86-16A
86-16A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Pak
i
při
jenom
tím
že
dokonale
se
vzdal
svého
života
vono
se
vzdal
svého
života
a
tím
se
vyprázdnil
a
tím
z
usadil
sobě
místo
pro
tu
milost
matky
kani
tak
to
byla
jenom
taková
záhodno
matky
káli
jakým
způsobem
se
konečně
k
němu
dostala
jemu
náš
be
nebo
mě
mu
do
vnitřní
duše
nebo
tak
nějak
protože
on
by
tam
ve
jinak
nepustil
protože
jsi
zamanul
že
on
ji
musí
mít
ne
na
se
musí
zjevit
a
ona
se
nemůže
zjevit
ona
se
nikoho
nemůže
projevit
tato
nesmrtelnost
to
si
to
jenom
přeje
protože
ten
kdo
si
to
přeje
není
tím
pro
koho
je
ta
nesmrtelnost
připravena
toto
malé
já
jenom
přechodné
já
která
má
dopravit
plnosti
tohoto
života.
Abychom
z
toho
snáze
šli
dál
a
pak
už
se
tam
má
svaté
nemyslím
začne
přesto
nešla
povahu
se
m
říkal
ale
když
se
tohoto
já
v
plné
jeho
rozběhu
jak
to
ježíš
kristus
kazatele
letech
vzdáme
to
je
jedno
z
nejlepších
věcí
co
můžeme
udělat
jedna
ohromná
věc
která
když
mě
uděláme
v
této
zralosti
v
tomto
stádiu
zlosti
tak
se
těžko
dostaneme
do
jordánu
a
musím
říci
že
samozřejmě
jordán
není
ještě
nějakým
vrcholem
ne
ale
to
si
potom
budeme
moc
mysleli
detailní
nese
k
tomu
dostaneme
tak
je
už
to
teďka
jasné
to
nikdo
z
nás
nebo
je
pravidlo
koncentraci
tak
by
ho
to
vždycky
bavilo
nýbrž
bude
dělat
koncentraci
že
ho
to
nebaví
tak
a
když
toto
nebude
bavit
tak
dejte
na
slova
svatý
terezie
z
avily
že
říká
dycky
že
mně
to
nešlo
tak
to
bylo
to
nejúspěšnější
co.
Jsem
mohl
kdyby
zažít
sem
se
dověděl
teprve
potom
až
jsem
to
všechno
přežila
to
jsem
se
musela
zapírat
abych
k
tomu
vůbec
přistoupila
ale
vona
se
zapřel
když
vám
to
jde
jako
mě
to
šlo
k
tomu
nebylo
žádného
za
sebezáporu
třeba
ten
zebe
sebezápor
u
mě
už
totiž
předcházel
tak
na
té
úrovni
koncentrace
už
toho
nebylo
zapotřebí
dalšího
sebezáporu
jo
já
jsem
přišel
dodat
nějaké
hloubky
té
koncentrace
tak
už
najednou
jsem
byl
překvapen
že
se
na
mně
chce
nějaký
sebezápor
jaký
panečku
takovýhle
jaký
se
teďka
chce
na
vás
daleko
hrubší
sebezápor
s
o
živo
podle
mého
názoru
tehdejšího
no
tak
prosím
vás
pravidelnost
na
duchovní
cvičení
je
moudrostí
kterou
znali
zatím
si
ega
tamta
že
ne.
Ty
kapka
pro
vrtá
kamene
to
ani
to
pán
bůh
nevydrží
víte
když
takle
na
něj
pořád
drze
to
dotírá
te
jednou
z
té
otráveně
podruhý
ještě
víc
ne
ale
nikdy
toho
nenecháte
to
je
ohromné
než
to
kdyby
mě
to
bylo
nešlo
tak
já
jsem
toho
asi
nechal
já
sem
opravdu
utíkal
od
koncentrace
ta
mě
s
bohem
spojovala
že
to
bylo
příliš
na
mě
silné
byste
asi
nikdy
neudělal
nikdo
já
nevím
alenka
tamhle
ano
proto
s
ní
cítím
velice
se
to
stejné
setam
jako
jsem
byl
já
sek
tobe
taky
slavný
národ
na
to
to
nic
si
z
toho
nedělejte
že
jo
tak
prosím
vás
napravili
jsme
to
je
to
jak
je
to
tedy
s
tím.
Že
koncentrace
pochází
od
boha
to
to
já
to
konstelaci
má
ucházet
to
má
po
od
boha
aby
měla
sš
no
a
proto
má
učit
že
pochází
u
boha
to
si
né
jestliže
mám
pravdě
do
zachovávat
a
nemám
zajištěno
toto
a
nemám
zajištěnou
tuhletu
touhu
od
boha
tam
to
vede
tak
mám
tam
něco
jiného
neboť
ta
touha
se
prosím
vás
neprojevuje
vždycky
opičí
způsobem
pohladit
takhle
pozadu
nebo
pohlavně
to
ne
nebo
po
hřbet
to
není
opičí
touha
po
psíka
nebo
to
ne
i
ta
vytrvalost
ve
které
setrvávat
je
projevem
vzácný
projevem
této
touhy
boží
ale.
Lepším
protože
nevíte
žádný
úspěch
nevíte
že
by
to
někam
vedlo
vzdáte
se
svého
přepadení
no
to
nikam
nevede
no
to
je
ohromné
kdybych
já
moh
vás
k
tomuto
přimět
abyste
byli
trpěli
tak
ve
trpělivě
jak
je
trpěli
bůh
neboť
mi
o
něm
nevíme
jak
bude
se
o
trpěli
do
sedmnácti
let
když
jsem
nevěděl
že
mě
vede
a
velice
výsostná
ani
se
mu
do
to
nebyl
vděčen
nemohl
jsem
protože
jsem
nevěřil
a
von
přesto
z
toho
vyvodil
sedmnácti
letech
přítomnost
svoji
ne
je
to
sice
málo
ale
začátek
dobrý
ne
tak
tím
to
vysvětlujeme
těmi
že
on
má
s
námi
opravdu
svatou
trpělivost
že
nás
nechá
celý
život
a
přece
nás
sem
přivedl
on
a
sem
před
na
tento
svět
abychom
se
s
ním
spojili
za
jejím
účelem
nás
nepřivedl
neza
tím
to
jediným.
To
si
nechá
líbit
než
že
mi
to
neuskutečníte
no
to
je
sprosťárna
já
by
pánem
bohem
tak
budu
střílet
všechno
to
posteli
on
to
neudělal
to
já
cíli
nejenom
novou
nebo
někde
a
tím
budete
kantor
do
žaludek
že
jo
ale
já
být
na
místě
pána
boha
to
by
to
líto
přátelé
tedy
jenom
po
ožení
stavitel
mohu
břemeni
kdo
jim
svěch
při
koncentraci
může
říkat
dorost
nebo
při
modlitbě
vnitřní
zvolil
důvodu
že
buď
si
od
toho
něco
slibujete
a
to
je
zaručený
je
úspěch
ti
zaručuje
ten
neúspěch
té
modlitbě
a
nebo
že
to
děláte
jenom
jako
povinnost
to
znamená
mechanicky
a
ne
z
vervou
nevynese
se
tomu
dostatečně
a
to
jsou
trpělivosti
ne
se
při
tom
klidně
byste
měli
být
to
jsou
hlavní
vadou
protože
vám.
To
nejde
prosím
ŘÍkáte,
když
já
si
to
nesmím
přát
to
spojení
ne
a
jak
jako
s
jaký
smysl
má
tak
koncentrace
když
vlastní
vůlí
tomu
be
nejde
po
manu
vůli
tedy
napsala
když
vlastní
vůlí
to
nejde
prosím
vás
když
to
vlastní
vůlí
nejde
ale
je
to
ve
vůli
boží
abych
se
s
ním
spojil
je
to
v
dělo
vůli
aby
se
s
ním
spojil
tak
já
se
svou
vůlí
podvoluji
jeho
vůli
že
to
dělá
té
povolení
jeho
vůli
a
ne
moje
už
jenom
moje
po
tom
moje
vůle
pochopitelně
a
je
to
pod
vůle
ní
jeho
vůle
prosím
vás
toto
je
mu
ska
by
vám
neměla
uniknout
a
k
tomu
je
potom
třebas
samo
sebou
trpělivost
a
vzdání
se
toho
účinku
čím
ten
účinek
je
vzdálenější
tím
let.
Vší
protože
já
si
musím
být
jist
a
to
bych
byl
rád
kdybyste
přidali
ke
své
víře
že
bůh
si
to
opravdu
přenese
se
mnou
spojit
jestli
toto
nepřijme
to
do
oblasti
své
víry
tak
opravdu
je
to
k
ničemu
a
lepší
je
sedět
anebo
hledět
nebo
jí
do
bylo
nebo
něco
jiného
nebo
páchal
nějaký
neřesti
obě
za
alkoholu
nebo
já
nevím
co
jste
se
všechno
dokázali
ale
takhle
ta
vůle
lidská
má
smysl
protože
vyhovuje
vůli
boží
co
tam
dělám
přitom
já
se
dávám
svou
vůlí
vůli
boží
vydělat
vlastně
to
co
já
jsem
dělal
dovětkem
při
tom
když
jsem
poznal
co
je
správné
vy
to
vírou
poznáváte
co
je
správné
že
si
to
bůh
přeje
to
je
základní
poznání
správného
že
si
bůh
toto
spojení
přeje
a
ne
si
to
přeje
tak
v
tom
je
určitá
síla
a
já
se
té
síly
ho.
Spím
a
vy
trvám
když
vy
trvám
je
to
v
pořádku
dostaví
se
to
aniž
si
to
už
přeju
já
jsem
prostě
bojoval
pomocí
tý
síly
boží
od
je
já
jsem
vždycky
tobě
měl
za
zlý
jednu
jedinou
věc
ne
víc
a
to
sice
vyčítal
víc
věcí
ale
fakticky
to
byla
jenom
jedna
věc
prostě
za
zlý
že
zásadně
klec
otázky
z
pozice
pocitu
oddělenosti
ale
já
ti
pravím
a
to
nejsem
já
s
malým
že
od
boha
pochází
a
k
bohu
se
vracíš
když
tohleto
přijmeš
doví
pusté
víry
tak
by
ta
otázku
podruhý
krást
nebudeš
jestli
já
od
boha
pocházím
bůh
mně
sem
na
ten
svět
poslal
tak
je
to
zase
tak
to
není
jeho
vůle
abych
tady
u
vás.
Nýbrž
je
to
jeho
vůle
abych
se
o
tu
dostala
se
k
němu
že
mě
tady
svěřil
nějak
nějakou
maličkost
nějaký
malinký
pod
koček
z
jeho
velkého
úkolu
vesmírového
ano
kterého
já
jsem
ho
chopit
ne
jako
svého
ale
jako
jeho
úkolu
mám
ho
provést
on
kupodivu
chce
abych
já
s
ním
zpracoval
neboť
v
této
spolupráci
mě
moje
spása
ježíš
pravé
pro
tuto
spolupráci
svých
učedníků
získal
ty
učedníky
tak
dalece
že
přežili
jeho
smrt
to
že
je
opustil
a
tak
dále
kdyby
byli
s
ním
nespolupracovali
v
tom
pomáhání
bližnímu
tak
by
byli
nepřešli
přes
tu
svoji
by
odpadly
jako
ten
jidáš
no
ale
tak
ještě
jednou
jestliže
by
tě
mělo
být
jasné
že
bůh
nás
sem
nepouští
do
toho
světa
proto
aby
nás
tady
nechal
na
holičkách
aby
nás
tu
opustil
nýbrž
aby
měl.
Možnost
si
nás
k
sobě
vzít
pak
je
to
vůle
jeho
ta
tu
poletuje
nýbrž
tato
je
abychom
jemu
patřili
abychom
se
s
ním
spojili
abychom
s
ním
žili
vědomě
ano
no
no
a
tam
naše
dobrovolná
vlastní
vůle
já
jsem
se
nevyjádřil
přesně
je
vůle
naší
nesmrtelné
individuality
no
přesně
řečeno
je
tak
jak
jsem
to
řekl
protože
ten
úkol
se
tady
narodit
nebere
na
sebe
přímo
bůh
ale
jeho
příbytek
kterým
je
ta
naše
individualita
rozumíš
oni
předává
tento
úkol
a
vona
učit
ka
zařídí
s
tím
vy
hledáním
těla
někdy
se
taky
splete
že
jo
a
s
tím
rozvíjení
tohoto
lidského
života
a
se
vším
ostatním
rozumíš
tomu.
Tak
je
to
naše
nesmrtelné
já
které
si
to
přeje
konkrétně
já
tomu
říkám
nesmrtelná
duše
to
je
jedno
tak
nás
vede
to
nás
do
smrti
neopouští
ta
má
zájem
aby
to
dopadlo
takhle
jak
já
říkám
proto
svatá
terezie
malá
ježíškova
s
lidi
říkala
když
mě
opustil
u
otec
syn
a
duch
svatý
a
všichni
svatí
tak
panna
maria
mě
neopustili
nesmrtelná
duše
jaký
mohla
opustit
dokud
byla
naživu
obsa
sem
mohla
tykal
opřít
a
ona
mně
zachránila
z
těch
největších
těžkostí
tady
mě
říká
za
šest
dní
přijde
sedmá
neděle
a
já
se
domnívám
se
vo
to
sem
že
to
ty
nechceš
říct
já
se
domnívám
použiji
já
se
domnívám
že
říkáš
pán
bůh
nejenom
tvoří
ustavičně
svět
to
že
probíhá
těch
šest
dnů.
Ale
on
tak
je
ustavičně
nečinný
v
tom
pravém
slova
smyslu
že
jako
by
nic
nečinil
on
je
taky
tím
hnutím
prahu
jo
který
netvoří
přitom
že
on
tvoří
na
jedné
straně
také
on
netvoří
také
on
je
nehnutá
kdyby
nebyl
nenutí
tak
není
bohem
on
musí
být
ve
své
vnitřní
podstatě
nenutí
a
říkáš
copak
když
já
se
které
nehnutostí
boží
svým
pohybem
dostanu
upozornit
že
se
nedostaneš
té
když
byl
pořád
v
pohybu
připomínám
tě
jedno
krásné
přirovnání
s
tím
studia
na
pamatuj
si
to
na
to
měl
buddha
neměl
ho
to
on
jenom
tak
říká
nějakou
legenda
velkého
nepřítele
a
ten
nepřítel
si
přál
toho
pudu
zabít
a
poštveme
za
ním
běžel
a
křičí
zastav
se
gotamo
já
tě
nemohu
zabít
já
těch
já
těch
cizí.
Ta
být
ta
stav
se
abych
tě
chytl
tím
počtem
a
gotama
buddha
mu
říká
prosím
tě
ty
hrou
peníz
ty
mě
nikdy
nechytneš
protože
jěžíš
a
já
stojím
a
ty
zásadně
běží
a
jenom
proto
dosahuješ
za
stave
a
do
sáhneš
neboť
on
není
v
pohybu
on
je
za
pohybem
ta
mysl
má
být
zastavena
kdybych
byl
já
ponechán
býval
jenom
při
tom
vyslovování
slovo
božího
nikam
jsem
se
nedostal
ale
záhy
to
přešlo
k
zastavení
mysli
ovšem
to
bylo
z
vůle
boží
pochopitelně
to
mě
přemohla
protože
mě
už
předtím
trénink
přemáhat
od
toho
útlého
mládí
ne
se
něco
na
slouženo
ale
ty
to
máš
na
slouženo
taky
to
mě
a
to
je
nejvíc
mrzí
že
to
nepřizná
a
že
to
nevíš.
Ale
já
bych
byl
rád
kdybyste
neopíral
o
své
zásluhy
taky
kdybych
se
o
ně
začal
opírat
tak
to
nikam
nevede
když
bych
rád
kdybyste
opírali
jenom
o
tu
vůli
boží
která
tady
je
a
která
těch
se
k
sobě
přivést
tady
říká
říkal
jsem
že
mechanické
koncentrovat
nikam
nevede
že
ale
když
to
člověk
spojí
s
vírou
si
to
pán
bůh
přeje
mechanicky
pořád
se
koncentruje
a
je
při
tom
vytrvalý
jestli
pak
to
taky
někam
vede
víš
ty
mně
připadá
jako
abrahám
který
smlouvat
s
hospodinem
když
utíkali
když
měl
se
ta
sodoma
a
gomora
zahynout
a
začal
smlouvat
abraham
hospodin
tímto
způsobem
jestlipak
by
by
tam
bylo
pětačtyřicet
spravedliví
jesi
pak
by
zachránil
gomoru
a
sodomu
já
umím
se
potom
se.
Pro
poli
těch
tvory
tam
mělo
být
to
na
tom
teďka
nezáleží
a
hospodin
říkal
do
už
tam
budete
až
třicet
spravedlivých
tak
já
zachráním
pro
těch
pětačtyřicet
spravedlivých
celých
ty
tisíce
které
tam
žili
jo
a
nebude
zničeno
tak
mu
říkal
dobře
tak
kdybych
tam
bylo
třicet
jestli
pak
myslet
že
se
zachránilo
tak
řetu
a
kdybych
tam
byl
jenom
patnáct
ještě
by
zachránil
ne
ale
ne
eště
bych
zachránil
a
vono
mi
tam
patnáct
nebylo
tak
on
říkal
hospodin
patnácti
tam
není
po
točí
slo
už
nepudu
a
to
to
v
každé
smlouvat
se
má
své
meze
sebe
si
svý
lidi
a
i
neboť
za
hubí
to
město
ale
i
z
těch
z
té
hezky
deseti
lidí
se
kterými
on
šel
jednal
o
to
váže
na
se
obrátila
a.
Neměla
říkají
astrologové
a
teologové
a
je
tam
nastala
ruce
že
jo
a
tam
tak
to
nic
zlo
nějaký
a
při
tom
všem
takže
ze
země
sešel
nějaká
solný
poda
se
prostě
z
mrzelo
v
tom
nebo
tam
rozli
nebo
náledovaly
nebo
tak
nějak
no
tak
no
tak
jednocení
které
není
správné
ale
které
napovídá
že
my
si
nevěděli
di
rady
tak
si
pomáhají
různým
způsobem
zrovna
jako
ty
a
tak
mě
chce
a
že
se
znát
míru
kdy
to
ještě
jde
tolik
je
tehdy
když
do
toho
vložíš
svůj
život
a
co
ty
děláš
když
to
bude
všechno
mechanické
ale
trpělivé
ale
bude
v
tom
ta
víra.
A
a
z
ní
pocházející
přirozeně
pocházející
ne
dobrý
ale
v
dobrou
vůlí
prováděných
život
tak
ta
míchanina
přestane
a
není
třeba
nic
u
ní
ustupovat
protože
se
najde
vono
ten
den
přejde
do
té
modlitby
u
některých
duší
z
modlitby
to
přechází
do
dne
u
mě
to
ze
dne
přešlo
do
modlitby
taky
a
ten
je
hned
ta
modlitba
nebyla
to
mechanická
ale
proto
to
bylo
tak
bezprostřední
ale
nevadí
te
to
bude
nějakou
dobu
trvat
to
tě
nesmí
znechutit
protože
zřejmě
je
třeba
aby
ses
osvědčil
té
trpělivosti
a
tomáš
přesto
velikou
jak
vy
ne.
Tak
to
je
vysvětleno
pokora
je
vlastnost
která
je
na
této
cestě
velice
důležitá
jelikož
bez
ní
se
člověk
nemůže
zbavit
svého
já
nezbavili
se
svého
já
nemůže
se
svého
malého
já
nemůže
se
spojit
tím
velkým
lásky
bohem
který
vím
píli
čili
měli
bychom
se
o
tu
pokoru
nejenom
zajímat
ale
snažit
se
jí
u
sebe
docílit
já
obdivuju
katolické
kněze
kteří
jsou
pokorný
v
tom
smyslu
že
věří
své
tradici
tak
a
jsou
tak
poslušný
že
když
já
s
nimi
mluvím
a
vysvětlím
jim
že
někde
ta
tradice
skřípe
a
nemá
pravdu
jinde
že
pravdivá
tak
oni
mě
odmítnut.
Ty
pasáže
které
já
neuznávám
také
neznal
a
já
jim
říkám
je
to
v
pořádku
když
je
to
už
moderní
způsobem
myšlení
překonáno
oni
říkají
je
to
v
pořádku
protože
je
to
náš
závazek
niž
ský
být
poslušen
tomu
na
co
jsme
přísahaly
takže
první
známkou
pravé
pokory
je
poslušnost
přátelé
to
je
důležité
si
uvědomit
čili
kdo
není
poslušný
jako
se
říkat
já
tak
ten
patrně
není
taky
pokorný
s
tím
se
musíte
smířit
ovšem
pokora
má
ještě
ještě
jiné
známky
pokra
má
pravá
pokora
ma
jednu
z
hlavních
známek
správné
poznání
já
který
nejsem
pokorný
jsem
byl
asi
marně
vyučování
v
tom
jak
ví
pokorný
dali
si
s
tím.
Velice
práci
tam
nahoře
neboť
z
lékaři
mě
napřed
učili
té
pokoře
tím
že
mě
vyhnali
z
toho
vědomí
které
jsem
měl
o
tomto
světě
a
pak
jsem
z
té
prázdnoty
postupně
poznával
až
do
sedmnácti
let
se
správné
někdy
v
tom
malém
a
tedy
musím
říct
že
pravá
pokora
podle
té
zkušenosti
kterou
mám
spočívat
také
v
tom
že
člověk
se
neopírá
především
o
vlastní
vůli
nýbrž
o
vůli
toho
který
ho
na
ten
svět
poslal
pokud
je
věřící
nebo
pokud
je
vědo
vedoucím
té
jedna
věc
další
třetí
záležitost
je
že
pravá
pokora
pochází
z
vnitřního
poznání
že
když
člověk
nemá
vnitřní
pozna.
Orání
tím
je
bytě
a
že
tady
od
boha
byl
sem
poslán
a
může
ho
ustavičně
udržuje
zde
na
tomto
světě
že
o
živý
že
to
všechno
od
něho
pochází
tak
když
toto
poznání
nemá
tak
nemůže
být
pokorný
za
pak
si
myslí
že
když
ustupuje
všude
nebo
podřizuje
se
někomu
nebo
který
něco
je
příliš
trpný
takže
to
je
pravá
pokora
ne
pokud
neustoupila
sní
bude
není
pokorný
a
k
dycky
mu
to
je
ta
jeho
ustupoval
přes
nějakou
mez
přes
kterou
on
nedokáže
svou
vůlí
a
vy
bůh
ne
se
ukáže
není
pokorný
a
další
známkou
pokory
je
láska
láska
která
pramení
z
nestal.
A
tím
víte
a
je
to
taková
láska
která
není
náročná
na
odměnu
já
si
myslím
že
pravou
pokoru
ukázal
jež
několikrát
to
ta
běžná
pokladna
ukázána
tím
že
někdo
se
modlil
vzadu
krámu
ten
bublina
a
tam
ten
ve
předložil
eště
že
nejsem
jako
ten
bubik
který
neplní
všechny
ty
příkazy
nedává
ty
desátky
a
nemodli
se
praví
čas
a
tak
dále
a
to
já
jsem
lepší
nebyl
pokorný
a
ten
po
pia
se
jenom
byl
v
prsa
a
považoval
se
za
člověka
nehodné
ho
postavil
se
na
místo
toho
svého
představeného
tak
to
je
běžné
ovšem
nezůstávejte
u
ježíše
krista.
U
jednoho
příkladu
berte
si
o
pokory
pokoře
všechny
příklady
které
tam
jsou
a
ty
hlavní
příklady
o
pokoře
vycházejí
z
jeho
z
jeho
života
on
byl
opravdu
pokorný
beránka
když
například
se
modlí
za
ty
kteří
ho
křižuje
neboť
oni
nevědí
co
činí
ne
to
je
pravá
pokora
když
se
vzdává
svého
já
svých
přátel
svých
učedníků
které
má
velice
rád
to
je
pravá
pokora
čili
to
sebevzdání
je
jedním
z
pravým
znaků
pokory
a
ježíš
kristus
dokazuje
že
se
ne
zlobí
jako
třebas
já
se
zlobí
ale
on
nikdy
na
toho
kdo
s
ním
nesouhlasí
nýbrž
on
u
už
apriorně
odpouštím
ho.
Pro
s
odpouštět
velkoryse
odpouštět
víc
velkorysý
vůbec
velkorysost
vůbec
je
znakem
pravé
pokory
a
tak
to
asi
všechny
znaky
pokory
které
já
tak
na
které
si
tak
vzpomínám
a
chtěl
bych
k
tomu
jenom
říci
že
pokorně
srdce
je
přístupno
té
lásce
z
celého
srdce
jiné
než
pokorný
srdce
není
přístupno
ani
této
lásce
ačkoliv
to
nejsnáze
přístupná
člověku
nejsnáze
přístupná
láska
tak
opatrně
s
tou
pokorou
jestliže
nemáte
ty
vlastnosti
které
se
tady
vyjmenoval
tak
to
není
pravá
pokora
nepravou
znaku
nepravé
pokory
je
vmýšlet
se
do
pokory
že
chci
být
pokorný
je
to
hezké
že
chci
být
a
pak
se
do
toho
vmýšlí
madam
úkony
pokory
pomocí
toho
v
myšlení
jsem
uměle
pokorný.
To
není
pravá
pokora
tak
příkladem
toho
byli
někteří
farizeové
a
kteří
si
mysleli
že
pokorně
slouží
bohu
když
všechno
dělají
co
vám
si
o
nich
přál
ale
on
říkal
vy
plníte
jenom
zákon
ale
neplníte
jejich
jeho
ducha
čili
to
nebyla
pravá
pokora
tak
se
to
ukazoval
že
tomu
tak
a
tak
já
bych
řekl
proč
je
ta
pokora
tak
příhodná
pro
vstup
vědomí
božího
do
lidské
mysli
protože
pokora
neodporuje
tam
kde
se
odporovat
nemá
ona
má
dycky
v
sobě
obsahuje
dycky
v
sobě
určitý
stupeň
poznání
který
člověku
nedovolí
aby
odporoval
tam
kde
normálně
nepoznali
člověk
odporuje.
Takže
pokora
se
odevzdává
snáze
a
ta
na
této
odevzdanosti
je
potom
postaveno
to
poznání
boha
čili
pokora
především
odevzdanost
odevzdanost
bohu
ovšem
nejenom
trpná
ale
odevzdanosti
činná
když
například
dejme
tomu
učedníci
páně
konali
ty
dobré
skutky
pro
bližního
tak
to
byla
daleko
účinnější
pokora
než
kdyby
byli
seděli
nohou
kristovým
a
nedělali
nic
protože
tato
pravá
pokora
byla
způsobena
tím
že
věděli
že
to
nedělej
vlastní
silou
nýbrž
silou
boží
kdybychom
si
my
vliv
domě
toho
že
nežijeme
z
vlastní
síly
by
se
síly
boží
s
jeho
pomoci
do
lásky
že
ho
poznání
tak
bychom
dokázal
být
pokorně
já
jsem
byl
pokus
jenom
pět
měsíců
životě
a.
Když
jsem
nemohl
nedokázal
jsem
nevědět
že
jsem
tam
z
moci
boží
že
jsem
byl
přímo
vzat
z
rukou
katolíci
jeho
mocí
a
že
to
vydrželo
těch
pět
měsíců
tak
to
je
marta
dotaz
přesně
jak
zní
by
s
něho
mohl
a
opakovat
aby
se
to
sem
vest
je
zákon
i
když
se
mysleno
podmínky
ten
zákon
osobní
tedy
nastoupí
do
své
působnosti
čili
milost
je
zákonitá
já
jsem
při
tom
když
jsem
to
komentoval
už
to
vysvětlil
ale
udělám
to
znovu
tady
se
lišíme
východiskem
že
totiž
vás
těmto
věcem
a
těmto
názorům
došel
představ
kdežto
já
jsem
v
té.
Milosti
došel
bez
představy
totiž
v
tom
předškolním
věku
kdy
mě
ty
lékaři
před
zdali
představu
že
toto
je
jediná
skutečnost
a
opakovali
to
mockrát
sebou
tak
tenhleten
moment
způsobil
že
já
považuju
milován
kdežto
a
nemůže
to
považovat
za
zákon
protože
šel
na
to
z
opačného
hlediska
byl
vlastně
s
té
špatný
neřeknu
ale
von
ten
svatá
řeknu
co
jiného
co
jsem
nechtěl
říct
to
je
bezvadný
jak
je
to
funguje
ten
nos
já
to
mám
v
nasednou
taky
v
číně.
Tak
si
správně
řekl
a
tam
na
tu
milost
měli
obdobné
hledisko
zastával
jako
at
totiž
ten
člověk
který
byl
veden
tím
mistrem
musel
mu
dlouhou
dobu
sloužit
než
se
vůbec
měl
pozvat
v
tom
jejich
ašramu
von
to
nez
naším
to
nějaký
klášterem
vůbec
do
toho
zasahovat
nesmím
chtít
od
nich
nic
musel
dlouho
dobu
sloužit
a
teprve
pak
po
dlouhé
době
se
mohl
dostal
přitom
hojnost
bytí
pochopitelně
to
byla
hlavní
sluha
toho
žáka
a
když
to
všechno
vydržel
když
jako
se
naučil
to
všechno
před
trpět
tak
po
tom
mu
bylo
teprv
poskytnut
nějaké
zasvěcení
zvláštním
způs.
Jobem
ne
evropský
ne
třebas
indickým
nýbrž
takovým
nechci
říct
vacovi
protože
on
to
má
vod
nich
ne
ale
takovým
způsobem
ve
kterém
milost
nehrála
žádnou
roli
oni
totiž
tam
i
dotyčný
když
například
neuspěli
tak
se
vod
těla
li
do
jinýho
kláštera
zkoušeli
své
štěstí
anebo
se
vrátili
začal
do
původního
kláštera
nebo
od
toho
vůbec
byli
a
nic
se
nestalo
protože
to
byla
exkluzivní
cesta
pro
jedince
připravena
a
ne
pro
celek
ale
já
si
myslím
o
vacovi
že
on
je
si
dobře
vědom
toho
kolektivního
vedení
ježíše
krista
potřebou
ježíše
kris
tam
dobře
zná
je
byl
evangelisty
farář
a
on
taky
ví.
Že
ta
milost
sestupovala
na
celé
zástupy
a
že
von
ji
potom
ti
učedníci
páně
křtili
cele
zástup
a
jenom
ty
na
které
se
vstoupila
milost
boží
v
podobě
ducha
z
sestoupením
ucha
ov
to
byli
se
zopakoval
svatého
na
ně
jaké
toto
bylo
působení
milosti
boží
to
bylo
zákonité
už
neod
tam
kdo
byl
nakloněn
to
přijal
do
se
odevzdal
k
tomu
způsobu
myšlení
ten
byl
tím
duchem
navštívím
do
oponoval
tak
na
těle
nebyl
by
vy
jsme
svatýho
pavla
který
pokud
oponoval
ži
kristu
žádnou
milost
zažíval
jakmile
se
ale
vzdal
tomu
je
sytit
tak
tu
milost
měl
už
potom
soustavně
čili
je
to
zákonité
když
z
toho
pavla
to
vidět
i
s
těch
skutků
apoštolská
ch
a
i
z
toho
ježíše
krista
když
vlastní
jeho
života
toto
tuto
kapitolu.
Vynechám
jak
vlastně
života
je
to
vidět
protože
to
je
dlouhá
kapitola
to
bych
nestačil
teďka
provést
ale
bude
třeba
ukázat
také
během
toho
týdne
jak
ta
milost
zákonité
působí
já
bych
to
jenom
ve
zkratce
řekl
vy
se
leh
abyste
si
nemysleli
nějak
nikam
že
totiž
jako
on
dobrovolně
přišel
na
tento
svět
aby
tomu
citu
sloužil
tak
taky
dobrovolně
ta
boží
vůle
působí
na
každém
do
se
podobně
odevzdá
jako
ten
ježíš
kristus
čili
splnil
se
podmínky
se
vstupů
milosti
jak
na
ježíši
tak
na
těch
učednících
učedníci
se
vzdali
svých
rodin
toho
co
mě
nejradši
splnili
podmínky
milosti
milost
sestoupila
nesplnili
podmínky
další
a
tak
ta
milost
zdál
nepůsobila
ne
do
té
úrovně
a
kam.
Až
splňoval
podmínky
o
asi
tak
zhruba
logika
je
takováhle
jestliže
z
nitra
všechno
pramení
tak
prosím
tě
nechtěj
aby
to
vpravil
všechno
najednou
to
by
byla
potopa
vono
to
prýští
pomalu
a
u
člověka
který
jako
plynule
odvolává
té
vyšší
fázi
milosti
boží
tak
to
opravdu
jenom
do
tý
míry
plyne
do
vědomí
aby
si
uvědomoval
tento
svět
a
nic
víc
jo
ale
protože
to
plyne
pomalu
tak
to
plyne
tím
mocněji
čím
se
víc
k
tomuto
proudu
člověk
otevře
to
je
moje
zkušenost
že
ti
lékaři
otevřeli
nějaký
vety
ne
a
tím
se
tedy
otevřel
taky
ten
pramen
větší
měrou
by.
To
to
odpovědnost
větší
než
má
normální
člověk
li
byste
člověkem
normální
se
týče
odpovědnost
a
kdybych
byl
odpovědnost
neměl
aby
byl
jako
ji
neplnil
ty
povinnosti
z
toho
pocházející
tak
to
všechno
zhasla
že
to
nezas
do
té
zaviněno
tím
že
to
poměrně
brzo
začel
to
dítě
ještě
nemělo
tolik
rozumu
aby
to
rozumem
přebylo
já
jsem
ještě
nepotřeboval
utíkat
před
herodesem
rozumíš
kdežto
když
to
potká
lékařského
tak
teď
herodesem
musí
utíkat
takže
když
to
potkal
nějaký
si
toho
nějakýho
muže
ptám
někde
v
těch
hodech
ne
který
se
do
sice
čtrnácti
den
a
ony
a
prošel
tou
smrtí
klinickou
tak
sice
trvale
přestal
kouří
hlas
to
a
tak
dále
ale
dál
to
nevede
já
jsem
se
přesvědčil
že
aby
nastoupil
nějakou
aktivní
cestu
to
nevede
tam
to
nevede
takže
platí
také
při
tom
to
jsem
řekl.
Že
ten
proud
se
pozastavuje
jakmile
tomu
nedáme
my
placen
dovolení
aby
se
to
mohlo
stát
ano
a
tak
je
to
opravdu
vývoj
který
jde
z
nitra
protože
bůh
to
přeje
ale
to
nitro
je
následně
dobýváno
násilím
trpí
to
byli
násilí
v
tom
že
nemůže
se
uplatnit
jak
by
jak
by
jako
se
chtělo
platit
že
on
se
po
který
zříkáte
součástí
jeho
milosti
že
se
zříká
své
všemohoucnosti
v
tom
smyslu
že
nás
nechá
dorůstat
to
je
klamný
velkého
já
předmětem
soustředění
netrvá
s
pravidla
dlouho
vede
k
nějaké
vnitřní
a
vnější
události
která
náhle.
Roz
tříští
objekt
a
ztotožnění
náhle
končí
a
v
jediném
vyprat
okamžiku
vize
čisté
běžet
to
má
být
asi
vize
poznává
čisté
vědomí
tam
tam
to
nemá
být
se
škrtnuto
poznává
čisté
vědomí
já
bez
jakéhokoliv
objektu
do
ztotožnění
v
poli
pozornosti
poznává
sebe
sama
a
bezprostředně
vede
k
značné
obtížnou
a
nebezpečné
tohoto
cvičení
jsme
je
vylíčil
pouze
v
hrubých
bych
ačkoliv
v
něm
o
něm
existuje.
Roztáhl
literatura
pokud
by
se
někdo
o
něm
chtěl
více
dovědět
je
důležité
si
zapamatovat
že
celý
průběh
cvičení
je
spíše
vůlí
velkého
já
než
malého
já
to
jsme
tady
vykládali
jestliže
někdo
nemůže
anebo
je
anebo
nechce
provádět
cvičení
je
to
velké
já
kdo
nechce
druhý
způsob
je
daleko
ho
vhodnější
pro
lidi
ží
í
ve
větě
a
ačkoliv
se
stát.
Dosti
ačkoliv
první
způsob
po
že
tam
musí
být
člověk
činný
když
je
ve
světě
ne
svůj
proti
ježíšek
v
historii
západnímu
ale
ačkoliv
má
jako
první
způsob
svůj
prostředek
historii
nápadní
spiritual
ty
je
zvlášť
katolický
pro
které
si
spíše
českou
než
jim
do
stisku
na
tak
se
odvolává
a
nějakého
autora
činna
mající
chladno
a
příznivý
klá
podle
být
tedy
než
indie
které
na
na
nevadilo
čistě
kontemplativní
koncem.
Proti
duchovnosti
vyžadují
dlouhá
období
neuvědomovali
si
vnějšího
světa
jo
tak
obsahuje
sice
jako
každé
duchovní
cvičení
značně
vyšší
stupeň
koncentrace
a
jasné
pozornosti
ale
nejde
v
něm
o
odstranění
vědomí
všech
objektu
a
dojmů
až
na
jediný
naopak
jde
o
schopnost
udržet
svoje
normální
a
všední
vědomí
a
současně
se
od
něj
odpoutat
to
znamená
že
člověk
začíná
objektivně
pozorovat
pro
myšlenek
dojmů
pocitů
a
zážitku
který
myslí
neustále
plyne.
My
místo
aby
se
ho
snažil
řídit
a
zasahovat
do
něj
nechává
její
prostě
volně
plynou
ale
za
tím
co
se
vědomí
normálně
dává
proudem
u
naše
v
tomto
případě
je
důležité
že
pozoruje
a
plní
jím
a
a
není
jím
unášení
čínské
metafyzické
tradici
se
to
nazývá
uši
čili
bez
myšlenkou
bez
myšlenek
ideou
ost.
A
označuju
to
stav
vědomí
jem
člověk
prostě
přijímá
zážitky
jak
přicházejí
ani
v
té
specificky
čínské
do
nichž
na
jedné
straně
zasahujeme
a
aniž
se
s
nimi
na
druhé
straně
ztotožňujeme
no
když
je
to
za
by
nevadí
posuzuje
je
posuzuje
je
vytváří
o
nich
ne
vytváří
o
nich
teorie
nesnaží
se
je
řídit
čím
měnit
nějak
jejich
povahu
nechává
jim
volnost
ale
byli
právě
tím
čím
jsou
dokonalý
člověk
uvozovkách
říká
čuangce
užívá
své
mysli.
Jako
zrcadlo
ne
zmocňuje
se
ničeho
nic
nezamítá
přijímá
ale
nepřivlastňuje
si
musím
se
musíme
to
jasně
rozlišovat
jednak
od
spoléhá
vyprázdnění
mysli
jednak
od
běžného
neukázalo
káni
mysli
kapacita
mysli
má
obrovský
rozsah
a
podobá
se
prázdnotě
vesmíru
když
se
člověk
postaví
a
vyprázdní
mysl
padá
do
prázdnoty
nerozlišování
vesmír
obsahuje
slunce
měsíc
hvězdy
a
jsou
vědí
velikou
zemi
shora.
A
z
řekami
všechny
kávy
a
rostliny
dobré
i
špatné
dobří
špatní
lidé
špatné
i
dobré
věci
nebe
i
peklo
to
vše
je
v
prázdné
vesmíru
prasata
přirozenosti
ke
já
která
je
ve
všech
lidech
je
právě
jako
vesmír
přirozenost
velké
já
velkého
já
v
sobě
aha
za
hrnu
je
všechny
objekt
a
tím
je
právě
od
obraz
obraz
obraz
obrovská
za
hrnu
je
všechny
oběti
vidí.
Všechny
bytosti
lidské
nelidské
takové
jaké
je
jsou
zlé
a
dobré
špatné
věci
i
dobré
věci
a
ani
je
neopouští
ani
se
od
nich
nena
kazí
je
jako
prázdnota
vesmíru
to
je
vůli
a
tak
dále
nějaký
člověk
který
to
napsal
číňan
liší
také
se
to
liší
od
obyčejného
těká
mysli
protože
je
sme
zdůraznil
proud
dojmu
po
že
pozorujeme
pro
domů
jak
pozorujeme
jsme
zdůraznil
pozorujeme
pro
domů
klidně
a
pozor
ale
bez
jakékoliv
posuzovali
když
to
nějakou
dobu
provádíme
objevíme
že
existuje.
Základ
či
nejvnitřnější
střed
vědomí
který
vždy
tak
to
pozoruje
a
jestliže
em
proudu
zážitků
i
když
se
zdá
že
jsme
zcela
ponoření
ve
vřavě
tohoto
proudu
je
to
ovšem
čisté
vědomí
velkého
já
které
nikdy
není
opravdu
a
principem
omezené
zážitky
konečného
světa
a
však
tímto
duchovním
cvičením
si
velké
já
uvědomuje
svou
principy
svobodu
a
rozdílnosti
od
proudu
událostí
a
do
ní
já
bych
tady
měl
několik
nábytek
abyste
si
nemysleli
že
sem
se
sou
po
svatým
pořád
velké
já
si
uvědomujete
jako
tak
ne
proto
pro
ty
argumenty
které
tady
jsou
jmenovány
sobec
nepadá
sku
váhu
a.
A
potom
já
jsem..
Download XML • Download text
• Waveform view