EN | ES |

85-38B

85-38B


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Vy s toho vesmíru nesmí být ponechán stranou takže když tam ti učedníci páně dělají zázraky teď jsem procesu zázraků to je další princip si zázračnosti tak vás upozorňuju na to že nám se to jeví nebo okolí se to jevilo jako za za protože voni příslib mrtvé uzdravovali naprosto. Beznadějně nemocné a jenom že to nedělali žádnou zázračnou mocí ani to nebyl zázrak protože to byla zcela přirozená vlastnost lidská která se objevila na povrchu takže by pravda zázračně když my o nevíme tak je to pro názor ale musím vás upozornit že to co se se mnou dělo vod tře a půl let to byl zázrak na zázraku že totiž jsem najednou bez schopnosti lidské něco provedl co by jako člověk nebyl nikdy provedl když jsem poslechl to co jsem po poznal za správné tak jsem udělal jenom i proti své vlastní vůli a většinou proti vlastní vůlí něco co bylo za možnosti lidské vůle čili bylo to zázračné dělal jsem žádné zázraky někoho křísil ale ten vnitřní zázrak byl daleko mocnější než kdybych byl křísil třebas mrtvé to je v neska úplně jasné tohleto čili není to nic zázračného pro to tam oni dělali nýbrž byla to záležitost která měla moc příčin protože je dali zevně zázraky a najednou vnitřně jako to bylo třeba bez ze stavu mém a byla to záležitost. Kterou bych to musím teďka zatím přemýšlet co musím škrtnout tak tohleto jenom řeknu byla to záležitost která umožňovala věřící mu člověku aby tři roky vydržel na cestě aby učedníci páně vydrželi tři roky být věrně ježíši kristu k těm jeden nezůstal věl představ jidáš ne tak museli být ustavičně znovu a znovu ujištění svou do nich vtělen mocí že působí v bůh že to přestane vyvážením schopen dělat zázraky ne a to si museli pořád opakovat než s tím začli tak musel sám ježíš ustavičně dělat zázraky aby je uvědomoval o tom že je tím synem božím. To byla série zázraků která začla v kani galilejské že jde o proměnil od uleví a je tam svatý jan který o tom jediný vesele nikdo to ne reformu že tady méně se svatý jan nikdy a to je o něčem o čem žádným učedník ne asi dvě říká uvěřili v něho jeho učedníci ne nevěřil za čtrnáct dní to dostát nějak nevěřili chlap jedni a voni se všichni dali zlákat. Velice snadno ježíšem ale kdybych byl nevěděli ten zázrak v káni galilejské kdyby byl by nevěděli bývali vodu kterou proměňuju víno že tak nevěřili ale když se pořádně na chlastal s odpuštěním do němu ty se pili a to se tam stalo tak řekli přísahám na věky toto o zamítne co ne slíbit a zůstaneme věrný ale nebyli by zůstali věrně kdyby neměli sami tu schopnost léčit a když byli sami neviděli znovu a znovu další zázraky u ježíše. Čili víra musí být pořád zkušenostmi prověřování a jak může být zkušenostmi prověřování velice snadno když víra vaše není mrtvá nýbrž je živá když působí te nejenom pro sebe to je málo nýbrž pro bližního když víte a jako že to snadné vědět co je správné dělat protože někomu prospívat být mu prospěšný správné že ano tak ve vás roste víra zůstává živou když ale při každém závanu těžkostí si nehnete na lopat tak samozřejmě víra ve vás nestoupá aby se musíte umět taky štípnout sebe zapřít při veškeré tom procesu princip sebezáporu je velice důležitý. Na to upozornil ježíš kristus ty učedníky protože ono se mohlo stát že někdo je nepřijal a oni říkal prosím vás na ty do vás nepřímo neberte si meč ani si neberte nic jiného který byste je zemi podle jděte od nich vyklepte prach z obuvi své a jděte dál neboť z čistou uvidíte do dalšího jako by se nic nestalo že se to tam nezabral ani při tom dbá vyhodili tak tak musíte dokonale zapomenout že vás vyhodili tak dokonale že opravit tam jsou obou a netol. Dokonalý na příkazy jak zacházet a jde vás přímou tam berte od nich všechno co vám poskytuju protože hoden je dělí si své aby se na to že jste jako uctívání nebo tak neberte na sebe nazýváte se mistry a tak dále to všechno si musíte přečíst je tam námitka bych si víra musí být pořád prová na činy musí být živá a stav poznání kterým to prostředek který nás sem šel pro ni prostředek vyšší ani ží jeden z jiných prostředků ke kterému na sem byl opravený do tří a půl let své života ten také potřebuje ustavičný osvěžení kdybych jako dejme tomu přestal plnit to co jsem považoval za správné. A tak jsem v sobě ten hlas mlčel který říkal co je správné vám víra napoví vždycky ces správné protože máte předpisy víry si jsem žádný předpis neměl sem na to byl daleko hůře vy sem musel sekat dobrotu i když i když se se kát dobrotu tak ty předpisy tady fakticky sou co věří člověk dělat ne do všech detailů je to vypracovanou jsem tenhle ten předpis neměl od případu případu jsem byl veden takže když jsem třebas jednal. Se zařídil podle toho co je správné věděl jsem že je to z mého rozumu není že jsem jenom rozlišoval co je správné z toho mnoho co mně radili tak jsem okamžitě nabyl moc k tomu to uskutečnit moc nebyla zase země nýbrž to byla obsažena v tom poznání toho správného a tím to poslo poznatelným způsobem kupředu na tom že při čku duchovním nepoznatelné jako toho věřícího člověka když udělá dobrý skutek a. Posunul to tím způsobem že v sedmnácti let to pře teklo na tom nádoba byla plná na jako lká je ta moje nádoba asi ne tak moc velká ale byla plná předek o to do vědomí o bohu o vědomí takže jsem předtím nevěřil ty přestane věřím pže poznávám že a tak dále se dokonaleji beznabohovi bezvadně a vy jako si ti to přijímáte a myslím že tady tady mluví věřící člověk není to pravda ta mluví nevěřící člověk ale víte jaká je v tom ohromná shoda že kdyby se chopil kteréhokoliv jiného přívlastky kterým byste šli nějaké jiné esi cesty třebas cesty lásky tak bych vám ukázal zase že ta vede ty tímtéž cílům a nemusíte my člověk ani věřit třebas jenom miluje a takovými lidmi se setkáváte i lidi nevěřící že on miluje schopen bez ohledu na sebe milovat že ano ten ze správně ten de za bohem to je správná cesta jenom pomoz te a velice mu další úkoly aby moh pořádně milovat jo zapsán ho do jeho krásy a tak s tím pomůžete že mu za dávat úkoly. Vy taky dáváte úkoly než to víte že si jsem třebas ve nebo že sem se jsem pozval tenhleten a že jste ochotni to poslouchat nepo zvali jste mně ani ani jsem se nepoval ani se pozorovat ani vy jste pozvali tak to chci říct tak ti tak jsou věci to nevadí taky plním jenom úkol a nic víc takže to není moje zásluha točením úkol jsem eště neužitečným služebníkem tohleto fázi se neužitečný služebníkem jsem člověkem na poli to je to je moje pole to teprve a čili do hospodářova domu a nechám ho najít to moje vnitřní modlitba a nebudu chtít aby von mně dal najíst teprve pak se denním služebníkem pro sebe výtečný služebníkem a pro toho boha že totiž jemu sloužím a ne sobě ne prosím jdeme dál ježíš kristus tedy nemohl dále dopravit svoje učedníky než k tomu aby dělali zázraky to je málo dostane tu předtím schválně říká o tom elíšovi elíša neuměl nic jiného měl voják by nebo ducha svýho mistra ale neuměl nic jiného než dělat zázraky to je málo. Ale neunesl nedá se nic dělat a taky ti učedníci neunesli v a proč neunesli víc protože pokulhávalo jejich poznání za jejich vírou ta víra musela být ustavičně oživovat zkušeností ale tomu jejich poznání k scházelo vnitřní zkušenost tam to zkušenost přicházelo zvnějšku tady udělali zázrak tam se někdo za i a tak dále ale z vnitřní zkušenosti něco jiného když jednou svatý petr řekl ježíši ty jsi syn boží jenom jednou se takhle pet a řekl to tak ježíš kristus mu řekl petře to nezjevilo tělo. učiním skal a na skále postavím církev svou a brány pekelný nepřemohou prosím to to jedno slovíčko že on řekl ty jsi syn boží tolik dovolit jeho učedníků to neřekl protože tělo jim to nezjevilo nejlíp se to viděli na tom jidášovi který pořád váhal jestli je to mesiáš nebo není nebyl to špatně založený člověk naopak ten byl asi z nich nemilosrdnější ze všech. Jenom že nakonec na byl přesvědčen že to není pravý mesiáše a že je třeba stranit aby nebránil pravým mesiáši rozplyne asi tak že si dělal nepatrně zaplatit zaplatit třeba třiceti tří brno je maličkost ale co je nic ale že přišel k tomuto názoru to je hodně a jež mu to nebral ale vytkl mu to když on si zachoval něco čeho my říkáme vlastní vůle. On dělal zázraky jako ostatní učedníci. Dělal dobro ve větší míře než ostatní učedníci. Neboť jemu Ježíš Kristus to nesmírné bohatství, které získal na cestě po tom Izraeli svěřil. Nikomu to nesvěřil. To dal do ruky tomu Jidášovi. Ten s tím hospodařil. Hospodařil s tím dobře. Neměl z toho vůbec nic. Takže mu vhod přišlo třiatřicet stříbrných, což je velice málo. Kdyby byl měl ty miliony, který mu prošli rukou za ty tři roky, miliony mu prošly rukou, tak by třiatřicet stříbrných nic neznamenalo. Říkali- by řekl: mám miliony, co ty třiatřicet stříbrných, on neměl nic chudák, jak byl dobrý. V tom relativním dobru. A tenhleten zradil Ježíše, protože mu Ježíš k tomu dal moc, že? Jak tam je psáno v evangeliu sv. Jana. On si přál, aby Ježíš dokreslil, tu věc, aby mohl přijít duch svatý, který může přijít po odchodu Ježíše. Aby ti učedníci Páně získali taky něco na poznání, a ne, aby nešli jenom cestou víry. tak další princip rozhodování je rozhodnout se to ovšem to jste člověk nerozhodný z vlastní vůle nikdy ne nedělejte to z vlastní vůle že víra je nedostačující a že musím nabrat další prostředek který si za sloužej tím že se vzdám své víry vzdám dobrovolně se vzdám a říkám nedostačuje dál to nejde. Ježíš kristus pro jistotu k tomu donutil aby se zdali sám vstoupil na kříž zmařil se na kříži voni viděli jeho bezmocnost že viděli bezmocnost mistra tak musel rezignovat taky na vlastní spásu která byla založena na tom mistrovství toho ježíše nebylo mistrovi ježíše nebyla jejich spása čili vzdali se veškeré víry na svatého jana který mu neuniklo protože byl blízko toho ježíše jak ten s elíša tomu eliáši a slyšel co von všecka jidášovi tady ti dávám tento první to podnítilo je to obsažena v arabském světě a na tem vím chodí. Požehnání toho hostitele tady dělám požehnání k tomu který moc k tomu abys povel co chceš udělat udělej to rychle okamžitě sebral se neznali toho ježíše kdyby tohleto byl neudělal tak samosebou ježíš nebyl zase nemohl dodělat to co tak oni ti učedníci páně byli ustavičně přitvrdlý jenom věřící a to je málo vírou kdyby to šlo dokonce víru tak je to v pořádku vo to dokonce vírou nejde o to jde moc daleko kdybyste člověk víry předčasně vzal to další princip nepřečte předčasně prosim který ještě nedodělal své který vás nedovedl do samovolnosti když například člověk samovolně věří to to je dělá potíže se nedoměříme aby věřil to to je moment kdy jako je načase aby tu víru opustil protože přešlapovat se nemá na této cestě ale jak správně praví církev na věčnosti oni tomu říkají v nebi tím měl by to mysli stav a ne místo ne není v není ani víry ani naděje nýbrž jenom láska to je zbytečné pro spojení. Jestliže tedy ten ježíš vstoupil dobrovolně na kříž jak praví o tom zase mistrně jenom jediný člověk v tom celém kopni evangelií a epištol svatý pavel který mluvil který mluvil o tom že se zmařil dobrovolně se zmařil pro naší spásu v nebyl zmařen by se zmařil tento taky věděl jako by byl svatým janem protože k tomu taky přišel najednou a ne postupným chápání věcí ne vírou tomuto víra nezjevila víra mu zjevila jenom že pronásledoval křesťany a to on dělal dokonale. To mu byla s a víte že jak se klamal a nemyslete že kdyby byl neprohlásil křesťan že by se byl stal svatým pavle nebyl by se stal ten obrovský omyl kde dával popravovat křesťany a když ne v malém měřítku ten způsobil že jsem taky stal nejlepším učedníkem páně nepřipoutali proto že věděl že si toho není vůbec hoden za to co páchal na křesťané přeci není si toho hoden a to způsobuje že byl ničím a to ti učedníci páně přece jen tak dokonale ničím nebyl to svatý pavel přiznává že je ničím že. No a že je něčím jenom týto láskou která ale není jeho protože k přišel láskou boží milosti boží tam když spadl z toho koně a když se ježíš kristus ho přijal bez své apoštoly rovnou mezi apoštoly je na něm ale bohužel znát na tom svatým pavlu že byl vychován extazi ve starým zákoně sama li em a že tedy trošičku tohle to zasvěcení neříkám vadí protože to ice ku prospěchu také překáží tak v tom smyslu ne jako že by mu splňoval na cestě ale trošičku mu překáží v tom smyslu že on přeci jenom. Občas v těch epištolách začne být starozákonním tak například když mluvím o ženě že musí poddána může nebo tak to nemluvil o s ježíšem tomu ježíš nevnukl a mnoho jiných takových věcí tam nehorázně říká a indové to dobře rozlišuji a říkají tam nebyl osvícen to psal ve stavu neosvícené taky to na něho se dalo tam ne osvícenosti tak ale se vrátím k tomu ježíši takže tam je řečeno do chvíle kdy člověk věří. Tak je zaplet do zákonitosti neodva někdo zákonitosti ve které stejnou věrně a stejnou silou působí dobro a zlo relativní dobro aktivní dělo čili do dualismu kdežto ježíš kristus dostával člověka z toho dualismu za k monismu vzali ty prostě sou pořád ještě lidmi kteří jsou vedeni zlem relativním zlem a aktivním dobrem a jestliže měli se dostat z tohoto stavu tak museli také odboural všechno s to je do toho stavu dostalo a to byla především víra. Takže není důležité odbourat víru to není podstatné ale podstatné je přitom odbourat ty dokonale spolu spojené páry dvojic dobra relativního a slavil aktivního aby abychom byli nad tímto zákonem se to stalo v životě jenom pět měsíců že jsem byl nad tím zákonem tak že jsem tam nepodléhal tomu zlu relativnímu ani ovšem relativnímu dobru pochopitelně nýbrž podléhala jsem bohu tehdy že to není relativní do nebo dobro. Takže když řeknu třebas že jsem nepodal relativnímu zlu tak jsem tam neměl hlad a byli všechny důvody aby tam hladověl měl protože měl strašně málo stavy neměl jsem že něco strany jsem ohrožoval a tak dále a věděl jsem dokonce kdy se odtamtud dostane přesně jsem to věděl a za jakých okolností a jaké to budou příznaky všeho se to neděl takže bylo učiněno všecko k tomu abych nemusel mít strach to pro jistotu mně bylo dělené nikoliv slovem abych jako s absolutní jistotou nebo lidem mohl tam působit kdy byl neměl ten klid nějakou nejistotu n vítán tak bych nemohl byl tam působit jak jsem tam působil. Vám je dobře známo třebas jak jsem se dověděl o tom to nebudu vysvětlovat jsem na to upozorňuju že by se odtamtud dostane budu psát znovu nějakých seznam tak že se odtamtud dostanu ten se znám jsem nechtěl psal jsem schválně oponoval pro sem a byl jsem donucen ten se znám přát tendence šel domu a duch k tomu ježíši tak on věděl že jeho učedníci musí mít nějaké poznání a že to poznání nemůže být postavena na pouhé víře neboť ta víra musí být pořád nějak podporováno uměle kdežto ten stav poznání je udržován stavem modlitby stavem který pokračuje i mimo rámec tělo uvnitřněni ano takže on mohl ježíš kristus žít požadavek který uskutečnil se na jeho učednících první modlete se neustále člověk který tento stavný tří modlitby převedl do ostatního života modlí se tím v celým svým životem to je to čemu šrí aurobindo konce říká interní joga že celý život je jogou ovšem umět to že a přej tak píše o tom tisíci stránkách spis ale překládám a komentuje. Tak abyste vidět tak v tom jednota v tom indickém způsobu myšlení a v tom ježíšovým příkazu a teď co se děje dalším principem cesty se která musí seznámit je že není možnost jedné fázi vývojové přejít je do druhé jen tak beze všeho že musím vždycky tu přešlo nějakým způsobem zavrhnout abych se mohl dostat z další jako se třeba zavrhl ten život do sedmnácti let neprávem navrhl tak učedníci zavrhli celý ten život vede ježíše krista jako neprávem pro žitý nebo říkali si to všechno pro kočku my pasení být nemůžeme když sám náš učitel takhle umírá že ano. Neprávem to zavrhli ale po omylu bylo zapotřebí a tak vám chci říct ten dualismus to nejspodnější v podobě na cestě víry pořád existuje proto křesťanští světci tolik trpěli o se drželi zuby nehty víry a nebyl nikdo kdo by byl řekl na nějaký který církev proto tu ukřižoval ne při upálil aby to nemohl říkat. Nebo je mi a k tomu aby to odvolali jako třebas mistr eckhart ten tohleto věděl ale jak to všechno odvolal před sebou u co věděl protože věděl že to chce zachovat z ty ho spisy budu jenom pro byti že budou zakázáno a že tam bude poznáme co z nich odvolal a on byl přesvědčen že za tisíce třicetiletý mu názoru a se ukazuje že ano to opatrně zatím udělala svatým jeho jeho učitele ve veliký pokrok svatýho algela máme na udělal svatý ale ulití pokrok to je krůček k tomu eckhartovi ovšem ten eckhart tím za tím je velkým soustře protože toho řek strašně bezohledně mluvil bezohledně tomu mám za zlý. A k tomu dovolit tak vidíte že jo mám na to pozici že se nemůže nic stát protože oni tuhleti páně kteří se dostali do toho věčného života ale voni na takový je štěkání na měsíc psíka se dívají opravdu jako na štěkání příkaz měsíc stojím nemůže nic z ušit jim to nemůže ubrat na slávě na jejich velikosti vnitřní ta zůstává si kdokoliv oni říká co chce se oni potírám nebo je slabý od to oni nestojí oni vykonal svůj úkol ještě ji pořád vykonávají do skonání věků všechno to budou pořád konat. Takže na každé na každém tom přechodu z jedné fáze vývojové do druhé musí být mezera kde se musím v meze řeči pořádat s tím co jsem dosud prožíval a čím jsem byl dokonale veden kupředu jako myslím si to říct jako něčeho co je nepatřičné a co bylo špatné třebaže se mýlím jsem stejným způsobem omylem veden jako kladem a když to ti učedníci udělali na svatýho jana tento neudělal když to ti učil a a jidáš taky ne ten se zabil se zavraždil tak těch deset to udělalo. Tak byla navozena perioda odpočinku nebo takového přešlapování které je u každého člověka u toho ježíše krista bylo znázorněno tři dni v v v hrobě čtyřicet na poušti a tak dále tam ty mezery všude jsou mezi jednotlivými fázi mi jsem je neuvádí zvlášť ale jsou tam a co i v životě naše mají na to velice na nervy že tady jsou kdy jíme si že to je náš konec nebo že že jsme nějak pozadu ne právě prožívám mezeru a ta je nutná jako je nutné abych vdechl když chci nadchnout jinak bych zemřel. A tak voni potom se s tím nějak vyrovnal ale teď zase bylo třeba toho druhého ježíš se jim zjevu dává jim svůj pokoj a kdyby jim svůj pokoj nedal tak oni nebyli schopni přijmout ducha svatého že ano čili on tady vchází do lidského nitra potom po smrti na kříži pokoj veliký pokoj který je přemáhá ten neklid přemáhá který v člověku vázne a aby vládlo království boží k tomu třeba aby vládl mír pokoj divně on ten míru musím uskutečnit čili to je největší mírové dílo když v sobě usnete mír že jo to kamkoliv přijdete tak oni o vás užít že jste mírové člověk a že nese sebou mír ale pravý skutečný mír a kdybyste s takovým člověkem setkali tak ještě ten mír budete pociťovat delší dobu v sobě které jenom chci říct kát jak to s nimi bylo a teď. Jim předal ducha svatého co to znamená zatím se jim projevoval osobně jako ježíš jako člověk a teď se jim projevuje jako duch svatý to znamená bez podoby tělesnosti jako pře máje síla jako poznávat jako síla poznání voni mluvili všemi jazyky ano vás upozorňuju na to že tuhletu schopnost mluvit jazyky to není jak mu zázračná schopnost a vůbec není zázračná když například de když působí vnitřně ku si zevně tak to vypadá zázračně ale když pusou vnitřní a to vypadá takhle tam po smrti se setkával lidé kteří tady na světě mluvili různou řečí a pokud dokážou z toho svého těla vít a být tam duší. Tak si rozumí bez řeči obsahem své myšlenky když řeknu stůl to řeknu česky nebo španělsky nebo čínsky tak vím pod tím pojmem stůl že to je tohleto něco na co tady sahá ano a takhle i abstraktní pojmy jsou řeči obsaženy i slova jsou obsaženy kdybych vám tuto krásu mohl nějak předvést kdyby strašně rád že je to obsahovou řečí se stýkám například sešli a logos a je to jedinečný styk daleko dokonalejší než řečí a on je tomuto naučil tím že je dostal za člověka. A tento stav za člověkem v nich trval ne jako u se z něho vypadl v koncentráku totálně a zase jsem znovu navodil na pět let na pět měsíců a potom se z něho vypadl takhle to unikl napa oni si prodělali sví než cestou víry dostali se tam kam je víra moha dovést ne ne hotový přešli na další fázi jako to bylo třebas u ale u člověka to není vzorové nejsem nikomu vzorem nýbrž užívám vzorem ježíš kristus ano jako s těmi všední jedná a svým apoštolům a jestliže je tam markantní jedna věc při tom všem sice se ukáže že všech deset učedníků všech partnerem učedníků zemřelo co byli po ježíši zemřelo násilnou smrtí a svatý jan ten desátý nezemřel jeden aby nový a je dvanácti byl jidáš ten se sám zavraždil nebo o těch devíti všichni zemřeli násilnou smrtí proč jsem to ale svatý jan ne a proč. Protože láska je zvláštní prostředek oproti o miloval byla to pravá láska samozřejmě oproti ostatním prostředků proti víře a tak dále člověk věří kvůli sobě člověk dělá třebas také pro někoho něco také trošku kvůli sobě aby byl uspokojen že dělá správně kdežto v pravdě milující tam ukázala ta marta v tom dopisu že ten nadstavbě na sebe přitom nemyslí vůbec a to je to co dělali potom učedníci páně těch devět na sebe a proč tedy zemřeli rukou smrtí násilnou protože jim zbyla představa že se musí zbavit svého tví oni to dobře věděli a je býval jenom tělo že s rozkoší šli to říkám jenom se jeden z argumenty jsem uvedl jinde a kmen jiné a jejich moc těch a moment a dneska se pokřtím to jsem ji odít ten argument tak se dotýkám jenom jej. Oni věděli že jim dosloužilo to jejich lidství a on to někdy ani nepoznali že jim dosloužilo ve svatý petr chtěl by zahynout někde ve vězení a anděl ho vyvedl a říkal ještě máš před sou nějaký úkol ne voni nepoznávali ale když ten úkol dovršil nad tak odešli zbavili se svého pocitu tělesnosti to znamená svého pocitu oddělenosti dokonalé neboť to tělo jak říká svatý pavel pořád ještě člověka trošku odděluju od toho boha vidí to všechno ne ještě tak jasně jako když to tělo mít nebude říkal svatý pavel tak je po to měl může správně to je tak zhruba asi. To vnitřní pochopení věcí jak nás učil vnitřně a ne zevním způsobem teď bych vás prosil abyste řekli siloe námitky nebo do pluky abych mohl to ukončit prosím máme jednoho anděla který ho nebudu jmenovat nechce být jmenován tak ho nebudu jmenovat a máme svatýho bartoloměj a to mu sem postavili kostel na hlavním náměstí nejvyšší věčné poli proto jsme chtěli ho nejvyšší daleko vyšší než třebas svatý v v praze že a proto že jsme chtěli dokázat jak si ho vážíme po sme si ho mi plzeňáci kteří nikdy v indii nebyli a on byl tak teplo indii tolik vážil protože ježíš kristus ho oděl schopností nebo ten tu svatýho oděl schopností ty to tam dáváš od něho schopností která měla doplnit jogu. A joga byla starým principem výchovný mnoha ti se starým a něco jich chybělo smrt na kříži zmrtvýchvstání a seslání ducha svatého tahleta maličkost chyběla a bartoloměj tam přišel a říkal jděte dete právně proti tomu nic nemám ale zastavuje te se na poloviční cestě v extázi sám osobně nejsem rozený extatik takže když ježíš kristus bral učedníky někam k nějaké extazi tak si nikdy nevybral a proto jsem dneska v indii abych ve vás překonal představu že extaze konec vaší cesty extaze začátek cesty a vám říkám dneska to ještě nepociťujete říkal svatý bartoloměj ale za dva tisíce let za cítil vám to nebude stačit vy muset také kupředu se nemůžete sednout si na svou jogu vy musíte se stát víc než jo vymstí za jo. A tím klá říkali jak za tou mají tt v evropě o tom nebo v americe o tom mluvil pranu cesta za jogou skryta no ukázalo a na jiných místech o tom mluvil ramakrišna v indii že musí za jogou ano čili indové ty nejlepší duch měli řeka nana ramakrišna kteří viděli že extaze je prostřední fáze v evropě ve vlast terezie z avily svatý jan z kříže měli jsme tak a máme je taky a jenomže ind indie jich měla málo protože tamto hnutí duchovní bylo daleko mohutně než v evropě a voni věřili dokonale těm svým jogin ale v tom životě jogina chybí jedna věc že totiž. Ten duchovní vůdce dovede toho svého žáka tak daleko kam jeho víra toho žáka ho může dovést o musí věřit tomu duchovnímu vůdci nemusí věřit na pána boha ale musím vy si tomu duchovního vůdce přijede joze se věří na pána boha to je jenom praktik ostatních se nevěří na boha měří se duchovního vůdce a tomu se musí věřit a když se tomu jiří na dovede pod kříž ale dál ne. Nikdy jsem téměř nikdy se nestane že by ten kdo se ocitne jako hotový mistr li nějakýho mistra a v káže ostatním lidem aby si myslel o sobě že není na konci cesty například dejme tomu to velice překvapilo si žáci ši aby tak ho se mysli že ten mistr dokázal tou svou extazí ve které zemřel to že je trvale spojen s bohem ne ne to byla maličkost toho pro něho byla maličkost on to dokázal tím plynulý spojováním tím tím supramentální sem se ocitl za myslí za vším lidským. Takže svatý bartoloměj byl takovýmto řek bych apoštolům indie indie ho do dneška nepochopila on tam ještě byl další ramakrišna ho pochopil on tam byl ještě další mistr a to byl svatý tomáš který malou kázal ježíše krista ani to nestačí indie nedozrál protože příliš se drží své tradice za jako tak kolik církev se držíte tradice kdyby si uvědomovala že se nedá ani chvilinku zastavit na této cestě že je to proces vývojový který i po smrti i na věčnosti pokračuje že člověk pořád dorůstá dokonaleji do boha tak by také nejednal vlas tomu takový příde to. Tak to nějakou dobu to na to nemůžeme čekat my to musíme hlásat i když to mu na ště nehlásá když je kdyby byla tu moc by na za po křižoval ne a to jim nejenom odpouštíme ale je to kri dobru že jo že to takhle vy udělal kdyby tu moc měli tak jóga bližší evropskému a křesťanskému způsobu myšlení jestli je lepší nebo není líp na tom to záleží na tom bhaktijogy na pochopitelně každý na tom dobře nebo se podle míry své odevzdanosti svému ideálu jestliže dejme tomu bhaktijogy ramakrišna byl tak oddán se matce káli a tak ji miloval když mu hrozila smrt rakovinou krku ji nepořádek a kdyby byl požádal o pomoc tak se z toho dostal ale když mu to vytýkala kdybys požádal matku v na bytě z toho dostala kdyby byl živ tíhu nežil dlouho protože zemřela rakovinu krku tak on říkal můžeme si žádat od někoho komu je méně co. To bychom ho nemilovali svou matku miluju tak že vod nic nechci to byl člověk který přešel přes rámec toho prostého milování který máme pro sebe tak došlo jeho ho pro sebe vůbec neměl takže když tam není přišel nějaký dotor a říkám že se musí vzdát matky káli tak on si dál po nějakým domlouvat no a přestal toho pože von se přesto mýlil ten ta pro to nebyl tady rozkládat ale pak se matce vrátil jinak před tvoření tím že se dostal na svou matou dostat k něčemu k čemu říká si aristotela celým životem potom za tím bohem šel. To je podívejte se u toho bhakti jogina ramakrišny nechyběl to ovšem ře rakovinu a se stát svý tělesnosti že že nechtěl požádal svou matku jak to přesně odpovídá života ježíše krista neboť když ho za týkala zatýkali a petr ta sil meč a usnul setníkovi ucho tak říkal nacházejí mečem do mečem zachází mečem schází copak si myslíš že by za mnou nestáli pluky andělů kdybych si to přál který ochránil a nebylo by to mečem. Takže on pořádal ježíš kristus o to aby byl uchráněn od toho utrpení on sice na musel ukázat v zahradě getsemanské lidské jak to člověkem dopadá že jeho nejlepší vlastnosti lidské to sou ty tři učedníci který tam jsou spaly nemohli mu pomoci lidské se usíná při fázi toho vnitřního umírání a na jedné straně a druhé straně bylo ukázáno že když mu usnou ty lidské vlastnosti že ten člověk přeci jenom touží po tom co zachovat takže když mu uniká ten život mezi prsty tak volá. Bože může si ode od jemu tento kalich učim to ne ale smiřuje s tím že je to nečiní neodejde mu ten kalich ne a tak můžeme dál neprosí a den ten kříž toto prosím vás nemusel dělat ramakrišna tuhletu fázi zahrada getsemanské protože nebyl vtěleným bohem tohleto vtělený bůh musel všechny věci to tam dělá takzvané chybné udělal kvůli nám abychom věděli jak na své cestě cheme jak jsme i chybami dopravní kupředu. Neboť ty jenom měrou jako přednostmi nebo klady relativním pravda nevede tím relativním nepravda mi nebo omyly nebo tak něco se znovu všímám toho toho výroku toho jenda u a ne a a nebo viny světskýho že ona říká často jsem chybovali ale nikdy jsem nepochyboval o tom že to co právě dělá je správné když mu a akademii prostého krásy akademii vytýkala nebo se ho ptali jak hodit tak mu veliké mu poznání o říkal vždycky jsem to co jsem dělal jsem dělal z celobytostně nýbrž jsem nepochyboval o tom že je to správné i když jsem na tom nakonec přišel že je to chyba ale jsem to vyvedl. Takhle se na cestě musí celobytostně to ježíš kristus chtěl za každým nech pochovávají svého otce pod za mnou že mrtví pochovávají mrtvé vy jste živí budeteli se mnou kteří se v podobenství o marta tam synu jsou milováni dva jeden starší a jeden naší mladší není ještě tak rozumný aby zůstával u toho otce a se své k tomu že dostane hodně peněz do ruky a že si bude moc klidně žít na tomto světě a stejně tak který to je vysvětlení tuhleto je nové vysvětlení pádu z ráje. Ano tam je líčený pád z ráje ke kterému by nedošlo bývalo kdyby byli oni neza toužili poznat něco navíc že ano tak proto pojedli ze stromu poznání a je zajímavo že když pojedli ze stromu poznání a když ty andělé s prameny mečem stáli potom ráje aby se nemohli vrátit nazpátek tak hospodin na sebe prozrazuje tady stojím pro to bude je to slovo který jenom částečně vystihuje pravdu ale trošku jo je v tom to co stačíme postřehnout s pravdy. tady s tady proto aby se nevrátil nazpátek aby nepovede taky ze stromu života a nestaly se věčnými jako jeden z nás prosím vás tak vono tam v tom ráji jak víme byly dva stromy na prostředku by tam strom strom přivolat poznání a byl zakázáno jenom strom poznání a ne stojí život on života a teď najednou když vypadli z ráje mají zakázáno i strom života úžasná moudrost protože my který máme možnost než nemožnost se dostat k poznání můžeme se také stát věčně nesmrtelnými. To je věč vědomě nesmrtelnými když pojídám ze stromu života to znamená když jsme živi tělesně to se nám ten tělesný život promění v život věčný přátelé to je tahleta pravda bez tohoto transformátor dycky jeho to nejde neplecha je nikdo sebevraždu přátelé to je největší nesmysl jaký člověk může udělat než se to všechno vlivem ll vyvinulo tak aby tady se objevil člověk to a kde se jenom objevil to nevíme že jo že si to není výjimka vůbec ne vesmíru to je veliká čest pro nás važte si toho.

Download XMLDownload textWaveform view