85-32A
85-32A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Čili
já
mohu
tvrdit
že
obecným
pravidlem
jestliže
se
byl
litujete
pro
svou
nevědomost
pro
svou
ne
pokrokovosti
na
duchovní
věcech
tak
to
samo
o
sobě
stačí
abyste
nemohli
nic
dosáhnout
v
tomto
oboru
že
to
vám
to
vás
ničí
po
stránce
klidu
a
bez
klidu
nemůžete
se
k
bohu
dostat
a
těch
všelijakých
nekážu
je
daleko
víc
ale
při
tomto
bodě
je
důležitá
tato
překážka
ta
vám
tedy
nejvíc
vadí
a
teď
jestliže
jsem
se
přestal.
Dyť
to
at
jako
by
bylo
někde
připraveno
pro
mě
setkání
s
bohem
jako
by
někdo
někde
přešlapoval
abyste
se
mnou
přes
setkal
a
jakmile
jsem
mu
dal
k
tomu
pánu
tím
že
jsem
přestal
sebe
litovat
už
tu
byl
to
platí
na
vás
na
všechny
ten
bůh
neříkám
netrpěl
to
by
ho
příliš
jako
po
ní
zval
čeká
trpělivě
na
setkání
s
vámi
a
z
obrovskou
mocí.
To
není
jenom
trpělivosti
ale
moc
hluboké
ho
poznání
existence
lásky
takže
jakmile
jsem
se
přestali
trvat
už
tu
byl
a
takovou
mocí
mě
pojal
do
své
náruče
že
jsem
nebyl
schopen
se
odtamtud
dodneska
vymanit
no
a
to
máte
roku
třicet
do
roku
osmdesát
pět
to
je
dost
let
když
to
ta
dlouho
trvá
tak
mohu
vám
provedli
že
to
asi
pravé
řek
bych
popadne
že
protože
jsem
ani
chvilinku
předtím
nevěděl
že
se
to
stane
ani
se
potom
netoužil
vůbec
jsem
potom
netoužil
tak
tento
moment
byl
pravý
v
tom
smyslu
že
bez
touhy
potom
se
to
dostavilo
že
není
třeba
mít.
Je
možné
to
mít
ale
není
třeba
mít
touhu
obecnou
pro
sebe
spásu
to
když
se
ten
mít
tak
je
to
v
pořádku
ale
musí
se
smířit
s
jednou
věcí
že
nebudete
mít
poznání
ty
učedníci
páně
měli
strašně
malinkou
malinké
poznání
proti
mně
kterejš
době
protože
si
přáli
spásu
pro
sebe
a
proto
jsem
si
nepřál
nikdy
spásu
pro
sebe
tak
jsem
od
začátku
té
cesty
už
od
těch
tří
a
půl
let
sem
mě
daleko
větší
poznání
než
jaké
je
přidáno
každému
kdo
si
přeje
pro
sebe
něco
z
toho
a
zkrátka
byl
jsem
připravován
na
cestu
poznání
protože
největší
reformu
nejnáročnější
reformu
dneska
potřebuje
na
na
joga.
Neboť
narůstá
rozumové
poznání
a
je
třeba
z
pozice
rozumu
umět
zaútočit
a
jestliže
nedokážeme
z
pozice
rozumu
za
útočit
na
ty
brány
nebeské
tak
je
nesejeme
dneska
těžko
myslitelné
že
bychom
láskou
to
tekly
nebo
v
existencí
beznadějné
dneska
je
naděje
při
dnešním
pokroku
myšlení
je
naděje
že
právě
s
v
oblasti
rozumu
se
tam
dostaneme
já
bych
to
měl
nějak
aspoň
krát
se
odůvodnit
prostě
to
myslím
ten
můj
názor
pochopitelně
já
dycky
každý
svou
přestu
a
já
taky
považuje
za
neděle
to
je
v
pořádku
protože
je
začátečníkem
a
ta
musí
považovat
za
nejlepší
tak
by
nebyl
schopen
po
ní
žhavé
něco
jít
po
něčem
jiném.
Ale
proč
to
myslím
protože
ní
nikdy
do
hlas
lidí
aspoň
na
tom
vzdělán
západě
a
nebo
někde
jinde
se
nesloužilo
tolik
rozumových
argument
pro
život
a
pro
povolání
v
něm
jako
právě
na
naši
školách
tam
se
už
pro
dostatek
času
na
výchovu
vůbec
nevychovává
ale
vychovává
se
rozum
k
myšlení
jediná
výchova
která
se
poctivě
provádí
že
vám
tam
v
každém
oboru
předvádějí
soustavu
myšlení.
Takže
jestliže
se
člověk
oddá
tomu
tak
začne
být
matematik
nebo
fyzikem
nebo
čímkoliv
jiným
zvláště
před
ním
vědách
je
to
zřejmě
že
to
patrně
v
extatik
jedna
je
to
jedinečné
ty
se
do
vás
soukají
doba
zrovna
tak
kdyby
hudební
ci
porovnali
tu
dnešního
dvu
s
tou
hubou
třebas
starověku
nebo
středověku
tak
bych
zjistil
že
ty
bude
ní
sice
dneska
daleko
zrušení
než
byli
tehdy
to
se
dá
podobná
to
se
nehrálo
tím
tempem
jak
to
by
dneska
bez
hoden
na
to
koukal
jak
se
mu
to
hraje
panečku
nebo
mozart
tomuto
takhle
nezahálí
jako
nějaké
láska
své
harmonie
pak
a
totéž
to
říkám
vo
hudební
ctí
to
platí
o
jakémkoliv
umění.
Malý
tví
třebaže
s
tou
tam
dneska
směry
bez
si
říká
v
tech
co
je
k
nepoznání
co
je
to
je
hrozné
to
mají
ten
malíř
když
projde
školou
musí
zvládnout
normální
malý
sví
figuruje
všechny
možné
obor
ale
jakým
způsobem
když
já
s
takovým
malířem
se
dostanu
dohromady
a
von
jenom
dělá
takový
márnice
a
já
mu
řeknu
prosím
tě
prodělá
jenom
tohleto
nic
jiného
neumíš
tak
musí
kráse
ni
si
a
na
vole
i
takovým
způsobem
že
já
kouká
jak
to
taky
umí.
On
říkal
no
ale
tohleto
abstraktní
umění
a
to
ostatní
to
není
pro
mě
jenom
mo
da
ale
to
je
touha
ví
z
toho
krunýře
těch
varů
to
je
touha
se
dostat
za
ně
v
tom
je
poslání
duchovní
brumlá
dále
prosím
vás
mimochodem
řečeno
tohleto
mně
říkal
nějaký
pro
který
jestli
je
tomu
autor
naší
remis
nejlepší
abstraktního
umění
vystavuje
bohužel
jenom
za
hraničí
teďka
už
je
na
tom
zdravotní
velice
špatně
ale
sekal
se
svým
jednou
ta
je
někde
za
prahu
jeho
bytí
a
ukazoval
my
obrázky
které
dědičný
tedy
ale
ukazoval
mi
také
si
říkal
a
umístěn
normálního
on
říkal
to
sil
že
je
to
ten
samozřejmé.
Proč
to
dáš
to
dělali
to
všichni
přede
mnou
a
už
se
nemůže
v
tom
oboru
dál
jít
té
figuruje
tak
jak
to
znáš
anebo
v
té
krajině
ska
krizi
tak
to
nejde
a
to
bych
moh
mluvit
o
výtvarní
tví
jiném
třebas
o
sochař
tví
a
tak
dále
já
jsem
mluvil
taky
ze
sochař
například
se
spe
to
je
můj
spolu
žák
kterou
orání
ceny
že
ano
a
oděla
hrozný
krát
tedy
to
co.
Ta
se
mu
říkal
od
dráhy
já
jsem
ti
tě
dycky
na
tom
že
jsem
s
ním
byl
v
genezi
vona
ho
k
je
mi
já
jsem
ti
dycky
považoval
za
výstředního
člověka
tak
ty
si
v
tom
ty
v
tom
pokračuji
v
tom
vyžívá
a
von
říkal
tak
podívej
se
a
tady
ukázal
celou
řadu
nedali
který
vytvořil
a
byli
to
normální
vedeli
účelné
pro
nějaký
účel
on
říkal
ne
já
musím
takový
dělat
normální
věci
ty
já
si
vydělává
ale
to
je
tím
chci
dyby
dělá
vám
to
je
pro
mou
radost
a
jestli
je
to
pro
mou
radost
tak
je
to
něco
víc
než
zabil
ne
to
je
pro
mě
vyšší
oděna
no
tak
jsme
se
z
ale
domluvili
že
není
tak
ví
jak
vypadá
ale
já
myslím
že
je
pravý
umělec
umí
v
tom
svém
oboru
všecko
jenomže
považuje
něco
v
tom
umění
třebas
rafael
a
považuje
za
překonaného
nebo
karla
anebo
jiné
takové
a
hudbě
považuje
třebas
za
překonaného
dejme
tomu
za
překonaného
mozart
ale
nepovažuje
za
překonaného
brna
povídal
pan
šos
takový.
Dobrému
mému
známe
mu
který
se
s
tím
dostal
do
styku
neříkal
mu
já
tam
musím
pracovat
uka
po
smrti
tak
že
ho
mohl
pomlouvat
tak
si
to
vláda
představuje
kdybych
nepracoval
tak
jak
se
to
na
představuje
já
to
potřebuju
prodat
to
je
vládě
bych
tak
řekl
to
je
karta
pro
prone
určeno
ale
kromě
toho
já
jsem
taky
dělám
něco
prodat
dost
zase
tak
ss
stejně
mluví
a
mně
se
strašně
líbí
bit
mezi
námi
vrní
a
já
pracuju
podle
jeho
vzoru
to
je
můj
ideál.
A
já
vám
předvedu
říkal
jak
k
té
mé
nějaké
syn
oni
to
chvilinku
je
de
pro
podle
brna
ale
protože
bych
narazil
na
odpor
své
vlády
tak
ta
tam
po
větou
pastušku
takže
vono
tam
vypadá
to
moh
ale
odvede
se
to
rozevřete
s
to
praskne
a
to
je
služba
státu
toho
to
to
to
to
to
mezitím
to
tak
to
pomalý
ne
a
tam
to
je
tam
to
je
moje
záliba
brtnové
ve
které
já
nesmím
od
daleko
potože
voni
by
to
poznal
že
je
to
vona
a
že
že
to
abstraktní
mění
a
že
že
se
to
to
nemá
světský
slovům
prostě
a
tak
dále
a
on
to
přikázal
abyste
věděli
že
to
není
snazším
mění
tak
zle
a
já
ještě
budu
citovat
posledního
a
to
lovit
vyšel
jeho
životopis
doporučuji
to
přečíst
je
to
dost
odborně
napsané
opravdu
v
duchem.
Hlubokým
porozuměním
a
uvidíte
jak
měl
pohnut
života
jak
se
zmíral
všelijakých
rozpor
ech
ale
nevím
já
jsem
se
tak
daleko
nesto
životu
se
nedostal
abych
vám
mohl
list
jestli
tam
bude
to
co
já
o
něm
vím
že
on
nakonec
říkal
to
co
dokáže
umělec
kterémkoliv
oboru
a
já
třebas
v
tom
spisovatelským
tak
to
není
konec
prosím
vás
jestli
umění
skončí
tady
někde
tak
přešlapuje
na
místě
a
nemá
začas
právo
se
zažívat
vůbec
uměním
nýbrž
nějakou
reprodukuje
neříkám
říká
rubem
že
neprosí
umění
je
něco
méněcenného
ale
i
v
reprodukčním
umění
musí
mít
přednost
ten
člověk
který
reprodukuje
a
ne
ten
kdo
je
reprodukován.
Tam
musí
být
duch
toho
kdo
reprodukuje
já
bych
vám
radil
abyste
si
poslechl
u
nás
třebas
panen
ku
který
se
mi
nelíbí
protože
když
poslouchá
člověk
který
je
hromadit
klavír
a
srovnává
ho
z
ro
z
se
stejně
rovným
kazí
em
někde
jinde
ve
světě
já
nekone
nám
ta
jména
a
nemůžu
citovat
jo
prosim
vás
to
poslouchá
ovšem
někde
mám
při
dost
poslouchat
jak
bych
chtěl
třebas
denně
že
jo
to
nemám
čas
tak
řeknu
o
tatáž
věc
interpretace
někým
jiným
je
úplně
jiná
než
u
toho
panen
no
tak
to
je
extempore
zdánlivě
strašně
stranou
stojící
ale
není
to
pravda
světě
kupředu
ale
nejvíce
kupředu
v
oblasti
rozumu.
Tolik
spěje
kupředu
že
se
pomocí
rozumových
schopností
můžeme
vzájemně
třebas
i
zničit
a
taky
jak
doufám
napravit
kdyby
věci
byly
nepokračovali
hitler
a
tak
dále
já
se
všemi
válečné
ky
a
i
dneska
s
těmito
dělají
potřebujou
zbraně
tak
by
byl
svět
mírové
protože
nikdo
by
nevážil
ale
věda
je
v
područí
těch
státní
politiky
a
to
je
chyba
a
je
že
bude
jednou
područí
duchovních
věc
tak
se
věci
na
světě
obrátí
tentýž
rozum
světem
téhož
rozumu
můžeme
krást
ničit
manit
vraždit
jako
můžeme
dělat
duchovní
věci.
E
to
věk
si
netroufal
od
rozumu
tohleto
chtít
ale
ší
aurobindo
ghos
si
troufá
a
dovádí
rozumovou
aplikaci
do
krajnosti
nikdo
nepromluvil
vo
joze
tolik
jako
on
všichni
toho
považoval
co
tajného
co
se
nehodí
pro
dav
on
první
to
zveřejnil
a
bere
to
úplně
za
jiný
konec
než
jak
to
ty
jogini
v
indii
berou
ne
že
bych
oponoval
ale
dejme
tomu
jogíni
si
myslí
jak
sem
už
dneska
říkal
možná
že
když
dělá
karmajógu
tak
se
snaží
nezainteresovaně
nezainteresovaně
pracovat
bez
ohledu
na
výsledek
a
aby
si
nevytvořil
novou
karmu
to
je
karma
joga
a
tím
se
dostane
za
karmu
tedy
za
dualismus.
Kdežto
on
říká
on
karmu
nazývá
ano
to
u
toho
nadpisů
on
karmu
nazývá
jógu
božský
činů
ne
čím
u
toho
karma
jogina
jako
by
ten
karma
nedělal
to
je
nadpis
tou
jinak
pyšný
za
mi
to
nebudu
že
to
budete
neřek
na
komentáři
k
tomu
je
tomu
širokou
sobě
a
jestliže
to
jsou
to
činy
boží
tak
já
musím
tu
karmou
provádět
v
budu
tak.
Že
si
mám
uvědomovat
že
bůh
je
jediným
činitelem
a
že
já
se
k
jeho
činností
jeho
tvůrčí
činností
jenom
přibližuju
k
tomu
už
jsem
dneska
klidu
mluvil
při
té
tvůrčí
činnosti
se
toho
nebudu
dál
dotýkat
ano
když
dovolíte
ale
takhle
bere
taky
bhaktijógu
jako
lásku
boží
a
nikoliv
toho
člověka
takle
té
na
na
jogu
jako
poznání
pocházející
od
boha
a
ne
poznání
toho
člověka
což
je
opačného
z
opačné
konce
opačné
konce
totéž
jako
normální
zna
jóga
jenomže
východisko
je
nové
a
já
myslím
že
ten
rozum
může
najít
nová
východiska
takové
jaké
třebas
předkládá
šrí
aurobindo
ghos.
A
proto
si
myslím
že
v
rozumu
je
neříkám
spása
ale
mohu
v
tom
vidět
dobrý
začátek
lepší
budoucnosti
že
jsme
v
té
rozumem
stali
tady
jako
že
dneska
na
hustil
do
malinkého
člověka
tolik
vědomostí
že
by
se
za
ně
nestyděl
komenský
jejich
daleko
víc
násilím
a
teď
jenom
je
u
dovést
k
nějakému
cíli
jinému
než
hmotnému.
Tak
jsem
byl
veden
ty
to
před
na
praktickou
stránku
jak
jsem
byl
veden
tak
řeknu
bylo
mně
dovoleno
rozumově
se
rozhodovat
ne
hned
se
opírat
o
nějakou
vyšší
sílu
já
jsem
taky
nikdy
za
vyšší
čí
už
nepovažoval
to
co
jsem
považoval
za
správné
dovolovat
za
přirozenou
vlastnost
člověka
že
je
toho
člověk
schopen
tam
nahoře
jsou
žárliví
tak
mě
to
neměli
za
zlý
ale
já
jsem
tak
dlouho
čerpal
z
rozumu
až
jsem
se
ocitl
na
holičkách
nevěděl
co
s
rozumem
dál
jak
s
ním
pomocí
něho
se
dostat
dál
a
teprve
pak
jsem
se
zastavil
rozumu
nečinnosti
ale
v
klidu.
Bez
rozloučení
že
mě
to
dál
nejde
tuto
vlastnost
jsem
nabyl
postupně
teprve
pochopitelně
a
jak
jsem
ji
nabyl
tak
z
každého
toho
takže
té
pokyn
čím
dál
tím
automat
ště
ji
začalo
vycházet
poznání
které
nebylo
země
ještě
ale
boku
třicet
devět
znamená
do
koncentráku
člověk
devět
let
na
přímé
cestě
jsem
vždycky
ten
moment
přechodu
z
rozumu
ve
činnosti
do
činnosti
za
rozumem
poznával
jasně
že
mě
dycky
bez
koho
plavě
jak
se
říká
jemu
blesklo
v
hlavě
musel
to
svítilo
v
hlavě
mně
se
rozsvítil
hlavě
to
byl
momentální
bylo
o
mentální
zaplet
a
potom
se
mi
co
věděl
co
se
předtím
nevěděl
a
je
zajímavé
že
potom
jak
jsem
se
to
se
o
tom
mocen
jako
toto
už
se
nedělo
a
dodneška
už
já
žádný
zamezí
nevidím
vůbec
ne
nepletlo
odtamtud
beru
už
to
jde
bez
světla
byla
to
představa
tohleto
světlo
no
kdyby
byl
na
se
přísný
tak
vy
museli
to
představu
byla
to
byla
představa
světla
že
já
mám
dojem
že.
To
byl
nějaký
skřípat
vína
v
tom
lidském
organismu
že
tam
eště
nešlo
hladce
že
to
tam
ještě
jist
silo
rozumíte
mně
opravdu
tam
mistři
a
že
se
že
já
jsem
neměl
nikdy
představu
jako
o
bohu
jako
světle
tak
se
nevěděl
že
bych
měl
vidět
světlo
tak
se
mu
jim
netoužil
tam
jestliže
jsem
to
světlo
viděl
jasné
světlo
jsem
ji
ale
tak
jako
jako
ji
záblesk
ne
ne
tak
to
zřejmě
byla
otázka
přepi
přepne
to
nefungoval
dobře
a
protože
jsem
se
předtím
a
co
tam
vadilo
vadilo
tam
že
jsem
se
nevzdal
svýho
života
že
jsem
příliš
jako
na
fanda
ještě
tomu
lidskému
já
kdežto
tam
v
tom
se
jakou
jsem
mu
přestal
fanda
proto
to
přepi
probíhalo
hladce
samovolně
anebo
prostě
už
bez
přepilný
jsem
tam
v
té
oblasti
byl.
Takže
tam
nastalo
něco
jsem
o
čem
jsem
psal
v
cesta
vědomí
obrácení
světel
že
odtamtud
mně
bylo
svý
co
na
a
tento
život
ale
ne
tímto
životem
jako
to
dělá
tedy
si
s
cítíte
tam
to
nejde
tam
svítit
od
tam
nejde
vůbec
to
je
jako
tmou
svítit
na
světlo
s
tvou
světlo
ne
osvítí
ten
bez
naději
to
není
může
být
objekt
našeho
poznání
nebo
obě
našeho
osvícení
bůh
nemůže
být
objektem
to
je
základem
který
svítí.
Taky
se
a
neuvěřil
jestliže
se
nám
zdá
že
nemá
smysl
vedena
myslet
ti
smysl
lidského
života
tak
vám
řeknu
z
života
spočívá
v
tom
že
bůh
své
tvorstvo
miluje
že
bůh
své
tvor
smiluje
a
člověk
je
pozici
ve
kterém
může
část
té
jeho
lásky
vrátit
a
tím
že
mu
vrací
část
jeho
lásky
boží
tak
po
této
pásce
se
vrátí
sám
to
je
smysl
dělat
mého
září
devatenácet
osmdesát
pět.
Podívejte
se
já
jsem
tady
včera
mluvil
o
vnitřním
duchovním
vůdci
a
ba
mi
obecně
známá
instituce
zevního
duchovního
místo
který
přichází
z
vnějšku
a
pomáhá
vám
na
to
instituce
je
známá
z
indie
a
v
evropě
neznámá
z
toho
důvodu
že
církev
ji
zakázal
to
sem
a
protože
říkal
že
jediný
naším
cem
jak
ježíš
kristus
takže
za
kázala
totiž
toho
vůdce
ani
tak
ne
duchovního
a
jako
to
přenášení
duchovní
moci
z
jednoho
člověka
na
druhýho
to
se
v
první
dobách
křesťanství
dělalo
ale
církev
jako
nepovažoval
to
za
správné
aby
se
ovlivňovat
nějakých
člověk
tím
že
se
na
něho
přenese
síla
druhého
člověka.
A
tak
se
od
tohoto
opustil
a
dopadá
to
teď
tak
upozorňuju
vás
na
to
že
ten
správný
zevní
duchovní
vůdce
třebas
indický
který
přenáší
svoji
moc
na
žák
musí
být
informován
obdobně
jako
vnitřní
duchovní
vůdce
protože
jestliže
má
volit
správné
metody
postupu
u
toho
žáka
musí
znát
úkol
toho
žáka
napřed.
A
podle
toho
úkolu
potom
volí
prostředky
ukazoval
jsem
vám
včera
tady
příklad
takové
moudrosti
vnitřního
duchovního
vůdce
kterou
mu
všem
musí
mít
v
určitém
míře
také
ten
duchovní
vůdce
zevní
že
totiž
ten
vnitřní
duchovní
vůdce
vedl
nějakou
mertu
to
dobu
dáme
nov
tím
způsobem
že
ji
dal
vnitřní
slovo
slyšela
hlas
a
světlo
a
vydělal
tedy
světlo
od
útlého
mládí
vlivem
nějakého
utrpení
které
prožila
a
kdežto
mě
toto
nikdy
nedal
jedna
jenom
pochopení
pochopení
správnosti
tito
kdyby
byl
při
jejím
úkolu.
Při
úkolu
ten
její
vnitřní
duchovní
vůdce
zvol
mé
prostředky
kterými
vlá
vládnu
já
a
kdyby
to
bylo
a
pak
zase
u
mě
že
bych
jejími
prostředky
měl
tyto
věci
vykládat
kdyby
například
to
co
se
s
mnou
stalo
to
jsem
tam
šel
a
říkal
v
koncentračním
táboře
bez
nároku
na
čas
jsem
se
dověděl
všecko
co
je
bibli
napsáno
v
tom
vnitřním
kontextu
který
tam
není
napsán
například
v
janem
příkladem
bez
ztráty
času
jak
dlouho
by
to
pán
bůh
vykládal
mně
kdyby
to
říkal
nějakou
řečí
ještě
by
to
dneska
nedopovídal
by
v
jednom
kuse
vedle
hnutím
mluvil
a
rychle
a
to
bych
z
toho
měl
protože
to
by
se
opomněl
kdežto
tohleto
já
když
potřebuju
kdykoliv
vím
a
kteroukoliv
pasáž
nám
a
zrovna
jenom
tu
kterou
potřebuji
o
tak
se
mě
tam
neplete.
Kdežto
ono
potřebuje
vždycky
sílu
k
tomu
co
dělá
a
tato
síla
světská
se
jí
tam
neplete
je
to
obdobné
na
toho
ry
tří
ku
té
milosti
vy
tahne
to
aby
mohla
dotyčnému
člověku
konkrétně
pomoci
je
to
obdobné
prosim
vás
ale
to
přeci
jenom
jiné
strany
jak
ten
duchovní
vůdce
ví
co
komu
dál
protože
zná
jeho
úkol
ke
kterému
ho
připravuje
a
totéž
ví
zevní
vůdce
duchovní.
Jenomže
zevní
se
duchovní
nebere
člověka
který
není
tak
připraven
třebas
utrpením
jako
byla
ta
marta
nebo
jako
já
a
nejde
tady
o
připravenost
nějakou
pravém
slova
ti
su
duchovní
nýbrž
nebo
nějakou
vyspělost
pomocí
jak
si
to
indové
vysvětluji
minulých
vtělení
nýbrž
jde
o
připravenost
situací.
My
jsme
totiž
často
v
určité
situaci
jinak
připraveni
než
v
následující
situaci
my
jsme
na
různé
úrovni
v
různých
situacích
ve
kterých
se
nacházíme
tak
kdyby
třebas
možná
ten
buddha
přišel
k
těm
mistr
kteří
ho
vyhodili
v
jiné
situaci
než
s
jakou
tam
přicházel
tak
by
ho
byli
možná
ani
jeden
z
nich
ne
vyhodil
čili
tam
je
to
riskantní
kdo
bude
takovým
duchovním
vůdcem
vnitřním
přijat
kdo
ne
ale
vono
se
ukazuje
vnějším
pane
a
u
toho
vnitřního
tou
kam
se
je
totéž
že
ten
vnitřní
také
je
takhle
vybíravými
toho
důvodu
že
když
situace
mu
toho
člověka
při
hraje
nemohu
mým
případě
nebo
případy
tý
marty
tak
on
ho
bere.
Ale
jakmile
ten
člověk
nevi
těší
z
nějakých
důvodů
z
toho
co
mu
ten
duchovní
se
předložil
to
co
má
z
toho
vytěžit
to
znamená
že
má
být
poslušen
když
není
poslušen
tak
to
ztratí
než
jsem
mnoho
lidem
stalo
že
se
setkali
s
tím
vnitřním
sem
duchovním
jako
třebas
volby
ten
kirkegárd
máteli
nebo
jiný
a
investovali
to
jiným
způsobem
než
jak
prvořadě
měli
učinit
třebas
ten
a
mezi
šat
investoval
do
vás
nic
tví
do
společenského
života
samozřejmě
když
to
napřed
ne
prohloubili
vnitřně
potichu
v
soukromý.
Tak
se
to
ztratilo
zrovna
tak
je
ke
dar
ten
to
promarnil
bojím
společenským
životem
takže
takzvaný
kosmické
vědomí
které
se
u
něho
objevilo
haslo
a
von
ten
ten
tvůrce
z
tebe
právě
ten
si
stěžuje
že
toto
kosmické
vědomí
už
víckrát
nepřišlo
že
to
ale
způsobil
sám
to
neví
a
je
zajímavé
možná
že
mu
to
někdo
řekl
já
se
mě
pochybuje
o
ten
vede
neřekl
a
jak
mu
mě
dořekl
nebo
neřekl
on
toho
dotyčného
domu
to
řekl
neposlechl
on
byl
příliš
zaujat
společností
jako
se
asi
stalo
dejme
tomu
to
mu
ato
nový
před
mnoha
lety
a
to
způsobilo
že
se
ten
hlas
vnitřní
nebo
tento
vnitřní
vedení
dáli.
Čili
vnitřní
duchovní
vůdce
je
obdobný
vnější
mu
a
nemusíme
my
vůbec
když
o
tom
víme
že
tomu
tak
je
nemusíme
vůbec
stát
o
to
aby
nás
vedl
nějaký
vnější
ce
je
to
zbytečné
že
nikdy
nemůže
být
tak
dokonalý
jako
vnitřní
vůdce
ovšem
ten
vnitřní
vůdce
je
choulostiví
než
ten
zevní
ten
zevní
totiž
může
svou
vůlí
působit
na
toho
žáka
protože
tělesně
přítomen.
A
tělesně
může
působit
kdežto
ten
vnitřní
vůdce
tělesně
působit
nemůže
on
je
odtělen
o
je
mimo
čas
a
prostor
čili
to
vedle
ní
je
daleko
choulostiví
a
po
zbyde
se
daleko
snáze
já
například
jsem
se
přesvědčil
u
dětí
že
voni
to
vedení
velice
snadno
nabývají
musí
hnout
ča
ale
zase
okamžitě
téhož
nebo
budou
to
bych
musel
nad
ním
mít
jít
a
musel
bych
je
přistál
tomu
vedení
aby
mu
byli
aspoň
dva
tři
dni
čtyři
dni
poslušni
když
například
třebas
toho
petříka
jsem
po
dobu
pěti
neděl
vedl
za
tím
kristem
tak
se
to
vnitřní
vedení
se
mu
prorokovali
ale
teďka
že
ho
opustím
zase
upadne
že
nikdo
nebude
kdo
by
to
obnovoval.
No
tak
ten
člověk
si
v
tom
neumí
ještě
neumíš
v
tom
chodit
prostě
že
jsem
v
tom
umělo
dít
já
čím
je
to
zase
ne
byste
že
by
to
bylo
nějakou
přestanete
vtělení
nebo
nějaká
překáží
připravenost
ale
bylo
to
tělesný
stav
toho
člověka
já
jsem
byl
tou
společností
vytčeno
na
periferii
já
jsem
si
nemoh
rád
dětmi
jsem
se
nemohl
extravertním
se
moh
tak
dostat
navenek
tolik
i
né
dítě
já
jsem
musel
zůstat
intonovali
ny
a
tím
se
to
zachoval
kdyby
mě
ta
choroba
byla
přešla
kdybych
se
byl
směl
hrát
dětmi
tak
jsem
to
taky
ztratil
ale
ska
jsem
s
vámi
vůbec
od
ti
věcem
mluví
to
že
se
sem
ani
si
nevzpomněl
že
jsem
to
vede
ní
nějaký
měl
už.
Protože
to
bylo
vedení
tak
jemné
že
jeho
ztráta
byla
nasnadě
a
připravil
to
k
jiné
na
tak
měli
po
já
jsem
ani
nevěděl
že
je
to
pán
bůh
ani
že
je
to
vnitřní
duchovnímu
ani
že
to
něco
nepřirozeného
na
oni
rozený
ho
nic
takového
jsem
to
bral
jako
svou
svoji
přirozenou
vlastnost
která
patří
na
náleží
každému
člověku
a
tak
se
to
nestalo
je
stoje
očistě
tím
že
mě
zase
lékaři
pomohli
podruhé
dal
ne
se
to
obyčejně
změnilo
o
tom
že
za
kázali
abych
si
hrál
dětmi
tím
je
přidržovat
při
intervenovali
na
to
bývala
a
nenechala
mi
svět
mi
hra
ona
děti
odhání
a
ode
mě
a
já
jsem
si
musel
na
břitkou
zavázán
a
hlas
jednou
pravou
rukou
v
rybičku
mi
nebo
dělat
i
rybníčku
a
chodil
tam
ke
mně
zvířata.
A
to
je
to
třetí
co
mně
pomohlo
abych
tak
e
aby
ta
interes
zůstala
na
té
míře
že
totiž
aby
ten
duchovní
co
jsem
vo
uplatnit
ten
vnitřní
chodníkem
že
totiž
to
světlo
které
vzbudili
lékaři
tím
že
osamostatnil
vědomí
od
smyslů
a
a
s
mozková
že
umožnil
aby
se
ten
proud
toho
vědomí
nedostal
na
scestí
nebo
do
úseku
ab
kde
by
to
končilo
tak
tímhletím
mě
pomáhali
dál
zase
husy
který
mě
přiváděly
do
žlutého
světla
a
obnovoval
tu
ten
pohled
do
té
jiné
oblasti
odkud
mohu
být
snadno
veden
do
té
světle
že
živým
světlem
neuspěl
byli
vedeni
i
pacienti
kteří
neměli
vůbec
duchovní
snahy
předtím
a
odtamtud
slyšeli
jak
se
mají
chovat
potom
a
měli
k
tomu
moc
tak
chovat
a
změnily
svý
způsob
života
tak
to
jsem
nechtěl
předeslat
jo
ale
protože
abyste
si
nemysli
že
moje
postavení
nějak
výjimečné
to
bylo
všechno
způsobeno
utrpením
a
když
teďka
jsem
to
četl
anebo
druhem
utrpení
nebo
způsobem
jsem
se
před
nou
utrpení
musel
chovat
a
jestliže
u
té
marty
to
bylo
obdobné
tak
proto
vona
to
zachoval
dneška
že
vono
to
utrpení
jak
tam
všechno
dobu
dlouho
dobré
to
je
ono.
No
to
tak
nebude
to
to
byl
velice
krátké
ježíš
totiž
musel
plynule
navázat
na
způsob
vedení
známé
ve
starém
zákoně
a
to
byli
způsob
vedení
které
by
se
daly
chrakterizovat
jedním
slovem
vírou
vírou
v
boha
vírou
duchovního
vůdce
ne
který
ho
třebas
vedl
a
je
vždycky
vírou
takže
on
nemohl
tím
že
zachovával
víru
u
svých
učedníků
docílit
to
že
by
je
poučoval
někdo
a
to
byl
duch
svatý
který
už
nepůsobí
vírou
nebo
zkušenosti.
Ta
víra
stála
té
zkušenosti
v
cestě
neboť
oni
věřili
ježíši
kristu
že
je
spasitel
že
taky
je
spasí
že
a
on
musel
dělat
ustavičně
zázraky
aby
věřili
že
oni
je
tak
je
mohou
dělat
aby
mě
ho
vůbec
uvěřili
neboť
jsem
vám
často
upozorňoval
na
to
že
udělal
první
zázrak
kani
a
oni
zřejmě
předtím
zázraky
ještě
neděle
ale
aby
mu
uvěřili
vím
znovu
potřebovali
uvěřit
a
to
bude
mu
znovu
věřili
začali
dělat
zázraky
a
jenom
vírou
dělali
ty
zázraky
a
ne
nějakým
hlubším
poznáním
to
se
jim
hrubě
nedostávalo.
Takže
teprve
ten
kdo
odbourá
víru
promiňte
mně
to
tu
kruté
a
postaví
na
jiný
z
to
něco
vyššího
a
to
je
třebas
láska
protože
do
duším
tak
ten
může
se
stýkat
vnitřním
duchovním
cenu
po
té
stránce
patře
se
stýkal
já
že
totiž
mu
radí
třebas
ne
slovně
radí
tu
mo
nebo
předstírá
ono
předkládám
tu
moudrost.
A
ještě
o
tom
žlutém
světle
žluté
světlo
jako
víte
že
to
je
prostředí
to
není
to
není
něco
co
bych
si
řeka
nic
prová
to
je
záření
které
vyjadřuje
prostředí
do
kterého
se
člověk
dostal
takže
to
samo
neinspiruje
teprve
to
člověk
tam
dělal
jako
neinspiruje
toto
ovzduší
ničemu
nebo
to
prostředí
to
tady
ale
umožňuje
tě
tady
žít
to
prostředí
žlutého
světla
nebo
bylo
to
umožňuje
tam
žít
v
tom
prostředí
čili
to
by
bylo
záměna
jednoho
za
druhé
jenom
to
jako
musím
hned
zdolat
počátku
a
tím
by
to
myslím
bylo
vysvětleno.
A
takže
u
mě
se
ušetřili
práce
v
tom
smyslu
že
já
jsem
nebyl
nikdy
věřící
nikdy
a
eště
nejsem
a
už
nebudu
a
to
z
toho
důvodu
že
jsem
se
dostal
lidé
utrpení
do
žlutého
světla
odkud
jsem
čerpal
to
bylo
prostředí
odkud
jsem
člověka
moudrost
která
byla
dána
zkušeností
ten
kdo
prošel
muiho
tímto
žlutém
světlem
nabyl
zkušenost
a
moc
tu
zkušenost
opětovat
tu
zkušeností
realizovat
ve
svém
životě
totéž
se
stalo
mně.
A
jestliže
například
ta
marta
má
září
bílým
světlem
tak
vona
je
v
prostředí
té
záření
určitého
prostředí
ve
kterém
může
nebo
ze
kterého
může
získat
sílu
pro
to
aby
propojil
sebe
kterýmkoliv
člověkem
který
je
ve
stavu
nebezpečí
třebas
životního
nebo
v
přechodu
z
tohoto
z
této
úrovně
na
jinou
takže
on
to
mohl
udělat
s
tou
nitkou
ne
tohleto
že
ona
ji
prostě
vzal
do
náruče
a
propojil
se
bytostně
s
ní
k
tomu
jí
pomáhalo
to
že
ona
v
tom
bílém
světle
byla
kdyby
v
tom
to
byl
já
jsem
to
jsem
ji
zažil
když
nebyla
v
extázi
přeci
ale
bíle
světlo
smí
chodilo
to
je
dovětek
který
zůstal
kdežto
to
žluté
světlo
to
není
tak
stále
v
tom
musí
být
pořád
obnovou.
A
jestliže
není
tak
upadá
na
své
velikosti
na
své
intenzitě
a
tak
jsem
vám
říkal
husy
právě
způsobovali
že
mně
ho
včas
obnovili
a
dostali
ho
na
takovou
intenzitou
záření
že
už
potom
nemohlo
upadnout
do
takového
stavu
kde
už
je
neúčinné
se
tak
řídké
že
neúčinné
ale
prosím
za
to
jedině
větším
husám
ovšem
samo
sebou
do
kterou
který
mě
nechali
zubama
na
to
zapomněli
že
já
se
nebudu
hádat
ma
tak
se
u
nás
třebas
zvířaty
a
to
bude
nebezpečnější
pro
tu
ruku
než
si
rád
zimy
který
jsou
rozumnější
ne.
No
tak
to
je
všechno
desítek
prože
se
nenechte
se
se
mast
těmi
četli
pojmy
kterými
a
tady
čím
dál
divit
s
oplývá
stvořitel
spasitel
duch
šaty
vnitřní
vůdce
nesmrtelná
duše
inspirace
intuice
supramentální
činnost
a
tak
dále
já
vám
jsem
tady
švandovně
říkal
že
kdyby
to
takhle
bylo
rozškatulkoval
na
věčnosti
tak
by
tam
zabloudila
i
pán
bůh
aby
možná
ještě
neska
se
potulovat
porá
a
nevěděli
kudy
kam
ale
ono
to
je
jinak
že
totiž
tyhlety
kategorie
nám
mají
označit
náš
duchovní
vzestup
my
totiž
touto
podstatou
zevní
kterou
vidíte
jsme
stvořenými.
Čili
musíme
se
napřed
vypořádat
s
tou
stvořeno
částí
vy
se
s
ní
musíme
vy
taky
jako
vypořádat
v
tom
smyslu
že
nám
nebude
překážet
že
nám
naopak
bude
pomáhat
takže
my
můžeme
říci
že
v
určité
fázi
vývoje
se
odpoutává
od
stvořitele
a
přecházíme
ke
spasiteli
jiné
funkci
téhož
boha
ve
funkce.
A
proč
protože
to
tělo
už
nám
nás
poslouchá
nejenom
poslouchá
ale
vydá
ze
sebe
všecko
co
může
jestliže
třeba
dejme
tomu
jak
jsem
vám
jistě
říkal
to
tělo
hned
záhy
při
té
koncentraci
ztrácelo
svoji
svoje
kupení
mírně
řečeno
tak
muselo
poslechnout
to
zaujetí
které
mělo
povahu
jinou
než
tu
čí
opačnou
tvoří
že
jsem
míře
do
toho
nestvořeného
tak
to
tělo
aby
nepřekáželo
muselo
se
toho
nejlepšího
nejhlubší
ho
aspektu
stvořeného
což
je
to
nota
zbavit
dovol
se
změnu
uskuteční.
Nebylo
ve
skutečnosti
plyne
protože
nebylo
vidět
ale
by
bude
kupení
stvořitelské
protože
než
to
všecko
vzniklo
tak
to
muselo
být
nějak
v
plánu
u
boha
prosím
vás
já
mluvím
to
dycky
také
bych
to
měl
být
takhle
než
to
všechno
vzniká
tak
je
to
v
myšlenkách
boží
nebo
v
idei
boží
nebo
tak
nějak
čili
všechno
je
připraveno
napřed
co
se
tady
uskutečňuje
lidé
kteří
se
narodí
za
tisíc
let
jsou
v
tom
plánu
božím
už
obsaženy
nějakým
způsobem
ano.
To
sice
galaxie
ne
a
umírajícího
ničící
se
ty
všechny
už
jsou
připraveny
to
není
předurčenost
to
není
časová
záležitost
vůbec
ne
to
je
jenom
jakým
způsobem
vysvětleno
jakým
psem
klovat
věci
do
časoprostoru
a
jakým
způsobem
v
tom
to
prostoru
a
nikam
no
a
já
jsem
právě
záhy
v
tom
časoprostoru
za
nikam
tělesně
a
tím
se
dostal
rychle
do
oblasti
jednak
z
prasete
a
jednak
do
vlasti
ducha
je
víte
já
tomu
rozumím
daleko
solidněji
než
jak
on
to
vykládám
vás
tím
nechci
mýlit
ale
když
už
tolik
katolíci
tak
vás
musím
upozornit
že
to
já
nedělám
já
to
jenom
škatulku
z
toho
důvodu
aby
se
vyznal
v
těch
stupních
poznání
tak
dejme
tomu
je
já
mám
za
sebou
možná
boha
stvořitele
ne
řek
bych
jako
někoho
osm
překonal
na
něho
kterého
šlape
jako
třebas
je
znázorňován.
Durga
že
šlape
naživu
a
jenom
zázrak
to
ne
takovou
moc
člověk
nemá
jako
má
durga
třeba
ale
má
to
ten
význam
že
jsem
změnil
prostředky
vývojové
a
že
si
to
musí
zrašit
nějak
v
tom
mém
poznání
když
jedny
prostředky
ne
zamění
za
druhý
já
jsem
po
že
a
dal
mantrická
týče
nic
počátku
přesně
podle
číny
nebo
indie
a
to
jsem
podoby
letech
přestal
dělat
a
proto
byl
nutné
se
u
vypořádat
novými
pojmy
které
náleží
do
jiné
oblasti
než
tam
který
ského
než
tedy
tvůrčí
stvořitelské.
Takže
jedno
jestli
já
řeknu
vnitřní
vůdce
patří
k
nesmrtelné
duši
nebo
vyplývá
zdroje
duše
nebo
z
ducha
svatého
nebo
na
to
nedejte
to
je
moje
pomůcka
k
tomu
abych
vám
to
vysvětlil
já
možná
bych
někdy
mohl
říct
vy
pocházíte
četla
a
ďábla
a
vůbec
bych
se
nemýlil
ne
jestliže
tomu
duchovnímu
vůdci
odporujete
tak
jste
satanskou
povahy
a
celá
takhle
přísně
bych
s
vámi
mluvil
že
někdo
z
vás
do
takový
důsledně
této
oboru
toho.
To
je
se
matiky
by
mohl
mě
vyčíst
že
já
se
považuju
za
božského
a
jeho
považuju
za
satanskou
ale
byl
nějaký
svatý
petr
který
říkal
celý
svět
je
ve
zlu
postaven
že
ano
a
napsal
si
to
do
jednoho
toho
svýho
listu
prosím
vás
měl
pravdu
ten
kdo
neposlouchá
vědomě
boha
je
ve
zlu
postaven
ten
musí
být
zlem
vychováván
a
já
věřte
mi
to
jsem
si
nebral
vyššího
nebo
vznešenějšího
úkolu
než
ten
já
jsem
se
úzce
si
umínil
že
se
budu
snažit
všemožně
abyste
se
dostali
z
toho
způsobu
dualistického
vedení
vedení
zlem
i
dobrem.
Protože
to
je
analytické
vedení
kde
jedno
stojí
proti
druhému
a
by
řízen
nečetli
mi
páry
dvojic
znamená
hrozně
trpět
a
to
chtěl
už
ježíš
kristus
aby
to
to
přestalo
a
já
jelikož
jsem
ho
pochopil
že
to
chtěl
tak
ho
následuje
v
tom
smyslu
že
hlásám
systém
jak
se
dostat
za
ten
dualismus
ho
ovšem
za
táhneme
do
oboru
pochopení
boha
a
tam
máte
několik
kaly
tak
se
tam
dostanete
tak
vidíte
že
není
rozdílu
mezi
třebas
svatou
terezii
z
avily.
A
duchem
svatým
přestože
vám
to
nemá
smyslu
předkládat
ale
ona
z
toho
ducha
svatého
tak
plynule
bere
bez
mezer
co
potřebuje
mezi
tím
nejsou
vůbec
mezery
ale
ani
nejmenší
jako
třebas
u
mě
nebo
u
vás
že
můžete
ji
ztotožňovat
v
tom
smyslu
s
duchem
svatým
že
ona
v
něm
žije
a
s
ním
žije
ve
duchem
svatým
není
ono
je
příbytkem
u
boha
a
tak
se
zase
takhle
moje
já
nebudete
v
tom
dál
s
tím
dál
obírat
ale
už
nešpekulujte
odkud
pochází
vnitřní
ce
důležitější
pro
nás
je
vědět.
Download XML • Download text
• Waveform view