87-01B
87-01B
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
z
řekla
už
tady
v
tomto
světě
tohoto
si
tohoto
těla
takže
už
co
tady
dosáhne
člověk
tam
už
to
má
jako
na
talíř
hotové
ne
ale
ještě
zajímavější
věc
při
tom
že
ta
manželka
má
se
to
je
ta
dána
v
praze
která
po
ní
velice
jako
se
jich
stýkal
a
teďka
celých
pět
let
se
daně
nezdálo
vo
mamince
a
jenom
tehdy
po
té
smrti
těsně
ale
potom
už
ne
a
říkala
mně
nedavno
že
je
to
divné
že
ta
matka
tak
se
od
něho
odvrátila
jenže
matka
nemohla
se
jí
projevit
protože
neměla
už
tělo
a
ona
se
s
ní
to
spánku
setkat
jenom
tělesně
na
to
neumí
dá
na
jinak.
Vono
ti
ta
moje
manželka
vypučí
janově
zemřevší
ženy
tělo.
něho
se
na
vlita
a
představili
se
daně
takže
je
na
znají
poznala
že
to
její
matka
ale
má
jiný
tělo
to
viděla
že
to
není
ona
ale
vnitřně
že
je
to
vona
tak
se
objevila
moci
by
mně
po
povídali
ne
jaký
má
triky
užívat
v
té
teďka
řka
a
moje
manželka
že
a
to
bylo
říka
eště
jiných
krizích
každou
chvíli
mně
překvapím
novým
vynálezem
jak
si
tam
dovede
zacházet
v
tom
záhrobní
životě
po
svém
jak
se
tam
dá
formulovat
ten
život
úplně
formovat
lépe
řečeno
lépe
než
tady
té
dotazem
tuhý
nese
ná
tak
choroba
jako
tam
ten
životem
se
dá
snadno
formovat
tak
to
je
asi
tak
všechno
Je
tam,
vodpovím
vám
způsobem
Krišnovým.
Mahabharáta,
jejíž
součást
je
Bhagavádgíta,
pokračuje
dál
ve
vyprávění
po
tej
Gítě.
A
ten
Ardžuna,
který
bojoval
proti
těm
nepřátelům,
kteří
nespravedlivě
napadli
jeho
říši
a
zvítězil
na
poli
Kurukšetra,
ten
Ardžuna
se
ptá
Krišny:
a
co
se
stalo
s
mými
nepřáteli,
kteří
mě
nesprávně
a
neprávem
napadli,
zabíjeli
u
nás,
kradli,
já
nevím,
co
všechno
dělali.
A
on
říkal:
pojď
se
mnou.
A
uvedl
ho
do
ráje
a
všichni
jeho
nepřátelé
tam
seděli,
jeden
vedle
druhýho,
šťastní
a
spokojení.
Protože
voni
měli
dojem,
že
dělali
spravedlivý
boj.
Já
si
myslím,
že
ten
Hitler
si
taky
myslel,
že
to
dělá
dobře,
že
je
pověřen
od
Boha.
A
to
ho
zachraňuje,
že
von
je
teďka
v
ráji.
Nikde
v
pekle.
Nýbrž
v
ráji
a
je
mu
tam
moc
dobře.
je
všechno
událost
devátého
ledna
devatenáct
set
osmdesát
tři
tak
podívejte
se
a
praví
a
já
to
podotýkám
že
to
je
to
bude
číst
eště
v
tom
komentáři
taky
že
duch
se
nedá
definovat
že
tedy
v
obou
můžeme
mluvit
pokud
mluvíme
nějakým
význam
slovním
jenom
tak
že
to
můžeme
velice
vzdáleně
obrazně
znázornit
ale
nemůžeme
vyslovit
pravdu
co
je
bůh
co
Nejenom
mluvil
o
tom
co
má
člověk
dělat
ale
žil
tak
jak
má
člověk
žít
a
to
se
von
jako
teolog
neodvažuju
neodvažoval
dneska
by
se
od
váže
neodvažoval
následovat
krista
v
tom
jak
on
žil
a
já
jsem
se
tady
se
stáňou
nebo
a
to
mluvil
že
dneska
vám
vysvětlím
a
řekli
byste
to
se
to
dělá
budu
vás
dále
ať
si
ty
děláte
to
chcete
proti
jsem
to
odmítala
to
přečtou
tak
ať
si
to
teprv
potom
věří
na
sobě
že
já
dneska
řeknu
co
vlastně
ten
ježíš
kristus
svým
životem
učil
jaký
návod
dávat
od
začátku
tady
totiž
jsou
námitky
proti
tomu
řídit
se
ježíšem
kristem
v
tom
smyslu
že
on
si
od
narození
uvědomoval
že
od
boha
přichází
a
že
k
bohu
se
má
vrátit
kdežto
my
kteří
to
vůbec
ne.
Jenom
je
ne
jak
ho
můžeme
následovat
tak
to
je
mylná
argumentace
todleto
to
vám
potom
vysvětlím
doufám
že
se
mi
to
podaří
ale
nevysvětlím
vám
to
způsobem
slovními
jenom
nýbrž
ukázkou
detailní
ukázkou
ježíšova
života
nevím
tam
se
dostanu
protože
to
je
strašně
náročná
záležitost
ale
odvolám
se
na
všechno
co
s
ním
dělo
a
co
o
něm
víme
nebudu
ji
přidávat
jenom
budu
to
vysvětlovat
způsobem
který
je
asi
ne
zvyklý
tak
začnu
hned
třebas
s
tím
příchodu
ježíše
krista
na
svět
svatý
jan
evangelista
říká
na
počátku
bylo
slovo
to
slovo
bylo
u
boha
bůh
byl
to
slovo
a
nic
není
stvořeno
co
by
nebylo
složeno
st
skrze
ně
všechno
je
tedy
stvořeno
ke
sto
světlo
boží
to
si
to
svítí
nás
to
slovo
svítí
v
nás
se
mýho
neobsáhne.
No
nepoznávají
a
tak
dále
ale
to
tím
říká
na
počátku
se
říká
na
počátku
tak
měl
někde
pán
bůh
počátek
ne
tohleto
nedošlo
vacovi
že
bůh
neměl
ani
nakolik
církvi
to
nedošlo
že
se
tam
nemluví
o
bohu
na
počátku
bylo
slovo
ale
ten
počátek
není
počátkům
smyslu
božím
nýbrž
počátkům
stvoření
na
počátku
stvoření
by
tam
mělo
by
si
tam
někdo
za
z
toho
co
je
tam
dál
napsáno
nazván
napsáno
že
on
to
nepospojuju
bylo
slovo
u
boha
to
znamená
ono
to
necítil
tady
v
tom
stvoření
a
jak
se
začnou
stvořit
tak
to
sestoupil
do
těch
temnot
to
stvoření
se
nazývá
temnota
mi
tam
svítí
ale
my
to
nepoznáváme
ne
že
tam
svítí
to
si
ho
tvé
pro
nás
zahalená
naší
nevědomostí
tak
to
je
asi
taková
první
kapitola
k
tomu
abyste
chápali
ten
o.
Od
ježíšův
jinak
že
tedy
není
tady
obsaženo
to
co
jako
si
myslíte
že
ten
dostat
ke
člověka
že
totiž
od
znal
čáku
neví
že
od
boha
pochází
to
není
jeho
nedostatek
nýbrž
to
je
stav
o
kterém
evangelista
jan
dobře
ví
a
se
kterými
ježíš
kristus
musel
dobře
počítat
a
teď
vám
vysvětlím
jak
s
tím
počítal
a
jak
přesto
mohl
ukázat
přesně
cestu
po
které
se
dá
jít
o
smažte
to
teďka
dál
že
totiž
mysli
že
o
tom
neví
že
má
to
světlo
nesmrtelné
v
sobě
že
totiž
je
nesmrtelným
ve
své
podstatě
tak
to
není
nedostatek
nýbrž
to
je
za
určitých
okolností
veliká
přednost.
Kterou
má
před
ostatním
tvorstvem
který
si
to
styl
kdyby
to
je
to
neví
tak
to
nemá
stejnou
funkci
jako
kdyby
to
věděl
on
totiž
je
tam
jedna
věc
že
ti
organismus
lidský
je
nějaký
jiným
organizmem
než
je
třeba
zvířecí
rostliny
nebo
třebas
buněčný
je
z
kompletní
a
následkem
toho
více
může
provést
čili
já
předejde
ten
výklad
a
řeknu
člověk
je
transformátorem
jak
často
tvrdím
který
může
všechno
věčné
které
v
něm
je
objevit
pomocí
transformační
schopnosti
to
znamená
pomocí
toho
faktu
že
všechno
konečné
ustavičně
vyplývá
a
to
tam
ve
vacovi
bohužel
není
ustavičně.
Vyplývá
z
toho
věčného
ne
bylo
stvořeno
ale
ustavičně
je
tvořen
kdyby
přestalo
být
stvořeno
tak
to
přestane
taky
existovat
to
stvoření
spočívá
v
tom
že
je
to
aktuální
stav
stvoření
je
aktuální
stav
já
to
nejradši
vykládá
tímto
způsobem
vám
tady
lékaře
tak
se
to
mohlo
tady
atom
opakovat
prosím
vás
za
stav
ten
mě
lékař
stvo
jestli
vám
to
nepůjde
tak
jestliže
třebas
v
tom
matčině
těle
si
zopakujeme
od
nedělené
buňky
všecko
přes
prvky
mozky
životě
chy
opičáctví
a
z
matky
se
dostaneme
do
tohoto
světa
tak
já
jsem
se
o
tomhletom
dověděl
nikoliv
lékařských
níž
nic
a
nevěděl
jsem
se
téma
se
děje
ale
byl
jsem
si
jist.
Jednou
věcí
že
v
té
matce
sem
byl
v
ráji
co
stalo
se
to
mít
jednadvacátého
jedenáctý
třicet
devět
a
že
předtím
jsem
do
toho
ráje
přišel
prosím
vás
to
byl
stav
bezčasový
já
sem
si
to
pomalinku
všechno
dovídal
a
časově
to
nestálo
vůbec
ani
zlomek
vteřiny
ano
takže
jsem
se
dovídal
že
člověk
od
boha
přichází
když
se
ocitne
jako
zárodek
v
matčině
těle
a
k
bohu
se
vrací
už
matčině
tělesté
způsobem
že
je
v
ráji
padne
z
ráje
při
na
tento
svět
to
je
okamžik
pádu
z
ráje
každý
z
nás
padl
z
ráje
ne
takhle
to
cítí
vod
jedna
dost
ho
jedenáctý
třicet
devět
či
není
to
nějaká
událost
já
se
stala
je
pro
nás
pro
všechny
aktuální
a
když
takhle
vidíte
ježíše
krista
tak
potom
a
všechno
velice.
Snadno
srozumitelné
na
počátku
to
je
pro
nás
pro
každého
počátek
požádáte
našeho
stvoření
našeho
vchodu
to
z
tohoto
světa
my
jsme
tou
tmou
do
které
to
světlo
nebo
ve
kterém
to
světlo
září
tak
asi
a
jestli
potom
se
stane
že
my
se
ocitneme
v
tomto
světě
a
máme
k
dispozici
konečně
všecko
čím
bychom
se
mohli
nazpátek
vrátil
to
znamená
transformační
schopnost
jak
všechno
čas
ne
které
bezčasového
sešlo
zase
se
dá
změnit
na
bezčasové
jestliže
to
nevyužil
tak
teprve
tady
v
tomto
světě
našem
běžném
životě
je
nám
hrozí
něco
čemu
říká
vane
jinak
jinou
vůbec
neexistuje
když
se
nikde
v
přírodě
invoni
neexistuje
to
znamená
cesta
zpět
jedině
u
člověka.
Existuje
něco
co
je
vole
cesta
zpět
to
znamená
opomíjení
používání
nebo
zpáteční
tví
nebo
zaostalosti
protože
on
totiž
může
kdekoliv
na
této
cestě
od
narození
se
zabili
a
jakmile
se
zabydlí
dejme
tomu
já
budu
na
někoho
sva
ukazovat
třebas
tady
na
ale
on
kdyby
se
zabila
v
tom
co
tady
na
tom
chtěl
dosáhl
tak
to
to
byl
za
následek
totéž
co
mohl
jejího
tatínka
že
až
mě
ti
bude
padesát
tak
se
bude
považovat
za
starou
ono
že
se
považuju
už
o
skládali
ale
tehdy
se
podle
starou
že
už
dál
to
nejde
vole
bych
to
dá
šlo
protože
v
lidském
organismu
se
děje
totéž
srdcem
vesmíru
ustavičně
se
tam
něco
nového
staví
protože
to
je
tvoření
je
aktuální
stav
věcí
pořád
se
něco.
Ve
stavu
je
a
pořád
je
co
bourá
všechno
současně
no
a
organizmu
padesáti
letech
o
člověka
se
toho
hodně
zboural
a
ne
do
takové
míry
se
to
postavilo
tam
už
něčeho
ubírám
ubývá
třebas
buněk
některých
a
na
tak
dále
a
takže
když
to
člověk
takhle
posuzuje
tak
si
může
i
zoufat
což
by
nebylo
správné
a
za
druhé
jestliže
se
s
tím
smíří
a
to
je
horší
se
s
tím
běží
ještě
že
dobře
tam
se
ti
nesmířil
kdyby
se
s
tím
smířil
že
to
tak
předností
půjde
teďka
tu
grade
a
až
smrti
no
tak
opravdu
jim
všechno
opustí
všechno
ztratí
nic
ne
nabude
a
ten
život
je
vzorem
nouze
cesty
zpátky
čili
kdyby
to
řeka
lékařsky
jakmile
se
člověk
narodí
tak
musí
vznikat
celá
řada
nový
buněk.
Ale
zároveň
celá
řada
buněk
musí
o
tu
míra
ta
výměna
látková
tam
je
že
ho
chtěl
buněčný
a
výchova
a
já
to
ale
mě
na
takže
nové
buňky
nastupuje
na
ty
za
ty
starý
ty
nemají
takovou
života
tak
by
složili
celý
život
dána
buňka
to
nevyřeší
že
jo
musí
se
vyměnit
jenom
myslím
že
se
rozhoduje
to
to
není
všechno
pokud
já
tak
vy
namyslím
tak
dělali
lékařsky
a
jinými
my
jsme
totiž
jinou
vodou
za
sedm
letech
jsme
byli
přes
sedmi
lety
tuto
do
jiného
života
jinými
prostředky
novými
prostředky
a
to
to
si
máme
velice
vážit
a
na
to
máme
dále
budovat
také
je
tím
že
člen
že
ježíš
kristus
nemohl
když
chtěl
ukázat
správně
jak
jednat
hlásat
nějaké
věčné
zákony
platné
od
začátku
lidského
života
až
do
konce
nezměněné.
Tak
jak
to
bere
třebas
církev
nýbrž
on
musel
si
být
vědom
toho
a
proto
je
pro
nás
výhodné
že
si
byl
vědom
té
nesmrtelnosti
že
musí
svým
životem
na
ukazovat
pro
mě
živost
lidského
já
a
právě
vlas
lidské
já
špatně
chápe
a
vlivem
toho
že
je
to
já
se
mění
tak
také
pro
měli
vo
prostředků
kterých
je
nutno
používat
na
té
cestě
no
a
to
ale
se
nedá
vysvětlit
pouhým
slovem
někým
nařízení
protože
člověk
neví
kdy
se
má
to
nařízení
chopit
tak
by
se
ho
má
je
má
opustit
ale
to
se
dá
jenom
vysvětlit
ježíšovým
životem
pokud
se
v
tom
ježíšově
životě
my
vyznáme
a
podle
něho
jdeme
tak
já
už
nasadím
rovnou.
A
ten
jeho
život
jestliže
on
ve
dvanácti
letech
svého
života
řekl
když
se
ztratil
k
těm
rodičům
a
byl
dva
dni
nedění
na
vono
hledali
našeho
v
chrámu
a
vy
týkaly
mu
jak
se
jim
mohl
ztratit
říkal
copak
nevíte
že
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
tam
totiž
vykládat
v
tom
chrámu
o
bohu
a
voni
to
vykl
ale
přes
to
je
poslechl
aby
m
poddán
až
do
těch
třeti
let
čili
dost
dlouho
od
dvanácti
otřepete
to
je
ještě
dost
dlouhá
doba
no
a
čili
jak
toto
setrvat
a
jak
toto
naší
aby
a
jak
se
toto
pochopit
patu
že
on
nás
předešlo
samozřejmě
v
tom
smyslu
že
věděl
to
co
my
se
teprve
dovíme
a
nemohl
jinak
na
to
jít
než
z
tohoto
vědění
ale
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
že
on
který
byl
člověkem
Poznávající
na
mluvím
jak
o
něm
jako
o
člověku
jako
za
člověka
člověkem
poznávající
učí
a
je
schopen
učit
lidi
věřící
tak
toto
musíte
si
v
prvním
na
prvním
kroku
uvědomit
že
nás
věřící
učí
někdo
kdo
poznává
čili
nepotřebuje
věřit
neříkám
že
je
nevěřící
a
nepotřebuje
věřit
protože
věci
poznává
správně
a
jedině
ten
je
schopen
nás
nás
věřící
poučit
upozorňuju
vás
že
nestarejte
si
do
svědomí
ste
věřící
nebo
nevěřit
věří
protože
vy
jste
všichni
věřící
jenomže
někdo
věříme
neomaleně
ji
a
někdo
rozumějí
nebo
inteligentně
ji
ne
neomaleně
lé
taková
že
já
se
ohradíme
v
těch
vědomost
tech
které
mám
a
považuji
je
za
konečné.
Například
rozumové
schopnosti
považuji
za
konečné
schopnosti
to
je
neomalenost
protože
podal
jsem
ruku
tady
ano
protože
tak
opravdu
pane
eš
neměl
co
říct
na
tamto
zřejmě
nekončilo
takže
ježíš
kristus
má
před
sebou
ateisty
to
jsou
lidi
věřící
neomaleně
v
to
že
hmota
čas
a
prostor
jsou
jedinou
skutečností
to
je
neomalené
víra
pro
toho
kdo
se
dostal
v
té
víře
aspoň
trošku
dál
už
ve
víře
copak
poznání
ale
to
se
dostal
k
poznání
dál
ten
tohleto
musí
zavrhnout
o
zkušenost
spočívá
v
tom
kterou
nám
ukazuje
že
musí
být
člověk
v
tom
co
je
jeho
otce
poleze
krva
já
jsem
tak
musel
to
šlo
přednesla
abyste
pochopili
tu
první
větu
já.
Musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
my
tam
musíme
být
my
tam
vopravdu
sme
to
toho
není
vybřednutí
že
vo
tom
nevíme
co
není
rozhodující
my
jsme
tam
stejně
jako
ten
ježíš
tě
dvanácti
letech
a
jako
přivedena
rozený
když
mi
vstoupíme
na
tento
svět
tak
se
ocitáme
v
tom
co
je
otcovo
toto
stvoření
je
boží
stvoření
to
není
něco
jemu
cizí
o
kterého
by
se
mohl
odvrátit
zády
jak
správně
říká
va
nikdy
se
to
nestalo
že
by
zavrhl
taky
není
správné
toto
všechno
považovat
za
nějaký
omyl
nebo
nedopatření
že
se
to
všechno
zvrhl
se
spadlo
z
ráje
vůbec
nic
takovýho
to
je
dramatizace
obrazové
která
je
velice
užitečná
pro
mě
například
ale
pro
ty
křesťany
dva
tisíce
let
takhle
to
vás
palec
pořád
dětsky
to
není
požehnání
protože
voni
si
říkají
tady
nějaký
zlý
de.
To
nějaký
satan
tady
způsobil
proti
pánu
bohu
a
ono
se
to
zlo
prosim
vás
to
ne
to
se
vůbec
nestalo
i
když
ten
pád
zažíváte
by
znovu
při
narození
na
tomto
světě
jenže
to
takhle
dramaticky
se
zažívat
to
no
vono
se
to
dramaticky
zažívá
prosím
vás
není
dítě
kteří
by
který
by
to
bralo
tak
má
třebas
hodny
děti
že
ano
všichni
a
aby
to
byla
tak
stoprocentně
že
by
s
tím
byli
dokonale
spokojeni
tam
se
nemuseli
starat
o
stravu
kam
se
nemusel
stávat
od
dýchání
tam
nemuseli
nikým
zápasit
o
svůj
život
vůbec
nemuseli
se
bát
nic
takového
tam
zánět
tam
neexistoval
to
byl
pravý
ráj
že
jsem
se
porozumět
stavu
ráje
tak
porozumíte
člověku
který
je
v
mateřském
lůnu
to
je
ráj
a
z
tohoto
ráje
mi
přicházíme
sem
na
svět
takže
ježíš
kristus
ví
že
jak
jsem
přijdeme
na
svět
tak
jsme
pojedli.
I
ze
stromu
poznání
ze
stromu
poznámka
měl
správné
řečeno
dobra
a
zla
my
jsme
se
dostali
do
dualismu
a
jestliže
jsme
se
dostali
do
dualismu
tak
se
nemůžeme
zříct
toho
zdroje
ze
kterého
jsme
přišli
my
musíme
být
pořád
v
tom
co
je
toho
otce
a
to
je
to
je
to
naše
věčné
nitro
to
je
ten
to
to
naše
vni
vnitřní
věčné
já
to
je
v
tom
všem
musíme
být
zdali
nevíte
že
já
musím
být
v
tom
co
je
mého
otrb
musíme
všichni
tak
by
my
tam
jsme
do
toho
nevíme
to
není
rozhodující
rozhodující
se
tam
musíme
být
nes
toho
není
vyhnutí
kdy
se
se
zabili
tak
z
toho
není
mým
pnutí
vy
jste
prostě
v
tom
berete
já
to
řeknu
konkrétněji
berete
svou
existenci
svoji
la.
A
sku
svoje
poznání
všecko
berete
ustavičně
od
boha
z
té
nesmrtelnosti
to
znamená
kdybyste
to
považovali
ten
zdroj
za
nepohyblivý
jako
že
to
není
pohybový
to
ani
dyc
časoprostorového
pro
nemá
pohyb
ani
časový
ani
prostorových
ani
vzdálenosti
i
takového
to
nemá
tak
byste
asi
pochopili
taky
zároveň
že
ten
ježíš
kristus
na
ukazuje
cestu
spoj
do
nehnu
tého
zdroje
od
začátku
až
do
konce
a
to
je
smysl
spásy
protože
dokud
se
v
pohybu
tak
nejsme
jak
se
říká
křesťansky
spaseni
ale
jakmile
se
ocitneme
ve
zdroji
kde
ten
pohyb
není
tak
se
cítíme
absolutně
svobodnými
ono
nezáleží
na
tom
pocitu
napřed
je
to
jenom
pocit
já
vím.
A
ta
se
to
jenom
pocit
ještě
skutečnost
ale
podívej
se
to
musí
stát
skutečnosti
a
ne
pouhým
pocitem
to
znamená
jak
říká
správně
ghose
a
se
k
tomu
ještě
dostanu
v
tom
komentáři
k
ho
slovy
musí
člověk
nebo
když
se
dostane
prostou
jako
on
ustavičně
si
je
vědom
toho
že
do
něho
moudrost
boží
existence
boží
láska
boží
vv
a
že
kdyby
toho
nebylo
tak
by
nebyl
ničeho
schopen
aby
se
mi
domluvil
alence
tak
budu
pokračovat
takže
ta
by
nebyla
schopna
promiň
a
jedné
myšlenky
ať
kouká
nebo
nekone
kdyby
toto
na
pozadí
jejího
myšlení
ustavičně
nefungoval
že
bere
k
tomu
náboj
z
toho
nehnutá
žádný
stroj
který
by
neměl
pevný
základ
nemůže
žádný
pohyb
pro
provádět.
On
musí
mít
pevný
zá
a
tento
pevná
ka
máme
nevíme
o
něm
ale
máme
takže
ježíš
kristus
nám
prozrazuje
vod
těch
té
fáze
já
to
zkrátím
abych
se
dostal
aspoň
v
té
první
věci
ke
konci
nám
prozrazuje
že
člověk
se
má
v
tomto
životě
naučit
mistrovství
kterému
říkám
sebepoznání
a
jestliže
to
znamená
má
se
obrátit
přes
vše
třeba
jsou
účastni
nebo
svou
svý
zájmem
k
sobě
aby
sebelépe
poznat
aby
poznal
taky
svoji
vnitřní
nesmrtelnou
podstatu
a
když
toto
pozná
tak
zvládl
první
mistrovství
a
o
něm
mu
lžu
o
mnoho
s
mluvit
samozřejmě
které
navrhuje
ježíš
kristus
jestliže
toto
nezvládne.
On
učil
ještě
dalším
dvěma
mistrovstvím
tak
je
těžko
myslitelné
že
by
ta
druhá
dvě
mistrovství
také
zvládl
on
totiž
potom
pocit
ti
letech
začíná
učit
lidi
těmto
věcem
má
učedníky
dělá
zázraky
a
ne
ty
to
všecko
to
bych
nazval
mistrovství
mistrovství
vědomí
souvislosti
s
bližním
hodně
to
z
užije
o
to
jsem
přemýšlí
jako
zúžil
aby
to
bylo
příliš
roce
tak
rozbředne
čeho
to
znamená
druhá
fáze
život
pro
bližního
abych
tak
řekl
k
tomu
jsme
nuceni
tak
ko
tak
i
když
o
tom
nic
nevíme
zase
nevíme
že
jsme
nuceni
k
tomu
ale
nikdo
vás
by
si
ani
na
chleba
neví
dělal
kdyby
jako
toto
nedělal
pro
společnost
například
my
jsme
nuceni
pro
tu
společnost
něco
dělat
o
taky
pro
svorno.
A
tak
dále
abychom
vešli
se
nebo
abychom
v
této
fázi
obstáli
takže
my
nějakým
způsobem
všichni
už
v
této
druhé
fázi
také
se
pohybujeme
v
tomto
druhém
mistrovství
mámeli
však
ale
za
sebou
to
prý
mistrovství
tak
ubohé
že
jsme
se
tam
ani
neuvědomil
li
že
jsme
nesmrtelná
podstata
vevnitř
tak
tam
přicházíme
do
tohoto
druhé
fáze
se
strašně
malým
věcem
a
vono
je
to
na
náš
nás
je
musíme
bojovat
o
to
abychom
tomu
bližnímu
byli
prospěšný
za
všech
okolností
když
nám
to
není
třebas
příjemné
a
proto
je
žito
fázi
druhou
uvádí
tyto.
Předpisy
zapři
sama
sebe
násl
vezmi
svůj
kříž
pro
nebudu
vysvětlovat
dneska
protože
to
nemá
cenu
to
by
vo
vloh
ve
to
všechno
víte
o
se
minulá
potom
nejenom
zapři
ten
kříž
následuj
mě
to
už
je
znalost
jeho
života
a
za
čtvrté
nerozeznáme
jí
příjemné
od
nepříjemného
tyto
čtyři
věci
když
člověk
na
té
druhém
v
tom
druhém
mistrovství
zvládne
relativně
nějak
tak
může
pomýšlet
na
to
že
setká
s
duchem
konečně
neboť
ta
každá
fáze
kterou
tady
jmenoval
má
charakter
tenleten
že
se
toho
prvního
vzdáme
abychom
mohli
vstoupit
do
toho
druhýho
toho
zlýho
se
dáme
tomu
stopy
do
toho
třetího
to
tam
na
ji
životě
ježíše
krista
byla
jasně
znát.
On
se
vzdal
své
rodiny
ve
třiceti
letech
že
ano
to
je
má
matka
kdo
svoji
bratři
aby
moh
sloužit
bližnímu
bez
ohledu
na
svou
rodinu
že
by
jako
zanedbával
nebo
tak
nějak
že
jo
a
potom
když
přišel
na
kříž
musel
odstoupit
od
svých
učedníků
musel
se
jí
taky
zdát
všech
svých
přátel
všech
výdobytky
lásky
který
tady
prokazoval
všeho
se
musel
vzdát
čili
na
každém
rozmezí
mezi
těmi
stupni
je
třeba
se
vzdát
toho
minulého
a
teprve
pak
jsme
schopni
překročit
ten
práh
do
dalšího
stupně
samo
sebou
to
překročení
toho
prahu
tam
někde
mezi
druhým
a
třetí
mistrovstvím
je
velice
obtížné
nebo
na
nesrozumitelné
z
toho
důvodu
že
tam
se
dokonce
vzdává
ježíš
kristus
svého
ducha
já
tady
snažím
se
definovat
a
von
se
ho
vzdává
co
to
je
zdá
se
svého
ducha
to
aspoň
to
musím
vysvětlit
protože
bez
toho
by
ten
výklad.
To
byl
úplný
ducha
božího
jak
jsem
vysvětlil
před
tím
máme
všichni
a
z
něho
ustavičně
žijeme
a
co
to
můj
duch
potom
já
k
tomu
co
mám
aniž
se
o
to
vím
že
to
mám
od
boha
pořád
dáváno
v
existenci
vládce
poznání
něco
musím
přidat
já
se
v
tom
svým
životě
podobá
tomu
služebníků
kterému
bylo
dáno
buď
jedna
hřivna
nebo
dvě
nebo
pět
že
ano
a
musel
s
tím
hospodařit
ne
pro
sebe
nýbrž
pro
toho
hospodáře
že
a
tomu
se
podobal
a
jestliže
jsem
v
takové
situaci
od
maron
že
jsem
dostal
k
dispozici
jakou
hřivnu
tento
život
a
mám
s
ní
hospodařit
s
tak
zkrátka
musím
s
ním
podíl
jako
se
hřivnou
boží
to
hospodáře
a
ne
se
svou.
Takže
při
tom
odevzdávání
svého
ducha
jde
o
to
odevzdat
všechno
co
jsem
já
k
tomu
duchu
božímu
který
do
mně
plyne
bez
mého
vědomí
přidal
ze
své
vůle
ze
svého
počínání
ne
když
s
musel
na
hlavu
postavit
všechny
zázraky
jako
by
byl
nedělal
ne
se
od
toho
odstoupit
v
kříže
ne
sestoupil
nic
takového
prostě
odevzdal
všeho
co
navíc
k
tomu
duchu
ze
sebe
přidal
nesmírně
obtížné
ano
a
to
je
to
poslední
mistrovství
že
byl
opravdu
ničím
ovšem
on
už
se
člověk
stává
ničím
už
na
těch
předešlých
stupních
taky
když
padne
třebas
z
ráje
v
okamžiku
když
se
narodila
tento
svět
já
vím
že
lékaři
mu
pomáhají
k
tomu
aby
a
to
dítě
křičel
a
kdyby
nebyly
vykřikne
tak
by
třebas
na
ni
nezačlo
dýchat
to
je
pravda
ale
on
je
to
taky
stav
nespokojenosti.
Dítěte
do
kterého
se
uměle
třebas
to
tím
lékařským
zásahem
to
dítě
uvádí
a
ta
nespokojenost
potom
člověka
vede
kupředu
a
jiní
to
něco
špatného
nýbrž
něco
velice
užitečného
ano
mezi
duší
lidskou
mezi
nesmrtelným
já
a
mezi
bohem
jako
ne
není
já
nevím
bůh
ne
velice
rychle
se
s
těmi
pořádá
nelogicky
samosebou
lidově
příkladem
to
je
nejsnazší
to
znamená
definovat
to
vy
to
se
dá
definovat
mě
příkladem
jestliže
já
jsem
dejme
tomu
s
těmi
husami
bez
tebe
vám
vede
to
za
pravdu
že
jsem
že
jsem
měl
vám
nalžu
v
tom
transu
sebe
tam
neviděl
jako
tělo
ale
byl
jsem
tam
díval
jsem
se
po
sobě
čím.
Očima
své
duše
jsem
se
díval
po
sobě
sebe
sem
neviděl
očima
své
duše
se
díval
po
husách
a
neviděl
jsem
je
tam
ale
věděl
sem
že
tam
jsou
taky
věděním
té
duše
toto
je
vlastně
nejzazším
rozsah
toho
co
nazýváme
duševními
schopnostmi
že
totiž
definice
duše
vy
nestane
se
dala
říci
vysvětlit
takhle
že
je
to
souhrn
lidských
vlastností
jednak
nám
známým
jednak
nám
neznámých
vlastností
ano
takže
tady
například
se
vás
upozorňuju
na
neznámé
vlastnosti
abyste
věděli
že
chtěl
vlastnostech
lidských
k
té
duše
toho
daleko
více
než
jak
tušit
a
to
z
toho
důvodu
že
ve
nikdy
nedáte
dohromady
všechny
smysly
a
nikdy
nevinen
například
nemůžete
najednou
vidět
najednou
cítit
najednou
hmatat.
Že
já
najednou
to
nejde
například
se
přednostně
díváte
nebo
přednostně
teďka
posloucháte
to
je
jednostranný
způsob
víte
si
tady
například
klamou
třeba
hodinky
ale
protože
posloucháte
mě
taky
hodinky
neslyšíte
to
je
veliký
nedostatek
kdyby
to
to
ne
taky
slyšet
a
když
tady
klamou
ne
a
neslyšíte
to
ta
matka
za
na
tak
mě
duchem
příkladu
že
ty
schopnosti
jsou
omezené
zaujetím
smyslovým
že
to
lidské
já
je
zaujato
a
ty
směrem
zaujatosti
vidí
jednostranně
nebo
chápe
nebo
vnímá
jednostranně
i
tento
svět
ano
ale
duše
má
schopnost
v
tento
svět
vnímat
když
nemá
pociťuje
snést
že
zbaven
pociťuje
neko
třebas
při
tom
stavu
s
těmi
o
sami
vnímat
tento
svět
celistvě
ale
jenom
v
tom
stavu
ve
kterém
se
nachází
například
já
jsem.
Zaručeně
vnímal
zase
svět
s
těmi
husami
ale
nebyl
když
se
co
van
tvar
tam
už
neexistovala
tvar
nebo
název
namarupa
tam
neexistoval
to
by
bylo
někde
mezi
věčném
a
mezi
tomuto
skutečností
nebyla
to
ještě
věčnost
ale
byla
to
nejzazším
schopnost
duše
lidské
duše
takže
když
já
jsem
třebas
stýkám
se
svou
manželkou
po
je
smrti
tak
já
vím
že
třebas
vedle
mě
je
jasně
to
vím
že
je
vedle
mě
a
vím
co
si
myslí
jenomže
ji
nevidím
necítí
nemam
protože
jestliže
jsem
schopen
jít
postřehnout
tak
nesmí
pocit
tělesnosti
to
mě
prosím
vás
de
aniž
by
to
pozorujete
protože
to
stačí
bezčasově
se
odpoutat
od
toho
těla
no
to.
U
tady
vysvětlovat
kde
to
takže
neupadnu
tady
do
tranzu
nebo
ne
dneska
si
se
zažili
a
nepozorujete
že
já
ten
si
mluvil
třebas
masem
to
nepoznáte
protože
to
je
kde
to
je
kde
sem
to
bude
s
těmi
husami
ve
jsem
to
byl
ten
odpověď
na
to
to
je
nikde
to
se
neděje
nikde
z
toho
co
tady
je
to
tady
na
tom
co
se
tě
není
ale
cestu
to
velice
reálné
není
tedy
nereálné
to
co
tady
nikde
není
to
je
reálné
prosím
vás
já
nevím
jestli
je
vám
to
vštípit
o
tom
myšlenku
ale
pro
mě
je
to
ztra
jasné
tady
takhle
dneska
pohlíží
na
svět
tak
jsem
si
ho
samosebou
po
lidem
úplně
jinak
jsme
třebas
normální
člověk
se
nenormální
tedy
tu
realita
vidím
daleko
širší
než
by
takže
já
například
nemohu
a
mluvil
na
se
k
alence
se
zjevit
ten
na
nějakým
problémem
v
tom
mě
vůbec
nejde
nejde
protože
všechno.
My
problémy
jsou
někde
a
ono
je
to
nikde
vynese
mi
tam
nikde
jsou
vyřešena
jestli
je
pán
bůh
se
mohu
si
tak
tam
je
to
v
řešena
tak
jestliže
já
to
mám
také
řešit
pokud
to
řeším
rozumem
tak
se
zapadnou
v
nějaké
kleci
ze
které
není
východisku
to
je
vyčleněnou
nosti
rozumíte
ale
jak
se
že
se
s
ní
odved
to
znamená
přestanu
na
to
myslet
a
to
jsem
se
to
sem
se
učil
už
od
útlého
mládí
a
sem
vám
to
vysvětloval
mockrát
tak
poznávám
co
správné
takže
nemám
nejsem
na
rozpacích
ohledně
svého
života
mezi
kam
o
jiných
učiní
ale
už
se
tobě
nejsme
na
ostatní
co
mám
právě
udělat
a
to
je
velice
důležité
a
když
například
s
domě
jako
že
se
dopouštím
ustavičně
chyb
protože
na
to
nedám
že
mám
toto
rozšířené
vědomí
že
ono
se
normálně
nemůže
projevovat
to
by
se
mohlo.
Ale
já
má
nepustím
ke
slovu
to
sem
povídavý
já
jsem
z
pohledu
maje
mysli
ustane
v
pohybu
jak
vidíte
a
jak
je
v
pohybu
tak
nemůže
vnímat
tuhletu
moudrost
nemůže
a
tak
například
se
mi
včela
stalo
že
jsem
a
to
je
takový
příklad
velice
hezký
psal
opravy
z
tělem
za
opravy
k
tomuto
vlasy
abyste
měli
všechny
opravy
dispozici
a
já
jsem
omylem
otevřel
komentář
a
psal
jsem
opravy
komentář
obecný
protože
jsem
měl
k
marš
svěch
a
ne
nepodíval
jsem
si
na
oceanu
a
sval
jsem
opravit
toho
komentáře
ale
sotva
jsem
začal
tak
se
si
vzpomněl
jo
zítra
jede
do
gottwaldova
a
musíš
tomu
příteli
zdejším
předat
to
jeho
samo
patří
tak
se
o
telefonovat
jen
do
já
se
tady
je
do
gotvaldova.
Buď
tak
dobrý
přijít
okamžitě
si
pro
ty
listy
a
mám
celý
komentář
o
to
a
on
tam
přijde
a
říká
co
to
píšeš
no
já
píšu
opravy
v
tom
z
té
zvrhlosti
toho
vracet
se
na
to
podívám
a
vy
mě
že
píšu
opravy
ke
komentáři
tak
to
vezmu
za
stroje
na
to
bych
nepřišel
by
to
byl
možná
celé
voprav
znovu
a
to
je
práce
ne
nějakých
sto
stránek
opravovat
a
von
mně
zachránil
takovýmto
způsobem
se
umřeš
problémy
že
sem
veden
událostmi
přátelé
přál
bývá
to
aby
se
takhle
byli
vedeni
události
ale
bezvadně
ne
že
by
se
tam
nebloudila
dlouhý
ale
ne
dlouho
ten
život
na
této
úrovni
je
tak
drahocenný
že
vás
tam
zhora
nenechají
dlouho
bloudí
nechali
ale
vás
od
vedou
podo
převedou
on
by
žtak
ho
přítele
jendu.
A
ten
vám
tohleto
řekne
oni
nenesl
jsem
si
ale
všimli
šlo
bych
si
byl
lepším
mluvit
se
to
nesmím
a
já
bude
sem
přišel
bez
toho
že
by
to
byl
opravil
nebylo
by
se
nic
stalo
a
byste
nemohli
například
na
správně
popisovat
nebo
tak
dál
tak
to
se
jenom
momentálně
uvedl
ale
stála
byl
tady
svědkem
že
co
to
otce
se
mnou
pořád
ustavičně
jsem
opravován
abych
nemohl
něco
udělat
a
já
jsem
rasem
například
za
tím
jediného
člověka
přesvědčil
v
tomto
na
tomto
světě
a
to
je
stáňa
že
už
mě
to
nemá
za
zlé
že
já
něco
nemohu
a
že
já
něco
musí
já
musím
být
v
tom
a
to
jsem
byl
zase
v
tomto
celé
otcovo
že
on
si
přeje
duch
aby
dělal
užitečné
věci
a
ne
neužitečné
že
ano
tak
jsem
byl
v
jak
se
jiným
způsobem
je
v
tom
co
je
otcovo
on
už
to
konečně
přiznává
ale
byli
leta
že.
Je
nutil
k
tomu
aby
abych
zažil
podle
jeho
vůle
no
to
to
to
mě
dávalo
a
já
jsem
vždycky
na
tom
musel
tvrdě
doplácel
no
to
nevadí
doplácel
sem
to
by
byl
co
jsem
já
to
oplatil
na
tebe
ale
já
jsem
měl
na
mysli
jednu
věc
že
nejste
sám
na
světě
že
je
taky
nějakej
stáňa
na
světě
a
aspoň
jeden
člověk
na
světě
by
se
měl
do
do
vědět
co
je
to
řídit
se
vůlí
boží
že
a
je
mu
to
dělá
strašné
potíže
vám
to
dělá
stejné
potíže
zbavit
se
vlastní
vůle
ale
ne
předčasně
nýbrž
včas
a
já
jsem
toto
všechno
potřeboval
říct
toho
důvodu
abych
moh
letli
znovu
ten
výrok
těch
dvanácti
letech
kde
von
ten
ježíš
kristus
se
vzdává
své
vůle
že
musí
být
v
tom
co
je
jeho
otce
to
už
byla
jeho
vůle
to
nebyla
jenom
vůle
otcova
on
musel
on
on
totiž
se
cítil
být.
Povinován
že
to
byl
jeho
pocit
takže
von
se
svou
vůlí
do
toho
du
od
té
vůle
ustoupil
se
že
to
bylo
daleko
důležitější
než
být
poddán
rodině
ale
věděl
by
že
by
nám
nemohl
ukázat
co
je
za
prvně
a
především
zapotřebí
udělat
princip
jo
taky
začátku
je
třeba
udělat
takhle
to
míru
na
každém
znovu
na
každém
stupni
toho
stvořeného
a
vývojového
stvořeného
že
třebas
se
odevzdávat
tomu
stupni
stoprocentně
tomu
stupni
a
tam
fungovat
když
jsem
lékařem
tak
jsem
lékařem
když
jsem
vytažena
tak
jsem
jí
kaše
ale
jestliže
to
víra
s
tím
nedělám
pořádně
nejenom
že
může
vykonat
vlak
nebo
že
musím
vrátit
mašinérie
ale
já
jsem
ne
prokázal
mistrovství
v
tomto
oboru.
A
jakmile
se
tam
neosvědčíme
nemohu
se
osvědčit
v
něčem
vyšším
čili
co
nás
učí
v
té
těch
třicet
let
prvních
myš
kristus
jakmile
není
pro
vás
samozřejmostí
že
své
věci
musíte
dělat
pořádně
relativně
stoprocentně
tedy
latině
jak
vám
to
de
ne
ne
abyste
se
proto
mou
těžko
to
nejde
to
ne
ale
lodi
do
toho
co
se
do
toho
klidně
vložit
může
když
se
tam
ale
kokol
něco
neklidně
to
už
není
správné
to
už
není
jenom
přestanou
ale
to
je
ne
dotažena
že
tím
neklidem
se
člověk
zbavuje
mnoha
svých
sprostý
které
má
li
še
klidný
pečlivě
ano
ale
nikoliv
neklidně
jo
to
mě
ale
kolik
dneska
m
já
znalost
si
to
budu
takové
do
boží
tak
skok
tě
něčím
by
pro
někoho
se
musím
soustředit
na.
Tak
to
ti
to
je
to
tomuto
prvnímu
mistrovství
dobře
rozumět
tak
prosím
vás
donutí
mě
abych
to
napsal
protože
vysvětlení
k
tomuto
prvním
stupni
není
v
ten
tom
životě
ježíše
krista
od
narození
do
třeti
obsaženo
ale
v
tom
jak
von
to
komentoval
proto
to
komentoval
tím
že
ve
světě
letech
odešel
od
svého
rodiny
například
on
to
komentoval
že
nedobrá
že
dělal
dobré
pro
bližního
bez
ohledu
na
sebe
že
je
řekl
co
kdybych
cokoliv
udělal
pro
sebe
nevěřte
mně
to
je
mistrovství
které
nedokázal
tam
dělat
do
třiceti
let
ale
on
komentoval
kam
ten
člověk
dospěje
a
kdy
jak
má
poznat
že
už
je
na
konci
toho
prvního
mistrovství
tahle
alenka
sedi
les
hlavu
na
tím
co
tady
jsem
vybavil
z
toho
ježíše
krista
upozorňuju
vás
na
to
že
to
co
jsem
vybavil
z
toho
balíku
kterým
se
dověděl
jednadvacátého.
Listopadu
třicet
devět
se
vybavil
no
to
se
nedá
mířit
tak
nepatrnou
část
že
kdybych
to
by
byla
všechno
tak
mně
tady
všichni
opustíte
a
já
bych
si
to
měl
za
zlé
že
byste
řekli
tvrdá
jeho
řeč
dojímá
porozumět
a
kdyby
zůstal
radši
v
plzni
to
by
by
byl
strašně
nerad
protože
to
je
hrozně
náročné
a
teď
to
řeknu
to
co
ježíš
kristus
ukázal
svým
životem
strašně
náročné
protože
to
vůbec
náročné
není
a
to
musím
vysvětlit
náročné
to
dělat
tak
hloupě
jako
to
normální
člověk
dělá
to
je
náročné
to
je
strašně
náročné
protože
dělat
to
dělá
sám
ale
jestliže
si
člověk
neví
to
sice
ale
nutím
se
kulatou
měl
vnutit
že
přeci.
Jeho
život
od
někud
pořád
prýští
a
že
to
není
vyprýštěné
lůna
matčina
to
už
bylo
ale
že
to
je
ustavičné
prýští
jeho
poznání
a
tak
dále
do
takové
míry
jak
já
to
unesu
tak
pak
samozřejmě
žije
v
bohu
a
žije
věčným
životem
současně
s
tím
co
ať
cokoliv
dělá
jakmile
tohleto
nastane
tento
stav
v
něm
tak
vám
upozorňoval
odporuju
že
se
vůbec
nemusí
namáhat
a
jestliže
toto
mistrovství
dosáhne
tak
ať
to
nedosáhne
tím
způsobem
jako
já
prosím
vás
tak
a
ještě
musím
ukázat
jak
se
to
nemá
dělat
když
jsem
v
sedmnácti
letech
nevěda
o
tom
že
to
na
mě
přijde
najednou
poznával.
Poli
nesmrtelnou
podstatu
tak
první
ne
jedinou
reakcí
na
to
bylo
že
sem
zavrhl
celý
tento
svět
chtěl
jsem
něho
odejít
ale
konkrétně
přestal
jsem
jíst
pít
spát
studovat
řeklo
maminka
země
byla
zoufal
protože
musela
krmit
a
tak
dále
copak
do
školy
pociťovat
se
maličko
a
já
vím
že
je
naše
ta
karma
oblíkla
to
trvalo
sní
tohleto
za
tu
dobu
bych
se
byl
zabil
protože
jsem
nepochopil
že
tento
život
lidský
má
smysl
to
jsem
to
tam
nebylo
obsaženo
v
tom
bylo
obsaženo
my
je
jedna
věc...
Download XML • Download text
• Waveform view