85-34A
85-34A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
To
von
uká
tam
žije
taky
se
mnou
ano
a
teďka
a
je
to
se
tam
nemá
to
tak
potom
totéž
udělá
třetí
čtvrtým
to
sem
pár
tím
šest
a
sedmi
a
když
ho
provede
až
do
sedmého
lotosu
který
je
nahoře
na
temení
hlavy
tak
mu
řekne
si
mistr
jako
já
a
pustí
do
k
vodě
tak
tohleto
jí
dělá
mistr
v
indii
ano
že
rozšiřuje
vědomí
toho
žáka
o
všechno
možná
nebo
v
o
všechny
možné
úrovně
vědomí
jaké
člověk
může
lidsky
dosáhnout
tak
to
je
velice
pěkné
jestli
tohleto
dokáže
zevní
vůdce
tak
to
samo
sebou
dokáže
i
vnitřní
vůdce
to
to
to
je
tedy
ten
vnitřní
vůdce.
Ten
vnitřní
vůdce
to
je
naše
nesmrtelná
podstata
ke
které
nemáme
normálně
přístup
proč
že
přístup
je
zaviněn
tím
že
my
věříme
tou
vírou
představou
tedy
je
zas
něm
to
je
se
sama
ohromnou
sílu
každá
představa
lidská
za
stín
tou
představu
že
toto
je
jediná
skutečnost
a
poučce
skutečností
na
které
žije
tento
duchovní
vůdce
a
von
žije
na
ten
nejvyšší
úrovni
ve
věčnosti
se
nemůžeme
s
ním
setkat
ale
ono
je
možné
že
se
s
ním
setkáme
přesto
že
třebas
nejsme
tak
vysoko
jako
já
jsem
jako
malý
tě
nebyl
tak
něco
kafka
se
s
tím
duchovním
vůdcem
protože
jsem
obešel
jak
jsem
vám
říkal
nechceli
nou
pomocí
lékařů.
Ten
úsek
ab
nebyl
se
jim
omezen
ano
pravdu
dál
vysvětlovat
mu
se
á
bé
nebudu
to
znamená
smyslové
vnímání
a
rozumové
zpracování
sem
obešel
jak
se
obejde
tak
to
stačí
k
tomu
aby
se
už
setkal
člověk
svým
duchovním
vůdcem
že
se
malý
dítě
jako
jsem
byl
já
tak
se
s
ním
nesetká
tím
vnitřním
chodím
cem
tak
aby
von
moh
na
něho
přes
všechnu
svou
vůli
a
ta
zní
od
boha
si
přišel
bohu
se
vrací
věčnosti
pocházíš
přeloženo
do
češtiny
a
do
věřme
sice
vracíš
tak
von
ti
tam
začne
vracet
do
té
věčnosti
začne
pomáhat
jak
se
do
té
věčnosti
dostaneš
podobně
jako
třebas
teda
ten
radžo
jogický
zevní
vůdce
čili
když
vám
to
ve
zkratce
řeknu
tak
ten
vnitřní
vůdce
dovede
minimálně
totéž
co
ten
zevní
vůdce
jenomže
musí
se
mu
ví
nějakým
způsobem
si
aby
se
vůbec
objevil
no
a
to
se
dá
dělat
násilí
a
nebo
bez
násilí
láskou.
Nezainteresované
ano
tím
se
objeví
protože
já
vystoupit
ze
sebe
já
musím
být
z
toho
svého
malého
já
aby
se
přiblížil
blíž
k
tomu
velkému
já
ze
kterého
toto
já
svým
je
pochází
ano
a
tím
se
dostanu
s
ním
do
styku
no
a
já
tady
propaguju
protože
my
zevní
vůdce
u
nás
v
evropě
nemáme
já
propaguju
zásadně
po
tou
tu
dobu
co
vám
ty
věci
kážu
styk
s
vnitřním
duchovním
cem
a
jsem
velice
rád
že
a
podmínky
jak
se
s
ním
setkat
se
velice
rád
že
přijal
mi
do
ko
dělá
totéž
za
se
našel
prvního
člověka
který
soustavně
vede
člověka
ke
styku
s
vnitřním
duchovním
vůdcem
tak
ho
takhle
nazývá
a
co
ten
vnitřní
duchovní
se
dělá
ten
uvádí
toho
svého
žáka
nebo.
Pravé
mu
cestu
toho
svého
žáka
situací
které
by
ho
poučil
o
tom
že
existuje
něco
za
tímto
vědomím
že
to
nejsou
hranice
definitivní
že
to
jsou
ani
se
dané
naší
představou
o
a
rozšiřuje
mu
vědomí
tedy
za
pomoci
žáka
za
své
pomoci
musí
to
být
společné
úsilí
o
bohu
dvou
tak
to
rozdíl
mezi
vnitřním
duchovním
vůdcem
a
zevním
duchovním
vůdcem
na
v
evropě
zbývá
nic
jiného
než
najít
to
svého
vnitřního
vůdce
protože
najít
zevního
vůdce
tak
on
nutného
jako
mají
indové
to
je
nemožné
době
tak
to
je
původ
já
myslím
že
bych
tomu
zeptat
jo
k
tomu
já
jsem
se
dostal
sice
jenom
na
okraj
těch
možností
jsem
se
dostal
v
tom
předškolním
věku
tím
že
mě
násilím
vyhnali
z
toho
úseku
ab
ne
a
to
vědomí
pokud
toto
tělo
zůstalo
živé
pořád.
On
mě
probudil
ale
probíhalo
potom
jinými
střediska
ta
se
oživil
a
rozumíš
a
tím
jsem
se
dostal
k
němu
to
si
vůbec
nějaké
lásky
ale
ježíš
kristus
radil
ne
aby
se
dal
někdo
oponoval
při
mě
do
mí
pochopitelně
to
nemoh
radit
nýbrž
ta
díla
aby
člověk
miloval
bližního
ve
soudu
na
sebe
ne
a
tím
se
dostal
z
těch
z
té
klece
vlastního
malého
já
které
mu
předstírá
toto
že
jediná
skutečnost
pomocí
smyslů
a
rozumového
pro
svá
a
tím
se
dostal
tím
co
se
za
hranice
setká
se
také
nikým
vnitřním
duchovním
cem
a
radil
zapři
sama
sebe
vezmi
tří
následuj
mě
tak
to
jsem
přednášel
a
to
myslím
že
je
potřebuje
moc
to
ten
duchovní
vůdce
já
sem
ho
uvedl
jenom
toho
radžajogín
duchovního
vůdce
vedle
toho
žáka
různým
lotosy
ne
až
k
tomu
vrcholnému
poznání
že
jo.
Ale
to
jsem
byl
žil
se
ta
je
víceméně
syntézou
všech
známých
na
jog
indických
pro
ten
si
pomohl
takhle
ne
mým
způsobem
ale
oni
jsou
specifické
jógy
třebas
jiné
stejně
účinek
karma
jóga
třebas
nebo
pak
ti
joga
a
jiné
že
na
na
jóga
a
ty
nemají
moc
po
jedno
společného
z
dala
ty
si
po
svém
ten
duchovní
vůdce
po
svém
jiným
způsobem
provádí
žáka
nahoru
a
ne
lotosy
vůbec
ne
to
jsou
totiž
kdyby
jste
padli
kterékoliv
lékaře
a
řekli
mu
prosímtě
jindy
je
učí
tak
by
si
prošel
ano
to
mít
tak
bych
to
měl
vědět
že
v
lotosu
že
v
páteři
existuje
sedm
lotosů
sedí
se
k
nervové
které
jsou
které
mají
transformační
schopnost
vesmírových
sil
a
to.
Si
by
tam
muselo
být
při
té
anatomii
nějak
znát
ne
když
to
ptám
toho
člověka
ne
tam
nerovná
se
karma
a
každý
lékař
poctivým
a
řekl
nic
takového
páteři
neexistuje
a
měl
by
pravdu
a
není
to
deset
a
to
mi
naprosto
ne
proto
co
že
co
se
říká
proto
že
sou
by
tam
tu
muladharu
mohl
jako
eště
zdůvodnit
to
je
ale
jiná
se
nic
ka
třebas
anahata
práce
srdci
ta
je
velice
důležité
to
by
nemohl
a
na
tom
vyk
odůvodnit
obe
mohl
odůvodnit
možná
sahasraru
to
konec
a
moh
by
odůvodnit
a
nějakou
příčinu
a
takový
a
mohl
by
odůvodnit
ten
spodek
na
tu
a
konec
páteře
dál
by
se
nedostal
na
tom
tak
jak
je
to
zdaleka
by
van.
Dal
odpověď
nedal
nýbrž
ten
by
říkal
no
to
je
asi
smyšlená
myšlená
věc
ne
to
je
záležitost
duchovní
ta
střediska
jsou
za
a
souvisí
nemá
to
tlí
způsobem
s
těmi
nemluvím
středisko
to
je
zákulisí
nerodí
skutek
takže
našich
hmotných
nových
se
se
sem
na
tohleto
dá
působit
čili
když
se
představa
vede
hmotnými
středisko
nervovými
to
znamená
soustředí
nes
určité
místo
v
té
páteři
tak
ono
to
má
vliv
i
na
to
to
nehmotné
nemoc
která
je
tam
blízko
není
páteři
vůbec
ne
ale
blízko
velice
blízko
té
páteře
slušně
už
samotná
slušná
to
znamená
před
pátek
kterým
probíhá
ní
síla
není
neexistuje
ale
tady
bych
řekl.
To
že
se
indové
několika
věcech
ještě
odchylují
od
skutečnosti
že
si
myslí
například
že
musí
být
rovná
páteře
ta
ale
to
všechno
je
zbytečně
já
se
o
tom
přesvědčil
v
koncentráku
když
jsme
nemohli
za
udržovat
pozici
kterou
oni
předkládají
já
jsem
tu
pozice
napřed
dodržoval
ale
když
jsem
byl
v
koncentráku
tak
jsem
nemohl
zaujmout
pozici
která
by
odpovídala
správnému
průběhu
hadí
síly
a
ono
se
to
středisko
otevírá
taky
a
byl
na
tom
stejně
ostatní
moji
známý
kteří
to
dělali
po
mě
a
my
jsme
ležely
čtyři
na
slavný
a
trošku
po
krmení
tak
to
tělo
vyžadovalo
ne
k
na
jednom
pokoje
dně
to
jsme
se
nemohli
ani
hnout
no
a
v
tom
stavu
jsme
se
koncentroval
a
ono
to
mělo
větší
úspěch
než
indické
pozici
a
tak
to
nechci
omlouvat
ty
indi
protože
neměli
zkuš.
A
ti
koncentrákem
a
jinými
pozice
mi
než
klasickým
ale
co
chci
říci
je
tohleto
že
totiž
to
co
sám
líčí
není
jediný
způsob
jakým
je
člověk
veden
v
indii
a
já
nemíním
ty
ostatní
způsoby
tady
vám
vykládat
protože
rozdal
takovým
kladem
toho
všeho
celkem
který
se
dá
na
které
se
dá
všechno
víceméně
obdobně
vysvětlit
ale
kdybychom
třebas
sledoval
tohleto
a
pak
tose
tak
byste
zjistili
že
on
ten
pak
ty
jogin
ten
se
v
ní
buď
se
bude
neprovádí
toho
žáka
těmi
si
ský
ale
kdybyste
tu
paty
jogu
sledoval
pomocí
vnitřního
vůdce
dejme
tomu
jak
ho
zažívala
svatá
marie
markéta
ala
kok
kde
ježíš
nabádá
v
tom
soustřeďovala.
Na
duchovní
srdce
sem
do
prostředka
a
on
ho
opravdu
o
živila
tento
lotos
tak
byste
zjistili
že
tady
si
vnitřní
vůdce
počíná
stejně
jako
vůdce
indický
při
pak
joze
ten
se
pokouší
o
to
aby
oživil
všechny
lotosy
předtím
když
ho
nechá
sou
si
žáka
rovnou
ze
srdce
jo
a
tuhleten
vnitřní
vůdce
taky
tý
marie
markéta
ala
musím
vás
povede
že
je
to
byla
ženská
která
žila
v
jižní
francie
neměla
nikdy
spojení
s
indii
a
nebo
koukalo
to
o
tamtud
a
nýbrž
to
měla
od
toho
vnitřního
vůdce
a
bylo
to
velice
úspěšné
tak
chci
ho
dělám
říct
že
je
to
daleko
sletět
než
na
to
vykládá
a
to
zjednodušuju
strašně
moc
abych
se
tady
zachoval
ta
linie
toho
výkladu
ne.
Ale
ve
se
ti
z
toho
velice
tvrdá
věda
která
má
moc
znalostí
v
sobě
a
každý
ten
ind
můžeme
říct
který
dělal
nějakou
to
dobou
je
bych
to
kožky
vysokost
vnitřně
vzdělán
to
není
maličkost
ale
pro
nás
to
není
důležité
protože
indové
říkají
že
stačí
být
zaujat
a
že
se
tou
věcí
duchovní
že
se
děje
v
člověku
že
probíhá
v
člověku
tytéž
pochody
znovuzrození
jako
malinké
ne
jako
třebas
v
tom
etickém
jobovi
který
na
to
jde
technikou
že
tedy
technika
všechno
naopak
říkají
že
technika
je
tak
dejme
tomu
desatera
náročnější
než
zaujetí
a
protože
to
vím
od
indů
to.
No
tak
je
tak
proto
vám
radím
ne
zmechanizovat
žádný
ty
soustřeďovací
pochody
nebo
život
dostavit
se
například
na
určité
úrovni
života
říct
že
tak
se
mu
dělal
do
nauč
nemohu
nebo
tak
to
je
to
je
hrozné
pro
duchovní
cestu
když
já
nemám
o
duchovní
cestě
ani
páru
a
já
si
tohleto
řeknu
třebas
při
svém
povolání
tak
se
odsuzuje
k
tomu
že
nikdy
na
duchovní
unesu
a
nevím
proč
ale
já
to
vím
ale
von
to
neví
že
on
se
zastavil
na
této
cestě
do
se
neosvědčí
v
malém
nemůže
se
osvědčit
ani
ve
velkém
to
je
zákon
to
je
zákonitost
o
ní
záleži
je
zákonu
ježíši
křtu
řekl
tolik
že
kdybychom
je
dali
dohromady
tak
víme
že
vůbec
vo
žádnou
že
tady
nejde
nýbrž
poznal
nějaký
zákon
který
vám
dokonale
ovládal
a
ukazoval
na
ně
jak
je
mají
ty
žáci
plnit
a
tím
se
dostanou
zákonitě
někam
dál
já
se
dostal
zákonitě
někam
dál
a
ne
pomocí
nějaké
ale
žije
a
tak
stačí
to.
Oni
srdce
a
hledejte
přitom
své
vnitřní
nesmrtelné
já
ta
opravdová
na
mysli
hledat
to
neumím
najít
lepší
termín
než
předat
když
ji
nemám
nutkání
ho
najít
tak
ho
taky
nehledá
já
on
dobře
ví
že
musím
hledat
ne
něco
mechanicky
dělat
představit
třebas
nějaký
hořící
srdce
ten
nesmysl
to
nedosáhnete
nic
takového
co
dostávám
to
markéta
alacoque
taky
si
stávalo
pomocný
do
srdce
hořící
ale
byla
pro
husou
po
nalezení
toho
vnitřního
vůdce
duchovního
ano
se
s
ním
spojit
mu
patřit
mu
prožíval
ta
krista
to
je
jedno
v
že
na
konkurence
ne
takže
co
to
je
to
vopravdu
snaha
vrátit
se
do
té.
Té
smrtelné
podstaty
to
zatím
už
sem
to
dělám
abych
tam
nahlížet
to
nemá
cenu
navrch
ježíše
krista
je
jde
především
království
boží
sám
o
sobě
neuskutečnitelný
protože
jakmile
si
z
ježíše
krista
vezmeme
jenom
něco
jako
třebas
tohleto
tak
je
to
vždycky
a
všecko
co
řekl
ať
je
to
sebe
důležitější
myšlenka
jako
že
to
tu
považuje
za
zřejmě
za
velice
důležitou
tak
je
neuskutečnitelné
protože
je
oddělená
od
toho
systému
ty
je
tam
jeho
životem
a
jeho
myšlenkovým
vylíčeny
jako
jak
se
tomu
má
své
dostat
nejle
nejsnazší
vysvětlení
jak
se
dostat
k
tomu
aby
člověk
hledat
království
boží
to
znamená
česky
přeloženo
vládu
boží
nad
sebou
o
něm
vládl
ten
duch
boží
já
nejsem
ší
cesta.
Že
tomu
tak
to
vysvětlit
je
otčenáš
otčenáš
my
se
na
nebesích
posvěť
se
jméno
tvé
při
chaos
tví
které
bude
má
vymkne
ne
vůbec
ne
to
říkání
nepomůže
jenže
vysvětlení
je
tam
obsaženo
výsledkem
když
se
to
tak
se
to
nedá
ale
četla
odpovídá
postupu
na
na
v
otčenáši
navržený
protože
ovšem
musí
to
být
kompletní
před
ní
život
nejde
o
to
o
vnitř
život
otčenášem
nýbrž
oni.
Život
řádem
naznačení
v
otčenáši
život
který
nemá
řád
a
jinde
ten
řád
není
nikde
komplexně
uveden
nikde
než
otčenáši
když
člověk
nemá
ten
řád
když
se
ho
nedrží
tak
samozřejmě
nemá
smysl
se
vůbec
otčenáš
modlit
protože
to
není
na
modlení
to
je
nastalo
není
řádu
kterým
se
mám
řídit
to
my
tady
správně
jeden
z
vás
řekl
já
se
s
otčenáš
mluvit
nebudu
protože
jestli
je
to
závazek
jestli
je
to
rozhodnutí
které
mi
jsem
mám
řídit
tak
já
to
rozhodnutí
nejsem
schopen
tak
já
to
radši
modlit
nebudu
abych
abych
nebyl
pro
radí
em
abych
nelhal
pánu
bohu
že
to
je
mylný
způsob
milio
todleto
já
si
řádu
o
kterém
věřím
že
je
správný
madam
denně
lepší
představu
jak
si
mohu
děl
denně
lepší
přes
to
udělat
než
když
si
ho.
Nekontroluje
že
si
ho
třebas
vytknu
jednou
do
jaké
míry
ho
plně
o
do
které
by
jaké
ne
já
sice
řád
přeříkávám
otčenášem
si
ho
přeříkávám
říká
tak
to
je
to
první
š
tamto
neplníš
že
nepovažujte
ho
za
modlitbu
považujete
se
za
přeříkáním
řádu
a
dítěte
si
kde
to
vázne
a
tam
to
hleďte
napravit
no
se
říká
neznal
zákona
neomlouvá
že
ano
a
v
duchovnu
že
je
platí
že
neznal
zákona
omlouvá
omlouvá
tam
neplatí
jako
v
našem
řádu
neznal
zákon
omlouvali
se
byl
se
vymlouvat
že
neznal
jsem
zákon
tak
bude
zavřený
tak
jako
tak
žejo
ale
tam
ne
ale
trestá
se
sám
neznalostí
že
mu
to
jde
velice
tě.
Hody
tady
někdo
řekl
jako
ježíš
třebas
řekl
prozradit
řád
a
já
ho
neznám
a
já
nejsem
ochoten
se
jím
řídit
tak
to
je
potom
všechna
chyba
na
mé
straně
a
nemůžu
říkat
že
je
to
těžké
nýbrž
že
je
to
ode
mě
lehkomyslně
protože
když
já
to
neplní
tak
je
to
záležitost
mé
vlastní
vůle
že
a
ji
neuměli
tak
jak
to
ode
mě
jíš
chce
a
von
to
napřed
řekl
jako
zákon
pomocí
zakoření
toho
člen
až
a
potom
to
řekl
jako
stupně
vývojové
svým
životem
a
potom
to
řekl
ještě
jako
komentář
k
těm
stupni
s
mým
výroky
a
že
trojnásobně
nám
to
zdůvodnil
máme
fůru
materiálu
v
tom
bychom
to
mohli
uskutečnit
vraty
to
nikde
žádné
naboženstvím
není
dáno
dispozici
tolik
materiálu
k
pochopení
a
kráse
doví
jako
u
ježíše
krista
je
tomu
a.
Ten
zákon
opakuji
si
ho
denně
a
on
jednou
aby
ho
nezapomněl
tak
ti
vyvstane
na
mysli
vy
se
ne
tím
na
mysli
zrovna
to
co
přistupuješ
nebo
kde
jsou
tvoje
nedostatky
například
odpusť
nám
naše
viny
jako
ší
my
odpouštíme
našim
viníkům
ano
si
že
se
při
síle
při
tom
když
jsem
zákon
znáš
že
není
ani
žádné
boží
moci
tak
silné
aby
tě
pomohli
aby
tě
pomohlo
k
odpuštění
výtěžků
aby
když
tam
neodpouští
když
kristus
to
potvrdil
slovy
a
kazí
že
jo
se
se
životě
tak
prosím
si
jakmile
začneš
někomu
nepodporujte
tak
se
se
staví
prasete
řeknuli
posvěť
se
nedo
to
je
já
jsem
to
vysvětloval
ne
je
to
srozumitelné
měli
to
soustu
mit
tak
je
to
způsobek
a
po
a
já
tomu
u
prostředky
úseku
ab
uskutečnit
kdyby
to.
To
nebylo
v
úseku
ab
obsaženo
tak
bych
říkal
že
máš
pravdu
ale
když
se
to
úseku
ab
já
to
mohu
smysly
navodit
a
rozumově
kontrolovat
tak
je
to
uskutečnitelné
není
to
těžké
je
to
těžké
když
se
to
zatím
to
úsekem
a
já
to
nestačím
dejme
tomu
to
v
otčenáši
ale
není
nikde
obsažené
takového
tam
je
všecko
co
je
dosažitelné
rozumem
po
smyslovém
vnímání
rozumovým
zpracování
potom
má
nic
tam
není
přirozeného
a
nevím
co
by
jako
člověk
nemuselo
chopit
rozumem
a
co
by
jako
mohl
dělat
to
by
mě
mohl
dělat
třebas
potíže
je
neuveď
nás
v
pokušení
to
je
to
by
mě
dělo
mohlo
dělat
potíže.
Ale
jinak
nic
při
tom
odříkání
otčenáše
je
daleko
ještě
k
tomu
usměrnění
ale
si
že
je
to
od
říkala
jako
skutečné
svoje
přání
třeba
za
tím
nedostatečné
ve
svém
syčením
tak
se
blíží
k
tomu
uskutečnění
ale
když
si
to
ani
nepřeješ
tak
to
nemůže
ani
dokázat
rozumíš
si
to
musíš
přeci
přát
ten
otčenáš
tě
navádí
k
tomu
co
si
má
na
tomto
světě
přát
aby
to
dopadlo
tak
že
by
se
s
tou
jistí
setká
rozumíš
když
sem
se
vykládal
před
chvilinkou
že
bůh
jako
stvořitel
je
tvory
miluje
proč
nás
tedy
uvádí
do
pokušení
a
proč
by
se
potom
usnete
modlit
aby
to
nedělal
to
je
tedy
divné
že
ten
ale
je
to
takhle.
My
totiž
máme
právo
a
to
ví
z
toho
posledního
v
té
poslední
věci
vyhnout
se
pokud
možno
pomalé
cestě
na
tom
a
když
máte
po
něm
toužíme
a
to
jsme
prokázal
těmi
v
tom
řádu
té
modlitby
těmi
předešlými
větami
ano
je
po
něm
toužíme
máme
právo
aby
nás
neuvedl
do
pokušení
aby
nás
zbavil
zlého
jinak
ne
proto
že
to
na
konci
rozumíš
to
znamená
on
každého
uvádí
do
pokušení
v
tom
smyslu
že
vlivem
toho
že
ho
takhle
vytvořil
nebo
vývojem
se
ten
člověk
dostal
až
do
této
své
pozice
lidské
je
uvádění
pokušení
neboť
ta
tu
tíži
tvůrčí
činnosti
boží
voni
to
pokušení
že
to
jediná
skutečnost
a
že
za
tím
není
a
že
to
je
v
pořádku
ne
a
udělalo
zvíře
při
tom
to
je
hrozné
tedy
a
jestli.
Že
my
se
modlíme
aby
vás
do
toho
toto
pokušení
nevedl
tak
máme
na
to
právo
ten
když
si
přejeme
se
s
ním
setkat
když
si
přejeme
ho
najít
a
nemáme
na
to
právo
když
si
toto
nepřejeme
a
proto
má
pro
to
má
jít
ty
prosby
nějaké
pořadí
a
toto
je
a
za
du
ty
tom
smíme
od
vážím
zvířeti
si
převest
tvé
rozumíš
například
tady
mi
říkáte
modlitba
otčenáše
podstatě
modlitba
prosebná
všechno
to
soustava
pro
sebe
že
my
prosíme
o
to
o
co
se
tam
na
co
tam
modlit
se
soustřeďujeme
tam
v
té
modlitbě
až
na
to
první
otčenáš
kde
uznávám
jeho
existenci
říkáš
ale
já
bych
tě
nerad
takle
lev
pustil
z
toho
prvního
toho
není
uznání.
Já
v
existence
já
jsem
tady
měl
před
chvilinkou
tomáše
ále
označen
za
tím
tomáše
a
pil
jsem
z
něho
tak
mě
napadá
teďka
že
asi
to
slovo
otčenáš
trošku
zavání
tím
co
chce
ježíš
kristus
dokázal
to
tak
du
svatého
tomáše
já
vám
dobře
známo
byli
tam
všichni
schopni
po
smrti
ježíše
krista
a
nebyl
tam
to
máš
oni
nevěřil
se
ježíš
kristus
jevil
desku
poli
svatýmu
tomáš
znovu
si
zjevil
a
nutil
ho
k
tomu
aby
sáhl
do
jeho
dlaně
sama
pro
vodou
dlaň
mého
boku
má
to
bolení
po
aby
uznal
že
je
to
on
který
umřel
na
kříži
a
svatý
tomáš
se
bránil
a
říkal
nic
tě
vidím
a
řekl
to
jediným
způsobem
jedním
slovem
pán.
To
že
a
čili
když
tohleto
uznal
ho
pána
tak
není
to
jenom
uznání
existence
nýbrž
je
to
pokon
je
to
skonání
se
před
mocí
boží
sobě
byl
rád
kdybych
člověk
se
povznesl
bohu
tím
prvním
slovem
otčenáše
tak
že
by
před
ním
zaujal
pokorou
pozici
jo
ty
jsi
my
otcem
to
znamená
podle
toho
starověkého
pojetí
otec
byl
hlava
rodiny
a
budou
vnu
toho
poslouchat
ne
já
jsem
ti
poslušným
dítětem
a
já
jsem
ochoten
tě
poslouchat
rozumíš
takže
v
tomto
tě
prosím
o
stopě
prosím
dalších
prosbách
tak
o
to
tě
prosím
pokorně
už
kdyby
takhle
na
to
šel
tak
by
ty.
Prosby
které
potom
pronáší
člověk
byly
daleko
snáze
splnitelná
než
kdyby
si
mysleli
jako
někdo
z
vás
tady
říkal
to
musí
sám
dokázat
to
by
nemusel
prosti
kdyby
to
mohl
tam
dokázat
prosím
vás
neříkejte
mi
povrch
že
to
strašně
těžké
to
není
těžké
že
já
uznávám
pokorně
velikost
boží
tak
se
uvádělo
nic
lidé
o
to
přeci
aby
se
to
našel
těžké
ho
pro
mělo
v
jeho
sladké
jho
a
to
je
správné
pochopení
ježíši
na
aut
ježíše
krista
kde
se
napsal
pět
tisíc
stránkou
vých
fit
o
tomhletom
škoda
že
potom
ještě
te
klá
také
otázky
vite
si
že
potom
střílí
že
ano
to
se
nedivte
to
asi
proto
že
jsem
to
odpojil
napsal
tak
všechno
se
zapomněl
ale
všechno
do
posledního
písmene
nezůstalo
tam
vůbec
nic
prosím
tě
my
si
mě
řekneš.
Že
to
těžké
tak
co
mně
to
říkáš
podívej
se
jestli
to
děláš
sám
tak
je
to
těžké
ale
těžké
no
ale
to
je
to
uznávám
ale
tvářím
si
někde
říkal
abyste
to
dělal
sám
to
musí
nikde
vedl
já
jsem
přes
na
každém
kroku
říkal
že
z
moci
boží
sme
tím
co
jsme
to
je
jenom
existence
zmoci
milujeme
z
moci
boží
poznáváme
čím
jsme
tedy
co
je
naše
co
je
potom
těžké
když
všecko
máme
zmoci
boží
volby
ho
tuto
nepatrnou
milost
se
sní
setkat
taky
měli
jeho
moci
to
si
můžeme
všechno
troufat
a
není
to
nestranně
když
pokorně
k
němu
jdeme
když
uznáme
jeho
obrovskou
moc
na
k
tomuto
dopravit
říkáte
jestli
se
modlíte
třebas
u
vůle
tvá
tak.
A
to
převedu
do
jiné
češtiny
promiň
tak
přeci
je
tady
taky
nějaká
moje
vůle
a
dobrá
vůle
dobrá
se
s
ním
třebas
setkat
jemu
patřit
a
když
já
se
teďka
modlím
aby
se
stala
jeho
vůle
co
já
vím
že
v
té
vůli
obsaženo
všecko
to
je
cesta
do
neznáma
já
to
překládám
sví
ještě
i
do
jiné
češtiny
a
kdyby
se
to
tak
nemysleli
jako
já
to
tím
jak
já
komentuj
tvoji
řeč
tak
tě
řekni
zatím
kývá
tak
asi
patrně
to
komentuj
správně
ale
si
kacíř
přitom
a
to
ti
nemohu
odpustit
a
proč
protože
okleštěna
ježíše
krista
o
něco
o
to
když
je
okl
tak
je
to
úplně
něco
jiného
než
co
on
mínil
a
toti
hned
by
buď
vůle
tvá
jako
v
nebi
tak
i
na
že
mi
to
si
to
si
tam.
A
nehodilo
tak
si
to
vynechal
nic
nemusíš
nesmí
házet
přes
palubu
jaká
je
jeho
vůle
na
nebi
v
tom
stavu
vůle
sjednocení
s
ním
tám
je
jednota
na
nebi
a
taková
jednota
aby
vládla
taky
tady
tak
zná
přesně
obsah
jeho
vůle
a
to
tě
nemůže
vadit
to
ti
nemůže
strašit
ale
když
si
kacíř
jako
ty
aby
necháš
polovinu
tři
čtvrtě
myšlenky
ježíše
krista
tak
se
nedivil
tomu
nevychází
on
nemůže
vycházet
já
vám
vás
upozorňuju
znova
sem
to
mockrát
dělat
ne
mi
nechejte
ani
slovo
ani
čárku
ani
interní
protože
tam
všechno
sedí
opakuju
inici
kacíře
aby
bylo
jasno
mezi
námi
kacíři
je
ten
to
je
psáno
v
teologii
k.
Je
ten
který
část
učení
ježíše
krista
vydává
za
celé
učení
ježíše
krista
a
to
je
kacířství
nic
jiného
ne
nikam
í
když
se
kdokoliv
z
vás
při
né
jenom
části
učení
ježíše
krista
a
ne
učení
by
se
jako
celku
tak
je
kacíře
takže
do
dneška
každý
normální
katolík
je
kacíře
protože
se
nemůže
chopit
celého
učiníte
krista
protože
nechápe
vůbec
že
ten
jeho
život
ježíše
krista
že
je
pro
nás
příkladem
příkaz
svůj
dal
jsem
vám
a
že
tedy
on
se
nedivím
životem
že
je
činného
to
byl
kdo
od
boha
pochází
ten
vědí
že
od
boha
pocházejí
totiž
a
tak
se
netroufali
vůbec
to
kůže
víta
nikdo
do
od
má
pochází
já
se
liší
od
krista
jenom
tím
že
vo
tom
nevím
že
mu
budu
a
pochází
a
o
o
tom
věděl
a
to
že.
To
nevím
to
je
pole
okolnost
o
a
ne
při
těžce
to
čili
já
potom
nemám
právo
si
sednout
na
obe
co
to
je
pole
okolnost
například
modlím
říká
brně
do
z
vás
buď
vůle
tvá
tak
to
by
předpokládal
dis
keni
nemodlit
abych
se
vzdal
své
vlastní
vůle
no
to
je
hezké
a
to
se
chce
ale
za
jakých
podmínek
my
se
musíme
se
zeptat
ježíše
krista
za
jakých
podmínek
on
odvádí
člověka
od
jeho
vlastní
vůle
jako
k
tomu
připravuje
to
se
nedá
na
krále
ku
o
točit
odpuštění
na
podpatku
se
mi
o
o
těch
ta
zdaleka
svůj
vlastní
vůlí
a
že
by
za
vůli
ježíše
krista
to
nejde
ale
k
tomu
jsem
se
vychovat
proto
se
k
tomu
neobracíte
k
tomu
bohu
je
toto
probu
nez
na
čáku
než
poměrně
ve
prostředků
tak
asi
toho
otčenáše.
Že
ten
vývoj
musí
přes
ty
předešlé
prosby
a
my
plní
těch
předešlých
proseb
no
tak
já
to
řeknu
takhle
správná
manipulace
s
vůlí
to
je
jedna
z
nejdůležitějších
otázek
a
záležitosti
duchovního
života
člověk
neumí
manipulovat
se
svou
vůlí
tak
nemůže
si
dělat
nejmenší
naději
že
by
uspěl
na
této
cestě
a
ten
to
správná
manipulace
to
samozřejmě
není
na
na
každém
stupni
totéž
není
tam
pravda
to
že
nelze
mají
nějakou
formulku
která
by
platila
pro
celou
cestu
kdybych
já
takovou
formulku
teďka
vy
po
tak
se
vám
bude
zdát
příliš
kruté
a
já
ji
misku
tedy
je
to
převést
svoji
vůli
do
vůle
boží
tím
způsobem
že
veškerou
svou
vůlí
budu
plnit
vůli
boží.
To
je
ne
duším
způsobem
vysvětleno
ovšem
nevím
jestli
je
to
srozumitelné
ale
není
to
ztráta
jak
mi
tady
mi
říkáte
vlastní
vůle
nýbrž
je
to
převedení
své
vůle
do
vůle
boží
to
znamená
já
musím
veškerou
svou
vůlí
konat
vůli
boží
a
to
je
buď
vůle
tvá
takhle
takhle
se
k
tomu
má
rozumět
ano
není
možný
opustit
svou
vůli
nýbrž
já
nemusím
zaměstnat
nebo
volní
stránka
moje
mé
bytosti
jedna
z
hlavní
stránek
kdybych
já
ji
neměl
tuleten
tak
by
byl
hadr
na
hory
to
od
nás
to
mu
nemůže
chtít
já
se
musím
soudit
zachovat
jenom
není
musím
usměrnit
tam
kam
se
má
smířeno
manipulace
s
vůlí
tak
se
a
tak
se
všeobecně
dávno
vy
o
vůli
jo
ovšem
je
to
jednou
větou
vysvětleno
to
je
chabé
celá
ta
cesta
je
pořád
opakuju
má
své
fáze
a
na
každé
fázi.
Je
nutno
tou
vůlí
manipulovat
jinak
protože
člověk
nesmí
být
nepřirozené
člověk
musí
přirozeně
jednat
musí
jednat
tak
jak
jak
na
to
stačí
on
neumím
na
začátku
tu
vůli
celou
předat
do
vůle
boží
to
ne
takže
ze
začátku
musí
tu
vůli
usměrnit
láskou
zase
neboť
záležitost
lásky
je
záležitost
vůle
přátelé
to
není
žádné
to
citu
to
je
bližní
kdo
miluje
jenom
citem
tak
to
je
láska
která
jednou
tady
jednou
tady
není
když
nemá
na
to
naladit
že
ano
když
se
mu
citu
nedostává
pravá
ska
je
záležitost
vůle
chci
milovat
jestliže
já
jsem
například
se
snažil
devět
let
o
to
abych
chtěl
milovat
abych
miloval
boha
jako
nejvíc
ze
všeho
výsledek
byl
že
sem
se
dostat
koncentráku.
Ale
to
byl
projev
projev
nejvyšší
lásky
boží
já
to
dneska
vím
ale
který
jsem
tak
nechápal
ne
to
nevadí
je
to
nechápal
ale
on
mě
opravdu
učil
té
lásce
on
je
naučil
když
jsem
chtěl
tedy
milovat
boha
především
a
já
vám
doporučuju
když
to
chcete
tak
může
takhle
začít
tak
on
mě
to
naučil
tím
že
mě
ukázal
že
je
to
on
který
miluje
když
já
miluju
že
to
pomocí
jeho
lásky
já
jsem
schopen
vůbec
jakéhokoliv
i
nejmenšího
projevu
lásky
a
to
je
výborný
že
já
sem
potom
si
nepřál
je
a
víc
pana
bož
cokoliv
jiného
protože
jsem
věděl
že
to
je
záležitost
která
není
závislá
jenom
na
mě
nýbrž
sedím
na
bohu
to
všecko
dvanáct
se
pro
smysl
pět
no
teď
tě
to
podívejte
se
já
bych
dneska
chtěl.
Aby
to
navozovalo
na
to
co
jsem
tady
říkal
ty
předešlé
dny
bych
chtěl
vám
vysvětlit
proč
ježíš
radí
milujte
bližního
jako
sebe
sama
že
to
není
jenom
taková
takový
příkaz
který
by
se
vysvětloval
dal
vysvětlit
potřebou
lásky
nebo
jeho
láskou
nebo
tak
nějak
nýbrž
že
je
to
příkaz
který
dokonale
osvěcuje
jak
se
ježíš
vyznal
v
moc
možnostech
lidských
že
totiž
člověk
není
schopen
vůbec
není
schopen
dosáhnout
vědomého
spojení
s
bohem
jestliže.
Nemiluje
bližního
bez
ohledu
na
sebe
je
to
doufám
do
pomalé
já
to
to
velice
zále
na
tom
bez
ohledu
na
sebe
co
je
to
bez
ohledu
na
sebe
ne
jenom
jestli
mu
to
něco
vynese
nejenom
jestli
za
to
něco
budete
mít
tedy
mít
ne
aby
to
byl
všech
jak
se
říká
česky
nýbrž
tak
aby
ani
uspokojení
z
toho
dobrého
činu
si
pro
sebe
nezanechali
protože
cokoliv
si
z
dobrého
činu
zanechá
pro
sebe
by
by
to
bylo
jenom
sebeuspokojení
já
jsem
to
udělal
dobře
v
tom
smyslu
tak
to
ubírá
nejenom
na
síle.
Té
lásky
ale
ubírá
to
na
možnosti
pomocí
té
lásky
se
spojit
s
bohem
vědomě
a
ten
člověk
i
když
miluje
když
to
táhne
na
sebe
jako
že
si
myslí
že
dělá
dobře
to
je
už
to
je
zle
on
musí
vědět
co
bůh
od
něho
chce
a
on
přitom
není
dobrý
ten
člověk
dobro
je
v
tom
bohu
který
jim
mu
to
oznámil
od
kterého
ví
co
je
dobré
o
koná
dobré
relativně
dobré
ale
proto
ještě
není
dobrý
když
někdo
vykonal
tele
dobra
není
ještě
dobrý
to
říkal
osobně
ježíš
kristus
byl
vykonavatelem
dobra
ale
o
sobě
prohlásil
že
není
dobrý
a
to
nelhal
říkal
že
dobrý
jenom
jeho.
Ten
nebesích
to
je
jako
kdyby
si
motyk
říkala
že
je
dobrá
když
kope
je
dobrá
není
dobra
je
dobrým
nástrojem
ale
není
dobra
a
takže
jestliže
činitelem
v
tom
oboru
lásky
a
ve
všech
ostatních
samo
sebou
o
tom
dneska
nebude
mluvit
to
už
se
mluvil
jindy
jestliže
jediným
činitelem
je
pán
bůh
to
znamená
jestliže
je
o
to
on
který
miluje
a
ne
já
který
jsem
nástrojem
jeho
lásky
kterého
bere
doruky
jenom
on
třea
už
i
to
že
já
si
počítám
tu
lásku
sobě
už
i
to
způsobuje
že
sice
jsem
mohl
být
prospěšný
ale.
Zázračně
ne
protože
když
si
kdykoliv
si
mysleli
učedníci
páně
že
to
dělají
ze
své
síly
ne
tak
se
dostavil
případy
kdy
jim
to
nešlo
protože
to
ze
své
síly
nedělali
jenomže
když
viděl
před
sebou
těžký
případ
který
nedokázali
by
lidsky
řešit
tak
se
po
zastavili
a
přišli
na
ježíše
a
říkali
ona
to
nejde
a
oni
vy
stě
musel
říct
proč
jim
to
nejde
protože
se
to
začli
dělat
ze
své
síly
protože
jim
jejich
představa
jich
rozum
řekl
toto
je
nemožné
no
ale
vono
to
bylo
všechno
nemožné
co
dělali
ale
v
rukou
božích
to
nemožné
není
mocí
boží
protože
tohleto
všecko
říkám
protože
člověk
ubírá
na
svých
a
tech
lásky
to
podstatné
na
jejich
síle
v
tom
že
to
všechno
vztahuje
k
sobě.
Já
jsem
to
udělal
ježíš
kristus
říkal
ať
poje
pravice
neví
co
dělá
tvoje
velice
a
jestliže
to
jestliže
si
něco
vynechám
s
to
učení
ježíše
krista
sme
kacíři
jestliže
něco
dělám
a
my
si
a
chci
aby
to
bylo
dobré
pochopitelně
a
vím
o
tom
že
to
dělám
já
tak
to
je
největší
chyba
já
nesmí
vědět
že
to
já
dělám
já
musím
vědět
při
tom
poznání
které
mám
k
té
viděli
každý
člověk
že
to
dělá
bůh
že
on
jediný
je
dobrý
tak
prosím
vás
v
sobě
jako
motyk
nechť
nikdo
ne
přiznej
vliv
nebo
moc
toho
kdo
tu
moc.
Etiku
v
ruce
drží
a
to
je
pán
bůh
ten
nás
každým
okamžikem
drží
při
vědomí
při
životě
při
aktu
při
poznávání
věcí
a
tedy
jemu
náleží
věk
takže
když
se
podaří
někomu
z
vás
udělat
dobře
spějete
poděkovat
za
to
pánu
bohu
ale
upřímně
protože
jak
to
neuděláte
tak
v
té
pomohli
nechci
říct
čtvrtou
síly
boží
ale
daleko
menším
zlomkem
síly
boží
protože
si
to
všecko
přivlastnili
sobě
když
ale
ani
nevíte
že
když
jste
chtěli
dělat
dobře
ale
ani
nevíte
že
se
to
udělali
rozumíte
ani
to
nevíte.
Jako
by
se
to
neudělali
tak
se
chováte
správně
podle
návodu
ježíše
krista
protože
jak
vám
známo
jeho
činnosti
dělal
jako
by
to
nedělal
když
mu
něco
říkali
že
je
zázračné
nebo
tak
říkal
ne
víra
tvá
tě
uzdravila
a
on
nelhal
zaručeně
nelhal
to
bylo
toho
byl
vzdálen
a
tak
to
jsem
po
bylo
úvodní
k
tomu
jsem
chtěl
říct
protože
já
jsem
vám
tady
včera
nebo
předevčírem
že
tu
dopis
o
nějaké
ošetřovatelkou
která
ošetřoval
na
sat
nemocný
já
ji
budu
jmenovat
jít
krát
tu
mnou
panuje
si
nemocná
je
nitky
marta
je
ošetřovatelkou
to
se
hodí
k
tomu
marta
pečlivé
ne
tato
marta
ošetřoval.
Tu
na
smrt
nemocný
která
už
umřela
takovým
způsobem
že
to
své
ošetření
nepřišla
sobě
nepřítel
to
sobě
jako
že
to
sama
nedělá
ono
ale
je
to
žena
která
má
hlas
od
boha
tak
že
ví
co
je
jim
úkolem
od
boha
daným
a
když
pochopit
když
poznává
že
je
to
bohem
svěřený
úkol
tak
v
tom
poznání
je
vždycky
obsažena
i
síla
uskutečnění
takže
ono
ví
bůh
si
to
přeje
bůh
mně
tomu
dává
sílu
tak
já
jenom
musím
být
tělesně
při
tom
to
je
celá
moje
zásluha
a
za
to
musí
být
ale
věčného
nejvíc
já
že
to
svým
být
právě
já
takže
ona
je
ještě
vděčná
za
to
že
to
může
udělat.
A
ne
aby
někdo
byl
za
to
vděčen
píše
dalo
my
to
práci
než
jsem
tisku
přesvědčila
že
já
nic
nedělám
a
že
musí
být
vděčná
bohu
a
že
nemá
právo
mě
být
ani
v
nejmenším
vděčná
za
to
co
já
dělám
ale
když
se
mi
to
podařilo
teprve
pak
se
mohl
na
ní
působit
mocí
boží
dříve
ne
dříve
viděla
ve
mně
člověka
který
pomáhá
a
tak
mě
ta
jít
ještě
psal
jak
je
to
možné
výsledek
té
mi
že
tam
najednou
přišla
že
na
kterou
já
jsem
nikdy
před
tím
neznala
nikdy
se
mi
neviděla
a
najednou
se
u
nás
zabydlí
je
tam
i
přes
noc
a
ošetřuje
mě
takže
okamžitě
samosebou
napsal
dopis
že
aby....
Download XML • Download text
• Waveform view