87-13B
87-13B
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Byla
pravá
síla
v
naší
mysli
šli
pravá
síla
naši
milíčově
v
tom
že
ne
uvažujeme
v
určitém
rozhodujícím
okamžiku
že
ne
strachujete
že
nelitujete
to
mě
nejvíc
za
za
zlé
svým
učedníkům
ježíš
že
se
strachoval
prosím
vás
tohleto
nepatří
do
víry
ta
náboženská
víra
já
se
končím
dostávám
spočívá
v
tom
že
se
při
ní
nemoh
nemám
snažit
o
to
jenom
abych
věřil
nějakou
představu
o
boha
to
je
málo
já
musím
přestat
se
starat
mít
strach.
Čili
v
okamžiku
strachu
se
budu
utíkat
k
tomu
bohu
nezůstává
se
s
ním
strašně
sám
to
je
hrozný
co
je
to
marasmus
duševní
kdežto
oni
když
měli
strach
na
tom
jezeře
tak
probudili
pána
ježíše
probuďte
ho
probuďte
v
sobě
na
stené
já
o
se
říká
v
řecký
probuďte
se
prosit
něte
to
znamená
voni
tam
burcovali
toho
ježíše
oni
vlastně
v
něm
pro
ně
prosil
ten
ježíš
to
její
vnitřní
já
který
pravé
já
toto
prosím
vás
dělejte
máte
právo
abyste
prosili
a
bude
vám
otevřeno
prosí
který
o
zdraví
bude
vám
otevřeno
zdalipak.
Otec
který
miluje
syna
hodí
po
něm
kameni
je
po
něm
chce
chléb
to
ne
taky
po
vás
nehodí
kameni
ž
byste
ti
zdraví
ale
upozorňuju
vás
na
to
že
to
je
prostředek
a
kdybyste
se
ta
hrou
stalo
že
by
se
zaměnili
za
cíl
to
zdravý
nemá
ani
tu
dovy
se
nevrátí
pozor
na
tuhletu
maličkost
ani
se
dostat
přes
to
prostředek
dál
k
tomu
poznání
víra
malými
účinek
poznávací
musí
být
prostředkem
přestože
může
být
velice
silná
musí
být
prostředkem
upozorňuju
vás
no
kdežto
indové
když
si
na
to
šli
tím
zavázáni
těch
nohou
že
ta
pranou
a
odcházet
oni
si
představovali
ten
lotos
a.
Když
se
člověk
je
na
ně
podívá
z
blízka
to
jich
představu
těch
lotosů
máte
doufám
doma
někde
v
obrozené
tak
se
přesvědčíte
že
to
bylo
velice
těžké
ten
obraz
vtěsnat
třebas
do
toho
místa
kde
kam
oni
ho
kladou
třebas
o
té
vadit
ani
to
je
tak
něco
a
při
čtvrtý
obracel
zdola
že
ano
a
manipulace
a
kupec
a
tak
dále
to
je
velice
těžké
tak
oni
vědí
my
se
je
taky
tomu
učí
že
mají
si
představovat
třebas
tu
svadhistanu
v
jakékoliv
velikosti
a
dycky
jenom
v
takové
velikosti
aby
to
mohli
svým
vědomím
obsáhnout
aby
celou
viděli
aby
ten
lotos
viděl
rozvinutý
aby
se
tam
mohli
myslet
na
těch
splácí
tak
si
slabý
který
mají
při
řeka
tedy
tam
viděli
tu
barvu
čili
oni
myslí
na
té
veliký
a
přitom
musí
podržovat
ve
vědomí
to
místo
kam
ten
to
spatří
to
musí
vidět
veliký
ale
musí
zároveň
mít
v
úvahu
se
při
my
mysli
v
tom
místo
kam
ten
to
s
to
velice
obtížné
že
ano
já
si
myslím
že
to
bez
mistra
vůbec
nejde
to
je
to
představa
si
ten
obraz
tak
velike
třeba
jako
tuto
stěnu
a
vědět
že
je
tam
v
tom
místě.
To
nevím
jestli
byste
to
dokázali
ale
my
indicky
nejdeme
takže
my
ty
představy
nebudeme
mít
a
oni
ty
představy
na
i
proto
aby
živili
své
vědomí
na
úrovni
našich
mu
aby
tam
nesměli
nýbrž
aby
tam
byli
vědomě
jako
se
vědomi
v
tomto
světě
když
jsou
když
to
dokážou
to
se
musí
několikrát
opakovat
mockrát
opakovat
tam
být
vědomě
za
tím
co
mi
tam
jenom
sníme
nebo
jsme
jako
dřeva
nic
není
nemyslíte
tak
oni
mohou
potom
do
třetího
lotosu.
Ale
když
nedosáhnu
otevření
tohoto
druhého
tou
zvukově
tak
on
se
co
otevřel
po
určitý
těžkosti
ale
oni
na
to
vyčerpají
celou
sílu
kdežto
voni
tolika
otevírají
svadhistanu
druhý
lotos
až
se
jim
otevírá
řek
bych
samovolně
až
po
volně
se
otevírá
a
totéž
platí
o
třetinu
tos
manipuře
kde
se
to
musí
tak
dlouho
zaběhl
až
se
povah
otvírá
a
už
nepotřebuje
to
usídlil
vynakládáte
na
to
aby
se
vám
objevil
ve
vaší
mysli
vaší
představ
vaše
zvukově
představě
a
ono
to
ve
vás
je
to
a
teď
si
řekneme
jednu
důležitou
věc
že
totiž
celá
ta
duchovní
cesta
pomocí
této
cesty
hlasy
spočívá
na
smrtelné
čtveřice.
To
znamená
že
když
s
ten
váš
stůl
vědomí
stojí
na
čtyřech
nohách
ce
mě
tak
to
má
ten
blahý
následek
že
z
něho
můžete
vykročit
dál
že
jsou
na
něho
obrazy
další
napsaný
obrazy
moudrosti
kterých
se
můžete
všímat
a
kterým
dal
modlo
a
duchovní
život
je
to
moderní
duchovního
života
pochopitelně
lito
modlo
ní
tak
je
to
činnost
tak
to
není
nehnutostí
čili
vidím
nemůžete
získat
poznání
tadys
vědom
prostředek
museli
zase
jenom
prostředek
no
ale
já
jsem
až
jsem
se
dostal
doufám
do
pole
se
řekne
co
na
víc
já
bych
teďka
kdybyste
dovolili
malinko
přerušil
tak
své
řeči
a
zeptal
se
vás
na
tyhlety
čtyři
lotosy
a
ty
čtyři
úrovni
vědomí
jestli
víte
co
jsem
tím
ještě
říci
co
to
ta
úroveň
je
ale
abyste
se
nestali
nejapně
tak
já
vám
něco
povím
hned
co
by
se
mohli
ptát
a
bylo
by
to
nejaké
a
odpověď
nejapně
na
nejaké
otázku
kterou
jste
nevyslovil
ne
jak
mě
odpovím.
Tyto
lotosy
nejsou
místem
nýbrž
jsou
stavem
jsou
stavem
mysli
a
jako
takové
mají
schopnost
nás
z
toho
úzkého
stavu
ab
převádět
do
daleko
širšího
stavu
to
má
ten
význam
že
přednější
ři
toho
mého
duševního
stavu
já
nejsem
poután
necítím
se
spoután
jako
předtím
jsem
svobodě
řečem
dal
to
svobodnější
je
to
cesta
ke
svobodě
to
zase
proces
který
bychom
mohli
říct
nazval
jako
cesta
ke
svobodě
tak
to
jsem
chtěl
jenom
říci
odpovědět
na
tuhletu
otázku
že
to
postupné
osvobozování
ti
otevírání
těch
proto
ano.
A
když
já
sem
by
bylo
jinam
svou
myslí
do
tohoto
světa
tak
to
má
ten
následek
že
tento
svět
zmizí
a
že
indové
si
myslí
že
to
iluze
následkem
toho
to
nepravda
to
je
nezmýlím
mysli
zmizel
ne
vědomí
zmizel
ale
se
slony
pořád
trvá
to
že
zmizel
mém
i
nimi
na
kriste
pořád
trvá
ale
von
zmizí
takže
já
mám
zase
dojem
potom
že
to
co
potom
vidím
nebo
to
co
potom
vnímám
jedině
pravé
ať
se
dostanu
na
kteroukoliv
úroveň
to
co
právě
zažívám
považuju
za
pravé
a
to
co
nevidím
nebo
nevnímám
to
považuju
za
nepravé
nebo
za
překonané
takže
když
takový
ind.
To
může
všech
sedm
lotosů
tak
si
myslí
že
všechno
je
neskutečné
všechno
je
iluze
neboť
on
se
možná
ocitl
taky
za
těmi
úrovněmi
nad
nimi
možná
nebo
když
se
ocitne
neseme
tak
jenom
tu
považoval
za
skutečnost
a
ztratí
všechno
za
iluzi
to
samo
sebou
milý
názor
ale
tento
omyl
má
svůj
klad
že
tě
žně
umožňuje
se
od
toho
odpoutat
a
když
bych
jako
to
prožil
za
skutečné
všechno
dohromady
tak
se
o
to
neopomíjet
baví
že
to
že
ta
skutečnost
širší
zkušenost
a
čiší
skutečnost
než
dát
ta
normální
na
tom
prvním
stupni.
A
to
je
na
té
cestě
poznání
nedostatek
veliký
kdybych
já
nepodceňoval
to
předešlé
já
tam
musím
to
předešlé
podceňovat
pro
mě
v
sedmnácti
letech
toto
všecko
co
tady
dneska
vidíte
a
si
pře
stýkáte
bylo
neskutečné
to
byla
iluze
byl
to
omyl
pochopitelně
ale
mě
vynesl
za
tuhletu
iluzi
že
já
jsem
se
od
toho
snadno
odpoutal
já
sem
to
neznal
odešel
jsem
od
toho
sem
se
dal
jako
je
nesprávné
kdybych
hodinu
před
tím
býval
toto
považovat
za
iluzi
a
ve
správné
to
momentu
toho
obrácení
jsem
to
musel
považovat
za
iluzi
a
tento
omyl
byl
správným
omylem
jak
dycky
říkám
ano.
Podstata
mysli
je
zcela
jiná
než
její
projevy
že
totiž
je
pravda
což
tedy
jako
indové
možná
ají
to
na
té
no
mohamedáni
že
ustavičně
všechno
z
boha
prýští
čili
i
schopnost
myslet
všechny
naše
schopnosti
otá
prýští
přes
ten
organizmus
lidský
transformační
původně
to
nebyla
ta
nebo
ona
konkrétní
schopnost
kterou
máme
nýbrž
za
těmi
schopnosti
nějaký
zdroj
ze
kterého
všechno
se
dostává
do
pohybu
a
je
více
to
ten
pohyb
se
ví
jako
nějaká
konkrétní
vlastnost
to
je
pohyb
toho
co
není
v
pohybu
čili
já
se
k
té
definici
po
krůčcích
dostávám
že
mysl
je
vědomí
které
není
v
pohybu.
To
je
podle
mého
názoru
dost
přibližný
začátečnický
definice
protože
ono
to
není
jenom
vědomí
ono
to
není
celé
vědomí
ale
je
to
já
bych
teďka
v
tom
po
lepším
je
to
znak
vědomí
bez
pohybu
je
to
jeden
ze
znaků
domů
bez
pohybu
a
není
schopna
ta
mysl
někde
být
kde
není
pro
ni
prostředí
připraveno
kde
nemá
zázemí
v
tom
smyslu
lidského
mozku
třebas
ne
a
nebo
lidského
organizmu
mysl
může
existovat
jenom
nebo
za
tím
se
mi
zdá
že
může
extatikem
tam
kde
pracuje
mozek
to
je
samozřejmě
omyl
takže
já
jsem
říkal
že
to
je
začátečnický
k
definice
se
kterou
si
věčné
lidí
večera
filozof
největších
stačí
dokonce
života
ale
tedy
duchovně
to
nikam
nevede.
Duchovně
daleko
snazší
nebo
správnější
uvědomovat
že
když
je
lž
v
boha
všechno
pramení
když
pramení
z
něho
existence
všeho
a
ustavičně
pramení
když
pramení
z
něho
ustavičné
poznávání
všeho
a
když
pramen
z
něho
láska
ke
všemu
ale
ustavičně
ne
někdy
při
stvořeném
to
ne
teď
pořád
že
tomu
takhle
je
že
toto
všechno
z
něho
ustavičně
prýští
tak
i
ta
mysl
něčím
co
z
něho
prýští
není
totiž
žádný
výjimky
dána
vina
není
možná
to
je
mysl
je
to
co
prýští
pořád
také
z
boha.
No
a
prýští
přes
náš
organismus
mozkové
že
a
tak
dále
a
tím
se
zavrhuje
pomocí
toho
ab
ale
i
když
se
takle
nenabalí
tak
existuje
po
tom
jako
něco
čím
setkáme
už
na
druhé
úrovni
svadhistaně
mysl
není
přemýšlivou
mysl
ni
uvažující
není
emotivním
není
citová
na
úrovni
svadhistany
když
tam
ocitnu
se
jako
vědomou
a
bytost
tak
my
se
se
mi
jeví
jako
schopnost
překlenout
povídavou
mysl.
A
dostat
se
za
ní
kapacitou
mysli
ta
mysl
která
není
povídavá
a
přesto
si
to
všechno
rozmýšlí
a
nerozmýšlí
já
vím
že
to
je
strašně
těžko
zpovídá
já
vám
to
vysvětlím
prosím
ne
to
bude
jenom
počkejte
času
já
musím
jít
tak
nějak
čínsky
napsat
abyste
věděli
že
v
tom
sou
rozporu
hodné
záležitosti
ale
není
v
tom
žádného
spor
mysl
která
nepřemýšlí.
Která
neuvažuje
která
není
v
pohybu
bych
řekl
že
je
pravou
myslí
no
ale
jaká
je
to
mysl
když
vůbec
o
ničem
neuvažuje
když
vůbec
nemá
žádný
pohyb
to
pro
nás
není
mysl
proto
ji
číňani
říkají
že
je
to
nemysl
čili
to
co
se
číňan
jeví
jako
ne
mysl
že
se
nějakým
procesem
tomu
nedost
to
je
zdroj
k
této
pohybové
mysli
já
sem
se
dostal
v
té
definici
ke
zdroji
pohybové
mysli
a
prosím
vás
já
ji
tady
opustím
že
se
nectím
zabývat
dál
no
možná
že
bych
se
měl
ale
možná
že
mi
to
promiňte
se
nebudu
já
se
budu
za
víra
těmi
stupni
toho
vědomí
ano
tak
ten
obraz
na
zveme.
Kde
tedy
byl
diamant
bych
černý
ch
ukazuje
že
je
to
obraz
skutečnosti
a
nikoliv
skutečnost
sama
protože
obraz
je
dycky
konglomerátu
proti
v
a
tím
se
vyjadřuje
ta
jednota
a
tady
to
bylo
znázorněno
bílým
a
černý
to
jsou
ty
dvě
základní
dvojic
jo
který
jako
vy
mohli
být
rovno
o
jiné
dvojic
ale
to
nevadí
to
stačí
abychom
tomu
porozuměli
že
tento
obraz
není
tedy
skutečnosti
samou
nýbrž
je
to
obraz
moudrosti
ano.
By
manželce
že
teď
si
pochopil
že
vona
je
pěkný
prezentovali
dopustil
jedné
základní
chyby
kterou
jsem
nevěděl
že
jsem
nejsem
jí
neřekl
pohybují
vám
přijme
udělal
nikdy
ty
hřivny
který
měli
hospodařit
s
ti
učedníci
nebo
ti
služebníci
toho
mistra
nebo
toho
a
podaří
to
nebyl
prezentovali
to
byli
brali
jako
prezentovali
bylo
dopad
ty
by
jenom
propůjčené
čili
co
to
té
manželce
říkal
to
byl
vopravdu
neomalený
vtip
a
vona
to
chudák
spolkla
já
ji
lituju
až
se
s
ním
setkám
umí
tu
možnost
tak
řeknu
co
s
mě
prozradil
protože
to
je
nemožné
todle
to
takhle
to
prezentovali.
Kdyby
byl
to
považovali
za
prezentovali
tento
to
zakopal
to
nepodal
za
prevence
ne
nesnažil
ani
si
něco
udělal
a
on
to
považuje
za
prevence
dokonce
pěkný
tento
jestliže
ježíš
říkal
že
ho
otec
miloval
nebo
miluje
tak
nějak
že
tak
je
to
vtav
syna
k
otci
jeli
tu
stav
syna
otci
naznačen
tak
není
mezi
mi
jednota
neboť
je
mezi
mi
rozdílnosti
vědomi
je
toho
druhého
jenomže
tady
zapomínáte
na
jednu
věc.
Že
ten
otec
je
všemohoucí
vševědoucí
a
tak
dále
čili
nejvyšší
milosrdný
a
podobně
a
to
by
se
mít
tak
když
má
tento
stav
synovi
tak
je
to
součást
jiného
principu
a
to
principu
všemohoucnosti
a
vy
z
tohoto
co
mi
tady
říkáš
je
vidět
že
nerozumíš
principu
všemohoucnosti
a
já
právě
bych
se
měl
od
toto
o
tomto
změnit
protože
jak
my
si
myslíme
že
je
všemohoucí
bůh
tak
to
není
pravda
protože
celo
za
všemohoucnost
že
stvořil
tento
vesmír
tak
nedokonalý
tam
vzájemně
všechno
bere
ne
a
dokonce
se
jako
to
pobití
vraždě
tady
lesní
strašně
moc
tu
zániku
pane
až
po
živé
tvory
co
je
to
za
způsob
tvoření.
Tak
to
je
takhle
na
to
řeknu
konce
už
rovná
abych
to
nepravá
to
je
stav
spočívá
v
tom
že
jestliže
projev
v
boha
je
podle
našich
představ
nebo
podle
toho
co
zjišťujeme
takový
že
on
působí
jednak
jako
stvořitel
jednak
jako
spasitel
to
znamená
ten
kdo
z
toho
stvoření
něco
odvolává
nazpátek
k
sobě
čímž
to
vlastně
ruší
a
jako
osvětitel
který
tomu
dává
ducha
teď
do
toho
vkládá
ducha
pak
je
tady
stav
mezi
těmito
třemi
projevy.
Při
že
tedy
je
to
v
ta
mezi
třemi
řek
bych
uměle
vyprodukovali
projevy
božími
tak
je
to
ne
stav
umělý
ale
tak
který
má
pomáhat
naší
představy
o
bohu
protože
mi
ho
známe
nebo
milou
mimo
nastoupit
tím
že
vidíme
na
kostele
na
jiné
stopě
že
ho
vidíme
jako
spasitele
na
jiné
stopy
jeho
vidíme
jako
osvětitel
tyhlety
vztahy
dohromady
teprve
vytváří
tu
jednotu.
To
je
jedno
tady
taky
ve
vztazích
přátele
že
nesmíte
si
jednu
jeden
strach
otrhaný
všechny
vztahy
které
jsou
na
světě
i
ty
nejkladnější
jsou
příznakem
jednoty
co
nemá
mezi
sebou
stav
není
jednotné
rozumíte
co
toje
vysvětlení
jaká
je
to
zkušenost
mýti
a
při
mnoha
těchto
otázkách
a
odpovědech
hraj
o
z
mé
strany
například
hraje
hlavní
roli
metafyzická
zkušenost
a.
Vy
například
že
třebas
jo
tam
máš
že
například
že
člověk
zpočátku
svého
života
pozemského
se
přidává
především
tomu
vztahu
stvořitele
tomuto
stvořenému
a
protože
má
se
v
tom
stvořeném
ž
dokonale
ale
byl
dokonalejší
nebo
plněji
nebo
úplně
jí
dospěl
jí
stvořeným
ne
a
teprve
pak
k
tomu
přidává
další.
Zjev
nebo
další
vztah
že
se
bůh
v
tom
stvořeném
neprojevuje
jako
stvořitel
nýbrž
také
jako
spasitel
a
také
jako
osvětitel
rozumíš
a
to
je
pořád
pochopení
které
se
jak
tak
zdá
rozumově
vysvětlit
ale
že
to
působí
všechno
pohromadě
jako
jednota
to
už
se
rozumově
pochopit
nedá
a
to
mě
promiňte
že
to
taky
rozumové
vystou
protože.
Co
to
je
za
jednotu,
když
Ježíš
dostane
od
otce
přiděleného
Jidáše,
který
ho
zradí
a
posta-
postaví
ho
na
kříž,
že
ano?
Jaká
je
to
jednota?
Je.
To
je
totiž
záležitost
dualismu.
Byl
poslán
jednou
do
duálního
světa,
tak
tam
musí
mít
k
dispozici
relativní
dobro
a
relativní
zlo.
A
jenom
tím,
že
ho
dokonale
využije
až
do
konce.
Tak
se
dostane
za
to.
Není
možno
se
dostat
za
dualismus,
když
v
něm
nesestoupíme
na
jeho
dno.
Tím,
že
jsme
se
narodili
na
tomto
světě,
jsme
vstoupili
na
dno
dualismu.
Přičemž
zůstala
nám
jedna
jediná
věc
vědomí,
která
se
rozšiřovala
pomocí
tohoto
systému
tělesného
na
vědomí
třebas
boží,
o
bohu
nebo
tak
nějak.
Tak
teprve
když
jako
se
rozvinu
do
té
míry,
že
jsem,
že
nepotřebuju
dále
zůstat
pomocí
stavu
stvořeného
ke
stvořiteli
a
stvořitele
ke
stvořenému,
tak
mohu
se
plně
věnovat
tomu
dalšímu
vztahu
spasitele
ke
stvořenému.
A
když
toto
zvládnu
jako
oficielně
ke
stvořenému.
A
to
je
postup,
který
se
nedá
vyjádřit
nebo
vysvětlit
tím,
že
to
vemu
z
prostředka
a
řeknu:
ty
vztahy
značí,
že
tady
není
jednota.
To
je
zprostředka
vzaté.
Ty
stavy
jsou
jiné
při
zvládání
mistrovství
třebas
prvního,
to
sebepoznání
než
na
tom
druhém,
než
na
tom
třetím.
A
je
tato
jinakost,
tato
přeměna
těch
stavů
něčím,
co
by
odporovalo
jednotě
boží?
Vůbec
ne.
Protože
to
jsou
vztahy,
a
tamto
je
bůh.
Tady
zaměňuje
například
někdo
z
vás
následky
za
příčinu
a
bůh
je
příčina
všeho
a
tato
přišli
na
se
projev
různých
vztazích
a
to
víte
mě
nebude
to
bylo
trvat
my
jsme
v
partnerském
stavu
k
veškeré
mu
stvořenému
celému
vesmíru
který
vesmír
je
naším
partnerem
ale
řek
bych
vzdáleně
na
nás
sobce.
Sice
ne
tak
vzdáleně
abychom
se
bez
něho
modlím
obejít
to
ne
ale
ne
tak
naléhavé
jako
třebas
partnera
se
kterým
musíme
žít
tak
si
to
si
musíme
pořád
stýkat
ale
jestliže
si
vybere
člověk
partnera
se
kterým
se
musí
stýkat
celý
život
to
znamená
i
v
případech
vy
on
jedná
jinak
než
jak
já
si
to
představuju
tak
samozřejmě
to
hrad
nervy
ne
a
to
je
to
nejúčinnější
na
té
cestě
poznání
že
jestliže
mně
to
nehraje
nervy
nýbrž
já
si
uvědomuju
že
je
to
nejlepší
prostředky
jeden
z
nejlepších
prostředků
po
řečeno
dokonaleji
jakým
se
může
od
sebe
odpoutat
a
tedy
zapřít
sama
sebe.
Tak
je
to
moc
dobré
dopadne
si
je
správně
pochopeno
není
opravdu
v
život
já
nepovažuju
života
za
něco
tak
jarního
jak
jsem
vychován
se
poznání
a
sebevzdání
než
právě
manželský
partner
stvo
ta
osobně
například
dejme
tomu
jsem
se
téměř
ničím
neshodl
v
tom
manželkou
která
si
mě
vzala
rozli
ale
o
to
že
já
jsem
si
ji
vypučí
pána
boha
jako
právem
se
této
byl
veliký
rozdíl
já
sem
ale
vona
mě
řekla
no
já
si
tě
ale
beru
a
jsem
říkal
no
to
to
já
vím
ale
já
tebe
ne
já
tě
mám
tady
ke
správně
a
tak
to
považuju
i
když
tyto
nevíš
na
ty
matky
ke
právě
mě.
No
a
potom
za
pět
za
šest
let
poznala
že
mě
měla
ve
správně
protože
já
jsem
za
těch
šest
let
vyrůstalo
víc
než
ty
koncentrákem
a
vším
se
přes
to
koncentraci
protože
to
bylo
opravdu
padnete
z
jejich
strany
i
z
mé
za
to
za
i
s
ji
za
pravý
konec
že
ona
si
dala
líbit
příklad
mýho
života
a
já
sem
si
dal
líbit
příklad
jejího
života.
A
obě
jsme
se
dali
neptal
se
proti
němu
já
jsem
jenom
jedno
začátku
za
reptal
to
jsem
narazil
na
krutý
odpolední
manželky
protože
on
neřekla
jenom
na
mě
nechoď
násilím
přemlouvat
v
tom
co
já
jako
ta
dále
bodem
škole
je
tvrdohlavá
mě
měnili
ona
jiná
nebude
mít
tak
známe
ale
my
jsme
se
vzájemně
vypadávali
čili
to
je
známé
tříbení
právě
partner
si
vzájemně
tříbení
my
když
jsme
součástí
toho
vesmíru
to
úžasné
vzájemně
případem
já
nemohu
toho
taky
vodejít
nemůže
spáchal
sebevraždu
ne
to
je
pravda
se
nemohu
znali
vesmír
ale
on
na
mě
dotírá
jenom
tak
vzdáleně
já
mohu
usnout
mu
že
tím
unavit
ale
to
tadyhle
to.
Ty
problémy
manželským
svým
vyřešit
sám
osobně
nemohu
to
není
koho
přenést
ne
tak
dále
a
to
je
na
tom
výtečné
že
to
je
naléhavá
je
partner
tví
asi
tak
jako
má
být
naléhavá
ta
budí
osvobozující
myšlenka
když
nemá
v
sobě
tu
naléhavost
tak
člověka
neosvobodí
šlo
ji
převádím
k
ostatním
myšlenkám
přestože
by
měla
mít
funkci
osvobozuji
taky
nemá
protože
já
jsem
ji
no
přiřadil
to
musím
na
dřeli
no
já
jsem
tehdy
nadřadili
protože
konečně
pochopil
že
to
je
ta
nejvyšší
za
tím
fáze
toho
mého
vývoje
na
všechny
ty
vztahy
předešlé.
A
tak
jsem
se
k
tomu
choval
jako
něčemu
nadřazen
co
se
musí
za
každou
cenu
provést
tak
jak
to
ten
partner
ský
vztah
vyžaduje
no
a
naše
se
k
tomu
přišel
na
kloub
za
šest
let
a
já
si
myslím
že
my
toho
času
jak
teďka
žijeme
z
ta
zem
realitě
jsme
v
dualismu
zákonitosti
dualismu
podléháme
zákonitosti
dualismu
a
podléháme
té
zákonitosti
tak
dlouho
dokud
potřebujeme
abychom
byli
vychováváni
klady
i
zápor
páry
dvojic
a
protože
v
této
situaci
v
jaké
jsme
není
jinak
možné
než
abychom
v
tom
pokračovali.
Tak
kde
je
hřích
není
hříchu
kde
je
ctnost
nebudu
odpovídat
ale
prosím
vás
není
to
hřích
v
tom
smyslu
jak
takový
tomu
poklade
to
slovo
nýbrž
to
je
chyba
chyba
čí
my
jsme
si
vymysleli
to
stvoření
vůbec
né
je
to
chyba
boží
ho
takhle
na
dokonale
tvořil
vůbec
ne.
Ale
můžu
považovat
za
chybu
to
že
mě
umožnil
abych
na
vrcholu
toho
stvořeného
byl
ten
který
se
má
obrátit
cestu
zpět
je
v
tom
chyba
já
na
samý
otázky
který
mají
charakter
otázky
řečnická
na
terezii
sami
správně
odpovíte
a
doufám
na
všechny
a
čili
není
to
ani
hřích
ani
chyba
byla
to
byl
to
nějaký
prvotní
hřích
náš
se
vypadli
z
ráje
li
ti
mi
ten
hřích
zažíváme
ještě
když
se
rodíme
na
tento
svět
to
je
totéž
co
se
nestal
někdy
milost
že
to
není
že
na
intuicí
záležitost
té
přítomná
záležitost
my
padáme
zde
na
tomto
světě
z
ráje
prosím
vás
tak
se
věci
mají
je
to
hřích
je
to
nás
hřích
je
to
chyba
boží.
Je
to
milostivě
připojení
se
k
jeho
tvůrčí
a
spasitelské
činnosti
tak
to
beru
já
že
totiž
my
to
pociťujeme
jako
bolest
to
je
subjektivní
záležitost
pochopitelně
bychom
to
také
mohli
jako
já
to
třebas
pociťuju
jako
nejvyšší
milost
já
sem
neplecha
jenom
tři
dni
v
koncentráku
že
jako
je
to
milost
protože
jsem
tam
to
sem
chápal
jako
opuštěno
od
boha
jsem
byl
tak
by
jako
ty
ostatní
zvířata
tam
a
jakmile
jsem
přišel
tím
že
jsem
vzdal
sam
sebe
svůj
vlastní
život
tomu
že
je
tomu
zcela
opačně
že
je
to
milost
že
je
to
ukázka
nejvyšší
lásky
že
se
tam
by.
Tak
něk
prosím
by
jako
dostat
bytí
tak
v
té
chvíli
jsem
se
přestal
litovat
a
v
té
chvíli
jsem
se
stal
tam
svobodným
na
dobu
pěti
měsíců
a
neměl
jsem
žádné
utrpení
čili
udělejte
totéž
a
budete
taky
svobodní
jak
je
to
všechno
to
je
ta
té
vůči
idea
tuhleto
to
je
já
vám
tady
jménu
celou
řadu
vůči
chodí
osvobozující
i
vy
se
ale
ani
jedné
nechopí
te
protože
správně
mi
to
řekl
jeden
můj
dobrý
známý
v
plzni
ke
kterým
chodím
jednou
za
čtrnáct
dní
říkal
jak
já
mohu
jednat
jako
ty
když
mám
svou
rodinu
mohu
já
ji
hodit
přes
palubu
nevšímat
si
ne
a
a
to
mě
nemá
na
ni
záležet.
A
teď
to
já
přeci
nedokážu
to
je
moje
manželka
to
sou
mé
děti
a
tak
dále
sem
říkal
jo
protože
to
je
manželka
věděti
opravdu
nic
jiného
dělat
nemůžeš
ty
musíš
se
s
nimi
radovat
tím
říši
mi
plakat
té
v
nejlepším
pořádku
dokonce
ježíš
kristus
plakal
nad
ale
u
na
nazare
který
byl
je
není
jenom
jeho
přítel
nebyl
to
nějaký
blízkým
příjem
přítel
a
von
nad
ním
plakal
a
plakal
nad
ním
ne
proto
že
by
bylo
beznadějné
že
by
ho
byl
nemohl
vzkřísit
nýbrž
přestože
věděl
že
z
ostří
tak
na
něm
plakal
nemějte
nemyslete
si
že
lety
vztahy
k
vašim
nejbližším
jsou
překážkou
na
té
cestě
nýbrž
jsou
výchovný
prostředkem
já
sem
mu
říkal
tomu
x
ne
toho
di
přes
palubu
ale
jiným
způsobem
na
to
jít
jak
na
výchovný
pořád
to
je
hřivna
se
kterou
vám
hospodařit
a
pečlivěji
nejsi
bych
to
vlastnil.
Jestli
to
dosud
vlastní
prostředek
jsem
mu
řekl
tak
teďka
přestaň
asi
s
tím
hospodařit
není
to
tvoje
a
je
to
boží
že
to
takovýho
vznešenýho
jak
nikoho
jako
je
bůh
tak
se
s
tím
musí
zodpovědni
daleko
lépe
a
dokonaleji
zpovědi
když
jí
je
to
pro
tebe
co
si
ty
proti
bohu
to
uzná
ale
to
ten
pojem
správcovstvím
není
jasný
říká
já
si
mohu
něco
nalhávat
já
sem
co
chvíli
před
přesvědčím
že
já
to
vlastním
že
to
ne
je
to
ne
nespravuje
to
vlastním
ale
jaký
je
rozdíl
mezi
vlastnictvím
a
správným
správcovství
tak
osvobozující
že
nic
osvobozuji
že
ji
a
není
a
jaký
je
rozdíl
mezi
tím
a
mezi
vlastnictvím
že
totiž
když
vlastním
tak
počítám
že
to
bude
mít
pro
mě
nějaký
výsledek
když
spravují
tak
to
bude
mít
účinek
jenom
u
toho
správce
že
já
sem
mu
vyhovět
že
sebe
poslušnost
že
jsem
byl
poslušný
čili
správcovství
je
záležitost
discipliny
poslušnosti
než
to
vlastnictví
je
záležitost
sebelásky
diametrálně
rozdíl.
Prosím
naše
pojetí
hříchu
je
takové
že
takové
takový
hřích
neexistuje
protože
jak
my
ho
pojídám
to
to
přináší
odplatu
zlou
kdežto
hřích
jak
by
se
měl
pojímat
není
tady
proto
abychom
za
to
byli
zle
odměňováni
trestáni
nýbrž
je
tady
proto
abych
aby
nás
vychovával
čili
má
vždycky
tenhleten
výchovný
pod
text
tak
to
není
tak
bych
do
smět
hříchem
nýbrž
je
to
dycky
taky
něčím
jiným
otče
nevíme
že
děláme.
I
když
to
je
to
že
opravdu
řešíme
protože
nám
to
třeba
dělá
dobře
to
řešení
obyčejně
to
nejlepší
co
člověk
může
dělat
že
ano
na
to
vy
podle
mýho
chlast
že
a
tak
to
mám
nejradši
ze
všeho
ale
to
není
to
hlavní
já
rada
tam
takže
to
je
můj
hřích
že
ano
ale
není
to
jediný
co
přitom
dělám
já
si
přeci
když
tak
ráda
stan
já
si
to
co
kameni
ne
že
jo
a
to
nevím
to
si
přitom
neuvědomuju
ale
já
si
je
kain
a
já
vám
taky
špatný
příklad
tím
přátelům
že
ho
to
že
nejsou
tak
k
tomu
jako
já
to
taky
si
neuvědomuju
a
tak
dále
sem
ve
stavu
jiným
lidem
a
čili
ten
hřích
je
vztah
k
také
k
jiným
lidem
a
takhle
si
ho
nevykládám.
Já
bych
tedy
hříchu
nechtěl
moc
mluvit
protože
není
to
v
té
ma
kterým
by
se
dal
zabýval
já
jsem
se
přesvědčil
jenom
ale
jedné
věci
že
když
jsem
měl
v
sedmnácti
letech
možnost
být
tak
nutkavě
připoután
k
té
skutečnosti
že
jsem
nesmrtelná
bytost
tak
mě
nešlo
hřešit
kde
kde
byl
najednou
ten
hřích
a
proč
tu
terezii
ch
je
protože
není
ve
mně
tahleta
nutkavost.
Patřit
tomu
bohu
nejenom
to
ale
já
jsem
odpověděl
tomu
důstojný
pánu
při
té
první
zpovědi
potom
jsem
obrácení
vy
se
mu
říká
že
se
nemůže
řešit
že
mi
to
nejde
on
říkal
no
tak
ona
ti
to
nejde
tak
jak
mi
to
vysvětlí
to
všem
lidem
jde
mně
osobně
to
jde
říkal
a
já
jsem
mu
říkal
jednu
věc
ty
jsem
metafyzická
zkušenost
jak
může
zloději
krást
že
tam
přítomen
majetek
majetníky
těch
věcí
tomu
to
nemůže
o
by
byl
přitom
chycen
a
to
není
žádoucí
pro
toho
zloději
čin
von
krásný
nebude
jak
já
můžu
krást
dělat
hřích
tedy
jak
by
tomu
říkáte
katolíci
když
je
přítomen
ten
kdo
je
bez
hříchu.
To
je
nad
tím
kdo
je
tak
vznešený
že
já
by
ho
místní
jeho
přítomnosti
nemohou
nic
špatného
dělat
či
nemohu
řešit
on
říkal
tak
jestli
pociťuješ
tu
přítomnost
boží
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
ale
chodem
ně
ke
zpovědi
pořád
aby
vždy
neříkali
že
si
vetřu
toho
stačí
opustit
nikdy
tak
se
k
němu
chodil
dycky
ego
te
absolvo
a
slovo
mě
dycky
řekl
já
tě
z
toho
rozhřešuju
z
toho
toho
hříchu
a
já
žádného
řeku
mě
ne
ve
odešel
pro.
To
ty
dva
toto
že
člověk
se
tady
učí
aspoň
polovičku
když
to
dovídá
to
manželství
vzdát
se
polovičku
sama
sebe
a
to
je
dost
to
je
to
co
radil
ježíš
kristus
svýmu
nějakýmu
zachei
bohatém
sedla
kori
který
mu
chtěl
dát
všechen
svůj
majetek
po
říká
ne
nech
si
polovinu
a
čili
oni
si
mohou
polovinu
svou
nechat
ale
není
to
nic
špatného
ale
když
jako
někdo
jako
třebas
můj
syn
se
nechce
že
jim
to
dostává
sám
to
je
špatný
život
to
je
nepochopení
on
potom
v
hodině
smrti
se
s
tím
setká
to
bude
strašně
těžká
smrt
kdežto
tuhleti
lidé
kteří
berou
správně
partnerských
vztah
já
bych
byl
rád
kdyby
ho
brali
správně
já
se
budu
snažit
ještě
o
tom
něco
řídit
samozřejmě
tak
ty
budou
mít
sladkou
smrt
protože
budou
vědět
že.
Přišli
o
něco
o
co
měli
přijít
co
třeba
těžce
nesli
během
života
že
musí
v
něčem
dělat
ústup
ky
ve
kterým
se
jim
nechtělo
stupni
dělat
ale
co
potom
zjistili
že
umenšuje
jejich
jáčko
a
tím
nic
roste
něco
věčného
napřed
bez
jejich
vědomí
a
potom
čím
dal
vědoměji
tak
například
já
vám
to
řeknu
zase
na
svém
případu
já
jsem
vstupoval
do
stavu
manželskýho
teprve
po
třetí
dvou
a
tehdy
jsem.
K
tomu
přistupoval
jako
posled
poslední
zkoušce
daleko
větší
než
vstoupit
do
koncentráku
nebo
by
čtrnáctkrát
operován
při
vědomí
to
sem
si
byl
dobře
vědom
proto
já
jsem
to
odkládal
já
sem
měl
nařízení
roku
čtyřicátého
čili
čtyřicet
vstoupit
do
stavu
manželskýho
a
já
jsem
to
odložil
přitom
jsem
se
žádnou
ženskou
nechodil
až
do
roku
čtyřicátého
pátého
z
toho
důvodu
že
se
měl
do
toho
nechtělo
to
bylo
vli
těžké
sousto
pro
mě
já
jsem
nechápal
dobře
co
ten
manželský
vztah
k
němu
e
ještě
dát
navíc
proti
té
svatosti
se
považoval
za
svatýho.
To
má
vždycky
říkám
přišli
jste
pomoc
že
jste
mi
nevěděli
v
té
době
protože
jsem
měl
aspoň
to
je
násobnou
svatozář
ne
já
dneska
nemám
nic
se
o
to
přišel
no
ale
tehdy
jsem
to
nechápal
ale
přes
že
se
to
nechápal
tak
sem
do
toho
vlezl
že
se
říká
všechno
nemůžeš
člověče
napřed
rozumem
pochopit
protože
není
rozum
vrcholným
skut
tokem
nebo
rozhodovat
tele
o
tom
co
je
správné
a
co
je
nesprávné
šli
nechápe
ale
víš
že
to
máš
udělat
tak
to
udělej
tak
jsem
to
udělal
jenže
já
sem
musel
a
to
je
ten
rozdíl
mezi
vaším
vstupem
do
manželství
a
mezi
mým
by
to
nemusíte
dělat
ale
já
sem
musel
před
manželským
stavem
upozornit
manželku
že
si
ji
neberu.
Že
před
tváří
lidí
i
před
tváří
boží
si
beru
ale
vnitřně
je
to
jenom
partner
který
mě
ně
svěřím
ne
darovaný
nýbrž
svěřený
hospodaření
s
ním
jako
já
zase
jemu
nebo
jí
prosím
vás
to
je
zase
komentář
k
ježíšovi
ježíšově
životě
když
on
věřil
sem
hospodář
svým
třem
služebníkům
hřivny
a
ta
manželka
je
taková
živa
a
ten
manžel
taková
hřivna
se
věřilo
takovou
hřivnu
tak
to
nedělal
z
toho
důvodu
aby
hospodařili
pro
sebe.
To
znamená
oni
s
tím
musí
dobře
hospodařit
tak
že
z
jedné
hřivny
měly
více
hřiven
čili
jako
by
to
dělali
pro
tebe
to
musí
dělat
ba
lépe
než
kdyby
to
dělali
pro
sebe
to
se
na
povrchu
nepozná
že
nehospodaříte
pro
sebe
to
musí
být
pečlivější
hospodaření
než
že
by
to
dělal
člověk
pro
sebe
a
to
co
jsem
říkal
manželce
buď
bez
toho
svatě
se
neberu
ale
v
ruce
mou
hospodařit
jako
s
hřivnou
a
to
znamená
pečlivěji
než
normální
manžel
řeka
to
se
nepředstavil
ale
dám
si
to
předvést
dala
si
to
předvádět
šest
let
a
teprve
za
šest
let
přišla
na
to
že
mám
pravdu
že
sem
byl
pečlivější
manžel
než
ona
pečlivější
ve
že
ona
pečlivý
manželkou
a
říkala
mně
mezi
těmi
šesti
lety
často
krát
neříkej
mi
že
nejsi
starostlivý
neříkej
mi
že
že
nás
nevlastní
kdy
tyto
děláš
tak
pečlivě
že
já
nejsem
schopna
toho
se
říkal
ne
ne
já
vás
nevlastním
ani
chvíli
ne
kdyby
vás
vlastnil
tak
vás
rovnou
popravit
já
při
tom
svém
poznání
nesměl
se
mě
vlastnit
ztrácet
měl
zakázáno
kdybych
je
byl
vlastně
tak
voni
mi
tehdy
zemřeli
už
protože
my
je
toto
břemeno
bylo
odňato.
Právem
a
voni
by
měl
se
byli
by
dosloužil
zkrátka
by
bych
zakopal
tu
hřivnu
a
všimněte
si
jedné
věci
že
když
ti
tři
služebníci
hospodařili
s
těmi
hřivnami
že
každý
nebo
ty
dva
z
těch
tří
viděli
si
další
hřivny
to
znamená
hospodařili
správně
jako
by
pro
sebe
že
hospodaří
lépe
protože
to
bylo
prostoře
a
věděli
že
ten
hospodáře
přísný
bude
vyžadovat
účet
a
to
se
stane
na
konci
každého
života
nejdéle
na
konci
každýho
života
já
jsem
měl
trošku
se
nečekal
nakonec
mýho
života
se
mnou
se
už
toho
ve
třech
letech
vono
se
už
toho
v
sedmnácti
letech
svému
se
už
toho
šestadvaceti
letech
a
se
mnou
se
učil
v
třiceti
dvou
letech
když
jsem
vstupoval
do
stavu
manželka
se
musel
a
kapse
minulý
rozpočet
řekne
začít
vodu
li
znova.
A
začal
jsem
znovu
nic
jsem
neměl
jenom
jsem
hospodařil
s
tím
co
nebylo
moje
narodil
se
děti
nebyli
moje
byli
z
rukou
božích
převzato
ano
eště
že
jsem
přitom
dělat
experimenty
kterými
jsem
to
trošičku
porušil
no
ale
to
nevadí
sem
totiž
to
já
nová
to
narození
těch
dětí
přesně
na
určitý
datum
potom
se
chtěl
řešit
se
pravda
se
na
té
astrologie
a
těch
všech
věcech
že
on
se
přesvědčuje
v
tom
je
a
co
v
tom
není
no
a
jestliže
jsem
toto
dělal
šest
let
tak
manželka.
Manželka
píše
na
to
že
mám
pravdu
že
bezstarostně
jsem
pečlivější
než
se
starostí
jak
se
do
vašeho
života
bloudí
starost
je
pořádné
péči
žádná
péče
je
možná
jenom
s
klidným
vědomím
když
například
dejme
tomu
se
snažíte
petře
třebas
dodělat
tu
školu
beztak.
Download XML • Download text
• Waveform view