EN | ES |

87-09

87-09


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Ona získá nazpátek tu možnost dovršit smysl tohoto života který spočívá v tom že nesmrtelná duše tak dokonale zapůsobí nebo je na tak dokonale způsobeno tímto životem tak že může vejít i s tělem do věčného života že může tělo získat na svou stranu kdežto my to tělo na svou na stranu nesmrtelné duše dostane nestala o že se od dělí od smrtelné a tělo asi to tělo končí z svůj život ne. Že rozvedu myšlenku dítě ve věčném životě to je myšlenka velice užitečná když si jeli rozvedl na a může být bezpečně rozvedena protože ježíš kristus na to upozornil dokud nebudete jako jedno z maličkých těchto nevejdete do království nebeského my totiž na jedné straně musíme mentálně dospět čili nesmíme být dítětem které děti nejsou mentálně dospělý. A na druhé straně přitom že jsme dospělí musíme zůstat jako děti to je velice obtížná dvojná situace kterou musíme propojil v jednom lidi nebo organizmu živé a pro tento nesmírně těžká kapitola by dítětem a vy při tom mentálně dospělý si dítě není že ano že on tam neřekli kristus buďte dětmi pozor každé slovo je tam jako děti žiju jste být přitom dospěli mentálně ale být jako děti jo. Tak to je první věc kterou jsem chtěl říct tam vysvětlit a další věc je ta že to nesmí tedy stoupnout do hlavy že víc než dítě umím víc než dítě a tak dále že ty věci mohu pochopit lépe než dítě to neopravňuje k myšlence že bych byl blíže království nebeském protože to bych ještě nebyl jako dítě nýbrž že bych byl někým jiným než dítětem než jako dítě bych jenom dospělým člověkem a to nestačí potřebuju z dospělosti umět slevit. se musím stát novorozenětem který není ještě vůbec ničím tak daleko musím jít který není ještě tím člověkem který chápe tento světe dokonce o ani nevidí ani neslyší než se to všechno naučí že toho se ty ten organismus přizpůsobovat tomu vnímání smyslovém a když se do takového nic dostaneme tak jsme schopni z toho nic se dostat do království nebeského čili jenom toto nic království nebeském možnost existovat a ne něco jiného co je ještě něčím. Takže dejme tomu začnu prostředka v tom koncentráku když jsem měl za sebou v život dost vyspělý byl jsem mentálně dospělý v sedmnácti letech a potom se jenom na to naroubovalo svatost tak jsem si myslel že jsem taky svatý promiňte mně to že to říkat veřejně protože nejsem ale tehdy jsem si myslel že jsem i jiní sem tak jsem měl co odevzdávat kdyby byl ježíš kristus neměl to de vzdávat zůstal jako jeden z nás kdyby byl nedělal ty zázraky a to všecko a kdyby byl vedl ty učedníky tak dokonale k tomu bohu. Tak neměl toho tolik co odevzdat jako měl čili měl toho svého ducha a do toho zamontováno tolik takže by dejme tomu na kříži neměl vůbec prakticky svého ducha který by stál za řeč aby byl odevzdán a tím by byl nemohl pokračovat v cestě dál ale protože měl bohatého svého ducha do toho zamontováno do cesty k bohu tak ho mohl odevzdat na protože tam byl něčím zase to bylo dokonale zázrak znovu byl ničím protože to spojení s bohem kterým bylo vším kde de toho nebyl ničím tak jako tak tak von se toho vzdal tak čili byl dokonale ničím na tom kříži a když přitom ještě odevzdal svého ducha tak bylo do konáno takže potom mohlo říct dokonale tím je dokonale na tancem do mistrovství ducha. Cesta která se transformační schopností člověka zastat je do konána mít transformací tělesnou nemůžete dokázat proto například dejme tomu potom seslání ducha svatého se jevilo jako seslání shora že by děly ty plameny se vstupující na ty učedníky to nebyla ta nastavovat schopnost těch učedníků nýbrž to byla moc boží která sestupovala přímo naživu živý organismus ano to je asi všecko tady se říká o tom že vlastně porušený poslušnosti určité norm že to tomu přestaneme poslouchat se dovršuje další stupeň ono to tak navrch je. Ale ve skutečnosti o něco jiného kdo si tu normu stanovil je tady důležité ten buddha si stanovil normu askeze to byla jim stanoven norm a jestliže měl být ničím tak se musel sám sebe vzdát tak se musel vzdát i své normy rozumíte tomu a tak bych ve všech případech se do ho odpověď tím způsobem že je to sebevzdání že je to sebevzdání a ne zdání se nějaké normy nebo něco to co jste jako vedle tím dotazem na špatně kladená otázka protože tadyhle je musím si vědomi že je to sebevzdání a dokud to sebevzdání neposlou i po stránce kupředu že se vzdám všeho toho nejlepšího jsem si předsevzal protože je to přes za tak nemohu kupředu po určité době nemohu kupředu protože tato přednost. Jít k tomu bohu a mocí k tomu bohu ta není v přednostech lidských nýbrž to od boha dané on jediný nás tahne ano a ne my svou vůlí se od své vůle naopak odstoupit jako ten buddha odstoupil od své vůle no prosím tady správně odporujete někdo z vás že v tom ráji šlo o jinou po ruchu normy nebo přestoupím na mi že tu normu si nevymyslel člověk v tom ráji nebudete jísti z tohoto stromu nýbrž to si vymyslel pán bůh a voni to porušili či neporučil vlastně. Nějakou svou osobní normu čili nevymanili se z vlastnictví naopak do něho zapřeli protože zatoužili aby se dostali k tomu poznání že a žárlivě bůh tam říká že by byl jako jeden z nich a ten je zabránil a spasiti do ráje a je to tak tak prosím vás to si neodporuje nýbrž to je z jiného hlediska tatáž ukázána ona věc může být aby byla pochopena ukázána minimálně ze dvou stran minimálně ze dvou stran a tady je ukázána z strany toho nechci říct historického ale toho do děje zasazeno vývoje ten vývoj který člověk duchovně prodělává svůj historický nebo děje jeho z rámec. To je to řeknu rovnou zprostředka to je klam že to potřebuje ten historicky nebo dějový rámec kdybyste se ocitli jako třebas se ocitl ši a robindo ghos nebo kdokoliv jiný předtím ve vědomém spojení s bohem a někdo se vás zeptal kdy jste se ocitli v tom vědomém spojení s bohem tak byste jestli to opravdu zažili odpověděli takhle jsem si to uvědomil teprve tehdy a tehdy že sem v tom spojení ale jsem byl od věků v tom spojení že se o tom nevěděl to je ten rozdíl čili to ten příbytek u boha je pro připraven od věčnosti jenomže když jsem z něho vyšel sem na tento svět tak jsem byl dítětem když oni vyšli z toho ráje tak to bylo pořád dětství ještě ano dětství tohoto lidství jako dítě jako děti jsem přišli jako děti se chovali kdyby ještě jako děti a proto mohli velice rychle kupředu. Ale my jako děti se nechováme mysl brzo dospějeme do úkolů pozemský ch a tamto obyčejně ustane čím rychleji to je do těch to úkolů tím pomaleji to je prostě úkolu za dál nahoru takže jestliže se tady vykládá že to nebyla norm vlastní toho člověka kterou on musel v tom ráji opustit tak se vykládal jenom to že to co se tam děje není záležitost dějová nýbrž je tam ukazováno za podstatu věci za pravou na pravou podstatu věci ukázáno která je za dějem za něj je totiž. Rozvoj který je od věků připraven a potom se odívá do děje a u každého člověka svým způsobem takže to co vidíme že probíhá padá mazal a se potom tady špatně živi a podobně to není podstata věci to je oděv nedějové fakt nedějového faktu že my jsme věčnými syny božími dětmi a nebo dcerami božími a že si na to nevzpomínáme a že si na tom že jsem na to máme vzpomenout během svého života a tak dále tak to jít dál čili tadyhle se vykládá jiná stránka ta hlubší stránka věci nedějové ale my jsme to dokonale obdařit dějem a ustrnuli jsme na tom dějové pochopení věci takže si myslíme že někdy před mnoha tisíciletí mi jako se tomu říká zase mi se něco stalo se stvořilo potom ten člověk padlo ráje ale ta zkušenost moje. se musím od bohužel opřít z toho jednadvacátého listopadu třicet devět byli padá tak že nikdy se to nedokončilo že nikdy z nepadal někde v minulosti člověk z ráje nýbrž každý kdo se zrozuje na tento svět z toho ráje padá v okamžiku kdy se tady tato si rozumu čili že je to trvalý proces že je to trvalý proces tak vám to by mělo napomenout že za tím je něco nedějového že to vyplývá ze zdroje který není dějový a tady je právě vysvětleno v tomto pádu z ráje že to není dějové že to okamžitě od dělo do děje a tak to bylo taky pochopeno ne ale není to děje jo tak to je úplně jiná stránka a ta pravá stránka věci no prosím. Ten děj jeden je ducha který co vlastnost že v každé své fázi dozrává nějaká fáze dějová a ta nesmrtelná součást o tom co do zrálo a podle toho zasahuje anebo nezasahuje a marně se jako snažíme zasahnout vlastní vůlí ono to čím dál tím de mi ano takže máme dojem že nám že jsme nestáli nebo že se nemáme ty pokroky jako směli dříve to je omyl to jenom se nám bere vlastní vůle prože být nalezeno vůli vyšší ano. To že jsme páry dvojic vedeni ne na tom je tedy pravda čili že nemůžeme být neposlušným že nemůžeme být poslušní jenom poslušní nebo jenom neposlušným že jsme zároveň poslušní je nepouští z toho důvodu že jedině párem dvojic mužeme dolu pít vedení jakmile se dostane zániku a tak nemusíme být tím to způsobem vedeni nýbrž můžeme být vedeni jenom tím absolutním dobrem no. To to v tom výkladu písni a perly a kdybyste dovolili nebo máte ještě něco k tomu dostanu vím dobře pokračuji v tom výkladu tísně oprava sestoupí do egypta no mimochodem jsem tady třeba vysvětloval taky ten diamant opaskem jsem to tady se nová dneska nevysvětlil své lidmi šat se zlata a draka musem včel do se nevysvětlil jsem to jsem taky nevysvětlil který by dělali z lásky to znamená jsem sem do na ten svět nedostal v tom zlatém šatu a zdravému a tu može obyčejném lidském šatu jak to krásně ježíš kristus znázornil tím že se narodil v betlémě u těch zvířat jako zvířátko a oni mu dali totiž lásku z lásky ta po promítá ušité na míru a uzavřeli se mnou smlouvou zapsal jít do mysli abych nezapomněl se vstoupíš do egypta a přenese š odpadu perlu a tak dále. Budeš se svým bratrem zvěstovat naše království na jsem to zkrátil a to musí všechno říkat a to znamená my nemůžeme zvěstovat království boží dříve než se stoupne do egypta to znamená do země která je symbolizována tím že nedostává závanu shora od boha nýbrž jenom ze země my jsme na tomto světě v egyptě to znamená dostáváme závadu ze země vidíme bijeme dýcháme to je všechno ze země ze slunce všechno zemského původu a nikoliv nebeského a jedině za těchto okolností můžeme hlásat království boží jinak ne bychom neměli tohoto přísunu pozemský schopností tak bychom to nedokázali tak. Byla je to smlouvat že musíme se dostat do egypta to znamená do místa kde jsme absolutně s pocitem oddělenosti od boha a že máme o tu přidat perlu která je tam blízko cítícího draka disposici cho draka obloze vykládám pohádku o tom tvora který hlídá klíč k princezně o na jazyku ten klíč a kdyby jak se tady správně říká a o nebudu číst neusnul ten drak on ho zaříkal takže on tím zříkám uspal toho draka jsem taky toho draka zaříkal takže opravte se zaříkal a že se ho uspal a tím se objevila ta perla pro ano a pro každého z vás čili voni znali mantrická cvičení tohleto lidé to to je ohromný v indii a je taky ukázka toho že v čem poslala ta existenční cesta že totiž tam opravdu pomocí mater se dostávali k tomu aby se celým životem obrátili k bohu. Podívejte se když my se si my říkáme třebas jméno boží přeříkám napřed na koncentraci ta mysle celým životem neobrací a k bohu myslet tím jménem božím obracíme k bohu a to je málo kdežto eliáš se neobracelo nějakým jménem božím který taky přeříkával bohu nýbrž se jim svým životem a protože jsem byl jako dítě když jsem vstupoval do tohoto stavu když jsem to mantram jméno boží nějaké přeříkával ne to co říkám vám totálně jaké jiné ale taky jméno boží tak když jsem to přeříkával tak jsem to nepřekonal jako jméno boží nýbrž jako na prostředek kterým se celý i moje tělo odebírám k bohu jsem ho považoval za takový prostředek účinný prostředek kterým se celým tělesně o odebrat bohu. To jsem pojal tak dokonale že jsem při těch koncentrací okamžitě upadal do okamžitě opravdu extaze a o a taky jsem časem patrně nebyl viditelní a nebyl hmatatelný protože jsem nastoupil dokonale tehdy na svou aspoň nastoupil dokonce se to ale a to bude jsem dokonale cestu existenční takže asi začátcích aspoň trošku vy znám tak že to dokážu číst jsem zaříkal toho draka a ten drak vypustil tu perlu to znamená on vrátil k duchovnímu pokladu ano jsem opravdu tím že jsem věnoval s i to svoje tělo je nenapadlo se ho nemám jenom. Tak tím jsem vlastně začal duchovní cestu správně jako existence stupeň ukazoval ježíš kristus se životem ale chci vám říci že kdokoliv nějakou modlitbu nebo nějakým prostředkem nevěnujete celý svůj život bohu nebo nevíte jak by to bylo možné právě tím prostředkem který uživit věnovat tak ta vaše mystická koncentrace nemá znak osvobozující ideje to je hlavní podstata osvobozující ideje že tam celý mohu pomocí něčeho jít a vám řeknu to je dost těžké pak bych nemožné na takovou myšlenku která by celého přiváděla k bohu vůbec přijít dyť se na přišel četbou vanutí od tam nebylo tak se na vlastně nepřišel. To je jako jsem na nepřišel tak ani nepřijdete jak je taky ani vy a proto vám musím radit že to osvobozující ideji se dostanete zcela jiným způsobem než jsem šel cestou poznání kdežto někteří jako třebas učedníci páně si tou cestou cestou víry jsem nešel takže vy musíte se smířit s tím že budete krok za krokem přijímat závazek ze strany víry ta víra vás bude čím dál kým vít spoutat a vázat celým životem budete žít životem víry prosím právem nám indické za zvaní zvláště jesudian že naše náboženství a o křesťanem tak na to právo je náboženství svátečního dnů. Čili to je strašně málo my si věděli ne do kostela a tak dále nebo se ve se pomodlíme se to ne to podáte a posvátná chvíle ale to je málo to musí být celým životem říká jesudian a to je v pořádku proto si ho nesmírně cením jako křesťana protože když třebas nerozumí smyslu on přesto přiznal smyslu ježíšova života tomu nerozumí to mi ho dal vyložit ne ale to nevadí on celým životem jde a on celým životem de protože sebe poznává správně a že na na pěstoval nebo naro al na to ještě lásky k bližnímu horší je to s tím duchem samotnou nejde no ale to nevadí nemáme za nikoho žádnou povinnost než za sebe a z této povinnosti musíme potom vodit důsledky a kázat to jiným takže on tady říká že s tím svým bratrem mohou potom ukázat. To království boží do ten vracet to je to lidské tělo a toho máme považovat bratra nikoliv za osla prosím vás jako toho myslel svatý je svatými asi si dlouho ne jednak se jako s slechu teprve přišel na to by bylo pozdě že byl podvyživení že na to podvyživení vlastně umřel tak přišel a to že jsi maria jako s prahem a pak si na jako zvrat a toto oni věděli že by se to měl dělat ze začátku to je bezvadná knížka kde nejsou předto chyby vůbec a. Byl ale tou chvílí jak tam sestoupil do egypta a jak ráje za tím zrakem jak se usadil jeho jdou pět očekával se dřív si dříve byl sám o saměl ja zůstal cizincem pro ty mezi nimi tam záleži věřte mi to že jakmile jsem dosáhl tohoto stavu že jsem u toho do pěti si čistí obra stanul tak v chvíli jsem byl cizincem nejenom pro široké okolí kolem sebe a pro svou matku jsem ji považovali za někoho cizího to nebyla moje matka. A to bylo veliká to byla veliká potíž a oni na matka především jako v tom zlem věku na se vracela do života říkal jsem tvoje matka ne a přesvědčila mně že je moje matka to je tvůj život jsem přesvědčen že že tomu život mi to musíme dít jako realita které nesen život ne protože jsme k tomu odrostl to zahodit nýbrž to je jsme tomu odrostl tomu že daleko dokonaleji brát jako realita ješ předtím ne to považovat najednou za iluze jako indové to není indie a když to to je veliká potíž pro indy přes tuhletu fáze se dostane si cestu vůbec neznají vůbec nemají oni ale nejmenší pár a oni to o to času hotový a vědí to všichni a protože dejme tomu ramakrišna. To je ten je to se uznával a znali ale dbal na indickou tradici tak s tou vlasti s tím že umře fyzickou smrtí jsou hlásil a nic nepokojná proti tomu aby neumřel mohl proniknout ale podnikám to je jiná věc prosím to jsem patřil do lékař východu jiného a krásného všechny ce syna samého rodu přišel připojíte ke mně a sal jsem mluvím přítelem i společným v mém poslání varovat a přechody prany přes tykám s těmi nečistým oblast jsem si však jejich kraj aby nepodezříval že jsem přišel z menší abych ji mohl vzít peru a aby namnoze draka nevím jak se však dověděli že nejsem z jejich země na stroji lest aby ovlivnilo a jsem snědl jejich pokrok. Upozorňuju vás že to že považujeme pokrm lidský za něco na co mu že zvát brát září ohled musíme ctít například jist čistý pokrm a ne špinavý protože máme to etiku tak to něco čím odporem ježíši kristu ne co do ústí ale co z úst vychází pošlu je člověka kdybych si někdo cokoliv tak my to neposkytovat vychází ano takže nejsem proti malovat to vona věc ale nesmí to přestalo poštou míru protože by to mohlo zastíní to evangelium ježíše krista a. My jsme si oblékl kraj těch čistý ch máme opravdu my jsme ve s oblékna ti kro nes ne čistý ch je situace člověka a který strasti v tom si nebo marnotratném to je obléci kraji toho nečistého a jíst to co voni je dítě nečisté a jako ty prasata co tam je krásně znázorněno ovšem on to zřejmě zná ten autor a ale není na první podle toho nepoznáte že to se vod toho opírá on se opírá podobenství o marnotratném synu a takhle se opírá o znalost symboliky ježíšova života tedy něčeho daleko většího než po vykonáme ten. To podobenství o martin se je pouhý komentář jeden z mnoha komentářů k životu ježíše krista jiný takový důležitý komentář ten život ježíše krista ji ne předvádím ale třebas jenom ten komentáře na to nestačím časově a tak v tom komentáři například jeden z důležitých momentu je že on přirovnával sví boží k různých věcem a jedním s tím přirovnáním ne k jedné věci nýbrž k brž tr byla držena perle na to jako tady na poli kterou pro někdo nalezl to je jedinou co se opírá o nevědomě on to bylo jako peru či jednostranný je to pojetí tento ale o to musel jedním strany vzít ne ale všech to se to najednou nedá pochopit ale se říká schopný jiné stránky a to podobenství o ženě která vzala kvas a za zamíchal ho jako malinké množství toho kvas do tří měřítka víte tři měsíce mu bytostně moc to je ta prolomí roky těla do tohoto zamíchal a vono skočilo všechno čili ta nesmrtelná duše schopnost nás celé překvapit jsem to překvašování pociťoval v těchto smí fázích který duchovní cesty k to mantram to zakrátko. Draka bylo tak dokonalé určeno nebo vystižení že jsem pociťoval jeho vliv v celém těle právě v těle protože jsem s tím tělem taky šel takže on nebylo vynecháno bylo přivzal to do díla a bylo přetváření kdyby bylo nebýval přetvoření překvašeno fakticky to kvašení pociťoval to to se muselo k tomu taky zabránit po tom aby to nešlo přes určitou míru pože vašim svůj průběh a nesmí se my se nechá vlast pořád dál tak se zvrhle nepravé kvašení a to jsem věděl že určité momentu musím se dostat za to kvašení. Tak se za to kvašení dostal se ho zabrzdil ale když jsem ho tím patřením prošel tak to mělo tyto následky a budu jmenovat aspoň dva ale aspoň při bylo by dobře vědět vám jiným že jsem předělala tvojí fyzickou náturu nebo podstatu nebo situaci nebo k dispozici tak že ti lékaři za rok toho cvičení nemohli vůbec poznat jsem měl jiný krmit ve v obraz jsem neměl tu se věční vadu kterého jsem měl předtím a na ne ne ne lámali hůl a říkají že to dělám beztak zemře že jsem měl absolutní nechutenství sedmnácti let a. A tak dále srdeční vada byla pořád a voni dávali nějaký sleví vína ne jsem to samo sebou všechno vyhýbal do záchod protože jsem byl a ty jeden tak jsem to nemoh pít ale zárodek jisti to bezvadně učinkovalo ty žitý vína to všecko protože jsem se všechno soudným dobré tak to je jenom ukázka svého života jak to působí že ta perla je nalezen a jak ona v těle působí znění i to tělo a protože jsem nechal projít to kvašení proto se toho všímám že to kvasilo všechno tak jsem udržel to poznání bych byl nebo kázal udržet to kvašení kdybych se ho byl řekl předčasně nebo pozdě zase. Tak bych neunesl buď neunesl to poznání které dneska plyne samovolně do a ho nemám o samovolně do mně plyne aby se to není moje poznání a byl bych zahynul při návalu toho poznání třebas v tom koncentráku neboť zažít najednou začátek světa stvoření a jeho konec poslední soud to není maličkost překonání vopravdu celého času dějové a do bez dějové tak to je jedna věc že jsem to vydržel a že to se tomu fyzicky podlehl a druhá věc že jsem schopen kdykoliv je toho zapotřebí z tohoto bohatství vědění komukoliv cokoliv dodat nebo předat protože mám k dispozici velice vznešeného. Přítele důvěra a společnýma který varuju dneska abych ne ne s těmi nečistým a ten právě pomáhá to znamená dneska nepotřebuju nějakého druhého třebas esesmana vy někam dostal že se mnou škodí společný který pomáháte je dělá dycky funkci toho druhýho bez toho by ho to nejde. Ale voni pořád provádí takže se ten druhý je to velice vznešený druh jsem druhý menuje ghos nebo jesudian nebo nevím kdo ještě nebo svatá terezie tak je to pořád úroveň vědomí která je na třemi úrovněmi kde to není pro svatá terezie pro osobně a to jenom tak přednáším nebo ho nebo nýbrž z pro úroveň vědomí nebo nadvědomí běžné ze které volně mohu čerpat jak je toho zapotřebí prominete pro někoho to je tady potkal. Takže on zapomněl napřed na perlu to kterou ho poslali rodiče ale rodiče však pociťuji co nám nedo lezlo a po naše království dali vyhlásil aby se všichni strmá díle v našich branka a hodnostáři party i před ním muži východu on rozhodli že nemám zůstat egyptě a za na celým mi dopis ježíš každý z možných podle psal od svého otce krále král pro své matky která vládne východu a tvého bratra po nich druhého pozdrav tobě náš i s egyptě staň pro city ze spánku poslechni slova tohoto listu a rozpomínal si synem králem prosím vás v těch j evangeliích tak těch apoštola svatýho pavla se mluví prosí. Probu se prosím vás se pak nejsme z hru kte neboť nevíte dne ani hodiny tak copak spíme my spíme přátel pokud se nestýkáme vědomě s bohem nebo s tou jeho moudrostí tak spíme a z toho musíme pro citu z tohoto spánku my se musíme probudil toto pochopit velice užití a to je ten autor to dobře věděl že ti které nazýval ježíš kristus mrtvými jsou vlastně mrtvým v tom smyslu že spí pro ty duchovní věci jsou sou spící mi jako by nebyly ty duchovní věci jako by to nebyla pravda a z tohoto spánku musí být vyburcován ježíš kristus kapka že jakmile někdo vyburcován z tohoto spánku ihned se musí chopit cesty musí takovým ježíšem kristem jít když za váhá třebas minutu tak ztratí strašně moc. A jestliže tedy spatřil on vešel do se ta lability který jim se jako neminulo tento nabyli tohoto světa všechny ty problémy který tady máme on se toho zbavil a provaz se z toho spánku do poměl si že je královský syn a dostane sedmnácti letech svoboda za tou dělá projevit se jsem nesmím něco užil si prevít vnitřní svobodu plakal jsem že oni tetě ji přímo neska ne pláče neska říkám kdybych jednoho jediného člověka obrátil na to poznání které jsem sedmi který získal tak bych udělal dosti. Že je to dosud podařilo o těch pěti pěti případech ale mně se to nemůže podaří dál že se dobře vím protože se to podařilo protože o těch pět plnilo podmínku že ztratili vnitřně svůj život se ho zdali oni věděli že tam zemřou a to by jako víte si se že tady všichni zemřete ale to je pro vás se je mladí nebo staří strašně vzdálená záležitost není to tak aktuálně jak to bylo pro oni tam viděli denně popraví minimálně sto lidí tak to o pronikání se zítra tady mohu být popraven taky kdežto vy si myslíte eště zítra budu živ tak to oni si nemysleli o ji nevede dne ani hodiny a protože citu se říká jděte neboť nevíte dne ani hodiny toto je požadavek absolutně nutný na ten to tady znáte ten auto zná všechno z symboliky ježíšova života to je tedy vzácná věc a. Teďka ale když bavilo nechal vlevo když teď při problémy svoje osobní přešel nesměl si ještě na ona do stanutí který se jako chápe nechal zaměřen otce se však ale spatřil vidím hned že se mi pod doba jako zasahlo který jsem se v něm viděl a poznal jsem tak sebe sama toto vo tom mluví svatý pavel velice dobře kdybyste věděli jaká sláva pro každého z vás je od věčnosti připraveno v království božím o kolik nevidělo ucho lickýho neslyšelo jaká nádhera a sláva je připravena to je tady v tomto obsaženo a je to od věčnosti to znamená když o tom nevím tak ono to je. Takže když tam vědomím sem vstoupíte tak si jenom uvědomíte že to je ne že to nastalo ten den o důležité a že to vám říkám když vám nedořekl ne jsem od doby osvícen nebo jsem ve by se spojil s bohem tak to tedy buď to berete symbolicky jako svých ústupek přes tím kolik protože vím že je tomu tak není je to symbol který mám to mohu zprostředkovat ale sem jako vy jste všichni věčným vy jste vnitřně bohové jenomže vo tom nevíte a je to špatné jsem nad těmi lidmi tehdy plakal skoku protože vím že nesplnili jedno podmínku kterou splnit nedokážou staří úcty. A s nejsem je veli trati pokladu to nebudu dál vysvětlovat vrátili moji čest nejkrásnější rouchem a na sem roucho byl nabral obraz krále králů ozdobené sochu překážky myslíli to je hezky všechno vysvětleno patřím asi šel sem jak pravil o to hnutí vnitřní patřím nejpasivnější mu lidí pro něj sem bylo st vytvořeno otcem a přijal jeho podobu a královském pohyby směřoval ke mně. A vzrostli tak silně že se jim vytrhli z ruky v tou ze potom který je měl obleku i ve mně se probudil a touha abych se mu vrhl vstříc a oblékl si je stále se ruku a ozdobil sem se jeho barvy oblékl sem svůj království pláč který ne celého při kryl když jsem ji oblékl byl jsem přenese do země kde uctíval pokoj ten syn bot pokoje sklonil sem hlavu vzdal jsem postu září otce a teďka o se zážitek strašně důležitý která mi ho poslala je rozkrájejte čil a i ona učinila to co za slíbila brna pár práce jsem se mířil mezi jeho zaře se nad tím radoval vzala sebou do kralovat palce. Všichni ho poddaní zbývají tam krásné zpěli zjevila mi že sem s byl vyslán ke dveřím královským abych se objevil se svými dary a s perou a jejich doprovodu před králem jsem někde promeškal myšlenku která tady ale je že ta záře vona to tady je ale jsem to někde přehlédl promiňte mně tam potom dočet nechci se s tím obírat mu tam hledat ta záře voní a je zajímavé že to je začátek znovuzrození že ten věčný život napřed vnímáme jako vůli. A kterou ostatní lidé necítí a která je za tímto světem který to mně připomíná jak tady na vyšší úrovni opakuje to co se stává dítěti při narození ono opravdu tu matku cítí pro je to hmat a vně kterou jde zatím pro sem nadšením a kdyby toho nebylo tak by nemohlo být živo ano čili tady znovu když se znovu zrozujeme začíná to hmatem vůli a podobně to ten matek tam dobře vysvětlen a potom teprve se ostatní takzvané duchovní smysly objevují vono to nejsou duchovní vocitla je to vysvětleno velice lapidárně jak to znovu ožení probíhá čili tato knížka představuje celý ten proces existenční cesty bez smrti fyzické. V této pojednání o třech a půl stránkách a je zajímavé že to věděli tehdy a dneska to křesťani nevědí bych byl věda kdyby to četl pravověrný třebas kněz co by z toho co by to mu řekl on mi řekl že je to pohádka že to není skutečnost dostanete ale měl by se to není pohádka to je skutečný protože to není pohádka tak bych vám chtěl říci že toto ještě jednou opakovat toto tomto světu zažíváme není iluze není to pohádky je to skutečnost ze které jako že skutečnosti musíme vyjít dál berte každý hnutí svého života. Každý každou minutu za skutečnou z této skutečnosti ta musí být absolutně skutečná můžete jedině jít dál jestliže ten moment který zažíváte je provádět skutečný nebo méně skutečný nebo méně žádoucí a někdy žádoucnější že si přejete aby zůstal tak vždycky je to chybné to je stejně důležité si chabý nebo dobří nebo silní nebo slabý to je jedno to všechno cenu toho věčného života který toto způsobuje jsem se právě v tom koncentráku dověděl že nejsem to který existuje protože kdyby nebyla nebyl ten zdroj existence v bohu ustavičně ke mně nepříliš tak bych nemohl existovat že protože existuje bůh tak existuje celý vesmír protože miluje bůh tak jsem schopen taky lásky protože bůh poznával tak taky jsem schopen poznání jenom ovšem do určité míry to když to člověk pozná tak to z něho udělá rázem nic protože že bez toho bez elektrárny ve z toho zdroje by jeho žárovka života ne svítila tak ten všechno pojetí a pomáhali si z toho svého východiska dělej východiska je to správné dokonale správné ale z našeho východiska je to těžko přístupné ano ale je to dobré to etapa. Tak na co že co vy nějaký konec jako čekali třebas době ježíše krista to dobrou stránku po stránce že se trošičku jdu křížka jak se říká ale jinak je to velice zatěžující myšlenka protože čekat nebo být ohrožen to není správná je východisko poje mého sebez ohrožení dobrovolně ji to je daleko lepší nejsme ohrožováni žádnou málkou nejsme ničím ani smrtí osobně mise ohrožováni jenom říkám žádný mi tak by se nastane ani naše smrt nenastane jsem tady ještě neviděl na tom světě někoho umřít neviděl a jich umřelo hodně jak lidi poznávají neumřel nikdo ani pan kříst jak se se šel do děje neumřel nikdo z nich neumřel že jsem například spánek křížkem mohu stýkat jak chci. Protože on nepotřebuje tělesnost to to je tak dokonale překonal v tomto světě že ji osobně nepotřebuje teďka tam mít takže on se těžko stýká dejme tomu že jsou sestrou která na tělesnosti jeho těla kdežto vy se na tom nevěl tak daleko blíž než jeho sestra no to nevadí ale prosím vás tohleto jsem měl potíž s nějakým fišer se stranou nic to byl řídící učitel bývalý který čekal na konec světa dokonce. A není málo takových lidí kteří čekají na konec světa si toho není ch málo a jsem mu říkal prosím vás když se budete čekat na konec světa jak se to nedokáží nedo vůbec to nepřijde to nepadá v úvahu nic takového než špatný výklad bible a oni vykládali a i tam je řečeno co se po staré při konce a my ty znaky vidíme že se přibližuju ne nevidíte protože jste nebyli u konce světa jsem u něho byl jsem za ním a vím co to je. To myšlenku odpovím protože bez ke ze chybná za tohleto se postavit znamená chybně na chybném východisku začínat a když se začíná s tím východiskem nemůže se někam správnému dojít který toto východisko bylo chybné tak do míry že učedníci páně za tři roky pobytu u ježíše krista museli od něho odstoupit a proč bychom museli to chybu opakovat že voni čekali konec světa fyzický konec světa čekali který ne jenom ježíš kristus ten je při tom nechal si tam budu du děl že to použije že to umí použít který sobectví ne to beru tomu postupu ale my to neumí použit tak před tím musím varovat nějak se musím k va jinak než ježíš kristus který nemám tu moc někoho ve pomocí tohoto znaku strachu a tak prosím ten fa fišer víra výborný pracovní. Nedostavil se dávno po smrti asi deset let ne to se říká prosím vás áčku jen nečekejte na konec světa toho se dočkáte a on říkal to to je chybný co mi tady říkáš říkal není tak ti od musím nechat fyzicky umřít aby se na to přišel a ono přišel že věky umřela a to bych nerad abyste musel přes své sku smrt přijít k omylu že se přišel k tomuto omylu to ne to to na to nečekejte a začnete s jiným východiskem je tady láska boží a ta nás chrání čili i dy byla nejhorší válka a kdyby všechno končilo ta láska boží nekončí protože nekonečná a ta vede to je daleko lepší a to je vám. Pane utá nedaleko přiléhavý a daleko radši to přijmete to východisko než cokoliv jiného ne to tam dohromady neplete do toto výchozí a které máte a který znáte které je správné toho se držte do toho nemíchá jíte to druhé východisko které jste mi tady řekl ano říkají o sobě že nedopustí takovou ničící válku která by zničila celý lidstvo a že nedopustím eliáš nějaký úkol před sebou že ho nemohou nechat ničit tak asi tomu rozumí líp než věc vědí co dělají byl od vás vy přestože nějaký konec to katany kam to v tomto jak se se vyjádřil to ten předpoklad i obsažen ale voni nepředpokládal oni si byli jisti že tam umřu rozumíte oni měli jistotu oni se nestali oni řekli to je jistý že tady zemřeme jako každý den zemí před našimi zrak sto lidí tak jedno musí dojít na nás jednáte jenom třináct tisíc let tady v tom koncentráku tam dříve nebo později zemřeme i my no to byla je toto na to že naše tělesnost lidská se po změní a vznikne něco nového z . Je jako přírodovědecky dávno zavrhnu to protože v přírodě dochází k těm změnám fyziologický fyzickým změnám dochází velice pomalu a takže my dříve než jsme znali také ty přírodní děje se mysleli že si je všechno neměnné že opice je opicí člověk je člověkem a tak dále což není pravda on tam stál nastávají přechody jenomže je to záležitost milionů a milionů ne takže s tím vůbec počítal je nesprávné když se netýká to našeho konkrétního dneška to co říkáte se netýká úvodního konkrétního dneška jestli se lidské plemeno vyvine v nějaké jiné pochybuju že se vyvine protože to se vyvine asi takovým způsobem jako tady vznikl člověk bylo to vývojové bylo nikdy jsme z vopice. vím že ne to vím z toho jednadvacátého listopadu se devět že ne protože mateřském těle sme prodělali i to své opičáctví že jsme těch osm miliónů nebo osm tisíc nevím kolik je v tom proč v hledá předlidských životů prodělali za devět měsíců mateřském životě a ze se mluví o a čili byli jsme opicí tam byli jsme prvoků byli jsme ale nikdy se jim nebyli se řikám těle my jsme prošli ty vývoje v mateřském těle že my jsme překonali všechna toto vtělení v něm kterým se ocitli po pádu z ráje dokonale ráj tam se v mateřském těle byli v ráji tam jsme nepotřeboval jíst nebo se sme vraždit nic takového matka nás živila se nepotřeboval ani dýchat kdybysme tam jako v ráji to byli ne vypadli z toho tamtud tak se tak na bylo zlé a začali jsme křičet oku pravdivé ale. Je tam jedna spekulativní chyba a vždycky jak se tam tekutina chyba tak je to chybné celé to ten drápek se lap že totiž není ta oddělenost kterou on předpokládat toho vod druhýho ta neexistuje ta spojitost mezi vopicí prvkem a nedělené boku kterou prodělává matka v mateřském těle ta tu opravdu je a my se nemůžeme zříci my musíme si opravdu toho a ještě nevěděl třeba předestřít a to se si ještě nevěděl že matka ve svém čl reprodukuje celý vývoj živého ži života na této planetě a že to zredukuju za devět měsíců že je od nedělené buňky po člověka tam je i ten vopice tam je mužský tvor všechno je tam. A proč se rovná se to děje v matce protože tu spojitost máme s tímto s životem na této planetě my jsme opravdu nedílné spojeni s celým vývojem života na této planetě a matka tím co se děje v jejím nitru během těhotenství na toho do kladem proč ne reprodukuje ta matka během těch devíti měsíců jiný druh života třebas na marsu nebo nevím nejde a faktem tu nebo někde jinde nýbrž na této planetě a ještě ne celý život nýbrž po určité lidi o nedělené bulíky přes prvoků mozky ro živočich jak to fakticky tam žít na to v tom životě tady dycky stavu před klidem šlo protože ona toto reprodukuje protože my jsme po určité linii s tímto životem na této planetě spojeni a především na této planetě. A se dostaneme k tomu že překročíme rámec této planety což se mně stalo asi tak roku se třicet pět když jsem překročil rámec vesmíru se ocitl za vesmírem za časem prostorem vnitřně zevně tak pak poznáme že máme stejnou schopnost reprodukcí života vesmír jako takového je že matka tu schopnost nemá ji nepotřebuje protože ona potřebuje vyvést naše lidské dítě tak musí umět jenom ačkoliv neví že to umí musí umět jenom ten vývoj dovést se nedělo neděle buňky po člověka a takže si takže pravdu dar vím že jsme z opice vznikly ale v matčině těle a ne mimo. A my jsme si i seděli buňky i s krva ani by jsme pro ke nebyli ani opicí zvláštním druhem pravda i způsobem pravdu takže vlastně pravdu vůbec nemáme přišel na to že david pravdu správně ale nepřešel na to že tam nemá taky pravdu protože jedno dělení druhýho to není škatulku protože v matčině těle děje všechno pohromadě proč von to za devět nevládne ten vývoj života na této planetě proč jak to ho šla chtěla to nechtěla. No to je pořád ne že my totiž opravdu vlastní vůle chceme v tom učiní být že někde me těmi dveřmi které jsou pro to aby se tam vcházeli a my tímto způsobem do života nacházíme i v házím vlastní vůlí rozumíte a to je nepraví co jsme lupič v tomto v tomto světě do však hází dveřmi je pastýř ovcí vrátím otvírá a ovce slyší ho hlas lásce ovce jménem a vyvádí je když je všecky venku kráčí před nimi a ovce jdou za ním protože znají jeho hlas za cizím však půjdou ale uteču od něho protože hlas cizích neznají toto přirovnání jim ježíš řekl oni jak nepochopili co tím chtěl říci. On tím chtěl říci kromě jiného to s co se mi nehodí teďka vynechám ten v tom výkladu že je to ho příliš dlouhé oni chtěl říci že my máme spoustu lidských vlastností to sou ty ovce a mámeli je přivést vyvést a zavést cokoliv s nimi udělat aby to bylo správné tak musíme nesmíme přelít přes lodičku že musíme jít těmi vraty kudy i oni mohou projít není lidské vlastnosti to znamená ovce která by mohla přelézt se hadičku lidská vlastností být přirozeným způsobem připoután k dílu přirozeným způsobem když se nesmíte zříkat žádné lidské vlastnosti to je jedna z těch ovcí deme dál řekli jim tedy ježíš znovu amen pravím vám. No jsem dveře pro ovce si myslíme že z vlastní vůle můžeme na této světě něco doří ale on je dveřmi kterými se vcházet to si prosím vás uvědomte že chcete od své vůle něco co ta vůle nemůže zastat on je dveřmi vy můžete na jenom klepat nic víc vám neradil disponovat se všichni kdo přišli přede mnou jsou zloději a lupič ale ovce jede poslouchali jsem dveře do vejde skrze mne bude zachránil bude vcházet i vycházet a nalezne pasu do těch přichází je aby kradl zabíjel a ničit. Toto je chování lidské vůle jsem přišel aby měli život a měli ho vhodnosti jsem dobrý pas dobrý pastýř položil svůj život za ovce ten kdo není pastýř do pracuje jen za mzdu a ovce nejsou jeho nejdou za nejsou jeho vlastní opouští je a utíkali ž vidí že se když li a v ovce roztrhá a rozhraní. tomu kdo je na ja zas na nich tak těch ocitne to znamená česky kdybyste něco z toho měli že jde ten za bohem tak tím kazí celé dílo vy zámku nesmíte dělat tím pádem nesmíte vy ani knězem ani nich em ani vás za to nesmí nikdo živit proto uměle chodím na oběti abych symbolicky dokázal tady živí vole dole pochopitelně abych symbolicky ukázal co se dělat od toho nemohu ustoupit přátelé že bych byl lupič kdybych toto dělal. tady nejsem proto aby se mně sloužilo jsem tady proto abych sloužil a to musím nějak aspoň symbolicky dokazovat samo sebou se ráno a večer na jim tady že pupek to ale takhle před daném ukážu že to že to není to hlavní že to hlavně že nechci být obsluhovali na pokud neurazí místní lidi tak musím dělat všechno abych o nich jako by nic nebral. Tak nemohu od žádnou sluhu brát mně budete brát jako ježíše krista budu jíst a pít a a vochlasta a všechno možné ho na vaše konto protože bych se protivil ježíši kristu a voni byli zástupce ježíše krista vašich očích jim nejsem jo kdybyste přátel brali jako vod pána boha přicházejících pože neberete mně budete jako někoho do příjem z plzně to by byl zajímá věc to by to jinak dopadalo a to bohužel dost na jih na prosím a se to ode návod jak máte brát abych se bral jako přicházelo ježíše krista tak vona vás chci hrozné odříkání protože byste museli zapomenout na všechny projevy toho. Karlička ho je po pohladit abyste nemysleli že se stala ma nemyslím dobře a museli byste zapomenout že je to člověk museli by se zapomenout že tady přišel po svém boží se by si vzpomenu taji pře poslem boží a to je dost těžké že tady projevy vod těch klepu přestali co tady provádím jako úplně dokonalý člověk a ne jako po se od pána boha který tohleto nic z toho nedělali učedníci páně totiž dělali to tak že ti kdo je přijímají věděli že přijímal ježíše krista když to nevěděli když to neuvědomil tak měli před jejich prahem z klepat prach obuvi své a ji vo kousek dál ne je proklíná taky kterej klepu jenom tak obuvi své a to zase někam jinam na jinou fronta páchá stejné neřesti jako tady že. Prosím vás tak tohleto nemůžu paní kolegyně že jsem vám nadával udělat nebo nemohu vás to naučit protože si netroufám a jsem rád že si to nemohu troufnout abyste od vás chtěl abychom vás chtěl že byste nepovažovali za učedníka páně víte to je to by byla příliš velká čest a to po vás nechci jsem celkem rád že berete jako člověka který vo těch věcech něco a že si to vážíme ale kdybyste brali jako učedníka páně kdo vás přijímá přijímá tak byste přijali ježíše krista a kdybyste čili ježíše krista byl byste v něm a to by to dopadlo jinak než jak to dopadá abych se podruhý vůbec nepotřeboval přijít to by se mi ulevilo že ano. Ten kompromis neuznávám protože fakticky a to nebudete věřit a potom to nevěřím tak nejste schopni ani toho krista přijmout sem nepřijel splněný brž od něho prosím vás to je nemožné být jsem zaplatili den a se a platil nazpátek a se do sem do vlaku jsem tady nejsem a to to vykládejte že to víte že to jsem a do takové míry jak tady nejsem ne úplně ale tak trošku jsem tady taky bohužel a to mně usvědčen za leží že tady úplně jako nejsem toto není pravda ale tak většinou tady nejsem nebo po všechny tady nejsem a do jaké míry jak se tady nejsem tak jsem tady kristovo po věření takový míry jak jsem jsem přijel z plzně nejsem tady zástupce kristovým te. Takže nelituje za to že jsem se přijel že jsem zde něco k lákal protože jestliže jsem vopravdu trošičku aspoň jednal jako postel boží tak jsem se přitom nenamáhal a to znamená že jsem ani nejel že jsem ani neodjel a bych byl zvlášť která kdybych opravdu neodjel ale když jsem přijel tak musím taky od jet a dokud přijdi tak taky od jezdím a doufám že jednoho dne nepřijdu a ani neod jedu to je můj ideál ve vašich očích nepřijdu a nebo jedu takle působí ježíš kristus ve všech duších ačkoliv tělesně tady vůbec není a dokonaleji než tu byl tělesně a metr vám budu povýšen myslel na kříži potáhnu k sobě všechny zemřu tady fyzickou smrtí a budu na nebesích a tak dále potáhnu všechny tak o neska tam ne všechny protože tady není fyzicky to že se tady fyzicky to vás nesmí mýlit to je obraz skutečnosti která za tím je skutečností za věčná skutečnost není viditelná. A vám to nemohu bohužel dokonaleji vysvětlit ale je to zrovna tak jak to říkám že to takové míry jak sem ničím do takové míry jsem tady k něčemu protože pro každého člověka který buď věří nebo nevěří v boha ten bůh je ničím protože on ho nevidí on se s ním nestýká a pro je taky ničím ničím které všechno obsahuje protože vás když nic něco obsahuje ježíše ho obsahuje tak to je jako když nic protože když všechno je zamíchá na dohromady v jednom nic no tak to se v tom vida nevyzná než ta se stane tím ničím a proto přístup k bohu je stát se nic aby se člověk mohl dostat do přirozenosti boží který je ta je taky ničím ano říkal eckhart tak vám doporučuju tu myšlenku prosím. To život teďka kdyby pán bůh byla v tomto tak zle že by považoval karla makoně panečku vám řeknu tak ho všichni zavrhnete rovnou protože to je chudák jak může z jít celý ten vesmír když potřebuje karla makoně prosím vás to tedy ne na nich nezáleží sem dobrý pastýř na obce oni znají ne jako nezná otec a znám otce a svůj život dávám za ovce jiné ovce které jsou z toho to oči se to je vedlejší ale to ještě trošku že si že celou kapitolu přečtu i ty musí při vést musíš mu je hlas a bude jedno spád jeden pastýř se to na to pro který ke potíže to matce proto otec miluje že dávám svůj život abych je opět přijal nikdo my ho nebere ale její dávám sám od sebe toto by si měli všichni křesťani uvědomit že nebyl mu ten život za dyž dávám dávali jako sebe mám moc svůj život dát a mám moc je opět přímo. Že on jedině moc nadát ten věčný život abychom se uvědomili totiž a přímo je to znamená abychom se s tím věčným životem vrátili jako individualita k tomu bohu tak se to mínil takových příkaz sem přijal od svého otce proto tato slova pro tato slova došlo mezi židy opět s vyříkali je posledním duchem a bláznů proč ho poslouchá te jiní říkali tak nemluví posedlí co se může jít otevřít oči slepých je důležité že on tady ty lupič za ty lupič považuje a farizeje a zákoníky protože za mzdu něco kážu pro se nemá to je to co jsem pro ten tady jako jenom tak jak bez tým zde anebo dávám aspoň se modli najevo že tady bez mzdy. A on říká že to jsou lupič do šli přede mnou sou lupič to znamená zrovna ti farizeové kteří po staletí šli před ježíšem kristem by lupič protože nešli tam normálními vraty který otevírá jenom bůh oni sami je říkali jsou schopni otevřít k tomu lidu a pro ten lid musel jim platit za to že to jsem vykládal o že opřít vrata samo sebou klamali sebe klamali. To obrátil a byl za ten den do ráje tak to se mluví o obrácení v posledním okamžiku posla obrácení posledním okamžiku vede jenom do ráje dál ne do nebe ne by bych to ještě jak jsem to podle slibu vázán ještě k dispozici tady něco co si provést totiž chci vám ukázat jaký je rozdíl mezi teologii a zkušeností ono totiž je podle názoru watse. Něco jiného možnost zjistit úvahou a dokonce vědeckou úvahou třebas teologii něco jiného je možno zjistit filozofií to je zase úvaha ale ne tak jako vázána na určitý systém nýbrž volnější a potom něco jiného je ještě něco si zjistit v tomto oboru duchovního života zkušeností a mám to tu vymoženost že se století hladem to je profesor na teologické fakultě v praze to je člověk evangelií ale energii fakultě osobně znám takže občas ty věci vy říkáme tak asi třikrát za rok. A on napsal například že taky částečně pod vlivem rozhovoru se mnou v článek který se nazývá vy v kristu to je známé heslo a byl bych rád že byste dovolili abych mohl kousíčky předčítat postit do rozboru no zákon obrat být kristu se vykládá různě jde o to abychom byli pod blahodárný vlivem kristova ducha nebo abychom s ním byli spojeni upřímnou láskou pohotovosti a sebe zapírat služby. se nezapíral ve službě to vše málo my závažnější výklad k tomuto strunu a ne zcela průřezu obratu podává svatý pavel listu ke galské kapitola druhá bude vlasti že sem pak ne ale živ je země kristus pozoroval že tato kapitola z této své epištoly ke arský není ta nejdůležitější tam je moc zajímavý věcí že on ke galské znam lovil takovým hlubokým způsobem že v žádné epištole tak hluboce nemyslel a ne nemluvil a další do tou ty byly v malé asii a byl to keltové tam u sedli to jsou katrai to Takže on kelty zřejmě velice si cenil jako lidi kteří jsou schopni hlubokého pojetí věci to je jenom tak mimochodem předpokladem bytí v kristu je smrt vlastního to je situace kdy člověku přestane záležet na sobě samém jinak let jako na nástroji božího díla který kristova du a to je podstata spasení spasení není nic jiného než osvobození od sebe sama od toho které záleží na sobě samém kterému záleží na sobě samém víc než na bohu a bližním tedy tato definice je nedostačující z toho důvodu že je v několik takových do tak nedopatření ch tak třebas závisí na tom říká tady že přestanu záležet sám sobě to je v pořádku jenom být kristem vy že ten den se tak ještě v pořádku ale to není spasení. A to není taky vidí v kristu tak co to vlastně potom je tady říká o tom dál si potom teprve to toho chopit spasení se uskutečnění skrze víru to je pravda ale co je víra víra není názor třeba o bohu nýbrž postoj při něm dávám bohu přednost před sebou samým tedy řeknu tím se sebe sama je poslušností na ba rovnou přímo souhlasem z božím rozsudkem smrti na temnou a bych chtěl k tomu teďka nemůžu mít čet něco říct že totiž říká. Že tento rozsudek smrti žil je to těsně souvisí pokání že to řeknu takhle to eště na to bude ježíši se najednou víra a pokání je vlastně vnitřně jediný pohyb ježíš pak říká čte pokání a věřte evangeliu pokání je vyznání a poznání že tento rozsudek smrti nade mnou je spravedlivý a že se jím bůh na neopouští křivdy on jak z dalšího patrno obhajuje. To že smrt lidská tělesná fyzická není něčím špatným nýbrž on obhajoba tímto způsobem smrt jako něco spravedlivého a tady bych chtěl něco mu vytknout že žádný rozsudek smrti nade mnou bůh nevynáší a proto také nemůžeme mluvit o spravedlivosti nebo nespravedlnosti tohoto osudu které rozsudek smrti nad sebou vynáší sám člověk jestliže nezemře te před smrtí fyzickou dříve vnitřně tak zemřete tak sem se odsoudil vopravdu ke smrti na do sebe jste provedli vy na sobě a ne pán bůh a jestliže je naopak dříve stane ten z mrtvých než zemřete fyzicky tak z byli spaseni. Čili podstatou spásy je povstat z mrtvých tohleto mu jako tomu dobře nerozumí protože stát z mrtvých oni si všechno představu do strašně historicky kterou okovy my se ano všichni v těle z mrtvých vstaneme ale po konci světa jenomže to se nikdo z nedočká konce světa konec se tam není závislý na existenci lidského plemeno a kdyby i všichni lidi vyhnuli tak země a nebe nepomine zůstanou dále takže to je na to čekat naprosto nesmyslné ale co k tomu je třeba ještě říct na víc že bůh nás nedosahuje k smrti nýbrž kdyby byl bychom k tomu dali právo a usnadnění mu tu cestu tak by nás rozsoudila vodil k věčnému životu opravdu ježíš kristus na soudil k věčnému životu že nám přicházel na pomoc tím že pro nás měl připraven život věčný vědomě žitý život věčný. Pokud chci být mít žít přes hranice které my bůh určil chci být vlastně bohem a jsem hříchu nejšťastnější podobou hříchu je to že člověk chce mít vlastnit světský člověk se mít štěstí bohatství slávu naději budou co st a tak dále rozumíme že to od boha přijímat nemá přijímat tedy mělo by být napsáno nýbrž ani pomá mít ani to nemá vlastnit neví tím drátu poselství blahosla blažený vlastníkem přeloženo češtiny. Obojí je stejných hřích protože oba člověk světský i náboženským svou vůlí k vlastnictví a vlastnění kladou bohu podmínky aby je spasil podle jejich vlastního pusta oba nechtějí být zcela a naprosto odkázáni na boha a na jeho pouhou milost nýbrž oblasti být aspoň v něčem aspoň pokud božími partnery poněkud božími partnery jako ti kteří mají něco jistého nechtějí být bohu vydání na milost a nemilost v tom je tedy radikálně se radikálně liší krista a nejsou tedy skrytu pravdu že toto vlastně je největší překážkou na cestě k bohu ale. Bůh však na to ti tomu chce abychom neměli nic totiž ze sebe a pro sebe také její abychom neměli k dispozici to je vlastnictví nýbrž pán chce mít sám nás učinit svým vlastnictvím a svým nástrojem ovšem poslušným nástrojem a to znamená takovým nástrojem který na něm předem nic nechce a nevím který roznáší žádný národ na vlastní existenci právě smrtí se člověk zřetelně se člověk zřetelně ukazuje. To člověku zřetelně ukazuje že nemůže proti bohu z nést předem žádný národ na vlastní existenci toto rčení smrti než jak pro starého člověka pro naše které na sobě samém po horní všechny náboženské systémy se snaží pokoušení se přímo či nepřímo vy soboty člověka od smrti nebo aspoň z nějak smířit s nás nějak smířit křesťanství však jak poznáváme právě ve víře není nábožensky systém nýbrž pravda proto právě křesťanství se nesnaží. Člověka od smrti vyvodit nýbrž ukázat mu nezbytná smrti a smysl smrti jinak řečeno ukázat cestu skrze smrt která zaslíbení a naději tak to je ta hlavní chyba všech církví nejenom evengelici ale i katolické a všech křesťanští církví že smrt lidská je zaslíbení života věčného oni pravda co to je hrubá chyba protože. si ním věčného života jenom dosažení toho věčného života zde po smrti žádnou naději nemáme žádné zaslíbení na někam protože nemáme k dispozici přeměnu toho časného na věčné tady máme transformátor který to přesné může na věčné převést a proto máme naději jedině tady do toho věčného života se dostat po smrti ne to je tam jsme ještě méně než ta husa ano nemáme celý transformátor a proto nemůžeme přejít do věčnosti tak když to sleduju ze zkušeností těch co před námi i odešli do posmrtného světa tak musím říct že oni malí nejvýš možnost se ocitnout takzvané žluté světlo které jsem o sto napovídala modlit ale dál ne to znamená oni mají možnost do toho žlutého světla pozvat shora pomoc boží podobě třebas pomoci světce nebo něco podobného pomoc není uskutečněním tam moc pouhou pomocí. Člověk každý člověk přirozený člověk všech lpí celou svou silou na sobě samém na vlastně existenci proto toto vyslovování od sebe sama čili spasení není možností člověka nýbrž pouze možností boha samého to je jedinečně napsáno a to boha v člověku to je kristus kristus ji vtělení božího sebezapření te jedinečně napsáno kristus je vtělení božího sebezapření se nebo živo sebe zřeknu tím bůh se z kvést vy výše nosti přichází k nám do naší tedy stává se člověkem je jako jsme my. A přece je v něčem jiným než mi lidé hříchu je jiný v tom že nežije v ničem pro sebe nýbrž zcela a naprosto po druhé a tedy vlastně pro svou smrt tady tedy jehova dohromady něco to nepatří to není pravda že by šel pro svou smrt protože slouží po druhým to na co tajemství přemožen smrti totiž jejím přijetí jakož to dokončí tohoto osvobození od sebe sama neboť teprv když umřeme tak můžeme být spaseni tím říká neboť za naší smrtí nás čeká. A nad naší smrtí stojí sám pán života a smrti náš bůh to zvěstuje a dosvědčuje kristus vzkříšení do je to vlastně kristus kristus je v člověku proti našemu starému člověku a tím pro nového člověka pracují a bojujícího kristus tedy není minulost všeobecně všeobecné mrtvá nýbrž budoucnost naše budoucnost a to je nejnaléhavější a ne aktuálnější v celém bytí kristus je nic nemít aby božím majetku do tak to patří bohu může se svatým pavle list tím dálky kapitola druhá bez dvacátým listem kristus ne . Konec státu tady byste řekli poprosím tohoto listu že se toho teologa zařadit mezi spekulativní mi styky s konci to nějakou zkušenosti a spekulace na to napojeno toto vymyslel a přibližovat vyjde na jeho že jde o rizi o teologa a nikoliv o mystika mystickou zkušenosti něco patrno ne výroku karlem dvě dvacet po volný ten žije kristu se a ne . Plným nástrojem v rukou božích se člověk nestane z vlastní vůle nýbrž z metafyzické zkušenosti a k se může jen disponovat přerůzné způsobem proto vám moc prostě nadávám že to neuskutečňujete jenom malinko tak tak je mně a prostě z absolutní trpělo protože přistoupilo stane nemůžu nepotřebuju mít nejsem trpělivý z toho důvodu že vím jak to je že on bůh nás si sám k sobě přitahuje a sám nás nechá prožívat svou metafyzickou zkušenost. A my různým způsobem s můžeme se k disponovat to je pravda tak například když se se mnou svatýho pavla ta se které metafyzické zkušenosti když se k němu sklonil kristus a napadlo předtím dámám tak cíl ty křesťany pro následovat tak to je případ zcela nikoliv výjimečný ale celá radikální ho se přerušena toho trendu kterým jdeme k smrti normálním zvířecí a převážení se na stranu poznání během života tak. Poslušným nástrojem se stal ten pavel proti vlastní vůli a to platí o každém člověku my si neuvědomujeme do jaké míry nám tady vlastní vůle vadí že my si myslíme tou vůlí dobudeme to království boží a vy jste se staví neprotiví to je to co jsem vykládal dopoledne že totiž do věčnosti se nemůžeme dostat když si to zamanete znám moc dobré lidi například v plzni abych nemluvil aby ne pomlouvali tady ani v tom dobrem nikoho že například ten stáňa obro to upřímně přeje ale nedal když se mu to protože si to přeje. A to do určité míry se může přitom zlepšovat ale nemůže být vědomě spojen s bohem nikdy ne protože do toho dává vůli lidskou která tam nepatří tam se to naopak je proti vůli kdyby to zažívala všeho vnitřní modlitbě aspoň tak by si zjistil že je to proti jeho vůli že se mu bere tento život při koncentraci a je to proti jeho lidské vůli neboť člověk chce žít tento že nechce jít ztratit tento život. No ale pavel byl od chvíle co byl obrácen před tím vašem mrtev v tom smyslu že jeho vůle byla dokonale podřízeno vůli boží jiném smyslu mrtev nebyl takže když se říká o zabití našeho jáství to tedy je chybné názvu slovy jemně řečeno jeho si zůstalo život ale bylo dokonale podřízeno bohu nebo dokonce podřízeno bohem tak dokonale jako pavel věděl že v něm je živ bůh stejně mrtvý byl ježíš bych tady se malinko zastavil protože. Ježíš kristus přeje s ním například v eliáš věděl přesně kdy bude končit ten jeho zápas pozemský a když se dostane nazpátek do toho otcova domu to přesně věděl oba dva to věděli takže ten eliáš mohl říct to musí mu žáku se kterým šel brzo pudu do nebe tak se na to připravila ježíš kristus říkal maličko uzříte maličko neuzříte brzo pudu tam tam nemůžete následovat se s ducha svatého teprve potom budete moc jiná sledovat takže tady musíme ještě vyslyšel ježíše krista i po stránce se dáme jim poučit o dokonalosti ducha nebo řek bych o umění nebo mistrovství ducha. A takže ježíš kristus byl také mrtvý od třiceti let nepůsobil mezi lidmi to jest po dokonale dokonalém sebepoznání v jordáně a po přemožen svého na poušti ježíš se ve všem řídil totiž od svou vůlí a jeho reagovalo lidsky plakal plačící mi radoval z radujícími a tak totéž doporučoval aby udělali i jeho učedníci ne náhodou prvním ježíšovým zázrakem bylo promění vody ve víno a to také proto aby zabránil nebo znemožnil jednostranné. Pochopení je dostanu pochopení jeho života jako náboženské nikoliv celoživotní záležitosti přál si pomoci celému životu ztráta jím radujícími se lidem spasení pak je nalezení nového opravdu živého složit na kterém je dosavadní život závislí jako světlo žárovka je závislé na přírodu přines elektrárny s pro vozu pro vozu a ne tedy na sobě odvozeném pomíjejícím světlem spasený na jde od sebe k bohu nejde od sebe k bohu nýbrž jde z boha k sobě a je všem a ke všemu tedy tady by se muselo moc toho říci abych to moh straně vysvětlit. A bych chtěl především říct aspoň todleto že ježíš nekázal nějakou výlučně náboženskou cestu to by byl opravdu dělal zázraky jenom takové které jsou visel z náboženským pojetím života ctností a von dělal právě zázraky třebas i na takové svatbě nebo někde jinde dej rozmnožoval víno. Vodu na víno tedy přeměňovala takže chtěl dokázat že tady jde o něco víc u něho ukazuje na celý život a to že křesťani celoživotní ukázku jak celým životem k bohu máme jít udělali náboženskou záležitost tím tomu dali nejhorší ráno protože život nejenom nábožensky a náboženské život je ten pravý život nýbrž celý život kterým jdeme k bohu je správný život my musíme najít i v tom co je tak zvanou rolí činnost a co je činnost která se ctností nemá nic společného sestup bohu vím že je to těžké ale ježíš kristus takhle ukazoval ten neukázal jenom pro návodné ho člověka cestu nýbrž pro každého člověka. A nedbal na to že ti lidé kteří měli tento příklad od něho že za ním nešli že tedy si třebas dali star vírou a to víno místo vody ale dál voni nestáli protože zatím na nic do ničeho nedorostli takže on měl pro každého i pro ten vstup ne přes který se měl došplhal měl něco co říct takže on nepodceňoval i ten nejmenší stupeň a kdybych jako to potřeboval tak tady s vámi nesedí protože si dovedu představit že když jsem neuspěl za nějakých nevím kolik let tak že neustou ani stokrát a že vás nedostanu a taky to nemá muselo věk přes ten stupeň nezačínáte poznávat vědomě boha to dyby se vám tady stalo během přednášky tak nebudu to považovat za nějaké nějakou svoji vymoženost nýbrž za zásah boží pochopit.

Download XMLDownload textWaveform view