86-31B
86-31B
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Člověk
který
je
věřící
a
nemá
dojem
že
s
ním
kristus
je
mě
tím
ježíš
je
kristus
tedy
je
dneska
kristus
mít
neříkat
tak
ty
mají
mít
toto
všecko
připraveno
jinak
je
to
jejich
chyba
že
nejsou
na
cestu
připravený
jak
penězi
tak
zbraním
musí
se
umět
bránit
nesmí
na
toho
druhou
tvář
když
mu
je
do
zle
do
jedné
něco
to
všechno
platí
úplně
vopačně
přátelé.
Takže
co
tady
ježíš
radí
tam
je
to
dycky
na
dvakrát
rada
oni
říkají
ti
co
nevěří
že
to
je
to
omyl
za
omylem
nebo
rozpor
za
os
pole
vůbec
ne
kdyby
se
všimli
znaky
okolností
to
radí
tak
proto
to
radí
jak
se
s
poměry
se
změnily
on
přesně
ví
že
duchovní
rady
musí
odpovídat
poměrům
ve
kterých
člověk
žije
jo
jasno
a
teďka
že
na
sytil
v
jiném
poměru
početí
než
jak
je
to
třebas
u
svatého
jana
když
se
apoštolové
na
vrátili
vypravoval
ježíši
co
všechno
činil
zále
sebou
a
odešli
do
města
bez
detaily.
Byla
se
chudým
v
duchu
neboť
ježíše
království
nebeské
představte
si
to
že
chudým
v
duchu
slibuje
to
nejvyšší
království
nebeské
neboť
o
vlastně
říká
vyprázdní
svoji
mysl
to
je
duch
nemáš
tam
nic
tak
že
si
absolutně
chudý
zastaví
změnu
myslícího
principu
jak
to
indicky
ovládal
a
tak
máš
království
nebeské
tam
to
začíná
opravdu
tím
vyprázdnění
duchu
jak
my
se
povídá
tak
to
nemůže
vést
přímo
do
království
nebeské
když
si
to
takhle
že
jsou
lidi
tady
kterým
já
radím
aby
povídavě
se
zkoncentrovat
ne
tak
co
je
to
za
proradnosti
mé
strany
protože
já
vím
že
tohleto
nedokázal.
Ani
jeden
ze
stav
přímo
už
by
se
tím
vodradil
a
kdyby
se
dostal
do
toho
do
tý
chudoby
ducha
že
by
tam
mi
tam
měl
prázdno
tu
tak
by
tam
přišlo
místo
jednoho
satanáše
sedm
dalších
a
u
síly
se
tam
a
ten
by
řád
toto
z
toho
byla
mediumity
zkrátka
protože
člověk
který
by
měl
touto
cestou
jít
chodobou
v
duchu
tak
by
musel
mít
úžasnou
touhu
po
bohu
musel
být
nutkání
poutanost
velikou
ten
si
může
tuto
cestu
dovolit
já
bych
ji
byl
nikdy
neměl
ale
proč
se
mi
najednou
objevila
v
sedmnácti
letech.
Protože
jsem
byl
na
ní
připravován
tím
vyprazdňováním
mysli
tou
chudoba
ducha
kterou
jsem
pěstoval
při
tom
rozlišování
správného
ano
kde
sem
nepracoval
ze
svého
ducha
nýbrž
s
prázdnoty
ducha
že
sem
tam
chudý
v
tom
duchu
tak
proto
se
to
výjimečně
na
mě
hodilo
tak
těm
do
pláču
neboť
oni
budou
potěšeni
to
dobře
ví
že
pláč
je
houpačka
když
člověk
do
je
schopen
nebo
umí
často
plakat
nebo
snadno
se
mu
pláče
k
tomu
se
stane
taky
raduje
veselý
ale
co
platí
na
té
nižší
úrovni
obyčejný
pláč
obyčejný
zármutek
to
platí
také
a
té
vyšší
a
on
mluví
o
té
vyšší
úrovni
o
té
boží
úrovni
že.
Potěšení
plačícím
náleží
já
bych
to
řekl
takhle
že
znám
lidi
kteří
například
vstupem
na
jiný
stupeň
duchovní
přitom
vstupu
na
jiných
stupeň
duchovní
plakal
srdečně
plakal
a
bylo
to
mělo
to
za
následek
protože
plakal
třebas
na
svou
minulostí
aby
začlo
si
lidstva
prostě
plakal
a
to
je
duchovně
plakal
tedy
ne
pro
to
nějak
vše
budu
ji
někdo
něco
udělal
nikdo
jim
neudělal
ale
potom
se
taky
takhle
radovali
to
mělo
hned
zásad
a
nová
mě
se
to
želva
jenom
jednou
když
jsem
měl
tu
generální
zpověď
vůbec
v
praze
a
tak
tam
jsem
si
opravdu
pořádně
zaplakal
posvě
ale
potom
to
mělo
za
následek
radost
kterou
jsem
zažíval
asi
tak.
Roky
plášť
trval
dva
dni
a
na
dostával
za
roky
tak
vono
je
to
tím
že
jsem
ten
pláč
nepromrhat
a
že
jsem
tu
radost
taky
nepromrhat
on
třebas
tím
umět
zacházet
tak
je
to
pro
sebe
člověk
že
pro
sebe
nerad
jestli
nepřeje
to
natahoval
jako
harmonikou
ani
ten
pláč
ani
tu
radost.
Byla
totiž
jiný
ani
dostanou
zemi
za
dědictvím
to
je
zajímavý
způsob
blaze
tisíc
neboť
oni
dostanou
zemi
za
dědictví
co
co
ho
to
napadlo
zemi
za
tví
co
to
je
copak
potřebuje
tisíc
člověk
zemi
aby
dostal
do
země
dědictví
země
je
symbolem
francouzsky
nehnutostí
pro
dosti
topornost
že
a
jestliže
tedy
někdo
je
tisíc
dostane
za
odměnu
zem
to
znamená
ustálenosti.
A
to
je
dobrá
vlastnost
čili
kdybyste
chtěli
být
v
něčem
ustálení
navo
teď
ticho
se
krásný
návod
toto
dále
praze
těm
kdo
hladovění
a
ží
z
ní
po
spravedlnosti
neboť
oni
budou
nasycení
prosím
vás
berte
to
zase
duchovní
potože
hladový
a
žízní
pro
spravedlnosti
tak
to
je
hlad
jiný
trošičku
zároveň
žízní
postaven
libosti.
To
je
touha
po
spravedlivosti
po
spravedlivém
životě
prostě
o
prá
popravu
a
oni
bylo
rozlišeni
v
tom
smyslu
to
není
naší
cení
nějakým
chlebem
když
jí
víte
musíte
přitom
tedy
když
hadovi
takže
i
postavit
zkrátka
čteme
to
jak
se
to
má
číst
po
spravedlivosti
do
hladovění
a
žízní
rozumíte
mají
touhu
být
spravedlivý.
A
tak
se
to
podobá
hradu
a
žízní
rozumíte
ta
jejich
touha
a
když
mají
takovou
letu
u
tak
budou
nasycení
to
spravedlivosti
to
znamená
jim
se
bude
v
jejich
životě
se
za
spravedlivost
bude
projevovat
oni
budou
moci
zradit
na
to
na
tu
kartu
že
spravedlivost
bude
působit
protože
takhle
žíznil
po
spravedlivosti
ale
odevzdat
třídě
po
po
pochopitelná
na
zemi
osobním
neboť
oni
do
jdou
milosrdenství
to
je
pochopitelné
také
blaze
těm
takže
on
nám
tady
říká
vlastně
jinými
slovy
opusťte
a
bude
vám
odpuštěno
blaze
těm
kdo
mají
čisté
srdce
neboť
u
zří
boha.
Bez
jenom
do
působí
pokoj
neboť
oni
budou
nazván
syny
božími
manit
dos
sou
pronásledování
pro
spravedlnost
nebo
jejich
nekradl
nebeské
no
tak
to
už
je
snadno
vysvětlitelný
co
to
zbytek
kdybyste
s
těmi
o
tom
blahoslaveni
nejsou
to
napsal
celý
spis
tak
já
nemám
touhu
tou
tady
opakovat
jo
to
lítosti
lap
nestaví
pod
ná
dobu
ale
na
svíce
asi
ti
všem
domě
tak
ať
si
to
vaše
světlo
před
mi
abyste
viděli
vaše
dobré
skutky
a
zdali
slávu
našemu
otci
a
ne
nebesích
domníváte
se
jsem
přišel
zrušit
zákon
nebo
proroky
nepřišel
jsem
zrušit
nýbrž
naplnit
ten.
Výrok
je
doplňovat
zvláštním
způsobem
dokud
nepomine
země
ale
to
říkají
pokud
a
jinde
země
a
nebe
ne
pominou
no
tak
jste
stejně
dokud
nepomine
země
a
nebe
nebo
nebe
a
ze
mě
nepomine
jediné
písmeno
ani
jiná
částka
se
zákonu
pokud
dokud
se
všechno
nestane
doby
tedy
zrušil
jediné
z
těchto
nejmenších
přikázání
a
tak
učili
di
bude
v
království
nebeském
vyhnán
za
nejmenšího
době
je
však
zachovával
učil
ten
byl
e
v
království
nebeském
vynášet
kým
neboť
vám
pravým
nebude
li
vaše
spravedlnost
o
mnoho
přestavovat
pro
jedno
stránku
a
farizeů
jistě
nevědět
království
nebeského
on
si
totiž
všiml
že
ty
farizeové
a
zákoníci
velice
dbají
na
znalo
zákona
a
to
co
se
v
zákoně
přiká
aby
dělali
že
oni
dělají
ale
oni
si
počínali
způsobem
řek
bych
hr
lidí
když
s
mých
lidí
on
na
tohleto
byli
hledí
a
to
způsobilo
že
vlastně
celý
zákon
ne
zachovával
že
unikala
celá
podstata
vnitřní
toho
zákona.
Pýchou
se
to
nesrovnává
do
všechno
plní
a
přitom
je
pyšný
přičemž
bohatství
je
a
vlastnictví
je
duch
pýchy
že
to
moje
a
té
neprávním
mínění
neboť
moje
nic
není
všechno
je
boží
ne
já
jsem
pyšní
na
něco
co
moje
není
to
to
to
bylo
hrozný
konce
doby
zabil
bude
vydán
soudu
já
jak
vám
pravím
že
i
ten
kdo
se
hněvá
na
svého
bratra
bude
vydán
soudu
do
snižuje
svého
bratra
bude
vydán
rádi
a
do
svého
bratra
tatraj.
Propadne
o
ni
vemu
peklu
ří
tedy
svůj
dar
na
oltář
a
tam
se
opomene
že
tu
bratr
má
něco
proti
tobě
ne
svůj
dal
před
oltáře
ať
již
se
ne
na
prvé
s
ní
smířit
se
svým
bratrem
potom
teprve
při
kamene
svůj
dal
amen
to
z
toho
vychází
amen
pravím
jak
vám
nebo
ti
že
odtud
nevyjde
dokud
nezaplatíš
do
posledního
soudu
ale
do
prosím
já
e
e
čili
to
říkáte
že
karma
ale
on
musí
se
smířit
prosím
vás
se
svým
bratrem
a
se
svým
nepřítelem
nesmím
předtím
e
tam
že
nesmí
nadávat
že
že
se
musí
smilovává
nesmí
ponižovat
svého
bratra
a
to
je
to
placeni
posledního
halíře.
Rozumíte
to
by
bylo
snadný
já
nemám
ani
halíř
a
to
bych
už
byl
rovnou
v
nebi
to
není
správné
mínění
že
řemeslo
že
karmicky
nebo
peněženku
teprve
po
vy
taky
nevymyslel
že
je
to
karma
že
z
tohoto
světa
odvede
pokud
všechnu
karmu
si
nedělá
nikdy
si
neuděláš
jak
si
ji
od
děláš
tím
že
jednáš
správně
jenže
odpouštíš
nenadáváš
na
poměry
vina
mi
kteří
dneska
žijeme
v
tomto
dvacátém
století
v
tak
pohnut
době
že
každou
chvilinku
je
nějaká
válka
nebo
někdo
někoho
nenávidí
ve
velkém
jeden
svou
se
jednal
proti
druhýmu
my
od
tohoto
musíme
umět
odstoupit
protože
to
nesprávnou
budeme
takhle
vadit
třebas
ten
nebo
oné
straně.
Tak
to
není
ani
dyť
to
co
vám
říkají
oboru
stran
té
paní
k
nenávisti
označování
nepřítele
kdo
je
ty
nepřítelem
jak
se
máme
chovat
nepříteli
prosím
vás
opatrně
s
tuhletím
to
není
spásen
posledního
halíře
to
je
naopak
získává
dluh
dalších
a
velikých
a
splácíte
já
jsem
to
viděl
v
koncentráku
kdybych
já
byl
trošičku
anděl
těm
věcem
oproti
těm
esesmanům
to
jsem
nemohl
a
jsem
neměl
přce
příležitost
ne
se
malý
se
vůbec
zbavit
ale
já
jsem
nesměl
je
považovat
za
lepší
své
přátele
než
třebas
ty
ty
vězně
kteří
tam
tak
trpěli
já
jsem
musel
milovat.
Pomocí
božské
lásky
a
tak
dybych
já
byl
ji
vnucoval
protekčnosti
ihned
odpadl
abych
to
byl
ztratil
to
nebe
rozumíte
to
za
já
sem
takhle
vypočítavý
nedělal
pochopitelně
já
jsem
o
tom
nevěděl
že
by
byla
odpadlo
protože
to
byla
ta
obrovská
moc
která
mě
přemohla
já
sem
nemohl
nemilovat
já
se
mana
jak
jsem
musel
mě
vidět
po
slabšího
to
je
důležité
tohleto
abyste
si
uvědomovali
že
to
není
tak
snadné
toto
pochopit
že
von
tady
kristus
opravdu
si
přeje
vnitřní
ozbrojen
těm
by
se
dal
volně
říci
nebo
hromadně
nebo
úr
nebo
jednou
větou
že
člověk
poslední
halíř
patláte.
Rozumíte
že
láskou
se
nejrychleji
spát
a
nevíra
něj
splácí
kde
je
karma
žádná
že
je
láska
ta
karma
to
není
z
nějaký
karmický
zákon
tady
jmenoval
vůbec
o
něm
tady
nejde
na
to
to
je
hrubé
nepochopení
ježíše
krista
oni
se
o
to
nemají
starat
o
ní
mají
jenom
vyprá
pracovat
ze
své
na
znamení
nesouhlasí
s
tím
že
je
nepřijali
víc
ale
k
nenávisti
je
nemá.
On
neříká
když
vás
někde
vyhodí
tak
ne
opomene
jim
napřed
pořád
vynadal
pořádně
než
vodejdete
nebo
jim
aspoň
hodit
kmen
do
vokna
to
neříká
nýbrž
prože
a
ne
on
tě
karlově
neměli
ale
nebude
aspoň
po
homer
střechu
nebo
já
nevím
nebo
dejte
někomu
tam
dítěti
nějakého
pohlaví
nebo
nějak
nic
takového
on
říká
míru
jo
o
dají
te
jim
znamení
že
ne
na
jich
správně
a
tím
znamení
že
nejedná
správně
bylo
vyprávět
prosby
to
bylo
takový
obecný
znamení
zrovna
jako
znamení
mezi
zvířaty
správným
je
že
na
sebe
hledí
že
je
nejsou
nepřátel
ačkoliv
vypadají
jako
nepřátele
mezi
proti
med
ne
proti
vedu
to
přestane
sebe
hleděl
a
už
označilo
si
že
nejsou
nepřáteli
a
vy
protože
bych
byl
nerad
kdybyste
si
to
příště
nevšímají
na
jiných.
Že
totiž
se
snažím
o
topit
vaší
vděčnost
sk
něco
ke
slu
nebo
někoho
nabodnu
nebo
co
to
takovýho
to
je
úměrné
to
je
uměle
o
tu
povím
vaší
věčnosti
abych
abyste
si
nemysleli
že
to
já
dělám
já
jenom
špatně
sloužím
nic
víc
já
jsem
otrok
rozumíte
já
jsem
ve
službě
a
když
to
má
jako
službu
a
má
na
to
zřejmě
za
to
něco
bere
tak
co
byste
ho
prosím
vás
to
byste
mu
byl
vděčný
dyť
já
za
to
strašně
beru
přátele
no
kdybyste
brali
tolik
co
já
tak
byste
koukali
co
to
je
aby
se
to
poklady
ruce
od
citovosti
ho
plat.
Od
té
odplatit
protože
to
by
jako
se
nemělo
vynechat
slyšeli
jste
že
bylo
řečeno
oko
za
oko
zub
za
zub
to
je
pravá
karma
já
však
vám
pravím
abyste
se
zlým
nejednali
jako
on
s
vámi
ale
kdo
tě
uhodí
do
pravé
tváře
nastav
mi
druhou
to
je
prostě
láska
a
to
je
tam
to
nahoře
neboť
když
toto
děláš
zaplatí
do
posledního
haléře
tak
je
to
míněno
a
tomu
kdo
by
se
s
tebou
chtěl
soudit
o
košili
nehnu
i
svůj
plášť
do
tě
donutí
k
službě
na
jednu
míry
ji
s
ním
pryč
vy
s
ním
dvě
do
tě
prostí
tomu
dej
ale
do
svých
chce
od
tebe
vypůjčit
od
toho.
Sem
se
neodvrací
neodvrací
tak
podívejte
se
já
bych
chtěl
toto
přivézt
na
pravou
míru
když
totiž
si
vezmete
s
ježíše
krista
a
právě
tuhletu
kapitola
považuje
to
za
hlavní
tak
se
stáváte
vrcholným
kacíře
protože
toto
jediné
von
neřekl
a
vy
to
musíte
chápat
kontextu
když
toto
například
si
pan
nějaký
pan
chelčický
výborný
muž
nebo
nějaký
toto
toto
vybral
když
še
krista
jako
to
hlavním
to
absolutní
ahimsá
neškození
nastavení
druhé
tváře
tak
porušil
tu
rovnováhu
toho
učení
ježíše
krista.
On
ježíš
kristus
nebyl
jenom
pro
toto
a
my
víme
kdyby
pro
toto
když
například
dejme
tomu
učedníci
chodili
s
ním
já
jsem
protože
už
jsem
byl
poučen
o
ježíši
a
to
řeknu
takhle
nebyl
poučen
od
ježíše
jednadvacátého
jedenáctý
třicet
devět
a
pak
jsem
tam
byl
ještě
pět
měsíců
nejaké
krátce
tak
už
jsem
svým
postupoval
čem
který
jsem
tam
měl
říkal
teď
dokud
jsem
s
vámi
dodám
ve
všem
radím
nevyjdete
se
ani
jedné
ráně
netuž
potom
abyste
se
vyhnuli
ne
vystavujete
se
samosebou
ale
když
vás
uhodí
někam
že
ho
tak.
Prosím
vás
nemějte
mu
to
za
zlé
a
trpme
třebas
druhé
zen
to
je
jedno
hlavně
mu
to
nemějte
za
zlé
nevyčítejte
mu
to
nepovažujte
to
za
příkoří
ono
se
třebas
startovat
že
přišel
a
to
bylo
první
tři
dni
on
bylo
listopad
byl
chladný
a
byl
mokrá
a
byli
tam
velké
louži
tak
velké
jako
třebas
polovička
této
místnosti
a
jak
ten
esesman
nás
vodil
on
nás
učil
první
dni
abychom
jeho
komuny
německy
rozuměli
jo
ta
stavy
stát
stravou
borská
ek
a
tak
rychle
a
pokus
a
to
všechno
se
sek
museli
naučit
a
on
jak
nepřišli
ke
kasty
tak
řekl
hyne
tady
si
lehne
žít
zro
tady
se
rozute
tady
se
to
čte
to
blátě.
A
když
jsme
to
přerozoval
tak
nám
potom
říkal
vy
prasata
česká
jak
jste
špinavý
to
vysvětlí
nám
pochopit
dali
ani
nás
ani
nám
to
nikdo
nevybral
a
kaluž
byla
hluboká
a
studený
a
my
jsme
nemohli
se
chovat
do
tepla
když
tohleto
udělal
tak
vlivem
toho
jaký
jsem
měl
školení
od
toho
ježíše
krista
to
jednadvacátého
jedenáctý
jsem
se
na
něho
vůbec
nezlobil
jenže
ono
to
u
mě
dopadlo
trošičku
jinak
voni
všichni
roli
já
už
jsem
se
dotýkalo
že
nevešel.
Náhodou
takže
von
mě
nechal
stát
ukazuje
a
ostatní
rovný
a
on
ještě
kopal
by
se
to
dovoloval
ne
a
proto
mlátil
po
všech
částech
oděvů
které
byly
začně
jak
ty
si
prase
říkal
ne
a
oni
nebyli
prasaty
a
že
byli
od
něho
takhle
zničeni
po
ničení
a
po
špíny
a
tady
snad
říkáte
to
bylo
snazší
když
my
se
to
nestalo
a
my
se
nikdy
nic
takovýho
nestalo
než
když
by
se
mi
to
bylo
přímo
stalo
že
už
se
potom
vůbec
nic
takovýho
nedělo
mě
já
jsem
byl
mi
nechával
já
jsem
do
toho
se
nikdy
nedostal
a
už
ani
dejme
tomu
v
těch
třech
ne
by
se
to
tou
dělo
už
jsem
aspoň
mohl
přitom
jenom
být
jenom
jsem
ho
litovat
a
to
jsem
z
toho
ním
to
al
ty
co
takhle
museli
trpět
do
nebo
všechno
rozvádět
že
vono
v
tom
byl
taky
nějaký
ten
ze
stupni
ano.
Tak
vám
řeknu
tam
jsem
pochopil
že
tito
lidé
i
kdyby
se
bránili
jak
by
chtěli
tak
by
tomu
neunikli
k
tomu
trápení
čili
museli
za
těch
těžkých
podmínek
nastavit
druhou
tvář
kdybych
já
byl
třebas
to
kážu
než
jsem
došel
k
tomuto
poznání
se
bránil
nějak
tomu
esesmanovi
tak
mě
zabil
se
může
směl
bránit
že
řekl
tady
postoj
a
počkej
a
zabiju
to
před
tím
a
to
potom
zabiju
tebe
musel
jsem
pozor
stát
že
sem
ani
být
pohoda
sem
mu
se
stát
pozor
čekat
až
mě
zabije.
Tak
to
bylo
ještě
před
tím
než
jsem
získal
to
poznání
ale
to
mě
učilo
k
tomu
abych
mu
začal
odpouštět
abych
věděl
že
to
zbytečný
odpouštět
nebo
odpouštět
to
vůbec
nějak
chovat
ráně
nebo
jako
nepřítel
k
nepříteli
protože
to
na
věc
nic
nezmění
on
je
beztak
zabije
jsem
byl
jist
že
mě
zabije
eště
že
jsem
měl
tu
hloupou
jistotu
mě
nezabil
jak
vidíte
a
já
jsem
měl
od
boha
danou
jistotu
jak
ten
bůh
tady
to
víte
to
to
dojmy
s
tak
to
je
pořád
jak
moh
člověka
klam
i
když
to
vyjadřuje
třebas
slovy
jak
které
dycky
zasazeno
do
toho
rámce
dvojnosti
a
nemodlil
ani
k
bohu
v
okamžiku
když
ten
zabíjel
ten
esesman
toho
vedle
já
jsem
nenese
nebo
pane
bože
uměli
mě
nebo
něco
takovýho
vůbec
né
na
vůbec
nemyslel.
Je
na
sebou
vůbec
neodevzdal
tak
to
fakticky
bylo
na
nic
z
toho
nebyl
čas
já
jsem
prostě
sebe
opustil
to
je
správný
pojem
jak
se
to
nedá
já
to
ale
obyčejně
neříkám
protože
mluvím
k
věřícím
ale
teď
se
to
trošku
přes
sestřelili
protože
se
zapomínám
že
mluví
k
věřící
a
ty
by
no
mají
to
vědět
neboť
praví
sebezápor
je
opustit
sebe
zde
na
té
cestě
se
chce
od
tebe
přivolit
panna
maria
přivolila
předtím
přivolil
ježíš
když
chtěl
když
sestoupil
kristu
když
vstoupil
sem
na
zem
ale
to
se
nás
netýká
panna
maria
přivolila
pán
ježíš
přivolil
ten
se
na
to
přesahuje
ten
přivolil
k
tomu
aby
byl
zničen
na
tom
kříži
on
sebe
zmařil
to
ne
že
by
ho
byl
někdo
zmařil
to
bylo
od
začátku
kdybych
jmenoval
těch
pětadvacet
bodů
mezitím
tak
to
byli
různé
stupně
přivolení
rozumíte
tomu.
Aby
tě
to
nepřivedl
k
takovému
stavu
vyš
jakýmu
že
by
sebe
omluvil
já
to
přeci
takhle
dělat
nemohu
protože
tu
praxi
nemá
a
jak
to
všechno
jmenoval
po
prone
vám
tam
panem
mám
to
někým
a
pak
tak
to
vona
to
pro
mě
ne
pasuje
prosím
to
by
byl
na
to
že
on
je
tak
hezky
vymyšlený
že
by
se
s
mou
za
kterýkoliv
od
tohoto
vymyšleného
příděl
svého
postavit
a
říci
já
bok
statický
já
bych
já
a
všechnu
to
temnost
by
na
tom
vypotřeboval
až
do
poslední
od
dnu
že
vono
mi
to
nejde
protože
já
nemám
to
tak
každý
boj
musí
nějakou
praxi
na
jiné
mám
nemám
na
klavíru
vezmu
ale
kam
to
pokorou
ví
přeci
na.
Protože
se
na
cestě
víry
a
cestě
víry
se
odevzdává
postupně
takže
co
nejde
dnes
nejde
zítra
nejde
za
měsíc
že
za
dva
měsíce
za
rok
a
tak
dále
máme
před
sebou
život
ze
které
můžeme
ve
víře
v
zůstat
a
to
bych
právě
chtěl
ukázat
až
do
čas
pro
ně
to
evangelii
možná
že
se
to
moji
dostanu
že
to
šestá
všech
možná
to
rovnou
řeknu
naplno.
Ty
předpisy
z
toho
evangelia
po
ch
pocházející
vypadají
tak
že
člověk
by
mohl
ve
víře
plynule
zůstat
a
že
by
ta
víra
způsobila
že
by
se
sebe
vzdal
a
dokonaleji
než
jsem
to
udělal
já
na
cestě
poznání
za
pomoci
lékařů
ještě
za
pomoci
lékař
protože
ježíš
kristus
zaručeně
nelhal
když
tomuto
věřil
nebo
věděl
že
to
takhle
nesprávné
když
vedl
cestou
víry.
A
ta
rakovina
že
se
menuje
fyzická
smrt
které
nikdy
nikdo
nejde
je
to
ty
pacienti
kteří
jsou
tam
na
rakovinu
se
vidí
nějak
v
nějak
divné
nové
situaci
vy
jste
té
situaci
stejné
jenomže
na
rakovinu
zemřeme
třeba
sebe
a
něco
jinýho
ale
zemřeme
nikdo
tady
věčně
není
jenom
ten
pocit
že
jako
by
se
byli
věčný
způsobuje
že
dáme
ten
strach
který
má
ten
pacient
který
ten
pocit
věčnosti
který
ji
máme
intuitivně
on
ztratil.
A
tak
já
myslím
sem
to
se
dá
to
není
v
našich
poměrech
lékařské
světě
možné
já
si
myslím
že
takový
pacienty
potřeboval
se
na
to
ního
ne
ošetření
no
nemocnicí
protože
tomu
by
bylo
třeba
jedovaté
se
vývoji
té
jeho
osobní
lidské
duše
proto
já
jsem
trnul
když
jsem
se
dověděl
že
tady
těch
pacientů
bude
mít
třebas
šestnáct
nebo
osmnáct
já
to
nebudu
stačit
protože
to
chce
individuální
přístup
to
víte
dobře
takže
když
já
mám
poradit
v
tomto
případě
nedokonale
rakovinou
nýbrž
v
tom
případě
že
bez
tak
můžeme
ne
jak
to
do
smrti
dodělat
tak
opravdu
jsem
vám
ukázal
už
v
kalech
že
to
je
že
jsem
si
musel
každýho
zvážit
váš
své
stranou
ale
i
mu
do
už
víte
vo
tom.
Toto
takhle
mu
de
muset
udělat
ten
taky
lékař
jenže
on
tam
na
to
nemá
prostředky
se
něco
udělat
aby
ho
překoná
ten
strach
abych
udělal
ale
něco
podobného
co
si
dělá
tam
někde
v
tom
konce
ta
a
on
to
tam
jiné
na
to
sedí
a
tam
má
ve
uši
když
jsme
nebyli
velice
letech
toho
já
nevím
jim
operován
když
neměla
cestou
míry
a
jak
jiný
slovy
to
řeknu
na
plně
dovol
kostí
je
pán
opravdu
tak
všemohoucí
abych
to
okamžiku
mezi
si
to
nic
já
ty
vzpomenu
měl
schopen
tak
oslabí
jak
máme
na
mysli.
Člo
není
v
moci
boží
prosím
tě
bych
odpověděl
já
chci
sestře
říct
proto
tady
jsme
já
ti
jenom
říkám
že
i
na
tu
víru
by
se
mělo
jít
vědecky
proto
já
tady
ovšem
bez
odlákat
do
jak
to
za
sebou
jde
vám
říkám
připomínku
k
víře
ste
si
já
vynechává
mně
k
té
kapitoly
který
přímo
k
víře
nech
nemluví.
A
tys
tam
se
k
tomu
pořádku
že
to
zase
znovu
provedeme
po
kolikáté
provést
vás
celým
životem
ježíše
krista
po
po
formovat
detailně
abyste
viděli
jak
na
každém
kroku
ta
víra
postupuje
jak
se
při
tom
opačně
třebas
chovat
než
na
počátku
nebo
v
jiné
fázi
nebo
trošku
pozměněné
tak
já
to
nemohu
lidi
než
jak
to
vyjádřit
ježíš
kristus
my
životem
to
mně
promiňte
protože
já
jsem
si
jednu
věc
že
život
karla
makoně
nebo
kohokoliv
jiného
ani
v
vás
není
příkladný
té
individuálně
odvozený
evan
různá
záležitost
od
univerzálně
platného
předpisu
ježíše
krista
ale
že
málokdo
dovede
analogicky
to
pro
sebe
si
vzít.
Když
to
od
vodí
jenom
analogicky
pro
sebe
tak
je
na
náboženské
cestě
a
musí
náboženskou
cestou
jít
to
zná
musí
cestou
víry
to
já
předpokládám
že
to
jste
schopni
ale
když
jde
ještě
z
analogie
ty
tisíc
se
ty
této
dvacet
tak
ví
že
to
je
metafyzika
je
za
analogie
tak
na
to
de
prudčeji
a
rychleji
ale
musí
překonat
v
určité
fázi
jak
si
říkají
š
kristus
dokonce
i
víru
že
na
to
pořád
vodím
teď
tě
se
o
to
nepřekonají
předčasně.
A
držet
se
jí
tak
dlouho
jako
obdobně
jsem
se
držel
já
rozumu
citu
a
všechny
ty
schopnosti
když
jsem
řešil
to
co
má
být
správné
co
začátku
chybí
začátku
chybí
potřeba
jednat
správně
kdybych
měl
tuto
potřebuje
na
správně
tak
všechno
ostatní
je
bude
přidáno
nemusím
mít
žádnou
jinou
na
ni
jiným
motýl
ale
ta
potřeba
mě
co
chvíli
uniká
protože
život
se
vedle
mě
řítí
kupředu
takovým
způsobem.
Že
nemám
čas
se
mý
že
o
tom
ce
správné
nebo
nesprávné
prostě
jeden
situace
a
já
se
svý
musím
podvolit
ne
země
neptá
já
špekuluju
co
strašné
nebo
je
správné
tak
ono
to
přeci
jenom
i
v
tom
životě
víry
vede
z
milosti
boží
situací
kde
člověk
se
musí
zastavit
když
je
to
správné
nebo
nesprávné
a
možná
že
u
jiného
ne
ale
právě
u
toho
člověka
cesty
víry
se
situace
vyhovují
tak
aby
se
musel
stále
rozhodovat
mezi
správným
a
nesprávným
já
myslím
že
to
na
cestě
vy
už
sami
poznáváte
zatím
co
jiní
lidé
se
nepotřebuju
rozhodovat
vy
protože
jste
věřící
se
rozhodnout
musíte
když
se
narozen
tak
jste
proradnosti
opravdu
tu
cestu
pod
kopat
pokrat
světech
na
které
se
díte
nebo
podezřelá
te
ji
tak
až
k
tomu
vede
ježíš
kristus
tuhletomu
způsobu.
To
je
ku
byly
se
nemůže
pořád
já
si
to
to
už
jednou
dosáhl
protože
musí
být
podníceni
k
tomu
aby
znovu
dosahoval
to
musí
být
motivaci
nový
kdyby
to
šlo
postavil
aby
to
rozeznal
to
by
bylo
krásné
ale
člověk
víry
je
proto
věří
že
není
syst
v
té
chvíli
co
věří
nýbrž
jenom
věří
ale
když
je
svést
tak
to
ta
vás
chvilku
pak
to
zase
vypadne
zase
do
té
míry
ale
neměl
by
tuto
chvilku
považovat
za
něco
co
by
se
mělo
udržet
protože
jakmile
se
to
chce
udržet
tak
se
to
ztratí
kdyby
to
člověk
píli
nechtěl
udržet
tak
já
mám
dojem
že
by
se
to
nestrašilo
já
jsem
nikdy
nechtěl
udržet
protože
jsem
šel
jinou
cestou.
To
co
jsem
na
té
cestě
nabyl
no
tak
to
ztratilo
ale
třebas
to
trvalo
to
dlouho
než
se
to
ztratilo
nebo
se
to
neztratilo
úplně
ono
se
to
na
cestě
víry
taky
nikdy
neztratí
to
byste
mezi
námi
nebyl
kdyby
se
vám
to
bylo
všechno
ztratilo
i
to
s
o
mentálně
na
té
výši
proč
protože
máte
tady
přítele
který
umírá
ne
mě
to
váš
přítel
a
to
je
něco
jiného
když
ho
svým
způsobem
vlastním
to
než
když
máte
pacienta
před
sebou
kterého
nevlastnit
s
tím
pacientů
kterého
vlastní
to
dycky
hůř
na
ně
působit
to
já
mám
nějakou
režie
ku
paní
kamenickou
a
ta
koho
vlastní
toho
nevyléčí
koho
nevlastní
toho
obyčejně
obyčejně
vyléčí
začně
způsobem.
A
protože
podle
kam
se
to
opravdové
odosobnění
toho
by
okolo
dobře
pochopil
že
jo
ji
lékaře
na
obvodní
asi
ne
protože
co
tam
tím
pacienta
nemajíc
společného
pořád
ale
tady
ten
mu
by
si
na
krku
potřeba
jednat
správně
se
dá
definovat
jako
povinnost
vrátit
se
do
otcova
domu
to
je
jednoduchý
jenom
není
na
to
místo
si
toho
když
jsem
třebas
mluvil
s
tím
celník
na
té
hranici
tarvisia.
A
on
mně
říkal
v
mém
domě
i
tady
na
stanici
dá
se
vedoucím
celkem
všechno
klape
staň
se
skřípe
protože
já
jsem
řízný
a
bezohledný
jak
vůči
rodině
tak
vůči
svým
podřízení
od
tam
byl
vedoucím
celkem
to
říkám
a
ale
mně
to
takhle
nebaví
já
tady
stojím
před
vámi
abych
směl
abyste
mi
dal
právo
z
tohoto
způsobu
odejít
abych
to
dělal
jiným
způsobem
takovým
trošku
kristovým
a
ne
tím
lidským
strohým
nebo
kdy
táto
a
já
jsem
říkal
podívejte
se
my
si
to
seděla
takhle
nově
tak
se
musíte
stát
novým
člověkem
že
ten
starý
to
nedovede.
A
on
říkal
jak
no
já
ten
předpis
říkám
svým
přátelům
třebas
dvacet
nebo
třicet
dva
eště
víc
let
a
oni
se
dosud
nedokážou
tím
řídit
tohlento
chy
předpis
jak
jsem
ho
teďka
vyslovil
jednou
větou
a
on
říkal
a
za
jak
dlouho
byste
mě
to
mohl
vyříkat
říkal
za
půl
hodiny
a
protože
zpětně
je
přijít
vlak
tak
jsem
si
vodil
že
zapojení
se
nepředpokládal
že
bych
já
jsem
mu
to
jenom
dalekou
naději
jako
ten
okolo
dělá
jo
a
za
půl
hodiny
má
vyléčit
z
toho
dosavadního
způsobu
života
on
říkal
za
po
hodiny
tak
se
šel
podívat
a
vlastně
půl
hodin
spodní
vezme
to
dělali
já
bych
vám
rád
ten
recept
řekl
zrovna
znovu
co
jsem
je
mu
říkal
tím
podobenstvím
samo
marnotratném
synu
neboť
jenom
to
se
mu
řekl
a
on
se
toho
chopil
a
podle
toho
se
řídil
ale
já
to
dneska
neřeknu
z
moci
boží
protože
já
nejsem
k
tomu
dneska
oprávněné
protože
nemám
před
sebou
jednoho
jediného
člověka.
A
já
bych
někomu
trošku
malinko
prospěl
ale
většině
bych
vzal
vítr
z
plachet
protože
oni
mi
řekli
tvrdá
je
tvoje
řeč
do
jí
má
poslouchat
a
to
řekne
taky
pacient
kdybyste
to
přehnal
a
chtěl
mu
nakukat
že
je
to
špatné
říkal
to
von
by
buď
spáchal
sebevraždu
a
nebo
by
nebo
odešel
k
někomu
jinému
domu
to
neříká
nebo
já
nevím
jestli
má
takovou
možnost
ale
nebo
by
vám
přestal
věřit
protože
on
by
se
tak
necítil
tak
zle.
Nebo
taky
vy
poděkoval
a
on
by
ale
taky
možná
jenom
poděkovat
tak
je
to
možný
to
není
ještě
všecko
ne
já
se
přesvědčil
v
koncentráku
že
některé
jsou
kteří
jsou
tak
špatné
situace
tak
bez
nedělené
situaci
že
jim
rozví
buď
okamžitá
nebo
jíst
s
později
během
toho
pobytu
v
koncentráku
tak
lpěli
na
životě
víc
než
člověk
který
normálně
není
v
tom
nebezpečí
na
tom
bídné
životě
kdy
jim
to
pořád
o
život
tak
lpěli
že
to
bylo
přímo
nerozumné
protože
oni
si
tím
vlastně
stěžovali
situaci
tak
ovoce
ale
to
není
případ
léčitele
protože
já
jsem
nebyl
lékařem
tam
že
chci
říct
že.
Je
to
někdy
i
taková
choroba
která
ohrožuje
člověka
jako
tam
třebas
smrt
ohrožoval
někdy
požehnání
já
bych
byl
rád
kdybych
aspoň
se
dověděl
vás
že
jste
někdy
tam
zažil
nějaké
obrácení
člověka
třeba
dočasne
on
umřel
ne
ale
obrátil
se
předtím
jo
katolík
například
nebo
křesťan
který
věří
na
sebe
spásu
aspoň
čas
poslední
chvíli
obrátil
v
tom
smyslu
že
by
se
snažil
o
něco
nového
milost
bližního
jako
sama
sebe
a
podle
toho
by
jednal
tak
by
přestal
toužit
po
spáse
sebe
nýbrž
by
se
začal
žít
do
těch
ostatních
spolu
trpící
ch
lidí
a
začal
by
si
přát
taky
pro
ně
kdyby
si
někdo
přál
aspoň
spásu
pro
dva
lidi
tak
by
to
lepší
ježíš
si
předepsán
pro
sebe
a
takže
ta
práce
na
věci
vypadá
tak
že
ten
dělené
na
té
vinici
pracuje
opravdu
pro
toho
spát
to
by
bylo
nejlepší.
Že
by
nebyla
sval
vůbec
nějak
pro
nějaký
třebas
velký
kolektiv
nýbrž
by
opravdu
obrátil
se
od
sebe
k
bohu
no
tak
ono
nám
v
tom
sestava
jak
sem
vám
vylíčil
moc
věcí
vadí
je
tady
moc
dávat
v
té
tradici
chybné
a
ty
závady
prosím
vás
přečtěte
si
to
potom
je
třeba
odstranit
když
slyšel
ve
vnitřek
tyto
závady
tradice
vadí
tak
nemůže
to
být
víra
která
by
vás
přímočaře
byla
tak
bohu
a
nesmíte
věřit
na
nic
z
toho
co
tam
u
krista
nebylo
potom
vám
tady
študia
se
pochopit
stav
tom
kristu
je
a
že
co
chce
přidáno
stanici
neříkám
všechno
špatně
se
přihlásili
to
ne
ale
většina
toho
je
přidáš
špatně.
Takže
návrat
ke
kristu
to
je
to
první
co
by
člověk
měl
udělat
to
jsem
se
uvolil
tedy
nebo
pro
jsem
začal
noze
rozebírání
ježíše
krista
a
to
dělám
začátku
toho
týdne
jenomže
tak
jenom
jak
k
tomu
dojde
situaci
během
toho
dne
zvyšuje
ta
intenzity
potřeby
se
zvyšuje
tím
že
i
když
tu
potřebu
nemám
tak
se
snažím
napřed
správně
jednat
dlouho
se
snažím
o
to
abych
jednal
správně
a
nakonec
se
to
obrátí
a
já
mám
potřebu
správně
jednat
tam
je
ten
před
tamleten
přechod
ano
jinak
to
nejde
když
se
nesnažím
správně
jednat.
V
tedy
z
donucení
řek
bych
že
že
vím
že
by
to
bylo
dobré
tak
nikdy
nena
nabydu
potřebu
správně
jednat
mluvím
toto
tvor
potřebné
nebylo
by
lépe
kdyby
ho
vy
měnil
vy
se
tady
jenom
trápit
já
osobně
bych
to
nevydržel
já
mám
ovšem
osobně
možnost
ho
vyměnit
jak
chci
kdy
chci
a
žádný
lékař
a
to
lepší
že
sem
spravedlnost
taky
sem
to
nespáchal
já
sem
prostě
vyměnil
toho
těm
kdo
usne
a
ve
spánku
usne
já
bych
byl
pak
slo
hotovo
on
my
se
vyvolil
spánku
snu
to
bylo
šikovně
ne
a
já
jsem
to
udělal
úmyslně
opak
na
to
de
a
tak
já
mu
řeknu
podívej
se
je
to
veliké
trápení
s
tímto
tvým
tělem
já
bych
byl
já
bych
chtěl
radil
aby
z
toho
tělo
zaměnil
za
lepších
den
nebudeš
mít
dáno
bolest
ne.
A
on
řekne
kdybych
měl
důkaz
že
takové
tělo
mám
ne
tak
bych
to
okamžitě
udělal
to
mě
obyčejně
řekne
já
řeknu
nejlepší
způsob
jak
si
to
dokázat
dáme
si
to
vzdát
a
až
dneska
usne
já
tě
zá
ano
znovu
navštívím
tak
my
řekneš
se
tím
zdálo
a
opravdu
se
mu
to
zdálo
jak
přišel
mezi
ty
který
už
zemřeli.
No
tak
přikázal
jeden
po
tak
jestli
je
to
pravda
tak
já
jsem
se
věděl
s
tím
a
s
tím
když
mě
jenom
divné
že
voni
jsou
všichni
mladších
a
nebyli
takový
mladí
a
tak
dále
a
některé
výměna
jak
jsem
říkal
no
tak
si
to
dej
vzdát
ještě
jednou
a
myslel
třebas
někdy
museli
až
pětkrát
nechat
zdát
než
on
se
smířil
s
tím
že
ještě
nikde
jinde
živ
pože
my
bohužel
ve
spánku
ne
jako
si
toho
přitom
mýlí
tím
spánku
ve
spánku
se
jako
dřeva
anebo
máme
ten
a
je
to
jenom
sen
ale
vy
tam
nežijeme
že
ten
člověk
se
musí
naučit
a
ono
to
jde
snáz
před
smrtí
než
jindy
tam
žít
protože
už
je
tady
uvolnění
jí
jestli
já
na
něm
poznám
že
už
umírá
tak
uvolnit
se
pro
jiný
život
de
už
velice
snadno.
Že
mu
to
své
šikovně
při
hraje
a
že
ho
přitom
sleduje
to
musí
sledovat
jestli
to
den
poznat
že
tam
žije
tam
jenom
nesmí
že
moje
manželka
strávený
řekl
já
už
jsem
nebojím
že
ho
tam
žila
no
a
byla
to
taky
rakovina
je
pravda
i
není
já
vám
řeknu
jak
je
to
pravda
a
jak
to
pravda
není
ano
když
třebas
jak
je
to
pravda
že
ztrácí
tu
možnost
co
spojit
se
s
bohem
protože
nemá
celou
transformaci.
Download XML • Download text
• Waveform view