstoval
já
jsem
přišel
domů
úplně
u
bytí
já
se
na
ně
čas
se
ani
svlíknout
já
jsem
byl
tak
z
možný
tou
naší
řečí.
Že
jsem
si
lehl
na
konat
ale
teď
co
se
mnou
stalo
rozpoutala
se
obrovská
bouřka
roli
blesk
a
přímo
domě
a
já
sem
myslel
že
umřu
já
jsem
se
vzdal
toho
života
on
by
se
byl
nevzdal
celý
život
života
a
on
byl
donucen
tou
svou
opozici
se
vzdá
silo
života
víte
jaký
to
jaká
to
byla
milost
která
ho
postila
teprve
když
jsem
se
s
rozloučil
ale
on
to
způsobil
tím
že
se
vyprázdnil
do
se
od
sebe
nevyprázdníte
této
milosti
není
přístupen
a
on
se
vyprázdnil
tak
byl
přístupen
samo
sebou
že
potom
byl
člověkem
věřícím
a
poznávající
mají
jim
stě
dodneška
a
stačilo
jedno
říkání
člověkem
který
nebyl
sice
věřící
já
jsem
byl
poznávající
ale
to
je
víc
než
víra
a
toho
nepřesvědčil
ale
ono
ho
to
vyprázdnil
protože
ta
moc
toho
poznání
a
tak
velká
že
i
druhého
člověka
vyprázdní.
No
ale
musí
se
ten
člověk
opravdu
tvrdě
stavět
proti
mně
to
potom
ho
to
vyprázdní
já
ho
vyprázdním
tím
že
mu
to
všechno
vyříkám
že
to
není
pravda
a
podobně
tak
jsem
vám
to
ti
to
případem
líčil
jeden
z
mnoha
případů
kdy
člověk
může
být
obrácen
na
vírou
jak
se
říká
nebo
přestat
být
a
kristu
jestliže
to
vezme
za
pravý
konec
znamená
za
sebezápor
podle
ježíše
krista
on
že
podle
ježíše
krista
to
zapři
sama
sebe
a
vezmi
svůj
kříž
do
toto
nedělá
marně
se
snaží
o
nějaký
duchovní
pokrok
to
je
předpis
kdo
chce
za
mnou
přijíti.
Zapři
sama
sebe
vezmi
svůj
kříž
a
následuj
mě
a
tak
ten
člověk
který
by
nebyl
ochoten
a
říkal
budu
vím
o
toho
ne
o
tom
nábožensky
nevěřícím
ale
věřícím
tento
svět
ten
by
nebyl
ochoten
pro
náboženství
něco
udělat
ten
nevěřící
ale
víš
věří
v
tento
svět
tak
pro
ten
se
by
byl
ochoten
udělat
všecko
a
dokud
mu
to
jde
tak
to
dělá
vš
to
dej
nejde
tak
se
ztekat
vás
že
jo
že
mu
to
nejde
a
není
schopen
se
vyrovnat
s
tím
že
už
mu
to
nemůže
jít
protože
je
starý
třebas
že
už
nemá
ty
možnosti
mladého
člověka
na
toto
téma
sem
čela
mluvil
v
té
třídě
a
bylo
to
velice
užitečné
protože
říkali
unizono
proč
jste
nám
tohleto
neříkal
když
jsme
chodili
k
vám
do
školy
já
jsem
říkal
já
jsem
tam
obou
neříkal
ani
slovo
a
oni
poznali
co
v
tom
je
říkali
tak
v
tom
je
moudrost
životní
kterou
by
každý
člověk
měl
ovládat
protže
vám
to
říkal
jsem
neměl
jsem
toho
os
oso
věcem
říkal
jsem
vám
to
nemohl
říkat
né
ale
teď
jsem
to
řekl
protože
už
ten
a
ten
zi
oni
jsou
pravé
na
penze
taky
takže
my
si
sobě
rovni
a
už
není
nebezpečí
že
vás
budu
špatně
vychovat
podle
názoru
třebas
jako
ona
tak
du
dál
k
té
věci
jestliže
ten
člověk
tedy
aniž
ví
se
musí
v
tom
světě
odosobňovat
neboť
všechno
mu
nejde
podle
jeho
vůle
on
přitom
se
snaží
prosadit
svou
vůli
ale
čím
dál
tím
víc
se
mu
nedaří
tu
vůli
prosazovat
protože
už
nemůže
udělat
to
co
dříve
mohl
že
sem
mohl
nejenom
svou
vůlí
ale
jsou
tělesnosti
a
se
jim
ostatními
schopnosti
postavit
za
to
co
v
te.
A
dnes
tedy
je
se
staví
už
to
třebas
nemůže
dělat
musí
rezignovat
na
celou
řadu
věcí
které
by
byl
jinde
udělal
třebas
levou
rukou
ne
a
takže
jestliže
se
naučí
správně
hospodařit
a
musí
si
uvědomovat
vy
nábožensky
věřící
že
jste
lidmi
a
jsme
všichni
lidmi
lidé
kteří
se
máme
všechno
propůjčeno
od
boha
celý
tento
život
máme
propůjčeno
boha
to
není
naživu
ten
nevěřící
nábožensky
nevěřící
ten
my
si
že
je
to
jeho
život
než
to
my
máme
vědět
že
je
to
náš
i
vot
není
že
je
to
život
od
boha
nám
svěřený
že
to
hřivna
z
tě
kterou
máme
hospodařit
ale
pro
něho
a
to
my
nedokážeme
ani
jeden
z
nás
náboženských
věřící
to
nedokáže
oni
my
si
to
pořád
přiložíte
něco
pro
sebe.
Ať
je
to
obyčejná
útěcha
z
toho
co
děláme
anebo
že
nám
z
toho
něco
kyne
ale
může
to
být
s
jenom
pouhá
u
těch
a
to
jsme
udělali
dobře
si
řekneme
a
to
hospodařit
do
zastavení
pro
sebe
pamatujte
si
že
kdyby
byli
ti
tři
učedníci
služebníci
toho
hospodáře
kteří
hospodařili
z
jeho
hřivnami
něco
malinko
si
dneska
li
pro
sebe
ten
by
je
s
nimi
vjel
panečku
ten
by
byl
odsoudil
i
ten
kdo
nic
si
neukázal
z
toho
nýbrž
to
jenom
zakopal
byl
odsouzen
k
temnota
vnějším
to
znamená
zůstal
hloupý
jako
byl
předtím
to
je
ta
temnota
vnější
takže
my
jsme
hloupý
jako
jako
normálně
když
jsme
se
narodili
a
myslíme
že
jsme
dospělí
nejsme
ani
mentální
dospělý
na
to
mentálně
nebylo
šlo
že
tohleto
musí
mě
tak
jak
já
vám
to
říkám
teprve
až
to
děláme
jako
že
je
to
dejme
tomu
svěřený.
Obol
nebo
a
hřivna
a
hospodaříme
jenom
pro
toho
hospodáře
tak
když
my
jako
věřící
se
dostaneme
v
okamžiku
smrti
tak
je
to
v
pořádku
kdežto
tuhleten
nevěřící
nebo
věřící
jenom
tento
svět
ten
se
tam
dostane
jenom
když
má
dostatečně
dlouhý
život
jenom
tehdy
správně
když
se
s
tím
vyrovná
přestane
se
ve
litovat
a
uzná
že
už
v
tom
světě
nic
nedokáže
když
v
tom
světě
ví
že
nedokáže
rozluč
se
se
všemi
úkoly
které
ještě
měl
v
hlavě
jo
tak
je
schopen
přejít
přes
prah
smrti
spasen.
A
byl
úplný
beznaboh
a
bude
spasen
protože
se
vyrovnal
s
tímto
světem
jako
s
něčím
co
promarnil
ten
marnotratný
syn
promarnil
všecko
a
jenom
proto
chystám
na
otcovský
dům
a
vracel
se
do
něho
takže
v
okamžiku
smrti
ten
kdo
promarní
celý
tento
život
jako
třebas
ten
nevěřící
jak
mu
říkáte
když
to
promarní
a
je
v
okamžiku
smrti
už
nemá
nic
k
dispozici
a
ví
že
se
nikdy
do
toho
života
nevrátí
tak
v
tom
případě
si
vzpomene
minimálně
vzpomene
otcovský
dům
víte
to
je
spasitel
né
protože
předtím
si
nevzpomněl
který
si
na
to
najednou
vzpomene.
Tak
to
je
důležité
abyste
si
uvědomovali
že
takhle
to
člověkem
je
doporučoval
každému
když
já
mluvím
o
těchto
věcech
bez
na
bohem
tak
říkám
prosím
tě
o
jedno
bylo
by
dobře
aby
tento
život
prožil
tak
jako
věřící
neboť
ty
věříš
tento
život
tak
to
je
taky
víra
ale
aby
s
tou
vírou
jednal
lépe
než
normálně
nábožensky
věřící
který
si
myslí
který
si
myslí
to
vede
ke
spáse
to
je
chyba
si
to
myslí.
On
je
to
kšeft
man
světe
si
s
ta
té
chyba
na
tomto
pojetí
křesťanském
ste
si
toho
podobenství
o
hřivnách
jestlipak
oni
si
směli
nechat
své
hřivny
ti
učedníci
služebníci
toho
hospodáře
všechny
museli
odevzdat
nic
z
toho
neměli
a
když
je
odevzdali
tak
ještě
nevěděli
co
z
toho
bude
dál
tam
vznikla
mez.
Download XML • Download text
• Waveform view