85-39A
85-39A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
A
jíme-li
zároveň
ze
stromu
života,
můžeme
se
stát
ve
shodě
těchto
dvou
prvků,
dohromady
vědomě
nesmrtelnými,
ano?
To
pro
jiného
není
připraveno
než
pro
člověka,
pokud
my
víme.
Abyste
správně
úlohu
Jidášovu
pochopili,
k
tomu
je
třeba
abyste
s...
pochopili
některá
jeho
podobenství.
Samo
sebou
taky
nejlépe
by
bylo
podobenství
jeho
života.
Ale
dejme
tomu
stačí
zatím
to
podobenství.
A
v
jednom
podobenství
je
řečeno.
Rosévasč...
zasel
dobré
semeno.
A
ono
tam
vzrostlo
i
koukol
že
ano
tam
vzrostl.
A
přijdou
lidi
a
diví
se.
Přijdou
ty
služebníci
toho
hospodáře,
diví
se
s...
"hospodáři,
tys
tam
zasil
taky
koukol?"
Kdepak
já
jenom
dobré
semeno
a
přišel
nepřítel
a
zasel
také
koukol.
Tak
my
pudeme,
ochotně
řekli,
a
vytrháme
ten
koukol,
Aby
nevadil
tomu
dobrému,
tomu
klasu.
A
on
říká
kdepak,
to
nedělejte,
nechte
obojí
dorůst
až
do
žní
a
pak
to
rozdělíme
a
špatné
spálíme
a
dobré
dáme
do
stodol.
A
to
se
stalo
v
životě
Ježíše
Krista.
vede
sebe
vidět
tak
je
to
a
nechal
mu
dělat
zázraky
nechal
mu
dělat
dobro
na
každém
kroku
větší
nedělali
ostatní
tí
učedníci
a
teprve
v
okamžiku
smrti
se
to
všechno
to
znamená
při
tom
konečném
zúčtování
se
rozdělil
tím
že
on
spáchal
se
zradu
a
tak
dále
že
to
dobro
od
toho
zla
relativní
dobro
od
trati
entra.
Tak
je
to
jasný
jo
kdo
koná
z
léčil
tak
zaručeně
jedná
v
intenzita
zákona
dvojnosti
ale
je
na
straně
zla
relativního
a
musí
si
být
vědom
toho
že
tato
ega
relativního
dobra
je
vzdálenější
absolutnímu
dobru
než
relativní
dobro
čili
on
by
si
měl
uvědomit
že
on
by
neměl
stát
na
straně
že
z
ní.
Nýbrž
měl
by
stát
na
straně
relativního
dobra
ano
tak
usmiřovat
s
tím
že
tedy
když
je
to
také
v
rámci
té
zákon
ost
nutné
aby
bylo
relativní
zlo
aby
taky
člověka
vychovával
že
taky
je
správné
když
se
ať
se
postavíme
tam
nebo
ona
to
není
pravda
my
se
musíme
postavit
na
stranu
dobra
z
toho
důvodu
relativního
dobra
sou
důvodu
že
napřed
když
jsme
nevědomí
tak
si
myslíme
že
je
to
absolutní
dobro
že
to
tak
je
to
jedině
tak
správné
jinak
to
správné
není
než
jak
my
si
to
myslíme
a
třebas
to
není
správné
ale
my
si
to
myslíme
to
je
rozhodující
takže
my
jsme
máme
klidné
svědomí
a
myslíme
si
že
sloužíme
dobru
jako
takovému
později
se
dovídáme.
Že
to
jsme
si
považovali
za
dobré
nebylo
dobré
ani
je
třebas
relativně
dobré
a
nebo
zase
něco
jiného
se
dovíme
do
prostě
růstem
duchovním
se
dostáváme
do
oblasti
kde
přerůstáme
zákon
dvojnosti
a
jenom
do
té
míry
a
přerůstáme
zákon
dvojnosti
jsme
ochotni
nebo
jsme
schopni
nebo
máme
právo
se
postavit
nad
relativní
dobro
a
naivní
zlo
dejme
tomu
jak
takhle
ta
ošetřovatelkou.
Ošetřovat
tu
paní
doktoru
ta
míra
na
jako
jenom
ta
se
postavila
za
relativní
dobro
ale
latiny
zlo
tato
nedělal
jako
že
je
to
bylo
dobré
nebo
záslužné
ani
že
by
to
bylo
špatné
to
znamená
tím
méně
pochopitelně
ale
postavila
se
na
stranu
absolutního
dobra
a
to
je
služba
bůh
se
ustavičně
obětuje
za
celé
stvoření
jak
by
to
nedělal
kdy
pořádně
ho
nevstupoval
svou
existencí
svou
láskou
svým
poznáním
tak
by
ho
napřed
stalo
existovat
tak
on
se
jenom
ona
se
jenom
připojuje
k
tomuto
svoje
se
připojit
k
této
oběti
boží
takže
to
není
nic
jiného
než
zapřažen
ruka
to
je
oběti.
Je
i
s
její
oběť
tý
ostatek
to
není
je
to
oběť
boží
a
tam
postupuje
jako
nemůžeme
třebas
dejme
tomu
považovat
ruku
která
pomáhá
někomu
za
toho
pomáhají
ho
to
nemůžeme
to
je
je
to
jeho
ruka
ne
a
tak
taky
ta
teta
byla
rukou
boží
a
nebyla
tou
pomocí
to
pomocí
byl
bůh
a
taky
tam
praví
v
tom
dopisy
že
to
byla
hotová
oslava
božství
to,
co
ona
zažívala
vedle
té
umírající
doktorky.
mám
tady
dotaz
který
pochází
od
jindy
jak
to
udělat
aby
se
člověk
zbavil
smyslové
činnosti
a
řekl
jsem
vám
že
u
mě
to
šlo
násilím
kdyby
dal
takovou
lékařů
opakovaná
na
sou
jak
to
jde
po
dobrém.
A
já
si
to
není
obsaženo
tady
v
tom
no
tak
po
dobrém
to
jde
jedině
takzvané
trpné
modlitbě
to
v
běžném
životě
nepovažujete
si
taktika
bavit
smyslové
činnosti
to
byste
se
při
nejmenší
dostali
pod
auto
nebo
po
tramvaji
nepřeju
vám
buďte
při
smyslech
v
tomto
životě
ale
když
konáte
vnitřní
modlitbu
budete
li
při
smyslech
tak
se
s
tou
vnitřní
modlitbou
nikam
nedostanete
čili
jak
se
dostat
k
tomu
odbavena
smyslu
o
tom
detailně
vykládá
svatý
jan
z
kříže
ve
svých
spisech
ten
ná
smyslů
ten
nános
ducha
temnou
nocí
v
té
temné
noci
smyslů
to
je
celý
spis.
Mluví
podrobně
o
tom
jak
se
zbavit
smyslové
činnosti
ve
vnitřní
modlitbě
to
nemohu
vůbec
předvést
tady
protože
je
to
tlustospis
doporučuji
vám
jeho
knížku
aby
ses
přesto
já
sám
teď
udělám
takové
extempore
tom
svým
by
kladu
šel
do
a
on
se
a
v
snu
tam
výklad
o
svatém
janu
kříže
protože
jsem
to
zabil
ice
důležité
tuto
zbavení
se
smyslů
a
z
toho
velice
rozumové
činnosti
ve
vnitřní
modlitbě
která
má
být
trpná
smysly
mě
totiž
umožňují
abych
byl
tady
tento
světě
činný
a
já
si
jich
musím
vážit
protože
nebýt
smyslů
nemohu
být
činný
vůbec
nemohl
být
čí
v
tomto
světě
já
bych
se
zabil
toho
ne
znamená
jenomže
by
mě
něco
přijelo
a
já
bych
nebyl
schopen
nejmenší
práci
z
de
vykonávat
bez
mysl
vé
člo
to
je
vám
jasno
bych
třebas
jenom
neměl
zrak
tak
co
je
mi
bránu
z
té
smyslové
činnosti
a
a
tak
dál
bych
ji
ubral
celou
kdepak
když
byl
nelze
nedoporučuju
takže
ta
otázka
je
špatně
kladená
já
bych
ji
opravil
a
protože
ta
zvolte
se
velice
těžké
kdy
a
za
jakých
okolností
je
doporučitelná
zbavit
se
smyslové
činnosti
a
řeknu
jenom
ve
vnitřní
modlitbě
a
proč
neřeknu
proč.
Protože
jestliže
existuje
něco
co
přesahuje
rámec
lidské
bytosti
a
čemu
bychom
mohli
říkat
uvědomovací
síla
tak
pak
si
musíme
taky
zároveň
říci
že
na
to
uvědomovací
síla
jiným
způsobem
vstupuje
do
zvířete
jiným
do
rostliny
jiným
do
člověka
a
jiným
třebas
to
bychom
ani
neřekli
že
tam
nějaká
voni
síla
je
ale
vono
tam
je
ale
jiným
třebas
do
nerostu
a
tak
dále
do
buňky
a
proč
tam
jiným
způsobem
vstupuje
proč
buňka
proč
zvíře
pro
třetina
si
jinak
uvědomují.
Tento
svět
než
se
vás
my
lidé
a
taky
z
toho
vyvozuju
potom
jiné
důsledky
proč
protože
uvědomovací
síla
jako
taková
on
existuje
unavit
a
jako
taková
ještě
nepřes
si
ta
je
eště
zredukovaný
sítem
tělesnosti
prochází
de
v
případě
rostliny
rostlinné
tělem
než
roste
se
uplatní
nebo
víte
si
tělem
než
se
bez
nich
řeci
uplatní
anebo
v
lidským
těle
že
se
vlitém
tvoru
uplatní
a
to
z
ní
zbyde
strašně
málo
takže
touto
silou
která
zbyde
po
průchodu
smyslu
já
budu
mluvit
už
jenom
o
člověku
ne
o
rostlině
a
zvířeti.
Která
zbyde
po
průchodu
smysly
to
co
si
ho
bychom
se
nikdy
dostali
k
vědomému
zažívání
boha
protože
ta
úžasná
síla
u
jedovatý
která
proudí
všude
ve
vesmíru
není
říkají
šakti
a
jinak
indové
nehodí
vědí
a
když
projde
sítem
smyslů
tak
je
z
ní
nepatrný
kroužek
slabý
prože
uvědomovací
síly
který
má
povahu
pa
prvku
alfa
nedopadá
daleko
nýbrž
se
dostane
jenom
mozku
jenom
smys
jenom
rozumu
a
proto
říkají
řekové
už
si
říkali
říkali
co
nebylo
ve
smyslech
není
ani
rozumu
ale
co
bylo
ve
smyslech
udát
za
rozumné
dostane
doplňuju
já
teďka
nedbat
století
a
to
je
ta
veliká
bída.
Takže
když
například
dejme
tomu
člověk
se
učí
o
duchovních
věcech
s
knížek
nebo
poslouchá
ty
věci
jako
proděláte
třebas
vy
tak
tím
se
nepřipravuje
ke
spojení
s
bohem
to
jenom
nechci
říkat
to
k
ničemu
ale
je
to
nedostačující
proto
přímé
poznání
boha
protože
to
všechno
co
se
dovídáte
z
knih
studiem
nebo
z
poslechnu
prochází
smysly
a
znamená
se
to
krátí
na
poproste
které
jeho
dal
veškerou
rozum
to
může
uznat
že
je
to
správné
pak
je
tady
zase
prostřednictvím
rozumu
možnost
se
zaujmout
po
něco
vyššího
že
že
vono
to
není
tak
úplně
zahození
ale
je
to
strašně
zdlouhavá
cesta
protože
musí
zase
rozum
být
ustavičně
přesvědčován
a
to
je
případu
člověka
víry
dycky
tak
aby
se
zaujal
a
aby
tím
zaujetím
šel
dál
za
rozum
sebe
je
tomu
rozumět
ne
když
poprvně
tak
třebas
můžete
se
svědčit
to
nebude
srozumitelné
tak
podívejte
se
co
tedy
udělat
aby
to
šlo
za
rozum.
Vyřadit
při
vnitřní
modlitbě
protože
vedle
nesmíte
jak
jsem
vám
říkal
to
byste
padli
toto
popravovali
říkám
symbolicky
nebo
byste
nebi
schopni
za
zaměstnání
se
provádět
ani
běžné
ani
chůzi
byste
nemohli
provádět
tak
v
té
vnitřní
modlitbě
je
nutné
aby
se
zaměřil
na
to
abyste
se
zbavili
smyslové
činnosti
když
se
jí
zbaví
totiž
a
pokoření
jak
pochopitelně
když
se
já
ne
na
tím
argumentuji
když
se
jí
zbavíte.
Tak
jste
vyřadili
síto
smyslů
ne
omezil
jste
tu
uvědomovací
sílu
která
tady
proudí
na
ten
malinký
pramínek
uvědomovací
síly
takže
to
došlo
dál
než
k
rozumu
rovnou
to
prorazím
rozumem
ta
mocná
síla
a
rovnou
to
jde
za
rozum
ono
se
to
setkává
s
tou
s
tím
vědomím
které
nejsou
částí
uvědomovací
síly
která
je
před
rozumem
před
člověkem
za
člověkem
až
do
nekonečna
tedy
také
se
můžete
setkat
s
bohem
ano
neboť
ten
na
té
škále
vědomí
je.
To
je
vědomí
všeho
jak
říkají
křesťani
to
je
vševědoucnost
nebo
tak
nějak
no
tak
se
ze
o
tohleto
ale
ten
m
vášní
duch
vědomosti
taky
a
jak
teďka
se
dostat
k
tomu
aby
se
ta
smyslová
činnost
zastavila
indové
mají
na
to
různé
praktiky
ale
já
bych
ji
jednu
věc
ty
vytkl
že
totiž
když
zastaví
nebo
se
snaží
o
to
zastavit
smyslovou
činnost
při
vnitřní
modlitbě
tak
nezastaví
změnu
myslícího
principu
změnu
myšlení
změnu
uvažování
nezabít
uvažování
a
bez
ní
pohyb
rozumový.
Pohyb
v
mozkové
kuře
kterou
kůře
která
který
působí
že
jsem
si
na
organizmu
celý
a
se
s
netají
s
bohem
protože
to
zabrzdí
co
nezabrzdil
smysly
zabrzdí
rozum
svou
pohyblivou
on
zase
toho
pána
boha
honit
ten
rozvi
to
je
konec
on
nedovolí
protože
mám
tady
taky
dobrý
lidí
kteří
oni
pána
boha
strašně
dlouho
a
vono
jim
to
nejde
protože
jsou
poctivým
pracovník
v
tomto
běžném
životě
ale
ví
co
nehodí
tak
to
nedohoníš
že
ano
tady
čím
víc
to
honí
tím
jsou
toho
vzdálené
jako
jsem
říkal
v
té
legendě
o
tom
o
tom
nepříteli
toho
budu
ano
dohoní
protože
jsou
pohybu
my
nesmíme
být
v
pohybu
takže
ta
tažen
je
říká
zastavit
změny
myslícího
principu
tak
je
to
hezká
rada
ale
zase
je
to
neklape
po
všech
stránkách
a
není
to
všestranná
záležitost
kdybyste
tedy
i
zastavili
smysly
i
se
zastavili
změny
myslícího
principu
to
znamená
kdyby
se
ta
nic
tím
ti
nastával
tím
na
co
se
myslí.
Tak
ještě
to
nebude
ani
začátek
vítězství
protože
za
tím
si
tím
principem
je
něco
co
možná
nebral
v
úvahu
patandžali
když
jste
to
psal
možná
já
nevím
že
totiž
je
tady
podvědomí
a
když
se
zabrzdí
smyslová
činnost
naší
nic
nového
nepřichází
do
rozumu
čili
plná
míra
uvědomovací
síly
vstupuje
do
rozumu
takže
ho
přesahuje
tak
rozum
i
pozastavuje
jiným
způsobem
než
že
víc
byl
schopen
udržet
podvědomím
pamětí
to
můžeme
říkat
paměť
co
tomu
povedu
našem
mluvím
česky
to
je
paměť
to
záležito
paměti
to
je
to
beru
od
vědomí
jakýkoliv
obraz
beru
povědomí
i
ten
nejsi
těší
obraz
o
pánu
bohu
beru
spojení
nikoliv
na
pána
boha
vůbec
ne.
A
to
mě
zabrzdí
za
se
velice
dokonale
ten
postup
takže
bych
kladl
další
požadavek
na
vnitřní
modlitbu
musíte
při
ní
ztratit
paměť
to
už
je
trošičku
moc
teď
si
říkal
ztratit
mysli
ztratit
pohyb
mysli
ztratit
paměť
no
co
máte
dělat
napřed
ujišťuji
vás
že
cokoliv
budete
dělat
z
tohoto
tak
to
vám
zabrzdí
další
postup
ne
snad
to
se
ani
o
zastavení
smyslů
ten
vnitřní
modlitbě
ani
o
zastavení
toho
přestože
to
patandžali
radí
byla
ne
se
proti
němu
ale.
No
zkrátka
dobře
všechno
musíme
brát
rezervou
kdyby
oběti
radil
jenom
tohleto
tak
lhal
ale
ona
ještě
jiný
věci
tak
že
nelhal
on
to
vy
si
bez
si
bereme
jenom
to
co
se
nám
hodí
z
něho
ne
to
je
chyba
ne
se
a
říct
celou
joga
tu
a
pak
uvidíte
že
on
věděl
tak
ještě
jenom
o
navíc
že
měl
stoprocentní
pravdu
a
když
mu
budeme
se
zabývat
zastavením
smyslů
zastavením
změn
myslícího
principu
jak
zdánlivě
k
tomu
navádí
nás
patandžali
a
dokonce
zastavím
paměti
tak
samozřejmě
nám
nezbyde
budeme
plně
se
práce
zvědav
vůbec
si
jak
k
tomu
abychom
mysleli
na
boha
vůbec
to
nejde
mi
ztratíme
z
dohledu
svůj
cíl
duchovní.
Naprosto
bezmezné
ta
tím
a
z
dohledu
takže
jsme
mu
vzdálenější
než
než
jsme
se
šli
modlit
vnitřně
takže
kdekdo
z
mých
přátel
mně
říká
já
se
snažím
koncentrovat
soustředit
se
ho
mysl
na
boha
ale
já
se
tím
unavím
já
za
chvilinku
jsem
tak
na
ven
do
už
nejsem
schopen
ani
si
my
se
ta
pro
mě
je
na
to
hlavy
se
a
pro
mě
je
veliký
velikou
úlevu
že
třebas
usnu
ale
vím
že
to
není
správné
usnou
pochopitelně
závi
máme
usnou
láká
pojem
to
říká
a
prosim
vás
tohleto
to
je
běžný
vyznáš
určeno
každého
z
nás
tak
co
ten
dělat
co
tedy
já
myslím
že
nejlépe
jest
opřít
se
o
poznání
sama
sebe
vědět
co
mě
překáží
a
co
mě
k
bohu
přivádí
a
neska
víte
už
nebo
z
tohoto
se
teďka
řekl
víte
že
mám
překáží
smysly
pohyb
rozumu
paměť
to
znamená
podvědomí.
Já
zůstal
u
těchto
tří
bodů
protože
bylo
po
dalších
čtyřicet
o
kterých
vím
ale
nijak
bych
vám
nepomohl
kdybych
bylo
tisíc
a
já
on
jich
je
to
je
že
já
o
nich
nevím
se
dokonale
neznám
tak
bych
vám
ti
nepomohl
protože
byste
potom
řekli
a
ještě
tamto
ještě
tamto
ne
a
podobali
by
se
si
člověku
který
přišel
a
ježíšem
a
říkal
ty
jsi
spasitel
to
vidím
já
hned
za
tebou
půjdu
pže
vidím
že
správné
věci
kážeš
ale
dovol
mi
abych
pobyl
svého
otce
říkal
to
ne
když
se
pomíjím
otce
tady
dělá
něco
co
mohou
dělat
mrtví.
A
ty
který
se
být
živý
to
nedělej
že
ať
mrtví
pochovávají
mrtvé
ale
ty
ho
nech
po
mít
mrtvým
a
jdi
za
mnou
a
jestliže
on
nešel
hned
za
ním
už
byl
jako
žák
ježíšův
ztracen
čili
já
tady
mluvím
první
o
prvním
požadavků
vnitřní
modlitby
který
musí
diví
spojen
bezprostředné
jednání
já
totiž
musím
do
té
vnitřní
modlitby
vstupovat
spíše
z
vnitřní
potřeby
než
z
u
vážnost
rozumíte
jestliže
se
ta
vnitřní
potřeba
nedostavuje.
Tak
dělejte
všechno
aby
se
tu
vnitřní
potřebu
vypěstovali
podněcuje
se
podněcuje
své
srdce
podnět
si
ten
svůj
mysl
studuje
poslouchejte
dělejte
to
a
se
přivede
k
bohu
ale
způsobí
to
že
toto
bezprostřední
tu
bezprostřední
potřebu
z
tomu
pokud
tomu
bohu
patřit
jestliže
se
dostanete
v
tomto
myšlenkovém
pochodu
tak
daleko
jestliže
to
nutkání
se
vystupňuje
počkejte
až
se
vystupňuje
když
se
vystupuje
tak
že
pro
vás
bude
neodolatelné
že
se
ho
nebudete
umět
zříct
že
vás
posedne
bych
tak
řekl
že
budete
vědět
že
vy
ote
vědět
z
už
že
to
jedině
nutné
co
má
tento
světě
dělat
u
mě
se
sáli
jim
říkal
nějaké
svatý
jan
a
mocenský
tak
prosím
vás
to
je
výhra
o
té
protože
jste
připravili
na
vnitřní
modlitbu
máte
totiž
pocit
nutkání
se
věnovat
tomu
bohu
obětovat
se
mu
že
a
patřit
mu
takže
je
třeba
vypěstovat
v
tobě
zaujatost.
Vidíte
lékaři
tu
za
vy
to
země
vystupoval
mechanickým
způsobem
vypěstovali
že
mě
vzdalovali
smyslové
činnosti
a
z
tohoto
světa
že
vědomí
tohoto
světa
kdežto
já
vám
radím
s
ježíšem
kristem
samo
sebou
podle
něho
že
tento
způsob
je
výstředního
a
on
k
němu
nikdy
neradil
nemohl
taky
že
by
mluvil
jenom
k
nějakýmu
člověk
který
přežil
nějaké
mordu
vy
vyslechne
velice
málo
když
ji
na
z
nich
se
dostane
nikoliv
do
hrobu
ale
do
blázince
lékaři
když
jsem
toto
zažil
a
přestal
jsem
to
čtrnáctkrát
tak
řekli
to
dítě
nebude
normální
to
bude
si
toleto
beztak
dvou
židlích
a
nevědět
který
já
je
pravý
a
tak
dále
upozorňuju
na
to
matku
a
jeden
z
tam
musel
hlásit
ne
každý
půl
roku
napřed
za
tři
neděle
nebo
tak
nějak
v
tom
později
a
oni
ty
to
a
že
to
mělo
nějaký
jiný
následek
no
tak
celkem
mě
potom
pustili
z
toho
dozoru
a
já
sem
se
ale
dali
to
škole
k
dispozici
a
škola
mě
potom
sledovala
dál
no
tak
to
nic
ale
já
vám
chci
říct
že
se
že
mě
naučili
zvláštním
způsobem
poutanosti
nebo
zaujatosti.
Že
já
jsem
nabyl
velmi
zásahů
schopnost
rozlišovací
a
tu
vina
bývá
te
vírou
schopnost
rozlišovat
si
rozumíte
dobrý
ne
nějakou
viset
z
této
z
tohoto
poznání
vyplývá
vždycky
z
těla
v
uskutečnění
i
u
vás
i
u
mě
a
byla
tak
mocná
že
převýšila
všechny
mostem
nutí
ve
vyspěla
v
mé
vůli
takže
stála
především
proti
mé
vlastní
vůli
takže
to
nutkání
bylo
postupně
tak
mohutné
že
roku
sedmnáctém
roku
mého
věku
přerostlo
do
stavu
ve
kterém
jsem
opustil
veškerou.
To
lásku
k
tomuto
světu
v
tom
smyslu
že
moje
láska
bude
ducha
přírodní
vědy
takže
tuto
lásku
jsem
opustil
napřed
těžkým
srdcem
a
za
rok
a
tři
čtvrtě
jsem
se
s
tím
vyrovná
za
rok
a
tři
ti
se
s
ním
do
na
a
už
bez
lítosti
se
smířil
s
tím
že
nebudu
přírodovědcem
rozumíte
mi
protože
mě
za
lidský
názvy
a
já
jsem
na
té
škole
které
jsem
byl
nemohl
být
přírodě
tedy
to
nebylo
možné
ska
by
to
možné
bylo
tehdy
to
možné
nebylo
a
takže
já
jsem
tehdy
v
okamžiku
kdy
jsem
se
přestal
litovat
byl
ocitl
se
zajetí
tak.
Velké
síly
uvědomovací
že
překročila
hranice
rozumu
i
smyslů
dokonale
mě
vyprázdnil
dokonale
mě
pravdě
a
o
smyso
věčnosti
od
života
v
tomto
světě
tak
dokonale
to
se
nemohlo
stát
no
a
to
se
stane
každému
kdo
se
nespoléhá
na
svou
vlastní
sílu
nebo
že
by
to
svou
vlastní
sou
dokázal
nýbrž
kdo
ví
že
potřebuje
někoho
druhého
na
tebou
třeba
duchovní
spisy
nebo
přednášky
nebo
nějaká
takzvaná
koncentrace
kde
je
pořád
dělá
všechno
možné
než
to
praví
ne
a
to
je
všechno
dobrá
příprava
ale
není
to
setkání
s
bohem
kdežto
když
se
dostaví
vlivem
vyprázdnění
od
sama
sebe
já
se
od
sebe
vyprázdnil
to
je
další
požadavek
pro.
Vnitřní
modlitbu
že
se
od
sebe
vyprázdnil
tak
jak
jsem
věděl
jak
jsem
se
vzdal
já
jsem
se
vzdal
jako
člověka
toužící
ho
po
přídou
jed
ne
tak
od
toho
jsem
se
vyprázdnil
že
sem
že
nebudu
už
tím
srdcem
a
že
tedy
můj
život
zkrachoval
jsem
se
vzdal
tímto
způsobem
života
protože
ten
život
bez
předek
je
proti
neměl
pro
mě
význam
já
už
jsem
sebe
ale
nelitoval
nelitoval
se
důležité
vzdal
jsem
se
přírodovědcem
a
v
tom
okamžiku
jsem
věděl
bez
vlastního
přičinění
jakým
způsobem
najdu
boha
jakým
způsobem
se
mu
obětovat
jakým
způsobem
můžu
patřit
a
von
mě
zaujal
tím
způsobem
že
to
už
nebyla
zaujatost
moje
nýbrž
od
něho
pocházející.
Takže
moje
zaujatost
za
přírodní
vědy
o
přírodní
vědy
byla
obětován
a
proviňoval
se
pomlce
zaujatost
duchovní
tak
vám
třetí
věc
radím
aby
se
snažili
stoprocentně
v
tom
životě
něčím
zaujmout
abyste
nedělali
jenom
věci
povrchně
když
jsem
etak
budu
pořád
mě
mez
když
jsem
lékařem
budu
pořádně
léčit
a
budu
při
tom
zapomínat
na
sebe
i
u
toho
kosti
te
budu
na
sebe
zapomínat
a
tak
dále
a
tak
dále
všechno
se
dá
dělat
pořádně
a
to
je
nejlepší
příprava
vnitřní
modlitbě
tohleto
tak
už
jsem
říkal
další
moment
jo
přípravy
ti
tří
modlitbě
čili
čemu
to
vede
ono
to
vede
základnímu
principu
míní
modlitby
která
není
věcí
činnou
nýbrž
věcí
trpnou.
Jak
jsme
závislí
na
párů
dvojic
tak
sme
závislí
také
na
činnosti
a
trpnosti
jenomže
tu
trpnost
považujeme
za
něco
nesprávného
především
lékaři
a
víta
tak
ono
to
není
pravda
tak
to
pros
má
stejné
právo
na
život
jako
ta
činnost
a
jenom
že
se
musí
projevovat
přirozeným
způsobem
a
ne
nějakým
chorobný
a
v
té
modlitbě
vnitřní
má
právo
se
dostat
na
vrch.
A
čím
víc
se
dostane
navrch
tím
snáze
se
dostaví
něco
co
bychom
řekli
že
je
za
párem
dvojic
za
veškerými
páry
dvojic
za
dobrem
i
zlem
za
aktivitou
i
trpností
ta
trpnost
je
taky
prostředkem
když
se
budeme
tadyten
tak
také
nebudeme
trpný
tak
je
možné
já
vám
říkám
o
prostředcích
jak
se
k
trpnosti
dopracoval
trpnost
tomu
nesmíte
usilovat
protože
musíte
ukovat
o
spojení
s
bohem
pochopitelně
a
v
tom
je
zase
další
háček
že
to
děláte
pro
sebe
pochopitelně
tak
to
zase
nevede
k
tomu
cíli
tam
jsou
maličkostí
je
mozky
který
jsem
lék.
Zbavují
té
síly
uskutečňovat
tak
když
jsem
promluvil
o
těch
příprava
na
trpnou
modlitbu
a
teďka
řeknu
co
je
to
ježíš
dává
recept
na
vnitřní
modlitbu
dyby
ji
nedal
tak
o
tom
vůbec
nemusím
mluvit
protože
já
bych
ho
nedal
a
on
dává
zvláštním
způsobem
příkaz
k
vnitřní
modlitbě
říká
o
dvou
modlitbách
mluví
o
modlitbě
vnitřní
a
modlitbě
vnější
modlitbou
vnější
je
otčenáš
kterou
se
má
stanovit
řád
hodnot
podle
kterého
se
mám
ve
své
činnosti
řídit
jak
ať
to
činnost
fyzická
nebo
mentální
to
už
jedno
a
potom
je
tam
druhá
modlitba.
Která
se
dala
vy
se
definovat
jako
láska
pro
je
v
lásky
a
to
je
návod
k
vnitřní
modlitbě
vám
to
dokážu
že
to
není
uskutečnitelné
běžném
světě
že
on
říká
milovati
budeš
pána
boha
svého
z
celého
srdce
svého
z
celé
duše
své
z
celé
mysli
své
z
veškeré
síly
své
a
milovat
si
budeš
bližní
jako
sama
sebe
tak
tady
nám
dává
návod
který
napojuje.
Na
organické
organickou
úroveň
tomu
odpovídající
zevního
života
zevním
životě
budu
vždycky
nedokonalý
takže
pro
zevní
život
je
tam
řečeno
milovati
budeš
bližního
jako
sebe
sama
prosím
vás
každý
z
nás
já
i
vy
možná
že
vím
míň
ale
já
tedy
sebe
miluje
nepříčetně
rozumíte
jako
o
tebe
ale
vono
to
možné
na
to
znamená
nedokonale
tím
chci
říct
tak
nám
říká
miluj
nedokonale.
Bližního
jako
nedokonale
miluješ
sebe
tam
se
spokojuje
dokonale
to
nedokonalostí
při
té
lásce
k
bližnímu
ale
miluj
pána
boha
svého
z
celého
srdce
svého
z
celé
duše
z
celé
mysli
a
to
je
dokonalé
celé
toho
v
zevním
světě
v
žádné
činnosti
nejsem
schopen
přátelé
to
sem
ho
se
schopen
vevnitř
modlitbě
čili
chápejte
to
jako
návod
k
vnitřní
modlitbě
marně
se
křesťanští
mystici
snažili
o
milování
celého
srdce
když
se
si
zdálo
že
to
pochopil
a
že
s
tím
řídili
nutkání
do
o
tak
velké
že
bylo
neodolatelné
a
celé
srdce
jejich
bylo
taženo
k
tomu
ježíši
kriste
ne
tak
to
dopadlo
maximálně
nebo
nejlepším
případě
tak
že
oni
upadlo
extáze
a
z
té
extaze
byly
vykopávky
slova
smyslu
nad
vazbu
to
vy
takhle
nectí
tedy
ten
se
extazi
ale
kdybyste
byli
extazi
já
mluvím
teďka
velice
máš
vinu
jak
jestliže
takhle
zaujatě
oni
jednali
tak
jenom
jednou
částí
své
bytosti
se
dostali
k
tomu
bohu
k
tomu
uvědomování
si
boha
a
tam
ještě
stáli
překážky
jiné
oni
měli
o
bohu
lidskou
představu
ta
je
na
cha
a
nazval
protože
do
té
jejich
lidské
představy
o.
Plat
boží
moc
hora
takže
mě
setkali
na
poloviční
cestě
to
představě
lidské
ta
byla
oděna
mocí
boží
že
takže
oni
se
stýkali
představu
o
bohu
lidskou
představu
o
bohu
anebo
sami
ale
trošičku
při
oděno
při
krásnou
boží
mocí
pochopitelně
takže
lich
kazí
odtamtud
jsou
duchaplně
velice
poznávající
a
mnoho
lidí
kteří
to
čtou
zase
se
takhle
na
sou
ne
tím
čím
se
na
chlívě
ale
je
tam
při
tom
ta
překážka
že
získali
pro
toho
pána
boha
jenom
z
celé
své
srdce
to
znamená
bez
kristut
ocitli
se
v
citové
extazi
a
cit
nemá
li
zlomit
člověka
nemáme
ho
vyvrátit
z
kořene
nemalým
zničit
nesmí
přesáhne
určitou
mez
ani
pocit
nemůže
představou
učit
pes
to
ona
sám
od
toho
pomůže
takže
když
pocit
bolesti
například
u
mě
představa
v
tom
předškolním
věku
určitou
beztak
organismu
do
toho
odstoupil
já
jsem
přestal
vnímat
to
byla
že
vona
chybou
které
jsem
se
staví
na
to
bylo
to
přirozená
na
to
každýho
tvora
že
on
odstoupí
od
toho
co
neunese
ani
z
toho
nepřejete
on.
Jsou
takže
když
ten
cit
vynesl
to
srdce
vynesla
člověka
toho
extatika
při
za
mě
pověstný
ten
co
se
a
mystice
německy
konat
špatně
ště
no
je
to
vyneslo
bez
jeho
chtění
už
do
extaze
a
že
on
utíkal
sedli
mi
aby
to
neviděli
že
upadneme
on
to
cítil
to
neni
nebe
tak
zase
ho
to
z
něho
taky
dostalo
o
tom
velice
nešťastní
když
nemoh
u
toho
pána
boha
přebývat
přestože
to
ale
jenom
představu
o
bohu
to
bylo
velice
poznávající
a
vykládá
vo
tom
jako
v
tom
svém
pojednání
který
je
češtiny
přeloženo
jako
o
něčem
co
by
se
do
nazvat
byli
konstatním
že
tam
u
toho
pána
boha
nesmím
být
a
domnívám
se
že
to
jako
jinak
nejde
v
tom
světě
že
člověk
je
tady
jenom
na
chvilku
u
pána
boha
potom
se
musí
vrátit
do
své
kůže
není
to
pravda
jestli
to
nedosáhne
toho
trvalého
spojení
zde
na
světě
tak
po
smrti
o
taky
nedosáhne
nemá
k
tomu
transformátoru
který
je
zapotřebí
aby
celý
vesmír
všech
dvanáct
učedníků
transformoval
na
to
božské
ano
tam
jsou
recepty
větši
kristu
dokonale
popsané
no
tak
nevěděl
to
stoje
nevadí
máme
to
vidět
mi
že
ježíš
kristus
se
ne.
Uspokojoval
s
tím
miluj
z
celého
srdce
svého
nýbrž
on
také
říkal
miluji
z
celé
duše
své
zůstanu
u
toho
a
při
potom
na
další
tak
to
je
předpis
o
vnitřní
modlitby
já
teďka
mluvím
o
vnitřní
modlitbě
co
je
to
milovat
jediní
modlitbě
z
celé
duše
své
máme
různé
schopnosti
sk
definuje
si
duši
lidskou
o
kterou
tu
jde
o
nějakou
nesmrtelnou
po
nejde
definuje
si
jako
souhrn
lidských
vlastností
čili
milovat
všemi
svými
vlastnostmi
a
to
je
možné
jenom
tehdy
když
vaše
pozornost
vaše
zaujetí
napřed
mě
vašeho
soustředění
je
tak
velká
ta
zaujatost
že
vás
že
soustředí
všechny
vaše
duševní
cíl
vaše
učení
schopnosti
do
jednoho
centra
že
do
té
vnitřní
modlitbě
to
se
může
stát
že
taky
stane
takže
byli
i
lidé
a
to
bychom
mě
mohli
nazvat
že
to
byli
na
nedobyli
nebo
něco
takového
podobného
ne
karma
jogini
pardon
méno
kteří
veškerou
schopností
kterou
měli
šli
k
tomu
bohu
takže
celý
svůj
život
i
činorodý
zasvětili
bohu
to
je
dobrá
věc
ale
voni
dokon.
On
se
života
dělali
dobré
skutky
a
nakonec
se
nedostali
k
tomu
té
pravé
vnitřní
modlitbě
protože
zase
šli
jednostranně
jenom
tou
činností
jenom
těmi
veškerými
schopnostmi
lidské
duše
s
tím
ježíš
jako
nesouhlasí
že
by
to
stačilo
potom
tam
říkal
čtyři
věci
a
ne
jenom
dvě
nebo
dokonce
ne
jednu
protože
celku
podal
celkový
spis
na
vnitřní
modlitbu
a
ne
pacienta
ten
ano
a
jak
to
vypadá
dál
takže
jak
by
to
na
taková
extaze
takového
člověka
který
veškerou
svou
činností
slouží
k
bohu
když
ve
skromnosti
jsou
žít
bohu
jako
se
třebas
toho
této
ošetřovatelkou
žila
té
umírající
na
rakovinu
tenleten
vylovit
vona
se
dostal
za
extaze
přímý
se
dostal
na
extaze
a
tu
extazi
přenesla
ten
stav
e
se
přes
tu
pacientu
seže
vona
se
také
dostala
do
té
obrovské
milosti
to
byla
jak
se
to
na
opravdová
oslavy
božství
co
tam
vedle
ní
zažívala
ta
už
třebas
rána
se
dostala
do
téhož
stavu
a
v
tom
stavu
přesta
na
jiných
svět
nebo
tak
nějak
ně
tak
nestačilo
to
protože
ta
ošetřoval
a.
Se
zase
potom
dostal
do
normálního
stavu
zase
člověkem
připojí
vyhnancem
ještě
větší
než
byla
před
tím
na
tomto
světě
že
už
pokusila
co
je
to
pravý
život
a
ví
že
tohleto
je
jenom
slabý
odvar
toho
pravého
života
tak
to
takovým
člověk
je
špatně
jak
mě
bylo
zle
na
tomto
světě
přednášet
ho
se
ne
představit
že
jsem
byl
vyhnán
do
vyhnanství
omezeného
lidského
života
tak
já
jsem
vlivem
toho
že
tohoto
omylu
jsem
začal
tak
za
sobeckých
důvodů
toužit
po
tom
pánu
bohu
že
se
mu
celé
se
snažil
patřit
ne
ale
bylo
to
v
veškerou
silou
lidskou
totiž
duše
lidské
schopnostmi
nebylo
to
ještě
veškerou
silou
nebylo
to
asi
ani
ještě
veškerou
myslí
tak
já
jsem
se
dostal
na
hranice
výkladu
svatýho
jana
z
kříže
který
říká
že
napřed
je
třeba
projít
temnou
nocí
smyslů
von
dobře
ví
že
člověk
není
schopen
ani
se
zbavit
smysl
nečinnosti
že
na
něho
když
on
touží
po
bohu
přijde
ten
násl
že
jsou
mu
smysly
té
vnitřní
modlitbě
odbavena
že
se
mu
zastavuje
například
já
jsem
nemohl
vyslovovat
slovo
boží
který
já
jsem
myslel
že
mě
k
tomu
bohu
nese
najednou
odešlo
smysly
se
zastavili
já
jsem
nebyl
schod
ani
ne
tam
do
toho
nešla
žádná
myšlenka
já
jsem
nebo
pojmout
konkrétní
lidskou
myšlenku
třebas
pojmenovat
pána
boha
nebo
my
se
na
jakýkoliv
záměr
mysle
rozvazovat
o
něm
uvažovat
co
to
nebyl
myslet
si
něco
vůbec
nebyl
se
schopen
zastavili
se
tedy
zastavil
a
se
smyslová
činnost
která
základem
tohoto
že
o
to.
Neprocházel
smysly
to
moje
za
nic
není
bylo
takle
veliké
ale
já
vám
řeknu
to
co
svatý
jan
z
kříže
popisuju
jako
temnou
noc
smyslů
beze
těžký
přechod
tak
to
by
nemělo
takhle
procházet
on
to
tak
zažíval
ale
není
to
vzorové
zrovna
je
nám
jenom
život
ježíše
krista
on
takhle
těžkopádně
temnou
nocí
smyslů
neprocházel
protože
byl
vtělený
bůh
ale
že
všechno
má
svůj
řád
jak
on
ukázal
a
v
tom
řádu
se
máme
pohybovat
a
jakmile
ten
řád
přestupujeme
jakmile
to
nějak
časově
nevychází
tak
je
tam
někde
chyba
musíme
ji
hledat
a
musíme
ty
odstranit
tak
psaní
mystikové
trpěli
tím
že
je
smysly
pro
následovali
že
ano
podobě
satana
a
já
nevím
co
všecko
a
to
byl
to
byla
to
byl
smyslový
ven
který
je
pronásledoval
to
byl
žádný
satan
pochopitelně
ale
teď
říká
ježíš
kristus
milovati
budeš
celé
mysli
své.
Já
jsem
se
jsem
vysvětlil
co
je
to
milovati
veškerou
silou
duše
ale
možná
že
ho
když
se
tak
je
to
přečtěte
dost
já
se
vrátím
a
teďka
budu
říkat
o
tom
co
je
to
milovati
celé
mysli
se
a
to
je
tohleto
jestliže
člověk
má
nějaké
podvědomí
ve
kterém
má
nějakou
paměť
si
vzpomíná
na
to
nebo
ono
například
je
schopen
česky
mluvit
jemu
já
teďka
tak
to
je
projev
jeho
lásky
k
sobě
a
ne
k
bohu
kdybych
jako
miloval
myslí
v
této
chvíli
tak
bych
o
tom
nemohl
mluvit
přátelé
to
bych
mlčel
ale
i
vnitřně
mlčel
a
protože
v
této
chvíli
nemiluju
myslí
celou
myslí
tak
mohou
otevři
mluvit
já
proto
pospíchám
třebas
do
plzně
teď
a
nebo
mluvím
vám
o
těchto
věcech
intenzivně
z
toho
důvodu
protože
vím
že
na
staré
okamžik
vo
tom
nebudu
moc
mluvit
nebude
nebudu
schopen
o
tom
mluvit
a
už
jsem
mockrát
byl
neschopen
to
o
tom
mluvit
a
neříkám
že
to
bude
ke
škodě
lidstva
nebo
řídí
nebo
bez
kupení
přátel
ale
já
to
považuju
za
nesprávné
promeškáte
okamžiku
ještě
o
tom
mohu
mluvit
protože
ona
i
tím
že
se
o
tom
mluví
se
to
trošičku.
Lidem
přiblíží
tak
co
to
z
veškeré
mysli
své
my
se
totiž
má
dvě
stránky
vnitřní
a
vnější
vnější
je
to
co
během
tohoto
mého
vtělení
na
sebe
konkrétního
vzal
obsah
této
vnější
obsah
té
mysli
této
věší
obsahem
té
mysli
je
všechno
co
jsem
se
naučil
to
věděl
a
že
těžký
nu
to
je
obsahem
mysli
a
nebo
nějaké
schopnosti
které
mám
ší
bych
to
kdyby
to
prošlo
mou
myslí
tak
ty
schopnosti
nemám
a
to
je
tedy
pořád
projev
lásky
k
tomuto
světu
neboť
tomuto
světu
vděčím
za
všechno
co
v
tomto
oboru
takhle
mám
když
to
nedefinoval
ku
na
tom
nezáleží
že
se
z
toho
v
sobě
nevyznám
já
tím
že
tady
například
mluvím
hluboko
vane
ale
mně
to
absolutně
a
podívejte
se
co
je
to
to
milovat
z
celé
duše
své
milovat
tou
vnitřní
v
která
nepovídá
tou
vnitřní
myslí
patu
která
nepovídá
která
nepotřebuje
rozumovat
uvažovat
aby
na
něco
přišlo
která
je
zenem
k
té
zevní
mysli
něčím
co
by
se
dalo
nazvat
supramentální.
A
myslí
a
v
této
mysli
lze
milovat
boha
jedině
stal
se
dá
celou
pouto
myslím
život
boha
neboť
ona
je
tou
myslí
která
je
celá
kdežto
to
co
si
myslíte
je
jsou
vnitřně
které
vnitřní
mysl
to
sou
vlnění
na
oceánu
mysli
ano
tato
mysl
stojí
přímo
při
zdroji
ze
kterého
vychází
a
vona
vychází
z
nemysli
boží
s
nic
přirozenosti
boží
a
jako
taková
tato
vnitřní
mysl
je
tak
blízká
k
bohu
že
já
když
vlivem
zaujatosti
zase
takhle
to
tady
pane
velkou
roli
zbavím
se
všech
změn
mystici
principu
všech
myšlenek
všeho
uvažování
a
tak
dále
a
zbyde
mi
ta
ten
základ
čisté
mysli
tak
k
ně
už
prolíná
daleko
dokonaleji
než
přes
obraz
třebas
představy
vědomí
o
bohu
a
pak
jsem
tím
tak
zaujat
celou
tou
myslí
dále
miluju
ano.
Tak
to
je.
Download XML • Download text
• Waveform view