87-17A
87-17A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Asi
tak
že
se
asi
jestli
proviním
proviňoval
nevím
čím
voni
zanevřít
za
neni
na
pána
boha
to
je
tam
opustil
já
ne
to
já
jsem
věděl
jsem
že
sem
udělal
jakou
chybu
jsem
hledal
chybu
v
sobě
ale
našel
sem
a
teprve
když
jsem
tam
stál
před
tím
esesmanem
a
on
mě
slíbil
že
až
zabije
to
jednoho
že
zabije
potom
mě
co
se
nestalo
nikomu
z
těch
tisíc
dvě
stě
studentů
sem
se
tam
byl
než
jenom
mě
a
té
zajímat
se
je
takový
privilegium
takže
já
jsem
měl
jistotu
že
zemřu
že
měl
v
ruce
revolver
tam
toho
oko
do
kopal
toho
přede
mnou
a
nakonec
ho
střelil
a
teďka
šel
na
mě.
Jenže
když
se
na
mě
tak
vytřeštil
oči
a
utekl
to
je
vedlejší
jistější
je
že
co
se
ve
mně
stalo
že
já
jsem
v
té
chvíli
poznal
že
u
teklo
moje
mládí
a
že
jsem
dospěl
do
třetího
mistrovství
které
ukáže
odejdeš
kristus
na
té
mistrovství
ducha
a
že
tam
se
hospodaří
s
lidským
životem
úplně
jinak
než
jako
se
svým
já
jsem
předtím
tě
devět
let
se
považoval
za
svatýho
já
jsem
přeci
takový
já
n
toto
nedělám
co
tam
ty
ostatní
a
no
a
toho
se
musel
být
vyléčen
a
říkal
tentokrát
jsem
věděl
že
nic
nedělá
a
kdybych
ste
byli
se
mnou
bývali
v
koncentráku
oni
ti
moji
spoluvězně
říkali
ty
jsi
jediný
který
je
tady
schopen
nám
pomáhat
bez
ohledu
na
sebe
ale
opravdu.
Z
ohledu
na
sebe
to
vám
vysvětlím
jak
to
bylo
možné
bez
do
na
svoji
vlastní
život
a
přitom
není
to
by
vidět
ani
stopa
úzkost
obavy
že
přijde
při
tom
o
život
a
na
třebas
sem
ošetřoval
spáse
a
neměl
jsem
žádné
léky
a
mohl
jsem
se
na
kali
ne
na
to
jsem
naprosto
nedbat
nejmenší
na
své
by
zase
nedbali
na
to
že
jsem
šel
kázat
pili
bludy
ne
vedlejšího
bloku
a
to
sem
musel
projít
před
na
sebe
namířenými
strastem
tou
za
den
mě
střed
nestřelil
a
na
každého
jiného
který
tam
vstoupil
okamžitě
stříleli
čili
z
toho
voni
viděli
že
tady
dějou
soustavné
zázraky
a
že
já
jsem
absolutně
činný
že
jako
kdyby
byl
normálně
na
svobodě
a
tak
řekli
jak
to
že
tak
svobodný.
A
teď
vám
řeknu
ten
opak
já
jsem
věděl
že
nic
nedělá
já
jsem
totiž
v
té
chvíli
přišlo
se
vzdal
toho
svýho
života
u
toho
esesmana
vstoupil
do
stavu
kdy
do
mého
vědomí
vstoupit
ten
věčný
život
do
té
míry
že
jsem
poznal
že
ten
věčný
život
je
jiný
činitelem
že
my
jsme
na
té
věčné
existenci
tak
závislí
že
ani
vteřinku
bychom
nedovedli
bez
mířit
to
pořád
brát
proudí
tak
prostě
to
mě
ta
věčnost
proudí
nejenom
existencí
ale
také
poznáním
a
také
láskou
citem
jsem
se
točil
že
jsem
předtím
nikdy
nemiloval
a
že
sem
se
marně
snažil
milovat
že
jsem
nepoznával
a
manit
snažil
pořádně
poznávat
protože
bůh
je
to
by
to
řekl
branky
který
poznává
a
já
skrze
něj
te
pro
čili
já
se
jenom
přidávám
k
tomu
co
on
poznává
nebo
čím
boži
čili
já
jsem
tam
žil
v.
Opravdu
v
náruči
boží
těch
pět
měsíců
potom
se
to
stalo
a
neměl
žil
jsem
nejmenším
nebezpečí
neměl
se
nejmenší
potíže
například
neměl
jsem
hlad
ačkoliv
tam
se
jedna
strašně
málo
a
kdybych
byl
nebral
ohled
na
svý
spoluvězně
tak
jsem
nemusel
vůbec
jíst
prostě
všecko
za
mě
dělal
pán
bůh
či
tam
už
nemusel
být
nikdo
době
je
přistupoval
nějaká
matka
napři
tom
byla
sice
ale
osobně
tam
nebyla
nemusela
přitom
být
protože
už
za
mnou
byl
někdo
jiný
jak
to
že
tam
za
mnou
stála
ta
matka
to
je
asi
tím
že
než
jsem
šel
do
toho
koncentráku
to
jsem
nevěděl
že
se
do
koncentráku
dostanu
že
ještě
niko
nikdo
se
koncentráku
takhle
hromadně
nebral
to
byla
práce
sedmnácti
stopa
první
svého
druhu
v
tehdejší
státu
říši
německy
o.
Tak
já
jsem
to
nevěděl
že
se
do
toho
se
ta
kolem
mamince
jsem
najednou
vnuknutí
řekl
při
posledním
rozloučení
čtrnáct
dní
před
koncentrákem
že
mě
čeká
velice
těžké
těžká
události
v
životě
a
že
závislí
taky
na
ní
jak
se
bude
chovat
a
podle
toho
jestli
já
z
ní
vyjdu
na
naživu
nebo
po
smrti
a
ona
řekla
jak
to
no
protože
miluješ
mě
radši
máš
mě
naší
než
boha
a
to
musíš
z
toho
musíš
odstoupit
a
ona
plakala
říkal
matka
nemá
právo
mít
ráda
své
dítě
které
tolikrát
zachránila
a
sem
říkal
to
právo
má
nesmí
to
přes
přestanou
přes
úroveň
lásky
k
bohu
to
tak
ona
to
přijala
splátek
a
to
jsme
se
naposled
před
koncentrákem
já
věřím
že
kdyby
tam
v
tom
koncentráku
byla
tímto
způsobem
vědomí
nestál
za
mnou
že
bych
to
byl
taky
nepřekoná
ona
tehdy
stála
vědomě
za
mnou
a
tím
že
mě
přála.
To
přežije
tak
jsem
to
přežil
se
s
ní
podílela
ho
tu
zkušenost
tak
byste
se
vrátil
z
koncentráku
tak
vona
přesně
věděl
a
že
se
vracím
a
tak
dále
teďka
bych
se
ona
co
je
to
tedy
mentální
dospělost
podle
mého
názoru
to
už
jsou
názory
mentální
dospělost
je
vědomí
že
moje
mysl
vědomí
o
tomto
světě
soustavně
prýští
vědomí
zdrojového
řekli
s
boha
pokud
věříte
že
a
že
kdyby
neprýštila
toto
moje
vědomí
odtamtud
tak
by
okamžitě
zanikla
čili
mentální
dospělost
je
stav
ve
kterém
si
člověk
je.
Jenom
toho
že
je
závislý
jeho
vědomí
závislé
na
vědomí
věčném
ovšem
v
tom
okamžiku
sedmnácti
letech
jsem
nebyl
ještě
mentálně
dospělý
úplně
ale
nýbrž
jsem
byl
dítětem
v
té
dospělosti
pochopitelně
že
jsem
byl
už
ji
aspoň
dítětem
tam
v
té
oblasti
ale
to
se
to
nebyla
vrcholná
dospělost
a
ale
v
těch
sestava
letech
už
jsem
byl
mentálně
dospělý
proč
protože
jsem
chápal
že
moje
mysl
prýští
z
boha
moje
láska
plyš
boha
moje
poznání
píši
z
boha
nebo
z
věčného
života
jak
to
jste
nazvat
a
že
je
to
asi
obdoba
toho
jako
ve
mně
funguje
třebas
klepáním
srdce
to
jde
bez
mého
vědomí
a
tam
to
také
tak
samozřejmě
kdyby
to
člověk
dělal.
Tak
dokonale
jako
ježíš
kristus
tak
by
mentální
dospělost
vypadala
tak
jako
u
něho
mentální
dospělost
já
to
musím
na
něm
prozradit
vypadala
takhle
já
vám
to
řeknu
jako
obraz
jak
je
to
líčeno
v
bibli
ne
to
jako
obraz
to
není
skutečnost
se
obraz
skutečnosti
nebo
obraz
moudrosti
a
sem
obraz
vypadal
takhle
odešel
od
své
rodiny
vstoupil
do
jordánu
dal
se
pokřtít
od
svatého
jana
křtitele
a
bylo
slyšet
hlas
tento
je
syn
můj
milý
ně
že
se
mi
zalíbilo
to
znamená
když
toto
slyšel
svatý
jan
křitel
zřejmě
to
řekl
sem
mu
žáku
janovi
který
se
potom
stal
žákem
ježíšovým
a
tak
se
to
dostalo
taky
do
bible
jinak
jenom
cestu
si
nedovedu
představit
tak
pak
je
to
pravda
že
takhle
to
vypadá
s
dospělosti
tak
by
to
mělo
vypadat
čin
če
vědomí.
Že
je
závislý
na
bohu
soustavně
závislí
na
otci
jak
je
tam
řečeno
symbolicky
ale
nejenom
to
že
je
také
povinen
poslouchat
toto
poznání
být
poslušen
ježíš
kristus
v
ničem
od
té
chvíle
se
neviděl
svou
osobní
vůlí
nýbrž
vůlí
otcovou
a
tady
jsem
u
hlavní
takové
překážky
té
dospělosti
že
osobní
vůle
musí
jít
stranou
a
to
je
velice
těžká
kapitola
já
jsem
ji
mockrát
už
napsal
takže
ji
nebudu
rozvádět
ale
tak
za
deset
minut
se
s
nimi
pořádá
aby
bylo
to
další
co
řeknu
srozumitelné
a
vypořádal
se
s
tím
ke.
Mám
dobré
přátele
kteří
se
snaží
se
s
tou
věčností
setkat
jako
třebas
nesmíte
kali
já
bezelstně
vůle
pochopitelně
já
se
to
to
nemohl
jenže
tady
malinký
rozdíl
mezi
mnou
a
jim
že
oni
si
to
přejou
se
s
ním
setkat
na
si
to
nikdy
nepřál
a
už
se
to
nikdy
přát
nebudu
v
tom
je
sice
malý
rozdíl
ale
tak
podstatný
že
pokud
se
se
nevzdáte
to
vůle
osobní
protože
to
nejkrásnější
co
může
mít
tak
se
dostane
do
toho
vědomého
spojení
víte
toto
přednesl
ježíš
kristus
až
na
kříži
že
totiž
tam
odevzdal
svého
ducha
to
znamená
všechno
všeho
se
vzdal
co
měl
k
dispozici
od
otce
boha
a
nebylo
toho
málo.
S
tím
také
byla
osobní
vůle
osobní
vůle
mu
chvilinku
proti
napovídal
pro
mě
opustil
a
hned
to
jako
zaplašil
a
řekl
odevzdávám
ti
svého
ducha
které
ten
převrat
v
sobě
provést
je
velice
těžké
a
jsou
k
tomu
nutné
určité
kroky
a
protože
ježíš
kristus
svým
životem
o
tom
vykládá
tak
já
se
toho
také
chopím
nebudu
vykládat
ten
celý
život
pochopíte
ale
tak
aspoň
ty
styčný
bod
je
abyste
věděli
otco
se
opírám
tak
on
dycky
řeknu
o
jde
ježíš
kristus
jakmile
byl
pokřtěn
v
tom
jordánu
jakmile
poznal
sám
sebe
ve
své
vnitřní
podstatě
že
je
bohem
tak
šel
na
poušť
nutil
ho
tam
vejít
duch
jako
jak
se
praví
v
bibli
on
sám
z
vlastní
iniciativy
tam
nešel
a
aby
se
vypořádal
se
satanem
co
tam
to
je
jako
lidské
já.
To
já
které
začátku
jsme
museli
nechat
virus
které
bylo
sobecké
do
do
značné
míry
a
potom
se
naučilo
třebas
pomáhat
taky
bližnímu
a
vždycky
tak
v
druhé
řadě
tak
toto
já
muselo
být
odstavec
protože
v
té
chvíli
kdy
člověk
pozná
sám
sebe
jako
věčnou
bytost
už
přestane
mít
výchovný
účinek
to
já
to
já
musí
přestat
být
někým
kdo
ví
mě
diktovala
co
mám
dělat
a
co
dělat
nemám
kdybyste
si
všímali
toho
co
se
tam
dělal
na
té
pouště
s
těmi
čem
kristem
tak
se
tam
dovídáte
že
ten
satan
pořád
žádal
to
ježíše
aby
jeho
poslouchal
to
znamená
toto
jsme
měli
možnost
beztrestně
zažívat
do
této
dospělosti
mentální
tam
nám
naše
já
nařizovalo
co
mám
dělat
co
a
bylo
to
rozumné
například.
Že
von
třebas
do
studoval
a
že
mám
třebas
já
nevím
co
my
děti
a
nebo
všechno
mi
rozumně
říkalo
ale
teďka
už
nemá
do
toho
co
mluvit
teď
se
stává
satanem
když
už
musí
vládnout
bůh
a
ne
to
moje
lidské
já
jsem
to
převrat
když
nastane
tak
musí
musí
ta
atak
to
že
já
se
odvrátím
od
toho
já
který
mě
poctivě
sloužilo
a
budu
považovat
za
satana
za
ďábla
a
budu
s
ním
se
muset
k
němu
svatá
satanovi
takže
ježíš
se
chová
ke
svému
já
jsem
ten
satan
té
poušti
jako
ke
svému
největším
nepříteli
a
proto
ti
toto
mu
dobře
rozuměl
říkali
toto
jáčko
té
arcisatanáš
není
většího
satanáše
než
tenhleten
von
ho
přemohl
a
tím
mohl
se
stát
určitém
takže
to
už
byla
mentální
dospělost
dokončeno
já
už
v
nevládne
člově.
Je
ku
to
dycky
já
jsem
už
dohrálo
svoji
roli
a
že
tam
nastupuje
něco
vyššího
co
tomu
člověku
diktuje
co
má
nebo
jen
napovídá
co
má
dělat
do
své
fyzické
dospělosti
bez
této
mentální
dospělosti
kterou
bych
nazval
sebepoznáním
dokonalým
sebepoznáním
tak
ta
dospělo
vypadá
všelijak
ta
dospělost
přináší
soustavnou
řadu
utrpení
nesrovnatelně
rozhodování
tápání
nerozhodnost
a
také
nevědomosti
až
špatných
postup
prostě
nejenom
dobré
to
také
přijímá
přijímám
že
správné
že
taky
to
přichází
ale
také
to
co
je
nesprávné
zřejmě
na
této
cestě
takže
jestliže
člověk
není
tak
dalece.
Mentálně
vyspělý
jako
byl
třebas
Ježíš
Kristus
a
jako
nikdo
z
nás
není
tam
je
to
ideálně
líčeno
tak
vždycky
je
na
té
střední
fázi
já
i
vy
veden
stejnou
měrou
omyly
jako
klady
a
pravda
mi
a
já
bych
vám
chtěl
říci
a
to
si
dobře
patřit
to
vy
to
je
ústřední
věta
žijeme
v
zákonu
dualismu
to
znamená
dualismu
existuje
celá
řada
dvoj
párů
dvojic
relativního
dobra
naivní
ho
zla
ve
všech
možných
seancích
láska
nenávist
tak
dále
a
my
jsme
vychováváni
oběma
když
vyvolává
te
totiž
relativní
dobro
a
chcete
ho
vyvolávat
pochopitelně
tak
se
zároveň
bez
vašeho
při.
Činění
tam
objeví
relativní
zlo
protože
existují
mezi
tím
noci
to
znamená
stav
kdy
si
nevě
neuvědomujete
co
s
vámi
děje
a
tam
se
potom
děje
něco
o
čem
ježíš
kristus
říká
symbolicky
v
tom
podobenství
o
rozsévači
říká
tam
že
rozeznal
hospodář
dobré
semeno
a
potom
vyrostl
i
koukol
takže
tak
to
vypadá
v
našem
životě
že
vyroste
koukol
oni
to
moc
podaří
říkali
ti
jeho
pomocníci
tak
co
máme
vytrhat
ten
koukol
říkal
nevytrhávejte
ten
koukol
zašlapali
byste
i
tu
pšenici
i
to
obilí
a
nevyrostl
by
nic
až
to
bylo
všechno
hotovo
tak
se
to
rozdělí
na
dvě
strany
je
to
jedno
se
spálil
a
to
druhé
se
dá
dost
to
do.
A
tak
to
má
vypadat
v
tom
lidském
životě
prosím
vás
není
čte
se
duševně
netrapte
se
že
máte
nejlepší
někdy
vůli
něco
dobrého
vykonat
a
vono
to
vyvolá
relativní
zlo
a
nemůžete
si
pomoci
protože
voni
se
drží
za
ručičku
relativní
dobro
relativní
zlo
se
drží
za
ručičku
a
nemůže
jeden
bez
druhého
působit
když
například
ježíš
kristus
kázal
v
samé
dobré
věci
křísil
mrtví
a
ozval
žádný
co
všechno
dělal
tak
nakonec
mi
za
to
ukřižován
relativní
zlo
se
tím
vzbudilo
a
to
by
se
bylo
nezbylo
takové
hrozné
nenávisti
kdyby
byl
ne
se
nevšíml
bližního
kdy
byl
neléčil
to
jim
z
toho
hrozně
proti
srsti
že
něco
takového
dělá
že
voni
to
nedokázali
udělat
že
ano
tak
on
si
přímo
přál.
Aby
tohleto
relativní
zlo
nastoupilo
jako
pomocník
na
té
cestě
kterou
ukazuje
nám
čili
svým
životem
na
ježíš
kristus
provází
kritický
řádem
tak
abychom
se
z
toho
řádu
vymanili
teprve
až
se
vymaní
te
z
toho
řádu
tak
to
zlo
relativní
se
neobjeví
při
relativní
dobro
takže
dejme
tomu
já
jsem
v
tom
koncentráku
byl
pět
měsíců
v
tom
stavu
za
dualismem
byl
jsem
vychováván
jinak
než
duální
neduálnu
za
dualismem
jedině
pozitivně
a
v
tak
v
tom
případě
to
co
jsem
tam
dělal
neslo
žádné
zlé
následky
nýbrž
dobré
to
všichni
viděli
no
tak
tohleto
nemohlo
se
stát
například
do.
A
vy
ukazoval
ježíš
kristus
tu
cestu
dualismem
on
musel
být
a
my
se
byli
také
s
ním
svědky
toho
že
cokoliv
dobrého
udělal
se
obrátilo
v
jeho
neprospěch.
Dejme
tomu
on
se
nedohodneme
a
to
bylo
nesmírně
důležité
že
s
nimi
nedohonil
protože
dohoda
by
znamenal
pozitivní
záležitost
jako
takovou
ale
vono
to
zároveň
volal
nedo
hodi
s
nimi
proč
se
ne
dohodli
nedovedou
se
proto
že
cestu
kterou
ožil
ježíš
kristus
a
kterou
nám
nabízel
voni
sami
nešli
měli
k
ní
klíč
je
jí
zabraňovali
po
ní
a
tak
to
mu
nemohli
odpustit
takže
když
potom
byl
soudem
před
soudem
tak
vy
táhly
proti
mu
argument
že
říkal
prý.
Roz
počtu
tento
chrám
a
já
ho
ve
třech
dnech
postavím
a
voni
to
tam
přednesl
jako
chrámy
různý
že
chtěl
rozbít
slámě
rozený
který
voni
budovali
šestáctiletý
let
a
on
ho
chtěl
rozbít
zničit
nebo
nechat
ničit
a
že
ho
za
tři
dni
by
budu
je
a
on
opravdu
za
tři
dni
stal
z
mrtvých
a
on
mluvil
o
svém
zmrtvýchvstání
a
kdyby
se
mě
k
tomu
aby
mu
zničili
to
jeho
tělo
ten
jeho
chrám
boží
a
že
ho
ho
do
tři
dni
znovu
vybuduju
to
taky
udělal
no
tak
tohleto
bylo
tak
důležité
protože
on
se
proti
tomu
vůbec
ne
hájil
když
mu
tam
řekli
toto
se
na
tebe
říká
že
si
chtěl
rozboří
chrámy
různém
ský
ani
slovo
neřekla
proti
tomu
ačkoliv
dobře
věděl
co
tím
chtěl
říct.
A
ani
proti
té
tomu
druhému
naše
c
neřekl
prostě
se
ne
hájil
takže
ten
vrch
ní
soudce
to
byl
podus
to
byl
kons
pilát
a
ten
říkal
co
nemyslíš
co
je
pravda
a
zase
na
to
nepromluvil
vůbec
to
nebudu
vysvětlovat
ale
to
jsem
se
jinde
dlouze
napřed
už
postile
ale
chci
jenom
k
tomu
podotknout
že
člověk
musí
tím
svým
životem
rozbijete
tenhleten
chrám
boží
tak
jak
žije
musí
se
dostat
k
okamžiku
kdy
bude
rozbít
jenom
že
se
mu
bohužel
nestane
že
by
ho
za
třídi
s
dal
dohromady
a
že
by
zase
žil
dál.
Tento
ježíšův
život
prozrazuje
něco
co
my
nemůžeme
reprodukovat
ale
co
by
se
mělo
to
eticky
dát
produkovat
a
to
je
stáni
z
mrtvých
v
tomto
světě
víte
vono
se
nesmí
to
písmo
brát
do
slovně
no
se
musí
brát
symbolicky
já
mohu
za
sebe
tvrdit
že
se
v
tomto
světě
zemřel
v
tě
se
šestadvaceti
to
v
tom
koncentráku
se
vzdal
toho
života
sem
ho
úplně
a
se
o
dělo
odstoupil
a
že
se
úplně
vzdal
čili
to
byla
vnitřní
smrt
a
proto
jsem
vstal
z
mrtvých
tehdy
jsem
stal
z
mrtvých
a
byl
jsem
živ
v
jiném
světě
než
dualismu
pět
měsíců
proč
jenom
byl
mystic
to
tady
nebudu
vysvětlovat
on
se
na
to
dneska
to
stalo
možná
že
ne
k
vám
vidím
tam
se
dostanu.
Ale
mně
jde
o
něco
jiného
že
totiž
ten
člověk
který
nežije
jako
žil
ježíš
kristus
pro
život
věčný
brž
pro
tento
svět
a
věří
jenom
tomuto
světu
ten
ho
vlastně
hledá
tenhleten
život
ne
dál
tam
ten
život
věčný
tak
ho
musí
ztratit
jak
říkal
ježíš
kristus
že
tenhleten
člověk
se
dopouštíte
chyby
že
si
neuvědomuje
že
to
co
v
něm
mechanicky
působí
že
to
je
vlastně
to
podstatné
bez
kterého
by
nemohl
být
živ
že
na
tom
úplně
závislý
na
tom
klepání
se
třeba
a
na
co
vůbec
nemysleli
na
to
myslel
tak
na
to
myslet
lepší
naopak
ještě
horší
čili
z
toho
je
živ
při
všeho
člověk
živ
z
toho
co
vůbec
nezpůsobuje
svou
osobní
vůlí
no
čili
v
té
dospělosti
na
jejím
konci
musí.
Být
požadavek
splněn
vzdát
se
osobní
vůle
a
když
se
člověk
nezdá
osobní
vůle
takovým
způsobem
jak
to
navrhuje
ježíš
kristus
tak
nevstane
z
mrtvých
v
tomto
světě
já
jsem
sem
draku
se
vzdal
osobním
vůle
kdybych
se
vzdal
osobní
vůlí
a
nepoznával
vůli
jinou
ke
které
jsem
vám
přimknout
tam
vznikla
mezera
na
kterou
bych
moh
taky
zahynout
to
se
mým
případě
nemohlo
stát
protože
ta
osobní
vůle
už
upadala
vod
to
zásahu
těch
lékařů
kdy
mě
zbavili
osobní
vůle
tam
přece
vrcholně
jsem
stál
o
tento
život
že
se
bránil
aby
mě
operovali
ne
a
když
jsem
se
přestal
bránit
tak
jsem
se
vzdal
své
osobní.
Vůle
že
to
bude
byla
teprve
začátku
ale
tím
jsem
se
naučil
včas
vzdávat
osobní
vůle
takže
nebylo
pro
mě
takovým
problémem
v
tom
koncentráku
šestadvaceti
letech
se
znát
osobní
vůle
ale
kdybych
byl
neměl
za
to
nějakou
náhradnici
hradu
tak
to
bylo
nesprávné
nikdy
se
nevzdáte
nezdá
viďte
osobní
vůle
pokud
nemáte
znalost
vůli
jiný
dokonalou
samotné
vůle
abyste
se
mohli
anebo
měli
právo
vzdát
se
své
vlastní
vůle
a
já
tady
pro
ty
do
tu
nebyli
řeknu
mezi
článek
že
totiž
po
těch
operacích
za
vědomí
mě
přicházeli
chvíle
kdy
jsem
chtěl
něco
v
tomto
životě
prosadit
jako
každý
člověk
a
když
mně
to
nešlo
prosadit.
Tak
jsem
od
toho
odstoupil
protože
jsem
si
to
srovnal
v
hlavě
že
je
to
něco
podobného
jako
když
se
chtěli
operovat
lékaři
já
jsem
se
bránil
a
nebránil
že
není
všechno
na
tom
světě
možné
bránit
a
tak
jsem
odstoupil
od
toho
co
jsem
nedokázal
bránit
a
to
bylo
postupné
navozování
jiné
vůle
než
osobní
tam
se
začal
jednat
podle
nějaké
jiné
vůle
a
to
tady
nebudu
vykládat
protože
to
je
druhá
kapitola
která
se
netýká
té
mé
přednášky
a
já
jsem
podle
té
vůbec
začal
jednat
a
tím
jsem
potíral
svou
osobní
vůli
tamto
vůli
sem
potíral
svou
osobní
potom
se
musel
nasadit
všechny
páry
své
osobní
vůle
abych
sám
tu
vůli
moh
prosadit
to
zajít
čili
vzdát
se
vlastní
osobní
vůle
neznamená
jí
zavrhnout
nýbrž
použít.
Svatý
po
slušně
v
tom
duchovním
vyšším
úkolu
a
tak
to
je
důležitá
kapitola
a
já
jsem
teďka
dostanu
nakonec
toho
života
bych
vůbec
tam
někdy
dostal
protože
on
by
se
nemohlo
stát
že
bych
přestal
přes
určitý
mez
to
s
určitou
bezčasovou
tak
když
člověk
žije
takhle
normálně
pro
tento
svět
a
vůbec
se
nestará
o
věci
duchovní
že
je
jenom
pro
ten
svět
hledá
tento
život
jakmile
něco
chybí
honem
běží
k
lékaři
což
je
v
pořádku
ale
není
to
v
pořádku
v
tom
smyslu
že
více
mu
jde
o
tento
život
než
ten
životu
honí
takže
kdyby
mu
něco
chybělo
tak
bude
více
nešťasten
než
když
mu
chybí
poznání
věčného
života
a
to
je
tedy
ne.
Úměrně
chybné
a
tak
proto
to
člověka
bych
měl
tuhletu
poznámku
dokud
takhle
tento
život
je
mu
přednější
ne
život
věčný
tak
není
schopen
hledat
především
království
boží
neboť
věčný
život
bych
tak
řekl
nebo
vládu
věčného
života
v
sobě
a
čili
zemře
jako
zvíře
k
tomu
se
nedá
zabránit
jenomže
není
to
tak
beznadějné
protože
jak
a
tady
mám
lékaře
já
se
doporučuji
jeho
úcty
a
přání
a
milosti
a
jsou
hlasu
souhlas
prosím
tě
i
když
nebudeš
souhlasit
aby
měli
oni
roz
že
s
že
spolu
spolupracujeme
že
ten
člověk
jak
se
tady
narodí
na
tento
svět
tak
zároveň
umírá
odumírá.
Moc
věcí
a
já
jsem
to
líčil
za
tím
jenom
jako
že
odumírají
některé
sklony
postupně
během
života
nebo
některé
schopnosti
ve
stáří
člověk
nemá
možnost
je
sportovní
výkon
jako
v
mládí
že
ano
je
to
v
nejlepším
pořádku
a
nesmíme
si
z
toho
dělat
hlavu
a
nesmím
litovat
že
to
není
možné
a
nesmíte
sebe
dělat
mladíka
nebo
mladici
to
by
bylo
nesprávné
to
bys
to
by
se
mohlo
taky
zničit
tak
tohleto
je
důležité
pochopit
takhle
život
je
jak
probíhá
tak
moudrý
že
nás
zbavuje
sama
sebe
všech
našich
schopností
všech
našich
předností
takže
když
máme
poměrně
dlouhý
život
před
sebou
a
když
nejsme
malicherně
když
se
zoufale
nedrží
jenom
tohoto
života
tak
se
stane
že
my
jsme
připraveni
spra.
A
jak
okamžiku
smrti
že
totiž
před
tou
smrtí
už
nemáme
potom
nic
z
toho
co
jsme
dříve
měli
neděláme
si
z
toho
hlavu
nelitujete
se
té
správný
stav
a
nechceme
už
zařizovat
vni
nic
v
tom
v
tom
oboru
co
jsme
už
ztratili
že
takhle
odejdeme
tak
jsme
stařecké
mou
dřív
moudří
stařec
nelituje
že
je
starý
nýbrž
je
rád
že
může
hospodařilo
z
málem
protože
už
bylo
to
velice
zatěžovalo
kdyby
muselo
spolčila
celým
tím
vehiklem
který
měl
na
starosti
během
toho
produktivního
věku
a
postupně
hospodaří
i
s
tím
málem
a
to
se
pořád
z
ten
ujelo
toho
nezbyde
nic
a
když
dojde
k
normální
lidské
smrti
ne
násilím
nýbrž
pomalé.
Smrti
tak
by
to
ideálně
mělo
já
řeknu
napřed
ideál
tak
by
to
ideální
by
mělo
dopad
na
takhle
že
ten
člověk
se
vzdal
všech
schopností
které
měl
v
tomto
světě
kterou
byli
propůjčen
on
ví
že
to
bylo
něco
si
měl
hospodařit
a
že
to
není
jeho
že
se
měl
smířit
s
tím
že
bude
v
okamžiku
smrti
ničím
a
že
nebude
vědět
protože
nevěřil
na
posmrtný
život
co
bude
potom
i
toto
je
zapotřebí
aby
nevěřil
ten
nebo
aby
mu
to
asi
tu
ale
i
když
předtím
byl
věřící
věci
ukázala
tak
jak
že
by
o
tu
víru
musel
přijít
k
tomu
okamžiku
smrti
když
ten
věřící
v
okamžiku
smrti
přijde
od
tuhletu
horu
že
po
smrti
už
nic
není
že
se
o
tu
víru
že
toto
je.
Jiný
život
a
potom
po
smrti
už
není
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
protože
on
je
dokonale
připraven
ke
smrti
ovšem
když
se
nelituje
a
když
nemíní
tady
na
tom
světě
ještě
něco
zařídit
kdyby
mně
co
maličko
ště
ještě
něco
zařídit
tak
ať
to
prosím
vás
rychle
zařídí
ale
a
s
tím
nechodí
do
hrobu
protože
to
mu
způsob
potom
po
smrti
nesmírné
potíže
a
především
v
okamžiku
smrti
nesmírné
potíže
se
kterých
se
nikdy
už
nemůže
dostat
tam
opravdu
bude
potom
mrtvý
ale
jestliže
on
odstoupí
od
svého
života
bez
lítosti
nad
sebou
jako
že
už
ho
žil
do
z
dlouho
a
že
to
stačí
tak
to
dopadne
tak
jako
se
mnou
třebas
si
té
operaci
v
sedmdesát
tých
letech
já
jsem
přistupoval
k
operaci
lety
přestavá.
A
ti
kámen
už
jsem
nepotřeboval
protože
ty
následky
se
kterými
hrozily
lékaři
se
nedostavovaly
ale
já
jsem
tam
ušel
jenom
z
experiment
důvodů
na
tu
operaci
aby
si
prověřil
jak
to
vypadá
v
okamžiku
smrti
když
se
člověk
opravdu
vzdá
celého
života
absolutně
vzdá
a
nebude
si
od
něho
od
toho
života
nic
žádat
tak
se
především
musel
se
vypořádat
svou
rodinou
pochopitelně
že
ta
svým
je
přála
mít
tak
jsem
manželce
říkal
podívej
se
než
jsem
šel
na
tu
operaci
podívej
se
já
du
na
tu
operaci
s
tím
že
se
neví
vrátit
už
jsme
spolu
žili
do
z
dlouho
vod
roku
čtyřicet
pět
do
roku
sedmdesát
o
tu
svou
leta
přeci
ne
tak
to
už
by
to
mělo
stačit
a
vona
si
myslel
že
a
jako
do
tam
na
jistou
smrt.
A
takže
jsem
takhle
jsem
se
rozloučil
svou
rodinou
manželka
plakala
všecko
plakalo
vokolo
ně
a
já
jsem
si
šel
do
té
operace
pro
tu
pro
ten
pocit
fyzické
smrti
sem
tam
absolutně
vyrovnaný
neměl
jsem
žádné
požadavky
na
tento
život
nevěl
jsem
už
jsem
to
životě
vůbec
nic
provést
vůbec
nic
ale
sliboval
jsem
si
od
dosavadního
života
jednu
věc
a
to
jsem
možná
si
neměl
slibovat
že
vědomě
přejdu
do
věčného
života
no
tak
se
mi
to
podařilo
během
té
operace
která
trvala
asi
půl
hodiny
jsem
byl
vědomě
věčnou
bytostí
to
mělo
blahé
následky
pochopitelně
ale
bylo
by
to
bývalo
mělo
daleko
lepší
následky
kdybych
si
to
byl
vůbec
nepřál
jako
jsem
si
to
nepřál
třebas
v
tom
koncentráku
takže
po
jisté
stránce
to
nebylo
tak
do.
Dokonale
jako
v
tom
koncentráku
před
tím
ale
mělo
to
zase
jiné
účinky
které
to
tam
to
koncentráku
nemělo
protože
jsem
přeci
už
jenom
měl
něco
měl
za
sebou
ale
já
vám
to
říkám
abyste
si
nemysleli
že
to
úplná
bachřatí
se
já
teďka
budu
mu
říkat
okamžiku
smrti
já
si
to
dovedu
živě
představit
totiž
že
totiž
to
musí
dopadnout
člověkem
tekoucími
operaci
že
když
si
od
toho
světa
vůbec
nic
že
žádá
když
sebe
nelituje
a
když
způsobí
aby
se
všichni
s
tím
smířil
že
von
odchází
to
musí
způsobit
tak
když
ho
vidí
umírat
ono
se
způsobeno
samo
sebou
tak
pak
se
musí
objevit
vědomí
věčného
života
to
se
okamžiku
jak
jak
mě
dali
tu
nestali
tak
místo
aby
upadlo
bez
vědomí
tak
já
jsem
opak
do
vědomí
věčného
života
Upadl
tedy
do
vědomí
věčného
života
já
jsem
po
celou
tu
dobu
té
operace
byl
věčnou
bytostí
vědomě
věčnou
bytostí
takže
když
jsem
vodtamtud
vodešel
a
to
bylo
asi
jedno
hodina
odpolední
tak
ještě
to
mělo
v
noci
ten
následek
že
ta
sestra
ty
nato
která
mně
přišla
v
noci
kontrolovat
svoji
tam
neměl
co
dělat
na
seno
zvědavosti
mně
viděla
celého
září
cho
říkala
jestlipak
ste
si
vědom
toho
že
celý
září
te
to
bylo
tím
že
jsem
pořád
ještě
v
té
věčnosti
žil
že
jsem
prý
v
noci
závisí
musím
ji
věřit
protože
neměla
hladce
na
ce
to
normální
žena
čili
to
byl
takový
jenom
důkaz
pro
ni
že
jsem
něco
prožil
jsem
jim
to
potom
měl
příležitost
vysvětlit
že
jsem
protože
věčný
život
vědomí
věčný
život
tak
vědomí
jako.
Třebas
v
tom
koncentráku
ale
za
jiných
okolností
zase
uměle
navozená
lékaři
bych
tak
řekl
tam
mě
pomohli
lékaři
tam
je
pomohl
esesman
nikdy
jsem
při
tom
nebyl
sám
že
jo
dycky
jsem
měl
nějakého
výtečného
pomocníka
takže
když
to
takhle
dopadne
te
té
ideální
případ
tak
ono
takhle
může
dopadnout
s
každým
z
vás
protože
je
nerozumné
aby
to
aby
se
se
drželi
toho
světa
když
víte
že
vám
uniká
mezi
prsty
ten
život
tak
to
máte
pustit
a
eto
pustit
a
nemáte
to
držet
a
když
tuto
moudrost
zachováte
okamžiku
smrti
jenom
samo
sebou
že
víte
že
už
jako
je
konec
ne
dříve
živé
se
toho
máte
držet
ale
tam
to
máte
pustit
a
když
to
pustíte
tak
se
zřítí
do
věčného
života
čili
já
si
myslím
že
většina
lidí
kteří
podle
tohoto
receptu
se
zachovají
a
oni
se
po
něho
zachovají.
Protože
musí
že
přejdou
do
věčného
života
čili
ji
víte
tak
malý
procento
lidí
kteří
se
s
věčným
životem
setkali
během
tohoto
života
a
říkáte
ten
zoufale
jak
malém
postil
jíst
dostane
není
to
tak
pravda
já
myslím
že
devadesát
devět
procent
všech
lí
se
v
okamžiku
smrti
dostává
do
té
věčné
jak
tomu
říkáte
blaženosti
a
vím
že
to
byla
že
není
a
je
to
co
víte
zbaveno
dostávám
se
tam
přirozenou
cestou
vlivem
toho
že
věřili
v
tento
život
jenom
v
tento
pozemský
život
a
tam
se
této
víry
zdali
se
vším
všudy
si
že
by
tam
něco
chtěl
ještě
vyvést
ne
nedávná
umíral
nějaký
do
cenit
jenom
horka
praskne
žita
a
vono
mu
to
nešlo
umřít
a
ono
mu
to
nešlo
umřít
proto
že
ho
eště
na
tom
světě
něco
chtěl
zařídit
tak
jsme.
To
mu
a
měl
už
lehkém
je
deset
let
a
bylo
nejvyšší
čas
umřít
tak
jsem
mu
radil
vem
nějaké
jiné
paní
křesla
své
která
měla
přístup
a
ve
nějaké
david
nech
dopisy
četli
mysli
aby
prostě
zanechal
všech
těch
tužeb
něco
ještě
na
té
fakultě
udělat
že
on
neměl
ji
není
pouta
než
s
tou
fakulta
a
teprve
když
toto
pouto
přetrhl
a
pomohla
mu
k
to
ještě
jedna
střeva
celku
pece
dělaná
a
která
má
za
sebou
extazi
takže
věděl
jak
se
na
to
má
jít
netkne
tak
a
po
smrti
to
je
době
ale
ta
marta
do
vědo
áno
v
tom
pomohla
a
on
nakonec
přešel
na
druhou
stranu
a
je
zajímavé
že
čtyři
dni
po
smrti
potom
telefonovat
normálně
lidem
jo
je
ma
paní
v
plzni.
Co
se
s
ním
všechno
dělo
ale
to
jsem
nedám
do
tohoto
to
by
to
vypadá
naprosto
blaho
ročně
že
ale
jisto
že
udělal
veliký
pokrok
v
okamžiku
smrti
tím
že
se
už
vzdal
sám
sebe
to
je
nutné
a
vypadalo
to
absolutně
beznadějně
předtím
budu
jsem
sebe
neznal
k
tomu
dodat
než
začnu
odpovídat
ne
vaše
dotazy
že
toto
lidská
církev
doporučuje
jednu
modlitbu
od
náhlé
smrti
osvoboď
nás
pane
nečekané
náleží
osvoboď
nás
pane
to
je
velice
důležitá
modlitba
ta
myšlenka
je
velice
důležitá
při
té
modlitbě
a
protože.
A
kdyby
náhodou
někdo
do
toho
okamžiku
s
mezi
dostal
náhle
nečekané
tak
by
tuto
přípravu
odevzdanosti
nemoh
provést
k
tomu
on
potřebuje
nějaký
čas
čili
toto
co
vám
pravím
je
proto
jenom
pro
devadesát
devět
procent
lidí
připraveno
a
ne
proto
jedno
protože
to
jedno
procento
prochází
smrtí
nečekaně
a
náhle
víc
nene
jedno
procento
a
proto
se
dostanu
do
zkušenosti
kdežto
příprava
na
smrt
u
toho
pacienta
vypadá
tak
solidně
že
ten
pacient
přestože
má
eště
hodinu
přes
smrti
všelijaké
touhy
a
něco
chce
provést
se
všechno
vymaže
tím
že
je
vnitřně
připravován
na
tu
smrt
že
on
nemá
v
okamžiku
smrti
samotné
tyto
touhy
nemyslí
na
minulost
nemysli
na
budou.
No
a
žije
jenom
v
přítomnosti
třebaže
velice
slabě
vědomě
že
já
ne
žije
v
ní
a
ono
se
říká
slabě
vědomě
ž
tohleta
mozková
kůra
není
dostatečně
i
nerovná
to
je
ale
není
dostatečně
zásobení
kyslík
takže
nepřednesl
ku
co
se
v
člověku
děje
a
na
to
ani
rozhodující
on
se
a
pravděpodobně
intenzivně
zažívá
ten
okamžik
smrti
daleko
intenzivně
než
cokoliv
předtím
tady
zažíval
ale
není
vázán
na
minulost
a
na
budou
to
a
jenom
na
to
co
právě
zažívá
ovšem
když
musíte
do
hlavy
nebo
zvete
automobilu
nebo
se
takovýho
tak
to
to
se
nemůže
stát
čili
tato
nahrát
je
jako
špatná
čili
když
to
se
čtu.
Devadesát
devět
procent
pomalé
smrti
a
jedno
procento
té
náhlé
tak
je
to
celkem
sto
procent
nikdo
není
vynechán
z
toho
požehnání
a
ten
kdo
odejde
to
jedno
procento
který
odejdou
toho
národ
smrtí
nesmíte
si
o
něm
myslet
že
to
je
s
nimi
eště
taky
tak
beznadějné
že
tedy
dělají
výjimku
v
tom
řádu
protože
s
nějakým
lékařem
který
tady
není
se
mě
příležitost
to
byl
lékař
který
je
to
do
do
centra
s
plzeňské
univerzitě
pražské
karlovi
se
mně
přitom
otec
to
věcech
dlouze
pojednával
několik
hodin
a
on
mně
říkal
já
poznám
pacienta
protože
pořád
k
němu
chodí
pacienti
kteří
mnozí
z
nich
totiž
mřou.
A
já
poznám
na
něm
kdy
odchází
já
poznám
na
něm
už
půl
roku
předtím
nebo
rok
možná
že
on
je
na
odchodu
tak
je
si
o
tom
povídali
a
on
říkal
dějou
se
tam
změny
u
toho
člověka
které
on
ještě
sám
nepostřehuje
ale
já
protože
jsem
zvyklý
na
ten
pohled
na
takové
umírající
a
připravuji
si
na
smrt
já
mohu
zaručit
že
člověk
který
vo
tom
neví
že
je
připravován
na
smrt
jo
takže
když
tam
někdo
umře
mu
třebas
pod
nožem
a
on
byl
širokém
nebo
prostě
na
tu
chorobu
kterou
on
tam
nevyléčil
tak
to
není
násilná
smrt
to
není
smrt
náhlá
té
smrt
dávno
připravována
a
ten
který
náhle
umře
ale
ne
nože
nýbrž
o
ně
se
třebas
přejede.
Neměl
na
to
také
připravován
rozumíte
také
připravován
ten
opomene
celou
řadu
příkazů
že
by
neměl
to
nebo
ono
dělat
protože
je
upoma
nebo
připomínám
jemu
aby
se
tomu
nebo
onomu
vyhnul
by
dostalo
aby
se
dostal
k
té
prekérní
kdyby
násilí
musel
zemřít
to
tomtoto
světě
já
to
říkám
proto
že
jsem
tuto
zkušenost
také
měl
já
jsem
věděl
že
my
v
koncentráku
jsem
ještě
nevystoupil
koncentrák
hrozí
smrt
a
tak
jsem
to
řek
téma
se
čtrnáct
dní
předtím
než
jsem
stal
to
koncentráku
dostal
takže
toto
tušení
nebo
dokonce
jsem
mě
vědění
každý
člověk
má
má
takové
verze
vůči
něčemu
a
to
tomuto
mír
vyhovět
to
by
neměl
dělat
podle
má
verzi
odpor
to
by
neměl
dělat
to
je.
A
přípravou
připadá
smrt
totiž
jo
a
to
se
někdy
děje
třebas
od
útlého
mládí
podle
toho
jak
dlouhý
bude
jeho
život
protože
neříkám
že
osud
předepsán
ale
jsou
ve
stáni
pomocí
genů
a
všeho
toho
ostatního
to
je
nebude...
Download XML • Download text
• Waveform view