85-38B
85-38B
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Vy
s
toho
vesmíru
nesmí
být
ponechán
stranou
takže
když
tam
ti
učedníci
páně
dělají
zázraky
teď
jsem
procesu
zázraků
to
je
další
princip
si
zázračnosti
tak
vás
upozorňuju
na
to
že
nám
se
to
jeví
nebo
okolí
se
to
jevilo
jako
za
za
protože
voni
příslib
mrtvé
uzdravovali
naprosto.
Beznadějně
nemocné
a
jenom
že
to
nedělali
žádnou
zázračnou
mocí
ani
to
nebyl
zázrak
protože
to
byla
zcela
přirozená
vlastnost
lidská
která
se
objevila
na
povrchu
takže
by
pravda
zázračně
když
my
o
ní
nevíme
tak
je
to
pro
názor
ale
musím
vás
upozornit
že
to
co
se
se
mnou
dělo
vod
tře
a
půl
let
to
byl
zázrak
na
zázraku
že
totiž
jsem
najednou
bez
schopnosti
lidské
něco
provedl
co
by
jako
člověk
nebyl
nikdy
provedl
když
jsem
poslechl
to
co
jsem
po
poznal
za
správné
tak
jsem
udělal
jenom
i
proti
své
vlastní
vůli
a
většinou
proti
vlastní
vůlí
něco
co
bylo
za
možnosti
lidské
vůle
čili
bylo
to
zázračné
dělal
jsem
žádné
zázraky
někoho
křísil
ale
ten
vnitřní
zázrak
byl
daleko
mocnější
než
kdybych
byl
křísil
třebas
mrtvé
to
je
v
té
neska
úplně
jasné
tohleto
čili
není
to
nic
zázračného
pro
mě
to
tam
oni
dělali
nýbrž
byla
to
záležitost
která
měla
moc
příčin
protože
je
dali
zevně
zázraky
a
najednou
vnitřně
jako
to
bylo
třeba
bez
ze
stavu
mém
a
byla
to
záležitost.
Kterou
bych
já
to
musím
teďka
zatím
přemýšlet
co
musím
škrtnout
tak
tohleto
jenom
řeknu
byla
to
záležitost
která
umožňovala
věřící
mu
člověku
aby
tři
roky
vydržel
na
té
cestě
aby
učedníci
páně
vydrželi
tři
roky
být
věrně
ježíši
kristu
k
těm
jeden
nezůstal
věl
představ
jidáš
ne
tak
museli
být
ustavičně
znovu
a
znovu
ujištění
svou
do
nich
vtělen
mocí
že
působí
v
ní
bůh
že
to
přestane
vyvážením
schopen
dělat
zázraky
ne
a
to
si
museli
pořád
opakovat
než
s
tím
začli
tak
musel
sám
ježíš
ustavičně
dělat
zázraky
aby
je
uvědomoval
o
tom
že
je
tím
synem
božím.
To
byla
série
zázraků
která
začla
v
kani
galilejské
že
jde
o
proměnil
od
uleví
a
je
tam
svatý
jan
který
o
tom
jediný
vesele
nikdo
to
ne
reformu
že
tady
méně
se
svatý
jan
nikdy
a
to
je
o
něčem
o
čem
žádným
učedník
ne
asi
dvě
říká
uvěřili
v
něho
jeho
učedníci
ne
už
nevěřil
za
čtrnáct
dní
to
dostát
nějak
nevěřili
chlap
jedni
a
voni
se
všichni
dali
zlákat.
Velice
snadno
ježíšem
ale
kdybych
byl
nevěděli
ten
zázrak
v
káni
galilejské
kdyby
byl
by
nevěděli
bývali
vodu
kterou
proměňuju
víno
že
tak
nevěřili
ale
když
se
pořádně
na
chlastal
s
odpuštěním
až
do
němu
ty
se
pili
a
to
se
tam
stalo
tak
řekli
už
tě
přísahám
na
věky
toto
o
zamítne
co
ne
slíbit
a
už
tě
zůstaneme
věrný
ale
nebyli
by
zůstali
věrně
kdyby
neměli
sami
tu
schopnost
léčit
a
když
byli
sami
neviděli
znovu
a
znovu
další
zázraky
u
ježíše.
Čili
víra
musí
být
pořád
zkušenostmi
prověřování
a
jak
může
být
zkušenostmi
prověřování
velice
snadno
když
víra
vaše
není
mrtvá
nýbrž
je
živá
když
jí
působí
te
nejenom
pro
sebe
to
je
málo
nýbrž
pro
bližního
když
víte
a
jako
že
to
snadné
vědět
co
je
správné
dělat
protože
někomu
prospívat
být
mu
prospěšný
správné
že
ano
tak
ve
vás
roste
víra
zůstává
živou
když
ale
při
každém
závanu
těžkostí
si
nehnete
na
lopat
tak
samozřejmě
víra
ve
vás
nestoupá
aby
se
musíte
umět
taky
štípnout
sebe
zapřít
při
veškeré
tom
procesu
princip
sebezáporu
je
velice
důležitý.
Na
to
upozornil
ježíš
kristus
ty
učedníky
protože
ono
se
mohlo
stát
že
někdo
je
nepřijal
a
oni
říkal
prosím
vás
na
ty
do
vás
nepřímo
neberte
si
meč
ani
si
neberte
nic
jiného
který
byste
je
zemi
už
podle
jděte
od
nich
vyklepte
prach
z
obuvi
své
a
jděte
dál
neboť
z
čistou
uvidíte
do
dalšího
jako
by
se
nic
nestalo
že
se
to
tam
nezabral
ani
při
tom
dbá
vyhodili
tak
tak
musíte
dokonale
zapomenout
že
vás
vyhodili
tak
dokonale
že
opravit
tam
jsou
obou
a
netol.
Dokonalý
na
příkazy
jak
zacházet
a
jde
vás
přímou
tam
berte
od
nich
všechno
co
vám
poskytuju
protože
hoden
je
dělí
si
své
aby
se
na
to
že
jste
jako
uctívání
nebo
tak
neberte
na
sebe
nazýváte
se
mistry
a
tak
dále
to
všechno
si
musíte
přečíst
je
tam
námitka
bych
si
víra
musí
být
pořád
prová
na
činy
musí
být
živá
a
stav
poznání
kterým
já
to
prostředek
který
nás
sem
šel
pro
ni
prostředek
vyšší
ani
ží
jeden
z
jiných
prostředků
ke
kterému
na
sem
byl
opravený
do
tří
a
půl
let
své
života
ten
také
potřebuje
ustavičný
osvěžení
kdybych
já
jako
dejme
tomu
přestal
plnit
to
co
jsem
považoval
za
správné.
A
tak
jsem
v
sobě
ten
hlas
mlčel
který
mě
říkal
co
je
správné
vám
víra
napoví
vždycky
ces
správné
protože
máte
předpisy
víry
si
já
jsem
žádný
předpis
neměl
já
sem
na
to
byl
daleko
hůře
vy
já
sem
musel
sekat
dobrotu
i
když
i
když
se
se
kát
dobrotu
tak
ty
předpisy
tady
fakticky
sou
co
má
věří
člověk
dělat
ne
do
všech
detailů
je
to
vypracovanou
já
jsem
tenhle
ten
předpis
neměl
od
případu
případu
jsem
byl
veden
takže
když
jsem
třebas
jednal.
Se
zařídil
podle
toho
co
je
správné
věděl
jsem
že
je
to
z
mého
rozumu
není
že
jsem
jenom
rozlišoval
co
je
správné
z
toho
mnoho
co
mně
radili
tak
jsem
okamžitě
nabyl
moc
k
tomu
to
uskutečnit
moc
nebyla
zase
země
nýbrž
to
byla
obsažena
v
tom
poznání
toho
správného
a
tím
mě
to
poslo
poznatelným
způsobem
kupředu
na
tom
že
při
čku
duchovním
nepoznatelné
jako
toho
věřícího
člověka
když
udělá
dobrý
skutek
a.
Posunul
mě
to
tím
způsobem
že
v
sedmnácti
let
to
pře
teklo
na
tom
nádoba
byla
plná
na
ní
jako
lká
je
ta
moje
nádoba
asi
ne
tak
moc
velká
ale
už
byla
plná
předek
o
to
do
vědomí
o
bohu
o
vědomí
takže
já
jsem
předtím
nevěřil
ty
přestane
věřím
pže
poznávám
že
a
tak
dále
se
dokonaleji
beznabohovi
bezvadně
a
vy
jako
si
ti
to
přijímáte
a
myslím
že
tady
tady
mluví
věřící
člověk
není
to
pravda
ta
mluví
nevěřící
člověk
ale
víte
jaká
je
v
tom
ohromná
shoda
že
kdyby
se
chopil
kteréhokoliv
jiného
přívlastky
kterým
byste
šli
nějaké
jiné
esi
cesty
třebas
cesty
lásky
tak
bych
vám
ukázal
zase
že
ta
vede
ty
tímtéž
cílům
a
nemusíte
my
člověk
ani
věřit
třebas
jenom
miluje
a
takovými
lidmi
se
setkáváte
i
lidi
nevěřící
že
on
miluje
schopen
bez
ohledu
na
sebe
milovat
že
ano
ten
ze
správně
ten
de
za
bohem
to
je
správná
cesta
jenom
pomoz
te
a
velice
mu
další
úkoly
aby
moh
pořádně
milovat
jo
zapsán
ho
do
jeho
krásy
a
tak
s
tím
pomůžete
že
mu
dá
za
dávat
úkoly.
Vy
mě
taky
dáváte
úkoly
než
to
víte
že
si
mě
jsem
třebas
ve
té
nebo
že
já
sem
se
jsem
pozval
tenhleten
a
že
jste
ochotni
to
poslouchat
nepo
zvali
jste
mně
ani
já
ani
já
jsem
se
nepoval
ani
já
se
pozorovat
ani
vy
jste
mě
pozvali
tak
to
chci
říct
tak
ti
tak
jsou
věci
to
nevadí
taky
plním
jenom
úkol
a
nic
víc
takže
to
není
moje
zásluha
točením
úkol
jsem
eště
neužitečným
služebníkem
tohleto
fázi
se
neužitečný
služebníkem
jsem
člověkem
na
poli
to
je
to
je
moje
pole
to
teprve
a
čili
do
hospodářova
domu
a
nechám
ho
najít
to
moje
vnitřní
modlitba
a
nebudu
chtít
aby
von
mně
dal
najíst
teprve
pak
se
už
denním
služebníkem
pro
sebe
výtečný
služebníkem
a
pro
toho
boha
že
totiž
jemu
sloužím
a
ne
sobě
ne
prosím
jdeme
dál
ježíš
kristus
tedy
nemohl
dále
dopravit
svoje
učedníky
než
k
tomu
aby
dělali
zázraky
to
je
málo
dostane
tu
předtím
schválně
říká
o
tom
elíšovi
elíša
neuměl
nic
jiného
měl
voják
by
nebo
ducha
svýho
mistra
ale
neuměl
nic
jiného
než
dělat
zázraky
to
je
málo.
Ale
neunesl
nedá
se
nic
dělat
a
taky
ti
učedníci
neunesli
v
ní
a
proč
neunesli
víc
protože
pokulhávalo
jejich
poznání
za
jejich
vírou
ta
víra
musela
být
ustavičně
oživovat
zkušeností
ale
tomu
jejich
poznání
k
scházelo
vnitřní
zkušenost
tam
to
zkušenost
přicházelo
zvnějšku
tady
udělali
zázrak
tam
se
někdo
za
i
a
tak
dále
ale
z
vnitřní
zkušenosti
něco
jiného
když
jednou
svatý
petr
řekl
ježíši
ty
jsi
syn
boží
jenom
jednou
se
takhle
pet
a
řekl
to
tak
ježíš
kristus
mu
řekl
petře
to
tě
nezjevilo
tělo.
Já
tě
učiním
skal
a
na
té
skále
postavím
církev
svou
a
brány
pekelný
nepřemohou
prosím
to
to
jedno
slovíčko
že
on
řekl
ty
jsi
syn
boží
tolik
dovolit
jeho
učedníků
to
neřekl
protože
tělo
jim
to
nezjevilo
nejlíp
se
to
viděli
na
tom
jidášovi
který
pořád
váhal
jestli
je
to
mesiáš
nebo
není
nebyl
to
špatně
založený
člověk
naopak
ten
byl
asi
z
nich
nemilosrdnější
ze
všech.
Jenom
že
nakonec
na
byl
přesvědčen
že
to
není
pravý
mesiáše
a
že
je
třeba
stranit
aby
nebránil
pravým
mesiáši
rozplyne
asi
tak
že
si
dělal
nepatrně
zaplatit
zaplatit
třeba
třiceti
tří
brno
je
maličkost
ale
co
je
nic
ale
že
přišel
k
tomuto
názoru
to
je
hodně
a
jež
mu
to
nebral
ale
vytkl
mu
to
když
on
si
zachoval
něco
čeho
my
říkáme
vlastní
vůle.
On
dělal
zázraky
jako
ostatní
učedníci.
Dělal
dobro
ve
větší
míře
než
ostatní
učedníci.
Neboť
jemu
Ježíš
Kristus
to
nesmírné
bohatství,
které
získal
na
cestě
po
tom
Izraeli
svěřil.
Nikomu
to
nesvěřil.
To
dal
do
ruky
tomu
Jidášovi.
Ten
s
tím
hospodařil.
Hospodařil
s
tím
dobře.
Neměl
z
toho
vůbec
nic.
Takže
mu
vhod
přišlo
třiatřicet
stříbrných,
což
je
velice
málo.
Kdyby
byl
už
měl
ty
miliony,
který
mu
prošli
rukou
za
ty
tři
roky,
miliony
mu
prošly
rukou,
tak
by
třiatřicet
stříbrných
nic
neznamenalo.
Říkali-
by
řekl:
já
mám
miliony,
co
ty
třiatřicet
stříbrných,
on
neměl
nic
chudák,
jak
byl
dobrý.
V
tom
relativním
dobru.
A
tenhleten
zradil
Ježíše,
protože
mu
Ježíš
k
tomu
dal
moc,
že?
Jak
tam
je
psáno
v
evangeliu
sv.
Jana.
On
si
přál,
aby
Ježíš
dokreslil,
tu
věc,
aby
mohl
přijít
duch
svatý,
který
může
přijít
až
po
odchodu
Ježíše.
Aby
ti
učedníci
Páně
získali
taky
něco
na
poznání,
a
ne,
aby
nešli
jenom
cestou
víry.
tak
další
princip
rozhodování
je
rozhodnout
se
to
ovšem
to
už
jste
člověk
nerozhodný
z
vlastní
vůle
nikdy
ne
nedělejte
to
z
vlastní
vůle
že
víra
je
nedostačující
a
že
musím
nabrat
další
prostředek
který
si
za
sloužej
tím
že
se
vzdám
své
víry
vzdám
dobrovolně
se
jí
vzdám
a
říkám
nedostačuje
dál
to
nejde.
Ježíš
kristus
pro
jistotu
k
tomu
donutil
aby
se
zdali
sám
vstoupil
na
kříž
zmařil
se
na
kříži
voni
viděli
jeho
bezmocnost
že
viděli
bezmocnost
mistra
tak
musel
rezignovat
taky
na
vlastní
spásu
která
byla
založena
na
tom
mistrovství
toho
ježíše
nebylo
mistrovi
ježíše
nebyla
jejich
spása
čili
vzdali
se
veškeré
víry
až
na
svatého
jana
který
mu
neuniklo
protože
byl
blízko
toho
ježíše
jak
ten
s
elíša
tomu
eliáši
a
slyšel
co
von
všecka
jidášovi
tady
ti
dávám
tento
první
to
podnítilo
je
to
mě
obsažena
v
arabském
světě
a
na
tem
vím
chodí.
Požehnání
toho
hostitele
já
tady
dělám
požehnání
k
tomu
který
moc
k
tomu
abys
povel
co
chceš
udělat
udělej
to
rychle
okamžitě
sebral
až
se
neznali
toho
ježíše
kdyby
tohleto
byl
neudělal
tak
samosebou
ježíš
nebyl
zase
nemohl
dodělat
to
co
tak
oni
ti
učedníci
páně
byli
ustavičně
přitvrdlý
jenom
věřící
a
to
je
málo
vírou
kdyby
to
šlo
dokonce
víru
tak
je
to
v
pořádku
já
vo
to
dokonce
vírou
nejde
o
to
jde
moc
daleko
kdybyste
člověk
tý
víry
předčasně
vzal
to
další
princip
nepřečte
předčasně
prosim
který
ještě
nedodělal
své
který
vás
nedovedl
do
samovolnosti
když
například
člověk
samovolně
už
věří
to
to
je
dělá
potíže
se
nedoměříme
aby
věřil
to
už
to
už
je
moment
kdy
už
jako
je
načase
aby
tu
víru
opustil
protože
přešlapovat
se
nemá
na
této
cestě
ale
jak
správně
praví
církev
na
věčnosti
oni
tomu
říkají
v
nebi
tím
měl
by
to
mysli
stav
a
ne
místo
ne
není
už
v
není
už
ani
víry
ani
naděje
nýbrž
jenom
láska
to
je
zbytečné
pro
spojení.
Jestliže
tedy
ten
ježíš
vstoupil
dobrovolně
na
kříž
jak
praví
o
tom
zase
mistrně
jenom
jediný
člověk
v
tom
celém
kopni
evangelií
a
epištol
svatý
pavel
který
mluvil
který
mluvil
o
tom
že
se
zmařil
dobrovolně
se
zmařil
pro
naší
spásu
v
nebyl
zmařen
by
se
zmařil
tento
taky
věděl
jako
by
byl
svatým
janem
protože
k
tomu
taky
přišel
najednou
a
ne
postupným
chápání
věcí
ne
vírou
tomuto
víra
nezjevila
víra
mu
zjevila
jenom
že
má
pronásledoval
křesťany
a
to
on
dělal
dokonale.
To
mu
byla
s
a
víte
že
jak
se
klamal
a
nemyslete
že
kdyby
byl
neprohlásil
křesťan
že
by
se
byl
stal
svatým
pavle
nebyl
by
se
stal
ten
obrovský
omyl
kde
dával
popravovat
křesťany
a
když
tě
ne
v
malém
měřítku
ten
způsobil
že
jsem
taky
stal
nejlepším
učedníkem
páně
nepřipoutali
proto
že
věděl
že
si
toho
není
vůbec
hoden
za
to
co
páchal
na
křesťané
přeci
není
si
toho
hoden
a
to
způsobuje
že
byl
ničím
a
to
ti
učedníci
páně
přece
jen
tak
dokonale
ničím
nebyl
to
svatý
pavel
přiznává
že
je
ničím
že.
No
a
že
je
něčím
jenom
týto
láskou
která
ale
není
jeho
protože
k
ní
přišel
láskou
boží
milosti
boží
tam
když
spadl
z
toho
koně
a
když
se
ježíš
kristus
ho
přijal
bez
své
apoštoly
rovnou
mezi
apoštoly
je
na
něm
ale
bohužel
znát
na
tom
svatým
pavlu
že
byl
vychován
extazi
ve
starým
zákoně
sama
li
em
a
že
tedy
trošičku
tohle
to
zasvěcení
neříkám
vadí
protože
to
ice
ku
prospěchu
také
překáží
tak
v
tom
smyslu
ne
jako
že
by
mu
splňoval
na
cestě
ale
trošičku
mu
překáží
v
tom
smyslu
že
on
přeci
jenom.
Občas
v
těch
epištolách
začne
být
starozákonním
tak
například
když
mluvím
o
ženě
že
musí
poddána
může
nebo
tak
to
nemluvil
o
s
ježíšem
tomu
ježíš
nevnukl
a
mnoho
jiných
takových
věcí
tam
nehorázně
říká
a
indové
to
dobře
rozlišuji
a
říkají
tam
nebyl
osvícen
to
psal
ve
stavu
neosvícené
taky
to
na
něho
se
dalo
tam
ne
osvícenosti
tak
ale
já
se
vrátím
k
tomu
ježíši
takže
tam
je
řečeno
až
do
té
chvíle
kdy
člověk
věří.
Tak
je
zaplet
do
té
zákonitosti
neodva
někdo
té
zákonitosti
ve
které
stejnou
věrně
a
stejnou
silou
působí
dobro
a
zlo
relativní
dobro
aktivní
dělo
čili
do
dualismu
kdežto
ježíš
kristus
dostával
člověka
z
toho
dualismu
za
k
monismu
vzali
ty
prostě
sou
pořád
ještě
lidmi
kteří
jsou
vedeni
zlem
relativním
zlem
a
aktivním
dobrem
a
jestliže
měli
se
dostat
z
tohoto
stavu
tak
museli
také
odboural
všechno
s
to
je
do
toho
stavu
dostalo
a
to
byla
především
víra.
Takže
není
důležité
odbourat
víru
to
není
podstatné
ale
podstatné
je
přitom
odbourat
ty
dokonale
spolu
spojené
páry
dvojic
dobra
relativního
a
slavil
aktivního
aby
už
abychom
už
byli
nad
tímto
zákonem
se
to
stalo
v
životě
jenom
pět
měsíců
že
jsem
byl
nad
tím
zákonem
tak
že
jsem
tam
nepodléhal
tomu
zlu
relativnímu
ani
ovšem
relativnímu
dobru
pochopitelně
nýbrž
podléhala
jsem
bohu
tehdy
že
to
není
relativní
do
nebo
dobro.
Takže
když
řeknu
třebas
že
jsem
nepodal
relativnímu
zlu
tak
jsem
tam
neměl
hlad
a
byli
všechny
důvody
aby
tam
hladověl
měl
protože
měl
strašně
málo
stavy
neměl
jsem
jí
že
něco
strany
jsem
ohrožoval
a
tak
dále
a
věděl
jsem
dokonce
kdy
se
odtamtud
dostane
přesně
jsem
to
věděl
a
za
jakých
okolností
a
jaké
to
budou
příznaky
všeho
se
to
neděl
takže
bylo
učiněno
všecko
k
tomu
abych
nemusel
mít
strach
to
pro
jistotu
mně
bylo
dělené
nikoliv
slovem
abych
jako
s
absolutní
jistotou
nebo
lidem
mohl
tam
působit
kdy
byl
neměl
ten
klid
nějakou
nejistotu
n
vítán
tak
bych
nemohl
byl
tam
působit
jak
jsem
tam
působil.
Vám
je
dobře
známo
třebas
jak
jsem
se
dověděl
o
tom
já
to
nebudu
vysvětlovat
jsem
na
to
upozorňuju
že
by
se
odtamtud
dostane
až
budu
psát
znovu
nějakých
seznam
tak
že
se
odtamtud
dostanu
ten
se
znám
jsem
nechtěl
psal
jsem
schválně
oponoval
pro
sem
já
a
byl
jsem
donucen
ten
se
znám
přát
tendence
šel
domu
a
duch
k
tomu
ježíši
tak
on
věděl
že
jeho
učedníci
musí
mít
nějaké
poznání
a
že
to
poznání
nemůže
být
postavena
na
pouhé
víře
neboť
ta
víra
musí
být
pořád
nějak
podporováno
uměle
kdežto
ten
stav
poznání
je
udržován
stavem
té
modlitby
stavem
který
pokračuje
i
mimo
rámec
tělo
uvnitřněni
ano
takže
on
mohl
ježíš
kristus
žít
požadavek
který
uskutečnil
se
na
jeho
učednících
první
modlete
se
neustále
člověk
který
tento
stavný
tří
modlitby
převedl
do
ostatního
života
modlí
se
tím
v
celým
svým
životem
to
je
to
čemu
šrí
aurobindo
konce
říká
interní
joga
že
celý
život
je
jogou
ovšem
umět
to
že
a
přej
tak
píše
o
tom
tisíci
stránkách
spis
ale
překládám
a
komentuje.
Tak
abyste
vidět
tak
v
tom
jednota
v
tom
indickém
způsobu
myšlení
a
v
tom
ježíšovým
příkazu
a
teď
co
se
děje
dalším
principem
cesty
se
která
musí
seznámit
je
že
není
možnost
jedné
fázi
vývojové
přejít
je
do
té
druhé
jen
tak
beze
všeho
že
já
musím
vždycky
tu
přešlo
nějakým
způsobem
zavrhnout
abych
se
mohl
dostat
z
té
další
jako
se
třeba
zavrhl
ten
život
do
sedmnácti
let
neprávem
navrhl
tak
učedníci
zavrhli
celý
ten
život
vede
ježíše
krista
jako
neprávem
pro
žitý
nebo
říkali
si
to
všechno
pro
kočku
my
pasení
být
nemůžeme
když
sám
náš
učitel
takhle
umírá
že
ano.
Neprávem
to
zavrhli
ale
po
omylu
bylo
zapotřebí
a
tak
vám
chci
říct
ten
dualismus
to
nejspodnější
v
podobě
na
cestě
víry
pořád
existuje
proto
křesťanští
světci
tolik
trpěli
o
se
drželi
zuby
nehty
víry
a
nebyl
nikdo
kdo
by
byl
řekl
až
na
nějaký
který
církev
proto
tu
ukřižoval
ne
při
upálil
aby
to
nemohl
říkat.
Nebo
je
mi
a
k
tomu
aby
to
odvolali
jako
třebas
mistr
eckhart
ten
tohleto
věděl
ale
jak
mě
to
všechno
odvolal
před
sebou
u
co
věděl
protože
věděl
že
to
chce
zachovat
z
ty
ho
spisy
budu
jenom
pro
byti
že
budou
zakázáno
a
že
tam
bude
poznáme
co
z
nich
odvolal
a
on
byl
přesvědčen
že
za
tisíce
třicetiletý
mu
názoru
a
už
se
ukazuje
že
ano
to
opatrně
zatím
udělala
svatým
jeho
uč
jeho
učitele
ve
veliký
pokrok
svatýho
algela
máme
na
udělal
svatý
ale
ulití
pokrok
to
už
je
krůček
k
tomu
eckhartovi
ovšem
ten
eckhart
tím
za
tím
je
velkým
soustře
protože
toho
řek
strašně
bezohledně
mluvil
bezohledně
tomu
mám
za
zlý.
A
k
tomu
dovolit
tak
vidíte
že
jo
mám
na
to
pozici
že
mě
se
nemůže
nic
stát
protože
oni
tuhleti
páně
kteří
se
dostali
do
toho
věčného
života
né
já
ale
voni
na
takový
je
štěkání
na
měsíc
psíka
se
dívají
opravdu
jako
na
štěkání
příkaz
měsíc
stojím
nemůže
nic
z
ušit
jim
to
nemůže
ubrat
na
slávě
na
jejich
velikosti
vnitřní
ta
zůstává
ať
si
kdokoliv
oni
říká
co
chce
ať
se
oni
potírám
nebo
ať
je
slabý
od
to
oni
nestojí
oni
vykonal
svůj
úkol
ještě
ji
pořád
vykonávají
až
do
skonání
věků
všechno
to
budou
pořád
konat.
Takže
na
každé
té
na
každém
tom
přechodu
z
jedné
fáze
vývojové
do
druhé
musí
být
mezera
kde
se
musím
v
té
meze
řeči
pořádat
s
tím
co
jsem
dosud
prožíval
a
čím
jsem
byl
dokonale
veden
kupředu
jako
myslím
si
to
říct
jako
něčeho
co
je
nepatřičné
a
co
bylo
špatné
třebaže
se
mýlím
já
jsem
stejným
způsobem
omylem
veden
jako
kladem
a
když
to
ti
učedníci
udělali
až
na
svatýho
jana
tento
neudělal
když
to
ti
učil
a
a
jidáš
taky
ne
ten
se
zabil
se
zavraždil
tak
těch
deset
to
udělalo.
Tak
byla
navozena
perioda
odpočinku
nebo
takového
přešlapování
které
je
u
každého
člověka
u
toho
ježíše
krista
bylo
znázorněno
tři
dni
v
v
v
hrobě
čtyřicet
na
poušti
a
tak
dále
tam
ty
mezery
všude
jsou
mezi
jednotlivými
fázi
mi
já
jsem
je
neuvádí
zvlášť
ale
jsou
tam
a
co
i
v
životě
naše
mají
na
to
velice
na
nervy
že
tady
jsou
kdy
jíme
si
že
to
je
náš
konec
nebo
že
že
jsme
nějak
pozadu
ne
já
právě
prožívám
mezeru
a
ta
je
nutná
jako
je
nutné
abych
já
vdechl
když
chci
nadchnout
jinak
bych
zemřel.
A
tak
voni
potom
se
s
tím
nějak
vyrovnal
ale
teď
zase
bylo
třeba
toho
druhého
ježíš
se
jim
zjevu
dává
jim
svůj
pokoj
a
kdyby
jim
svůj
pokoj
nedal
tak
oni
nebyli
schopni
přijmout
ducha
svatého
že
ano
čili
on
tady
vchází
do
lidského
nitra
potom
po
té
smrti
na
kříži
pokoj
veliký
pokoj
který
je
přemáhá
ten
neklid
přemáhá
který
v
člověku
vázne
a
aby
vládlo
království
boží
k
tomu
ně
třeba
aby
vládl
mír
pokoj
divně
on
ten
míru
musím
uskutečnit
čili
to
je
největší
mírové
dílo
když
v
sobě
usnete
mír
že
jo
to
kamkoliv
přijdete
tak
oni
o
vás
užít
že
jste
mírové
člověk
a
že
nese
sebou
mír
ale
pravý
skutečný
mír
a
kdybyste
s
takovým
člověkem
setkali
tak
ještě
ten
mír
budete
pociťovat
delší
dobu
v
sobě
které
jenom
chci
říct
kát
jak
to
s
nimi
bylo
a
teď.
Jim
předal
ducha
svatého
co
to
znamená
zatím
se
jim
projevoval
osobně
jako
ježíš
jako
člověk
a
teď
se
jim
projevuje
jako
duch
svatý
to
znamená
bez
podoby
tělesnosti
jako
pře
máje
síla
jako
poznávat
jako
síla
poznání
voni
mluvili
všemi
jazyky
ano
já
vás
upozorňuju
na
to
že
tuhletu
schopnost
mluvit
jazyky
to
není
jak
mu
zázračná
schopnost
a
vůbec
není
zázračná
když
například
de
když
působí
vnitřně
ku
si
zevně
tak
to
vypadá
zázračně
ale
když
pusou
vnitřní
a
to
vypadá
takhle
tam
po
smrti
se
setkával
lidé
kteří
tady
na
světě
mluvili
různou
řečí
a
pokud
dokážou
z
toho
svého
těla
vít
a
být
tam
duší.
Tak
si
rozumí
bez
řeči
obsahem
své
myšlenky
když
řeknu
stůl
ať
to
řeknu
česky
nebo
španělsky
nebo
čínsky
tak
vím
pod
tím
pojmem
stůl
že
to
je
tohleto
něco
na
co
tady
sahá
ano
a
takhle
i
abstraktní
pojmy
jsou
řeči
obsaženy
i
slova
jsou
obsaženy
kdybych
vám
tuto
krásu
mohl
nějak
předvést
kdyby
strašně
rád
že
je
to
obsahovou
řečí
se
stýkám
například
sešli
a
logos
a
je
to
jedinečný
styk
daleko
dokonalejší
než
řečí
a
on
je
tomuto
naučil
tím
že
je
dostal
za
člověka.
A
tento
stav
za
člověkem
v
nich
trval
ne
jako
u
mě
se
z
něho
vypadl
v
koncentráku
totálně
a
zase
jsem
znovu
navodil
na
pět
let
na
pět
měsíců
a
potom
se
z
něho
vypadl
takhle
to
unikl
napa
oni
si
prodělali
sví
než
cestou
víry
dostali
se
až
tam
kam
je
víra
moha
dovést
ne
ne
hotový
přešli
na
další
fázi
jako
to
bylo
třebas
u
mě
ale
u
člověka
to
není
vzorové
já
nejsem
nikomu
vzorem
nýbrž
užívám
vzorem
ježíš
kristus
ano
jako
s
těmi
všední
jedná
a
svým
apoštolům
a
jestliže
je
tam
markantní
jedna
věc
při
tom
všem
sice
se
ukáže
že
všech
deset
učedníků
všech
partnerem
učedníků
zemřelo
co
byli
po
ježíši
zemřelo
násilnou
smrtí
a
svatý
jan
ten
desátý
nezemřel
jeden
aby
nový
a
je
dvanácti
byl
jidáš
ten
se
sám
zavraždil
nebo
o
těch
devíti
všichni
zemřeli
násilnou
smrtí
proč
já
jsem
to
ale
svatý
jan
ne
a
proč.
Protože
láska
je
zvláštní
prostředek
oproti
o
miloval
byla
to
pravá
láska
samozřejmě
oproti
ostatním
prostředků
proti
víře
a
tak
dále
člověk
věří
kvůli
sobě
člověk
dělá
třebas
také
pro
někoho
něco
také
trošku
kvůli
sobě
aby
byl
uspokojen
že
dělá
správně
kdežto
v
pravdě
milující
tam
ukázala
ta
marta
v
tom
dopisu
že
ten
nadstavbě
na
sebe
přitom
nemyslí
vůbec
a
to
je
to
co
dělali
potom
učedníci
páně
těch
devět
na
sebe
a
proč
tedy
zemřeli
rukou
smrtí
násilnou
protože
jim
zbyla
představa
že
se
musí
zbavit
svého
tví
oni
to
dobře
věděli
a
už
je
býval
jenom
tělo
že
s
rozkoší
šli
to
já
říkám
jenom
se
jeden
z
argumenty
já
jsem
uvedl
jinde
a
kmen
jiné
a
jejich
moc
těch
a
moment
a
dneska
se
pokřtím
to
jsem
ji
odít
ten
argument
tak
se
dotýkám
jenom
jej.
Oni
věděli
že
jim
dosloužilo
to
jejich
lidství
a
on
to
někdy
ani
nepoznali
že
jim
dosloužilo
ve
svatý
petr
chtěl
by
zahynout
někde
ve
vězení
a
anděl
ho
vyvedl
a
říkal
ještě
máš
před
sou
nějaký
úkol
ne
voni
nepoznávali
ale
když
už
ten
úkol
dovršil
nad
tak
odešli
zbavili
se
svého
pocitu
tělesnosti
to
znamená
svého
pocitu
oddělenosti
dokonalé
neboť
to
tělo
jak
říká
svatý
pavel
pořád
ještě
člověka
trošku
odděluju
od
toho
boha
vidí
to
všechno
ne
ještě
tak
jasně
jako
když
to
tělo
už
mít
nebude
říkal
svatý
pavel
tak
je
po
to
měl
může
správně
to
je
tak
zhruba
asi.
To
vnitřní
pochopení
věcí
jak
nás
učil
vnitřně
a
ne
zevním
způsobem
teď
bych
vás
prosil
abyste
řekli
siloe
námitky
nebo
do
pluky
abych
mohl
to
ukončit
prosím
máme
jednoho
anděla
který
ho
nebudu
jmenovat
nechce
být
jmenován
tak
ho
nebudu
jmenovat
a
máme
svatýho
bartoloměj
a
to
mu
sem
postavili
kostel
na
hlavním
náměstí
nejvyšší
věčné
poli
proto
jsme
chtěli
ho
nejvyšší
daleko
vyšší
než
třebas
svatý
v
v
praze
že
a
proto
že
jsme
chtěli
dokázat
jak
si
ho
vážíme
po
sme
si
ho
mi
plzeňáci
kteří
nikdy
v
indii
nebyli
a
on
byl
tak
teplo
indii
tolik
vážil
protože
ježíš
kristus
ho
oděl
schopností
nebo
ten
tu
svatýho
oděl
schopností
ty
to
tam
dáváš
od
něho
schopností
která
měla
doplnit
jogu.
A
joga
byla
už
starým
principem
výchovný
mnoha
ti
se
starým
a
něco
jich
chybělo
smrt
na
kříži
zmrtvýchvstání
a
seslání
ducha
svatého
tahleta
maličkost
chyběla
a
bartoloměj
tam
přišel
a
říkal
jděte
dete
právně
já
proti
tomu
nic
nemám
ale
zastavuje
te
se
na
poloviční
cestě
v
extázi
já
sám
osobně
nejsem
rozený
extatik
takže
když
ježíš
kristus
bral
učedníky
někam
k
nějaké
extazi
tak
mě
si
nikdy
nevybral
a
proto
jsem
já
dneska
v
indii
abych
ve
vás
překonal
představu
že
extaze
konec
vaší
cesty
extaze
začátek
cesty
a
já
vám
říkám
dneska
to
ještě
nepociťujete
říkal
svatý
bartoloměj
ale
za
dva
tisíce
let
za
cítil
vám
to
nebude
už
stačit
vy
muset
také
kupředu
se
nemůžete
sednout
si
na
svou
jogu
vy
musíte
se
stát
víc
než
jo
vymstí
za
jo.
A
tím
klá
říkali
jak
za
tou
mají
tt
v
evropě
o
tom
nebo
v
americe
o
tom
mluvil
pranu
cesta
za
jogou
skryta
no
ukázalo
a
na
jiných
místech
o
tom
mluvil
ramakrišna
v
indii
že
musí
za
jogou
ano
čili
indové
už
ty
nejlepší
duch
měli
řeka
nana
ramakrišna
kteří
viděli
že
extaze
je
prostřední
fáze
v
evropě
ve
vlast
terezie
z
avily
svatý
jan
z
kříže
měli
jsme
tak
a
máme
je
taky
a
jenomže
ind
indie
jich
měla
málo
protože
tamto
hnutí
duchovní
bylo
daleko
mohutně
jí
než
v
evropě
a
voni
věřili
dokonale
těm
svým
jogin
ale
v
tom
životě
jogina
chybí
jedna
věc
že
totiž.
Ten
duchovní
vůdce
dovede
toho
svého
žáka
tak
daleko
kam
až
jeho
víra
toho
žáka
ho
může
dovést
o
musí
věřit
tomu
duchovnímu
vůdci
nemusí
věřit
na
pána
boha
ale
musím
vy
si
tomu
duchovního
vůdce
přijede
joze
se
věří
na
pána
boha
to
je
jenom
praktik
ostatních
se
nevěří
na
boha
měří
se
duchovního
vůdce
a
tomu
se
musí
věřit
a
když
se
tomu
jiří
na
dovede
až
pod
kříž
ale
dál
ne.
Nikdy
jsem
téměř
nikdy
se
nestane
že
by
ten
kdo
se
ocitne
jako
hotový
mistr
jí
li
nějakýho
mistra
a
v
káže
ostatním
lidem
aby
si
myslel
o
sobě
že
není
na
konci
cesty
například
dejme
tomu
to
mě
velice
překvapilo
si
žáci
ši
aby
tak
ho
se
mysli
že
ten
mistr
dokázal
tou
svou
extazí
ve
které
zemřel
to
že
je
trvale
spojen
s
bohem
ne
ne
to
byla
maličkost
toho
pro
něho
byla
maličkost
on
to
dokázal
tím
plynulý
spojováním
tím
tím
supramentální
sem
se
ocitl
za
myslí
za
vším
lidským.
Takže
svatý
bartoloměj
byl
takovýmto
řek
bych
apoštolům
indie
indie
ho
do
dneška
nepochopila
on
tam
ještě
byl
další
ramakrišna
ho
pochopil
on
tam
byl
ještě
další
mistr
a
to
byl
svatý
tomáš
který
malou
kázal
ježíše
krista
ani
to
nestačí
indie
nedozrál
protože
příliš
se
drží
té
své
tradice
za
jako
tak
kolik
církev
se
držíte
tradice
kdyby
si
uvědomovala
že
se
nedá
ani
chvilinku
zastavit
na
této
cestě
že
je
to
proces
vývojový
který
i
po
smrti
i
na
věčnosti
pokračuje
že
člověk
pořád
dorůstá
dokonaleji
do
boha
tak
by
také
nejednal
vlas
tomu
takový
příde
to.
Tak
to
nějakou
dobu
to
mě
na
to
nemůžeme
čekat
my
to
musíme
hlásat
i
když
to
mu
na
ště
nehlásá
když
je
kdyby
byla
tu
moc
by
na
za
po
křižoval
ne
a
to
jim
nejenom
odpouštíme
ale
je
to
kri
dobru
že
jo
že
to
takhle
vy
udělal
kdyby
tu
moc
měli
tak
jóga
bližší
evropskému
a
křesťanskému
způsobu
myšlení
jestli
je
lepší
nebo
není
líp
na
tom
to
už
záleží
na
tom
bhaktijogy
na
pochopitelně
každý
na
tom
dobře
nebo
se
podle
míry
své
odevzdanosti
svému
ideálu
jestliže
dejme
tomu
bhaktijogy
ramakrišna
byl
tak
oddán
se
matce
káli
a
tak
ji
miloval
když
mu
hrozila
smrt
rakovinou
krku
ji
nepořádek
a
kdyby
byl
požádal
o
pomoc
tak
se
z
toho
dostal
ale
když
mu
to
vytýkala
kdybys
požádal
matku
v
na
bytě
z
toho
dostala
kdyby
byl
živ
tíhu
nežil
dlouho
protože
zemřela
rakovinu
krku
tak
on
říkal
můžeme
si
žádat
od
někoho
komu
je
méně
co.
To
bychom
ho
nemilovali
já
svou
matku
miluju
tak
že
vod
nic
nechci
to
byl
člověk
který
přešel
přes
rámec
toho
prostého
milování
který
máme
pro
sebe
tak
došlo
jeho
ho
pro
sebe
vůbec
neměl
takže
když
tam
není
přišel
nějaký
dotor
a
říkám
že
se
musí
vzdát
matky
káli
tak
on
si
dál
po
nějakým
domlouvat
no
a
přestal
toho
pože
von
se
přesto
mýlil
ten
ta
pro
to
nebyl
tady
rozkládat
ale
pak
se
té
matce
vrátil
jinak
před
tvoření
tím
že
se
dostal
na
svou
matou
dostat
k
něčemu
k
čemu
říká
si
aristotela
celým
životem
potom
za
tím
bohem
šel.
To
je
podívejte
se
u
toho
bhakti
jogina
ramakrišny
nechyběl
to
ovšem
ře
rakovinu
a
se
stát
svý
tělesnosti
že
že
nechtěl
požádal
svou
matku
jak
to
přesně
odpovídá
života
ježíše
krista
neboť
když
ho
za
týkala
zatýkali
a
petr
ta
sil
meč
a
usnul
setníkovi
ucho
tak
říkal
nacházejí
mečem
do
mečem
zachází
mečem
schází
copak
si
myslíš
že
by
za
mnou
nestáli
pluky
andělů
kdybych
si
to
přál
který
mě
ochránil
a
nebylo
by
to
mečem.
Takže
on
pořádal
ježíš
kristus
o
to
aby
byl
uchráněn
od
toho
utrpení
on
sice
na
musel
ukázat
v
zahradě
getsemanské
lidské
jak
to
člověkem
dopadá
že
jeho
nejlepší
vlastnosti
lidské
to
sou
ty
tři
učedníci
který
tam
jsou
spaly
nemohli
mu
pomoci
lidské
se
sé
usíná
při
té
fázi
toho
vnitřního
umírání
a
na
jedné
straně
a
druhé
straně
bylo
ukázáno
že
když
mu
usnou
ty
lidské
vlastnosti
že
ten
člověk
přeci
jenom
touží
po
tom
co
zachovat
takže
když
mu
uniká
ten
život
mezi
prsty
tak
volá.
Bože
může
si
ode
mě
od
jemu
tento
kalich
učim
to
ne
ale
smiřuje
s
tím
že
je
to
nečiní
neodejde
mu
ten
kalich
ne
a
tak
můžeme
dál
neprosí
a
den
ten
kříž
toto
prosím
vás
nemusel
dělat
ramakrišna
tuhletu
fázi
zahrada
getsemanské
protože
nebyl
vtěleným
bohem
tohleto
vtělený
bůh
musel
všechny
věci
to
tam
dělá
takzvané
chybné
udělal
kvůli
nám
abychom
věděli
jak
na
své
cestě
cheme
jak
jsme
i
chybami
dopravní
kupředu.
Neboť
ty
jenom
měrou
jako
přednostmi
nebo
klady
relativním
pravda
nevede
tím
relativním
nepravda
mi
nebo
omyly
nebo
tak
něco
já
se
znovu
všímám
toho
toho
výroku
toho
jenda
u
a
ne
a
a
nebo
viny
světskýho
že
ona
říká
často
jsem
chybovali
ale
nikdy
jsem
nepochyboval
o
tom
že
to
co
právě
dělá
je
správné
když
mu
a
akademii
prostého
krásy
akademii
vytýkala
nebo
se
ho
ptali
jak
hodit
tak
mu
veliké
mu
poznání
o
říkal
vždycky
jsem
to
co
jsem
dělal
jsem
dělal
z
celobytostně
nýbrž
jsem
nepochyboval
o
tom
že
je
to
správné
i
když
jsem
na
tom
nakonec
přišel
že
je
to
chyba
ale
už
jsem
to
vyvedl.
Takhle
se
na
té
cestě
musí
celobytostně
to
ježíš
kristus
chtěl
za
každým
nech
pochovávají
svého
otce
pod
za
mnou
že
ať
mrtví
pochovávají
mrtvé
vy
jste
živí
budeteli
se
mnou
kteří
se
v
podobenství
o
marta
tam
synu
jsou
milováni
dva
jeden
starší
a
jeden
naší
mladší
není
ještě
tak
rozumný
aby
zůstával
u
toho
otce
a
dá
se
své
k
tomu
že
dostane
hodně
peněz
do
ruky
a
že
si
bude
moc
klidně
žít
na
tomto
světě
a
stejně
tak
který
to
je
vysvětlení
tuhleto
je
nové
vysvětlení
pádu
z
ráje.
Ano
tam
je
líčený
pád
z
ráje
ke
kterému
by
nedošlo
bývalo
kdyby
byli
oni
neza
toužili
poznat
něco
navíc
že
ano
tak
proto
pojedli
ze
stromu
poznání
a
je
zajímavo
že
když
pojedli
ze
stromu
poznání
a
když
ty
andělé
s
prameny
mečem
stáli
potom
ráje
aby
se
nemohli
vrátit
nazpátek
tak
hospodin
na
sebe
prozrazuje
já
tady
stojím
pro
to
bude
je
to
slovo
který
jenom
částečně
vystihuje
pravdu
ale
trošku
jo
je
v
tom
to
co
stačíme
postřehnout
s
tý
pravdy.
Já
tady
s
tady
proto
aby
se
nevrátil
nazpátek
aby
nepovede
taky
ze
stromu
života
a
nestaly
se
věčnými
jako
jeden
z
nás
prosím
vás
tak
vono
tam
v
tom
ráji
jak
víme
byly
dva
stromy
na
prostředku
by
tam
strom
strom
přivolat
poznání
a
byl
zakázáno
jenom
strom
poznání
a
ne
stojí
život
on
života
a
teď
najednou
když
vypadli
z
ráje
mají
zakázáno
i
strom
života
té
úžasná
moudrost
protože
my
který
máme
možnost
než
má
nemožnost
se
dostat
k
poznání
můžeme
se
také
stát
věčně
nesmrtelnými.
To
je
věč
vědomě
nesmrtelnými
když
pojídám
ze
stromu
života
to
znamená
když
jsme
živi
tělesně
to
se
nám
ten
tělesný
život
promění
v
život
věčný
přátelé
to
je
tahleta
pravda
bez
tohoto
transformátor
dycky
jeho
to
nejde
neplecha
je
nikdo
sebevraždu
přátelé
to
je
největší
nesmysl
jaký
člověk
může
udělat
než
se
to
všechno
vlivem
ll
vyvinulo
tak
aby
tady
se
objevil
člověk
to
a
kde
se
jenom
objevil
to
nevíme
že
jo
že
si
to
není
výjimka
vůbec
ne
vesmíru
to
je
veliká
čest
pro
nás
važte
si
toho.
Download XML • Download text
• Waveform view